De arbeidsmarkt voor technische IT'ers op HBO/WO niveau is zelfs zeer goed. Mijn punt is niet de stand van de arbeidsmarkt, maar de constatering dat de gewoonte om te stemmen met de voeten niet de juiste vrucht heeft afgeworpen. De AV van de gemiddelde IT-consultant zijn volgens mij de afgelopen 10 jaar nog minder ontwikkeld dan die van een leidster of het KDV of een administratief medewerker of (vul ander beroep met flinke werkloosheid in).
achtentwintighonderddrie-en-dertig.
*going down, going down*
*going down, going down*
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
zes twee een, zes twee een, zes twee een, zes tien twee een, zes tien twee een!!
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 13:30 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:27:
[...]
Ik ben veel te bang dat HR dan mijn SPP gaat afpakken (als optie 3-er).
[ Voor 1% gewijzigd door jil_s op 06-03-2015 13:41 . Reden: hebt -> hoort te hebben ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door jil_s op 06-03-2015 13:55 . Reden: reactie op deleted post ]
Zou mij verbazen als dat niet zo was, met overgenomen medewerkers van klanten met aanzienlijk betere arbeidsvoorwaarden. Ze kunnen je dan niet dwingen slechtere te tekenen of ontslaan.
Wel meer dan twee sets. In den beginnen waren er nog aanpassingen te maken op individuele basis.jil_s schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:43:
Er zijn dus meer dan twee sets arbeidsvoorwaarden in omloop bij CGI? Interessant.
Er kunnen tussen de oude contracten dus verschillen zitten.
Maar voor nieuwelingen is er maar 1 set. (Tenzij je een vicepresident functie krijgt, geen idee wat daarvoor is afgesproken
)
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ach, Sake heeft t me zelf al eens verteld dat zelfs binnen zn eigen LT er verschillende arbeidsvoorwaarden bestaan. Dat krijg je dr van met horizontale instromers met "capaciteiten die niemand anders heeft"
Verwijderd
gut o gut o gut. Wat een boosheid toch weer...
Wees blij dat we (allemaal) gezond zijn, leuke dingen kunnen doen. Want zeg nou zelf. Zo slecht hebben we het toch niet............???
Wees blij dat we (allemaal) gezond zijn, leuke dingen kunnen doen. Want zeg nou zelf. Zo slecht hebben we het toch niet............???
nee. we hebben t niet slecht, echt niet. Ik zou het wel waarderen als de hypocrisie van de kampleiding eens zou stoppen en we als een volwaardige gesprekspartner werden gehoord en behandeld.Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:22:
gut o gut o gut. Wat een boosheid toch weer...
Ik hoef niet MEER (echt niet) maar ik wil wel houden wat ik heb. En eerlijk behandeld worden. laat t m daar nou net aan schorten. Het wordt alleen maar minder en er wordt keihard gelogen
In zijn Strategy update meldt Sake als eerste dat we nog steeds krimpen. Verderop meldt hij dat de MSAP licht is gestegen (nog niet genoeg) en dat de betrokkenheid van de medewerkers is toegenomen.... denk dat Sake inmiddels ook wel in zn broek doet van het verloop. Haalde t (alweer) aan in zn Strategy Update. Serge was hier onlangs (?) vast niet om Sake een goedkeurend schouderklopje te geven.Economie trekt aan en personeel loopt weg.
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
TopFlop Employer Nederland!
It always seems impossible until it's done.
Het probleem is dat het mailtje van Henk suggereert dat men het beste met de optie-3-groep voorheeft, en dat er dingen ten goede zouden kunnen veranderen. Het is echter zo geformuleerd dat men ook alsnog op de huidige voet zou kunnen doorgaan (het als oud vuil blijven behandelen van de non-signers).
Ik weet niet of dit het juiste moment is om Henk te bestoken met klaagmails. Als hij werkelijk van plan is om de niet-tekenaars tegemoet te komen, zou dat wel eens averechts kunnen werken.
Ik overweeg nu om af te wachten wat het persoonlijke gesprek met HR mij gaat brengen. Als daar een voor mij bevredigende oplossing uitkomt, zie ik mezelf op termijn weer veranderen in de gedreven CGI-ambassadeur die ik ooit was.
Zo niet, dan zal CGI rekening moeten houden met verdere krimp.
Ik weet niet of dit het juiste moment is om Henk te bestoken met klaagmails. Als hij werkelijk van plan is om de niet-tekenaars tegemoet te komen, zou dat wel eens averechts kunnen werken.
Ik overweeg nu om af te wachten wat het persoonlijke gesprek met HR mij gaat brengen. Als daar een voor mij bevredigende oplossing uitkomt, zie ik mezelf op termijn weer veranderen in de gedreven CGI-ambassadeur die ik ooit was.
Ik heb de mijne juist vanmorgen richting Henk verzonden. Als hij werkelijk van plan is om de niet-tekenaars tegemoet te komen, had een dergelijk email met zulke formulering niet verzonden moeten worden. Maar dat is alleen maar mijn gevoel.Lurker1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:03:
En juist met een dergelijk gevoel heb ik twijfels over het nut van een dergelijk gesprek met HR. Aangezien deze alleen is om je positie te bepalen. Nou dat hebben ze al kunnen doen aan de hand van mijn email van vanmorgen.
En ondertussen maak ik me nergens zorgen over. Geniet van mn klus, de vrijdag op kantoor verdiepen in nieuwe zaken, collega's helpen. Tuurlijk. Mijn voorwaarden als optie 1er zijn versoberd, maar dan nog, ik mag zeker niet klagen. Mocht het echt de spuigaten uit gaan escaleren, ben ik gewoon weg. De markt trekt gruwelijk. Dat merk ik aan mijn linkedin, aan collega's en de klanten waar ik zit. Een nieuwe job is zo gevonden 
Zoals Bassie ooit zei: Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!
(En wees eerlijk, het leven is veel mooier als je er lachend doorheen gaat!)
Zoals Bassie ooit zei: Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen!
(En wees eerlijk, het leven is veel mooier als je er lachend doorheen gaat!)
Wat was optie 3?
* Pistolebob pakt popcorn
* Pistolebob pakt popcorn
- niet tekenaars van dat nieuwe contract
- mumbers
*Zucht*
Ik wilde mijn loonstrook opvragen, maar blijkbaar moet ik mijn wachtwoord wijzigen. Als ik dat vervolgens doe krijg ik een
Ik wilde mijn loonstrook opvragen, maar blijkbaar moet ik mijn wachtwoord wijzigen. Als ik dat vervolgens doe krijg ik een
En ik maar hopen dat ik eindelijk van CGI verlost zou zijn... Mag ik alsnog gaan lopen klooien.Er is een fout opgetreden. Uw wachtwoord is niet gewijzigd.
Klik op 'Einde' om terug te gaan naar ADP online.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hier idem dito. Volgens ADP kan je een mailtje naar HR van je eigen organisatie sturen. Ik heb geen idee meer wat het algemene HR mailadres is. Kan iemand dat even doorgeven zodat ik die jaaropgave even kan aanvragen? (desnoods in een PM).Janoz schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:44:
Er is een fout opgetreden. Uw wachtwoord is niet gewijzigd.
Klik op 'Einde' om terug te gaan naar ADP online.
Nee hoor, die AV was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik ben al een jaartje weg...IjsbeerPigu schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:10:
Bang voor je bonus zeker 😉
V&D en CGI kan je niet vergelijken. Bij CGI werken (vrijwel) enkel HBO en universitair geschoolde mensen en CGI heeft individuele arbeidsvoorwaarden en geen CAO.Ik begrijp dat je in ieder geval voorstander bent van V&D praktijken, alleen.....
En daar zit een belangrijke bron van mijn frustratie. Met de nieuwe AV heeft men via spreadsheetmanagement iedereen in hokjes geplaatst en nieuwe arbeidsvoorwaarden volgens een spreadsheet model willen opleggen. Daarbij hebben ze de OR (onterecht) in een vakbond-achtige rol geplaatst die een CAO-achtige onderhandeling is gaan voeren. Aangezien CGI geen CAO heeft, maar met individuele AV werkt, is de OR is helemaal niet gemachtigd om namens medewerkers onderhandelingen te voeren. Juridisch heeft men dat afgehecht door aan het einde van de rit iedereen (op een intimiderende wijze) te dwingen een formulier te tekenen.
Ik ben trouwens benieuwd of er mensen zijn die heel principieel niets getekend hebben. CGI dreigde om dan de AV om te zetten naar de nieuwe voorwaarden, maar naar mijn idee kan dat juridisch helemaal niet. Dat is eenzijdig wijzigen van een contract en een berichtje: "zonder reactie ben je akkoord" lijkt me juridisch niet houdbaar. Ik ben alleen geen jurist en ik was beter af met cashen van optie-1 en gelijk opzeggen.
Volgens mij komt men het contract na. Aangezien CGI geen CAO heeft met jaarlijkse periodieken, is loonsverhoging geen recht vanuit de AV. CGI kan mensen op de nullijn houden. Netjes is het niet, maar wettelijk gezien doet men niets verkeert.Beloon iedereen gewoon zoals je afgesproken hebt in het contract en overeengekomen bent met de OR en je zal niemand van de optie 3 groep meer horen klagen...of wees eerlijk en vertel dat je niet verder wil en zorg dat je er op een goede manier uit komt
Overigens ook hier weer: "is overeengekomen met OR": dat klopt niet, is overeenkomen met de medewerker. Dat optie 1/2/3 formuliertje was juridisch gezien een heel belangrijk formuliertje.
Het zegt iets over de normen en waarden die CGI hanteert. Ik lees hier zoveel gemopper en als ik de beweging van CGI zie, komen die normen en waarden voorlopig nog niet terug. Vandaar mijn oorspronkelijke opmerking: Ga solliciteren of ben tevreden en stop met zeuren. Klagen levert alleen maar negatieve energie op, acties nemen die wel gewenst resultaat boeken geven positieve energie.Nu is het een cheap ass manier om oudere werknemers die je heel lang in dienst hebt en waar je al godgeklaagd veel aan verdiend hebt, terug te zetten en niet te waarderen
Dank voor de snelle reacties!tp2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:49:
[...]
Hier idem dito. Volgens ADP kan je een mailtje naar HR van je eigen organisatie sturen. Ik heb geen idee meer wat het algemene HR mailadres is. Kan iemand dat even doorgeven zodat ik die jaaropgave even kan aanvragen? (desnoods in een PM).
Nice ik (binnenkort) ook hoor ;-0
We denken er vrijwel hetzelfde over denk ik. De OR voelt de wind ook wel denk ik
Ik heb het al eens eerder verwoord en dat is uiteindelijk ook bevestigd:
De nieuwe arbeidsvoorwaarden zijn gewoon niets anders dan een arbeidsvoorwaarden versobering en de manier waarop het uitgevoerd is is een tekstboek voorbeeld van hoe je je werknemers juridisch kunt belazeren om binnen de mazen van de wet arbeidsvoorwaarden te verslechteren en op die manier ook afscheid te nemen van oudere, lang in dienst zijnde werknemers dan wel ze een stuk goedkoper te maken en gedwongen een deel van hun salaris af te nemen
Voor degenen die net als jij en ik zijn overgestapt, dan wel zeggen dat dat eenvoudig is...zeg ik maar 1 ding:
Wacht maar tot jij 55 bent...dan ben jij ook aan de beurt. Het feit dat ze dan al 20 jaar lang 180K-200K per jaar omzet op je hebben gedraaid...doet dan ineens niet meer terzake
Benieuwd wat Sake cs verdienen? Vraag het eens en kijk eens hoe open CGI is
We denken er vrijwel hetzelfde over denk ik. De OR voelt de wind ook wel denk ik
Ik heb het al eens eerder verwoord en dat is uiteindelijk ook bevestigd:
De nieuwe arbeidsvoorwaarden zijn gewoon niets anders dan een arbeidsvoorwaarden versobering en de manier waarop het uitgevoerd is is een tekstboek voorbeeld van hoe je je werknemers juridisch kunt belazeren om binnen de mazen van de wet arbeidsvoorwaarden te verslechteren en op die manier ook afscheid te nemen van oudere, lang in dienst zijnde werknemers dan wel ze een stuk goedkoper te maken en gedwongen een deel van hun salaris af te nemen
Voor degenen die net als jij en ik zijn overgestapt, dan wel zeggen dat dat eenvoudig is...zeg ik maar 1 ding:
Wacht maar tot jij 55 bent...dan ben jij ook aan de beurt. Het feit dat ze dan al 20 jaar lang 180K-200K per jaar omzet op je hebben gedraaid...doet dan ineens niet meer terzake
tp2 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:08:
[...]
Nee hoor, die AV was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik ben al een jaartje weg...
[...]
V&D en CGI kan je niet vergelijken. Bij CGI werken (vrijwel) enkel HBO en universitair geschoolde mensen en CGI heeft individuele arbeidsvoorwaarden en geen CAO.
En daar zit een belangrijke bron van mijn frustratie. Met de nieuwe AV heeft men via spreadsheetmanagement iedereen in hokjes geplaatst en nieuwe arbeidsvoorwaarden volgens een spreadsheet model willen opleggen. Daarbij hebben ze de OR (onterecht) in een vakbond-achtige rol geplaatst die een CAO-achtige onderhandeling is gaan voeren. Aangezien CGI geen CAO heeft, maar met individuele AV werkt, is de OR is helemaal niet gemachtigd om namens medewerkers onderhandelingen te voeren. Juridisch heeft men dat afgehecht door aan het einde van de rit iedereen (op een intimiderende wijze) te dwingen een formulier te tekenen.
Ik ben trouwens benieuwd of er mensen zijn die heel principieel niets getekend hebben. CGI dreigde om dan de AV om te zetten naar de nieuwe voorwaarden, maar naar mijn idee kan dat juridisch helemaal niet. Dat is eenzijdig wijzigen van een contract en een berichtje: "zonder reactie ben je akkoord" lijkt me juridisch niet houdbaar. Ik ben alleen geen jurist en ik was beter af met cashen van optie-1 en gelijk opzeggen.
[...]
Volgens mij komt men het contract na. Aangezien CGI geen CAO heeft met jaarlijkse periodieken, is loonsverhoging geen recht vanuit de AV. CGI kan mensen op de nullijn houden. Netjes is het niet, maar wettelijk gezien doet men niets verkeert.
Overigens ook hier weer: "is overeengekomen met OR": dat klopt niet, is overeenkomen met de medewerker. Dat optie 1/2/3 formuliertje was juridisch gezien een heel belangrijk formuliertje.
[...]
Het zegt iets over de normen en waarden die CGI hanteert. Ik lees hier zoveel gemopper en als ik de beweging van CGI zie, komen die normen en waarden voorlopig nog niet terug. Vandaar mijn oorspronkelijke opmerking: Ga solliciteren of ben tevreden en stop met zeuren. Klagen levert alleen maar negatieve energie op, acties nemen die wel gewenst resultaat boeken geven positieve energie.
Precies! Bij dit bedrijf krijg je bij 20 jaar in dienst hooguit een survivalgids "hoe red ik me op de arbeidsmarkt", lollig bedoeldIjsbeerPigu schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:31:

Ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd naar wat wij per ingezet lid per uur aan zijn toelage bijdragen. Dat wordt ook steeds meer.....
Verwijderd
Ik heb de afgelopen 2 jaar de nodige ervaringen op mogen doen ten aanzien van de manier waarop binnen dit bedrijf met weerstand om wordt gegaan. Verwacht niets, echt, he-le-maal niets.Lurker1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:03:
Het probleem is dat het mailtje van Henk suggereert dat men het beste met de optie-3-groep voorheeft, en dat er dingen ten goede zouden kunnen veranderen. Het is echter zo geformuleerd dat men ook alsnog op de huidige voet zou kunnen doorgaan (het als oud vuil blijven behandelen van de non-signers).
Ik heb mijn klaagmail gisteren al verstuurd. T'is ook de laatste, daarna houdt mijn gezeur op en begint het serieuze werk.
aan wie stuur je die dan?Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:55:
[...]
Ik heb mijn klaagmail gisteren al verstuurd. T'is ook de laatste, daarna houdt mijn gezeur op en begint het serieuze werk.
Verwijderd
HR Director, CC Sake + legal. Met de vraag om dit in mijn PD op te nemen als er geen inhoudelijke reactie meer volgt. Kan later in elk geval niet gezegd worden dat met de laatste reactie mijn bezwaar was weggenomen. Of de gesprekken wat worden moet ik nog zien, vertrouwen heb ik niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 13:37 ]
Verwijderd
Uit ervaring weet ik dat men zich bij cgi niet erg veel aantrekt van pd's of de wetten omtrent pd's.
Het zal hr echt een zorg zijn
Het zal hr echt een zorg zijn
Interessant. Als je 's in Rotterdam bent hoor ik graag het hele verhaal.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:36:
[...]
HR Director, CC Sake + legal. Met de vraag om dit in mijn PD op te nemen als er geen inhoudelijke reactie meer volgt. Kan later in elk geval niet gezegd worden dat met de laatste reactie mijn bezwaar was weggenomen. Of de gesprekken wat worden moet ik nog zien, vertrouwen heb ik niet.
Volgende week een gesprek met een director, eens kijken wat we voor elkaar kunnen gaan betekenen! ben benieuwd !
De tool, als onderdeel van de nieuwe AV, voor het uitruilen van arbeidsvoorwaarden, die in 2013 beloofd is, gaat er in april 2015 komen. Je kan er slechts vakantiedagen mee aan- en verkopen en je vakantiedagen saldo mee inzien. Daarna zal gewerkt gaan worden aan een planning voor de overige mogelijkheden?!
Daarnaast lees ik dat bij de geparkeerde pensioenpremie, het vervallen van de kosten voor Kröller Boom gezien moeten worden als compensatie voor de misgelopen koerswinst. Hoe verzin je het?

Daarnaast lees ik dat bij de geparkeerde pensioenpremie, het vervallen van de kosten voor Kröller Boom gezien moeten worden als compensatie voor de misgelopen koerswinst. Hoe verzin je het?
Verwijderd
Iets met een dikke duim en zuigen?ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:09:
ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:09:
De tool, als onderdeel van de nieuwe AV, voor het uitruilen van arbeidsvoorwaarden, die in 2013 beloofd is, gaat er in april 2015 komen. Je kan er slechts vakantiedagen mee aan- en verkopen en je vakantiedagen saldo mee inzien. Daarna zal gewerkt gaan worden aan een planning voor de overige mogelijkheden?!
diepe, diepe zucht....
Verwijderd
Waarom geen eigen polis? Is onafhankelijk van de huidige, maar ook toekomstige werkgevers. Krijg je ook niet ineens een overgang waar je zelf niets over te zeggen hebt. Prive kan je ook een verzekeraar kiezen die bij je past en die lagere kosten heeft.peter00 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:17:
[...]
ik t wil storten in mn pensioen. Er is me altijd voorgehouden dat dat zou kunnen met dit tooltje..en weer een teleurstelling. Een jaar wachten op een tooltje waarmee je je vakantiedagensaldo kunt inzien, maar wel op de vierkante millimeter vakantievoorspellingen proberen te micromanagen.
diepe, diepe zucht....
Moet je wel bij het potje kunnen komen.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Waarom geen eigen polis? Is onafhankelijk van de huidige, maar ook toekomstige werkgevers. Krijg je ook niet ineens een overgang waar je zelf niets over te zeggen hebt. Prive kan je ook een verzekeraar kiezen die bij je past en die lagere kosten heeft.
Verwijderd
Is dat niet zoiets simpels als een mail (vanuit je CGI mail uiteraard) naar HR met het verzoek om het potje uit te betalen?
Ik weet het: soms ben ik te pragmatisch

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 11:38 ]
Het roepen over het tooltje in 2013 had maar één doel: Verhullen dat je over de afkoop van anciënniteitsdagen en vakantiedagen een flinke som loonbelasting moet betalen. Degenen die het bruto bedrag via het mandje bij CGI in bewaring hebben gegeven zullen vroeg of laat deze loonbelasting moeten betalen. Je ontkomt daar met een tooltje niet aan.
Een fiscaal aftrekbare post als een pensioenstorting doet daar niets aan af. Via de tool mag je de loonbelasting die je moet betalen via de loonstrook verrekenen met de aftrekpost van gelijke hoogte die bijvoorbeeld een pensioenstorting kan opleveren. Dat is heel gemakkelijk (als het in 2016 bestaat) maar voordeel levert het niet op.
Financieel/fiscaal maakt het geen enkel verschil of je de vakantiedagen laat uitbetalen en vervolgens zelf een pensioenstorting doet met of zonder tooltje. Wel heb je eerder de rendementsopbouw voor je pensioen.
Een ander voorbeeld: een afgekochte stuwmeerdag wordt t.z.t. via de tool netto uitbetaald en een vakantiedag moet je bruto terugkopen. Het verschil is de loonbelasting die je moet betalen over de uitbetaling van de stuwmeerdag. Ook daar gaat een tooltje je niet vanaf helpen.
Een fiscaal aftrekbare post als een pensioenstorting doet daar niets aan af. Via de tool mag je de loonbelasting die je moet betalen via de loonstrook verrekenen met de aftrekpost van gelijke hoogte die bijvoorbeeld een pensioenstorting kan opleveren. Dat is heel gemakkelijk (als het in 2016 bestaat) maar voordeel levert het niet op.
Financieel/fiscaal maakt het geen enkel verschil of je de vakantiedagen laat uitbetalen en vervolgens zelf een pensioenstorting doet met of zonder tooltje. Wel heb je eerder de rendementsopbouw voor je pensioen.
Een ander voorbeeld: een afgekochte stuwmeerdag wordt t.z.t. via de tool netto uitbetaald en een vakantiedag moet je bruto terugkopen. Het verschil is de loonbelasting die je moet betalen over de uitbetaling van de stuwmeerdag. Ook daar gaat een tooltje je niet vanaf helpen.
In de Logica(CMG)-tijd zou er ook zogenaamd een tool komen waarmee je arbeidsvoorwaarden kon uitruilen. Jaar na jaar na jaar na jaar werd verkondigd dat het tool nu echt bijna af was, maar de medewerkers hebben er uiteindelijk nooit iets van gezien.ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:09:
Als er in april daadwerkelijk een tool komt voor het aan- en verkopen van vakantiedagen, dan is dat voor dit bedrijf niet minder dan een WEERGALOZE prestatie! Dat de rest van de beloofde mogelijkheden nog een paar jaar op zich zal laten wachten, moeten we dan maar door de vingers zien...
Gelukkig krijg je slechts 80% van de afgepakte anciënniteitsdagen vergoed, dus dat scheelt weer loonbelasting...ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:49:
Het roepen over het tooltje in 2013 had maar één doel: Verhullen dat je over de afkoop van anciënniteitsdagen en vakantiedagen een flinke som loonbelasting moet betalen.
Hiermee laat je pas echt merken hoe je denkt over je werknemers.
Het nog steeds niet kunnen aanbieden van een tool na 2 jaar (en laat ik al die loze beloftes uit de Logica(CMG!!!!)-tijd meer even gemakshalve achterwege laten) is imho puur een kwestie van geld.
Als je nu gewoon als NL-MT een van de wag lagere stropdassen de opdracht geeft een projectteampje op te zetten en dat 2 maanden ongestoordlaat scrummen, heb je toch een hele mooie applicatie draaien zeker?
Hoe moeilijk kan het zijn. Maar nee, penny-wise pound-foolish as usual.
Het nog steeds niet kunnen aanbieden van een tool na 2 jaar (en laat ik al die loze beloftes uit de Logica(CMG!!!!)-tijd meer even gemakshalve achterwege laten) is imho puur een kwestie van geld.
Als je nu gewoon als NL-MT een van de wag lagere stropdassen de opdracht geeft een projectteampje op te zetten en dat 2 maanden ongestoordlaat scrummen, heb je toch een hele mooie applicatie draaien zeker?
Hoe moeilijk kan het zijn. Maar nee, penny-wise pound-foolish as usual.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ligt er maar net aan hoe flexibel de werkgever is.ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:49:
Het roepen over het tooltje in 2013 had maar één doel: Verhullen dat je over de afkoop van anciënniteitsdagen en vakantiedagen een flinke som loonbelasting moet betalen. Degenen die het bruto bedrag via het mandje bij CGI in bewaring hebben gegeven zullen vroeg of laat deze loonbelasting moeten betalen. Je ontkomt daar met een tooltje niet aan.
Optie: laat de dagen staan tot na je AOW-gerechtigde leeftijd (in dienst blijven met nulurencontract), betaal een lager belastingtarief.
Optie: verplaats de vakantiedagen vermogensrechtelijk naar een buitenlandse vestiging van CGI, keer uit na emigratie van de werknemer. (fiscaal op het randje)
Optie: formaliseer de vakantiedag als loonvordering, waardeer de vordering af (oninbare vordering, gezien de historie nog verdedigbaar ook
Ik weet toevallig het e.e.a. van dit traject af en het is moeilijker dan jij en ik denken.
Jawel, maakt wel uit.ESPACE schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:49:
Als je 2000 euro bruto in je pensioenpot stopt, begint dat meteen te renderen, en over 20 jaar betaal je daar minder LB over dan nu.
Als je laat uitbetalen en je zit in de 50% belasting, dan krijg je 1000 euro, die je aftrekt van je Bruto inkomen, zeg 50k; je betaalt dus belasting over 49k; met andere woorden, je hebt een belastingvoordeel van 500 euro, die je (bij verrekening van je belasting, dus uitgesteld) kunt optellen bij die 1000 die je net hebt gestort.
IMHO is het dus voordeliger om een bruto-verrekening te laten doen tussen potje en pensioen. Of zie ik dat nou verkeerd?
Voor een leek ongetwijfeld, maar voor een specialist of een paar specialisten.Wijnands schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:29:
[...]
Ik weet toevallig het e.e.a. van dit traject af en het is moeilijker dan jij en ik denken.
Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat helpt satalieten de ruimte in te schieten en momenteel all over the world bedrijven dagelijks beschermen tegen miljoenen cyberaanvallen, niet een arbeidsvoorwaarden-softwarepakketje kunnen bouwen voor hun medewerkers.
Hoe complex ook, budget betekent over het algemeen beschikbaarheid van de juiste mensen en dus voortgang.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nee dat zie je verkeerd. Als je bij een andere aanbieder ook een pensioenregeling (die voldoet aan de fiscale eisen) hebt. Dan kun je de inleg in die regeling ook weer aftrekken van je inkomen net als bij het pensioen van NN. Alleen moet je dan de administratie zelf doen i.p.v. CGI/NN.peter00 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:41:
[...]
Jawel, maakt wel uit.
Als je 2000 euro bruto in je pensioenpot stopt, begint dat meteen te renderen, en over 20 jaar betaal je daar minder LB over dan nu.
Als je laat uitbetalen en je zit in de 50% belasting, dan krijg je 1000 euro, die je aftrekt van je Bruto inkomen, zeg 50k; je betaalt dus belasting over 49k; met andere woorden, je hebt een belastingvoordeel van 500 euro, die je (bij verrekening van je belasting, dus uitgesteld) kunt optellen bij die 1000 die je net hebt gestort.
IMHO is het dus voordeliger om een bruto-verrekening te laten doen tussen potje en pensioen. Of zie ik dat nou verkeerd?
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Je bent overeengekomen stuwmeer/anciënniteit af te kopen. Over dit bedrag ben loonbelasting verschuldigd. Dit bedrag is nog niet verrekend en zit bruto in een mandje. Zodra je iets doet, en geld uit het mandje gebruikt, met of zonder tool, wordt eerst loonbelasting verrekend. Die stap wordt in de beeldvorming vaak gemist. In dat geval kom je bedrogen uit!Als je 2000 euro bruto in je pensioenpot stopt, begint dat meteen te renderen, en over 20 jaar betaal je daar minder LB over dan nu.
Stel 50% belasting en je wilt wat doen met 2.000 euro uit het mandje ten behoeve van je pensioen. Via het mandje met tool: Er wordt 2.000 euro onttrokken aan je mandje. Je stort 2.000 in je pensioen. Dan krijg je op je loonstrook +1.000 euro loonbelasting, een aftrekpost van -1.000 euro voor pensioen en er gaat 2.000 euro naar je pensioen.
Zonder mandje, zonder tool: je verkocht direct in 2013 EUR 2.000 euro van je stuwmeer. Dan krijg je op je loonstrook 1.000 euro loonbelasting. Netto wordt er 1.000 euro uitgekeerd. Vervolgens stort je zelf 2.000 in je pensioen. Je legt er dus 1.000 euro bij. De pensioenstorting is fiscaal aftrekbaar en van de fiscus krijg je vervolgens 1.000 terug. Per saldo hetzelfde resultaat.
De eerste optie via het mandje, indien ooit mogelijk, is gemakkelijker en je hoeft niets voor te schieten en aan te geven bij de belastingdienst. Omdat het al geruime tijd niet mogelijk is, rendeert er nu helemaal niets! De tweede optie kost per saldo exact hetzelfde. Dit had je eind 2013 al kunnen doen, de pensioenstorting had al meer dan een jaar kunnen renderen en via een voorlopige teruggaaf had je de alles allen lang en breed verrekend kunnen hebben met de fiscus.
Zoals je zegt is de fiscale aftrekpost (met of zonder tool/mandje) nu waarschijnlijk hoger dan de LB die je later (op 67+) in de toekomst na pensioen betaald. Op die wijze subsidieert de overheid pensioenopbouw. Dit staat los van het mandje en tool.
Bij 50% belasting kost het kopen van vakantiedagen en betalen uit het mandje van één vakantiedag je de waarde van twee stuwmeerdagen. Dat is het gevolg van de overeenkomst stuwmeerdagen af te kopen (=loonbelasting verrekenen). Op het discussieforum van de OR op het Intranet staat een verslag van een collega die vakantiedagen heeft gekocht en betaald heeft uit het mandje waarbij deze verrekening van loonbelasting door haar werd bevestigd.
De tool zal best complex zijn en kostbaar om te realiseren. Je kunt vraagtekens plaatsen bij de business case? Aan verwachtingen over extra fiscaal voordeel zal het niet voldoen. Als in 2013 direct stuwmeer/anciënniteit was afgerekend zou direct zichtbaar zijn geweest wat aan loonbelasting zou wegvloeien. De verwijzing van Marcel Hermsen naar een tool in de toekomst en een bewaarmandje was een truc om dit te verhullen en tijd te winnen. De loonbelasting zal niet verdwijnen en de tool is inmiddels een obstakel op zich.
Verwijderd
En daar komt dan waarschijnlijk nog een keer bij dat je in 2013 fiscaal had afgerekend tegen 52%, terwijl je (vermoed ik) nu in 2015 tegen het hogere tarief van 56% mag afrekenen (wat als je het geld omzet in pensioenpremie dan weer niet uitmaakt)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 15:32 ]
Verwijderd
It's a dateWijnands schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:03:
[...]
Interessant. Als je 's in Rotterdam bent hoor ik graag het hele verhaal.
Je zou inderdaad verwachten dat CGI expertise in huis heeft om dergelijke software te bouwen. Lijkt me ook slecht voor het imago als je dit niet voor elkaar krijgt. Als (potentiële) klanten lezen dat CGI het niet voor elkaar krijgt om een tool voor arbeidsvoorwaarden in elkaar te zetten, dan geeft dat toch te denken. Maar ach, het is al vaker mis gegaan met CGI en lastige software.avotar schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Voor een leek ongetwijfeld, maar voor een specialist of een paar specialisten.
Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf dat helpt satellieten de ruimte in te schieten en momenteel all over the world bedrijven dagelijks beschermen tegen miljoenen cyberaanvallen, niet een arbeidsvoorwaarden-softwarepakketje kunnen bouwen voor hun medewerkers.
Hoe complex ook, budget betekent over het algemeen beschikbaarheid van de juiste mensen en dus voortgang.
Verwijderd
Kan niet bij mijn loonstrookjes en jaaroverzicht in ADP.
Fout lijkt in ADP Online te zitten ADP stuurt me door naar werkgever.
CGI - HR, mbt loonstrookjes zit in Engeland en die creëren dan een HR ticket,
makkelijk .... en nu ?
Fout lijkt in ADP Online te zitten ADP stuurt me door naar werkgever.
CGI - HR, mbt loonstrookjes zit in Engeland en die creëren dan een HR ticket,
makkelijk .... en nu ?
Dit soort diensten kan je gewoon afnemen incl software. Bij AV onderhandeling schermden ze daar zelf mee. Ze waren in gesprek met Achmea en nog zo'n dergelijke partij en ook al demo's gezien. Was blijkbaar mooi zoethoudertje om te laten denken dat ze het na een akkoord zomaar konden uitrollen.tp2 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:45:
[...]
Je zou inderdaad verwachten dat CGI expertise in huis heeft om dergelijke software te bouwen. Lijkt me ook slecht voor het imago als je dit niet voor elkaar krijgt. Als (potentiële) klanten lezen dat CGI het niet voor elkaar krijgt om een tool voor arbeidsvoorwaarden in elkaar te zetten, dan geeft dat toch te denken. Maar ach, het is al vaker mis gegaan met CGI en lastige software.
Iemand ook problemen met inloggen op die autozoeker?
Bestaat re-leaseplaza niet meer? Auto's gaan gelijk terug naar de leasemaatschappij.
Bestaat re-leaseplaza niet meer? Auto's gaan gelijk terug naar de leasemaatschappij.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Kan op het moment idd niet inloggen.Donde schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:52:
De Vraag en aanbod site bestaat nog wel. Ook te benaderen via Local tools.
Heb nog wel een Ford C-max voor je in de aanbieding.Donde schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:52:
De link naar autozoeker verandert elke maand. Je moet 'm via wagenparkbeheer opnieuw openen, Dan kan je weer een maand de nieuwe URL gebruiken.Donde schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:52:
Surpherman schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:53:
[...]
De link naar autozoeker verandert elke maand. Je moet 'm via wagenparkbeheer opnieuw openen, Dan kan je weer een maand de nieuwe URL gebruiken.

En wagenparkbeheer zit er pas na dagen een nieuwe URL neerSurpherman schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:53:
[...]
De link naar autozoeker verandert elke maand. Je moet 'm via wagenparkbeheer opnieuw openen, Dan kan je weer een maand de nieuwe URL gebruiken.

Vraag en aanbod is mij bekend. Daar worden de auto's vrijwillig aangeboden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Kan op het moment idd niet inloggen.
De Vraag en aanbod site bestaat nog wel. Ook te benaderen via Local tools.
Re-leaseplaza worden auto's aangeboden van collega's die niet helemaal vrijwillig vertrekken bij CGI...
@Wijnands, voor mij geen frod.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
ik voel een verplaatsing naar Polen aankomen....
Hoorde dat er toch wel wat mensen op de bank zitten en dat t de komende maanden er niet beter op wordt (kan iemand dat bevestigen?) . Vanaf 1 Juli wordt het goedkoper trouwe leden met de vuilniszakken aan de kant van de weg te zetten.
Zou me als "dure jongen m/v" , zoals oud-ING op de bank toch wel zorgen gaan maken.
Hoorde dat er toch wel wat mensen op de bank zitten en dat t de komende maanden er niet beter op wordt (kan iemand dat bevestigen?) . Vanaf 1 Juli wordt het goedkoper trouwe leden met de vuilniszakken aan de kant van de weg te zetten.
Zou me als "dure jongen m/v" , zoals oud-ING op de bank toch wel zorgen gaan maken.
Waar baseer je dat op?peter00 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:39:
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Verwijderd
Eensch... Zou me als "dure jongen" en op de bank binnen dit bedrijf altijd zorgen maken.peter00 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:39:
all staff call. Nadruk op offshoring, nearshoring en dat meer klanten hierom vragen. Dat tibco het geweeeeldig doet met hun fetaastiese cv's en prestaties.....In Polen....
De enige manier die management nog ziet om hun eigen bonus en salarissen te behouden....
peter00 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:44:
[...]
all staff call. Nadruk op offshoring, nearshoring en dat meer klanten hierom vragen. Dat tibco het geweeeeldig doet met hun fetaastiese cv's en prestaties.....In Polen....
€50 cash voor een lead! Joepie !!!
precies mijn gedachte...snelkeuze0017 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:54:
€50 cash voor een lead! Joepie !!!

Misschien wel een maandsalris voor een Indiase sweatshopprogrammeur.
leiderschapstraining voor teamleads? Die laag wordt toch afgeschaft? Lekker zinvol....
[ Voor 15% gewijzigd door peter00 op 11-03-2015 08:57 ]
Dan ga ik ook in India wonen. Scheelt feitelijk een maandsalaris.
De laag wel, de mensen niet. Dat zijn de nieuwe DCS en in spe.peter00 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:56:
[...]
leiderschapstraining voor teamleads? Die laag wordt toch afgeschaft? Lekker zinvol....
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
zoveel DCS-en hebben we lang niet nodig met de geprojecteerde span-of-control en verloop. Kun je beter met de huidige DCS-en beginnen
Verwijderd
Gaat het nu goed of slecht met CGI Nederland?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 09:12 ]
Zoals altijd: het gaat goed, maar niet goed genoeg!Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
Verwijderd
Ik krijg nog elke maand netjes mijn salarisVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
Dan heb je het nieuwe organisatie model in de gedachten er achter niet begrepen denk ik.peter00 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:08:
zoveel DCS-en hebben we lang niet nodig met de geprojecteerde span-of-control en verloop. Kun je beter met de huidige DCS-en beginnen
Een DCS krijgt straks een man of 15 onder zich, plus het feit dat we met 600 man willen groeien (of dit realistisch is laat ik even achterwegen) hebben we er eerder te weinig in de forcast, dan te veel.
Ik zou zeker met de TL's beginnen, daar weet je vrij zeker van dat er daar van straks niemand gedwongen uit gaat. De huidige laag, is men niet helemaal gerust op, dat ze allemaal goed invulling kunnen geven aan het nieuwe model (dat zijn ook vaak meer echte people managers, en er is straks meer gevraagd).
[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 11-03-2015 09:19 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
De omzet blijft met flink achter ten op zichte van het FY15 doel.Gaat het nu goed of slecht met CGI Nederland?
Wellicht dat ik het niet begrepen heb, maar de hele goegemeente (TL & DCS) moet zo op examen voor die nieuwe invulling. De meeste TL's zijn leuke luisteraars, en hebben wel wat people skills, maar missen de harde sales-vaardigheden die volgens mijn info worden verwacht van DCS nieuwe stijl. Voor degenen die CMG hebben meegemaakt: soort AD rol) . Ook niet zo raar natuurlijk want een beetje TL is meewerkend voorman, geen verkoper.SithWarrior schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:17:
Dan heb je het nieuwe organisatie model in de gedachten er achter niet begrepen denk ik.
Een DCS krijgt straks een man of 15 onder zich, plus het feit dat we met 600 man willen groeien (of dit realistisch is laat ik even achterwegen) hebben we er eerder te weinig in de forcast, dan te veel.
Ik zou zeker met de TL's beginnen, daar weet je vrij zeker van dat er daar van straks niemand gedwongen uit gaat. De huidige laag, is men niet helemaal gerust op, dat ze allemaal goed invulling kunnen geven aan het nieuwe model (dat zijn ook vaak meer echte people managers, en er is straks meer gevraagd).
Als de selectie eerlijk gebeurt valt >75% door de mand. Kun je vwb rendement en uitproberen beter beginnen bij de DCS
M'n telefoon viel uit halverwege de call (in de auto en ik heb geen 12V->usb adapter), maar ik wist dat ik hier de rest van de info wel zou terughoren 
Ik ben erg benieuwd hoe dit TL -> DCS verhaal gaat uitpakken. 15 man onder een 'directeur' zal wel wennen worden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit TL -> DCS verhaal gaat uitpakken. 15 man onder een 'directeur' zal wel wennen worden.
Dat ligt toch gewoon aan het feit dat de retention en recruitment een beetje anders zijn gelopen dan gewenst? Minder consultants, minder omzet. Als men dit wil oplossen door een personeelsreductie, dan is het echt net een Dilbert stripESPACE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:23:
[...]
De omzet blijft met flink achter ten op zichte van het FY15 doel.
Help me even. Waar staat DCS ook alweer voor?
Uhm, volgens mij heb ik iets gemist.
Nieuwe organisatie? TL rol komt te vervallen? "Nieuwe" invulling voor DCS rol? En wat houdt dat in voor de "Vice President" rol voor elke markt sector? Moet ik die dan gaan vergelijken met de oude CMG "Managing Director" rol?
Nieuwe organisatie? TL rol komt te vervallen? "Nieuwe" invulling voor DCS rol? En wat houdt dat in voor de "Vice President" rol voor elke markt sector? Moet ik die dan gaan vergelijken met de oude CMG "Managing Director" rol?
Director Consulting Services. Voorheen de practice lead (grofweg).Vandaahl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:57:
Maak je geen zorgen. Uiteindelijke verandert er h-e-l-e-m-a-a-l niets.
Verwijderd
Bij dergelijke afkortingen heb ik altijd de neiging er wikipedia bij te pakken:Vandaahl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:57:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DCS
Juiste betekenis zal er wel niet bij staan
CGI Nederland is nog niet klaar met de transformatie naar het CGI model. Dus er gaat nog verder gereorganiseerd worden.Perenor schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:59:
Uhm, volgens mij heb ik iets gemist.
jawel hoor:Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:02:
[...]
Bij dergelijke afkortingen heb ik altijd de neiging er wikipedia bij te pakken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DCS
Juiste betekenis zal er wel niet bij staan
Dichloorsilaan, een kleurloze gasvormige verbinding. Vooral kleurloos lijkt me een goede omschrijving, en vluchtig als gas.
Ik zat in de auto en heb helaas het laatste stukje gemist. Hoop dat de opname morgen online staat.
Verwijderd
Heb de call ook gemist. Dus weer een nieuwe manager bij CGI aan wie je je hele verhaal mag vertellen. Vond dat ik al weer voor veel te lange tijd contact had met dezelfde teamlead
Ben de tel langzaam kwijtgeraakt hoeveel ik er inmiddels gehad heb.
Was dit aan het begin van de call ?Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:13:
Heb de call ook gemist. Dus weer een nieuwe manager bij CGI aan wie je je hele verhaal mag vertellen. Vond dat ik al weer voor veel te lange tijd contact had met dezelfde teamleadBen de tel langzaam kwijtgeraakt hoeveel ik er inmiddels gehad heb.
Nee, aan het eind. Min of meer, want er is alleen wat gezegd over de leiderschapstraining voor TL's volgens mij. De aankomende reorganisatie / transformatie fase 2 is oud nieuws (of zou dat moeten zijn).
[ Voor 100% gewijzigd door jil_s op 11-03-2015 11:27 ]
Hoe moet je ooit een binding met je manager (en daardoor CGI) opbouwen als je minstens 2 maal per jaar een nieuwe persoon voor je neus krijgt? Het begint er sterk op te lijken dat men helemaal niet wíl dat je je verbonden voelt met het bedrijf.
Pfff...management wisselingen zijn er al zo lang ik bij dit bedrijf werk. Heb er ooit 's 5 in 14 maanden gehad en prompt daarna een weddenschap met een MD verloren dat hij niet langer dan een jaar mijn leidinggevende zou zijn. 
Persoonlijk merk ik wel dat ze de laatste paar jaar veel meer tijd besteden aan overdracht van de mensen over wie ze leidinggeven. Vroeger moest je inderdaad jezelf helemaal opnieuw voorstellen. De laatste paar wisselingen heb ik voornamelijk moet aanvullen.
Persoonlijk merk ik wel dat ze de laatste paar jaar veel meer tijd besteden aan overdracht van de mensen over wie ze leidinggeven. Vroeger moest je inderdaad jezelf helemaal opnieuw voorstellen. De laatste paar wisselingen heb ik voornamelijk moet aanvullen.
Dat was in de tijd dat je elk jaar minstens 10% loonsverhoging kreeg, nog afgezien van de extra verhogingen die er tussendoor kwamen omdat de starterssalarissen weer eens werden opgetrokken. Onder die omstandigheden vond ik het geen enkel probleem om af en toe een andere manager te krijgen.Wijnands schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:25:
Pfff...management wisselingen zijn er al zo lang ik bij dit bedrijf werk.
Maar in de huidige omstandigheden moet je tot het uiterste gaan om je manager te overtuigen dat je bovengemiddeld presteert, en dus recht hebt op een salarisverhoging van 1,5%. Dan helpt het niet dat je telkens weer een ander voor je neus krijgt.
Ik denk dat volledige openheid van zaken de enige manier is waarop CGI zich hieruit kan redden.
Sake heeft gezegd aan te willen tonen dat ze helder en transparant zijn. Dit was binnen de context van zijn concrete toezegging: “Members met een oud contract zullen meedraaien in het salary review proces. Zoals een volwaardig member betaamt.”Dat ligt toch gewoon aan het feit dat de retention en recruitment ...
De directie heeft in het verleden het angstbeeld van collega’s met oude AV als tweederangs medewerkers naar NL ALL bewust geschapen en een jaar lang in stand gehouden. Door schade en schande wijs geworden probeert men dat gevoel nu bij betrokken te herstellen. Ze doen weer mee, dat is heel positief! Echter, die boodschap wordt nu uitsluitend individueel naar betrokkenen gecommuniceerd en het beeld wordt niet naar de overige collega's gecorrigeerd.
Deze groep snakt naar erkenning. Daarom is Sake gevraagd deze HR ontwikkelingen ook in de All Staff call te benoemen. Daar is geen gehoor aan gegeven. Vanmorgen bleek hij dus niet zo open en transparant te zijn.
Per 1 april aanstaande vertrek ik met een heel contingent aan collega’s met verlies van omzet. De eerste leavers voor de maanden daarna kondigen zich al aan.
Ik deel je frustraties, maar heb je een persoonlijke mail gehad ofzo? Wat is de bron van je quotes?
Het is niet precies op deze manier gezegd. Er is gesteld dat non-signers niet automatisch zullen worden uitgesloten van salarisaanpassingen.ESPACE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:22:
[...]
Sake heeft gezegd aan te willen tonen dat ze helder en transparant zijn. Dit was binnen de context van zijn concrete toezegging: “Members met een oud contract zullen meedraaien in het salary review proces. Zoals een volwaardig member betaamt.”
Door het op deze manier uit te drukken, behoudt CGI de mogelijkheid om alle cellen van de salarismatrix voor non-signers op 0% te laten staan, en een enkel individu een zogenaamde "tussentijdse salarisaanpassing" te geven (dus buiten het jaarlijkse salary review proces om).
Iemand waaraan men de komende jaren nog geld denkt te kunnen verdienen, kan zo een salarisverhoging krijgen, terwijl de rest van de optie-3-medewerkers gewoon op 0% kan blijven staan. Op deze manier kan CGI goede sier maken ("Wij sluiten niemand uit") terwijl het toch weinig geld kost.
Het citaat is authentiek.
Verwijderd
Helaas maar het gaat je goed. Sterkte en succes!ESPACE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:22:
[...]
[...]
Sake heeft gezegd aan te willen tonen dat ze helder en transparant zijn. Dit was binnen de context van zijn concrete toezegging: “Members met een oud contract zullen meedraaien in het salary review proces. Zoals een volwaardig member betaamt.”
De directie heeft in het verleden het angstbeeld van collega’s met oude AV als tweederangs medewerkers naar NL ALL bewust geschapen en een jaar lang in stand gehouden. Door schade en schande wijs geworden probeert men dat gevoel nu bij betrokken te herstellen. Ze doen weer mee, dat is heel positief! Echter, die boodschap wordt nu uitsluitend individueel naar betrokkenen gecommuniceerd en het beeld wordt niet naar de overige collega's gecorrigeerd.
Deze groep snakt naar erkenning. Daarom is Sake gevraagd deze HR ontwikkelingen ook in de All Staff call te benoemen. Daar is geen gehoor aan gegeven. Vanmorgen bleek hij dus niet zo open en transparant te zijn.
Per 1 april aanstaande vertrek ik met een heel contingent aan collega’s met verlies van omzet. De eerste leavers voor de maanden daarna kondigen zich al aan.
En dat kan ik bevestigen. Ik heb dat citaat ook gezien. En aanvullend citaat: Dat hebben we afgesproken en dat zullen we doen … er is geen sprake van een “eigen” salaris procesESPACE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:08:
Het citaat is authentiek.
Kortom, alle signalen geven aan dat optie 3 members nu eindelijk de duidelijkheid krijgen over het salary review proces dat ze zochten. En daarbij dan ook de brief van afgelopen december waarin ook gecommuniceerd is dat optie 1 en optie 3 members dezelfde carriere mogelijkheden hebben lijkt er nu voor te zorgen dat de optie 3 members die bij CGI hun toekomst ook daadwerkelijk en toekomst hebben
Een en ander gaat vrijdag gecommuniceerd worden naar alle TL's en PL's.
Jammer dat het zoveel moeite en ervaren members koste.
[ Voor 22% gewijzigd door Logiecaan op 11-03-2015 13:24 ]
Wat mij betreft mogen ze dan ook wel iets gaan doen voor degenen die wel getekend hebben. Niet iedereen heeft namelijk volledig vrijwillig getekend. Herinneren jullie je de gesprekken die door PL en TL's gevoerd warden met potentiele niet tekenaars? En de PDF die ze daarbij moesten hanteren? Daarnaast, niet iedereen is er op vooruit gegaan a.g.v. de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Bijv. netto gezien qua salaris niet, wat o.a te maken heeft met het verlagen en uiteindelijk verlies van de netto onkostenvergoeding, en het niet meer volledig betalen van de pensioenbijdrage. Daarnaast is het "afschaffen" van de ancienniteitsdagen en compensational leave mij altijd een doorn in het oog geweest. Dat laatste kan met name voor de oudere medewerkers onder ons (40+) negatiever uitpakken.
Ik wil ancienniteitsdagen, volledige vergoeding pensioen en Compensational Leave terug zien komen.
Ik wil ancienniteitsdagen, volledige vergoeding pensioen en Compensational Leave terug zien komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Perenor op 11-03-2015 13:33 ]
Dus niet zo vreemd dat Sake dit onderhands communiceert en niet open en transparant.Perenor schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:29:
Wat mij betreft mogen ze dan ook wel iets gaan doen voor degenen die wel getekend hebben
...
Er zit een tijdbom onder die hij zo lang mogelijk onschadelijk probeert te houden.
Dit topic is gesloten.