Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:17:
[...]
En ik ben dus benieuwd of mensen ooit een pakketje geweigerd hebben en wat er dan gebeurt. Dat zal niet vaak voorkomen dus die ervaringen lijken me behoorlijk zeldzaam, maar daardoor juist ook potentieel waardevol.
Persoonlijk vind ik dat lichtelijk asociaal gedrag. Als je in China bestelt voor meer dan €22, dan weet je dat je kans loopt op BTW en adminstratiekosten (en eventueel invoerrechten als je over €150(?) heen gaat).
Als je iets bestelt en het wordt eruit gevist waardoor je extra moet betalen, wees gewoon een vent en reken netjes af. Weigeren is gewoon niet netjes! Mocht je dat wel doen, dan hoop ik van harte dat ze er in China niet intrappen om je een refund te geven.

Wil je geen risico lopen op een toeslag, koop je spullen dan lekker in Nederland, waar je ook 'gewoon' die kosten al betaalt omdat het zit verrekend in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
CaptJackSparrow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:17:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Ik kan me best voorstellen dat een pakket van €130 meer kans heeft om er uit gevist te worden dan een van €30. En dat die kans verder zou kunnen toenemend met een stijgende waarde. Maar ik heb daar geen ervaring mee dus ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die wel vaker ook duurdere zaken uit Chinashops besteld hebben. Die zouden inzicht kunnen hebben in die relatieve kans in relatie tot de waarde van het pakje. :)

En ik ben dus benieuwd of mensen ooit een pakketje geweigerd hebben en wat er dan gebeurt. Dat zal niet vaak voorkomen dus die ervaringen lijken me behoorlijk zeldzaam, maar daardoor juist ook potentieel waardevol.
De douane doet helemaal niets met pakketjes...
Het zijn de postbedrijven die door de belastingdienst gedoogd worden. Daarom heb je bij iedere vervoerder andere werkwijzen en andere kansen op invoerheffingen...

Ik kies nooit meer voor DHL...

Bij Gearbest het liefste Priorityline EU express.

*knip* Het aanbieden van kortingscodes is ok, het vragen welk product mensen als kortingscode willen zien, valt wmb. gewoon onder spam/werving.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 15-11-2017 18:42 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
dfrenner schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:22:
[...]

Ik kies nooit meer voor DHL...
Grappig dat je dat dat zegt. Mijn duurste aankoop ooit van buiten de EU was een 27-inch WQHD-monitor uit Zuid-Korea, in de tijd dat dat soort schermen hier nog onbetaalbaar waren. Deze werd met DHL verzonden en had hiervoor geen extra kosten. Met andere vervoerders heb ik hier wel met enige regelmaat last van gehad, zelfs bij items van maar drie of vier tientjes. Helaas ook een keer met EU Express shipping van Gearbest. Da's het voordeel van Banggood, als je met Priority Direct Mail laat verzenden krijg je eventuele kosten terug.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ralph075 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:43:
[...]

Persoonlijk vind ik dat lichtelijk asociaal gedrag. Als je in China bestelt voor meer dan €22, dan weet je dat je kans loopt op BTW en adminstratiekosten (en eventueel invoerrechten als je over €150(?) heen gaat).
Beter lezen. Het is niet één artikel van meer dan 22 euro maar 2 van minder die onbedoeld ineen besteld zijn maar ook apart besteld hadden kunnen worden waarbij het dan dus nooit zou spelen. Dan wordt bijbetalen van een significant bedrag aan 'afhandelingskosten' die weinig relatie tot de werkelijke kosten daarvan hebben wel een beetje erg zuur. Een paar euro aan BTW betalen heb ik geen moeite mee. Dat is dan 'leergeld' zodat ik de volgende keer beter oplet maar als het anderhalf keer zo duur of meer gaat kosten dan wordt het wel een beetje gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
CaptJackSparrow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:00:
[...]

Beter lezen. Het is niet één artikel van meer dan 22 euro maar 2 van minder die onbedoeld ineen besteld zijn maar ook apart besteld hadden kunnen worden waarbij het dan dus nooit zou spelen. Dan wordt bijbetalen van een significant bedrag aan 'afhandelingskosten' die weinig relatie tot de werkelijke kosten daarvan hebben wel een beetje erg zuur. Een paar euro aan BTW betalen heb ik geen moeite mee. Dat is dan 'leergeld' zodat ik de volgende keer beter oplet maar als het anderhalf keer zo duur of meer gaat kosten dan wordt het wel een beetje gortig.
Joh, maar je nou niet zo ongerust. Je hebt 10% kans dat het fout gaat. En wat je hier ook schrijft, vraagt of leert gaat daar niets meer aan veranderen.

Je zegt het zelf al heel mooi: Het is inderdaad leergeld. En dat voor slechts een paar tientjes. :)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Had ik gedaan, maakt het weigeren van een pakje nog steeds niet acceptabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:56
CaptJackSparrow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:00:
[...]

Het is 1 pakket die een waarde heeft van meer dan 22€, het boeit de douane niet of daarin 100 of 1 product zit, je hebt gewoon een foutje gemaakt, en als je pech hebt kost je dat geld... Helaas, volgende keer beter, weigeren heeft geen zin want je krijgt je geld niet terug, Gearbest is ook niet gek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
krissie100 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:28:
[...]

Het is 1 pakket die een waarde heeft van meer dan 22€, het boeit de douane niet of daarin 100 of 1 product zit, je hebt gewoon een foutje gemaakt, en als je pech hebt kost je dat geld... Helaas, volgende keer beter, weigeren heeft geen zin want je krijgt je geld niet terug, Gearbest is ook niet gek :)
Als je niet thuis bent wordt je pakje naar het lokale Postnl punt gebracht. Als je het daar niet tijdig ophaalt wordt het teruggestuurd naar de verzender. Ik heb het zelf meegemaakt met een pakje dat net 1 dag nadat ik op vakantie ging werd bezorgd. Ik had het binnen 2 weken moeten ophalen, maar ik was pas na 4 weken weer thuis. Na bijna 2 maanden kregen ik het geld teruggestort. Was overigens via AE. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Medione1210 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:34:
[...]

Als je niet thuis bent wordt je pakje naar het lokale Postnl punt gebracht. Als je het daar niet tijdig ophaalt wordt het teruggestuurd naar de verzender. Ik heb het zelf meegemaakt met een pakje dat net 1 dag nadat ik op vakantie ging werd bezorgd. Ik had het binnen 2 weken moeten ophalen, maar ik was pas na 4 weken weer thuis. Na bijna 2 maanden kregen ik het geld teruggestort. Was overigens via AE. YMMV.
Dat is een heel ander verhaal dan waar ik op reageer, maar ook in jou geval is het coulance als je met zo'n verhaal komt. Maar als je zegt, ik heb het geweigerd, had geen zin om BTW te betalen... Dan komt er wel wat anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Medione1210 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:34:
[...]

OK. Bedankt. Dit is een relevante reactie waarvoor ik de vraag stel en waar ik mijn handelen evt. mede door kan laten bepalen. Ik kom hier niet voor 'moreel' advies. Dat kan ik prima zelf af. Ik wil weten wat realistisch mijn opties zijn mocht ik ermee geconfronteerd worden. Ik wil daar dan graag een beetje op voorbereid zijn en er niet door overvallen worden. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
krissie100 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:44:
[...]

Dat is een heel ander verhaal dan waar ik op reageer, maar ook in jou geval is het coulance als je met zo'n verhaal komt. Maar als je zegt, ik heb het geweigerd, had geen zin om BTW te betalen... Dan komt er wel wat anders uit.
Sorry, was niet de bedoeling te quoten. Ik wilde alleen even mijn ervaring doorgeven.
Waarom is het eigenlijk coulance als ze terugbetalen nadat ze het niet hebben kunnen leveren? Dat lijkt mij een normale gang van zaken. En levering kan om meerdere redenen niet aankomen zonder dat de koper hier iets aan kan doen.

Bij het Postnl punt vonden ze 14 dagen waarna ze het moeten terugsturen ook veel te kort. Dit speelde zich midden in de vakantieperiode af en ze moesten veel pakketten terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
voor het eerst wat ik een aantal spullen niet binnen krijg
gaat alleen maar om wat led spul

ze zijn gewoon terug gestuurd zonder het eerst te laten weten door post nl denk

3 x gu10
2x rgb controller andere 2x set wel binnen gekregen ( dus best raar )
alles is besteld bij de zelfde persoon/winkel had er al eerder wat besteld eerder dit jaar en ging gewoon goed

alles apart besteld zo dat er meerdere zendingen waren

heb nu netjes een bericht gestuurd hoop dat de shop mee werkt of ali zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 11-09 21:30
Waarom had ik ook alweer led lampjes in china besteld? Gelukkig heb ik 6 euro voor 5 stuks betaald.

Wat een lelijke kleur zeg... Zelfs een 'soldeerfout' in een van de lampjes.
Gelukkig zijn ze voor de werkplaats een stuk geschikter gezien ze zo'n verschrikkelijk scherpe kleur blauw hebben. Ik ga er 4 op een balkje plaatsen en haal het plastic kapje er af voor de warmte en om scherper licht te krijgen. Zo heb ik hopelijk wel een goed werklicht in de garage/schuur, er komt best veel licht van af gelukkig.

Heeft iemand nog een linkje voor wel degelijke E14 fittingen?

[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 15-11-2017 20:28 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Medione1210 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:56:
[...]

Sorry, was niet de bedoeling te quoten. Ik wilde alleen even mijn ervaring doorgeven.
Waarom is het eigenlijk coulance als ze terugbetalen nadat ze het niet hebben kunnen leveren? Dat lijkt mij een normale gang van zaken. En levering kan om meerdere redenen niet aankomen zonder dat de koper hier iets aan kan doen.

Bij het Postnl punt vonden ze 14 dagen waarna ze het moeten terugsturen ook veel te kort. Dit speelde zich midden in de vakantieperiode af en ze moesten veel pakketten terugsturen.
in de vakantieperiode is 2 weken inderdaad belachelijk, heb het ook meegemaakt, heb toen een mail naar het postkantoor gestuurd en ze wilden het wel wat lang bewaren voor me.
Coulance omdat Gearbest simpelweg denkt: klant neemt niet aan bij deur 1 of 2 maal, ligt vervolgens 2 weken bij een postkantoor en nog steeds haalt de klant het niet op. Je moet je wel bedenken dat dat soort praktijken een onderneming een hoop moeite en kosten geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:43:
[...]
Als je iets bestelt en het wordt eruit gevist waardoor je extra moet betalen, wees gewoon een vent en reken netjes af. Weigeren is gewoon niet netjes! Mocht je dat wel doen, dan hoop ik van harte dat ze er in China niet intrappen om je een refund te geven.

Wil je geen risico lopen op een toeslag, koop je spullen dan lekker in Nederland, waar je ook 'gewoon' die kosten al betaalt omdat het zit verrekend in de prijs.
Er zitten natuurlijk wel grenzen aan. Zoals ik het begrijp heeft hij voor +/- 30 euro 2 producten gekocht.
De BTW zal peanuts zijn met hooguit iets van 8 euro. (het is meestal een laag vast bedrag schatting)
De Handling of administratie kosten kunnen echter oplopen tot 25 euro (afhankelijk van het EU postbedrijf)
Bij 30 euro aanschaf en 33 euro bijkomende kosten is het nog steeds niet netjes om te weigeren maar het word dan wel steeds meer begrijpelijk omdat er door het postbedrijf woeker kosten worden gerekend.

De opmerking dat hij "dan maar een vent moet zijn" is daarmee echt te kort door de bocht.
Misschien is hij juist een vent wanneer hij niet door een woekerend postbedrijf over zich heen laat lopen ?

Gelukkig word de soep zelden zo heet gegeten en zijn de handling kosten eerder 10 tot 15 euro dan 25 euro met een eruit pik kans die idd zo rond de 10 procent ligt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
krissie100 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:53:
[...]

Coulance omdat Gearbest simpelweg denkt: klant neemt niet aan bij deur 1 of 2 maal, ligt vervolgens 2 weken bij een postkantoor en nog steeds haalt de klant het niet op. Je moet je wel bedenken dat dat soort praktijken een onderneming een hoop moeite en kosten geeft :)
Dat snap ik wel. Maar het komt ook vaak voor, dat lees je op de fora tenminste, dat ze van Postnl helemaal niet langs zijn geweest en geen briefje hebben achtergelaten. Zo'n pakje gaat ook retour.
De verzender blijft aansprakelijk voor het afleveren en als de koper niks fout heeft gedaan vind ik het ook normaal dat ze opnieuw verzenden of een terugbetaling doen.
Ben het met je eens dat het voor de afzender een hoop moeite is, maar dat is het risico van zakendoen.

Ik zeg overigens niet dat de OP het op deze manier moet afhandelen. In mijn geval zou het nog moeilijk worden om een pakje te weigeren want hier durven ze het gewoon bij de achterdeur te leggen, als ze maar van hun pakje af zijn. Ik heb toen in de vakantie nog geluk gehad dat ze dat deze keer niet gedaan hadden en het netjes bij het Postnl punt hebben afgegeven.

Voor wat betreft de kosten die de afhandelaars rekenen. Eigenlijk vind ik een vast bedrag van bijv. 5 euro en daarboven op een % tot een max bedrag een betere oplossing. Al is het natuurlijk verdedigbaar dat het bijna niet uitmaakt of je een duur of goedkoop pakket moet afhandelen.
Ik mijd DHL want daarbij heb je de grootste kans de Sjaak te zijn, al heeft EUglobalcenter een route waarbij DHL niets rekent (en anders betalen ze je terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Medione1210 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:15:
[...]

Ben het met je eens dat het voor de afzender een hoop moeite is, maar dat is het risico van zakendoen.

Ik zeg overigens niet dat de OP het op deze manier moet afhandelen.
Eens, maar in dit geval pakje weigeren om BTW etc.. lijkt mij geen refund waard, want het is je eigen 'fout'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
krissie100 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:25:
[...]

Eens, maar in dit geval pakje weigeren om BTW etc.. lijkt mij geen refund waard, want het is je eigen 'fout'.
We zijn het eens, maar daar vroeg hij niet naar. En zeer waarschijnlijk slipt het er gewoon doorheen, het is maar een klein pakje, waarschijnlijk zelfs in een bubble envelope.

[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 15-11-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:58:
[...]
De opmerking dat hij "dan maar een vent moet zijn" is daarmee echt te kort door de bocht.
Ja, dat had ik wat vriendelijker kunnen verwoorden :)
Gelukkig word de soep zelden zo heet gegeten
Het zal vast ook wel goedkomen, statistisch gezien is die kans het grootst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb zo’n Digoo camera besteld bij Banggood voor het proberen. Het werd binnen 1 week naar Nederland verstuurd.

Echter ligt het nu volgens hun dus sinds 1 november bij de NL courier sorting center.

Beetje bijzonder. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ligt het nu heel lang bij PostNL, douane oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Mi Band 2 is bij Gearbest weer lekker goedkoop.

1111NLSI033 €13,84

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:04:
Vreemd genoeg is de Samsung 64GB microSD UHS 3 kaart nog steeds in de aanbieding bij GB @ 17 euro:
Op deze link wordt het verschil uitgelegd. In dezelfde tekst valt te lezen dat als er geen serienummer op de achterkant staat, het een fake is. Ik heb er ook een besteld overigens.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook weer wat dingen besteld de afgelopen tijd.

Een bandje voor mijn Xiaomi Band 2. 17 oktober besteld, deze week binnengekomen. Ik was het al weer vergeten, maar het was wel nodig. Het bandje dat ik gebruikte begon een beetje viezig te worden (was geel rubber, maar werd een beetje zwart / oranje).

Een HDMI > VGA converter[/url] voor mijn Raspberry Pi. Hopelijk kan ik hem hiermee op een oude monitor aansluiten. 6 november besteld, moet nog binnen komen.

Een Xiaomi Box 3s, 6 november besteld, deze week binnen gekomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:16:

Een HDMI > VGA converter[/url] voor mijn Raspberry Pi. Hopelijk kan ik hem hiermee op een oude monitor aansluiten. 6 november besteld, moet nog binnen komen.
Laat aub weten (als je hem binnen hebt) hoe die bevalt.

Meer dan ik dacht...

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Als een pakket retour gaat naar de Chinese webshop, dan zal er toch wel een reden meegegeven worden. "Cannot deliver" of "rejected" oid.
Ik denk dat een webshop en paypal daar anders mee omgaan. Lijkt me niet meer dan logisch. Anders zou ik een artikel 10 keer bestellen en 1 van de 10 keer dat zonder problemen door de douane aankomt aannemen en de andere 9 keer weigeren.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:04:
Vreemd genoeg is de Samsung 64GB microSD UHS 3 kaart nog steeds in de aanbieding bij GB @ 17 euro:
(Dat scheelt met NL nog steeds ongeveer 10 euro)

https://www.gearbest.com/memory-cards/pp_279099.html

Afgebeeld staat de rode versie maar genoemd word de oranje versie, beide UHS3 dus razendsnel:

productreview: Samsung MicroSDXC EVO 64GB review door Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de Q+A staat dan weer dat het de rode is:
Q
Is this the EVO (orange color) or the EVO+ (red Color)?

By Mike Tan Nov-09/2017 02:11:34

A
Hello Mike ,

It's EVO plus.
En even daaronder is/was hij oranje:
Q
I don't have understand. Is the micros SD red ( Evo PLUS) or orange (EVO) ??

By Pab Sep-21/2017 05:09:35

A
Dear Pab,

Thank you for your inquiry.

It is orange.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Medione1210 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:10:
[...]

Neem even contact op met Gearbest support op Fok forum. Jammer dat het zo moet, maar scheelt je een hoop ergernis.
Ik ga me niet bij Fok aanmelden alleen maar omdat GB een schijt klantenservice heeft. Inmiddels maar een PayPal dispute geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58

Perkouw

Moderator General Chat
Zojuist diverse reacties verwijdert. Aan eenieder. Laten we niet op de man spelen en lekker ontopic met elkaar babbelen.

[ Voor 78% gewijzigd door Perkouw op 16-11-2017 11:49 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand anders ook vertragingen met bestellingen?
Heb iets besteld en dat is 8/11 bij DPD aangeboden (T&T codes gekregen), alleen staat hij sinds die tijd op dezelfde status.
Afleverstatus
Datum Tijd Plaats Pakketstatus
08.11.2017 15:59 DPD Data centrum
De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.
De verkoper geeft aan dat het een zooitje is/vol is met cargo op de airport van Hong Kong en dat daardoor de hele boel vertraging oploopt.

Kan een persoon een zending aanmelden bij DPD zonder deze daadwerkelijk te versturen? Of kan ik er van uit gaan dat dit pakket inderdaad aangeboden is bij DPD/partner en het pakketje dus echt "bestaat"?
Wil voorkomen dat ik mij druk ga maken over een oplichter terwijl er mogelijk niets aan het handje is behalve wat vertraging. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 16-11-2017 12:08 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Angeloonie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:05:
Heb iets besteld en dat is 8/11 bij DPD aangeboden (T&T codes gekregen), alleen staat hij sinds die tijd op dezelfde status.

[...]

De verkoper geeft aan dat het een zooitje is op de airport van Hong Kong en dat daardoor de hele boel vertraging oploopt.

Kan een persoon een zending aanmelden bij DPD zonder deze daadwerkelijk te versturen? Of kan ik er van uit gaan dat dit pakket inderdaad aangeboden is bij DPD/partner en het pakketje dus echt "bestaat"?
11-11, letterlijke bergen met pakketjes, dus die vertraging kan wel kloppen.
Heb iets van 5 pakketjes waarvan de tracking nog al achterloopt op de daadwerkelijke bezorging omdat het systeem het niet bij kan houden. (gaat dan wel om domestic maar zelfde systemen).

En het is mogelijk bij de meeste koeriersdiensten om een pakket alvast aan te melden en nog niet te versturen. Voor de meeste kan je zelfs een rol krijgen met trackingnummers die nog niet geactiveerd zijn. Invoeren in app en ze verschijnen voordat het pakket daadwerkelijk de deur uit is. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kenzi op 16-11-2017 12:20 ]

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Leo1010 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:10:
Mi Band 2 is bij Gearbest weer lekker goedkoop.

1111NLSI033 €13,84
Hier €5 goedkoper https://www.tinydeal.com/...ate-tracker-p-170985.html Referral verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door Yorinn op 16-11-2017 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:19

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Verwijderd

[...]
De verkoper geeft aan dat het een zooitje is/vol is met cargo op de airport van Hong Kong en dat daardoor de hele boel vertraging oploopt.

Wil voorkomen dat ik mij druk ga maken over een oplichter terwijl er mogelijk niets aan het handje is behalve wat vertraging. :)
Voor 11-11 wel problemen maar juist vlak erna op 13-11 gaat het wel goed bij AlieE:

2017.11.15 18:58 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2017.11.13 18:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2017.11.03 10:00 (GMT-7): Mislukte vliegtuigmaatschappijoverdracht
2017.11.01 10:53 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017.10.31 15:31 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017.10.31 09:27 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017.10.31 03:19 (GMT-7): Zending verzonden
2017.10.29 10:28 (GMT-7): In afwachting van afhaling door koerier

Op 11-11 gekochte items zijn nog niet binnen maar wel onderweg.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:11
Ik heb op 6 en 7 november wat dingen besteld bij aliexpress. Volgens hun eigen info zijn ze nu in het land van bestemming. Dus ik verwacht ze eerdaags op de deurmat/aan de deur.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik denk het wel. Een van m'n pakketjes heeft als status 'other reasons' en de (automatische) vertaling daarvan is dat er een probleem in het magazijn in het land van herkomst is. Ik heb de verkoper net een berichtje gestuurd om opheldering te vragen dus ik ben benieuwd :)

• alaintje
Ik heb net maar eens terug gekeken en zie dat er al pakketjes vanaf 9 november bij de postbezorger in NL.
Maarja, gisteren had de postbode een pakketje aangeboden en een kwartier later nog een keer. De nieuwe postbode moet nog een hoop leren :+ .

Andere pakketjes met een iet werkende track and trace zijn al aangekomen.
Alles via banggood.

Edit: zie net dat die pakketjes binnen 4 dagen vanuit Guangzhou naar distributiecentrum in NL zijn gekomen. Jezus wat snel :o !

[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 16-11-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
alaintje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:26:
Waarom had ik ook alweer led lampjes in china besteld? Gelukkig heb ik 6 euro voor 5 stuks betaald.

Wat een lelijke kleur zeg... Zelfs een 'soldeerfout' in een van de lampjes.
Gelukkig zijn ze voor de werkplaats een stuk geschikter gezien ze zo'n verschrikkelijk scherpe kleur blauw hebben. Ik ga er 4 op een balkje plaatsen en haal het plastic kapje er af voor de warmte en om scherper licht te krijgen. Zo heb ik hopelijk wel een goed werklicht in de garage/schuur, er komt best veel licht van af gelukkig.

Heeft iemand nog een linkje voor wel degelijke E14 fittingen?
Led-lampen zijn bij de Action vaak voor een betere prijs en kwaliteit te krijgen. En je hebt ze natuurlijk sneller in huis :D

• alaintje
kwelbast schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:44:
[...]

Led-lampen zijn bij de Action vaak voor een betere prijs en kwaliteit te krijgen. En je hebt ze natuurlijk sneller in huis :D
Ja dom van mij eigenlijk. Komt er weer van als je wst zit te browsen op die sites :+ . Bedankt voor de tip.

Ik heb er één open gemaakt en wil ze eigenlijk proberen op DC te laten werken, zodat ze een stuk minder warm worden, minder 'gevaarlijk' zijn (eventueel vochtige omgeving) en minder ruis gaan geven op het net.
Maar ik moet nog even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Niet zonder GoT wss :p .

[ Voor 9% gewijzigd door alaintje op 16-11-2017 16:48 ]

• twkr18526
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:46:
[...]

Voor 11-11 wel problemen maar juist vlak erna op 13-11 gaat het wel goed bij AlieE:

2017.11.15 18:58 (GMT-7): Aangekomen in het land van bestemming
2017.11.13 18:00 (GMT-7): Vertrokken vanuit het land van herkomst
2017.11.03 10:00 (GMT-7): Mislukte vliegtuigmaatschappijoverdracht
2017.11.01 10:53 (GMT-7): Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij
2017.10.31 15:31 (GMT-7): Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten
2017.10.31 09:27 (GMT-7): Zending bij het magazijn in het land van herkomst
2017.10.31 03:19 (GMT-7): Zending verzonden
2017.10.29 10:28 (GMT-7): In afwachting van afhaling door koerier

Op 11-11 gekochte items zijn nog niet binnen maar wel onderweg.
Ik heb nu juist dat het pakketje sinds 1-Nov in het land van bestemming is. NL dus.

Info klopt misschien niet?

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:21
Tweezers besteld bij BangGood op 9 november en vandaag binnen. Een record wat mij betreft.

https://eu.banggood.com/W...-46139.html?rmmds=myorder

• Medione1210
Bugs3 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:42:
Tweezers besteld bij BangGood op 9 november en vandaag binnen. Een record wat mij betreft.

https://eu.banggood.com/W...-46139.html?rmmds=myorder
Uit het eu warehouse. Als het echt uit de EU komt is dit niet zo snel hoor. Als het uit China komt is het wel redelijk snel.

• Bugs3
Medione1210 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:14:
[...]

Uit het eu warehouse. Als het echt uit de EU komt is dit niet zo snel hoor. Als het uit China komt is het wel redelijk snel.
Je hebt gelijk. Daar had ik niet eens op gelet O-)

Verwijderd

androids schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:21:
[...]
Ik heb nu juist dat het pakketje sinds 1-Nov in het land van bestemming is. NL dus.

Vreemd dat jouw pakket inmiddels ruim 2 weken in Nederland ligt.
Ik kan niet 123 verklaren waarom dat zo lang duurt.
Volgens postnl zijn er geen akkefietjes bij de post in China:
http://www.postnl.com/hel...rnational-service-alerts/

Mijn eigen pakket is inmiddels bij postnl bekend maar ik verwacht en hoop dat dit niet ook nog 2 weken of langer gaat duren.

Of er post informatie bij jou of bij mij evt niet klopt blijft gissen, maar langer dan 2 weken in Nederland doen over bezorgen is gewoon te lang. Was dit bij postnl of een andere club ?

• Bugs3
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:48:
[...]

Vreemd dat jouw pakket inmiddels ruim 2 weken in Nederland ligt.
Ik kan niet 123 verklaren waarom dat zo lang duurt.
Volgens postnl zijn er geen akkefietjes bij de post in China:
http://www.postnl.com/hel...rnational-service-alerts/

Mijn eigen pakket is inmiddels bij postnl bekend maar ik verwacht en hoop dat dit niet ook nog 2 weken of langer gaat duren.

Of er post informatie bij jou of bij mij evt niet klopt blijft gissen, maar langer dan 2 weken in Nederland doen over bezorgen is gewoon te lang. Was dit bij postnl of een andere club ?
Is mij al meerdere keren overkomen. Onverklaarbaar maar waar. En dan ineens werd het pakketje bezorgd.
Het lijkt af en toe of de grootste vertragende factor hier in NL plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:09

Nicap

Tsssk....

androids schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:21:
[...]

Je zou kunnen vragen op de plek waar wel vaker pakketjes worden afgeleverd als je niet thuis bent geweest. Gebeurde hier ook al een paar keer. Geen kaartje in de bus gehad, maar het lag al bijna twee weken bij de jumbo. Soms sturen ze het ook meteen naar een afhaalpunt lijkt het wel.

Dus ik zou voor de zekerheid even langsgaan bij jou standaard afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
Bugs3 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:20:
[...]
Het lijkt af en toe of de grootste vertragende factor hier in NL plaats vind.
Douane is net als de rest van de belastingdienst ernstig onderbezet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Compagnon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:40:
[...]

Douane is net als de rest van de belastingdienst ernstig onderbezet. :|
De douane doet volgens mij geen controle, dat doen de postbedrijven zelf. Dat de douane onderbezet geloof ik overigens wel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 17-11-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Medione1210 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:25:
[...]

De douane doet volgens mij geen controle, dat doen de postbedrijven zelf. <knip>
Hoort dat wel zo?
Kun je nog wel eens rare praktijken krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
Medione1210 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:25:
[...]

De douane doet volgens mij geen controle, dat doen de postbedrijven zelf. Dat de douane onderbezet ongeloof ik overigens wel. :)
https://www.mkbservicedesk.nl/5653/wat-doet-douane.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dat gaat om containers en dergelijke die Nederland binnen komen.
Pakketjes worden afgehandeld door de pakketdiensten die daar door de douane voor zijn gemagtigd.
Zie ook: https://www.belastingdien...organisaties_en_bedrijven

[ Voor 25% gewijzigd door Kenzi op 17-11-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
Kenzi schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:41:
[...]
Pakketjes worden afgehandeld door de pakketdiensten die daar door de douane voor zijn gemagtigd.
Als verlengstuk voor de onderbezette Douane dus. Goedkoper dan meer personeel aannemen.

Deze tips verlagen volgens PostNL vertragingen :

https://www.postnl.nl/kla...jn-zending-vertraagt.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Kenzi schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:41:
[...]

Dat gaat om containers en dergelijke die Nederland binnen komen.
Zie ook: https://www.belastingdien...organisaties_en_bedrijven
Ik dacht dat het hier wel algemeen bekend zou zijn dat de douane zelf geen controle doet.
Zou de douane, als ze het zelf zouden doen, ook administratiekosten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 15:15
Hallo,

ik krijg vanuit een bedrijf uit china. gratis producten geleverd. deze hebben wel een best flinke waarde(ongeveer 400 euro)

moet ik hier dan toch belasting over betalen aangezien ik er zelf niks voor betaald heb?
Dus rekenen ze de importkosten over de betaalde prijs of over de echte commerciële waarde?

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

soepblik schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:59:
Hallo,

ik krijg vanuit een bedrijf uit china. gratis producten geleverd. deze hebben wel een best flinke waarde(ongeveer 400 euro)

moet ik hier dan toch belasting over betalen aangezien ik er zelf niks voor betaald heb?
Dus rekenen ze de importkosten over de betaalde prijs of over de echte commerciële waarde?

alvast bedankt!
En wat zei het bedrijf en/of de Douane/Belastingdienst hierover? Zij kunnen je hier beter bij helpen dan wij kunnen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepblik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 15:15
Yorinn schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:15:
[...]

En wat zei het bedrijf en/of de Douane/Belastingdienst hierover? Zij kunnen je hier beter bij helpen dan wij kunnen.
Het bedrijf kon er zo ook niks over zeggen en de Douane helpdesk was om 17:00 gesloten. Dus ik dacht, misschien iemand hier die er ervaring mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

alvast bedankt!
De douane kijkt niet naar het bedrag dat betaald is maar doet een schatting van de waarde.
Die schatting is bijna altijd aan de lage kant. In jou geval zal over ongeveer 300 BTW moeten worden betaald.
Dat zou neerkomen op +/-60 euro + gemiddeld 15 euro handling (admin.) kosten = 75 euro.
De er uit pik kans is ongeveer 10 procent. (bij 10 pakketjes betaal je dan gem. per 400 euro +/- 7,5 euro)
Er zijn maar een paar uitzonderingen waarbij je na afloop de betaalde btw + import evt terug kan vragen.
Denk aan goederen voor bedrijfsmatige reparatie ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Stukje random nieuwsgierigheid. Zijn er mensen die nog glowsticks van buyincoins over hebben?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Nicap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:01:
[...]

Je zou kunnen vragen op de plek waar wel vaker pakketjes worden afgeleverd als je niet thuis bent geweest. Gebeurde hier ook al een paar keer. Geen kaartje in de bus gehad, maar het lag al bijna twee weken bij de jumbo. Soms sturen ze het ook meteen naar een afhaalpunt lijkt het wel.

Dus ik zou voor de zekerheid even langsgaan bij jou standaard afhaalpunt.
Dat klinkt echt bizar. Dus zonder briefje bij de Primera postnl afhaalpunt gaan en vragen of ze een pakket op mijn of mn vriendins naam?

Sowieso bizar als het pakketje 2-3 weken in NL is, maar nog niet bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hallo,

alvast bedankt!
je kan het aangeven bij de vervoerder, proces is per vervoerder verschillend maar voor bijv. prototypes bedoeld. dan hoef je geen belasting te betalen. iemand in dit topic heeft het eerder gedaan dus wellicht ff zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hallo,

alvast bedankt!
Bij een gift ligt de limiet op belastingvrij invoeren op 45 ipv 22 euro, daarboven is het proces exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
androids schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:00:
[...]

Dat klinkt echt bizar. Dus zonder briefje bij de Primera postnl afhaalpunt gaan en vragen of ze een pakket op mijn of mn vriendins naam?
Ja, heb ik ook meerdere keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Koop al jaren spullen bij Aliexpress en ben steeds meer onder de indruk van hoe snel het verwerkt is en hier aankomt. 3 van de 4 spullen die ik op 11/11 heb besteld heb ik gisteren ontvangen. Terwijl spullen die ik bij Banggood op 30/10 heb besteld vrijdag pas uit China vertrokken zijn en het kan nog een week duren voordat ik het ontvang.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mark-k schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:57:
[...]

Bij een gift ligt de limiet op belastingvrij invoeren op 45 ipv 22 euro, daarboven is het proces exact hetzelfde.
Ohhhh, daarom zetten ze er dus vaak 'gift' op?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
anandus schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:27:
[...]

Ohhhh, daarom zetten ze er dus vaak 'gift' op?
Daar trapt de douane al lang niet meer in hoor. Verzonden uit China + gift = red flag.

Alleen worden enveloppen en kleine pakketjes vaak niet gecontroleerd want dat zijn er honderden tot duizenden per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik heb/had een pakketje waar iets mee aan de hand zou zijn, nu lijkt het alsof er op een of andere manier een nieuwe/extra trackingcode op is geplakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C3Dq99G.jpg

Wat er precies aan de hand is weet ik ook niet, maar ik ben benieuwd wat ik uiteindelijk ga ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Lisadr schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:03:
Koop al jaren spullen bij Aliexpress en ben steeds meer onder de indruk van hoe snel het verwerkt is en hier aankomt. 3 van de 4 spullen die ik op 11/11 heb besteld heb ik gisteren ontvangen. Terwijl spullen die ik bij Banggood op 30/10 heb besteld vrijdag pas uit China vertrokken zijn en het kan nog een week duren voordat ik het ontvang.
Nou, het kan met AE 11-11 orders ook anders gaan :
Nog niets binnen van de 7 orders met trackingcode : 2 nog niet eens trackable (en da's dan Anker's official store), 3 zijn er net het land uit en 2 liggen nog te wachten op pickup :)

Het is en blijft good ol' Chinashopping :)

[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 19-11-2017 20:54 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
dodge_911 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:54:
[...]

Nou, het kan met AE 11-11 orders ook anders gaan :
Nog niets binnen van de 7 orders met trackingcode : 2 nog niet eens trackable (en da's dan Anker's official store), 3 zijn er net het land uit en 2 liggen nog te wachten op pickup :)

Het is en blijft good ol' Chinashopping :)
Via wie verzenden ze? Mijn ervaring is dat AliExpress Shipping snel gaat en gelijk, terwijl anderen soms wel en soms niet snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:16:
[...]
Via wie verzenden ze? Mijn ervaring is dat AliExpress Shipping snel gaat en gelijk, terwijl anderen soms wel en soms niet snel gaan.
Een AliE bestelling van 29-10 heeft er 16 dagen over gedaan om in NL aan te komen en ligt hier inmiddels 5 dagen ergens te logeren. Vreemd genoeg kwam juist na 11-11 pas de vaart in de verzending en ligt het pakket nu te wachten op bezorg motivatie bij postnl.....,Business as usual dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Lisadr schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:03:
Aliexpress heeft toch recent een samenwerkingsverband met PostNL gesloten of iets dergelijks? Hangt wel van de bezorgmethode af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WhatTheFuck schreef op maandag 20 november 2017 @ 01:43:
[...]

Aliexpress heeft toch recent een samenwerkingsverband met PostNL gesloten of iets dergelijks? Hangt wel van de bezorgmethode af.
Dat leek in het begin ook echt te werken maar merk er al een poosje niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Dat leek in het begin ook echt te werken maar merk er al een poosje niets meer van.
Vorige week zondag meerdere bestellingen gedaan bij AliExpress. 1 zending had ik zaterdagavond in huis. Over de ander bericht ontvangen dat ze al in Nederland zijn. Voor mij lijkt deze samenwerking ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forum026 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:32:
[...]
Vorige week zondag meerdere bestellingen gedaan bij AliExpress. 1 zending had ik zaterdagavond in huis. Over de ander bericht ontvangen dat ze al in Nederland zijn. Voor mij lijkt deze samenwerking ideaal.
Ik ben al blij dat mijn meuk niet de azerbaijan spoorweg route heeft gekregen.
Wanneer het dan eindelijk een keer aankomt is alweer bijna lente....... :F

Ik vind het wel echt een voordeel dat je nu goed kan zien dat postnl een groot deel van de vertraging zelf veroorzaakt. Dat heb ik voorheen nooit geweten. Lang leve die Track & Trace diensten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
WhatTheFuck schreef op maandag 20 november 2017 @ 01:43:
[...]

Ja en dat is heel handig. Tracking code werkt vanuit China en zodra het in Nederland is werkt het bij PostNL.
Tot nu toe is het bij mij de afgelopen tijd heel snel gegaan qua verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Afgelopen zaterdag is mijn Gearbest bestelling welke ik op 26 juni heb gedaan ook binnen gekomen. Pakketje heeft er dus 144 dagen over gedaan om bij mij terecht te komen 8)7. Uiteraard ook Azerbaijan post en heb in september na wat morren bij Gearbest mijn geld ook terug gekregen.

Inmiddels had ik het product al elders besteld want niet meer op voorraad bij Gearbest. Heb het nu dus eigenlijk ook niet meer nodig |:(. Was als kado bedoelt en de vervangende versie is al kado gedaan.

Uiteraard weten we allemaal dat een bestelling uit China wat langer kan duren, maar met bijna 5 maanden houd ik in ieder geval geen rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:21:
Afgelopen zaterdag is mijn Gearbest bestelling welke ik op 26 juni heb gedaan ook binnen gekomen. Pakketje heeft er dus 144 dagen over gedaan om bij mij terecht te komen 8)7. Uiteraard ook Azerbaijan post en heb in september na wat morren bij Gearbest mijn geld ook terug gekregen.

Inmiddels had ik het product al elders besteld want niet meer op voorraad bij Gearbest. Heb het nu dus eigenlijk ook niet meer nodig |:(. Was als kado bedoelt en de vervangende versie is al kado gedaan.

Uiteraard weten we allemaal dat een bestelling uit China wat langer kan duren, maar met bijna 5 maanden houd ik in ieder geval geen rekening ;)
Met 5 maanden verzendtijd is de lol er wel vanaf. Is dat niet een record voor China pakjes hier in dit draadje ?

Toch is het jammer dat dit China-EU vrachttrein avontuur jammerlijk mislukt is want het zou wel veel voordeliger zijn en bovendien ook een heel stuk beter voor het milieu.

Bovendien heeft het bijzonder weinig meerwaarde wanneer een enveloppe er nu bijna 2 weken over doet om in een vliegtuig gepropt te worden, dan binnen 1 dag hier is en vervolgens hier nog weer eens ergens 10 dagen of langer op de plank blijft liggen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:11
Ik kijk eigenlijk nooit meer naar trackingcodes. Zaterdag weer een pakketje in de bus, deed er 13 dagen over via aliexpress. Deze week zullen er nog wel wat binnen komen, en als het een weekje later wordt, ook prima.

Gearbest lees ik teveel slechte verhalen over, daar zal ik niet snel iets bestellen tenzij ik het echt, echt niet nodig heb binnen een maand of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:50:
Ik kijk eigenlijk nooit meer naar trackingcodes. Zaterdag weer een pakketje in de bus, deed er 13 dagen over via aliexpress. Deze week zullen er nog wel wat binnen komen, en als het een weekje later wordt, ook prima.

Gearbest lees ik teveel slechte verhalen over, daar zal ik niet snel iets bestellen tenzij ik het echt, echt niet nodig heb binnen een maand of wat.
Ook bij Gearbest is het mogelijk om snel en soms zelfs heel erg snel spullen in huis te hebben.
Ik heb er ooit een laptop gekocht die ik snel nodig had. Expedited DHL shipping erbij genomen.
Hij was vanuit China in 5 dagen in huis. _/-\o_ Via DHL werd de tax geregeld en de TT werkte perfect.
Gearbest kan dus wel snel verzenden maar bied dat helaas niet altijd aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik begin mij nu wel wat meer zorgen te maken.. Pakketje via DPD is nog steeds niet in beweging, maar is op 8/11 aangemeld bij DPD.
08.11.2017 - 15:59 - DPD Data centrum - De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.
Kan ik dit lezen als "De verzender heeft het pakket afgegeven aan DPD."? Dus dat er daadwerkelijk iets onderweg is?
Niet dat je alvast een tijdelijke trackingcode krijgt terwijl het pakket nooit verstuurd wordt oid. Kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Angeloonie schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:00:
Ik begin mij nu wel wat meer zorgen te maken.. Pakketje via DPD is nog steeds niet in beweging, maar is op 8/11 aangemeld bij DPD.

[...]

Kan ik dit lezen als "De verzender heeft het pakket afgegeven aan DPD."? Dus dat er daadwerkelijk iets onderweg is?
Niet dat je alvast een tijdelijke trackingcode krijgt terwijl het pakket nooit verstuurd wordt oid. Kan dat überhaupt?
Die vraag is al eerder beantwoord. Ja, je kan een trackcode aanmaken zonder het pakje daadwerkelijk te versturen. Pas op het moment dat het pakje ontvangen wordt door de vervoerder en hij het pakje scant wordt de trackcode ook daadwerkelijk actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:12:
[...]

Die vraag is al eerder beantwoord. Ja, je kan een trackcode aanmaken zonder het pakje daadwerkelijk te versturen. Pas op het moment dat het pakje ontvangen wordt door de vervoerder en hij het pakje scant wordt de trackcode ook daadwerkelijk actief.
Maar aangezien ik hem via dpd.com kan vinden is hij dus door de vervoerder gescanned en hoef ik mij geen zorgen te maken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Angeloonie schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:32:
[...]

Maar aangezien ik hem via dpd.com kan vinden is hij dus door de vervoerder gescanned en hoef ik mij geen zorgen te maken, toch?
Ja, anders zou er iets staan als ' pakket aangemeld' ipv 'afgegeven'.

Edit: pakje is aangemeld maar nog niet afgegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:49
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor dit soort inhoudsloze statusupdates.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 20-11-2017 17:10 ]

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:45:
[...]

Ehm, de quote uit mijn eerdere post geeft juist aan dat het bij DPD als “Aangemeld” staat -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07

08.11.2017 - 15:59 - DPD Data centrum - De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD.

Medione1210 schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:45:
[...]

Volgens mij staat er letterlijk
"08.11.2017 - 15:59 - DPD Data centrum - De verzender heeft het pakket aangemeld bij DPD."
}:O

Pakketje is dus aangemeld door de verzender maar nog niet door DPD gescand/in ontvangst genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Angeloonie schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:23:
[...]

Ehm, de quote uit mijn eerdere post geeft juist aan dat het bij DPD als “Aangemeld” staat -O-
Sorry, te snel gelezen :z . Ik las 'afgegeven' in je post. Maar het is inderdaad 'aangemeld 'en dus nog niet afgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2017 19:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

paQ

Beetje out of the ordinairy, maar ik heb gordijnen besteld bij een Chinese fabriek via alibaba :')
Hele klus nog om dat de goeie kleur uit te zoeken trouwens :+

Het gaat om de variant Luxaflex Silhouette, ook wel verkocht als triple shade of shangri-la.
Ik kwam in Nederland voor eerstgenoemde niet onder de 1540 euro, van een tweetal Nederlandse eigen merk leveranciers resp 1360 en 1140 euro.

Ik heb een stuk of 6 fabrikanten via trademanager aangesproken met wensen, 2 beten zich helemaal in me vast als potentiële klant :P met redelijk tot goed Engels. Beide vroegen of we via wechat konden communiceren, en eigenlijk is dat best een heel mooi appje :) Mooie messenger, supersnel, veel opties en handig, alleen made in China. Geen idee wie er meekijken, maar ach. Prima voor deze communicatie.
De dames van beide bedrijven reageerden rap, vrij duidelijk en stuurden me volop gevraagde foto's en zelfs video's d:)b

De ene viel uiteindelijk af op kleur en stofstructuur.
De andere had een duidelijk mooiere stof, maar was dan ook de duurste van alle 6.

Ik kreeg een offerte voor 344 USD, en dat is incl Fedex express (doos 140x15x10, 8 kg.) naar huisadres.
Betaald via paypal (was 14 USD extra). De levertijd zou ca 5 - 8 dagen zijn voor verscheping, maar 2 dagen later al gereed en aangemeld bij Fedex.
Daar is het 'gister' opgehaald en moet volgens Fedex a.s. donderdag al bij me zijn.
Dat zijn 8 kalenderdagen _/-\o_

Het blijft natuurlijk afwachten wat we krijgen, maar voor 360 USD vs 1360 EUR neem ik de gok.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Helaas is mijn gearbest account door iemand anders gebruikt, deze persoon heeft mijn complete giftkaart geplunderd.

Nadat ik de order mail had ontvangen heb ik meteen de support een berichtje gestuurd. Met de hoop dat ze deze bestelling konden annuleren. Tijdje later kreeg ik een mail terug dat ze dat niet konden doen. En dat ik maar een berichtje moest sturen naar diegene die mij de giftkaart heeft gegeven?!

(For giftcard order, please contact the man who offer you card.)

Dit heb ik toen ook meteen gedaan. Ook heb de de support nog een berichtje gestuurd dat het opzich wel handig voor beide partijen is dat ze het nu direct annuleren voordat het product is verstuurd.

Helaas na lang wachten kreeg ik van beiden een bericht terug dat het pakketje al was verzonden en dus ze niks meer voor me konden doen.

(Thank you for placing your order with Gearbest.
We wish to apologize for any inconvenience.

We have offered your package to shipping company, we can't cancel it anymore.)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen? Ik was er namelijk vroeg genoeg bij en het pakketje kon nog makkelijk geannuleerd worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
hindrikv schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:47:
Helaas is mijn gearbest account door iemand anders gebruikt, deze persoon heeft mijn complete giftkaart geplunderd.

Nadat ik de order mail had ontvangen heb ik meteen de support een berichtje gestuurd. Met de hoop dat ze deze bestelling konden annuleren. Tijdje later kreeg ik een mail terug dat ze dat niet konden doen. En dat ik maar een berichtje moest sturen naar diegene die mij de giftkaart heeft gegeven?!

Dit heb ik toen ook meteen gedaan. Ook heb de de support nog een berichtje gestuurd dat het opzich wel handig voor beide partijen is dat ze het nu direct annuleren voordat het product is verstuurd.

Helaas na lang wachten kreeg ik van beiden een bericht terug dat het pakketje al was verzonden en dus ze niks meer voor me konden doen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen? Ik was er namelijk vroeg genoeg bij en het pakketje kon nog makkelijk geannuleerd worden.
leg het in het nederlands uit bij de FOK buren, NL support daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv

[...]

Vaak wordt het pakketje eerst naar bijvoorbeeld Engeland gestuurd, en dan via Engeland naar Nederland.
Dit omdat je dan geen belasting hoeft te betalen.

Ik denk dat je daarom ook een "Engelse" track and trace code hebt. Deze wordt pas actief wanneer het pakketje van Engeland naar Nederland wordt verstuurd. Dit kan een tijdje duren, aangezien de China -> Engeland tocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
paQ schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:44:
Beetje out of the ordinairy, maar ik heb gordijnen besteld bij een Chinese fabriek via alibaba :')

Het gaat om de variant Luxaflex Silhouette, ook wel verkocht als triple shade of shangri-la.
Ik kwam in Nederland voor eerstgenoemde niet onder de 1540 euro, van een tweetal Nederlandse eigen merk leveranciers resp 1360 en 1140 euro.

Ik heb een stuk of 6 fabrikanten via trademanager aangesproken met wensen, 2 beten zich helemaal in me vast als potentiële klant :P met redelijk tot goed Engels. Beide vroegen of we via wechat konden communiceren, en eigenlijk is dat best een heel mooi appje :) Mooie messenger, supersnel, veel opties en handig, alleen made in China. Geen idee wie er meekijken, maar ach. Prima voor deze communicatie.
De dames van beide bedrijven reageerden rap, vrij duidelijk en stuurden me volop gevraagde foto's en zelfs video's d:)b

De andere had een duidelijk mooiere stof, maar was dan ook de duurste van alle 6.

Ik kreeg een offerte voor 344 USD, en dat is incl Fedex express (doos 140x15x10, 8 kg.) naar huisadres.
Betaald via paypal (was 14 USD extra). De levertijd zou ca 5 - 8 dagen zijn voor verscheping, maar 2 dagen later al gereed en aangemeld bij Fedex.
Daar is het 'gister' opgehaald en moet volgens Fedex a.s. donderdag al bij me zijn.

Het blijft natuurlijk afwachten wat we krijgen, maar voor 360 USD vs 1360 EUR neem ik de gok.
Erg interessant!!! Heb je toevallig linkjes? Was het eenvoudig om de maten door te geven?
Ben enorm benieuwd hoe het bevalt. Zou voor mij namelijk ook een optie zijn om daar te kijken.

Oh ja, ook benieuwd of je BTW moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
Bugs3 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:19:
[...]

Erg interessant!!! Heb je toevallig linkjes? Was het eenvoudig om de maten door te geven?
Ben enorm benieuwd hoe het bevalt. Zou voor mij namelijk ook een optie zijn om daar te kijken.

Fedex is "gemeen" met BTW betalen. Je krijgt eerst je pakketje binnen zonder gezeur. Je krijgt dan het idee van; hé! Ik hoef lekker geen centjes te betalen.
Echter krijg je pas een paar weken later een factuurtje dat je toch nog de btw nog moet betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als er een fysiek pakketje verstuurd is dan zal dat naar een postadres verstuurd zijn. Kun je dat niet zien bij de bestelling? Dan heb je een adres van op zijn minst een 'medeplichtige'. Kun je evt. aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
CaptJackSparrow schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:14:
[...]

Als er een fysiek pakketje verstuurd is dan zal dat naar een postadres verstuurd zijn. Kun je dat niet zien bij de bestelling? Dan heb je een adres van op zijn minst een 'medeplichtige'. Kun je evt. aangifte doen.
Yes, een adres in Amerika.
Echter is wel mijn 06 en naam gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hindrikv schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:18:
[...]
Yes, een adres in Amerika.
Echter is wel mijn 06 en naam gebruikt.
Heb je ook zijn email oid ?
Zo ja even contact opnemen met het vriendelijke verzoek de schade compleet en per omgaande te vergoeden.
Doet hij dat niet dan contact opnemen met het lokale politiebureau daar en aangifte doen van:

Computervredebreuk.
Fraude en diefstal.

Dit geheel valt onder Internationale misdaad dus er bestaat een kans dat dit via de FBI oid gaat.

*knip* Laat dit soort shady manieren maar achterwege.

Linksom of rechtsom kun je hier best wel veel mee dus.

Oh en check aub even al je gegevens voordat die flapdrol nog meer accounts van je gehackt heeft.... :F

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2017 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:10

paQ

Bugs3 schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:19:
[...]

Ik heb ze uiteindelijk hier besteld:
https://gzboosly.en.alibaba.com

Je kunt (als je het aandurft) heel makkelijk communiceren met ze via dat wechat. De AlibabaTrademanager laat nog wel eens te wensen over, zeker als je foto's, of URL's heen en weer wilt krijgen.
Ze reageerde altijd vlot en netjes ("op z'n Chinees", dat wel) tot zo ca 11:30 onze tijd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
paQ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb ze uiteindelijk hier besteld:
https://gzboosly.en.alibaba.com

Je kunt (als je het aandurft) heel makkelijk communiceren met ze via dat wechat. De AlibabaTrademanager laat nog wel eens te wensen over, zeker als je foto's, of URL's heen en weer wilt krijgen.
Ze reageerde altijd vlot en netjes ("op z'n Chinees", dat wel) tot zo ca 11:30 onze tijd.
Soms zijn er van die producten waar je niet van verwacht dat particulieren het voor eigen thuisgebruik gaan halen Gordijnen/luxaflex is zon product, het klint interessant.
Mooi om te zien dat ze meedenken en uitgebreid antwoord geven in best oké Engels.

Lijkt me leuk om het eindproduct te zien en van je ervaringen te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Hoe heeft het zover kunnen komen dat ie toegang tot je Gearbest account heeft kunnen krijgen, heb je dan zo'n makkelijk password erop staan en om hoeveel aan giftcards ging het eigenlijk?
Als het een 10tje is dan deed ik er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mijn oordopjes besteld bij TinyDeal doen er ondertussen toch wel lang over.

17track laat het volgende zien:

Status: In transit
2017-10-31 12:06 MPC PMIH (KLIA), Item Sent to Netherlands NETHERLANDS
2017-10-26 17:36 MPC PMIH (KLIA), Item Posted Over The Counter to Netherlands
2017-10-25 18:34 MPC PMIH (KLIA), Dispatch PreAlert to Netherlands

Ik heb ze een maand geleden besteld en ze zijn dus vanaf de 31e in transit. Tijd om contact op te nemen met tinydeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Janpietertje89 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:26:
Mijn oordopjes besteld bij TinyDeal doen er ondertussen toch wel lang over.

17track laat het volgende zien:

Status: In transit
2017-10-31 12:06 MPC PMIH (KLIA), Item Sent to Netherlands NETHERLANDS
2017-10-26 17:36 MPC PMIH (KLIA), Item Posted Over The Counter to Netherlands
2017-10-25 18:34 MPC PMIH (KLIA), Dispatch PreAlert to Netherlands

Ik heb ze een maand geleden besteld en ze zijn dus vanaf de 31e in transit. Tijd om contact op te nemen met tinydeal?
De meeste webshops doen niets voor je voordat er 2 maanden voorbij zijn, dus ik denk dat je nog wat geduld moet hebben.

Ik zelf wacht nog op bestellingen van half oktober terwijl er al bestellingen van 11.11 binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

paQ schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:44:

Ben erg benieuwd naar je ervaringen! Onlangs een huis gekocht en daar moeten oko wel nieuwe gordijnen in, maar ik vind het echt belachelijk duur! Volgens mij zit er echt een gigantische marge op gordijnen :(

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 175 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic