Ik heb via belsimpel.nl een nieuwe Galaxy S6 gekocht. Spijtig genoeg bleek al gauw waarom hij daar wat goedkoper was dan bij een aantal andere aanbieders: alles staat standaard in het Hongaars! Tot de APN's aan toe. Hoe irritant. Maar goed, op zich is dat wel op te lossen.
Nu ben ik het toestel aan het instellen. Ik heb encryptie aangezet. Bij het instellen stond dat je een wachtwoord moest aanmaken, dat gebruikt wordt bij elke keer dat je het toestel aanzet of reboot. Dat heb ik dus gedaan.
Alleen kan ik nu mijn vergrendelscherm niet meer instellen op 'patroon' (of wat anders). Dat had ik niet uit de uitleg begrepen. Alle opties behalve 'wachtwoord' en 'vingerafdruk' zijn grijs.
Is er een mogelijkheid om het toestel encrypted te gebruiken, maar het wachtwoord alleen met (re)booten te gebruiken? Dus bij gewoon ontgrendelen een patroon te kunnen gebruiken? (Vingerafdruk gebruik ik niet.)
Encryptie op je toestel is wel leuk, maar als je bij elke keer dat je hem uit je broekzak haalt, eerst een zesletterig wachtwoord moet invullen, is het nogal onpraktisch allemaal.