In de laatste aflevering wordt Saul gebeld dat er een nieuwe public masturbator wordt opgepakt. In Breaking Bad is de eerste scene van Saul dat hij Badger zijn advocaat is maar Badger verwart met een public masturbator. Ik denk dat deze momenten elkaar opvolgen.Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:48:
[...]
Ik heb geen idee wat je bedoeld en wat een "public masturbator" is.
Is a weer een aantal maanden geleden, wist het niet helemaal precies meer. Thanks voor de opheldering!miicker schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:22:
[...]
Bijna correct, maar er werd een nieuwe kluis geplaatst met daarin de bankafschriften (waaruit moet blijken dat Nacho betaald werd door anderen) en een ID van Nacho en andere papieren in gestopt werden. Mike moest toen ook het ID van de vader van Nacho in de kluis leggen, maar heeft die dus achter gehouden, vandaar ook dat die op een veilige plek in zijn huis ligt.
Over Kim:
Ik denk niet dat we Kim nog gaan zien. Ik vind het namelijk geloofwaardig dat zij haar biezen pakt, om twee redenen. Persoonlijk gezien vind ik haar speech heel goed, als je zelf ook hebt ervaren dat twee mensen apart goed werken maar samen niet, dan zul je dit ook herkennen. Goed geschreven, maar ook goed geacteerd naar mijn mening.
Zakelijk gezien is haar voorgeschiedenis en die van Jimmy totaal anders. Zij probeerde advocaat te worden binnen een groot bedrijf en liep binnen de gangbare paden. Jimmy deed het als eenmanszaak en kreeg niet genoeg opdrachten. Ik vind het daarmee ook geloofwaardig dat Jimmy geen weg terug ziet en Saul wordt, terwijl zij terug wil naar een meer 'normaal' leven. Om er echt los van te komen, gaat ze dat bewust doen in een andere staat en in een andere branche. Dat lijkt mij de beste manier om echt los te komen van het verleden.
Overigens vond ik het door deze verschillen juist minder geloofwaardig dat ze samen waren. Dat zij er uit stapt vind ik dus juist wel heel geloofwaardig.
Over Gus:
Ik denk dat hij gevoelens heeft voor die sommelier, hij heeft het ook duidelijk over een mooi verhaal dat hij een jaar daarvoor heeft verteld. Dat het verhaal hem raakte. Volgens mij gaat hij weg omdat hij met zijn leven geen relaties kan hebben. Het zou kunnen dat hij dit in een van de volgende afleveringen (mogelijk de allerlaatste) toch op pakt en dat hij daar spijt van krijgt.
Ik denk dat de auteurs met de sommelier een stukje voorgeschiedenis willen maken, verdieping van karakters in de aanloop naar BB. Dus dat er onder zijn stijve voorkomen wel degelijk gevoel schuil gaat, maar dat hij er bewust voor kiest geen verbinding aan te gaan.
Ik denk niet dat we Kim nog gaan zien. Ik vind het namelijk geloofwaardig dat zij haar biezen pakt, om twee redenen. Persoonlijk gezien vind ik haar speech heel goed, als je zelf ook hebt ervaren dat twee mensen apart goed werken maar samen niet, dan zul je dit ook herkennen. Goed geschreven, maar ook goed geacteerd naar mijn mening.
Zakelijk gezien is haar voorgeschiedenis en die van Jimmy totaal anders. Zij probeerde advocaat te worden binnen een groot bedrijf en liep binnen de gangbare paden. Jimmy deed het als eenmanszaak en kreeg niet genoeg opdrachten. Ik vind het daarmee ook geloofwaardig dat Jimmy geen weg terug ziet en Saul wordt, terwijl zij terug wil naar een meer 'normaal' leven. Om er echt los van te komen, gaat ze dat bewust doen in een andere staat en in een andere branche. Dat lijkt mij de beste manier om echt los te komen van het verleden.
Overigens vond ik het door deze verschillen juist minder geloofwaardig dat ze samen waren. Dat zij er uit stapt vind ik dus juist wel heel geloofwaardig.
Over Gus:
Ik denk dat hij gevoelens heeft voor die sommelier, hij heeft het ook duidelijk over een mooi verhaal dat hij een jaar daarvoor heeft verteld. Dat het verhaal hem raakte. Volgens mij gaat hij weg omdat hij met zijn leven geen relaties kan hebben. Het zou kunnen dat hij dit in een van de volgende afleveringen (mogelijk de allerlaatste) toch op pakt en dat hij daar spijt van krijgt.
Ik denk dat de auteurs met de sommelier een stukje voorgeschiedenis willen maken, verdieping van karakters in de aanloop naar BB. Dus dat er onder zijn stijve voorkomen wel degelijk gevoel schuil gaat, maar dat hij er bewust voor kiest geen verbinding aan te gaan.
Jimmy en Kim zijn getrouwd en hebben samen een huis. Dat vereist toch wel iets meer afhandeling dan een half gepakte koffer en een goed gesprek?Mickey77 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:25:
Over Kim:
Denk dat voor Kim de druppel was dat ze tegen de weduwe van Howard moest liegen om daarmee zichzelf én Jimmy vrij te pleiten van de beschuldigingen die geuit werden.
Persoonlijk vind ik dat nogal geforceerd na 6 seizoenen met tig afleveringen waarin het karakter van Gus uitgediept zou kunnen worden. Ik zie het meer als schermvulling.Ik denk dat de auteurs met de sommelier een stukje voorgeschiedenis willen maken, verdieping van karakters in de aanloop naar BB. Dus dat er onder zijn stijve voorkomen wel degelijk gevoel schuil gaat, maar dat hij er bewust voor kiest geen verbinding aan te gaan.
Maar dat is even onder voorbehoud van de komende 4 afleveringen, we weten nog niet wat daarin gaat gebeuren.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Hier ben ik het volledig mee eens.Mickey77 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:25:
Over Kim:
Over Gus:
Gus had vaker al homoseksuele trekjes vond ik. Ook al zou hij geen romantische gevoelens hebben voor die sommelier, het laat zien hoe even wordt meegesleurd in normale menselijke gevoelens en emoties maar uiteindelijk toch de knop omzet en teruggaat naar zijn emotieloze toestand om succesvol te zijn als drugsdealer.
De scene op zich is niet zo bijzonder en er zal waarschijnlijk niet naar gerefereerd worden, echter voegt dit wel wat toe aan het personage Gus Fring en hoe hij werk en privé gescheiden houdt.
Wat betreft Kim denk ik dat we haar nog wel gaan zien. De breuk zat er aan te komen natuurlijk en haar speech geeft duidelijk aan waar het aan schort. Dat is al vanaf het begin zo dat ze eigenlijk geen goede invloed op elkaar hebben. Dat was " fun" zoals ze zei maar heeft uiteindelijk gezorgd voor de dood van Howard. Dit was denk ik de druppel voor haar en een clean break is de enige manier om van Jimmy af te komen.
Dat Jimmy/Saul dan vrij snel verandert in de persoon die wij kennen van BB is op zich ook wel logisch. Kim was eigenlijk zijn enige reden om nog enigszins op het rechte pad proberen te blijven. Zonder haar is hij vervallen in een schimmige advocaat en dat heeft hij volledig omhelsd. Dat zijn assistente/secretaresse chagrijnig is geworden lijkt mij ook wel duidelijk als je ziet met welke figuren zij moet omgaan. Snap ook niet zo goed dat mensen dat blijkbaar letterlijk uitgelegd moeten zien om het te geloven.
Verder vind ik de punten of het verbrande lijk en de ID kaart van Nacho's vader ook begrijpelijk aangezien dit al in voorgaande afleveringen op voor is gesorteerd. Mike heeft altijd een zwak voor Nacho en zijn vader gehad en wilde duidelijk empathie tonen door de vader een soort van closure te geven.
Nou laten we niet vergeten dat er voor haar ogen, in haar eigen appartement iemand een onschuldige bystander keihard dood schiet, dat zij vervolgens onder dwang een moord moet plegen, etc. Dat zijn dingen waar wij als kijker nu gewend aan zijn, maar niemand van ons (althans dat denk ik) kan zich een voorstelling maken wat er dan met je gebeurt. Wil je niet in dat leven verder, dan zegt je gut heel hard wegrennen.Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:52:
Jimmy en Kim zijn getrouwd en hebben samen een huis. Dat vereist toch wel iets meer afhandeling dan een half gepakte koffer en een goed gesprek?
Zo bekeken, vind ik het bijzonder sterk van haar dat ze nog even blijft hangen om het verhaal en ook die leugen te vertellen. Maar dat moet ze wel, om zichzelf vrij te pleiten. Maar zou het logisch vinden dat zij in haar positie al de dag na de moord besluit dat ze dat pad niet verder wilde volgen. Ze moest alleen het moment kiezen en dan gaan.
We kunnen van gevoel verschillen, ik vond Kim ook leuk dus zou haar graag terug zien. Maar ik denk dat ze niet meer terug komt. Uitgezonderd in de aller laatste episode, dat kan altijd natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze nog terug komt in Jimmy's leven en ook niet om de scheidingspapieren te tekenen. Dat is een detail dat niet op beeld hoeft w.m.b. ook omdat het hoort bij het leven van Jimmy en die is nu Saul geworden. Nieuw hoofdstuk, voor beiden.
Maar wil je dan een scene dat ze het papierwerk doornemen en ondertekenen? Dat lijkt mij pas schermopvulling.Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:52:
[...]
Jimmy en Kim zijn getrouwd en hebben samen een huis. Dat vereist toch wel iets meer afhandeling dan een half gepakte koffer en een goed gesprek?
Denk dat voor Kim de druppel was dat ze tegen de weduwe van Howard moest liegen om daarmee zichzelf én Jimmy vrij te pleiten van de beschuldigingen die geuit werden.
[...]
Persoonlijk vind ik dat nogal geforceerd na 6 seizoenen met tig afleveringen waarin het karakter van Gus uitgediept zou kunnen worden. Ik zie het meer als schermvulling.
Maar dat is even onder voorbehoud van de komende 4 afleveringen, we weten nog niet wat daarin gaat gebeuren.
Gus Fring hebben we zelden emotioneel gezien. Vooral in BB zagen we dat weinig, alleen een bepaalde mate van woede. In BCS zien we deels hoe het eindproduct in BB is ontstaan. De hele Lalo en Salamanca beef is best een pittige voor Gus en bepaalt ook grotendeels zijn toekomst. Blijkbaar gaat hij weleens een wijntje drinken om even te ontspannen en heeft hij een bepaalde connectie met de sommelier. Dat is een man die hij zo op het oog graag toe zou laten in zijn privé leven maar dat niet kan vanwege zijn werk. Je ziet heel mooi dat hij verandert van vrolijke normale vent naar een berekenende en emotieloze gangster. Dat hebben we op zich al eerder gezien in kleine momenten en deze scene voegt daar nog wat aan toe.
En ik denk niet dat het later nog terug zal komen. Of denk je dan Mike even vraagt aan Gus hoe het met zijn wijn maatje gaat?
Nee, maar mensen scheiden niet van minuut 1 op 2. Na 6 seizoenen een relatie met ups en down verwacht ik persoonlijk iets meer aanloop richting een scheiding. Hoe Kim bijvoorbeeld met zichzelf in de knoei zou zitten, uitkijkend over het water waar Howard zogenaamd zelfmoord heeft gepleegd. Ik noem maar wat. Maar iets meer emotie en worsteling voorafgaand aan het plotselinge vertrek.JP_Frost schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:17:
[...]
Maar wil je dan een scene dat ze het papierwerk doornemen en ondertekenen? Dat lijkt mij pas schermopvulling.
Om zich vervolgens te moeten voorstellen aan de sommelier? Niet echt geloofwaardig als er een connectie was die al langer loopt.Blijkbaar gaat hij weleens een wijntje drinken om even te ontspannen en heeft hij een bepaalde connectie met de sommelier.
Niet aannemelijk dat het terugkomt, ook geen enkele reden toe.En ik denk niet dat het later nog terug zal komen. Of denk je dan Mike even vraagt aan Gus hoe het met zijn wijn maatje gaat?
En juist dít is wat ik gemist heb. De strubbeling van Kim omtrent de hele situatie. Voorheen ging ze dan een aantal keer ergens in de verte staren, sigaret roken en weet ik wat nog meer. Dan zag je haar echt worstelen met de situatie voor het tot een uitbarsting kwam.Mickey77 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:06:
[...]
Nou laten we niet vergeten dat er voor haar ogen, in haar eigen appartement iemand een onschuldige bystander keihard dood schiet, dat zij vervolgens onder dwang een moord moet plegen, etc. Dat zijn dingen waar wij als kijker nu gewend aan zijn, maar niemand van ons (althans dat denk ik) kan zich een voorstelling maken wat er dan met je gebeurt. Wil je niet in dat leven verder, dan zegt je gut heel hard wegrennen.
Vond het ook niets voor Kim om haar cliënt zomaar in de steek te laten, ondanks de situatie. Juist Kim die zo begaan is met het wel en wee van de minder bedeelde mens die voor de rechter moet verschijnen gooit zomaar de handdoek in de ring. Al was het een geweldige scene met die pen en praten met de rechter.
Ik ben er eigenlijk 200% van overtuigd dat we Kim terug gaan zien. Wellicht nog in zwart/wit bij Gene, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er een vervolg komt waarin we het leven van Gene en/of Kim gaan zien. Waar El Camino (deels) het leven van Jesse liet zien voorzie ik dat er nog een serie gaat volgen met Gene en/of Kim.We kunnen van gevoel verschillen, ik vond Kim ook leuk dus zou haar graag terug zien. Maar ik denk dat ze niet meer terug komt. Uitgezonderd in de aller laatste episode, dat kan altijd natuurlijk. Maar ik denk niet dat ze nog terug komt in Jimmy's leven en ook niet om de scheidingspapieren te tekenen. Dat is een detail dat niet op beeld hoeft w.m.b. ook omdat het hoort bij het leven van Jimmy en die is nu Saul geworden. Nieuw hoofdstuk, voor beiden.
Maar veel is afhankelijk van de komende 4 afleveringen. Het kan ook zijn dat het Gene verhaal volledig afgerond wordt en er helemaal niks meer komt.
Totaal geen opbouw? Het hele seizoen staat in het teken van Kim die nu het initiatief neemt tot op 'Saul-Goodman-wijze' Howard kapot te maken. Kim doet daar alles voor, zelfs als ze op weg is naar de kans van haar leven keert ze om op de snelweg om maar Howard een loer te draaien.Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:29:
Voor mij een zeer onbevredigende aflevering, kan er maar weinig mee.
Totaal geen opbouw naar de breuk tussen Kim en Jimmy, ene moment nog samen op de herdenking van Howard en volgende moment staan haar koffers half ingepakt klaar.
Het plan leidt tot de dood van Howard en dan nog weet ze de schuld van Howards dood bij een rouwende weduwe in de schoenen te schuiven. 'Je was met hem getrouwd, je kent hem als beste', terwijl Kim dondersgoed wist dat ze huwelijksproblemen hadden en Howard al een jaar in het gastenhuis sliep. IJskoud. En ze heeft niemand anders om daar de schuld voor te geven dan zichzelf, ze vertelde Jimmy niet dat ze wist dat Lalo nog leefde omdat dan het plan niet door zou gaan.
Alles wat dit seizoen is gebeurd, is precies waarom ze weggaat.
Mee eens, is niet duidelijk waar dit naartoe gaat. Maar dit zal nog wel relevant worden, vermoed ik.Gus aan de bar, geen idee waar het over ging of heen moest. Had een soort Baantjer dejavu, maar dan zonder barman die onbedoeld een tip geeft.
Saul is toch zo wispelturig als maar zijn kan. Dan weer dit, dan weer dat. Als hij denkt dat Associates beter staat, dan doet hij associates. Met de slotmontage waarin we 'echt' Saul Goodman zien is dit het meest logische moment om die grote letters ook in de aflevering te hebben.In het begin van de aflevering werd er een bord opgehesen, maar wie die Associates dan zouden zijn? Einde aflevering is het bord weer weg en het kantoor compleet verbouwd naar BB style. Geen enkel idee waarom dat zo moest, dat hadden ze een paar afleveringen terug al prima kunnen doen toen Saul het kantoor ging laten verbouwen toch? Er was geen enkele aanleiding om dit nu ineens te doen.
Mike werd deze aflevering weer flink geconfronteerd met het werk dat hij doet. Hij zit 'in the game', Nacho's vader niet. Dat hij dat alles overpeinst nav de knikkerbaan lijkt me niet anders dan logisch.Mike die zit te treuren om zijn kleindochter. Hij was toch allang weer goed met zijn schoondochter?
Even de rest van het topic lezen, daar wordt het ook uitgelegd (en in de eerste afleveringen van dit seizoen ook al relatief duidelijk).Scene met het kartel was ook bijzonder vaag. Er werd ineens gesproken over tandgegevens en een brand, terwijl dat helemaal niet kan kloppen en iedereen dat ook weet maar niet uitspreekt.
Gezien ik vrijwel elke aflevering top vond dit seizoen maak ik me geen zorgenWel genoten verder van Don Hector zijn gepingel en Mike en Gus waaruit duidelijk bleek dat ze geen vrienden waren.
Maar goed, we hebben er nog 4 te gaan. Wie weet wat er nog duidelijk wordt. Mijn al maandenlange verwachting dat Jesse en Walter het kantoor inlopen werd behoorlijk gehyped, benieuwd of dat gaat gebeuren of er toch nog een twist komt.
Ik vind het wel leuk dat er verschillende gedachten zijn over bepaalde verhaallijnen, het wel of niet terug keren van Kim, etc. Dat bepaalde ontwikkelingen verrassend zijn, of dat dingen anders lopen dan gedacht. Ik vind het eigenlijk ook wel kenmerkend voor zowel BB als BCS.
Wat ik vooral mooi vond aan BB is dat het zo anders is dan andere crime series. Bij vrijwel alle andere tv series is de spanning of spanningsboog per episode gelijk. Bij BB worden ogenschijnlijk saaie afleveringen afgewisseld met afleveringen die zo heftig zijn dat je erna lastig kunt slapen. Ik denk dat de serie daarom zo realistisch voelt.
Ik zie BCS niet als een op zichzelf staande serie, maar echt als een serie die als voornaamste doel heeft om te verklaren aan de kijker hoe de karakters aan het begin van BB zijn zoals ze zijn. Zo bekeken, vind ik dat het doel van de rollen van Kim, Chuck en Howard ook is om te laten zien hoe de ooit zo aardige Jimmy is veranderd in de criminele advocaat Saul. Deze verhaallijnen zijn voor mij compleet, daarom denk ik dat Kim niet meer terug komt (hooguit heel kort in de laatste)
Aan de criminele kant hebben we Mike en Gus, die ook een prominente rol spelen in BB. Bij Mike hebben we een zachte kant gezien als jij bij zijn familie is en dat hij probeert eerlijk te zijn naar de vader van Nacho toe. Die zet hem, op zijn plaats. In het geval van Gus denk ik dat het nog niet klaar is, ik denk ik dat de auteurs er waarde aan hechten om daar nog een klap op te geven. Daarom denk ik dat de sommelier nog een keer terug komt. Als hij zijn hart laat spreken en hij krijgt een harde klap te verwerken, verklaart dat zijn karakter in BB en zijn groei naar top crimineel.
Het heeft weinig zin om te blijven herhalen “ik denk dit” en “ik denk dat”, maar ik wilde even laten weten dat mijn gedachten voort komen uit het idee dat de auteurs BCS niet zien als een serie op zichzelf maar echt als opmaat naar BB. In een normale serie zou het logisch zijn dat de breuk met Kim meer wordt belicht, maar ik zie het als de laatste stap in de transformatie van Jimmy naar Saul. Die is nu klaar. Ik had de serie een tijd laten liggen, maar ik ga vanaf nu elke woensdag kijken…
Wat ik vooral mooi vond aan BB is dat het zo anders is dan andere crime series. Bij vrijwel alle andere tv series is de spanning of spanningsboog per episode gelijk. Bij BB worden ogenschijnlijk saaie afleveringen afgewisseld met afleveringen die zo heftig zijn dat je erna lastig kunt slapen. Ik denk dat de serie daarom zo realistisch voelt.
Ik zie BCS niet als een op zichzelf staande serie, maar echt als een serie die als voornaamste doel heeft om te verklaren aan de kijker hoe de karakters aan het begin van BB zijn zoals ze zijn. Zo bekeken, vind ik dat het doel van de rollen van Kim, Chuck en Howard ook is om te laten zien hoe de ooit zo aardige Jimmy is veranderd in de criminele advocaat Saul. Deze verhaallijnen zijn voor mij compleet, daarom denk ik dat Kim niet meer terug komt (hooguit heel kort in de laatste)
Aan de criminele kant hebben we Mike en Gus, die ook een prominente rol spelen in BB. Bij Mike hebben we een zachte kant gezien als jij bij zijn familie is en dat hij probeert eerlijk te zijn naar de vader van Nacho toe. Die zet hem, op zijn plaats. In het geval van Gus denk ik dat het nog niet klaar is, ik denk ik dat de auteurs er waarde aan hechten om daar nog een klap op te geven. Daarom denk ik dat de sommelier nog een keer terug komt. Als hij zijn hart laat spreken en hij krijgt een harde klap te verwerken, verklaart dat zijn karakter in BB en zijn groei naar top crimineel.
Het heeft weinig zin om te blijven herhalen “ik denk dit” en “ik denk dat”, maar ik wilde even laten weten dat mijn gedachten voort komen uit het idee dat de auteurs BCS niet zien als een serie op zichzelf maar echt als opmaat naar BB. In een normale serie zou het logisch zijn dat de breuk met Kim meer wordt belicht, maar ik zie het als de laatste stap in de transformatie van Jimmy naar Saul. Die is nu klaar. Ik had de serie een tijd laten liggen, maar ik ga vanaf nu elke woensdag kijken…
Meesterlijke episode. Las een reactie onder een YouTube review waar ik het mee eens ben: In het begin van BCS wil je zo snel mogelijk Saul uit BB zien en nu het moment daar is gaan we Jimmy uit BCS juist missen. IJzersterk geschreven en geacteerd.
Idd een briljante aflevering. Wat een meesterwerk is Better Call Saul ook toch.
Het schrijfwerk, acteerwerk. Echt pure klasse.
Ik ga het echt missen,maar ik ben blij dat ze het niet verder uitmelken en dat het niveau niet inelkaar zakt.
Het schrijfwerk, acteerwerk. Echt pure klasse.
Ik ga het echt missen,maar ik ben blij dat ze het niet verder uitmelken en dat het niveau niet inelkaar zakt.
Fantastisch overhemd ook. Ik vind het jammer dat we zo weinig van dit personage zien.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Deze site kwam ik vandaag tegen:
https://screenrant.com/be...pisode-9-timejump-length/
Ze gaan wat dieper in op de tijdsprong, ook in vergelijking met Breaking Bad.
https://screenrant.com/be...pisode-9-timejump-length/
Ze gaan wat dieper in op de tijdsprong, ook in vergelijking met Breaking Bad.
In the bottom right corner of the Cadillac's famous "LAWRUP" license plate, a registration sticker for November 2005 can be spotted. This expiry date narrows down the closing scene of "Fun & Games" to between November 2004 and November 2005, approximately 5-17 months since Kim scuppered their relationship. Given how drastically Jimmy's life has changed - his home, his car, his place of work, etc. - the time jump likely ground to a halt somewhere down the latter end of that range.
De laatste aflevering vond ik overigens een van de beste tot nu toe van de hele serie.Breaking Bad's season premiere kicks off with Walter White's 50th birthday, and since Bryan Cranston's character was born on September 7, the story must begin in September 2008. Even with the "Fun & Games" time jump, therefore, Better Call Saul still hasn't hit Breaking Bad territory quite yet. At the very least, the spinoff remains 2 years, 10 months away from Walter White's fateful cancer diagnosis. Saul Goodman doesn't meet Walt and Jesse until Breaking Bad season 2 either, tacking a few extra months onto that estimate. Better Call Saul season 6's time jump still leaves Jimmy approximately 3 years away from becoming Heisenberg's lawyer.
Spoiler voor de volgende aflevering:
spoiler:
Ondanks alles wat mensen zeggen met het huidige tijdsverschil tussen beide series na de laatste aflevering, komen Walt en Jesse toch voor in de volgende aflevering, het staat heel duidelijk op IMBD
Zat al goed naar de wachtkamer te gluren de laatste afleverings0kkie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:03:
spoiler:Ondanks alles wat mensen zeggen met het huidige tijdsverschil tussen beide series na de laatste aflevering, komen Walt en Jesse toch voor in de volgende aflevering, het staat heel duidelijk op IMBD
Default blanke hetero
De foto van de komende episode en de cast zeggen voldoende lijkt me....
De foto van aflevering 11 toont
spoiler:
Kim weer, dus hopelijk zien we toch nog iets van haar.
Tomorrow is not today!
s0kkie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:03:
spoiler:Ondanks alles wat mensen zeggen met het huidige tijdsverschil tussen beide series na de laatste aflevering, komen Walt en Jesse toch voor in de volgende aflevering, het staat heel duidelijk op IMBD
spoiler:
Zegt helemaal niks, zij stonden ook op de castlijst op IMDB bij de eerste aflevering van seizoen 6
BCS staat echt heel goed op zichzelf. Het heeft BB niet nodig en is in vele opzichten zelfs beter.Mickey77 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:34:
Deze scene bevestigt juist dat Gus terug aan het werk gaat. De anderen drugsbazen hebben namelijk zijn partner (Max?) vermoord. Dat is te zien in een flashback (in BB of BCS).Aan de criminele kant hebben we Mike en Gus, die ook een prominente rol spelen in BB. Bij Mike hebben we een zachte kant gezien als jij bij zijn familie is en dat hij probeert eerlijk te zijn naar de vader van Nacho toe. Die zet hem, op zijn plaats. In het geval van Gus denk ik dat het nog niet klaar is, ik denk ik dat de auteurs er waarde aan hechten om daar nog een klap op te geven. Daarom denk ik dat de sommelier nog een keer terug komt. Als hij zijn hart laat spreken en hij krijgt een harde klap te verwerken, verklaart dat zijn karakter in BB en zijn groei naar top crimineel.
Maar die breuk is toch goed belicht? Ze werken samen gewoon niet, ze worden er alleen maar slecht van. Dat zie je al in de laatste seizoenen. Het is geen opmaat meer naar BB maar juist de transformatie van Jimmy naar Saul. Daarom heet de serie ook zo. De andere verhaallijnen bestaan om het verder te koppelen aan BB, maar dat is niet de kern.Het heeft weinig zin om te blijven herhalen “ik denk dit” en “ik denk dat”, maar ik wilde even laten weten dat mijn gedachten voort komen uit het idee dat de auteurs BCS niet zien als een serie op zichzelf maar echt als opmaat naar BB. In een normale serie zou het logisch zijn dat de breuk met Kim meer wordt belicht, maar ik zie het als de laatste stap in de transformatie van Jimmy naar Saul. Die is nu klaar. Ik had de serie een tijd laten liggen, maar ik ga vanaf nu elke woensdag kijken…
Over Kim: die kan niet zomaar uit de serie stappen omdat ze weg wil uit Jimmy's wereld, dat zou te simpel zijn. Ik denk dat ze ergens in de laatste 4 episodes vermoord (en wellicht ontvoerd) gaat worden.
Gebaseerd op niks anders dan onderbuikgevoelens.
Gebaseerd op niks anders dan onderbuikgevoelens.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 22-07-2022 00:21 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Was de wijn scène puur een verdieping van het karakter Fring of zat er meer achter? Het was een typisch BCS scène in ieder geval
Default blanke hetero
Misschien een indicatie dat Fring homo is? Of wel niet een relatie kan onderhouden? Ik weet het ook niet, hij had het in elk geval naar zijn zinEbayzo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:21:
Was de wijn scène puur een verdieping van het karakter Fring of zat er meer achter? Het was een typisch BCS scène in ieder geval
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat is het verband tussen wijn en homoseksualiteit?
Punctuality is the politeness of kings
De Meilandjesdreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:39:
[...]
Wat is het verband tussen wijn en homoseksualiteit?
Zullen we in een topic over een briljant goede serie niet ineens dit soort "don't make stupid people famous" televee erbij halen?
En ik vind het vergezochte verband tenenkrommend achterlijk en oerdom.
Punctuality is the politeness of kings
.
[ Voor 99% gewijzigd door cordonbleu op 22-07-2022 22:56 ]
Nou nou, niet zo woke hè. Ga daarvoor maar lekker verontwaardigd in [Het Grote Pride Topic] LHBTQIA+ @ GoT doen. En je hoeft je ook niet superieur te voelen aan mensen die kunnen genieten van een simpel afleveringetje Meilandjes.dreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Zullen we in een topic over een briljant goede serie niet ineens dit soort "don't make stupid people famous" televee erbij halen?
Fring was gewoon overduidelijk geïnteresseerd in de kelner. Niets mis mee.
[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 23-07-2022 06:56 ]
Default blanke hetero
Bedoel je nu een verband tussen wijn en homoseksualiteit?dreamscape schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Ben je hier nu verontwaardigd over? Als dat zo is, begrijp ik dat niet helemaal. Er is geen direct verband tussen wijn en homoseksualiteit. Maar er is wel een "wijnscene" die sterk hintte op aantrekking tussen Gus en die Sommelier die hem hele bijzondere wijn schonk, waar Gus dus enorm van genoot en voor het eerst ooit zo'n beetje z'n 'guard' een beetje liet vallen.
Je hebt de aflevering wel gezien?
[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 23-07-2022 14:17 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zag vooral een gesprek van twee wijnliefhebbers, waarbij vooral de barman verrast was dat hij eindelijk iemand trof met een gedegen kennis van goede wijn en daar enthousiast op reageerde.
Gus heb ik trouwens nooit op iets van homo-achtige trekjes kunnen betrekken. Ik zie hem als nette, beleefde, geordende man, je zou hem zelfs ietwat deftig of statig kunnen noemen. Onder die schil huist een koelbloedige zakenman, dat weten we allemaal en het enige waar ik aan twijfel is of die schil een schijnvertoning is of dat Gus daadwerkelijk zo is. Omdat hij ook in zijn eigen privé in deze rol blijft ben ik geneigd om te denken van wel maar het kan ook zijn dat hij dat doet om nooit uit zijn karakter te vallen.
Gus heb ik trouwens nooit op iets van homo-achtige trekjes kunnen betrekken. Ik zie hem als nette, beleefde, geordende man, je zou hem zelfs ietwat deftig of statig kunnen noemen. Onder die schil huist een koelbloedige zakenman, dat weten we allemaal en het enige waar ik aan twijfel is of die schil een schijnvertoning is of dat Gus daadwerkelijk zo is. Omdat hij ook in zijn eigen privé in deze rol blijft ben ik geneigd om te denken van wel maar het kan ook zijn dat hij dat doet om nooit uit zijn karakter te vallen.
Nee, zo ging het niet. De barman en Gus kenden elkaar al wel. Gus keek hem ook langer aan, al voordat de barman zijn kant op kwam. En de barman was ook blij hem weer te zien. Deze scène hintte dus wel degelijk naar meer dan slechts een conversatie tussen barman en klant.Superkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:55:
Ik zag vooral een gesprek van twee wijnliefhebbers, waarbij vooral de barman verrast was dat hij eindelijk iemand trof met een gedegen kennis van goede wijn en daar enthousiast op reageerde.
Tevens had ik het idee dat de overgang van zijn privéleven naar het zakelijke leven goed in beeld gebracht moest worden. Hij kan namelijk geen relatie aangaan, want dan heeft hij geen goede cover meer.
Tomorrow is not today!
Ik snap waar je heen wil, al ben ik toch niet helemaal overtuigd. De barman is voor zover ik weet de enige die compleet los staat van Frings werk en bij hem aan de bar kan hij zoals al eerder genoemd zijn guard iets laten zakken en zich gewoon even 'mens' voelen. In dat geval kan ik me het gevoel van genegenheid richting de barman prima voorstellen, ook zonder daar iets homoseksueels aan te koppelen.
Klopt, maar het lag er heel dik bovenop. Ik ben zelf geen homoseksueel, maar als ik een vrouw zo aankijk, dan wil ik heel wat meer dan een wijntje!Superkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:18:
Ik snap waar je heen wil, al ben ik toch niet helemaal overtuigd. De barman is voor zover ik weet de enige die compleet los staat van Frings werk en bij hem aan de bar kan hij zoals al eerder genoemd zijn guard iets laten zakken en zich gewoon even 'mens' voelen. In dat geval kan ik me het gevoel van genegenheid richting de barman prima voorstellen, ook zonder daar iets homoseksueels aan te koppelen.
Peter Gould (maker van de serie) heeft het ondertussen ook bevestigd.
https://www.google.com/am...aul-flirting-scene-349818
Tomorrow is not today!
Ah ja, dat maakt een eind aan alle onduidelijkheid.
Nou, go Fring! dan
Nou, go Fring! dan
Ik vond het er ook vrij dik op liggen.Sydney08 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Klopt, maar het lag er heel dik bovenop. Ik ben zelf geen homoseksueel, maar als ik een vrouw zo aankijk, dan wil ik heel wat meer dan een wijntje!
Als ze elkaar meer kenden dan als barman en klant, waarom zou Gustavo zijn voornaam moeten geven in dat gesprek?Sydney08 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:03:
[...]
Nee, zo ging het niet. De barman en Gus kenden elkaar al wel. Gus keek hem ook langer aan, al voordat de barman zijn kant op kwam. En de barman was ook blij hem weer te zien. Deze scène hintte dus wel degelijk naar meer dan slechts een conversatie tussen barman en klant.
Omdat de barman hem aansprak als Mr. Fring, en hij hem duidelijk maakte dat hij hem Gustavo mag noemen. Wat er dus juist op duidt dat Gustavo hem niet als de eerste de beste barman beschouwt.Drardollan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:06:
[...]
Als ze elkaar meer kenden dan als barman en klant, waarom zou Gustavo zijn voornaam moeten geven in dat gesprek?
Het gesprek ging er bovendien over dat Gustavo het advies van de sommelier had opgevolgd en een bepaalde wijn had gekocht.
De clip in dat artikel maakt het wel wat duidelijker. Daarom was ie dus ook zo overdreven kwaad op *dingdingding... Hector!Sydney08 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Klopt, maar het lag er heel dik bovenop. Ik ben zelf geen homoseksueel, maar als ik een vrouw zo aankijk, dan wil ik heel wat meer dan een wijntje!
Of hij is bi, want hij wordt nog steeds The Chick(en) Man genoemd
Dat zit wel Schnorr.
Er staat me ergens bij dat Hector Los Pollos Hermanos de kontbroers noemde. Weet niet meer of dat in BB of BCS was.Stukfruit schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:20:
[...]
De clip in dat artikel maakt het wel wat duidelijker. Daarom was ie dus ook zo overdreven kwaad op *dingdingding... Hector!
Of hij is bi, want hij wordt nog steeds The Chick(en) Man genoemd
Ik ga deze winter BCS en daarna BB lekker binge watchen. Ik vond het een beetje jammer dat er veel tijd tussen de seizoenen zat en bij een langzaam verhaal als BCS maakt dat je dingetjes vergeet.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik denk dat dat van die kont broers meer gezien moet worden als belediging. Ik kan me maar al te goed voorstellen dat een man als Hector vrij homofoob is
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Klopt, maar het duidt er ook op dat ze niet meer hadden dan een barman - klant relatie op dat moment. En niet zoals gesuggereerd wordt hierboven dat er meer was dan kennen vanuit een zakelijk oogpunt.Wild Chocolate schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:13:
[...]
Omdat de barman hem aansprak als Mr. Fring, en hij hem duidelijk maakte dat hij hem Gustavo mag noemen. Wat er dus juist op duidt dat Gustavo hem niet als de eerste de beste barman beschouwt.
Ik begreep er juist uit dat Gustavo toevallig eenzelfde wijn had gekocht als hem op dat moment aangeraden werd. Mogelijk omdat ze het al eens eerder over die wijn hadden gehad natuurlijk.Het gesprek ging er bovendien over dat Gustavo het advies van de sommelier had opgevolgd en een bepaalde wijn had gekocht.
Geen random belediging denk ik. Dit soort dingen is voor de schrijvers ook een manier om een zaadje te planten wat later wel of niet kan uitgroeien. En eerlijk gezegd vind ik Fring al langer als homo in de kast overkomen.Michael_OsGroot schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:02:
Ik denk dat dat van die kont broers meer gezien moet worden als belediging. Ik kan me maar al te goed voorstellen dat een man als Hector vrij homofoob is
Anyway, is het al dinsdag?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Voor mij was het zondermeer duidelijk dat er flink heen/weer geflirt werd.Superkiwi schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:18:
YouTube: Better Call Saul - Gus & Wine Steward
t=150s
Gus: I am saving it for a special occasion
Barman: I would love to here about it.... when you have that occasion
paar seconden stilte tussen beiden
Lijkt me vrij duidelijk, toch?
Ik zie dit nog steeds niet als een conversatie tussen twee homofiele mannen maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen dat wel zo zien.segil schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:32:
[...]
Gus: I am saving it for a special occasion
Barman: I would love to here about it.... when you have that occasion
paar seconden stilte tussen beiden
Lijkt me vrij duidelijk, toch?
Maar goed, de maker van de serie heeft het al aangegeven dus dan is er verder geen speld tussen te krijgen.
En als de barman een vrouw was geweest en dit was een gesprek tussen een man en vrouw, met dezelfde klemtonen en de pauzes en oogcontact. Was dat dan wel duidelijk geweest?Superkiwi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:49:
[...]
Ik zie dit nog steeds niet als een conversatie tussen twee homofiele mannen maar ik kan goed begrijpen dat andere mensen dat wel zo zien.
Maar goed, de maker van de serie heeft het al aangegeven dus dan is er verder geen speld tussen te krijgen.
Nee. Flirten is niet iets waar je direct geaardheid aan kunt koppelen imo. Zeker bij Gus niet, die even de keiharde drugswereld uitstapt en geniet van wat genegenheid.
[ Voor 74% gewijzigd door Superkiwi op 24-07-2022 14:17 ]
Wat een heerlijke aflevering weer. Gene ging voor de M.A.D
Misschien is het niet mijn smaak, maar vond dit veruit de slechtste aflevering van het seizoen, misschien zelfs van heel BCS. Extreem traag, meestal vind ik dat wel oké en bij BCS passen, maar deze aflevering voelde echt voor 95% als filler.
Daarnaast vond ik het jammer dat de hele aflevering zwart-wit was. Na 2 minuten snapt iedereen wel dat we in de Gene tijdlijn zitten.
Er zaten wel wat leuke momenten in, zoals Gene die het over Walter White had, etc. Maar echt boeiend vond ik de aflevering geen moment. Ook jammer dat de acteur die Jeff speelt ge-recast is. Ik hoop dat dit hele verhaal met Jeff ergens nog een staartje krijgt, anders had het wat mij betreft net zo goed volledig weggelaten kunnen worden.
Daarnaast vond ik het jammer dat de hele aflevering zwart-wit was. Na 2 minuten snapt iedereen wel dat we in de Gene tijdlijn zitten.
Er zaten wel wat leuke momenten in, zoals Gene die het over Walter White had, etc. Maar echt boeiend vond ik de aflevering geen moment. Ook jammer dat de acteur die Jeff speelt ge-recast is. Ik hoop dat dit hele verhaal met Jeff ergens nog een staartje krijgt, anders had het wat mij betreft net zo goed volledig weggelaten kunnen worden.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dit verhaal was al het staartje. Want het was dezelfde die hem ontdekt had, een verhaal wat al 6 seizoenen wordt opgebouwd.miicker schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:30:
Misschien is het niet mijn smaak, maar vond dit veruit de slechtste aflevering van het seizoen, misschien zelfs van heel BCS. Extreem traag, meestal vind ik dat wel oké en bij BCS passen, maar deze aflevering voelde echt voor 95% als filler.
En daar pakten ze nu op door.
Het paste juist perfect bij de serie. Dit was niet Saul, dit was Jimmy ten voeten uit.
[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 26-07-2022 13:13 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik weet dat dit daarop verder ging, maar alsnog leek Jeff totaal niet de intentie te hebben om Jimmy/Saul/Gene te ontmaskeren, vandaar dat dit helemaal als filler voelt.avotar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
[...]
Dit verhaal was al het staartje. Want het was dezelfde die hem ontdekt had, een verhaal wat al 6 seizoenen wordt opgebouwd.
Het paste juist perfect bij de serie. Dit was niet Saul, dit was Jimmy ten voeten uit.
Ik denk dat dit Gene was die zich bedreigd voelde door de herkenning, en terug viel in "Saul" om dit probleem op te lossen. Het aandoen van de pink-ring was daarvan het symbool.avotar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
[...]
Dit verhaal was al het staartje. Want het was dezelfde die hem ontdekt had, een verhaal wat al 6 seizoenen wordt opgebouwd.
Gene/Saul is zo paranoia geworden dat hij geen losse eindjes meer kan tolereren.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik dacht echt dat hij een Armani pak ging combineren met Nike Air Jordans 
Ook weer een briljant detail met die vlek op de vloer die gepolijst word en die gast daar vol onderuit gaat.
Ook weer een briljant detail met die vlek op de vloer die gepolijst word en die gast daar vol onderuit gaat.
[ Voor 42% gewijzigd door luxzenburcht op 26-07-2022 14:24 ]
Ja zag ik niet aankomen...! Dacht echt dat die Jeff opnieuw wat ging halen en dan oog in oog met die gast op die schoonmaakmachine zou komen te staan.. Briljant in ieder geval!luxzenburcht schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:06:
Smaken verschillen. Ik vond het een hele sterke aflevering. Ik had zelfs geruime tijd niet in de gaten dat het zw/w wasmiicker schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:30:
Leuk detail ook dat in dat afvalhok zijn gekrabbel uit de eerste(?) aflevering van de serie terug te zien was. (SG was here)
Ook een goede reset om van de HMM/Salamanca/Gus/Mike perikelen los te komen en het verhaal terug te brengen naar Gene.
[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 26-07-2022 17:18 ]
Oldschool aflevering met een 'simpele' con a la Slippin Jimmy.
Ergens jammer dat het niet direct grote antwoorden of spannende ontwikkelingen heeft, maar na de bombshell van vorige aflevering is het leven van Gene wel mooi te plaatsen zo.
Zat ook gewoon slim in elkaar met de troep op het pad waar die Jeff over uitglijdt. En de heerlijke bullshit-footballtalk van Gene haha!
Ergens jammer dat het niet direct grote antwoorden of spannende ontwikkelingen heeft, maar na de bombshell van vorige aflevering is het leven van Gene wel mooi te plaatsen zo.
Zat ook gewoon slim in elkaar met de troep op het pad waar die Jeff over uitglijdt. En de heerlijke bullshit-footballtalk van Gene haha!
Wat ik trouwens wel grappig vond aan de aflevering, die gast van security (gespeeld door Jim O'Heir) speelt ook in Parcs and Recreation, daar speelt hij Jerry, iemand die op het oog heel saai is maar een prachtige vrouw heeft en drie prachtige dochters. Jerry is het pispaaltje van iedereen maar is desondanks altijd heel gelukkig.
Leek wel alsof daar een kleine knipoog naar gemaakt werd toen hij tegen Gene zei dat het normaal is om je soms ongelukkig te voelen, maar daarbij wel aan te geven dat hij daar nooit last van had
Leek wel alsof daar een kleine knipoog naar gemaakt werd toen hij tegen Gene zei dat het normaal is om je soms ongelukkig te voelen, maar daarbij wel aan te geven dat hij daar nooit last van had
Toffe aflevering, maar ik was wel even flink in de war door die andere acteur. Had paar dagen geleden dit filmpje nog gezien dus had het gezicht van “Jeff” nog vers in m’n geheugen.
Pas toen die moeder ‘m “Jeffie” noemde viel het kwartje dat het waarschijnlijk een andere acteur was.
Pas toen die moeder ‘m “Jeffie” noemde viel het kwartje dat het waarschijnlijk een andere acteur was.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wij́ konden het niet plaatsen die Jeffie. Vreemd dat het een andere acteur was, maar ook zijn manier van leven. Toen hij Gene herkende was het een enthousiaste praatjesmaker en nu een stille autist.
Update: Nog even over gedacht, dit was mer stip de allerslechtste aflevering van BCS én BB. Saai, voorspelbaar, nietszeggend en niets toevoegend aan het hele verhaal. Mede dankzij het slechte acteerwerk van de nieuwe Jeffie.
Dikke domper, waar ik de laatste weken steeds uitkeek naar de volgende mis ik dat gevoel volledig nu. Als de resterende afleveringen van dit niveau zijn dan ga ik liever slakken tellen in de tuin.
Update: Nog even over gedacht, dit was mer stip de allerslechtste aflevering van BCS én BB. Saai, voorspelbaar, nietszeggend en niets toevoegend aan het hele verhaal. Mede dankzij het slechte acteerwerk van de nieuwe Jeffie.
Dikke domper, waar ik de laatste weken steeds uitkeek naar de volgende mis ik dat gevoel volledig nu. Als de resterende afleveringen van dit niveau zijn dan ga ik liever slakken tellen in de tuin.
[ Voor 51% gewijzigd door Drardollan op 26-07-2022 23:04 ]
Yep die andere acteur was behoorlijk intimiderend en passief-agressief dreigend. Die van vandaag.... not so much.Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:48:
Wij́ konden het niet plaatsen die Jeffie. Vreemd dat het een andere acteur was, maar ook zijn manier van leven. Toen hij Gene herkende was het een enthousiaste praatjesmaker en nu een stille autist.
Ook clipje gevonden van alleen de scene met Jeff uit S5:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja die keek ik net even terug toevallig en dat is precies de reden waarom ik dit de allerslechtste aflevering vibd. Dat een acteur vervangen moet worden kan gebeuren, maar zorg op zijn minst dat de rol nagenoeg identiek wordt neergezet. Dit leek echt helemaal nergens op en hebben we nog niet eerder meegemaakt in BCS en BB zover ik weet.Tourniquet schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:05:
[...]
Yep die andere acteur was behoorlijk intimiderend en passief-agressief dreigend. Die van vandaag.... not so much.
Ook clipje gevonden van alleen de scene met Jeff uit S5:
[YouTube: Better Call Saul - Saul Gets Recognized]
Niet elke aflevering hoeft te spetteren van de actie overigens, Fly was ook briljant om maar wat te noemen.
De acteur blijkt te zijn vervangen omdat hij verplichtingen had voor ander filmwerk: https://screenrant.com/be...-healy-don-harvey-recast/
En over de aflevering zelf: eigenlijk is dit wel weer een goed voorbeeld van hoe deze serie in elkaar is gezet. Je verwacht door hoe het vorige keer eindigde en de beschrijving van deze episode dat iemand anders terug zou komen, maar zoals Mike (Ehrmantraut) eerder in dit seizoen al zei:
En over de aflevering zelf: eigenlijk is dit wel weer een goed voorbeeld van hoe deze serie in elkaar is gezet. Je verwacht door hoe het vorige keer eindigde en de beschrijving van deze episode dat iemand anders terug zou komen, maar zoals Mike (Ehrmantraut) eerder in dit seizoen al zei:
"Whatever happens next, it’s not gonna go down the way you think it is."
Dat zit wel Schnorr.
Ik dacht 'm al te herkennen! Jerry is echt de Toby (The Office) van P&R. Zou mooi zijn als ze de acteur van Toby ook nog casten ergens voormiicker schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:36:
Wat ik trouwens wel grappig vond aan de aflevering, die gast van security (gespeeld door Jim O'Heir) speelt ook in Parcs and Recreation, daar speelt hij Jerry, iemand die op het oog heel saai is maar een prachtige vrouw heeft en drie prachtige dochters. Jerry is het pispaaltje van iedereen maar is desondanks altijd heel gelukkig.
Vaak bu'j te bang!
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd hoe je de eerste seizoenen van BCS bent doorgekomen als dit de allerslechtste aflevering was.Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:48:
Ook die afleveringen stonden niet bol van de spanning namelijk.
Deze aflevering had dan in elk geval nog een heel duidelijk plot met de 'heist', en de Gene-stukjes uit eerdere seizoenen hebben nu volledig hun plek gekregen. (Een re-cast helpt niet per se, dat geef ik dan weer toe).
Ik vind zelf de tragere afleveringen en Jimmy/Saul/Gene veel boeiender dan de actie/spanning van Mike/Gus en de drugsdeals. Dit was wat dat betreft een aflevering naar mijn hart. Maar naar mijn idee ook gewoon een heel typische BCS-aflevering. Als je dit nu met stip de allerslechtste aller tijden vond, vraag ik me bijna af of we wel dezelfde serie aan het kijken zijn.
Het 'grote' verhaal uit BCS is inmiddels ook klaar, dus ik verwacht, buiten een slot rondom Jimmy <> Kim, verder ook geen enorme spanning of ontwikkelingen meer. We zijn nu bij de epiloog van de serie aanbeland.
Ik vind dit wel een mooie opsomming van de relevantie van deze aflevering: https://www.reddit.com/r/bettercallsaul/comments/w8ove6/_/
Briljant om te zien hoe hij toch nog jaren na het onderduiken het nog steeds heeft om mensen zo te manipuleren en te krijgen wat hij wil.
Vanaf het subtiel verhogen van de stoep met sneeuw tot het regelen van de grote kist en het telefoontje dat hij doet met de kledingwinkel.
In het begin dacht ik jammer dat het alleen Gene was maar toen ik dacht we moeten ook uiteraard weten hoe het met hem gaat na BB vond ik dit direct een briljante aflevering en tof om te zien hoe hij toch Slippin Jimmy voor altijd blijft
Vanaf het subtiel verhogen van de stoep met sneeuw tot het regelen van de grote kist en het telefoontje dat hij doet met de kledingwinkel.
In het begin dacht ik jammer dat het alleen Gene was maar toen ik dacht we moeten ook uiteraard weten hoe het met hem gaat na BB vond ik dit direct een briljante aflevering en tof om te zien hoe hij toch Slippin Jimmy voor altijd blijft
Wat ik dus wel grappig vind is dat dit een lijst is met redenen waarom deze aflevering geen filler zou zijn, echter lees ik geen enkele reden waarom het geen filler is. Het zijn meer redenen waarom de aflevering wellicht leuker is dan hij lijkt, maar zeker geen redenen waarom het geen filler aflevering is.Sjurm schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:22:
Ik vind dit wel een mooie opsomming van de relevantie van deze aflevering: https://www.reddit.com/r/bettercallsaul/comments/w8ove6/_/
Het verbaasde mij ook, maar ik zag een filmpje van Pete Peppers waarin ze het hebben over clues met datums e.d., maar afgelopen aflevering zat hij blijkbaar pas een half jaar ondergedoken als Gene, dus dat valt wel mee.s0kkie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:15:
Briljant om te zien hoe hij toch nog jaren na het onderduiken het nog steeds heeft om mensen zo te manipuleren en te krijgen wat hij wil.
luxzenburcht schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:06:
Normaal gesproken ben ik niet heel sterk in het herkennen van dit soort hints, maar dit vond ik een Home Alone-achtige scene die wat mij betreft een beetje te overduidelijk wasGurbY{nl} schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:35:
[...]
Ja zag ik niet aankomen...! Dacht echt dat die Jeff opnieuw wat ging halen en dan oog in oog met die gast op die schoonmaakmachine zou komen te staan.. Briljant in ieder geval!
Verder ben ik het met @miicker eens dat dit als filler aflevering aanvoelde. Op zich wel vermakelijk, maar valt voor mij wel beetje uit de toon na de vorige afleveringen.
The devil is in the details.
Een filler episode is niet een episode die jij saai vindt.miicker schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:29:
[...]
Wat ik dus wel grappig vind is dat dit een lijst is met redenen waarom deze aflevering geen filler zou zijn, echter lees ik geen enkele reden waarom het geen filler is. Het zijn meer redenen waarom de aflevering wellicht leuker is dan hij lijkt, maar zeker geen redenen waarom het geen filler aflevering is.
Een filler episode heeft specifieke kenmerken, bijv. dat er geen character development plaats vindt.
In deze episode zien we character development en verdieping van Gene, wat integraal is in de Jimmy --> Saul --> Gene transformatie.
Daarom geef ik ook aan dat 95% van deze aflevering filler is, want dat kleine beetje karakter ontwikkeling wat Gene deze aflevering doormaakt had i.m.o. ook in 5 minuten tijd gekund.JackBol schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:53:
[...]
Een filler episode is niet een episode die jij saai vindt.
Een filler episode heeft specifieke kenmerken, bijv. dat er geen character development plaats vindt.
In deze episode zien we character development en verdieping van Gene, wat integraal is in de Jimmy --> Saul --> Gene transformatie.
Maar deze waren wel interessant omdat ze een deel van het verhaal vertelden.Jovatov schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:47:
[...]
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd hoe je de eerste seizoenen van BCS bent doorgekomen als dit de allerslechtste aflevering was.
Ook die afleveringen stonden niet bol van de spanning namelijk.
De hele Gene verhaallijn bestond uit niet meer dan 1 lijn dat je hem ongelukkig zag zijn met zijn nieuwe leven en 1 lijn dat hij herkend werd. Dat had je in 15 seconden kunnen afdoen.Deze aflevering had dan in elk geval nog een heel duidelijk plot met de 'heist', en de Gene-stukjes uit eerdere seizoenen hebben nu volledig hun plek gekregen. (Een re-cast helpt niet per se, dat geef ik dan weer toe).
Er is helemaal niets mis met traag en ik heb ook nooit gezegd dat er altijd actie/spanning moet zijn.Ik vind zelf de tragere afleveringen en Jimmy/Saul/Gene veel boeiender dan de actie/spanning van Mike/Gus en de drugsdeals. Dit was wat dat betreft een aflevering naar mijn hart. Maar naar mijn idee ook gewoon een heel typische BCS-aflevering. Als je dit nu met stip de allerslechtste aller tijden vond, vraag ik me bijna af of we wel dezelfde serie aan het kijken zijn.
Een typische BCS? Vond jij ze allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar dan?
Het grote verhaal van BCS was vorige aflevering al klaar. Het verbaasde mij vorige week al dat er nog 4 afleveringen kwamen. Ze zouden toe kunnen met een halve aflevering waarin Saul/Walter/Jesse elkaar ontmoeten en dat is het. De verhaallijn Kim is ook klaar, ze is weg en dat is het. Als ze niet opduikt bij Gene zou ik niet weten wat je er verder nog over kunt vertellen.Het 'grote' verhaal uit BCS is inmiddels ook klaar, dus ik verwacht, buiten een slot rondom Jimmy <> Kim, verder ook geen enorme spanning of ontwikkelingen meer. We zijn nu bij de epiloog van de serie aanbeland.
Ze hadden dan beter een deel van deze aflevering kunnen besteden om het vertrek van Kim en de gigantische tijdssprong van de vorige keer meer aandacht te geven.
Deze aflevering was zo voorspelbaar, mede door een gigantische slechte Jeffie. In S5E1 was iedereen, inclusief Gene, als de dood voor de gevolgen van zijn herkenning. En nu komt daar het vervolg op en is die intimiderende gast van toen een sulletje wat amper kan onthouden welke paar dingen hij moet stelen en gaat ie neer over het eerste de beste gladde stukje….
Met die instelling kan je heel BCS wel in 20 minuten doen 🤣
Ik denk dat er wel recaps zijn die dit halen inderdaad.JackBol schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Met die instelling kan je heel BCS wel in 20 minuten doen 🤣
Maar gelukkig is dat nonsens, tot gisteren hadden alle afleveringen een belangrijke bijdrage in de serie.
Ook die van gisteren had dat.Drardollan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat er wel recaps zijn die dit halen inderdaad.
Maar gelukkig is dat nonsens, tot gisteren hadden alle afleveringen een belangrijke bijdrage in de serie.
Ik ben iig blij om te weten dat Gene de Slippin Jimmy-streken nog niet kwijt is geraakt. En dat er na succesvolle streken zowaar een glimlach op zn gelaat kan verschijnen in de wereld die verder letterlijk grijs en grauw is.
En dan nog gegoten in een heerlijk jasje met een klassieke montage, uit-de-duim-gezogen footballconversaties (later goed voorbereid) een jankverhaal met meer waarheid dan je lief is en klassike oneliners als 'Two, Air Jordans for you'.
Maar goed, smaken verschillen dus, en verwachtingsmanagement is ook een ding. Als je net die andere acteur als Jeff in je hoofd hebt kan dat best wat kijkplezier verstoren...
Ik vond het in ieder geval een vermakelijke aflevering. En zoals @Jovatov ook al zei: liever dit soort afleveringen dan actie met Gus/Mike/Hector/etc.
De hele serie draait om Jimmy. Eerst slipping Jimmy, die vervolgens Saul wordt (van BB) en nu is de vraag: wat gebeurt er met Jimmy nadat 'ie gevlucht is? En dat wordt nu beantwoord: Saul wordt weer slipping Jimmy, die 'ie altijd al geweest is. En die transitie kan je echt niet in 5 minuten tonen. Dat moet je laten zien en dat is met deze aflevering prima gedaan. Ik heb me kostelijk vermaakt. Nog meer van dit soort afleveringen, please!
De hele serie draait om Jimmy. Eerst slipping Jimmy, die vervolgens Saul wordt (van BB) en nu is de vraag: wat gebeurt er met Jimmy nadat 'ie gevlucht is? En dat wordt nu beantwoord: Saul wordt weer slipping Jimmy, die 'ie altijd al geweest is. En die transitie kan je echt niet in 5 minuten tonen. Dat moet je laten zien en dat is met deze aflevering prima gedaan. Ik heb me kostelijk vermaakt. Nog meer van dit soort afleveringen, please!
Het leuke is: ik begon met kijken voor Saul Goodman en ik ben fan van de serie geworden door Slippin' Jimmy 
De eerste afleveringen van BCS vond ik te traag omdat ik er eerst met die instelling naar keek.
Maar na de zoveelste mishandeling van de vuilnisbak begon dat een beetje om te draaien

De eerste afleveringen van BCS vond ik te traag omdat ik er eerst met die instelling naar keek.
Maar na de zoveelste mishandeling van de vuilnisbak begon dat een beetje om te draaien
Dat zit wel Schnorr.
Hoewel ik de link naar BB en de bijbehorende actie kan waarderen vond ik dit toch ook een heerlijke aflevering. Gene die zijn oude leven naar boven haalt om juist de sporen naar dat oude leven te wissen. Een aflevering vol met herkenbare details (zie ook de Reddit-link hierboven ergens). Een zwart-wit aflevering tussendoor kan ik wel waarderen. Zit ook ergens in een seizoen van Fargo. Alle vier de seizoenen van Fargo zijn sowieso een aanrader.
Het weghangen van het overhemd met de stropdas viel mij ook op. Hij lijkt het oude leven nog niet helemaal af te sluiten, maar hangt het bij elkaar aan de buitenkant van het kledingrek.
Nog drie te gaan.
Het weghangen van het overhemd met de stropdas viel mij ook op. Hij lijkt het oude leven nog niet helemaal af te sluiten, maar hangt het bij elkaar aan de buitenkant van het kledingrek.
Nog drie te gaan.
zacht schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:16:
Nog drie te gaan.
Dat zit wel Schnorr.
De titel voor 6x11 schijnt “Breaking Bad” te zijn. Dus waarschijnlijk gaan we Bryan Cranston en Aaron Paul volgende week wel zien.
Hoewel ik bij aanvang van BCS ook hoopte die twee weer terug te vind ik dat nu eigenlijk niet zo'n ding meer, anders dan even leuk terug te zien en een voetnoot in de het verhaal verder. Ik ben vooral benieuwd hoe het verder met Gene gaat. En zien we Kim nog terug? Het verhaal in Albuquerque is verder wel zo'n beetje af volgens mij.JackBol schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:59:
De titel voor 6x11 schijnt “Breaking Bad” te zijn. Dus waarschijnlijk gaan we Bryan Cranston en Aaron Paul volgende week wel zien.
Ik ben Breaking Bad ook opnieuw gaan kijken. Is al weer zo lang geleden
In Breaking Bad heeft Mike ook contact met zijn dochter en kleindochter. Die kleindochter zal wel een andere actrice zijn
Eigenlijk was Mike in Breaking Bad ook al redelijk oud.
Wel leuk om weer te kijken, het is redelijk lang geleden en alle details was ik al weer vergeten. Ik ben nu in S3, ze hebben een batch gedaan voor Fring en willen stoppen maar natuurlijk gaan ze nog in die kelder werken
Saul Goodman is ook leuk om weer te zien, die commercial en dat hij echt een boevenadvocaat is (maar voor hun wel betrouwbaar). Niks van Jimmy te bekennen
Wel leuk om weer te kijken, het is redelijk lang geleden en alle details was ik al weer vergeten. Ik ben nu in S3, ze hebben een batch gedaan voor Fring en willen stoppen maar natuurlijk gaan ze nog in die kelder werken
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is het he... je zit seizoenen te wachten op Saul, maar nu hij er even was, merk je dat je totaal niet meer op hem zit te wachten.Stukfruit schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:24:
Het leuke is: ik begon met kijken voor Saul Goodman en ik ben fan van de serie geworden door Slippin' Jimmy
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wat een mega vette aflevering! Vooral de flashbacks zijn geweldig. De chemie tussen deze acteurs is jaren na dato nog steeds fenomenaal. Drie maal raden wie Breaking Bad weer gaat zien nadat BCS geëindigd is. Beetje cryptisch omschreven want: geen spoilers!
Zeker weer een goede aflevering, veel leuker om niet constant Gene te zien maar ook nog de Saul tijdlijn.
Was paar dagen geleden opnieuw begonnen met seizoen 5 van BB en ook grappig dat daar gelijk in de 1e aflevering door Hank wordt gepraat over 2 gevonden lijken als ze in het verbrande lab rond lopen.
Edit: @JackBol je hebt inderdaad gelijk
spoiler:
Walt was eigenlijk niks veranderd maar damn Jesse is oud geworden 
En ik had ook wel graag het telefoongesprek tussen Jimmy en Kim willen horen, dat was wel jammer
En ik had ook wel graag het telefoongesprek tussen Jimmy en Kim willen horen, dat was wel jammer
Was paar dagen geleden opnieuw begonnen met seizoen 5 van BB en ook grappig dat daar gelijk in de 1e aflevering door Hank wordt gepraat over 2 gevonden lijken als ze in het verbrande lab rond lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door s0kkie op 02-08-2022 14:41 ]
Dat zijn niet Lalo en Howard. Dat is al eerder debunked.s0kkie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:23:
Zeker weer een goede aflevering, veel leuker om niet constant Gene te zien maar ook nog de Saul tijdlijn.
spoiler:Walt was eigenlijk niks veranderd maar damn Jesse is oud geworden
Dat gesprek krijgen we in meer of mindere mate wel nog te zien, daar ben ik niet bang voor.s0kkie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:23:
Wel erg mooi dat Gene nu volledig 'Breaking Bad' is. Het lijkt erop dat hij, eigenlijk net als Walt, ten onder zal gaan aan zijn eigen streken. Ik hoop nog steeds op een happy end voor Kim en Jimmy, maar het lijkt wel hopen tegen beter weten in.
ik krijg bijna het idee dat we ook van Jimmy afscheid moeten nemen in de laatste aflevering
Dat idee krijg ik ook. Hij heeft niks meer om voor te vechten. Tevens lijkt hij met die snor meer op Walt, krijgt hij opnieuw een waarschuwing om uit de buurt te blijven van iemand met kanker en slaat hij dat advies ook weer in de wind. Die overgang van graf naar bed vond ik ook apart.MarkyB schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:10:
ik krijg bijna het idee dat we ook van Jimmy afscheid moeten nemen in de laatste aflevering
Iets teveel referenties die niet positief lijken.
Tomorrow is not today!
s0kkie schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:23:
spoiler:
Vergeet niet dat de BB finale inmiddels 9 jaar geleden is, op zich wel logisch. Het viel mij in Westworld ook al op dat Aaron Paul toch zeker geen jongetje meer is
Matige aflevering. Wordt beetje moe van die zwart-wit afleveringen en er gebeurde maar weinigs interessants.
Mag toch ook hopen dat er nog meer van Walt en Jessie komt, want dit stelde echt bijzonder weinig voor.
Mag toch ook hopen dat er nog meer van Walt en Jessie komt, want dit stelde echt bijzonder weinig voor.
Wat zou je nog meer willen zien van hun dan? Ik hoef ze niet perse weer te zien. Ik zie liever hoe het met Gene afloopt en we dus daar verder gaan.Justevo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:48:
Matige aflevering. Wordt beetje moe van die zwart-wit afleveringen en er gebeurde maar weinigs interessants.
Tomorrow is not today!
Had niet per se meer willen zien, maar dit stelde gewoon niet zoveel voor. Het was een praatje in de camper. Meer niet. Dit leek meer op een acte de presence geven.Sydney08 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:53:
[...]
Wat zou je nog meer willen zien van hun dan? Ik hoef ze niet perse weer te zien. Ik zie liever hoe het met Gene afloopt en we dus daar verder gaan.
Saaie aflevering? Dit is de aflevering waarin Gene helemaal door draait. De laatste dingen om zich heen vallen weg, hij heeft letterlijk niets meer om voor te leven. Scheming is zijn escape, waar hij naar ontvlucht.Justevo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:48:
Dit is BCS. Als je meer Jesse en Walt wilt zien, kan je beter BB kijken.Mag toch ook hopen dat er nog meer van Walt en Jessie komt, want dit stelde echt bijzonder weinig voor.
Het is toch enorm gaaf om een scene uit Breaking Bad te zien vanuit het perspectief van Saul. De eerste aflevering waarin Saul te zien is in Breaking Bad is genaamd "Better Call Saul" en de eerste aflevering waarin Jesse en Walt te zien zijn in Better Call Saul heet "Breaking Bad". De ultieme cross-over. Plus we gaan nu zelfs verder in de tijdlijn dan 'El Camino'.
Dat. En die opmerking over de snor en "choices in life" was de ultieme payoff na zoveel seizoenen met stukjes GeneSydney08 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:27:
[...]
Dat idee krijg ik ook. Hij heeft niks meer om voor te vechten. Tevens lijkt hij met die snor meer op Walt, krijgt hij opnieuw een waarschuwing om uit de buurt te blijven van iemand met kanker en slaat hij dat advies ook weer in de wind. Die overgang van graf naar bed vond ik ook apart.
Iets teveel referenties die niet positief lijken.
spoiler:
Zou Jimmy / Gene niet alleen de snor, maar ook de andere dingen van Walt gaan overnemen? Ze richten zich nu behoorlijk op de ziekte van Walt en bij dat slachtoffer + de naam "Gene" en de overgang vanuit het graf zou een subtiele hint kunnen zijn (lees: "gene therapy" tegen kanker)
[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 02-08-2022 23:33 ]
Dat zit wel Schnorr.
Leuk hoe het bij elkaar komt. Twijfelde of het nieuwe scènes waren in de camper maar begrijp dus van wel
Hierna inderdaad BB nog maar eens opzetten en nu ook afkijken
Default blanke hetero
Waar ik vooral een beetje om moest lachen is hoe Walter nog prima Walter is, maar Jesse mega oud is geworden. "Yo"
Dan zal het aan mij liggen. Er gebeurde in ieder geval praktisch niks. Een andere camera angle van iets wat we al in BB hebben gezien, meer niet.JackBol schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:26:
[...]
Saaie aflevering? Dit is de aflevering waarin Gene helemaal door draait. De laatste dingen om zich heen vallen weg, hij heeft letterlijk niets meer om voor te leven. Scheming is zijn escape, waar hij naar ontvlucht.
[...]
Dit is BCS. Als je meer Jesse en Walt wilt zien, kan je beter BB kijken.
Zo erg vond ik Gene niet doordraaien, hij valt terug in oude gewoontes en oplichtingspraktijken.