XVM werkt volgens mij gewoon, ik heb iig niet hoeven updaten.
Mods inderdaad moeten updaten. Sommige soundmods (gnomefathers) zijn niet beschikbaar atm. Zullen dus waarschijnlijk wel die geweest zijn.
Raarrrr. Vaak heb je toch dat je na een paar goeie potten even door de matchmaker weer op je plek wordt gezet. Dat gebeurde dus maar niet deze sessie. Iedere keer weer top tier met de KV-85.
En in den beginne was ik geen vriendjes met deze tank, maar na 90 potten ben ik er wel comfortabel mee en is het gewoon duidelijk hoe veel en hoe snel schade je kunt veroorzaken als je in deze tank top tier bent. Maar goed, het feest is voorbij. De tank is elite, en we gaan door met de IS. Nog even wachten op morgen, als ik het goed begrijp krijgen we morgen weer 50% korting op crew training.
Helaas in die 90 potten geen mastery kunnen halen (noob!), wellicht dat ik er later nog een keer voor terugkom, als ik wat beter ben.
En in den beginne was ik geen vriendjes met deze tank, maar na 90 potten ben ik er wel comfortabel mee en is het gewoon duidelijk hoe veel en hoe snel schade je kunt veroorzaken als je in deze tank top tier bent. Maar goed, het feest is voorbij. De tank is elite, en we gaan door met de IS. Nog even wachten op morgen, als ik het goed begrijp krijgen we morgen weer 50% korting op crew training.
Helaas in die 90 potten geen mastery kunnen halen (noob!), wellicht dat ik er later nog een keer voor terugkom, als ik wat beter ben.
Mooi potje Post, jammer van al die bounces.
Whatever.
Livestream van de Gotmeat http://www.twitch.tv/bobsqaud/
pas op dat quantor niet al het sate opeetbobsquad schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:16:
Livestream van de Gotmeat http://www.twitch.tv/bobsqaud/
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Victory!
Battle: Kharkov
Vehicle: Conqueror
Experience received: 2.242
Credits received: 123.252
Battle achievements: 3 Marks of Excellence, High Caliber, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Battle: Kharkov
Vehicle: Conqueror
Experience received: 2.242
Credits received: 123.252
Battle achievements: 3 Marks of Excellence, High Caliber, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Net deze gezien op het forum. 1 vs 9 win. Is dat een GoT member?
http://forum.worldoftanks...d__10452344#entry10452344
Heb de T-54 net compleet met de Top Gun. Gaat gelijk stukken beter.
Net een super pot gehad!! Helaas geen Mastery Badge.
Replay, 7Kills, 3709 damage
Net een super pot gehad!! Helaas geen Mastery Badge.
Replay, 7Kills, 3709 damage
Whatever.
Na 17 potjes is de Ace tanker badge behaald op de T-69
Ja dat is ie. die post heeft Kyozu heeft ook gepost enkele dagen/klein weekje geleden.bbc schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:49:
Net deze gezien op het forum. 1 vs 9 win. Is dat een GoT member?
Doeiiiii T-44
http://gfycat.com/BowedTimelyIcelandicsheepdog
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Gisteren weer tevergeefs geprobeerd op de Ghost mission te behalen voor de LT's... 2k spotting zonder gespot te worden.
Het zou dan best awesome zijn als ik een map zou krijgen waar je daadwerkelijk kunt spotten ipv city maps en maps die ze zo hebben aangepast dat spotten bijna onmogelijk is geworden zonder direct zelf gespot te worden
In de laatste ~50 battles die ik heb gedaan met mijn light tanks heb ik bijna alleen maar city maps gehad, echt wow... En dan pak je een heavy en dan krijg je ineens Malinovka, Fiery Salient etc...
Het zou dan best awesome zijn als ik een map zou krijgen waar je daadwerkelijk kunt spotten ipv city maps en maps die ze zo hebben aangepast dat spotten bijna onmogelijk is geworden zonder direct zelf gespot te worden

In de laatste ~50 battles die ik heb gedaan met mijn light tanks heb ik bijna alleen maar city maps gehad, echt wow... En dan pak je een heavy en dan krijg je ineens Malinovka, Fiery Salient etc...
Die T-44 laat ook heel mooi zijn zo gevoelige zijkant zien.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Verwijderd
heb zelf heeel veel moeite met heavy missie waarbij je 1000 damage moet doen en mee doen met de succesvolle cap, die 1000 damage lukt dan nog wel maar cappen!.....wsLy schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:54:
Gisteren weer tevergeefs geprobeerd op de Ghost mission te behalen voor de LT's... 2k spotting zonder gespot te worden.
Het zou dan best awesome zijn als ik een map zou krijgen waar je daadwerkelijk kunt spotten ipv city maps en maps die ze zo hebben aangepast dat spotten bijna onmogelijk is geworden zonder direct zelf gespot te worden![]()

Heb ik zelf ook maanden op vastgezeten. Toegegeven, heb vooral mediums gespeeld in die tijd. Maar het zit niet in m'n speelstijl om te cappen met een heavy. En toen had ik een keer gecapt met m'n Tiger in encounter steppes (serieus, waarom blijft iedereen stug naar de 1-2-lijn rijden in incounter daar?), had ik 988 damage gedaan. Fuck.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:58:
[...]
heb zelf heeel veel moeite met heavy missie waarbij je 1000 damage moet doen en mee doen met de succesvolle cap, die 1000 damage lukt dan nog wel maar cappen!.....
Maar toevallig afgelopen week, Mountain Pass in de KV-85. Naar de cap toegereden, alles wat we tegenkwamen aan puin geschoten en toen bedacht ik me; ik kan cappen en de missie doen! Dus fuck m'n team, en met m'n platoonmaat gecapt.
De volgende missie was daarna de volgende battle gelijk gedaan. En nu mag ik iemand rammen. Dat komt wel goed.
Verwijderd
pff dit klink zo bekendGaius schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:10:
[...]
Heb ik zelf ook maanden op vastgezeten. Toegegeven, heb vooral mediums gespeeld in die tijd. Maar het zit niet in m'n speelstijl om te cappen met een heavy. En toen had ik een keer gecapt met m'n Tiger in encounter steppes (serieus, waarom blijft iedereen stug naar de 1-2-lijn rijden in incounter daar?), had ik 988 damage gedaan. Fuck.
Maar toevallig afgelopen week, Mountain Pass in de KV-85. Naar de cap toegereden, alles wat we tegenkwamen aan puin geschoten en toen bedacht ik me; ik kan cappen en de missie doen! Dus fuck m'n team, en met m'n platoonmaat gecapt.
De volgende missie was daarna de volgende battle gelijk gedaan. En nu mag ik iemand rammen. Dat komt wel goed.
Ik zit al maanden vast op raak 3 targets met één schot in de arty missies. Ben intussen ook al een miljoentje of 3 kwijt denk ik aan chocolate en goldshells... Rendabel hoor die missies.
Verwijderd
maar als je die missie hebt, en zo veel geld eruit aan uit geeft heb je daar ook wel de skills en geld voor want anders kom je niet zo ver zou ik denken...Joindry schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:01:
Ik zit al maanden vast op raak 3 targets met één schot in de arty missies. Ben intussen ook al een miljoentje of 3 kwijt denk ik aan chocolate en goldshells... Rendabel hoor die missies.
Skills heb je imho niet nodig voor de meeste missies. RNG is veel belangrijker. O en je moet je er kunnen over zetten dat je egoïstisch moet spelen. Maw jezelf/missie verkiezen boven "je best doen". Zijn wat mij betreft de grootste variabelen om missies te clearen. (en platoonen)
Verwijderd
nog 1 van de reden waarom ik die missies niet haal, probeer de laatste tijd mijn WN8 omhoog te halen, alleen als ik zo egoistisch ga spelen werkt dit niet me met goede scores voor mij, daarom kies ik dan eerder voor de damage/spots dan voor de missie....Joindry schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:11:
Skills heb je imho niet nodig voor de meeste missies. RNG is veel belangrijker. O en je moet je er kunnen over zetten dat je egoïstisch moet spelen. Maw jezelf/missie verkiezen boven "je best doen". Zijn wat mij betreft de grootste variabelen om missies te clearen. (en platoonen)
Met de missies zijn credits te verdienen, en tanks. Met WN8 win je niks.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ben jij er ook zo eentje die geen goud schiet omdat dat meer credits kost?Derby schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:06:

Tuurlijk, yoloscout best scout.poderosoo schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:05:
[...]
Ben jij er ook zo eentje die geen goud schiet omdat dat meer credits kost?
Ik ben er 'zo eentje' die een uitdaging niet uit de weg gaat.poderosoo schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:05:
[...]
Ben jij er ook zo eentje die geen goud schiet omdat dat meer credits kost?
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ja inderdaad, wie gaat er dan ook naar een dokter als ie ziek is?
Stelletje watjes.
Stelletje watjes.
Oeh ik heb blijkbaar een teer punt geraakt. Ik dacht toch echt dat dit draadje over World of Tanks ging. Tenminste daar gaat de topic start over.
Dus dankzij deze redenering betaal ik zoveel ziektekosten premie. Voor elke snotneus naar de dokter.User schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:20:
Ja inderdaad, wie gaat er dan ook naar een dokter als ie ziek is?
User schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:20:
Stelletje watjes.
[ Voor 16% gewijzigd door Derby op 06-04-2015 16:32 ]
Los van User zijn laatste reactie. Weet je hoe hard je de plank mis slaat met deze reactie:Derby schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:30:
Oeh ik heb blijkbaar een teer punt geraakt. Ik dacht toch echt dat dit draadje over World of Tanks ging. Tenminste daar gaat de topic start over.
[...]
Dus dankzij deze redenering betaal ik zoveel ziektekosten premie. Voor elk griepje naar de dokter.
Ik had gehoopt dat ik je de relatie tussen wn8 (dus damage doen ten opzichte van wat ze van je verwachten) en winnen niet hoefde te vermelden. Well, newsflash: Als je meer damage doet win je meer.Derby schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:06:
Het is hier gelukkig niet zo erg als in Murica, waar je reclame op televisie krijgt voor medicijnen die je alleen op recept kan verkrijgen zodat je naar de huisarts gaat niet omdat je iets mankeert maar omdat je die medicijnen wilt hebben. En de huisartsen krijgen een dikke premie als ze het uitschrijven, zelfs als het niet nodig is. Rare jongens die Amerikanen. Dat hele land is een school voorbeeld van uit de hand gelopen kapitalisme.
Maar jij betaalt dan ook mijn goldshells, Derby.

[ Voor 7% gewijzigd door User op 06-04-2015 16:35 ]
Juist.. Tijd om weer ontopic te gaan..
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Derby op 06-04-2015 16:50 . Reden: een verschil van mening en internet matched niet ]
Als ik gemiddeld over 1000 battles op een tier 10 tank 4k dmg per battle doe en jij doet op diezelfde tier 10 tank 2k dmg kan het mogelijk wel zijn dat jij vroeg dmg doet op de juiste targets maar dat weegt niet op dat ik consequent 2x zoveel doe en dus een grotere kans heb om te winnen. Waarom denk je dat super-unicums (waarbij dus puur gekeken wordt naar wn8/dmg) meer winnen dan jij en ik?Derby schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:45:
[...]
Pff tuurlijk joh.
Damage is maar een klein deel. Het moment waarop je damage doet, op welk punt op de map, op welke tank. dat bepaald meer de uitkomst.
[Heel zwart-wit] als ik er voor kies tegenstanders te laten leven, omdat ik op een andere tank meer damage kan doen, win ik alleen WN8. \[/Heel zwart-wit]
En user zijn reactie doet er sowieso niet toe.
't ging best lekker eigenlijk vandaag (zeker in Platoon met ze X), totdat ik light tanks ging spelen. Op dat moment transformeren al mijn 14 teamgenoten in braindead mongolen die hun best doen vooral NIET op mijn spots te gaan schieten. Hoe ik ooit weer die light missies ga voltooien is mij een raadsel, ook ik krijg bijv. de Ghost missie niet gedaan omdat het blijkbaar te lastig is een chi ri en een panther die ik 2 min vol in het open gespot hou te raken.
Mooiste afsluitende game voor vanmiddag: zit in mijn Bulldog en binnen 2 minuten staat het uiteraard alweer 2-8. Goed, dan maar wat dmg doen. Nog 3 kills weten te doen, volledig herladen en kom ik een KV-2 tegen. Heerlijk target zou je zeggen. Ik kom van zo'n 150-200m FULL SPEED aanrijden, hij draait zijn turret, click.. weg. Sure WG, sure, totally legit
Hoe heeft WG het toch voor elkaar gekregen om de game voor light tanks zo te verneuken? Die dingen hebben gewoon 0 toegevoegde waarde, tenzij je een keer op Prokhorovka of Malinovka komt. Op bijna alle andere maps kun je gewoon niets toevoegen, behalve dan natuurlijk dmg doen. Maar in een light tank kun je je team dat 2 tiers hoger is niet carryen, hoeveel dmg je ook doet.
Dus dan krijg je dit soort stats:
Wins/Battles: 5 (13) / (38.5%)
Efficiency/WN8: 2 084 / 4 084
Laatste 5 battles:
Mooiste afsluitende game voor vanmiddag: zit in mijn Bulldog en binnen 2 minuten staat het uiteraard alweer 2-8. Goed, dan maar wat dmg doen. Nog 3 kills weten te doen, volledig herladen en kom ik een KV-2 tegen. Heerlijk target zou je zeggen. Ik kom van zo'n 150-200m FULL SPEED aanrijden, hij draait zijn turret, click.. weg. Sure WG, sure, totally legit

Hoe heeft WG het toch voor elkaar gekregen om de game voor light tanks zo te verneuken? Die dingen hebben gewoon 0 toegevoegde waarde, tenzij je een keer op Prokhorovka of Malinovka komt. Op bijna alle andere maps kun je gewoon niets toevoegen, behalve dan natuurlijk dmg doen. Maar in een light tank kun je je team dat 2 tiers hoger is niet carryen, hoeveel dmg je ook doet.
Dus dan krijg je dit soort stats:
Wins/Battles: 5 (13) / (38.5%)
Efficiency/WN8: 2 084 / 4 084
Laatste 5 battles:

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Size op 06-04-2015 18:53 ]
tja, zo had ik gister andersom. 10 potten gespeeld, eigenlijk maar bij één pot het idee gehad dat ik lekker gespeeld heb, 9x gewonnen. Met name de potten in de IS waren zeer frustrerend. 300 damage, en 2 damage gedaan. Maar wel allebei gewonnen.
En toch zie je ook bij die unicums verschillen in winrate die niet alleen te verklaren zijn met kansberekening (oftewel goede/slechte teams). Dus ja, je hebt gelijk dat als je meer damage doet je meer zult winnen, maar als iemand continue 3.5k damage op de goede doelen doet zal hij toch echt meer winnen dan een ander die 4k damage doet op tanks die er niet om doen.poderosoo schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:52:
[...]
Als ik gemiddeld over 1000 battles op een tier 10 tank 4k dmg per battle doe en jij doet op diezelfde tier 10 tank 2k dmg kan het mogelijk wel zijn dat jij vroeg dmg doet op de juiste targets maar dat weegt niet op dat ik consequent 2x zoveel doe en dus een grotere kans heb om te winnen. Waarom denk je dat super-unicums (waarbij dus puur gekeken wordt naar wn8/dmg) meer winnen dan jij en ik?
Ik heb al iets te vaak unicums een potje zien verliezen door achter een tank aan te gaan ipv simpelweg het potje te winnen om het verband niet te zien. Maar punt blijft toch wel dat voor de meeste gevallen meer damage = meer winnen zal gelden maar ga dat niet als een gegeven zien want dat is het niet.
[removed]
Dit verschil kan in veel gevallen (denk ik) verklaard worden door platoonen. 3 super-unicums in obj 140 platoon zullen nu eenmaal meer winnen dan wanneer ze alleen zijn over een groot aantal battles. Puur omdat ze met zijn 3'en gecombineerd meer dmg zullen dan dan 1 super unicum + 2 random teammates. Maar het is wel zo wat je zegt, die 3,5k op de juiste targets zijn wel meer waard dan 4k op onbelangrijke targets in individuele games. Net als het voorbeeld wat je aanhaalt over een game verliezen, is natuurlijk te relatief te verwaarlozen over 1k games aangezien juist voor die dmg gaan in waarschijnlijk (minimaal) evenveel situaties wel die win garandeerd. Want ik gok dat je ook vaak zat unicums potjes voor je hebt zien winnen door gewoon veel dmg te doen?redwing schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:03:
[...]
En toch zie je ook bij die unicums verschillen in winrate die niet alleen te verklaren zijn met kansberekening (oftewel goede/slechte teams). Dus ja, je hebt gelijk dat als je meer damage doet je meer zult winnen, maar als iemand continue 3.5k damage op de goede doelen doet zal hij toch echt meer winnen dan een ander die 4k damage doet op tanks die er niet om doen.
Ik heb al iets te vaak unicums een potje zien verliezen door achter een tank aan te gaan ipv simpelweg het potje te winnen om het verband niet te zien. Maar punt blijft toch wel dat voor de meeste gevallen meer damage = meer winnen zal gelden maar ga dat niet als een gegeven zien want dat is het niet.
Gisteren ging solo echt heel slecht, met veel bottom tier en/of #yolo teams. Daarna echter een Type 59 platoontje gedaan met Ramasha en GJP waarin we 8 van de 9 matches gewonnen hebben, en ik een average damage van ruim 2000 had en average wn8 van 3500. Dat middelde samen met de eerdere faalpotjes weer mooi uit naar ruim 1800 wn8 en 65% winrate
Statpadders zijn dan ook piss-easy te 'ontmaskeren'.

Rara wie is/zijn de statpadder(s) in dit plaatje?
(Bonuspunten als je alle spelers weet)

Jij bent de eerste, thats for sure
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Tweede is photofgt in ieder geval. User schiet alleen maar gold om te winnenUser schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
[afbeelding]

Dat relatief te verwaarlozen vind ik nog best wel meevallen. Als hij in die 1000 battles 10 keer een potje op zo'n manier verliest zal zijn WN8 toch een aantal punten hoger zijn en zijn winrate een procent lager (vergeleken met degene die wel voor de winst gaat)poderosoo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:39:
[...]
Net als het voorbeeld wat je aanhaalt over een game verliezen, is natuurlijk te relatief te verwaarlozen over 1k games aangezien juist voor die dmg gaan in waarschijnlijk (minimaal) evenveel situaties wel die win garandeerd.
Lijkt me logisch. Ik zeg daarom ook dat veel damage doen altijd goed is. Alleen een beetje meer of minder maakt minder uit dan precies weten waar je het het beste kunt doen.Want ik gok dat je ook vaak zat unicums potjes voor je hebt zien winnen door gewoon veel dmg te doen?
Die bovenste is duidelijk een gold noob (User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
[afbeelding]
[removed]
Is dit nu allemaal zo erg?
Uiteindelijk dragen al deze spelers wel goed bij, aangezien de winrate ook nogal boven het gemiddelde ligt...
Die potjes waarin ze meededen zijn uiteindelijk ook gewonnen en heeft die damage dus meegeholpen om de winst te behalen...Toch...
Uiteindelijk dragen al deze spelers wel goed bij, aangezien de winrate ook nogal boven het gemiddelde ligt...
Die potjes waarin ze meededen zijn uiteindelijk ook gewonnen en heeft die damage dus meegeholpen om de winst te behalen...Toch...
http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon
Platoonpadden is niet erg. Meestal gebeurt het toch per ongeluk. Met een paar goeie spelers in een platoon en met TS ga je meestal automatisch meer winnen.Orandajin schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:28:
Is dit nu allemaal zo erg?
Probleem met statpadders is dat ze voor hun WN8 spelen, en niet voor de win. Die mensen hebben liever een hoge WN8 dan dat ze winnen. Die gasten laten je dus ook lekker kapotgeschoten worden als ze minder damage kunnen doen als ze je komen helpen. Zulke spelers wil ik absoluut niet in mijn team hebben, puur omdat ze niet voor de win spelen.
Een 'bekend' voorbeeld is de statpadder die blijft camperen. Die laat rustig zijn teamgenoten aan puin geschoten worden zodat de vijand kan oprukken en voor zijn kanon terecht komt. Zijn teamgenoten zijn dood en hij moet verdedigen, dus winnen kan ie al niet meer. Maar hij kan wel damage doen en een paar low HP gasten opruimen en dus heeft ie een hoge WN8. En dan issie een goeie speler, toch? Toch!?
Edit: De iets hogere winrate dan gemiddeld komt doordat ze toch die extra damage doen ten opzichte van een gemiddelde speler.
[ Voor 4% gewijzigd door User op 07-04-2015 11:37 ]
Is dit forum plots een onderdeel van elitist jerks ofzo? 2k WN8 average is al erg goed en daarmee draag je ALTIJD bij aan de outcome van een pot... Steeds weer specifieke games als argument aanhalen terwijl 90% van de potjes super eenzijdig zijn en je moet rushen om damage te doen.
Er lijkt gewoon te weinig vernieuwing in deze game te zitten om nog eens een interessante discussie te hebben. Helaaash...
Er lijkt gewoon te weinig vernieuwing in deze game te zitten om nog eens een interessante discussie te hebben. Helaaash...
[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 07-04-2015 11:39 ]
Ffs, het zijn voorbeelden. Voorbeelden.Inrage schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:37:
Is dit forum plots een onderdeel van elitist jerks ofzo? 2k WN8 average is al erg goed en daarmee draag je ALTIJD bij aan de outcome van een pot...
Als ik low tier statpadder kende had ik die wel geplaatst. Happy now?
Niet hypocriet doen hé, je probeert hier al jaren aan te tonen hoe pro je wel bent en dat je absoluut nooit aan je stats denkt en hoe je...User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:39:
[...]
Ffs, het zijn voorbeelden. Voorbeelden.
Als ik low tier statpadder kende had ik die wel geplaatst. Happy now?
Whatever, tis de popcorn niet waard.
Anders ga je ff lekker ergens anders op de man zitten spelen? Ik probeer hier nuttige informatie aan een discussie toe te voegen (for once!), maar dat mag nu ineens niet?Inrage schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:44:
[...]
Niet hypocriet doen hé, je probeert hier al jaren aan te tonen hoe pro je wel bent en dat je absoluut nooit aan je stats denkt en hoe je...
1. Ik hoef niet aan te tonen hoe "hoe pro ik wel ben", dat doen WN8 en winrate wel voor me.
2. Stats boeien mij wel. Ze geven mij een heel interessante indicatie over hoe ik de afgelopen X dagen/weken gespeeld heb. Wat ik allemaal wel of niet goed doe en hoe ik mij kan verbeteren.
Maar ja, mezelf verbeteren of inzicht geven op dat proces mag natuurlijk niet want dan wordt Herr Inrage weer boos.
¯\_(ツ)_/¯
Dit
Dit topic heeft voor een groot deel een waarde van nul omdat er een paar wanabe pro's denken de lat te kunnen bepalen voor het spelen van een spel. WN8 is heilig, damage is heilig maar plezier hebben? Overigens: ik zie nooit eens kritiek op WN8 terwijl het toch zeker een gemankeert systeem is om je awesomeness te bepalen.
Get a life
En ditInrage schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:37:
Is dit forum plots een onderdeel van elitist jerks ofzo? 2k WN8 average is al erg goed en daarmee draag je ALTIJD bij aan de outcome van een pot... Steeds weer specifieke games als argument aanhalen terwijl 90% van de potjes super eenzijdig zijn en je moet rushen om damage te doen.
Helemaal met Inrage eens.Inrage schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:44:
[...]
Niet hypocriet doen hé, je probeert hier al jaren aan te tonen hoe pro je wel bent en dat je absoluut nooit aan je stats denkt en hoe je...
Dit topic heeft voor een groot deel een waarde van nul omdat er een paar wanabe pro's denken de lat te kunnen bepalen voor het spelen van een spel. WN8 is heilig, damage is heilig maar plezier hebben? Overigens: ik zie nooit eens kritiek op WN8 terwijl het toch zeker een gemankeert systeem is om je awesomeness te bepalen.
Get a life
hahaUser schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:55:
[...]
Ik probeer hier nuttige informatie aan een discussie toe te voegen (for once!)
Ik help dan ook mee om WN8 te verbeteren en ik ben bezig om een volledig nieuw systeem op te zetten. Waar zie je Tweakers verkondigen dat WN8 heilig is? WN8 is op dit moment het beste, goed bruikbare, systeem om de vaardigheid van een speler te bepalen, en dat is statistisch bewezen (Global Rating is niet bruikbaar voor recente of periodieke stats). En hoezo kunnen mensen geen plezier in een spelletje hebben als WN8 en damage heilig zijn?Razorbite schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:55:
Dit
[...]
En dit
[...]
Helemaal met Inrage eens.
Get a life
Als je wil, wil ik hier best uit de doeken doen wat precies de mankementen aan WN8 zijn en hoe deze opgelost kunnen of moeten worden.
Bedankt voor de opmerking, maar ik heb al een leven.
Wow, feelings got krenkt 
Helemaal mee eens, ik heb liever een "gewone groene" speler in mijn team die leuk meedoet dan een opportunistische statpadder die vaak ook nog eens lopen te piepen als ze afgeschoten worden en hoe iedereen op hen focustUser schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:37:
[...]
Probleem met statpadders is dat ze voor hun WN8 spelen, en niet voor de win. Die mensen hebben liever een hoge WN8 dan dat ze winnen. Die gasten laten je dus ook lekker kapotgeschoten worden als ze minder damage kunnen doen als ze je komen helpen. Zulke spelers wil ik absoluut niet in mijn team hebben, puur omdat ze niet voor de win spelen.
Ik heb geen XVM stats, ik zie dat allemaal niet. Het zal me allemaal echt een zorg zijn ingame. Ik geef waardering op basis van iemand z'n speelstijl op dat moment.
Maarja, als de vieze statspaddende User dat zegt is dat natuurlijk hypocriet, toch? Toch!?
Maarja, als de vieze statspaddende User dat zegt is dat natuurlijk hypocriet, toch? Toch!?
Ghehe het heeft wel wat inderdaad, dat je je niet gelijk rijk/arm rekent aan het begin van de battle 
Enne: JWZ, jij vieze wn8-gebruikende-stetpeddert!
Enne: JWZ, jij vieze wn8-gebruikende-stetpeddert!
Ik vind, al is dit geen populaire mening hier blijkbaar, dat de stats het spel JUIST leuk maken 
Ik wil mezelf verbeteren, dat vind ik leuk en WN8 is ideaal om dat mee bij te houden.
Als ik echt stats geil ben dan ga ik wel rerollen maar dan zie ik geen vooruitgang.
Ik wil mezelf verbeteren, dat vind ik leuk en WN8 is ideaal om dat mee bij te houden.
Als ik echt stats geil ben dan ga ik wel rerollen maar dan zie ik geen vooruitgang.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Bedankt voor de nominatie en de stempelUser schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
[afbeelding]
Je redenatie dat ik een statpadder klopt gedeeltelijk. Dat was aan de orde voor mijn Got carrière gehe. Des altemien, vind ik het knap dat ok mezelf herkende haha.
Hmm, lees de replies nog eens goed door en je ziet dat user dit keer zelfs bezig is om aan te geven dat WN8 flawed is en zelfs dat hij het irritant vind dat sommige spelers puur op WN8 spelen. Oftewel dat geeft al aan dat WN8 zijn fouten heeft.Razorbite schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:55:
WN8 is heilig, damage is heilig maar plezier hebben? Overigens: ik zie nooit eens kritiek op WN8 terwijl het toch zeker een gemankeert systeem is om je awesomeness te bepalen.
Erg aparte opmerking dus om in een discussie te plaatsen waar juist wordt beargumenteerd wat de fouten van WN8 zijn
[removed]
Het gaat ook niet specifiek om User. Daarnaast: ik mag prima zeggen dat ik vind dat spelers statgeil zijn terwijl daarnaast een discussie 'loopt' (wijs maar aan waar, deeltje 15 zeker?) over het manco van deze stats.redwing schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:18:
[...]
Hmm, lees de replies nog eens goed door en je ziet dat user dit keer zelfs bezig is om aan te geven dat WN8 flawed is en zelfs dat hij het irritant vind dat sommige spelers puur op WN8 spelen. Oftewel dat geeft al aan dat WN8 zijn fouten heeft.
Erg aparte opmerking dus om in een discussie te plaatsen waar juist wordt beargumenteerd wat de fouten van WN8 zijn
Nogmaals de opmerking waar ik op reageerde danRazorbite schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:46:
[...]
Het gaat ook niet specifiek om User. Daarnaast: ik mag prima zeggen dat ik vind dat spelers statgeil zijn terwijl daarnaast een discussie 'loopt' (wijs maar aan waar, deeltje 15 zeker?) over het manco van deze stats.
En dit is toch echt een vreemde opmerking om te plaatsen in een discussie over de flaws van WN8 (staat trouwens in deeltje 48 op dezelfde pagina als dat je je opmerking maaktOverigens: ik zie nooit eens kritiek op WN8 terwijl het toch zeker een gemankeert systeem is om je awesomeness te bepalen.
b.v. :
Dat statspadden geeft dus al precies aan dat WN8 dus flawed is.User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:45:
[afbeelding]
En verder mag je best zeggen dat veel spelers statsgeil zijn want dat is ook gewoon zo
[ Voor 31% gewijzigd door redwing op 07-04-2015 13:59 ]
[removed]
Tuurlijk mag je dat zeggen, maar dan mag ik ook zeggen dat je een vieze denier bent en gewoon je mond moet houden over WN8 omdat je er toch de ballen verstand van hebt. Toch?Razorbite schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:46:
[...]
Het gaat ook niet specifiek om User. Daarnaast: ik mag prima zeggen dat ik vind dat spelers statgeil zijn terwijl daarnaast een discussie 'loopt' (wijs maar aan waar, deeltje 15 zeker?) over het manco van deze stats.
Het manco van WN8 komt praktisch elke keer weer naar boven als er gediscussieerd wordt over WN8.
Het leuke van WN8 (en andere stats) zijn dan weer dat je dit soort filmpjes krijgt:
http://www.twitch.tv/circon/c/5677089
wn8 mag wat mij betreft afgeschaft worden.. Of althans de ingame weergave ervan, dus XVM.. Puur om de reden dat de mensen zich dan misschien eens op het vijandelijke team focussen ipv die ene goede vijand... Of volledig vertrouwen op die ene goede speler in hun team...
Mwoah, ik gebruik het voornamelijk om te zien hoe ik moet spelen in een potje. Als ik tegenover een (of meerdere) tomaten sta zal ik wat agressiever spelen dan wanneer ik tegenover een enkele unicum kom te staan..wsLy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:25:
wn8 mag wat mij betreft afgeschaft worden.. Of althans de ingame weergave ervan, dus XVM.. Puur om de reden dat de mensen zich dan misschien eens op het vijandelijke team focussen ipv die ene goede vijand... Of volledig vertrouwen op die ene goede speler in hun team...
Het systeem heeft vast z'n zwaktes maar 9/10 keer komt een win chance voorspelling toch wel aardig uit. Zeker wanneer het meer dan 10% scheelt.
Die winkans voorspelling is echt de meest retarded berekening ooit.
Voor zover ik weet houd de berekening geen rekening met tier en tank waar een speler in rijd. Een unicum in een Bulldog in tier 10 heeft hetzelfde gewicht als een unicum in een T110E5. Stel dat beide teams gelijke stats hebben, maar het ene team heeft een unicum in een Bulldog en het andere team heeft een unicum in een T110E5. Drie keer raden wie de meeste kans heeft om te winnen?
Voor zover ik weet houd de berekening geen rekening met tier en tank waar een speler in rijd. Een unicum in een Bulldog in tier 10 heeft hetzelfde gewicht als een unicum in een T110E5. Stel dat beide teams gelijke stats hebben, maar het ene team heeft een unicum in een Bulldog en het andere team heeft een unicum in een T110E5. Drie keer raden wie de meeste kans heeft om te winnen?
In dat geval zal de win kans ook rond de 50% liggen. Ik bedoel potjes waarbij het 60/40 of erger is.User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:37:
Die winkans voorspelling is echt de meest retarded berekening ooit.
Volgens die berekening wel ja.wvdveer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:39:
[...]
In dat geval zal de win kans ook rond de 50% liggen. Ik bedoel potjes waarbij het 60/40 of erger is.
Maar in de realiteit zal die unicum in de T110E5 vele malen meer gewicht in de schaal leggen dan die unicum in de Bulldog.
Dat snap ik ook wel, wat ik met mijn eerste post bedoelde (en waar je waarschijnlijk op reageert) zijn de potjes waarbij het op 60+/40- ingeschat wordt. Natuurlijk zijn er dan nog uitzonderingen waarbij een enkele hoge wn8 top tier het potje draagt, maar over het algemeen is het dan wel duidelijk wat de uitkomst van het potje wordt.User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:44:
[...]
Volgens die berekening wel ja.
Maar in de realiteit zal die unicum in de T110E5 vele malen meer gewicht in de schaal leggen dan die unicum in de Bulldog.
Als het 60% team 2 unicum scouts heeft en het 40% team een unicum medium, is de winkans van het '40% team' geen 40%, maar (veel) hoger. Zoals ik al zei, een unicum medium of heavy kan meer invloed uitoefenen op een potje dan die 2 scouts. Maar de XVM winkans zegt van niet, want die vind dat 2 unicums altijd beter zijn dan 1 unicum, ongeacht de tanks en tiers van die unicums.wvdveer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:49:
[...]
Dat snap ik ook wel, wat ik met mijn eerste post bedoelde (en waar je waarschijnlijk op reageert) zijn de potjes waarbij het op 60+/40- ingeschat wordt. Natuurlijk zijn er dan nog uitzonderingen waarbij een enkele hoge wn8 top tier het potje draagt, maar over het algemeen is het dan wel duidelijk wat de uitkomst van het potje wordt.
Also, XVM heeft alleen maar overall stats, waardoor sommige mensen grandioos onderschat kunnen worden. XVM laat mij als een blauwe speler zien, terwijl ik al dik anderhalf jaar op 3000+ WN8 en 65%+ niveau speel. Zo kan het dus ook met die tomaat in het team die je dus gigantisch onderschat. Die tomaat kan best op 'groen' niveau spelen. Of hij speelt nog steeds als een tomaat, maar heeft één keer een goed potje. Dat kan best. En dan yolo jij net keihard die vent in.
tl;dr: Beoordeel mensen zoals ze op dat moment spelen. Niet aan de hand van 3 jaar oude stats.
En dan nog, je speelstijl aanpassen door 1 of andere gare berekening is natuurlijk van het zotte. Je moet gewoon op je best spelen.
Verwijderd
Haha, wat een heerlijk luckshot! Je moet er trouwens maar tegen kunnen, al die haat en vuurfocus die je als reroller over je heen krijgtGaius schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:00:
Het leuke van WN8 (en andere stats) zijn dan weer dat je dit soort filmpjes krijgt:
Achteraf gezien ben ik best blij dat ik in mijn eerste 1,500 games zó slecht was dat ik nu nog steeds tomatenstats heb in XVM, terwijl ik in de meeste sessies de laatste tijd groene/blauwe WN8 haal. Als ik samen met mijn broer speel (blauwe XVM stats) is het ongehoord hoeveel meer arty focus hij krijgt. Erg handig voor mij natuurlijk
Is Noobmeter trouwens weer up-to-date gemaakt? Voor het eerst in lange tijd update Noobmeter mijn stats weer en is mijn WN8 rating op Noobmeter en WotLabs gelijk (sorry als dit al besproken is).
Ik weet hoe de theoretische kant van wn8 / xvm werkt. Ik heb het nu over de praktische kant die ik zelf ervaar tijdens het spelen (waar jij niet over mee kan praten aangezien je het zelf niet gebruikt?).User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:57:
[...]
Als het 60% team 2 unicum scouts heeft en het 40% team een unicum medium, is de winkans van het '40% team' geen 40%, maar (veel) hoger. Zoals ik al zei, een unicum medium of heavy kan meer invloed uitoefenen op een potje dan die 2 scouts. Maar de XVM winkans zegt van niet, want die vind dat 2 unicums altijd beter zijn dan 1 unicum, ongeacht de tanks en tiers van die unicums.
Also, XVM heeft alleen maar overall stats, waardoor sommige mensen grandioos onderschat kunnen worden. XVM laat mij als een blauwe speler zien, terwijl ik al dik anderhalf jaar op 3000+ WN8 en 65%+ niveau speel. Zo kan het dus ook met die tomaat in het team die je dus gigantisch onderschat. Die tomaat kan best op 'groen' niveau spelen. Of hij speelt nog steeds als een tomaat, maar heeft één keer een goed potje. Dat kan best. En dan yolo jij net keihard die vent in.
tl;dr: Beoordeel mensen zoals ze op dat moment spelen. Niet aan de hand van 3 jaar oude stats.
En dan nog, je speelstijl aanpassen door 1 of andere gare berekening is natuurlijk van het zotte. Je moet gewoon op je best spelen.
Wanneer ik een tomaat tegen kom in een E75 met 5k+ potjes, 44% WR, 350 wn8 ga ik inderdaad anders het gevecht in dan wanneer het iemand is met 20k potjes, 55%+ WR, 2k+ wn8. Dat heeft niets te maken met, zoals jij nogal chargeert, yolo er keihard in gaan.
Het is niet zo zwart/wit zoals jij jezelf blijft herhalen.
Wat een aanname...wvdveer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:06:
[...]
Ik weet hoe de theoretische kant van wn8 / xvm werkt. Ik heb het nu over de praktische kant die ik zelf ervaar tijdens het spelen (waar jij niet over mee kan praten aangezien je het zelf niet gebruikt?).
Ik gebruik het niet, met een reden. En speel ik er slechter door, of verlies ik meer? Naaahhh...
Die tomaat met 350 WN8 in de E-75 doet nog steeds 390 damage met een pen. Hij heeft nog steeds 246 mm pen. Met andere woorden, hij kan nog steeds damage doen. En als jij een schot van hem kopt, juist omdat je "wat agressiever" speelt? Dat schot kan je even later in het potje de win kosten.Wanneer ik een tomaat tegen kom in een E75 met 5k+ potjes, 44% WR, 350 wn8 ga ik inderdaad anders het gevecht in dan wanneer het iemand is met 20k potjes, 55%+ WR, 2k+ wn8. Dat heeft niets te maken met, zoals jij nogal chargeert, yolo er keihard in gaan.
En als je hem nu ziet als iemand die elk schot goed weet te richten, daardoor wat voorzichtiger gaat spelen en weet te voorkomen dat je onnodig schade pakt? Kan je even later in het potje de win pakken omdat je de HP nog hebt.
En zoals ik net al zei, overall WN8 zegt in een potje vrij weinig. True, een tomaat zal niet zo snel als een unicum spelen, maar een tomaat kan best als een 'groene' of 'blauwe' spelen. En dan zit jij met de gebakken peren omdat je hem als een tomaat inschatte. Ik zit niet met de gebakken peren omdat ik hem toch al inschatte als een blauwe.
Andersom geld hetzelfde. Wie zegt dat die blauwe speler jouw komt helpen? Die blauwe speler kan best andere dingen aan zijn hoofd hebben. Dan vertrouwde jij er misschien op dat hij je kwam helpen, maar hij doet het niet. Voor hetzelfde geld kan die tomaat waar je totaal niet op vertrouwde juist wel komen helpen.
Dat maakt het gewoon wat duidelijker. Als je het graag wil, wil ik best wat meer verkleinwoorden gaan gebruiken hoor.Het is niet zo zwart/wit zoals jij jezelf blijft herhalen.
Dat is nu net het deel waar het bij jou mis gaat. Je neemt de uitzondering als de standard...User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:26:
[...]
Dat maakt het gewoon wat duidelijker. Als je het graag wil, wil ik best wat meer verkleinwoorden gaan gebruiken hoor.
Jouw basis voor een discussie is verkeerd en daarom alles wat er op volgt eigenlijk ook.
Helaas duurt het erg lang voor je zelf ook tot dat besef komt of ben je zo ver weg in je eigen gedachtenwereld dat je dat niet meer wil toegeven. Desondanks heb je toch nog maar eens de opportuniteit genomen om op de laatste pagina's x-tal keer naar je eigen e-peen stats te verwijzen.
Je werkt mee aan een betere WN8 versie, WN9 whatever...
maar je wil geen stats zien in game
maar je bent wel erg bezig met je eigen stats
en ook spendeer je tijd om te bepalen wie nou een echte unicum is en wie er een statspad unicum is, ... kom nou...
Het wordt een beetje zielig dit eeuwig wederkerende topic.
Je vergeet dat het gewoon een spelletje is, waar je geen eeuwige roem mee kan halen, geen geld mee kan verdienen (buiten QB uiteraard...), jouw kans op intieme relaties niet mee gaat verhogen, ... en RNG blijft gewoon KING
Doe mij eem wat gebakken peren dan met een tomaat #HEKEMPBUSH #STEDPUDDER #YOLOUser schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:26:
En zoals ik net al zei, overall WN8 zegt in een potje vrij weinig. True, een tomaat zal niet zo snel als een unicum spelen, maar een tomaat kan best als een 'groene' of 'blauwe' spelen. En dan zit jij met de gebakken peren omdat je hem als een tomaat inschatte. Ik zit niet met de gebakken peren omdat ik hem toch al inschatte als een blauwe.
Steam naam: Neophyter87 Wot nick:Goldnoob_Mcmastercard [Got Teamspeak ts3.gatheringoftanks.nl]
Ik neem helemaal geen uitzondering als standaard.Inrage schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:01:
[...]
Dat is nu net het deel waar het bij jou mis gaat. Je neemt de uitzondering als de standard...
Is het een overdrijving? Ja.
Is het een uitzondering? Nee.
Overdrijving =/= uitzondering.
Also hoezo is het een uitzondering dat 1 team wel een unicum heeft, en het andere team niet?
Jij hebt wel heel erg dikke schijt aan mij of niet? Als ik je niet aan sta, dan negeer je me toch lekker? Maar nee, je moet zo nodig weer gaan flamen.Jouw basis voor een discussie is verkeerd en daarom alles wat er op volgt eigenlijk ook.
Helaas duurt het erg lang voor je zelf ook tot dat besef komt of ben je zo ver weg in je eigen gedachtenwereld dat je dat niet meer wil toegeven. Desondanks heb je toch nog maar eens de opportuniteit genomen om op de laatste pagina's x-tal keer naar je eigen e-peen stats te verwijzen.
En als je vind dat "mijn basis voor een discussie" verkeerd, denk je dat je dat op deze manier kan oplossen?
Ja, ik heb goeie stats, is dat erg? Is het erg dat ik mensen probeer te helpen?
Blijkbaar wel, want in bijna elke discussie is het van "User jij arrogante klootzak get lost, jij stathoer".
Nou, sorry dat ik kan helpen, juist omdat ik beter ben?
Je mist het punt echt volledig.Je werkt mee aan een betere WN8 versie, WN9 whatever...
maar je wil geen stats zien in game
maar je bent wel erg bezig met je eigen stats
en ook spendeer je tijd om te bepalen wie nou een echte unicum is en wie er een statspad unicum is, ... kom nou...
Ja, ik help mee aan een betere WN8.
Nee, ik wil geen ingame stats zien. De reden daarvoor heb ik net proberen uit te leggen, maar zoals ik al zei, je hebt het punt compleet gemist.
Wat hebben deze twee dingen überhaupt met elkaar te maken? Mag ik geen accuratere WN8 maken omdat ik geen XVM stats gebruik? Of mag ik niet meehelpen aan een accuratere WN8 omdat ik geen XVM stats gebruik? Komop zeg.
Er was een discussie gaande over de speelstijl van mensen die wel op WN8 en niet op WN8 spelen. Om wat duidelijker te maken maak ik wat plaatjes, en nu ben ik ineens de grote boze basher? Mag ik geen inbreng meer geven op discussies ofzo? Is je tere zieltje geschaad doordat ik anonieme stats plaats?
Dit continue "Laten we User bashen waar we maar kunnen" gaat me ook aardig de keel uit hangen. Het enige wat ik hier de afgelopen pagina's van jou zie is alleen maar gebash op mij. Waarom en wat schiet je er mee op?Het wordt een beetje zielig dit eeuwig wederkerende topic.
Moet ik in het vervolg al mijn posts even aan jou laten zien voor goedkeuring?
Maar...Je vergeet dat het gewoon een spelletje is, waar je geen eeuwige roem mee kan halen, geen geld mee kan verdienen (buiten QB uiteraard...), jouw kans op intieme relaties niet mee gaat verhogen, ... en RNG blijft gewoon KING
Ik verdien geld met dit spel?
Mag ik me ook melden ?

Maar algemeen mag het bashen inderdaad wel wat minder. Maak er of een inhoudelijke discussie van of reageer gewoon niet. Het plaatje dat gepost werd was eigenlijk alleen een grafische weergave van wat ik zei en is daarmee nuttig om te laten zien. De reacties die er op komen voegen echter totaal niets toe en spelen alleen maar op de man.
[removed]
User, dacht dat de API geen gegevens over assisted damage (spotting of tracks) gaf zodat hiermee niet gerekend kan worden, waaraan wordt dan wel gedacht om een betere wn8 te calculeren?
Moet zeggen ik hou ook rekening met xvm ingame, wanneer ik 2 enmy tanks gemakkelijk kan raken, dus ervan uitgaand dat ik op beide damage kan doen, beide hebben een vergelijkbare tank en beide hebben evenveel health en 1 ervan is een unicum, dan is het toch logisch die unicum als eerste onder schot te nemen en als het kan te houden?
Moet zeggen ik hou ook rekening met xvm ingame, wanneer ik 2 enmy tanks gemakkelijk kan raken, dus ervan uitgaand dat ik op beide damage kan doen, beide hebben een vergelijkbare tank en beide hebben evenveel health en 1 ervan is een unicum, dan is het toch logisch die unicum als eerste onder schot te nemen en als het kan te houden?
Laten we weer on topic gaan heren
(Dus: luisteren naar mijn gewhine over schijtteams
)
WN8 hoort m.i. bij dit topic en daar mag best over gediscussieerd worden maar hou de discussie wel beschaafd, zonder insinuaties en/of op de man spelen.
Ik gebruik XVM ingame om een globaal beeld te krijgen van de teams. Winkans heb ik uitstaan, want dat slaat nergens op. Als ik in een light tank rij kan ik veel minder aan de uitkomst van de battle bijdragen dan als ik in een heavy of medium zit. Toch zal XVM op basis van o.a. mijn stats dan mijn team een redelijke winkans geven. Maar zoals mijn voorbeeld van gisteren al aangaf: in light tanks is mijn WR niet zo denderend, carry-en is zo goed als onmogelijk.
Maar de WN8 waarden die XVM aangeeft zijn over het algemeen toch wel een goede indicatie van het niveau van je medespelers en enemies. Al wordt ik nog wel eens negatief verrast door 'groen of hoger' in mijn team, maar dat blijf je uiteraard houden. Iedereen heeft wel eens absolute kutpotjes, waarin hij/zij verkeerde keuzes maakt en/of domme pech heeft. Het gaat er om dat ik dankzij XVM vaak wel van te voren een goede inschatting kan maken welke kant de battle op gaat en waar ik het meest nodig ben.
WN8 hoort m.i. bij dit topic en daar mag best over gediscussieerd worden maar hou de discussie wel beschaafd, zonder insinuaties en/of op de man spelen.
Ik gebruik XVM ingame om een globaal beeld te krijgen van de teams. Winkans heb ik uitstaan, want dat slaat nergens op. Als ik in een light tank rij kan ik veel minder aan de uitkomst van de battle bijdragen dan als ik in een heavy of medium zit. Toch zal XVM op basis van o.a. mijn stats dan mijn team een redelijke winkans geven. Maar zoals mijn voorbeeld van gisteren al aangaf: in light tanks is mijn WR niet zo denderend, carry-en is zo goed als onmogelijk.
Maar de WN8 waarden die XVM aangeeft zijn over het algemeen toch wel een goede indicatie van het niveau van je medespelers en enemies. Al wordt ik nog wel eens negatief verrast door 'groen of hoger' in mijn team, maar dat blijf je uiteraard houden. Iedereen heeft wel eens absolute kutpotjes, waarin hij/zij verkeerde keuzes maakt en/of domme pech heeft. Het gaat er om dat ik dankzij XVM vaak wel van te voren een goede inschatting kan maken welke kant de battle op gaat en waar ik het meest nodig ben.
Mijn posts hierboven waren geen poging tot user bashen.
Ik probeer alleen mijn gebruik van WN8 uit te leggen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, maar voor mij werkt dit. Het geeft mij informatie om bepaalde confrontaties wel / niet aan te gaan, zeker in combinatie met tank winrate/games played.
Jij leunt op het theoretische deel van wn8, terwijl ik het over mijn praktijkervaring heb. Het is geen 100% nauwkeurig hulpmiddel om te bepalen wie je tegenover je hebt, daarom gebruik ik het ook als eerste inschatting. Zo kan je al een eerste afweging maken terwijl er nog geen schot gelost is. Daarna ga je zijn daadwerkelijke vaardigheden testen in plaats van er full yolo op in te knallen, zoals je zo treffend aanneemt in je vorige post.
Hier krijg je nog wel even eenDat maakt het gewoon wat duidelijker. Als je het graag wil, wil ik best wat meer verkleinwoorden gaan gebruiken hoor.
Uiteindelijk wil men af van het gebruiken van player stats om de expected stats te berekenen. De sample die daarvoor gebruikt wordt is praktisch altijd biased. Dit is vooral goed zichtbaar bij CW en reward tanks zoals de Object 907 en T-55A. De expected stats voor die twee waren vele malen hoger dan dat ze moeten zijn, omdat de sample waar de expected stats mee berekend zijn bestaat uit alleen maar goeie spelers. Voor normale tanks bestaat die sample uit spelersaccounts van allerlei soorten en maten, waardoor er geen of minder bias optreed.Quantor schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:52:
User, dacht dat de API geen gegevens over assisted damage (spotting of tracks) gaf zodat hiermee niet gerekend kan worden, waaraan wordt dan wel gedacht om een betere wn8 te calculeren?
Het gebruik van player stats is ook de reden dat de Russische mediums qua expected stats redelijk van elkaar verschillen, terwijl ze eigenlijk allemaal even effectief zijn. Eigenschappen van de tank zelf spelen totaal geen rol. Als dit wel het geval zou zijn, zou de T-55A praktisch dezelfde expected stats krijgen als de T-54 gezien ze bijna hetzelfde zijn.
Om dat even visueel te pakken:
Hier zijn de rDamage van de tank en de rDamage van de hele account in een grafiek gezet.
(rDamage is een variabele in de WN8 berekening)

Maar als je die van de 907 pakt...

Maargoed, gezien WN8 min of meer bedoeld is om spelers te kunnen vergelijken werkt het prima voor het overgrote gedeelte van de spelersbasis.
Dan zou het inderdaad logisch zijn. Maar die situatie komt imo praktisch niet voor. Het kan uiteraard voor komen, maar het komt vaker voor dat iemand zijn stats niet waar maakt, in positieve of negatieve zin.Moet zeggen ik hou ook rekening met xvm ingame, wanneer ik 2 enmy tanks gemakkelijk kan raken, dus ervan uitgaand dat ik op beide damage kan doen, beide hebben een vergelijkbare tank en beide hebben evenveel health en 1 ervan is een unicum, dan is het toch logisch die unicum als eerste onder schot te nemen en als het kan te houden?
Ik zeg ook niet dat jij aan het bashen was, wij hadden/hebben imo een prima valide discussie.wvdveer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:04:
[...]
Mijn posts hierboven waren geen poging tot user bashen.
Ik probeer alleen mijn gebruik van WN8 uit te leggen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, maar voor mij werkt dit. Het geeft mij informatie om bepaalde confrontaties wel / niet aan te gaan, zeker in combinatie met tank winrate/games played.
Jij leunt op het theoretische deel van wn8, terwijl ik het over mijn praktijkervaring heb. Het is geen 100% nauwkeurig hulpmiddel om te bepalen wie je tegenover je hebt, daarom gebruik ik het ook als eerste inschatting. Zo kan je al een eerste afweging maken terwijl er nog geen schot gelost is. Daarna ga je zijn daadwerkelijke vaardigheden testen in plaats van er full yolo op in te knallen, zoals je zo treffend aanneemt in je vorige post.
Euh, insueer je nu dat ik geen praktijkervaring heb? Ik ben juist gekapt met het gebruik van XVM stats omdat spelers keer op keer hun stats niet waar maakten (in positieve of negatieve zin). Daarnaast merkte ik dat ik zelf anders ging spelen als ik een goed team had en de vijanden tomaten waren waardoor ik mezelf in de problemen hielp. Ik heb toen XVM stats de deur uit gedaan, ik probeer nu elke keer op mijn beste te spelen.
Ik maak mijn afwegingen op basis van de manier van spelen van de vijand en mijn teamgenoten. Er valt veel te halen uit de manier van rijden/schieten/positioneren van de vijand. Ik kan, voordat ik daadwerkelijk een gevecht aanga, ook redelijk goed beslissen of iemand een goeie of slechte speler is. Plus, over het algemeen wordt een groene speler geacht om even goed weakspots te kunnen raken als een blauwe/paarse speler. Alleen échte tomaten kunnen dat niet, en die bevolken maar 6% van de spelersbasis.
Ik overschat mijn vijanden liever dan dat ik ze onderschat.
Of vind je dat er een discussie beter/leesbaarder op wordt als ik zo ga praten:[...]
Hier krijg je nog wel even eenvoor. Dit soort statements helpen niet in een discussie en zullen alleen maar tot gebash leiden.
"Een speler die heel iets beter is dan een andere speler, maar in een ietsje slechtere tank zit compenseert voor dat hele kleine beetje skill dat ie meer heeft, waardoor de speler die ietsje slechter is dan de ietsje betere speler een klein beetje effectiever is omdat hij een tank gebruikt die iets beter te hanteren is."?
Als ik 'extremen' pak blijft de boodschap exact hetzelfde, het is alleen wat beter te begrijpen en het typt makkelijker.
Vaker arty spelen !User schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:32:
[...]
[...]
Dan zou het inderdaad logisch zijn. Maar die situatie komt imo praktisch niet voor. Het kan uiteraard voor komen, maar het komt vaker voor dat iemand zijn stats niet waar maakt, in positieve of negatieve zin.
Maar klopt helemaal, als je XVM wel aan hebt staan leer je vanzelf dat je niet teveel op de stats moet letten. Rode tomaatjes spelen soms verrassend goed terwijl groenn/blauwen/paarsen regelmatig teveel alleen voor de damage gaan en vergeten het potje te winnen (door b.v. te cappen/decappen)
[removed]
Zo 600k credits urgent order weer in the pocket. Gisteren 7 dagen premium missie waar je 3 tanks in 4 missies moest mollen, naja zeg.. wat een feest.
Was weer eens aan het streamen heb ik dit potje in mijn 907, ace medal bij een defeat gekregen. Ik was iets te trigger happy ._.

Was weer eens aan het streamen heb ik dit potje in mijn 907, ace medal bij een defeat gekregen. Ik was iets te trigger happy ._.
Vanaf vrijdag (tot dinsdag) weer een mogelijkheid om een gratis tankje (of 1500 gold) en 3 dagen Premium bij elkaar te spelen.
Verwacht zelf dit binnen de 100 battles wel te kunnen halen.
Vanaf tier 4 dus denk wel voor iedereen toegankelijk.Happy Anniversary (Part 1)
Win 15 Battles (en in top 10 qua XP) -> 1 dag Premium
Unlocks - Happy Anniversary (Part 2)
Happy Anniversary (Part 2)
Vergaar 75.000 XP (en in top 10 qua XP) -> 1 dag Premium
Unlocks - Happy Anniversary (Part 3)
Happy Anniversary (Part 3)
Speel 30 Battles en zit in de top 10 qua XP -> 1 dag Premium
Unlocks - Three Cheers for World of Tanks
Three Cheers for World of Tanks
Win een Battle -> Garage Slot + Type 3 Chi-Nu Kai (met 50% crew)
Verwacht zelf dit binnen de 100 battles wel te kunnen halen.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Poeh, hopelijk kan ik dat halen in het weekend. Zou wel leuk zijn, die Chi nu Kai kan wel dienen als crew trainer en wat gratis dagen premium is natuurlijk ook nooit weg 
Vanavond de dramatische WR van gisteren goed gemaakt. Zat nu ineens wel in de goede teams (en ik heb mijn light tanks niet aangeraakt vandaag, scheelt ook
), soms zelfs te goed waardoor dmg doen wel lastig werd. Maar uiteindelijk nog op 2,8K WN8 weten te komen. Noice 
Oh ja, en weer een missie erbij: kill 3 medium tanks. Was een game waar eindelijk eens genoeg meds in zaten, 6 zelfs. Mijn platoonmaten waren zo aardig om mij de kills te geven, thanks heren
Vanavond de dramatische WR van gisteren goed gemaakt. Zat nu ineens wel in de goede teams (en ik heb mijn light tanks niet aangeraakt vandaag, scheelt ook
Oh ja, en weer een missie erbij: kill 3 medium tanks. Was een game waar eindelijk eens genoeg meds in zaten, 6 zelfs. Mijn platoonmaten waren zo aardig om mij de kills te geven, thanks heren
[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Size op 07-04-2015 22:40 ]
Ik baal nog dat we de missie, vernietig 10 of 12? Vijandelijke tanks niet hebben gehaald. Waar is Stalin als je hem nodig hebt...Mr_Size schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:38:
Poeh, hopelijk kan ik dat halen in het weekend. Zou wel leuk zijn, die Chi nu Kai kan wel dienen als crew trainer en wat gratis dagen premium is natuurlijk ook nooit weg
Vanavond de dramatische WR van gisteren goed gemaakt. Zat nu ineens wel in de goede teams (en ik heb mijn light tanks niet aangeraakt vandaag, scheelt ook), soms zelfs te goed waardoor dmg doen wel lastig werd. Maar uiteindelijk nog op 2,8K WN8 weten te komen. Noice
http://wotreplays.com/sit...ob_mcmastercard-amx_13_90
Hoe word ik zo vaak blind geraakt RNG Luck ??? zelfs terwijl ik on the move ben en niet gespot ben wie kan ff oordelen want dit heb ik nog nooit meegemaakt hoe kunnen ze zo accuraat zijn terwijl ik unspotted ben.
??????????????
Hoe word ik zo vaak blind geraakt RNG Luck ??? zelfs terwijl ik on the move ben en niet gespot ben wie kan ff oordelen want dit heb ik nog nooit meegemaakt hoe kunnen ze zo accuraat zijn terwijl ik unspotted ben.
??????????????
Steam naam: Neophyter87 Wot nick:Goldnoob_Mcmastercard [Got Teamspeak ts3.gatheringoftanks.nl]
Dat 1e schot kan gewoon een gok zijn omdat scouts daar wel vaker staan maar die schoten daarna zijn inderdaad wel erg apart.G3n3t!cs schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:36:
??????????????
Je commander was ook niet dood dus je sixht sense kon gewoon afgaan, denk dat er een paar niet helemaal eerlijk hebben gespeeld of jij gewoon ontzettend veel rare pech had..

Gamertag: timmie271
gold tracers worden zichtbaar voor de enemy, ook al word je niet gespot. Nadeel voor goldnoobsG3n3t!cs schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:36:
??????????????
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Nog even over de "discussie" hierboven: er wordt hier inderdaad vaak meer over WN8/WR statistiek gesproken, dan over het spelen van de game. Is het ergerlijk? Valt wel mee, an sich begrijpelijk dat hele fanatieke (en goede) spelers zich hier zo op focussen.
Wat de missies voor komende weekend betreft: eerst 15 keer winnen, daarna 75k dmg , daarna 30 wins als ik het goed lees? Dat zijn meer potjes dan ik in een paar avonden kan spelen. Alleen haalbaar voor de no lifers wederom, tenzij ik het verkeerd lees.
Alleen al die 30 wins kosten je 50 potjes (uitgaande van hogere winrate en/of wat geluk), reken ff uit hoe lang je dan achter je Pc zit, pffff
Wat de missies voor komende weekend betreft: eerst 15 keer winnen, daarna 75k dmg , daarna 30 wins als ik het goed lees? Dat zijn meer potjes dan ik in een paar avonden kan spelen. Alleen haalbaar voor de no lifers wederom, tenzij ik het verkeerd lees.
Alleen al die 30 wins kosten je 50 potjes (uitgaande van hogere winrate en/of wat geluk), reken ff uit hoe lang je dan achter je Pc zit, pffff
Het is voor mij wel geruststellend dat ik 100% zeker weet het niet te gaan halen._Anvil_ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:34:
Ow wacht... het begint vrijdagochtend al... en goed kans dat er ook een x3 of x5 is die meetelt... hmmzzz...
Het is 15 wins, dan 75k en dan 30 potjes spelen en dan nog 1 win (je moet wel in de top 10 zitten oftewel iets gedaan hebben in het spel). Die 75k kun je normaal gesproken met dubbels (of x3 of x5 wat je vaak ziet bij events) halen maar zal dan nog steeds wel de missie zijn waar je het langst mee bezig bent._Anvil_ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:34:
Even opgezocht, vorig jaar en het jaar daarvoor was het een x5 event dus de kans is groot dat dat nu ook het geval is. Als dat zo is zal het een gemiddelde speler ongeveer 70-80 potjes kosten
[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 08-04-2015 10:22 ]
[removed]
Als je het paasweekend in gedachte houd kan het zomaar de missie met 15 wins zijn waar je het langste mee bezig bent
"10-14. April
Happy Anniversary (Part 1)
Fullfill all the conditions in the following number of battles: 15
Win a battle
Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned Reward: Premium days: 1; unlock Part 2
Part 2:
Experience earned: 75k
In each battle: Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned
Reward: Premium days: 1, unlock Part 3
Part 3:
Fullfill all the conditions in the following number of battles: 30
Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned
Reward: Premium days: 1; unlock Three Cheers
Three Cheers for World of Tanks:
Win a battle
Reward: Slots in the garage: 1, Type 3 Chi-Nu Kai (50% crew)
"
Je hebt gelijk Redwing, voor part 3 is 30 potjes spelen en niet zuigen afdoende inderdaad
Happy Anniversary (Part 1)
Fullfill all the conditions in the following number of battles: 15
Win a battle
Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned Reward: Premium days: 1; unlock Part 2
Part 2:
Experience earned: 75k
In each battle: Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned
Reward: Premium days: 1, unlock Part 3
Part 3:
Fullfill all the conditions in the following number of battles: 30
Be among the top 10 players on your team by the following parameters: Experience earned
Reward: Premium days: 1; unlock Three Cheers
Three Cheers for World of Tanks:
Win a battle
Reward: Slots in the garage: 1, Type 3 Chi-Nu Kai (50% crew)
"
Je hebt gelijk Redwing, voor part 3 is 30 potjes spelen en niet zuigen afdoende inderdaad
Weekendje in je favoriete statspad tank spelen dus.
Dit topic is gesloten.