Anoniem: 477979 schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:45:
Was benieuwd naar de ervaringen met de Chinese webshop DealXtreme? Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat wanneer je iets bij hun besteld ter waarde van omgerekend 8 euro ze het gratis via de post bij je thuisbezorgen. Je zou toch zeggen dat ze op zo'n bestelling verlies maken?

DX is oud
Volgens mij was het een van de eerste bekende shops, het was iig de eerste die ik kende, maar de prijzen zijn inmiddels vrij hoog geworden. Banggood heeft bijna hetzelfde assortiment, en is bijna altijd wel goedkoper, maar, DX is verder gewoon een prima toko, nooit problemen mee gehad, terwijl ik er voor zo'n 200 euro heb besteld totaal.
Hoe ze winst maken? Dit soort bedrijven kiezen ervoor om 10.000x een paar centen te verdienen, dan in 1x een tientje.
Vergeet ook niet dat veel winkels en leveranciers hier in Nederland gewoon veel kosten hebben, maar ook een stevige marge willen hebben. Het ergste wat ik gezien heb is gewoon precies hetzelfde product dat vanuit China een kwart van de prijs was, vergeleken met een normale Nederlandse winkel.
Hell, als ik iets langer nadenk, herinner ik mijn wolfraam ringen weer. Een setje voor iets van 15 euro, ja, echt wolfraam, bij de juwelier in de stad zou het iets van 120 euro zijn geworden

Zat er wel een mooi doosje omheen, zo'n eentje die je voor een euro in China koopt
[
Voor 10% gewijzigd door
RobinHood op 03-04-2016 02:12
]
People as things, that’s where it starts.