Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 21:08
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:
Ik heb wel Package Disabler Pro geinstalleerd om al die overbodige troep (Facebook, S Health, OneDrive, etc.) uit te schakelen.
Je kan toch nu al deze apps uitschakelen? Niet verwijderen maar wel uitschakelen. Wat doen Package disabler Pro nog meer uit het standaard uitschakelen ??

(voor facebook is het zeker aan te raden, die trekt je hele batterij leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Sinds afgelopen zaterdag de Galaxy s6 in gebruik, gekocht bij MediaMarkt. Een super toestel, maar ik merk dat de home-knop wat los zit. Hoe zit deze bij jullie? Ik kan deze van boven naar beneden en andersom bewegen. Zit die bij jullie gewoon helemaal vast? Het is niet heel erg maar ik ben bang dat het erger gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

Nelsa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:09:
Sinds afgelopen zaterdag de Galaxy s6 in gebruik, gekocht bij MediaMarkt. Een super toestel, maar ik merk dat de home-knop wat los zit. Hoe zit deze bij jullie? Ik kan deze van boven naar beneden en andersom bewegen. Zit die bij jullie gewoon helemaal vast? Het is niet heel erg maar ik ben bang dat het erger gaat worden.
Heb hetzelfde probleem. Laatst nog even gecheckt bij een edge die heeft het probleem niet. Blijkt zo te horen. Probleem wordt gelukkig niet erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:10
GokuSsj schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:55:
Vraagje, ik ben er afgelopen zaterdag achter gekomen dat ik een barst heb in het glas voor de camera lens (aan de achterkant). Heb hem niet laten vallen en ben er heel zuinig mee om gegaan.

Ik kan er nog steeds foto’s mee maken maar zodra de zon er op schijnt dan zie je dat in de foto’s. Zodra er geen zon op schijnt maakt hij net zulke mooie foto’s als altijd.

Heb het toestel sinds 09/04/15

Nu wil ik uiteraard wel gaan kijken of er in een nieuw glas in kan, aangezien we praten over het plaatje glas van 1cm bij 1cm. Iemand een idee hoe ik het beste te werk kan gaan ? En of dit makkelijk te repareren is ?
Grappig, ik had hetzelfde al vrij snel. Totaal uit het niets viel me op dat er een barst in zat na misschien een week of 2. Barst gaat niet voor de lens vast, dus gelukkig geen last van. Mocht ik hem misschien ooit gaan verkopen zal ik het eens vervangen, maar nu geen last van en valt nauwlijks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:
[...]

Ik kom van een Nexus 5 met stock Android en moet wel bekennen dat ik Touchwizz relatief traag vind.
Ook de vingerafdrukscanner heb ik niet langer in gebruik gezien dit toch net een seconde langer duurt dan bijv. een patroon.
Het zijn kleine dingetjes die een hoop mensen waarschijnlijk niet eens opvalt, maar omdat ik van een Nexus kom merk ik het wel. Een voorbeeld is als ik Whatsapp open heb en een nieuw gesprek begin, dan duurt het een seconde (lijkt superkort natuurlijk maar voor mijn gevoel net iets te lang) om het toetsenbord tevoorschijn te halen.

Het opstarten van de camera gaat wel lekker snel, 2x drukken op de Homebutton maak ik vaak gebruik van. Ook de kwaliteit is helemaal top.

Natuurlijk zou ik de Phone eens kunnen rooten. Nog niet in verdiept...
Ik heb wel Package Disabler Pro geinstalleerd om al die overbodige troep (Facebook, S Health, OneDrive, etc.) uit te schakelen.

Al met al ben ik niet ontevreden; vooral de look & feel van de telefoon (ik heb de Edge in het groen) kan me enorm bekoren.
Ik kan jouw ervaring niet delen v.w.b. de vertraging in toetsenbord en vingerafdruk scanner.
Heb hier de Nexus 5 16GB ook nog in gebruik naast m'n S6 Edge 128GB en beiden zijn geroot + TB.
De S6 is veel sneller in alles wat je er mee doet.
In plaats van Touchwizz gebruik ik Nova Prime Launcher.
Ik heb totaal geen vertraging met de vingerafdruk scanner.
Bij het ontgrendelen hou ik m'n duim gewoon op de home button en de telefoon is meteen ontgrendeld.
Ook bij het openen van het toetsenbord in Hangouts of Whats App merk ik geen vertraging.

Ik heb de telefoon sinds die in mei leverbaar werd (128GB) en ik kan niet zeggen dat ie trager is dan toen ie uit de doos kwam.
In tegendeel zelfs.
Met TB heb ik alle apps die ik niet wil gebruiken verwijderd en/of bevroren ;)
Maar ik gebruik toch de Samsung Health en Google Now app.
Alleen GEEN Facebook app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
Brx schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:20:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Laatst nog even gecheckt bij een edge die heeft het probleem niet. Blijkt zo te horen. Probleem wordt gelukkig niet erger.
Even gechat met de Samsung service en zij zeggen dat die toch echt vast hoort te zitten.. denk dat ik toch even terug ga naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nelsa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:43:
[...]

Even gechat met de Samsung service en zij zeggen dat die toch echt vast hoort te zitten.. denk dat ik toch even terug ga naar de winkel.
Topic staat vol met deze kwestie, dus even teruglezen voor meer info. Meeste toestellen hebben speling op de homeknop dus de kans dat je een perfect exemplaar als vervanger krijgt is minimaal weet ik na 3x omruilen. Bij mij was toestel 3 een stuk beter maar na 2 weken gebruik nam de speling wat toe. Knop werkt na 10 weken nog perfect dus ik vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akemi schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:29:
[...]

Je kan toch nu al deze apps uitschakelen? Niet verwijderen maar wel uitschakelen. Wat doen Package disabler Pro nog meer uit het standaard uitschakelen ??

(voor facebook is het zeker aan te raden, die trekt je hele batterij leeg)
Met package disabler kun je bepaalde services en processen uitschakelen wat normaal niet kan.

Met Facebook totaal geen last van drain. Maar dat zal door de custom rom komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:55

13art

Moderator Mobile
Nelsa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:09:
Wat is 'wat los zitten'? Die van mij kan je ook iets heen en weer wiebelen, maar dat is naar mijn idee gewoon iets wat hoort. Ik zie er in ieder geval totaal geen probleem in.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
l3art schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:36:
[...]

Wat is 'wat los zitten'? Die van mij kan je ook iets heen en weer wiebelen, maar dat is naar mijn idee gewoon iets wat hoort. Ik zie er in ieder geval totaal geen probleem in.
Ook het heen en weer wiebelen. In principe zie ik het ook niet gelijk als een 'probleem'. Ik kom van de galaxy s5 waar dit niet zo was. Was er alleen bang voor dat dit erger gaat worden. Gezien de reacties kan er verder niks mee gebeuren. Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:49
Ik kom van de galaxy s5 waar dit niet zo was. Was er alleen bang voor dat dit erger gaat worden.
Alle S5 (mini)'en die ik heb vastgenomen, hebben een vaste home button. Ik heb nog maar zelden een S6 vastgehad waar de home button niet los zit. Er zijn er (zie dit topic), maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Het rammelen is niet de knop maar de beeldstabilisator van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:30:
[...]

Alle S5 (mini)'en die ik heb vastgenomen, hebben een vaste home button. Ik heb nog maar zelden een S6 vastgehad waar de home button niet los zit. Er zijn er (zie dit topic), maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Het rammelen is niet de knop maar de beeldstabilisator van de camera.
Mijn home button knop rammelt niets, zit lekker vast.
De beeldstabilisator rammelt wel, maar is normaal.
Niemand zit toch met zijn telefoon te schudden :+

grtz

BC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cht
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-03-2024

cht

Ik heb het nagevraagd bij de Samsung Experience Store, het is normaal dat de home knop van de S6 beetje los zit vanwege de vingerafdrukscanner zei de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 18:49
De knop rammelt niet en heb ik ook zo niet omschreven hierboven, maar hij heeft wat speling. Is volkomen normaal, zie ook hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Home knop en andere knopjes zitten hier goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:45
Echt rammelen doet hij niet, er zit wel beweging in.

Weer een Samsung feature welke de Apple fanaten niet hebben :P :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:22:
Echt rammelen doet hij niet, er zit wel beweging in.

Weer een Samsung feature welke de Apple fanaten niet hebben :P :+
Als knopjes geen speling zouden hebben zouden ze vast zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:32:
[...]

Als knopjes geen speling zouden hebben zouden ze vast zitten 8)
Dan was het ook geen knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb jij weer gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
sheez88 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:55:
[...]

Thanks, heb het geinstalleerd, zal morgen of in de loop van de week rapporteren.
Ok dan:

Used 70% in 1d7h
phone 3%
screen 21% (1 uur)
phone radio 13%
wifi active 25% (31 uur)
app usage 34%

toch niet echt geweldig als je in de tweakers review leest dat je met de s6 7 uur kunt browsen (dat haalt die van mij nooit)

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag mbt het scherm.
Ik heb mijn S6 nu net een maandje en ik heb nog geen last van inbranden oid (dat is een bekend issue bij amoled begreep ik) nu liep ik vanmiddag de vodafone winkel in met mijn zus en daar schrok ik toch wel van de samsung toestellen. De A7/A5 Note 4 S5/S6/S6E(+) allemaal inbranders waarbij de achtergrond, letters, etc. te zien is door het gewone scherm (instellingen en homescreen) heen.

In hoeverre is het risico dat dit binnen nu en twee jaar bij bijvoorbeeld mijn toestel gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe snel dit gebeurt maar zelf laat ik mijn scherm altijd automatisch op zwart gaan na 10 sec inactiviteit. Denk dat als er het scherm niet te lang aan laat staan zonder dat het beweegt dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05
Die schermen in winkels staan de godganse dag op 100% brightness, hetzelfde beeld weer te geven. een weekje winkelmarteling staat volgens mij zo'n beetje gelijk met 2 jaar normaal gebruik ofzo. Dus daar mag je wmb geen conclusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:44:
Die schermen in winkels staan de godganse dag op 100% brightness, hetzelfde beeld weer te geven. een weekje winkelmarteling staat volgens mij zo'n beetje gelijk met 2 jaar normaal gebruik ofzo. Dus daar mag je wmb geen conclusies uit trekken.
Hier ben ik mij van bewust maar ik vond het wel extreem merkwaardig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
Mrjraider schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:18:
Ik heb mijn S6 nu net een maandje en ik heb nog geen last van inbranden oid (dat is een bekend issue bij amoled begreep ik)
We zijn de Galaxy S/S2 periode wel voorbij hoor :P Inbranden is geen serieus probleem meer. Tenzij je iedere dag 10 uur je scherm aan zet op maximale helderheid en precies hetzelfde scherm laat renderen.
Zeg maar wat er in winkels gebeurd 8)7 Overigens heb ik nog nooit een ingebrand toestel gezien, met wat voor paneel dan ook. Ook niet ten tijde van eerdere Galaxy modellen die al langer dan een jaar als demomodel in een winkel liggen ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 04-11-2015 23:20 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 15:28
http://www.allaboutphones...msung-galaxy-s6-edge.html

Poeh poeh...
Eens kijken of Samsung zich echt aan het beloofde maandelijkse updatebeleid houdt en ergens deze maand dergelijke bugs gaat pletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sheez88 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:55:
[...]

Ok dan:

Used 70% in 1d7h
phone 3%
screen 21% (1 uur)
phone radio 13%
wifi active 25% (31 uur)
app usage 34%

toch niet echt geweldig als je in de tweakers review leest dat je met de s6 7 uur kunt browsen (dat haalt die van mij nooit)
Dat haal je wel als je continu achter elkaar browsed.

Nu heb je je S6 al 31uur in gebruik met wifi/4g aan met nog 30% te gaan.
SOT is slechts 1 uur maar daar staat een wat langere standby tijd tegenover.

Ga je nu continu Youtube kijken dan zal je SOT flink omhoog gaan voordat je op 0% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Nou ga er maar niet vanuit. Iedereen heeft al een Android 6.0 schema aangekondigd. Behalve Samsung. Ik vind het echt een top toestel, maar twijfel toch om terug naar Nexus te gaan.
Een paar mooie features mis je dan wel, maar de Stock Android is toch top.
Of zijn er Stock roms waar ik niets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Dubrillion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:57:
Nou ga er maar niet vanuit. Iedereen heeft al een Android 6.0 schema aangekondigd. Behalve Samsung. Ik vind het echt een top toestel, maar twijfel toch om terug naar Nexus te gaan.
Hier sluit ik me bij aan...
Weet iemand welke custom rom het dichtst bij stock ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
No offence maar je wist toch vooraf dat je minder updates zou krijgen dan met een Nexus? Ook is algemeen bekend dat er geen AOSP roms zijn vanwege de Samsung drivers. Als dat belangrijk is voor jullie dan had je geen S6 moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Zit wat in wat je zegt... maarja..
Samsung heeft de hardware... Nexus de software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasikevicius3 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:03:
Zit wat in wat je zegt... maarja..
Samsung heeft de hardware... Nexus de software...
Dus? zul je een verstandige keuze moeten maken die voor jou het beste voelt. Vergeet niet als we straks de Android 6 versie krijgen ben je naar een maand ook al weer niet tevreden meer. Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:57:
Wat vind je beter aan stock Android. De look and feel kun je aanpassen dmv thema en diverse apps dus dan blijft Doze en App permissions over. De rest lijkt me niet zo spannend.

Voor updates kun je beter een Nexus kopen maar dan mis ik de beste camera, beeldscherm, design en weet ik veel wat meer. Het is maar net wat je belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Mee eens.

Samsung heeft gewoon betere hardware.
En Android 6.0 doet mij niet zoveel, komt vanzelf wel .... het is niet zo dat ik het perse NU wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik van het Android OS wakelock af kom? BBS en Wakelock detector doen het dus niet zonder root maar ik wordt moe van het feit dat Android OS het toestel nu dus al 18 uur wakker houdt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:01:
Iemand enig idee hoe ik van het Android OS wakelock af kom? BBS en Wakelock detector doen het dus niet zonder root maar ik wordt moe van het feit dat Android OS het toestel nu dus al 18 uur wakker houdt :/
Telefoon uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
Mrjraider schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:01:
Volgens mij is het een bekend probleem en is er via Google genoeg te vinden. Hoe precies zonder root weet ik niet aangezien dat meteen 1 van de eerste dingen is die ik doe als ik een nieuw toestel heb.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar de accessoires naartoe zijn in de instellingen? Ze zijn verdwenen na de laatste update, beetje vervelend omdat ik met een flipcover werk die mijn scherm automatisch oplicht door de cover te open, en het scherm uit te schakelen na het sluiten van de cover. Dit is een instelling in accessoires, maar die zijn er niet meer. Heb de s6 en s6 edge, allebei draaiend op de laatste versie, en op beide toestellen weg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11-2015
Ervaren jullie ook dat de S6 erg warm word bij het opladen? Zo warm dat je hem haast niet vast kunt houden. Ik heb hem maar even tijdelijk uit het stopcontact gehaald. Heb de telefoon uitstaan als ik hem oplaad, omdat ik ervaarde dat wanneer hij aanstond dit probleem ook al speelde (probleem speelt dus al wat langer) . Wat is normaal kwa warmte? De achterkant waar de batterij zit word dus erg heet, alsmede ook de chrome zijkanten van de telefoon. Wat ik merk is dat wanneer de batterij over de helft is met opladen, dat de warmte dan wel afneemt ineens. Maar ik heb er geen goed gevoel bij eigenlijk. Wat ook opvalt is dat de adaptor en het draad extreem warm aanvoelen, wellicht heeft dit er iets mee te maken?

[ Voor 69% gewijzigd door dromeyn op 06-11-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dromeyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:29:
Ervaren jullie ook dat de S6 erg warm word bij het opladen? Zo warm dat je hem haast niet vast kunt houden. Ik heb hem maar even tijdelijk uit het stopcontact gehaald.
Nee niet echt. Toestel wordt wel voelbaar warmer maar niet zo erg dat je hem niet meer kan vasthouden.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:21:
Iemand een idee waar de accessoires naartoe zijn in de instellingen? Ze zijn verdwenen na de laatste update, beetje vervelend omdat ik met een flipcover werk die mijn scherm automatisch oplicht door de cover te open, en het scherm uit te schakelen na het sluiten van de cover. Dit is een instelling in accessoires, maar die zijn er niet meer. Heb de s6 en s6 edge, allebei draaiend op de laatste versie, en op beide toestellen weg!!!
Euhm als ik mijn walletcase gebruik dan staat deze onder systeem en boven opslag.. Als ik die case weer vervang door mijn andere dan verdwijnt de instelling ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wel wat warmer maar niet extreem warm en nog prima vast te houden. Heb je dit ook met een andere oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
Aghanim schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:31:
Wel wat warmer maar niet extreem warm en nog prima vast te houden. Heb je dit ook met een andere oplader?
Nee ik heb geen andere oplader geprobeerd, dus gebruik echt alleen de standaard fast charge adapter.
De adapter en het draad voelen trouwens ook er warm aan....

[ Voor 8% gewijzigd door dromeyn op 06-11-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dromeyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:33:
[...]

Nee ik heb geen andere oplader geprobeerd, dus gebruik echt alleen de standaard fast charge adapter.
Ik heb 3 fast chargers liggen waarvan 2 netjes aangeven snel laden aangesloten. En een lader geeft aan oplader aangesloten (geen fastcharge) en gaat ook niet verder dan 87% zouden ze een kabel ook omruilen bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
Hier wordt hij ook niet echt opvallend warm ofzo tijdens het laden. Ik merk wel dat bij het stukje plastic bij de Micro USB poort ietwat warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo mijn wakelock issue is gevonden.
Ik heb een WLANWAKE kernel wakelock te pakken. Aangezien WLD via de telefoon niet werkt heb ik deze via een alternatieve weg aan de praat gekregen: https://drive.google.com/...1c-EdWGJhMXNpYU5JcGc/edit
Even zipje downloaden en .exe openen en je krijgt een pc versie van WLD voor je neus die exact de wakelocks showt als via de Android App :) Echt ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

Nu dit eens fixen :)

Edit: en gefixt.
Bij Wifi instellingen stond onder meer > wifi aan laten in slaap op ALTIJD na deze op ALLEEN INDIEN INGESCHAKELD te zetten is mijn OS wakelock foetsie *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 06-11-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:02:
Zo mijn wakelock issue is gevonden.
Ik heb een WLANWAKE kernel wakelock te pakken. Aangezien WLD via de telefoon niet werkt heb ik deze via een alternatieve weg aan de praat gekregen: https://drive.google.com/...1c-EdWGJhMXNpYU5JcGc/edit
Even zipje downloaden en .exe openen en je krijgt een pc versie van WLD voor je neus die exact de wakelocks showt als via de Android App :) Echt ideaal.
[afbeelding]
Nu dit eens fixen :)

Edit: en gefixt.
Bij Wifi instellingen stond onder meer > wifi aan laten in slaap op ALTIJD na deze op ALLEEN INDIEN INGESCHAKELD te zetten is mijn OS wakelock foetsie *O*
Leuk, maar voor mensen die hoofdzakelijk via WiFi werken is dit geen oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja mijn wakelock probleem is opgelost. Geen idee of dit een bug vanuit Samsung is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:11
Dan werk je wel volledig via je data abonnement als je scherm uit staat (of niets als je alleen wifi hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
jip_86 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:07:
Dan werk je wel volledig via je data abonnement als je scherm uit staat (of niets als je alleen wifi hebt).
In het engels staat hier volgens mij 'only when connected' . Dat dacht ik bij Cyanogenmod althans te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
kwaazaar schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:43:
[...]

In het engels staat hier volgens mij 'only when connected' . Dat dacht ik bij Cyanogenmod althans te hebben gezien.
Nee, always, only when plugged in en never. Laatste staat bij dat het meer data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:07:
Ik heb bijna altijd wifi aan en als deze verbonden is dan zou deze altijd aanblijven. Ook in slaap. Ben benieuwd zal van de week eens kijken hoe dit het accu gebruik beinvloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als ik het me goed herinner dan is wifi altijd aan batterij zuiniger dan wanneer je overschakelt naar 2G/3G/4G in slaapstand. Tenzij je natuurlijk een brakke wifi verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
dromeyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:33:
[...]

Misschien een beetje offtopic.
Maar waar heb je de fast charger gekocht?
Want op ebay worden ze ook veel verkocht, en dan staat erbij original oem bla bla

Maar het zijn gewoon super nagemaakte clones.... (Deze zou ik nooit aanraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zou van die rotzooi ver weg blijven. Ik heb bij mijn Lumia 930 voor 5 euro een Chinese wireless charger gekocht. Eerste keer opladen ging prima, de tweede keer was mijn Lumia qua scherm bevroren en ging niet meer aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:13:
Naja mijn wakelock probleem is opgelost. Geen idee of dit een bug vanuit Samsung is.
Is volgens mij een standaard wakelock die weinig energie kost, tenminste bij mij niet. Zet je dit uit dan krijg je volgens mij ook geen berichten en mail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:12:
[...]

Is volgens mij een standaard wakelock die weinig energie kost, tenminste bij mij niet. Zet je dit uit dan krijg je volgens mij ook geen berichten en mail binnen.
Heb naast wifi altijd data aan staan dus daar maak ik mij geen zorgen om. Overigens blijft mijn toestel wakker waardoor deze in Standby dus meer accu verbruikt dan normaal zou moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
Aggressor schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:24:
[...]

Misschien een beetje offtopic.
Maar waar heb je de fast charger gekocht?
Want op ebay worden ze ook veel verkocht, en dan staat erbij original oem bla bla

Maar het zijn gewoon super nagemaakte clones.... (Deze zou ik nooit aanraden)
Ik heb deze s6 nu een paar maanden, ik heb geen andere lader gekocht. Bij de S6 krijg je standaard een fast charge adapter meegeleverd. En die gebruik ik dus nog steeds. Al word deze lader dus af en toe erg warm alsmede ook de telefoon...

[ Voor 6% gewijzigd door dromeyn op 07-11-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
dromeyn schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:21:
[...]

Ik heb deze s6 nu een paar maanden, ik heb geen andere lader gekocht. Bij de S6 krijg je standaard een fast charge adapter meegeleverd. En die gebruik ik dus nog steeds. Al word deze lader dus af en toe erg warm alsmede ook de telefoon...
ja snap ik maar dit ging over de draadloze laders :X

Maar ik ben erg tevreden met de accuduur van de telefoon.
Echt veel beter dan de lg g4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er al mensen die de 75 euro cashback hebben ontvangen? Hier begin oktober gelijk geregeld maar nog niets vernomen behalve dat het akkoord en in behandeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:50
Mrjraider schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:36:
Zijn er al mensen die de 75 euro cashback hebben ontvangen? Hier begin oktober gelijk geregeld maar nog niets vernomen behalve dat het akkoord en in behandeling is.
Zelfde hier, 29 september aangemeld en nog niets vernomen. Ik wacht even af volgende week en ga dan bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ja ik heb ook al een mail gestuurd, maar ze geven dan aan .. 8 weken zijn nog niet verstreken bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:44:
ja ik heb ook al een mail gestuurd, maar ze geven dan aan .. 8 weken zijn nog niet verstreken bla bla
Als ik nu acht weken deed over een rekening had ik direct de deurwaarder aan de deur :+ Beetje jammer dat dit dan weer zo'n actie is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Precies hetzelfde hier maar kan ff duren he,staat er ook bij ...d8 binnen 6 of 8 weken, bij mijn samsung tablet 3 vorig jaar duurde het 5 weken.

[ Voor 7% gewijzigd door rooie60 op 07-11-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rooie60 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:37:
[...]

Precies hetzelfde hier maar kan ff duren he,staat er ook bij ...d8 binnen 6 of 8 weken, bij mijn samsung tablet 3 vorig jaar duurde het 5 weken.
Het heeft verder ook geen haast, was alleen wel benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja ik. Eerste bevestigingsmail gehad op 5 oktober en op 3 november gestort op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13/10 mijn bevestigingsmail ontvangen. Ik zie het wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Met de 100 euro cashback duurde het voor mij zo'n 3-4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb er 2 lopen een van de galaxy s6 edge plus begin september en een galaxy s6 edge 2 weken geleden. De eerste hadden ze niets van ontvangen zijden ze, hiervan heb ik opnieuw een mail gehad en moest alles naar Maastricht sturen. Afgelopen week gebeld en ze zeiden dat het goed gekeurd was te ontvangen voor 23 november. De edge wel een bevestiging van gehad. Dus maar even wachten, gaat toch om 150 euro de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik had 2 cashbacks en beide binnen 4 weken bevestigd en geld gestort gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nilco schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:08:
Ik had 2 cashbacks en beide binnen 4 weken bevestigd en geld gestort gekregen.
Zo hoort het netjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Sowieso netjes dat ze die updates sturen. Dan weet je hoe ver je ongeveer zit en hoef je niet elke keer je rekening te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 14:29
dromeyn schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:21:
[...]

De lader wordt bij mij ook erg warm (vooral de USB plug die in de telefoon zelf gaat). De telefoon zelf blijft echter normaal qua temperatuur, dus zie ik het probleem niet bij mij :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 30 oktober 75 euro cashback ingevuld en bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 17:50
Garret1410 schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:00:
[...]

Heb het ook een keer gehad. Na herstel geen last meer.
Toestel is ter reparatie ingenomen. Problemen bleven aanhouden na 2x herstellen fabrieksinstellen en 1x flashen met originele firmware. Ook meteen aangegeven dat de camera rare geluiden maakte. Hopen dat het nu wel wordt hersteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb op de 21ste een email gekregen dat mijn deelname geaccepteerd is dus ik zal het wel deze week of in het ergste geval de week daarop krijgen.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:24

WCA

19 oktober cashback ingevuld, tot nu toe twee mails gehad, nog geen geld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:19:
19 oktober cashback ingevuld, tot nu toe twee mails gehad, nog geen geld.
Kan ook niet na het invullen, na de mails tussen 6 en 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Beetje late reactie, maar dank voor je reactie!. Ga het volgende maandag met een vriend repareren.
Het lijkt mee te vallen :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 08:59
Heeft iemand ook enig idee of de rand die om de voor- en achterkant zit, te vervangen is? Op Ifixit zie ik dit niet voorbij komen,,

De rand om de hele S6 edge heen wat lichte beschadigingen en ik vroeg me af of ik die in de loop der tijd zou kunnen vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 16:38
JDL15 schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:18:
Heeft iemand ook enig idee of de rand die om de voor- en achterkant zit, te vervangen is? Op Ifixit zie ik dit niet voorbij komen,,

De rand om de hele S6 edge heen wat lichte beschadigingen en ik vroeg me af of ik die in de loop der tijd zou kunnen vervangen?
http://www.witrigs.com/oe...or-samsung-galaxy-s6-blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
telefoon nu 3 weken in bezit en de 75,- euro is op mijn rekening terug gestort sinds gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Vanochtend de cashback gehad

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:48

DON PAPA

Tweaker-fan

rick85 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:07:
[...]http://www.witrigs.com/oem-middle-housing-assembly-for-samsung-galaxy-s6-blue
Die is voor de S6 en niet voor de S6 edge, die van de S6 edge kost wel een stukje duurder

http://www.parts4gsm.com/...rie/g925f-galaxy-s6-edge/

Het vervangen van de middenbehuizing van de G925F is nog een aardig klusje, zie onderstaand filmpje tot ongeveer 4 minuten, de rest is niet van belang want dat gaat over het vervangen van het scherm..

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 10-11-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook vandaag de 75 euro op mijn rekening. Weet alleen niet of het nu van de 6 edge is of de S6 edge +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

D33F

Tweelingtemmer

In december zal ik overstappen van de Note 3 naar de S6. Ik vroeg mij af of de meegeleverde lader ook meteen een fast-charge lader is, of moet deze apart worden aangeschaft?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
David Regeling schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:53:
In december zal ik overstappen van de Note 3 naar de S6. Ik vroeg mij af of de meegeleverde lader ook meteen een fast-charge lader is, of moet deze apart worden aangeschaft?
Bij de note edge zit die er gewoon bij dus ik neem aan hier ook..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 19:28
Ik heb even een vraagje over mijn lader (volgens mij is dit geen snellader)

Er staat op Output: 5.0V 1.55A

Is dit dan een gewone oplader?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lader die je bij de s6 krijgt is een fast charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

D33F

Tweelingtemmer

Mrjraider schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:08:
Lader die je bij de s6 krijgt is een fast charge.
Bedankt voor de opheldering :)

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Oke, ik vraag dit omdat er bij de meeste snelladers die verkocht worden staat: Output: 5.0 Volt, 2.0A.

(ik heb de S6 2de hands gekocht)

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 10-11-2015 16:16 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

papegaai01 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:14:
Oke, ik vraag dit omdat er bij de meeste snelladers die verkocht worden staat: Output: 5.0 Volt, 2.0A.

(ik heb de S6 2de hands gekocht)
een echte fastcharger staat op:
Output: 5v 2a
9v 1.8a

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05
Volgens mij heeft de bijgeleverde lader 2 voltages, zowel 5 als 9 volt.
Ff uit mn hoofd, want ik heb hem nu even niet bij me.

/spuit 11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 10-11-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Oke dan heb waarschijnlijk een gewone lader. Zal eens kijken waar ik een andere kan bestellen.

Kreeg ook al geen snelladen in beeld als ik de telefoon aan het opladen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ik had begrepen dat fast charging van de S6 gewoon compatible is met QuickCharge 2.0 laders, klopt dat?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 19:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Hebben jullie trouwens ook dat de telefoon vaak de draadloze lader niet goed pakt? Ik ben vaak 10-20 seconden bezig hem goed te leggen, op te pakken en opnieuw neer te leggen omdat hij hem anders niet pakt. Het is zelfs zo irritant dat met kabel opladen volgens mij een stuk gemakkelijker zou zijn (+ 2x zo snel met meegeleverde lader).

Hoe zit dat bij jullie?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:35:
Hebben jullie trouwens ook dat de telefoon vaak de draadloze lader niet goed pakt? Ik ben vaak 10-20 seconden bezig hem goed te leggen, op te pakken en opnieuw neer te leggen omdat hij hem anders niet pakt. Het is zelfs zo irritant dat met kabel opladen volgens mij een stuk gemakkelijker zou zijn (+ 2x zo snel met meegeleverde lader).

Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb de S6 en een Note 5. Heb zowel de standaard wireless charger van Samsung gehad als nu de fast wireless charger. Mijn ervaring is dat inderdaad de S6 icm de standaard wireless charger vaak nogal moeite had de juiste plek te vinden waardoor of het laden niet eens begon of het laden tussentijds werd afgebroken (te gek voor woorden eigenlijk, maar goed).

Ik merk dat de S6 (en uiteraard de Note 5) dit probleem nooit (!) hebben met de fast wireless charger. Terwijl deze zelfs ietsje kleiner is in diameter tov de standaard wireless charger. Ik kan beide telefoons erop dumpen zonder na te hoeven denken...het laden begint altijd en er is ook nooit een issue met tussentijds onderbreken van het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:35:

Hoe zit dat bij jullie?
Wij hebben hier drie van die draadloze Samsung laders en die werken zonder problemen met de S6/S5/S4/Note2 en Nexus 5.
Herkennen de telefoons altijd meteen als je ze op de lader legt. Nog nooit een issue mee gehad.
Als je de telefoon 's-avonds op de lader legt is ie 's-morgens gewoon 100% geladen.
En we gebruiken de laders ook vaak om de telefoon tussendoor ff op te leggen als dat zo uitkomt.

De originele snellader die bij de S6 Edge zat heb ik nog nooit gebruikt of hoeven gebruiken.
Met ruim 3,5 uur sot kom ik makkelijk de hele dag door en heb dan nog meer dan 15 ~ 20% lading over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 08-10 22:07
Tijdje geleden wat neergezet hier over de krassen die m'n s6 edge had nav het gebruik van een clear view cover. Het scherm is onder garantie vervangen en ook het mainboard. Waarom dat is weet ik niet maar goed. Ik kreeg hem om half 3 's middags terug na 2 weken en had aan de deur gekeken of er wat qua schade op zat. Ik zag zo snel niets, werd ook een beetje geirriteerd van de dynalogic koerier die dacht dat ik m'n huis in zou vluchten toen ik m'n gang in liep om m'n telefoon neer te leggen omdat schrijven met volle handen een beetje lastig is.
Maar nou maakte ik een paar uur later m'n telefoon schoon omdat m'n screenprotector binnen was en heb alleen m'n telefoon geinstalleerd en opgeladen en er zat weer een kras in het midden.
Is het scherm nou zo slecht of zacht? Ik heb er niets bijzonders mee gedaan en toch weer een kras. Wel de screenprotector er op gezet maar weet niet wat ik hier nou weer mee moet. Als ik hem weer opstuur kost het me m'n eigen risico omdat ik niet kan bewijzen dat het er al in zat toen ik het toestel weer terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 08-10 22:07
catt4u schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:07:
[...]

Wij hebben hier drie van die draadloze Samsung laders en die werken zonder problemen met de S6/S5/S4/Note2 en Nexus 5.
Herkennen de telefoons altijd meteen als je ze op de lader legt. Nog nooit een issue mee gehad.
Als je de telefoon 's-avonds op de lader legt is ie 's-morgens gewoon 100% geladen.
En we gebruiken de laders ook vaak om de telefoon tussendoor ff op te leggen als dat zo uitkomt.

De originele snellader die bij de S6 Edge zat heb ik nog nooit gebruikt of hoeven gebruiken.
Met ruim 3,5 uur sot kom ik makkelijk de hele dag door en heb dan nog meer dan 15 ~ 20% lading over.
Ik heb hier een draadloze charger volgens mij van Qi en die heeft de vorm van m'n telefoon roughly. Als de telefoon er gewoon recht op leg net boven de led op de lader piept de lader en verander de led van groen naar blauw en gaat m'n telefoon laden. Merkte wel bij een vriend van me die een samsung charger heeft zo'n ronde dat daar de sweet spot wat lastiger te vinden is. Maar bij die van mij is het op het laadstation leggen en laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike30 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 03:40:
Is het scherm nou zo slecht of zacht? Ik heb er niets bijzonders mee gedaan en toch weer een kras. Wel de screenprotector er op gezet maar weet niet wat ik hier nou weer mee moet. Als ik hem weer opstuur kost het me m'n eigen risico omdat ik niet kan bewijzen dat het er al in zat toen ik het toestel weer terug kreeg.
Misschien dat er verschil is tussen schermen onderling maar ik heb die van mij nu een 4 maanden zonder protector in mijn broekzak zitten en heb nog geen krassen. Alleen een paar hele fijne krasjes die praktisch niet te zien zijn.
Dit soort krasjes heb ik trouwens bij elk toestel wat ik heb gehad.

Toch vind ik de krasbestendigheid van gorilla glas in het algemeen niet zo best. Heb al eens met een ander toestel gehad dat ik na weken geen krassen plotseling wel allemaal krasjes had terwijl ik niet wist hoe dat kwam.

Een screenprotector van tempered glass vind ik nog het beste.
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.