• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:00

s0kkie

Cowabunga

Met Nacho gaat het opeens wel heel goed weer, ik had niet verwacht dat hij zo snel weer terug ging in zijn oude rol na alles wat ze met hem deden, heeft opeens ook een vriendin die we nooit eerder zagen? :9
Het stukje met de telefoons was briljant, maar voor de rest weer weinig interessants naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
s0kkie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:30:
Met Nacho gaat het opeens wel heel goed weer, ik had niet verwacht dat hij zo snel weer terug ging in zijn oude rol na alles wat ze met hem deden, heeft opeens ook een vriendin die we nooit eerder zagen? :9
Het stukje met de telefoons was briljant, maar voor de rest weer weinig interessants naar mijn mening.
hij zag er nou niet echt bepaald gelukkig uit. Dus bepaald goed wil ik het niet noemen. Maar aangezien hij de boel van hector over heeft genomen heeft hij wel een boel centjes waarschijnlijk..
Wat betreft die vriendin, hij gooit een zakje drugs naar ze en ze geven ook vrij weinig om het feit dat hij er is, dus het zullen waarsch wel zijn bitches zijn :P :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, het ging juist helemaal niet zo goed met Nacho. Ik had het stukje met de ID's even niet helemaal goed gezien, maar dat interpreteerde ik alsof hij valse ID's heeft om te kunnen vluchten met zijn vader. Dat geeft dus aan dat hij nog steeds op zoek is naar een manier om overal vandaag weg te vluchten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Hij zit gedwongen in die rol... sowieso door het kartel totdat Tuco weer vrij is, maar wss des te meer vanwege Gus.

Opeens een vriendin... tijdsverloop gaat wat sneller op het moment, de vorderingen mbt de bouw van het lab zijn daar een goede indicatie van... het zijn volgens mij gewoon wat crackhoertjes, geen serieuze vriendin.

Ik vermoed ook dat hij wil vluchten, ik heb eerlijk gezegd niet heel aandachtig naar de namen op die id-bewijzen gekeken, maar ik denk ook dat het valse bewijzen zijn.

Ik vond het stukje met die telefoons wel interessant in de strekking dat die truc was bedacht door Kim en daarmee laat zien dat ze wat betreft 'slimme ideeën' duidelijk op zijn minst gewaagd is aan Jimmy zijn plannetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

vooghel

Cunning linguist

Snel? In de vorige aflevering zijn we in het intro 10 maanden vooruit gesprongen, weet je nog? ;)

Kim zit in een spagaat; aan de ene kant heeft ze de ambitie om een topadvocaat te worden, en is ze daar aardig naar op weg. Aan de andere kant geeft het uitvoeren van dit soort acties met Jimmy (net als de 'Giselle' con - je zag haar met de dop van de fles Zafiro Añejo in de hand) haar een kick.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kim en Jimmy worden allebei ongelukkig als alles meezit in hun normale leven. Ze hebben die rush nodig van de scam, zelfs als de opbrengst van die scam een fractie is van wat ze als advocaten kunnen verdienen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

http://www.freewill-baptistchurch.com/index.php

Voor diegene die even willen kijken :D

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

"Breaking Bread: Community Communion"
_O-

En:
Saturday: Senior Bible Study led by Elmer Fontaneau 4:00 pm in the rectory. LARGE PRINT BIBLES AVAILABLE!
Dat was aan de gang toen er brand ontstond en Huell iedereen redde! :D

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54
Haha schitterend! Ook die e-mailadressen bij de contactgegevens :+

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Weer een prima aflevering. Het duurde even voordat ik door had wat het idee met Huell nu was, maar best prima opgelost.
Whaha, geniaal dat ze een echte website hebben gemaakt.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vreemde vent die nacho. aan de ene kant heb ik medelijden met hem. eigenlijk is het geen slechte persoon.

• MicGlou
Die website is inderdaad geniaal... en die foto's met Huell _/-\o_

Gisteravond de preview gekeken voor de volgende aflevering, Jimmy mag zich weer Jimmy McGill esq. gaan noemen, dus ik denk dat de laatste twee afleveringen wat dat betreft weer heel interessant kunnen gaan worden nu Jimmy weer advocaat is.
Hamazaki schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:46:
vreemde vent die nacho. aan de ene kant heb ik medelijden met hem. eigenlijk is het geen slechte persoon.
Omdat het nu dus heel dichtbij zijn familie komt, zijn vader heel specifiek, begint het geweten nu enorm te knagen doordat wat hij Hector heeft aangedaan, waar Gus van weet die hem daarmee al heeft gechanteerd en dus eigenlijk Nacho in zijn macht heeft.

Wat mij betreft is hij wel een redelijk slecht persoon, kijk bijvoorbeeld naar de situatie met de Kettleman's en wat hij die flapdrol van een pillenverkoper heeft geflikt. Hij is alleen niet gewetenloos en geeft om zijn vader en zijn eigen leven en wil daarom vluchten.

Wat mij daar te binnen schiet is de wijsheid die Mike aan die pillenboer vertelde... of je nu een crimineel bent of niet, het zijn je acties die bepalen of je een 'good guy' of een 'bad guy' bent... een politieagent kan net zo goed een 'bad guy' zijn als een crimineel een 'good guy'. De acties van Nacho spreken voor zich zou ik zeggen...

[ Voor 67% gewijzigd door MicGlou op 27-09-2018 10:37 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:00

s0kkie

Cowabunga

De volgende aflevering heet ook Wiedersehen dus ik denk dat we afscheid gaan nemen van één van onze Duitse vrienden :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hamazaki schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:46:
Wat gebeurde er nou eigenlijk op het einde dat hij dat eten aangeboden kreeg?
IJzerlijm schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:05:
Kim en Jimmy worden allebei ongelukkig als alles meezit in hun normale leven. Ze hebben die rush nodig van de scam, zelfs als de opbrengst van die scam een fractie is van wat ze als advocaten kunnen verdienen.
We weten inderdaad al dat ze vaker samen scams deden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MicGlou
Marzman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:31:
[...]

Wat gebeurde er nou eigenlijk op het einde dat hij dat eten aangeboden kreeg?
Hij vertrouwde het niet en is duidelijk niet blij met de aanwezigheid van Lalo op verzoek van de Salamanca's omdat het alleen maar meer ellende voor hem zou kunnen betekenen... en ik vermoed dat dit ook wel zo zal zijn. En de manier waarop die Lalo zich "presenteert" doet hem denk ik realiseren dat het een figuur is die doet wat hij wil en dat er niet snel iemand zal zijn die hem zal tegenhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

MicGlou schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:33:
[...]

Hij vertrouwde het niet en is duidelijk niet blij met de aanwezigheid van Lalo op verzoek van de Salamanca's omdat het alleen maar meer ellende voor hem zou kunnen betekenen... en ik vermoed dat dit ook wel zo zal zijn. En de manier waarop die Lalo zich "presenteert" doet hem denk ik realiseren dat het een figuur is die doet wat hij wil en dat er niet snel iemand zal zijn die hem zal tegenhouden.
https://www.bustle.com/p/...rouble-for-nacho-12014707

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
s0kkie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:37:
De volgende aflevering heet ook Wiedersehen dus ik denk dat we afscheid gaan nemen van één van onze Duitse vrienden :)
Waarschijnlijk aufwiedersehen Werner de ingenieur en hello Gale Boetticher de scheikunde freak.
Gale vertelde Gus immers dat hij veel betere drugs kan maken dan wat hij van Gus moet keuren.
Dus Gale komt uiteindelijk in het ondergrondse drugslab te werken wat snel afgemaakt zal worden.
En zoals bekend was het in BB Gale die van Gus hier samen moest gaan werken met Walter White.

Kim zit mogelijk in een vacuum van haar baas en zijn uitbreidingsplannen wat haar te veel wordt.
Kijkend naar de kurk van de fles Zafiro Añejo denkt zij terug aan de gekke momenten met Jimmy.
Misschien wil ze met Jimmy zijn semi legale acties in bepaalde rechtzaken af en toe relativeren.
Ik gok dat Jimmy met het zoeken naar een nieuw kantoor uiteindelijk in zijn kantoor uit BB zal komen.
Vanaf daar zal hij mogelijk de 'advocaat van de duivel' worden wat Kim niet trekt en de relatie stopt.

In de Sneak Peak season 4 episode 9 vind ik het stukje van Gus op 1:05min herkenbaar.
Dit lijkt erg op de afsluitende zin in zijn eerste ontmoeting met Walter White.
Zo ver zal het aankomende aflevering nog niet komen, waarschijnlijk een standaard zin van Gus.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 27-09-2018 16:53 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Reinier

\o/

Theo74 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:49:
[...]

Waarschijnlijk aufwiedersehen Werner de ingenieur en hello Gale Boetticher de scheikunde freak.
Zou kunnen, al staan het vertrek van Werner en de komst van Gale los van elkaar lijkt me.

• Theo74
Reinier schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:00:
[...]

Zou kunnen, al staan het vertrek van Werner en de komst van Gale los van elkaar lijkt me.
Mja, en nee... Het verhaal Werner beslaat de bouw van het drugslab en het verhaal Gale beslaat een deel van de drugswereld waar Gus actief in is. Dus in zoverre staat het vertrek van Werner en de komst van Gale los van elkaar. De verbinding is dat Werner het drugslab bouwd wat vervolgens door Gale gebruikt gaat worden.

Uiteindelijk blijkt Gale niet zulke goede Cristal Meth als Walter White te kunnen maken, de Walter White die groter denkt en professioneler verder wil gaan dan op dat moment “cooking in the trailer”. Hij komt in contact met Gus waar de kruising van BB met BCS aan de horizon verschijnt, als Gus Walter en Jessy meeneemt naar het ondergrondse drugslab waar ze Gale ontmoeten en te horen krijgen dat ze met z’n drieen moeten gaan werken. The rest is history...

Een aannemelijke kans dat BCS met dit of hooguit een volgend seizoen ten einde is.
Dat brengt mij bij de hoop dat de schrijvers, zoals de media meent, een serie van na BB overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Theo74 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:34:
[...]

Een aannemelijke kans dat BCS met dit (...) seizoen ten einde is.
Seizoen 5 van BCS is al besteld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 27-09-2018 20:44 ]

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Nu online
Theo74 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:34:
[...]

Mja, en nee... Het verhaal Werner beslaat de bouw van het drugslab en het verhaal Gale beslaat een deel van de drugswereld waar Gus actief in is. Dus in zoverre staat het vertrek van Werner en de komst van Gale los van elkaar. De verbinding is dat Werner het drugslab bouwd wat vervolgens door Gale gebruikt gaat worden.

Uiteindelijk blijkt Gale niet zulke goede Cristal Meth als Walter White te kunnen maken, de Walter White die groter denkt en professioneler verder wil gaan dan op dat moment “cooking in the trailer”. Hij komt in contact met Gus waar de kruising van BB met BCS aan de horizon verschijnt, als Gus Walter en Jessy meeneemt naar het ondergrondse drugslab waar ze Gale ontmoeten en te horen krijgen dat ze met z’n drieen moeten gaan werken. The rest is history...

Een aannemelijke kans dat BCS met dit of hooguit een volgend seizoen ten einde is.
Dat brengt mij bij de hoop dat de schrijvers, zoals de media meent, een serie van na BB overwegen.
Ze kunnen toch gewoon parallel aan BB gaan lopen?
Zie bijvoorbeeld de marvel TV series. Ze zitten in hetzelfde universe als de films. Een aantal hebben zelfs bekende personages (SHIELD). Maar er is vrijwel geen cross over.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

s0kkie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:37:
Wiedersehen is echter geen afscheid, je verwart het met Auf Wiedersehen (wat tot ziens betekent). Wiedersehen is dus een hereniging en geen afscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ik vond het gedoe rondom Kai een beetje raar. Is hij nou helemaal eruit gekickt of alleen de betreffende avond in de nachtclub? Ik had verwacht dat daar wat meer problemen mee zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
frietsje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:07:
Ik vond het gedoe rondom Kai een beetje raar. Is hij nou helemaal eruit gekickt of alleen de betreffende avond in de nachtclub? Ik had verwacht dat daar wat meer problemen mee zouden komen.
ik heb het gevoel dat hij het sowieso niet gaat overleven.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vond het juist wel mooi om te zien. Die Kai zorgt voor rumoer, maar houdt zo te zien zijn mond. Wat zijn baas niet doet. Terwijl dat nu juist zo'n betrouwbare kracht leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
en hoe zou het aflopen voor die twee mannen waar Werner mee kletst in die bar? Ik vrees ook een beetje voor hun levens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ben ik de enige die even dacht dat de man in de keuken tuco was ? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 28-09-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Hamazaki schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:27:
ben ik de enige die even dacht dat de man in de keuken tuco was ? :P
Ik moest gelijk aan Eladio denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Alex) schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:38:
[...]
Seizoen 5 van BCS is al besteld ;)
Mij hoor je niet klagen... oOo
RocketKoen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:03:
[...]
Ze kunnen toch gewoon parallel aan BB gaan lopen?
Zie bijvoorbeeld de marvel TV series. Ze zitten in hetzelfde universe als de films. Een aantal hebben zelfs bekende personages (SHIELD). Maar er is vrijwel geen cross over.
Ik vraag mij af of de schrijvers Vince Gilligan en Peter Gould deze optie voor BCS ook overwegen...
Bob Odenkirk alias Jimmy Mc Gill zei in een interview dat hij de serie van BCS momenteel persoonlijk te lang vind duren richting de kruising met BB. Het zou mede hierom zijn dat de schrijvers het tempo van de verhaallijn misschien iets verhoogd hebben.
Maar als er een seizoen 5 komt dan vraag je je met dit tempo af of ze dan toch niet gaan rekken tot het moment dat bij wijze van spreken Walter White in beeld komt. Of ze moeten inderdaad zoals jij schreef een parallele verhaallijn op gaan zetten. Die kan zelfs doorlopen tot na het verhaal van BB, zoals in de Amerikaanse media werd geopperd. Na BCS van voor BB, een nieuwe serie van na BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Theo74 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:40:
[...]

Mij hoor je niet klagen... oOo

[...]

Ik vraag mij af of de schrijvers Vince Gilligan en Peter Gould deze optie voor BCS ook overwegen...
Bob Odenkirk alias Jimmy Mc Gill zei in een interview dat hij de serie van BCS momenteel persoonlijk te lang vind duren richting de kruising met BB. Het zou mede hierom zijn dat de schrijvers het tempo van de verhaallijn misschien iets verhoogd hebben.
Maar als er een seizoen 5 komt dan vraag je je met dit tempo af of ze dan toch niet gaan rekken tot het moment dat bij wijze van spreken Walter White in beeld komt. Of ze moeten inderdaad zoals jij schreef een parallele verhaallijn op gaan zetten. Die kan zelfs doorlopen tot na het verhaal van BB, zoals in de Amerikaanse media werd geopperd. Na BCS van voor BB, een nieuwe serie van na BB.
Gezien de cold openings van elke seizoen met een blik in de toekomst van Saul werkend in de Cinnabon is mijn sterke vermoeden dat seizoen 5 (groten)deels parallel aan BB gaat lopen tot het moment dat hij vlucht en de serie eindigt als hij aan de slag gaat bij Cinnabon. Maar ze kunnen er eigenlijk totaal niet aan ontkomen om BCS gedeeltelijk met de verhaallijn van BB te verweven omdat het de uiteindelijk reden is dat hij daar eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk niet dat BCS eindigt waar BB eindigt, want dan heeft het verhaal rond Gene geen einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze verder gaan na Breaking Bad en dat Vince Gilligan bijelkaar 15-20 jaar bezig is met BB + Spinoff.

Ik heb liever dat er gelinkt gaat worden met BB en dan afgelopen, zodat Vince weer eens aan wat nieuws kan beginnen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

vuurtjih schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:48:
[...]

Hij heet al Saul inmiddels he :+

Snap de titelnaam nu ook beter, Better Call Saul die telefoons verkoopt.
cordonbleu schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:14:
[...]

Euhm, hij is inmiddels al Saul op een hoop momenten. Je hebt z'n visitekaartjes niet gezien? Laatste zetje was in het restaurant toen Kim hem liet weten niet samen een kantoor te willen starten maar dat ze bij Schweikart&Cokely aan de slag gaat. Toen knapte er iets in Jimmy.
Heb ik iets gemist of wordt het aspect van het aannemen van de naam "Saul Goodman" gewoon niet belicht? Het viel mij idd ook op bij die stickers op de telefoons dat hij die naam kennelijk al gebruikt, maar het hoe/waarom is (nog?) niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Alex) schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:51:
Ik denk niet dat BCS eindigt waar BB eindigt, want dan heeft het verhaal rond Gene geen einde.
BCS zou eerder moeten eindigen waar BB begint. Maar zoals beredeneerd zou BCS ook langs de verhaallijn van BB verder geschreven kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Gitarist schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:55:
[...]

[...]

Heb ik iets gemist of wordt het aspect van het aannemen van de naam "Saul Goodman" gewoon niet belicht? Het viel mij idd ook op bij die stickers op de telefoons dat hij die naam kennelijk al gebruikt, maar het hoe/waarom is (nog?) niet duidelijk.
Hij heeft de naam in zijn oplichtersjaren in Chicago al vaker gebruikt (zie S1E4 'Hero'). En omdat Jimmy zijn licentie terug wil na de schorsing, zal hij niet graag zijn echte naam voor zijn schimmige handeltje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Theo74 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:59:
[...]

BCS zou eerder moeten eindigen waar BB begint. Maar zoals beredeneerd zou BCS ook langs de verhaallijn van BB verder geschreven kunnen worden.
Ik denk dat je een minimale overlap krijgt om een duidelijke aansluiting te maken, en dat de laatste aflevering eindigt met een vorm van 'closure' voor Gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

vooghel schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:01:
[...]

Hij heeft de naam in zijn oplichtersjaren in Chicago al vaker gebruikt (zie S1E4 'Hero'). En omdat Jimmy zijn licentie terug wil na de schorsing, zal hij niet graag zijn echte naam voor zijn schimmige handeltje gebruiken.
Aahh thanks, dan heb ik die episode denk ik niet aandachtig genoeg gekeken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Alex) schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:51:
Welk verhaal van Gene? Volgens mij wordt dat verhaal, in zoverre je het zo kan noemen, al in die paar kleine zwart/wit cold openingen verteld. Gene is waar het voor Saul eindigt na BB en ik denk ook voor BCS. Uiteraard zie ik nog wel in een kort stukje een einde voor Gene... goed of slecht durf ik geen geld op te letten, daar zijn Gilligan en zijn schrijvers veel te onvoorspelbaar voor.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 28-09-2018 13:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ik denk niet dat er lang een parallelle verhaallijn met BB zal zijn. Beeld je in dat Jimmy tegen Kim loopt te zagen over "een zekere chemieleerkracht" die van z'n diensten wil gebruik maken (of wat dan ook), en dat een heel seizoen lang. Het leuke is net als er af en toe eens gehint wordt naar iets uit de BB storyline, maar als dat continu gebeurt, zou de fun er snel af zijn. Ik zie Walt of Jessy dan ook nooit terugkomen in BCS...

Wat ik mij wel al jaren inbeeld, is dit: laatste seizoen. Het gaat Jimmy, dan Saul, voor de wind. Z'n Better Call Saul visitekaartjes zijn vers gedrukt. De cheesy commercials draaien op TV. Zijn nieuwe business draait goed. Laatste scene, hij rijdt de parking van een second hand car dealership af met een 1997 Cadillac DeVille. Zijn nieuwe commercial speelt op de radio. Hij is zo gelukkig als wat. De camera glijdt mee de parking af en ziet hem met een glimlach tot achter z'n oren wegdraaien, weg van de camera. De nummerplaat LWYRUP blinkt in de zon. It's all good, man. Enkele seconden later draait de Deville in de verte een zijstraat in, verdwijnt uit beeld en daarmee ook het geluid van de autoradio. De camera blijft nog even hangen. De focus glijdt traag terug naar de voorgrond. Geen muziek. Tot dwars door het beeld, in de voorgrond, een taupe gekleurde Pontiac Aztek de straat kruist.

Cut to black.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:05:
Ik denk niet dat er lang een parallelle verhaallijn met BB zal zijn. Beeld je in dat Jimmy tegen Kim loopt te zagen over "een zekere chemieleerkracht" die van z'n diensten wil gebruik maken (of wat dan ook), en dat een heel seizoen lang. Het leuke is net als er af en toe eens gehint wordt naar iets uit de BB storyline, maar als dat continu gebeurt, zou de fun er snel af zijn. Ik zie Walt of Jessy dan ook nooit terugkomen in BCS...

Wat ik mij wel al jaren inbeeld, is dit: laatste seizoen. Het gaat Jimmy, dan Saul, voor de wind. Z'n Better Call Saul visitekaartjes zijn vers gedrukt. De cheesy commercials draaien op TV. Zijn nieuwe business draait goed. Laatste scene, hij rijdt de parking van een second hand car dealership af met een 1997 Cadillac DeVille. Zijn nieuwe commercial speelt op de radio. Hij is zo gelukkig als wat. De camera glijdt mee de parking af en ziet hem met een glimlach tot achter z'n oren wegdraaien, weg van de camera. De nummerplaat LWYRUP blinkt in de zon. It's all good, man. Enkele seconden later draait de Deville in de verte een zijstraat in, verdwijnt uit beeld en daarmee ook het geluid van de autoradio. De camera blijft nog even hangen. De focus glijdt traag terug naar de voorgrond. Geen muziek. Tot dwars door het beeld, in de voorgrond, een taupe gekleurde Pontiac Aztek de straat kruist.

Cut to black.
Zo kort door de bocht hoeft uiteraard niet... er gebeurd genoeg tussen Walt en Saul om bepaalde situaties vanaf de andere kant te kunnen belichten... en eerlijk gezegd zal ik dergelijke scenes echt om te smullen vinden. Ook heeft Gilligan al eens aangegeven dat de kans dat Walt en Jesse nog voorbij komen in BCS vrij groot is... en aangezien beide acteurs hebben aangegeven daar zeker wel wat voor te voelen... ik hou hoop.

Overigens heb ik toch ook wel het gevoel dat de relatie tussen Kim en Jimmy niet zo lang meer zal gaan duren... ik verwacht dat die toch wel ergens een flinke klap krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ik vind persoonlijk dus van niet. Supporting characters al wat je wil, en je kan Walt & Jessy imo wel in beeld brengen als aanknopingspunt naar BB, maar ze echt een rol laten spelen lijkt mij, imho, not done. Hun verhaal is immers verteld. Dat terug open harken... ik zie het niet. Je kan van zo'n hoofdrollen geen bijrollen maken. Ik verwacht dus hooguit iets suggestiefs. Of bv Saul die z'n auto laat wassen bij A1A en in de verte hoort "Fuck you, AND your eyebrows!", waarna de camera cut naar Walt die het kantoor uit stormt. End scene :p Zoiets

[ Voor 37% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 28-09-2018 14:34 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:27:
Ik vind persoonlijk dus van niet. Supporting characters al wat je wil, en je kan Walt & Jessy imo wel in beeld brengen als aanknopingspunt naar BB, maar ze echt een rol laten spelen lijkt mij, imho, not done. Hun verhaal is immers verteld. Dat terug open harken... ik zie het niet.
Dat zeg ik niet, maar ze zijn wel onderdeel van een flink aantal situaties die Saul meemaakt/Jimmy gaat meemaken en de oorzaak van waar hij eindigt, logischerwijs zullen ze daar aan verbonden kunnen zijn om het verhaal van Jimmy/Saul te ondersteunen wat betreft die periode... het heeft uiteraard totaal geen zin om het verhaal van Walt en Jesse uit te diepen. Maar niet alle kijkers zullen "BCS/BB-nerds" zijn en kunnen vatten wat er zich afspeelt als het verhaal die periode in gaat. Hoeft dus zeker niet meer te zijn dan een handjevol scenes voor de setup... op dezelfde manier zoals ze Tuco hebben geïntroduceerd in BCS.

Ik denk ook niet dat hij en Kim nog een item zijn op het moment dat het verhaal die fase in gaat... dus gezemel over Walt tegen Kim zie ik niet gebeuren. Ik ben er ook vrij sterk van overtuigd dat het stuklopen van de relatie met Kim de laatste push voor hem gaat zijn tot de complete transformatie naar Saul Goodman

Ook denk ik niet dat er veel meer dan een handjevol afleveringen aan de BB periode gewijd zullen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 28-09-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd of er nog meer uit de toekomst na BB getoond wordt. Dat wordt toch ook elke keer weer even geteased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Skating_vince schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:52:
Ik ben ook erg benieuwd of er nog meer uit de toekomst na BB getoond wordt. Dat wordt toch ook elke keer weer even geteased.
Stilistisch gezien zou ik het heel mooi vinden als het eindigt in een zelfde soort korte zwart/wit scene zoals ieder seizoen tot nu toe is begonnen. Een enkele scene met weinig woorden maar welke wel spetteren door de wijze waarop de scenes in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
Hoe zou het komen dat Jimmy McGill zulke professionele doeltreffende reclamefilmpjes weet te produceren, en dat later Saul Goodman zulke amateuristische crap maakt?

Oh: En Kim gaat nog eens gepakt en geschrapt worden, en aan lager wal raken en jong sterven.
Prettig weekend!

[ Voor 26% gewijzigd door zetje01 op 28-09-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Skating_vince schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:52:
In BCS seizoen 4, 3 of 4 afleveringen geleden, werd er gesproken over het feit dat de DEA lucht had gekregen van de drugshandel door de Salamanca's. Toen dacht ik nog: "YES, uncle Hank, kom er maar in..!" Maar, nee...

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 28-09-2018 16:46 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:03

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Was dat nou een kleine homage aan Michael Mando's karakter Vaas in Far Cry 3 met z'n rode mouwloze shirt?

Afbeeldingslocatie: https://media.alienwarearena.com/media/83210b76f04fa36a8cd2b37c10dcface.jpg

Vond 'm wel opvallend namelijk en moest er meteen aan denken.

Zou mooi zijn als Nacho door Lalo uit de tent wordt gelokt en net zo uit de pan flipt :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Pendaco op 29-09-2018 17:02 ]

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:20
zetje01 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:39:
Hoe zou het komen dat Jimmy McGill zulke professionele doeltreffende reclamefilmpjes weet te produceren, en dat later Saul Goodman zulke amateuristische crap maakt?
Doet hij dat niet juist expres om bij z'n doelgroep te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niemand nog 'Auf Wiedersehen' gezien? Vond het een erg boeiende aflevering. Is volgende week echt al de laatste aflevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Gunner schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:33:
Niemand nog 'Auf Wiedersehen' gezien? Vond het een erg boeiende aflevering. Is volgende week echt al de laatste aflevering?
Uiteraard gezien... vond hem ook erg spannend.

Dat Werner wat ging 'ondernemen' had ik wel verwacht, maar gedurende de aflevering dacht ik dat hij dat niet eens meer ging redden omdat het er toch wel sterk op leek dat een hartaanval aanstaande was.

Dat Jimmy zijn licentie niet terug kreeg vond ik wel wat onverwacht, want dat lijkt de vordering in het verhaal toch wat in de weg te staan... maar wss volgende aflevering een mooie rechtszaak scene waarin Kim het opneemt voor Jimmy en alsnog zijn licentie terug krijgt.

En Lalo... interessant karakter, heel benieuwd wat dit gaat brengen. Twijfel ook heel erg aan zijn oprechtheid toen hij bij Gus op bezoek ging. Hij is in ieder geval een gluiperd, dat moge duidelijk zijn.

Edit: Overigens vraag ik mij nu wel af wat er met Lalo is gebeurd tijdens de BB periode... want hij was duidelijk nog in leven toen Jesse en Walt Saul de woestijn in mee hadden genomen, maar hij was niet omgebracht toen Gus de gehele Salamanca clan om zeep hielp. Zou Gilligan daar dan toch een gaatje hebben laten vallen in het verhaal?

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 03-10-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MicGlou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

En Lalo... interessant karakter, heel benieuwd wat dit gaat brengen. Twijfel ook heel erg aan zijn oprechtheid toen hij bij Gus op bezoek ging. Hij is in ieder geval een gluiperd, dat moge duidelijk zijn.
Lalo heeft hiervoor natuurlijk bij Don Hector gevraagd naar hoe de dingen waren met betrekking op 'De Chileen' (Gus). Hector leek me wel bij bewustzijn tijdens de speech van Gus aan het ziekenbed waarin Gus toch wel het een en ander duidelijk maakte over hoe hij Don Hector ziet.

Dat Lalo niet heel oprecht is lijkt me vrij logisch nadat hij het een en ander duidelijk heeft gekregen van Hector (die naar mijn idee mentaal in een veel betere staat is dan zijn zorgverleners inzien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
[...]
Dat Werner wat ging 'ondernemen' had ik wel verwacht, maar gedurende de aflevering dacht ik dat hij dat niet eens meer ging redden omdat het er toch wel sterk op leek dat een hartaanval aanstaande was.
Ik dacht echt dat hij zichzelf ging opblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
frietsje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Ik zie wel waarom je dat zou kunnen denken, heb ik ook wel heel eventjes gedacht maar ik kon geen goede reden bedenken waarom hij dat zou willen doen.
Temujin schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Lalo heeft hiervoor natuurlijk bij Don Hector gevraagd naar hoe de dingen waren met betrekking op 'De Chileen' (Gus). Hector leek me wel bij bewustzijn tijdens de speech van Gus aan het ziekenbed waarin Gus toch wel het een en ander duidelijk maakte over hoe hij Don Hector ziet.

Dat Lalo niet heel oprecht is lijkt me vrij logisch nadat hij het een en ander duidelijk heeft gekregen van Hector (die naar mijn idee mentaal in een veel betere staat is dan zijn zorgverleners inzien).
Goed punt, alhoewel ik wel wat moeilijkheden zie hoe Hector dat goed heeft kunnen uitleggen... maar zeker heel goed mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

MicGlou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Goed punt, alhoewel ik wel wat moeilijkheden zie hoe Hector dat goed heeft kunnen uitleggen... maar zeker heel goed mogelijk.
Wellicht heeft Hector niet in detail kunnen uitleggen wat gaande is. Maar op het moment dat Lalo over de chileen wou praten. Moet Hector toch wel zeker duidelijk hebben kunnen maken dat die zekere Chileen geen potentieel vriendje is. En dat Hector niks dan negatieve/hatelijke gevoelens voor de beste man overhoud.

Dat Lalo vervolgens Guss komt bedanken voor de goede zorg.. Ik geloof voor geen seconde dat dit oprecht is na het bezoek aan Hector.
[...]

Hier eerst dezelfde gedachte, maar meer vanuit het oogpunt ongelukje. Extreem zenuwwachtig en nerveus, ik zat te wachten tot hij een foutje maakte en de boel boem zei. Gelukkig liep het anders af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik vond het ook weer een leuke aflevering. Dat er iets met Werner ging gebeuren zag ik ook al aankomen, alleen had ik verwacht dat hij zelfmoord ging plegen, ofwel door zichzelf op te blazen of daarna op een andere manier.
[...]
Edit: Overigens vraag ik mij nu wel af wat er met Lalo is gebeurd tijdens de BB periode... want hij was duidelijk nog in leven toen Jesse en Walt Saul de woestijn in mee hadden genomen
[...]
Waar baseer je dit op? Hij komt toch helemaal niet voor in BB of wel?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

miicker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:05:

[...]

Hij wordt een of twee keer genoemd, maar niet in the flesh inderdaad.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
miicker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:05:
Ik vond het ook weer een leuke aflevering. Dat er iets met Werner ging gebeuren zag ik ook al aankomen, alleen had ik verwacht dat hij zelfmoord ging plegen, ofwel door zichzelf op te blazen of daarna op een andere manier.

[...]

Ja en nee... ;) Hij en Nacho komen allebei niet in persoon in BB voor, maar ze worden wel genoemd in de scene die ik heb genoemd. Die scene speelt zich af in seizoen twee lang voordat Gus alle Salamanca's ombrengt, gezien de reactie van Saul in die scene leven beide duidelijk nog... en worden daarna niet meer genoemd. Maar Gus moord wel de gehele Salamanca clan uit en dat zou dan inclusief Lalo moeten zijn aangezien hij ook een Salamanca is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 12:26

Karel V

Een simpele ziel

[...]

Ik had dat gevoel ook. Ik kan zijn angstig gevoel niet echt thuisbrengen behalve als hij heel sterk het gevoel heeft dat ze hem gaan ombrengen? De affaire met het bierviltje geeft wel aan hoe serieus het kartel is om elk lek weg te werken. Dat grootste lek is hijzelf. Hij mag niet naar huis en ondertussen de supervisie tijdelijk aan Kai overdragen. Met andere woorden, hij weet te veel en vermoedt dat hij na de klus wordt omgelegd. Een plausiebele reden om op de vlucht te slaan. Ook al zag ik die niet aankomen en dacht ik tot het laatste moment dat hij heimwee had en zich zo ellendig voelde dat hij zichzelf zou ophangen.

Fascinerend ook hoe Jimmy onoprecht wordt genoemd voor de rechtbank. Ik kan me erg goed in zijn schoenen verplaatsen. Onoprecht omdat je de dood van je broer niet noemt. Alsof je met zo'n verziekte relatie met je broer nog kunt zeggen dat de dood van je broer je oprecht spijt. Ik vind het niet vreemd dat hij Chuck uit alle macht probeert te vergeten. Ik zie daarin niet het verband met onoprechtheid. Okay, het ging over het afgelopen jaar, maar het kan toch te pijnlijk zijn dat je er niet over wilt praten :?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Karel V ik denk ook met name dat hij het deed omdat hij bang is dat ze worden omgebracht na de klus (ik denk trouwens ook dat dat gaat gebeuren)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik denk dat Werner zich bedacht toen hij die explosieven ging checken dat als er iets mis zou gaan zijn vrouw nooit dat te weten zou komen. Hij zou simpelweg verdwenen zijn alsof hij er vandoor is met een ander. Als Werner haar een verhaal had verteld over een lange job in Tasmanie of een ander ver land zou ze nog daar kunnen gaan zoeken en er achter komen dat hij daar nooit geweest was.

Ook is dat moment de eeste keer in maanden dat Werner even alleen is zonder begluurd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

miicker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:55:
@Karel V ik denk ook met name dat hij het deed omdat hij bang is dat ze worden omgebracht na de klus (ik denk trouwens ook dat dat gaat gebeuren)
Dat zat ik me gister ook te bedenken. Ze moeten een supergeheime klus uitvoeren maar mogen daarna weer gewoon naar huis.... over dat momentje in de bar waar werner op dat viltje zat te tekenen werd al moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik denk niet dat de Duitsers per definitie ten dode opgeschreven zijn. Je hebt ook de bewakers die alles weten, de chauffeur die de afleiding deed en later de medewerkers van de laundromat die vertrouwd worden hun mond te houden. De organisatie van Gus zou al snel uitgestorven zijn als iedereen die iets weet wordt omgelegd.

Dat is eerder een Walter White aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De eigen medewerkers blijven eigen medewerkers - en blijven binnen 'bereik' van de organisatie.

Dat geldt minder voor de Duitsers. Toen ze aankwamen is er hard gewerkt om ze niet te laten weten waar ze zijn. Alles geblindeerd etc. Maar dat werk is deels teniet gedaan door ze later naar een stripclub te laten gaan, nu kunnen ze wel een goed beeld hebben van waar ze zijn. En er vervolgens een alleen laten (niet alleen Werner, maar ook die ander was lang genoeg alleen om ruzie te krijgen) was dan ronduit dom. Ondertussen is er wel een risico van lekken.

(Behalve als de Duitsers gerelateerd blijken aan aan foute delen van Madrigal).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MicGlou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Op het moment dat Lalo bij Hector wegloopt zegt hij ook iets in de trend van "Hector still wants to kill everyone, hasn't changed a bit", dat gaat IMHO overduidelijk over Gus.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Werner is niet de explosievenexpert van het team. Toen hij naar beneden ging om die draadjes te controleren deed hij dat omdat hij de leidinggevende van het team is, maar toen hij eenmaal beneden was zonk de moed hem in de schoenen. Als hij een foutje maakte zou hij daar meteen omkomen, zonder dat iemand wist waar hij is.

Aan het einde van de aflevering zagen we dat Werner is gevlucht. Is hij nou de enige die weg is, of is het hele team vertrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Alex) schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:57:
Werner is niet de explosievenexpert van het team. Toen hij naar beneden ging om die draadjes te controleren deed hij dat omdat hij de leidinggevende van het team is, maar toen hij eenmaal beneden was zonk de moed hem in de schoenen. Als hij een foutje maakte zou hij daar meteen omkomen, zonder dat iemand wist waar hij is.

Aan het einde van de aflevering zagen we dat Werner is gevlucht. Is hij nou de enige die weg is, of is het hele team vertrokken?
Werner is de enige die weg is, je zag het team uit het andere huisje komen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dan hoop ik maar dat hij op tijd in een vliegtuig naar Duitsland zit, voordat Gus' mannen hem vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Alex) schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:12:
Dan hoop ik maar dat hij op tijd in een vliegtuig naar Duitsland zit, voordat Gus' mannen hem vinden. :)
Volgens mij is Gus zelfs in staat om het vliegtuig neer te halen als het moet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:20
FoxLenny schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:18:
[...]

Volgens mij is Gus zelfs in staat om het vliegtuig neer te halen als het moet...
Of dat de vader van Jesse's vriendin air craft controller is. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Minaaj op 03-10-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

IJzerlijm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:05:
Ik denk niet dat de Duitsers per definitie ten dode opgeschreven zijn. Je hebt ook de bewakers die alles weten, de chauffeur die de afleiding deed en later de medewerkers van de laundromat die vertrouwd worden hun mond te houden. De organisatie van Gus zou al snel uitgestorven zijn als iedereen die iets weet wordt omgelegd.

Dat is eerder een Walter White aanpak.
Ik denk het wel, ik denk dat geen een het overleefd. Fring was Mike al aan het testen toen hij hem zijn mening vroeg over het incidentje van die Werner die nu dus ontsnapt is (maar die komt echt niet thuis).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
F_J_K schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:24:
De eigen medewerkers blijven eigen medewerkers - en blijven binnen 'bereik' van de organisatie.

Dat geldt minder voor de Duitsers. Toen ze aankwamen is er hard gewerkt om ze niet te laten weten waar ze zijn. Alles geblindeerd etc. Maar dat werk is deels teniet gedaan door ze later naar een stripclub te laten gaan, nu kunnen ze wel een goed beeld hebben van waar ze zijn. En er vervolgens een alleen laten (niet alleen Werner, maar ook die ander was lang genoeg alleen om ruzie te krijgen) was dan ronduit dom. Ondertussen is er wel een risico van lekken.

(Behalve als de Duitsers gerelateerd blijken aan aan foute delen van Madrigal).
Vervoer van en naar de ondergrondse werkplaats en hun verblijf gebeurd volledig zonder daglicht te zien.
Ik gok dat dit ook op een bepaalde manier gebeurd zal zijn met de rit naar de stripclub wat sowieso al 's avonds in het donker gebeurde.
Als deze rit naar de stripclub iets aan de Duitsers verraden zou hebben over de locatie ze werken dan had dit op een bepaalde manier wel in het verhaal de aandacht gekregen.

50% kans dat de Duitsers deze klus of niet overleven of zonder enig idee te hebben van waar ze hebben gewerkt op het vliegtuig worden gezet. En misschien wel vanaf een vliegveld in een compleet ander gebied of land. Grote kans dat Werner zijn uitstapje niet gaat overleven en de rest met zijn achtergelaten aantekeningen de klus afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Gunner schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:33:
Ik ook, erg goede aflevering.

En volgens IMDB inderdaad de laatste van s04 :|

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TommyGun schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Ik ook, erg goede aflevering.

En volgens IMDB inderdaad de laatste van s04 :|
Volgende week is de laatste pas.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Angeloonie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Volgende week is de laatste pas.
Ja dat bedoel ik ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]
Ik dacht echt dat hij opgeblazen werd.
FoxLenny schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:11:
Werner is de enige die weg is, je zag het team uit het andere huisje komen lopen.
Volgens mij is gewoon 'dat huisje' weg, er was niemand meer in het ene huis en kan me niet voorstellen dat Werner een huis voor zichzelf heeft gekregen.

Ik ben wel heel benieuwd of ze het gat nog afkrijgen dit seizoen, zeker nu Werner er vandoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:43

-tom-562

Oliesjeik

Minaaj schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Of dat de vader van Jesse's vriendin air craft controller is. :9
Whoa, dat zou wel heel lijp zijn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MicGlou schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:20:
Maar Gus moord wel de gehele Salamanca clan uit en dat zou dan inclusief Lalo moeten zijn aangezien hij ook een Salamanca is.
Is dat zo? Alle aanwezigen (en mogelijk dus kopstukken) zijn vergiftigd of vermoord, ja maar Don Eladio was het hoofd van het Ciudad Juárez kartel. De Salamancas waren toch alleen in dienst van het kartel en ten noorden van de grens? Dus die zullen niet op de hacienda geweest zijn. Of herinner ik me die aflevering nu zo ontzettend slecht :X

De Salamancas worden allemaal op andere manieren gedood. In ieder geval Don Hector (zelfmoordaanslag), Tuco (Schrader), Marco & Leonel (mislukte aanslag op Schrader en fatale injectie) ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

En van Lalo en Nacho weten we dus niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
kenneth schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:36:
[...]

Is dat zo? Alle aanwezigen (en mogelijk dus kopstukken) zijn vergiftigd of vermoord, ja maar Don Eladio was het hoofd van het Ciudad Juárez kartel. De Salamancas waren toch alleen in dienst van het kartel en ten noorden van de grens? Dus die zullen niet op de hacienda geweest zijn. Of herinner ik me die aflevering nu zo ontzettend slecht :X

De Salamancas worden allemaal op andere manieren gedood. In ieder geval Don Hector (zelfmoordaanslag), Tuco (Schrader), Marco & Leonel (mislukte aanslag op Schrader en fatale injectie) ...
Dat is wat Gus tegen Hector verteld als hij hem bezoekt nadat hij terugkomt uit Mexico... 'iedereen is dood' en daarna noemt hij ook wat namen op. Dan mag ik aannemen dat hij iedere betrokkene bedoelt want hij zal toch niet over zijn schouder willen blijven kijken of Lalo of een ander hem komt "opzoeken". En zeker gezien Gus bekend is met Lalo en wat zijn banden zijn met het kartel... Ook zegt Gus nog zoiets van dat Hector de laatste Salamanca is en dat de familie na hem uitgeroeid is.

Overigens is er tijdens die scene in Mexico ook een Salamanca gedood: Joaquin Salamanca... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Wat een aflevering weer.

Gezien het feit ik de eerste ben die het gezien heeft nog maar even in spoilers-tags.

spoiler:
- Werner toch dood -> niet verrassend, maar ben wel benieuwd hoe ze het nu verder afbouwen.
- Gale die zijn nieuwe werkplek ziet en niet kan wachten om aan de slag te kunnen.
- En als laatste natuurlijk Jimmy die weer advocaat is en eindigt met de worden it'S all Good man. Geweldig!

Moet wel zeggen na zijn speech is Kim er volgens mij helemaal van overtuigd dat Jimmy het meende, maar dat bleek toch niet zo te zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:28
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:49:
Wat een aflevering weer.

Gezien het feit ik de eerste ben die het gezien heb nog maar even in spoilers-tags.

spoiler:
- Werner toch dood -> niet verrassend, maar ben wel benieuwd hoe ze het nu verder afbouwen.
- Gale die zijn nieuwe werkplek ziet en niet kan wachten om aan de slag te kunnen.
- En als laatste natuurlijk Jimmy die weer advocaat is en eindigt met de worden it'S all Good man. Geweldig!

Moet wel zeggen na zijn speech is Kim er volgens mij helemaal van overtuigd dat Jimmy het meende, maar dat bleek toch niet zo te zijn.
Nu 's avonds zijn de spoiler tags niet meer nodig ga ik van uit.

- Fantastische character die Werner, jammer dat we hem nu moeten missen (vooral zijn: 'Michael').
- Ik was er ook haast van overtuigd dat Jimmy, al was het maar voor een beetje, het dit keer wel meende. Ik blijf het lastig vinden om hem te peilen.
- "The winner takes it all." Sterk gekozen song voor de aflevering. Lyrics passen perfect

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sjurm schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:49:
[...]
- Ik was er ook haast van overtuigd dat Jimmy, al was het maar voor een beetje, het dit keer wel meende. Ik blijf het lastig vinden om hem te peilen.
Het is een goede acteur (Bob Odenkirk) die een goede acteur (Jimmy McGill) speelt. Mooi gedaan inderdaad.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:43

-tom-562

Oliesjeik

Net gezien. Toffe afsluiting van het seizoen.
Moet wel zeggen dat ik de keuzes van Werner erg dom en naïef vind :p hij is(/was :p) nogal hardleers zeg maar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
We Want More!
We Want more!!!

[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 09-10-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
-tom-562 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:52:
Net gezien. Toffe afsluiting van het seizoen.
Moet wel zeggen dat ik de keuzes van Werner erg dom en naïef vind :p hij is(/was :p) nogal hardleers zeg maar
Werner heeft opdrachtgever Gus maar een paar keer gezien, terwijl hij al een jaar met Michael te maken heeft en inmiddels met hem bevriend is geraakt.

Tijdens die laatste scene werd dat heel duidelijk: Werner zei dat hij dacht dat Mike heel boos zou zijn, maar dat hij het wel zou begrijpen. Toen pas werd het Werner duidelijk dat het niet aan Mike is om die keuze te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MicGlou
Wat een aflevering... er zaten wat afleveringen in het seizoen die, zoals anderen ook al hebben gezegd, een beetje doelloos leken door weinig progressie in het verhaal... maar deze aflevering was weer een knaller. Wat een cliffhanger ook weer... donders jammer dat het de laatste aflevering van het seizoen was, nu maar hopen dat we niet weer 1,5 jaar op een nieuw seizoen moeten wachten.

Die cold open was verrassend, kan mij geen enkele andere scene herinneren dat Jimmy en Chuck het leuk hadden samen.

Wat er met Werner zou gaan gebeuren is niet erg verrassend maar het was wel heel erg spannend, zeker met Lalo die Mike aan het volgen was... heel goed uitgespeeld allemaal en heel erg spannend. Overigens is deze aflevering duidelijk de omslag voor Mike naar de keiharde rechterhand van Gus die hij in BB is... hiervoor had hij nog regelmatig last van zijn geweten maar nu hij 'into deep' zit kan hij niet meer anders dan doen wat er moet gebeuren.

Gus was niet veel te zien, maar ik vond hem angstaanjagender dan ooit, vooral die blik van hem naar Mike in die kelder... om koude rillingen van te krijgen.

Dat Kim en Jimmy een zeer doordacht plan zouden maken had ik al voorspeld, maar de uitkomst en vooral de wijze waarop was wel een kers op de taart... Saul is geboren! Voelde wel erg mee met Kim, ze heeft heel erg haar best gedaan en geeft duidelijk veel om Jimmy. Maar nu lijkt het er toch wel sterk op dat de volle realisatie is ingewerkt over Jimmy; hij bespeelt iedereen, inclusief de mensen die om hem geven... zoals Chuck haar al had gezegd maar ze niet wilde geloven.
Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:02:
[...]Tijdens die laatste scene werd dat heel duidelijk: Werner zei dat hij dacht dat Mike heel boos zou zijn, maar dat hij het wel zou begrijpen. Toen pas werd het Werner duidelijk dat het niet aan Mike is om die keuze te maken.
Dat was wel erg naïef van hem, het is duidelijk een intelligente man en vind het moeilijk voor te stellen dat hij dacht hier mee weg te kunnen komen. Hij wist dat Mike niet de baas is en niet en dat hij meer een vriendelijke gevangenisbewaker is dan een vriend. Ook met alle geheimhouding rond de klus zou hij toch wel hebben moeten aanvoelen dat hij voor serieuze criminelen aan het werk was. Ik had nog wel even gedacht dat hij uiteindelijk aan Mike zou vertellen dat hij het uiteindelijk toch niet zou overleven en daarom zijn vrouw nog een keer wilde zien... maar hij bleek echt zo naïef te zijn.

PS... einde van het seizoen, er had ook nog wel wat Nacho in gemogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat ie 'It's all good, Man' ging zeggen zag ik een paar seconden daarvoor aankomen, erg leuk.
Dat stukje in het duits van Werner vond ik ook wel indrukwekkend maar z'n naïviteit was wel bijzonder als je weet met wat voor mensen je werkt.

Ja, ben wel weer benieuwd naar volgend seizoen. Zal wel weer helaas een tijd gaan duren.
Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Het zou erg zijn als dat Duits van geen kant zou kloppen. De acteur die Werner speelt (speelde) is een Duitser :P
Ja weet ik. Rainer Bock uit m'n hoofd.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 10-10-2018 10:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alex)
Gunner schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:32:

Dat stukje in het duits van Werner vond ik ook wel indrukwekkend
Het zou erg zijn als dat Duits van geen kant zou kloppen. De acteur die Werner speelt (speelde) is een Duitser :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:06
Geweldige laatste aflevering vol met hoogtepunten.

Volgens mij voor het eerst in de show dat naar voren komt dat Chuck en Jimmy ook mooie momenten hadden. Ik denk dat Jimmy dit heeft kunnen gebruiken om zijn 'verdriet' goed na te kunnen spelen.

Het trucje van Mike met z'n kauwgom was geniaal. Ook de liquidatie van Werner was mooi gefilmd, geluid liep iets achter op het licht van de vuurwapen.

Wat ik me afvraag is wat het gewin van Mike is om zo loyaal aan Gus te zijn. Is het geld? Ik kan me niet herinneren of dit in BB duidelijk naar voren komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51

Spooksel

Spooksel!

Mjah, ik kan me voorstellen dat Mike op een gegeven moment ook wel wist hoe Gus in elkaar steekt en dat je op een punt komt waarop je dusdanig 'vuistdiep erin zit' dat je wel kunt raden wat er met je gaat gebeuren indien je eruit wilt stappen.

Dan wordt ie zelf een Werner :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
joderoo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:55:
Wat ik me afvraag is wat het gewin van Mike is om zo loyaal aan Gus te zijn. Is het geld? Ik kan me niet herinneren of dit in BB duidelijk naar voren komt.
Zoals Mike eerder in die aflevering al tegen Gus zei 'it's on me'... hij moest het wel regelen, hij kan niet meer terug, anders was hij zijn eigen leven niet meer zeker geweest. Hoe slim en gehaaid hij ook is, hij brengt zichzelf en iedereen die hij kent in gevaar als hij tegen de wil van Gus was ingegaan... en Mike is verre van naïef, op dat moment gooide hij de knop om en sprong helemaal in het diepe.

Geld is het in ieder geval niet direct, in BB heeft hij al eens aan Walt duidelijk gemaakt dat zijn verdiensten niet enorm zijn... "you're making a hell of a lot more than I do". Het zal nog steeds vrij goed betaald zijn, maar niet om rijk van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
joderoo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:55:

Het begon natuurlijk met een klusje, en langzaam maar zeker raakt hij er steeds dieper in verstrikt. En dan is het niet meer mogelijk om eruit te komen - Gus houdt niet van losse eindjes. Als hij Werner had laten leven was hij er zelf aan gegaan (of zijn kleindochter!), en had Gus alsnog opdracht gegeven om Werner te laten omleggen, samen met zijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Het begon natuurlijk met een klusje, en langzaam maar zeker raakt hij er steeds dieper in verstrikt. En dan is het niet meer mogelijk om eruit te komen - Gus houdt niet van losse eindjes. Als hij Werner had laten leven was hij er zelf aan gegaan (of zijn kleindochter!), en had Gus alsnog opdracht gegeven om Werner te laten omleggen, samen met zijn vrouw.
Maar hij had ook kunnen wachten en dan had een van Gus z'n mannetjes het wel gedaan. Ik denk dat het idee is dat het eerder een gevalletje van respect voor Werner is dat Mike het uiteindelijk zelf maar deed dan dat het iets van loyaliteit was richting Gus. Die loyaliteit had hij ook bewezen als hij gewoon gewacht had.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb trouwens erg genoten van de scènes met Lalo. Geweldig om te zien hoe hij de achtervolging inzette, en uiteindelijk wist te achterhalen waar Gus mee bezig is.

De scène in die winkel, waar hij uit het plafond kwam _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
NMe schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Maar hij had ook kunnen wachten en dan had een van Gus z'n mannetjes het wel gedaan. Ik denk dat het idee is dat het eerder een gevalletje van respect voor Werner is dat Mike het uiteindelijk zelf maar deed dan dat het iets van loyaliteit was richting Gus. Die loyaliteit had hij ook bewezen als hij gewoon gewacht had.
Uiteraard uit respect voor Werner, dat het zogezegd geen 'slachtpartij' zal worden maar 'quick and painless'.

Maar of hij ook echt zijn loyaliteit zou hebben bewezen als hij het door een ander had laten doen... ik weet het niet. Gus speelt graag psychologische spelletjes en was hier denk ik al op uit en had daarom ook wel de verwachting dat Mike zelf het heft in handen zou nemen, had hij het niet gedaan dan was dat altijd een drempel gebleven waaruit blijkt dat Mike niet tot het uiterste wil gaan voor hem... Mike had al een poging gedaan met het bieden van een alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 10-10-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:05:
Ik heb trouwens erg genoten van de scènes met Lalo. Geweldig om te zien hoe hij de achtervolging inzette, en uiteindelijk wist te achterhalen waar Gus mee bezig is.

De scène in die winkel, waar hij uit het plafond kwam _O-
Echt een geweldige aflevering. Ik weet niet of Lalo nu precies weet waar Gus mee bezig is. In ieder geval heeft Mike richting Gus duidelijk gedownplayed wat Lalo nu eigenlijk te weten is gekomen via Werner. Eén ding is zeker, ten tijden van Breaking Bad is Lalo naar Belize verhuisd, dus hij zal wel teveel te weten zijn gekomen.

In seizoen 2 van breaking back , in de aflevering "Better Call Saul" wordt er aan hem gerefereerd door Saul/Jimmy:
"There might be a reference to this character in Saul's initial appearance on 'Breaking Bad.' When Saul is held at gunpoint by Walt and Jesse, Saul (mistakenly thinking that people sent by a person named Lalo are holding him at gunpoint) says 'it wasn't me, it was Ignacio,'"
Maar tijdens seizoen 4 van Breaking Bad zegt Gus tegen Hector Salamanca dat hij de laatste levende Salamanca is. Lalo is dus niet meer.

Dit suggereert trouwens wel een overlap in tijd tussen de shows BCS en BB. Dat zou wel erg gaaf zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:34
Ik dacht toen Werner weg wandelde van Mike dat er een klif was waar hij dan zelf vanaf stapte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:46:

Dat Kim en Jimmy een zeer doordacht plan zouden maken had ik al voorspeld, maar de uitkomst en vooral de wijze waarop was wel een kers op de taart... Saul is geboren! Voelde wel erg mee met Kim, ze heeft heel erg haar best gedaan en geeft duidelijk veel om Jimmy. Maar nu lijkt het er toch wel sterk op dat de volle realisatie is ingewerkt over Jimmy; hij bespeelt iedereen, inclusief de mensen die om hem geven... zoals Chuck haar al had gezegd maar ze niet wilde geloven.
Prachtig einde, het echte sneaky gezicht van hem komt naar buiten en zij natuurlijk compleet perplex, hij had duidelijk andere ideeen nu.

Helaas weer een jaar wachten :/

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Gisteren aflevering 9 en 10 (kijk graag twee afleveringen per keer dat ik kijk, want 1 aflevering vind ik wel erg kort; die 45 minuutjes zijn zo om) gekeken en wat een afleveringen waren dit zeg! Af en toe heb je een aflevering als episode 10 nodig om weer te beseffen hoe geniaal deze serie(s) in elkaar zitten. Game of Thrones vind ik een geweldige serie, maar Better Call Saul kan hier zeker mee wedijveren. (Alhoewel je ze niet echt hoeft te vergelijken, want ze zijn zo verschillend en dat spreekt me juist ook wel aan.)

Moet zeggen dat ik toch echt weer genoten heb van dit seizoen. In het begin had ik wel even moeite om erin te komen omdat er toch wel een behoorlijk lange periode tussen seizoen 3 en seizoen 4 heeft gezeten. Daardoor was ik sommige details en verhaallijntjes uit eerdere seizoenen wel vergeten wat ervoor zorgde dat ik het in het begin lastig vond om uit te dokteren hoe alles ook alweer zat. Gelukkig is dit topic er, want hier zitten een aantal echte kenners en het komt dan ook regelmatig voor dat dingen die me niet meer helemaal duidelijk waren toch een stuk duidelijker werden door het lezen van de posts hier. En ach, zodra BCS is afgelopen ga ik BB en BCS beiden toch nog een keer volledig kijken in een korte periode. Dan verwacht ik dat ik er misschien nog wel meer van ga genieten omdat alle verhaallijnen en details me dan nog duidelijker zullen worden. Kijk er nu al naar uit iig :D.

Maar goed, uiteindelijk toch wel weer een heerlijk seizoen. Er zaten weer geweldige shots tussen en het acteerwerk vind ik echt top. Zoals Bob Odenkirk de rol van Jimmy/Saul neerzet, echt petje af hoor. Maar eigenlijk ook alle andere rollen, heel overtuigend gespeeld allemaal.

Zijn er hier trouwens personen die me kunnen vertellen of zij een idee hebben over hoe ver we nog af zitten van het begin van Breaking Bad. Saul Goodman is aan het einde van aflevering 10 echt geboren en ik ben dan ook heel benieuwd waar we naartoe gaan. Het lijkt me dat het einde van aflevering 10 het begin is van de definitieve breuk met Kim.
Heb in ieder geval altijd gedacht dat er in totaal 5 seizoenen zouden gaan komen, maar ze kunnen opzich nog best veel kanten uit. De zwart-wit scènes zullen uiteindelijk ook nog wel een rol gaan spelen zou ik zeggen. Ben er in ieder geval super nieuwsgierig naar of er een overlap gaat plaatsvinden met BB en of het verhaal uiteindelijk nog zelfs tot na BB verder gaat. Eerst maar afwachten tot duidelijk wordt wanneer seizoen 5 gaat verschijnen (hopelijk volgend jaar nog).

P.S. Krijg The Winner Takes It All van Abba niet uit mijn hoofd en zou eigenlijk best wel een volledige versie van Chuck/Michael McKean willen horen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik denk persoonlijk dat seizoen 5 het laatste zal zijn. Jimmy gaat vanaf nu door het leven als Saul, we hebben Huel al gezien, Mike is nu helemaal in het wereldje van Gus terecht gekomen, Hector Salamanca zit in z'n rolstoel, het ondergrondse meth lab zal komend seizoen wel zo goed als klaar zijn (hoewel, in BB stond alle apparatuur er pas net halverwege seizoen 3) dus ik denk dat komend seizoen de breuk met Kim een grote rol zal spelen. Ook verwacht ik een grotere bijdrage van Madrigal en de samenwerking met Gus en die ene vrouw van dat bedrijf (kom even niet op de naam).

Ze moeten er ook geen 10 seizoenen van maken want sommige acteurs zijn dan intussen wel 10-15 jaar ouder als dat ze in BB waren :P
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste