Karel V schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:33:
[...]
Ik vermoed dat de komst van Jimmy en het zoeken van Chuck naar dat elektrisch apparaat met elkaar te maken hebben. Zou Jimmy de opnamebandjes verwisseld hebben? Mike heeft in die deurpost volgens mij nog iets weggewerkt.
Daarmee blijft het de vraag of Chuck echt dood is. Voor een suïcide doet hij wel heel erg zijn best om het op een ongeluk te laten lijken. Aan de andere kant had ik niet het gevoel dat hij echt niet om Jimmy geeft. Vond hij zichzelf te hard tegen Jimmy en werd hij gek van zijn stoornis? Of heeft hij nu alles scherp door en speelt hij een nieuwe zet uit? Beide opties zijn mogelijk.
Gus kijkt dwars door Nacho heen. Die blik van Gus, het opzichtig zoeken naar die pillen en het vermoedelijk doosje verwisselen geven aan dat Gus meer gezien heeft dan de bedoeling was.
Kim is goed op de hoogte van Jimmies praktijken. Zou dat de weerspiegeling van die grafiek/lijn symboliseren in die eindscene van hun oude praktijk? Jimmy de onderwereld en zij de bovenwereld.
Spoiler tags zijn nergens voor nodig. Ik denk dat Chuck uiteindelijk alles te snel gewild heeft (waar de dokter hem ook voor waarschuwde). Mike heeft niets met de deurpost gedaan. Jimmy heeft de bandjes niet omgewisseld, dat zou echt nergens op slaan.
Mike was daar om foto's te maken, remember? En die rechtszaak was al lang verleden tijd. Daarbij, als Chuck dood wilde, dan heeft hij het niet expres op een ongeluk doen lijken, dit was waarschijnlijk voor hem de makkelijkste manier.
Ik dacht trouwens zelf dat hij telkens in de muur een gat zou maken, en dan een kabel zou pakken waar stroom op stond en zo dood zou gaan.
Gus wist waarschijnlijk allang via Mike dat Nacho dit ging doen, en anders weet hij het nu inderdaad. Vond het trouwens wel een mooi moment dat Nacho met het pistool Hector wilde vermoorden en dat die andere gast zei "Good, you got my message".
En over die grafiek/lijn: er zal waarschijnlijk een dubbele boodschap in zitten maar het is gewoon de W van Wexler en de M van McGill.
Alex) schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:50:
[...]
Die deal is er doorheen. In de vorige aflevering zag je hoe Jimmy dat voor elkaar heeft gekregen, en in deze aflevering hoe hij probeerde de gevolgschade van z'n acties te beperken.
Ik weet het niet zeker, maar het kwam in deze aflevering juist meer op mij over dat dat oude vrouwtje nu terug zou komen op de deal en het dus niet door gaat voor Jimmy.
Edit:
Trouwens, ik dacht het vorige aflevering al, maar nu is het overduidelijk: Kim die gaat hier blijvend hersenletsel aan overhouden waardoor ze waarschijnlijk uiteindelijk haar beroep niet meer zal kunnen uitoefenen. Tenminste, dat is mijn voorspelling.
[
Voor 14% gewijzigd door
miicker op 20-06-2017 23:58
]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.