Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Omdat de toon van de opmerkingen hier ervan uit gaan dat het 100% zeker is. Wat gewoon nergens op slaat. Dat bedoel ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze opeens een totaal andere kant opgaan. Genoeg manieren te bedenken waardoor hij de serie uit gaat.

Maar ja, met Chuck zou het de meest cheap ending zijn, wat me niet zou verbazen met hoe onzinnig slecht het verhaal is gedaan van hem.

Tijdlijn chuck:

Plat tijdens kopieerwinkel -> ruzie -> rechtzaak inzinking -> poof opeens genezen van alles in een zeer korte tijd -> terugval -> einde Chuck.

Ik vond de storyline wel geinig, maar het verhaal sloeg soms echt onzinnige stukken over om het daarna vol te gooien met nutteloze filler :-(
Ga anders een andere serie kijken als het je allemaal niet kan bekoren. Voor mij staat het 99% vast dat Chuck dood is. Zijn verhaallijn kwam gewoon ten einde, hij heeft zijn stukje bijgedragen aan de transformatie van (Slippin')n Jimmy naar Saul Goodman.

Het heeft gewoon geen nut om hem langer in de serie te laten. Misschien dat hij nog wel eens op de set verschijnt inderdaad, voor een flashback o.i.d.

Jij vind het blijkbaar niet leuk dat mensen er hier van overtuigd zijn dat Chuck dood is. Leg je er gewoon bij neer. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet altijd even leuk dat er mensen zijn die er 100% van overtuigd zijn dat god bestaat, maar ik accepteer het ook gewoon :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of hij dood is, maar dat het een zelfmoordpoging wat is voor mij 100% wel duidelijk. Zoals hij in dat bed lag, gebroken. Hoe hij daar meer keer op keer die lamp probeerde om te duwen terwijl hij geen fut meer had voor meer moeite.. Complete mentale inzinking nadat hij alles verloren heeft, ziekte die hij niet zo goed onder controle had als hij zou willen, ondanks alle moeite en doen alsof om maar geen miniscuul stukje zwakte of verlies van controle te laten zien. Alle gebeurtenisen hebben hiernaartoe gewerkt

Goed character, goede opbouw van zijn verhaallijn en persoonlijkheid en ziekte, geweldige acteur :Y _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door BlackEyedAngel op 23-06-2017 15:02 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
It’s a rule as old as time, or at least as old as soap operas: never, ever, ever believe that a character is really, most sincerely dead unless you see the body. By that logic, it seems possible that Chuck McGill could survive to see Season 4. Saul show-runner Peter Gould certainly seems to want audiences to think this could be a possibility; he wouldn’t confirm Chuck’s death either on AMC’s Talking Saul after-show or in a postmortem interview with Variety. “I don’t want to define anything more than what’s on screen,” he explained, before pointing out that his show does what it can to avoid “schmuck bait”—i.e., “making it look like something really big happened to get people to keep watching, and then as soon as they keep watching you take it off the table.”
Tekst: Vanity Fair

Dat lijkt me duidelijk: tijdens de finale van seizoen 3 was duidelijk te zien dat Chuck alles kwijtraakte wat hij nog had (z'n werk) en dat hij de enige die nog echt om hem gaf (Jimmy) van zich af duwde. Je kon aan hem zien dat hij aan het eind van z'n Latijn was toen hij die lamp omduwde, en in de laatste seconden kon je zien dat het vuur snel om zich heen greep.

Het is natuurlijk mogelijk dat we Chuck aan het begin van seizoen 4 voor z'n afgebrande huis zien zitten, maar dan moeten de schrijvers wel een ontzettend goede verhaallijn hebben bedacht zodat deze cliffhanger geen schmuck bait is.

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Chuck heeft op dit moment geen verhaal meer in de serie en zelfs als hij het zou overleven zou hij geen rol van betekenis meer vervullen. Hij zou waarschijnlijk worden opgenomen in een kliniek vanwege z'n instabiele mentale toestand, en in die positie hebben we Chuck het eerste 2,5 seizoen al gezien.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gisteravond ook de laatste aflevering gekeken. Het eerste seizoen vond ik mwoah, het tweede seizoen werd al beter maar dit seizoen was top :)
Een beetje zoals Breaking Bad, werd ook elk seizoen beter. Veel diepe betekenissen en kloppende details, hoe alles in beeld gebracht is en de acteurs.. geniaal :)
Ik kijk alweer uit naar het volgende seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:21
Alex) schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Tekst: Vanity Fair

Dat lijkt me duidelijk: tijdens de finale van seizoen 3 was duidelijk te zien dat Chuck alles kwijtraakte wat hij nog had (z'n werk) en dat hij de enige die nog echt om hem gaf (Jimmy) van zich af duwde. Je kon aan hem zien dat hij aan het eind van z'n Latijn was toen hij die lamp omduwde, en in de laatste seconden kon je zien dat het vuur snel om zich heen greep.

Het is natuurlijk mogelijk dat we Chuck aan het begin van seizoen 4 voor z'n afgebrande huis zien zitten, maar dan moeten de schrijvers wel een ontzettend goede verhaallijn hebben bedacht zodat deze cliffhanger geen schmuck bait is.

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Chuck heeft op dit moment geen verhaal meer in de serie en zelfs als hij het zou overleven zou hij geen rol van betekenis meer vervullen. Hij zou waarschijnlijk worden opgenomen in een kliniek vanwege z'n instabiele mentale toestand, en in die positie hebben we Chuck het eerste 2,5 seizoen al gezien.
Ik denk niet dat Chuck dood is... Zo briljant als Vince Gilligan is zal hij wel iets heel geniaals bedenken voor Chuck.

Heel toevallig keek een familielid van mij Breaking Bad opnieuw en toen ik even meekeek dacht ik heel even dat ik Chuck zag. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30at8cm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mprkooij schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:20:
Heel toevallig keek een familielid van mij Breaking Bad opnieuw en toen ik even meekeek dacht ik heel even dat ik Chuck zag. 8)7

[afbeelding]
Daar lijkt het inderdaad heel erg op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
mprkooij schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Ik denk niet dat Chuck dood is... Zo briljant als Vince Gilligan is zal hij wel iets heel geniaals bedenken voor Chuck.
Zowel Michael McKean als Vince Gilligan hebben al bevestigd dat hij dood is. Als Chuck al voorkomt in S4 zal dat in flashbacks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zie cache van de iMDB pagina van de desbetreffende episode.
Entry is inmiddels wel verwijderd van de iMDB pagina.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Alex) schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Zowel Michael McKean als Vince Gilligan hebben al bevestigd dat hij dood is. Als Chuck al voorkomt in S4 zal dat in flashbacks zijn.
Raar dat ze dit doen.. Nu is het einde van seizoen 3 eigenlijk geen cliffhanger meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mprkooij schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:01:
[...]
Raar dat ze dit doen.. Nu is het einde van seizoen 3 eigenlijk geen cliffhanger meer.
Wie zegt dat dit als cliffhanger bedoeld was?
Volgens mij was dat ook helemaal niet de bedoeling van de makers.

Voor mij was het dan ook overduidelijk dat Chuck hier zelfmoord pleegde.
Maar goed, dat is hoe het op mij overkwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
mprkooij schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:01:
[...]

De cliffhanger is niet "gaat Chuck dood?" maar "wat zijn de gevolgen?". Zo zijn er nogal wat openstaande punten...

- Had Chuck z'n cheque al geïncasseerd of is Howard nu niet 3 miljoen euro armer?
- Wat voor gevolgen heeft dit voor Jimmy, zowel op persoonlijk, zakelijk als juridisch vlak? Is hij de erfgenaam van Chuck's fortuin en aandeel in HHM, of heeft Chuck dat helemaal dichtgetikt in z'n testament?
- Komt Kim er weer bovenop?
- Hoe loopt het verder tussen Gus en Hector?
- Weet Gus van Nacho's actie?

Ik denk niet dat Chuck z'n testament op orde heeft. Voor de rechtszaak in Chicanery was Chuck vooral bezig met Jimmy frustreren, daarna is hij bezig geweest met z'n herstel. In de slotaflevering had Chuck een terugval en is hij - tot aan z'n dood - alleen maar bezig geweest met die energiemeter.

Het zou kunnen dat Jimmy 1/3e van HHM erft van Chuck. Dat kan weer interessante scenes opleveren met Howard en Kim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Alex) schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Waar is dat bevestigd dan? Ik probeer het nieuws omtrent de serie toch wel een beetje te volgen en zover ik weet heeft Gilligan ongeveer gezegd 'we don't know yet, he could be dead or not, we haven't decided where to go from that'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
NY Times interviewde Michael McKean:
Chuck ended the episode by kicking over a lantern and lighting his house on fire. Though the last scene was somewhat ambiguous — and though TV demises aren’t as conclusive as they used to be — the actor confirmed that what viewers saw was Chuck’s death.

“We’re saying that’s the end,” he said.

(...)

Are we sure Chuck is definitely a goner?

I am. I know they want to bring me in for some flashbacks this coming season,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Emmy nominaties zijn binnen. BCS is in de volgende categorieen en met de volgende mensen genomineerd:

Drama Series
“Better Call Saul” (AMC)

Drama Actor
Bob Odenkirk (“Better Call Saul”)

Supporting Actor in a Drama Series
Jonathan Banks (“Better Call Saul”)

Directing for a Drama Series
Vince Gilligan (“Better Call Saul”)

Writing for a Drama Series
Gordon Smith (“Better Call Saul”)

Single-Camera Picture Editing for a Drama Series
Skip Macdonald (“Better Call Saul”)
Kelley Dixon & Skip Macdonald (“Better Call Saul”)

De volledige lijst met alle genomineerden:
http://variety.com/2017/t...t-nominations-1202494465/

Stevige strijd in bijna alle categorieen met, voor mij persoonlijk, Westworld als grote concurrent.

Wat betreft de supporting actor in een drama serie, niets ten nadele van Jonathan Banks, maar Michael McKean vond ik echt een uitmuntend acteur in BCS. Die had daar wel bij mogen staan van mij.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dat is een stukje uit een interview met Michael McKean... kan uiteraard geheel waar zijn, maar normaal gesproken mogen acteurs niet eens over dergelijke zaken praten en kan het zijn dat hij zomaar wat zei.

Het zou toch wat meer waarde hebben als Vince Gilligan of Peter Gould hierover een uitspraak doen, want je had het er ook over dat Gilligan er iets over gezegd zou hebben... en juist Gould en Gilligan blijven er nogal vaag over... en als we 1 ding met zekerheid kunnen zeggen is dat de schrijvers altijd met een bijzonder goed doordacht stukje verhaal kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom zoveel discussie of Chuck wel of niet dood is? Dit is niet het type cliffhanger dat bcs gebruikt, en verder staat de hele serie in het teken van de transformatie van jimmy. En de dood van chuck gaat een hele grote invloed op hem hebben.

Sowieso is chuck in brba out of the picture, dus hij moet een keer gaan.

Edit: overigens had Michael Mckean voor dit seizoen wel een emmy verdiend.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 14-07-2017 08:51 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geen Emmy voor Michael McKean? :N
MicGlou schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:44:
[...]

Het zou toch wat meer waarde hebben als Vince Gilligan of Peter Gould hierover een uitspraak doen, want je had het er ook over dat Gilligan er iets over gezegd zou hebben... en juist Gould en Gilligan blijven er nogal vaag over... en als we 1 ding met zekerheid kunnen zeggen is dat de schrijvers altijd met een bijzonder goed doordacht stukje verhaal kunnen komen.
Better Call Saul: The Truth About Chuck’s Fate
Saul show-runner Peter Gould certainly seems to want audiences to think this could be a possibility; he wouldn’t confirm Chuck’s death either on AMC’s Talking Saul after-show or in a postmortem interview with Variety. “I don’t want to define anything more than what’s on screen,” he explained, before pointing out that his show does what it can to avoid “schmuck bait”—i.e., “making it look like something really big happened to get people to keep watching, and then as soon as they keep watching you take it off the table.”

Then again, by that logic, it’d be impossible for the show to move forward without definitively killing Chuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dat is precies wat ik zeg... Peter Gould (en Vince Gilligan) geven juist helemaal geen zekerheid over wat er nu met het karakter gaat gebeuren... dat is wat het artikel zegt.
By that logic, it seems possible that Chuck McGill—who ended this year’s Better Call Saul finale by spiraling out of recovery, then dramatically surrounding himself with flammable objects and setting his own house on fire—could survive to see Season 4. Saul show-runner Peter Gould certainly seems to want audiences to think this could be a possibility; he wouldn’t confirm Chuck’s death either on AMC’s Talking Saul after-show or in a postmortem interview with Variety. “I don’t want to define anything more than what’s on screen,” he explained,
En daarna weer een verwijzing naar het interview met Michael McKean wat al eerder ter sprake is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Apache4u schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:06:
De Emmy nominaties zijn binnen. BCS is in de volgende categorieen en met de volgende mensen genomineerd:

Drama Series
“Better Call Saul” (AMC)

Drama Actor

De volledige lijst met alle genomineerden:
http://variety.com/2017/t...t-nominations-1202494465/

Stevige strijd in bijna alle categorieen met, voor mij persoonlijk, Westworld als grote concurrent.

Wat betreft de supporting actor in een drama serie, niets ten nadele van Jonathan Banks, maar Michael McKean vond ik echt een uitmuntend acteur in BCS. Die had daar wel bij mogen staan van mij.
Mijn mening;

Drama Series
“Better Call Saul” (AMC)

-> Hierin gaat Stranger Things hopelijk winnen.

Drama Actor

-> Jep, goede keuze. Kevin Spacey's one trick pony ken ik nu wel

- > Hij of Micheal Kelly van House of Cards

-> The Duffer Brothers voor mij (Stranger Things)

-> The Duffer Brothers voor mij (Stranger Things)

-> Lastig, het camera werk in BCS is gewoon goed, maar Stranger things ook.. Toch kies ik voor BCS

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Afgelopen weekend alle 10 afleveringen gekeken en voor mij zijn dit toch de meest in het oog springende punten:

Transformatie Jimmy --> Saul
  • Jimmy's gladde praatje waarmee ie die gemeenteambtenaar weet te overtuigen om die gast naar z'n "zieke kind" te laten gaan. Hij kan het goed en verdient $700 in 3 minten!!
  • Chuck's bekentenis dat ie Jimmy helemaal niet zo leuk vond
Lijntjes naar BB
  • Relatie Hector vs. Gus
  • Mike's contact met Gus
Heb in ieder geval weer genoten. Op naar volgend seizoen!

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wanneer begint het nieuwe seizoen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lennox-06 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:24:
Wat zegt google? Wat heb je zelf al gevonden etc?

Antwoord; nobody knows :+ helaas

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:38
lennox-06 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:24:
Waarschijnlijk september en in ieder geval niet veel eerder dan dat.

Ze zijn pas in januari begonnen met filmen van het nieuwe seizoen. Ik las een gerucht dat dit te maken had met belastingregels in New Mexico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zat een vrij oude aflevering van Friends te kijken, komt dit ineens voorbij. En ik bleef maar denken: waar ken ik die Mockolate gast toch van? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Nog grappiger vind ik hem als front-man van het geniaal grappige Spinäl Tap 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 23:21
kazuka schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:56:
Zat een vrij oude aflevering van Friends te kijken, komt dit ineens voorbij. En ik bleef maar denken: waar ken ik die Mockolate gast toch van? :P

[video]
Haha, ik had precies hetzelfde. Hij wilde bij mij eerst niet landen, dus IMDB bracht uitkomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:00

s0kkie

Cowabunga

Als we dan toch bezig zijn met oude cameo's :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Sjurm schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Waarschijnlijk september en in ieder geval niet veel eerder dan dat.

Ze zijn pas in januari begonnen met filmen van het nieuwe seizoen. Ik las een gerucht dat dit te maken had met belastingregels in New Mexico
Ik lees juist dat het door de late verlenging komt, en men maar een half jaar had om te schrijven;

https://screenrant.com/be...on-4-delay-premiere-date/

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
De serie zal 6 augustus weer beginnen. Hoe lang het dan duurt voor hij op Netflix Nederland staat weet ik niet.

http://tvline.com/2018/05...ason-4-premiere-date-amc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Sjurm elke aflevering komt gewoon dezelfde (of eerstvolgende?) dag op netflix als die op tv is uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als het contract net Netflix nog loopt dan is het elke dinsdag een aflevering inderdaad. Verwachting is dus dat we vanaf 7 aug weer los kunnen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

De volledige trailer van seizoen vier voor de liefhebbers:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=etcomT4neL0]

Nog een paar weken en het is zover!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

JvS schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:29:
De volledige trailer van seizoen vier voor de liefhebbers:

[video]

Nog een paar weken en het is zover!
Nice! De Trailer wekt een hoop vragen op. Ben heel benieuwd! Ik heb echter wel het gevoel dat seizoen 4 een stuk sneller zal gaan in de verhaallijn dan de voorgaande seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 13:22
Oeh, kan niet wachten. Hier heb ik zin in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Nice! De Trailer wekt een hoop vragen op. Ben heel benieuwd! Ik heb echter wel het gevoel dat seizoen 4 een stuk sneller zal gaan in de verhaallijn dan de voorgaande seizoenen.
Nogmaals wat maakt iets sneller ?

Als ik een uurtje naar bergen zit te kijken kom ik sneller tot rust dan wanneer ik midden in de stad zit, dus bergen zijn sneller ?

Snel/langzaam in een serie betekent gewoon dat de-soort-scenes-die-jij-graag-wil-zien vaker voorkomen.

Dus wat zou jij dan graag willen zien of wat zie jij in de trailer wat jou bevalt ?
(ik vind de keuzes die ze tot nu toe hebben gemaakt nl wel erg prima)

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 20-07-2018 09:43 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

enchion schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:41:
Snel/langzaam in een serie betekent gewoon dat de-soort-scenes-die-jij-graag-wil-zien vaker voorkomen.

Dus wat zou jij dan graag willen zien ? (ik vind de keuzes die ze tot nu toe hebben gemaakt nl wel erg prima)
Met sneller bedoel ik puur, dat er aan de hand van de trailer, een stuk meer lijkt te gebeuren in seizoen 4. Waarmee de verhaallijn en de chronologische tijd 'sneller' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

rens-br schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Met sneller bedoel ik puur, dat er aan de hand van de trailer, een stuk meer lijkt te gebeuren in seizoen 4. Waarmee de verhaallijn en de chronologische tijd 'sneller' is.
Het kan ook parallel gaan lopen en zelfs een compleet andere richting uit gaan op een gegeven moment.
Uiteindelijk zag je in BB altijd volk zitten in zijn praktijk en waren WW en Jesse maar gewoon 2 clienten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

avotar schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:00:
Het kan ook parallel gaan lopen en zelfs een compleet andere richting uit gaan op een gegeven moment.
Uiteindelijk zag je in BB altijd volk zitten in zijn praktijk en waren WW en Jesse maar gewoon 2 clienten.
Dat is inderdaad ook een optie. We gaan het zien vanaf augustus. Ik heb er in ieder geval weer veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nou ik zit klaar voor Better Caul Saul Season 4. Nog niet op Netflix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mprkooij schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:54:
Nou ik zit klaar voor Better Caul Saul Season 4. Nog niet op Netflix :P
Vorig seizoen stond hij er meestal aan het eind van de middag op volgens mij. Dus nog even geduld hebben :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Kreeg net een mail, het staat online ;), de eerste aflevering that is.

[ Voor 28% gewijzigd door StygMa op 07-08-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
Die openings scene alleen al _/-\o_

Lijkt erop dat we dit seizoen echt de overgang gaan maken naar de Saul zoals hij is in BB.
Zonder iets te verklappen, de blik van Kim op het einde zegt volgens mij genoeg.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:20
Ik blijf de scenes met Mike toch altijd erg vet vinden. Wat hierboven ook genoemd wordt, ik zie Jimmy dit seizoen wel de overgang maken naar de Saul van BB.De blik van Kim na wat Jimmy tegen Howard zegt genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oeh, nu kijken of... Wachten tot het seizoen klaar is en dan bingen :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:28
Nyarlathotep schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:21:
Oeh, nu kijken of... Wachten tot het seizoen klaar is en dan bingen :P
Bingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik denk dat ik ook voor Bingen ga...
Maar dat betekent dan weer wel dat ik de komende weken dit topic goed moet vermijden

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Voorloping even niet kijken dus in dit topic.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 21:02

Karel V

Een simpele ziel

Geweldig hoe saai het weer begon. Meer actie? Nah, meer het gevoel dat het elk moment kan komen en plots toch een onverwachte wending vanuit een hele andere hoek.
spoiler:
Heel de tijd de down Saul en dan die vrolijkheid in de laatste seconden, maakt het zo hilarisch.
Daarnaast die toonzetting van Mike op de werkvloer: collega's op het matje roepen en de baas afkraken, wordt dat vuurwerk?! Je weet niet wie ik ben? Bel het hoofdkantoor maar :9~

spoiler:
Waren er meer mensen die even het gevoel hadden dat Walter White ineens voor dat huis het beeld in leek te wandelen?
Het duurde bij mij wel heel lang om te beseffen dat Mike Hedbergs auto onklaar had gemaakt om bij de toegangspas te komen. Vandaar dat Mike in de loods direct bij hem stopte zonder ook maar z'n tijdelijke pas te kunnen zien. Hij was een bekende van Mike omdat hij met surveillance de beste man al langer in de gaten hield :P The devil is in the details

[ Voor 29% gewijzigd door Karel V op 08-08-2018 18:15 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Karel V schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:03:
Geweldig hoe saai het weer begon. Meer actie? Nah, meer het gevoel dat het elk moment kan komen en plots toch een onverwachte wending vanuit een hele andere hoek.
spoiler:
Heel de tijd de down Saul en dan die vrolijkheid in de laatste seconden, maakt het zo hilarisch.
Daarnaast die toonzetting van Mike op de werkvloer: collega's op het matje roepen en afkraken bij de baas, wordt dat vuurwerk?!

spoiler:
Waren er meer mensen die even het gevoel hadden dat Walter White ineens voor dat huis het beeld in leek te wandelen?
Het duurde bij mij wel heel lang om te beseffen dat Mike Heibergs auto onklaar had gemaakt om bij de toegangspas te komen. Vandaar dat Mike in de loods direct bij hem stopte zonder ook maar z'n tijdelijke pas te kunnen zien. Hij was een bekende van Mike omdat hij met surveillance de beste man al langer in de gaten hield :P
Die vrolijkheid idd,
spoiler:
waarschijnlijk dacht ie dat het misschien ergens zijn schuld was dat chuck dood is maar na de bekentenis van Hamilton draait ie ineens om, zijn schuldgevoel is weg en hij is o zo blij dat Hamilton nu een schuldgevoel heeft. Prachtig stukje was dat.

En ik dacht idd ook heel even aan Walter maar na 1,5 seconden besefte ik me dat dat qua tijdlijn absoluut niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
puntje013 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:31:
[...]

Die vrolijkheid idd,
spoiler:
waarschijnlijk dacht ie dat het misschien ergens zijn schuld was dat chuck dood is maar na de bekentenis van Hamilton draait ie ineens om, zijn schuldgevoel is weg en hij is o zo blij dat Hamilton nu een schuldgevoel heeft. Prachtig stukje was dat.

En ik dacht idd ook heel even aan Walter maar na 1,5 seconden besefte ik me dat dat qua tijdlijn absoluut niet kon.
spoiler:
Maar het is (deels) zijn schuld, want hij heeft de verzekeringsmaatschappij op sneaky wijze getipt van de afwijking van Chuck. Dat is weer de aanleiding van de ruzie tussen Chuck en Howard.

En ik dacht ook even aan Walter, en probeerde al te rekenen of zijn zoon rond die tijd ongeveer zo oud was als dat mannetje met fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
RobbertC schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:35:
[...]

spoiler:
Maar het is (deels) zijn schuld, want hij heeft de verzekeringsmaatschappij op sneaky wijze getipt van de afwijking van Chuck. Dat is weer de aanleiding van de ruzie tussen Chuck en Howard.

En ik dacht ook even aan Walter, en probeerde al te rekenen of zijn zoon rond die tijd ongeveer zo oud was als dat mannetje met fiets ;)
spoiler:
Klopt idd dat het deels zijn schuld is ja, dat maakt het eigenlijk alleen maar mooier dat hij zijn eigen schuldgevoel kan wegzetten en blij is met het schuldgevoel van Hamilton, de gewetenloze Saul begint zich nu echt te vormen.

Ik was niet echt aan het rekenen of dat kind Walter Jr kon zijn aangezien die sowieso waarschijnlijk niet fietste op die leeftijd ivm zijn handicap en omdat ik al snel dacht dat Walter in deze tijdlijn nog niks met het wereldje te maken had, hij was op dat moment nog gewoon leraar.

Fijn zo'n topic vol zwarte blokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:22
[...]

Volgens mij was dat gewoon een soort van afgunst richting Howard. Zo van ha, heerlijk dat jij met dat, onterechte, schuldgevoel loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
puntje013 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

spoiler:
Klopt idd dat het deels zijn schuld is ja, dat maakt het eigenlijk alleen maar mooier dat hij zijn eigen schuldgevoel kan wegzetten en blij is met het schuldgevoel van Hamilton, de gewetenloze Saul begint zich nu echt te vormen.

Ik was niet echt aan het rekenen of dat kind Walter Jr kon zijn aangezien die sowieso waarschijnlijk niet fietste op die leeftijd ivm zijn handicap en omdat ik al snel dacht dat Walter in deze tijdlijn nog niks met het wereldje te maken had, hij was op dat moment nog gewoon leraar.

Fijn zo'n topic vol zwarte blokken :P
Ik dacht het ook even, maar Walter had ook eerst nog haar.

Spoilers zijn btw niet nodig toch? Er wordt in dit topic toch vanuit gegaan dat je bij bent? (Zoals meeste topics van TV series)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Hamilton? Bedoelen jullie niet Hamlin? :P
Geweldig hoe saai het weer begon. Meer actie?
Deze serie (en BB) is geen sprint, het is een marathon. Er gebeurt heel veel, maar niet in één aflevering :)

Ik vond de opening van S4E1 een beetje... vreemd. De special effects aan het begin voegden naar mijn mening helemaal niets toe, maar ik vond het wel mooi dat ze begonnen op het moment dat Jimmy nog van niks wist. Wat ik wel opvallend vond: waarom werd hij gebeld door Hamlin? Waarom niet door de politie, aangezien hij naaste familie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
Alex) schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:36:
Hamilton? Bedoelen jullie niet Hamlin? :P
Idd, zal de warmte geweest zijn denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
wat was Mike nu aan het doen in dat bedrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 19:20
Hamazaki schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:47:
wat was Mike nu aan het doen in dat bedrijf ?
Ik begreep dat ook nog niet helemaal. Op papier is hij daar een security expert oid, maar ik dacht dat dat vooral was om geld wit te wassen. Maar of hij nou echt fysiek aanwezig moet zijn en aan het werk? Of was hij zich zo aan het vervelen dat hij ‘stiekem’ toch zijn nep baan aan het doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Mike is op papier security consultant, dus hij was z'n werk aan het doen.

Ik denk dat hij zich verveelde :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

En wellicht wilde hij meer weten van dat 'vage' bedrijf dat gebruikt wordt om zijn geld wit te wassen. Gelet op het karakter van Mike kan ik me dat heel goed voorstellen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De afleveringen van deze serie wordt soms te langdradig opgevuld met onnodige scene's. zoals de scene met mike bij dat bedrijf en andere voorbeelden die ik me niet meer kan herinneren. ach waarschijnlijk hoort dat erbij, maar je snakt telkens naar meer en je krijgt te weinig tel daarbij dat een seizoen maar 10 afleveringen heeft en daarna een jaar tussenuit is...

Ik vraag me af of ik deze spin-off wel boeiend vind..terwijl ik harstikke blij was in het begin.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 08-08-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Precies wat ik dacht :)

Overigens ontging de openingsscène mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hamazaki schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:05:
De afleveringen van deze serie wordt soms te langdradig opgevuld met onnodige scene's. zoals de scene met mike bij dat bedrijf en andere voorbeelden die ik me niet meer kan herinneren. ach waarschijnlijk hoort dat erbij, maar je snakt telkens naar meer en je krijgt te weinig tel daarbij dat een seizoen maar 10 afleveringen heeft en daarna een jaar tussenuit is...

Ik vraag me af of ik deze spin-off wel boeiend vind..terwijl ik harstikke blij was in het begin.
Breaking Bad had meer actie (zeker in de ontknoping met Gus en met die nazi-groep), BCS is veel meer storytelling. Er gebeuren genoeg dingen, maar op een andere manier dan in Breaking Bad. Dat ligt je, of dat ligt je niet :)
TommyGun schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Precies wat ik dacht :)

Overigens ontging de openingsscène mij :?
Die special effects snapte ik ook niet echt. Dat ze begonnen met Jimmy en Kim in bed vond ik wel mooi, ik had een opening verwacht waarbij Jimmy naast het afgebrande huis stond - en niet een paar uur daarvoor. Ik was aangenaam verrast.

[ Voor 21% gewijzigd door Alex) op 08-08-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Breaking Bad had meer actie (zeker in de ontknoping met Gus en met die nazi-groep), BCS is veel meer storytelling. Er gebeuren genoeg dingen, maar op een andere manier dan in Breaking Bad. Dat ligt je, of dat ligt je niet :)
ik ben geen actie-persoon hoor. mijn favoriete films zijn die in 1 kamer afspelen met alleen maar dialogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
puntje013 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

[...]
Spoilertags zijn nergens voor nodig bij reeds uitgezonden afleveringen, die heb ik dus weggehaald. Ik heb niet het idee dat hij blij is dat hij zijn schuldgevoel afschuift, ik heb juist het idee dat hij eerder blij is dat hij erachter is dat hij de oorzaak is, en dat hij indirect zijn broer vermoord heeft. De bijkomstigheid dat Hamlin het gevoel heeft dat het zijn schuld is maakt het voor Jimmy alleen maar mooier.

Ik moest trouwens wel lachen toen hij bloedserieus tegen Hamlin zei dat hij daar dan maar mee zou moeten leven, Kim dacht ook "Wtf?!". Je verwacht een reactie als "Nee joh, niet jou schuld, neem het jezelf niet kwalijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
spoiler:
Daarnaast die toonzetting van Mike op de werkvloer: collega's op het matje roepen en de baas afkraken, wordt dat vuurwerk?! Je weet niet wie ik ben? Bel het hoofdkantoor maar :9~

spoiler:
Het duurde bij mij wel heel lang om te beseffen dat Mike Heibergs auto onklaar had gemaakt om bij de toegangspas te komen. Vandaar dat Mike in de loods direct bij hem stopte zonder ook maar z'n tijdelijke pas te kunnen zien. Hij was een bekende van Mike omdat hij met surveillance de beste man al langer in de gaten hield :P The devil is in the details
spoiler:
Ik had op een of andere manier wel het idee dat het bij Walter White in de straat was. Ik meen me een shot te herinneren waarin er linksachter in beeld een huis en een auto te zien was (leek op die Pontiac van Walter).
Ik weet het niet, misschien was het mijn verbeelding of wil ik zoiets te graag zien. Ik zal dat stuk vanmiddag nog eens bekijken. :P

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

Dat is de stijl van de bedenker van de serie, maar alles dient een doel. Breaking Bad was ook vaak heel traag, maar uitstekend qua uitdiepen van personages of setting. Pas richting het einde ging het tempo wat omhoog, maar dat viel ook in lijn met het verhaal.

In het geval van Mike was het om het bedrijf dat zijn geld witwast te toetsen op veiligheidslekken. Als hij er zo makkelijk binnen komt en eenvoudig bij documenten kan komen, dan kunnen anderen (kwaadwillenden) dat ook. In de aflevering wordt daar de tijd voor genomen omdat dat in lijn ligt met zijn personage. Je ziet zo ook hoe makkelijk alles gaat, en dat werknemers bijvoorbeeld niet doorhebben dat hij er niet werkt.

Nee, het tempo is prima. Veel rust om van alles uit te diepen met af en toe wat actie.
martijntjuhh schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Ik had op een of andere manier wel het idee dat het bij Walter White in de straat was. Ik meen me een shot te herinneren waarin er linksachter in beeld een huis en een auto te zien was (leek op die Pontiac van Walter).
Ik weet het niet, misschien was het mijn verbeelding of wil ik zoiets te graag zien. Ik zal dat stuk vanmiddag nog eens bekijken. :P
Ik heb de spoilertag weggehaald aangezien die toch niet nodig zijn. Aflevering is uitgezonden dus vandaar. Maar jij doelt op dit stukje?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tR8rCop.png

Dat is in ieder geval niet de wagen van Walther. Overigens had ik ook het idee dat hij zo voorbij zou kunnen lopen in die scene :+

[ Voor 22% gewijzigd door SomerenV op 08-08-2018 13:30 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik dacht eerst ook dat het Walter White was, het zou niet vreemd zijn (want ABQ), en we kennen Walter als kale man. Maar in die tijd zou dat niet logisch zijn, voordat Walter longkanker kreeg had hij immers een redelijke bos haar. Dat heeft hij toen afgeschoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 08-08-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Haha ik dacht het heel even. Maar zou wel slecht zijn als dit WW moest voorstellen. Gelukkig niet dus 😁

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Dat is de stijl van de bedenker van de serie
vind ik maar een slap excuus eigenlijk. BB was toch wel in een andere stijl dan dit hoor. traag, maar wel meeslepend er zat tenminste vaart in het verhaal.30 afleveringen over chuck-saul gedoe lijkt me iets teveel. De naam 'Saul' uit BB lijkt wel tot nu toe misbruikt te zijn..begrijp me niet verkeerd, ik kijk er nog met plezier na, maar hou telkens een rare nasmaak over na elk seizoen...

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 08-08-2018 15:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31
Hamazaki schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

vind ik maar een slap excuus eigenlijk. BB was toch wel in een andere stijl dan dit hoor. traag, maar wel meeslepend er zat tenminste vaart in het verhaal.30 afleveringen over chuck-saul gedoe lijkt me iets teveel. De naam BB lijkt wel tot nu toe misbruikt te zijn..begrijp me niet verkeerd, ik kijk er nog met plezier na, maar hou telkens een rare nasmaak over na elk seizoen...
BB had ook wel meer dieptepunten... Zoals alle scene's met WW's zoon of vrouw erin..

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hamazaki schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

vind ik maar een slap excuus eigenlijk. BB was toch wel in een andere stijl dan dit hoor. traag, maar wel meeslepend er zat tenminste vaart in het verhaal.30 afleveringen over chuck-saul gedoe lijkt me iets teveel. De naam 'Saul' uit BB lijkt wel tot nu toe misbruikt te zijn..begrijp me niet verkeerd, ik kijk er nog met plezier na, maar hou telkens een rare nasmaak over na elk seizoen...
Je beseft dat dit het vooralsnog vrij saaie leventje laat zien dat Jimmy had voordat hij WW ontmoette he? Hij is deels geworden wie hij nu is doordat hij constant in de schaduw van zijn oudere broer stond en door de firma's waar hij uitgekotst werd. Dit is het verhaal van hoe Jimmy Saul wordt. De stijl van vertelling en hoe alles in beeld gebracht wordt ligt ook prima in lijn met hoe BB in elkaar steekt (zeker de eerdere seizoenen). Traag, personages uitdiepen, niks overhaasten, veel tijd besteden aan (zo op het eerste oog nietszeggende) details.

Stellen dat Saul uit BB in deze serie misbruikt lijkt te zijn vind ik dan ook echt de plank flink mis slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:29
SomerenV schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Je beseft dat dit het vooralsnog vrij saaie leventje laat zien dat Jimmy had voordat hij WW ontmoette he? Hij is deels geworden wie hij nu is doordat hij constant in de schaduw van zijn oudere broer stond en door de firma's waar hij uitgekotst werd. Dit is het verhaal van hoe Jimmy Saul wordt. De stijl van vertelling en hoe alles in beeld gebracht wordt ligt ook prima in lijn met hoe BB in elkaar steekt (zeker de eerdere seizoenen). Traag, personages uitdiepen, niks overhaasten, veel tijd besteden aan (zo op het eerste oog nietszeggende) details.

Stellen dat Saul uit BB in deze serie misbruikt lijkt te zijn vind ik dan ook echt de plank flink mis slaan.
Mwah...

Ik weet nog dat we in seizoen 1 wèl konden genieten van het karakter Saul, (waar de serie naar vernoemd is). In principe heb je als producer met dat personage goud in handen, en kan je iedere aflevering vol humor, actie en slimme conversatie maken.
Ik quote even mijn post van 2,5 jaar geleden:
"Oh, to be nineteen again".

Zo mooi begon Saul in aflevering één, in de rechtszaal. Ik mis die mooipraterij. Z'n leugens eventueel. Praten,liegen, zwetsen en bluffen of z'n leven er van af hangt. Dat had ik van BCS verwacht. In die zin is seizoen 2 teleurstellend. En er valt ook weinig te lachen, volgens mij.

En afgezien van Mike interesseren me de overige karakters me eigenlijk geen reet. Nog even en de serie boeit totaal niet meer. Jammer, want het tv-karakter Saul Goodman is onvergetelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
[...]

Ik heb de spoilertag weggehaald aangezien die toch niet nodig zijn. Aflevering is uitgezonden dus vandaar. Maar jij doelt op dit stukje?
[afbeelding]

Dat is in ieder geval niet de wagen van Walther. Overigens had ik ook het idee dat hij zo voorbij zou kunnen lopen in die scene :+
Dat stukje bedoelde ik inderdaad. En nee, nu ik beter heb gekeken is het inderdaad niet zijn auto.

Al verwacht/hoop ik dat we hem een keer op de achtergrond door het beeld zien rijden. :P

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

[...]

spoiler:

spoiler:
Dat van die verzekeringsmaatschappij doet me een lichtje branden. Had hij dat geld daarvan al gehad? Anders moet hij toch ergens nog een smak geld krijgen en dat op zichzelf is al reden voor zijn vrolijkheid. Het geld is genoeg om zijn nieuwe praktijk op te kunnen zetten. Alleen, hij mocht een jaar lang geen advocaat zijn vanwege die rechtszaak met Chuck, dus met andere woorden niet dit seizoen...?

spoiler:
Lijkt erop dat Peter Gould en Vince Gilligan die scene met de look-a-like ''WW'' er bewust zo in hebben gezet om de fanbase in de luren te nemen. Je denkt iets te zien en dan is het het niet. Hoewel, Hedberg of Heisenberg :+

Ik vond die scene met Mike, eigenlijk al begonnen met de ''autopech''
spoiler:
/-sabotage van Heisenberg
, uhm ik bedoel van Hedberg ;) , één van de sterkste van deze aflevering. Mike als security consultant werkt hier aan zijn alibi en doet dat zo overtuigend dat niemand het idee kan krijgen dat zijn functie in werkelijkheid bedoelt is voor in de onderwereld. Bij Gus Fring lijkt alles tot in de puntjes volgens de regels te lopen. Op deze manier past Mike perfect in dat plaatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

zetje01 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Mwah...

Ik weet nog dat we in seizoen 1 wèl konden genieten van het karakter Saul, (waar de serie naar vernoemd is). In principe heb je als producer met dat personage goud in handen, en kan je iedere aflevering vol humor, actie en slimme conversatie maken.
Ik quote even mijn post van 2,5 jaar geleden:

[...]
Alleen is het nog geen Saul Goodman, maar Jimmy. Emotioneel gaat hij door een achtbaan heen. Veel hoogte- en dieptepunten door elkaar heen. Hij personage dat wij kennen uit BB is hij hier simpelweg nog niet. Hij schijnt er af en toe doorheen, maar de ontwikkeling is nog lang niet klaar.

Als elke aflevering vol zit met humor, actie en slimme gesprekken dan gaat die lol er ook vrij snel van af. Maar wat we nu zien is hoe Jimmy transformeert naar Saul. Hoe de iets te ambitieuze en ietwat onzekere advocaat transformeert naar de slinkse vent uit Breaking Bad. Met andere woorden: zoals ze het nu aanpakken is in mijn ogen helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
Dat bedrijf waar Mike zijn "werk" doet, Madrigal Electromotive, is het moederbedrijf waar los pollos hermanos onder valt en ook de leverancier van de filterinstallatie in het grote lab onder de wasserette.
Daar komt Hank in BB achter als hij de dood van Gale onderzoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
Het is uiteraard geen BB, daar was de ondertoon sowieso veel donkerder... maar dat het tot nu toe alleen maar een Jimmy vs. Chuck gedoe is ben ik het geheel niet mee eens, er lopen allerlei verhaallijnen door elkaar heen die allemaal voor mij onwijs veel spanning met zich meebrengen. Ondanks de vrij trage wijze van vertelling in BCS, vind ik het op momenten echt benauwend spannend of zeer intrigerend tot zelfs heel emotioneel... maar ook zeker hilarisch op momenten. Ik onthou mij van een uiteenzetting van de gouden momenten door de eerste 3 seizoenen heen, maar ze zijn wat mij betreft echt talrijk. Ik vind het in ieder geval erg genieten hoe minutieus ze de karakters aan het opbouwen zijn, de wijze waarop ze de innerlijke strijd van Jimmy overbrengen en de spanning die de andere karakters en situaties met zich meebrengen.

Meningen en smaken verschillen sowieso en ik kan begrijpen dat als je BCS met BB gaat vergelijken dat je teleurgesteld zou kunnen zijn, maar die teleurstelling komt dan volgens mij toch vooral voort uit verkeerde verwachtingen over BCS. Deze show heeft gewoon een ander tempo en een andere manier van karakter ontwikkelingen en verhaalopbouw.

En nu seizoen 4 is ook echt weer top bezig... ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten voor S04e02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Inderdaad, als je van het duistere van BB houdt mag je BCS zeker niet missen. Het is bijzonder interessant om te zien hoe Fring begint aan het opbouwen van zijn imperium en daarbij geweld zeker niet schuwt. Ik had gisteren een enorme flashback naar 'Box Cutter'. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
Inderdaad, als je van het duistere van BB houdt mag je BCS zeker niet missen. Het is bijzonder interessant om te zien hoe Fring begint aan het opbouwen van zijn imperium en daarbij geweld zeker niet schuwt. Ik had gisteren een enorme flashback naar 'Box Cutter'. :D
Dat heb ik elke keer als ik Victor zie :P.

Ik vond het prachtig hoe Kim tekeer ging tegen Howard; aan de ene kant terecht, maar aan de andere kant is Jimmy niet zo onschuldig aan Chucks dood als ze denkt. En hoe Jimmy zichzelf geweldig weet te verkopen, maar vervolgens welhaast walgt van hoe makkelijk de directie van Neff printers zich laat ompraten. Zoals Grouch Marx ooit schreef: "I don't want to belong to any club that will accept me as a member."

Jammer dat ze de laarspunten van de cousins niet hebben laten zien :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:14

marapuru

db.

vooghel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18:
[...]
Ik vond het prachtig hoe Kim tekeer ging tegen Howard; aan de ene kant terecht, maar aan de andere kant is Jimmy niet zo onschuldig aan Chucks dood als ze denkt.
Ja, dat was een mooie rant. Mooi hoe Howard eerst nog dacht de boel netjes op te lossen (wat ie opzich ook doet. Hij handelt als jurist). En dat het uiteindelijk toch die dikke emotionele lading krijgt.
"Howard, there is nothing you can do"
Damn, hoe machteloos sta je dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
vooghel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Jammer dat ze de laarspunten van de cousins niet hebben laten zien :P
Ik vond het heel raar om de cousins te horen praten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Ik vond het heel raar om de cousins te horen praten :P
"praten" :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ze hebben in S04 E02 meer gezegd dan in hun hele BB-carrière :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
Hoe Fring begint aan het opbouwen van zijn imperium? Dat heeft hij al, alleen wordt het groter, maar hij is al een grote speler. Volgens mij zou er nog een hele spin off gemaakt kunnen worden over Gustavo Fring en hoe hij zo geworden is, lijkt me ook wel gaaf trouwens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Geweldig start van seizoen 4 weer. Ook de soundtrack is weer fraai, zoals wanneer Mike aan het rondrijden is door dat bedrijf Madrigal Electromotive. Genieten.

Better Call Saul en Breaking Bad hebben overlap in karakters maar zijn verder niet echt met elkaar te vergelijken. Want Breaking Bad is ook een thriller, BCS niet. Gelukkig is BCS geen slap aftreksel geworden als een BB2 waar ik eerst beducht voor was. BB is daarvoor gewoon te goed.

En nog meer drama gaat het vast worden. Tenminste wanneer je de poster aankondiging van Seizoen 4 ziet.

Afbeeldingslocatie: https://www.serietotaal.nl/images/foto/u1owi-better-call-saul-poster-600.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 19-08-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
CR2032 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:06:
Geweldig start van seizoen 4 weer. Ook de soundtrack is weer fraai, zoals wanneer Mike aan het rondrijden is door dat bedrijf Madrigal Electromotive. Genieten.

Better Call Saul en Breaking Bad hebben overlap in karakters maar zijn verder niet echt met elkaar te vergelijken. Want Breaking Bad is ook een thriller, BCS niet.
Ben het echt geheel met je eens maar snap tegelijk dat bepaalde kijkers BCS soms langzaam vinden gaan. Echter, dit hoort geheel bij het type serie. Wij zeiden bij seizoen 1 en 2 aan het einde van een aflevering wel eens tegen elkaar: "Het blijft soms een trage serie met een soms onduidelijk verloop, maar je blijft toch kijken..."

Zoals eerder aangehaald verloopt het begin van BB ook soms langzaam waardoor je na 3 afleveringen nog niet echt verder in het verhaal kwam maar wel heel goed alle achtergronden kende. Dit is in mijn beleving juist het idee, plus de soms kleine details die je mist als je niet oplet maar soms juist een verwijzing geven.

In de Amerikaanse media werd recentelijk aandacht gegeven aan de vele zwart/wit beelden in BCS van Jimmy zijn tijd na BB. Dat de schrijvers van BB/BCS niet geheel terug houdend zijn over een eventuele vervolgserie maar dan van deze periode na BB i.p.v. er voor c.q. BCS. Wat mij betreft mogen de opnames alvast starten...
[...]

In het geval van Mike was het om het bedrijf dat zijn geld witwast te toetsen op veiligheidslekken. Als hij er zo makkelijk binnen komt en eenvoudig bij documenten kan komen, dan kunnen anderen (kwaadwillenden) dat ook. In de aflevering wordt daar de tijd voor genomen omdat dat in lijn ligt met zijn personage. Je ziet zo ook hoe makkelijk alles gaat, en dat werknemers bijvoorbeeld niet doorhebben dat hij er niet werkt.
Ben ik deels met je eens. Of Mike echt alleen bij Madrigal Electromotive inbrak om puur te kijken of dit een veilig bedrijf voor witwassen is betwijfel ik persoonlijk.
En dat de werknemers niet doorhebben dat hij er niet werkt klopt offcieel genomen niet. Mike staat juist op de loonlijst van Madrigal Electromotive, als veiligheidsinspecteur. Hij wilde deze (passieve) functie als zelf gezegd omzetten in een echte. Zo was er ineens een echte Ehrmantraut in dienst en kende men zijn gezicht, mocht er eventueel twijfel komen van buitenaf.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De scene van Mike in het bedrijf vond ik juist heel goed gedaan en interessant, terwijl de sollicitatie van Jimmy waarna hij uiteindelijk de baan niet accepteert vond ik weer totaal niks toevoegen :P
Goed begin van het seizoen zo met twee episodes en ben benieuwd hoe het voor Nacho gaat aflopen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

s0kkie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:06:
De scene van Mike in het bedrijf vond ik juist heel goed gedaan en interessant, terwijl de sollicitatie van Jimmy waarna hij uiteindelijk de baan niet accepteert vond ik weer totaal niks toevoegen :P
Goed begin van het seizoen zo met twee episodes en ben benieuwd hoe het voor Nacho gaat aflopen!
Je zou deze (hele goede) reddit post eens moeten lezen. Op reddit zit veel zooi, maar af en toe parels zoals dit:

The job interview and its meaning

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gale _/-\o_
Hele sterke aflevering weer en eindelijk de boots van de cousins :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De beste aflevering van dit seizoen tot nu toe.
- het plan van Fring werkt
- The return of Gale 😁👍🏻
- de scène waarin Jimmy die post-mortum brief voorleest vind ik steengoed. Totaal geen emoties en op het einde zoiets van “ja, brieven schrijven kon ie wel”. Terwijl Kim in tranen zit omdat het, zeker voor Chuck’s doen, een positieve brief was. Mooi gedaan.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
CR2032 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:06:
Better Call Saul en Breaking Bad hebben overlap in karakters maar zijn verder niet echt met elkaar te vergelijken. Want Breaking Bad is ook een thriller, BCS niet. Gelukkig is BCS geen slap aftreksel geworden als een BB2 waar ik eerst beducht voor was. BB is daarvoor gewoon te goed.
[afbeelding]
Er zitten toch best wat momenten van een thriller in, sowieso bijna elke scene waar of Fring of karakters van The Cartel in te zien zijn, het is alleen niet een constante zoals dat in BB was. BCS leunt veel meer op komedie... maar alleen al die openingsscène vond ik erg spannend=thriller.

Sowieso wordt er in BCS veel meer verteld, in BB draaide het vooral om Walt en Jesse, met later daarin meer Hank, maar in BCS draait het om Jimmy, Kim, Mike, Nacho, Fring en tot vorig seizoen ook om Chuck. Die hebben allemaal hun eigen verhaal te vertellen en eigenlijk per karakter voegen ze een dimensie toe; een stuk humor, een stuk emotie en dan weer spanning... het zit wat dat betreft weer geniaal in elkaar.

Het enige wat mij een beetje dwars zit op het moment is dat het verhaal rondom Jimmy een beetje stagneert, inmiddels weten we wel dat hij een vlotte babbel heeft, graag de boel manipuleert en constant op zoek is om snelle slagen te slaan voor geld ipv het bewandelen van het rechte pad en welk pad hij ook bewandelt hij er een rommeltje van weet te maken... ik zou nu toch graag wat meer zien, maar dat zie ik nog niet echt gebeuren zolang hij geen advocaat mag zijn... dat heeft het verhaal zichzelf ook een beetje aangedaan.

Ennuh... veel te weinig Mike in episode 4 3 :)

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 22-08-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Episode 3 was het :P
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het rond Jimmy ook wel eens in een kleinere snelvaart mag komen, het is inmiddels al seizoen 4 maar soms voelt het nog net zo traag als de eerste aflevering van het 1e seizoen. Maar goed, het nieuwe seizoen is ook net pas begonnen en in de meeste series begint het altijd wat trager.
Ik zag al een foto van volgende week op Netflix dat er wat meer actie komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ik vind eigenlijk alle drie de episodes van dit seizoen wel lekker wegkijken. Het kartel houdt er iedere keer de spanning in. Jimmy verrast telkens weer met zijn kille opmerkingen en onverwachts gedrag. Mike blijft een genoegen om naar te kijken, en als Mike niet in beeld is dan compenseert Nacho dat wel. Het tempo zit voor BCS lekker hoog. We zijn natuurlijk ook van Chuck af en dat scheelt een hoop.
s0kkie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:38:
Episode 3 was het :P
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het rond Jimmy ook wel eens in een kleinere snelvaart mag komen, het is inmiddels al seizoen 4 maar soms voelt het nog net zo traag als de eerste aflevering van het 1e seizoen. Maar goed, het nieuwe seizoen is ook net pas begonnen en in de meeste series begint het altijd wat trager.
Ik zag al een foto van volgende week op Netflix dat er wat meer actie komt ;)
Oké, dan heb ik meer gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Karel V schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:08:
Ik vind eigenlijk alle drie de episodes van dit seizoen wel lekker wegkijken. Het kartel houdt er iedere keer de spanning in. Jimmy verrast telkens weer met zijn kille opmerkingen en onverwachts gedrag. Mike blijft een genoegen om naar te kijken, en als Mike niet in beeld is dan compenseert Nacho dat wel. Het tempo zit voor BCS lekker hoog. We zijn natuurlijk ook van Chuck af en dat scheelt een hoop.

[...]

Oké, dan heb ik meer gezien ;)
Ik vind alles lekker wegkijken... ik kan genieten van de capriolen van Jimmy, wilde alleen even voorzichtig aanstippen dat ik inmiddels wel wat meer had verwacht in de ontwikkeling van zijn karakter, maar saai is het zeker nooit. Nu ook weer met dat beeldje en de herintroductie van een van de 'b&e artiesten' uit BB die bij Vamonos Pest werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben het verhaal rond Meso Verde een beetje kwijt...
Wat maakte Kim nou zo boos/verdrietig eigenlijk?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

readytoflow schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:
Ik ben het verhaal rond Meso Verde een beetje kwijt...
Dat had ik inderdaad ook. Daarnaast was het mij ook niet helemaal meer duidelijk wat al die plaatsen waren en de 'uitbreiding'?

Verder weer een topaflevering en deze vloog echt weer enorm snel voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
rens-br schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Dat had ik inderdaad ook. Daarnaast was het mij ook niet helemaal meer duidelijk wat al die plaatsen waren en de 'uitbreiding'?

Verder weer een topaflevering en deze vloog echt weer enorm snel voorbij.
Kim is ze aan het helpen met alle juridische zaken rondom het openen van een nieuwe vestiging of een uitbreiding van de huidige vestiging... die directeur is helemaal tevreden met hoe de zaken lopen en krijgt het daarom nu ineens in zijn bolletje en wil enorm gaan uitbreiden naar alle plaatsen waarvan hij die maquettes aan Kim laat zien... en Kim is duidelijk compleet verbouwereerd want dat gaat ze in haar eentje uiteraard niet redden.

@readytoflow Volgens mij was Kim alleen maar erg verdrietig vanwege die brief van Chuck aan Jimmy... met wss de bijkomstigheid dat ze net daarvoor een enorme druk op haar schouders voelt vanwege de plannen van Meso Verde... oftewel, het wordt haar een beetje teveel allemaal.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ah zou ook kunnen... Ik kreeg er het gevoel
Bij van dat ze dacht de goeden geholpen te hebben maar dat die ook geen beste bedoelingen leken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond weer begonnen met seizoen 5 van BB om toch weer van het einde te genieten na 5 jaar niet kijken :P
Aantal dingen wat me toch opvalt:
- snelheid van diverse locaties, dialogen en gebeurtenissen in BB gaat veel sneller
- Mike hoort in BB ouder te zijn, maar hij is veel actiever en praat meer dan in BCS
- Jimmy heeft een vollere haarbos dan in BCS (wellicht doet hij nog een haartransplantatie in BCS? :+ )

Ik snap dat het in BCS niet er om gaat om een BB kopie te zijn maar wel grappig om toch wat verschillen te zien ook al is BB in de timeline wel later dan BCS.
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste