Ik vind dat juist een voordeel van deze serie. Cliff hangers zijn voor mij een beetje een zwaktebod. Alsof de schrijvers bang zijn dat je de volgende keer niet verder kijkt als geen grote vraag open staat. Als de serie goed is, zoals BCS, dan kijk ik ook wel uit naar de volgende aflevering zonder cliff hanger.MicGlou schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:24:
en daarmee wordt dus eigenlijk nogmaals mijn grootste klacht met de serie voor mij bevestigd: ik vind het een goede serie, maar tot nu toe blijft er aan het einde van vrijwel iedere aflevering weinig spanning over. Alleen die scene met die tas met geld was echt een cliffhanger, verder wordt eigenlijk alles nog in dezelfde episode uitgelegd.
Volgens mij worden de diepere lagen van BrBa enigzins overschat. Er wordt nogal wat bijgezocht dat er volgens mij nooit bewust in is gestopt. Volgens mij hebben ze ook weinig bijgedragen aan het succes van de serie. De meeste mensen zien die diepere lagen namelijk niet, die kijken niet voorbij het oppervlak en dat oppervlak is zowel in BrBa als BCS erg goed.Vertelling en acteerwerk is verder sterk, de aflevering 'Five-O' vind ik bijvoorbeeld een van de beste stukjes televisie die ik ooit heb gezien. Maar die diepe lagen waar we allemaal zo naar op zoek zijn lijken tot nu toe eigenlijk niet zo diep te liggen... of Gilligan moet straks met de start van het nieuwe seizoen met een 'holy shit' momentje komen, maar begin nu toch echt te denken dat BCS simpelweg een lichtere aard heeft dan BrBa en er niet zoveel diepte in gebracht gaat worden.
PS. Daarmee is niet gezegd dat deze series of de kijkers oppervlakkig zijn.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.