Budha schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:47:
[...]
Waar komt die 50% vandaan? Als je teveel hebt betaald wil je dat toch helemaal terug?
Ik ben ook wel benieuwd om welke vervoerder het gaat. Vanwege de horrorverhalen hier heb ik al besloten nooit meer iets via DHL uit het buitenland te halen.
Volgens de regels moest ik voor een product met een waarde van $32,- ongeveer 17 euro importkosten betalen. In deze kosten zit: 21% BTW, administratiekosten van minimaal 10 euro incl. btw en nog een extra percentage mbt het product dat je invoert.
Hierdoor zou ik van de +/- 40 euro 23 euro terug moeten krijgen (is ongeveer 50% teveel betaald).
Dit alles was via DHL. Ik gebruik DHL zelf alleen maar als het product 50 euro of duurder is, daaronder gebruik ik China/Singapore post. Mijn snelste bestelling van DHL was er binnen 48 uur. Het snelste via Chinapost was binnen 15 dagen. Beide vind ik zeer acceptabel.
Het is dus niet zo dat ik 0 euro moest betalen, waardoor ik met 50% genoegen zou nemen. Dit heb je verkeerd gelezen
Bij DHL heb ik overigens nooit problemen gekend. Het is alleen krom dat pakketdiensten iets voor je voorschieten, terwijl het voor geen meter klopt met de werkelijkheid. Zo hebben ze het product op 100 euro geschat, terwijl dat nergens op gebaseerd is. Wellicht de NL prijzen bij de duurste aanbieder ofzo.