Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Ben overigens wel benieuwd, zal Kim de ex-vrouw van Jimmy/Saul zijn waar hij het over heeft in BrBa? Hij lijkt in deze aflevering toch wel erg gedreven om haar aandacht te krijgen en ze is terughoudend maar voelt ook duidelijk wat voor hem... ik vermoed dat zij wel eens de reden van de transformatie tot Saul kan zijn omdat ze zijn hart breekt oid.
Ik denk dat ze hem laat zitten op het moment dat Saul het donkere pad op gaat, omdat zijn integriteit de hoofdreden is dat ze gek op hem is.
(maar ik hoop op iets veel briljanters uit de hoed van Vince)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Ik voel mij toch een beetje op het verkeerde been gezet op een positieve manier door de laatste aflevering... ik begin eigenlijk een beetje met liefde te walgen van die sympathieke Jimmy terwijl ik er juist helemaal klaar voor was om hem 'Saul' met liefde te haten :) Ik had echt verwacht dat het eigenlijk altijd al een onderkruipsel was... maar jeetje, zeker deze laatste aflevering is wat dat betreft echt een beetje een twist. Tot nu toe lieten ze het nog een beetje in het midden, maar Saul was dus toen hij nog Jimmy was gewoon een ouwe goedzak. O-)

Het begon allemaal wel een beetje zoals verwacht, maar ik begin nu te vermoeden dat die eerste paar afleveringen er waren om de bekkies even lekker te spekken maar dat aan het einde van het seizoen het roer flink wordt omgegooid... hij lijkt nu juist hard op weg naar succes als een integere advocaat, ze gaan hem denk ik eerst omhoog te werken om hen daarna spreekwoordelijk van grote hoogte te laten vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 25-03-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Denken jullie niet dat Mike er ook voor zorgt dat Jimmy, Saul wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

MicGlou schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:01:
Ik voel mij toch een beetje op het verkeerde been gezet op een positieve manier door de laatste aflevering... ik begin eigenlijk een beetje met liefde te walgen van die sympathieke Jimmy terwijl ik er juist helemaal klaar voor was om hem 'Saul' met liefde te haten :) Ik had echt verwacht dat het eigenlijk altijd al een onderkruipsel was... maar jeetje, zeker deze laatste aflevering is wat dat betreft echt een beetje een twist. Tot nu toe lieten ze het nog een beetje in het midden, maar Saul was dus toen hij nog Jimmy was gewoon een ouwe goedzak. O-)

Het begon allemaal wel een beetje zoals verwacht, maar ik begin nu te vermoeden dat die eerste paar afleveringen er waren om de bekkies even lekker te spekken maar dat aan het einde van het seizoen het roer flink wordt omgegooid... hij lijkt nu juist hard op weg naar succes als een integere advocaat, ze gaan hem denk ik eerst omhoog te werken om hen daarna spreekwoordelijk van grote hoogte te laten vallen.
Iets met horloge scam :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
Reinier schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:10:
Ja van buiten is het zo'n default saaie strip mall (op het opblaasbare vrijheidsbeeld op het dak na), maar de binnenkant met de achthoekige kamer, de pilaren en de patrijspoortraampjes is niet echt standaard.
Misschien koopt Jimmy gewoon dat nagelsalon en begint ie daarmee zijn Better Call Saul praktijk? :)
*edit* Ik zit eigenlijk vaak locaties te scouten terwijl ik naar deze serie kijk 8)7 Is dat misschien zijn kantoor in BB? Betekent die plek iets in BB? ... etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 26-03-2015 21:57 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Je haalt de tijden door elkaar, die horloge scam was een flashback uit zijn jongere jaren... plus dat het hem nog niet per definitie slecht maakt. Maar op 'dit moment' lijkt hij toch hard op weg om zijn plaatsje in de hemel te verdienen :) Had dan gezegd die scam met die skaters... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

MicGlou schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:25:
[...]

Je haalt de tijden door elkaar, die horloge scam was een flashback uit zijn jongere jaren... plus dat het hem nog niet per definitie slecht maakt. Maar op 'dit moment' lijkt hij toch hard op weg om zijn plaatsje in de hemel te verdienen :) Had dan gezegd die scam met die skaters... ;)
Doelde er meer op dat hij dus toen al slechte dingen deed (en we weten dat hij het ook blijft doen..). Hij doet zijn best om eerlijk aan zijn geld te komen maar dit doet die ook niet altijd even goed/eerlijk (scam met skaters, billboard..). Het is gewoon zijn aard, pure evil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07 20:50

mark-k

AKA markkNL

Kapoen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:35:
[...]

Misschien koopt Jimmy gewoon dat nagelsalon en begint ie daarmee zijn Better Call Saul praktijk? :)
*edit* Ik zit eigenlijk vaak locaties te scouten terwijl ik naar deze serie kijk 8)7 Is dat misschien zijn kantoor in BB? Betekent die plek iets in BB? ... etc.
Ik dacht eerlijk gezegd even dat bejaardentehuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 23:59:
[...]

Ik dacht eerlijk gezegd even dat bejaardentehuis.
Volgens mij is dat wel het bejaardentehuis, waar Hector Salamanca (Tio) zit na de dood van Tuco. In Breaking Bad.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:35

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mobstaa schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:17:
[...]

Volgens mij is dat wel het bejaardentehuis, waar Hector Salamanca (Tio) zit na de dood van Tuco. In Breaking Bad.
Nee, die heet Casa Tranquila.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
FREAKJAM schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Kan wel onderdeel zijn van hetzelfde bedrijf !
(misschien heeft de Tuco/Gustavo toko iets te maken met die bejaardentehuizen ? (witwas praktijken))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik had in elk geval t gevoel dat ik die entree ergens van kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 18-07 16:18
FREAKJAM schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Want namen veranderen niet? :+ Vooral als je zo'n rechtzaak verliest wil een pand wel overgekocht wordne :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Alles kan, ik hou me er alleen niet mee bezig. Casa Tranquila had sowieso een entree met een soort van plein/rotonde ervoor, en dat heeft dit bejaardentehuis volgens mij niet. Het gesprek in het restaurant waar Saul sprak met de Kellerman's kan dan ook zo maar hetzelfde restaurant zijn als waar Walter altijd met Lydia afsprak.

Nogmaals, alles kan, alleen ik vind dat het nu nog veel te vroeg is om daar allemaal op te letten. Ik focus me liever gewoon op de kern van het verhaal, dat vind ik persoonlijk veel interessanter.

edit:
I stand corrected. :X

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 27-03-2015 09:49 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Casa Tranquila en Sandpiper zijn hetzelfde tehuis, aldus reddit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Doh :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Kan ik Better Caul Saul kijken zonder Breaking Bad te hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

othie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:49:
Het kan wel, het is immers de voorganger.
Denk dat het bekijken van BB het nét iets leuker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Daarnaast, wat is je excuus voor het niet kijken van de beste serie ooit?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
kenneth schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:51:
Hij staat op m'n shortlist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

kenneth schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:51:
En als Breaking Bad je niet aanstaat, weet ik niet of je BCS kan waarderen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
othie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:49:
Ik denk eigenlijk wel dat je beter Breaking Bad eerder kan zien, want de overgang van BB naar BCS lijkt me veel logischer overkomen.(Andersom haalt het het Darth Vader surprise-effect een beetje weg, alsin je hebt dan voorkennis die de kracht uit de scenes van BB kan gaan halen)
Anders ga je nl denken dat Saul de hoofdrolspeler van het verhaal is die hij eigenlijk niet is.

Maw even twee weekenden reserveren voor BB en je bent weer bij. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 27-03-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 10:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik zou eerst BB kijken. Dusver vind ik BB beter dan BSC. BSC is leuk en goed maar toch een beetje een kloon van BB. Als je BSC leuk vindt dan ga je ook geniet van BB. Als je BB niks vindt dan denk ik dat BSC ook niet de moeite waard gaat zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 08:58
Biertjes op? Ik ook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:31:
Ik zou eerst BB kijken. Dusver vind ik BB beter dan BSC. BSC is leuk en goed maar toch een beetje een kloon van BB. Als je BSC leuk vindt dan ga je ook geniet van BB. Als je BB niks vindt dan denk ik dat BSC ook niet de moeite waard gaat zijn.
Nou, dat ben ik niet per se met je eens: BB kon mij na het kijken van anderhalf seizoen nog steeds niet bekoren waar ik wel groot fan ben van BCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

moh.moh schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:16:
[...]

Nou, dat ben ik niet per se met je eens: BB kon mij na het kijken van anderhalf seizoen nog steeds niet bekoren waar ik wel groot fan ben van BCS.
Maar was dit ook het geval geweest als je BB nog niet had gezien?
Ik kan mijzelf voorstellen dat je niet eens door de 7 afleveringen komt in BCS zonder BB gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:27

LankHoar

Langharig tuig

Famous schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:17:
[...]

Maar was dit ook het geval geweest als je BB nog niet had gezien?
Ik kan mijzelf voorstellen dat je niet eens door de 7 afleveringen komt in BCS zonder BB gezien te hebben.
True dat. De kracht van BCS zit juist in het 'vervolg' op BB. Het is niet voor niets een spin off :)

Drie drukke weken gehad, dus zojuist de laatste twee afleveringen bekeken. Super, dat einde!

[ Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 28-03-2015 22:14 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 10:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind BCS sterk genoeg om op zichzelf te staan. Stylistisch heeft het een voordeel boven BB. Gedurende BB hebben ze hun stijl steeds verder verbeterd. BCS gaat verder op het niveau waar BB naar toe heeft gewerkt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 19:23

Christiano007

Ich bin der champion

Vond het een sterke aflevering. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

moh.moh schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:16:
[...]

Vince is het toch ook niet helemaal met je eens: http://www.designntrend.c...s-says-vince-gilligan.htm

Natuurlijk kun je het prima als losstaande serie bekijken, maar je mist dan veel dingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Marzman schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:25:
[...]
Vince is het toch ook niet helemaal met je eens: http://www.designntrend.c...s-says-vince-gilligan.htm

Natuurlijk kun je het prima als losstaande serie bekijken, maar je mist dan veel dingen.
Huh? Je link zegt het volgende:

"We're beholden to the fans, the fans who pay strict attention and we want to honor them for that, we want to reward them for that,"

Waar hij mee bedoeld, dat de fans overal willen zien dat het klopt ivm de BB tijdlijn. Niet over iets anders.

Hij geeft nergens aan dat de serie beter is als je BB hebt gezien, alleen dat de BB fans alle details gaan bekijken om te zien of het klopt
:+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat het de serie wel beter maakt als je de personages kent en nu te zien krijgt hoe ze in bepaalde situaties/rollen terecht zijn gekomen. Als je die personages verder niet kent dan kun je er natuurlijk ook prima naar kijken, maar dan heb je toch een andere kijkervaring.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Marzman schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:35:
Ik denk dat het de serie wel beter maakt als je de personages kent en nu te zien krijgt hoe ze in bepaalde situaties/rollen terecht zijn gekomen. Als je die personages verder niet kent dan kun je er natuurlijk ook prima naar kijken, maar dan heb je toch een andere kijkervaring.
Dat is totaal wat anders, wel mee eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 20:20
Die vent die in elkaar werd geslagen door Mike.. Is dat niet Trevor uit GTA5? :P

Edit: Jup http://www.imdb.com/name/nm1476804/?mode=desktop

[ Voor 27% gewijzigd door Safaci op 31-03-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:22

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, eerst Vaas, nu hij :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:25
zooo, wat is die Chuck een matennaaier, tering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:39:
Verklaart ook gelijk waarom we hem nooit in BB gezien hebben.
(Ik had al zo`n voorgevoel dat er iets tussen hun twee ging gebeuren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:39

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Safaci schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:17:
Die vent die in elkaar werd geslagen door Mike.. Is dat niet Trevor uit GTA5? :P
Hahaha geniaal, ik herkende 'm ook al gelijk. Die kop en de manier van staan. Zou mooi zijn als we 'm nog terugzien. Sowieso een ijzersterke scene in die parkeergarage _/-\o_

Mooi ook de switches tussen Jimmy/Saul en Mike, vaak (in series algemeen) is dan 1 van de verhaallijnen toch een beetje, meh.. Maar het was gewoon allebei erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Weer een goede aflevering. Ben nu toch wel benieuwd hoe Saul gaat ontstaan.

By the way: wat een heerlijk passende soundtrack gebruiken ze toch voor BCS

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
Wat een acteerprestatie zeg die "vechtscene" :D

[edit]
Danm, geen cliffhanger :D

[ Voor 28% gewijzigd door LED-Maniak op 01-04-2015 00:23 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 22:04

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:57
Wat een aflevering weer :) Ben echt benieuwd naar volgende week nu. Hebben jullie ook de belangrijke mededeling gekeken van Jimmy? Daar vertelde hij een tipje over volgende aflevering dat er iemand van de brug valt en hij hem red en dat het in scene gezet is ofzo. Toen dacht ik meteen dat waarschijnlijk Chuck wat aangedaan word en dan red Jimmy hem..

Maar die Chuck wat een mogool. Zag het wel beetje aankomen toen hij stiekem ging bellen in de nacht

Btw. Die scene met Trevor ;) die zogenaamde dealer dacht ik meteen aan nog iemand

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nVGIVPD.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Pukson op 01-04-2015 09:09 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik dacht ook al dat Chuck er achter zat, Eigenlijk vanaf het moment dat Jimmy ging vertellen over hun samenwerking, toen reageerde Chuck al vreemd. Het verklaard inderdaad waarom we hem in BB nooit gezien hebben.

De verhaallijn met Mike was ook leuk. Ik had de verwijzing naar GTA gemist, maar die andere twee waren inderdaad gestyled als gamecaracters. Oja, hierboven staat nogal een spoiler, kun je beter in spoilertags zetten.
spoiler:
Klinkt als het opnieuw doen van die truuk met dat reclamebord, maar ik wil er eigenlijk niet te veel over weten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pukson schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:00:
Wat een aflevering weer :) Ben echt benieuwd naar volgende week nu. Hebben jullie ook de belangrijke mededeling gekeken van Jimmy? Daar vertelde hij een tipje over volgende aflevering dat er iemand van de brug valt en hij hem red en dat het in scene gezet is ofzo. Toen dacht ik meteen dat waarschijnlijk Chuck wat aangedaan word en dan red Jimmy hem..

Maar die Chuck wat een mogool. Zag het wel beetje aankomen toen hij stiekem ging bellen in de nacht

Btw. Die scene met Trevor ;) die zogenaamde dealer dacht ik meteen aan nog iemand

[afbeelding]
Daar moest ik ook gelijk aan denken. :)
Wel mooi, want GTA bevat best veel knipogen naar Breaking Bad.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wauw. Wat een goede aflevering met een hoop nieuwe karakterschetsen.

Hamlin is dus eigenlijk helemaal niet zo'n lul. Probeert koste wat kost discreet te zijn over de afwijzing van Jimmy, ook al krijgt hij eerst van Jimmy en later van Kim de volle laag. Dat alles omdat Chuck niet het lef had zelf tegen Jimmy te zeggen hoe hij erover dacht.

Eerst hoopte ik nog dat Chuck beter zou worden, nu kan hij van mij doodvallen :P

En waar Chuck roept "the law is sacred!" legt Mike heel nauwkeurig uit dat je goed of slecht kan zijn ongeacht aan welke kant van de wet je staat. En Mike en Jimmy gaan natuurlijk meer met elkaar te maken krijgen terwijl Chuck waarschijnlijk nu naar de achtergrond verdwijnt.

En met de naam Pimento (een soort chilipeper) hoopte ik tevergeefs op Gus -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-07 22:17
Ja, ja, de serie begint steeds meer te bevallen. En heb echt het gevoel in de serie gezogen te worden. Laten we hopen dat Vince dit door kan blijven zetten.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02
Was weer een ijzersterke aflevering. Een van de beste tot nog toe. Chuck had ik altijd al iets van 'daar is iets mee'. Maar na deze aflevering is het inderdaad niet Hamlin maar good ol' chuck die toch niet zo goed blijkt te zijn.

spoiler:
wat ik mij nog af vraag. Als Kim aan Jimmy wil uitleggen hoe echt de vork in de steel zit zegt ze op het laatst met een brok in de keel dat hij die deal moet pakken. Mijn eerste gedachte was 'die is ontslagen'. Zou dat echt zo zijn of zou ze oprecht verontwaardigd zijn over de hele situatie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

kenneth schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:50:
Wauw. Wat een goede aflevering met een hoop nieuwe karakterschetsen.

Hamlin is dus eigenlijk helemaal niet zo'n lul. Probeert koste wat kost discreet te zijn over de afwijzing van Jimmy, ook al krijgt hij eerst van Jimmy en later van Kim de volle laag. Dat alles omdat Chuck niet het lef had zelf tegen Jimmy te zeggen hoe hij erover dacht.

Eerst hoopte ik nog dat Chuck beter zou worden, nu kan hij van mij doodvallen :P

En waar Chuck roept "the law is sacred!" legt Mike heel nauwkeurig uit dat je goed of slecht kan zijn ongeacht aan welke kant van de wet je staat. En Mike en Jimmy gaan natuurlijk meer met elkaar te maken krijgen terwijl Chuck waarschijnlijk nu naar de achtergrond verdwijnt.

En met de naam Pimento (een soort chilipeper) hoopte ik tevergeefs op Gus -O-
Dat vind ik ook net goed aan de series van Vince, je denkt A maar B gebeurt.
Ik dacht ook eerst, wat een ongelofelijke zak is die Hamlin toch! Ik zat me echt te ergeren, maar later dat met Chuck, tja, dat maakt Hamlin meteen een stuk anders. Nu snap ik ook waarom Kim terug moest komen in zijn kantoor, waarschijnlijk heeft hij het haar gezegd of zoiets.

En die Chuck, dat Jimmy een neppert is, kom op zeg...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
kuusj98 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:48:
[...]
En die Chuck, dat Jimmy een neppert is, kom op zeg...
Hij gelooft ook dat hij niet tegen straling kan, terwijl er (in het ziekenhuis) al is laten zien dat het niet echt zo is... Echt jammer wel, alles zit Jimmy tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:29
Logisch einde als je al weet wat Jimmy in de toekomst gaat doen in Breaking Bad. Als hij niet werd tegengewerkt door zijn broer had hij een heel ander pad gevolgd. Wel frustrerend, maar ben ook benieuwd of hij nu uiteindelijk die deal neemt (als dat nog kan dan) en wat hij met het geld dan zou kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

segil schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:39:
Inderdaad, ik moest zeggen dat ik het niet aan zag komen. Ik vond eerst Hamlin een enorme lul maar nadat het duidelijk werd dat Chuck erachter zat, snap ik meteen waarom Hamlin zo reageerde tegenover Kim ("Our partners have made a decision")

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, waarschijnlijk heeft Jimmy zoiets: als ik dan toch niet van "Slippin' Jimmy" af kom, dan het maar goed doen ook.

Goede aflevering; echt balen dat er nog maar één komt en het dan weer een jaar ofzo wachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vaas? Serieus? Waar? Oo

even opgezocht.. fuck, had ik dus echt niet verwacht.. Nacho

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 02-04-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:27

LankHoar

Langharig tuig

MrSleeves schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:38:
Goede aflevering; echt balen dat er nog maar één komt en het dan weer een jaar ofzo wachten is.
Really? Aah shoot... Het begint me steeds beter te vermaken..

En prachtig, weer zo'n enorme plottwist in de laatste minuten, echt knettergoed :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ja er eindigt best veel qua series deze maand. Maar binnenkort wel weer GoT enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:18
Yeah wat was E09 fucking goed. In alle opzichten. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Chuck, er is geen stroompaal hoog genoeg om hem aan op te knopen. Heb zelf gisteravond de aflevering zitten kijken, wat een fucker is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

lanerios schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:23:
Chuck, er is geen stroompaal hoog genoeg om hem aan op te knopen. Heb zelf gisteravond de aflevering zitten kijken, wat een fucker is dat zeg.
Hoe lager hoe beter, sterker elektrisch veld. Laat m maar flink lijden met zn aanstellerij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
inderdaad, sorry maar wat voor lul is het zeg. Als je zo met familie omgaat, dan verdien je niets meer dan opgeknoopt te worden.

(overigens perfect gedaan, dat je zo'n hekel aan iemand krijgt in een serie. Goed acteerwerk).

Vaas en Trevor in 1 aflevering, veel beter kan het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

(jarig!)
Webgnome schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:41:
spoiler:
wat ik mij nog af vraag. Als Kim aan Jimmy wil uitleggen hoe echt de vork in de steel zit zegt ze op het laatst met een brok in de keel dat hij die deal moet pakken. Mijn eerste gedachte was 'die is ontslagen'. Zou dat echt zo zijn of zou ze oprecht verontwaardigd zijn over de hele situatie?
Lijkt mij niet dat ze ontslagen is, ze weet gewoon dat het Chuck was die niet wilde, en ze vindt dat uiteraard niet leuk voor Jimmy, maar durfde/kon het niet zeggen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 18-07 16:42

DinX

Motormuis

lanerios schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:23:
Eens. Gilligan slaagt er nogmaals in mij echt met een gevoel van walging achter te laten bij een karakter.
Bij de meeste series heeft zo'n onthulling bij mij meestal niet meer dan een "wow" als resultaat.

Nu heb ik echt zitten kijken met "gvd ... smeerlap ... aaaaargghhh". Wekenlang sympathie voor Chuck, heel deze aflvering van "ooh mooi, kijk, ze werken nu samen en Chuck z'n ingebeelde ziekte verdwijnt". En dan ineens *BAM*. Instant gevoel van woede en ontgoocheling bij de kijker :+

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 03-04-2015 10:33 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vond het eigenlijk wel iets waarheidsgetrouw hebben. Het zijn de mensen die het dichts bij ons staan en we het meest vertrouwen die ons uiteindelijk ook het meeste pijn kunnen doen. En hier zie je gewoon echt de pijn bij beide karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 18-07 16:42

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik vond dat Jimmy het ook nog netjes deed. Die 4 dagen aan rantsoen liet hij gewon achter; ik had dat ook meegenomen en was denk ik niet zo rustig gebleven.

Ik hoop nog wel op een payback de volgende aflevering; desnoods Slippin' Jimmy style.
Vermoedelijk zal Gilligan ons wel iets aan voldoening geven, maar tegelijk ons in totale verwarring achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Waarschijnlijk doet Jimmy iets, waardoor Chuck in een wat permanentere problemen komt (baan kwijt, terugval in zijn gestoordheid oid). Jimmy krijgt weer schuld gevoel, en wat nu?

en poof, cliffhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
lanerios schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:33:
Waarschijnlijk doet Jimmy iets, waardoor Chuck in een wat permanentere problemen komt (baan kwijt, terugval in zijn gestoordheid oid). Jimmy krijgt weer schuld gevoel, en wat nu?

en poof, cliffhanger
Ik denk dat Chuck iets gaat overkomen, hartaanval oid... denk niet door toedoen van Jimmy, maar hij zal zich er denk ik wel schuldig over voelen.

Wat een medelijden heb ik toch inmiddels met die arme Jimmy, niemand is eerlijk tegen hem terwijl hij zo erg zijn best doet. Ze proberen hem allemaal te manipuleren in de richting die hij juist niet wil, alles achter zijn rug om hem zogenaamd niet te hoeven kwetsen, maar het is allemaal puur eigenbelang. Chuck is een echte a-hole... Hamlin is een a-hole maar tenminste nog in het gezicht van Jimmy... wat er met Kim is weet ik nog niet helemaal, ze lijkt om hem te geven maar ook zij speelt op het laatste moment geen open kaart met hem.

Die scene in de parkeergarage met Mike was echt fantastisch, zag het eigenlijk wel een beetje aankomen maar de uitvoering was erg goed gedaan... twee van die reuzen naast die kleine oude man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Kim is het:

Carriere > Jimmy

de rest boeit haar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-07 20:46
Fantastische aflevering inderdaad, maar wat ik me nog wel afvraag, hoe krijgt Mike eigenlijk dat telefoontje/die opdracht? Was dat nou via die dierenarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, hoogwaarschijnlijk. En Trevor <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 08:58
Ik begrijp Chuck wel, symphatiek is het niet maar toch kreeg ik niet het gevoel dat Chuck het zo kwaad bedoelde.
Hij heeft zijn broertje nooit serieus genomen en misschien wel terecht (Slippin Jimmy). Voor een gerespecteerde advocaat met een dergelijk broertje die via een vage/nep universiteit ook advocaat wordt is dat voor Chuck moeilijk te accepteren. Als Jimmy dan met vermoedelijk in zijn ogen geluk een major case binnen sleept kan ik me ook wel voorstellen dat hij Jimmy nog steeds niet vertrouwt en het op deze manier speelt. Ook in het belang van de zaak.
De oudjes zitten nu bij een goed advocatenkantoor, veel grotere kans dat ze nu genoegdoening krijgen en de eigenaars van de bejaardentoko's hun straf. Jimmy krijgt een mooie afkoopsom, een goed startkapitaal om Chuck te bewijzen dat hij het echt aan kan en op een eerlijke manier een goede advocaat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

niks sympathiek, hij zegt letterlijk postbode is je van harte gegunt. En waarom moet Jimmy zichzelf bewijzen tegenover Chuck dat hij het wel waard is, hoe je het wendt of keert uiteindelijk heeft Jimmy toch een "flut diploma"

man man, wat was ik pissig op het eind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Misschien maar we weten allemaal dat Jimmy uiteindelijk als Saul in een winkelpand als kantoor eindigt.
Misschien is dat van de som die hij van HHM kan krijgen, of misschien weet hij nog een derde mogelijkheid te verzinnen.

Ik ben in ieder geval nieuwsgierig wat er zich dinsdag gaat afspelen (of Mike hier aan te pas komt).
Als het een slippin Jimmy actie word tegen HHM dan raakt hij waarschijnlijk Kim kwijt en komt Mike weer dichterbij wat een zeer logisch vervolg van het verhaal lijkt.

Ik weet niet en ga waarschijnlijk weer verrast worden, hulde aan Gilligan :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Timminator schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:02:
Ik begrijp Chuck wel, symphatiek is het niet maar toch kreeg ik niet het gevoel dat Chuck het zo kwaad bedoelde.
Hij heeft zijn broertje nooit serieus genomen en misschien wel terecht (Slippin Jimmy). Voor een gerespecteerde advocaat met een dergelijk broertje die via een vage/nep universiteit ook advocaat wordt is dat voor Chuck moeilijk te accepteren. Als Jimmy dan met vermoedelijk in zijn ogen geluk een major case binnen sleept kan ik me ook wel voorstellen dat hij Jimmy nog steeds niet vertrouwt en het op deze manier speelt. Ook in het belang van de zaak.
De oudjes zitten nu bij een goed advocatenkantoor, veel grotere kans dat ze nu genoegdoening krijgen en de eigenaars van de bejaardentoko's hun straf. Jimmy krijgt een mooie afkoopsom, een goed startkapitaal om Chuck te bewijzen dat hij het echt aan kan en op een eerlijke manier een goede advocaat te zijn.
Dan had hij niet zo moeten liegen tegen hem dat hij zo trots is etc en hem moeten helpen met die class action suit... dan had hij gewoon vanaf het begin straight moeten zijn. De hele aanpak van Chuck stinkt, hij koos er dus voor om liever naar buiten toe te gaan, een telefoon te gebruiken etc dan eerlijk te zijn tegen de persoon die om hem geeft en voor hem zorgt. Hij heeft Jimmy eerder gebruikt als opstapje dan dat hij goede bedoelingen had als je het mij vraagt... zijn relaas zat vol met jaloezie en afkeuring, totaal niet steunend. Chuck is een a-hole die zijn broertje heeft misbruikt...

Maar goed, je weet het maar nooit, Gilligan kan daar weer een hele aparte wending aan gaan geven door en nóg een laag overheen te gooien... nog dieper in het 'waarom niet' waardoor we het ineens weer heel anders bekijken en Jimmy/Saul juist weer gaan haten om de reden dat we met zoveel liefde een hekel aan hem hadden in BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
Dat was alweer de season finale, gaat snel. Viel mij trouwens op dat ze hetzelfde truukje doen als toen met Breaking Bad. Zoals het overnemen van trekjes, het hummen op het einde (Zelfde als Marco). En het expliciet in beeld brengen van continuïteit, zoals met die vuilnisbak.

Had ook verwacht dat ze het nog wat langer zouden melken, het is niet echt een cliffhanger dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-07 22:55
Heb het idee dat ze gewoon veilig gespeeld hebben in het geval er geen vervolg op BCS zou komen. Ze zitten allebei richting hun situatie in BB, alleen de details weet je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
spoiler:
Volgens mij is het toch veel eenvoudiger/veiliger om via een partnership bij het geld te komen dan via de route die hij nu neemt.

Maar ook het moment van die keuze vind ik niet echt des Jimmies.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jammer dat het de laatste aflevering van het seizoen was inderdaad, maar gelukkig komt er sowieso een 2e seizoen met 13 afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
Wybo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:44:
Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.
spoiler:
Volgens mij is het toch veel eenvoudiger/veiliger om via een partnership bij het geld te komen dan via de route die hij nu neemt.

Maar ook het moment van die keuze vind ik niet echt des Jimmies.
Hij vindt blijkbaar "slippin jimmy" veel leuker dan saaie advocaat in ouderdom recht. Dat heb je gemerkt in season final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:28
Leuke referentie naar BB in deze aflevering:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K3yaOVu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 12:40
Joshua schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:38:
spoiler:
Was die scene vergeten. Wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spoiler:
Haha cool, dat wist ik niet meer :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:46
spoiler:
Haha mooi inderdaad, wist niet meer hoe het in BB precies aan de orde kwam.

Erg vermakelijke serie dit. Het geeft je ook een heel andere kijk op Jimmy.
Deze laatste aflevering had best het einde kunnen zijn van deze serie, op de planning staat alleen nog een seizoen. Twee seizoenen is wel de max vind ik wel, anders lijkt het een beetje op uitmelken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
spoiler:
Dus die enorme hoeveelheid B`s bij de bingo vond je niet typisch ?
(was het moment dat Jimmie Broke Bad nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik ben een beetje in de war van het einde... hij krijgt dus eindelijk wat hij wilt, een simpel gesprekje stond hem nog in de weg om aan zijn zaak te werken met een kantoor bij een advocatenkantoor... maar laat zijn integriteit toch vallen ondanks dat hij nu wordt beloond. Het is misschien ook wel die twist die Gilligan erin wil gooien, maar zo had ik het niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee inderdaad. Beetje apart. Je zou toch zeggen dat die kleine twist met dat partnership op het einde best achterwege had kunnen blijven nadat hij zo bedonderd was door zijn broer. Dat was op zich toch wel genoeg om hem over het randje te brengen.

Had ook helemaal niet door dat dit de seizoensfinale al weer was? Had wel iets spannender gemogen. Vorige aflevering vond ik een betere finale eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
Een beetje en flauw einde inderdaad :?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Geen spannende finale, wel goede aflevering. Het is toch (nog) meer karaktergedreven dan Breaking Bad, de spanningsboog is veel minder relevant. Daardoor dus geen cliffhanger, jammer maar begrijpelijk.

En als we het dan toch over verwijzingen hebben. Niemand Belize opgevallen? You know, where Mike went?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Belize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

You know, where Mike went?

[ Voor 50% gewijzigd door kenneth op 08-04-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MicGlou schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:39:
Ik ben een beetje in de war van het einde... hij krijgt dus eindelijk wat hij wilt, een simpel gesprekje stond hem nog in de weg om aan zijn zaak te werken met een kantoor bij een advocatenkantoor... maar laat zijn integriteit toch vallen ondanks dat hij nu wordt beloond. Het is misschien ook wel die twist die Gilligan erin wil gooien, maar zo had ik het niet verwacht...
Idd, het was imho interessanter geweest als hij het gesprek had gehad en dat dat gesprek goed gegaan was. Dan hadden we met z`n allen afgevraagd wat er dan nog gebeurd had moeten zijn later omdat hij weer op z`n oude stek terecht moet komen.

Nu is het een beetje simpel, klinkt idd alsof Vince het safe gespeeld heeft om aansluiting met BB te behouden indien de serie niet verlengd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zie het anders.

Het gesprek aangaan, daar gaan werken, is voor Jimmy blijven hopen, blijven streven naar de goedkeuring van Chuck.

Daarentegen, de ring van marco, de ring van de enige persoon die hem accepteerde hoe hij is, en hem respecteerde, herrinerde hem eraan dat er meer mensen zijn, dat alles doen om Chuck's lapdog te zijn niet het leven is.

Daarom liep hij weg. Het heeft veel te maken met de scene waarin Jimmy afscheid neemt van Marco, denk daar aan terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
lanerios schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:03:
Ik zie het anders.

Het gesprek aangaan, daar gaan werken, is voor Jimmy blijven hopen, blijven streven naar de goedkeuring van Chuck.

Daarentegen, de ring van marco, de ring van de enige persoon die hem accepteerde hoe hij is, en hem respecteerde, herrinerde hem eraan dat er meer mensen zijn, dat alles doen om Chuck's lapdog te zijn niet het leven is.

Daarom liep hij weg. Het heeft veel te maken met de scene waarin Jimmy afscheid neemt van Marco, denk daar aan terug.
Hoezo is dat anders? Je geeft er wat meer invulling aan wat ik aantip, maar dat is toch precies wat er zich afspeelt zonder onderliggende laag? Weinig mysterieus/anders denken aan... :)

Ik bedoel veel meer dat die overgang (voor mij) veel te makkelijk gaat, ik had toch echt meer een breinkraker/twist oid verwacht als cliffhanger. Maar nu blijft er weinig hangen om naar uit te kijken voor het volgende seizoen... en daarmee wordt dus eigenlijk nogmaals mijn grootste klacht met de serie voor mij bevestigd: ik vind het een goede serie, maar tot nu toe blijft er aan het einde van vrijwel iedere aflevering weinig spanning over. Alleen die scene met die tas met geld was echt een cliffhanger, verder wordt eigenlijk alles nog in dezelfde episode uitgelegd.

Vertelling en acteerwerk is verder sterk, de aflevering 'Five-O' vind ik bijvoorbeeld een van de beste stukjes televisie die ik ooit heb gezien. Maar die diepe lagen waar we allemaal zo naar op zoek zijn lijken tot nu toe eigenlijk niet zo diep te liggen... of Gilligan moet straks met de start van het nieuwe seizoen met een 'holy shit' momentje komen, maar begin nu toch echt te denken dat BCS simpelweg een lichtere aard heeft dan BrBa en er niet zoveel diepte in gebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ergens had ik nog wel verwacht dat hij dit seizoen zichzelf nog wel Saul Goodman ging noemen, maar je kan niet alles hebben. ;)

Ik vond dit echt een sterke aflevering, sommige dingen zag ik al van mijlenver aankomen, met name dat zijn maat écht dood zou zijn. Maar het is mooi om te zien hoe Jimmy terugviel in zijn oude gewoontes, dan door de telefoontjes van de oudjes eigenlijk weer realiseert dat er mensen zijn die hem nodig hebben etc.
MicGlou schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:24:
[...]
maar begin nu toch echt te denken dat BCS simpelweg een lichtere aard heeft dan BrBa en er niet zoveel diepte in gebracht gaat worden.
Dit is zo, maar het is alsnog minder licht dan ik verwacht had bij het aankondigen van de serie. Ik had echt verwacht dat het een halfbakken sitcom zou worden, maar het is gewoon een prima serie, die ook zonder BB het prima gedaan zou hebben imho.

[ Voor 36% gewijzigd door Afvalzak op 08-04-2015 09:27 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ja dat ken ik, maar ik heb een verwijzing daarnaar in de vorige aflevering gemist, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Afvalzak schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:24:
Ergens had ik nog wel verwacht dat hij dit seizoen zichzelf nog wel Saul Goodman ging noemen, maar je kan niet alles hebben. ;)
Gebeurde dat niet tijdens die eerste keer met de horloge-truc? Of was dat enkel " 's all good, man"?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

F_J_K schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:59:
[...]

Gebeurde dat niet tijdens die eerste keer met de horloge-truc? Of was dat enkel " 's all good, man"?
Dat was inderdaad zijn naam toen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mark-k schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:46:
[...]

Ja dat ken ik, maar ik heb een verwijzing daarnaar in de vorige aflevering gemist, vandaar de vraag.
Tijdens het bingoën IIRC. Belize was me wel opgevallen, die Kevin Costner-reference niet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
NMe schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:04:
[...]

Tijdens het bingoën IIRC. Belize was me wel opgevallen, die Kevin Costner-reference niet. :P
NMe schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:04:
[...]

Die Costner reference deed mij ook weer erg glimlachen alleen al omdat hij dat ook al eens in BrBa heeft aangehaald tijdens een gesprek met hem en Walt... Belize was uiteraard voor ingewijden van BrBa direct een opvallende, die Costner veel subtieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 19-07 19:23

Christiano007

Ich bin der champion

Wanneer komt seizoen 2?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k