De hele nacht aan de kabel laten hangen wordt niet aangeraden maar is ook niet schadelijk. Google maar eens op hoe dat werkt met moderne accu's. Het komt erop neer dat je bij ongeveer 20% batterij begint te laden tot 100% en vermijdt onnodig vaak te laden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:53:
O ja! 3. De batterij... Ten eerste: is het een probleem de S6 de hele nacht aan de oplader te laten hangen? En ten tweede: vanochtend wat zitten Whatsappen, verder niet, en de batterij is al op 93%. Dat gaat nog sneller dan bij mijn oude HTC. Ik heb al diverse tips gevolgd en dingen uitgezet maar schijnbaar niet genoeg: daar moet ik nog echt even in gaan duiken, heb ik al wel door.
De accuduur van mijn S6 is dramatisch verbeterd na het volgen van de gebruikelijke tips in dit topic. Dus Package Disabler Pro ten eerste. Verder doe je er goed aan een donker / zwart / grijs thema te gebruiken en je helderheid uiteraard te dimmen. Dit scheelt bij mij al een hele dag extra, ik ging van elke avond aan de lader naar 1 keer in de 2 dagen.
Als je het nog beter wil doen dan moet je ervan bewust zijn dat WiFi veel batterij kan vreten, dus zet het uit wanneer je niet op WiFi zit. GPS is een stuk minder belangrijk wat dat betreft maar kun je ook uitzetten. Bluetooth en dergelijke standaard uitzetten.