Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Even wat BB en BCS filmlocaties bezocht, leuk om te zien en heel veel dingen zitten dicht bij elkaar.
Alleen jammer dat de eigenaresse van het huis van Walter White er een fort van heeft gemaakt.
Rondom Crossroads Motel was niet echt een lekkere buurt, liepen ook wat rare figuren rond en lui die volgens mij uit het ziekenhuis aan de overkant van de straat waren ontsnapt, druggies etc. Mooiste huis wat ik daar denk ik heb gezien is het huis van Gus Fring. Daar hebben ze gelukkig geen fort van gemaakt. Anyway, leuk om gezien te hebben.
Dat is ook lastig met deze volgorde van opnemen, Jimmy zijn haar kunnen ze nog wel faken als het moet, maar Mike is een oude man geworden. Ze kunnen hem in de make up zetten, maar als hij anders gaat bewegen door ouderdom in een rol waarin hij veel moet bewegen dan is dat niet te verbergen.s0kkie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:13:
- Mike hoort in BB ouder te zijn, maar hij is veel actiever en praat meer dan in BCS
- Jimmy heeft een vollere haarbos dan in BCS (wellicht doet hij nog een haartransplantatie in BCS?)
Ik snap dat het in BCS niet er om gaat om een BB kopie te zijn maar wel grappig om toch wat verschillen te zien ook al is BB in de timeline wel later dan BCS.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik begrijp dat wel, die dame werd helemaal krankjorum van grappenmakers die pizza's op het dak gooiden.JK schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:39:
Ik was 3 maanden terug nog in Albuquerque. Dat huis van Chuck is helemaal niet verbrand!
Even wat BB en BCS filmlocaties bezocht, leuk om te zien en heel veel dingen zitten dicht bij elkaar.
Alleen jammer dat de eigenaresse van het huis van Walter White er een fort van heeft gemaakt.
We are shaping the future
Ze had het moeten uitbuiten. Eigenlijk is het 5 jaar na het einde van de show eigenlijk te laat, maar ze had direct na het einde van de show of na dat de show klaar was met het gebruiken van haar woning er iets mee moeten doen. Denk aan een BB-museum met props of weet ik veel wat, rondleidingen organiseren of dus tegen betaling een pizza op het dak gooien en er door die persoon weer af laten halen. Of mensen het zwembad in laten lopen tegen betaling... etc. etc. Daarnaast het verkopen van magneten, t-shirts, blauw snoep in de vorm van crystal meth, zonnebrillen, hoeden etc. etc. Uiteraard had er dan wel direct een hek om gemoeten, omdat mensen het anders gratis gaan doen.Alex) schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:01:
[...]
Ik begrijp dat wel, die dame werd helemaal krankjorum van grappenmakers die pizza's op het dak gooiden.
Van de inkomsten kon ze gemakkelijk een extra woning kopen om daar rustig te leven en zo lang er geld binnen kwam de woning van Walter White aanhouden en daarna verkopen of er toch weer gaan wonen. In plaats daarvan zet het stuk chagrijn een hek er omheen met allerlei waarschuwingsborden. Duidelijk geen ondernemersgeest in die vrouw.
De carwash pakt het veel beter aan, daar kan je zo naar binnen en die verkopen diverse BB-spullen.
Bij Twisters (Los Pollos Hermanos) heb je ook nog wat BB dingen en natuurlijk het logo op de muur. Daarnaast is er nog een RV-tour langs locaties, waar je in een soortgelijke RV van Walter en Jessie wat locaties gaat bezoeken. Die RV is omgebouw zodat je met 20 man er in kan. Wel geinig, ik heb het ding zien rijden, maar $75 pp en enkel op ik dacht 2 dagen in de week... het zit zo dichtbij, met de auto is het sneller te doen en ga je alleen naar de punten die jij wil zien.
Ik begrijp best dat niet iedereen op mensen zit te wachten en al helemaal geen mensen die respect hebben voor de privacy van anderen en echt van het openbare terrein af gaan, maar beter sla je er een slaatje uit ipv dat het je gek maakt.
Wel leuk dat ze gewoon heel veel plekken in ABQ hebben gebruikt ipv veel in studio's te werken.
- Kim die alleen in de rechtszaal gaat zitten en kijken.
- Jimmy die lang een balletje tegen een muur aan gooit.
- Mike die in een saaie praatgroep zit en het stukje in de loods.
Ik verwacht niet constant actie maar dit gaat toch wel heel langzaam vind ik. We zitten al op de helft bijna weer en er mag wel iets meer gebeuren voor een seizoen 4
Wat betreft Kim, daar zijn ze duidelijk bezig met een opzetje naar een plottwist oid... ze is duidelijk ergens op uit, heeft wss te maken met aflevering 3. In eerste instantie dacht ik dat ze aan het scopen was voor een eventuele partner om de zaken te regelen van Mesa Verde, maar na het gesprek met die rechter en haar reactie daarop denk ik dat ze op iets heel anders uit is.s0kkie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:18:
Vond het alleen het actie stukje wel tof al weet je direct toch wel dat ze het allemaal overleven, de rest begrijp ik echt niet waarom het zo langzaam moet.
- Kim die alleen in de rechtszaal gaat zitten en kijken.
- Jimmy die lang een balletje tegen een muur aan gooit.
- Mike die in een saaie praatgroep zit en het stukje in de loods.
Ik verwacht niet constant actie maar dit gaat toch wel heel langzaam vind ik. We zitten al op de helft bijna weer en er mag wel iets meer gebeuren voor een seizoen 4
Wat betreft de ontwikkeling van Jimmy heb ik al eerder gezegd, dat stagneert enorm... heeft het verhaal zichzelf ook wel een beetje aangedaan door zijn schorsing als advocaat. Het is grappig om te zien hoe hij alle kansen die hij krijgt naar zijn hand probeert te zetten en daarbij altijd een foute pad bewandelt, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Met betrekking tot Mike, dat is vooral een stukje karakterontwikkeling, maar aan het einde van de aflevering wordt het wel duidelijk dat zijn verhaallijn een wending in de goede richting gaat krijgen.
Jimmy's verveling (die sterk in beeld werd gebracht door het 'The Great Escape'-achtige balletje gooien) brengt zijn creatieve 'hustle'-aanpak naar boven, dat zal volgende week nog wel een staartje krijgen.
Mike kijkt door alle bullshit heen, zowel die van zijn praatgroep als die van Gus. En omdat hij zegt dat hij niet Hectors lijfwacht is, de Salamance cousins weer terug zijn naar Mexico, en de Espinoza's mogelijk wraak willen, denk ik dat de klus van Gus zal zijn: Hectors lijfwacht worden
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Breaking Bad had ook van die momenten waarin er amper wat leek te gebeuren, en de tweede helft van het seizoen barstte ineens van de actie. Allerlei dingen die in de eerste paar afleveringen gebeurden kwamen toen samen.s0kkie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:18:
Zoiets zie je nu ook gebeuren: het lijkt erop dat Kim van Mesa Verde af wil (het wordt te groot voor haar), Jimmy moet z'n draai zien te vinden buiten het advocatenleven, Mike is z'n burgerlijk bestaan beu en Nacho probeert te ontsnappen aan de wereld waar Gus (die nu wat roekelozer lijkt te zijn dan in BrBa) juist in aan het groeien is.
Ja, het gaat traag. By design.
Precies dit. Ik kan er van genieten waar het nu naar toe gaat. Ik zit vaak tijdens een aflevering al te denken wat er de volgende week zal gaan gebeuren.Reinier schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05:
Dat trage... ik vind het heerlijk. Ik word knettergek van de hysterisch snelle en drukke kinderseries waar m'n dochter naar kijkt. BCS is een wekelijks uurtje relaxen
En de intro's zijn ook geniaal. Het komt altijd terug in de aflevering.
Aap!
Haha, nu je het zegt... Intro shot van die bureaula van hem vol met al die vage mobieltjes... En Jimmy gaat in een telefoonwinkel werkenharmageddon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:47:
[...]
En de intro's zijn ook geniaal. Het komt altijd terug in de aflevering.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
bijv.: mike zei op het einde sommige dingen tegen gus, maar ik kan me niet meer precies herinneren wat er vooraf is gegaan (na de door gus gestopte aanslag op salamanca). waarom mike zo boos is en het nacho verhaal ? hoe had mike het vertrouwen van gus gewonnen ? waarom zit hij een beetje non-actief te werken voor gus ? ik kan het me niet op een chronologische manier herinneren.
[ Voor 73% gewijzigd door Farabi op 30-08-2018 16:46 ]
Ja en een bak met cement met daarin door een kindje geschreven: Jimmy.Spooksel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Haha, nu je het zegt... Intro shot van die bureaula van hem vol met al die vage mobieltjes... En Jimmy gaat in een telefoonwinkel werken
Kwam ook weer terug tijdens dat kring gesprek.
Aap!
Er stond Marty of Matty?harmageddon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Ja en een bak met cement met daarin door een kindje geschreven: Jimmy.
Kwam ook weer terug tijdens dat kring gesprek.
Die la met telefoons leek meer op een flash forward naar zijn Saul Goodman-tijd, i.e. het Breaking Bad-tijdperk. Daar zag je hem regelmatig een telefoon uit die la pakken, o.a. een Hello Kitty-exemplaar
Volgens mij was ze vooral ook geschockeerd hoe emotieloos Jimmy op de brief reageerde (en het hele overlijden van Chuck). Dus heeft ze het idee dat het niet goed met hem gaat. Wat natuurlijk ook zo is.Mandrake466 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:30:
[...]
Dat denk ik ook. Ze keek zo van 'wtf heb ik gedaan!'.
Agreed, heb ook wat recaps moeten bekijken voor ik aan het nieuwe seizoen begon.Hamazaki schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:38:
ik vind 1 jaar pauze echt veel te lang. ik vergeet sommige belangrijke stukken hoe het is gegaan. het haalt je uit de serie.
bijv.: mike zei op het einde sommige dingen tegen gus, maar ik kan me niet meer precies herinneren wat er vooraf is gegaan (na de door gus gestopte aanslag op salamanca). waarom mike zo boos is en het nacho verhaal ? hoe had mike het vertrouwen van gus gewonnen ? waarom zit hij een beetje non-actief te werken voor gus ? ik kan het me niet op een chronologische manier herinneren.
Hoe ik het begrijp: Mike werkt bij Madrigal en dus voor Gus omdat hij een hoop geld voor z'n dochter & kleindochter wou witwassen. Geld dat hij gestolen had van de Salamancas.
Mike & Nacho kennen elkaar omdat Mike door Nacho werd gecontacteerd voor hulp bij het wegruimen van Hector (eigenlijk van daarvoor al, met de knalgele Hummer van onze squat cobbler.).
Gus is pissed op Nacho omdat hij Hector uit de weg wou ruimen. En nu is hij ook pissed op Mike omdat hij blijkbaar heeft ontdekt dat Mike & Nacho elkaar kennen en dus mogelijks samen werkten, terwijl Gus Mike vriendelijk had verzocht Hector te laten leven. Waarop Mike Gus duidelijk maakt dat hij geen babysitter is....
Q's:
- wat is de link tss Gus & Madrigal?
- hoe weet Gus dat Nacho & Mike elkaar kennen?
- en waarom is Gus kwaad op Nacho voor de moordpoging op Hector als Gus & Hector toch concurrenten van elkaar zijn?
A's:Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:40:
[...]
Q's:
- en waarom is Gus kwaad op Nacho voor de moordpoging op Hector als Gus & Hector toch concurrenten van elkaar zijn?
- Madrigal is het moederbedrijf van Los Pollos Hermanos
- Dat had ie of zelf verteld of een van die handlangers van Gus had het gezien, maar hoe en wat precies weet ik niet meer.
- Gus heeft iets gezegd in de trant van dat als iemand Hector wat aan doet hij het is. Zoiets.
Hector heeft een vroegere vriend/handlanger van Gus vermoord toen zij hun product aan wilden prijzen. Gus wil Hector nog niet al dood hebben, maar hem het liefst zo lang mogelijk laten lijden.Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:40:
[...]
Agreed, heb ook wat recaps moeten bekijken voor ik aan het nieuwe seizoen begon.
Hoe ik het begrijp: Mike werkt bij Madrigal en dus voor Gus omdat hij een hoop geld voor z'n dochter & kleindochter wou witwassen. Geld dat hij gestolen had van de Salamancas.
Mike & Nacho kennen elkaar omdat Mike door Nacho werd gecontacteerd voor hulp bij het wegruimen van Hector (eigenlijk van daarvoor al, met de knalgele Hummer van onze squat cobbler.).
Gus is pissed op Nacho omdat hij Hector uit de weg wou ruimen. En nu is hij ook pissed op Mike omdat hij blijkbaar heeft ontdekt dat Mike & Nacho elkaar kennen en dus mogelijks samen werkten, terwijl Gus Mike vriendelijk had verzocht Hector te laten leven. Waarop Mike Gus duidelijk maakt dat hij geen babysitter is....
Q's:
Chuck opgenomen in het ziekenhuis na de inval van de politie. De dokter van Chuck adviseert Jimmy om hem op te laten nemen. Als reden geeft ze de gaslampen die mogelijk tot gevaar voor hem zelf en de buurt kunnen leiden
Totaal offtopic: Adviseerd of adviseert?
Hier op GoT? Adviseerdluxzenburcht schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:27:
Totaal offtopic: Adviseerd of adviseert?
Adviseren. Stam: adviseer. Derde persoon enkelvoud: stam + t. Dus: adviseert.
Dit mag als topicwarning bij elk topic, op heel GoT.vooghel schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:12:
[ot]
Adviseren. Stam: adviseer. Derde persoon enkelvoud: stam + t. Dus: adviseert.
Wie een recap van seizoenen 1 t/m 3 wil* (heb niet gecheckt of dit al gepost was):
YouTube: The Cast of "Better Call Saul" Recap the First 3 Seasons i...
Rhea
*) een van de weinige uitzonderingen op de stam+t-regel
[ Voor 27% gewijzigd door Reinier op 04-09-2018 13:35 ]
Werd ook eventjes heel erg blij omdat ik dacht dat er een kleine Jesse teaser was toen Jimmy bij de doghouse was... maar het voertuig klopt niet.
Die scene met Howard Hamlin was pijnlijk, vond het wel erg triest om hem zo te zien.
Wat ik heb gemist is een stukje verhaal omtrent Nacho...
Inderdaad heel pijnlijk voor Howard nu hij het zonder Chuck moet doen en het niet goed met hem gaat.
En weer briljant gefilmd dat stuk met het verkopen van de telefoons op de straat
Het is niet perse dat hij het zonder Chuck moet doen, maar hij voelt dat hij verantwoordelijk is voor zijn dood... en Kim heeft hem daarover ook flink de waarheid verteld... en dat vreet nu aan hem.s0kkie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:19:
Inderdaad heel pijnlijk voor Howard nu hij het zonder Chuck moet doen en het niet goed met hem gaat.
De openingsscène was ook wel cool, het moment waarop hij voor zijn nieuwe identiteit gaat, ik ben erg benieuwd naar wat de receptioniste nou zo heeft gemaakt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nacho heeft even een aflevering rust gekregen om te herstellen. PMicGlou schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:51:
[...]
Wat ik heb gemist is een stukje verhaal omtrent Nacho...
En omdat professionele hulp niet echt effect lijkt te hebben voor Howard, verscheurt Jimmy het telefoonnummer dat hij van Kim had gekregen.MicGlou schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:34:
Het is niet perse dat hij het zonder Chuck moet doen, maar hij voelt dat hij verantwoordelijk is voor zijn dood... en Kim heeft hem daarover ook flink de waarheid verteld... en dat vreet nu aan hem.
Och ja, de opening was inderdaad ook een leuke verassing... alhoewel ik wel heel erg sterk het gevoel kreeg dat dit oude BB footage was ipv opnieuw geschoten. Niet dat dit uitmaakt verder...vooghel schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:
Geweldige cold open, voor het eerst dat er een 'flash forward' naar de BB-tijd in BCS zit! En de 'hustle' met die telefoons was weer een stapje op weg naar Saul Goodman. Overigens, toen hij dat telefoonnummer aan Francesca gaf zei hij: "Tell then Jimmy send you". Zou dat het nummer van HHM of Kim geweest kunnen zijn?
Goede vraag of hij inderdaad het nummer van Kim of HHM heeft gegeven... moeilijk te zeggen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er straks nog veel overblijft van de relaties die hij heeft met Kim en HHM.
Dat vind ik echt niet zomaar aannemelijk... heel flauw, maar heb je daar ook bewijs voor? Ik ben er namelijk toch wel vrij overtuigd van dat het oude footage is, niet alleen vanwege 'de feel' maar ook Odenkirk was toentertijd iets steviger dan nu in BCS en dat zie je ook aan het karakter.vooghel schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:45:
Het is nieuw opgenomen footage, net zoals BB op film geschoten terwijl ze BCS digitaal opnemen. Dat verklaart de authentieke 'look' gedeeltelijk.
De makers van BCS vertellen het in een behind-the-scenes-video.MicGlou schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:14:
[...]
Dat vind ik echt niet zomaar aannemelijk... heel flauw, maar heb je daar ook bewijs voor?
[ Voor 30% gewijzigd door kenneth op 05-09-2018 14:25 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Linkje please?kenneth schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:23:
[...]
De makers van BCS vertellen het in een behind-the-scenes-video.
edit:Blijkbaar in deze video die we natuurlijk niet mogen kijken want wat is er fijner dan op het grenzeloze internet weer kunstmatig grenzen optrekken grmbl grmbl grmbl
[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 05-09-2018 14:35 ]
In de Better Call Saul Insider Podcast over deze aflevering wordt dat expliciet besproken, en vertellen ze ook dat ze dit op film hebben geschoten i.p.v. met de Red digital camera.MicGlou schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:14:
[...]
Dat vind ik echt niet zomaar aannemelijk... heel flauw, maar heb je daar ook bewijs voor? Ik ben er namelijk toch wel vrij overtuigd van dat het oude footage is, niet alleen vanwege 'de feel' maar ook Odenkirk was toentertijd iets steviger dan nu in BCS en dat zie je ook aan het karakter.
Ik heb het volgens mij niet helemaal goed gevolgd, waar is Kim op uit?MicGlou schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:51:
Leuke aflevering weerAlhoewel niet zo spannend als de vorige, gebeurde er wel weer wat rondom Jimmy en is het duidelijk waar Kim op uit is.
In een vorige aflevering liet die directeur van Mesa Verde aan Kim zien wat de toekomstplannen zijn, hij wil namelijk fors gaan uitbreiden met de bank met vestigingen in diverse staten... toen hij dit uit de doeken deed zakte de moed haar in de schoenen en was er duidelijk niet blij mee... ze zit nu klaarblijkelijk al tot aan haar nek in het werk en heeft door de stress al een black-out gehad in de auto.Mrlten schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:00:
[...]
Ik heb het volgens mij niet helemaal goed gevolgd, waar is Kim op uit?
Nu lijkt ze dus capriolen uit te halen zodat ze door Mesa Verde gedumpt wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 05-09-2018 15:16 ]
Ze kent Kim toch al? Dan zou het gek zijn als Jimmy/Saul het kaartje me die woorden aan haar overhandigd.vooghel schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:55:
Geweldige cold open, voor het eerst dat er een 'flash forward' naar de BB-tijd in BCS zit! En de 'hustle' met die telefoons was weer een stapje op weg naar Saul Goodman. Overigens, toen hij dat telefoonnummer aan Francesca gaf zei hij: "Tell then Jimmy send you". Zou dat het nummer van HHM of Kim geweest kunnen zijn?
Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.WimBravo64 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:18:
[...]
Ze kent Kim toch al? Dan zou het gek zijn als Jimmy/Saul het kaartje me die woorden aan haar overhandigd.
Volgens mij is het zo dat Jimmy,v ia die telefoonbusiness uiteindelijk Saul wordt.
Wat ik me afvroeg is of dat pand waar CC phones (oid) zit, ook het pand is waar Saul Goodman gevestigd was tijdens BB. En of dat geld, wat je in de flash forward uit het plafond zag komen, daar dus al tijdens de mobiele telefoonpraktijken was neergelegd.
Ook mooi om te zien dat we nu gaan meekrijgen hoe dat lab gebouwd gaat worden. Alles tot in de puntjes geregeld, da's wel duidelijk. En kosten nog moeite gespaard :-).
Dat betekent, stam + t .
Hoe kan dat? Seizoen 4 moet er toch al wel opstaan? Opnieuw ingelogd en nu wel besschikbaar...

[ Voor 16% gewijzigd door Joostje123 op 05-09-2018 19:51 ]
Dat geld is wat hij op n gegeven moment van Walter ontvangt volgens mij, ik herkende die tas iig vaag ergens.Apache4u schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:07:
Weer een zeer vermakelijke aflevering. Leuke flash forward naar BB ook.
Volgens mij is het zo dat Jimmy,v ia die telefoonbusiness uiteindelijk Saul wordt.
Wat ik me afvroeg is of dat pand waar CC phones (oid) zit, ook het pand is waar Saul Goodman gevestigd was tijdens BB. En of dat geld, wat je in de flash forward uit het plafond zag komen, daar dus al tijdens de mobiele telefoonpraktijken was neergelegd.
Ook mooi om te zien dat we nu gaan meekrijgen hoe dat lab gebouwd gaat worden. Alles tot in de puntjes geregeld, da's wel duidelijk. En kosten nog moeite gespaard :-).
https://ew.com/tv/2018/09...nkirk-breaking-bad-scene/
Dat betekent, stam + t .
Verder wel echt weer twee top afleveringen!
En nu bij BCS moet ik ook soms even nadenken, en vraagt mijn vriendin ook nog wel eens hoe het ookalweer zit met dit of dat.
Ik zou het overigens supertof vinden als er cameos zouden komen van Walter, Hank of Jesse als het einde in zicht is.
Seizoen 5 staat sowieso al op de planning, maar ik denk dat het ook het einde wordt anders wordt het te langdradig om het nog meer te rekken.
Leuk detail vond ik ook hoe Kim zei "I like it, I'm good at it." net als Walt deed tijdens zijn laatste gesprek met Skyler in Breaking Bad.
De monoloog van Gus, de warning van Jimmy op het eind. Mooi!
5 seizoenen was altijd al het plan, net als BB.s0kkie schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:44:
Naar mijn mening zal de perfecte afsluiter inderdaad een aansluiting zijn met BB zoals bijvoorbeeld zijn eerste contact met Walter
Seizoen 5 staat sowieso al op de planning, maar ik denk dat het ook het einde wordt anders wordt het te langdradig om het nog meer te rekken.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
En ook grappig om een jongere Chuck te zien, was hij toch nog in seizoen 4. Verder een interessante aflevering, ik ben benieuwd of er heel even een Wexler-McGill kantoor gaat komen, of dat het voor die tijd gaat stuk lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 12-09-2018 08:59 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 12-09-2018 09:04 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ook hoe hij om gaat met die telefoontjes business geeft dat wel een beetje aan. Hij neemt de controle over. Een heel andere Jimmy als die postbrenger Jimmy in het voorstukje.Mx. Alba schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:46:
Leuke aflevering. Eigenlijk is deze laatste aflevering dus eindelijk het kantelpunt. De weg naar Saul "Better Call Saul" Goodman is eindelijk ingezet, omdat zijn toekomstbeeld van Wexler McGill in het water is gevallen doordat Kim die baan aanneemt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ook mooi dat hij roept dat Huell & co moeten stoppen met de piñatas stukslaan, en dat ze dan nog doorgaan, zodat de hangende jochies het idee krijgen dat hij de boel niet onder controle heeft en ze extra bang worden
[ Voor 35% gewijzigd door vooghel op 13-09-2018 11:43 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:17 ]
Ze hadden twee kerels laten komen om een voorstel te maken hoe het lab te bouwen; een Fransman en een Duitser. Gus had een voorkeur voor de (voorzichtige en behoudende) Duitser boven de Fransman, dus die kreeg de opdracht. Het is niet meer dan logisch dat deze dan ook een Duitse crew regelt.kazuka schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:52:
Zijn die Duitse gasten medewerkers van Madrigal (moederbedrijf Los Pollos)? Ik herinner me nog een aflevering uit Breaking Bad die opent in een Duitse vestiging van Madrigal van die gast die eerst die sauzen proeft en zich daarna van kant maakt. Anders snap ik niet helemaal hoe ze bij die Duitsers zijn uitgekomen.
Hebben jullie een idee waarom de voorkeur naar de Duitser uitging? Die Fransman kwam mij vrij precies over, maar volgens mij hadden Mike en Gus gezamenlijk hun twijfels, al werd niet helemaal duidelijk waarom.vooghel schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:47:
[...]
Ze hadden twee kerels laten komen om een voorstel te maken hoe het lab te bouwen; een Fransman en een Duitser. Gus had een voorkeur voor de (voorzichtige en behoudende) Duitser boven de Fransman, dus die kreeg de opdracht. Het is niet meer dan logisch dat deze dan ook een Duitse crew regelt.
Volgens mij omdat die Fransman meer richting zo snel mogelijk neigde en de Duitser meer "zo veilig mogelijk" dacht, en ze liever die optie hadden ipv haastwerk met fouten.joderoo schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:52:
[...]
Hebben jullie een idee waarom de voorkeur naar de Duitser uitging? Die Fransman kwam mij vrij precies over, maar volgens mij hadden Mike en Gus gezamenlijk hun twijfels, al werd niet helemaal duidelijk waarom.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ik denk omdat de fransman zijn mond voorbij praatte over die tunnel in mexico. dus geheimhoudingsplicht. ook al weet die gast niet waar hij is, het lijkt me toch niet de bedoeling.joderoo schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:52:
[...]
Hebben jullie een idee waarom de voorkeur naar de Duitser uitging? Die Fransman kwam mij vrij precies over, maar volgens mij hadden Mike en Gus gezamenlijk hun twijfels, al werd niet helemaal duidelijk waarom.
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 17-09-2018 17:02 ]
Als je een beetje ervaring hebt met verbouwingen, weet je dat aannemers die zo doen altijd uitlopen in tijd en kosten
Transformatie naar Saul ook weer dichterbij en zijn band met Kim gaat ook langzaam kapot.
Nu alleen nog Mike die Kai even kapot gaat maken
En ik mis Nacho... dit is de derde aflevering zonder hem.
Hij heet al Saul inmiddels hes0kkie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:34:
Hector uit zijn coma en al bezig met zijn vingertje![]()
Transformatie naar Saul ook weer dichterbij en zijn band met Kim gaat ook langzaam kapot.
Nu alleen nog Mike die Kai even kapot gaat maken
Snap de titelnaam nu ook beter, Better Call Saul die telefoons verkoopt.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Grappig? Die Gus is een sadist van de bovenste plank.MicGlou schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:42:
Die cold open was geniaal... je voelde precies wat ze daarmee proberen te schetsen. Maar eerlijk gezegd vond ik de rest van de aflevering niet heel spannend of veelzeggend... stukje met Gus en die dokter die samen de video van Hector aan het kijken waren was wel grappig, maar verder niet heel veel aan.
In plaats van de zorg te regelen om Hector te laten revalideren (waarvan de arts aangaf dat spreken en lopen tot de mogelijkheden behoord) besluit hij bewust om op dit moment de zorg af te kappen.
Hij gaf in een eerdere episode al aan dat hij Hector iets heftigers aan wilde doen dan de dood. Dat is hem gelukt.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Grappig in uiteraard een heel zwart gallige manier omdat Gus zag waarom hij dat bekertje om gooide... en zijn glimlach omdat het voor hem bevestigde dat Hector nog steeds Hector is. Zeer zwarte humor, maar humor is het wel.JackBol schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:51:
[...]
Grappig? Die Gus is een sadist van de bovenste plank.
In plaats van de zorg te regelen om Hector te laten revalideren (waarvan de arts aangaf dat spreken en lopen tot de mogelijkheden behoord) besluit hij bewust om op dit moment de zorg af te kappen.
Hij gaf in een eerdere episode al aan dat hij Hector iets heftigers aan wilde doen dan de dood. Dat is hem gelukt.
haha zorg regelen voor hector ? hector is juist de grootste sadist zonder enkele norm of waarde. het is gewoon hectors verdiende loon. ik vind het prachtig wat gus doet voor dat monster.JackBol schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:51:
[...]
Grappig? Die Gus is een sadist van de bovenste plank.
voor de rest weer een slappe aflevering. mensen zitten al paar seizoenen te roepen 'jaaa, nou begint de transformatie naar saul' maar die is er echt nog niet hoor. we zijn al 4 seizoenen verder. het verhaaltje van saul boeit me eigenlijk niet zo meer. het enige wat de serie in stand houdt zijn gus/nacho/mike.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 20-09-2018 09:58 ]
Ik sluit me hierbij aan. Ik zal het blijven kijken maar ik heb nog geen idee op welke termijn ze de echte Saul willen introduceren. Wat willen ze nou met dat mobiele telefoonhandeltje. Lijkt me op dit moment nogal een nutteloze toevoeging maar misschien kijk ik te oppervlakkigHamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:00:
voor de rest weer een slappe aflevering. mensen zitten al paar seizoenen te roepen 'jaaa, nou begint de transformatie naar saul' maar die is er echt nog niet hoor. we zijn al 4 seizoenen verder. het verhaaltje van saul boeit me eigenlijk niet zo meer. het enige wat de serie in stand houd zijn gus/nacho/mike.
(gister Pinata gezien, dus nog niet helemaal bij).
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Euhm, hij is inmiddels al Saul op een hoop momenten. Je hebt z'n visitekaartjes niet gezien? Laatste zetje was in het restaurant toen Kim hem liet weten niet samen een kantoor te willen starten maar dat ze bij Schweikart&Cokely aan de slag gaat. Toen knapte er iets in Jimmy.Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:00:
[...]
haha zorg regelen voor hector ? hector is juist de grootste sadist zonder enkele norm of waarde. het is gewoon hectors verdiende loon. ik vind het prachtig wat gus doet voor dat monster.
voor de rest weer een slappe aflevering. mensen zitten al paar seizoenen te roepen 'jaaa, nou begint de transformatie naar saul' maar die is er echt nog niet hoor. we zijn al 4 seizoenen verder. het verhaaltje van saul boeit me eigenlijk niet zo meer. het enige wat de serie in stand houdt zijn gus/nacho/mike.
tjah, als de transformatie een visitekaartje moet voorstellen..dan kunnen we ook teruggaan naar seizoen 2 of 3 met die reclame video's. je moet de leeuw eens uit de kooi halen. het karakter saul werdt eerst gehinderd door chuck, zijn we daarvan af en nu begint kim wexler. wordt wel vermoeiend dit. persoonlijk is mijn interesse verloren in het karakter saul. gelukkig boeit de rest nog wel.cordonbleu schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:14:
[...]
Euhm, hij is inmiddels al Saul op een hoop momenten. Je hebt z'n visitekaartjes niet gezien? Laatste zetje was in het restaurant toen Kim hem liet weten niet samen een kantoor te willen starten maar dat ze bij Schweikart&Cokely aan de slag gaat. Toen knapte er iets in Jimmy.
[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 20-09-2018 12:22 ]
Mike die alles kan, alles weet, etc.. Nee die zou ik echt niet missen als ie een paar afleveringen geen aandacht krijgt.Hamazaki schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:00:
het enige wat de serie in stand houdt zijn gus/nacho/mike.

[ Voor 8% gewijzigd door vooghel op 21-09-2018 11:50 ]
Ze leven samen, maar het lijken wel broer en zus.
Het zou om een niet zo intieme relatie gaan. Net iets meer dan 'friends with benefits'.Ze mogen elkaar, meer niet.Noppesnada schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:
Is mis iedere vorm van passie of uitingen van liefde tussen Jimmy en Kim.
GTA VI - All aboard the hype train!!
cinematografiePolycom schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:11:
Eigenlijk een hele saaie aflevering maar man man man wat is de cinematography (hoe zeg je dat eigenlijk in het Nederlands?) fantastisch in deze serie. Echt een lust voor het oog.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
CamerawerkPolycom schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:11:
Eigenlijk een hele saaie aflevering maar man man man wat is de cinematography (hoe zeg je dat eigenlijk in het Nederlands?) fantastisch in deze serie. Echt een lust voor het oog.
Je ziet ze in die paar minuten van het intro, en de zeven maanden die daarin weergegeven worden, echt uiteengroeien. In het begin in bed nog het been van Kim dat ze naar Jimmy uitstrekt, op het laatst is het gewoon donker waar zij lligt.Noppesnada schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:
Is mis iedere vorm van passie of uitingen van liefde tussen Jimmy en Kim.
Kan me niet zo vinden in een aantal reacties hierboven. Ik vind het helemaal niet saai of slap. En ik verlang ook helemaal niet naar "HET" moment dat Jimmy Saul wordt. Wat komt, komt, maar dat moment betekent ook vrijwel einde BCS, en waarom zou ik dat willen?
Die telefoonhandel toont gewoon dat Jimmy zoekt en nog niet gevonden heeft... (en dat aan het kenmerkende relatief trage tempo van BCS & BB). Hij zoekt wie hij echt is, waar hij het gelukkigst mee is. Hij probeert keer op keer "clean" te blijven, maar je ziet dat hij daar ongelukkig is en uiteindelijk terug de grens van het illegale opsnort. Hij probeerde owv Kim, maar nu ze bij S&C aan de slag ging (wat ze deed om haarzelf te beschermen tegen Jimmy's eigen plannen met haar), valt zijn droom weer in duigen en gaat hij weer zoeken. Uiteindelijk zal het met Kim ook spaak lopen (de intro toonde hen letterlijk uit elkaar groeien), dat zal dan wss "HET" kantelpunt vormen...
Een van de beste series op dit moment !
Geniaal is een understatement. Man ik moest keihard lachen toen Saul de pastoor na deed! F*cking Fantastisch!Sjurm schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:39:
Geniale aflevering weer!
Hoe wantrouwig Mike ook is (en meestal terecht) vertelt hij Fring toch: "good guy" desondanks het bierviltje
Theorie. Dus spoiler.
Ben nu wel erg in de war over wat Kim nu precies wil... of anders gezegd ze lijkt het zelf niet echt te weten. Aan de ene kant wil ze een bigshot advocaat worden, aan de andere kant lijkt ze ook wel heel erg aangetrokken door de stijl van Jimmy. Nog verwarrender is hun relatie... vorige aflevering leken ze totaal uit elkaar gegroeid en nu weer heel close.
En die Werner... onverwacht dat hij nou net zo'n fout moet maken. Dit kan wel eens slecht voor hem aflopen, als hij nu met een drankje op zijn mond al niet kan houden, hoe gaat dit dan in de toekomst? Ik vermoed dat Gus hier wat aan gaat doen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm