Wat een aflevering... er zaten wat afleveringen in het seizoen die, zoals anderen ook al hebben gezegd, een beetje doelloos leken door weinig progressie in het verhaal... maar deze aflevering was weer een knaller. Wat een cliffhanger ook weer... donders jammer dat het de laatste aflevering van het seizoen was, nu maar hopen dat we niet weer 1,5 jaar op een nieuw seizoen moeten wachten.
Die cold open was verrassend, kan mij geen enkele andere scene herinneren dat Jimmy en Chuck het leuk hadden samen.
Wat er met Werner zou gaan gebeuren is niet erg verrassend maar het was wel heel erg spannend, zeker met Lalo die Mike aan het volgen was... heel goed uitgespeeld allemaal en heel erg spannend. Overigens is deze aflevering duidelijk de omslag voor Mike naar de keiharde rechterhand van Gus die hij in BB is... hiervoor had hij nog regelmatig last van zijn geweten maar nu hij 'into deep' zit kan hij niet meer anders dan doen wat er moet gebeuren.
Gus was niet veel te zien, maar ik vond hem angstaanjagender dan ooit, vooral die blik van hem naar Mike in die kelder... om koude rillingen van te krijgen.
Dat Kim en Jimmy een zeer doordacht plan zouden maken had ik al voorspeld, maar de uitkomst en vooral de wijze waarop was wel een kers op de taart... Saul is geboren! Voelde wel erg mee met Kim, ze heeft heel erg haar best gedaan en geeft duidelijk veel om Jimmy. Maar nu lijkt het er toch wel sterk op dat de volle realisatie is ingewerkt over Jimmy; hij bespeelt iedereen, inclusief de mensen die om hem geven... zoals Chuck haar al had gezegd maar ze niet wilde geloven.
Alex) schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:02:
[...]Tijdens die laatste scene werd dat heel duidelijk: Werner zei dat hij dacht dat Mike heel boos zou zijn, maar dat hij het wel zou begrijpen. Toen pas werd het Werner duidelijk dat het niet aan Mike is om die keuze te maken.
Dat was wel erg naïef van hem, het is duidelijk een intelligente man en vind het moeilijk voor te stellen dat hij dacht hier mee weg te kunnen komen. Hij wist dat Mike niet de baas is en niet en dat hij meer een vriendelijke gevangenisbewaker is dan een vriend. Ook met alle geheimhouding rond de klus zou hij toch wel hebben moeten aanvoelen dat hij voor serieuze criminelen aan het werk was. Ik had nog wel even gedacht dat hij uiteindelijk aan Mike zou vertellen dat hij het uiteindelijk toch niet zou overleven en daarom zijn vrouw nog een keer wilde zien... maar hij bleek echt zo naïef te zijn.
PS... einde van het seizoen, er had ook nog wel wat Nacho in gemogen.