Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yes, een smartrijstkoker. Kan je via een app de temperatuur volgen.

Best leuk, maar waarschijnlijk net als die weegschaal nauwelijks zonder flinke verzendkosten hierheen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Een beetje rijstkoker moet zichzelf toch redden? Wat moet de gebruiker er na het aanzetten nog aan doen?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tokko1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:32:
- Usb charger (á la blitzwolf)
- Nieuwe accessoires voor home automation

http://www.mi.com/xinpinshoumai/
Die USB-Charger is best leuk als de geleverde stroom ook correct is. Omgerekende prijs is €9,40, ik verwacht dus te koop voor zo'n 11 euro bij de china webshops.

Volgens de specificatielijst:
- 5V / 2,4A per poort
- 35W totaal

Dat wil zeggen:
- 3 Poorten op 2A
- 1 Poort op 1A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:28
Bedankt Tokko voor je post! Ik had net de Mi router 2 besteld hopelijk nog net op tijd kunnen annuleren. Binnenkort dan maar de Mi router 3 bestellen.
Wel wat andere spulletjes besteld met de AE 'uitverkoop' o.a. 2 Mi bluetooth speakers en wat horloge batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ervaring met deze bleutooth fm transmitter:
http://www.dx.com/p/bc06-...black-420090#.VvqwC_mLTmE

Kan in de vrachtwagen niks extra's aansluiten, dus dit lijkt mij wel handig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

NoFearCreations schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:42:
Iemand ervaring met deze bleutooth fm transmitter:
http://www.dx.com/p/bc06-...black-420090#.VvqwC_mLTmE

Kan in de vrachtwagen niks extra's aansluiten, dus dit lijkt mij wel handig.
Ik ken deze persoonlijk niet, maar de meeste van die FM transmitters hebben een te zwak signaal om met een beetje fatsoenlijke kwaliteit te zenden. De enige die wel aan mijn verwachtingen voldoet is de Roidmi. Deze zendt een nagenoeg perfect signaal uit en evenaart de ontvangst van een goed te ontvangen radiostation. Werkt ook op 24V overigens, maar let wel op dat de plug moet passen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

DexterDee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Ik ken deze persoonlijk niet, maar de meeste van die FM transmitters hebben een te zwak signaal om met een beetje fatsoenlijke kwaliteit te zenden. De enige die wel aan mijn verwachtingen voldoet is de Roidmi. Deze zendt een nagenoeg perfect signaal uit en evenaart de ontvangst van een goed te ontvangen radiostation. Werkt ook op 24V overigens, maar let wel op dat de plug moet passen.
Dit. Ik heb er 'n paar getest en deze werkt naar voldoening :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 10:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Plug maakt niet uit, wil hem toch semi permanent inbouwen. Daarom leek die andere wel handig, om die de plug flexibel heeft.

-Edit-

Zojuist Roidmiu gekocht bij Gearbest in flashsale voor €9,84.
http://www.gearbest.com/car-charger/pp_280751.html

[ Voor 33% gewijzigd door NoFearCreations op 29-03-2016 20:21 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

tokko1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:32:
Xiaomi heeft weer wat nieuwe gadgets gelaunched.

- Rijstokoker
- Nieuwe Piston oortjes
- Nieuwe bluetooth speaker
- Watertfilter systeem
- Nieuwe router
- Usb charger (á la blitzwolf)
- Nieuwe accessoires voor home automation

http://www.mi.com/xinpinshoumai/

[afbeelding]
Snap niet wat Xiaomi wil. Die rijstkoker is behoorlijk aan de prijs. Voor RMB 129 heb je al een fatsoenlijke van een degelijk merk zoals Midea. RMB 999 en wat ik er aan zie is dat hij alleen maar een extra functie heeft met app. Tuurlijk zullen er wat Mi fans hem kopen maar de gewone klanten zullen ze er niet mee winnen. 8)7 Zelfde geld voor dat waterfilter systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenzi schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 01:44:
[...]

Snap niet wat Xiaomi wil. Die rijstkoker is behoorlijk aan de prijs. Voor RMB 129 heb je al een fatsoenlijke van een degelijk merk zoals Midea. RMB 999 en wat ik er aan zie is dat hij alleen maar een extra functie heeft met app. Tuurlijk zullen er wat Mi fans hem kopen maar de gewone klanten zullen ze er niet mee winnen. 8)7 Zelfde geld voor dat waterfilter systeem.
Smartphones is al lang niet meer het hoofddoel van Xiaomi. Daar beginnen ze overigens ook op elk ander shanzhai merk te lijken met zoveel verschillende modellen.

Het gaat ze steeds meer om de diensten en apps die ze aanbieden zoals content via de TV boxen en allerlei apparaten die te bedienen of te controleren zijn via de smartphone. Daarnaast zijn ze ook al een tijdje een virtuele mobiele telecom provider. Het komt allemaal wat rommelig over en lijkt hun visie meer op de bekende Chinese handelsgeest instappen waar geld in te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chocoball schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:58:
[...]

Smartphones is al lang niet meer het hoofddoel van Xiaomi. Daar beginnen ze overigens ook op elk ander shanzhai merk te lijken met zoveel verschillende modellen.

Het gaat ze steeds meer om de diensten en apps die ze aanbieden zoals content via de TV boxen en allerlei apparaten die te bedienen of te controleren zijn via de smartphone. Daarnaast zijn ze ook al een tijdje een virtuele mobiele telecom provider. Het komt allemaal wat rommelig over en lijkt hun visie meer op de bekende Chinese handelsgeest instappen waar geld in te verdienen valt.
Xiaomi is groot geworden door mobiele telefoons te verkopen voor een prijs die ver onder de concurrentie zat.
Dat hebben ze lang volgehouden, ook met andere producten zoals de Pistons, powerbanks etc.
Op het gebied van telefoons zijn ze al een tijd niet meer de enige die kwaliteit voor lage prijs leverd.
En met dure producten zoals de rijstkoker voor 999, of een TV voor 8999!! zullen ze nou niet echt een nieuwe markt aanboren behalve de hardcore Mi-fans.
Iedereen die ik het hier vraag kopen best een Xiaomi TV voor RMB 1799, maar als ze 8999 uit moeten geven kopen ze liever een Samsung of Sony.
Xiaomi zou zich gewoon weer moeten focussen op de Redmi serie waar ze groot mee zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 754337

hallo, misschien een hele domme vraag maar ik weet m niet.
ik heb al eerder tot volle tevredenheid bij aliexpress besteld, nu kijk ik
op de website en zie bij sommige artikelen : alleen app, staan en dan is de prijs veel
goedkoper. betekent dit dat ik beter via de app kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heb via ebay bij een goede (Chinese) verkoper 4 USB plugs met us stekker besteld (voor vakantie) . Ebay verkoper dacht vast dat is een eu klant die moet de eu versie hebben

8 dollar dus er is geen nood aan de man

Bestelling nagekeken maar ik had echt de us versie besteld

Wat zouden jullie doen? Gelijk een refund bij ebay vragen of contact opnemen en even afwachten wat de verkoper zegt? Al terug sturen heeft weinig zin denk ik?

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 754337 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:53:
hallo, misschien een hele domme vraag maar ik weet m niet.
ik heb al eerder tot volle tevredenheid bij aliexpress besteld, nu kijk ik
op de website en zie bij sommige artikelen : alleen app, staan en dan is de prijs veel
Vaak krijg je inderdaad korting als je via de app besteld (meer dan je krijgt via een cashback website). Daarom bestel ik vaak via de app ipv browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:39
Wii4all schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:59:
Heb via ebay bij een goede (Chinese) verkoper 4 USB plugs met us stekker besteld (voor vakantie) . Ebay verkoper dacht vast dat is een eu klant die moet de eu versie hebben

8 dollar dus er is geen nood aan de man

Bestelling nagekeken maar ik had echt de us versie besteld

Wat zouden jullie doen? Gelijk een refund bij ebay vragen of contact opnemen en even afwachten wat de verkoper zegt? Al terug sturen heeft weinig zin denk ik?

Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Ik zou sowieso eerst contact opnemen met de verkopen en kijken wat die als oplossing aandraagt, pas als je er met de verkoper echt niet uitkomt dan een claim bij ebay neerleggen.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 754337 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:53:
................. bij sommige artikelen : alleen app, staan en dan is de prijs veel
In dat geval via de app bestellen, daarna kan je evt via de PC de betaling afronden voor dit bedrag. Alleen via de app plaatsen in het winkelwagentje laat weer de hogere prijs zien op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Paar dingetjes weer besteld tijdens de AliExpress dagen. Niet omdat het veel goedkoper is, maar meer omdat ik het toch nodig had.

Had een HDMI splitter besteld, 20 maart verstuurd, 30 maart ontvangen. Das toch best netjes. Zeker gezien het de 25e pas naar het warehouse is gestuurd. De laatste tijd zitten bestellingen sowieso rond die tijd bij mij. Rond de 10 a 20 dagen. Ik kan me de tijden van 2-3 maanden nog zeer goed heugen. Bestel de laatste tijd bijna alles via AliExpress. Andere webshops zijn vaak toch duurder, en verzenden ook lang niet altijd sneller heb ik het idee.

Arduino-setje heb ik nu compleet binnen via AliExpress. Dit weekend maar eens testen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 31-03-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren toch maar weer een nieuwe screen protector besteld voor mijn OPO, aangezien de oude op twee plekken gescheurd is.

Heb die screen protector er nu ook op zitten en heb wel het gevoel dat die wat minder stevig is dan de Nillkin, maar hij kost ook maar de helft. Namelijk €4,04 ipv. €9,- tot €12,-.

Ben benieuwd hoe snel hij dit keer binnen is, vorige keer was het er in 11 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 13:47
_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Vaak krijg je inderdaad korting als je via de app besteld (meer dan je krijgt via een cashback website). Daarom bestel ik vaak via de app ipv browser.
Ik word daar vaak achterdochtig van.
Waarom krijg je via de app korting?
Daarom bestel ik wel eens via de app, maar op een oude tablet waar ik verder niks anders mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Via de browser bestel ik via een cashback website, dus krijg dan al standaard 3% korting. Dat hoeven ze niet uit te betalen als ik via de app bestel.
Als mensen de app geïnstalleerd hebben, dan kun je klanten ook gericht een notificatie sturen die gegarandeerd gelezen wordt (in tegenstelling tot email). Dat zijn bij elkaar al 2 goede redenen waarom het voor Aliexpress gunstiger is als je via de app bestelt.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen met een tablet/telefoon meer impulsaankopen doen, omdat je minder snel prijzen gaat vergelijken. Maar dat is puur speculatie van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 17-06 23:42
Mastermind schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Ik word daar vaak achterdochtig van.
Waarom krijg je via de app korting?
Daarom bestel ik wel eens via de app, maar op een oude tablet waar ik verder niks anders mee doe.
Volgens mij puur om meer installaties op de app te krijgen. App stuurt af en toe pushberichten en kan (hetzij slinks) ook gebruiksinformatie doorsluizen waardoor AliExpress meer info over jou heeft. Mogelijk is dat ook de reden dat je achterdochtig bent?
Vroeger moest je ook heel vaak eerst iets liken op facebook voor je aan een actie mee kon doen oid. Dit is volgens mij precies hetzelfde.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bij vrijwel alle Chinese ecommerce sites (ook degene die voor China zelf bedoeld zijn) zoals JD, Taobao, Suning etc zijn de prijzen in de app lager dan op de desktop site. Mobiel shoppen is veel meer ingeburgerd. Immers heeft vrijwel iedereen een smartphone, en niet iedereen een pc / notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 20:42

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kenzi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:50:
Bij vrijwel alle Chinese ecommerce sites (ook degene die voor China zelf bedoeld zijn) zoals JD, Taobao, Suning etc zijn de prijzen in de app lager dan op de desktop site. Mobiel shoppen is veel meer ingeburgerd. Immers heeft vrijwel iedereen een smartphone, en niet iedereen een pc / notebook.
Ik zou meer verwachten dat dit onderzoek (of eigenlijk, de logica erachter) de reden is dat de app goedkoper is. Je koopt makkelijker op een touch screen. Iedere verkoper wil je graag een product laten vast houden, hierdoor krijg je al het gevoel dat het van jou is. Via touch-screens werkt dat ook al, je handen zitten er erg dicht bij, terwijl je op de computer erg veel afstand houdt. Daar willen ze de prijs vast wel wat lager voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:29
Toevallig zelf de app van ali geinstalleerd om wat spulletjes te kopen die via die app goedkoper waren.
Tot mijn verbazing zag ik dat ik alleen hoefde in te loggen en geen CC details hoefde te geven.
Iets kopen gaat wel heel makkelijk, misschien wel te gemakkelijk.
Gevaar is ook wanneer je niet handmatig uitlogt op de app iedereen die je device in handen krijgt dingen zou kunnen bestellen op jouw kosten en een nieuw adres toevoegen is volgens mij geen probleem.

Als ik inlog (ook desktop) zie ik trouwens nergens meer de mogelijkheid om betalingsgegevens etc. in te zien of te wijzigen zoals een CC te verwijderen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Install app.
Order.
Remove app.

Dat is wat ik doe tenminste :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:47
Inloggen op desktop bij AliExpress -> Hover op je naam waar ook je level bij staat en klik op "My Alipay"

Klik vervolgens op Settings -> Manage your cards -> Remove

Het is niet zo lastig hoor >:)

Ik betaal altijd met iDeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Het moet niet gekker worden.

Vijf dagen geleden een Earson ER-151 besteld bij Aliexpress en nu al in huis.
Geleverd via Belgie.

Waarschijnlijk hebben ze daar een groot magazijn.

De speaker valt mij niet tegen, qua geluid. En dat voor onder de 20 Euro. ;)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:58
Korting via AliExpress' app is best fijn. In plaats van 15 dollar nu iets meer dan 10 euro betaald *O* voor dat geld heb ik 4 horlogebandjes en een doosje springbars (360 stuks!!). Verder verwacht ik nog een dingetje om horlogebandjes te verwisselen en een aantal usb-kabels omdat m'n telefoon m'n Nillkin kabel niet meer herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25
Moest grinniken :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gayKtIF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
heeft iemand met deze "stereo" 8)7 bluetooth earphone ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:42

pinda powerrr

Slow down...

Laatste maanden bestel ik bijna alleen nog maar via AliExpress en dat gaat prima. Nu heb ik een nieuw stukje service. Netjes een foto van mijn pakje met mijn adres er op en de mededeling dat het onderweg is. Top!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Was benieuwd naar de ervaringen met de Chinese webshop DealXtreme? Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat wanneer je iets bij hun besteld ter waarde van omgerekend 8 euro ze het gratis via de post bij je thuisbezorgen. Je zou toch zeggen dat ze op zo'n bestelling verlies maken?:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anoniem: 477979 schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:45:
Was benieuwd naar de ervaringen met de Chinese webshop DealXtreme? Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat wanneer je iets bij hun besteld ter waarde van omgerekend 8 euro ze het gratis via de post bij je thuisbezorgen. Je zou toch zeggen dat ze op zo'n bestelling verlies maken?:)
DX is oud :P

Volgens mij was het een van de eerste bekende shops, het was iig de eerste die ik kende, maar de prijzen zijn inmiddels vrij hoog geworden. Banggood heeft bijna hetzelfde assortiment, en is bijna altijd wel goedkoper, maar, DX is verder gewoon een prima toko, nooit problemen mee gehad, terwijl ik er voor zo'n 200 euro heb besteld totaal.

Hoe ze winst maken? Dit soort bedrijven kiezen ervoor om 10.000x een paar centen te verdienen, dan in 1x een tientje.

Vergeet ook niet dat veel winkels en leveranciers hier in Nederland gewoon veel kosten hebben, maar ook een stevige marge willen hebben. Het ergste wat ik gezien heb is gewoon precies hetzelfde product dat vanuit China een kwart van de prijs was, vergeleken met een normale Nederlandse winkel.

Hell, als ik iets langer nadenk, herinner ik mijn wolfraam ringen weer. Een setje voor iets van 15 euro, ja, echt wolfraam, bij de juwelier in de stad zou het iets van 120 euro zijn geworden 8)7 Zat er wel een mooi doosje omheen, zo'n eentje die je voor een euro in China koopt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobinHood op 03-04-2016 02:12 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Banggood kende ik nog niet! Inmiddels de app gedownload, dank! _/-\o_ 'K zal eens even kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 477979 schreef op zondag 03 april 2016 @ 02:14:
Banggood kende ik nog niet! Inmiddels de app gedownload, dank! _/-\o_ 'K zal eens even kijken :)
Kijk anders eens in het Topicstart EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a" onder het kopje Webwinkels China daar staan ook een hele batterij shops. Ervaringen met de diverse webshops kun je verder in dit topic vinden met behulp van de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:02
Pff, die verkoper wilt dus per se dat ik de reden voor mijn dispute naar personal verander...
Dear buyer,because you want the refund,if you need the goods we can resend to you,because the dispute reason it is very important to us,hope you can change the dispute reason ,thank you very much,we will refund to you if you want the refund.
Wacht ik af tot het automatisch escaleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 08:17
Lekker laten escaleren, en eventueel nog een bericht sturen dat je het niet zal veranderen. De reden dat ze willen dat je naar personal verandert is dat zij last krijgen met aliexpress als er te veel van hun pakjes niet aankomen, maar voor jou levert het niks op om naar personal te veranderen (en het heeft wel een mogelijk nadeel, namelijk dat je bij een eventuele escalatie minder sterk staat). Het levert ze nog veel meer last op als het dispute escaleert, dus zodra het ze duidelijk is dat je het niet gaat aanpassen zullen ze waarschijnlijk overstag gaan en een refund toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:52
Tom-Z schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:56:
Lekker laten escaleren, en eventueel nog een bericht sturen dat je het niet zal veranderen. De reden dat ze willen dat je naar personal verandert is dat zij last krijgen met aliexpress als er te veel van hun pakjes niet aankomen, maar voor jou levert het niks op om naar personal te veranderen (en het heeft wel een mogelijk nadeel, namelijk dat je bij een eventuele escalatie minder sterk staat). Het levert ze nog veel meer last op als het dispute escaleert, dus zodra het ze duidelijk is dat je het niet gaat aanpassen zullen ze waarschijnlijk overstag gaan en een refund toekennen.
Er is wel degelijk een verschil voor jezelf. Na een escalatie kan je nog tot 2 weken moeten wachten op je geld + moet je heel je verhaal nog eens verdedigen voor Ali service, zodat ze het dispute in jou voordeel beslechten. Als je de reden verandert duurt het geen 2 dagen en je dispute wordt geaccepteerd door de verkoper.

Een keuze die je moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 23:03
Anoniem: 477979 schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:45:
Pakketjes versturen van China naar NL is goedkoper dan binnen NL omdat internationale tarieven gebaseerd zijn op het prijspeil van het verzendende land. PostNL is dus degene die verlies maakt op al die paketjes van een dollar die net niet door de brievenbus passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

@Kitano:
In Duitsland betaald een particulier voor het verzenden van een pakje 3,50 Euro. In Nederland vraagt PostNL 6,95. Natuurlijk is de Duitse markt groter maar het land is ook veel groter. In Nederland zijn de afstanden veel korter en wonen we gemiddeld dichter bij elkaar. Dan zou het hier ook voor die prijs moeten kunnen.

Als bedrijf verstuur je binnen Nederland via DHL voor 4,50 Euro pakketten tot 25kg. Die worden dan ook nog eens opgehaald.

Particulieren in Nederland worden gezien als wandelende portemonnees. Veel Nederlanders kopen tegenwoordig via Amazon.de. Gratis verzenden naar Nederland en ook gratis retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rud schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:44:
Veel Nederlanders kopen tegenwoordig via Amazon.de
Cijfers? Dat valt volgens mij erg mee, hooguit dat tweakers dat veel doen. De gemiddelde Nederlander gaat niet op een Duitse site zoeken naar zijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
bottom line schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:36:
[...]

Er is wel degelijk een verschil voor jezelf. Na een escalatie kan je nog tot 2 weken moeten wachten op je geld + moet je heel je verhaal nog eens verdedigen voor Ali service, zodat ze het dispute in jou voordeel beslechten. Als je de reden verandert duurt het geen 2 dagen en je dispute wordt geaccepteerd door de verkoper.

Een keuze die je moet maken
Dat is dan te hopen dat de verkoper je dispute accepteerd... Als ze dan plots zeggen "stuur maar terug, dan refunden we wel", dan sta ja daar :X

Ga er nog een dagje over nadenken, en dan beslissen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:09

mark-k

AKA markkNL

azerty schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:21:
[...]

Dat is dan te hopen dat de verkoper je dispute accepteerd... Als ze dan plots zeggen "stuur maar terug, dan refunden we wel", dan sta ja daar :X

Gewoon laten staan op niet ontvangen, ik heb al vrij veel disputes gehad bij aliexpress, nog nooit gedoe mee gehad. Elke keer simpel mn geld terug gekregen, al helemaal als ik niks ontvangen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:52
azerty schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:21:
[...]

Als het dispute in zoveel dagen niet geaccepteerd wordt, gaat het na een paar dagen automatisch geëscaleerd worden.
Ik weet natuurlijk niet welke verschillende redenen je allemaal kan opgeven.. moet er inderdaad een zijn waarmee je zoiets kan uitsluiten.

Maar het moet volledig jou keuze zijn.
Ik heb zelf 2x reden moeten veranderen en dat is altijd vlot gelopen.. maar ik sta niet garant natuurlijk voor je refund.

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 04-04-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik heb het aangepast, maar als de refund binnen een dag of 2 niet toegekend is, pas ik het weer aan naar het origineel :+

We zien wel hoe de verkoper nu gaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:10
Over de disputes, ik ben ook recent eens begonnen met wat bestellen bij Aliexpress en kon ook direct aan de dispute gaan. Er stond bij mijn bestelling als garantie dat als er binnen 39 dagen niets geleverd was je een full refund zou krijgen. Dag 40 een dispute geopend, maar ik kon wel zien dat het pakketje wrs binnen een paar dagen zou arriveren, gezien verzending per vliegtuig een paar dagen eerder.
Verkoper liet niets van zich horen en op de laatste dag (dag 44 vanaf bestelling) voor de dispute zou aflopen in mijn voordeel kwam het pakketje toch binnen.

Op dat moment had ik de keuze om of de dispute met reden "pakketje niet aangekomen" om te gaan zetten in "aangekomen, maar de verzendmethode was niet goed" met alsnog het garantie verhaal....en dan mogelijk moeten bewijzen dat je pakketje wel echt te laat aan was gekomen + extra reactie tijd weer voor de verkoper.... en dat allemaal voor mogelijk precies hetzelfde resultaat -> full refund.

Heb uiteindelijk maar besloten om niets te veranderen en aangezien de verkoper alsnog niet gereageerd had krijg ik mn refund... maar was het in die 2e situatie inderdaad lastiger voor me geweest om mn gelijk te krijgen of had het niet veel uitgemaakt? Iemand daar enige ervaring mee? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

flippiej schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:18:
Over de disputes, ik ben ook recent eens begonnen met wat bestellen bij Aliexpress en kon ook direct aan de dispute gaan. Er stond bij mijn bestelling als garantie dat als er binnen 39 dagen niets geleverd was je een full refund zou krijgen. Dag 40 een dispute geopend, maar ik kon wel zien dat het pakketje wrs binnen een paar dagen zou arriveren, gezien verzending per vliegtuig een paar dagen eerder.
Verkoper liet niets van zich horen en op de laatste dag (dag 44 vanaf bestelling) voor de dispute zou aflopen in mijn voordeel kwam het pakketje toch binnen.

Op dat moment had ik de keuze om of de dispute met reden "pakketje niet aangekomen" om te gaan zetten in "aangekomen, maar de verzendmethode was niet goed" met alsnog het garantie verhaal....en dan mogelijk moeten bewijzen dat je pakketje wel echt te laat aan was gekomen + extra reactie tijd weer voor de verkoper.... en dat allemaal voor mogelijk precies hetzelfde resultaat -> full refund.

Heb uiteindelijk maar besloten om niets te veranderen en aangezien de verkoper alsnog niet gereageerd had krijg ik mn refund... maar was het in die 2e situatie inderdaad lastiger voor me geweest om mn gelijk te krijgen of had het niet veel uitgemaakt? Iemand daar enige ervaring mee? :)
Dus je pakketje ontvangen en alsnog een refund willen... 8)7
Niet geheel netjes in mijn ogen. Het kan soms even duren voor je wat ontvangt maar dit is er gewoon op hopen/gokken dat je je geld terugkrijgt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:10
sjaool schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:21:
[...]

Dus je pakketje ontvangen en alsnog een refund willen... 8)7
Niet geheel netjes in mijn ogen. Het kan soms even duren voor je wat ontvangt maar dit is er gewoon op hopen/gokken dat je je geld terugkrijgt.
Ze geven zelf een garantie voor full refund als je het niet op tijd ontvangt in een door hun gesteld tijdsbestek. Het voelt inderdaad wel enigszins krom, maar dan moeten ze die garantie toch niet geven?

Als ze het nou vrij snel verzonden hadden en het had lang geduurd voor het hier arriveert door overmacht bij de post had ik geen dispute geopend, maar met track en trace kon ik duidelijk zien dat ze meer dan een maand gewacht hebben voordat ze het product sowieso verzonden ipv de aangegeven 7 werkdagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
flippiej schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:50:
[...]

Ze geven zelf een garantie voor full refund als je het niet op tijd ontvangt in een door hun gesteld tijdsbestek. Het voelt inderdaad wel enigszins krom, maar dan moeten ze die garantie toch niet geven?

Als ze het nou vrij snel verzonden hadden en het had lang geduurd voor het hier arriveert door overmacht bij de post had ik geen dispute geopend, maar met track en trace kon ik duidelijk zien dat ze meer dan een maand gewacht hebben voordat ze het product sowieso verzonden ipv de aangegeven 7 werkdagen.
Sorry, maar dat is een béétje BS van je, om dan een dispuut te starten.
Een verkoper heeft niet altijd controle over wanneer een pakket nu exact verzonden wordt.
Zodra het bij hem de deur uit is, hangt het volledig van de vervoerder af.
En track & trace werkt pas vanaf dat de vervoerder het in zijn systeem heeft, kan de verkoper niks aan doen. Wij willen alles op de goedkoopst mogelijke manier hier hebben, dus moet je imho niet gaan mekkeren als het een paar daagjes langer duurt dan afgesproken.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 13:12
dodge_911 schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:48:
[...]

Sorry, maar dat is een béétje BS van je, om dan een dispuut te starten.
Een verkoper heeft niet altijd controle over wanneer een pakket nu exact verzonden wordt.
Zodra het bij hem de deur uit is, hangt het volledig van de vervoerder af.
En track & trace werkt pas vanaf dat de vervoerder het in zijn systeem heeft, kan de verkoper niks aan doen. Wij willen alles op de goedkoopst mogelijke manier hier hebben, dus moet je imho niet gaan mekkeren als het een paar daagjes langer duurt dan afgesproken.
Dan moet de verkoper dat dus ook niet in zijn advertentie zetten. Nu is het zijn verantwoordelijkheid om het op tijd te leveren.

Doet niks af aan het feit dat ik het ook onzin vind om te laten refunden terwijl het pakketje iets te laat kwam.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik heb een kleine test/shootout gedaan van een aantal micro-usb-kabels, maar op een iets preciezere manier dan wat er in de TS vermeld staat. Het is Chinashoppingrelated, ik heb kabels van Xiaomi en Aukey getest :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een aantal shoppers heeft in het verleden vast wel ervaring gehad met allbuy.com

In navolging van mijn vorige bericht: suspended, all orders.
Nu is de site helemaal down en weg. Mijn laatste orders zijn netjes afgehandeld: of geleverd, of refund.

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 05-04-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
Get!em schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:26:
Een aantal shoppers heeft in het verleden vast wel ervaring gehad met allbuy.com

Nu is de site helemaal down en weg. Mijn laatste orders zijn netjes afgehandeld: of geleverd, of refund.
mja... allbuy, was vrij goedkoop. 2x iets besteld, waarbij het 1x mis is gegaan. N.a.v. ervaringen van mede-tweakers ben ik er maar weggebleven. Hun aanbod was ook vrij beperkt vergeleken bij de andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 11:16
FunFair schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:11:
[...]

mja... allbuy, was vrij goedkoop. 2x iets besteld, waarbij het 1x mis is gegaan. N.a.v. ervaringen van mede-tweakers ben ik er maar weggebleven. Hun aanbod was ook vrij beperkt vergeleken bij de andere sites.
Jammer dat ze er niet meer zijn though. Regelmatig bestellingen gedaan en alles is altijd overgekomen :). Gearbest daartegen zag ik eerder omvallen gezien alle verhalen, maar die bestaan nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Get!em schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:26:

Afbeeldingslocatie: http://www.chinamobiles.org/attachments/allbuy-jpg.92381/
Ondersteuning blijken ze nog wel te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wat ik trouwens wel merk bij de chinese webshops.

In nederland bestel je iets en de volgende dag staat het op verzonden.

Hier had ik ook 2 zaken die in stock waren besteld en dan zie je dat je order gewoon vrolijk 4 dagen op processing blijft staan. Terwijl de bezorging binnen 5-7 werkdagen zou moeten plaatsvinden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:32:

Hier had ik ook 2 zaken die in stock waren besteld en dan zie je dat je order gewoon vrolijk 4 dagen op processing blijft staan. Terwijl de bezorging binnen 5-7 werkdagen zou moeten plaatsvinden.
shipping within 5-7 days is iets anders dan delivery in 5-7 days. Waarschijnlijk krijgen ze korting als ze in bulk verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Whatson schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:58:
[...]

shipping within 5-7 days is iets anders dan delivery in 5-7 days. Waarschijnlijk krijgen ze korting als ze in bulk verzenden.
Er staat toch echt
In stock, usually dispatched in 1 business day

Maar goed dat usually zegt natuurlijk niks.

en dit stond er over de aflevering:

Estimated Delivery
5-7 business days

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:24
Iemand tips?

Ja, de topicwaarschuwing lezen. Geen aankoopadviesvraagjes.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 06-04-2016 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Wii4all schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:32:

"in stock" zegt geen reet. Vrijwel geen enkele Chinese webshop houd veel stock, hooguit wat klein spul of hardlopene producten maar 9 vd 10 producten komen bij de leverancier vandaan. En dan moet je dus afwachten of die het op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ben nu op aliexpress al een tijd bezig om te proberen om mijn geld teug te krijgen.
Had iets besteld een hele tijd geleden al en is binnen gekomen alleen is de kwaliteit zo slecht dat ik er niks aan heb.
Had al een dispute geopend en die is geëscaleerd helaas in het voordeel van de verkoper omdat ik volgens hen geen genoeg bewijs had getoond.
Contact met de klantenservice bied ook geen resultaat.
Dus nu zit ik er aan te denken om mijn Creditkaart maatschappij in te schakelen en op die manier mijn geld terug halen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 15-06 12:47
michael3 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:03:
Ben nu op aliexpress al een tijd bezig om te proberen om mijn geld teug te krijgen.
Had iets besteld een hele tijd geleden al en is binnen gekomen alleen is de kwaliteit zo slecht dat ik er niks aan heb.
Had al een dispute geopend en die is geëscaleerd helaas in het voordeel van de verkoper omdat ik volgens hen geen genoeg bewijs had getoond.
Contact met de klantenservice bied ook geen resultaat.
Dus nu zit ik er aan te denken om mijn Creditkaart maatschappij in te schakelen en op die manier mijn geld terug halen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Als het om een groot bedrag gaat dan doen, anders lekker laten gaan. Al heb ik geen ervaring met CC betalingen terughalen/claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lijkt me onrealistisch lage prijs, maar Focalprice heeft de Xiaomi game controller voor €2.74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Voor drie euro kun je het risico wel nemen denk ik. Worst case scenario is dat je drie euro kwijt bent :+ Ik heb er twee genomen. Een zonder tracking nummer en een mét.

Ander nieuws: het ontdekken van AliExpress was een slecht plan. Ondertussen zijn er nog zo'n vijf bestellingen onderweg. Eigenlijk alleen maar accessoires voor horloges (bandjes, batterijen, etc.).

[ Voor 9% gewijzigd door O88088 op 06-04-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Damocles.NL schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:45:
[...]

Als het om een groot bedrag gaat dan doen, anders lekker laten gaan. Al heb ik geen ervaring met CC betalingen terughalen/claimen.
Qua bedrag valt het mee iets minder dan 17 usd.
Maar heb nu wel zoiets van, ik Ben er nu al zo lang mee bezig dat ik nu wel gewoon mijn geld terug wil hebben.
Waarom moet ik betalen voor troep.
In Nederland had ik het gelijk geroutineerd.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik misschien geband kan worden van Aliexpress, iemand ervaring ermee?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ronald8 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:01:
Voor drie euro kun je het risico wel nemen denk ik. Worst case scenario is dat je drie euro kwijt bent :+

Ander nieuws: het ontdekken van AliExpress was een slecht plan. Ondertussen zijn er nog zo'n vijf bestellingen onderweg. Eigenlijk alleen maar accessoires voor horloges (bandjes, batterijen, etc.).
Haha, van Aliexpress word je kooplustig :P
Kan er over mee praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 20:10
Piet91 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:45:
Lijkt me onrealistisch lage prijs, maar Focalprice heeft de Xiaomi game controller voor €2.74.
Zelf ook besteld, want zeg hem op www.pepper.com staan. Maar de reacties daarbij waren al niet zo heel best. Ze komen vaak hun bestellingen niet na. Agh, voor 2,74....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb regelmatig bij Focal Price besteld en de pakketjes zijn altijd netjes aangekomen. Mijn laatste bestelling is alleen al wel een tijdje geleden gedaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:38

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb hem ook besteld. maar wat is er mis met deze webshop dan?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
D3nnisd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:32:
[...]

Ik heb hem ook besteld. maar wat is er mis met deze webshop dan?
Met de webshop is niks mis mee maar waarschijnlijk wel een prijsfout gezien de lage prijs.
Dus de vraag is word die wel uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:51
Ondertussen is de prijs veranderd naar €23.71, ben benieuwd of jullie hem krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
grote_oever schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:34:
[...]

Zelf ook besteld, want zeg hem op www.pepper.com staan. Maar de reacties daarbij waren al niet zo heel best. Ze komen vaak hun bestellingen niet na. Agh, voor 2,74....
Beetje jammer dat die mensen er dan gelijk 4 of meer bestellen. Op die manier maak je de kans dat ze alles gewoon annuleren alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
xStoryTeller schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:09:
[...]

Ondertussen is de prijs veranderd naar €23.71, ben benieuwd of jullie hem krijgen.
Een aantal mensen hebben een mailtje gekregen van de website zelf. Zelf heb ik alleen een mailtje van paypal gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

grote_oever schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:38:
[...]

Een aantal mensen hebben een mailtje gekregen van de website zelf. Zelf heb ik alleen een mailtje van paypal gekregen.
Ja ik heb ook verder niks.

Ik vraag me dus af of hij wel geannuleerd wordt. Zou jammer zijn maarja, logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
D3nnisd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:46:
[...]

Ja ik heb ook verder niks.

Ik vraag me dus af of hij wel geannuleerd wordt. Zou jammer zijn maarja, logisch!
Ik kreeg net wel een mail met de vraag om een account aan te maken. Dit heb ik vervolgens gedaan en als ik daarna inlog dan zie ik mijn bestelling staan. Hij heeft de status: Paid&Unpacked en staat onder de tab "Paid and unshipped"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

grote_oever schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:59:
[...]

Ik kreeg net wel een mail met de vraag om een account aan te maken. Dit heb ik vervolgens gedaan en als ik daarna inlog dan zie ik mijn bestelling staan. Hij heeft de status: Paid&Unpacked en staat onder de tab "Paid and unshipped"
Ja, same hier. Maar ik denk dat dat gewoon de algemene status is ...

Als het niet komt, zou het toch wel aangegeven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 17:43
xStoryTeller schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:09:
[...]

net email gekregen:
Congratulations! Your FocalPrice order -xxxxxxxxxxx- has been confirmed

had 4 stuks besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 10:14
*knip* dit is geen dumpplek voor zelfzoekvraagjes. En Ebay heeft hier ook niets te zoeken.

[ Voor 81% gewijzigd door gambieter op 07-04-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 13:14
razerBE schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:08:
[...]

net email gekregen:

had 4 stuks besteld.
Huh? Mijne hebben z egeannuleerd en ene mail gestuurd van dat t een bug was in het systeem

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:24
Musta schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:38:
[...]

Huh? Mijne hebben z egeannuleerd en ene mail gestuurd van dat t een bug was in het systeem
Ik heb ze beide mails gekregen, dus neem aan dat ze aan niemand uitleveren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
razerBE schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:08:
[...]

net email gekregen:

had 4 stuks besteld.
Ik hoop dat je loopt te trollen. Want de meeste hebben een annuleringsmailtje gekregen. Mocht je er echt 4 hebben besteld dan hoop ik dat je 4 bakstenen thuis gestuurd krijgt. Waarom zou je er uberhaupt 4 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 14-06 17:43
grote_oever schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:44:
[...]

Ik hoop dat je loopt te trollen. Want de meeste hebben een annuleringsmailtje gekregen. Mocht je er echt 4 hebben besteld dan hoop ik dat je 4 bakstenen thuis gestuurd krijgt. Waarom zou je er uberhaupt 4 bestellen?
Ik trol helemaal niet :+

http://i.imgur.com/cpZM8FR.jpg
http://i.imgur.com/fOto6xK.jpg

Tot nu geen annuleer email ontvangen.
Waarom 4? grote familie, kan er een paar een plezier mee doen :P

Nuja hout vasthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 23:05
michael3 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:18:
[...]

Qua bedrag valt het mee iets minder dan 17 usd.
Maar heb nu wel zoiets van, ik Ben er nu al zo lang mee bezig dat ik nu wel gewoon mijn geld terug wil hebben.
Waarom moet ik betalen voor troep.
In Nederland had ik het gelijk geroutineerd.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat ik misschien geband kan worden van Aliexpress, iemand ervaring ermee?
AliExpress is geen winkel, maar een soort eBay, marktplaats.
Wat ik altijd merk. Als kwaliteit slecht is, dit vertellen in de feedback optie.Dan willen ze je wel vaak tegemoet komen.
Geen idee of je cc een retour aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
razerBE schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:10:
[...]

Ik trol helemaal niet :+

http://i.imgur.com/cpZM8FR.jpg
http://i.imgur.com/fOto6xK.jpg

Tot nu geen annuleer email ontvangen.
Waarom 4? grote familie, kan er een paar een plezier mee doen :P

Nuja hout vasthouden ;)
Ik heb hetzelfde mailtje gekregen en daarna een anulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Russel88 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:13:
[...]

AliExpress is geen winkel, maar een soort eBay, marktplaats.
Wat ik altijd merk. Als kwaliteit slecht is, dit vertellen in de feedback optie.Dan willen ze je wel vaak tegemoet komen.
Geen idee of je cc een retour aanbiedt.
Bij de cc zit een aankoop en garantie van 180 dagen verzekering bij, dus dat zit wel goed.
Heb alleen geen zin dat ik verbannen word van Aliexpress iemand die daar een antwoord op heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
m3gA schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:21:
[...]

Ik heb hetzelfde mailtje gekregen en daarna een anulering.
Ik heb ook de annulering gekregen.

Dear customer,

Thank you for your support, it means a lot to us Focalprice. You may noticed that your order .............. for the product GT0165B went wrong. With deeply sorry we regret to inform you that the price of the item GT0165B went wrong due to there is a bug on our website. Thus your order will be voided and we will refund you asap. We are deeply sorry for the inconvenience caused to you. Hoping that this will not cause you too much trouble and truly appreciate your kindest understanding.
If you have any questions or concerns, please do not hesitate to contact us in Sushine.Sun@chiangoa.com

Yours Sincerely,
Focalprice Team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, dat ge/misbruik een prijsfout geannuleerd wordt is geen groot nieuws, gegokt en niet gekregen. Daar hoeft niet uitgebreid over gepost te worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 13:24
Wat wel apart is, ik heb 2x bestelling geplaatst bij Focalprice. 2x dezelfde bestelling:

- Xiaomi controller
- Xiaomi fan

Een order is door hun geannuleerd met zo'n ''were sorry blabla'' mail
Andere orde heb ik mailtje van: Congratulations your order has been confirmed (6uur na het mailtje van de orde die niet goed gaat)

Toch als ik inlog staan beide bestellingen op ''invalid'' maar die Xiao fans wil ik alsnog graag hebben? Cancellen ze dan de hele order of alleen de controller? Toch raar als ze die fans ook cancellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
kan iemand mij uitleggen hoe dit product zo goedkoop is en hoe ze in Gods naam er aan kunnen verdienen (uit het schap halen, inpakken, verzendsticker printen en plakken en verzenden).
Als ik het product koop in NL kan ik 50x (incl verz) duurder uit zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 20:35
Electronica koop ik eerder Bij Banggood als bij Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Von Henkel schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:56:
komt bij dezelfde leverancier vandaan dus het maakt weinig uit waar je het koopt (alleen voor de betaalmogelijkheden). voor de kwaliteit maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
pawarana schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:53:
kan iemand mij uitleggen hoe dit product zo goedkoop is en hoe ze in Gods naam er aan kunnen verdienen (uit het schap halen, inpakken, verzendsticker printen en plakken en verzenden).
Als ik het product koop in NL kan ik 50x (incl verz) duurder uit zijn 8)7
Waarschijnlijk omdat dit soort shops als bedrijfsvoering hebben om 1000 keer 1 cent winst te maken ipv 1 keer 10 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door puntje013 op 11-04-2016 10:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18-06 22:26
Von Henkel schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:56:
Top mededeling :P
Maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 20:35
Omdat Aliexpress veel nep heeft met laders, kabels, slechte printplaten.
En dit tot nu toe mij bij Banggood niet is overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Even tussendoor wil ik dodge_911 nogmaals bedanken voor de BUBM actie,

Het heeft even geduurd maar bij deze nog wat foto's. Ik moet zeggen dat ik onderschat heb hoe handig dit kan zijn. Ik had voorheen een vak in mijn tas waar wat kabels in zaten, maar nu het e.e.a. in deze case gedaan en maat het een stuk overzichtelijker. Een aanrader voor iedereen die met kabels onderweg is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o8rUbp2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ylRFRt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
J-D schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:13:
Even tussendoor wil ik dodge_911 nogmaals bedanken voor de BUBM actie,

Het heeft even geduurd maar bij deze nog wat foto's. Ik moet zeggen dat ik onderschat heb hoe handig dit kan zijn. Ik had voorheen een vak in mijn tas waar wat kabels in zaten, maar nu het e.e.a. in deze case gedaan en maat het een stuk overzichtelijker. Een aanrader voor iedereen die met kabels onderweg is.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had het zelf ook onderschat, sterker nog, ik ben nu al aan het bedenken waar ik ze nog meer voor kan gebruiken.
Er komt er sowieso nog 1 bij voor mijn sjcam en dat zal ook wel niet de laatste zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:25
Iemand van jullie wel eens meegemaakt? Ik doe een bestelling bij Newfrog. Ik betaal. Krijg daarover bevestigingen. En vervolgens blijft het stil. Ik ga kijken in mijn bestellingshistorie, staat mijn laatste bestelling er niet in.

Natuurlijk al enkele malen gemaild met ze, ik krijg totaal geen antwoord. En voor de live-chat heb ik al op veel verschillende uren ingelogd maar die staat steeds oofline.

Gelukkig betaald met PP, maar ik wil wel graag datgene krijgen wat ik had besteld, was met een aardige korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Misschien zoek ik naar iets wat te specifiek is voor China, maar aangezien het veel geld kan schelen toch maar even hier de vraag voorleggen. Waar ik naar op zoek ben zijn rgb ledstrips voor in een desktop case met window. Ik heb best een grote case, namelijk een Corsair T760, dus iets van rond de 2 meter zou perfect zijn. Echter zoek ik dus een ledstrip die magnetisch is, zodat het niet los kan laten en geen rotzooi achterlaat.

Nu vraag ik mij af of China überhaupt wel magnetische ledstrips verkoopt, dit is wat ik zelf heb gevonden:
http://www.banggood.com/3...erproof-12V-p-941301.html, al is dit niet echt voor de pc gemaakt, denk ik. Heeft iemand misschien een tip, mag eventueel ook met een PM. Of kan ik dan toch beter voor de wat duurdere varianten gaan voor de pc, zoals: http://www.ledstripkoning...ip-complete-set-120-leds/ (al is deze ook niet magnetisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nostordici schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:30:
Misschien zoek ik naar iets wat te specifiek is voor China, maar aangezien het veel geld kan schelen toch maar even hier de vraag voorleggen. Waar ik naar op zoek ben zijn rgb ledstrips voor in een desktop case met window. Ik heb best een grote case, namelijk een Corsair T760, dus iets van rond de 2 meter zou perfect zijn. Echter zoek ik dus een ledstrip die magnetisch is, zodat het niet los kan laten en geen rotzooi achterlaat.

Nu vraag ik mij af of China überhaupt wel magnetische ledstrips verkoopt, dit is wat ik zelf heb gevonden:
http://www.banggood.com/3...erproof-12V-p-941301.html, al is dit niet echt voor de pc gemaakt, denk ik. Heeft iemand misschien een tip, mag eventueel ook met een PM. Of kan ik dan toch beter voor de wat duurdere varianten gaan voor de pc, zoals: http://www.ledstripkoning...ip-complete-set-120-leds/ (al is deze ook niet magnetisch).
Als je de strip niet magnetisch kan vinden, zou je het nog kunnen oplossen door magnetische plakstrips te kopen. Zoiets als dit: http://www.banggood.com/3...2-Inch-Wide-p-941170.html

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:25
Hebben andere mensen ervaring met de aftersales van Tinydeal?
In mijn familiekring hebben we al 5 telefoons gekocht, en dat is allemaal prima verlopen. Maar 1 telefoon had na een maand of 6 totaal geen simkaart connectie meer, geen bereik en geen netwerk te vinden. Na contact opgenomen te hebben kon de telefoon retour naar China. Begin December is de telefoon retour gegaan. en gelukkig heeft Paypal de retour kosten betaald.
Helaas was de Laude telefoon (€83) niet meer te verkrijgen bij TD, dus nu hebben ze na ongeveer 4 maanden een compensatie van €50 aangeboden. Dit vind ik wat aan de lage kant, Aangezien de telefoon 6 maanden gebruikt is. Ik wil best een nieuwe telefoon bij TD aanschaffen, Maar dan wel met een betere compensatie, ik heb tenslotte al 5 telefoons gekocht, de telefoon in kwestie was na 6 maanden stuk, en ik ben nu al 4 maanden bezig ben om het te regelen + de kapotte telefoon ligt nog steeds in China. :P
Hoe doen jullie dit met aftersales en aankopen in China?

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 12-04-2016 15:26 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic