Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 10:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

MicGlou schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:24:
en daarmee wordt dus eigenlijk nogmaals mijn grootste klacht met de serie voor mij bevestigd: ik vind het een goede serie, maar tot nu toe blijft er aan het einde van vrijwel iedere aflevering weinig spanning over. Alleen die scene met die tas met geld was echt een cliffhanger, verder wordt eigenlijk alles nog in dezelfde episode uitgelegd.
Ik vind dat juist een voordeel van deze serie. Cliff hangers zijn voor mij een beetje een zwaktebod. Alsof de schrijvers bang zijn dat je de volgende keer niet verder kijkt als geen grote vraag open staat. Als de serie goed is, zoals BCS, dan kijk ik ook wel uit naar de volgende aflevering zonder cliff hanger.
Vertelling en acteerwerk is verder sterk, de aflevering 'Five-O' vind ik bijvoorbeeld een van de beste stukjes televisie die ik ooit heb gezien. Maar die diepe lagen waar we allemaal zo naar op zoek zijn lijken tot nu toe eigenlijk niet zo diep te liggen... of Gilligan moet straks met de start van het nieuwe seizoen met een 'holy shit' momentje komen, maar begin nu toch echt te denken dat BCS simpelweg een lichtere aard heeft dan BrBa en er niet zoveel diepte in gebracht gaat worden.
Volgens mij worden de diepere lagen van BrBa enigzins overschat. Er wordt nogal wat bijgezocht dat er volgens mij nooit bewust in is gestopt. Volgens mij hebben ze ook weinig bijgedragen aan het succes van de serie. De meeste mensen zien die diepere lagen namelijk niet, die kijken niet voorbij het oppervlak en dat oppervlak is zowel in BrBa als BCS erg goed.

PS. Daarmee is niet gezegd dat deze series of de kijkers oppervlakkig zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:08:
Volgens mij worden de diepere lagen van BrBa enigzins overschat. Er wordt nogal wat bijgezocht dat er volgens mij nooit bewust in is gestopt. Volgens mij hebben ze ook weinig bijgedragen aan het succes van de serie. De meeste mensen zien die diepere lagen namelijk niet, die kijken niet voorbij het oppervlak en dat oppervlak is zowel in BrBa als BCS erg goed.

PS. Daarmee is niet gezegd dat deze series of de kijkers oppervlakkig zijn.
Die vind ikzelf niet zo overschat en ze zijn er zeker grotendeels bewust ingestopt, Gilligan heeft toen zelfs een speciale sessie gedaan waarin vragen mbt details en achtergrond etc aan hem konden worden gesteld en de meeste bevestigde hij. Maar dat is juist de stijl van Gilligan, die is heel erg op de details waardoor je al heel veel kleine dingen herkent als je goed op let, hij gebruikt ook heel veel elementen die in principe al stukjes plot verraden alleen moeten ze wel opvallen en hij doet dat uiteraard heel voorzichtig. Voor ieder enigszins belangrijk karakter bedenkt en schrijft hij ook een stukje achtergrond ondanks dat het totaal niet gebruikt wordt puur omdat hij dus vind dat het verhaal moet kloppen. Het is o.a. juist waarom BrBa zo geprezen werd, zijn unieke stijl en hoe diep hij in de details duikt en hoe hij daarin omgaat met verhaal en karakter ontwikkelingen.

Maar wat hij in BrBa zo sterk deed waardoor de serie veel diepte kreeg is dat hij meerdere rode draden erin had zitten en daardoor die enorme morele dualisme waarin Walt altijd verkeerde... dat is het element wat ik bij BCS mis... het is allemaal vrij straight forward. Wel verassing maar daarna resten er altijd maar weinig vragen. Maar dat is misschien een valse verwachting van mij geweest, maar het lag denk ik alleen totaal in de lijn der verwachting :) Iedere aflevering bouwt een stukje spanning op maar maakt het diezelfde aflevering ook weer af... ik hou namelijk wel van een beetje cliffhanger tussendoor. Ik kan mij ook niet helemaal vinden in jouw mening daarover want dat hangt er maar vanaf vind ik, het kan zeker veel toevoegen. Cliffhangers hoeven ook niet altijd nodig te zijn en zeker niet iedere aflevering. maar zelfs het seizoen eindigt naar mijn gevoel erg lauwtjes, het lijkt nu toch wel duidelijk wat er volgend seizoen gaat gebeuren.

Ik kom heel negatief over maar ben het niet hoor, ik vermaak mij prima... ik had alleen wat meer 'intrige' verwacht omdat het normaal gesproken de stijl van Gilligan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Marzman schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:03:
[...]
Dat was inderdaad zijn naam toen.
Klopt, maar het is nog niet zijn officiele advocatennaam. Dat zal wel komen, volgend seizoen, omdat hij nu niets meer met mcGill te maken wil/lijkt te willen hebben.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

enchion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:58:
[...]

Nu is het een beetje simpel, klinkt idd alsof Vince het safe gespeeld heeft om aansluiting met BB te behouden indien de serie niet verlengd zou worden.
Dat er een tweede seizoen zou komen was al vrij vroeg bekend:
In June 2014, a second season of 13 episodes was ordered, with the episodes expected to air in early 2016.
wikipedia -> http://tvbythenumbers.zap...-better-call-saul/275154/

Als het in juni bekend werd, wist Gilligan het al eerder; en het feit dat de pilot is overgeslagen zegt ook wel iets.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 14:46
Moet zelf zeggen dat ik het soms wel amusant vind hoe diep mensen zoeken in series als Breaking Bad en BCS. Je zou bijna denken dat het een of ander heilig geschrift is geworden.

Kom op zeg, het is een serie, er zitten aardig wat subtiele hints in. Maar zo diep gaan zoeken als sommige doen? Nee, dat is een beetje overdreven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Het gaat om detail denk ik.
Voorbeeld: http://www.fastcodesign.c...king-bads-wardrobe-colors
Ik zou er niet aan beginnen, maar er is wel een duidelijk patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
lanerios schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:01:
Moet zelf zeggen dat ik het soms wel amusant vind hoe diep mensen zoeken in series als Breaking Bad en BCS. Je zou bijna denken dat het een of ander heilig geschrift is geworden.

Kom op zeg, het is een serie, er zitten aardig wat subtiele hints in. Maar zo diep gaan zoeken als sommige doen? Nee, dat is een beetje overdreven.
Ja joh? Volgens mij doe jij daar zelf flink aan mee... zullen we bijvoorbeeld het film topic even doornemen? :+

Persoonlijk vind ik dat juist het leuke bij dergelijke series, helemaal als blijkt dat je vermoedens waar blijken te zijn... of juist volledig op het verkeerde been gezet zoals Gilligan regelmatig in BrBa deed. Dat is wat voor mij het kijken van vooral series zo interessant maakt tegenover films... er zit simpelweg veel meer diepte in omdat er veel meer ruimte is voor vertelling.

Iedereen mag dat uiteraard voor zichzelf weten, maar ik snap totaal niet wat je opmerking nou toevoegt behalve dan dat het toch wel enigszins denigrerend richting anderen is. Waarom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MicGlou schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:00:
[...]

Ja joh? Volgens mij doe jij daar zelf flink aan mee... zullen we bijvoorbeeld het film topic even doornemen? :+

Persoonlijk vind ik dat juist het leuke bij dergelijke series, helemaal als blijkt dat je vermoedens waar blijken te zijn... of juist volledig op het verkeerde been gezet zoals Gilligan regelmatig in BrBa deed. Dat is wat voor mij het kijken van vooral series zo interessant maakt tegenover films... er zit simpelweg veel meer diepte in omdat er veel meer ruimte is voor vertelling.

Iedereen mag dat uiteraard voor zichzelf weten, maar ik snap totaal niet wat je opmerking nou toevoegt behalve dan dat het toch wel enigszins denigrerend richting anderen is. Waarom toch?
Jep, maar zie bovenstaande post.. alle kleding kleuren gaan opschrijven voor een evt verborgen mening? Kom op zeg.. dat gaat echt veels te ver.

En waarom ik dat post? Omdat niet alle meningen juichend moeten zijn over dit soort dingen :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
lanerios schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:06:
[...]

Jep, maar zie bovenstaande post.. alle kleding kleuren gaan opschrijven voor een evt verborgen mening? Kom op zeg.. dat gaat echt veels te ver.

En waarom ik dat post? Omdat niet alle meningen juichend moeten zijn over dit soort dingen :p
"I want to do the color timing for each of these episodes where you sit with the colorist and make sure that the color of each individual scene is just the way you want it."
―Vince Gilligan, IndieWire interview, July 2012

Veels te ver he |:( .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
sjaak88 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:10:
[...]

"I want to do the color timing for each of these episodes where you sit with the colorist and make sure that the color of each individual scene is just the way you want it."
―Vince Gilligan, IndieWire interview, July 2012

Veels te ver he |:( .....
Is geen verborgen boodschap schat, dat is al iets wat jaren wordt gedaan. Daar is hij zeker niet uniek in hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
lanerios schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:06:
[...]

Nou en? Stoor jij je daar echt zo aan dat je iemand daarom enigszins indirect aanvalt? Ik vind eigenlijk ook dat jij je kritiek/mening richting anderen voor je moet houden maar dat doe jij toch ook niet... laat staan dat je het zelfs maar enigszins serieus zal nemen? Zal ik andersom namelijk ook niet doen... daar is dit draadje juist voor, om je mening/visie te kunnen plaatsen en daar leuk over te kunnen discussieren... gelijk dingen als nonsens afschrijven die je niet echt positief actief mee.

En sorry, maar die laatste zin is al vrij komisch op zich... dat is nou precies wat een mening is! Maar als het niet helemaal rijmt met wat jou mening is dan moeten mensen er maar niet zo om 'juichen'? Wauw... 8)7

Gaat men nu zo zitten speuren in verhaallijnen waar dergelijke dingen er niet bewust zijn ingestopt dan kan ik je begrijpen, maar Gilligan is juist een schrijver die heel bewust dat soort zaken verwerkt en sommige mensen vinden het leuk om dat soort dingen te herkennen en daar hoor ik tot zekere hoogte ook bij... ik ga uiteraard niet zover door notities e.d. te maken, maar ik let wel goed op.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 09-04-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Waar ik meer op doel zijn de 100en sub reddits "ja, met die ene kleur nagellak in episode 1 wordt al aangegeven wat er in seizoen 4 gebeurt". (wat voor zover ik weet onmogelijk was, seizoen 4 was meer een last effort om fans blij te maken)

Dat Vince en co al ideeën erachter hadden, ben ik het compleet mee eens. Ze wisten precies waaraan ze begonnen, en welke richting ze op wilden. Maar je kan ook overdrijven, dat is meer mijn punt.

En over die kleding is nauwelijks uniek.. Stanley Kubrick was daar net wat eerder in qua niveau in detail :p (En voor hem nog meer mensen)

Overigens waren mijn eerdere reacties wat te hard verwoord :) Ik doelde meer zoals op mijn 1e alinea, die echt bij elk klein kiezelsteentje gaan kijken wat de achterliggende gedachte is.

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 09-04-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Laat ik me ook maar in dit topic melden.
Na Breaking Bad ben ik gisteren ook begonnen met Better Call Saul.
De 1e aflevering keek ik zo weg, dus dat is een goed teken.
Wat ik er tot nu toe van snap is dat Jimmy's broer bij een grote firma werkt maar door ziekte even niet kan werken.
Het einde was ook verrassend, ben benieuwd met wat voor praatjes Saul komt bij Tuco.

De 1e aflevering was iig goed, nu maar hopen dat de hele serie net zo goed wordt als Breaking Bad.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 21:11

Rannasha

Does not compute.

Vince Gilligan heeft een AMA-sessie gehouden op Reddit: http://www.reddit.com/r/I.../i_am_vince_gilligan_ama/

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 10:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mooie vragen en antwoorden zitten er tussen!

Vooral deze _/-\o_
AzBrah
Who was the biggest prankster on the set of Breaking Bad?

RealVinceGilligan
Probably Bryan Cranston. He loved to tease Aaron Paul mercilessly. This came about after I told Aaron Paul early in the series that I had planned to kill off his character. From then on, every time a new script came out, Bryan would hurry to read it first so he could put on a sorrowful face and say to Aaron, “Gee buddy, I’m so sorry. You’re going out with a bang, at least.” And Aaron, God bless him, seemed to fall for it every time.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik vond de "Gag Reels" ook wel grappig van Bryan als hij rondloopt met die Emmy.
Zoiets:
YouTube: Breaking Bad - Season 2 - Gag Reel
edit:
deze bedoelde ik:
YouTube: Breaking Bad - Season 3 Gag Reel

[ Voor 22% gewijzigd door MrSleeves op 01-05-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hier zitten ook een paar juweeltjes in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben net klaar met het eerste seizoen. Ik weet nog niet of ik seizoen 2 ga kijken.
Het was een trage serie, veel te traag. Breaking Bad was soms ook traag, maar daar heb ik me geen moment aan gestoord. Bij Breaking Bad zie je duidelijk dat er dingen gedaan zijn om kijkers te trekken (weliswaar gave dingen) en je merkt dat bij Better Call Saul dit niet meer nodig was, omdat de BB fans toch wel gingen kijken.

Ik heb de eerste aflevering gekeken op de dag dat het uitkwam op Netlix. De laatste aflevering heb ik gister gezien, terwijl als ik een serie echt gaaf vind (zoals Daredevil) kijk ik een serie met 13 afleveringen in 1 á 2 weken.

Er zitten wat leuke stukken in, zoals Mike die in het huis van die 2 gestoorde mensen (The Kettlemens of zo) gaat inbreken, en het einde vond ik ook wel interessant, als je in de voorlaatste aflevering er achter komt dat de broer van Saul hem eigenlijk al zijn hele leven lang tegen werkt, omdat hij zelf te trots is.

Ik vind het dan op het eind een vrij onlogische keuze om niet met dat advocatenkantoor in gesprek te gaan, aangezien hij juist op die manier zijn broer kon laten zien dat hij het wel kan. Natuurlijk weten we dat hij redelijk succesvol wordt (uit Breaking Bad), maar dit was denk ik nog beter voor hem geweest.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

Hij doet het niet omdat hij dan nog in de klauwen van zijn broer zal zitten. Hij wil ontsnappen, hij wil daar weg. En op die manier is de keuze logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 21:59

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik ben net klaar met de eerste 10 afleveringen. Wel grappig dat de serie "Better Call Saul" heet, maar het eerste seizoen eigenlijk alleen maar de ontwikkeling van James McGill laat zien van Slippin' Jimmy tot Saul Goodman - en zelfs daar eigenlijk nog niet eens echt aankomt. :D

Ik ben benieuwd wat het volgende seizoen gaat brengen. Zullen we dan echt Saul Goodman zoals we hem kennen in actie gaan zien? Wanneer komt de volgende aflevering eigenlijk?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Ja, van Saul Goodman is nog niet veel te zien (behalve de flashbacks uit het openingsshot van de pilot) maar dat vind ik niet erg. Ik vind het tempo snel genoeg, je ziet nu echt hoe Jimmy probeert zich te bewijzen aan z'n oudere broer. De aflevering over Mike z'n achtergrond ("I broke my boy") vond ik ook ijzersterk.

Naar verwachting komt S02E01 in februari 2016.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47
"Early 2016"

Verder nog niets over bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Je ziet ook duidelijk hoe Jimmy en Mike door verschillende gebeurtenissen op ongeveer het zelfde moment de zelfde richting op gaan om "good criminals" te worden. Jimmy denkt "fuck it, ik ga me niet meer laten tegenhouden door The Right Thing" en Mike wil zijn schoondochter helpen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:06:
Je ziet ook duidelijk hoe Jimmy en Mike door verschillende gebeurtenissen op ongeveer het zelfde moment de zelfde richting op gaan om "good criminals" te worden. Jimmy denkt "fuck it, ik ga me niet meer laten tegenhouden door The Right Thing" en Mike wil zijn schoondochter helpen.
Ik vind het op het eind wel jammer dat hij niet besluit partner te worden bij dat andere bedrijf, dan zou hij iig die egoïstische broer te pakken hebben.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Zeker, maar dan zou hij nooit de Saul Goodman van Breaking Bad zijn geworden die we allemaal kennen en liefhebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 16:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Laatst de eerste 6 afleveringen gekeken, 1 per avond. Mijn vriendin vond de eerste aflevering niet zo en is toen een beetje afgehaakt. Ik ben wel doorgegaan met kijken, bij aflevering 7 aangekomen is mijn vriendin toch weer mee gaan kijken en toen hebben we maar meteen de rest van het seizoen afgekeken. Ik kan nu al niet wachten op het tweede seizoen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 14:26
Is er al iets bekend over het nieuwe seizoen?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Jaaa, seizoen 2 is begonnen!

[ Voor 31% gewijzigd door Reverb_ op 15-02-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vandaag in de VS, morgen hier op Netflix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Komt het hele seizoen er in een keer op? Anders wacht ik nog wel even met het heractiveren van mijn Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sjurm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:29:
Komt het hele seizoen er in een keer op? Anders wacht ik nog wel even met het heractiveren van mijn Netflix.
Nee het zijn wekelijkse uitzendingen, netflix produceert het ook niet zelf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Woy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:32:
[...]

Nee het zijn wekelijkse uitzendingen, netflix produceert het ook niet zelf.
Ah oke, jammer. Dan wacht ik nog even. Binnenkort ook House of Cards en die is dacht ik wel van netflix. Dat zal wel weer comakijken worden tzt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sjurm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:29:
Komt het hele seizoen er in een keer op?
Nee, elke week een nieuwe aflevering.
Anders wacht ik nog wel even met het heractiveren van mijn Netflix.
Of je kijkt het braaf wekelijks, dan heb je iedere week iets om naar uit te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Alex) schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Nee, elke week een nieuwe aflevering.

[...]

Of je kijkt het braaf wekelijks, dan heb je iedere week iets om naar uit te kijken :P
Dat is ook weer zo. Nu moet ik elke week al braaf op Suits wachten en binnenkort begint Vikings weer. Waarom moeten al die series ook allemaal tegelijk weer beginnen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sjurm schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:36:
[...]

Ah oke, jammer. Dan wacht ik nog even. Binnenkort ook House of Cards en die is dacht ik wel van netflix. Dat zal wel weer comakijken worden tzt :p
House of Cards zal inderdaad wel in 1 keer op Netflix staan ( 4 maart ). Die wordt in opdracht van Netflix geproduceerd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aflevering is best geinig, maar erg.. verwarrend.

Eerste scene heeft (nog) geen verbinding met de serie, en de laatste scene is al helemaal verwarrend.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Wat was er met die ring eigenlijk? Was dat iets van vorig seizoen, of moet het nog uitgelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

corset schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:07:
aflevering is best geinig, maar erg.. verwarrend.

Eerste scene heeft (nog) geen verbinding met de serie, en de laatste scene is al helemaal verwarrend.1
Ik vind dat nou net van die momenten waaraan je merkt dat het gekoppeld is aan Breaking Bad. Daar had je ook van die momenten en scenes waar je zat te wachten op niks en het toch niet vervelend wordt. Bij die laatste scene met dat knopje zat ik echt te denken "doe het niet, blijf er nou van af, je kan toch lezen", en dat allemaal voor een stom knopje dat niks lijkt te doen (maar vast gevolgen zal hebben).

Die eerste scene is van na BB, dat zal ooit ook vast nog wel een plek in de serie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
De openingsscène, dat is gewoon het vervolg op de eerdere openingsscènes die ook al in het eerste seizoen zaten. Klein detail daarbij dat hij op de muur 'SG was here' gekrast heeft, Saul Goodman dus, en niet iets wat naar James McGill verwijst. Wil dat zeggen dat hij in z'n hoofd zijn verleden nog niet helemaal losgelaten heeft? Geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:58
De openingsscene en dat laastste scene geeft voor mij vooral weer welke verandering hij in denken heeft doorstaan. Vroeger toen hij nog werkte in de lunchroom zou hij die deur niet openen om maar geen gedoe te krijgen met de politie en niemand tot last te zijn. Een brave burger.
Nu ziet hij een zelfde soort situatie en vraagt zich af: is het zo erg om een keertje iets te doen tegen de regels in? Hij doet het, en er gebeurt niets. Check in zijn hoofd dat de regels af en toe best een beetje verbogen mogen worden.

btw... zouden jullie die buitendeur hebben geopend (in de openingsscene?) Ik twijfel nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 20:56
De openingsscène speelt zich af na breaking bad! Vroeger is in dit geval dus later. Alle scènes in grijstinten spelen zich af na breaking bad.

[ Voor 26% gewijzigd door Doekje op 16-02-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
segil schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:50:
btw... zouden jullie die buitendeur hebben geopend (in de openingsscene?) Ik twijfel nog :p
Ik heb het idee dat hij de deur vooral niet opent omdat hij op de vlucht is voor de politie, en daarom geen slapende honden wakker wil maken.

Zelf had ik die deur vrij snel geopend als er niet snel iemand langs kwam om mij te bevrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Woy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:52:
[...]

Ik heb het idee dat hij de deur vooral niet opent omdat hij op de vlucht is voor de politie, en daarom geen slapende honden wakker wil maken.

Zelf had ik die deur vrij snel geopend als er niet snel iemand langs kwam om mij te bevrijden.
Maar hij zag de schoonmaker ook al dus wellicht dacht die dat meneer toch wel langs kwam. Die deur kon die altijd nog uit :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:50:
De openingsscene en dat laastste scene geeft voor mij vooral weer welke verandering hij in denken heeft doorstaan. Vroeger toen hij nog werkte in de lunchroom zou hij die deur niet openen om maar geen gedoe te krijgen met de politie en niemand tot last te zijn. Een brave burger.
Nu ziet hij een zelfde soort situatie en vraagt zich af: is het zo erg om een keertje iets te doen tegen de regels in? Hij doet het, en er gebeurt niets. Check in zijn hoofd dat de regels af en toe best een beetje verbogen mogen worden.

Nee het is precies anders om. Vroeger zat hij gewoon aan de knoppen terwijl dat niet mocht. "Nu" hij zo terug getrokken leeft en werkt in die lunchroom doet/durft hij dat niet meer.

Ik had hem absoluut open gemaakt trouwens. Politie begrijpt zoiets heus wel. Zeker de Nederlandse.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vind het wel verwarrend, want in die zwartwit stukken ziet hij er heel wat jonger uit (imho)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 20:56
in seizoen 1 zie je hem in de zwart witte stukken kijken naar een videotape van reclames in zijn Saul Goodman jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Fire69 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:56:
Ik vind het wel verwarrend, want in die zwartwit stukken ziet hij er heel wat jonger uit (imho)...
Dit vond ik dus ook..
En niet z'n klein beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:52:
[...]

Als jij in zijn situatie, ouder en wijzer dus, jezelf afvraagt "2 en een half uur zitten" of "25 jaar zitten", dat jij ook kiest om dan maar 2,5 uur in het stinkhok te zitten.

Uiteindelijk is iedereen ook vermoord of opgepakt geworden aan het einde van Breaking Bad, er zijn er maar 3 mee weg gekomen van alle mensen (denk aan getal van 50-100) met wie Saul in BB tijd temaken heeft gehad. (Hijzelf, Jesse, en Skyler.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Doekje schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:20:
De openingsscène speelt zich af na breaking bad! Vroeger is in dit geval dus later. Alle scènes in grijstinten spelen zich af na breaking bad.
Ja nu je het zegt, inderdaad... dat was ik ff vergeten van deel 1. Thanks voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
nvm, niet goed gelezen.

[ Voor 78% gewijzigd door enchion op 19-02-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Huh...ok dan was ik er toch echt even uit. Ga toch eens wat terugkijken misschien?
Ik dacht ook dat z/w vroeger was. Werkend in een donutshop niets durven om maar niet voor gek te staan. En nu langzaamaan meer en meer de grenzen opzoekend...

Maar het is dus andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik was er ook weer even uit met die zwart wit beelden.

Is die fles drank die ze bestellen met die rare dop trouwens dezelfde als ook in BB zit? (toen die drugsbaron oid op dat terras zo'n dure fles dronk en daarna iedereen neergeschoten werd).

Zo ja, grappig detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je ziet een beetje dat hij ouder moet lijken doordat zijn haar bovenop erg dun is en hij kaal begint te worden. Daar zoemde ze nog even extra op in, waarschijnlijk omdat dit het enige detail was wat werkte :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Persoonlijk had ik een "Previous in Better Call Saul..." aan het begin van S02E01 wel prettig gevonden om weer even in te komen.

Verder blijf ik het een traag maar ergens toch boeiend verhaal vinden. Om te spreken over: "Je blijft toch kijken hè."

De minimale detaills welke naar BB verwijzen zijn leuk en geven misschien net even dat vleugje opsmuk bij soms saaie momenten, alsof het toch weer heel even BB is.

Ik blijf kijken en vooral hopen dat het verhaal ietsje meer tempo, plotwendingen en BB spanning krijgt.
BB zal het nooit worden, maar ik hoop nogmaals dat het iets meer die kant van schrijven op zal gaan.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
enchion schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:42:
[...]
Als jij in zijn situatie, ouder en wijzer dus, jezelf afvraagt "2 en een half uur zitten" of "25 jaar zitten", dat jij ook kiest om dan maar 2,5 uur in het stinkhok te zitten.
Ja in zijn situatie is het misschien anders, al zou ik dan ook denken dat je echt geen argwaan bij de politie wekt als je een deur opent omdat je opgesloten zit. Juist als je afwijkend gedrag vertoond val je op.
Uiteindelijk is iedereen ook vermoord of opgepakt geworden aan het einde van Breaking Bad, er zijn er maar 3 mee weg gekomen van alle mensen (denk aan getal van 50-100) met wie Saul in BB tijd temaken heeft gehad. (Hijzelf, Jesse, en Skyler.)
Klopt, ik vind het ook wel mooi hoe ze weergeven dat hij compleet gebroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 18:35

The_Worst

Unox

Theo74 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:02:
Persoonlijk had ik een "Previous in Better Call Saul..." aan het begin van S02E01 wel prettig gevonden om weer even in te komen. (...)
Ik had dat. ;)

De sfeer blijft fantastisch. Ik had in seizoen 1 moeite om door de eerste 3 afleveringen te komen maar daarna ging het lekker door.

Ik ben benieuwd waar de schakelaar voor was. Zal nog wel een keer weer op zijn pad komen later in het seizoen. :9

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

The_Worst schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:19:
[...]
Ik had dat. ;)

De sfeer blijft fantastisch. Ik had in seizoen 1 moeite om door de eerste 3 afleveringen te komen maar daarna ging het lekker door.

Ik ben benieuwd waar de schakelaar voor was. Zal nog wel een keer weer op zijn pad komen later in het seizoen. :9
Denk zelf dat het niets bijzonders was, meer iets dat hij zich niet meer zo strak aan de regels houd ;)
Ben wel benieuwd of Playuh of Nacho zijn eerste echte badguy client wordt.

Kwam deze nog tegen;
I'M THE ONE WHO FLIPS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Donstil schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:53:

Ik had hem absoluut open gemaakt trouwens. Politie begrijpt zoiets heus wel. Zeker de Nederlandse.
Niet als je op de vlucht bent, maar dat was ik ook even vergeten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Fire69 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:56:
Precies, dat had ik dus ook. Herinner me weinig van BB, serie viel heel erg tegen itt de hype erom heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Theo74 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:02:
Persoonlijk had ik een "Previous in Better Call Saul..." aan het begin van S02E01 wel prettig gevonden om weer even in te komen.
[...]
Oh die had ik wel, maar ik keek niet via Netflix O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Afvalzak op 17-02-2016 09:00 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 08-07 11:19
Fire69 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:19:
Wat was er met die ring eigenlijk? Was dat iets van vorig seizoen, of moet het nog uitgelegd worden?
Was dat niet de ring van zijn vriend die vorig seizoen dood ging? Hij ging toen hij in de put zat op reis naar z'n oude woonplaats en kwam een vriend tegen waarmee ze willekeurige mensen voor de gek gingen houden.

Die vriend deed dan alsof hij dood ging, terwijl Saul met de willekeurige voorbijganger 'm dan ging beroven. Saul zag zogenaamd een gigantisch duur horloge en verkocht dat voor $500 aan de voorbijganger terwijl het in werkelijkheid om goedkope namaak ging.

De laatste keer dat ze dat deden kreeg die vriend echter een hartaanval en was het gebeurd.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XyritZz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:12:
[...]

De laatste keer dat ze dat deden kreeg die vriend echter een hartaanval en was het gebeurd.
Thanks, was ik al vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:51
Vind die kerel in zijn Hummer wel een overdreven typetje :p niemand is toch zó dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:05:
Vind die kerel in zijn Hummer wel een overdreven typetje :p niemand is toch zó dom
Je zult ze de kost moeten geven :p Wat een pannenkoek met z'n gele schoenen en baseball kaartjes, ha! Vraag me of hijzelf er al was achtergekomen dat al zijn geld weg was.

"ALL ABOARD!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:51
segil schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:17:
[...]
Vraag me of hijzelf er al was achtergekomen dat al zijn geld weg was.
Ja :) want hij versprak zich daar even! Dat er "quite a lot of money" gestolen was oid. Daarna richtte hij zich snel weer tot de baseball kaartjes.

Maar elk normaal denkend persoon zou toch niet in zulke kleren rondlopen en zo'n auto rijden als je je op het illegale pad begeeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Ja :) want hij versprak zich daar even! Dat er "quite a lot of money" gestolen was oid. Daarna richtte hij zich snel weer tot de baseball kaartjes.

Maar elk normaal denkend persoon zou toch niet in zulke kleren rondlopen en zo'n auto rijden als je je op het illegale pad begeeft :p
Nope... en ook niet de politie erbij roepen, ook al gaat het om z'n kaartjes... any way.. ik denk dat deze IT-er de eerste klant wordt van Saul Goodman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 16:29
"you are gonna have to make a video" :)

Goed gelachen met deze aflevering, briljante dialogen tussen Vaas en die IT guy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 00:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

"Are you still morally flexible?"

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Het is een beetje rustig met de reacties op S02E02? Ik vind het wederom een zeer vermakelijke aflevering. Een vraag die ik heb is wat de intentie van Chuck (de broer van) is om tijdens de meeting binnen te komen. Om Jimmy te sarren? Of omdat hij wellicht toch trots is op zijn broertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Sowieso deels sarren denk ik inderdaad. Hamlin biedt hem ook direct de stoel aan het hoofd van de tafel aan, maar Chuck neemt een andere, de stoel waarvan hij veel beter Jimmy aan kan kijken.

Prachtig in beeld gebracht ook weer :) Op Reddit heeft iemand een boel shots verzamelt: http://imgur.com/a/KVEGg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02

vooghel

Cunning linguist

Of hij is nieuwsgierig en wil zien hoe Jimmy het doet.

Ik vind het mooi om te zien hoe zijn pad naar Saul Goodman steeds verder wordt ingezet. Hij heeft geen probleem met het falsificeren van bewijs, daar gaat hij Kim door verliezen en mogelijk ook zijn baan bij Ed Begley jr. De combinatie van een flexibele moraal, een sterk juridisch inzicht, een meer dan soepele babbel en een aimable persoonlijkheid jegens cliënten maakte Saul in BB zo'n effectieve advocaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 00:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

vooghel schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:21:
Hij heeft geen probleem met het falsificeren van bewijs, daar gaat hij Kim door verliezen en mogelijk ook zijn baan bij Ed Begley jr.
Ik dacht eigenlijk dat hij er zelf ook van schrok, omdat hij het nog niet zo bekeken had.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Prachtig einde weer :D

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Spooksel

Spooksel!

Heerlijke episode hoor :D Prachtige serie!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 09:51
Helemaal geweldig.
Zoveel detail, zoveel humor, alles wordt rustig en uitgebreid (of juist niet) verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 21:58

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

segil schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:12:
Een vraag die ik heb is wat de intentie van Chuck (de broer van) is om tijdens de meeting binnen te komen. Om Jimmy te sarren? Of omdat hij wellicht toch trots is op zijn broertje?
Om 'm te zien falen, dat was aan het eind van S01 wel duidelijk. Hij vindt dat Jimmy het niet verdient om advocaat te zijn en al helemaal niet bij een prestigieus advocatenkantoor. Toen Howard dat vertelde was het alsof blikken konden doden :P

Beste momenten deze ep imo; Mike vs. Nacho en dat hele stuk op het politiebureau met die taarten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 21:08
Kom nu om de hoek kijken...
S2 is dus al 3 episodes bezig dus.

Hmm.. Inhalen, of wachten tot het compleet is en dan in eens kijken :/

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 22:25
Of gewoon eerst seizoen 1 kijken. Dan (afhankelijk van je tempo) even wachten tot seizoen 2 klaar is.
Heb seizoen 1 in redelijk korte tijd gezien, maar vind het nu (verrassend genoeg) niet storend om steeds een week te moeten wachten.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Nummertje drie net gezien. Ik baal wél dat ik weer een week moet wachten :P Was weer genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij werkt zich wel steeds verder in de problem, hij liegt alsof zijn leven er vanaf hangt. :P
Geen solliciting gedaan, toestemming voor de tv-spot gevraagd, ...
Ik denk niet dat hij er nog lang zal werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Man wat een mooie aflevering weer! Prachtig stuk in die bus aan het begin hahaha. Jammer dat ik weer een week moet wachten want wil graag weten hoe het verder gaat.

Mooie televisie! Echt weer een aanrader. Alles wordt mooi opgebouwd en herken ook een hoop breaking bad elementen. Al met al stelt Better Call Saul mij zeker niet teleur!

[ Voor 0% gewijzigd door Cassiuskleij op 01-03-2016 20:36 . Reden: Typo ]

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:48
Wat een heerlijke serie! Ik geniet eigenlijk het meest van de stukken met Mike. Eerst lol met die hummer gast, nu even wat serieuzere "problemen“ bij/met die vrouw (was dat nou zijn dochter?).
Heb nu ook wel het idee dat het langzamerhand erg dicht bij BB in de buurt komt qua tijdlijn. Zou me niks verbazen (en erg leuk lijken) als Gustavo Fring binnenkort in beeld komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
FoxLenny schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:26:
Wat een heerlijke serie! Ik geniet eigenlijk het meest van de stukken met Mike. Eerst lol met die hummer gast, nu even wat serieuzere "problemen“ bij/met die vrouw (was dat nou zijn dochter?).
Heb nu ook wel het idee dat het langzamerhand erg dicht bij BB in de buurt komt qua tijdlijn. Zou me niks verbazen (en erg leuk lijken) als Gustavo Fring binnenkort in beeld komt....
Schoondochter. In het eerste seizoen zie je dat hij bij de politie corrupt was en dat zijn zoon (ook bij de politie) dat niet wilde worden. Die is toen omgebracht door andere corrupte agenten en zij bleef achter als weduwe. Nu zorgt hij voor haar als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:48
segil schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Schoondochter. In het eerste seizoen zie je dat hij bij de politie corrupt was en dat zijn zoon (ook bij de politie) dat niet wilde worden. Die is toen omgebracht door andere corrupte agenten en zij bleef achter als weduwe. Nu zorgt hij voor haar als het ware.
Owja, dat was het, dankje! Kan me nog goed die scène herrineren dat hij wraak nam, maar was even de details kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 22:27

mark-k

AKA markkNL

El Pollo Loco was volgens mij al een hele tijd bezig in de Meth business en Mike werkte al vrij lang voor hun en voor Saul, we zijn nog lang niet bij BB aangekomen. begin van BB speelde zich af in september 2009, BCS zit nu ergens eind 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Fire69 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:59:
Hij werkt zich wel steeds verder in de problem, hij liegt alsof zijn leven er vanaf hangt. :P
Geen solliciting gedaan, toestemming voor de tv-spot gevraagd, ...
Ik denk niet dat hij er nog lang zal werken :D
Hij legt wel een hele goede basis voor het "foute" kantoor in de toekomst.;)
En ik vermoed dat als zijn vriendin hier achter komt dat snel voorbij is.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 11:36
Mooi detail vond ik dat ze die reclame spot gingen opnemen en Jimmy/Saul zegt dat hij een dolly nodig heeft om een mooie opname te kunnen maken. Vervolgens geven die jongens aan dat ze geen dolly bij zich hebben en Saul zegt: "dan improviseren we wel wat". Vervolgens zie je in de clip dat ze die stoellift hebben gebruikt van dat oude vrouwtje waarmee ze naar beneden komt als ze de spot gaan opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik dacht bij de laatste scène even dat de persoon voor wie Mike de klus moest doen de 'Chicken Man' was. Het leek namelijk wel een beetje alsof ze tussen de kippenhokken stonden.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:06
Ik denk dat het nog seizoenen duurt voor er BB badguys ten tonele verschijnen (if ever). Enige link er naar tot nu toe is het feit dat 'Vaas' (:P) werkt voor Tuca Salamanca. (Mike chanteerde 'Vaas' er mee zijn bijbaantje te verklappen tegen Tuco)

Ik vind de serie trouwens echt briljant. Het halve eerste seizoen moest er opgebouwd worden, een aantal collega kijkers is toen afgehaakt, de pussy's. Het nieuwe seizoen begint echt het echt naar het niveau van BB te groeien, damn...

[ Voor 32% gewijzigd door EvaluationCopy op 02-03-2016 09:49 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Top serie weer. Die dierenarts zat toch ook in BB?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 15:09
Je merkt ook echt hoe goed Bob Odenkirk deze serie draagt. Bijvoorbeeld die busscène aan het begin van de nieuwe aflevering, zo goed gespeeld.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben zeer benieuwd hoe dit uitspeelt. De laatste scene kwam voor mij een beetje uit de lucht vallen. Dat ie een spot uitzendt; soit, als je de cijfers ernaast ziet ben je eruit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 12:01
Ik ben het met je eens dat het niet supervreemd is dat hij een spotje heeft laten maken zonder toestemming, zeker aangezien hij een leidinggevende is van een afdeling welke contact moet leggen met mensen en hij het spotje eerder al had geopperd in een conversatie.

Aan de andere kant kan me er wel iets bij voorstellen dat als iemand zonder toestemming een spotje zou laten maken van het bedrijf waar je eigenaar van bent je niet helemaal vrolijk wordt :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik denk dat het advocatenbureau super conservatief is. Ze spraken er ook over hoeveel moeite ze erin hadden gestoken om de vorige commercial te maken (die aardig boring was). Ik verwacht dat wanneer de video in de volgende aflevering wordt getoond aan de partners ze zullen ontploffen hoe radicaal de video is, en Jimmy doei doei kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02

vooghel

Cunning linguist

Ze hadden het er eerder al over hoe er meerdere vergaderingen waren gewijd aan de geanimeerde achtergrond van het de text-only commercial. En dit is wel een paar stappen verder...
FireSonus schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:04:
Mooi detail vond ik dat ze die reclame spot gingen opnemen en Jimmy/Saul zegt dat hij een dolly nodig heeft om een mooie opname te kunnen maken. Vervolgens geven die jongens aan dat ze geen dolly bij zich hebben en Saul zegt: "dan improviseren we wel wat". Vervolgens zie je in de clip dat ze die stoellift hebben gebruikt van dat oude vrouwtje waarmee ze naar beneden komt als ze de spot gaan opnemen :P
:D Dat realiseer ik me nu pas, had het helemaal niet door toen ik die spot zag 8)7

Wel herkende ik de klassieke quote toen de oude dame in de stoellift naar beneden kwam: "I'm ready for my close-up, Mr. McGill" _O_

[ Voor 11% gewijzigd door vooghel op 02-03-2016 22:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-07 23:33

s0kkie

Cowabunga

Ik realiseer me nu pas dat Vaas van Far Cry 3 best veel op Nacho van BCS lijkt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 03-03-2016 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:50

steveman

Comfortabel ten onder

s0kkie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:15:
Ik realiseer me nu pas dat Vaas van Far Cry 3 best veel op Vaas van BCS lijkt 8)7
Z'n stem ook vooral he... :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 15:06
s0kkie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:15:
Ik realiseer me nu pas dat Vaas van Far Cry 3 best veel op Vaas van BCS lijkt 8)7
Really :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 09:59
Onlangs weer begonnen met Breaking Bad, kwam in de eerste 3 aflevering ergens een bekende uit Better Call Saul tegen.

spoiler:
In Better Call Saul maken Jimmy en Kim op den duur één of andere stockbroker een fles dure tequila afhandig.

Deze zelfde stockbroker zit ook in Breaking Bad.
De eerste keer bij de bank, als Walter geld stort voor een cheque voor de borg voor de arts. Hier is de stockbroker net zo irritant/arrogant bezig als in Better Call Saul (continu aan het bellen via zijn bluetooth headset etc.).

De 2e keer is als Walt tijdens een autoritje ineens last krijgt van een erg hevige hoestbui, vervolgens zet hij zijn auto aan de kant bij een benzinepomp. Op dat moment komt die irritante stockbroker ook weer langs, parkeert zijn auto en loopt al bellend de winkel binnen.

Walt zorgt er vervolgens met een ramentrekker voor dat de accu van de irritante stockbroker kortsluit, vervolgens ontploft deze en staat de hele auto in brand.
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste