Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:55:
[...]
God, niet echt een serie voor je denk ik. Als het niet duidelijk was waarom hij bleef schieten heb je toch liggen slapen. Verder hoort het "gejank" er bij. Serie draait om Jimmy, niet om de cast van Breaking Bad.

Persoonlijk hoop ik niet dat het teveel BB kant op gaat. Want dan krijg je een half slap aftreksel van de geweldige serie wat BB was. Referenties..prima, maar het verhaal opnieuw afdraaien, no thanks.
Ik zat ook half te slapen op de bank. En ik was allang afgehaakt als deze serie niets voor mij was. alleen Het gedoe met de broer mag wel een keer stoppen na zoveel seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
max schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:03:
Als vergelijk:

Ik ben ook gestopt met Outsiders. Daar zitten nog wel wat momenten in dat er wat gebeurd, maar het merendeel van de afleveringen is het constant hetzelfde gezeur over wie de baas van de clan is en dat de mensen beneden aan de berg zo "evil" zijn. En dan is er nog iets met een kolenindustrie dat al eeuwig voortsleept zonder dat er enige zinnige vooruitgang in zit.

Nee laat maar. Als ik saaie kost wil dan kijk ik wel op zondagmorgen naar die religieshit.

[...]

Dat vond ik ook heel tof gedaan. Het uitgekiende, tot in de puntjes geplande van het plan waarbij je je afvraagt wat er verder komen gaat.

Zonde alleen dat het hele gedoe met die schoenen ook in 5 minuten i.p.v. een halve aflevering kan (ok nu overdrijf ik maar toch). Geeft een beetje mijn probleem met de serie aan, naast dat ik vind dat het lijkt alsof de verhaallijn zoekende is.
Er is juist wel een verhaallijn, een hele goede zelfs. Ik vind BCS een van de beste series op televisie. Er zijn weinig series op dit moment die in mijn ogen beter zijn.

Je kunt echter ook gewoon net als bij jou lijkt tot de conclusie komen dat de serie je toch niet echt pakt, of minder dan je dacht. Helemaal geen schande, trouwens. Dit is het type 'kwaliteitsserie' waarbij het vaak lijkt alsof je dat automatisch goed moet vinden of alsof je gek bent wanneer je het niet echt goed vindt. Het tegendeel is echter waar. Ik probeer daarom ook gewoon steeds sneller te stoppen met series die mij niet echt pakken. Er is gewoon teveel aanbod aan series die 'het' wel voor je kunnen zijn om eigenlijk te blijven 'hope-watchen' naar een serie die je niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Waar ik zelf wel enorm benieuwd naar ben is hoe Hector in zijn rolstoel beland. Mij zou het niets verbazen als we erachter komen dat Mike daar achter zit.

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 02-05-2017 09:10 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

vooghel

Cunning linguist

Apache4u schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:01:
Ik vind BCS juist zo goed vanwege Breaking Bad. Om te zien hoe Jimmy langzaam verandert in Saul. Blijkbaar heeft zijn broer daar een grote rol in gespeeld dus die verhaallijn vind ik ook boeiend.
Dat is inderdaad de kern van BCS, hoe de optimistische pechvogel en con man Jimmy McGill verandert in de cynische criminal lawyer Saul Goodman. En welke rol Chuck, Kim, en anderen daarbij hebben. Saul heeft het in BB nooit over zijn broer gehad, dus is Chuck dood, of alleen maar dood voor Jimmy/Saul. Idem voor Kim, je weet dat het niet gaat werken, maar dat weten ze zelf nog niet. En nu Francesca in dienst is; hoe wordt zij van de blije secretaresse, de larger-than-life chagrijn van Saul Goodman?
Over de aflevering zelf, erg gaaf gedaan. Ik zat constant te kijken en me af te vragen , waarom die schoenen? Is dat een afgesproken signaal? Maar waarom dan die coke in de schoen? Is dat een sample ofzo? Waarom die schoten in de lucht? En dan, als puntje bij paaltje komt, ( in mijn geval 2 seconden voordat die truck onder de schoenen door rijdt) : Ohhhhhw , briljant!! Maar goed, er zullen hier vast mensen zijn die dat 10 minuten van te voren al aan zagen komen ;-).
Dat niet, maar ik had wel in de gaten hoe Chuck de D.A. zat te bespelen en wat zijn doel was: 'disbarment' van Jimmy. Chuck kan al sinds het begin niet accepteren dat zijn mindere broer ook advocaat is, een beroep dat Chuck erg hoog acht en volgens hem door Slippin' Jimmy bezoedeld wordt. Maar Chuck werd wel geraakt door de opmerking van Jimmy hoe hij alleen zou eindigen in een ziekenhuisbed.
miicker schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:45:
Waar ik zelf wel enorm naar ben is hoe Hector in zijn rolstoel beland. Mij zou het niets verbazen als we erachter komen dat Mike daar achter zit.
Volgens mij kwam in BB al een keer langs dat hij sinds een herseninfarct in die rolstoel zit en niet kan praten. Niks met Mike te maken dus.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
vooghel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:32:
[...]

Volgens mij kwam in BB al een keer langs dat hij sinds een herseninfarct in die rolstoel zit en niet kan praten. Niks met Mike te maken dus.
We gaan het meemaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waar ik zelf wel enorm naar ben is hoe Hector in zijn rolstoel beland. Mij zou het niets verbazen als we erachter komen dat Mike daar achter zit.
Hector heeft toch een beroerte gehad? Kan me zo even niet voorstellen hoe Mike dat (direct) zou kunnen veroorzaken.

EDIT: spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 27-04-2017 01:17 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 20:24
Mike doet iets spectaculairs in de cliffhanger van dit seizoen. Hector ziet dat, bloeddruk rijst de pan uit en hij valt neer met een beroerte. Of zoiets. Heeft Mike direct niks gedaan maar indirect krijgt hij wel de schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

miicker schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:16:
[...]

En dan te bedenken dat BB vanaf S3 pas echt goed wordt, waarbij S4 & 5 in mijn ogen de klapstukken zijn van de serie. Wat zou ik graag willen dat ik die nog niet gezien had :o
Tja, ik kijk tot en met s04 nu voor de 3e keer :P.

BCS vind ik ook gaaf. Ik kan enorm genieten van de shots, de scenes met Mike (ook die van de afgelopen aflevering, maar S3E02 was natuurlijk episch gaaf), maar dat gedoe met die Chuck vind ik maar saai.

In Breaking Bad vind het gedoe met Ted Beneke ook maar saai, maar in BCS heeft het saaie wel iets meer de overhand. In BB wordt je ook erg vaak beloond met een hele gave aflevering of een verrassende handeling van een karakter ("Stay out of my territory" bijvoorbeeld), dat heb ik bij BCS een stuk minder. Wat mij betreft sterft Chuck en gaan we Saul op een andere manier verwikkeld zien raken in de criminaliteit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lennox-06 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:07:
[...]

Ik zat ook half te slapen op de bank. En ik was allang afgehaakt als deze serie niets voor mij was. alleen Het gedoe met de broer mag wel een keer stoppen na zoveel seizoenen.
Jep, same here.. moet de nieuwe aflevering nog kijken terwijl ik het afgelopen seizoen niet kon wachten. Ik ben een beetje klaar met de broers onderling. Realisme is totaal weg, het is echt nog "fuck het plot wil dat we dit doen! dus we doen het!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:53:
[...]

Tja, ik kijk tot en met s04 nu voor de 3e keer :P.

BCS vind ik ook gaaf. Ik kan enorm genieten van de shots, de scenes met Mike (ook die van de afgelopen aflevering, maar S3E02 was natuurlijk episch gaaf), maar dat gedoe met die Chuck vind ik maar saai.

In Breaking Bad vind het gedoe met Ted Beneke ook maar saai, maar in BCS heeft het saaie wel iets meer de overhand. In BB wordt je ook erg vaak beloond met een hele gave aflevering of een verrassende handeling van een karakter ("Stay out of my territory" bijvoorbeeld), dat heb ik bij BCS een stuk minder. Wat mij betreft sterft Chuck en gaan we Saul op een andere manier verwikkeld zien raken in de criminaliteit.
De vergelijking Chuck -> Beneke snap ik niet helemaal? Chuck is , zoals het er nu naar uit ziet, root cause nummer 1 waarom dat Jimmy transformeerd naar Saul. Deze verhaallijn is juist erg goed uitgewerkt tot nu toe. Ik krijg echt een gloeiende hekel aan Chuck terwijl je weet dat hij alle reden heeft om zijn broer te 'helpen' . Jimmy is gewoon niet geknipt voor het vak van advocaat zoals Chuck het graag ziet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Webgnome schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:57:
[...]

Ik krijg echt een gloeiende hekel aan Chuck terwijl je weet dat hij alle reden heeft om zijn broer te 'helpen' .
De makers hebben ook alle tijd genomen om ons te laten weten dat Chuck werkelijk zo denkt. En dat hij oprecht denkt dat de wereld beter wordt voor Jimmy en de mensen om hem heen door deze stappen te zetten.

Als ze dit verhaal er in 10 minuten doorheen zouden rammen (zoals in de gemiddelde film gebeurt) zou je de antagonisten rol van Chuck veel minder serieus nemen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Eens met de twee boven mij, de verhaallijn van Chuck en Jimmy is een belangrijk onderdeel van het geheel en ik vind het zeker geen afbreuk doen aan de serie.

Ik vind het wel mooi dat het begon als een lichte serie, wat meer richting comedy (dat was tenminste de insteek voor het begon), maar dat ze het toch niet kunnen laten er weer wat meer diepte in te stoppen. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het camerawerk van deze serie is alleen al genoeg om me te laten kijken. Ik geniet van de unieke stijl, zoals de scene die vanuit de koffieautomaat werd gefilmd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ja inderdaad, en toen die lui bij de grens stonden te wachten tot het busje werd gecontroleerd moest ik direct terugdenken aan de scène waar ze het busje volgen de controle in en de grens over, helemaal in één shot gefilmd. Mooie beelden.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Dat was een hele gave scène inderdaad! Hier te zien: https://vimeo.com/161777844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kan toch niet echt in de serie komen, terwijl ik Breaking Bad echt enorm geweldig vond als serie. Jammer dat het mij niet pakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:01:
Ja inderdaad, en toen die lui bij de grens stonden te wachten tot het busje werd gecontroleerd moest ik direct terugdenken aan de scène waar ze het busje volgen de controle in en de grens over, helemaal in één shot gefilmd. Mooie beelden.
Ik vond het mooi dat ze het melodietje van dat shot nu weer gebruikten, maar dan een andere uitvoering.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik herkende het ook en zat eigenlijk een beetje te wachten op nog zo'n lang shot., volgens mij was het zelfs dezelfde locatie

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
3x raden wat Kim in haar tas had.

Leuke aflevering er begint wat meer beweging in te komen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Better Call Saul begint nu pas echt los te komen. Dat immense diepgang 'maken' en karakters neerzetten werd wel een beetje eentonig. Nu met Guz, Salamanca, Tuco, echt heel vet. Overal spannende lijntjes die uitgezet zijn, wat een heerlijke serie O+

PS: Wat had Kim in haar tas? Een bandrecorder? En hoe zou hun dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:07:
Better Call Saul begint nu pas echt los te komen. Dat immense diepgang 'maken' en karakters neerzetten werd wel een beetje eentonig. Nu met Guz, Salamanca, Tuco, echt heel vet. Overal spannende lijntjes die uitgezet zijn, wat een heerlijke serie O+

Wikipedia: Entrapment
Het zou in ieder geval bewijzen aan justitie dat het een vooropgesteld plannetje was.

Samen met de foto`s willen ze karaktermoord op Charles gaan plegen, dan lijkt de reactie van Jimmy ineens een stuk natuurlijker.

Of erger ze vragen Mike om de bandjes te verwisselen met die van Charles. (zou tof zijn) :+

[ Voor 23% gewijzigd door enchion op 02-05-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Gaat nu echt los idd.
Nu komt de grote finale klap tegen chuck van jimmy.
Ik denk dat ze het cassette bandje gaan stelen.
Wellicht krijgt Kim hier last mee, waardoor ze niet voorkomt in BB

Er zal iets gebeuren waardoor Kim en Jimmy breken, en Jimmy Saul wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
[b][message=51097075,noline]
Chuck geeft toe dat hij Jimmy opgezet heeft om in te breken en de tape te stelen.
Dat is wel een dingetje, aanzetten tot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

avotar

P0werd by Black Coffee

HHM wilde in het begin van de serie al dat Jimmy niet langer de naam McGill zou dragen.
Wellicht dat met het gedoe, Howard zich wat agressiever gaat opstellen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

LOL, na élke aflevering wel weer iemand:
bla bla bla bla JIMMY WORDT SAUL
Geniet gewoon lekker van de serie, waarom zo'n haast :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 14:23
Tijdens de scene waarin Mike naar de DEA inval zit te kijken had ik heel even het idee dat we Hank Schrader terug zouden gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Onobiz schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:56:
Tijdens de scene waarin Mike naar de DEA inval zit te kijken had ik heel even het idee dat we Hank Schrader terug zouden gaan zien.
Ik had de eerste 10m sowieso het gevoel simpelweg BB te kijken :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Was echt een heerlijke aflevering dit. Vond het de beste van het seizoen. Ook met Hector en Don Eladio, leuk dat dit zo bij het zwembad werd afgespeeld waar later ongeveer het hele cartel vermoord wordt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
inderdaad geweldige aflevering. Als je erover nadenkt gebeurt er eigenlijk vrij weinig maar toen de aftiteling kwam dacht ik F*** nu al weer afgelopen, NEEEEEE, ik wil meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
miicker schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:38:
Was echt een heerlijke aflevering dit. Vond het de beste van het seizoen. Ook met Hector en Don Eladio, leuk dat dit zo bij het zwembad werd afgespeeld waar later ongeveer het hele cartel vermoord wordt :+
Toen Hector dat zwarte doosje gaf dacht ik even een moment dat hier een kleine variant van zo'n dure fles Zafiro Anejo Tequila in zat.
enchion schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:17:
3x raden wat Kim in haar tas had.
Het was duidelijk dat Kim bij Chuck een reactie uit wilde lokken waar hij voluit vertelde dat er een tweede tape is van de opname. Die tape is vanzelfsprekend erg belangrijk en kan bijvoorbeeld gestolen of bewerkt worden.

Wat ik nog niet helemaal duidelijk heb zijn die foto's welke Mike van Chuck zijn interieur heeft genomen. Worden deze mogelijk in de rechtszaak gebruikt om een statement te maken? Maar bestaat de kans dan niet dat dit als clandestien verkregen materiaal wordt afgedaan wat ook weer een staartje zal krijgen?
Waar ik zelf wel enorm benieuwd naar ben is hoe Hector in zijn rolstoel beland. Mij zou het niets verbazen als we erachter komen dat Mike daar achter zit.
Je hebt kans dat Mike in opdracht voor Gus iets richting Hector uit zal gaan voeren om hem betaald te zetten voor zijn dreigende bezoek aan Los Pollos Hermanos. En omdat Gus tegen Mike zei dat een kogel voor Hector nog te humaan zou zijn heb je kans dat het iets wordt wat de rest van zijn leven verziekt. Daardoor na een herseninfarct misschien in de rolstoel.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 18:47
Timminator schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:54:
inderdaad geweldige aflevering. Als je erover nadenkt gebeurt er eigenlijk vrij weinig maar toen de aftiteling kwam dacht ik F*** nu al weer afgelopen, NEEEEEE, ik wil meer.
Dat had ik ook !

Ik wilde zo graag weten wat de clou nu was. Wat heeft kim nu ? Wat heeft is er uit de rolodex gehaald door Mike ?

Die Chuck vind ik een gluiperd. Die mogen ze van mij vastbinden op een zonnebank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
Noppesnada schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Dat had ik ook !

Ik wilde zo graag weten wat de clou nu was. Wat heeft kim nu ? Wat heeft is er uit de rolodex gehaald door Mike ?

Die Chuck vind ik een gluiperd. Die mogen ze van mij vastbinden op een zonnebank !
Kim heeft dat gesprek met Chuck waarschijnlijk opgenomen.
Ik gok dat het plannetje is om Chuck geschorst te krijgen bij de bar. Op grond van uitlokking of mentaal instabiel ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
RocketKoen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Kim heeft dat gesprek met Chuck waarschijnlijk opgenomen.
Ik gok dat het plannetje is om Chuck geschorst te krijgen bij de bar. Op grond van uitlokking of mentaal instabiel ofzo.
Jimmy wist dit zelf ook al te vertellen, hij zag door deze cassettekopie ook in dat er opzet in het spel was.
Ernesto moest precies dat stukje belastend bewijs op de tape horen zodat dit vervolgens bij Jimmy bekend zou worden. Chuck wist hierdoor makkelijk in te schatten dat Jimmy de cassette zou komen (in)pikken, want er was immers ook al een privé detective als getuige verstopt. Dit is mogelijk opzettelijk bewijs creëren.
De cassettekopie was het lokaas en het origineel is veilig opgeborgen tot deze tijdens de rechtszaak wordt afgespeeld.

Nu alleen nog de vraag waarom Mike in opdracht van Jimmy foto's moest maken van Chuck zijn interieur.
Deze foto's moeten de zaak mogelijk onderbouwen om Chuck een bepaalde onmacht in de zaak te geven.
Mogelijk spelen ze in op Chuck zijn dubieuze overgevoeligheid voor elektrische straling, zijn daardoor excentrieke manier van leven en de donker gemaakte woning waarin maar weinig goed zichtbaar is voor getuigen. Misschien zet Jimmy die Kyra Hay van de Bar nog wel een hak, omdat Chuck de hele Bar immers op zijn hand heeft doordat hij o.a. deze Kyra Hay en collega's van de Bar hoger op zou hebben geholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Theo74 op 03-05-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat ze Chuck die tape laten afspelen, om daarna de foto's te laten zien van hoe Chuck leeft. Jimmy vroeg Chuck ook "voel je je nu beter?" wat geen vreemde vraag is als je ziet hoe hij leeft.

Zou het kunnen dat op het briefje dat Mike heeft gepakt de contactgegevens van Chucks ex staan? Ze wordt met enige regelmaat genoemd en is niet dood, dus misschien getuigt die ook nog wel tegen Chuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Webgnome schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:57:
[...]

De vergelijking Chuck -> Beneke snap ik niet helemaal?
Ik vind ze tot nu toe beide ongeveer even interessant. Dat was het punt. Ik snap dat het ongeveer hét centrale verhaal is, maar dat maakt het nog niet geweldig.

Deze aflevering was het wel goed. Vond nu zowel het Saul als Mike stukje goed. Het leuke is dat ik met de BB serie ook precies rond S04E10 ben, wanneer Mexico ook in the picture is. De Gus scenes uit deze serie liet ik ook zien, die zijn nu ook mooi relvant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
Die foto's waren ook om te zorgen dat zijn manier van leven onveilig is en eigenlijk niet kan, er was extra focus op de foto waar een gaslamp op een stapel kranten staat, dat is brandgevaarlijk. Jimmy wil zich hierdoor opwerpen als iemand die het beste voor heeft met zijn zieke broer en alles doet om hem beter te voelen. Zoals leugens vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
En bij slecht licht is een foutje met het omdraaien van twee cijfers van een adres natuurlijk snel gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Top serie! Ik vind wel dat ze Kim wel vaker in beeld moeten brengen. Wat een wijf!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Wat ik hierboven niet in teruglees is de fixatie van de deur.
Zowel bij de verklaring als bij het excuus hebben jimmy/kim het alleen over de deur en "object" ipv cassette tape bij de naam te noemen.

Viel mij in elk geval op.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pica schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:00:
Zowel bij de verklaring als bij het excuus hebben jimmy/kim het alleen over de deur en "object" ipv cassette tape bij de naam te noemen.

Ja dat is omdat ze niet op papier willen verklaren dat het om een tape gaat. Die tape willen ze buiten de bar hearing houden, want dan weet Jimmy zeker dat hij uit de Bar gegooid wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
pica schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:00:

De deur heeft Jimmy uit woede ingetrapt toen hij verhaal bij Chuck kwam halen en ontdekte dat notabene ook de sloten op zijn huis waren aangepast.
Jimmy heeft heel handig via Kim achterhaald wie de deur zou komen repareren. Dat bedrijf heeft Kim afgezegd om vervolgens Mike te sturen welke naast het repareren van de deur gelijk de foto's nam.

Dat Jimmy in zijn verklaring de cassette niet letterlijk benoemd lijkt mij duidelijk. Tot de rechtszaak zal hij er alles aan doen om deze cassette te laten verdwijnen. Dan kan "Object" of "Persoonlijk bezit" van alles zijn en klaarblijkelijk had Chuck hier geen moeite mee. Chuck denkt de cassette sowieso tijdens de rechtzaak af te spelen, daar doet de omschrijving in Jimmy's verklaring niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, eerder in de aflevering hoor je Jimmy en Kim ook discussieren over de tekst en dan veranderen ze "destroyed property" naar "Damaged property", zodat ze wat toe te geven hebben in een sowieso discutabel punt. In de onderhandelingen zet Chuck in op dat er de tape moet komen te staan, die onderhandeling kan hij dan met soort van opgeheven hoofd uit komen omdat hij er in elk geval "Destroyed property" van heeft gemaakt, wat sowieso al in de vroegere draft stond :P. Erg mooi.

Ik denk trouwens dat Kim dat gesprek op de gang opgenomen heeft. Chuck geeft daarin ruiterlijk toe dat er een kopie van de tape in de machine zat, wat aantoont dat ze dit voorkopgezet doet. Dit suggereert ze ook door te melden dat er een kopie is en Chuck gaat daar niet tegenin, maar wrijft er zelfs in dat hij de kopie heeft vernietigd, niet het origineel.

Niet echt het allersteskste bewijs natuurlijk. Mijn voorspelling is dat Kim het argument "You should be aware.. the Bar Association's standard of proof is far more lenient than what you're used to" gaat gebruiken om ze te strong armen die tape niet te spelen :).

Ja, dit stuk Chuck / Jimmy was erg cool. Deze hele aflevering vond ik zelfs een van de beste van de hele serie.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 04-05-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

avotar

P0werd by Black Coffee

Woy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Ja dat is omdat ze niet op papier willen verklaren dat het om een tape gaat. Die tape willen ze buiten de bar hearing houden, want dan weet Jimmy zeker dat hij uit de Bar gegooid wordt.
Nee, ik denk dat dat deel toch wel gaat gebeuren en hij er vrede mee heeft. Het gaat er nu juist om Chuck en Howard in zijn val mee te slepen.
Door zo expliciet het over die cassette hebben, waarvan ze het vermoeden dat dat ging gebeuren omdat Chuck nu eenmaal zo precies was, konden ze hen later er over uit horen en zo in de val lokken..... tenminste, er vanuit gaande dat Kim een recorder in haar tas had zitten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
avotar schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Nee, ik denk dat dat deel toch wel gaat gebeuren en hij er vrede mee heeft. Het gaat er nu juist om Chuck en Howard in zijn val mee te slepen.
Ik geloof er niks van dat hij er vrede mee heeft. Ik denk wel dat ze het zo gaan brengen dat als Chuck/Howard bij de Bar zouden getuigen ze hun mee zullen nemen, waardoor ze daarvan af zien.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jimmy zal hoe dan ook niet geschrapt worden, anders kan hij nooit een paar jaar later in dezelfde stad, waar elke rechter hem kent, nog advocaat zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Volgens mij was ook Jimmy's houding bij dat gesprek gespeeld, en wilden ze (ook door de formulering van zijn verklaring en door het weglaten van de cassette uit de berekening van de schade) bepaalde woorden of informatie ontlokken aan Chuck en Howard. Ook hoe zijn excuses aan Chuck precies formuleerde ("...no matter how much I was provoked...", "...not how you treat your brother...") was heel bewust gedaan als voorbereiding om de situatie te 'framen' voor DA Hay.

Sowieso weet je dat hij over een paar jaar de advocaat Saul Goodman is, dus dat hij zijn licentie niet kwijtraakt. Het spannende zit hem in hoe dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ze hebben echt een heerlijke spannende ondertoon opgebouwd... het lijkt allemaal langzaam te vorderen en toch gebeurd er een hoop en weet je dat er een hoop te wachten staat. Echt genieten... sommigen klagen erover dat het langzaam teveel BrBa aan het worden is, ik kan het persoonlijk alleen maar toejuichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het begint nu langzaam maar zeker steeds meer vorm te krijgen. Mensen beginnen naar elkaar toe te groeien. Plots gaan zich vormen.

Wordt weer leuker nu. Had de laatste afleveringen wel wat moeite om de aandacht erbij te houden. Wat lastig is, want er zijn dan ook wel weer veel subtiele aanwijzingen in ook de saaiere afleveringen.

Dit was een van de beste afleveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Op de Better Call Saul Insider podcast vertelden ze ook dat het eerste gedeelte zo BB voelt door het gebruik van handheld camera's, die ze in BB heel veel gebruikten en in BCS bewust heel weinig.
Ik vond het eindshot, waarbij Jimmy en Kim door de deuren stappen ook prachtig, en zo zitten er meer in elke aflevering. De gewoonte van rare camerastandpunten is ook gebleven, met het shot vanuit de sodamachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Alex) schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:36:
Ik denk dat ze Chuck die tape laten afspelen, om daarna de foto's te laten zien van hoe Chuck leeft. Jimmy vroeg Chuck ook "voel je je nu beter?" wat geen vreemde vraag is als je ziet hoe hij leeft.

Zou het kunnen dat op het briefje dat Mike heeft gepakt de contactgegevens van Chucks ex staan? Ze wordt met enige regelmaat genoemd en is niet dood, dus misschien getuigt die ook nog wel tegen Chuck.
Volgens mij staat op dat briefje het adres van een opslaglocatie waar Chuck die kopie opgeslagen heeft (of heeft laten opslaan). Misschien heeft Ernesto nog wel een sleutel.

En die foto's. Er werd ook gezegd dat bewijsmateriaal bij de bar minder regels had om toegelaten te worden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Theo74 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:04:
[...]
Nu alleen nog de vraag waarom Mike in opdracht van Jimmy foto's moest maken van Chuck zijn interieur.
Deze foto's moeten de zaak mogelijk onderbouwen om Chuck een bepaalde onmacht in de zaak te geven.
Die foto's begreep ik ook niet helemaal, het leek alsof Mike foto's maakte van de schade, maar ze zullen er vast iets anders mee willen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Marzman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:58:
[...]

Die foto's begreep ik ook niet helemaal, het leek alsof Mike foto's maakte van de schade, maar ze zullen er vast iets anders mee willen.
cordonbleu schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:49:
En bij slecht licht is een foutje met het omdraaien van twee cijfers van een adres natuurlijk snel gemaakt. :)
Zoals ik dus al zei.
Ze kunnen hiermee aantonen dat Chuck niet helemaal 100% oke is, gezien de omstandigheden waarin hij leeft en alles bij kaarslicht doet, waardoor foutjes sneller gemaakt zijn. Ookal heeft Jimmy toegegeven dat hij de nummers verwisseld heeft, hij had dat net zo goed kunnen zeggen tegen Chuck om hem beter te laten voelen. Door hem te laten denken dat Jimmy het was. Dat was in ieder geval de redden dat Jimmy het heeft toegegeven aan Chuck. Hij wilde dat hij zich beter zou voelen en bij HHM zou blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 05-05-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Als die tape weg is, waar is dan het bewijs dat Jimmy de cijfers gewisseld heeft?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

De tape die Jimmy had vernield was een kopie, de originele ligt volgens Chuck ergens veilig opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:39
Die scene met die telefoon was wel heel slecht gedaan zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Hopelijk nu eindelijk "EXIT" Chuck :P

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ep stopte nogal abrupt bij mij, ik denk dat ik een stuk mis...
Kan iemand de laatste scene even beschrijven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ook net gekeken. Vermakelijk wel, al was het vanaf de 'bump' een beetje voorspelbaar. Qua verhaal één van de minste van het seizoen.

Ach, wat zeur ik, ze gaan allang veel dieper met de personages dan ik van tevoren had verwacht. Heerlijke serie weer.

Overigens edit:
Jimmy zoekt iemand met een 'light touch'. Die Huey is niet echt light of wel haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Mu.siQ op 09-05-2017 12:57 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij bedoelde dus een zakkenroller, letterlijk iemand met een light touch.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Was een leuke aflevering. Was wel erg voorspelbaar dat Huell zoiets in de zak van Chuck had gedaan. Ik had eigenlijk een telefoon verwacht en dat Chuck ineens gebeld werd midden in de rechtszaak, was nog leuker geweest mijn inziens :P

Nu zal het hopelijk einde verhaal zijn voor Chuck en kan de serie zich verder richten op leukere verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:59
Mu.siQ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:55:
Jimmy zoekt iemand met een 'light touch'. Die Huey is niet echt light of wel haha.
Vandaar ook de vraag van de dierenarts: "Do you need to fit him into a tight space?"

Chuck zei trouwens toch dat als de stroom niet loopt hij niks voelt? Dan zou een losse batterij geen effect moeten hebben. Chuck had zichzelf er nog uit kunnen lullen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Duesenberg J schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Vandaar ook de vraag van de dierenarts: "Do you need to fit him into a tight space?"

Chuck zei trouwens toch dat als de stroom niet loopt hij niks voelt? Dan zou een losse batterij geen effect moeten hebben. Chuck had zichzelf er nog uit kunnen lullen dus.
Ach, als hij iets van elektrotechniek wist dan had hij die ziekte niet :P
Hij claimt allergisch te zijn voor EM straling. Licht is ook EM straling, niet alleen elektrisch licht. Maar van een gaslamp of de zon heeft hij geen last.

Jimmy toont met de batterij aan dat Chuck alleen symptomen krijgt als hij denkt dat hij gebombardeerd wordt door EM golven. Dat maakt het een mentale aandoening in plaats van een allergie. Die outburst kan niet alleen de zaak tegen Jimmy kansloos maken. Het kan Chuck ook zijn plekje in de bar kosten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Dat bedacht ik me ook al, inderdaad. Maar goed, Chuck's ziekte zit natuurlijk tussen z'n oren en is niet bepaald rationeel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 21:59
En daarna zet hij ook de telefoon aan met die batterij, en heeft Chuck geen "aanval".

En Huell. :D Ik zag meteen die ene scene uit BB weer voor me.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Saul vroeg of hij last zou hebben van enkel een batterij en toen zei hij "yes" dus hij had zich er niet zomaar uit kunnen lullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Dus nu gaan we volledig over op de transitie van stoffige bejaarden naar de zoete geur van crystal meth. :)

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 09-05-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alex) schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:36:

Je zat verdraaid dicht in de buurt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

miicker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:17:
Was een leuke aflevering. Was wel erg voorspelbaar dat Huell zoiets in de zak van Chuck had gedaan. Ik had eigenlijk een telefoon verwacht en dat Chuck ineens gebeld werd midden in de rechtszaak, was nog leuker geweest mijn inziens :P

Nu zal het hopelijk einde verhaal zijn voor Chuck en kan de serie zich verder richten op leukere verhalen.
Dacht inderdaad ook aan een telefoontje.

Weer een goede aflevering, denk wel dat er meer actie komt maar nog niet de volgende aflevering.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
Heerlijke serie vindt ik het, het gaat allemaal vrij langzaam, maar met mooie shot's en toch vaak weer een leuke/spannende twist er in. Ik ga er tegenwoordig ook echt speciaal voor zitten om ervan te genieten, waar ik andere series vaak wat meer tussendoor 'consumeer'.

Met die batterij was wel voorspelbaar, maar schitterend hoe Chuck daarna zichzelf helemaal verliest in dat monoloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Jape schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:32:
Heerlijke serie vindt ik het, het gaat allemaal vrij langzaam, maar met mooie shot's en toch vaak weer een leuke/spannende twist er in. Ik ga er tegenwoordig ook echt speciaal voor zitten om ervan te genieten, waar ik andere series vaak wat meer tussendoor 'consumeer'.

Met die batterij was wel voorspelbaar, maar schitterend hoe Chuck daarna zichzelf helemaal verliest in dat monoloog.
Dat is inderdaad wel een van de dingen waar Vince bekend om staat.
Je ziet het ook wel dat het van dezelfde 'maker' als BB is.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 23:01

TNW

[...]
Definineer "stroom". Tussen de polen van een batterij zal in de praktijk een heel iel stroompje lopen, o.a. afhankelijk van het batterijvoltage, luchtvochtigheid, in lucht aanwezige stoffen en de achtergrondstraling. (8>

Dat hij al flipt van een batterij die niet aangesloten is bewijst alleen maar meer hoe hij van z'n padje af is. Van apparatuur welke aanstaat kan je tenminste nog volhouden dat er sterke EM velden rondom aanwezig zijn.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
miicker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:17:
[...] Ik had eigenlijk een telefoon verwacht [...]
Denk dat je zo'n flipphone wel voelt zitten in je borstzakje, dus da's te riskant :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:59
RocketKoen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:56:
Jimmy toont met de batterij aan dat Chuck alleen symptomen krijgt als hij denkt dat hij gebombardeerd wordt door EM golven. Dat maakt het een mentale aandoening in plaats van een allergie.
TNW schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:38:
Dat hij al flipt van een batterij die niet aangesloten is bewijst alleen maar meer hoe hij van z'n padje af is.
Tuurlijk, ik benoem alleen maar een inconsequentie in Chuck's verhaal. Dat de boel tussen zijn oren zit en volstrekt irrationeel is moge duidelijk zijn.

Uiteindelijk had de batterij dus maximaal effect. De monoloog laat denk ik wel zien hoe diep de haat bij Chuck zit. Zijn kruistocht wordt gemotiveerd door een diepgeworteld gevoel van onrecht, in zijn ogen begaan door Jimmy en onvoldoende herkend en veroordeeld door de rest van de wereld. Ook zijn uitermate arrogante en koele gedrag als Jimmy toenadering zoekt is daar onderdeel van, en duidt wat mij betreft op een (totaal) gebrek aan compassie. Je zou het koele ook nog als zelfbehoud kunnen interpreteren (maximale afstand tussen de binnenkort veroordeelde en je eigen respectabele praktijk), maar dan nog is het egoïstisch. Een gebrek aan compassie, of persoonlijkheid buiten koel en berekenend zijn, was denk ik ook de reden voor Chuck's scheiding.

Eigenlijk is het wel heel tragisch: Chuck is geworden wat hij is door Jimmy, of tenminste zijn fixatie op zijn gedrag, en daarmee zorgt Chuck er onbedoeld voor dat Jimmy transformeert in Saul. Tot zo ver mijn psychologische analyse van een fictief karakter.

Ook wel mooi dat Chuck's leugen over de stroomrekening in de intro draait om het verwisselen van huisnummers, net als de zaak rond Mesa Verde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jape schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:32:
Vond het een beetje een slap aftreksel van de wereldberoemde scene uit A Few Good Men

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat ik alleen nog niet 100% snap is het einde van de vorige aflevering dat Kim zo blij is met het gesprek met Chuck. Het enige is dat het bevestigd dat Chuck zelf gaat getuigen, maar die kans was sowieso al erg groot, dus de reactie van Kim snap ik niet zo in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik blijf bij het opgenomen gesprek waarmee nog meer wordt aangetoond dat ze Jimmy erin willen laten trappen. Lekkere nabrander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:43:
Wat ik alleen nog niet 100% snap is het einde van de vorige aflevering dat Kim zo blij is met het gesprek met Chuck. Het enige is dat het bevestigd dat Chuck zelf gaat getuigen, maar die kans was sowieso al erg groot, dus de reactie van Kim snap ik niet zo in dat opzicht.
In de vorige aflevering zei Kim tegen Chuck dat ze die tape niet-ontvankelijk wilde laten verklaren, waarop Chuck reageerde dat die tape hoe dan ook ingebracht zou gaan worden. Door de manier waarop hij reageerde zag Kim hoe ze Chuck's ego kon bespelen.

En ze kreeg gelijk, zoals we gisteren zagen na Chuck's monoloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Waar baseren jullie op dat dat gesprek tussen Chuck en Kim is opgenomen trouwens? Dat is nergens terug te zien in de episode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RodeStabilo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:59:
Waar baseren jullie op dat dat gesprek tussen Chuck en Kim is opgenomen trouwens? Dat is nergens terug te zien in de episode.
Daar leek het op, eerst die foto's, toen dat gesprek. Volgens mij vroeg Jimmy zelfs of het gelukt was daarna maar dat weet ik niet meer zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 10-05-2017 09:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"het" kan ook slaan op Chuck uit z'n tent lukken. Dat is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:43:
Met die tape konden ze de huissituatie van Chuck schetsen en dus aangeven dat die gek is. Ondanks dat het niet toelaatbaar was, had het natuurlijk wel impact. Vooral als daarna die monoloog komt.

Ook fijn om te zien hoeveel privileges Chuck elke keer geniet, qua parkeren, die vrouw die bij hem op bezoek komt ipv andersom, de lampen uit de in zaal, etc :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:58:
[...]
In de vorige aflevering zei Kim tegen Chuck dat ze die tape niet-ontvankelijk wilde laten verklaren, waarop Chuck reageerde dat die tape hoe dan ook ingebracht zou gaan worden. Door de manier waarop hij reageerde zag Kim hoe ze Chuck's ego kon bespelen.
Dan nog snap ik de "Bingo" reactie niet zo goed. Ik snap dat het nogmaals een bevestiging van hun vermoeden was, maar ook zonder dat gesprek was dat wel gebeurd. Ik vond de "Bingo" echt klinken alsof ze nog wat extra's voor elkaar gekregen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:43
Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Dan nog snap ik de "Bingo" reactie niet zo goed. Ik snap dat het nogmaals een bevestiging van hun vermoeden was, maar ook zonder dat gesprek was dat wel gebeurd. Ik vond de "Bingo" echt klinken alsof ze nog wat extra's voor elkaar gekregen hadden.
Ach het is maar hoe je het interpreteert en hoe je zelf zoiets als kijker ontvangt. Wellicht was het simpelweg een momentje voor Kim, als Yes!, dit gaat lukken.. en is dat voor haar een 'Bingo!'
Zoals Saul het zegt; potato/potahto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het gesprek was opgenomen. Ik denk dat het woord "Bingo" meer sloeg op het feit dat Chuck zelf ging getuigen en het bandje werd afgespeeld, beide dingen die nu juist in het voordeel van Jimmy werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BigF25 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Ach het is maar hoe je het interpreteert en hoe je zelf zoiets als kijker ontvangt. Wellicht was het simpelweg een momentje voor Kim, als Yes!, dit gaat lukken.. en is dat voor haar een 'Bingo!'
Zoals Saul het zegt; potato/potahto :P
Ja dat is ook de reden dat ik het nog niet 100% snap. Het zou gewoon die verklaring kunnen zijn, het zou ook kunnen dat er toch nog wat extra's uit voort komt. Dat gevoel komt ook voort uit Jimmy die met angstvallig op het "verlossende" woord van Kim wacht, terwijl hij bij alles behalve dat gesprek is geweest. Nogmaals, het kan natuurlijk best dat ik er meer achter zoek dan dat de show ermee wil betekenen, maar het wordt zo expliciet gebracht dat ik dat gevoel krijg.
miicker schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het gesprek was opgenomen. Ik denk dat het woord "Bingo" meer sloeg op het feit dat Chuck zelf ging getuigen en het bandje werd afgespeeld, beide dingen die nu juist in het voordeel van Jimmy werken.
Zegt Chuck daar dan expliciet dat hij zelf gaat getuigen? Dat kan ik mij niet herinneren. Zoals ik het voor mijn geest haal is het alleen een bevestiging dat Chuck veel waarde hecht aan het laten horen van de tape. ( En natuurlijk een beetje suggestie naar Chuck dat Kim en Jimmy er alles aan doen om de tape niet te laten horen )

[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 10-05-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RodeStabilo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Vond het een beetje een slap aftreksel van de wereldberoemde scene uit A Few Good Men
You want the truth? You can't handle the truth!

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:04
Duesenberg J schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:33:
[...]

[...]

Tuurlijk, ik benoem alleen maar een inconsequentie in Chuck's verhaal. Dat de boel tussen zijn oren zit en volstrekt irrationeel is moge duidelijk zijn.

Uiteindelijk had de batterij dus maximaal effect. De monoloog laat denk ik wel zien hoe diep de haat bij Chuck zit. Zijn kruistocht wordt gemotiveerd door een diepgeworteld gevoel van onrecht, in zijn ogen begaan door Jimmy en onvoldoende herkend en veroordeeld door de rest van de wereld. Ook zijn uitermate arrogante en koele gedrag als Jimmy toenadering zoekt is daar onderdeel van, en duidt wat mij betreft op een (totaal) gebrek aan compassie. Je zou het koele ook nog als zelfbehoud kunnen interpreteren (maximale afstand tussen de binnenkort veroordeelde en je eigen respectabele praktijk), maar dan nog is het egoïstisch. Een gebrek aan compassie, of persoonlijkheid buiten koel en berekenend zijn, was denk ik ook de reden voor Chuck's scheiding.

Eigenlijk is het wel heel tragisch: Chuck is geworden wat hij is door Jimmy, of tenminste zijn fixatie op zijn gedrag, en daarmee zorgt Chuck er onbedoeld voor dat Jimmy transformeert in Saul. Tot zo ver mijn psychologische analyse van een fictief karakter.

Ook wel mooi dat Chuck's leugen over de stroomrekening in de intro draait om het verwisselen van huisnummers, net als de zaak rond Mesa Verde.
Dit laat ook maar weer het fantastische acteerwerk zien in de serie, met name van Micheal McKean

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
Sjurm schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Dit laat ook maar weer het fantastische acteerwerk zien in de serie, met name van Micheal McKean
Michael Mckean. Ik dacht ik google hem even, is het ook 1 van die gasten van Spinal Tap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:38

superwashandje

grofheid alom

the juice bedoel je?

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 10-05-2017 16:00 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Ja dat is ook de reden dat ik het nog niet 100% snap. Het zou gewoon die verklaring kunnen zijn, het zou ook kunnen dat er toch nog wat extra's uit voort komt. Dat gevoel komt ook voort uit Jimmy die met angstvallig op het "verlossende" woord van Kim wacht, terwijl hij bij alles behalve dat gesprek is geweest. Nogmaals, het kan natuurlijk best dat ik er meer achter zoek dan dat de show ermee wil betekenen, maar het wordt zo expliciet gebracht dat ik dat gevoel krijg.

[...]

Zegt Chuck daar dan expliciet dat hij zelf gaat getuigen? Dat kan ik mij niet herinneren. Zoals ik het voor mijn geest haal is het alleen een bevestiging dat Chuck veel waarde hecht aan het laten horen van de tape. ( En natuurlijk een beetje suggestie naar Chuck dat Kim en Jimmy er alles aan doen om de tape niet te laten horen )
Het lijkt er in mijn ogen op dat Kim en Jimmy de balie willen overtuigen van Chuck zijn ware aard, waarmee ze proberen om de zaak tegen zorgzame broer Jimmy uit te laten lopen op een flinke berisping met hooguit een tijdelijke royering van zijn ambt.
Kim en Jimmy sturen mogelijk aan op het feit dat dit een zaak is die in de basis eigenlijk alleen een jaren lange ruzie tussen twee broers is.

Jimmy heeft in zijn officiële verklaring aangegeven dan wel af en toe wrijving te hebben met Chuck, maar verder altijd voor hem klaar te staan en alles voor hem te doen, tot dagelijkse boodschappen toe. En verder dan wrijving of een deur intrappen zou het nooit komen, zeker geen geweld, want Chuck is uiteindelijk zijn broer en die zou hij nooit wat aandoen. Deze verklaring is door de balie bevestigd als gelezen en hierop mocht Jimmy verder gaan met zijn uitweidingen.

Jimmy bevestigd openlijk tegen de balie dat hij inderdaad op de tape te horen is, echter wil hij de balie overtuigen op welke vreemde misschien wel extreme manier deze tape tot stand gekomen is. Door notabene zijn eigen broer waarvoor hij altijd klaar staat vanwege zijn zeldzame 'ziekte', de broer die in bedenkelijke en onveilige omstandigheden woont en in het hele plaatje daardoor als minder toerekeningsvatbare broer kan worden gezien.

Om dit te bekrachtigen haalt Jimmy met fotobewijs de woonkamer volgeplakt met aluminium folie aan. Plus foto's van kranten en papieren gevaarlijk naast- en op olielampen. Omdat Chuck zogenaamd last heeft van elektromagnetische allergie. Een oude man met een dubieuze ziekte in zorgelijke woonomstandigheid.
Langs de zijlijn verschijnt zijn onwetende ex-vrouw, opgetrommeld door Jimmy, waardoor Chuck snapt dat hij wordt uitgelokt om door te slaan zodat ze zijn ware aard in zien. Maar hij dacht dit voortijdig af te wimpelen.

Om de dubieuze ziekte vervolgens te bekrachtigen wordt de truck met de accu uitgevoerd waardoor de balie bevestigd ziet dat Chuck langere tijd met een vol geladen accu in zijn borstzak prima functioneert.

Deze bekrachtigingen gaven Chuck wel de trigger waarvan Kim en Jimmy hoopte dat dit het zou geven. Chuck sloeg alsnog door en gooide er ook nog eens een heel epistel vol antipathie tegen Jimmy uit. Hierdoor bevestigd Chuck ongewild zijn dubieuze elektro allergie, plus de bevestiging dat hij al sinds dat Jimmy 9 was een hekel aan hem heeft, hem totaal geen geschikte advocaat vind en hem nooit die kansen had moeten bieden. Allemaal bewijzen dat Chuck gewoon wrok tegen zijn broer heeft, ongeacht wie hij is.

Nu deel twee in een volgende aflevering: Beinvloed Jimmy's verweer en Chuck's heftige reactie hierop de zaak dusdanig dat de balie een mildere uitspraak zal doen waarop Jimmy hoopt?
Maar niet voordat we eerst weer een aflevering krijgen waarin Mike en Gus weer flink de hoofdrol spelen, want die vind ik persoonlijk vermakelijker. Ik ga voor de scene waar Hector in de rolstoel beland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Theo74 ja dat is allemaal wel duidelijk, waar het mij om gaat is puur het korte gesprek tussen Kim en Chuck/Howard, en de expliciete "Bingo" en het angstvallige wachten van Jimmy op die uitslag van Kim. De manier waarop dat gefilmd werd deed mij vermoeden dat er meer achter zat, maar dat is tot nog toe niet gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Woy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:44:
@Theo74 ja dat is allemaal wel duidelijk, waar het mij om gaat is puur het korte gesprek tussen Kim en Chuck/Howard, en de expliciete "Bingo" en het angstvallige wachten van Jimmy op die uitslag van Kim. De manier waarop dat gefilmd werd deed mij vermoeden dat er meer achter zat, maar dat is tot nog toe niet gebleken.
Het kan zo simpel zijn dat het alleen de bevestiging is van de tweede tape, en daarmee de 'disbarment-strategie' van chuck bewijzen. Zodat ze hun eigen plannetje in werking kunnen zetten.
Of het kan zo ver gaan dat ze met een recording HHM mee willen sleuren in Chuck's downfall (Howard was er immers bij toen Chuck in de gang praktisch toegaf dat het een vooropgezet plan was).

Ik denk het eerste scenario. Ze hebben Chuck nu te pakken. En alhoewel ze geen vrienden zijn van Howard, zullen Jimmy&Kim denk ik niet achter hem aan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Het was weer een goede aflevering, ondanks het lineaire verloop en dat er niet heel veel voortgang werd geboek was de spanning om te snijden... ik kreeg het er bijna benauwd van zo spannend vond ik het. Ik ben benieuwd of Jimmy en Kim nog een verassing in petto hebben en zo ja wat het dan exact gaat zijn, het was iig zo'n aflevering die me weer heel veel doet afvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
JackBol schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:42:
[...]

Het kan zo simpel zijn dat het alleen de bevestiging is van de tweede tape, en daarmee de 'disbarment-strategie' van chuck bewijzen. Zodat ze hun eigen plannetje in werking kunnen zetten.
Of het kan zo ver gaan dat ze met een recording HHM mee willen sleuren in Chuck's downfall (Howard was er immers bij toen Chuck in de gang praktisch toegaf dat het een vooropgezet plan was).

Ik denk het eerste scenario. Ze hebben Chuck nu te pakken. En alhoewel ze geen vrienden zijn van Howard, zullen Jimmy&Kim denk ik niet achter hem aan komen.
Als Chuck disbarred wordt heeft HHM sowieso een probleem. Dan moeten ze hem uitkopen. En in het begin van de serie was al duidelijk dat ze dat niet kunnen betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fustje
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Ik zit oprecht weer te genieten van deze serie. Vooral de prachtige shots die erin verwerkt zijn.

Het rustige tempo van de serie vind ik eigenlijk wel een verademing, vergeleken met sommige andere series die geen enkel moment rust kennen. Zit misschien tussen m'n oren, maar ik voel me minder snel vermoeid na het kijken van een aflevering. /chuckmode :+

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Goede keuze ook om niet te switchen naar andere de verhaallijnen (Mike/Guz) tijdens de afgelopen aflevering. Dat zou alleen maar hebben afgeleid. Ook vond ik de flashbacks uitstekend gebruikt en echt een toevoeging. Vince for president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
pa1fw schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:10:
Zit misschien tussen m'n oren, maar ik voel me minder snel vermoeid na het kijken van een aflevering. /chuckmode :+
Dat heb nou juist niet met BCS... ondanks het langzame tempo vind ik de manier waarop ze de spanning opbouwen vermoeiend en bijna zenuwslopend, op een goede manier uiteraard. Ik moest na de laatste aflevering echt even 'op adem komen', snijdende spanning en alle vragen die bij mij opkomen... echt pffff. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het nadeel van BCS is dat je weet hoe het gaat eindigen. De weg er naar toe is heel interessant, maar ook wel sneu eigenlijk. Kim en Jimmy zijn wel een goed stel maar soms ook weer niet, en je weet nu al dat er ergens iets tussen die 2 fout gaat waarschijnlijk. ;(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Mja, hoe het eindigt weet je eigenlijk niet precies tot op de letter. Je weet uit BB hoe Jimmy's leven er op een ander moment uitziet.
Ik vond het erg grappig dat Huell op deze wijze z'n intrede heeft gemaakt. De scene van Jimmy bij Los Pollos Hermanos deed me sterk denken aan Walter die (geloof ik) ook iets dergelijks bij LPH heeft gedaan, of eigenlijk zal gaan doen. :P

Ik zou dus niet stellen dat je al exact weet hoe het eindigt, meer welke richting het uiteindelijk op gaat, maar ook het tijdspad is nog niet duidelijk voor me. Genoeg om te blijven kijken iig :)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
pa1fw schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:10:
Mja, hoe het eindigt weet je eigenlijk niet precies tot op de letter. Je weet uit BB hoe Jimmy's leven er op een ander moment uitziet.
Ik vond het erg grappig dat Huell op deze wijze z'n intrede heeft gemaakt. De scene van Jimmy bij Los Pollos Hermanos deed me sterk denken aan Walter die (geloof ik) ook iets dergelijks bij LPH heeft gedaan, of eigenlijk zal gaan doen. :P

Ik zou dus niet stellen dat je al exact weet hoe het eindigt, meer welke richting het uiteindelijk op gaat, maar ook het tijdspad is nog niet duidelijk voor me. Genoeg om te blijven kijken iig :)
De bestemming is geheel bekend, sterker nog, ieder seizoen opent daarmee, ze zullen vermoed ik het verhaal gaan vertellen tot hij inderdaad is ondergedoken en bij Cinnabon werkt. Maar deze serie gaat geheel over de reis en niet de bestemming... zo vermoed ik dat hij en Kim misschien nog wel gaan trouwen, want hij heeft het in BrBa over zijn ex-vrouw gehad en nu als Jimmy lijkt het er niet op dat hij al eerder getrouwd is geweest... en het lijkt mij niet dat Vince Gilligan een dergelijke detail zal vergeten gezien de enorme aandacht voor detail die hij in BrBa heeft laten zien en nu ook in BCS.
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste