Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niets aan de hand toch? 1e kwartaal duurt nog ruim 6 weken. Om die belofte waar te kunnen maken moet de release voor een van de S6 varianten starten op of voor 31 maart.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:17
AllSeeyinEye schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:56:
Niets aan de hand toch? 1e kwartaal duurt nog ruim 6 weken. Om die belofte waar te kunnen maken moet de release voor een van de S6 varianten starten op of voor 31 maart.
Aan de hand niet nee, zo erg is het niet. Had hiervoor altijd HTC's en die waren toch wel een stukje sneller dan Samsung voor de modellen die ik toen had, terwijl ik juist dacht dat Samsung sneller zou zijn. Het is ook geen ramp natuurlijk....

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:32

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Lees zojuist dit:
http://www.galaxyclub.nl/...in-europa-polen-met-name/

Dus er zit wel schot in de zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hem hier nog niet bij staan, maar zal nog wel komen.
http://samsung-updates.com/device/?id=SM-G920F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Dat is dezelfde link als die ik poste, en in die comments staat die chat-log van iemand met Samsung support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Laatst online: 04:32

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Maichel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Dat is dezelfde link als die ik poste, en in die comments staat die chat-log van iemand met Samsung support ;)
Helemaal overheen gekeken. Excuus! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Maichel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:53:
Wow, Marshmallow laat nog even op zich wachten zoals het er naar uit ziet. Op Sammobile heeft iemand zijn chat gepost die hij had met de support van Samsung.

[...]
Dit is een schatting van een chatmedewerker, denk niet dat je er veel waarde aan moet hechten.

Ik hoop in ieder geval dat Marshmallow op de S6 een soort GTA V voor PC wordt. We moesten langer wachten, maar uiteindelijk is het het wachten waard geweest.

Liever een bugvrije marshmallow waar op gewacht moet worden dan een glitchfest op releasedag :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
FU, heb ik 2 weken geleden een s6 bij Cool Blue gekocht, doen ze er nu ineens een gratis draadloze lader bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InZane schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:48:
FU, heb ik 2 weken geleden een s6 bij Cool Blue gekocht, doen ze er nu ineens een gratis draadloze lader bij :(
Even contact opnemen met CB...men is daar vaak niet de moeilijkste mee. Je weet nooit...is proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
dafmay schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Even contact opnemen met CB...men is daar vaak niet de moeilijkste mee. Je weet nooit...is proberen waard.
Ik heb ze al een berichtje gedaan via Twitter onder het mom van 'wie niet waagt..' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
InZane schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb ze al een berichtje gedaan via Twitter onder het mom van 'wie niet waagt..' :)
laat even weten of het gelukt is O-)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
furian88 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:13:
[...]

laat even weten of het gelukt is O-)
Helaas antwoord terug ontvangen dat ze verder niks voor me kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxy S6 Edge screen protector.

Ik heb juist een screen protector gekocht van het merk Big Ben, het is een glas protector en geen folie.
Deze beschermt zeker goed mijn screen van de telefoon want het is duur om het te vervangen.
Maar! het ding past perfect maar als je op aplicaties drukt werkt het niet goed toch zeker niet als die aan de zijkant staan en de edge screen kan je nauwelijks openen.
Deze protecter is dus niet aan te raden wat betreft goed gebruik van uw toestel.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32

Gaitman

The Real One

Ik heb hier een S6 die last heeft van het feit dat er random op de back button word ""geklikt" zonder dat deze aangeraakt word. Screenprotector heb ik eraf gehad en daar ligt het niet aan. Ook de oplossing van het zachter zetten van de volume helpt niet (volume stond al een hele tijd uit).

Meer Tweakers die dit probleem hebben (gehad)? Ik ga er nu vanuit dat het hardwarematig is dus vanmiddag naar de Samsung winkel.

Op de volgende links heb ik wel gebruikers gevonden met hetzelfde probleem:
http://forum.xda-develope...f-capacitive-key-t3146253
YouTube: Samsung Galaxy S6 back button self pressing

• Maichel
Had 'm hier nog niet voorbij zien komen, maar er was een Powerpoint uitgelekt waarin alle nieuwe features voor de S6 met 6.0.X staan. Best interessant!

http://www.sammobile.com/...ltant_Guide_Ver_1.12.pptx

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ziet er veelbelovend uit. Alleen spijtig dat als je een patroon als lock hebt ingesteld, ze er nu blijkbaar verplicht een swype voor doen? Dwz, je krijgt niet direct uit standby het patroonscherm, maar moet eerst nutteloos een scherm aan de kant swypen. Niet heel ernstig natuurlijk, maar wel een kleine irritatie.

• Maichel
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:23:
Ziet er veelbelovend uit. Alleen spijtig dat als je een patroon als lock hebt ingesteld, ze er nu blijkbaar verplicht een swype voor doen? Dwz, je krijgt niet direct uit standby het patroonscherm, maar moet eerst nutteloos een scherm aan de kant swypen. Niet heel ernstig natuurlijk, maar wel een kleine irritatie.
Dit was ook ooit met mijn HTC zo als ik het me goed herinner (maar toen zonder 6.0.X nog)

Verwijderd

Mijn S6 laadt niet goed meer op. Met de originele snellader staat er nu alleen nog 'opladen via kabel' in beeld en niet meer snel laden. Daarnaast valt de verbinding met de lader telkens weg en komt alleen terug als ik de lader er opnieuw in doe. Iemand hier ook last van gehad? Niet te hopen dat die usbpoort van de S6 nu al na 4 maanden kapot is.
Andere kabel geprobeerd? Klinkt als draadbreuk

Verwijderd

Mrjraider schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:53:
Andere kabel geprobeerd? Klinkt als draadbreuk
Ja een zwarte U2 usb kabel van Samsung. Is snel laden ook nog afhankelijk van de usb kabel?
Volgens mij niet. Maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mrjraider schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:28:
Volgens mij niet. Maar dat weet ik niet zeker
Jawel, dat is wel van belang. Ooit al getest met een andere (langere) kabel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal het inderdaad aan de kabel liggen, want er mist één pinnetje zoals hier:

YouTube: Samsung Galaxy S6 Fast Charging not Working ( How to fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je dus een officieel dan wel niet erkend Samsung kabeltje kopen die het snel laden ondersteund. Kortom betaal maar extra voor de functie en het merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32

Gaitman

The Real One

Gaitman schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:21:
Ik heb hier een S6 die last heeft van het feit dat er random op de back button word ""geklikt" zonder dat deze aangeraakt word. Screenprotector heb ik eraf gehad en daar ligt het niet aan. Ook de oplossing van het zachter zetten van de volume helpt niet (volume stond al een hele tijd uit).

Meer Tweakers die dit probleem hebben (gehad)? Ik ga er nu vanuit dat het hardwarematig is dus vanmiddag naar de Samsung winkel.

Op de volgende links heb ik wel gebruikers gevonden met hetzelfde probleem:
http://forum.xda-develope...f-capacitive-key-t3146253
YouTube: Samsung Galaxy S6 back button self pressing
Ze hebben het scherm met knoppen vervangen en nu zou die het weer moeten doen. Mocht ik niks meer posten hierover dan is dat de oplossing geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:09
Ik heb sinds kort problemen met de micro-usb aansluiting van mij S6 Edge+. Het begon met Fast Charging wat slechts mogelijk was in 1/5 keer aansluiten. Ik gebruik de lader eigenlijk nooit omdat ik altijd draadloos oplaad. Daarom is het probleem me waarschijnlijk ook niet zo opgevallen.

Nu heb ik een tweede probleem, waarschijnlijk gerelateerd aan het voorgaande. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn PC via de micro-usb kabel.

Is er iets in de software wat dit kan veroorzaken? Ik denk zelf dat de pinnen van de data lijnen geen of slecht contact maken met de PCB. Zeer vreemd omdat ik misschien 10x echt gebruik heb gemaakt van de micro-usb aansluiting.

Ik ben bang dat ik een RMA aanvraag moet gaan doen. Ik heb de S6 pas sinds begin december in mijn bezit :'(

Edit: Ff snel gechat, ik laat mijn toestel ophalen
Bruce
16:18:03 Welkom bij Samsung live chat. Waarmee kan ik je helpen?
Tom
16:18:27 Hallo, ik heb problemen met de micro-usb aansluiting van mijn toestel
16:18:55 Ik kan er enkel nog mee opladen. Ik kan geen verbinding meer maken met de PC. Ook werkt Fast Charging niet meer
Bruce
16:19:13 Hi Tom
16:21:04 Vervelend dat er wat mis is met je toestel
16:21:14 Het zou ook aan de kabel kunnen liggen
16:21:20 Heb je een andere kabel geprobeer ?
Tom
16:21:51 Ik heb de kabel verwisseld met die van de S6 van mijn vriendin. Ook daar hetzelfde probleem mee. Haar S6 werkt wel naar behoren met mijn kabel en oplader
16:22:11 Ik heb ook een andere PC geprobeerd
16:22:54 Ik heb de micro-usb aansluiting misschien 10x gebruikt. Ik laad normaal draadloos op.
Bruce
16:23:17 Oke dan ligt het echt aan het toestel inderdaad.
16:23:38 Ik zou je willen adviseren hem op te sturen voor reparatie
16:23:47 Dit kan via je verkooppunt, of via onze website
Tom
16:24:14 Kan dat via jullie website rechtstreeks? Ik heb weinig vertrouwen in mijn verkoper
16:24:35 CoolBlue heeft me meerdere malen in de steek gelaten
Bruce
16:24:37 https://samsung.drmobile.nl/sam_en/
16:24:48 Via deze website kan je hem bij je thuis laten ophalen
Tom
16:25:14 404 error: Page not found.
16:25:22 volgens mij heeft de pagina al weekend :)
Bruce
16:25:38 https://samsung.drmobile.nl/
16:25:46 Nu zou het moeten werken Tom :)
Tom
16:26:00 Bedankt, ik ga er werk van maken!
Bruce
16:26:47 Succes Tom

[ Voor 50% gewijzigd door BizzieBis op 12-02-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of topic: ik lees dat je weinig vertrouwen hebt in je verkoper Coolblue en dat die je al meerdere malen slecht heeft behandeld.
Ik lig ook met ze in de clinch betreffende de reparatie van een haarscheur bij de microfoon van mijn LG G3 wat door LG als fabrieksfout is toegegeven.
Opgestuurd en volgens Coolblue gerepareerd maar doos los en haarscheur zit er nog precies zo.
Navraag gedaan en volgens hun is er "intern" een onderdeel vervangen??
Lijkt me onmogelijk dus na contact weer opgestuurd en afwachten nu.
Let wel na in eerste instantie zo'n 10 mails eraan gespendeerd hebbende om mijn toestel onder garantie te laten repareren terwijl LG me dat had toegezegd kortom "alles voor een glimlach " zoals Coolblue zegt gaat er bij mij niet meer in en jouw bericht doet me het ergste vrezen.
Ik heb gelukkig nu een S6 waar ik heel tevreden mee ben maar wil wel graag mijn G3 in goede staat terug hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BizzieBis schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:15:
Ik heb sinds kort problemen met de micro-usb aansluiting van mij S6 Edge+. Het begon met Fast Charging wat slechts mogelijk was in 1/5 keer aansluiten. Ik gebruik de lader eigenlijk nooit omdat ik altijd draadloos oplaad. Daarom is het probleem me waarschijnlijk ook niet zo opgevallen.

Nu heb ik een tweede probleem, waarschijnlijk gerelateerd aan het voorgaande. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn PC via de micro-usb kabel.

Is er iets in de software wat dit kan veroorzaken? Ik denk zelf dat de pinnen van de data lijnen geen of slecht contact maken met de PCB. Zeer vreemd omdat ik misschien 10x echt gebruik heb gemaakt van de micro-usb aansluiting.

Ik ben bang dat ik een RMA aanvraag moet gaan doen. Ik heb de S6 pas sinds begin december in mijn bezit :'(

Edit: Ff snel gechat, ik laat mijn toestel ophalen

[...]
Ben bijna zeker dat het de USB kabel is. Dit komt zeer kritisch met de S6. Van de vijf kabels die ik heb liggen is er eentje die snel laden ondersteund en verbinding maakt met de pc.

De originele was heel snel al kapot. Een originele van een S4 mini werkt ook niet net als twee anderen van een tablet. Uiteindelijk een universeel kabeltje die gelukkig wel werkt.

Misschien ligt het aan de usb connector van de S6 zelf maar zolang het met de kabel werkt is het mij best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:51:
Dan moet je dus een officieel dan wel niet erkend Samsung kabeltje kopen die het snel laden ondersteund. Kortom betaal maar extra voor de functie en het merk :+
Hoeft niet perse origineel te zijn maar dan weet je het wel zeker. Universeel kan ook werken maar is een kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:24

WCA

Garret1410 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Ben bijna zeker dat het de USB kabel is. Dit komt zeer kritisch met de S6. Van de vijf kabels die ik heb liggen is er eentje die snel laden ondersteund en verbinding maakt met de pc.

De originele was heel snel al kapot. Een originele van een S4 mini werkt ook niet net als twee anderen van een tablet. Uiteindelijk een universeel kabeltje die gelukkig wel werkt.

Misschien ligt het aan de usb connector van de S6 zelf maar zolang het met de kabel werkt is het mij best.
Voor de s6 had ik een sony telefoon, de kabel daarvan is significant veel steviger eigenlijk. Ondersteunt fast charge, wordt niet warm tijdens het fast chargen, en blijft ook 100x beter in de aansluiting zitten. Die originele s6 kabel vind ik iig echt bedroevend.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Laatst online: 17-09 21:09
Garret1410 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd met een kabel die nog nieuw in de doos zat. Die werkte ook niet. Dat terwijl beide kabels wel op de S6 van mijn vriendin werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Mijn s6 edge had ook problemen met opladen.

3 verschillende kabels werkte niet. Soms laadde hij wel op, maar heel langzaam en alles als de telefoon uit stond. (10% in een hele nacht)

Bleek de usb connector kapot te zijn. Langsgegaan bij een Samsung service point en binnen 2 uur was die gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
Kort geleden kon ik geen updates meer doen (rpc:s-7 error)
Om deze error weg te krijgen bij instellingen app beheer > google play store updates verwijderd
Ook bij google sevices framework gegevens verwijderd.

Hielp niet.
Daarna gevonden dat je je google-account even van je telefoon af kunt halen en daarna opstarten en je google-account weer toe voegen.

Als ik nu een google-account wil toevoegen komt dit in beeld.
De telefoon heeft heel de nacht op dit scherm gestaan.
Iemand een idee om dit op te lossen ?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/b4urk8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 13-02-2016 15:51 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 17-09 13:25
@driel24

Al een factoryreset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn vriendin heeft pas een gloednieuwe SGS6 gekocht en ze heeft vaker het probleem dat, ondanks ze goeie wifidekking en mobiele gegevens dekking heeft, dat ineens de apps geen content meer willen laden, of zeer zeer traag. Het gaat dan om alle apps en ook als ze de mobiele website bezoekt.
Ik dacht dat het aan de router lag, maar een restart werkt hierbij ook niet. Bij mobiele gegevens heeft ze het dus ook terwijl ze overal gewoon connected is (3G/HSDPA).
Wat lijkt te werken is als we wifi opnieuw uit/aan zetten op haar S6. Maar ineens komt er een moment dat het weer mis gaat.

Ik heb haar de wifi-altijd-aan-in-slaap (of zoiets) gewoon aangezet. Er is nergens een instelling (wat ik zo 1,2,3 kan vinden) die zou kunnen suggereren dat na x-periode van inactiviteit dat alles uitgaat ofzoiets.
Iemand enig idee?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Deathchant schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:53:
Mijn vriendin heeft pas een gloednieuwe SGS6 gekocht en ze heeft vaker het probleem dat, ondanks ze goeie wifidekking en mobiele gegevens dekking heeft, dat ineens de apps geen content meer willen laden, of zeer zeer traag. Het gaat dan om alle apps en ook als ze de mobiele website bezoekt.
Ik dacht dat het aan de router lag, maar een restart werkt hierbij ook niet. Bij mobiele gegevens heeft ze het dus ook terwijl ze overal gewoon connected is (3G/HSDPA).
Wat lijkt te werken is als we wifi opnieuw uit/aan zetten op haar S6. Maar ineens komt er een moment dat het weer mis gaat.

Ik heb haar de wifi-altijd-aan-in-slaap (of zoiets) gewoon aangezet. Er is nergens een instelling (wat ik zo 1,2,3 kan vinden) die zou kunnen suggereren dat na x-periode van inactiviteit dat alles uitgaat ofzoiets.
Iemand enig idee?
Staat de optie applicaties automatisch optimaliseren aan? Zo ja, dan zou je dat kunnen uitschakelen bij de apps waar geen meldingen meer van binnenkomen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Staat de optie applicaties automatisch optimaliseren aan? Zo ja, dan zou je dat kunnen uitschakelen bij de apps waar geen meldingen meer van binnenkomen bijvoorbeeld.
Optimaliseren is alleen van toepassing op accuduur. Apps kunnen dan niet meer op de achtergrond door draaien wanneer toestel in standby toestand gaat.

Ik heb bijna alle apps geoptimaliseerd zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:53:

Iemand enig idee?
Het vreemde is dat het dus ook via 3G een probleem is. Vaak is de router het probleem maar in dit geval dus niet perse.

Kijk eens deze link door

http://forum.xda-develope...connection-drops-t3097605

Misschien slimme netwerk wissel uitschakelen of even kijken of er niet toevallig een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe bevalt bij jullie, de mensen die al maanden een S6 Edge hebben de accu in het algemeen? Een collega van me heeft een S6 Edge en dat is een dra-ma van de bovenste plank, gewoon helemaal leeg na 8 uurtjes licht gebruik enzo dus dat schiet niet op. De S7 Edge komt er natuurlijk aan, maar 5,5 inch staat me wat tegen en aangezien de S6 Edge nog 5,1 inch is en de 64GB/128GB-varianten een mooie prijs hebben in combinatie met een abonnement is dat misschien wel wat. Ook de Android 6.0 Marshmallow-update komt eraan, waarvan ik de interface / menu's en dergelijke er wel redelijk uit vind zien en het toestel zelf vind ik nog steeds :9~ :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ja die link van xda biedt ook niet echt een oplossing. Lijkt dan aan de telefoon te liggen helaas...Ik heb alles wat ik kon instellen op de juiste manier ingesteld. Maar even afwachten op een eventuele update...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

CLB schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:37:
Hoe bevalt bij jullie, de mensen die al maanden een S6 Edge hebben de accu in het algemeen? Een collega van me heeft een S6 Edge en dat is een dra-ma van de bovenste plank, gewoon helemaal leeg na 8 uurtjes licht gebruik enzo dus dat schiet niet op.
Standaard is het ook echt een drama inderdaad. Maar heb zelf een custom rom en kernel draaien, waarbij ik makkelijk 4,5 uur SOT haal.

Toen ik de telefoon net had moest ik overdag bijladen. Sinds de custom rom niet meer.

Verbruik ligt bij mm wel wat hoger dan bij een custom rom volgens mij. Zou je even in de laatste pagina's van het custom rom topic moeten doorlezen. Daar hebben een paar mm draaien: http://gathering.tweakers...ist_messages/1632163/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:24:
Of topic: ik lees dat je weinig vertrouwen hebt in je verkoper Coolblue en dat die je al meerdere malen slecht heeft behandeld.
Ik lig ook met ze in de clinch betreffende de reparatie van een haarscheur bij de microfoon van mijn LG G3 wat door LG als fabrieksfout is toegegeven.
Opgestuurd en volgens Coolblue gerepareerd maar doos los en haarscheur zit er nog precies zo.
Navraag gedaan en volgens hun is er "intern" een onderdeel vervangen??
Lijkt me onmogelijk dus na contact weer opgestuurd en afwachten nu.
Let wel na in eerste instantie zo'n 10 mails eraan gespendeerd hebbende om mijn toestel onder garantie te laten repareren terwijl LG me dat had toegezegd kortom "alles voor een glimlach " zoals Coolblue zegt gaat er bij mij niet meer in en jouw bericht doet me het ergste vrezen.
Ik heb gelukkig nu een S6 waar ik heel tevreden mee ben maar wil wel graag mijn G3 in goede staat terug hebben natuurlijk.
Hmm... ik krijg een dejavu momentje..
Blijkbaar gebeurt het wel eens dat een toestel ongerepareerd terug komt bij CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 17-09 22:46
Samsung geeft marshmallow officieel vrij voor de S6(edge), update volgt vandaag :) Ben benieuwd wat er veranderd is ten aanzien van de beta, vond die al stabiel draaien.
Floris-K schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:04:
[...]

Standaard is het ook echt een drama inderdaad. Maar heb zelf een custom rom en kernel draaien, waarbij ik makkelijk 4,5 uur SOT haal.

Toen ik de telefoon net had moest ik overdag bijladen. Sinds de custom rom niet meer.

Verbruik ligt bij mm wel wat hoger dan bij een custom rom volgens mij. Zou je even in de laatste pagina's van het custom rom topic moeten doorlezen. Daar hebben een paar mm draaien: http://gathering.tweakers...ist_messages/1632163/last
Ik red meestal het einde van de dag net als ik tussen 2300/2330 naar bed ga. Hierbij heb ik o.a. twee uur flitsmeister aanstaan. Tijdens het werk gebruik ik mijn S6 minder omdat ik dan alles via de laptop (wel verbinding met S6 voor bv web whatsapp) of werktelefoon doe. Ik draai de beta van MM.

[ Voor 117% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Laatst online: 16-09 19:56
Hoe bevalt bij jullie, de mensen die al maanden een S6 Edge hebben de accu in het algemeen? Een collega van me heeft een S6 Edge en dat is een dra-ma van de bovenste plank, gewoon helemaal leeg na 8 uurtjes licht gebruik enzo dus dat schiet niet op. De S7 Edge komt er natuurlijk aan, maar 5,5 inch staat me wat tegen en aangezien de S6 Edge nog 5,1 inch is en de 64GB/128GB-varianten een mooie prijs hebben in combinatie met een abonnement is dat misschien wel wat. Ook de Android 6.0 Marshmallow-update komt eraan, waarvan ik de interface / menu's en dergelijke er wel redelijk uit vind zien en het toestel zelf vind ik nog steeds :9~ :9~
Ik heb hem nu een aantal maanden en voor mij bevalt hij erg goed, wat ik wel merk is dat mijn telefoon op kantoor een stuk sneller leeg loopt dan wanneer ik thuis ben. Ik weet niet of dat komt omdat ik mijn telefoon op werk meer gebruik of omdat het door de router/wifi komt die meer energie kost.

Op een werkdag is de accu om 23:00 meestal rond de 25%
40 minuten Waze, een aantal keer Google Auth, 1 keer bellen gemiddeld, wat berichten checken.
Op een vrijedag is de accu rond 23:00 meestal rond de 65%
Voornamelijk whatsapp, facebook, twitter en trivia crack.

Ter vergelijking mijn Sony z1 compact had aan het einde van een werkdag 60% over en op een vrije dag 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
REDSD schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:28:
[...]

Ik heb hem nu een aantal maanden en voor mij bevalt hij erg goed, wat ik wel merk is dat mijn telefoon op kantoor een stuk sneller leeg loopt dan wanneer ik thuis ben. Ik weet niet of dat komt omdat ik mijn telefoon op werk meer gebruik of omdat het door de router/wifi komt die meer energie kost.

40 minuten Waze, een aantal keer Google Auth, 1 keer bellen gemiddeld, wat berichten checken.

Ter vergelijking mijn Sony z1 compact had aan het einde van een werkdag 60% over en op een vrije dag 80%.
Als mensen nou eens OST noemen, dan heb je tenminste iets aan die cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
REDSD schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:28:
[...]

Op drukke werkdagen was het snel opladen en het draadloos opladen wel een uitkomst, maar sinds ik de Facebook-app verwijderd heb en de Facebook-notificaties alleen via Chrome worden doorgegeven, gaat de accu nog veel langer mee (zelfs als de gps van de Facebook-app uitstaat, gebruikt deze app toch veel accu voor gps als je onderweg bent)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Ik heb nog geen enkel probleem met de accuduur gehad, maar ik gebruik m'n GSM waarschijnlijk ook minder dan de meesten hier. Geen FB, Twitter en andere meuk waar ik elke 5 minuten naar kijk :P

Anderhalve dag haal ik normaal gesproken wel, dat is dan met een uur of 4 SOT (zei het toch ;)). Met wat "zwaarder" gebruik (voor mijn doen dus) houdt hij het in elk geval 16-20 uur uit, wat voor mij genoeg is. Hang ik hem dan wel aan de lader als ik ga pitten. Paar weken geleden nog naar Polen geweest, stuk of honderd foto's getrokken in een dag en dat ging zonder problemen.

Ben benieuwd wanneer Vodafone de MM update klaar heeft staan, zal wel weer even gaan duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Laatst online: 16-09 19:56
Mizgala28 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:41:
[...]

Als mensen nou eens OST noemen, dan heb je tenminste iets aan die cijfers.
zo 2-3 uur, maar om eerlijk te zijn zegt dat erg weinig voor mij, ik gebruik bijvoorbeeld whatsapp op mijn desktop, maar het kost de telefoon wel energie.

Daarnaast kan ik de telefoon makkelijk 5-6 uur screen on time geven, maar voor mijn gebruik geeft dat geen goed beeld, de meeste drain is er wanneer hij niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die MM toevallig ontvangen heeft? Ben reuze benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mrjraider schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:02:
Iemand die MM toevallig ontvangen heeft? Ben reuze benieuwd!
Benieuwd naar? Ik draai de beta van MM op S6, wellicht kan ik je vraag al beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30

Zorian

What the fox?

lubbertkramer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Benieuwd naar? Ik draai de beta van MM op S6, wellicht kan ik je vraag al beantwoorden?
nieuws: Samsung brengt Android 6.0-update uit voor Galaxy S6 en S6 Edge
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Ik had dat al gepost van een andere bron een paar posts naar boven mbt dat nieuws of is dat niet wat je bedoeld? :9 Snap namelijk nog niet waar ie benieuwd naar is, wie wanneer de update krijgt, nieuwe functies, gebruik van accu, noem het maar op :)

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30

Zorian

What the fox?

lubbertkramer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:06:
[...]

Ik had dat al gepost van een andere bron een paar posts naar boven mbt dat nieuws of is dat niet wat je bedoeld? :9
De vraag van diegene was of iemand MM al via de officiële kanalen heeft ontvangen, ga jij dus een beetje lastig kunnen beantwoorden als je al MM draait. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Zorian schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:07:
[...]

De vraag van diegene was of iemand MM al via de officiële kanalen heeft ontvangen, ga jij dus een beetje lastig kunnen beantwoorden als je al MM draait. :p
Ah, ja ik vatte dat benieuwd naar breed op (zie edit post nu erboven) want dat kon ook zijn naar functies / accuduur met MM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hoe bevalt bij jullie, de mensen die al maanden een S6 Edge hebben de accu in het algemeen?
Ik heb een gewone S6, geen edge. Bij mij was de accuduur in eerste instantie dramatisch. Binnen 8 uur was hij leeg zelfs als ik niets deed en bij gebruik haalde ik maximaal 2 uur SOT. Als ik hem niet gebruikte had ik een drain van meer dan 10 % per uur. Bij nader onderzoek bleek het toestel de volgende drains te hebben:
- Google Play Services
- Google Services
- Samsung Push Service
- Facebook
- Google messenger
- Android OS
- Android Systeem

Om de drain te beperken heb ik de volgende maatregelen genomen:
- Uitzetten van de meeste automatische synchronisaties
- Locatie service uitzetten
- Apps die ik niet gebruik verwijderen of uitzetten
- Achtergrond gegevens beperken aangezet voor Play Store, Play Services en een aantal andere apps
- Greenify gebruiken
- Facebook app verwijderd, in eerste instantie de browser gebruikt, nu gebruik ik Metal
- Google messenger verwijderd en vervangen door stock message app
- Llama gebruiken om WiFi uit te schakelen behalve thuis en op het werk
- Llama gebruiken om 4G uit te schakelen thuis en op het werk

Wellicht ben ik nog wat dingen vergeten...

De Android OS/Android Systeem drain krijg ik tot nu toe niet weg.

Op dit moment gebruikt het toestel 1 tot 2 % per uur als ik het niet gebruik. SOT is 5-7 uur met in het algemeen het volgende gebruik:
- Ongeveer 1 uur video chat
- Ongeveer 1 uur games
- Ongeveer 1,5 uur text chat
- Ongeveer 1 uur Facebook, 9gag en soortgelijke apps
- Ongeveer 0,5 uur webbrowsen
- Ongeveer 1 uur video's kijken
- Ongeveer 1 uur muziek luisteren via headset

Ik wil Llama nog gaan instellen om buiten huis en werk ook 4G uit te schakelen en periodiek voor een minuut aan te zetten en dan weer uit.

Overigens zit er volgens mij een bug in de rapportage van het accugebruik door Android OS en Android Systeem, waardoor hiervoor een te hoog percentage weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tucky2107
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-01 09:40
Sigis schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb een gewone S6, geen edge. Bij mij was de accuduur in eerste instantie dramatisch. Binnen 8 uur was hij leeg zelfs als ik niets deed en bij gebruik haalde ik maximaal 2 uur SOT. Als ik hem niet gebruikte had ik een drain van meer dan 10 % per uur. Bij nader onderzoek bleek het toestel de volgende drains te hebben:
- Google Play Services
- Google Services
- Samsung Push Service
- Facebook
- Google messenger
- Android OS
- Android Systeem

- Achtergrond gegevens beperken aangezet voor Play Store, Play Services en een aantal andere apps
- Greenify gebruiken
- Facebook app verwijderd, in eerste instantie de browser gebruikt, nu gebruik ik Metal

Op dit moment gebruikt het toestel 1 tot 2 % per uur als ik het niet gebruik. SOT is 5-7 uur met in het algemeen het volgende gebruik:
- Ongeveer 1 uur games

Ik wil Llama nog gaan instellen om buiten huis en werk ook 4G uit te schakelen en periodiek voor een minuut aan te zetten en dan weer uit.

Overigens zit er volgens mij een bug in de rapportage van het accugebruik door Android OS en Android Systeem, waardoor hiervoor een te hoog percentage weergegeven wordt.
Ik kan me hier bij aansluiten. Heb de S6 edge nu 2 weken in gebruik. In het begin ook drama met de acu duur, maar nu haal ik gewoon 2 dagen. Heb nu een SOT van 3,35 met nu 41% batterij over.
Wel heb ik die batterij optimalisatie uitgezet. Daarna ging het bij mij ook veel beter.

PSN: Tucky2107

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nooit problemen met mijn accu. Geen drains of wat dan ook, ja ik draai Stock 5.1.1 van Samsung. Vind het wel bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een paar achtergrondapps die ik niet gebruik, uitgeschakeld. Verder ook weinig aan optimalisatie gedaan. Gewoon stock software, met nova launcher (ik wil meer icoontjes op mn startscherm kunnen plaatsen dan mogelijk is met touchwiz :P ).

Aan het einde van de dag altijd 40% of meer over, paar uurtjes screen-on-time. Ik heb niet het gevoel dat ik zuinig aan moet doen. Vaak heb ik aan het einde van de dag 80% of meer over, omdat ik de telefoon in de auto en op kantoor vaak aan de lading hang.

Qua 6.0 update: Dit wordt weer eenzelfde afweging als vorige updates. Mijn ervaring met updates is niet altijd positief. Mijn telefoon werkt nu prima en ik zie de meerwaarde van 6.0 helemaal niet. (met 5.1 zijn die beroerde cards erbij gekomen, die ik middels headsoff app redelijk ongedaan heb kunnen maken). Aan de andere kant wil de nerd in mij altijd de nieuwste software hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Dat is stuk duidelijker, trouwens 2 tot 3 uur zou erg krappe OST zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 15-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
Raymond schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:49:

Qua 6.0 update: Dit wordt weer eenzelfde afweging als vorige updates. Mijn ervaring met updates is niet altijd positief. Mijn telefoon werkt nu prima en ik zie de meerwaarde van 6.0 helemaal niet. (met 5.1 zijn die beroerde cards erbij gekomen, die ik middels headsoff app redelijk ongedaan heb kunnen maken). Aan de andere kant wil de nerd in mij altijd de nieuwste software hebben :P
Voor mij hoeft 6.0 ook niet zo eigenlijk. 5.1.1 werkt prima. Alleen de permission regelaar spreekt me wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Ryan_ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Voor mij hoeft 6.0 ook niet zo eigenlijk. 5.1.1 werkt prima. Alleen de permission regelaar spreekt me wel aan :)
Vooral voor die permissies gaat het wel de moeite waard worden inderdaad. Dan zou je bijna weer kunnen overwegen de FB app opnieuw te installeren zonder dat je toegang tot ALLES moet geven of dat ineens weer de locatie tagging aangezet is bijv :X

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 15-02-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

Had van het weekend wat geklust in huis waardoor mijn duim er iets wat gehavend uit zag. Hierdoor ging de vingerscanner compleet van over de zeik, hij herkende niks meer en ik moest dus na elke keer het backupwachtwoord invoeren. Van ellende maar een patroon schermbeveiliging gebruikt :')

Nu ziet mijn duim er weer vrij normaal uit en doet de scanner het weer :+ Je zal maar een bouwvakker zijn...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
Sigis schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:10:
[...]

- Google Play Services
- Google Services
- Samsung Push Service
- Facebook
- Google messenger
- Android OS
- Android Systeem

- Greenify gebruiken

- Ongeveer 1 uur games

thx, eens kijken hoe lang ik nu met mn batterij doe :)
hoe beperk ik trouwens de achtergrondgegevens van de play store en services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vhal schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:10:
Had van het weekend wat geklust in huis waardoor mijn duim er iets wat gehavend uit zag. Hierdoor ging de vingerscanner compleet van over de zeik, hij herkende niks meer en ik moest dus na elke keer het backupwachtwoord invoeren. Van ellende maar een patroon schermbeveiliging gebruikt :')

Nu ziet mijn duim er weer vrij normaal uit en doet de scanner het weer :+ Je zal maar een bouwvakker zijn...
Heb je maar één vinger gescand dan? Ik heb er 4 geregistreerd, waarbij ik mn duimen vanuit alle hoeken waarin ik het toestel wel eens pak gescand heb, zodat het zelden tot nooit meer dan één poging nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Ryan_ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Zult zien dat er altijd apps zijn, die nog niet 6.0-klaar zijn..

Gok op Horizon-Go of Ziggo-app en misschien zelfs verschillende telebanking-apps..

In beta-versie van 6.0 deed Oculus-app het ook niet..

Blijft spannend.. reden om naar de S7 te kijken.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ranja_Ranja schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:18:

thx, eens kijken hoe lang ik nu met mn batterij doe :)
hoe beperk ik trouwens de achtergrondgegevens van de play store en services?
Via Instellingen/Gegevensverbruik, dan de betreffende app selecteren, naar beneden scrollen en de optie "Achtergrond gegevens beperken" aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een site waar je met een redelijke snelheid een firmware kan downloaden?
2 á 3 uur vind ik geen probleem, maar de 8 tot 10 uur via sammobile of samsung-updates vind ik te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee die zijn er niet :/
Tenminste niet dat ik weet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:46:
Nee die zijn er niet :/
Tenminste niet dat ik weet :p
Jammer, want ik heb geen zin om zo'n 8,- of meer te betalen voor 1 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:45:
Is er ergens een site waar je met een redelijke snelheid een firmware kan downloaden?
2 á 3 uur vind ik geen probleem, maar de 8 tot 10 uur via sammobile of samsung-updates vind ik te lang duren.
Je kan bij Sammobile ook gewoon sneller downloaden hoor, maar dan moet je een Premium abbo hebben (en dus betalen).

Edit: ah, dat had je al gevonden zie ik. Andere tip nog, op XDA heb je vaak mirrors naar de files....

[ Voor 10% gewijzigd door Maichel op 15-02-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
vhal schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:10:

Mja dat is dus precies waar een vingerprintscanner voor is he, het herkennen van jouw vinger voor identificatie. Als jouw duim "veranderd" dan hoort die natuurlijk ook niet meer te werken, niks aan de hand dus en dit toont alleen maar aan dat de scanner dus goed werkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maichel schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:19:
[...]
Je kan bij Sammobile ook gewoon sneller downloaden hoor, maar dan moet je een Premium abbo hebben (en dus betalen).

Edit: ah, dat had je al gevonden zie ik. Andere tip nog, op XDA heb je vaak mirrors naar de files....
Op XDA zoeken ben ik geen kei in want die site is zo groot, en daarnaast is mijn Engels niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Op XDA zoeken ben ik geen kei in want die site is zo groot, en daarnaast is mijn Engels niet best.
Op Sammobile zoeken naar firmware, die interessant is en volledige benaming kopiëren in Google Search..

Vaak kom je dan vanzelf bij het juiste XDA-forum uit..

Zoeken bij MEGA wil ook nog wel eens helpen..

Scheelt idd de computer (soms) een hele nacht aan laten staan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:59:
[...]
Op Sammobile zoeken naar firmware, die interessant is en volledige benaming kopiëren in Google Search..

Vaak kom je dan vanzelf bij het juiste XDA-forum uit..

Zoeken bij MEGA wil ook nog wel eens helpen..

Scheelt idd de computer (soms) een hele nacht aan laten staan.. :)
Via Google krijg ik 1 link en ook nog de verkeerde.
Bij Mega zie ik niet hoe te downloaden :|
Het gaat om dit bestand PHN-G920FXXU3COI9-20151020095023.zip
De laatste 5.1.1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Via Google krijg ik 1 link en ook nog de verkeerde.
Bij Mega zie ik niet hoe te downloaden :|
Het gaat om dit bestand PHN-G920FXXU3COI9-20151020095023.zip
De laatste 5.1.1 dus.
Als ik op G920..COI9 en PHN (los) zoek (met Google) kom ik bijvoorbeeld op deze site met links uit..:

http://www.galaxys6edgeup...k-firmware/g920fxxu3coi9/

Ken de site niet.. dus kan niets garanderen..

Vind trouwens veel meer sites met aanwezige downloads..

De PHN-versie wordt volgens mijn beleving veel minder gedeeld dan andere firmwares (Duitsland en Frankrijk hebben natuurlijk ook veel meer Galaxy-bezitters)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:21:
[...]
Als ik op G920..COI9 en PHN (los) zoek (met Google) kom ik bijvoorbeeld op deze site met links uit..:

http://www.galaxys6edgeup...k-firmware/g920fxxu3coi9/

Ken de site niet.. dus kan niets garanderen..

Vind trouwens veel meer sites met aanwezige downloads..

De PHN-versie wordt volgens mijn beleving veel minder gedeeld dan andere firmwares (Duitsland en Frankrijk hebben natuurlijk ook veel meer Galaxy-bezitters)..
Als ik daar wil downloaden kom ik op dezelfde pagina uit als via samsung-updates.
Maar iig bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647

SamFirm is een Windows applicatie die de laatste firmware checkt en downloadt op basis van je regiocode. Downloaden gaat bij mij redelijk snel (+/- 4 MB/s). Wellicht hebben jullie hier wat aan.

@pcfreak52 hieronder, eerste hit op google. Een C++ runtime installeren kan geen kwaad, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

[ Voor 18% gewijzigd door Grote Schurk op 15-02-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FritsYpeij schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:11:
http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647

SamFirm is een Windows applicatie die de laatste firmware checkt en downloadt op basis van je regiocode. Downloaden gaat bij mij redelijk snel (+/- 4 MB/s). Wellicht hebben jullie hier wat aan.
Die heb ik vorig jaar al geprobeerd maar kreeg deze error;

Please make sure "Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)" and "Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86)" are installed.

Ik heb W7-x64 SP1 maar kan beide niet vinden en ga ze er denk ik ook niet speciaal hiervoor op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:32:
[...]

Die heb ik vorig jaar al geprobeerd maar kreeg deze error;

Please make sure "Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86)" and "Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86)" are installed.

Ik heb W7-x64 SP1 maar kan beide niet vinden en ga ze er denk ik ook niet speciaal hiervoor op zetten.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2977003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
lubbertkramer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:04:
[...]

Is de accuduur veel beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de moeite, maar het blijkt dat ik versie 2005, 2008 en 2010 er al op heb staan, dus er gaat iets anders fout, en verder ga ik niets installeren.
Als ik hem toch wil hebben dan laat ik mijn PC wel een dag aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelsa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:57:
[...]
Is de accuduur veel beter geworden?
Zou wel leuk zijn maar ik zou geen wonderen verwachten :)
Vanmorgen toevallig weer opgeladen, hij stond 2 dagen aan met bijna 3 uur schermtijd en nog 45% over, als dat niet minder wordt met 6.0 ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:05:
[...]

Zou wel leuk zijn maar ik zou geen wonderen verwachten :)
Vanmorgen toevallig weer opgeladen, hij stond 2 dagen aan met bijna 3 uur schermtijd en nog 45% over, als dat niet minder wordt met 6.0 ben ik tevreden.
Dan doe jij het wel goed haha. Ik heb meestal 4 u schermtijd. Ik laad iedere nacht mijn telefoon op. Ik heb ook geen idee of dat gemiddeld/veel is voor een mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelsa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:09:
[...]
Dan doe jij het wel goed haha. Ik heb meestal 4 u schermtijd. Ik laad iedere nacht mijn telefoon op. Ik heb ook geen idee of dat gemiddeld/veel is voor een mobiel.
Wel handig om te weten is hoeveel je nog over hebt voordat hij aan de beademing gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:12:
[...]

Wel handig om te weten is hoeveel je nog over hebt voordat hij aan de beademing gaat.
Altijd 0 procent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is dus vrijwel altijd leeg, van wat ik hier begrepen heb is dat erg slecht voor je batterij, maar misschien weet een ander daar meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:45:
[...]

Hij is dus vrijwel altijd leeg, van wat ik hier begrepen heb is dat erg slecht voor je batterij, maar misschien weet een ander daar meer over.
Nee dat is niet slecht, helemaal leeg is slecht voor je accu. Maar wanneer er 0% staat aangegeven heeft de accu altijd nog een X-aantal procenten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:58:
[...]
Nee dat is niet slecht, helemaal leeg is slecht voor je accu. Maar wanneer er 0% staat aangegeven heeft de accu altijd nog een X-aantal procenten over.
Volgens mij kun je niet zien of er 0% staat, want dan is het toestel al uitgevallen, dat zal zij ook bedoelen met 0% denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:08:
[...]

Volgens mij kun je niet zien of er 0% staat, want dan is het toestel al uitgevallen, dat zal zij ook bedoelen met 0% denk ik.
Ik laat hem inderdaad altijd gewoon uitvallen. Ik zal erop letten en dat in ieder geval niet meer doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Nelsa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:22:
[...]

Ik laat hem inderdaad altijd gewoon uitvallen. Ik zal erop letten en dat in ieder geval niet meer doen haha
Het is niet schadelijk om hem tot 0% uit te laten vallen. Er zit dan nog een X-aantal procenten in. Alleen deze procenten kan de software niet gebruiken om het op een andere manier te zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij Apple zit er ook een aantal % nog boven de 100, waardoor hij in het begin een heel stuk langer op 100 blijft staan. Als ik m'n SGS6 een minuut van de accu heb staat hij soms al op 99, da's wel jammer voor het oog :p

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Precies net is mijn S6 opeens gestopt met werken. Hij reageert nergens meer op. Staat gewoon uit. Accu was vol.
Ehm... en nu? Ik kan de accu er niet echt uithalen...

Edit: powerdown+volumedown 7 seconden vasthouden laat 'm resetten. Maaruh, WHY!??? :(

[ Voor 21% gewijzigd door spaceboy op 15-02-2016 19:29 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
spaceboy schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:26:
Precies net is mijn S6 opeens gestopt met werken. Hij reageert nergens meer op. Staat gewoon uit. Accu was vol.
Ehm... en nu? Ik kan de accu er niet echt uithalen...

Edit: powerdown+volumedown 7 seconden vasthouden laat 'm resetten. Maaruh, WHY!??? :(
Daar zijn meerdere oplossingen voor, hoe je hem opnieuw kan laten opstarten bijvoorbeeld. Als die echt niet meer aan gaat:

http://www.hardreset.info.../samsung-g920f-galaxy-s6/

Edit:
Tja, telefoons/computers doen soms gekke dingen door invloeden van buitenaf. :P

[ Voor 7% gewijzigd door -Bas op 15-02-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
-Bas schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:38:
[...]

Het is niet schadelijk om hem tot 0% uit te laten vallen. Er zit dan nog een X-aantal procenten in. Alleen deze procenten kan de software niet gebruiken om het op een andere manier te zeggen. ;)
Aahh okee dankje! Maar is een schermtijd van 4 uur gewoon normaal van 100% naar 0%? Of heeft het er ook mee te maken wat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 10:13
Heeft iemand de OTA-update van Marshmallow al binnen? Ik kan niet wachten... maar ik moet wel :(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Nelsa schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:48:
[...]

Aahh okee dankje! Maar is een schermtijd van 4 uur gewoon normaal van 100% naar 0%? Of heeft het er ook mee te maken wat je gebruikt.
Ligt inderdaad aan hoe en wat je er precies mee doet. Dingen waardoor je iets kan besparen:

Helderheid: vast laag percentage, alleen hoger wanneer je nodig hebt.
Meer wifi gebruiken ipv mobiele netwerken. :)

Edit:
Automatisch synchroniseren uit is ook nog een goede.

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 15-02-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Richh schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:50:
Heeft iemand de OTA-update van Marshmallow al binnen? Ik kan niet wachten... maar ik moet wel :(
Denk dat er meer mensen zijn die dat hebben. (waaronder ikzelf)

Maar laten we dit topic niet zo gaan vervuilen zoals ze op xda gedaan hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
-Bas schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:54:
[...]

Denk dat er meer mensen zijn die dat hebben. (waaronder ikzelf)

Maar laten we dit topic niet zo gaan vervuilen zoals ze op xda gedaan hebben. :D
Het is natuurlijk wel interessant om te weten of de NL versie van de S6(edge) al de OTA update heeft.

Ik heb hem zelf niet binnen. Maar ja het gebeurd altijd in groepjes.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.