Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Binnenkort ga ik mijn S6 opsturen naar Samsung (niet via Coolblue of een servicepunt omdat dat volgens de desbetreffende winkels langer duurt) omdat mijn camera hardwarematig 'kraakt' bij het scherpstellen.

Iemand ervaring met de service van Samsung? Hoe lang was je je telefoon uiteindelijk kwijt en repareerden ze het toestel of kreeg je een refurbished toestel terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:37
Inmiddels een nieuwe lader binnen (originele Samsung). Zo,die laadt een stuk sneller dat degene die erbij zat. Dat blijkt toch een normale lader te zijn.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Ik ook gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 20:59
Ik zit momenteel in de trein en heb in de extra zuinige modus (alleen grijstinten etc) nu al ongeveer anderhalf uur 1% als batterijpercentage naast de tijd, en een melding van de batterijstatus waarin 0% wordt vermeld. Iemand dit al eerder gehad?

// Op het startscherm staat bij 'Geschatte gemeten gebruiksduur' de tekst 'Niet gemeten'

[ Voor 15% gewijzigd door iBugged op 11-11-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:35:
Hebben jullie trouwens ook dat de telefoon vaak de draadloze lader niet goed pakt? Ik ben vaak 10-20 seconden bezig hem goed te leggen, op te pakken en opnieuw neer te leggen omdat hij hem anders niet pakt. Het is zelfs zo irritant dat met kabel opladen volgens mij een stuk gemakkelijker zou zijn (+ 2x zo snel met meegeleverde lader).

Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb hier een Ikea bureaulamp met wireless charging, d.m.v. een kruis weet je precies waar je de telefoon moet neerleggen. Werkt verder naar behoren, nooit geen problemen.

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
papegaai01 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:26:
Oke dan heb waarschijnlijk een gewone lader. Zal eens kijken waar ik een andere kan bestellen.

Kreeg ook al geen snelladen in beeld als ik de telefoon aan het opladen ben
Wat dacht je er van, om die "Fast Charger" te claimen bij de persoon van wie je de S6 gekocht hebt? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:37
henklbr schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:20:
[...]

Wat dacht je er van, om die "Fast Charger" te claimen bij de persoon van wie je de S6 gekocht hebt? ;)
Dat is al een tijdje terug. Geen zin om daar achteraan te gaan. Heb inmiddels 1 binnen en werkt perfect.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50
Sinds kort heb ik een probleem met mijn camera. Als ik de camera opstart dan ik het beeld wazig/niet scherp te krijgen. Ook niet als ik met mijn vinger ergens op het scherm druk om hem op die positie scherp te krijgen.
Wat me wel is opgevallen is dat als ik tegen de telefoon tik het focusprobleem weg is. Lijkt erop of dat er fysiek iets klemt vast zit of wat dan ook. Op moment dat de camerafunctie uitgezet wordt en na een paar seconden aangezet wordt dan is die weer niet scherp. Lijkt erop dat de camera module vervangen moet worden. Klopt dit en wie weet waar ik het moet doen? Woon in Den Haag.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:46

WCA

Wimhaw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:57:
Sinds kort heb ik een probleem met mijn camera. Als ik de camera opstart dan ik het beeld wazig/niet scherp te krijgen. Ook niet als ik met mijn vinger ergens op het scherm druk om hem op die positie scherp te krijgen.
Wat me wel is opgevallen is dat als ik tegen de telefoon tik het focusprobleem weg is. Lijkt erop of dat er fysiek iets klemt vast zit of wat dan ook. Op moment dat de camerafunctie uitgezet wordt en na een paar seconden aangezet wordt dan is die weer niet scherp. Lijkt erop dat de camera module vervangen moet worden. Klopt dit en wie weet waar ik het moet doen? Woon in Den Haag.
Gebeurt dit met de gewone camera applicatie? Of toevallig in whatsapp?

In whatsapp lukt scherpstellen zowel bij mij als een maat van mij niet meer in whatsapp namelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
https://www.google.nl/map...342&spn=1.911695,5.410767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:01
Herkenbaar. Ik heb precies hetzelfde gehad. Het 'scherpstel-motortje' van je sensor zit klem en inderdaad even schudden maakt 'm vaak los. Tenminste, voor een paar weken, uiteindelijk kan je er niks meer aan doen.

Gelukkig is dit een bekend probleem, althans dat zei de reparateur tegen mij (in Groningen). Je kan gewoon binnenstappen bij een Samsung Service Center en die repareren het voor je, in mijn geval hoefden ze de bon niet eens te zien. Ze hadden nog een wachtrij staan, maar in principe kunnen ze 'm maken terwijl je wacht.
Als het goed is doen ze niks met je software, maar ik zou hoe dan ook altijd een backup maken voordat je 'm wegbrengt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Ik mis na 4 weken toch mijn note,vind het óók niks dat de achterkant niet los kan om eventueel de batt eruit te halen als ie eens crashet of zo!! nee had toch de note 4 moeten nemen mét stylus pen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rooie60 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:24:
Ik mis na 4 weken toch mijn note,vind het óók niks dat de achterkant niet los kan om eventueel de batt eruit te halen als ie eens crashet of zo!! nee had toch de note 4 moeten nemen mét stylus pen......
De stylus kan ik er niet bij toveren voor je, maar een eventuele reset als je scherm bevroren is doe je zo:

To force reboot your device, press and hold the Volume down and Power/Lock keys on the device for 10-20 seconds. This performs a simulated battery disconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rooie60 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:24:
Dat je de batterij er niet uit kan halen wist je toch ook al voordat je de telefoon ging kopen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Weet iemand toevallig of dat het mogelijk is om muziek op de S6 via het programma van Synology DS Audio door te streamen een samsung HU7500?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Gaat waze bij jullie tijdens het navigeren ook zo ontzettend schokkerig? Op mijn lg g2 verliep het beeld bij het navigeren gewoon soepel, echter op de S6, die toch een stuk krachtiger zou moeten zijn gaat het allemaal wel erg schokkerig.

Lol, eerste link als ik Google op waze + Galaxy S6: http://news.softpedia.com...hould-Fix-It-484238.shtml

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 15-11-2015 09:17 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
Waze is toch opgekocht door Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermankoster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
Is schermrotatie niet meer mogelijk met de S6? ik bedoel daarmee het rond scrollen van scherm naar scherm zodat je vanzelf weerin het hoofdscherm terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

hermankoster schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:33:
Is schermrotatie niet meer mogelijk met de S6? ik bedoel daarmee het rond scrollen van scherm naar scherm zodat je vanzelf weerin het hoofdscherm terecht komt.
Dat kan, maar dan zul je een andere launcher moeten installeren.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Heb ook een samsung galaxy s6 besteld, de edge. Nu vroeg ik mij af of je de device kan unlocken met de vingerafdrukscanner zonder eerst het scherm daarvoor aan hoeft te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
pappaleone schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:12:
[...]

Dat je de batterij er niet uit kan halen wist je toch ook al voordat je de telefoon ging kopen? 8)7
Kan je wel leuk met de hamer aangeven dat ik dom ben......... maar bij de edge is dit niet (ook geen nano sim) dus was ff n verassing,na 6 samsungs was ik er niet op bedacht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Aghanim schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:54:
[...]

De stylus kan ik er niet bij toveren voor je, maar een eventuele reset als je scherm bevroren is doe je zo:

To force reboot your device, press and hold the Volume down and Power/Lock keys on the device for 10-20 seconds. This performs a simulated battery disconnect.
Ja wist ik al maar toch bedankt.

Wijzigen knopje? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 15-11-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
-Bas schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:12:
Heb ook een samsung galaxy s6 besteld, de edge. Nu vroeg ik mij af of je de device kan unlocken met de vingerafdrukscanner zonder eerst het scherm daarvoor aan hoeft te zetten.
Als je het schern met de homeknop aanzet scant hij bij het indrukken ook. Kwestie van ietsjes langer indrukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rooie60 schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:50:
[...]

Kan je wel leuk met de hamer aangeven dat ik dom ben......... maar bij de edge is dit niet (ook geen nano sim) dus was ff n verassing,na 6 samsungs was ik er niet op bedacht ja.
Welke edge, de Note? De batterij van de s6 edge kun je ook niet wisselen.

Als je een review of wat specs had doorgenomen dan had je het kunnen weten.

Zoals gezegd kun je via de knoppen een reset doen. Trouwens hoe vaak haal je nou de accu eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:12:
Nu vroeg ik mij af of je de device kan unlocken met de vingerafdrukscanner zonder eerst het scherm daarvoor aan hoeft te zetten.
Kan alleen bij de nieuwe Nexus toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:47:
Weet iemand toevallig of dat het mogelijk is om muziek op de S6 via het programma van Synology DS Audio door te streamen een samsung HU7500?
DS Audio ondersteund chromecast en dlna maar of het bij jouw TV werkt weet ik niet.

Chromecast werkt in iedergeval wel bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Garret1410 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:05:
[...]

Kan alleen bij de nieuwe Nexus toestellen.
Ah kijk, is het bekend of dat hardwarematig geregeld wordt, of dat dit door middel van de eigen implantatie in 6.0 gedaan wordt? Zou leuk zijn als dat ook een feature van de S6 zou kunnen worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Garret1410 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:17:
[...]

DS Audio ondersteund chromecast en dlna maar of het bij jouw TV werkt weet ik niet.

Chromecast werkt in iedergeval wel bij mij
dat ondersteund een Samsung HU7500 wel ja. maar dan moet ik dus een chromecast hebben om het te kunnen streamen en de vraag is nu juist of dat het zonder die chromecast kan.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blutcher
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-11-2015
Weet niet goed waar te posten, maar op mijn S6 edge heb ik Samsung Gear geïnstalleerd staan, maar ik kan die niet openen en ook het icoontje is niet te zijn tussen mijn apps...
Hoe kan ik die verwijderen of eventueel toch open krijgen?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Volgens mij was deze nog niet eerder gemeld. Verwachte update naar Android 6.0 voor Samsung toestellen:

http://www.phonearena.com...ed-to-Marshmallow_id75779

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/217126-image/sammi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

_Tinus_ schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:30:
Volgens mij was deze nog niet eerder gemeld. Verwachte update naar Android 6.0 voor Samsung toestellen:

[afbeelding]
Januari.. en dat met al die developer versies van Marshmallow. Ik ben blij met de huidige 5.1.1 maar snap niet helemaal dat het zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Er was ook een verwachting dat het met Marsmellow niet zo lang zou duren als met Lollipop omdat de update niet zo groot was. Jammer, maar laten we hopen dat ze de tijd nemen om de update zo bugvrij mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 20:16
Das ook raar. De update voor de S6 is al goedgekeurd maar de uitrol begint pas in Januari. Je zou toch verwachten dat ze die dan gelijk uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Nilco schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:37:
Das ook raar. De update voor de S6 is al goedgekeurd maar de uitrol begint pas in Januari. Je zou toch verwachten dat ze die dan gelijk uitrollen.
Samsung kennende kan je daar nog wel 1-2 maanden bij optellen voor je er echt wat van gaat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilco schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:37:
Ik denk dat het met voorkomen van capasiteits-problemen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ai, vingerafdruk ingesteld, backup ww erbij gemaakt. En na een weekje gebruik van de fingerprint reader heeft die kennelijk mn afdruk een aantal keer niet herkend. Gelukkig gebruik ik m niet voor het lockscreen, want ik ben het ww inmiddels vergeten (I know, stupid).

Is er een manier om toch het vingerafdruk scherm terug op te roepen, in plaats van het ww scherm dat nu steeds op-popt, zodat ik alsnog mn afdruk goed kan laten lezen en het ww kan wijzigen? Of een manier om alleen dat ww te resetten, zonder een factory reset uit te voeren?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
DorkoTheBeast schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Ik zou graag hebben dat wanneer ik de volume knop bedien, de ringtone volume niet verandert...
Om ongewenst op stil te zetten...
Ter info:

Ondertussen gevonden dat dit kan via Xposed met de module "Audio Stream Music Default"

Met deze mod veranderen de volume knoppen de instelling van "media" i.p.v. ringtone.
(exact wat ik zocht)

[ Voor 3% gewijzigd door DorkoTheBeast op 16-11-2015 11:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:23:
Ai, vingerafdruk ingesteld, backup ww erbij gemaakt. En na een weekje gebruik van de fingerprint reader heeft die kennelijk mn afdruk een aantal keer niet herkend. Gelukkig gebruik ik m niet voor het lockscreen, want ik ben het ww inmiddels vergeten (I know, stupid).

Is er een manier om toch het vingerafdruk scherm terug op te roepen, in plaats van het ww scherm dat nu steeds op-popt, zodat ik alsnog mn afdruk goed kan laten lezen en het ww kan wijzigen? Of een manier om alleen dat ww te resetten, zonder een factory reset uit te voeren?
Ik kan mij herinneren dat er op XDA een draadje was waarin men een oplossing hiervoor had (eenvoudig een zip bestand flashen in bijv twrp recovery). Ik heb echter het linkje niet meer. Het was wel uit m'n hoofd in het Note 4 of 5 onderdeel van XDA. Kijk eens of je het kunt vinden, ik zal ook nog even trachten te achterhalen.

Edit : ik heb even voor je gezocht in diverse Note 4 en Note 5 onderdelen maar kan het niet meer vinden...sorry.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 16-11-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 16:38
dafmay schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:11:
[...]

Ik kan mij herinneren dat er op XDA een draadje was waarin men een oplossing hiervoor had (eenvoudig een zip bestand flashen in bijv twrp recovery). Ik heb echter het linkje niet meer. Het was wel uit m'n hoofd in het Note 4 of 5 onderdeel van XDA. Kijk eens of je het kunt vinden, ik zal ook nog even trachten te achterhalen.

Edit : ik heb even voor je gezocht in diverse Note 4 en Note 5 onderdelen maar kan het niet meer vinden...sorry.
Vul heel vaak een fout wachtwoord in. Na 10 of 15 pogingen krijg je de optie om je telefoon te unlocken mbv je Google wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rick85 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:26:
[...]

Vul heel vaak een fout wachtwoord in. Na 10 of 15 pogingen krijg je de optie om je telefoon te unlocken mbv je Google wachtwoord.
Aha...dat is handig om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

dafmay schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:28:
[...]

Aha...dat is handig om te weten!
rick85 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:26:
[...]

Vergeet niet dat als je tweestapsauthenticatie gebruikt, je een specifiek app-wachtwoord in moet stellen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 08:45

LithoMan

Toemaar

Ik heb een probleem. Ik heb me S6 mee genomen in de badkamer.
Ging ff badderen. De foon is nergens ingevallen of zo maar het was wel wat vochtig in de badkamer. Maar na een uur deed de foon niets. Stond vast, blauwe indicatieledje links bovenaan bleef branden. Kreeg de foon ook niet uit en aangezien je de accu er niet meer kunt uithalen bleef het toestel dus aan, scherm bleef verder wel zwart..
Avonds laat flkkerde het scherm heel even, blauwe led ging uit. Daarna met geen mogelijkheid aan de gang gekregen. Nu ligt de foon in een bak rijst. Wat kan ik nog meer doen?.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Niet veel ben ik bang. Een paar dagen in de rijst laten liggen en daarna weer aan de lader en hopen dat hij het gaat doen. Zo niet is het denk ik dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LithoMan schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:
Ging ff badderen. De foon is nergens ingevallen of zo maar het was wel wat vochtig in de badkamer. Maar na een uur deed de foon niets. Stond vast, blauwe indicatieledje links bovenaan bleef branden. Kreeg de foon ook niet uit en aangezien je de accu er niet meer kunt uithalen bleef het toestel dus aan, scherm bleef verder wel zwart..
Avonds laat flkkerde het scherm heel even, blauwe led ging uit. Daarna met geen mogelijkheid aan de gang gekregen. Nu ligt de foon in een bak rijst. Wat kan ik nog meer doen?.
Je kunt hem altijd uitschakelen door volume down, power en home knop ingedrukt te houden net zo lang dat hij uitgaat.

Ideale manier bij bootloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:03:
[...]

Ah kijk, is het bekend of dat hardwarematig geregeld wordt, of dat dit door middel van de eigen implantatie in 6.0 gedaan wordt? Zou leuk zijn als dat ook een feature van de S6 zou kunnen worden. :+
Uiteindelijk is het allemaal softwarematig maar ik denk niet dat Samsung dit gaat implementeren. Door de home knop in te drukken kun je snel je notificaties of tijd aflezen zonder te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:30:

[afbeelding]
Ben benieuwd. De SM-G920F staat er immers niet tussen ;) Kan zijn dat deze onder SM-G920I valt maar dat zien we tegen die tijd wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Heb ik geprobeerd maar dat zelfs hielp niet. Wacht nog een 2 dagen af.
Garret1410 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:49:
[...]

Je kunt hem altijd uitschakelen door volume down, power en home knop ingedrukt te houden net zo lang dat hij uitgaat.

Ideale manier bij bootloop

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Garret1410 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:03:
[...]

Welke edge, de Note? De batterij van de s6 edge kun je ook niet wisselen.

Als je een review of wat specs had doorgenomen dan had je het kunnen weten.

Zoals gezegd kun je via de knoppen een reset doen. Trouwens hoe vaak haal je nou de accu eruit.
De note,heb deze té impulsief en snel gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door rooie60 op 17-11-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Gebruiken mensen S-Health? En waarvoor gebruik je het dan het meeste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:26:
Meet af en toe mijn pols en saturatie. Werkt prima :) Stappenteller doe ik morgen eens testen aangezien ik dan de hele dag moet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik het niet meer maar je kunt er van alles mee zoals het bij houden van wat je dagelijks eet en bijbehorende calorie inname en verbruik. Kan handig zijn icm stappenteller voor sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
Lovende woorden over een vroege versie van touchwiz op android 6.0 http://www.xda-developers...ndroid-6-0-leak-hands-on/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja klinkt allemaal inderdaad erg goed. Wel verbazend vind ik de laatste paragraaf. Daar geeft hij aan dat zijn toestel niet in deep sleep (doze mode) gaat, dit terwijl de voorgaande 5.1.1 COJ5 firmware wel deze optie heeft en ook uitstekend werkt. Ik weet dit zelf omdat ik de Arrow custom rom draai die is gebaseerd op deze FW versie en het batterijverbruik in standby is heel erg goed (kortom : Doze mode werkt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
ik gebruik de stappenteller en tijdens het lopen soms om te tracken. Maar niet echt supper voor het lopen, denk dat er wel beter apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:23:

Wellicht dat het je inmiddels is gelukt om je telefoon te unlocken, maar ik heb toch nog een tip.

Ik had hetzelfde probleem, dagje uit en telefoon pakte de vingerafdruk niet (eerste en laatste keer), maar ook ik was mijn wachtwoord vergeten.

maar nuuuuu! Je kan inloggen bij je My Samsung account via een webbrowser en vanaf daar een wachtwoord instellen om je toestel te unlocken :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:06:
[...]

Ben benieuwd. De SM-G920F staat er immers niet tussen ;) Kan zijn dat deze onder SM-G920I valt maar dat zien we tegen die tijd wel. :)
Ik zie de F versie van de Edge plus er ook niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 21:51
dafmay schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:44:
[...]

Ja klinkt allemaal inderdaad erg goed. Wel verbazend vind ik de laatste paragraaf. Daar geeft hij aan dat zijn toestel niet in deep sleep (doze mode) gaat, dit terwijl de voorgaande 5.1.1 COJ5 firmware wel deze optie heeft en ook uitstekend werkt. Ik weet dit zelf omdat ik de Arrow custom rom draai die is gebaseerd op deze FW versie en het batterijverbruik in standby is heel erg goed (kortom : Doze mode werkt goed).
Het blijft natuurlijk een niet-uiteindelijke versie van Marshmallow voor de Note 5, waarbij we dus kunnen verwachten dat er een flink aantal bugs zijn. Naast het niet werken van deep sleep, crasht namelijk ook de Settings-app af en toe en zo zijn er meer dingen op te noemen.

In de uiteindelijke versie zal van deze bugs waarschijnlijk geen sprake meer zijn. Helaas is het natuurlijk nog de vraag wanneer wij deze mogen ontvangen.

P.S. Hoewel Doze zeker een vorm van deep sleep is, is dit niet precies hetzelfde. Deep sleep houdt simpelweg in dat de telefoon 'slaapt', waarbij meestal de CPU op zijn allerlaagste snelheid geklokt staat, maar je nog wel alle notificaties e.d. direct ontvangt. Zelfs dát lijkt de huidige leak niet te doen (dat is tenminste wat ik opmaak uit berichten op XDA).

'Vroeger' nog erg veel problemen gehad met dit hele deep sleep-gebeuren op mijn Samsung Galaxy Gio, nadat ik deze naar Android 4.0 geflasht had. Wat een tijden.. :+

[ Voor 19% gewijzigd door 4WardNL op 18-11-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Ik gebruik de stappenteller continu (stappenteller telt automatisch 24/24 op de achtergrond als je die hebt aangezet) en hartslagmeter dagelijks een paar keer tijdens het (hard)lopen en skaten samen met Runkeeper voor het taggen van m'n routes/gemiddelde snelheid en totaal tijd.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dennisk. schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:22:
[...]

Wellicht dat het je inmiddels is gelukt om je telefoon te unlocken, maar ik heb toch nog een tip.

Ik had hetzelfde probleem, dagje uit en telefoon pakte de vingerafdruk niet (eerste en laatste keer), maar ook ik was mijn wachtwoord vergeten.

maar nuuuuu! Je kan inloggen bij je My Samsung account via een webbrowser en vanaf daar een wachtwoord instellen om je toestel te unlocken :)
Thanks voor je reactie. Het probleem is gelukkig niet het unlocken, want dat doe ik zonder vingerafdruk omdat ik die sensor bij het oppakken van mn toestel niet direct vast heb en het dus alleen vertragend werkt. Ik heb eerlijk gezegd niet een beveiliging met de fingerprint ingesteld (gelukkig) en zodoende is het een minor issue, maar wel een die ik graag tzt nog eens wil oplossen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

De foon na 3 dagen in de rijst weer opgeladen en aangezet, zowaar hij doet het!
LithoMan schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:32:

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 21:53
Yeeeaaaahhhh!! Waar rijst al niet goed voor kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schimanski schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:39:
Yeeeaaaahhhh!! Waar rijst al niet goed voor kan zijn!
Sambal bij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Reken je net te rijk. Na een paar dagen hield het scherm van mijn nexus 5 er als nog mee op nadat ik hem zwemles had gegeven :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Was ik zo ontzettend blij met mijn s6 Edge, kreeg ik zondag last van een groene streep door mijn scherm, nadat ik door de regen was gelopen. Mijn mobiel zat ik mijn broekzak met een lerenhoesje erom heen en alleen de onderkant van mijn broek was vochtig door de regen (jas was lang genoeg). Toen baalde ik hard, echter ging de groene streep soms weg en kwam dan weer terug, maar zondagavond bleef de groene streep weg.
Helaas kwam deze groene streep gisteravond weer terug en nu ging hij helaas niet weg. Dus staar ik de hele tijd tegen een groene streep aan :S. (Zie foto)

Iemand heel toevallig een idee hoe ik deze streep weg kan krijgen? Ik heb zelf het idee dat een connector oid niet goed zit, aangezien de streep eerder ook al zichtbaar was en toen weer weg ging.
En is de regen puur toeval of heeft mijn mobiel toch wat contact gehad met water en vond hij dat niet leuk. Dus hoeveel kans heb ik nog dat dit onder garantie gerepareerd gaat worden. Nee, ik heb hem nooit in een bak water gegooid of wat dan ook met water. Ook als het regende en ik zat op de fiets heb ik hem altijd in mijn jas gedaan voor bescherming.
Als ze dan toch vervelend gaan doen bij Dynafix van kijk plakkertje verkleurd dus waterschade, dus geen garantie, weet iemand toevallig hoeveel het dan kost om hem ongerepareerd terug te krijgen. Ik heb geen zin om 250 euro voor een nieuw scherm te betalen, dan maar leren leven met die vervelende groene lijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h2syLN2l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd fijn om te mogen verlengen. Joepie. Mijn keus is dus uitgegaan naar de S6 Edge. Uit ervaring van mensen uit mijn omgeving en verleden weet ik dan ook dat ik de 64 GB moet nemen. Mooi, keuze gemaakt. Met een probleem: bij mijn provider is die niet leverbaar en bij een externe vertrouw ik het niet zo wat betreft telefoons afsluiten.

Dan maar communiceren met de provider: 2x contact gehad (3 weken terug en gisteren, 50 euro retour actie loopt bijna af). De eerste zei dat ik er maar niet op moet rekenen gezien het een ouder model betreft. Top. De tweede (gisteren) gaat erachter aan en maandag of dinsdag krijg ik bericht. Na rekenen dacht ik: dat is na de actie.

Waarom kom ik dan in dit topic? Omdat ik het erop waagde Samsung Nederland via de live chat te benaderen, die mij weer door verwees naar Tweakers. Is er dus iemand hier die er wel wat van weet? Ik bedoel, kennelijk weten de mensen van Tweakers meer van de Samsung toestellen en hun levering dan Samsung Nederland zelf. Dus ik ben benieuwd. :-)

Je mag het proberen in het levertijden topic :)

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 20-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:36:
Altijd fijn om te mogen verlengen. Joepie.

[...]

Dus ik ben benieuwd. :-)
Deze vraag hoort hier niet en kan je beter in het levertijden topic stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
MLPN schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:09:
Was ik zo ontzettend blij met mijn s6 Edge, kreeg ik zondag last van een groene streep door mijn scherm, nadat ik door de regen was gelopen. Mijn mobiel zat ik mijn broekzak met een lerenhoesje erom heen en alleen de onderkant van mijn broek was vochtig door de regen (jas was lang genoeg). Toen baalde ik hard, echter ging de groene streep soms weg en kwam dan weer terug, maar zondagavond bleef de groene streep weg.
Helaas kwam deze groene streep gisteravond weer terug en nu ging hij helaas niet weg. Dus staar ik de hele tijd tegen een groene streep aan :S. (Zie foto)

Iemand heel toevallig een idee hoe ik deze streep weg kan krijgen? Ik heb zelf het idee dat een connector oid niet goed zit, aangezien de streep eerder ook al zichtbaar was en toen weer weg ging.
En is de regen puur toeval of heeft mijn mobiel toch wat contact gehad met water en vond hij dat niet leuk. Dus hoeveel kans heb ik nog dat dit onder garantie gerepareerd gaat worden. Nee, ik heb hem nooit in een bak water gegooid of wat dan ook met water. Ook als het regende en ik zat op de fiets heb ik hem altijd in mijn jas gedaan voor bescherming.
Als ze dan toch vervelend gaan doen bij Dynafix van kijk plakkertje verkleurd dus waterschade, dus geen garantie, weet iemand toevallig hoeveel het dan kost om hem ongerepareerd terug te krijgen. Ik heb geen zin om 250 euro voor een nieuw scherm te betalen, dan maar leren leven met die vervelende groene lijn.

[afbeelding]
Ongerepareerd retour zit op € 36,30 geloof ik. Reparatie bij Samsung premium support zit op €199 trouwens.. als die in de buurt zit is dat altijd een betere keus als Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekke is dat ik op YouTube filmpjes zie waarbij ze de s6 in een bak met water gooien en dat het toestel gewoon een half uur goed blijft werken. Vind het vreemd dat een klein beetje vocht zoals jij het beschrijft dan zoveel schade aanricht.

Wat je zou kunnen proberen is om het toestel een dagje in de rijst te leggen en hopen dat alle vocht eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Garret1410 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:44:
[...]

Gekke is dat ik op YouTube filmpjes zie waarbij ze de s6 in een bak met water gooien en dat het toestel gewoon een half uur goed blijft werken. Vind het vreemd dat een klein beetje vocht zoals jij het beschrijft dan zoveel schade aanricht.

Wat je zou kunnen proberen is om het toestel een dagje in de rijst te leggen en hopen dat alle vocht eruit trekt.
Nou ik weet dus niet of dit door water komt, ik vond het wel toevallig dat hij dit vertoonde na een keertje door de regen lopen. Zelf dacht ik ook, een beetje toestel moet daar wel tegen kunnen. Dus denk/hoop dat het ergens anders door komt. Niemand heeft hier dus nog last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LithoMan schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:06:
De foon na 3 dagen in de rijst weer opgeladen en aangezet, zowaar hij doet het!

[...]
Let hier wel mee op! Rijst haalt het grotendeel van het water weg, alles wat overblijft gaat in je printplaat trekken totdat die zoiets heeft van: LithoMan ik stop ermee.
Genoeg toestellen helaas gezien waarbij zelfs de rijst erin zat ( terwijl alles een jaar later ontstaan is qua problemen ), nu zal er in jou S6 vermoedelijk geen rijst in kleven, maar de kans dat die op den duur stuk gaat is redelijk groot helaas.

Er hoeft maar net een vochtplekje op een belangrijk onderdeel te zitten en dan is het een kwestie van geduld voordat die niks meer doet helaas.

Ik wil niet gelijk je hoop weggooien, dat is het duidelijk niet want hij functioneert nu weer (hoop is dus terecht :D ). Maar laat het wel nakijken!

Vooral omdat je aangeeft dat je display defect was/is, als de connector nog maar een klein stukje vocht daar heeft zitten is het wachten op roest / erosie totdat je display defect gaat. Let hiermee op, stel het wordt nu gereinigd dan is de kans vrijwel 0 dat je display ooit kortsluiting gaat maken, of nog erger: het mainboard.

Het spijt me dat ik op deze manier een dreun op je hoop geef, maar dit is hetzelfde als een lekke band oppompen, yeah je kan weer rijden / fietsen, maar een dag later sta je weer te kijken. Nu zal het met de S6 hopelijk iets langer duren, maar het is een kwestie van geduld totdat die stopt.. Ik heb er helaas al ontelbaar veel gezien, waarbij de klant nergens vanaf weet en ik duidelijk kon zien dat het door water ontstaan is: ja maar dat is meer dan een jaar geleden..
Na een reiniging alsnog het toestel volledig functioneel gekregen ( zoals bijna elk waterschade toestel ).. Maar ik zou niet wachten op die dag, je zult maar net je telefoon op dat moment nodig hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Garret1410 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Dit is Mcafee anti virus/malware software. Dat is wat Google zegt. Dus encryptie is het niet.

Ik heb het aanstaan en merk niet direct verschil in prestaties
Hoe wordt deze btw geüpdatet, zie nergens waar ik dat kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Voor het sporten gebruik ik m'n oude smartphone: een HTC One S. Bij het mountainbiken zit die in een net-niet waterdicht tasje en raakt eigenlijk altijd vochtig. Bij het hardlopen draag ik hem om m'n arm. Dan is de achterkant vaak drijfnat naderhand. Toch totaal geen problemen met vocht, ding werkt nog prima. Als de S6 echt zo gevoelig is voor vocht, dan deugt de constructie gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Hm let op, indien je vermoed dat het dankzij waterschade komt dan is alleen een scherm vervangen niet genoeg, zoals ik inmiddels en helaas ook al tegen andere tweakers aangegeven heb:
Het is wachten op erosie en misschien zelfs roest op connectoren, dat kan indien er kortsluiting komt bye bye s6 edge betekenen.

Wat bij jou dient te gebeuren:
Waterschade reparatie / behandeling
Display vervangen

Met een beetje geluk ben je na een waterschade reparatie al ver genoeg om weer verder te kunnen.. Maar dat kan ik niet beloven helaas.

Naar Dynafix opsturen zal sowieso niet lukken indien ze waterschade constateren dan krijg je hem weer terug met een prijsopgave; onderzoekskosten en ongeprepareerd retour.

Ik ga er nu wel volledig van uit dat je toestel waterschade heeft ( misschien een foute aannamen ) vanwege het feit dat je problemen hebt gekregen nadat je door de regen bent gaan lopen, ja het toestel zat in je jaszak/tas maar vocht blijft helaas vocht. En dat kan nu eenmaal fout aflopen indien je pech hebt.

Laat dus niet zomaar door een bedrijf die hem wilt repareren alleen het display vervangen, vraag na of ze ook waterschade kunnen herstellen, zo niet, niet aan beginnen (mijn advies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Mijn vrouw heeft sinds eergister een s6 edge, en de batterij loopt eigenlijk als een tierelier leeg. Na ongeveer 10 uur met zoon 2 uur schermtijd staat er nog maar 20% accu op. Ik heb hier al lopen zoeken naar een andwoord alleen ben ik niet echt duidelijke antwoorden tegen gekomen . Wat is hier toch de oorzaak van? Anders gaat dat ding gewoon terug naar de winkel, software is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan

LithoMan

Toemaar

Je hebt wel gelijk, ik geloof je ook. Maar dan moet ik iemand, of een bedrijfje zoeken die dat kan herstellen. Misschien dat jij iemand weet die dat kan doen? Graag omgeving Den Haag / Leiden.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:32:
[...]

Let hier wel mee op! Rijst haalt het grotendeel van het water weg, alles wat overblijft gaat in je printplaat trekken totdat die zoiets heeft van: LithoMan ik stop ermee.
Genoeg toestellen helaas gezien waarbij zelfs de rijst erin zat ( terwijl alles een jaar later ontstaan is qua problemen ), nu zal er in jou S6 vermoedelijk geen rijst in kleven, maar de kans dat die op den duur stuk gaat is redelijk groot helaas.

Er hoeft maar net een vochtplekje op een belangrijk onderdeel te zitten en dan is het een kwestie van geduld voordat die niks meer doet helaas.

Ik wil niet gelijk je hoop weggooien, dat is het duidelijk niet want hij functioneert nu weer (hoop is dus terecht :D ). Maar laat het wel nakijken!

Vooral omdat je aangeeft dat je display defect was/is, als de connector nog maar een klein stukje vocht daar heeft zitten is het wachten op roest / erosie totdat je display defect gaat. Let hiermee op, stel het wordt nu gereinigd dan is de kans vrijwel 0 dat je display ooit kortsluiting gaat maken, of nog erger: het mainboard.

Het spijt me dat ik op deze manier een dreun op je hoop geef, maar dit is hetzelfde als een lekke band oppompen, yeah je kan weer rijden / fietsen, maar een dag later sta je weer te kijken. Nu zal het met de S6 hopelijk iets langer duren, maar het is een kwestie van geduld totdat die stopt.. Ik heb er helaas al ontelbaar veel gezien, waarbij de klant nergens vanaf weet en ik duidelijk kon zien dat het door water ontstaan is: ja maar dat is meer dan een jaar geleden..
Na een reiniging alsnog het toestel volledig functioneel gekregen ( zoals bijna elk waterschade toestel ).. Maar ik zou niet wachten op die dag, je zult maar net je telefoon op dat moment nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cosmo_nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:15:
Mijn vrouw heeft sinds eergister een s6 edge, en de batterij loopt eigenlijk als een tierelier leeg. Na ongeveer 10 uur met zoon 2 uur schermtijd staat er nog maar 20% accu op. Ik heb hier al lopen zoeken naar een andwoord alleen ben ik niet echt duidelijke antwoorden tegen gekomen . Wat is hier toch de oorzaak van? Anders gaat dat ding gewoon terug naar de winkel, software is up-to-date.
Laat de batterij eerst eens 2 tot 3x opladen met een nieuwe telefoon. Het is normaal dat een batterij eerst een paar keer opgeladen moet alvorens de prestaties optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
pappaleone schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:50:
[...]

Laat de batterij eerst eens 2 tot 3x opladen met een nieuwe telefoon. Het is normaal dat een batterij eerst een paar keer opgeladen moet alvorens de prestaties optimaal zijn.
Dit is niet normaal, hij moet al minimaal 2x op een dag aan de lader. Ik sprak over eergister aangeschaft, dus heeft er al drie laad dagen erop zitten. Is dit dan Samsung eigen? Op al mijn toestellen uit het verleden heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb ik 1x dit probleem gehad en na een reboot was het opgelost.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LithoMan schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:30:
Je hebt wel gelijk, ik geloof je ook. Maar dan moet ik iemand, of een bedrijfje zoeken die dat kan herstellen. Misschien dat jij iemand weet die dat kan doen? Graag omgeving Den Haag / Leiden.

[...]
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wie dat doet buiten ons bedrijf om... Echter wij zitten nog niet in het westen van het land.
Het enige wat mogelijk is (ja sorry dan ga ik toch half adverteren vrees ik..), is dat je het opstuurt naar ons. Stel dinsdag komt het binnen in de ochtend, dan zal het woensdag in de middag de deur uit gaan (proces duurt 24u max) en heb je hem donderdag terug..

Indien ik iemand in jouw omgeving wist die ook waterschade kon behandelen had ik dat zeer zeker aan je doorgegeven.

Verder weet ik dat Dynafix het ook kan, maar naar mijn weten doen ze dat niet tenzij het voor ''eigen'' gebruik is. Maar volgens mij is dat een geheimpje van hun dus ssst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:50:
[...]
Mijn 'praktijk'ervaring is anders. Ik heb nooit 'grote' verschillen bemerkt in gebruikstijd tussen 1x opladen en een aantal keer, het is echt niet zo dat je er dan een aantal uren of zelfs een halve dag bij krijgt, het zal hooguit een paar minuten schelen meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:18:
[...]

Mijn 'praktijk'ervaring is anders. Ik heb nooit 'grote' verschillen bemerkt in gebruikstijd tussen 1x opladen en een aantal keer, het is echt niet zo dat je er dan een aantal uren of zelfs een halve dag bij krijgt, het zal hooguit een paar minuten schelen meer niet.
Ik heb het eigenlijk alleen de eerste dag. De dag dat lijkt dat google services allemaal dingen aan het doen is. Dit wordt meestal minder na 1 dag.

Wat betreft die 2 uur SOT, als dat met volle helderheid met slecht 3G signaal is en tegelijk een game spelen lijkt het mij wel logisch.

Kunnen we misschien wat meer informatie van je krijgen? Anders eens een Factory reset uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bas schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:23:
[...]
Ik heb het eigenlijk alleen de eerste dag. De dag dat lijkt dat google services allemaal dingen aan het doen is. Dit wordt meestal minder na 1 dag.

Wat betreft die 2 uur SOT, als dat met volle helderheid met slecht 3G signaal is en tegelijk een game spelen lijkt het mij wel logisch.

Kunnen we misschien wat meer informatie van je krijgen? Anders eens een Factory reset uitvoeren :)
Ik heb geen probleem hoor, dat is Cosmo_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:27:
[...]

Hm let op, indien je vermoed dat het dankzij waterschade komt dan is alleen een scherm vervangen niet genoeg, zoals ik inmiddels en helaas ook al tegen andere tweakers aangegeven heb:
Het is wachten op erosie en misschien zelfs roest op connectoren, dat kan indien er kortsluiting komt bye bye s6 edge betekenen.

Wat bij jou dient te gebeuren:
Waterschade reparatie / behandeling
Display vervangen

Met een beetje geluk ben je na een waterschade reparatie al ver genoeg om weer verder te kunnen.. Maar dat kan ik niet beloven helaas.

Naar Dynafix opsturen zal sowieso niet lukken indien ze waterschade constateren dan krijg je hem weer terug met een prijsopgave; onderzoekskosten en ongeprepareerd retour.

Ik ga er nu wel volledig van uit dat je toestel waterschade heeft ( misschien een foute aannamen ) vanwege het feit dat je problemen hebt gekregen nadat je door de regen bent gaan lopen, ja het toestel zat in je jaszak/tas maar vocht blijft helaas vocht. En dat kan nu eenmaal fout aflopen indien je pech hebt.

Laat dus niet zomaar door een bedrijf die hem wilt repareren alleen het display vervangen, vraag na of ze ook waterschade kunnen herstellen, zo niet, niet aan beginnen (mijn advies)
Dankje voor het advies. Het rare is, is dat de groene lijn nu weer verdwenen is. Gisterenavond deed ik hem aan en was de lijn weer foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLPN schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:12:
[...]

Dankje voor het advies. Het rare is, is dat de groene lijn nu weer verdwenen is. Gisterenavond deed ik hem aan en was de lijn weer foetsie.
Ja precies, maar de reden waarom die groene lijn ontstaan is mag niet vergeten worden.

De groene lijn toont in ieder geval aan dat er iets niet goed is, dat die nu weg is wilt niet zeggen dat het probleem uit zichzelf opgelost is.

Het is gewoon een vreemd iets, wat ik dus met auto's heb.. Ik heb een audi en de ene keer loopt die heerlijk stationaire en de andere keer snapt die er niks van. Zelf dacht ik ook na 1x: ach kan gebeuren, maar na een tijdje werd het erger en erger, bleek een stappenmotor / gasklep huis iets in die richting niet goed te zijn. Ik had door kunnen rijden met alle gevolgen van dien.

Mijn advies zou zijn: accu eruit en laten maken voordat de problemen erger worden, ondanks dat het nu goed lijkt te zijn is er 99% zeker iets niet goed ( zie de groene lijn die je gehad hebt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cosmo_nl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:15:
De edge+ zou een goede accuduur moeten hebben.

Met wat extra informatie kunnen we je beter helpen.

Welke apps staan bovenaan batterijverbruik (screenshot)
Schermhelderheid
3g of 4g
Wifi signaal
Gps of locatievoozieningen
Wat doe je met telefoon

Accuduur is van zoveel factoren afhankelijk waardoor er geen eenduidig antwoord te geven is. Vaak zijn het bepaalde apps die accu leeg zuigen.

Een keer opnieuw opstarten of factory reset zou kunnen helpen. Misschien is je accu wel echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:27:
[...]

De edge+ zou een goede accuduur moeten hebben.

Met wat extra informatie kunnen we je beter helpen.

Welke apps staan bovenaan batterijverbruik (screenshot)
Schermhelderheid
3g of 4g
Wifi signaal
Gps of locatievoozieningen
Wat doe je met telefoon

Accuduur is van zoveel factoren afhankelijk waardoor er geen eenduidig antwoord te geven is. Vaak zijn het bepaalde apps die accu leeg zuigen.

Een keer opnieuw opstarten of factory reset zou kunnen helpen. Misschien is je accu wel echt slecht.

Wil je echt een goede accuduur dan zul je moeten tweaken, dus rooten en alle apps of bloatware en services die niet nodig zijn verwijderen. Ook alle apps optimaliseren zou ik aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Beste,

Sinds een paar weken mijn Galaxy s6, super telefoon! Maar ik heb een klein vraagje en ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen.

Voor school gebruik ik de app Meta, hiermee kan ik mijn rooster en afwezigheid bekijken. De app werkt verder prima maar ik krijg steeds de volgende melding: http://imgur.com/fEZU6cU. Is hier iets aan te doen of gewoon laten voor wat het is?

Alvast bedankt,

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Fijn vrouwen, vraag je of ze het toestel al opnieuw op gestart hebben omdat in 90% van de gevallen het probleem is op gelost. Doodleuk een aantal keer jahá en zeur niet zo zeggen. Komt ze vandaag aan helemaal blij ; Ik heb hem opnieuw opgestart en hij doet het weer goed.
7(8)7 7(8)7 , pff vrouwen af en toe _O- .

Oow dat je die groene streep ziet komt denk door het sub-pixel arrangement.
Hoeft niet door het vocht te komen, zie je wel eens vaker bij custom roms. Het is vaak alleen niet te verklaren hoe het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zondag 22 november 2015 @ 03:31:
Fijn vrouwen, vraag je of ze het toestel al opnieuw op gestart hebben omdat in 90% van de gevallen het probleem is op gelost. Doodleuk een aantal keer jahá en zeur niet zo zeggen. Komt ze vandaag aan helemaal blij ; Ik heb hem opnieuw opgestart en hij doet het weer goed.

Hoeft niet door het vocht te komen, zie je wel eens vaker bij custom roms. Het is vaak alleen niet te verklaren hoe het gebeurt.
Nou de reden waarom ik dat juist wel denk ( vocht ) is door het volgende:
- scherm doet niks meer op de groene streep na, wat jij aangeeft kan inderdaad voorkomen maar veelal zie je dan wel de rest van het scherm normaal functioneren
- Het is ontstaan sinds het in contact geweest is met vocht. Dit maakt de kans zeer aannemelijk dat het wel door vocht komt.

Ik wil niet zeggen dat het niet door de custom rom kan komen, maar die kans acht ik zeer klein wegens zijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelsa schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 21:54:
Beste,

Sinds een paar weken mijn Galaxy s6, super telefoon! Maar ik heb een klein vraagje en ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen.

Voor school gebruik ik de app Meta, hiermee kan ik mijn rooster en afwezigheid bekijken. De app werkt verder prima maar ik krijg steeds de volgende melding: http://imgur.com/fEZU6cU. Is hier iets aan te doen of gewoon laten voor wat het is?

Alvast bedankt,

Mvg.
Nou mochten we de melding geloven dan kan jij hier niets aandoen, maar moet de school ervoor zorgen dat de app na behoren werkt wat die nu niet lijkt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:32:
[...]

Nou de reden waarom ik dat juist wel denk ( vocht ) is door het volgende:
- scherm doet niks meer op de groene streep na, wat jij aangeeft kan inderdaad voorkomen maar veelal zie je dan wel de rest van het scherm normaal functioneren
*
Ik leez zelf niet echt dat zijn scherm niet normaal functioneert, (kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen)
Vocht laat de groene verticale streep pixel niet op gloeien, schakelt deze eerder uit*
- Het is ontstaan sinds het in contact geweest is met vocht. Dit maakt de kans zeer aannemelijk dat het wel door vocht komt.
*beetje vochtig in zijn broekzak en aan de onderkant lijkt me zeer stug dat hier door connectoren ofzo kapot gaan. Hij had ook een lederen hoesje er nog om en zn jas zat over zn zak. En vaak merk je vochtschade pas weken later.*

Misschien is er wel een beetje teveel druk op het scherm geweest door het snelle fietsen in de regen, of gewoon te strak in z'n broekzak heeft gezeten wat nu langzaam verdwijnt en loopt het met een sisser af.
En soms zijn de groene strepen in een amoled gewoon onverklaarbaar bij RGBG En dat een beetje vocht de groene streep sub-pixel laat opgloeien lijkt me toch erg stug.

Ik wil niet zeggen dat het niet door de custom rom kan komen, maar die kans acht ik zeer klein wegens zijn situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Cosmo_nl op 22-11-2015 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:21:
[...]

Mijn advies zou zijn: accu eruit en laten maken voordat de problemen erger worden, ondanks dat het nu goed lijkt te zijn is er 99% zeker iets niet goed ( zie de groene lijn die je gehad hebt ).
DoctorPhone? Doctor?

S6Edge: advies -> accu er uit?

Ter info: je moet het toestel "slopen" als je de accu er uit wilt halen, en denk niet dat je je toestel dan nog onder de garantie kan laten repareren! 8)7

Als je mensen nog eens advies geeft: denk dan eerst na voordat je advies geeft! :X

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 22-11-2015 12:57 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Cosmo_nl schreef op zondag 22 november 2015 @ 03:31:

Nee jullie luisteren lekker hahahahahahh!!! maar wij vergeven het jullie gewoon héél snel :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
btw nu ik hier toch ben.........ik zette laatst een paar oude fotos op mijn S6 en die wilde ik daar weer onder verdelen in n map.......de eerste 10 gaan goed,je ziet ook teller lopen en dan .......doet ie het niet meer??
Later als ik weer probeer,gaat het weer wel?? ik selecteer er gewoon 10 en hoppa ze gaan naar het juiste album/map. is dat n 'bug' op de S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:56:
[...]

DoctorPhone? Doctor?

S6Edge: advies -> accu er uit?

Ter info: je moet het toestel "slopen" als je de accu er uit wilt halen, en denk niet dat je je toestel dan nog onder de garantie kan laten repareren! 8)7

Als je mensen nog eens advies geeft: denk dan eerst na voordat je advies geeft! :X
Haha klopt, ja voor sommige hier misschien een probleem voor mij inderdaad maar 5 seconde werk. Echter was mijn reactie redelijk standaard op het soort klacht, toestel afhankelijk hoe makkelijk de accu eruit kan.

Scherp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Op mijn S6 edge heb ik een klein ding ontdekt met betrekking op het scherm. Wanneer ik google chrome open heb, krijg je een zwarte statusbalk.

Als ik dan weer switch naar mijn home screen, door middelste knop in te drukken, dan blijf ik een seconde of 2 de contour van de statusbalk zien. Net iets donkerder dan hoe hij er normaal gesproken uit ziet. Volgens mij heet dit effect ghosting. Is dit bij jullie ook aanwezig op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09
2 seconden is geen ghosting. Ghosting wordt gemeten in milliseconden.
Het zal eerder software zijn die traag werkt, of je ogen die even moeten instellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Raymond schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:44:
2 seconden is geen ghosting. Ghosting wordt gemeten in milliseconden.
Het zal eerder software zijn die traag werkt, of je ogen die even moeten instellen oid.
Als ik bijvoorbeeld nu.nl open, staat er een rond logo linksboven in. Als ik dan weer switch naar mijn home screen zie ik de vorm van dat rondje nog ongeveer 1 sec staan waarna hij gewoon weer weg 'blend' in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak eens een foto. Inbranders zie je meteen als je een witte achtergrond oid heb.
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.