Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Alex) schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
[...]

Omdat Jimmy zijn licentie voorlopig kwijt is, en Kim nu een lange pauze neemt. Zonder inkomsten heb je niks aan een duur kantoor, en Kim zei al eerder dat ze het kantoor eigenlijk niet nodig heeft.

Overigens: Howard Hamlin was geweldig. Het hele seizoen al. De manier waarop hij Chuck naar buiten werkte _O_
Geweldig? Je bedoelt zak eerste klas? 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Webgnome schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:23:
[...]

Nee, ik vond het nog best schappenlijk eigenlijk. Hij heeft Chuck nog alle kansen gegeven, maar die wilde gewoon echt niet meewerken. Het was gewoon geen optie dat Chuck zou blijven als actieve partner.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Woy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Nee, ik vond het nog best schappenlijk eigenlijk. Hij heeft Chuck nog alle kansen gegeven, maar die wilde gewoon echt niet meewerken. Het was gewoon geen optie dat Chuck zou blijven als actieve partner.
Dat het geen optie was dat lijkt mij duidelijk en ergens wist Chuck dit ook wel echter de manier waarop was echt een ontzettende trap na. Het past wel in het karakter van Howard om het op deze manier 'op te lossen'. Ben benieuwd waar het volgende seizoen over zal gaan want:

spoiler:
- Chuck is niet meer
- Salamanca is ook even op non actief
- Fring lijkt hierdoor alleenheerser
- Kim is een paar maanden , zonder inkomsten?, op non actief
- Jimmy heeft problemen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
[...]

Zeker niet mee eens, Chuck probeert constant de boel te manipuleren... wat dat betreft zijn hij en Jimmy duidelijk broers van elkaar.

Hamlin heeft jarenlang geduld met hem gehad en hem alle kansen gegeven, maar het is voor hem duidelijk dat hij de zaak meer slecht dan goed zal doen. Hamlin vertelde hem zelfs eerst vrij voorzichtig dat het misschien tijd is voor Chuck aan pensioen te denken vanwege de problemen en zijn status met de verzekering waarop Chuck direct in de aanval gaat met die aanklacht.

Net zoals hij Jimmy heel koud vertelde dat Jimmy 'didn't matter to him that much'... want ondanks de streken van Jimmy heeft hij wel altijd voor Chuck klaargestaan, hij had zelfs zijn leven gebeterd voor hem. Chuck is eigenlijk zelfs de reden dat JImmy weer het verkeerde pad koos omdat Chuck hem de advocatuur niet gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

analogworm schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:12:
[...]

'binnen het uur hangen ze aan de telefoon' geeft juist wel een duidelijke suggestie over wat de bedoeling is. Het enige belang van die advocate is dat de deal nog niet door gaat. Waarom zou ze jimmy anders helpen als het terug trekken vd deal niet het resultaat is? Klaarblijkelijk vind ze jimmy niet heel aardig.
Dat is ook zo. Die dame is idd van Sandpiper en die heeft geen belangen bij uitbetalen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20
Gunner schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:53:
[...]

Dat is ook zo. Die dame is idd van Sandpiper en die heeft geen belangen bij uitbetalen.
Volgens mij wil Sandpiper juist wel een schikking. Die dame is toch van HH&M (die de zaak hebben overgenomen van Jimmy)? HH&M wil niet schikken omdat het eindeloos rekken van de zaak veel meer oplevert voor de advocaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Homerius schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Volgens mij wil Sandpiper juist wel een schikking. Die dame is toch van HH&M (die de zaak hebben overgenomen van Jimmy)? HH&M wil niet schikken omdat het eindeloos rekken van de zaak veel meer oplevert voor de advocaten.
nee, Davis & Main.
http://breakingbad.wikia.com/wiki/Erin_Brill

van die site;

spoiler:
He meets Erin in the carpark outfront Sandpiper Crossing and tells her the plan worked and the seniors will likely continue their class action, having set up the argument with Erin to do the right thing by his clients.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 21-06-2017 09:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Idd Davis & Main. Waar jimmy eerst werkte met zn auto van de zaak.

Ik zou als oudere toch lekker snel schikken hoor, liever cash nu dan iets meer later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
SaN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:24:
[...]

Aan de andere kant denk ik niet dat kim hersenletsel heeft opgelopen. Ik denk dat Jimmie, met de preek van zijn net overleden broer in het achterhoofd, breekt met Kim om haar zo tegen zichzelf te beschermen.
Je ziet wel duidelijk dat ze niet meer in staat is om te kijken of een bepaalde afspraak in haar agenda past, simpelweg omdat haar hersenen dat niet kunnen. Dat kan uiteraard iets tijdelijks zijn, maar ik vermoed van niet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik denk dat dat "they'll call you in an hour" niets meer dan een holle frase is, die bedoeld was om Erin zover te krijgen om mee te werken.

Ik denk niet dat de oudjes echt zullen besluiten om toch niet te schikken: Jimmy mag ze weliswaar een flinke rotstreek hebben geleverd, hij heeft ze wel aan het denken gezet met z'n uitspraken over "als je er nu niks mee doet ben je straks dood, en dan gaat het geld naar de advocaten".
[...]

Zeker in het begin vond ik Howard een zak eerste klas. Een kontkruipertje die alles doet om maar vriendjes te blijven met Chuck.

Maar in de laatste afleveringen zie je dat Howard zich steeds meer begon te ergeren aan Chuck en zijn acties, en toen hij suggereerde dat Chuck misschien eens moet denken aan met pensioen gaan kreeg HHM meteen een aanklacht aan z'n broek.

In de laatste aflevering koos Howard duidelijk voor wat goed is voor hemzelf én voor het bedrijf: Hamlin, Hamlin & McGill zonder McGill. Hij steekt zich zelfs in de schulden om maar van die onberekenbare Chuck af te komen.

Ja, dat is hard. Maar ik denk niet dat Howard veel andere keuzes heeft en eigenlijk denk ik dat hij er al veel te lang mee heeft gewacht. Die rechtszaak en de gevolgen daarvan (hogere premies) zijn al erg genoeg voor HHM.

[ Voor 53% gewijzigd door Alex) op 21-06-2017 09:14 ]

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:09:
[...]

Je ziet wel duidelijk dat ze niet meer in staat is om te kijken of een bepaalde afspraak in haar agenda past, simpelweg omdat haar hersenen dat niet kunnen. Dat kan uiteraard iets tijdelijks zijn, maar ik vermoed van niet.
Dat was geheel niet de indruk die werd gewekt... ze wilde in eerste instantie gelijk weer aan de slag gaan en toen ze bezig was met die stukken en plannen van afspraken dacht ze ineens 'F**k it, waar ben ik mee bezig, nu even tijd voor mijzelf!', wat ook direct werd bevestigd doordat ze samen met Francesca in de videotheek stond om eens even flink te ontspannen door een stapel films te gaan binge watchen.

Verder ben ik wel heel erg benieuwd hoe ze nu tegenover Jimmy staat, want ze lijkt hem nog steeds erg lief te hebben en ik krijg nu eerder de indruk dat ze zijn 'style' eerder zal gaan volgen dan dat ze zich er vanaf gaat keren. Want hoe dan ook, duidelijk is dat Jimmy veel om haar geeft en altijd erg lief is voor haar... en dat ze eigenlijk de enige is waarvoor hij streken uithaalt om haar te helpen ipv alleen zichzelf te helpen.

En wat een vette cliffhanger weer... potverdomme bijna een jaar wachten nu! :'( Ik miste alleen wel een stukje Mike in deze seizoen finale...

[ Voor 27% gewijzigd door MicGlou op 21-06-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Webgnome schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:38:
[...]
Dat het geen optie was dat lijkt mij duidelijk en ergens wist Chuck dit ook wel echter de manier waarop was echt een ontzettende trap na.
Het was gewoon de zakelijke manier, hij lost het verder binnen het bedrijf ook nog aardig op, want hij geeft hem publiekelijk nog alle erkenning voor wat hij voor het bedrijf betekend heeft.

Ja het zal voor Chuck best rot voelen, maar Chuck heeft zelf geen andere manier over gelaten. Dus voor Howard was er gewoon geen ander alternatief over die het voor Chuck beter zou maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:09:
[...]

MicGlou schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Dat was geheel niet de indruk die werd gewekt... ze wilde in eerste instantie gelijk weer aan de slag gaan en toen ze bezig was met die stukken en plannen van afspraken dacht ze ineens 'F**k it, waar ben ik mee bezig, nu even tijd voor mijzelf!', wat ook direct werd bevestigd doordat ze samen met Francesca in de videotheek stond om eens even flink te ontspannen door een stapel films te gaan binge watchen.
^^ Dat was inderdaad ook mijn eerste ingeving, niets met haar aan de hand behalve dat ze er gewoon even klaar mee is en aan haarzelf gaat denken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Gunner schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:50:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Het zou alle kanten nog op kunnen gaan. Het leek meer Jimmy's doel om de dames bij elkaar te brengen en dat is gelukt. Zoals hij ook tegen die advocate zei 'Binnen het uur hangen ze aan de telefoon' geeft niet echt suggestie over wat de beslissing is.
Juist wel, aangezien dat meisje de advocate was die het nog verder door wilde zetten.

En daarbij, later suggereert hij dat vanwege het alles ook niet meer met bejaarden kan werken omdat ze hem via "telegrammen" zwart aan het maken zijn.

Dus tenzij Chuck daarwerkelijk dood is én hem niet onterft heeft, is hij blut.
Misschien is een carriere in een bagel winkel wat voor hem?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het één sluit het ander niet uit hè. Dat die dames Jimmy nu zwartmaken ("wat die Jimmy ons heeft geflikt, nou nou...") betekent niet dat ze zullen afzien van de schikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

avotar schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:16:
[...]

Juist wel, aangezien dat meisje de advocate was die het nog verder door wilde zetten.

En daarbij, later suggereert hij dat vanwege het alles ook niet meer met bejaarden kan werken omdat ze hem via "telegrammen" zwart aan het maken zijn.

Denken mensen echt dat hij een erfenis van Chuck gaat krijgen? Het hele punt is toch dat hij blut blijft waardoor hij uiteindelijk een shady advocaat wordt? Als hij miljoenen van de sandpiper case krijgt, of van Chuck heb je toch geen verhaal meer?

Of hij moet dat ook weer allemaal snel verliezen, maar dat geloof ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het feit dat hij nu de goede naam van Jimmy McGill kapot gemaakt heeft, geeft juist de reden aan waarom hij de naam Saul Goodman gaat gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SaN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Denken mensen echt dat hij een erfenis van Chuck gaat krijgen? Het hele punt is toch dat hij blut blijft waardoor hij uiteindelijk een shady advocaat wordt? Als hij miljoenen van de sandpiper case krijgt, of van Chuck heb je toch geen verhaal meer?
Maar Jimmy kan niet stilzitten... even relaxen is wel leuk, maar als hij de rest van z'n leven niks meer hoeft te doen verveelt hij zich dood. :)

Ik denk niet dat hij Saul wordt uit geldnood, maar omdat hij het leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Alex) schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Maar Jimmy kan niet stilzitten... even relaxen is wel leuk, maar als hij de rest van z'n leven niks meer hoeft te doen verveelt hij zich dood. :)

Ik denk niet dat hij Saul wordt uit geldnood, maar omdat hij het leuk vindt.
Ik kreeg in breaking bad niet echt de indruk dat hij het erg naar zijn zin had als boevenadvocaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:16:
[...]

.

Op AMC kwam meteen na de aflevering het nummer van de suicide hotline in beeld. Ik denk dat ie dood is ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SaN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:15:
[...]

Of hij moet dat ook weer allemaal snel verliezen, maar dat geloof ik niet zo.
Denken mensen echt dat hij nog geld van Sandpiper gaat krijgen?
Apache4u schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Op AMC kwam meteen na de aflevering het nummer van de suicide hotline in beeld. Ik denk dat ie dood is ;-).
GoT ruined me :P

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 21-06-2017 11:46 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:28
In principe zal hij het geld van Sandpiper ooit nog moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien is dat zwartmaken tussen bejaarden een goede reden zijn naam te veranderen en zijn doelgroep als hij zijn licence weer terug heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 21-06-2017 16:06 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Apache4u schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Waarom? Hij kan het prima overleefd hebben, en dan was het nog steeds een zelfmoordpoging. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik denk echt niet dat Chuck het overleefd heeft, zo'n show is BCS gewoon niet, tenminste tot nu toe. En hoop ook niet dat het zo'n serie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik vond het erg mooi om te zien dat er al meerdere aanwijzingen waren naar die brand. Halverwege het seizoen met die foto van die lantaarn op die stapel kranten en de naam van de aflevering, 'lantern'. Erg triest ook om te zien hoe Chuck aan zijn einde komt.

Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een van de beste afleveringen vond, en dat zelfs zonder Mike. Genoeg om naar uit te kijken in seizoen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Betekent dit dat Jimmy het geld van Chuck gaat overerven ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
enchion schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:03:
Betekent dit dat Jimmy het geld van Chuck gaat overerven ?
Verwacht ik niet. Chuck haatte Jimmy op het laatst en zal vast wel (zeker met zijn juridische kennis) ervoor gezorgd hebben dat het geld niet bij Jimmy terecht komt. Ik denk trouwens dat hij die cheque van Howard nog niet gecasht heeft.
Dat hele incident met HHM heeft Chuck mede gek gemaakt. Je zag dat het hem raakte dat Howard zo ver wilde gaan om Chuck miljoenen uit eigen zak te betalen om hem te laten vertrekken. En toen dat afscheid, dat was wel een mooi moment. Je zag dat hij het enorm klote vond.

Voor mij mooi hoe hij uit de serie verdwijnt op deze manier, hij had verder toch niet echt iets toe te voegen en het laatste gesprek wat hij had met Jimmy gaat enorm bijdragen aan de ontwikkeling van Jimmy naar Saul Goodman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:15
Ik zie iemand zich niet vrijwillig levend laten verbranden.
Ik bedoel: ik zie Chuck zich niet levend laten verbranden.

[ Voor 36% gewijzigd door zetje01 op 21-06-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:35:
Voor mij mooi hoe hij uit de serie verdwijnt op deze manier, hij had verder toch niet echt iets toe te voegen en het laatste gesprek wat hij had met Jimmy gaat enorm bijdragen aan de ontwikkeling van Jimmy naar Saul Goodman.
Niets toe te voegen? Hij is zogezegd de katalysator achter Jimmy om Saul te worden, zonder Chuck wss geen Saul. Wat dat betreft is hij juist een van de meest belangrijke factoren in het hele verhaal, alle overige hoofdrolspelers zijn juist bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Niets toe te voegen? Hij is zogezegd de katalysator achter Jimmy om Saul te worden, zonder Chuck wss geen Saul. Wat dat betreft is hij juist een van de meest belangrijke factoren in het hele verhaal, alle overige hoofdrolspelers zijn juist bijzaak.
Klopt, ik zeg ook dat hij nu niets meer toe te voegen heeft. Zijn rol is gespeeld en dat was inderdaad zeker geen onbelangrijke, waarschijnlijk de belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Ik denk trouwens dat hij die cheque van Howard nog niet gecasht heeft.
ik denk dat die cheque ook in vlammen opgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]
Ik denk trouwens dat hij die cheque van Howard nog niet gecasht heeft.
M a r c o schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:12:
[...]

ik denk dat die cheque ook in vlammen opgegaan is.
Dat maakt natuurlijk niets uit. Hij is of mede-eigenaar van HHM of hij heeft 8M tegoed van ze.

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 21-06-2017 21:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:19:
[...]

[...]

Dat maakt natuurlijk niets uit. Hij is of mede-eigenaar van HHM of hij heeft 8M tegoed van ze.
Hoezo? Hij is overleden, heeft wssl niets getekend o.i.d. dus HHM is hem ook niets verschuldigd denk ik zo. Of hij dat geld nu wel of niet heeft gekregen, of nog gaat krijgen, maakt verder voor de verhaallijn van Jimmy weinig uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Hoezo? Hij is overleden, heeft wssl niets getekend o.i.d. dus HHM is hem ook niets verschuldigd denk ik zo.
Hij is partner en daarmee mede eigenaar van het bedrijf. Het bedrijf is blijkbaar iets van 25 miljoen waard. Dat eigendom gaat niet automatisch naar de andere twee partners, maar naar de erfgenamen (tenzij hij HHM in zijn testament gezet heeft :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:23:
[...]
Hij is partner en daarmee mede eigenaar van het bedrijf. Het bedrijf is blijkbaar iets van 25 miljoen waard. Dat eigendom gaat niet automatisch naar de andere twee partners, maar naar de erfgenamen (tenzij hij HHM in zijn testament gezet heeft :P).
Ligt er waarschijnlijk maar net aan of het gaat om een zelfmoord of niet, als dat bewezen kan worden dan krijgt hij het geld vast niet. Daarnaast is HHM misschien wel voor zoiets verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
JvS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:23:
[...]
Als hij bewust iemand in zijn testament heeft opgenomen, dan vermoed ik dat het zijn ex-vrouw Rebecca zal zijn, aangezien duidelijk is dat hij nog heel veel om haar geeft... eigenlijk ook de enige persoon die hij blijkbaar echt respecteert en zichzelf niet als 'beter' ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:26:
[...]

Ligt er waarschijnlijk maar net aan of het gaat om een zelfmoord of niet, als dat bewezen kan worden dan krijgt hij het geld vast niet. Daarnaast is HHM misschien wel voor zoiets verzekerd.
:? Hij is gewoon eigenaar. Je verliest je eigendom niet als je dood gaat, dat gaat over op erfgenamen. Waarom denk je dat dat eigendomdeel van een zaak zomaar verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:29:
[...]

:? Hij is gewoon eigenaar. Je verliest je eigendom niet als je dood gaat, dat gaat over op erfgenamen. Waarom denk je dat dat eigendomdeel van een zaak zomaar verdwijnt?
Uiteraard verdwijnt dat niet, maar als je er even op zoekt in Google dan zie je dat in veel gevallen het eigendom in de vorm van aandelen naar de mensen gaan die achterblijven, dat heeft niet direct financiële consequenties voor het bedrijf. Ook zijn er zat constructies die een bedrijf kan hebben die ervoor zorgt dat bij het overlijden van een eigenaar/partner niet gelijk zo'n deel van het bedrijf weg valt of het bedrijf niet ineens voor de helt in handen valt van iemand die toevallig de erfenis krijgt van de overledene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

M a r c o schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:17:
Het feit dat hij nu de goede naam van Jimmy McGill kapot gemaakt heeft, geeft juist de reden aan waarom hij de naam Saul Goodman gaat gebruiken denk ik.
Saul Goodman > Its all Good Man

Meest hilarische moment van het hele seizoen _/-\o_

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vraag me af of Chuck Jimmy ooit uit zijn testament heeft geschrapt hoor.

Tot aan de zaak bij de bar was Chuck weliswaar niet blij met Jimmy als advocaat en probeerde hij hem tegen te werken, maar op persoonlijk vlak haatte hij Jimmy volgens mij niet. Na de cijferwisseltruc verschoof Chuck's focus naar het aantonen van de fraude.

Na de rechtszaak leek Chuck zich te beseffen dat zijn aandoening geestelijk was en ging zijn aandacht uit naar zijn herstel.

Dat ging eigenlijk prima, totdat Jimmy langskwam voor een lijmpoging. Nog dezelfde avond kreeg Chuck weer last van zijn aandoening, en dat bleef zijn enige bezigheid tot zijn dood, ongeveer een dag later.

Het zou wel een interessante verhaallijn kunnen worden als Chuck's deel van HHM nu overgaat op Jimmy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Destianto schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:44:
[...]

Saul Goodman > Its all Good Man

Meest hilarische moment van het hele seizoen _/-\o_
Was vooral seizoen toch ook al? :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

miicker schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Hoezo? Hij is overleden, heeft wssl niets getekend o.i.d. dus HHM is hem ook niets verschuldigd denk ik zo. Of hij dat geld nu wel of niet heeft gekregen, of nog gaat krijgen, maakt verder voor de verhaallijn van Jimmy weinig uit in ieder geval.
Nou dat hangt er dus helemaal van af of Jimmy het zou erven van hem.
Ik denk dat het voor de rest van het verhaal veel uitmaakt of hij Jimmy blut of rijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Toch niet het einde wat ik had gekozen als ik een einde wilde maken aan mn leven : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16:28
Alleen wat deed Jimmy in die cutscene met het stopcontact?
Heeft hij dat onvindbare stroomgebruikertje geplaatst in het huis van Howard, waar hij helemaal gek van werd?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
RocketKoen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:11:
Alleen wat deed Jimmy in die cutscene met het stopcontact?
Heeft hij dat onvindbare stroomgebruikertje geplaatst in het huis van Howard, waar hij helemaal gek van werd?
Ik kan mij helemaal niet meer herinneren of er in dit seizoen een onvindbaar stroomverbruikertje is geplaatst.. Kan iemand mij helpen? Ik verwacht dat ze in de eerste aflevering een brandweerman laten zien die naar Jimmy toe loopt en zegt, 'we found this in the fire' met dat apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 16:28
Rule schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:23:
[...]

Ik kan mij helemaal niet meer herinneren of er in dit seizoen een onvindbaar stroomverbruikertje is geplaatst.. Kan iemand mij helpen? Ik verwacht dat ze in de eerste aflevering een brandweerman laten zien die naar Jimmy toe loopt en zegt, 'we found this in the fire' met dat apparaatje.
*ik bedoelde het huis van Chuck*

Maar als Chuck gek begint te worden van die meter die blijft lopen, zie je een korte scene waar Jimmy stiekem een stopcontact openschroeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
RocketKoen schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:35:
[...]

*ik bedoelde het huis van Chuck*

Maar als Chuck gek begint te worden van die meter die blijft lopen, zie je een korte scene waar Jimmy stiekem een stopcontact openschroeft.
Dat was ook gewoon Chuck die een stopcontact aan het slopen was?

Zeer onlogisch als Jimmy zoiets zou doen. Jimmy heeft al gewonnen in de rechtzaak, en door heel het seizoen zie je dat hij persoonlijk nog veel om Chuck geeft. Hij doet zelfs zijn mobiel weer in de postbus, terwijl hij ook al weet dat het Chuck in principe niet fysiek schaadt. Wat voor baat heeft het voor Jimmy om zijn broer nog meer de kwetsen? Nee, dat ligt totaal niet in zijn aard.

Ook de suggestie hierboven dat het bezoek met Jimmy de trigger is voor Chuck's madness vind ik niet helemaal juist. Ik denk dat het verliezen van HHM de grootste factor is; de advocatuur was zijn hele leven; verder heeft hij simpelweg niets meer. Zijn harde afwijzing van Jimmy was dan ook het verbranden van het laatste schip; hij houdt de laatste persoon die nog om hem geeft op afstand, om vervolgens door te draaien. Ik denk ook dat het terugkeren van zijn ziekte de aanleiding is tot de zelfmoord; hij heeft niets meer om voor de leven (geen familie, geen werk), alleen de dagelijkse kwelling van zijn psychische stoornis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
@RocketKoen Dat doet Chuck gewoon zelf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik dacht al hoe heb ik dat kunnen missen, maar dat was Chuck zelf inderdaad.
Viccers schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Ook de suggestie hierboven dat het bezoek met Jimmy de trigger is voor Chuck's madness vind ik niet helemaal juist. Ik denk dat het verliezen van HHM de grootste factor is; de advocatuur was zijn hele leven; verder heeft hij simpelweg niets meer. Zijn harde afwijzing van Jimmy was dan ook het verbranden van het laatste schip; hij houdt de laatste persoon die nog om hem geeft op afstand, om vervolgens door te draaien. Ik denk ook dat het terugkeren van zijn ziekte de aanleiding is tot de zelfmoord; hij heeft niets meer om voor de leven (geen familie, geen werk), alleen de dagelijkse kwelling van zijn psychische stoornis.
Precies dit. Die zelfmoord had in mijn ogen weinig te maken met het binnenkomen van Jimmy. Het kan wel belangrijk zijn voor Jimmy's verhaallijn, waarbij hij zal denken dat het de trigger is geweest.

[ Voor 86% gewijzigd door miicker op 22-06-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
"zelfmoord" Letterlijk het enige wat we weten is dat hij iets in de fik steekt. Even geen conclusies trekken die totaal geen onderbouwing hebben. Het kan net zo goed zijn dat hij:

1.) Verzekerings geintje probeert uit te halen
2.) Zo aandacht wil krijgen/zielig gevonden wil worden, want degenen die dat deden is hij kwijt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:41:
"zelfmoord" Letterlijk het enige wat we weten is dat hij iets in de fik steekt. Even geen conclusies trekken die totaal geen onderbouwing hebben. Het kan net zo goed zijn dat hij:

1.) Verzekerings geintje probeert uit te halen
2.) Zo aandacht wil krijgen/zielig gevonden wil worden, want degenen die dat deden is hij kwijt.
https://www.serietotaal.n...terug-in-better-call-saul
spoiler:
Om maar met de deur in huis te vallen: Chuck (Michael McKean) keert niet terug. Aan Deadline legt producent Peter Gould het volgende uit: “We zijn nog niet begonnen met het vierde seizoen, dus het is moeilijk om definitief te zijn. Maar het ziet er wel naar uit. En ik denk dat het wat raar zou zijn als we deze opbouw zouden hebben en zo zouden eindigen en er dan achter komen dat hij op het laatste moment ontsnapt is.”

Zelfmoord zou het meest logisch zijn. Geld is geen issue dus mochten ze een andere weg behandelen zou dit zeer ongeloofwaardig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:56:
[...]

https://www.serietotaal.n...terug-in-better-call-saul
spoiler:
Om maar met de deur in huis te vallen: Chuck (Michael McKean) keert niet terug. Aan Deadline legt producent Peter Gould het volgende uit: “We zijn nog niet begonnen met het vierde seizoen, dus het is moeilijk om definitief te zijn. Maar het ziet er wel naar uit. En ik denk dat het wat raar zou zijn als we deze opbouw zouden hebben en zo zouden eindigen en er dan achter komen dat hij op het laatste moment ontsnapt is.”

Zelfmoord zou het meest logisch zijn. Geld is geen issue dus mochten ze een andere weg behandelen zou dit zeer ongeloofwaardig worden.
Zucht.. hij overleefd het, wordt als geestelijk niet competent gezien en opgenomen. *poof* uit de serie verdwenen. Zijn genoeg andere opties

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Klopt, er zijn een aantal redenen om het als ongeluk er uit te laten zien volgens mij:
1) Verzekering, omdat hij het huis net heeft gesloopt met zijn acties maar hij heeft geld zat straks, dus waarom zou hij)
2) Zelfmoord, bij duidelijke zelfmoord wordt zijn levensverzekering/erfenis niet uitgekeerd volgens mij.
3) Hij wil niet dat jimmy zich schuldig voelt over zijn zelfmoord.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het voelde voor mij iets teveel als "fuck hij moet de serie uit dus laten we er maar wat van maken mensen!" :-( erg jammer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Of je maakt het niet onnodig zo ontzettend complex en ziet het gewoon voor wat het is: Chuck heeft een gigantische breakdown en ziet het niet meer zitten omdat hij niets en niemand meer heeft en pleegt zelfmoord.

Wat mij betreft ook niet meer dan logisch, de hele Chuck verhaallijn was ook al wel een beetje klaar en was eigenlijk alleen maar irritant aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Angeloonie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:03:
Of je maakt het niet onnodig zo ontzettend complex en ziet het gewoon voor wat het is: Chuck heeft een gigantische breakdown en ziet het niet meer zitten omdat hij niets en niemand meer heeft en pleegt zelfmoord.
Maar we hebben het wel over Vince Gilligan en kornuiten, daar verlopen verhaallijnen nooit eenvoudig, overal zit wat achter.

Juist daarom is het een hele goeie cliffhanger... het kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
corset schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:59:
[...]

Zucht.. hij overleefd het, wordt als geestelijk niet competent gezien en opgenomen. *poof* uit de serie verdwenen. Zijn genoeg andere opties
Er staat op internet een interview met de schrijvers en deze bevestigen dat er voor Chuck nog geen definitief verhaal in de maak is, dus het kan alle kanten nog op. Sterker nog, de verhaallijnen voor een seizoen 4 zijn ook nog niet bekend.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MicGlou schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Maar we hebben het wel over Vince Gilligan en kornuiten, daar verlopen verhaallijnen nooit eenvoudig, overal zit wat achter.
Ja want zie alle speculatie over het vastzitten van Kim bij die oliepomp :P Hele theorieen en uiteindelijk was het niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Angeloonie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Ja want zie alle speculatie over het vastzitten van Kim bij die oliepomp :P Hele theorieen en uiteindelijk was het niets :+
Niets?... die scene was een duidelijk voorbode naar wat er later ging gebeuren.

En uiteraard moet je ook niet overal wat achter zoeken, maar die laatste scene van dit seizoen kan je moeilijk van zeggen dat het weinig betekent en roept vanzelfsprekend allerlei vragen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Angeloonie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:03:

Wat mij betreft ook niet meer dan logisch, de hele Chuck verhaallijn was ook al wel een beetje klaar en was eigenlijk alleen maar irritant aan het worden.
Of je stopt met denken dat alles gelijk 100% zeker is en dat wat de "fans" denken ook de weg de waarheid en het licht is ;)

Zo kan je van allebei de kanten doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Laatst online: 19:30
We gaan het volgend seizoen zien. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Oh sjit, besef nu pas dat seizoen over is en we weer lang moeten wachten :(

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

corset schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:03:
Het voelde voor mij iets teveel als "fuck hij moet de serie uit dus laten we er maar wat van maken mensen!" :-( erg jammer
Ja ben ik wel mee eens, zeker omdat ze best wel wat tijd hebben gestoken in hem op het oog weer beter te laten worden.
Om hem eigenlijk in 5 minuten helemaal in elkaar te zien vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
Ik heb gisteren de laatste drie afleveringen eindelijk kunnen kijken.
spoiler:
Eindelijk kunnen zien hoe Don Hector in zijn rolstoel terecht gaat komen. Flinke spanningsboog wel, tussen Nacho en de Don.
Ik had ook het ongeluk van Kim niet helemaal verwacht. Wel heel goed in beeld gebracht, van rijden en in gedachten zijn naar BAM! airbag in je gezicht.

Al met al een tof seizoen, waarin steeds meer van Saul te zien is. Qua spanning en opbouw nog steeds een beetje in dezelfde stijl als Breaking Bad, wat ik persoonlijk wel heel fijn vind.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
Geloof niks van dat Chuck terug komt in seizoen 4, uiteraard gaan we het volgend jaar wel zien maar toch.

spoiler: title
Je ziet aan de opbouw dat hij er een einde aan breit as in suicide. Het continu getik aan de tafel komt toch totaal over als 'Ik heb er geen zin meer in, laat het eindigen'
Leuk al die theorieën maar nergens voelt het als; geld van verzekering innen of de zielenpoot willen uithangen of wat dan ook + de makers schemeren genoeg door, bevestigen het min of meer -> “We zijn nog niet begonnen met het vierde seizoen, dus het is moeilijk om definitief te zijn. Maar het ziet er wel naar uit. En ik denk dat het wat raar zou zijn als we deze opbouw zouden hebben en zo zouden eindigen en er dan achter komen dat hij op het laatste moment ontsnapt is.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is dat opeens met spoiler tags sinds de laatste aflevering?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kenneth schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:37:
Wat is dat opeens met spoiler tags sinds de laatste aflevering?
Geen idee, ik stel voor dat we bizarre theorieën zonder onderbouwing gewoon in spoiler tags doen. Hoeven we niet constant die onzin "zelfmoord is 120% zeker want als ik mijn TV lik terwijl de scene er is voel ik dat Jomanda aan mij doorgeeft dat het zo is" opties te horen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat hij wordt ontvoerd door aliens zou zonder onderbouwing zijn. Na zijn mentale breakdown en brandstichting denken aan zelfmoord is niet zonder onderbouwing, dat is een vrij logisch denkpatroon voor de meeste mensen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
Ach het is ook nooit goed :P We doen het voor de mensen die wellicht nog laatste aflevering moeten kijken maar toch niet kunnen laten en rondneuzen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:34
Simpel, ik heb er zelf ook een schurfthekel aan als ik op een topic kom alwaar niets tussen tags staat.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51

Spooksel

Spooksel!

BigF25 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:48:
Ach het is ook nooit goed :P We doen het voor de mensen die wellicht nog laatste aflevering moeten kijken maar toch niet kunnen laten en rondneuzen hier :+
cri0s schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:14:
Simpel, ik heb er zelf ook een schurfthekel aan als ik op een topic kom alwaar niets tussen tags staat.
Dus? Kunnen we aub niet _weeeeeeeeeeeeeeeer_ die discussie starten en gewoon voor lief nemen dat in het algemeen dit soort topics op GoT aanhouden dat er GEEN spoiler blokken gebruikt worden voor materiaal dat reeds uitgezonden is?

Seriously, wil je jezelf niet spoileren? Kijk dan gewoon eerst die afleveringen en kom dan pas mee ouwehoeren hier, easy peasy.

[ Voor 41% gewijzigd door Spooksel op 22-06-2017 16:28 ]

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Laatste aflevering uitgezonden? Dan zijn spoiler tags onnodig. Staat onder menig serie topic.
Dus a.u.b. ophouden met die onzin.

Overigens denk ik wel degelijk aan zelfmoord bij Chuck. Alles wijst daar op.
Ontslag bij HHM, en de enige persoon die tegen hem opkeek had erzelfs zijn eigen spaarrekening voor over om van hem af te komen. Dat is natuurlijk een enorme trap na.
Tot overmaat van ramp komt zijn ziekte weer terug, en de wanhoop drijft hem er toe om zijn hele huis te slopen. En dan beseft hij wederom dat het allemaal tussen de oren zit.
Jimmy heeft overduidelijk medelijden met Chuck. En dat wil Chuck niet. Die wil respect, en mensen die tegen hem op kijken. Ook Jimmy kijkt neer op Chuck en dat is echt de laatste doodsteek.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Spooksel schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:28:
[...]

[...]

Dus? Kunnen we aub niet _weeeeeeeeeeeeeeeer_ die discussie starten en gewoon voor lief nemen dat in het algemeen dit soort topics op GoT aanhouden dat er GEEN spoiler blokken gebruikt worden voor materiaal dat reeds uitgezonden is?

Seriously, wil je jezelf niet spoileren? Kijk dan gewoon eerst die afleveringen en kom dan pas mee ouwehoeren hier, easy peasy.
Ik ben het met je eens dat mensen er rekening mee moeten houden dat er hier dingen over recente afleveringen gepost worden en er dus een kans is dat ze spoilers tegenkomen. Ik kijk hier zelf ook nooit zolang ik een aflevering niet gezien heb, omdat ik niet het risico wil lopen om tegen een spoiler aan te lopen.

Alleen ik vraag me wel oprecht af wat het probleem is van het klikken op een spoilerblok? Niet om een discussie op te rakelen of zo, maar er zijn maar enkele mensen hier die het doen en af en toe zo'n blokje aanklikken lijkt me niet zo'n ramp?

Overigens gisteren de laatste twee afleveringen gekeken en voor mij is dit een van de beste series qua gevoel voor detail, verhaal, acteerwerk en shots. Ik kan echt genieten van de serie en baal er nu ook weer van dat de serie is afgelopen en we niet weten wanneer we weer kunnen genieten van seizoen 4. Mij lijkt het wel redelijk duidelijk dat Chuck doodgaat, dus ik ben erg benieuwd wat we volgend seizoen kunnen verwachten en wat de impact hiervan gaat zijn op Jimmy en HHM (misschien zien we van die laatste niks meer, maar dat lijkt me sterk). Verder erg nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met Kim (en haar relatie met Jimmy) en vooral het Gus, Hector, Nacho en Mike gedeelte. Baalde er een beetje van dat Mike zo weinig aan bod kwam de laatste twee afleveringen (alhoewel de scene met Lydia wel weer genieten was), maar desondanks toch weer erg genoten van de finale.

Vond de laatste twee afleveringen trouwens wel een tikkie deprimerend en triest. Heel het gedoe met de oudjes en Jimmy zijn rol hierin, Kim die een ongeluk kreeg en natuurlijk het einde met Chuck; tamelijk triest allemaal. Nou past dit waarschijnlijk wel in de serie en bij het personage Jimmy/Saul, want echt voorspoed heeft hij natuurlijk nagenoeg niet in zijn leven.

[ Voor 44% gewijzigd door dvd-linden op 22-06-2017 16:57 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Laatst online: 14:22
Er is een BCS Season 3 Exit Interview met de schrijvers op internet verschenen, erg grappig om te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 22-06-2017 16:49 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Nyarlathotep schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:37:
Laatste aflevering uitgezonden? Dan zijn spoiler tags onnodig. Staat onder menig serie topic.
Dus a.u.b. ophouden met die onzin.
Maar wat voor een nut heeft een spoiler tag dan? Want op een enkele uitzondering daargelaten is het altijd al uitgezonden... of in de bioscoop te zien.

Duidelijk is dat de meningen daarover verdeeld zijn, sommigen stellen het op prijs... anderen weer niet. Omdat jij het onnodig vind maakt het nog geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:00

s0kkie

Cowabunga

Ik zag ook in dit topic dat er iets met Chuck gebeurd maar het was mijn eigen schuld dat ik hier kwam zonder eerst te kijken.
Gelukkig de manier waarop wist ik niet dus dat was verrassend. Maar ik denk dat Chuck niet dood is... nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Maar wat voor een nut heeft een spoiler tag dan? Want op een enkele uitzondering daargelaten is het altijd al uitgezonden... of in de bioscoop te zien.

Duidelijk is dat de meningen daarover verdeeld zijn, sommigen stellen het op prijs... anderen weer niet. Omdat jij het onnodig vind maakt het nog geen onzin.
Gross van de mensen is het er over eens dat spoiler tags bij een uitgezonden aflevering niet nodig zijn, sterker nog het ziet er allemaal slecht uit en zou dan niet toegestaan moeten zijn. Spoiler tags zijn bij sommige series nodig (bijvoorbeeld Game of Thrones) omdat daar nog al eens informatie uit de boeken aangehaald werd (toen de boeken nog voorliepen op de serie). Daarnaast zijn spoiler tags noodzakelijk bij uitgelekte informatie of afleveringen. Bij uitgezonden afleveringen niet.

Als ik weer dat er een aflevering is uitgezonden en ik wil geen spoilers lezen kijk ik niet in een topic over de betreffende serie tot ik de aflevering gezien heb. Zo zijn de regels in 99% van de serie topics hier op GoT en zo zou het ook overal zo moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spoiler tags zijn onnodig en irritant als het gaat over informatie uit reeds uitgezonden afleveringen. Dat is mijn uitspraak en daarmee moet u het doen. Over de uitspraak kan niet hier worden gecorrespondeerd - eventueel wel in het terugkoppelingstopic maar ik denk niet dat de uitkomst van de zoveelste discussie over dit onderwerp een andere uitslag zal geven. Kunnen we nu verder weer on topic?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

*knip* genoeg met de discussie over spoilers. Dat je pas later mijn modbreak zag is slechts deels een excuus... Je excuses zorgen er wel voor dat ik er geen notitie van maak, maar je had de post ook zelf kunnen verwijderen nadat je mijn modbreak wel had gezien.

[ Voor 100% gewijzigd door Mx. Alba op 23-06-2017 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat ik trouwens grappig vond... Je zag dus aan het einde Chuck zijn huis in brand steken. Toen verdween de aftiteling van BCS naar een PIP linksboven, en aan de rechterkant suggereerde Netflix dat ik misschien wel naar een stand-up comedy zou willen kijken... genaamd Man On Fire. :D

En ik zit me nu mijn hersens te breken of Chuck nou wel of niet voorkwam in BB. Er werd wel regelmatig aan hem gerefereerd maar ik kan me niet herinneren dat ik hem echt gezien heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 23-06-2017 09:16 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:23:
En ik zit me nu mijn hersens te breken of Chuck nou wel of niet voorkwam in BB. Er werd wel regelmatig aan hem gerefereerd maar ik kan me niet herinneren dat ik hem echt gezien heb.
Chuck is nooit in BrBa voorgekomen, er is alleen een paar keer naar hem gerefereerd maar (volgens mij) nog niet eens bij naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Dat is met wel meer karakters zo. Nacho bijvoorbeeld, nooit in BrBa gezien... wel bij naam genoemd een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wanneer wordt er dan gerefereerd aan chuck in bb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:40:
Vraag ik me inderdaad ook af, kan ik me niet herinneren (nu kan dat komen omdat het al jaren geleden is dat ik BB gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:43

-tom-562

Oliesjeik

MicGlou schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Niets?... die scene was een duidelijk voorbode naar wat er later ging gebeuren.

En uiteraard moet je ook niet overal wat achter zoeken, maar die laatste scene van dit seizoen kan je moeilijk van zeggen dat het weinig betekent en roept vanzelfsprekend allerlei vragen op.
Er kwamen hier theorieën voorbij dat ze de zaak ging verliezen omdat ze een plank had verplaatst. Dat bedoelt hij denk ik met 'hele theorieën' :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
-tom-562 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Er kwamen hier theorieën voorbij dat ze de zaak ging verliezen omdat ze een plank had verplaatst. Dat bedoelt hij denk ik met 'hele theorieën' :P
Ahh... die was ik alweer vergeten 8)7
JvS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:40:
Saul heeft het een keer met Walt over hoe hij aan zijn naam komt en legt dan heel kort uit waarom hij zich niet bij zijn eigen naam noemt... het is een vrij summier moment en een lichte referentie, zonder naam etc.

[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 23-06-2017 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MicGlou schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:58:
[...]

Saul heeft het een keer met Walt over hoe hij aan zijn naam komt en legt dan heel kort uit waarom hij zich niet bij zijn eigen naam noemt... het is een vrij summier moment en een lichte referentie, zonder naam etc.
Dan zegt-ie dat de Joodse naam het goed doet bij de homeboys voor zover ik het me herinner (dit voorjaar BB nog een keer gekeken :P). Hoe refereert dat naar Chuck? Of heb jij het over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

JvS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Dan zegt-ie dat de Joodse naam het goed doet bij de homeboys voor zover ik het me herinner (dit voorjaar BB nog een keer gekeken :P). Hoe refereert dat naar Chuck? Of heb jij het over iets anders?
Ik kan het me inderdaad ook helemaal niet herinneren. En in BrBa wordt er inderdaad gezegd dat hij een Joodse naam koos omdat dat het goed doet bij zijn doelgroep. Maar in BCS zie je dus dat hij die naam voor het eerst gebruikt voor zijn "reclamebedrijfje", omdat het klinkt als 's all good, man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kenneth schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:44:
Dat hij wordt ontvoerd door aliens zou zonder onderbouwing zijn. Na zijn mentale breakdown en brandstichting denken aan zelfmoord is niet zonder onderbouwing, dat is een vrij logisch denkpatroon voor de meeste mensen.
Ja, want suicidale mensen doen dat gewoon... Sorry maar in BCS wordt er wel wat beter omgegaan met dit soort gedachten dan "lol opeens wil hij dood!".

Er zijn al veel vaker fan theorieën geopperd hier die totaal nergens op slaan, dus ga nou niet opeens weer een theorie als een nieuwe religie zien.

Het zou goed kunnen dat het zo is, maar een beetje kritisch kijken mag echt wel
But this is a long-winded way of also saying that the season four writers room has not opened as yet, so anything that wasn't on the screen is still fair game in my book.
Hell, hier geven ze zelf aan dat ze het niet weten. Maar gelukkig weten de fans het beter 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door corset op 23-06-2017 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:14:
Hell, hier geven ze zelf aan dat ze het niet weten. Maar gelukkig weten de fans het beter 8)7
Wat is er mis mee dat fans hierover speculeren/fantaseren? Dat is juist het mooie van een dergelijke serie, het zet mensen aan het denken, het prikkelt. Je doet alsof het een schande is... laat ze lekker, daar hoef je niet zo lullig om te doen.
JvS schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Ik ben er ook niet helemaal zeker van... ik zou het eens terug moeten kijken. Sowieso wordt er heel weinig over zijn achtergrond in BrBa verteld.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 23-06-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MicGlou schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Wat is er mis mee dat fans hierover speculeren/fantaseren? Je doet alsof het een schande is... laat ze lekker.
Dat mag gerust, maar het niveau "Hij gaat dood en zelfmoord is 120% een feit en er is niks fouts aan" is gewoon niet handig. Met een theorie moet je de opties open houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:13:
[...] Maar in BCS zie je dus dat hij die naam voor het eerst gebruikt voor zijn "reclamebedrijfje", omdat het klinkt als 's all good, man :D
Volgens mij werd de naam Saul Goodman ook eerder gebruikt, waar hij een oplichtertje is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F_J_K schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Volgens mij werd de naam Saul Goodman ook eerder gebruikt, waar hij een oplichtertje is.
Inderdaad, in het stuk van slippin' jimmy wordt het al uitgelegd/gebruikt. Het is echter pas weer bij het reclamebedrijfje dat de naam weer boven komt drijven in zijn "professionele" cariere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Ja, want suicidale mensen doen dat gewoon... Sorry maar in BCS wordt er wel wat beter omgegaan met dit soort gedachten dan "lol opeens wil hij dood!".

Er zijn al veel vaker fan theorieën geopperd hier die totaal nergens op slaan, dus ga nou niet opeens weer een theorie als een nieuwe religie zien.

Het zou goed kunnen dat het zo is, maar een beetje kritisch kijken mag echt wel

[...]

So is Chuck dead?

Unfortunately, all signs point to yes. When asked if Chuck was definitely gone, Michael McKean told the New York Times that he was sure Chuck was a goner. “I am… I think it was a pretty good move on their part. I don’t know what the emotional repercussions are going to be for Jimmy. I’m eager to find out, and I’m going to be watching along with everybody else.”

Showrunner Peter Gould was a little more vague about Chuck’s fate, but seemed to echo the finality of the scene: “I don’t want to define anything more than what’s on screen… We try to play fair with the audience, and I think it’s — what you see is what you get. This is a guy that’s in this house that’s filled with these lanterns with flammable fuel. And he’s got stacks of newspaper and books all around him. So, really, it doesn’t look too good.”

Will Michael McKean return to Better Call Saul?

Luckily for us, it seems like he will. “I know they want to bring me in for some flashbacks this coming season,” said McKean. “We’re not done with the character Chuck McGill,” Gould emphasized. “But on our show, that could mean a lot of things, because we have the ability to go back and forth in time… It really looks bad for Chuck, to me, and I think that there has to be some consequences, for sure, to what happened. The big piece of suspense for me is not necessarily just what happened to Chuck, but what’s going to happen to Jimmy when he finds out what’s happened. I think that’s the great piece of suspense for me.”
theorieën die nergens op slaan het meest logisch is hij is dood, maar goed met flashbacks kunnen we hem altijd terug zien.

Ben benieuwd naar jouw theorieën hoe ze verder willen gaan als hij nog in leven is?

Wat voegt hij nu nog toe? Hij lijkt me behoorlijk uitgeschakeld ivm interessante scenarions. Zijn dood met evt testament zo kan je howard ook nog betrekken in het nieuwe seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:
[...]

[...]

theorieën die nergens op slaan het meest logisch is hij is dood, maar goed met flashbacks kunnen we hem altijd terug zien.

Ben benieuwd naar jouw theorieën hoe ze verder willen gaan als hij nog in leven is?

Wat voegt hij nu nog toe? Hij lijkt me behoorlijk uitgeschakeld ivm interessante scenarions. Zijn dood met evt testament zo kan je howard ook nog betrekken in het nieuwe seizoen.
But this is a long-winded way of also saying that the season four writers room has not opened as yet, so anything that wasn't on the screen is still fair game in my book.
Ze spreken zichzelf graag tegen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Dat mag gerust, maar het niveau "Hij gaat dood en zelfmoord is 120% een feit en er is niks fouts aan" is gewoon niet handig. Met een theorie moet je de opties open houden
Helemaal eens, dat spreek ik geheel ook niet tegen... het is de manier waarop je dat probeert over te brengen wat imo niet heel handig en vriendelijk overkomt. Als iemand nou voor zichzelf heeft bedacht dat hij dood is... prima toch? Mag je het niet mee eens zijn, maar het geheel verwerpen door te zeggen 'dat het nergens op slaat' etc. geeft de goede discussie een wat lelijke toon.

Ik denk nl. ook dat dit het einde van Chuck is in zoverre dat hij dood is, maar ik denk niet dat hij niet meer terugkomt... ze gaan hem denk ik op een andere manier erin verwerken.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 23-06-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MicGlou schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:23:
[...]

Helemaal eens, dat spreek ik geheel ook niet tegen... het is de manier waarop je dat probeert over te brengen wat imo niet heel handig en vriendelijk overkomt. Als iemand nou voor zichzelf heeft bedacht dat hij dood is... prima toch? Mag je het niet mee eens zijn, maar het geheel verwerpen door te zeggen 'dat het nergens op slaat' etc. geeft de goede discussie een wat lelijke toon.
Omdat de toon van de opmerkingen hier ervan uit gaan dat het 100% zeker is. Wat gewoon nergens op slaat. Dat bedoel ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze opeens een totaal andere kant opgaan. Genoeg manieren te bedenken waardoor hij de serie uit gaat.

Maar ja, met Chuck zou het de meest cheap ending zijn, wat me niet zou verbazen met hoe onzinnig slecht het verhaal is gedaan van hem.

Tijdlijn chuck:

Plat tijdens kopieerwinkel -> ruzie -> rechtzaak inzinking -> poof opeens genezen van alles in een zeer korte tijd -> terugval -> einde Chuck.

Ik vond de storyline wel geinig, maar het verhaal sloeg soms echt onzinnige stukken over om het daarna vol te gooien met nutteloze filler :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Omdat de toon van de opmerkingen hier ervan uit gaan dat het 100% zeker is. Wat gewoon nergens op slaat. Dat bedoel ik. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze opeens een totaal andere kant opgaan. Genoeg manieren te bedenken waardoor hij de serie uit gaat.
Toch niets mis mee als anderen daar zo zeker over zijn? Kan op net zoveel slaan als een andere uitkomst.

En dat hij dood zou zijn hoeft helemaal geen goedkoop einde te zijn, want Chuck kan ook zo zijn 'bommetjes' hebben gelegd die nog een aardige twist aan het geheel kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
corset schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:35:
[...]
Tijdlijn chuck:

Plat tijdens kopieerwinkel -> ruzie -> rechtzaak inzinking -> poof opeens genezen van alles in een zeer korte tijd -> terugval -> einde Chuck.
Genezen was hij sowieso niet. Genoeg momenten gezien dat hij zich groter voordeed dan dat hij was en dat hij, zodra hij weer alleen was, terug moest vallen op de oefeningen die hij van die arts gekregen had. Dat er verbetering in zat was zeker duidelijk, maar genezen wil ik het zeker niet noemen; het bleef een struggle.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste