Jasikevicius3 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:
[...]
Ik kom van een Nexus 5 met stock Android en moet wel bekennen dat ik Touchwizz relatief traag vind.
Ook de vingerafdrukscanner heb ik niet langer in gebruik gezien dit toch net een seconde langer duurt dan bijv. een patroon.
Het zijn kleine dingetjes die een hoop mensen waarschijnlijk niet eens opvalt, maar omdat ik van een Nexus kom merk ik het wel. Een voorbeeld is als ik Whatsapp open heb en een nieuw gesprek begin, dan duurt het een seconde (lijkt superkort natuurlijk maar voor mijn gevoel net iets te lang) om het toetsenbord tevoorschijn te halen.
Het opstarten van de camera gaat wel lekker snel, 2x drukken op de Homebutton maak ik vaak gebruik van. Ook de kwaliteit is helemaal top.
Natuurlijk zou ik de Phone eens kunnen rooten. Nog niet in verdiept...
Ik heb wel Package Disabler Pro geinstalleerd om al die overbodige troep (Facebook, S Health, OneDrive, etc.) uit te schakelen.
Al met al ben ik niet ontevreden; vooral de look & feel van de telefoon (ik heb de Edge in het groen) kan me enorm bekoren.
Ik kan jouw ervaring niet delen v.w.b. de vertraging in toetsenbord en vingerafdruk scanner.
Heb hier de Nexus 5 16GB ook nog in gebruik naast m'n S6 Edge 128GB en beiden zijn geroot + TB.
De S6 is veel sneller in alles wat je er mee doet.
In plaats van Touchwizz gebruik ik Nova Prime Launcher.
Ik heb totaal geen vertraging met de vingerafdruk scanner.
Bij het ontgrendelen hou ik m'n duim gewoon op de home button en de telefoon is meteen ontgrendeld.
Ook bij het openen van het toetsenbord in Hangouts of Whats App merk ik geen vertraging.
Ik heb de telefoon sinds die in mei leverbaar werd (128GB) en ik kan niet zeggen dat ie trager is dan toen ie uit de doos kwam.
In tegendeel zelfs.
Met TB heb ik alle apps die ik niet wil gebruiken verwijderd en/of bevroren
Maar ik gebruik toch de Samsung Health en Google Now app.
Alleen GEEN Facebook app.