Ik zit blijkbaar op 5.433. Ik vermoed dat ik een security update mis ofzo, (zit op feb 2019), maar aangezien het ding nul problemen geeft, geloof ik het wel met 5.435. Die mogen ze houdenavec_style schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
Ik zou iedereen hier ook aanraden om handmatig te checken of ze echt de laatste Firmware hebben. Mijn tv gaf zelf aan te beschikken over de laatste update, maar na in deze thread te lezen dat sommige gebruikers niet de laatste versie hadden besloot ik ook om het te dubbelchecken op de website.
Bleek dus dat ik ook geen laatste versie had en heb deze gisteren handmatig geüpdatet. De update ging goed. Ik had niet echt klachten maar de tv ging 's nachts wel soms vanzelf aan de laatste tijd dus ik hoop dat dat probleem hiermee verholpen zal zijn.
Alsof een Android TV uit 2015 nog zo'n update krijgt. Denk dat de SoC het niet eens aan kan. Sowieso draaien we nog een stokoude Android versie.PalingDrone schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 06:17:
[...]
Jeuj een cosmetische update
Wanneer die app lichter c.q. vlotter is dan de huidige kan het misschien nog een voordeel zijn maar verder... meh
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
In het artikel van The Verge zie je 'oud' versus 'nieuw'.THE_BASE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:17:
Ik las zojuist dit bericht:
Is schijnbaar wel iets dat oudere tv’s krijgen omdat het de Launcher is en niet Android TV zelf.
nieuws: Android TV krijgt update met Google TV-achtige interface
Wij hebben een versie die nog ouder is dan de 'oud' die ze daar laten zien
Klopt. Denk dat Android 9 niet naar deze schild gaat.Smobbo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:32:
[...]
In het artikel van The Verge zie je 'oud' versus 'nieuw'.
Wij hebben een versie die nog ouder is dan de 'oud' die ze daar laten zien...
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Inmiddels aangeschaft. Je leest weleens dat dit soort vervangende afstandsbedieningen wat fragiel zijn maar dat is hier niet het geval. De afstandsbediening is stevig uitgevoerd. Wel een nadeel t.o.v. de originele is dat de toetsen vrij stug werken, wat vooral onhandig is als je door het zendermenu wilt scrollen bijv. Mogelijk dat dat nog bijtrekt in het gebruik?
Na 4,5 jaar de Bravia KD-49X8305C met veel plezier gebruikt te hebben heb ik helaas nu het probleem dat de TV opnieuw blijft opstarten
De oplossing via de link in melding (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297) biedt helaas geen oplossing. Wel 100x geprobeerd
Het probleem is random ontstaan, zonder de TV te updaten o.i.d.
Iemand toevallig nog een oplossing naast een nieuwe TV kopen?
De oplossing via de link in melding (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297) biedt helaas geen oplossing. Wel 100x geprobeerd

Klinkt misschien gek maar...belly89 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:
Na 4,5 jaar de Bravia KD-49X8305C met veel plezier gebruikt te hebben heb ik helaas nu het probleem dat de TV opnieuw blijft opstarten![]()
Probeer je adapter/stroomblok eens een kwartiertje op een warme cv radiator te leggen en daarna nog eens inpluggen om te kijken of hij dan wel doorstart.
Ben heel benieuwd naar de uitkomst van dit experiment.
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 28-02-2021 04:48 ]
Na jaren plezier van de KDL-50W805C, vandaag overgestapt naar een LG OLED55BX6LA. De Sony wordt traag en dat gaat irriteren, ondanks dat het paneel nog altijd erg mooi beeld geeft.
De Sony gaat op Tweakers V&A voor wie interesse heeft. En na jaren in dit topic zeg ik tot ziens!
De Sony gaat op Tweakers V&A voor wie interesse heeft. En na jaren in dit topic zeg ik tot ziens!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De TV heeft geen adapter, dus gaat niet lukken helaas.PalingDrone schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:05:
[...]
Klinkt misschien gek maar...
Probeer je adapter/stroomblok eens een kwartiertje op een warme cv radiator te leggen en daarna nog eens inpluggen om te kijken of hij dan wel doorstart.
Ben heel benieuwd naar de uitkomst van dit experiment.
Reparatieservice zegt een defect moederbord, reparatiekosten 500 euro
Ik had hetzelfde met mijn 50W807C en heb op marktplaats één gekocht met een slecht scherm voor 70€. Moederbord eruit en in die van mijn gedaan en kan weer kijken.belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:50:
[...]
De TV heeft geen adapter, dus gaat niet lukken helaas.
Reparatieservice zegt een defect moederbord, reparatiekosten 500 euroDat gaat hem niet worden!
Vraag me alleen wel af waarom je een heel nieuw moederbord bij Sony moet kopen, kunnen ze niet gewoon Android erop nieuw zetten want het lijkt mij dat het OS corrupt is.
Ik heb helaas nergens iets kunnen vinden hoe ze dit doen
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ah. jammer.belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:50:
[...]
De TV heeft geen adapter, dus gaat niet lukken helaas.
Reparatieservice zegt een defect moederbord, reparatiekosten 500 euroDat gaat hem niet worden!
Ging er even van uit dat de 83x net als de 80x een externe adapter had.
Mocht het een condensatorprobleem zijn in de voeding, hetgeen ze vaak op sneuvelen, dan is het probleem vaak dat de tv niet goed opstart maar als alles warm is hij wel goed blijft draaien.
Simpel truukje om er achter te komen of het probleem in de voeding zit is dan de boel even verwarmen, de adapter op de kachel leggen zorgt ervoor dat iig dat gedeelte dan op bedrijfstemperatuur zit en je dus weet waar je de storing moet zoeken.
Start hij dan wel normaal op dan weet je waar het probleem ligt. Adapter vervangen en de boel werkt weer gewoon.
(Nou is een adapter verwisselen wat makkelijker dan een lading condensatoren vervangen op het voedingsdeel van het mainboard maar mocht je willen weten of dat het probleem is kan je met een haarföhn de boel ook goed op temperatuur krijgen)
@belly89 Deze al gezien? https://www.ebay.co.uk/p/11033918451
Je zou hem eens een mailtje kunnen sturen, klinkt inclusief verzenden toch wat betaalbaarder dan lomp 500 euro lappen aan je huidige reparatieboer.
[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 08-03-2021 15:44 ]
Ik zal hem van de week eens open schroeven en kijken of het verwarmen helpt. Bedankt voor de tip!PalingDrone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Ah. jammer.
Ging er even van uit dat de 83x net als de 80x een externe adapter had.
Mocht het een condensatorprobleem zijn in de voeding, hetgeen ze vaak op sneuvelen, dan is het probleem vaak dat de tv niet goed opstart maar als alles warm is hij wel goed blijft draaien.
Simpel truukje om er achter te komen of het probleem in de voeding zit is dan de boel even verwarmen, de adapter op de kachel leggen zorgt ervoor dat iig dat gedeelte dan op bedrijfstemperatuur zit en je dus weet waar je de storing moet zoeken.
Start hij dan wel normaal op dan weet je waar het probleem ligt. Adapter vervangen en de boel werkt weer gewoon.
(Nou is een adapter verwisselen wat makkelijker dan een lading condensatoren vervangen op het voedingsdeel van het mainboard maar mocht je willen weten of dat het probleem is kan je met een haarföhn de boel ook goed op temperatuur krijgen)
Je zou hem eens een mailtje kunnen sturen, klinkt inclusief verzenden toch wat betaalbaarder dan lomp 500 euro lappen aan je huidige reparatieboer.
Is vervangen van het moederbord dan voldoende? m.a.w. moet er niet nog software geinstalleerd worden als ik een nieuw moederbord op de kop weet te tikken? bijvoorbeeld met de link van PalingDrone?audiojunk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Ik had hetzelfde met mijn 50W807C en heb op marktplaats één gekocht met een slecht scherm voor 70€. Moederbord eruit en in die van mijn gedaan en kan weer kijken.
Vraag me alleen wel af waarom je een heel nieuw moederbord bij Sony moet kopen, kunnen ze niet gewoon Android erop nieuw zetten want het lijkt mij dat het OS corrupt is.
Ik heb helaas nergens iets kunnen vinden hoe ze dit doen
Het is een gok maar in de meeste gevallen is het het moederbord wat het probleem is.belly89 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Is vervangen van het moederbord dan voldoende? m.a.w. moet er niet nog software geinstalleerd worden als ik een nieuw moederbord op de kop weet te tikken? bijvoorbeeld met de link van PalingDrone?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
PalingDrone schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Ok, ik ga er eens een nachtje over slapen, heb namelijk al wel net een nieuwe gekochtaudiojunk schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:43:
[...]
Het is een gok maar in de meeste gevallen is het het moederbord wat het probleem is.

Edit: Bedankt voor de hulp!!
Sinds vanavond doet het beeld gek. Elke 2 seconden verspringt het beeld van normaal naar een verstoord beeld en weer terug.
Dit gedrag komt voor in het menu, bij tv kijken, Netflix en zelfs ook tijdens het booten.
Het verstoorde beeld bestaat uit een klein strookje van het goede beeld (stilstaand denk ik) en een deel, meestal groen en/of rood, fijn raster op het scherm.
Iemand enig idee wat hier het probleem is?
Dit gedrag komt voor in het menu, bij tv kijken, Netflix en zelfs ook tijdens het booten.
Het verstoorde beeld bestaat uit een klein strookje van het goede beeld (stilstaand denk ik) en een deel, meestal groen en/of rood, fijn raster op het scherm.
Iemand enig idee wat hier het probleem is?
Ik had een nieuwe adapter besteld in de hoop dat oude kapot was maar helaas.
Ik heb dus nu een nieuwe ACDP-100D01 (120W) adapter mocht er een liefhebber voor zijn.
Nieuwe tv kopen maar...
Ik heb dus nu een nieuwe ACDP-100D01 (120W) adapter mocht er een liefhebber voor zijn.
Nieuwe tv kopen maar...
@Canard Welke TV precies?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Heb je ‘m al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Thanks, die had ik nog niet geprobeerd, nu wel...HereIsTom schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:55:
[...]
Heb je ‘m al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Helaas nog hetzelfde probleem. Alhoewel het niet meer groen is, maar zwart.
[ Voor 8% gewijzigd door Canard op 17-03-2021 19:40 ]
@Canard Staat misschien de LNA (Low Noise Amplifier) aan op je TV?
Deze wil ook nog wel eens storingen in het beeld geven.
Dus probeer deze eens uit te zetten;
https://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg
Deze wil ook nog wel eens storingen in het beeld geven.
Dus probeer deze eens uit te zetten;
https://www.sony-asia.com/support/attachments/445365/1.jpg
Mijn KD-43X8309C uit 2015 ging het afgelopen jaar steeds trager reageren op alles, en de laatste twee weken waren Netflix en Prime niet vooruit te branden (beeld bleef steeds hangen, geluid liep door).
Op de website van Sony NL staat sinds 7 april een firmware update (https://www.sony.nl/electronics/support/software/00259462) die geleidelijk via de update functie in het settings menu naar TV's wordt uitgerold. Ik heb de update gisteren meteen via USB geïnstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje!
Op de website van Sony NL staat sinds 7 april een firmware update (https://www.sony.nl/electronics/support/software/00259462) die geleidelijk via de update functie in het settings menu naar TV's wordt uitgerold. Ik heb de update gisteren meteen via USB geïnstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje!
Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp
Inderdaad, er is een update... Helaas niet naar Android 8 Oreo, zoals in andere regio's. Waarom duurt dit zo lang?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Goed om te horen. Mijn apparaat start soms opnieuw op als ie heel druk is. En herken ook dat enorm traag worden (bovenop de standaard traagheid
). Af en toe vliegt ie van zichzelf ook aan met een compleet verstoord beeld. Ben behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit. Mijn oude TV deed het 10 jaar perfect en heb deze nog verkocht via Marktplaats om iemand anders mee blij te maken. Geen enkel vermoeden dat die TV het niet nog jaren vol zou houden. Al die extra logica maakt zo'n apparaat veel minder lang 'houdbaar'. Echt waardeloze duurzaamheid.
Vermoed dat het alleen op korte termijn helpt, weer even de chip 'schoon' (logs enzo weg?), want dit is de changelog:
- Oplossing voor het probleem met het zwarte scherm dat wordt veroorzaakt door het decoderen van de High efficiency Video Codering (HEVC)-indeling via de tv-tuner
- Verbetert de Wi-Fi-functie

Vermoed dat het alleen op korte termijn helpt, weer even de chip 'schoon' (logs enzo weg?), want dit is de changelog:
- Oplossing voor het probleem met het zwarte scherm dat wordt veroorzaakt door het decoderen van de High efficiency Video Codering (HEVC)-indeling via de tv-tuner
- Verbetert de Wi-Fi-functie
[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 19-04-2021 08:57 ]
Wat ik doe als de tv traag is, is lang de home knop ingedrukt houden. Dan kom in het menu terecht waar alle open apps staan. Alles behalve degene die je open wilt hebben afsluiten en dat scheelt alweer iets.
Dat doe ik standaard al. Scheelt ook flink energieverbruik.
Ik heb de update geïnstalleerd. Beveiligingspatch is nu van 5 augustus 2019. Verder heb ik nog niks gemerkt maar ik zal hem deze week nog eens aan de tand voelen.
Dit kun je ook bereiken door de Aan/Uitknop op de afstandsbediening net zo lang in te drukken totdat je menu op TV scherm krijgt en dan kiezen voor Herstart TV.Jelte schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:00:
Wat ik doe als de tv traag is, is lang de home knop ingedrukt houden. Dan kom in het menu terecht waar alle open apps staan. Alles behalve degene die je open wilt hebben afsluiten en dat scheelt alweer iets.
Android TV wordt dan net als een computer opnieuw opgestart zodat alles wordt afgesloten en het systeem weer een frisse start heeft.
Dit lost vaak een hoop problemen op.
Ik heb die van mij vandaag ingeruild voor een Samsung the frame 2021 ! Moet m alleen nog even ophangen . Werd een beetje gek van die trage android interface
Ik was net als dit topic ook een beetje in slaap gevallen maar zag gisteren die update voor de KDL-50W805C staan.
Net even geprobeerd of hij via de tv binnen te hengelen viel omdat ik die auto update functie wijselijk uitgezet heb maat het toestel zelf gaf bij handmatig zoeken aan dat er geen update klaar stond.
Dan vannacht maar eventjes offline updaten.
Wel belachelijk trouwens dat de security updates niet gelijk meegenomen worden en je na update nog steeds met beveiligingspatch level 2019 zit...
-edit-
Hopelijk weer wat opgefrist maar weinig schokkende update.
Net even geprobeerd of hij via de tv binnen te hengelen viel omdat ik die auto update functie wijselijk uitgezet heb maat het toestel zelf gaf bij handmatig zoeken aan dat er geen update klaar stond.
Dan vannacht maar eventjes offline updaten.
Wel belachelijk trouwens dat de security updates niet gelijk meegenomen worden en je na update nog steeds met beveiligingspatch level 2019 zit...
-edit-
Hopelijk weer wat opgefrist maar weinig schokkende update.
[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 29-05-2021 06:20 ]
Volgens mij update laatst geïnstalleerd, maar eigenlijk niets veranderd.
TV begint steeds meer kuren te vertonen. Staat soms 's nachts op volledig distorted beeld. Soms zet ik tv aan, blijkt ie volledig uitgeschakeld te zijn (wat feitelijk niet kan. Dus hing vast en reset zichzelf dan?). Duurt steeds langer voordat ie soepel loopt, bok-ke-traag. Gebruik alleen maar Netflix maar tis dramatisch hoe lang dat duurt voordat je zonder haperen t kan gebruiken, minutenlang wachten. Zit te wachten totdat ie de geest geeft. Vreselijk idee. Al mijn apparatuur gaat altijd jarenlang mee, in elk geval nog waardig te verkopen via Marktplaats. Dat durf ik bij deze eerlijk gezegd niet. Wil prima een nieuwe kopen, maar niet om deze reden.
TV begint steeds meer kuren te vertonen. Staat soms 's nachts op volledig distorted beeld. Soms zet ik tv aan, blijkt ie volledig uitgeschakeld te zijn (wat feitelijk niet kan. Dus hing vast en reset zichzelf dan?). Duurt steeds langer voordat ie soepel loopt, bok-ke-traag. Gebruik alleen maar Netflix maar tis dramatisch hoe lang dat duurt voordat je zonder haperen t kan gebruiken, minutenlang wachten. Zit te wachten totdat ie de geest geeft. Vreselijk idee. Al mijn apparatuur gaat altijd jarenlang mee, in elk geval nog waardig te verkopen via Marktplaats. Dat durf ik bij deze eerlijk gezegd niet. Wil prima een nieuwe kopen, maar niet om deze reden.
Probleempje met wifi, als ik hen weer aanzet (vanuit SB) dan ververst vaak wifi helemaal niet, en zeikt dat die geen verbinding heeft. Rebootje van AndroidTv helpt dan uiteraard wel. 756c.
Problemen met wifi had ik ook regelmatig met mijn 50W807C, maar een kabel gelegd en geen problemen meer.
Dit herken ik. Mijn 809C heeft nooit issues gehad (behalve het bekende 'amazon prime app sync issue'), bij een bekabelde aansluiting. Ook gebruik ik geen bluetooth, misschien helpt dat de redelijk zwakker SoC ook nog een beetje.audiojunk schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:44:
Problemen met wifi had ik ook regelmatig met mijn 50W807C, maar een kabel gelegd en geen problemen meer.
Dat probleem had ik ook altijd, maar is sinds de update een tijdje terug verholpen. Ik heb de 805c trouwens.Sjah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:52:
Probleempje met wifi, als ik hen weer aanzet (vanuit SB) dan ververst vaak wifi helemaal niet, en zeikt dat die geen verbinding heeft. Rebootje van AndroidTv helpt dan uiteraard wel. 756c.
Dat is de update van april, met versienummer v5.457
Dank voor alle duimpjes, maar ondertussen reboot ik de TV weer elke avond voordat ik wil gaan Netflixen / Primen ... kortdurend geluk, dus.bartve schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:10:
Mijn KD-43X8309C uit 2015 ging het afgelopen jaar steeds trager reageren op alles, en de laatste twee weken waren Netflix en Prime niet vooruit te branden (beeld bleef steeds hangen, geluid liep door).
Waarom komt die major update die in Azië kennelijk wel mogelijk is hier niet door?
Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp
Oké, de tv is dus softwarematig ‘einde levensduur’ volgens Videoland.
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.
Blijkbaar is een 5 jaar oude tv ‘op’.
Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…
Kreeg een melding dat de app eind van de maand niet langer ondersteund wordt, alleen Android tv 8 of hoger. Opties: chromecast, Apple TV, ‘recente smart-tv’.
Ik hoop dat er bij een volgende tv meer duidelijkheid over de duur van de updates en upgrades komt. Het ingebouwde smart deel is gewoon handiger dan een los kastje, maar niet als het zo snel verouderd…
Ja, je leest het overal helaas. Je moet de TV op de overige specs kopen en er maar iets externs aanhangen zoals een Google TV of een NVidia Shield.Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:
En hoewel deze TVs tergend traag zijn, eenmaal in de streaming apps werkt het verder prima, dus zou dat niet nodig moeten zijn.
Nou, is er niet 1 die uitblinkt in dit opzicht? Ik noem het veel-verkochte Samsung?
Het idiote is dat er een Android 8 Update is in Azië en Amerika. Deze update wordt Europa echter voorbehouden tot nu toe. Waarom dit zo is weet niemand...
Ik koop daarom hierna ook geen Smart TV meer, een Chromecast uit 2013 doet de job nog steeds en was ook veel goedkoper in aanschaf. Zeer jammer.
Ik koop daarom hierna ook geen Smart TV meer, een Chromecast uit 2013 doet de job nog steeds en was ook veel goedkoper in aanschaf. Zeer jammer.
Das niet alleen bij Sony TV’s, ligt dus niet aan de TV, maar aan Videoland oftewel RTL.Smobbo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:10:
Deze zakkenvullers hebben vinden het de moeite niet om TV’s van 5 jaar of ouder te ondersteunen.
Maar goed RTL is één grote herhaal troep en met Videoland kun je nog eens betalen om terug te kijken, je mist er dus niks aan.
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.
Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.
Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...
Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?
Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken
Nu vind ik het beeld nog steeds goed, dus een nieuwe TV voelt nog steeds onnodig.
Ik kijk nu naar een Chromecast met GoogleTV of een Apple TV om als basis te gebruiken.
Mijn twijfel is echter het gebruiksgemak. Ik wil niet gaan hannessen met 2 afstandsbedieningen, maar kan ik bijvoorbeeld de Home knop aanpassen naar de HDMI ingang van 1 van die 2 apparaten? Dan zou je volgens mij met de originele afstandsbediening uit de voeten moeten kunnen. Ik zie dat er een app Button Mapper is, die ga ik maar eens uittesten...
Is er uberhaupt een manier om het hele smart gebeuren uit te zetten en enkel de TV (digitale ingang) en de HDMI poorten te gebruiken?
Mocht iemand wat tips hebben dan hou ik me aanbevolen, ik ga ondertussen ff puzzelen en onderzoeken
Ik weet van de chromecast met google tv, dat je genoeg hebt aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Je kan daarmee de tv aan en uit zetten en het volume regelen.Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:33:
Zelfs mijn vrouw gaf aan dat ze zich aan het ergeren was aan de traagheid van de TV, dus we gaan actie ondernemen.
Ik gebruik deze dan niet met de Sony tv in de woonkamer, maar met een wat simpelere (domme) tv van Sony in de slaapkamer en daar heb ik genoeg aan alleen de afstandsbediening van de chromecast. Die van de tv zelf gebruik ik nooit.
(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)
In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.
[ Voor 129% gewijzigd door avec_style op 25-06-2021 11:14 ]
Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbedieningavec_style schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11:
[...]
(ik gebruik de tv dus ook niet om tv zenders via de kabel te bekijken, want dan zou ik hem wel nodig hebben)
In de woonkamer gebruik ik de Nvidia Shield. Daarmee krijg je echt de premium Android TV ervaring zoals het bedoeld is.
De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken
Met die shield kun je gewoon je Sony afstandsbediening gebruiken om de Shield te besturen. Dus dat zou wellicht een goede optie zijn.Smobbo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Precies het stukje 'lineaire tv' is mijn zorg ook. Dan zouden we daarvoor de gewone afstandsbediening moeten pakken. Dan gebruik ik liever alleen de gewone afstandsbediening.
De Nvidia Shield is inderdaad ook een goede optie, niet aan gedacht! Ga ik ook even bekijken!
EDIT: dit zou ook moeten werken met de nieuwe chromecast (https://www.androidauthor...mecast-tv-remote-1084856/)
Even een kleine update, we hebben de chromecast met Google tv binnen en in gebruik (via FNAC binnen 2 dagen binnen
).
De oude afstandsbediening werkt net niet lekker, de Home knop gaat naar de oude Android tv omgeving terug. Geklungel met button mapper en http requests heeft niets opgeleverd.
Toen toch eens na zitten denken waarom we zo nodig de ouderwetse tv zenders willen hebben. Dat kan namelijk ook met NLZiet ofzo.
Dus voor nu een abonnement bij NLZiet genomen en kijken of dat soepel genoeg werkt.
De afstandsbediening van de chromecast is heel prettig en het hele apparaat is zo extreem veel sneller dan de normale Android tv omgeving dat zelfs mijn vrouw voor nu om is. Als het zo blijft dan gaat het lineaire tv abonnement eruit en gaan we enkel nog op HDMI poort 4 met de chromecast kijken
!
Edit:
Ik zie dat Sony vanaf Android 9.0 een ‘pro mode’ toegevoegd heeft. Daarmee kan je standaard starten op een specifieke HDMI poort of de functie van de Home knop aanpassen. Dat zal wel nooit meer naar onze modellen komen…
https://pro-bravia.sony.net/guides/mode/
De oude afstandsbediening werkt net niet lekker, de Home knop gaat naar de oude Android tv omgeving terug. Geklungel met button mapper en http requests heeft niets opgeleverd.
Toen toch eens na zitten denken waarom we zo nodig de ouderwetse tv zenders willen hebben. Dat kan namelijk ook met NLZiet ofzo.
Dus voor nu een abonnement bij NLZiet genomen en kijken of dat soepel genoeg werkt.
De afstandsbediening van de chromecast is heel prettig en het hele apparaat is zo extreem veel sneller dan de normale Android tv omgeving dat zelfs mijn vrouw voor nu om is. Als het zo blijft dan gaat het lineaire tv abonnement eruit en gaan we enkel nog op HDMI poort 4 met de chromecast kijken
Edit:
Ik zie dat Sony vanaf Android 9.0 een ‘pro mode’ toegevoegd heeft. Daarmee kan je standaard starten op een specifieke HDMI poort of de functie van de Home knop aanpassen. Dat zal wel nooit meer naar onze modellen komen…
https://pro-bravia.sony.net/guides/mode/
[ Voor 14% gewijzigd door Smobbo op 02-07-2021 21:11 ]
Zijn er mensen die nlziet op de tv gebruiken? Werkt dat soepel?
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.
Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.
Maanden terug geen problemen, maar nu al een tijd schokt de stream elke zoveel seconden. Na een reboot werkt het weer super.
Ik had daarom verwacht dat het een software probleem zou zijn en met een reset naar fabrieksinstellingen opgelost zou zijn, maar helaas heeft dat niet geholpen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het wordt stil hier, de meeste tv's uit deze serie liggen waarschijnlijk al in de milieustraat. Ik ben nog niet toe aan wat anders, tv kijken wordt minder belangrijk voor mij. Maar gezien de Ziggo melding op NPO 2 en 3 over de verouderde mediabox ben ik toch weer eens in het menu gedoken. Een mediabox gebruik ik niet, er zit een CI + module in. Maar het beeld is op de meeste zenders 576/25 hz, terwijl er toch wat beters uit moet komen. Op kanaal 960 vond ik nog wel een zender die 1080i/25hz produceerde, gisteren NPO 1, vandaag heet het 30401. De helpdesk van Ziggo gebeld, tegen beter weten in, en daar kreeg ik een vaag verhaal dat ik niks hoefde te doen, alles gaat automatisch naar HD na 7 december. Waarom ik nu SD ontvang kon hij me niet duidelijk maken, terwijl Ziggo pretendeert nagenoeg uitsluitend HD uit te zenden.
Iemand soortgelijke ervaringen, of is zowel Sony als Ziggo van dubieuze kwaliteit?
Iemand soortgelijke ervaringen, of is zowel Sony als Ziggo van dubieuze kwaliteit?
Ik heb deze TV nog altijd in gebruik, en deze zal ook nog wel een tijdje meegaan. Zolang de ingebouwde Chromecast nog werkt zal die zeker niet worden afgeschreven.
Ergens hoop ik nog dat die Android 8 krijgt maar misschien is dat valse hoop...
Ergens hoop ik nog dat die Android 8 krijgt maar misschien is dat valse hoop...
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar geen last van heb. Ik heb nu wel weer gemerkt, na een fabrieksreset, dat apps zoals de Playstore en play services weer updaten naar de nieuwste versie en niet meer blijven hangen op oude versies... Raar maar waar... Heb dit wel vaker gehad.
Ben gek op NPO Start in de smartTv van mijn sony (756c), maar vreemd genoeg lukt stilzetten en voouruit spoelen niet. Ook niet na fabriekreset.
Ik heb een tijdje geleden een Chromecast met Google TV gekocht, NLZiet abonnement erbij en de TV gaat wat mij betreft nog jaren mee. Het beeld is gewoon goed, geluid voor ons prima, alleen het besturingssysteem was traag. Dat probleem hebben we dus nu niet meer (of we hebben er in ieder geval geen last van doordat de home button gewoon naar de Chromecast gaatAJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:33:
De ingebouwde chromecast hapert hier, beeld blijft ondanks RJ 45 netwerkkabel aansluiting om de 5 seconden stilstaan om te laden. NPO+ werkt weer feilloos, Youtube en Netflix meestal redelijk.
De ervaring met 'casten' naar de Chromecast met Google TV is ook veeeel beter dan de ingebouwde chromecast, zo'n 6 jaar oude budget SoC is gewoon te zwak...
Niet met die app, maar wel met de Ziggo Go app.HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
App hapert veel, maar als ik bij elke keer dat ik de tv aanzet een volledige reboot doe, is het nog enigszins te doen (maar zeker niet perfect).
Wat een bagger eigenlijk dat een Android TV uit 2015 niet eens in staat is om zo'n 720p stream aan te kunnen.
Ik heb deze tv overigens vorige week verkocht. Nog 600 euro kunnen krijgen voor mijn 65 inch model (kostte toendertijd 1660 euro). Ben best tevreden met het bedrag, als ik na ga dat ik nu voor 700 / 800 euro een vervangende 65 inch kan kopen die weer helemaal bij de tijd is.
[ Voor 15% gewijzigd door Rudyy op 26-11-2021 10:59 ]
Ik gebruik ook NLziet op deze tv. En het gaat meestal goed. Wekenlang gaat het goed en dan om een of andere reden stottert de stream inderdaad regelmatig. Het komt alleen voor bij de NLziet app. Youtube, Netflix, Disney+ en DS Video werken gewoon prima.HaTe schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
Heb dit ook aan NLziet aangegeven, maar ze kunnen het niet reproduceren.
En als het dan weer even goed gaat, zoals nu, dan denk ik er niet meer aan.
Hier juist met Netflix dat ie af en toe hapert. Opnieuw opstarten helpt dan meestal. Je merkt dat de TV echt verschrikkelijk traag is. Is bij ons al sinds 2 jaar een 'tweede' TV. Doet het gelukkig nog steeds, alhoewel er af en toe kuren zijn. Meestal helpt opnieuw opstarten en ééns in zoveel tijd een fabrieksreset. En dat voor een 5 jaar oude TV... Mijn vorige non-smart deed het absoluut beter. Chromecastje erin en hij is weer helemaal up-to-date. Maar wij kijken dan ook alleen Netflix, niets anders.
Onze W805c staat echt iedere dag nog zijn uren te draaien. Ook al driekwart jaar met een PS5.
In 2022 toch eens gaan kijken naar een nieuwer model om ook alles uit die PS5 te kunnen halen.
In 2022 toch eens gaan kijken naar een nieuwer model om ook alles uit die PS5 te kunnen halen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Eindelijk iemand gevonden bij Ziggo met verstand van zaken! Via de chat, waarbij ik eerst het advies kreeg om een andere tv te kopen, maar daarna met hulp van Femke er achter kwam wat de problemen veroorzaakte. De landinstelling stond op België, dat was te zien als je bij zenderinstallatie moet kiezen voor provider. Ik kon kiezen uit Telenet of overige, en die laatste koos ik dus. Femke zei dus dat Telenet belgisch is, en de landinstellingen dus verkeerd waren sinds een update/reset. Terug naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw geïnstalleerd, en ja hoor; de HD kanalen zitten nu weer vooraan. Mag de Sony nog blijven dusAJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:01:
Het wordt stil hier, de meeste tv's uit deze serie liggen waarschijnlijk al in de milieustraat. Ik ben nog niet toe aan wat anders, tv kijken wordt minder belangrijk voor mij. Maar gezien de Ziggo melding op NPO 2 en 3 over de verouderde mediabox ben ik toch weer eens in het menu gedoken. Een mediabox gebruik ik niet, er zit een CI + module in. Maar het beeld is op de meeste zenders 576/25 hz, terwijl er toch wat beters uit moet komen. Op kanaal 960 vond ik nog wel een zender die 1080i/25hz produceerde, gisteren NPO 1, vandaag heet het 30401. De helpdesk van Ziggo gebeld, tegen beter weten in, en daar kreeg ik een vaag verhaal dat ik niks hoefde te doen, alles gaat automatisch naar HD na 7 december. Waarom ik nu SD ontvang kon hij me niet duidelijk maken, terwijl Ziggo pretendeert nagenoeg uitsluitend HD uit te zenden.
Geen problemen op onze oude Sony met de Ziggo Go app.Rudyy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:58:
[...]
Niet met die app, maar wel met de Ziggo Go app.
App hapert veel, maar als ik bij elke keer dat ik de tv aanzet een volledige reboot doe, is het nog enigszins te doen (maar zeker niet perfect).
Wat een bagger eigenlijk dat een Android TV uit 2015 niet eens in staat is om zo'n 720p stream aan te kunnen.
Ik heb deze tv overigens vorige week verkocht. Nog 600 euro kunnen krijgen voor mijn 65 inch model (kostte toendertijd 1660 euro). Ben best tevreden met het bedrag, als ik na ga dat ik nu voor 700 / 800 euro een vervangende 65 inch kan kopen die weer helemaal bij de tijd is.
Net als Netflix: Draait gewoon soepel.
De TV heeft wel een kabel nodig, want wifi is altijd een drama geweest op mijn 55X8509C.
Is het snel? Nee het laden van de apps is traag, maar eenmaal in het menu gaat het prima.
Af en toe heeft de TV eens een reboot nodig.
Soms wil ik wel een nieuwe TV, maar eigenlijk doet dat ding nog wat ik wil, ook met de PS5. Die 120Hz heb ik niet nodig.
Onze W808C uit 2015 laatst bijna vervangen door een 2021 versie. Maar still going strong. Ook wij hebben tijdelijk de SD melding (tot 7dec) in beeld gehad op 1, 2 en 3. Ik dacht dat het aan onze CAM module lag. Tot onze verbazing A tot dan toe kennelijk een hele tijd 1, 2 en 3 op SD kwaliteit gekeken en B hadden we per 8 december geen zwart beeld maar gewoon het juiste HD signaal. Niets voor hoeven doen. De belgische setting was mogelijk bij ons ook de oorzaak en ik herinner me vaag dat die setting weer een workaround was om iets anders (zendervolgorde?) werkend te krijgen een paar jaar terug. 'Slijtage' van onze TV zit hem vooral in clouding, te zien als het scherm donker/zwart is. Dit is door de jaren heen slechter geworden. Daarnaast komt het voor dat de apps geen geluid meer geven; een reboot van de TV helpt dan. Ben nog steeds tevreden met Sony én Ziggo. Het enige dat ons parten speelt zijn de afspraken en/over de interfaces tussen beide partijen. Dat is soms grijs gebied waar wij als eindgebruikers in vastlopen. In dat gebied blinkt de support van hun beide helpdesken niet echt uit en wijzen ze vaak naar elkaar...AJAV schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:01:
"A man has got to know his limitations..."
Eens, aan de andere kant als ik bij mijn ouders kom met een LG oled C8, ook niet de nieuwste tv meer, dan zie ik toch best veel verschil.Hann1BaL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:27:
[...]
Geen problemen op onze oude Sony met de Ziggo Go app.
Net als Netflix: Draait gewoon soepel.
De TV heeft wel een kabel nodig, want wifi is altijd een drama geweest op mijn 55X8509C.
Is het snel? Nee het laden van de apps is traag, maar eenmaal in het menu gaat het prima.
Af en toe heeft de TV eens een reboot nodig.
Soms wil ik wel een nieuwe TV, maar eigenlijk doet dat ding nog wat ik wil, ook met de PS5. Die 120Hz heb ik niet nodig.
Die 4K die mis ik wellicht niet eens zo, maar dat HDR in sommige games, films en series is wel echt top.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Oh ja. Er is zeker veel verschil. Maar om daarvoor de TV weg te doen... Hoe meer je topics en reviews lees op bijv Tweakers, hoe meer je mee gezogen wordt met de verbeteringen en de FOMO kan er voor zorgen dat je dan toch een nieuwe TV wilt.Kuhr89 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:56:
[...]
Eens, aan de andere kant als ik bij mijn ouders kom met een LG oled C8, ook niet de nieuwste tv meer, dan zie ik toch best veel verschil.
Die 4K die mis ik wellicht niet eens zo, maar dat HDR in sommige games, films en series is wel echt top.
Maar ik denk niet dat mijn PS5 game ervaring echt anders wordt met een nieuwe TV. De HDR zal beter zijn, maar zal het mij uitmaken?
(Ik heb eerder op het punt gestaan om de TV te vervangen en dat had ik mezelf al uitgelegd als een goed idee tot ik even stil ging staan en mezelf goed ging afvragen waarom
Hier werkt de 8305C ook nog steeds zonder veel problemen.
Voor het tv gedeelte doet de Next van Ziggo het werk. Van de apps wordt eigenlijk alleen Kodi gebruikt. Tot 4K op 30 frames lukt dat nog, met 60 frames gaat het "hikken". Ik vind de grote kijkhoek van het scherm heerlijk. Wil ik meer uit Kodi gaan halen, dan koop ik wel zo'n Mi Box S of iets dergelijks. Maar dat vind ik nu nog niet noodzakelijk. Vaak is alles wat in 4K te verkrijgen is ook beschikbaar met 30 frames snelheid.
Voor het tv gedeelte doet de Next van Ziggo het werk. Van de apps wordt eigenlijk alleen Kodi gebruikt. Tot 4K op 30 frames lukt dat nog, met 60 frames gaat het "hikken". Ik vind de grote kijkhoek van het scherm heerlijk. Wil ik meer uit Kodi gaan halen, dan koop ik wel zo'n Mi Box S of iets dergelijks. Maar dat vind ik nu nog niet noodzakelijk. Vaak is alles wat in 4K te verkrijgen is ook beschikbaar met 30 frames snelheid.
Zo heeft mijn 805C Black Friday ook weer overleefd. Voor een full HD heeft ie prima beeld, zo veel game ik niet, weinig klachten over de kwaliteit. Dus niet gezwicht voor de LG C1 die vrij populair was.Hann1BaL schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:05:
[...]
Maar ik denk niet dat mijn PS5 game ervaring echt anders wordt met een nieuwe TV. De HDR zal beter zijn, maar zal het mij uitmaken?
(Ik heb eerder op het punt gestaan om de TV te vervangen en dat had ik mezelf al uitgelegd als een goed idee tot ik even stil ging staan en mezelf goed ging afvragen waarom)
De buurman kocht er wel 1, daar geconcludeerd dat ik de juiste keuze (voor mij dan toch) heb gemaakt. Zo enorm was ik niet onder de indruk.
Dus hij mag nog een jaartje, of wellicht langer. Qua apps doen Netflix, kodi en disney+ het prima
Ok, hier een vraag die al eens is langs geweest, maar waar ik toen amper acht op sloeg en niet opsloeg in mijn kop. Heb een 756c en de tijd staat nu 1 uur achter, oftewel GMT. Maar als ik in instellingen kijk, is de mogelijkheid om tijd in te stellen, uitgegrijsd...? Wat moet ik veranderen, voordat dat verandert...
Ik heb het in het verleden opgelost door een NTP-server in mijn LAN in te zetten op "broadcast'.
Meer trucs:
Er is/was een work around met de ios app.
Video&tv side view.
Als je dan de muis optie selecteren en dan naar de tijd en datum ging.
Kon je het via de app wel instellen.
Dus op je tv naar instellingen van datum&tijd.
Dan de app gebruiken op je telefoon en met muis cursor tijd aanklikken en dan zo aanpassen.
Misschien werkt dat ook met een Android app die de remote doet, mocht je geen ios hebben.
Meer trucs:
Er is/was een work around met de ios app.
Video&tv side view.
Als je dan de muis optie selecteren en dan naar de tijd en datum ging.
Kon je het via de app wel instellen.
Dus op je tv naar instellingen van datum&tijd.
Dan de app gebruiken op je telefoon en met muis cursor tijd aanklikken en dan zo aanpassen.
Misschien werkt dat ook met een Android app die de remote doet, mocht je geen ios hebben.
Ik had dit probleem een tijd geleden ook. Als je avontuurlijk bent en adb op een pc hebt staan, kan je dit proberen:
adb connect <ip adres van tv>
adb shell settings put global auto_time 1
adb kill-server
adb kill-server
Wordt deze setting bewaard of valt die telkens weg als je opnieuw opstart?tiguan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
Ik had dit probleem een tijd geleden ook. Als je avontuurlijk bent en adb op een pc hebt staan, kan je dit proberen:
adb kill-server
Ik heb dit geprobeerd maar biedt helaas geen soelaas.tiguan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
adb kill-server
In mijn geval klopt de tijd wel maar klopt de tijdzone niet. Deze optie is ook grijs. Je kan het schijnbaar oplossen door de TV te resetten en vervolgens als land België te kiezen, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Behalve dat het irritant is dat de tijd verkeerd staat werkt de TV wel naar behoren.
Ik heb ook andere trucjes gevonden om de tijdzone aan te passen via adb maar daar trekt de TV zich niks van aan. Er staat ook een optie aan om de tijdzone automatisch aan te passen maar die is uiteraard ook grijs en kan ik via adb niet aanpassen.
Al met al een klein maar heel frustrerend probleem dus.
Had je wel usb debugging aan gezet op de tv? Dat was ik vergeten erbij te zetten.
Er staan nog meer oplossingen in dit draadje: https://community.sony.nl...id-tv/td-p/2152871/page/3
Er staan nog meer oplossingen in dit draadje: https://community.sony.nl...id-tv/td-p/2152871/page/3
[ Voor 55% gewijzigd door tiguan op 25-02-2022 12:12 ]
Zeker, ik heb een connectie maar wat ik ook probeer het werkt niet.tiguan schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:11:
Had je wel usb debugging aan gezet op de tv? Dat was ik vergeten erbij te zetten.
Ik ga vanavond de TV resetten en dan als land België invullen, dat is denk ik mijn enige en laatste optie...
Jaa ga ik ook doen, Belgie invullen, de rest is mij teveel gezeik.
edit: done, makkie.
edit: done, makkie.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 25-02-2022 17:55 ]
En weer een post van mij: kreeg net de melding van de Npo Start app dat die voor deze versie van Android over een maand ophoudt. Daar baal ik van, er is/komt(?) geen nieuwere dan 7, en het toestel kan ik met 6 jaar oud niet "echt oud" noemen. Nu is er altijd een workaround, ik heb een mediaplayer dile heeft Android 9, die kan ik aansluiten, maar ja een extra AB, en mijn mooie Tv wordt gereduceerd tot monitor.

De NPO app is al een draak, want zelfs op nieuwere Android versies werkt het vaker niet dan wel, maar dit is wel het resultaat ja:Sjah schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:44:
En weer een post van mij: kreeg net de melding van de Npo Start app dat die voor deze versie van Android over een maand ophoudt. Daar baal ik van, er is/komt(?) geen nieuwere dan 7, en het toestel kan ik met 6 jaar oud niet "echt oud" noemen. Nu is er altijd een workaround, ik heb een mediaplayer dile heeft Android 9, die kan ik aansluiten, maar ja een extra AB, en mijn mooie Tv wordt gereduceerd tot monitor.
Chromecasten of ander device om af te spelen, zijn de opties die je hebt
Voor F1TV Pro heb ik de app op de computer gedownload en gesideload op de TV en dat werkt. Nadeel is dat je bij een grote update dat opnieuw moet doen, omdat de app dus niet auto update.
[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 17-03-2022 15:47 ]
De hardware is ook gewoon niet krachtig genoeg in deze TV om goed mee te doen. Een 720P stream van Viaplay hapert als een malle. NPO app werkt voor geen meter en wordt dus binnenkort niet meer ondersteund.
Ik denk dat ik een Chromecast GTV koop en de TV inderdaad degradeer tot monitor. Een nieuwe TV gaat me te ver want hij functioneert nog prima.
Ik denk dat ik een Chromecast GTV koop en de TV inderdaad degradeer tot monitor. Een nieuwe TV gaat me te ver want hij functioneert nog prima.
Dit is natuurlijk wel een beetje onzin, want een 4K Netflix of Disneystream werkt zonder problemen op dezelfde TV.Jassy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:07:
De hardware is ook gewoon niet krachtig genoeg in deze TV om goed mee te doen. Een 720P stream van Viaplay hapert als een malle. NPO app werkt voor geen meter en wordt dus binnenkort niet meer ondersteund.
Ja de TV is langzaam, maar die apps werken ook gewoon en dus is er wat dat betreft geen reden dat video apps niet zouden kunnen werken, maar het begint ook gewoon bij Sony die alleen voor de US een nieuwere Android heeft uitgebracht voor de 2015 line up TVs en die is niet te installeren op een Europese TV.
En de NPO app is een draak op de CCGTV en is gewoon onbruikbaar. Dat ligt dus niet aan outdated hardware.
[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 17-03-2022 17:22 ]
NLziet werkt prima?Jassy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:07:
En binnenkort niet meer ondersteund? Hoezo?
@Hann1BaL >> bij mij werkt Npo Start, als je daarover hebt, altijd prima. Wat ervaar jij dan? Langzaam, ofzo....dat zal best, maar het werkt hier.
Heb je de gratis versie of betaalde? Want gratis is het wel ok, maar tot je de betaalde versie hebt en overal wilt zoeken dan is het 1 groot crashfestijn.Sjah schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:19:
@Hann1BaL >> bij mij werkt Npo Start, als je daarover hebt, altijd prima. Wat ervaar jij dan? Langzaam, ofzo....dat zal best, maar het werkt hier.
Wij zijn een tijdje geleden overgestapt op een chromecast met Google TV. Ideaal.
Soepele ervaring (met een kale 3rd party launcher ook super simpel in de bediening), prettige afstandsbediening die de oude vervangen heeft (dus geen 2 afstandsbedieningen tegelijk nodig).
We zijn ook gelijk qua abonnement over gegaan naar internet only samen met NLziet, nog goedkoper ook
Hierdoor kan de tv wat mij betreft nog jaren mee
, ik ging er vanuit dat dit toch een keer ging gebeuren, al is 5 jaar na aankoop wel sneller dan gedacht…
Soepele ervaring (met een kale 3rd party launcher ook super simpel in de bediening), prettige afstandsbediening die de oude vervangen heeft (dus geen 2 afstandsbedieningen tegelijk nodig).
We zijn ook gelijk qua abonnement over gegaan naar internet only samen met NLziet, nog goedkoper ook
Hierdoor kan de tv wat mij betreft nog jaren mee
[ Voor 10% gewijzigd door Smobbo op 17-03-2022 22:14 ]
Hier is de 805C toch echt vertrokken. Kreeg last van een licht blauwe verticale streep in het beeld en toen ook nog de soundplate het voor gezien hield maar een nieuwe aangeschaft.
Gekozen voor de KE-48A9. Een 4K OLED met een heel behoorlijk geluid.
Android is nog steeds niet foutloos, paar keer last gehad dat de TV bevroor als ik door de TV gids bladerde. En natuurlijk ook het hoge stroomverbruik in standby. 28 W maar liefst. Dus extern apparaat / renderer uitzetten. Gids bijwerken in standby uitzetten. Systeemupdate -> automatische software download uitzetten. En homekit uitzetten. Dan zit je weer op 0,5 W.
Gekozen voor de KE-48A9. Een 4K OLED met een heel behoorlijk geluid.
Android is nog steeds niet foutloos, paar keer last gehad dat de TV bevroor als ik door de TV gids bladerde. En natuurlijk ook het hoge stroomverbruik in standby. 28 W maar liefst. Dus extern apparaat / renderer uitzetten. Gids bijwerken in standby uitzetten. Systeemupdate -> automatische software download uitzetten. En homekit uitzetten. Dan zit je weer op 0,5 W.
Om andere redenen mijn netwerk aan het monitoren en een week niet thuis:
De TV 55x8509c verstookt tussen de 250 en 350 MB per dag terwijl de TV op standby staat! Dit is met en pihole en blokkade van diverse "phone home" opties. Het is toch niet normaal dat een TV zoveel data transfer heeft terwijl hij uit staat?
Ik vond het opmerkelijk en het posten waard. Ik hoef het verder niet op te lossen.
Ik heb de officiele F1TV pro app gesideload op de TV, maar sinds de F1 DRM heeft toegevoegd kan de TV de app niet meer bij houden en buffert deze continue. Soms werkt het wel, maar vaak niet. Toch jammer!
De TV 55x8509c verstookt tussen de 250 en 350 MB per dag terwijl de TV op standby staat! Dit is met en pihole en blokkade van diverse "phone home" opties. Het is toch niet normaal dat een TV zoveel data transfer heeft terwijl hij uit staat?
Ik vond het opmerkelijk en het posten waard. Ik hoef het verder niet op te lossen.
Ik heb de officiele F1TV pro app gesideload op de TV, maar sinds de F1 DRM heeft toegevoegd kan de TV de app niet meer bij houden en buffert deze continue. Soms werkt het wel, maar vaak niet. Toch jammer!
De 809c doet het nog best maar Android 7 is steeds meer een probleem. Zowel Ziggo go en NPO start willen Android 8 minimaal. Is de Amerikaanse software echt niet werkend te maken, of is hardware verschillend? Ik zie sony_tvupdate_2015_6827_naa_auth.zip
Wij hebben de 50W805C en missen de afstandsbusjes die nodig zijn voor een muurbeugel. Nu zag ik deze hier te koop maar na contact opnemen blijken deze niet geschikt voor de 805C. Iemand die nog een adresje weet?
Weet niet of deze geschikt is.
https://www.vogels.com/nl-nl/c/adaptor-kit-sony
https://www.vogels.com/nl-nl/c/adaptor-kit-sony
Inmiddels met medetweaker @Guidooow in gesprek die ze nog had liggen. Bedankt voor het meedenken!
Misschien heb ik mijne binnenkort ook wel over 
Wij hebben hier ook al een "paar" jaar een KDL-50W807C in de kamer hangen. Tot voor kort tot tevredenheid. Nee, Android TV is niet de snelste, maar als hij eenmaal wakker is doet hij nog wel gewoon wat een TV moet doen.
Alleen sinds ongeveer een week zit er een irritante knipper in het scherm. Een witte punt in de rechter onderhoek welke elke 2 seconden ongeveer aan of uit gaat. Zie filmpje: YouTube: Sony KDL-50w807 Screen white spot blinking bottom-right corner.
Deze heb ik opgenomen tijdens een herstart, vlak nadat ik de "initial setup" weer had doorlopen.
Omdat ik absoluut geen in had in Kodi weer opnieuw configureren was de factory reset die ik nu dus gedaan heb ongeveer het laatste wat ik wilde proberen. Ik had al met de contrast instellingen gespeeld, meerdere normale reboots gedaan, de stroom er een nachtje af gehad, en ook alle aangesloten apparaten los gehad.
Google levert ook weinig resultaten op helaas. Iedere keer dat ik iets met betrekking tot een kipperend scherm vind is dat een heel ander effect dan de regelmatige aan-uit die ik hier zie.
"white light in corner" leverde ook al alleen teleurstellingen op.
Iemand dit eerder gezien, of (iets soorgelijks) gehad? Ik vrees dat er ergens iets kapot is gegaan, maar zomaar lukraak onderdelen vervangen is ook weer zo wat.

Wij hebben hier ook al een "paar" jaar een KDL-50W807C in de kamer hangen. Tot voor kort tot tevredenheid. Nee, Android TV is niet de snelste, maar als hij eenmaal wakker is doet hij nog wel gewoon wat een TV moet doen.
Alleen sinds ongeveer een week zit er een irritante knipper in het scherm. Een witte punt in de rechter onderhoek welke elke 2 seconden ongeveer aan of uit gaat. Zie filmpje: YouTube: Sony KDL-50w807 Screen white spot blinking bottom-right corner.
Deze heb ik opgenomen tijdens een herstart, vlak nadat ik de "initial setup" weer had doorlopen.
Omdat ik absoluut geen in had in Kodi weer opnieuw configureren was de factory reset die ik nu dus gedaan heb ongeveer het laatste wat ik wilde proberen. Ik had al met de contrast instellingen gespeeld, meerdere normale reboots gedaan, de stroom er een nachtje af gehad, en ook alle aangesloten apparaten los gehad.
Google levert ook weinig resultaten op helaas. Iedere keer dat ik iets met betrekking tot een kipperend scherm vind is dat een heel ander effect dan de regelmatige aan-uit die ik hier zie.
Iemand dit eerder gezien, of (iets soorgelijks) gehad? Ik vrees dat er ergens iets kapot is gegaan, maar zomaar lukraak onderdelen vervangen is ook weer zo wat.
)
Het begin van het einde was hier ook een vlek in een hoek (linksonder), zag er wel net wat anders uit en knipperde niet zo constant. Ik heb nog nog het paneel uit elkaar gehaald om te kijken 'of ik iets kon vinden', maar er was niets te zien. Een week of 2 later werd en bleef de TV zwart.Smurf schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:08:
Misschien heb ik mijne binnenkort ook wel over

Ik heb geen knipperende witte punt, maar wel steeds meer witte vlekken op allerlei plekken in het scherm.
Ik vrees dat daar niets aan te doen is, met 7 jaar begint de tv wel een beetje af te takelen. Software matig heb ik gelukkig niets te klagen door een chromecast met Google tv te gebruiken
.
Ik vrees dat daar niets aan te doen is, met 7 jaar begint de tv wel een beetje af te takelen. Software matig heb ik gelukkig niets te klagen door een chromecast met Google tv te gebruiken
Still going strong hier.
Een nieuwe tv lonkt wel. Maar kan geen goede reden bedenken om een paar honderd aan een nieuwe tv uit te geven.
Een nieuwe tv lonkt wel. Maar kan geen goede reden bedenken om een paar honderd aan een nieuwe tv uit te geven.
Hier ook, nog steeds mooi beeld
OLED is mooier, maar is het geld mij nu nog niet waard.
Ik heb ook al jaren een wat lichter vlekje in het beeld, maar volgens mij is daar een keer iets tegenaan gekomen... Over het algemeen niet te zien gelukkig
Ik heb ook al jaren een wat lichter vlekje in het beeld, maar volgens mij is daar een keer iets tegenaan gekomen... Over het algemeen niet te zien gelukkig
[ Voor 55% gewijzigd door HaTe op 21-11-2022 23:08 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hier ook al bijna 7 jaar in gebruik, beeld is inderdaad nog prima, hier ook wat witte vleken. Lijkt op light bleeding maar is er vanaf het begin al geweest misschien iets erger geworden maar valt alleen op in zwart beeld.
De software is wel ergelijk traag, en zolang Ziggo geen Disney+ en HBO max apps aan zijn setupbox toevoegd ben ik wel van de software van de tv afhankelijk.
Vandaag was de tv helemaal van de leg, stroom was eraf geweest, eerst kreeg de tv maar geen internet, 2x een herstart gegeven. Daarna problemen met de apps dat die geen geluid afspeelden. TV een reset gegeven door die uit te doen, powerknop tijdje ingedrukt houden en toen weer booten.
Maar bij elke reboot valt het op hoe ergelijk traag die tv dan is. Apps starten moet je de eerste 10min eigenlijk niet doen... Toch jammer dat zo'n voor de rest prima tv verknoeid is door de software.
De software is wel ergelijk traag, en zolang Ziggo geen Disney+ en HBO max apps aan zijn setupbox toevoegd ben ik wel van de software van de tv afhankelijk.
Vandaag was de tv helemaal van de leg, stroom was eraf geweest, eerst kreeg de tv maar geen internet, 2x een herstart gegeven. Daarna problemen met de apps dat die geen geluid afspeelden. TV een reset gegeven door die uit te doen, powerknop tijdje ingedrukt houden en toen weer booten.
Maar bij elke reboot valt het op hoe ergelijk traag die tv dan is. Apps starten moet je de eerste 10min eigenlijk niet doen... Toch jammer dat zo'n voor de rest prima tv verknoeid is door de software.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297