Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:53:
O ja! 3. De batterij... Ten eerste: is het een probleem de S6 de hele nacht aan de oplader te laten hangen? En ten tweede: vanochtend wat zitten Whatsappen, verder niet, en de batterij is al op 93%. Dat gaat nog sneller dan bij mijn oude HTC. Ik heb al diverse tips gevolgd en dingen uitgezet maar schijnbaar niet genoeg: daar moet ik nog echt even in gaan duiken, heb ik al wel door.
De hele nacht aan de kabel laten hangen wordt niet aangeraden maar is ook niet schadelijk. Google maar eens op hoe dat werkt met moderne accu's. Het komt erop neer dat je bij ongeveer 20% batterij begint te laden tot 100% en vermijdt onnodig vaak te laden.

De accuduur van mijn S6 is dramatisch verbeterd na het volgen van de gebruikelijke tips in dit topic. Dus Package Disabler Pro ten eerste. Verder doe je er goed aan een donker / zwart / grijs thema te gebruiken en je helderheid uiteraard te dimmen. Dit scheelt bij mij al een hele dag extra, ik ging van elke avond aan de lader naar 1 keer in de 2 dagen.

Als je het nog beter wil doen dan moet je ervan bewust zijn dat WiFi veel batterij kan vreten, dus zet het uit wanneer je niet op WiFi zit. GPS is een stuk minder belangrijk wat dat betreft maar kun je ook uitzetten. Bluetooth en dergelijke standaard uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:29
-Bas schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:58:
[...]

Ik heb deze app ook maar even geïnstalleerd, de app kan verschillende dingen helemaal uitschakelen. Uiteindelijk heb ik 142 dingen van samsung kunnen uitschakelen. Telefoon wordt er heel iets sneller door, al kan het ook een placebo effect zijn...

Ook ik zal nog even vertellen of mijn accuduur voorruit is gegaan. Al heb ik laatst al wel een record neergezet met 8.5 uur (zonder film). :+
Heb er hier 119 Samsung Sh** uitgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Albert020 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:54:
[...]

Heb hem ook geïnstalleerd, moet zeggen, heb bijna alle bloatware uitgeschakeld,
en mijn S6 reageert echt een stuk sneller, maakt ook meer geheugen vrij, top app !

Ben benieuwt naar de accuduur, of deze ook verbeterd is, ik laat het weten ;)
Ik heb er maar een paar uitgezet. En ik merk ook duidelijk meer snelheid.
Dat had ik dan weer niet verwacht. Toch is het Google Toetsenbord soms wat vertraagd. Misschien omdat het een losse app is die ook elke keer opnieuw moet opstarten uit het geheugen? Ik kan me herinneren dat het in het begin niet zo was.

Als je smart manager uitzet kan je ook geen batterijverbruik meer zien |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 08-12-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kreeg zojuist een update van 96 mb aangeboden. Weinig kunnen testen wel staat er onder over telefoon nu een kopje met naam niv. Android-beveiligingspatch met als info 1-11-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Ik zit in meerdere hele drukke whatsappgroepen, die de batterij erg belasten. 15% van mijn gebruik is whatsapp, en nog steeds kom ik de dag prima door. Snap de hele fuss over de batterijduur sowieso niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:53:
En het toetsenbord... je kan nog geeneens een komma direct typen. Mss maar eens kijken naar een alternatief.
Je kunt in het standaard Samsung toetsenbord links langs de spatie een komma plaatsen. Houd hiervoor de knop die links langs de spatie zit ingedrukt (knop is herkenbaar aan de 2 grijze puntjes), en dan op de komma. Als het goed is wordt er dan een komma geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:28
Mrjraider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:30:
Kreeg zojuist een update van 96 mb aangeboden. Weinig kunnen testen wel staat er onder over telefoon nu een kopje met naam niv. Android-beveiligingspatch met als info 1-11-2015
Een beetje rondsurfen leert mij dat er een nieuwe firmware wordt verspreid in verschillenden landen/providers voor de SM-G920, namelijk G920FXXU3QOKN. Wat inhoudelijk is gewijzigd heb ik voorlopig het raden naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik luister/kijk weleens met een bluetooth koptelefoon naar YouTube filmpjes thuis over de WiFi. Maar als ik dat doe dan knalt mijn WiFi er weleens uit op mijn telefoon en dan weer aan. Maar zodra ik zonder bluetooth koptelefoon hetzelfde doe dan heb ik nergens last van. Is er nog iemand die dit heeft? En een eventuele oplossing.

Heb deze telefoon pas een paar dagen en kom van een S3. Wat een verschil zeg! Maar hoop echt dat de bluetooth / WiFi conflict opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:58:
[...]

Een beetje rondsurfen leert mij dat er een nieuwe firmware wordt verspreid in verschillenden landen/providers voor de SM-G920, namelijk G920FXXU3QOKN. Wat inhoudelijk is gewijzigd heb ik voorlopig het raden naar.
Deze ontving ik deze morgen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2015-12-08%2009.09.14.png

edit: @ reactie hierboven: ja daar heb ik ook last van. Alleen verbreekt de verbinding niet maar valt het geluid weg en deze hersteld na enkele seconden weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 08-12-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Mrjraider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:09:
[...]

Deze ontving ik deze morgen:

[afbeelding]

edit: @ reactie hierboven: ja daar heb ik ook last van. Alleen verbreekt de verbinding niet maar valt het geluid weg en deze hersteld na enkele seconden weer.
Dat is toch vreemd, alsof bluetooth en wifi elkaar "in-de-weg" zit. Bij mij valt dus ook de verbinding weg en gaat het ineens naar 3G (heb nog geen 4G, over een paar dagen pas). Vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dubrillion schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb er maar een paar uitgezet. En ik merk ook duidelijk meer snelheid.
Dat had ik dan weer niet verwacht. Toch is het Google Toetsenbord soms wat vertraagd. Misschien omdat het een losse app is die ook elke keer opnieuw moet opstarten uit het geheugen? Ik kan me herinneren dat het in het begin niet zo was.

Als je smart manager uitzet kan je ook geen batterijverbruik meer zien |:(
Denk toch dat ik iets te enthousiast geweest ben met uitschakelen.
Heb nu het volgende probleempje met NFC
Betaal met mijn telefoon via ING betaal app,
nu was ik net in de winkel hou mijn tel voor de pin,
en hij vraagt een pincode, nu moet het zonder pin werken onder de 25 euro,
welke app in Package Disabler moet ik daar voor vrijgeven,
van ING is alles al vrij, welke bloatware maakt er nu gebruik van de NFC chip ?

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 08-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 10:32

n2theb

Tweakers Abonnee

ridefire schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:18:
Nog meer mensen geen nl alert gehad?
Heb alles ingesteld en aanstaan zoals dat aangegeven wordt maar heb geen bericht ontvangen vandaag...
Dit heeft te maken met je provider. Samsung voorziet namelijk haar nieuwe toestellen standaard van de NL alert. Dus of je hebt je telefoon niet uit Europa of je hebt Tele2 als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
Vandaag de S6 binnen gekregen (eerste android) en direct package disabler er op gezet.

Nu was er een handige app/wizard die oa het batterij verbruik aangaf en nog drie dingen. Kan hem uiteraard niet meer terug toveren ook niet als ik alles laat terug zetten.

Weet iemand toevallig hoe hij heet??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:20
bing69 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:59:
Vandaag de S6 binnen gekregen (eerste android) en direct package disabler er op gezet.

Nu was er een handige app/wizard die oa het batterij verbruik aangaf en nog drie dingen. Kan hem uiteraard niet meer terug toveren ook niet als ik alles laat terug zetten.

Weet iemand toevallig hoe hij heet??
Dat is Smart Manager

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
Thanks!! en dan de widget.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
bing69 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:12:
[...]

Thanks!! en dan de widget.
Ik krijg auto betalen met NFC niet meer goed als ik package disabler ingeschakeld hou,
weet niet welke applicatie ik daarvoor moet vrijgeven,alle apps van ING staan vrij,
en ook de NFC service is gewoon vrij, blijft onder de 25 euro om pin vragen.
Dit deed ie voorheen niet, anders gaat ie er gewoon weer af...... !

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 08-12-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruko_rkr
Albert020 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
[...]

Ik krijg auto betalen met NFC niet meer goed als ik package disabler ingeschakeld hou,
weet niet welke applicatie ik daarvoor moet vrijgeven,alle apps van ING staan vrij,
Dit zou nog wel eens "Beveiligingsgegevens" kunnen zijn.

Give it a shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruko_rkr
ruko_rkr schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:33:
[...]

Dit zou nog wel eens "Beveiligingsgegevens" kunnen zijn.

Give it a shot :)
Als dat hem niet is, zou het heel goed kunnen dat het activeren van de ANT packages de truc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
ruko_rkr schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:39:
[...]

Als dat hem niet is, zou het heel goed kunnen dat het activeren van de ANT packages de truc doet.
Nope, werkt nog steeds niet, ik stuur de app maker wel even een mailtje... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 08-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb sinds vorige week de s6. Ik wacht nog op een nano sim om hem echt te gaan gebruiken. De telofoon heeft bij mij als probleem dat het geluid voortdurend wegvalt of ernstig kraakt. Dit zowel bij youtube als de music player app als boot geluid en toetsenbord klikjes. Het geluid vliegt heel snel weg. Dit heb ik met de speaker, met de oortjes geen problemen. Rebooten en zelfs factory reset brachten geen oplossing. Heeft iemand gelijkaardige problemen?

[ Voor 2% gewijzigd door peke op 08-12-2015 22:13 . Reden: extra test met de oortjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hebben jullie ook last van als je savonds een foto maakt er veel "gloed" van lichtbronnen afkomt?
Is dit normaal?

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2lbp2rm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Laatst online: 11-09 12:37
Hier ook maar even posten;)!

'Ik heb sinds gelange tijd een Galaxy S6.
Nu heb ik sinds kort dat mijn GPS heel slecht ontvangt en (bijna) altijd met vertraging ontvangen wordt.
Ik heb een GPS test app gedownload en mijn GPS aangezet en gekeken wat er gebeurde.. en wat blijkt, helemaal niks.
Ik heb een cachet wipe gedaan en een factory reset gedaan. Beide hebben geen invloed gehad.
Als jullie nog enige vragen nodig hebben om te helpen hoor ik het graag. Want ik kom er namelijk niet meer uit.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v0dka schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:01:
[...]

De hele nacht aan de kabel laten hangen wordt niet aangeraden maar is ook niet schadelijk. Google maar eens op hoe dat werkt met moderne accu's. Het komt erop neer dat je bij ongeveer 20% batterij begint te laden tot 100% en vermijdt onnodig vaak te laden.

De accuduur van mijn S6 is dramatisch verbeterd na het volgen van de gebruikelijke tips in dit topic. Dus Package Disabler Pro ten eerste. Verder doe je er goed aan een donker / zwart / grijs thema te gebruiken en je helderheid uiteraard te dimmen. Dit scheelt bij mij al een hele dag extra, ik ging van elke avond aan de lader naar 1 keer in de 2 dagen.

Als je het nog beter wil doen dan moet je ervan bewust zijn dat WiFi veel batterij kan vreten, dus zet het uit wanneer je niet op WiFi zit. GPS is een stuk minder belangrijk wat dat betreft maar kun je ook uitzetten. Bluetooth en dergelijke standaard uitzetten.
Ok, dus pas opladen zodra de S6 onder de 20% komt en dan helemaal naar honderd en beter niet laten hangen. Duidelijk.

Die Package Disabler lijkt me wel wat maar 1. hoe weet je ooit wat wel en niet uit kan en 2. ik las dat je voor een systeem update alles weer aan moet zetten...? Nogal veel gedoe...?

WiFi, Bluetooth en Locatie heb ik altijd uit en alleen aan wanneer nodig. Gaat ook heel erg makkelijk via dat menu bovenin het scherm van de S6.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoraxx schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:17:
Hebben jullie ook last van als je savonds een foto maakt er veel "gloed" van lichtbronnen afkomt?
Is dit normaal?

Voorbeeldje:

[afbeelding]
Nee dat valt wel mee. Maar even een tipje: zitten de beschermfolies nog op de cameralens en hartsensor? Bij mij nog wel maar ik denk dat die ook voor die gloed kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:49:
[...]

Nee dat valt wel mee. Maar even een tipje: zitten de beschermfolies nog op de cameralens en hartsensor? Bij mij nog wel maar ik denk dat die ook voor die gloed kunnen zorgen.
Heeft die folie de exacte grootte van de sensor? Na je post keek ik naar mijn mobiel en er lijkt een plasticje op te zitten van exact de grootte van de sensor maar ik krijg het er niet af... ben nu beetje bang dat ik iets kapot zit te peuteren wat er gewoon op hoort... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:59:
[...]

Heeft die folie de exacte grootte van de sensor? Na je post keek ik naar mijn mobiel en er lijkt een plasticje op te zitten van exact de grootte van de sensor maar ik krijg het er niet af... ben nu beetje bang dat ik iets kapot zit te peuteren wat er gewoon op hoort... }:O
Ja is exact even groot. Ik zag hem van de week zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:00:
[...]

Ja is exact even groot. Ik zag hem van de week zitten :+
Ok, dan peuter ik nog ff door... ;)

EDITIE
Ja, gelukt. Pfff, dacht toch ff dat ik 'm' nieuwe mobiel aan het mollen was... .;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:02:
[...]

Ok, dan peuter ik nog ff door... ;)

EDITIE
Ja, gelukt. Pfff, dacht toch ff dat ik 'm' nieuwe mobiel aan het mollen was... .;)
Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je het met je nagels vanaf kunt peuteren dan kun je niets slopen. Bij mij zat de folie ook vrij krap erop.

Oops iets te laat O-) . Fijn dat het gelukt is.

[ Voor 19% gewijzigd door Gismo1979 op 08-12-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Begin me nu af te vragen of er op de camera niet ook zo'n strak stickertje zit... En heb toch het idee dat het goud rondom de sensor wat beschadigd is door het gepeuter... Nou ja, er zijn ergere dingen maar wel irritant dat ze van die stickers erop doen... Hoe kan je nou zeker weten of er op die camera nog wat zit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is zit er nu niets meer op behalve het glaasje dat de lens beschermt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
DutchLegendX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:28:
Hier ook maar even posten;)!

'Ik heb sinds gelange tijd een Galaxy S6.
Nu heb ik sinds kort dat mijn GPS heel slecht ontvangt en (bijna) altijd met vertraging ontvangen wordt.
...
Probeer eens: http://www.digitaltrends....problems-and-fixes/6/#gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:41:
Als het goed is zit er nu niets meer op behalve het glaasje dat de lens beschermt :+
Nou, die laat ik er maar op, denk ik. :+ Gek dat alleen die sensor plastic had, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik vang dus totaal geen GPS op. Staat in verschillende apps de gehele tijd op 0. Nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
DutchLegendX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:50:
[...]

Ik vang dus totaal geen GPS op. Staat in verschillende apps de gehele tijd op 0. Nog een andere suggestie?
Nee, als ik iets tegenkom dan post ik het. Ik zit zelf nog met een niet werkende speaker. Zelfde probleem als in filmpje maar dan na al het kraken speaker downtime voor 99% van de tijd: https://www.google.be/url...g2=okFvFHStvRPhJguI1B5BlA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPR schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:35:
[...]

Je kunt in het standaard Samsung toetsenbord links langs de spatie een komma plaatsen. Houd hiervoor de knop die links langs de spatie zit ingedrukt (knop is herkenbaar aan de 2 grijze puntjes), en dan op de komma. Als het goed is wordt er dan een komma geplaatst.
Oooo, nu snap ik het. Je kan op die toets een voorkeurstemmen zetten! Handig! Dat scheelt al een hoop. Vraag me af of ik eigenlijk wel een ander toetsenbord nodig heb nu... Alleen snap ik nog niet precies wat die knop rechts van spatie kan... of kan die niets en is die alleen voor bepaalde tekens die ook onder Sym staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:00:
[...]
Alleen snap ik nog niet precies wat die knop rechts van spatie kan... of kan die niets en is die alleen voor bepaalde tekens die ook onder Sym staan...?
Die knop rechts van de spatie is ook een soort sneltoets naar symbolen inderdaad. Bij gewoon kort indrukken is dit de punt, maar als je die lang ingedrukt houd krijg je meer symbolen. Ik gebruik deze altijd om de ? te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPR schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:00:
[...]

Die knop rechts van de spatie is ook een soort sneltoets naar symbolen inderdaad. Bij gewoon kort indrukken is dit de punt, maar als je die lang ingedrukt houd krijg je meer symbolen. Ik gebruik deze altijd om de ? te typen.
Ok, dank je. Beetje lastig dat dat menu niet vanzelf weggaat. .. ik hoopte eigenlijk dat ik een handigheidje over heb hoofd zag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:09:
[...]

Ok, dank je. Beetje lastig dat dat menu niet vanzelf weggaat. .. ik hoopte eigenlijk dat ik een handigheidje over heb hoofd zag. ;)
Helaas heeft Samsung de dubbele toets functie uit de S6 gehaald. Via root is dit wel weer mogelijk.

Als ik op de punt druk dan krijg ik bij vervangende tekst een komma te zien, dus dat is ook nog een optie.

Je kunt swiftkey proberen en volgens mij kun je dan ook een komma toets naast de spatie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:55:
[...]

Helaas heeft Samsung de dubbele toets functie uit de S6 gehaald. Via root is dit wel weer mogelijk.

Als ik op de punt druk dan krijg ik bij vervangende tekst een komma te zien, dus dat is ook nog een optie.

Je kunt swiftkey proberen en volgens mij kun je dan ook een komma toets naast de spatie instellen.
Ah, dat van die vervangende tekst is ook slim. En Swiftkey, tsja, die heb ik jaren gebruikt op m'n HTC maar eigenlijk ook jaren met gedoe: de cursor die steeds vanzelf versprong waardoor ik constant fouten typte, selecteren wat niet lekker werkte... geen idee waarom ik Swiftkey zo lang gebruikt heb. Maar mss lag het aan mijn verouderde HTC en doet Swiftkey het prima op de S6. Kan het natuurlijk altijd proberen en wegmieteren als het niet bevalt. ;)

Nog iemand tips wat betreft mijn vraag over het gebruik van Package Disabler: hoe je nou kan weten wat je wel en niet kan uitzetten (en dus wel of niet echt nodig hebt)?

Ik had vanochtend trouwens mijn eerste echte teleurstelling wat betreft de S6... het geluid via oordopjes... Ligt het nou aan mij of is dat bagger?!? Op mijn oude HTC had ik met mijn in ear dopjes een top geluid en op mijn iPad ook: zeer vergelijkbaar. Maar toen ik vanochtend voor het eerst die dopjes in m'n S6 stak was het alsof ik naar een transistorradio zat te luisteren... blikkerig, onevenwichtig, vlak, totaal geen volheid... Heb een kwartier zitten kloten met EQ in Spotify en PowerAmp maar het blijft op een of andere manier bar en boos. Jammer. Of heeft de S6 zélf nog bepaalde instellingen die het geluid wat kunnen opkrikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:40:
[...]

Ik had vanochtend trouwens mijn eerste echte teleurstelling wat betreft de S6... het geluid via oordopjes... Ligt het nou aan mij of is dat bagger?!? Op mijn oude HTC had ik met mijn in ear dopjes een top geluid en op mijn iPad ook: zeer vergelijkbaar. Maar toen ik vanochtend voor het eerst die dopjes in m'n S6 stak was het alsof ik naar een transistorradio zat te luisteren... blikkerig, onevenwichtig, vlak, totaal geen volheid... Heb een kwartier zitten kloten met EQ in Spotify en PowerAmp maar het blijft op een of andere manier bar en boos. Jammer. Of heeft de S6 zélf nog bepaalde instellingen die het geluid wat kunnen opkrikken?
Teleurstelling? Ik was juist positief verrast over het geluid uit de S6. Beter dan ik ooit uit een telefoon heb horen komen. Volgens reviews en metingen komt ie vaak het beste uit de bus zelfs. Het klinkt alsof je een defect hebt. Ik heb alle vormen van EQ en Sound processing uit staan, en ik gebruik poweramp als speler

edit:
zie http://www.head-fi.org/t/...-s6-s6-edge-sound-quality

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 09-12-2015 09:46 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nog iemand tips wat betreft mijn vraag over het gebruik van Package Disabler: hoe je nou kan weten wat je wel en niet kan uitzetten (en dus wel of niet echt nodig hebt)?

Wat bij package disabler paars is kun je uitschakelen maar kijk even of hij niet apps uitschakelt die je gebruikt zoals bijvoorbeeld het weer of Facebook.

Wat geluid betreft staat de S6 aan de top.
Misschien ligt het aan de oordopjes. Ik gebruik zelf Sennheiser en dat is al een stuk beter dan de standaard dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard meegeleverde oortjes zijn eigenlijk heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Mrjraider schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:51:
De standaard meegeleverde oortjes zijn eigenlijk heel goed :)
Ze zijn beter dan veel andere meegeleverde oortjes, maar om ze 'heel goed' te noemen vind ik overdreven.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:54:
[...]

Ze zijn beter dan veel andere meegeleverde oortjes, maar om ze 'heel goed' te noemen vind ik overdreven.
In ieder geval vele malen beter dan die meegeleverd waren bij mijn Xperia SP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:58:
[...]

In ieder geval vele malen beter dan die meegeleverd waren bij mijn Xperia SP :+
Vind ze een beetje vlak klinken. Ik hou wat meer van lage en hoge tonen en wat meer stereo effect.

Smaken verschillen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:12:
[...]

Vind ze een beetje vlak klinken. Ik hou wat meer van lage en hoge tonen en wat meer stereo effect.

Smaken verschillen natuurlijk
Ik heb nog geen uitgebreid onderzoek gedaan naar oortjes die ik wil. Mijn laatste JBL paartje heb ik aan mijn broertje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ok, ik zal eens kijken of m'n oordopjes stomtoevallig kaduuk zijn of zo. Of misschien dat de stekker er niet lekker in zit... Of ik ben zo verpest door de HTC dat ik niet meer weet wat 'goed geluid' is. ;)

EDIT
Ik zie een optie genaamd Adapt Sound waarbij ik o.a. UHQ Upscaler kan aanzetten (verbeter de geluidsresolutie van muziek etc.): hebben jullie die soms aan...?

EDIT 2:
Nee, dus:
GreNade schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:42:
[...]

TIk heb alle vormen van EQ en Sound processing uit staan, en ik gebruik poweramp als speler

edit:
zie http://www.head-fi.org/t/...-s6-s6-edge-sound-quality
Trouwens, die link van je is grappig: technisch gezien is het geluid top maar als je de daadwerkelijke ervaringen eronder leest (pagina na pagina) dan is men nogal negatief en klopt het precies met wat ik ervaar. Bijvoorbeeld: "The highs and vocals are very pronounced. The vocals are shrill, earpiercing and most of the voice operates at higher frequency lacking depth, smoothness, and overall warmth with the sound having dynamic range but being so clean that it is dull and the bass not really encompassing the entire sound stage."

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:49:
[...]

Wat bij package disabler paars is kun je uitschakelen maar kijk even of hij niet apps uitschakelt die je gebruikt zoals bijvoorbeeld het weer of Facebook.
Ah, ok, dus het wijst zich redelijk vanzelf. Toch maar eens uitproberen dan want ik kreeg al wat apps voorbij waarvan ik dacht 'Wat moet ik hiermee?!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:59:
[...]

Ik heb hem eraf gepeuterd nadat ik in het midden de folie een heel klein beetje los zag laten. Dit heb ik gedaan met een, je leest het goed, PINCET. Lijkt in eerste instantie best gevaarlijk (krassen), maar kon makkelijk 1 zijde eronder plaatsen om de pincet vervolgens te doen sluiten en los te trekken van de lens..

Ik durf je wel niet te zeggen of dit invloed heeft op de sterkte van de gloed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Ik heb dit al elders gevraagd maar tot heden heeft niemand het mysterie weten op te lossen. Mijn S6E+ heeft best wel absurde battery drain:

http://i.imgur.com/Zs9ukqA.png http://i.imgur.com/0s7I0r3.png http://i.imgur.com/BQNhDdZ.png http://i.imgur.com/BE9gBcz.png

Ik heb al bloatware gedisabled, gerotzooid met instellingen, maar ik kom er echt absoluut niet uit. Heeft er iemand ideeën wat de volgende stap is om uit te zoeken wat er voor zorgt dat Android System en Kernel ongeveer 45% opslurpt?

Beetje jammer van zo'n dure telefoon die je met 1,5 uur SoT gewoon 2x per dag aan de lader moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
brammetje1994 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:05:
Ik heb dit al elders gevraagd maar tot heden heeft niemand het mysterie weten op te lossen. Mijn S6E+ heeft best wel absurde battery drain:

http://i.imgur.com/Zs9ukqA.png http://i.imgur.com/0s7I0r3.png http://i.imgur.com/BQNhDdZ.png http://i.imgur.com/BE9gBcz.png

Ik heb al bloatware gedisabled, gerotzooid met instellingen, maar ik kom er echt absoluut niet uit. Heeft er iemand ideeën wat de volgende stap is om uit te zoeken wat er voor zorgt dat Android System en Kernel ongeveer 45% opslurpt?

Beetje jammer van zo'n dure telefoon die je met 1,5 uur SoT gewoon 2x per dag aan de lader moet hangen.
Tja, als het echt zo erg is en je hebt al wat dingen geprobeerd, dan zou ik hem gewoon even een factory reset geven. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Ben in Cuba en merk dat mijn S6 geen wifi netwerken vindt. Zelfs mijn eigen accesspoint niet. Op mijn ASUS tablet zie ik wel netwerken.
Zoeken op internet lijkt iets met wifi country code te zijn. Kan alleen oplossing vinden voor gerooted toestellen.
Weet iemand hoe ik wifi country code kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt een wakelock. Aangezien de daarvoor ontwikkelde apps niet werken kan je dit proberen om de boosdoener te ontdekken:
Mrjraider in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Mrjraider schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:29:
[...]

Je hebt een wakelock. Aangezien de daarvoor ontwikkelde apps niet werken kan je dit proberen om de boosdoener te ontdekken:
Mrjraider in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"
Dat dacht ik ook. Ik heb heb gedownload, maar zodra ik de .exe pak blijft hij zeggen dat hij hem niet kan vinden. Dat terwijl de ADB installer hem gewoon ziet en aangeeft dat de driver correct geinstalleerd is.

Moet hij geroot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

Ik had dit laatst ook met mijn S6. Inderdaad de kernel die accu leeg zoog. Een Wipe Cache vanuit het boot menu heeft bij mij gewerkt!
http://www.samsunggalaxys...n-samsung-s6-and-s6-edge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
bsmpower schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:31:
[...]

Ik had dit laatst ook met mijn S6. Inderdaad de kernel die accu leeg zoog. Een Wipe Cache vanuit het boot menu heeft bij mij gewerkt!
http://www.samsunggalaxys...n-samsung-s6-and-s6-edge/
Helaas al gedaan. Deed niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Android system is een lastige. Het kan van alles zijn.

Vliegtuig modus al geprobeerd. Is het dan
beter, dan kijken of het in het gsm signaal, Wifi of GPS zit

App optimalisaties op "altijd" staan

Misschien dat locatie voorzieningen het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Garret1410 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:39:
[...]

Ik wil App optimalisaties niet op altijd hebben staan. Dat betekend in basis dat al mijn apps geforceert afsluit. Ik heb dat namelijk meerdere keren gedaan en dan komen berichten/meldingen gewoon niet binnen.

Ik heb vandaag naar spotify geluisterd én ook naar soundcloud, dus dit lijkt te kloppen. Sync contacts vind ik niet erg logisch, bluetooth wel want ik gebruik een smartwatch.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lPwhF/a7ff270be8.png

Dit lijkt me een potentiële warme zone? Weet niet of dit de bedoeling is?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lPwrK/c88587785e.png

Dit zegt me vrij weinig. Alleen dat er ongedefineerde wakelocks zijn?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lPwFu/74b76594e2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Meerdere mensen het probleem dat ze niet kunnen inloggen op snapchat? Krijg de melding dat ze niet kunnen verbinden. Heb de applicatie al verwijdert laat, cache geleegd etc. Niks werkt.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
brammetje1994 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:50:
[...]

Ik wil App optimalisaties niet op altijd hebben staan. Dat betekend in basis dat al mijn apps geforceert afsluit. Ik heb dat namelijk meerdere keren gedaan en dan komen berichten/meldingen gewoon niet binnen.

Ik heb vandaag naar spotify geluisterd én ook naar soundcloud, dus dit lijkt te kloppen. Sync contacts vind ik niet erg logisch, bluetooth wel want ik gebruik een smartwatch.
[afbeelding]

Dit lijkt me een potentiële warme zone? Weet niet of dit de bedoeling is?
[afbeelding]

Dit zegt me vrij weinig. Alleen dat er ongedefineerde wakelocks zijn?
[afbeelding]
Google quicksearch zou misschien kunnen. Was bij mij ook zo iets. Was over toen ik de Google launcher ging gebruiken. Lijkt er op dat die iets over neemt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Garret1410 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:39:
[...]

Veilig mode zelfde probleem. Zonder SIM, met GPS uit/aan de S6 detecteert geen WIFI signalen, zelfs als deze er wel zijn.
GSM signaal is goed (SMS).
brammetje1994 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:50:
[...]

[afbeelding]

Dit lijkt me een potentiële warme zone? Weet niet of dit de bedoeling is
Facebook, messenger en google search (google now?) zijn wel potentiële daders.

Om te proberen zou je deze eens kunnen uitschakelen.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
Albert020 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
[...]

Dit probleem heb ik oko gehad met de rabo bankieren app. bij mij werkte het helemaal niet meer.
Voor mij de reden geweest om alleen het hoogstnoodzakelijke uit te schakelen.

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:21:
[...]

Op zich wil ik Facebook wel op m'n S6 maar ik wil niet dat de app automatisch constant info ophaalt en zo: moet ik dan alleen Meldingen uitzetten...? Of gaat meldingen alleen over geluid, tril en LED signalen en blijft de app alsnog data ophalen als je meldingen uit hebt? Hoe kan ik Facebook (en dan ook Messenger) zo instellen dat de app ALLEEN iets ophaalt als ik de app handmatig open?

En ik heb eerder gehoord over Google Now, dat dat batterij vreet, alleen heb ik geen idee waar die app zit? Ik zie 'm niet? Ik vind het sowieso een beetje vaag (lees: ik heb geen idee) welke Google app nou precies wat doet... Welke heb ik echt nodig en welke niet?

• -Bas
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:17:
[...]

Op zich wil ik Facebook wel op m'n S6 maar ik wil niet dat de app automatisch constant info ophaalt en zo: moet ik dan alleen Meldingen uitzetten...? Of gaat meldingen alleen over geluid, tril en LED signalen en blijft de app alsnog data ophalen als je meldingen uit hebt? Hoe kan ik Facebook (en dan ook Messenger) zo instellen dat de app ALLEEN iets ophaalt als ik de app handmatig open?

En ik heb eerder gehoord over Google Now, dat dat batterij vreet, alleen heb ik geen idee waar die app zit? Ik zie 'm niet? Ik vind het sowieso een beetje vaag (lees: ik heb geen idee) welke Google app nou precies wat doet... Welke heb ik echt nodig en welke niet?
Als je meldingen in de app van facebook uitzet. Dus niet binnen Android. Dan geeft de app geen push meldingen meer. Messenger kun je uitschakelen en dan chatten via m.facebook.com

Google now hoort bij de app 'google' die kun je uitschakelen alleen dan kun je de search bar niet meer gebruiken, mocht je dat willen.

Verwijderd

-Bas schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:39:
[...]

Als je meldingen in de app van facebook uitzet. Dus niet binnen Android. Dan geeft de app geen push meldingen meer. Messenger kun je uitschakelen en dan chatten via m.facebook.com

Google now hoort bij de app 'google' die kun je uitschakelen alleen dan kun je de search bar niet meer gebruiken, mocht je dat willen.
Ok, dank je! Messenger gebruik ik niet vaak dus die ga ik sowieso compleet uitschakelen. En volgens mij had ik de google app al uitgezet dus dan is google now ook uit... Die search bar gebruik ik toch nooit.

• jip_86
Robbie T schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:07:
[...]

Dit probleem heb ik oko gehad met de rabo bankieren app. bij mij werkte het helemaal niet meer.
Voor mij de reden geweest om alleen het hoogstnoodzakelijke uit te schakelen.
Oooh dat had ik laatst ook. Sta je daar heel wijs te doen tegenover de cassiëre doet hij het niet :')
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:49:
[...]

Ok, dank je! Messenger gebruik ik niet vaak dus die ga ik sowieso compleet uitschakelen. En volgens mij had ik de google app al uitgezet dus dan is google now ook uit... Die search bar gebruik ik toch nooit.
Er zijn heel veel dingen die je niet gebruikt. Alle apps van Samsung kun je zonder probleem uitschakelen als je wilt.
Veel van Google ook zoals Games, Books, Movies, Google+ enz...

Als extra kun je diverse app optimaliseren onder Batterij > details.
Als je Facebook optimaliseerd dan krijg je ook geen meldingen meer wanneer scherm uit is. Ik heb bijna alles geoptimaliseerd behalve apps waarvan ik wel een melding can wil hebben zoals whatsapp

[ Voor 20% gewijzigd door Garret1410 op 10-12-2015 17:15 ]

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 06:27
Is het wel waard om te S6 te kopen? Ik zit te twijfelen maar na het lezen van al het gezeik met de batterij weet ik het niet meer..

• -Bas
specops0i0 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:18:
Is het wel waard om te S6 te kopen? Ik zit te twijfelen maar na het lezen van al het gezeik met de batterij weet ik het niet meer..
Gezeik met batterij? Sorry maar ik snap niet wat je bedoelt. Er zijn inderdaad wat mensen die af en toe wat kleine probleempjes hebben. Allemaal afhankelijk van de apps en instellingen die zij draaien. Je gaat niet snel een betere accuduur vinden...

Laatst een record gezet met whatsappen en beetje browsen + facebook. 8.5 uur SOT. Snap niet waarom je dit als probleem zou aanmerken. Ook tijdens de accutest van tweakers kwam hij erg goed uit de bus.

• specops0i0
-Bas schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:30:
[...]

Gezeik met batterij? Sorry maar ik snap niet wat je bedoelt. Er zijn inderdaad wat mensen die af en toe wat kleine probleempjes hebben. Allemaal afhankelijk van de apps en instellingen die zij draaien. Je gaat niet snel een betere accuduur vinden...

Laatst een record gezet met whatsappen en beetje browsen + facebook. 8.5 uur SOT. Snap niet waarom je dit als probleem zou aanmerken. Ook tijdens de accutest van tweakers kwam hij erg goed uit de bus.
Gezeik is misschien het verkeerde woord maar bijna alles wat ik lees in dit topic gaat over de batterij. 8)7
Vrienden van mij die ook een S6 hebben geven de batterij ook als (enige) minpunt aan bij deze telefoon.
Ik twijfel tussen de S6 en de iPhone 6s, en het hele gedoe tussen Android vs iOS maakt me niet uit.

• jip_86
Herken het ook niet hoor. Is hier en daar wat met wakelocks, maar die kan je echt op elke telefoon wel hebben. Waar ik voorheen 's avonds altijd mijn Nexus 5 aan de lader had als ik thuis kwam heb ik nu na een avondje tv nog genoeg over om 's avonds een filmpje te kijken in bed zonder dat ik aan de lader hoef.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

specops0i0 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:35:
[...]

Gezeik is misschien het verkeerde woord maar bijna alles wat ik lees in dit topic gaat over de batterij. 8)7
Vrienden van mij die ook een S6 hebben geven de batterij ook als (enige) minpunt aan bij deze telefoon.
Ik twijfel tussen de S6 en de iPhone 6s, en het hele gedoe tussen Android vs iOS maakt me niet uit.
Over de batterij van de iPhone wordt ook genoeg geklaagd. Zelfs zo erg dat apple al met een batterijpack komt. Natuurlijk vind je in dit soort topics veel mensen met kleine probleempjes, want als alles altijd perfect zou zijn, zou dit een snel uitstervend topic worden.

De batterijduur van de S6 is prima wat mij betreft. Gebruik de telefoon toch vrij intensief maar kan gemakkelijk op 1 batterijlading de dag door komen.

• Albert020
Vraagje over het snel opladen van de batterij,

Ik zie nergens dat er snel op gelaat word, maar als ik 10% bat over heb,
en deze in 1 uur en 30 min oplaad, wordt hier dan het snel opladen mee bedoelt ?

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/o2M7Ej1pNX/414fe6a022b1f9e56ac2f9e146ff8b22.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 10-12-2015 18:12 ]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Nee, als je hem met de originele lader oplaad staat er ook echt SNEL OPLADEN.

• brammetje1994
Garret1410 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:21:
[...]

Ik heb Facebook en Messenger een tijdje terug uit gehad, ik merkte alleen echt geen verschil. Google Now kan ik niet uitzetten in verband met een smartwatch.

• Albert020
jopie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:16:
Nee, als je hem met de originele lader oplaad staat er ook echt SNEL OPLADEN.
Wat raar, deze oplader zat bij het toestel ?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48

DON PAPA

Tweaker-fan

Albert020 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:19:
[...]
Wat raar, deze oplader zat bij het toestel ?
Dan hebben ze een foutje gemaakt, want dat is inderdaad geen snellader.

Met een snellader ziet het er zouit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ATadvyEhIM8N6qEwSqRaCKjN/full.png

[ Voor 85% gewijzigd door DON PAPA op 11-12-2015 16:54 ]

• Albert020
EJSEJS schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:57:
[...]

Dan hebben ze een foutje gemaakt, want dat is inderdaad geen snellader.

Met een snellader ziet het er zouit:
[afbeelding]
Dan ga ik morgen toch even actie ondernemen, wil wel een snel oplader hebben....

• -Bas
Albert020 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:08:
Vraagje over het snel opladen van de batterij,

Ik zie nergens dat er snel op gelaat word, maar als ik 10% bat over heb,
en deze in 1 uur en 30 min oplaad, wordt hier dan het snel opladen mee bedoelt ?

[afbeelding]
Waar nu "opladen met kabel" staat, staat bij mij "snel opladen". De tijd klopt trouwens wel ongeveer.

• specops0i0
Welke pakketten zijn veilig om te disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 14-08 21:41
Ik heb eens zitten kijken wanneer de update naar 6.0 voor de s6 edge komt. Nu las ik 12 december maar dat was een Amerikaanse site maar ik kan weinig vinden over de update in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:47
Ik krijg nu regelmatig deze melding in mijn meldingenvenster;

Best. videohoogtepunten gemaakt
Als u een video met een aantal van uw dierbaarste herinneringen wilt bekijken, gaat u naar Galerij, selecteert u Gebeurtenisweergave en speelt u het bestand af.

Als ik vervolgens erop klik, kom ik in het menu van Agendaitems en zie ik wat videos die ik met de camera gemaakt heb. Er staat dan 'Hoogtep. video' bij.

Hebben meer mensen dit? En nog beter, hoe kom ik er vanaf? Als ik er op Gooogle vind ik hier niets over. Zie ook niet 123 een menu instelling om het uit te schakelen. Het komt volgens mij gewoon van Samsung af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:56
red1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:25:
Ik krijg nu regelmatig deze melding in mijn meldingenvenster;

Best. videohoogtepunten gemaakt
Als u een video met een aantal van uw dierbaarste herinneringen wilt bekijken, gaat u naar Galerij, selecteert u Gebeurtenisweergave en speelt u het bestand af.

Als ik vervolgens erop klik, kom ik in het menu van Agendaitems en zie ik wat videos die ik met de camera gemaakt heb. Er staat dan 'Hoogtep. video' bij.

Hebben meer mensen dit? En nog beter, hoe kom ik er vanaf? Als ik er op Gooogle vind ik hier niets over. Zie ook niet 123 een menu instelling om het uit te schakelen. Het komt volgens mij gewoon van Samsung af.
Volgens mij komt dat automagisch :+ bij Google foto's vandaan als je kiest je foto's te backuppen naar Google drive. Je kunt daar eens door de instellingen heen lopen het icoon lijkt op een windmolen met gekleurde wieken en er staat Foto's onder. De versie van Samsung heet namelijk Gallerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.
Als je foto's / videos richting Google worden gebackupped, maakt hij zelf automatisch een paar foto collages en video montages. Grappig is als je grote afstanden afgelegd: dan zie je een ook een stukje "maps navigatie" als koppeling tussen twee foto's.

Hiervoor hoef je niets te doen. Google maakt zelf wat leuks en laat je hiermee de mogelijkheden zien. Vind je het leuk, dan kan je die collage/montage permanent in je library zetten.
En anders kan je het zien als inspiratie voor je eigen collage.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:47
Oke alleen ik heb google backup van fotos en video uitstaan. Waarom maakt hij alsnog die collages dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

red1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:03:
Oke alleen ik heb google backup van fotos en video uitstaan. Waarom maakt hij alsnog die collages dan?
Ik realiseer me net wat anders...
Bij mijn S6 had Samsung een actie met Microsoft. En de foto's werden initieel gebackupped bij Microsoft.
Ik bedacht mij net: was het niet MS die de collages maakt ipv Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18
Weet iemand wat het "cadeautje" is wat je krijgt als je met je e-mail code van uit de Samsung nieuwsbrief van vandaag naar de Samsung Experience store gaat? Iets waar je iets aan hebt met een S6? Anders hoef ik niet te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:05:
[...]

Ik realiseer me net wat anders...
Bij mijn S6 had Samsung een actie met Microsoft. En de foto's werden initieel gebackupped bij Microsoft.
Ik bedacht mij net: was het niet MS die de collages maakt ipv Google?
OneDrive heet die opslag van Microsoft. Ik ben juist heel blij dat ik die iritante pop-ups van auto awsome en collages van Google foto's niet meer krijg.

Probeer de instellingen uit deze link eens
http://www.phonearena.com...n-Android-and-iOS_id60694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Sinds gisteren een S6 32GB in het zwart. Vind de batterijduur tegenvallen vooralsnog. Hiervoor een S5 Plus en die leek met toch wel langer mee te gaan. Maar ja, misschien een paar daagjes gebruiken nog kan de accu wennen.

Verder vind ik sommige dingen toch niet zo. Op de S5 had ik light manager voor de led notificaties en dan samen met MissedIt op het homescreen. Nu moet je een workaround aanvinken om led kleurtjes te krijgen en dan werkt MissedIt niet meer. Of MissedIt laten werken maar dan krijg ik voor alle meldingen een blauwe led. Aardige tegenvaller vind ik het weer. Je mag steeds minder met je Android (standaard rom). Kijk het nog wel even aan, anders misschien toch maar weg en wat anders zoeken of terug naar een S5 Plus. Was niks mis mee, maar kon de S5 zo omruilen voor een S6 met 50 euro extra erbij.

Verder prima toestel stukkie lichter, qua snelheid valt het wel mee moet ik zeggen, allemaal milliseconden werk tegenwoordig met al die soc´s.

Fijn weekend alvast allen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
YouTube: Samsung Galaxy S6 Edge Blurry Speaker Problem

Zijn er nog mensen met dit probleem? Ik heb sinds 2 weken een gewone s6 en de speaker gaat steeds kraken en valt daarna weg. Ik heb al 2x factory reset gedaan. Zelfs dan doet dit probleem zich voor met de muziek speler die "over the horizon" afspeelt, er was dan nog niets geïnstalleerd van apps of content.

Zie ook deze link onderaan waar nog mensen melding maken van dit probleem:
http://www.digitaltrends....s6-problems-and-fixes/13/

[ Voor 14% gewijzigd door peke op 11-12-2015 23:40 . Reden: Link digitaltrends ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Wees voorzichtig met deze app, je kan een boel opkloten.
Zo kan ik nu geen SMS meer sturen of ontvangen en kon ik niet meer inloggen in mijn Samsung account. Beide zijn niet meer te herstellen door in de app dingen aan te zetten die je daarvoor uit gezet hebt.

Het probleem met het Samsung account heb ik opgelost, SMS is nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fly-guy schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:13:
[...]

Zo kan ik nu geen SMS meer sturen of ontvangen en kon ik niet meer inloggen in mijn Samsung account. Beide zijn niet meer te herstellen door in de app dingen aan te zetten die je daarvoor uit gezet hebt.

Heb hem verwijderd, de app maker reageerd ook niet op het probleem,
wat ik ondervond met betalen via NFC dus weg ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Albert020 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:04:
[...]

Heb hem verwijderd, de app maker reageerd ook niet op het probleem,
wat ik ondervond met betalen via NFC dus weg ermee !
Bijkomend probleem met deze app is dat je sommige dingen niet meer ongedaan kan maken door ofwel in het programma, ofwel het programma weg te halen.
Dat kan aan Samsung liggen, bijvoorbeeld het Samsung account is niet te herstellen met de app, maar misschien zijn er wel meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 07:13:
[...]

Dank voor de waarschuwing! Ik heb handmatig al heel wat aan zitten passen en bij normaal gebruik gaat de batterij lang genoeg mee dus ik laat die app voorlopig maar even links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fly-guy schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:08:
[...]
Bijkomend probleem met deze app is dat je sommige dingen niet meer ongedaan kan maken door ofwel in het programma, ofwel het programma weg te halen.
Dat kan aan Samsung liggen, bijvoorbeeld het Samsung account is niet te herstellen met de app, maar misschien zijn er wel meer dingen.
Heb alles hersteld met de app zelf, toen de app verwijderd, en alles werkt nog,
Samsung account weet niet, maak ik ook geen gebruik van, ondervind nu veder geen problemen.

Straks met de update naar Marshmallow reset ik hem toch.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 12-12-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Debloater gebruikt om diverse apps te hiden zodat ze geen updates krijgen en ook niet in de applicatiebeheer lijst voorkomen. Maar deze 2 blijven stug terugkomen na elke reboot. Facebook arghhhhhhhhh.

com.facebook.appmanager en com.facebook.system

Heel irritant die meegeinstalleerde apps (Facbook, Messenger, Instagram etc etc.)

Nog een oplossing behalve rooten en dan alles maar eraf...

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Debloater? Gewoon een applicatie die dit voor je doet? Anders eens tussen apps > uitgeschakeld kijken of je apps daar wel tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
Klopt het dat one handend operation niet aanwezig is op de s6. Heb een half uur gezocht op mijn toestel.
Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.