Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dat met mijn S6 automatisch. Maar ik zal het zo even testen: ik zet nu Bluetooth aan en dan kijk ik straks of (in mijn geval) Spotify meteen uit de boxen knalt van mijn Toyota Yaris (misschien ligt het wel aan de BT in je auto?). Stay tuned.

EDIT
Zoals de anderen al zeiden: inderdaad automatisch! Net getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
Werkt normaal automatisch maar ik en meerdere mensen ervaren soms problemen met BT welke zijn opgelost na een reboot.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:19
Ik had in mijn S6 ingesteld om 1x/week te herstarten, want regelmatig ook geen connectie met BT devices, welke na herstart terug OK was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
RigolleM schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:17:
Ik had in mijn S6 ingesteld om 1x/week te herstarten, want regelmatig ook geen connectie met BT devices, welke na herstart terug OK was.
Ik heb het idee dat veel van de bluetooth-problemen zijn te herleiden naar het gebruik van Android Wear, al lijkt dat hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
kwaazaar schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:36:
[...]

Ik heb het idee dat veel van de bluetooth-problemen zijn te herleiden naar het gebruik van Android Wear, al lijkt dat hier niet het geval.
Geen Android wear in mijn geval wel een Garmin Forerunner via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Sinds enkele dagen een Samsung s6 Edge. Voor deze Samsung had ik een IPhone 5. De Samsung ziet er goed uit maar wat mij meteen opviel was het scrollen op de Edge tov de IPhone 5. IPhone 5 scrolt heerlijk tov de Samsung.

Wat ik me afvraag: gaat het scrollen beter als ik er een launcher opzet of zelfs het toestel root en een custom rom plaats?

Waar je scrolt maakt niet uit in elke applicatie zitten wel stotteringen. Heb inmiddels de animatie uitgezet via developer modus maar dat scheelt ook niets. Als je naar beneden scrolt gaat het nogal stroef, ga je vervolgens terug dan gaat het wel vlot / soepel..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee KNOX en een bijbehorende KLMS service in de achtergrond lopen. Ik heb echter KNOX nooit geïnstalleerd en geactiveerd. Ik wilde die rommel disablen met Package Disabler maar tot mijn verbazing ziet PD die services niet...? Iemand enig idee hoe ik er dan wel vanaf kan komen?

Het valt me trouwens op dat de actieve applicaties in mijn Samsung S6 overzicht een STUK kleiner is dan jet overzicht dat ik zie met Smart Manager... Is dat niet wat vreemd?

Het blijft me trouwens verbazen dat diverse apps in de achtergrond blijven lopen terwijl ze eigenlijk niets te doen hebben. Instagram en Oculus laden steeds een of andere notificaties service terwijl ik die niet wil en voor zover mogelijk heb uitgezet. Irritant. Momenteel disable ik dus maar de complete apps via PD en zet ik alles steeds weer aan als ik de app daadwerkelijk nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
En we hebben een nieuw stukje glas binnen :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QL94ciwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
monta schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:37:
Sinds enkele dagen een Samsung s6 Edge. Voor deze Samsung had ik een IPhone 5. De Samsung ziet er goed uit maar wat mij meteen opviel was het scrollen op de Edge tov de IPhone 5. IPhone 5 scrolt heerlijk tov de Samsung.

Wat ik me afvraag: gaat het scrollen beter als ik er een launcher opzet of zelfs het toestel root en een custom rom plaats?

Waar je scrolt maakt niet uit in elke applicatie zitten wel stotteringen. Heb inmiddels de animatie uitgezet via developer modus maar dat scheelt ook niets. Als je naar beneden scrolt gaat het nogal stroef, ga je vervolgens terug dan gaat het wel vlot / soepel..
Ja een custom rom helpt met smooth scrolle'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:26

Wacht nog even op de Android 6.0.1 update. Samsung heeft hierbij eindelijk werk gemaakt van soepel scrollen. :). Evt kan je ook Nova Launcher proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:22
Uberdude schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:15:
En we hebben een nieuw stukje glas binnen :D
[afbeelding]
Was het vervangen van het glaasje makkelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Untouchablezz20 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Was het vervangen van het glaasje makkelijk?
Gebarsten glas warm gemaakt met een ding wat ik gebruik voor krimpkousjes, met een tanden stoker los gewipt. Lijmresten verwijderd met 90% alcohol, nieuwe adhesive aangebracht en daar op weer het glas.

10 minuten werk maximaal :)

Deze had ik besteld trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door Uberdude op 27-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:27
edit nvm

[ Voor 91% gewijzigd door furian88 op 28-01-2016 11:04 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
Schijnt dat ze in marshmallow de scrolsnelheid hebben terug geschroefd waardoor het altijd soepel gaat.
Zo doet een iphone dat ook. De Android lolypop doet het zo snel mogelijk en dan krijg je af en toe haperingen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:31
Floris-K schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:27:
Verbind bij jullie Bluetooth automatisch met bekende apparaten?
Ik ben bijvoorbeeld gewend dat wanneer Bluetooth op mijn telefoon aanstaat en ik in de auto stap dat er automatisch verbinding wordt gemaakt.

Bij de s6 edge van mij is dat niet het geval. Moet dan eerst schermpje van Bluetooth openen en daarna de regel Peugeot.

Bij andere telefoons hier in huis werkt dit wel automatisch. IPhones van ons werk en ook de Sony Android van mijn vriendin.

Op internet heb ik gelezen dat je de 'Snel verbinden' knop moet gebruiken en het dan automatisch zou moeten gaan. Dit is niet het geval.
De auto is ook het enige Bluetooth apparaat in mijn telefoon.

Daarnaast staat de auto ook als trusted agent ingesteld, maar dat is volgens mij ook niet relevant. Dat is weer voor het niet vergrendelen van de telefoon wanneer deze verbonden is.

Hoe zijn jullie ervaringen hier mee?
Ikzelf had hier ook problemen mee. Ik heb ook een Android Wear horloge dus mogelijk dat het daarin zit, maar mijn conclusie is als volgt:

- BT op tel aan voordat je de Peugeot (308 in mijn geval) start = het systeem zal automatisch koppelen na starten. Dit is vrijwel altijd het geval bij mij aangezien BT aanstaat voor mijn Wear device
-BT aanzetten of verbinding verbreken na auto starten = handmatig koppelen.

Ook ervaar ik nog steeds af en toe dat als ik Spotify aanzet op mijn tel via BT en schakel naar het BT kanaal op de autoradio, er geen geluid uit de boxen komt. BT uit, opnieuw handmatig koppelen, spotify aan, en geluid komt wel uit de boxen.

Geen idee of nou BT in de S6 of 308 zo vaag werkt af en toe. Als het de S6 is hoop ik op verbetering met de Android 6 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29
Bij mijn golf VII koppelt'ie inderdaad automatisch.

Bij eerdere telefoons kon ik vaak wel instellen wat de telefoon moest doen: Automatisch koppelen of niet. Maar die opties zitten er bij de S6 volgens mij niet meer in, dat voelt een beetje ongemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Raymond schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:57:
Bij mijn golf VII koppelt'ie inderdaad automatisch.
Dat heb je ja, met een automaat 8)

Flauw :F

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel zeggen dat Samsung moet gaan werken aan het stroom gebruik van de camera. Vanmiddag enkele minuten FHD gefilmd en enkele foto's gemaakt en mijn accu is binnen twee a drie uur van 100 naar 26 gegaan. :/

Hoewel camera gebruik best wel intensief is. Is dit wel van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Mrjraider schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:39:
Moet wel zeggen dat Samsung moet gaan werken aan het stroom gebruik van de camera. Vanmiddag enkele minuten FHD gefilmd en enkele foto's gemaakt en mijn accu is binnen twee a drie uur van 100 naar 26 gegaan. :/

Hoewel camera gebruik best wel intensief is. Is dit wel van de zotte.
Dat is redelijk normaal, de screen on time van de GS6 ligt rond de 4 uur, binnen 3 uur 75% verstoken is niet gek dus

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ging in ieder geval hard. Belangrijkste is gelukt en dat is het maken van foto's van de diplomering van mijn ma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 22:07
Sinds gisteren heb ik de S6 als vervanger voor mijn kapotte Nexus 5. Wat mij opvalt is dat video's op YouTube lang niet zo soepel afspelen als ik gewend was. Het lijkt erop dat er nooit 60fps wordt behaald en dat het vaak ook onder de 30 komt.

Hebben meer personen hier last van? Ik kon in dit topic of op Google niet zo snel iets vinden.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

Uffeltje schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:05:
Sinds gisteren heb ik de S6 als vervanger voor mijn kapotte Nexus 5. Wat mij opvalt is dat video's op YouTube lang niet zo soepel afspelen als ik gewend was. Het lijkt erop dat er nooit 60fps wordt behaald en dat het vaak ook onder de 30 komt.

Hebben meer personen hier last van? Ik kon in dit topic of op Google niet zo snel iets vinden.
Nooit last van gehad. Heb je ook gekeken naar de kwaliteit van de filmpjes op Youtube? Dus dat de video onder instellingen van de desbetreffende filmpje ook op 60fps staat?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Tammesp schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:13:
[...]

Nooit last van gehad. Heb je ook gekeken naar de kwaliteit van de filmpjes op Youtube? Dus dat de video onder instellingen van de desbetreffende filmpje ook op 60fps staat?
Ja, het staat allemaal netjes ingesteld. :-(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

Uffeltje schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:36:
[...]

Ja, het staat allemaal netjes ingesteld. :-(
Hmm, hoe zit het met de Wifi verbinding? YouTube up to date?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Wifi is prima. YouTube was up to date, heb hem geprobeerd te verwijderen maar nu geeft hij een error bij het updaten van de app. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 17-09 20:19
Uffeltje schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:05:

Hoe bevalt de S6 t.o.v. de Nexus 5? Ben namelijk ook van plan om een S6 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

El Martino

Zo niet, dan toch.

Precies die overstap heb ik ook gemaakt. Was wel even wennen omdat ik alleen stock Android gewend was, maar met Nova Launcher ben ik er heel tevreden mee. Accu-duur is niet geweldig, maar goed genoeg en de camera is werkelijk verbazingwekkend goed ten opzichte van die van de Nexus 5. Supersnel en ik vind 'm ook mooier om te zien. Ik zeg doen ;-)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:31
Monda schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:08:
Ondanks eindelijk weer een update, nog steeds de vertraging met SwiftKey...
Ook ik ervaar nog steeds performance issues met SwiftKey op de S6. Beide bijgewerkt naar laatste versie. Zoals jij omschreef eerder in het topic lijkt het na een update weer snel te reageren, alleen na een bepaalde tijd ervaar ik toch weer:

- toetsenbord komt traag op
- zie ik kort de melding 'voorspelling wordt geladen'
- soms type ik dan en wordt er niets ingevuld. ik moet dan de terugknop indrukken, opnieuw het invoer veld selecteren en dan werkt invoer wel.

ZO FRUSTREREND. Omdat het in zijn werking de beste van allemaal is.

Ik heb het idee dat Swiftkey na een X periode door iets (van Samsung) wordt gekilled en opnieuw moet starten bij invoer van tekst resulterend in de problemen hierboven. (batterij optimalisatie heb ik al uitstaan, breng meer kwaad dan goed bij mij)

Ik hoop zo dat Android 6 een verbetering is op dit vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update over hoe het gaat met mijn batterij besparing pogingen. Op zich voldoet de batterij meer dan prima voor mijn gebruik maar ik vind het gewoon leuk het uiterste eruit te halen. Dat is ook positief voor het beschikbare RAM geheugen en dus ook voor, zo lijkt mij, de performance van alles.

Ten eerste: ik lees her en der dat je het beste Android alles kan laten regelen wat betreft het wel of niet afsluiten van apps maar ik krijg toch sterk het idee dat het echt helpt als ik handmatig zo nu en dan alles sluit (via de optie Alles sluiten die je ziet als je op het icoon linksonder klikt). Dus dat doe ik dan ook regelmatig, sowieso voordat ik naar bed ga.

Ten tweede: ik heb via Package Disabler een hele zooi zaken 'disabled' maar wel alléén zaken waarvan ik 100% zeker weet wat ze zijn en wat ze doen. Ik heb dus niet de diverse lijsten en xml's gebruikt die je op internet ziet. Ik heb dus ook nog diverse services lopen die je volgens die lijsten best kan uitzetten: ik doe dat liever niet. Better safe than sorry, wat dat betreft. Ik heb momenteel 59 apps en services disabled.

Om te zien wat er in de achtergrond allemaal loopt, gebruik ik niet meer de optie Applicatie beheer > Actief, want die laat láng niet alles zien: ik gebruik daarvoor nu Smart Manager: de optie RAM geeft echt gigantisch veel meer informatie over wat er nou allemaal in de achtergrond draait! (En dat is schrikbarend veel!)
Ik heb de laatste dagen regelmatig in Smart Manager gekeken wat er draaide, vooral als ik net een app had gebruikt. Sommige apps roepen bepaalde services tijdelijk (!) aan en elke service waarvan ik dacht: die heb ik niet nodig, heb ik vervolgens uitgezet. En nogmaals, alleen als ik ook zeker wist wat het was.

Trouwens, voordat ik via Package Disabler dingen ging uitzetten, had ik eerst alle apps verwijderd die simpelweg verwijderd konden worden via het systeem (Apps > Bewerken). Er is dus aardig wat meuk die ik niet hoefde aan te vinken in PD omdat ze al niet meer in gebruik waren (zoals alle MS zooi). Ik heb ook o.a. Facebook, Messenger en YouTube verwijderd: die gebruik ik niet veel en als ik daar wat mee wil, kan ik dat prima doen via de Internet browser. Net zo makkelijk in mijn geval en dat scheelt een hoop zooi in de achtergrond. (In het geval van YouTube via de browser ontdekte ik alsnog wel weer wat services die opstartten om bijvoorbeeld een filmpje via de tv te kunnen laten zien: die heb ik vervolgens ook weer uitgezet. Het loont echt de moeite Smart Manager een tijdje goed in de gaten te houden!)

Tot slot heb ik een paar apps disabled via PD die ik niet vaak gebruik, zoals Instagram: die laadt elke keer een notification service in de achtergrond, zelfs als je notificaties uitzet. Ik bekijk Instagram nu via de Internet browser maar ik heb de app niet verwijderd omdat ik 'm zo nu en dan gebruik om zelf foto's op Instagram te zetten. Dus heb ik 'm alleen disabled. Zodra ik een foto wil plaatsen, enable ik de app, doe wat ik wil doen, en dan disable ik 'm weer. Hetzelfde geldt voor de Oculus zooi voor m'n Gear VR.

Op dit moment verbruikt mijn mobiel 1% batterij in de nacht (zo'n 8 uur). Meer dan netjes, lijkt mij. ;) Het enige wat dan gesynced/gepushed wordt is WhatsApp, Gmail en de standaard telefoondingen (sms, telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kappade schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:14:
[...]
Ik heb het idee dat Swiftkey na een X periode door iets (van Samsung) wordt gekilled en opnieuw moet starten bij invoer van tekst resulterend in de problemen hierboven. (batterij optimalisatie heb ik al uitstaan, breng meer kwaad dan goed bij mij)
Ik heb geen last van alles wat je zegt maar ik had wel last van het feit dat om de haverklap het Samsung toetsenbord automatisch de taak van Swiftkey wilde overnemen. Ik moest dan elke keer weer Swiftkey selecteren als voorkeursinvoermethode. Ik kreeg dan een melding bovenin en dan kon ik kiezen voor Swiftkey maar ik moest dan ook nog naar het 'regelpaneel' (via de popup) om de keuze echt vast te maken. Maar ja, na een tijdje kreeg ik weer die melding... Wellicht dat dit bij jou ook in de achtergrond speelt: dat het systeem probeert z'n eigen toetsenbord er doorheen te drukken.

Ik praat in de verleden tijd omdat ik het Samsung toetsenbord 'disabled' heb met Package Disabler. Ik had 'm zelfs speciaal hiervoor aangeschaft. (Maar gebruik de app nu ook voor andere dingen, zoals hierboven te lezen is. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
X2X2X schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Hoe bevalt de S6 t.o.v. de Nexus 5? Ben namelijk ook van plan om een S6 aan te schaffen.
Aan de ene kant bevalt het me wel, maar aan de andere kant weer niet. De camera is supergoed t.o.v . de Nexus 5. Draadloos laden is ook wel handig, na de Nexus 5 kan ik niet snel meer zonder. Verder is het Amoled-scherm erg mooi.

Het nadeel is toch wel dat hij trager lijkt, ondanks de veel snellere processor. Scrollen gaat lang niet overal zo soepel en af en toe zie je haperingen bij de meest simpele dingen (notificatie menu zichtbaar maken door vanaf boven te vegen).

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 14:40

WCA

Uffeltje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Aan de ene kant bevalt het me wel, maar aan de andere kant weer niet. De camera is supergoed t.o.v . de Nexus 5. Draadloos laden is ook wel handig, na de Nexus 5 kan ik niet snel meer zonder. Verder is het Amoled-scherm erg mooi.

Het nadeel is toch wel dat hij trager lijkt, ondanks de veel snellere processor. Scrollen gaat lang niet overal zo soepel en af en toe zie je haperingen bij de meest simpele dingen (notificatie menu zichtbaar maken door vanaf boven te vegen).
Dat schijnt in 6.0 enorm verbeterd te zijn, in de beta nu al. Ik ben heel benieuwd in ieder geval!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn hemel, wat een gedoe om het beste uit je toestel te halen zeg :F
Hoewel ik ook zo lang mogelijk wil doen met 1 accu lading is dit te veel van het goede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Mrjraider schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Hoewel ik ook zo lang mogelijk wil doen met 1 accu lading is dit te veel van het goede :+
Na een factory reset, bv. als de MM er is, mag je helemaal opnieuw beginnen... voor wat? Die paar uur extra, pft... sop is het kolen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds lollipop. Bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Laatst online: 17-09 20:19
Uffeltje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Thanks! In dat geval wacht ik nog even op de S7 (of een vergelijkbaar model). Als er iets is waar ik niet tegen gaan dan is het wel lag tijdens het scrollen. Mijn 2 jaar oude Nexus 5 is in dat opzich nog ultrasmooth. Alleen het scherm (alhoewel deze absoluut niet slecht is) en de barslechte camera begin ik me wat aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:18:
[...]

Haha, ja, daarom zei ik al dat ik het gewoon leuk vind om uit te zoeken: echt nodig is het niet, hoor. ;) Ik had Package Disabler gekocht om van het default toetsenbord af te komen. Maar ja, toen ik die app eenmaal had... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:57:
[...]

Haha, ja, daarom zei ik al dat ik het gewoon leuk vind om uit te zoeken: echt nodig is het niet, hoor. ;) Ik had Package Disabler gekocht om van het default toetsenbord af te komen. Maar ja, toen ik die app eenmaal had... ;)
Gelijk heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:22
Welke optie hebben jullie geselecteerd bij keep wifi on during sleep? Lees in sommige reviews dat als je hem op always laat, dat het voor een battery drain kan zorgen. Maar als je never aanhoudt, dan gaat jouw data via 4G/3G. Dat lijkt mij niet batterij vriendelijker dan wifi.

Always scanning heb ik al uitgezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Untouchablezz20 op 29-01-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 16:13
van 81% naar 4% duurde me 1 dag en 6 uur met 5 uur screen on time. Heerlijk telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:14
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:11:
Welke optie hebben jullie geselecteerd bij keep wifi on during sleep? Lees in sommige reviews dat als je hem op always laat, dat het voor een battery drain kan zorgen. Maar als je never aanhoudt, dan gaat jouw data via 4G/3G. Dat lijkt mij niet batterij vriendelijker dan wifi.

Always scanning heb ik al uitgezet.
Wifi altijd aan, maar gaat uit via Llama. Zit bijvoorbeeld op werk in de buurt van een AP waardoor hij wel steeds loopt te piepen dat er wifi in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Kappade schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Ook ik ervaar nog steeds performance issues met SwiftKey op de S6. Beide bijgewerkt naar laatste versie. Zoals jij omschreef eerder in het topic lijkt het na een update weer snel te reageren, alleen na een bepaalde tijd ervaar ik toch weer:

- toetsenbord komt traag op
- zie ik kort de melding 'voorspelling wordt geladen'
- soms type ik dan en wordt er niets ingevuld. ik moet dan de terugknop indrukken, opnieuw het invoer veld selecteren en dan werkt invoer wel.

ZO FRUSTREREND. Omdat het in zijn werking de beste van allemaal is.

Ik hoop zo dat Android 6 een verbetering is op dit vlak
Ja idd, heel erg irritant! Ook alles al geprobeerd, maar (exact hetzelfde) probleem blijft. Als ik t me goed herinner, is dit probleem ontstaan bij de introductie van 5.1.1 en was SwiftKey daarvoor gewoon direct beschikbaar als je wilde typen... Hoop enorm met jou dat 't is opgelost met Android 6...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@boven Ik heb hetzelfde met mijn swype toetsenbord. Ene keer duurt het 10 seconden voordat het toetsenbord opkomt en de andere keer direct. Het is bij mij wel opgelost als ik alle instellingen wis. Met andere woorden: mijn persoonlijke woordenboek.
Kappade schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Geen idee of nou BT in de S6 of 308 zo vaag werkt af en toe. Als het de S6 is hoop ik op verbetering met de Android 6 update.
Ik heb ook een 308 nieuw model. Denk zelf dat het een combinatie van s6 en 308 is. Aangezien de meeste hier er geen last van hebben. Ik heb zelf van het werk ook nog een iPhone 5. Mijn vriendin een iPhone 4 van het werk en zelf een Sony Xperia c4 met Kitkat erop.

Al die telefoons koppelen direct als de Bluetooth aanstaat of aan wordt gezet.

Mijn s6 geeft een witte pop-up als de auto al aanstaat. Merkte van de week dat hij na een reboot wel automatisch koppelt als ik eerst Bluetooth aanzet voordat ik de sleutel in het contact stop.

Als het echt een combinatie is tussen enkel de 308 en s6, dan verwacht ik niet dat er een update komt. Maar fingers crossed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ook een nieuwe 308 hier. Maar BT staat altijd aan ivm Smartwatch. Gebruik het eigenlijk alleen voor carkit en autostart van Flitsmeister. Connecten gaat prima, muziek draai ik er nooit mee omdat de controls er traag reageren op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 09:58
Volgens Sammobile is de uitrol van de Android 6.0.1-update voor de Galaxy S6 en de Galaxy S6 Edge inmiddels van start gegaan in Zuid-Korea. Ben benieuwd wanneer we hem hier zullen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi :)
Edit: SmartSwitch krijg hier nu een update om MM te supporten ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Mrjraider op 30-01-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23

vhal

ಠ_ಠ

Sinds vandaag de S6 in gebruik, voor de MM prijs a €413 kon ik hem niet laten liggen. Ik kom van een Nexus 4 welke niet slecht was op sommige vlakken maar man man man....die camera van de S6 :9~ :9

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:30:
Sinds vandaag de S6 in gebruik, voor de MM prijs a €413 kon ik hem niet laten liggen. Ik kom van een Nexus 4 welke niet slecht was op sommige vlakken maar man man man....die camera van de S6 :9~ :9
Ik overweeg het ook want 413,- is erg aantrekkelijk, maar wat is jouw CSC? ik hoop PHN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Ik overweeg het ook want 413,- is erg aantrekkelijk, maar wat is jouw CSC? ik hoop PHN.
Net even gecontroleerd: PHN

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:49:
[...]
Net even gecontroleerd: PHN
Mooi, want de MM wil ze nog wel eens uit polen of zo betrekken, dank je.
Ik twijfel nog tussen zwart of goud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Mooi, want de MM wil ze nog wel eens uit polen of zo betrekken, dank je.
Ik twijfel nog tussen zwart of goud :P
Zwart! Het AMOLED-scherm valt dan in een beetje verdonkerde kamer, volledig weg in het toestel.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:52:
[...]
Zwart! Het AMOLED-scherm valt dan in een beetje verdonkerde kamer, volledig weg in het toestel.
Moeilijkmoeilijk...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Goud is ook echt mooi hoor. Vond zelf de zwarte ook net niet helemaal zwart maar meer blauwpaarsig waarschijnlijk door het glossy materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:21:
Goud is ook echt mooi hoor. Vond zelf de zwarte ook net niet helemaal zwart maar meer blauwpaarsig waarschijnlijk door het glossy materiaal.
Er komt iig een transparante bumper omheen, geen flipcover of iets dergelijks.
Ik heb nu 3 zwarte toestellen gehad en ben wel een beetje uitgekeken op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:32:
[...]

Er komt iig een transparante bumper omheen, geen flipcover of iets dergelijks.
Ik heb nu 3 zwarte toestellen gehad en ben wel een beetje uitgekeken op zwart.
Gewoon ff naar de MM gaan. Grote kans dat ze daar wel een paar kleuren hebben liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:47:
[...]
Gewoon ff naar de MM gaan. Grote kans dat ze daar wel een paar kleuren hebben liggen :)
Heb net de gouden besteld, ben benieuwd wanneer hij bezorgd wordt, dat zal ws niet morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier even een uurtje rondgelezen maar zie niemand met mijn probleem
Als ik een foto wil maken is mijn beeld onscherp/wazig ik moet dan even me hand voor de camera houden zodat hij scherp stelt en ik eindelijk een foto kan maken. Even snel een foto maken zit er voor mij dus helaas niet in. Is dit een bekend probleem? Wie kan me helpen aub
Het gaat dus om me s6 edge gold.😊

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:01:
Heb hier even een uurtje rondgelezen maar zie niemand met mijn probleem
Als ik een foto wil maken is mijn beeld onscherp/wazig ik moet dan even me hand voor de camera houden zodat hij scherp stelt en ik eindelijk een foto kan maken. Even snel een foto maken zit er voor mij dus helaas niet in. Is dit een bekend probleem? Wie kan me helpen aub
Het gaat dus om me s6 edge gold.😊
Heb je de plastic beschermlaagjes van de camera lens afgehaald ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Hmm... Twijfel twijfel.... Zal ik m vandaag halen bij de Mediamarkt of niet?
Ik heb nu een Lumia 930 met een dikke barst in het scherm. Het gebrek aan sommige apps begint toch een beetje een ergernis te worden dus ik wil graag terug naar Android. Van de andere kant doet mijn Lumia het verder nog prima, dus echt noodzakelijk is het niet :)

Hoe is het geluid van de S6 trouwens bij video opnames bij hoog volume zoals bijvoorbeeld bij concerten?
De Lumia is hier erg goed namelijk...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
bramv82 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 12:22:
Hmm... Twijfel twijfel.... Zal ik m vandaag halen bij de Mediamarkt of niet?
Ik heb nu een Lumia 930 met een dikke barst in het scherm. Het gebrek aan sommige apps begint toch een beetje een ergernis te worden dus ik wil graag terug naar Android. Van de andere kant doet mijn Lumia het verder nog prima, dus echt noodzakelijk is het niet :)

Hoe is het geluid van de S6 trouwens bij video opnames bij hoog volume zoals bijvoorbeeld bij concerten?
De Lumia is hier erg goed namelijk...
Ben naar hardbass geweest, stond op 1/3 van de zaal en filmpjes waren aardig om naar te luisteren. Enige probleem is de bass.

Microfoon van Galaxy s6 is beter dan van mijn oude Nexus 5. Vriend met lumia 950(?) had beter geluid in ieder geval. Misschien dat geluidskwaliteit verbeterd met andere filmsettings. Had hem nog op 720p staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:05
Tik tak, tik tak. Nu ze in Z)Korea begonnen zijn met de uitrol van 6.0 begint het hier toch ook wel te kriebelen :p

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Laatst online: 14:20
Ik heb gisteren Package Disabler Pro geïnstalleerd en de optie disable all bloatware gekozen maar nu merk ik dat Google Services opeens weer aan 14% zit. Deze morgen ergens gelezen dat dit kan zijn door applicaties die proberen te syncen maar dat niet kunnen en door te blijven proberen, energie gebruiken.

Ondertussen wel alles van google weer enabled en manueel uitgezet en ook achtergrond dataverbruik van google services uitgezet. Onder accounts stond sync wel aan onder Google voor calender, fit etc maar dat kan zijn door het weer aanzetten van alles van Google.

Soms mis ik toch wel m'n Blackberry, geen gezeur met die google troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cy-gor25 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 07:01:
Ik heb gisteren Package Disabler Pro geïnstalleerd en de optie disable all bloatware gekozen maar nu merk ik dat Google Services opeens weer aan 14% zit. Deze morgen ergens gelezen dat dit kan zijn door applicaties die proberen te syncen maar dat niet kunnen en door te blijven proberen, energie gebruiken.

Ondertussen wel alles van google weer enabled en manueel uitgezet en ook achtergrond dataverbruik van google services uitgezet. Onder accounts stond sync wel aan onder Google voor calender, fit etc maar dat kan zijn door het weer aanzetten van alles van Google.

Soms mis ik toch wel m'n Blackberry, geen gezeur met die google troep.
Ik denk dat je een denkfout maakt. Zonder Package Disabler had je veel dingen draaien in de achtergrond. Google Services was toen een van de vele services die in de achtergrond draaide en haalde dus een laag percentage want de totale 100% werd verdeeld over heel veel services en apps.
Op dit moment is Google Services echter een van de weinige services die in de achtergrond draaien op je mobiel dus wordt de totale 100% over veel minder services verdeeld en stijgt het getal per service/app. Het batterijverbruik geeft niet het daadwerkelijke verbruik aan maar jet aandeel, het percentage. Bij mij staat Google Services ook dik bovenaan. Zelfs HEEL dik als ik de telefoon een dag niet echt gebruik want dan is die ene service zowat alles wat in de achtergrond draait en dan is het dus logisch dat het percentage giga hoog is. Het zegt echter totaal NIETS over het daadwerkelijke gebruik van de batterij wat wattage betreft (of hoe je dat ook noemt).

Kortom: je maakt je druk om niets, denk ik. ;)

Persoonlijk zou ik trouwens NOOIT alle bloatware zomaar uitzetten via Package Disabler want die zet ook dingen uit die je nodig kan hebben. Ik zet persoonlijk ALLEEN uit waarvan ik zeker weet wat het is en wat het doet. Het is prima om te proberen alles uit de batterij te halen maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van het gebruik en gebruiksgemak. ;) Als het je alleen maar zou gaan om het verlengen van de batterijduur dan kan je de mobiel het beste gewoon uitzetten en uit laten. :+ Lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:03:
[...]

Ik denk dat je een denkfout maakt. Zonder Package Disabler had je veel dingen draaien in de achtergrond. Google Services was toen een van de vele services die in de achtergrond draaide en haalde dus een laag percentage want de totale 100% werd verdeeld over heel veel services en apps.
Op dit moment is Google Services echter een van de weinige services die in de achtergrond draaien op je mobiel dus wordt de totale 100% over veel minder services verdeeld en stijgt het getal per service/app. Het batterijverbruik geeft niet het daadwerkelijke verbruik aan maar jet aandeel, het percentage. Bij mij staat Google Services ook dik bovenaan. Zelfs HEEL dik als ik de telefoon een dag niet echt gebruik want dan is die ene service zowat alles wat in de achtergrond draait en dan is het dus logisch dat het percentage giga hoog is. Het zegt echter totaal NIETS over het daadwerkelijke gebruik van de batterij wat wattage betreft (of hoe je dat ook noemt).

Kortom: je maakt je druk om niets, denk ik. ;)

Persoonlijk zou ik trouwens NOOIT alle bloatware zomaar uitzetten via Package Disabler want die zet ook dingen uit die je nodig kan hebben. Ik zet persoonlijk ALLEEN uit waarvan ik zeker weet wat het is en wat het doet. Het is prima om te proberen alles uit de batterij te halen maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van het gebruik en gebruiksgemak. ;) Als het je alleen maar zou gaan om het verlengen van de batterijduur dan kan je de mobiel het beste gewoon uitzetten en uit laten. :+ Lijkt me niet de bedoeling.
Die logica kan inderdaad ook wel eens kloppen :-) Ik heb wel wat zitten tweaken inderdaad want de bloatware setting van package disabler zette ook ineens m'n werkmails (exchange) uit, oeps.
Ik ga eens verder proberen, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sinds een maand nu ook een Galaxy S6 en prima telefoon. Ik heb echter 1 iets waar ik niet uitkom. Hij verliest continu de connectie met wifi netwerken. Dan schakelt hij weer over naar 4G terwijl ik thuis gewoon een goed en stabiel wifi netwerk heb (bereik is vol). Iemand enig idee hoe dit komt?
Wat ik al heb gedaan:
Netwerk op telefoon vergeten en opnieuw toevoegen/verbinden
Handmatig verbinden
Router resetten
Telefoon uit en aan zetten
Speedtest.net app geeft een download van ongeveer 35Mbps en upload van 12Mbps weer. Op mijn vaste netwerk is dit 120Mbps down en 12Mbps up (ziggo)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47
Zeker een 5ghz wifi netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:25:
Sinds een maand nu ook een Galaxy S6 en prima telefoon. Ik heb echter 1 iets waar ik niet uitkom. Hij verliest continu de connectie met wifi netwerken. Dan schakelt hij weer over naar 4G terwijl ik thuis gewoon een goed en stabiel wifi netwerk heb (bereik is vol). Iemand enig idee hoe dit komt?

...
Niet toevallig de optie 'slimme netwerkwissel' aan staan (onder de wifi instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 17-09 20:45
Gebruikt er iemand de app Outlook als (standaard) mailprogramma?
Hebben jullie ook dat je hele S6 (Edge) vastloopt op het moment dat je een bijlage (bijvoorbeeld Word) downloadt, hij helemaal vastloopt en het scherm uitgaat na een aantal seconden en in het vervolg pas na een half minuutje weer aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nee de 2.4?ghz frequentie
Gismo1979 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:10:
Niet toevallig de optie 'slimme netwerkwissel' aan staan (onder de wifi instellingen)?
Nee dat staat uit

[ Voor 40% gewijzigd door thewizard2006 op 01-02-2016 17:06 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Even terugkoppeling van mijn reparatie-status bij Coolblue:

Aantal weken terug was mijn micro-usb connector beetje gesmolten en fucntioneerde de usb-module niet meer omdat die ook een stuk gesmolten was. Ik kon mijn telefoon toen alleen maar draadloos opladen.

2 weken geleden mijn S6 ter reparatie opgestuurd en vandaag kreeg ik toch een wazige email van hun ben er wel beetje boos om geworden:
Geachte heer/mevrouw,

U bracht bij ons volgend toestel binnen ter reparatie van een defect:

Product: Samsung Galaxy S6 128 GB Zwart
Serienr: 00000000000000
IMEI: 00000000000000

Het toestel werd deskundig geëvalueerd door de erkende reparatiedienst van de fabrikant.
Deze stelde volgend defect vast:

Connector beschadigd en vies

De reparatiedienst stelde vast dat dit defect niet onder de garantievoorwaarden hersteld kan worden.
Om deze reden sturen wij u deze prijsopgave voor werkzaamheden buiten garantie.

Uit te voeren werkzaamheden: Vervanging van connector

Kostprijs (Inc. BTW) € 120,00
Nou ik weet niet bij wie ze de reparatie laten uitvoeren en/of ze goed geluisterd hebben toen ik hun mijn probleem vertelde. Maar dit is toch wel te veel van het goede lijkt mij??

Ik heb al een keer een nieuwe Fast Charger van hun gekregen omdat de eerste ook heet werd en niet of totaal niet meer functioneerde. Dus de kans is er dat de oude originele oplader al schade heeft aangericht aan de usb-module. Nou 3 maanden later doe ik precies wat ik dagelijks doe, ik stop de micro-usb lader in mijn S6 en die smelt bij wijze van spreken in mijn telefoon zowat . Is maar goed dat ik hem snel uit de lader haalde want het stonk al goed naar verband plastic.

Wat ik aan jullie wil vragen: is dit normaal? kan dit mij zo makkelijk aangerekend worden?
Toen ik mijn telefoon opgestuurd heb was de usb-connector al beschadig mede mogelijk gemaakt door het originele Samsung lader. Dus door dagelijks gebruik, er is geen andere manier om mijn S6 op te laden...
Hij is vies....... ik voeg voor jullie voor de duidelijkheid foto toe die ze me opgestuurd hebben. Je kan heel duidelijk zien waar de connector door die ene laadbeurt beschadig is en waarom hij het ook niet meer doet.
Maar vies?? Ja nadat ze de telefoon hebben opengeschoefd zie je dat er op de onderkant vd scherm een stoflaag zit en rondom de contour van de usb aansluiting, maar hoe moet ik dat uberhaupt schoonmaken als ik er zelf niet bij kan?
Ik werk gvd toch niet in de Sahara en dat er stof in de telefoon komt is toch de design fout van Samsung en niet van mij ??? Of ben ik nou echt gek geworden.

Dit wou ik even kwijt en als jullie vinden dat het mijn schuld is hoor ik het graag. Maar nogmaals ik gebruikte de telefoon op een normale manier net als iedereen van jullie en heb er zelf niks aan zitten experimenteren.

Heb CoolBlue al laten weten dat ik niet van plan ben om 120 euro te gaan betalen want ik ben hier totaal niet mee eens.
Morgen maar even Consumentenbond bellen om te vragen wat mijn rechten als consument zijnde zijn in dit geval.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ayujp0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De connector is zichtbaar beschadigd, vooral aan de rechterzijde is dit goed te zien. Ik kan me persoonlijk ook geen actie of handeling bedenken welke zorgt dat de lader dusdanig heet wordt dat de boel kapot smelt. Dit lijkt een gevalletje "we moeten zoveel toestellen per dag niet binnen de garantie repareren dus daar valt deze ook onder" jammer maar helaas.
Je zou Samsung een bericht kunnen doen met de foto en je verhaal en daar maar eens navraag doen. Daarbij dien je dit ook echt met CB te communiceren, zij hebben immers een toestel verkocht aan jou ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendive
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04-2024
Tja, Coolblue, waardeloze service.
Negeren van klachten zijn ze erg goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Greendive schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:26:
Tja, Coolblue, waardeloze service.
Negeren van klachten zijn ze erg goed in.
Prima gemiddelde waardering http://tweakers.net/shopr...blue-punt-nl/shopreviews/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:09
Gemiddelde waardering is goed als je er alleen iets koopt. Aftersales is waardeloos, dat heb ik zelf wel gemerkt.

Helaas sturen ze telefoons door naar reparatie centra waar veel uitzendkrachten werken die 'aantallen' moeten scoren om er te mogen blijven werken. Teveel garantie reparaties worden je ook niet in dank afgenomen. Dus wat rest? Een foto maken van iets wat er 'erg' uitziet en de klant een factuur sturen..
Stof is geen reden om geen garantie te geven. Er is hier volgens mij sprake van een constructie fout waardoor de micro USB stekker sluiting tussen de pennen heeft gemaakt.

Ik denk dat je bij Samsung zelf eens moet aankloppen. Zij weten waarschijnlijk meer van dit probleem en kunnen misschien iets betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Wat een bullshit, Coolblue heeft zeer goede service.
Anyhow, met ieder Samsung-toestel kan je gewoon naar een Samsung Service point, die door heel Nederland verspreid zitten. Die kunnen er misschien meer van zeggen, en soms zijn ze klaar terwijl je wacht. Ik zou daar eens heen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Richh schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:26:
Anyhow, met ieder Samsung-toestel kan je gewoon naar een Samsung Service point, die door heel Nederland verspreid zitten. Die kunnen er misschien meer van zeggen, en soms zijn ze klaar terwijl je wacht. Ik zou daar eens heen stappen.
Waarom zeggen mensen iets wat hunzelf vinden altijd als een feit?

Coolblue kan prima service leveren maar doen dat niet altijd, zo kocht een kennis bij hun een Galaxy S6 in augustus en bleek de homebutton defect te zijn (toen deze net uit de doos kwam) dus deze werd door Coolblue vreemd genoeg ter reparatie doorgestuurd (in diezelfde week dat het geleverd was).

Coolblue beweerde dat het door zijn eigen schuld kwam, grappig aangezien de telefoon uit doos al een kapotte homebutton had.

Heel veel gezeik, heel veel gedoe, en heel veel vingertjes wijzen van Coolblue naar hem, pas toen hij juridische stappen wou ondernemen kreeg hij eind december 2015 een nieuwe telefoon kostenloos thuisgestuurd.

Ja hij kreeg een nieuwe telefoon, maar was al dat gedoe ervoor nodig? Nee.

Uit eigen ervaring is hun service prima, toen mijn telefoon kapot ging (bolle accu) concluderen hun dat het een productiefout was, ik kreeg een nieuwe toestel aangezien de accu bij hun had gelekt.

2de keer ging het om een laptop, ze deden moeilijk omdat ik een verse Windows installatie erop had, maar toen ik hun erop wees dat zelf Windows herinstalleren niet de garantie schendt, hebben ze de laptop gerepareerd (ging om een kapotte dvd speler).

Dat uit jouw ervaring hun service goed is betekend dat niet dat het zo is, anders zou ik nu ook zeggen dat hun service goed is omdat het in mijn geval goed was, nee aangezien de service van Coolblue goed KAN zijn maar niet altijd het geval is, iets als een feit neerzetten omdat jij goede ervaringen ergens mee hebt vind ik persoonlijk not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Richh schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:26:
Ja weet je wat gek is. Toen dit probleem zich voordeed was het eerste wat ik deed naar Samsung Service Point bellen.
Na mijn verhaal verteld te hebben poepie die Samsung medewerker zowat is z'n broek. Hij schrok zo erg van dit onveilige situatie, want dat is het eigenlijk ook, voor het zelfde geldt was die telefoon in de fik gevlogen en dan?
Binnen 5 minuten smeekte hij bij wijze van spreken om het telefoon zsm op te sturen, want dit probleem konden ze niet bij Service Point oplossen.

Maar wat heb ik gedaan, ik belde CoolBlue daarna ook, want hun zijn uiteindelijk de verkoper via waar mijn garantie loopt.
Medewerker van CoolBlue zei tegen mij dat alles via CoolBlue MOET gebeuren en dat ik hoe dan ook voor reparatie bij HUN moet zijn en niet bij Samsung, anders vervalt mijn garantie.

Vandaar dat ik het op deze manier gedaan had, maar mijn eerste keuze was eigenlijk ook om het telefoon direct naar Samsung op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Okee, dat is natuurlijk waar, maar andersom is het ook zo: als jij iets als slecht ervaart betekent dat niet dat het altijd zo is. Vrienden en familieleden hebben letterlijk nog nooit gezeik gehad met Coolblue en de reviews die ze overal hebben staan spreken boekdelen, imo.

Maargoed, laten we niet te ver offtopic gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Nee dat zeker niet hoor. Heb behalve dit probleem 0,0 negatiefs over CoolBlue te vertellen. Alleen jammer dat CoolBlue bij mij weer zo de mist ingaat. Maar stiekem denk ik dat als ze mijn verhaal morgen of overmorgen een keer nalezen toch achter het hoofd gaan krabben.
En ja zelfs de grootste chocolade fabriek van Nederland heeft CoolBlue als leverancier en ik hoor en heb zelf alleen maar positieve ervaringen tot nu toe gehad met hun.

Maar ik hou jullie op de hoogte en stiekem hoop ik dat dit zonder al te veel problemen opgelost wordt =))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ninasky11 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:31:
[...]

Ja weet je wat gek is. Toen dit probleem zich voordeed was het eerste wat ik deed naar Samsung Service Point bellen.
Na mijn verhaal verteld te hebben poepie die Samsung medewerker zowat is z'n broek. Hij schrok zo erg van dit onveilige situatie, want dat is het eigenlijk ook, voor het zelfde geldt was die telefoon in de fik gevlogen en dan?
Binnen 5 minuten smeekte hij bij wijze van spreken om het telefoon zsm op te sturen, want dit probleem konden ze niet bij Service Point oplossen.

Maar wat heb ik gedaan, ik belde CoolBlue daarna ook, want hun zijn uiteindelijk de verkoper via waar mijn garantie loopt.
Medewerker van CoolBlue zei tegen mij dat alles via CoolBlue MOET gebeuren en dat ik hoe dan ook voor reparatie bij HUN moet zijn en niet bij Samsung, anders vervalt mijn garantie.

Vandaar dat ik het op deze manier gedaan had, maar mijn eerste keuze was eigenlijk ook om het telefoon direct naar Samsung op te sturen.
Dat is heel gek. Ik heb meerdere malen garantiegevallen meegemaakt van Samsung apparatuur en Coolblue stuurde er in die gevallen (via automatische mails) JUIST op aan om rechtstreeks met Samsung te handelen voor de snelste oplossing. Uiteraard waren zij als leverancier wel wettelijk verplicht de optie te bieden zelf als tussenpersoon op te treden, maar ze stuurden duidelijk aan op rechtstreekse afhandeling door Samsung. Laatste keer is denk inmiddels 1,5 jaar geleden, mogelijk is e.e.a. sindsdien veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 14:29
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort mn Galaxy S3 inruilen voor een S6, maar ik vermoed dat het slimmer is even te wachten. Als de S7 volgende maand te koop is neem ik aan dat de S6 flink in prijs zakt, wat denken jullie?

Ik moet de gsm wel bestellen (deels gratis, rest van bruto salaris) via de website van mn werk, hier is de 32G Gold Platinium nu nog 495 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren eind van de middag ook een S6, 1e indruk is heel goed en ben geen vreemde dingen tegen gekomen, hij ligt nu voor het eerst aan de lader en ben dan natuurlijk in de 1e plaats benieuwd wat met mijn gebruik de batterijduur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
@_Anvil_
Ben zelf ook aan het wachten met de aanschaf van een s6, ben ervan overtuigd dat de prijzen nog gaan dalen wanneer de s7 aangekondigd/er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

ninasky11 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:40:
Wat ik aan jullie wil vragen: is dit normaal? kan dit mij zo makkelijk aangerekend worden?
Ik heb een soort gelijk geval gehad met mijn S6 bij CB vandaan, bij mij was er alleen een probleem met het moederbord van de S6. Ik had deze ook opgestuurd naar CB voor reparatie en kreeg ook na een twee tal weken een mail dat de reparatie bijna 150 euro zou gaan kosten. Ik heb dat toen ook geweigerd en het toestel zonder reparatie terug laten sturen. Vervolgens ben ik naar het Samsung service center in Alkmaar gereden en daar alles uitgelegd, zij hebben toen gratis het moederbord vervangen en kwamen er achter dat de GSM antenne van de S6 ook niet optimaal werkte en ook die werd meteen gratis vervangen. Ik kreeg zelfs het advies mee dat als er in de toekomst nog wat mocht zijn met het toestel ik maar meteen naar het Samsung service center moest gaan...
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:38:
Heb sinds gisteren eind van de middag ook een S6, 1e indruk is heel goed en ben geen vreemde dingen tegen gekomen, hij ligt nu voor het eerst aan de lader en ben dan natuurlijk in de 1e plaats benieuwd wat met mijn gebruik de batterijduur is.
Hou er rekening mee dat de batterijduur pas op zijn best is als de accu een aantal keer vol/leeg is geweest...

[ Voor 50% gewijzigd door DON PAPA op 02-02-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
_Anvil_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:21:
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort mn Galaxy S3 inruilen voor een S6, maar ik vermoed dat het slimmer is even te wachten. Als de S7 volgende maand te koop is neem ik aan dat de S6 flink in prijs zakt, wat denken jullie?

Ik moet de gsm wel bestellen (deels gratis, rest van bruto salaris) via de website van mn werk, hier is de 32G Gold Platinium nu nog 495 euro.
Het is geen iPhone :P Samsung laat de prijzen langzaam door het hele jaar heen zakken; niet in één klap als de opvolger er is. Ik verwacht geen grote prijsdaling de komende maanden. Bekijk eens de grafieken van de S4 of S5 in de pricewatch bijvoorbeeld, die dalen ook zeer stabiel.
Wel zou Samsung hetzelfde kunnen doen als bij de S5: een 'Neo' variant uitbrengen die met een iets tragere SoC wat goedkoper is.

Had dit nou gisteren geplaatst :P Mediamarkt had 21% btw korting; een S6 had je voor iets meer dan €400 al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Das leuk, maar via mn werk ben ik onder de streep 200 euro netto kwijt momenteel, als ik wacht nog minder ivm maandelijks oplopend telefoonbudget.

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 02-02-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:06:
[...]
Hou er rekening mee dat de batterijduur pas op zijn best is als de accu een aantal keer vol/leeg is geweest...
Is mij bekend, maar bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Gebruik al een paar maanden met volle tevredenheid een 128 GB Galaxy S6 Platinum Gold. Maar sinds twee weken heb ik een heel irritant probleem. Ghost touches van de backbutton.. Heel fijn in bijvoorbeeld de browser zit je opeens 10 pagina's terug in je history :( :(

Kan wel wat dingen vinden op google. Hoop op een software issue maar ben toch bang voor de hardware ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
_Anvil_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:23:
Das leuk, maar via mn werk ben ik onder de streep 200 euro netto kwijt momenteel, als ik wacht nog minder ivm maandelijks oplopend telefoonbudget.
En je bent alsnog aan het wachten op een price drop 8)7
Mijn abo loopt over 2 maanden en 2 dagen af, dus ik kan over 2 dagen eindelijk overstappen en de S6 krijgen. Heb een mooie aanbieding met abonnement gespot en verwacht niet dat het over een maand opeens €50 euro goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update naar MM is sinds begin deze week begonnen in Zuid Korea. Daarbij schijnt de update al voor grote problemen te zorgen en is deze uitgesteld om de laatste bugs te fixen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:37:
De update naar MM is sinds begin deze week begonnen in Zuid Korea. Daarbij schijnt de update al voor grote problemen te zorgen en is deze uitgesteld om de laatste bugs te fixen. :/
Oeps, dat klinkt niet goed, daarom heb ik mede om dat soort redenen het controleren op updates uitgezet.
Ik kijk "als ik me in kan houden" altijd even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk al een hele tijd niet meer. Ding werkt goed, haalt gemiddeld 4 uur SOT en ik kan er goed mee navigeren etc. Als een update een maand later uit komt vind ik het helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Pepper92 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:33:
[...]
En je bent alsnog aan het wachten op een price drop 8)7
Mijn abo loopt over 2 maanden en 2 dagen af, dus ik kan over 2 dagen eindelijk overstappen en de S6 krijgen. Heb een mooie aanbieding met abonnement gespot en verwacht niet dat het over een maand opeens €50 euro goedkoper is.
Umm, waarom niet? Zo te lezen hecht jij iets meer waarde aan een telefoon dan ik, gezien het feit dat je op dag 1 direct een nieuw abo afsluit voor een S6, tis geen nieuwe Audi ofzo hoor ;)

Hoe langer ik wacht, hoe goedkoper het wordt. en mn S3 bevalt prima, al heb ik uiteraard een scherm vol barsten. Maar dat is standaard op de s3
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn niet voor niets Nederlanders (toch) die willen altijd zo goedkoop mogelijk en als het dan een maandje langer duurt voordat het budget het toelaat... waarom niet? De S6 zal de komende twee jaar nog goed mee kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
_Anvil_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Umm, waarom niet? Zo te lezen hecht jij iets meer waarde aan een telefoon dan ik, gezien het feit dat je op dag 1 direct een nieuw abo afsluit voor een S6, tis geen nieuwe Audi ofzo hoor ;)

Hoe langer ik wacht, hoe goedkoper het wordt. en mn S3 bevalt prima, al heb ik uiteraard een scherm vol barsten. Maar dat is standaard op de s3
:)
Sinds mijn telefoon (iphone 4s) een screentime heeft van +- 30 minuten en het einde van de middag dus nooit haalt zie ik de S6 inderdaad als een nieuwe Audi ;) En aangezien ik nu ook een goede aanbieding gevonden heb (gemiddeld €28,50 per maand met 3GB en 120 minuten) én volgende maand veel moet reizen en dan graag bereikbaar ben, ga ik er denk ik gelijk voor inderdaad.

Ik wilde er eigenlijk vooral mee zeggen dat €200 een koopje is. Maar ik begrijp dat je korting opbouwt en het niet zozeer een percentage is van de aangeboden prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
ah ok.

En met de iphone kun je niet gewoon een nieuwe accu monteren, net als met de S6... is ook mn enige zorgpunt over de nieuwe generaties Galaxy, veel geheugen gebruik ik toch niet.

Via mn werk bouw ik (langzaam) een gsm budget op, de rest gaat van je bruto salaris. Leek me dus slim te wachten op de S7, zo heb ik de S3 ook wat goedkoper gekocht.

[ Voor 80% gewijzigd door _Anvil_ op 02-02-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Tsja, €25 uitgeven aan een 28 maanden oude telefoon, 4,5 jaar geleden geïntroduceerd, en ook nog eens erg traag is. Eigenlijk niet eens zo een slechte optie :9

[ Voor 62% gewijzigd door Pepper92 op 02-02-2016 16:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimd68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Net een week in het bezit van de s6 prive en de 6s zakelijk. Ik heb ontzettend veel moeite met de vingerafdrukscanner. Hij herkent zelden mijn vingerafdruk. Terwijl de iphone altijd raak is. Ook al meerdere afdrukken van dezelfde vinger ingescand, maar zelden in een keer raak. Heeft iemand een handson hiervoor?

Als ik een melding krijg op mijn s6 dan laat ie een melodie horen. Maar deze wordt steeds herhaald. Hoe kan ik dat herhalen stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wimd68 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:22:
Net een week in het bezit van de s6 prive en de 6s zakelijk. Ik heb ontzettend veel moeite met de vingerafdrukscanner. Hij herkent zelden mijn vingerafdruk. Terwijl de iphone altijd raak is. Ook al meerdere afdrukken van dezelfde vinger ingescand, maar zelden in een keer raak. Heeft iemand een handson hiervoor?

Als ik een melding krijg op mijn s6 dan laat ie een melodie horen. Maar deze wordt steeds herhaald. Hoe kan ik dat herhalen stopzetten?
Dat klinkt als een vingerafdrukscanner die niet helemaal 100% is. De scanner in mijn s6 werkt vrijwel instant met heel soms een misser.
Garantiegevalletje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Luuk schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:53:
[...]

Dat klinkt als een vingerafdrukscanner die niet helemaal 100% is. De scanner in mijn s6 werkt vrijwel instant met heel soms een misser.
Garantiegevalletje? :)
Zelfde hier. De scanner doet het eigenlijk zo goed als altijd goed. Klinkt als een hardware defect.
Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.