Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 13:20
Terugkijkend op de serie vind ik het 'plotse' vertrek van Kim zowel te gegrijpen als ook wat abrupt. Natuurlijk zijn er tal van aanwijzingen te verzinnen dat ze niet lang meer bij Jimmy zou blijven, alleen is dit er voor een aantal kijkers misschien nooit echt duidelijk genoeg opgelegd in de voorafgaande afleveringen. Daarom kwam het misschien dus wat plots en snel geschreven over.

De post-BB afleveringen van BCS in zwart/wit vind ik persoonlijk prachtig in de serie passen. Alleen al de zwart/wit beelden op zich zijn weer perfect geschoten om van te genieten. En we kijgen hierdoor binnen BCS niet alleen aanloop naar BB in beeld maar ook de tijd erna, wat je zonder de post-BB afleveringen toch ook zou willen weten. BCS is ergens niet te vergelijken met BB maar maakt het hele verhaal wel prachtig compleet.

En als vaker gezegd is BCS een trage maar toch zeer intrigerende serie met een verhaallijn die je vaak niet vooraf kunt verzinnen. Net zoals BB traag begint waardoor vele afhakers niet wisten wat ze gingen missen.

Wat mij betreft mogen ze een paar karakters uit BB pakken en hier ook een lange post-BB serie van maken.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:12

s0kkie

Cowabunga

Vrijwel iedereen is dood of niet interessant genoeg voor een eigen serie, Jesse en Jimmy kregen een vervolg verhaal en de meeste acteurs zijn inmiddels ook niet meer de jongste, no thank you :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Terzijde: https://www.nu.nl/film/62...ght-belastingbedrijf.html

De producenten van BCS hebben de naam en het logo van Liberty Tax Service volgens de aanklacht zonder toestemming gebruikt voor een fictieve bedrijf in de serie….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het meest bizarre van deze aflevering is dat ik de avond ervóór een docu over migratie van gnoes had zitten kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Justevo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:48:
Matige aflevering. Wordt beetje moe van die zwart-wit afleveringen en er gebeurde maar weinigs interessants.

Mag toch ook hopen dat er nog meer van Walt en Jessie komt, want dit stelde echt bijzonder weinig voor.
Wat moet je daar nog van zien dan? Dat verhaal is af, we weten hoe dat afloopt en dat is de context waaruit deze serie voortkomt. Walt en Jessie zijn niet zo relevant meer voor het verhaal wat nog verteld moet worden.
En het lijkt er op dat het verhaal van Gene in zw/w wordt verteld, heb Gene überhaupt nog nooit in kleur gezien in deze serie?

Heb de aflevering nog niet afgekeken trouwens. Ik was moe en het is in ieder geval geen aflevering die je gelijk er in zuigt wat mij betreft, anders had ik hem ondanks mijn moeheid wel afgekeken.

Ga hem nu even vanaf begin bekijken. Later!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Waar ik BCS begon met kijken vanwege het op meerdere vlakken kleurrijke personage Saul begin ik nu steeds meer feeling te krijgen met de oude, kaneelbroodjes verkopende Gene. Van mij had het niet in zwart wit gehoeven maar me er aan storen doe ik ook niet echt. Ik vind alleen de keuze wat apart omdat het na zijn Saul periode speelt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Superkiwi schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 18:33:
Waar ik BCS begon met kijken vanwege het op meerdere vlakken kleurrijke personage Saul begin ik nu steeds meer feeling te krijgen met de oude, kaneelbroodjes verkopende Gene. Van mij had het niet in zwart wit gehoeven maar me er aan storen doe ik ook niet echt. Ik vind alleen de keuze wat apart omdat het na zijn Saul periode speelt.
Nou ja, het zou een beetje iritant zijn als het andersom was en de serie 95 procent in zwart/wit was. Het is om een andere tijdlijn aan te duiden. Makkelijker voor de kijker. En misschien om ons op een vals spoor te zetten of het voor of na de Saul periode is.
s0kkie schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:47:
Vrijwel iedereen is dood of niet interessant genoeg voor een eigen serie, Jesse en Jimmy kregen een vervolg verhaal en de meeste acteurs zijn inmiddels ook niet meer de jongste, no thank you :P
Wel mooi opgelost door ze in een donkere kamper te zetten, met het licht aan zouden ze er misschien te anders uitzien :)

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 04-08-2022 08:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heerlijke aflevering weer.
-Gene die staart naar de dagelijkse sleur-rondjes van de deegmachine met terugblikken naar het wilde Saul-tijdperk.
-De telefoontjes met Fransesca en Kim die duidelijk maken dat hij zo'n beetje de enige gezochte persoon is in de BB-case, en dat hij een hereniging met Kim wel kan vergeten.
-De scams die hij opzet met Jeff en Buddy, waarbij hij steeds meer risico's neemt.
-Jimmy/Saul/Gene is 50 geworden, en doet een poging een soort mini-versie van Walther White te worden (die ook 50 was toen BB begon), een recept voor ellende, chaos en zijn persoonlijke ondergang.
De manier waarop staat nog open. Jesse/Alaska?
Toch nog Kim? Welke rol gaat de nieuwsgierige Marion spelen? Een rol voor de momenteel katten films afspelende laptop?

Edit: ik kom er net achter dat de volgende aflevering 'Waterworks' heet. Zit er dan toch nog een comeback voor Kim die bij een Sprinkler-zaak werkt?

Edit:

Blijkbaar was bij de Duitstalige versie op Netflix een gedeelte van het telefoongesprek tussen Gene en Kim te horen:

https://www.gamerevolutio...e-11-phone-booth-kim-call
Reddit user u/FFIXwasthebestFF was the first to point out that the German dub of the episode provided some insight into Saul’s phone booth conversation. We’ve watched the German version of the episode on Netflix and can confirm that viewers can hear part of the conversation, unlike the English version.

The Redditor provided the German text for the conversation, and the translation reads:

“You have no idea what I did or didn’t do, okay? Why don’t YOU stand up, you don’t have to consider me, I can only be hanged ONCE. Okay, listen, Kim, why are we even talking about this. We’re both too smart…”

[ Voor 40% gewijzigd door zacht op 04-08-2022 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:33
Lalo heeft een nieuwe carriere :9~

edit: Eerder in dit topic kwamen verschillende spinoffs ter sprake. Ik zou wel een Salamanca serie willen zien. Waar gaat het fout met deze familie. Ik bedoel twee lui spreken nauwelijks, een psychopaat en irritante belman. En daar is Lalo. Typische Salamanca trekjes maar toch charmant en met code (het geld teruggeven aan de vluchtelingen). Kortom meer van taco Lalo. Ohja Jessy is inderdaad oud geworden.

Volgens mij gaat het volgende met Saul/Jimmy/Viktor het volgende gebeuren:

spoiler:
Hij gaat bij het huis van Stuart Bloom inbreken, slaat zelfs het glas in. Waarschijnlijk heeft Stuart een hele speciale comicbook ergens liggen. Stuart pikt dit niet en slaat Saul neer. Belt the politie en Saul mag de cel in.

[ Voor 69% gewijzigd door luxzenburcht op 05-08-2022 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Oehh dat gaat een spannende laatste aflevering worden volgende week :o
Ik had wel verwacht dat
spoiler:
Marion
een probleem voor Gene zal gaan worden.

Laatste aflevering volgende week heet 'Saul Gone' ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:33:
Oehh dat gaat een spannende laatste aflevering worden volgende week :o
Ik had wel verwacht dat Marion een probleem voor Gene zal gaan worden.

Laatste aflevering volgende week heet 'Saul Gone' ;w
Spoilers zijn niet nodig als de aflevering al is uitgezonden. Ik had ergens niet verwacht dat ze alsnog op haar personal alarm knop zou drukken. Gene kwam behoorlijk intimiderend op haar af met die telefoonlijn. Eigenlijk had ik verwacht dat er al politie bij haar huis zou zijn toen Gene kwam aanrijden, maar dat was dus niet het geval.

Ben benieuwd naar de laatste aflevering. Een reünie tussen Kim en Jimmy lijkt nu niet heel erg voor de hand te liggen, maar toch hoop ik er op.

Ik vond het erg leuk om het telefoongesprek nu van de andere kant te zien en mee te krijgen wat er daadwerkelijk werd gezegd. Liet me denken aan het telefoongesprek tussen Nacho en Fring, dat deden ze op ongeveer dezelfde manier.

[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 09-08-2022 12:18 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yep yep yep en Ayy-yo zijn mij nog wel het meest bijgebleven deze aflevering :D

[ Voor 8% gewijzigd door True op 09-08-2022 12:49 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik kon het niet aan en heb met de lunch maar even de aflevering gekeken :+ Die wandeling haal ik vanavond wel in.
Met nog 1 aflevering te gaan en de politie op zijn hielen komen we volgende week bij het einde van de verhaallijn van Jimmy/Saul. Hij heeft eigenlijk niets meer om voor te leven: geen geld behoudens wat hij nu cash heeft, Kim is weg, zijn leventje als manager van de Cinnabun trok hij ook niet meer. Hoe loopt het af met Saul? Ik zet in op suicide by cop oid.
En die taxichauffeur gaat sowieso ook de bak in nu bekend is dat hij met Saul heulde: de poltie zal wel dieper gaan graven en in de vorige aflevering bleek dat ze beiden voor 10 jaar oid de bak in konden vanwege hun heist van die kledingwinkel.

Poll: Sterft Saul volgende week?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404724&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De reflectie van de laptop in de bril van Gene was in kleur. Briljant detail!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxeDAG9cZ7i_aLm_GN9Px4TZ8wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4ovPrEA8Sicly5HwbPceRzb.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

We weten toch hoe het afloopt met Saul of heeft de tijdlijn breaking bad ingehaald? :p

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 14:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Marzman schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:35:
We weten toch hoe het afloopt met Saul of heeft de tijdlijn breaking bad ingehaald? :p
Alle (zwartwit) scenes met Gene (al vanaf seizoen 1 van BCS) spelen zich af ná BB.

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 09-08-2022 14:40 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn eerste gedachte was dat Gene weer een dust filter voor zijn Hoover Max extract pressure pro model 60 ging bestellen, maar toen besefte ik dat de acteur die Ed speelt alweer bijna drie jaar geleden overleden is. Maar misschien gebruiken ze eerder opgenomen materiaal. En waarschijnlijk zit ik er weer helemaal naast. Sowieso kan ik niet wachten tot volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Een dodelijk einde voor Saul denk ik zelf niet, dat gebeurde ook met Walt en beide series zo eindigen klinkt bijna inspiratieloos, Vince Gilligan en Peter Gould waren alles behalve dat met zowel BB als BCS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29

On_E

Housemusic

zacht schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:42:
Mijn eerste gedachte was dat Gene weer een dust filter voor zijn Hoover Max extract pressure pro model 60 ging bestellen, maar toen besefte ik dat de acteur die Ed speelt alweer bijna drie jaar geleden overleden is. Maar misschien gebruiken ze eerder opgenomen materiaal. En waarschijnlijk zit ik er weer helemaal naast. Sowieso kan ik niet wachten tot volgende week.
Ik denk dat hij wel belt, maar het ‘bedrijf’ niet meer bestaat.

Zie m eerder in de cel eindigen dan dood, erg benieuwd naar volgende week!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik zou het inspiratieloos vinden, maar de gevangenis in lijkt me ook geen passend einde: dat is toch een open eindje. Bovendien heeft Saul echt niets meer om voor te leven. Hij zal ongetwijfeld die Hoover Max proberen maar ik zet er op in dat dat faalt.

Anderzijds: het is wel mogelijk dat het busje voor komt rijden zonder dat de acteur in beeld komt. Immers zit hij in ABQ en Jimmy zit nu ver weg. En we weten uit BB dat juist in situaties waar ze 'hot' zijn en er spoed bij komt kijken, die dienst werkt. We hebben nog 1 aflevering en we weten dat de politie Jimmy nu op de hielen zit. We gaan het zien!

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bovenste resultaten op Google. Die beschrijvingen. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYIAO89hdadS9LOM2TcSmvSa55k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8778H9dp577IIpDydEaLv2CO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 22:49

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 22:20

Matis

Rubber Rocket

Geniaal detail weer _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:49
Kan niet wachten op volgende week!

Alle verhaallijnen komen nog mooi bij elkaar. Alleen Gus en z'n wijn gaan we denk ik niet meer zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jovatov schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:34:
Kan niet wachten op volgende week!

Alle verhaallijnen komen nog mooi bij elkaar. Alleen Gus en z'n wijn gaan we denk ik niet meer zien.
Hij en Kim allebei appart een saai leven. Ik denk niet dat hij dood gaat, de verhaallijnen moeten inderdaad gewoon nog bij elkaar komen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bossie op 09-08-2022 20:15 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bossie op 09-08-2022 20:12 . Reden: dubbelpost ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Marzman schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:06:
[...]

Hij en Kim allebei appart een saai leven. Ik denk niet dat hij dood gaat, de verhaallijnen moeten inderdaad gewoon nog bij elkaar komen.
Een rechtszaal lijkt me vooral wel een gepaste locatie voor (een deel van) de laatste aflvering.
Dat Kim tegen de vrouw van Howard heeft gezegd dat Jimmy de enige getuige is van hun scheme op Howard kan weleens de aanleiding zijn daarvoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik ben in ieder geval blij dat we meer van Kim zien. Haar afscheid was geen echt afscheid en ze verdient beter. Ben benieuwd hoe het volgende week afgerond wordt. Het lijkt in ieder geval wel duidelijk dat er voor Kim geen weg meer terug is en dat een hernieuwde relatie met Jimmy niet meer gaat gebeuren.

Zal Jimmy bij Jesse terechtkomen?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jovatov schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:23:
[...]

Een rechtszaal lijkt me vooral wel een gepaste locatie voor (een deel van) de laatste aflvering.
Dat Kim tegen de vrouw van Howard heeft gezegd dat Jimmy de enige getuige is van hun scheme op Howard kan weleens de aanleiding zijn daarvoor.
Ze krijgen nooit een hele rechtszaak in 1 ep gepropt.
Ik denk niet dat het goed gaat aflopen met Gene, ook gezien de Hoover Max trailer...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Net de eerste helft van de aflevering gekeken, daarna nog ff teletekst aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne3zJP4ZGe-XHk3h452RTq0Hv40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRPsjSC4rIYBIhjXmBqYjdM6.jpg?f=fotoalbum_large

8)7
Gaat natuurlijk heel ergens anders over, maar ik moest wel ff paar keer knipperen... :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JackBol schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Ik denk niet dat het goed gaat aflopen met Gene, ook gezien de Hoover Max trailer...
Misschien dat de politie voor zijn deur staat en dat hij op de vlucht slaat en dat hij in het nieuws komt als de conman van albuquerque.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
[...]

Ze hoeven alleen de belangrijkste momenten te tonen van de rechtszaak. In die zin zou Gene (Jimmy) ook nog een (relatief) goed einde kunnen krijgen als hij volledig de schuld op zich neemt voor wat ze Howard hebben aangedaan en Kim daarmee bv zou vrij pleiten.

Ongeacht hoe het zal eindigen vind ik het wel ontzettend knap gedaan hoe ze het Breaking Bad verhaal tot een zij-verhaal hebbem weten te maken wat wel volledig impact heeft op het verhaal wat in BCS verteld wordt. Het karakter Saul Goodman uit BB was eigenlijk weinig meer dan een comic relief en een mooi personage om het plot wat voort te duwen. Maar met deze serie zijn die jaren van BB compleet in perspectief geplaatst. Al die shenanigans en ook nu het, schijnbaar emotieloos, tekenen van de scheidingspapieren zit juist een diep verdriet achter. Evht magistraal geschreven hoe dat hele karakter en typetje de diepgang heeft gekregen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Iedere keer als ik de volle wachtkamer bij Saul zie moet ik hier aan denken :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ7sGXE8JDEAom_fVqu_md50izM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8iuigiwgrDtOGYL1qhulD2vT.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ur_eV3iA4KjHmrc1Lr-silKhDoU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7neySY8ueuD12YEiqYjUFvem.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:44

SomerenV

It's something!

[...]

Ze kunnen ook eindigen met de rechtszaak.

Voorafgaand probeert ie nog weg te komen via de stofzuigerman, maar dat plan mislukt waarna hij opgepakt wordt. Daarna wat shots van z'n reis vanaf dat moment tot de rechtszaak (zoals we in de laatste aflevering ook zagen met het leven van Kim nu, dus gewoon random shots van een dag in het leven van). Daarna de rechtszaak zelf waarin je weinig hoort maar vooral veel dingetjes voorbij ziet komen. Hamer, tik, Gene/Saul die weg loopt van de camera begeleid door twee bewakers met ergens in het shot Kim. Einde.

Ik denk dat je niet veel meer kunt qua eindes. Ik zie hem niet sterven, dat past niet bij zijn karakter, al helemaal niet uit eigen beweging gezien hij vaak genoeg op z'n knietjes heeft zitten smeken. Verdwijnen zal ook niet gebeuren aangezien alles om hem heen afbrokkelt en hij nergens meer naar toe kan en niks meer heeft. Dan blijft er nog maar één ding over, tenzij Vince iets onverwachts uit de hoge hoed tovert :+ Maar door zijn gesprek met Francesca over of hij nog gezocht wordt, Marion die erachter komt dat hij gezocht wordt en Kim die alles op tafel legt in een bekentenis verwacht ik dat het toewerkt naar een veroordeling. Van gehaaide advocaat die iedereen vrij kon krijgen naar een zielig hoopje mens dat alles kwijt zal raken en achter slot en grendel verdwijnt.

Overigens moet ik wel echt even wennen aan hoe traag de laatste paar afleveringen zijn, maar nu alles zo bij elkaar komt is het toch wel weer heel gaaf gedaan _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Breaking bad wel 3 keer gezien en BCS ook. Dit seizoen slaat echt alles, wow beste serie ooit gezien.

Er komt zoveel boven, en er zitten zoveel hints in die ik niet zelf heb gezien maar via de Youtube kanalen die afleveringen scannen naar voren is gekomen. Gustavo Fring is dus gay nou dat had ik totaal niet gezien en ben ik ook niet echt in geïnteresseerd eigenlijk want dat doet er natuurlijk niet toe (nee is geen domme opmerking er hing een foto van hem met een man aan de muur waar ze elkaar intiem vasthouden). Gilligan heeft gezegd dat de kijker zelf moet oordelen (en dat ze expres dit insinueren). Fring had ook iets met Walt want hij wist dat het slecht plan was. Maar zn eerste business partner Arciniega was zn grote liefde mijns inziens. Gilligan stopt visueel zoveel erin dat je snel wat mist (new take op een serie hier). Net als de kleur blauw voor dood staat, continue als de kleur opduikt gaat er iemand dood. Nacho (de blauwe bloem in de woestijn aan t begin), Hamlin blue, het blauwe aquarium in Kims appartement etc, de vliegtuig crash met de blauwe herdenkingslintjes, de blauwe meth etc.

Ik was kapot van Nacho ik had zo gehoopt dat Mike hem zou redden maar hij heeft hem de eer gegeven hetzelf te doen dan maar, i was in shock. Nacho heeft continue verkeerde beslissingen gemaakt en heeft dit geheel aan zichzelf te wijten helaas. Hij had de zaak van zn vader allang moeten overnemen, hij maakte zichzelf kwetsbaar. Nachos dood leek op de dood van christus de doop, de marteling, het laatste avondmaal. Hoopte dat hij de dust filter for his hoover max extract pressure pro model 60 zou bestellen.

Chuck heeft altijd gelijk gehad over Jimmy, dat zien we nu pas.Niet dat dat hem leuk maakte hoor. Chuck was een vervelend mannetje, hij gunde Jimmy niets. Ik was ook anti Howard Hamlin die Kim Wexler steeds dwars zat in dr carriere en Sandpiper maar bleef uitstellen voor personal gain en zich door Chuck voor het karretje liet spannen en tegen Jimmy loog. Maar Jimmy en Kimmy zijn te ver gegaan daarna, Howard verdiende dit niet echt, dit was nooit gebeurd als ze hem niet aant framen waren geweest. Zeker toen Kim bij de herdenking verzon dat hij zat te snuiven en dat tegen zn weduwe zei (thats just evil).

De laatste aflevering, die inbraken waren beneden ieder niveau voor Jimmy, ik mis daar de Saul Goodman inventiviteit. Criminaliteit op het laagste niveau. Ik hoop dat Carol Burnett (de moeder van Jeffie) hier nog een leuke rol gaat spelen (de acteur swap snapte ik niet geen idee dat het die eerdere vent was uit winkelcentrum). Verder snap ik Kims leven niet goed nu, ze wilde toch het juiste doen door de pro bono zaken en dan gaat ze bij een sprinkler bedrijf werken in vreemde hobo kleding. Why? En de verklaring naar het OM, why? gedane zaken nemen geen keer neem een psycholoog en stuur Cheryl een anonieme brief.

Jammer vond ik ook dat Jessie Pinkman zn vibe compleet kwijt was de lekkere irritante tiener is er compleet uit, maar ja wat zal hij nu zijn 45? Hij had op zn minst zn laatste "bitch" uitspraak kunnen gebruiken.

De theft in dat winkelcentrum door die bewaker af te leiden met buns was te simpel, Jimmy zat de hele tijd om hem heen te staren. Jammer.

Ik hoop dat de laatste aflevering Jimmy en Kimmy verenigt maar ik heb mn twijfels. De serie is te goed voor een open einde. Al hoop ik dan wel op een nieuwe spin off omdat er genoeg karakters over zijn om iets mee te doen, maar Fring wordt moeilijk die ziet er zo oud uit nu dat een nieuwe acteur zullen moeten zoeken.

Breaking Bad sinds 2008 en daarna BCS is an end of an era van de beste serie ooit. 15 jaar geweest en jammer want een vervanger is er niet. Misschien Ozark.

ps

Van de week zag ik Harley Davidson en de Marlboro man (1991) waar Giancarlo Esposito ook in speelt en de grap was dat daar een geldtruck wordt overvallen die geen geld had maar vol zat met blue dream crystal (lijkt me geen toeval mbt Esposito en BB/BCS, inspi geweest voor de schrijvers?). Verder in de aflevering deze week zag ik jimmys diploma van de American University of Samoa waarop stond Saul Goodman... foutje dat is zn latere nepnaam en die had hij toen niet.

[ Voor 29% gewijzigd door LucyLG op 10-08-2022 05:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
42. Het antwoord op alles ;)
Al hoop ik dan wel op een nieuwe spin off omdat er genoeg karakters over zijn om iets mee te doen
* Stukfruit is nog steeds van mening dat een spinoff over de goudvis van Kim en Jimmy genoeg "waterworks" zou kunnen opleveren :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SomerenV schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 02:29:
[...]
tenzij Vince iets onverwachts uit de hoge hoed tovert :+ Maar door zijn gesprek met Francesca over of hij nog gezocht wordt, Marion die erachter komt dat hij gezocht wordt en Kim die alles op tafel legt in een bekentenis verwacht ik dat het toewerkt naar een veroordeling. Van gehaaide advocaat die iedereen vrij kon krijgen naar een zielig hoopje mens dat alles kwijt zal raken en achter slot en grendel verdwijnt.
Zou kunnen, Breaking Bad had ook nog maar een mogelijk enigszins goed einde (elk ander einde was slechter geweest) en dat einde had het ook gekregen. Dus een grote plottwist verwacht ik ook niet meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik hoop dat Jimmy iets overkomt door toedoen van Kim en we daarna een serie krijgen met Kim in de hoofdrol ;)
Bovenstaande zal wel niet en ik verwacht zelf ook geen enorme twist meer.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sydney08 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 07:59:
Ik hoop dat Jimmy iets overkomt door toedoen van Kim en we daarna een serie krijgen met Kim in de hoofdrol ;)
Bovenstaande zal wel niet en ik verwacht zelf ook geen enorme twist meer.
Van Mike lijkt me nog wel interessant, maar voor een prequel hebben ze een andere acteur nodig. Ze kunnen wel een soort Gran Torino verhaal maken dat hij als oude man het opneemt tegen straatbendes, maar dat is ook al ooit gedaan ;) Of van iemand van het kartel, maar dat zou ook met andere acteurs moeten want dat kan alleen als prequel.

Het is wel heel knap dat Saul zo veel diepgang heeft gekregen in een eigen serie, maar van Kim weten we nu eigenlijk wel wat ze voor en na de serie deed.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:21

Mickey77

Allround ICT-er

Het enige karakter waar nog echt een mooi verhaal over kan worden verteld als prequel, is in mijn ogen Gus Fring. Daarover kun je met een of twee jongere acteurs een hele lange serie maken. Een soort Young Sheldon. Zowel BB als BCS gaat over een overgang van normaal naar crimineel, dat is ook te maken over Fring.

Een nadeel is dat de overlap die je hebt met BCS en BB dan heel gering is, minder dan de overlap van BCS en BB waar heel veel dezelfde karakters zitten. De enige die de leeftijd hebben van Gus zijn Michael en Hector. Maar als je Young Sheldon bekijkt, is daar ook niet meer overlap dan Sheldon zelf (met de voice over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mickey77 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:56:
Het enige karakter waar nog echt een mooi verhaal over kan worden verteld als prequel, is in mijn ogen Gus Fring. Daarover kun je met een of twee jongere acteurs een hele lange serie maken. Een soort Young Sheldon. Zowel BB als BCS gaat over een overgang van normaal naar crimineel, dat is ook te maken over Fring.
Twee dan, Gus was met zijn 'broer' toen hij geintroduceerd werd. Maar hij schijnt ook een wild leven gehad te hebben voor hij naar Mexico kwam. Dat is helemaal blanko (Hank kon niks over hem vinden) maar er wordt wel naar gerefereerd dat hij een een machtige man was.

Ik weet niet of Gus dan ooit normaal geweest is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 10-08-2022 09:16 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:44
Mickey77 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:56:

Een nadeel is dat de overlap die je hebt met BCS en BB dan heel gering is, minder dan de overlap van BCS en BB waar heel veel dezelfde karakters zitten. De enige die de leeftijd hebben van Gus zijn Michael en Hector. Maar als je Young Sheldon bekijkt, is daar ook niet meer overlap dan Sheldon zelf (met de voice over).
Mij lijkt een prequel over Lalo wel mooi. Lijkt me tof om hem en de rest van de salamancas weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Nu online

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Er1k989 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Mij lijkt een prequel over Lalo wel mooi. Lijkt me tof om hem en de rest van de salamancas weer te zien.
of nacho

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik vind de Gene afleveringen geweldig, don't get me wrong, maar ik mis wel dat we "ineens" de rest niet meer te zien krijgen (van wie nog leeft althans). Erg benieuwd naar de laatste (:'() episode...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nacho hebben we wel al vrij veel van gezien. Lalo heeft nog helemaal geen backgroundverhaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Nu online

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Marzman schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Nacho hebben we wel al vrij veel van gezien. Lalo heeft nog helemaal geen backgroundverhaal.
Dat is ook wel weer waar, misschien komt het ook wel omdat het een van mijn favoriete characters is in BCS :P

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:28
TommyGun schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:45:
Ik vind de Gene afleveringen geweldig, don't get me wrong, maar ik mis wel dat we "ineens" de rest niet meer te zien krijgen (van wie nog leeft althans). Erg benieuwd naar de laatste (:'() episode...
Wie weet welke spinoff er nog volgt. Zolang Jimmy/Saul/Gene en Kim niet doodgaan kan je daar prima wat mee als je wil. Het zou in theorie zelfs aan kunnen sluiten bij Jessy na El Camino. Wie weet wat er nog wel of niet komt :)

* Uiteraard onder voorbehoud van de laatste aflevering, als Kim en Gene zich voor de trein gooien zijn we klaar ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De bordjes bij het busstation waar Kim stond te wachten, 'frontier' en 'Alaska'. Verwijzingen naar Jesse uiteraard, maar wie weet betekent het nog meer. Gene heeft niet veel mogelijkheden voor hulp, behalve Fransesca en Kim. Ik neem aan dat hij Kim in ieder geval nog gaat benaderen. Gaan hij en Kim er dan toch nog samen vandoor?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
Geen spinoffs oid meer aub, het feit dat ze dit van BCS hebben weten te maken.. zo naadloos verbonden met BB maar ook weer volledig zn eigen show, het karakter van Jimmy/Saul/Gene zo goed uitdiepen, petje af.
Het verder uitrekken van het BB/BCS universum wordt het melkerij, veel van de karakters hebben een mooie arc gehad/zijn aan bod geweest in beide series, het is goed zo.
Dit nog een 3de keer op zelfde hoge niveau voor elkaar krijgen of interessant maken voor de kijker, geloof ik niet zo in, wordt too much
Laat Vince Gilligan maar focussen op een ander project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Los eindje wat ik niet begrepen heb, en ik verwacht ook niet meer ga zien, is hoe Gene Jeffie gevonden heeft na hun ontmoeting in het winkelcentrum.

Ben wel benieuwd hoe in 1 aflevering alles afgerond wordt. Er staan nog verhaallijnen open van die laatste scam van Gene, zijn vlucht omdat Marion hem herkend heeft en Kim die duidelijk in de knoei zit met zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BigF25 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:50:
Geen spinoffs oid meer aub, het feit dat ze dit van BCS hebben weten te maken.. zo naadloos verbonden met BB maar ook weer volledig zn eigen show, het karakter van Jimmy/Saul/Gene zo goed uitdiepen, petje af.
Het verder uitrekken van het BB/BCS universum wordt het melkerij, veel van de karakters hebben een mooie arc gehad/zijn aan bod geweest in beide series, het is goed zo.
Dit nog een 3de keer op van zelfde hoge niveau voor elkaar krijgen of interessant maken voor de kijker, geloof ik niet zo in, wordt too much
Laat Vince Gilligan maar focussen op een ander project.
Alles staat of valt met de laatste aflevering. Laat die ruimte voor een vervolg?

Dat er niet binnen een jaar iets komt, als er iets komt, dat is duidelijk. Maar wie weet hoe iedereen er over 5 jaar over denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

Alles staat of valt met de laatste aflevering. Laat die ruimte voor een vervolg?

Dat er niet binnen een jaar iets komt, als er iets komt, dat is duidelijk. Maar wie weet hoe iedereen er over 5 jaar over denkt..
Je kan makkelijk nog een andere spin off maken vanuit brakingbad (al is bijna iedereen dood, dus het moet eigenlijk bijna wel een prequel zijn). Ook als Kim en Jimmy dood gaan (ik denk niet dat Jimmy dood gaat, Kim durf ik niet te zeggen).

Maar als dat niet gebeurd is het ook prima ;) Het is wel mooi geweest, maar tegelijkertijd zou ik wel gaan kijken naar een nieuwe spinoff :p

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 10-08-2022 11:01 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Je kan makkelijk nog een andere spin off maken vanuit brakingbad. Ook als Kim en Jimmy dood gaan (ik denk niet dat Jimmy dood gaat, Kim durf ik niet te zeggen).
Kan, maar er zijn maar heel weinig personages over. Als je iets wil maken van voor Breaking Bad dan kom je eigenlijk alleen uit op iets met de Salamanca’s, Francesca of Fring. Fring kan nog wel iets zijn, maar de Salamanca’s en Francesca zijn denk ik voor niemand boeiend.

Kijk je na BB dan houd je wellicht Gene en Kim over en Jesse. Voor de rest is alles en iedereen dood. En Jesse heeft zijn vervolg al gehad, welke volgens mij niet heel succesvol was.

Als de verhaallijnen Gene en Kim afgesloten worden, op welke manier dan ook, dan denk ik dat het klaar is. Als er ergens een opening blijft dan is het afwachten.

Mij persoonlijk maakt het verder ook niet uit. Als het geen relatie heeft met BB is het ook prima als Vince een ander project in dezelfde stijl gaat maken. Als er wel iets komt, dan zal ik ook dat met plezier kijken verwacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 10-08-2022 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Niemand zegt dat het niet kan, maar wil je het nu echt?
Wat gaan/kunnen ze vertellen? imo;
background Lalo? meh, we hebben genoeg van zn gekke karakter meegekregen binnen BCS of van de salamanca's gezien
background Mike? Kan, maar dude is te oud en genoeg van gezien in BB en BCS
background Gustavo/Fring? Al genoeg van gezien binnen BB en BCS
background Kim? neh, ook haar karakter hebben ze redelijk verteld binnen BCS

Prima zoals het is nu, zoals Jimmy/Saul zegt; It's All Good Man! 8) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gezien vrijwel alle acteurs in BCS er ouder uitzien dan in BB (terwijl het andersom had moeten zijn) moeten ze gewoon geen prequels/sequels of whatever meer maken.
Na het BB verhaallijn is iedereen zo goed als dood of niet interessant voor een spin-off en een verhaal weer voor BB of BCS zijn ze allemaal te oud als acteur.

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 10-08-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BigF25 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:09:
Niemand zegt dat het niet kan, maar wil je het nu echt?
Wat gaan/kunnen ze vertellen? imo;
background Lalo? meh, we hebben genoeg van zn gekke karakter meegekregen binnen BCS of van de salamanca's gezien
background Mike? Kan, maar dude is te oud en genoeg van gezien in BB en BCS
background Gustavo/Fring? Al genoeg van gezien binnen BB en BCS
background Kim? neh, ook haar karakter hebben ze redelijk verteld binnen BCS

Prima zoals het is nu, zoals Jimmy/Saul zegt; It's All Good Man! 8) ;)
Wat mij betreft komt er ook geen verhaal meer van voor BB of BCS. Volgens mij is alles gezegd wat er gezegd kan worden, op een paar losse eindjes na die neem ik aan volgende week afgesloten worden.

Enkel een serie na BB kan, wat mij betreft, potentie hebben. Maar dan heb je dus Gene, Kim en/of Jesse over. Voor de rest is iedereen dood of dermate oninteressant dat dit sowieso niks wordt.

Ik weet niet of ik er op zit te wachten. Ik zeg geen ja en geen nee. Mij maakt het weinig uit omdat ik nog meer dan voldoende andere series te kijken heb. Wat ik wel jammer zou vinden als Vince zijn kwaliteiten niet zou gebruiken om nog een serie te maken, ongeacht of dat dit wel of niet aan BB gelinkt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
Vince Gilligan doet het overigens wel briljant weer..
https://uproxx.com/tv/bet...-breaking-bad-ozymandias/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
s0kkie schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:13:
Gezien vrijwel alle acteurs in BCS er ouder uitzien dan in BB (terwijl het andersom had moeten zijn) moeten ze gewoon geen prequels/sequels of whatever meer maken.
Na het BB verhaallijn is iedereen zo goed als dood of niet interessant voor een spin-off en een verhaal weer voor BB of BCS zijn ze allemaal te oud als acteur.
De enige kans is dus, als ik je zo goed begrijp, om Gene/Kim/Jesse te gebruiken. Vooralsnog leven die nog alle 3 en geeft het niet dat ze ouder zijn geworden als je uitgaat van een sequel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Drardollan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Wat mij betreft komt er ook geen verhaal meer van voor BB of BCS. Volgens mij is alles gezegd wat er gezegd kan worden, op een paar losse eindjes na die neem ik aan volgende week afgesloten worden.

Enkel een serie na BB kan, wat mij betreft, potentie hebben. Maar dan heb je dus Gene, Kim en/of Jesse over. Voor de rest is iedereen dood of dermate oninteressant dat dit sowieso niks wordt.

Ik weet niet of ik er op zit te wachten. Ik zeg geen ja en geen nee. Mij maakt het weinig uit omdat ik nog meer dan voldoende andere series te kijken heb. Wat ik wel jammer zou vinden als Vince zijn kwaliteiten niet zou gebruiken om nog een serie te maken, ongeacht of dat dit wel of niet aan BB gelinkt is.
Verwacht dat Vince aan genoeg projecten komt met BB en BCS op de CV ;) waar hij zich bezig mee gaat houden who knows, we shall see!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Trouwens, los van het voorgaande. Bob Odenkirk verdient een hele, hele, hele, hele grote pluim. Om te beginnen een hart aanval overleven en dan zo terugkomen, er is werkelijk niets van te merken wat mij betreft. Dat vereist behalve een portie geluk (zijn hartaanval was zo ongeveer op de meest gunstige plek en tijd natuurlijk) ook heel veel kracht en discipline om jezelf niet compleet kapot te maken daarna. Waarmee we ook het hele team van de serie een grote pluim mogen geven dat ze niets overhaast hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
Drardollan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:18:
Trouwens, los van het voorgaande. Bob Odenkirk verdient een hele, hele, hele, hele grote pluim. Om te beginnen een hart aanval overleven en dan zo terugkomen, er is werkelijk niets van te merken wat mij betreft. Dat vereist behalve een portie geluk (zijn hartaanval was zo ongeveer op de meest gunstige plek en tijd natuurlijk) ook heel veel kracht en discipline om jezelf niet compleet kapot te maken daarna. Waarmee we ook het hele team van de serie een grote pluim mogen geven dat ze niets overhaast hebben.
Absoluut, Bob Odenkirk = baas! Crew = nog meer bazen!
Als BCS geen Emmy's binnen sleept straks word ik wel een beetje boos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Moet zeggen dat ik het jammer ga vinden dat volgende week de laatste aflevering is. Nog beter dan BB (hoewel zonder BB deze serie niet zo goed zou zijn).

Ik gok (hoop) dat Jim en Kim bij elkaar komen in Alaska.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
LucyLG schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 04:37:
Verder snap ik Kims leven niet goed nu, ze wilde toch het juiste doen door de pro bono zaken en dan gaat ze bij een sprinkler bedrijf werken in vreemde hobo kleding. Why? En de verklaring naar het OM, why? gedane zaken nemen geen keer neem een psycholoog en stuur Cheryl een anonieme brief.
Kim was volledig gestopt als advocate. Ik denk dat ze alles achter zich wilde laten en wellicht ook omdat ze weet dat ze weinig moeite mee heeft om, net als Saul, trucjes te gebruiken en de wet te overtreden tijdens haar werk als advocate en dat gewoon niet meer wilt. Ze probeert toch een eerlijk persoon te zijn. Iemand die al meerdere jaren probeert een leven achter zich te laten waarin iemand is vermoord, zij wordt gedwongen iemand te vermoorden en zij en Saul zelf allebei bijna dood waren geweest. En dat telefoontje van Gene was de druppel, ze moest zichzelf nu echt confronteren met alles wat gebeurd is. En het past ook wel bij Kim om die verantwoording te nemen en zelf naar het OM te stappen, i.p.v. sneeky een anonieme brief te schrijven. Ze wilt een zuiver geweten hebben en dat haal je niet door alleen maar met een psych te gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
worldfastest schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:23:
Moet zeggen dat ik het jammer ga vinden dat volgende week de laatste aflevering is. Nog beter dan BB (hoewel zonder BB deze serie niet zo goed zou zijn).

Ik gok (hoop) dat Jim en Kim bij elkaar komen in Alaska.
Na vorige aflevering zie ik ze niet meer bij elkaar komen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

zacht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:46:
De bordjes bij het busstation waar Kim stond te wachten, 'frontier' en 'Alaska'. Verwijzingen naar Jesse uiteraard, maar wie weet betekent het nog meer. [...]
Dat was bij het vliegveld van Albuquerque. Alaska en Frontier zijn beiden Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Vliegvelden hebben altijd van die bordjes bij de vertrekhal waar je moet zijn voor het inchecken met een bepaalde airline. Het zal misschien geen toeval zijn dat ze Kim precies bij het Alaska bord laten zien, maar het is niet zo dat die bordjes voor de serie zijn geplaatst, die zijn er in het echt ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Link naar de tweet was al gepost, maar de promo van de laatste aflevering met een scene van Gene is voor het eerst volgens mij in kleur. Nog één episode te gaan. Spannend!

[YouTube: Better Call Saul Season 6 Episode 13 Promo]

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 10-08-2022 12:14 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:11:
Link naar de tweet was al gepost, maar de promo van de laatste aflevering met een scene van Gene is voor het eerst volgens mij in kleur. Nog één episode te gaan. Spannend!

[YouTube: Better Call Saul Season 6 Episode 13 Promo]
Yep! Dat ziet eruit alsof het een goed einde gaat worden.

Yep, yep.

spoiler: Episode 12
Weet iemand of dat ge-yep ook nog iets betekende? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Stukfruit schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Geen idee, maar ik moet daarbij altijd aan het verhaal achter deze grafsteen denken :X

spoiler: Grafsteen niet gerelateerd aan BCS/BB:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stukfruit schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Yep! Dat ziet eruit alsof het een goed einde gaat worden.

Yep, yep.

spoiler:
Zijn oude auto, toen hij als advocaat voor het kartel werkte had hij die moeten achterlaten in de woestijn. Ik ben benieuwd wat het betekent.

[ Voor 71% gewijzigd door Marzman op 10-08-2022 14:04 ]

/▌

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
segil schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:28:
[...]

Kim was volledig gestopt als advocate. Ik denk dat ze alles achter zich wilde laten en wellicht ook omdat ze weet dat ze weinig moeite mee heeft om, net als Saul, trucjes te gebruiken en de wet te overtreden tijdens haar werk als advocate en dat gewoon niet meer wilt. Ze probeert toch een eerlijk persoon te zijn. Iemand die al meerdere jaren probeert een leven achter zich te laten waarin iemand is vermoord, zij wordt gedwongen iemand te vermoorden en zij en Saul zelf allebei bijna dood waren geweest. En dat telefoontje van Gene was de druppel, ze moest zichzelf nu echt confronteren met alles wat gebeurd is. En het past ook wel bij Kim om die verantwoording te nemen en zelf naar het OM te stappen, i.p.v. sneeky een anonieme brief te schrijven. Ze wilt een zuiver geweten hebben en dat haal je niet door alleen maar met een psych te gaan praten.
Ik zag haar meer als sociaal advocaat omdat ze zo goed is.Now she is wasting her skills. Maar ik zie je unt ook wel. De ervaring met Howard en Lalo is extreem en dat kan haar hebben veranderd. Ja zuiver geweten is uiteraard het beste voor je natuurlijk. Ik zag het nut niet meer, you did what you did.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigF25
https://uproxx.com/tv/vin...-call-saul-season-finale/

Vince geeft zelf dus ook aan 'klaar' te zijn met het BB/BCS universe, wilt nieuwe uitdagingen aangaan, mooi!

https://uproxx.com/tv/vin...g-bad-creator-new-series/

[ Voor 56% gewijzigd door BigF25 op 11-08-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Mijn voorspelling hoe het gaat eindigen... althans wat ik een goed einde zou vinden waarmee Jimmy voor zichzelf een beetje de eer kan herstellen en op het laatste moment kan zorgen voor de persoon waarvan hij hield.

Jimmy gaat zich aangeven via Kim, zij zal hem overhandigen aan de authoriteiten zodat ze de beloning van 5 miljoen kan opstrijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:10

Spooksel

Spooksel!

Ik vond het wel een heel mooi detail hoe de 'Better call Saul' commercial op zich in KLEUR reflecteerde in Gene zijn bril, terwijl zijn post-BB verhaal dus helemaal in zwart-wit is verder :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14
Maaruhm, zijn we nou nog fan van Jimmy en verdient hij een prettig leven verder? Of vinden we hem inmiddels een grote l*l voor alles dat 'ie gedaan heeft? Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Jimmy is een "likable" personage, grappig, inventief, meegaand. Maar ook een enorme kl**tzak die geen probleem heeft keuzes te maken ten koste van anderen. Zo heeft 'ie Kim al 3x een oor aan genaaid. Bewijsmiddelen in rechtzaken gefabriceerd, de zelfdoding van zijn broer enigszins op z'n geweten, idem dito voor de ondergang van Howard. En nu in Gene tijdperk lijken alle remmen los te gaan. Ik vind dat 'ie z'n verdiende loon moet krijgen in de vorm van gevangenis of de dood. Mocht 'ie de laatste aflevering er makkelijk vanaf maken, zou ik dat jammer vinden. Hij begon als iemand waar je sympatie voor kunt hebben, maar inmiddels vind ik 'm een grote eikel geworden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
Douchbag 1e klas nu natuurlijk, hij kan het leventje van scams, mensen bedriegen etc niet laten, dat maakt Gene verre van likeable.
Hij zal dan ook iets van een straf moeten krijgen imo, gebeurd dat niet.. tja dan is dat zo.. maar voor mijn gevoel niet correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vergeleken met Walter White valt hij nog mee, bij die serie hoopte je gewoon op een einde dat hij dood ging :p Jimmy wens ik nog wel een saai leven toe, hamburgers bakken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Marzman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:08:
Vergeleken met Walter White valt hij nog mee, bij die serie hoopte je gewoon op een einde dat hij dood ging :p Jimmy wens ik nog wel een saai leven toe, hamburgers bakken.
Sure want iemand met kanker de hoofd willen inslaan (met de as van zn dooie hond notebene) of een oud omaatje willen wurgen met een telefoon kabel valt mee :9 :+
Different type of evils maar Jimmy/Saul/Gene mag dan zn hamburgers lekker bakken in de bak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BigF25 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Sure want iemand met kanker de hoofd willen inslaan (met de as van zn dooie hond notebene) of een oud omaatje willen wurgen met een telefoon kabel valt mee :9 :+
Different type of evils maar Jimmy/Saul/Gene mag dan zn hamburgers lekker bakken in de bak 8)
Dat kun je nog de adrenaline van het moment noemen ;) Walter White heeft kinderen vergiftigd, iedereen vermoord op het einde die van hem wist (Fring, Mike, Mike en zijn 9 mannen, die vrouw die het transport regelde). Alleen Jesse had hij een zwak voor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Marzman schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:26:
[...]
Dat kun je nog de adrenaline van het moment noemen ;) Walter White heeft kinderen vergiftigd, iedereen vermoord op het einde die van hem wist (Fring, Mike, Mike en zijn 9 mannen, die vrouw die het transport regelde). Alleen Jesse had hij een zwak voor.
True true hoor, Walter had heel wat schade aangericht, de dood was zo'n beetje de enige uitkomst, bedoel maar dat Saul inmiddels ook verschillende leventjes zuur heeft gemaakt en op zn minst een flinke straf moet uitzitten. En beide karakters killen weet ik niet of Vince daar voor opt, hem een flinke gevangenisstraf geven past beter in het straatje, advocaat en gevangeniswereld hebben wel een binding :P

[ Voor 13% gewijzigd door BigF25 op 12-08-2022 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Plot twist volgende week: Huell komt hem helpen en ze vluchten samen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:14

Polycom

Poes van goud

Haha dat leven van Kim, misschien nog wel triester dan die van Saul.
Die gast die haar ligt te wippen.. "yep yep yep" :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Nog twee nachtjes slapen. Mogelijkheden genoeg, arrestatie, dustfilters, arm, rijk (iets met die auto die nog in de woestijn ligt?), Huell, Jesse, Kim, Fransesca, het kan nog alle kanten op.
Ik moet zeggen dat ik me goed besef dat het niet de eerste keer zou zijn dat het einde van een serie tegen gaat vallen. Maar ik besef me ook dat het hoe dan ook een geweldige serie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Weet je, er zijn maar weinig series waar de makers consistent dit soort kwaliteit weten af te leveren. Als de laatste aflevering een volledige teleurstelling is, dan is er altijd nog de rest van het seizoen.

Plus: eigenlijk is dit een "extra" laatste aflevering. Het hele zwart/wit-werk is voor mij een grote extra waarvan ik sowieso niet had verwacht dat ze zoiets zouden gaan doen.

En voor de liefhebbers nog wat goede tips van Rhea Seehorn Kim (zonder spoilers):

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:22

LankHoar

Langharig tuig

Nou vind de laatste aflevering best tegenvallen. Gewoon een open einde eigenlijk. Compleet anders dan Breaking Bad. Heb erg genoten van het laatste seizoen, maar het einde is niet waar ik op gehoopt had.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
LankHoar schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:22:
Nou vind de laatste aflevering best tegenvallen. Gewoon een open einde eigenlijk. Compleet anders dan Breaking Bad. Heb erg genoten van het laatste seizoen, maar het einde is niet waar ik op gehoopt had.
Gelukkig komt de laatste aflevering morgen pas uit ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:20
Op netflix komt ie morgen ja maar. In amerika kunnen ze het al via AMC bekijken.

Edit:niet dat de ratings alles zegt maar de final episode krijgt voorlopig een 10 met 1400 votes. Ga m zelf morgenochtend checken als ik nog leef...ijzersterke serie met sublieme connecties met BrBa :)

[ Voor 56% gewijzigd door Nietdatikweet op 15-08-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nietdatikweet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:46:
Op netflix komt ie morgen ja maar. In amerika kunnen ze het al via AMC bekijken.
Ja, maar pas om 3:00 vannacht NL-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:20
Tourniquet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:50:
[...]

Ja, maar pas om 3:00 vannacht NL-tijd.
Oke my bad. Heb er in ieder geval wel vertrouwen in. Vravo Bince!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 20:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nietdatikweet schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:46:

Edit:niet dat de ratings alles zegt maar de final episode krijgt voorlopig een 10 met 1400 votes. Ga m zelf morgenochtend checken als ik nog leef...ijzersterke serie met sublieme connecties met BrBa :)
Dit komt omdat men al weken op iMDB een dag te vroeg kan stemmen op de nieuwste episodes. Sommige reviews slaan ook nergens op, maar zijn wel hilarisch (dat Huel Saul opgegeten zou hebben en dat niemand dat zag aankomen etc.) Zegt voorlopig nog niets dus, maar we gaan het meemaken.

Nog laatste leuke weetjes:

Saul Gone (2022)

The final two episodes of the show are titled Waterworks and Saul Gone. WW and SG, for Walter White and Saul Goodman. respectively.

Following the convention set up by Jimmy, with respect to the origin of his moniker from the first episode of the series, "Saul Gone", the episode title, should be interpreted as "It is all gone". For the sake of contrast, Jimmy's assumed name, Saul Goodman, is actually "It is all good, man."

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 16-08-2022 00:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hahn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:24:
[...]

Gelukkig komt de laatste aflevering morgen pas uit ;)
Ja dat dacht ik ook. Maar ik kon hem op Netflix al kijken :? Ik liep een paar afleveringen achter en toen aflevering 11 klaar was ging aflevering 12 gewoon spelen. Foutje van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

13 is de finale, niet 12 :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

LankHoar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:28:
[...]

Ja dat dacht ik ook. Maar ik kon hem op Netflix al kijken :? Ik liep een paar afleveringen achter en toen aflevering 11 klaar was ging aflevering 12 gewoon spelen. Foutje van Netflix?
Nee hoor, geen foutje, ik zit te f5'en voor aflevering 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:16

avotar

P0werd by Black Coffee

MarkyB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Nee hoor, geen foutje, ik zit te f5'en voor aflevering 13 ;)
Nog 5 minuten

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:16

avotar

P0werd by Black Coffee

Heb ik zojuist een block in m'n agenda gezet om de laatste aflevering te kijken?
Misschien.
Leve thuiswerken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Het einde van een mooi tijdperk :'(
Ik zit er ook al klaar voor, inderdaad lang leve thuiswerken lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Kan niet snel genoeg avond worden vandaag.. zag al van alles voorbij komen op social media, dank video van Odenkirk oa (mooi!) ook nog wat awards dat ze gewonnen hebben, geen idee welke awardshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Oh lol! Ik dacht echt dat er maar 12 afleveringen waren! 8)7

Enfin, mijn post van gisteravond mag genegeerd worden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moineau
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:01
Een waardig einde van een tijdperk kun je wel zeggen. Sterke laatste aflevering.
Saul op de 'redemption'-toer, ondersteund door de flashbacks.
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste