Zo, de S6 is binnen en in gebruik. Ten eerste: wat gaat alles heerlijk snel! Het opstarten alleen al! Mijn oude HTC Desire HD deed daar echt 5 minuten over! Maar alles in het gebruik: super! Moet natuurlijk wel stevig wennen aan nieuwe opties. En het toetsenbord... je kan nog geeneens een komma direct typen. Mss maar eens kijken naar een alternatief. Maar ziet er top uit, wat een grootte! Lekker licht! Mooi scherm (heb 'm op Basic: die supersnelle kleuren hoeven niet van mij.) Had wel nog een probleem met Galaxy Apps dat opeens ging downloaden en dat maar bleef doen totdat ik de telefoon maar even herstartte. Ook zit Google steeds te zeuren over bepaalde beveiligingsinstellingen die ik niet wil. Enfin, opstartproblemen.
Ik heb wel een paar vragen:
1. ik heb het idee dat Whatsapp berichten anders binnenkomen op de S6 dan op m'n HTC: daar kwam elk bericht meteen binnen met een pingel voor elke whatsapp: nu lijkt het alsof ik steeds blokken berichten krijg met één pingel: zo kreeg ik vanochtend van één iemand zo'n 7 apps die onmogelijk in één minuut getypt konden zijn maar ik kreeg ze in één keer, met één pingel en ze staan op dezelfde tijd. Is er wellicht een of andere instelling die het pushen van de berichten wat aanpast...? Krijg nu het (niet zo lekkere) idee dat alles zo nu en dan in blokken komt.
2.
de S6 wil totaal geen verbinding maken met m'n autoradio (ingebouwde radio in Toyota Yaris uit 2012). Ik kan geen instellingen voor Bluetooth vinden op de S6: alleen maar aan en uit en scannen... Is er ergens iets wat ik alsnog moet instellen of veranderen om de twee te laten connecten? Ik luister ALTIJD naar muziek via bluetooth dus dit zou een kleine ramp voor me zijn. De S6 vindt dus niets maar ook de radio niet: de S6 zoekt een minuutje maar de radio geeft metéén een melding dat ik het bluetooth apparaat moet instellen. OPGELOST door de bestaande verbinding in de auto (van m'n vorige mobiel) compleet te verwijderen. Daarna werd de S6 METEEN gezien. Vreemde is wel dat er alsnog 2 iPhones in de radio staan als aansluitoptie... schijnbaar kan 'ie niet meer dan één Android aan...?
3. Ik had nog iets maar dat ben ik vergeten.
Wat ik trouwens wel wat lastig vindt, is de positie van de aan/uit knop: recht tegenover de volumeknoppen: ik kan de een eigenlijk niet bedienen zonder de ander in te drukken: knap lastig. Heeft niemand daar verder last van?
O ja! 3. De batterij... Ten eerste: is het een probleem de S6 de hele nacht aan de oplader te laten hangen? En ten tweede: vanochtend wat zitten Whatsappen, verder niet, en de batterij is al op 93%. Dat gaat nog sneller dan bij mijn oude HTC. Ik heb al diverse tips gevolgd en dingen uitgezet maar schijnbaar niet genoeg: daar moet ik nog echt even in gaan duiken, heb ik al wel door.
Enfin, voor de rest mooi ding: prachtig fototoestel (moet alle opties nog even uitzoeken) en fijn om Horizon GO op m'n mobiel te kunnen draaien. En waar ik helemaal naar uitkijk (en dat was ook de reden waarom ik uiteindelijk toch maar de S6 heb gekocht) is de Gear VR 2!!! Ik kan niet wachten tot dat ding uit is! Lijkt me super!
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 08-12-2015 12:48
]