Aktie loopt tot eind vd maand dus gewoon in de winkel halen dan lukt het nog wel.Aggressor schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:35:
en als ik bv nu nog een s6 bestel.. kan ik hem dan over 3 dagen nog invullen?
en heeft iemand ervaring met de spigen F300W wireless charger? ziet er goed uit
Op wifi had ik daar altijd al last van, op gewoon mobiel internet komt het wel snel binnen.Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Ik heb het de laatste 2dagen ook weer. Gms halfuurtje niet meer aanraken en komt niet altijd meer binnen.
Vroeger ook eens gehad, maar toen vanzelf verdwenen.. nu dus opnieuw
Zal weer weer iets ergens in de achtergrond aangepast zijn zeker.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
ja ik sprak over wifi..Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
Op wifi had ik daar altijd al last van, op gewoon mobiel internet komt het wel snel binnen.
Misschien heeft het te maken met die 'optimalisatie apps' van de smartmanager.. Daar kreeg ik enkele dagen eerste melding voor.
Ik krijg net ook zo'n melding van het optimaliseren van een app. Wat is nu eigenlijk de bedoeling en wanneer je niets doet wat gebeurt er dan?Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:11:
[...]
ja ik sprak over wifi..
Misschien heeft het te maken met die 'optimalisatie apps' van de smartmanager.. Daar kreeg ik enkele dagen eerste melding voor.
Whatsapp staat er niet tussen zelfs, dus in theorie niet erg.. maar misschien zijn er op de achtergrond andere aanpassingen als je het aanzet.pappaleone schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Ik krijg net ook zo'n melding van het optimaliseren van een app. Wat is nu eigenlijk de bedoeling en wanneer je niets doet wat gebeurt er dan?
Zou normaal batterij moeten besparen door processen stop te zetten vermoed ik
Bij niks doen zal gsm zelf bepalen voor optimaliseren na X aantal dagen geen gebruik (tenzij je de hele optie bovenaan uit zet).
Okay dank voor je antwoord, zal me er vanavond eens in verdiepen.Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:31:
[...]
Whatsapp staat er niet tussen zelfs, dus in theorie niet erg.. maar misschien zijn er op de achtergrond andere aanpassingen als je het aanzet.
Zou normaal batterij moeten besparen door processen stop te zetten vermoed ik
Bij niks doen zal gsm zelf bepalen voor optimaliseren na X aantal dagen geen gebruik (tenzij je de hele optie bovenaan uit zet).
Ik heb het nu voor mezelf volledig uitgeschakeld.. zal komende dagen zien of het helpt (in de veronderstelling dat er op achtergrond ook niks wijzigt om te corrigeren)pappaleone schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:34:
[...]
Okay dank voor je antwoord, zal me er vanavond eens in verdiepen.
Okay laat wat weten over paar dagen.Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:36:
[...]
Ik heb het nu voor mezelf volledig uitgeschakeld.. zal komende dagen zien of het helpt (in de veronderstelling dat er op achtergrond ook niks wijzigt om te corrigeren)
Ja, ze weet het niet zeker, maar denkt dat het is na een update van de firmware. Alleen.. wat is er aangepast..?Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Ik heb het de laatste 2dagen ook weer. Gms halfuurtje niet meer aanraken en komt niet altijd meer binnen.
Weet iemand of de batterij optimalisatie functie dezelfde is als die van Doze in Android 6.0?
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Batterij-optimalisatie is nu als volgt:
- hij kijkt of de app de laatste 3 dagen (instelbaar) is gebruikt: zo nee dan stopt hij die app vanzelf
- hij stopt apps die je op auto-stop (= "always power saving") hebt gezet na 10 minuten als je ze niet gebruikt
Helpt wel met accu besparen. Zet vooral Facebook op always power saving maar zet Spotify er niet op
- hij kijkt of de app de laatste 3 dagen (instelbaar) is gebruikt: zo nee dan stopt hij die app vanzelf
- hij stopt apps die je op auto-stop (= "always power saving") hebt gezet na 10 minuten als je ze niet gebruikt
Helpt wel met accu besparen. Zet vooral Facebook op always power saving maar zet Spotify er niet op
Lees veel over dit soort problemen icm Ziggo en Ubee modem. Heeft met de NAT time-out te maken. Oplossing is wachten totdat Ziggo met een oplossing komt of modem in bridge zetten en er een andere router achter plaatsen.Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:51:
[...]
Of het in bridge zetten noodzakelijk is weet ik niet want ik heb er zelf ook een router achter gezet maar de Ubee nog niet in bridge mode gezet en het werkt tot nu toe goed.
Beide worden hier niet gebruikt.. en er is aan de internet installatie niks gewijzigd tov vroeger, dus probleem bij mij kwam/komt van elders.Garret1410 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:52:
[...]
Lees veel over dit soort problemen icm Ziggo en Ubee modem. Heeft met de NAT time-out te maken. Oplossing is wachten totdat Ziggo met een oplossing komt of modem in bridge zetten en er een andere router achter plaatsen.
Of het in bridge zetten noodzakelijk is weet ik niet want ik heb er zelf ook een router achter gezet maar de Ubee nog niet in bridge mode gezet en het werkt tot nu toe goed.
Dit was precies wat ik hieronder wilde gaan typen, totdat ik jouw bericht lasGarret1410 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:52:
[...]
Lees veel over dit soort problemen icm Ziggo en Ubee modem. Heeft met de NAT time-out te maken. Oplossing is wachten totdat Ziggo met een oplossing komt of modem in bridge zetten en er een andere router achter plaatsen.
Hier hetzelfde probleem en sinds de Ziggo modem in bridge staat is het probleem opgelost.
Genoeg webshops die tot 23:00 vanavond besteld nog verzenden dus dan heb morgen je toestel binnen.Aggressor schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:35:
en als ik bv nu nog een s6 bestel.. kan ik hem dan over 3 dagen nog invullen?
en heeft iemand ervaring met de spigen F300W wireless charger? ziet er goed uit
[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 29-10-2015 16:38 ]
Heb net gelezen formulier invullen kan tot uiterlijk 16 november, dus geen haast.Aghanim schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:37:
[...]
Dit was precies wat ik hieronder wilde gaan typen, totdat ik jouw bericht las![]()
Hier hetzelfde probleem en sinds de Ziggo modem in bridge staat is het probleem opgelost.
[...]
Genoeg webshops die tot 23:00 vanavond besteld nog verzenden dus dan heb morgen je toestel binnen.
Same here. Geen Ziggo en probleem is er ook over mobiel internet.Hakki schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:09:
[...]
Beide worden hier niet gebruikt.. en er is aan de internet installatie niks gewijzigd tov vroeger, dus probleem bij mij kwam/komt van elders.
Moet al geen paar dagen wachten, want het was zonet weer prijs.
Ik zet whatsapp web open op mijn pc en dan zie ik een rood icoontje wanneer de verbinding verloren is. Heeft dus niks met de app optimalisaties te maken.
edit: even de nieuwste apk van whatsapp afgehaald.. wie weet dat er daar iets aan scheelde
[ Voor 10% gewijzigd door Hakki op 30-10-2015 11:46 ]
Ben je dan over de wifi of over de data verbonden?
Over wifi kan je kijken over een storingsfactor is met bijvoorbeeld de applicatie WIFI Analyzer. Dat van data durf ik niet te zeggen.
Over wifi kan je kijken over een storingsfactor is met bijvoorbeeld de applicatie WIFI Analyzer. Dat van data durf ik niet te zeggen.
Wifi op het werkMrjraider schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:46:
Ben je dan over de wifi of over de data verbonden?
Thuis ook deze problemen? Ik weet vanaf mijn stage adres dat er inderdaad een probleem is met onder andere whatsapp. Wat het is geen idee, ik krijg dan een melding dat er geen berichten verstuurd kunnen worden via de betreffende verbinding.
Zal ik na het weekend mss weten te zeggenMrjraider schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:49:
Thuis ook deze problemen?
Zou best kunnen dat het netwerk op je werk zo is ingesteld dat whatsapp daar in ieder geval geen raad mee weet, geen idee of dit met andere applicaties ook een issue is?
Ik heb ooit gelezen dat het te maken heeft met de heartbeat-interval die android standaard ingebouwd heeft. Deze heartbeat controleert op de open verbindingen (3G of wifi) en zal deze verbinding herstellen als deze gesloten is. Op wifi is dit 15 minuten, op 3G is dit 28 minuten. Het probleem is echter dat veel routers de poort waarop dit mechanisme werkt standaard na een veel kortere tijd dicht gooien. Hierdoor werkt de heartbeat niet meer, wordt er ook geen verbinding meer geopend en komen berichten dus niet aan.
Ik heb dit zelf al vaak meegemaakt op wifi, en afgelopen week ook via 3G. Op de meeste plekken gaat het echter goed.
Ik heb dit zelf al vaak meegemaakt op wifi, en afgelopen week ook via 3G. Op de meeste plekken gaat het echter goed.
dan had ik er vroeger ook al altijd last van gehad toch? Ik zit niet op het hoofdnetwerk, maar extra externe testlijn met simpel routertje waar niemand aan komt.. dus niks gewijzigdMrjraider schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:51:
Zou best kunnen dat het netwerk op je werk zo is ingesteld dat whatsapp daar in ieder geval geen raad mee weet, geen idee of dit met andere applicaties ook een issue is?
Volgende keer dat whatsapp "down" is, zal ik eens proberen pushen via andere apps en zien.. maar laat ons hopen dat het niet meer voorkomt:)
Verwijderd
Die Whatsapp verhalen maken we een beetje aan het twijfelen om de S6 te kopen, eigenlijk. Whatsapp is (om diverse redenen) nogal belangrijk voor me en ik kan me eigenlijk op bepaalde momenten niet veroorloven berichten te missen... Vervelend dat elke smartphone wel iets lijkt te hebben wat niet helemaal lekker loopt.
Ik denk niet dat dit met enig andere android telefoon anders gaat zijn aangezien het mechanisme in android zelf zit. Het zou voor mij geen reden zijn om de S6 niet te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:54:
Die Whatsapp verhalen maken we een beetje aan het twijfelen om de S6 te kopen, eigenlijk. Whatsapp is (om diverse redenen) nogal belangrijk voor me en ik kan me eigenlijk op bepaalde momenten niet veroorloven berichten te missen... Vervelend dat elke smartphone wel iets lijkt te hebben wat niet helemaal lekker loopt.
Dit is niet gebonden aan een toestel. Dit ligt aan WhatsApp icm bijvoorbeeld WiFi, zoals Patrick aangaf met Heartbeat. Heb het met meerdere toestellen gehad; Galaxy S3, HTC One M8, LG G4 en ook met de Galaxy S6. Wel apart dat Telegram hier geen last van heeft, maar het ligt hierbij echt aan WhatsApp.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:54:
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Al de problemen die ik hier zie metWhatsapp ????Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:54:
Ik heb er geen problemen mee, hier draait alles lekker en niks vertragingen en al dat soort dingen.
hier ook geen problemen met Whatsapp, op mijn ouwe sony had ik wel het probleem dat Whatsapp web regelmatig wegviel
Share and Enjoy!
Sinds de laatste update van vorige week het volgende probleem op mijn S6 edge: Lijkt wel of het geheugen nu echt vol zit met allerlei dingen. Zelf het roteren van het beeldscherm gaat nu met vertraging. Na een reset is het weer ok, meer mensen dit probleem?
Is ook router en provider afhankelijk. Ziggo heeft het probleem bijvoorbeeld wel met de Technicolor modem.pappaleone schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
Al de problemen die ik hier zie metWhatsapp ????
Ik heb er geen problemen mee, hier draait alles lekker en niks vertragingen en al dat soort dingen.
Verwijderd
Ik heb geen S6 maar een Honor-6 en Ziggo en een Technicolor (TC7200) modem en geen enkel probleem.Aghanim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:15:
[...]
Is ook router en provider afhankelijk. Ziggo heeft het probleem bijvoorbeeld wel met de Technicolor modem.
Ik ook en wel degelijk problemen. Totdat ik het modem in bridge liet zetten en mijn TP-Link de DHCP afhandelt. Nu is alles zonder vertraging. Als je op Google zoekt op 'Ziggo WhatsApp problemen' krijg je 22.000 resultaten, het merendeel gaat over vertragingen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:18:
[...]
Ik heb geen S6 maar een Honor-6 en Ziggo en een Technicolor (TC7200) modem en geen enkel probleem.
Verwijderd
Daar ben ik van op de hoogte, en dit probleem speelt al een jaar of zo bij Ziggo, ik heb altijd UPC gehad en nooit die problemen, ook niet toen UPC Ziggo werd begin dit jaar.Aghanim schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:20:
[...]
Ik ook en wel degelijk problemen. Totdat ik het modem in bridge liet zetten en mijn TP-Link de DHCP afhandelt. Nu is alles zonder vertraging. Als je op Google zoekt op 'Ziggo WhatsApp problemen' krijg je 22.000 resultaten, het merendeel gaat over vertragingen.
Verwijderd
Bij mij idem ! Geen enkel probleem...works like a charm :-)pappaleone schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:30:
[...]
Al de problemen die ik hier zie metWhatsapp ????
Ik heb hier wel af en toe problemen met Whatsapp. Soms komen notificaties 10min later aan. Zelfs wanneer ik in die tijd het scherm aan heb. Ik hoop niet dat dit vaker voorkomt. Had echt een hekel aan vertraging in de notificaties op een paar telefoons terug.
Se s6 edge wordt zo erg warm dat mijn moeder er lichte brandwonden van krijgt. Dit is al 2 keer gebeurd.
Inmiddels mijn S6 iets meer als 24 in gebruik. Bevalt tot nu toe prima, scherm is lekker glad waardoor typen ook weer een stuk beter gaat. Simkaart even bij moeten knippen. Verder de instelling in Chrome veranderd zodat niet alle teams afzonderlijk draaien.
Echter branden van de toetsen naast de home button de lampjes niet meer en komt er ook geen trilling meer wanneer ik ze aanraak. Dit was eerst niet zo. Heb geen energiebesparing aan staan oid, en trilling staat ook ingeschakeld. Als test nog even terug gegaan naar het Samsung toetsenbord (heb Swype destijds aangeschaft voor €0,79) maar ook dit help niets. Vind het erg vervelend, vooral in het donker. Moet nu telkens gokken of ik wel goed zit. Dacht hier onlangs een soortgelijke reactie gelezen te hebben, maar kan het niet terug vinden. Zie edit
Overigens draait Swype hier nog niet helemaal lekker, het proces lijkt bij elke vergrendeling afgesloten te worden, waardoor het laden van het toetsenbord even duurt. Hierdoor zit er een vertraging in vorst je kan typen
Binnenkort maar even de Spygen Neo hybrid blue bestellen, ziet er goed uit.
Edit: dankzij dit artikel mijn probleem met de softkeys op kunnen lossen. Gisteren de spaarstand, en later de ultra-bespaar-stand uitgeprobeerd. Sindsdien deed dit probleem zich voor. Even de opties aangezet, alles laten laden en hierna uitgeschakeld. Sindsdien werkt het weer.
Echter branden van de toetsen naast de home button de lampjes niet meer en komt er ook geen trilling meer wanneer ik ze aanraak. Dit was eerst niet zo. Heb geen energiebesparing aan staan oid, en trilling staat ook ingeschakeld. Als test nog even terug gegaan naar het Samsung toetsenbord (heb Swype destijds aangeschaft voor €0,79) maar ook dit help niets. Vind het erg vervelend, vooral in het donker. Moet nu telkens gokken of ik wel goed zit. Dacht hier onlangs een soortgelijke reactie gelezen te hebben, maar kan het niet terug vinden. Zie edit
Overigens draait Swype hier nog niet helemaal lekker, het proces lijkt bij elke vergrendeling afgesloten te worden, waardoor het laden van het toetsenbord even duurt. Hierdoor zit er een vertraging in vorst je kan typen
Binnenkort maar even de Spygen Neo hybrid blue bestellen, ziet er goed uit.
Edit: dankzij dit artikel mijn probleem met de softkeys op kunnen lossen. Gisteren de spaarstand, en later de ultra-bespaar-stand uitgeprobeerd. Sindsdien deed dit probleem zich voor. Even de opties aangezet, alles laten laden en hierna uitgeschakeld. Sindsdien werkt het weer.
[ Voor 30% gewijzigd door The Executer op 30-10-2015 23:51 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Via wifi...?Amps schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:53:
Ik heb hier wel af en toe problemen met Whatsapp. Soms komen notificaties 10min later aan. Zelfs wanneer ik in die tijd het scherm aan heb. Ik hoop niet dat dit vaker voorkomt. Had echt een hekel aan vertraging in de notificaties op een paar telefoons terug.
Yep. Het vreemde is dat ik dat ook een keer had wanneer ik gewoon aan het browsen was etc. (het scherm stond gewoon aan).
Kan iemand mij vertellen of de ram managment van de S6 nog altijd zo aggresief is? (achtergrond apps die direct uitgaan)
Kan iemand mij ook vertellen of de S6 ook shutterspeed control heeft gekregen of niet?
Kan iemand mij ook vertellen of de S6 ook shutterspeed control heeft gekregen of niet?
Wat is precies dat startknop rammel probleem? Ik heb hem eergister ontvangen en als ik (hevig) schudt dan rammelt hij een beetje. Ook zit er een beetje speling op de startknop als ik met met mijn duim hem naar boven of beneden beweeg.
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Het is niet de startknop maar de beeldstabilisator van de camera die je hoort, en dat is normaal.sheez88 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:59:
Wat is precies dat startknop rammel probleem? Ik heb hem eergister ontvangen en als ik (hevig) schudt dan rammelt hij een beetje. Ook zit er een beetje speling op de startknop als ik met met mijn duim hem naar boven of beneden beweeg.
Wow ja, je hebt gelijk. Als ik mijn duim op de startknop houd en dan schud, hoor ik hem inderdaad ook nog.RigolleM schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:03:
[...]
Het is niet de startknop maar de beeldstabilisator van de camera die je hoort, en dat is normaal.
Gelukkig maar, hoef ik hem niet terug te sturen, wat een pracht apparaat!
Echt een heel vervelend probleem met mijn Samsung S6, na de 'rammelende' camera lijken er nu ook problemen op te treden met de Gear VR service. Deze start te pas en te onpas op wat resulteert in een zwart scherm met een kleine x links onder in het scherm. Je kunt op knoppen drukken wat je wilt, er gebeurt niets! Herstart kan het oplossen maar heb het al meegemaakt dat ie vervolgens weer in dezelfde modus springt. Volgens diverse fora zou het te maken hebben met een brakke USB aansluiting in de telefoon zelf welke dan een verkeerd signaal op pikt. Ter verduidelijking: zowel aangesloten als ontkoppeld met een usb kabel treed het op.
Erg vervelend! Advies T-Mobile is om mijn S6 te herstellen naar de fabrieksinstellingen, dat ga ik straks proberen... Wat ik me wel afvraag, heeft iemand anders dezelfde problemen?? En wat heb jij er aan gedaan om het op te lossen?
Erg vervelend! Advies T-Mobile is om mijn S6 te herstellen naar de fabrieksinstellingen, dat ga ik straks proberen... Wat ik me wel afvraag, heeft iemand anders dezelfde problemen?? En wat heb jij er aan gedaan om het op te lossen?
[ Voor 5% gewijzigd door Yo_flow op 31-10-2015 11:18 ]
Klinken mij als vervelende problemen. Als je een reset uitvoert en dat mocht niet baten kan je via SmartSwitch Firmware noodherstel proberen om de firmware opnieuw te downloaden en de installeren. Wie weet helpt dit wel
Verwijderd
Heeft de S6 ook verschillende overgangen (swipe) ?
Ik ben ook op zoek naar een originele snellader voor de S6.
Ik ben ook op zoek naar een originele snellader voor de S6.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 08:06 ]
Europees model is de SM-G920F en die draait hier al enkele weken als een zonnetje
Niet geroot of iets dergelijks gewoon zoals Samsung het heeft bedoelt
Verwijderd
alright, sounds good, alleen snap ik dan niet waarom die zoveel goedkoper is dan de benelux modellen...
Europees model hier (van studentmobiel), draait perfect. Wel google now launcher erop.
Share and Enjoy!
Model is 920fVerwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:28:
alright, sounds good, alleen snap ik dan niet waarom die zoveel goedkoper is dan de benelux modellen...
Wat jij bedoelt is de firmware. Denk dat bepaalde webshops ze uit een ander land kopen binnen Europa omdat dat goedkoper is.
Heb je Nederlandse firmware dan krijg je de updates wanneer deze voor Nederland vrijgegeven worden. Heb je bijvoorbeeld een duitse S6 dan krijg je de updates wanneer deze voor Duitsland worden vrijgegeven.
Op zich maakt het niet zoveel uit want d toestel blijft hetzelfde en ook de taal. Alleen je moet niet zeuren over wanneer je een bepaalde update niet gelijk krijgt met de rest die wel een Nederlandse uitvoering hebben. Andersom kan het ook zijn dat je eerder een update krijgt.
Ben je bekend met flashen dan zet je er gewoon de Nederlandse firmware op.
Nog steeds redelijk agressief. Helaas voor sommigen.Burr schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:50:
Kan iemand mij vertellen of de ram managment van de S6 nog altijd zo aggresief is? (achtergrond apps die direct uitgaan)
Maar de vraag is of dat een probleem is voor je. Hoe vaak wissel je tussen apps.
Helaas ook geen shutterspeed control terwijl de Note 5 het wel heeft. Hopelijk in toekomstige update.
Heb het ook een keer gehad. Na herstel geen last meer.Yo_flow schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:16:
Echt een heel vervelend probleem met mijn Samsung S6, na de 'rammelende' camera lijken er nu ook problemen op te treden met de Gear VR service
[ Voor 53% gewijzigd door Garret1410 op 01-11-2015 15:01 ]
Klopt inderdaad, alleen de laatste zin klopt niet helemaal heb ik nu 2 maal aan den lijve ondervonden. Als je bijv; een toestel hebt in dit geval bij mij met Roemeense firmware dan ben je de klos. De Roemeense versie van de firmware op de partitie is kleiner dan de Nederlandse partitie. Dit houdt in dat je met een pit file moet gaan werken om de Nederlandse rom te kunnen flashen.Garret1410 schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:54:
[...]
Model is 920f
Wat jij bedoelt is de firmware. Denk dat bepaalde webshops ze uit een ander land kopen binnen Europa omdat dat goedkoper is.
Heb je Nederlandse firmware dan krijg je de updates wanneer deze voor Nederland vrijgegeven worden. Heb je bijvoorbeeld een duitse S6 dan krijg je de updates wanneer deze voor Duitsland worden vrijgegeven.
Op zich maakt het niet zoveel uit want d toestel blijft hetzelfde en ook de taal. Alleen je moet niet zeuren over wanneer je een bepaalde update niet gelijk krijgt met de rest die wel een Nederlandse uitvoering hebben. Andersom kan het ook zijn dat je eerder een update krijgt.
Ben je bekend met flashen dan zet je er gewoon de Nederlandse firmware op.
Nu je het zegt. Kan me herinneren dat sommigen hier problemen mee hadden.pappaleone schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:14:
[...]
Klopt inderdaad, alleen de laatste zin klopt niet helemaal heb ik nu 2 maal aan den lijve ondervonden. Als je bijv; een toestel hebt in dit geval bij mij met Roemeense firmware dan ben je de klos. De Roemeense versie van de firmware op de partitie is kleiner dan de Nederlandse partitie. Dit houdt in dat je met een pit file moet gaan werken om de Nederlandse rom te kunnen flashen.
Is dus ook geen optie voor de normale gebruiker.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 01-11-2015 19:38 ]
Klopt inderdaad ik heb het wel gedaan en alles is goed gegaan, maar toch wel even wat zweet in de handjes.Garret1410 schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:36:
[...]
Nu je het zegt. Kan me herinneren dat sommigen hier problemen mee hadden.
Is dus ook geen optie voor de normale gebruiker.
Ik heb iemand via sam mobile gehad, die me de juiste pit file aan heeft gereikt. Anders had ik het ook niet gedaan. De handeling is verder simpel alleen de juiste pit.
Zo nu en dan wordt m'n Swype-toetsenbord gekilled. En dat moet dan dus opnieuw opstarten als ik iets wil typen, wat een dikke 5 seconden kan kostenGarret1410 schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:59:
[...]
Nog steeds redelijk agressief. Helaas voor sommigen.
Maar de vraag is of dat een probleem is voor je. Hoe vaak wissel je tussen apps.
Helaas ook geen shutterspeed control terwijl de Note 5 het wel heeft. Hopelijk in toekomstige update.

Als iemand daar een fix voor heeft: graag..
Probeer deze fix eens.Sorcerer8472 schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:48:
[...]
Zo nu en dan wordt m'n Swype-toetsenbord gekilled. En dat moet dan dus opnieuw opstarten als ik iets wil typen, wat een dikke 5 seconden kan kosten
Als iemand daar een fix voor heeft: graag..
http://forum.xda-develope...ey-reloading-lag-t3210027
Build.prop editor downloaden en aanpassen. Weet eerlijk gezegd niet of je root nodig hebt. Misschien dat het ook me ES explorer kan.
Ik draai een custom rom dus heb geen last van allerlei memory management problemen.
Is het normaal om 15% aan batterij in de nacht te verliezen (8,5 uur). Ik heb hem pasnieuw en er vannacht even opgelet. Ik vind dit vrij hoog namelijk. Ik heb eigenlijk maar 1 push app aanstaan (email).
Ik stoor me nog steeds aan het feit dat mijn S6 het toetsenbord zo traag opent.
Ik open een WhatsApp gesprek en tik op het toetsenbord veld. Dat duurt dan 5 a 10 seconden.
Ik heb het standaard Google toetsenbord (ook material theme. Ben nu eenmaal gek op Nexus)
Dan druk ik lang op de spatiebalk en schakel in het Samsung toetsenbord uit.
Even later staat hij gewoon weer aan en duurt het weer 5 a 10 seconden eerder het toetsenbord tevoorschijn komt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik open een WhatsApp gesprek en tik op het toetsenbord veld. Dat duurt dan 5 a 10 seconden.
Ik heb het standaard Google toetsenbord (ook material theme. Ben nu eenmaal gek op Nexus)
Even later staat hij gewoon weer aan en duurt het weer 5 a 10 seconden eerder het toetsenbord tevoorschijn komt.
Installeer eens een programma als Gsam oid om te achterhalen wat er zoveel energie verbruikt. Maar zo even roepen dat je zoveel procent verliest daar kunnen we niks mee en ook niet zeggen of het normaal is of niet. Is afhankelijk van zo ontzettend veel factoren.sheez88 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:10:
Is het normaal om 15% aan batterij in de nacht te verliezen (8,5 uur). Ik heb hem pasnieuw en er vannacht even opgelet. Ik vind dit vrij hoog namelijk. Ik heb eigenlijk maar 1 push app aanstaan (email).
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Thanks, heb het geinstalleerd, zal morgen of in de loop van de week rapporteren.l3art schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:49:
[...]
Installeer eens een programma als Gsam oid om te achterhalen wat er zoveel energie verbruikt. Maar zo even roepen dat je zoveel procent verliest daar kunnen we niks mee en ook niet zeggen of het normaal is of niet. Is afhankelijk van zo ontzettend veel factoren.
Helaas staat Facebook er niet tussen. Dit omdat het net als Whatsapp een voorgeïnstalleerde 'systeem' app is.Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:39:
Batterij-optimalisatie is nu als volgt:
Wanneer kunnen wij een update naar 6.0 verwachten denken jullie?
Tot Samsung aangeeft dat ze bezig zijn met het developen ervan, kunnen wij wachten. Vooralsnog onbekend dus, maar het zal ongetwijfeld komen naar de S6.Dubrillion schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:40:
Wanneer kunnen wij een update naar 6.0 verwachten denken jullie?
Heb de S6 inmiddels twee weken en ben er zeer blij mee. Verbaasd mij alleen dat het geheugen continu tegen de 80% zit in gebruik. Mijn oude S3 bleef netjes hangen op 650 mb en deze zit gewoon continu op de 2.2 Gb ofzo.
Ik ondervind er geen problemen van, maar gevoelsmatig is het gewoon niet correct.
Ik ondervind er geen problemen van, maar gevoelsmatig is het gewoon niet correct.
Waarom is het niet correct om je ram wat toch onder stroom staat te vullen met nuttige bitjes ipv leeg te laten?Guru1000 schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:42:
Heb de S6 inmiddels twee weken en ben er zeer blij mee. Verbaasd mij alleen dat het geheugen continu tegen de 80% zit in gebruik. Mijn oude S3 bleef netjes hangen op 650 mb en deze zit gewoon continu op de 2.2 Gb ofzo.
Iemand een idee wat het kost om de achterkant te laten repareren van een s6?.
Merkte net dat hij helemaal gebarsten is, niet het idee dat ik hem echt heb laten vallen....
Merkte net dat hij helemaal gebarsten is, niet het idee dat ik hem echt heb laten vallen....
Glas barst niet zomaar... En hoe merk je niet dat het gebarsten was? Een niet doorzichtige case? En heb je wel goed je telefoon bekeken om te zien dat er zeker geen sprake is van val schade? Ik heb het dan over krassen of een deuk ergens? Je kan even contact opnemen met samsung via hun site om zo iets te weten te kopen.Tortelli schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
Accu deksel is rond de 30 euro (incl verzendkosten) en hij zit gewoon geplakt dus dat kun je vrij simpel zelf reparerenTortelli schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
http://www.parts4gsm.com/nl/samsung/g-serie/g920f-galaxy-s6/
Bedankt voor je reactie!!
Hij is ongetwijfeld gevallen (uit mijn zak...), maar ik had het pas veel later in de gaten dat hij daadwerkelijk "kapot" was.Phntm schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:12:
[...]
Glas barst niet zomaar... En hoe merk je niet dat het gebarsten was? Een niet doorzichtige case? En heb je wel goed je telefoon bekeken om te zien dat er zeker geen sprake is van val schade? Ik heb het dan over krassen of een deuk ergens? Je kan even contact opnemen met samsung via hun site om zo iets te weten te kopen.
Jeetje man, echt jammer! Ik dacht wel eerder te hebben gelezen in het topic wat reparatie kosten waren, ik kan alleen nu moeilijk zoeken voor je. Probeer even de zoekfunctie binnen het topic uit.Tortelli schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:33:
Bedankt voor je reactie!!
[...]
Hij is ongetwijfeld gevallen (uit mijn zak...), maar ik had het pas veel later in de gaten dat hij daadwerkelijk "kapot" was.
Het kan zijn dat jet de lijm apart moet bestellen. Misschien wel de moeite van het navragen waard.EJSEJS schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:25:
[...]
Accu deksel is rond de 30 euro (incl verzendkosten) en hij zit gewoon geplakt dus dat kun je vrij simpel zelf repareren
http://www.parts4gsm.com/nl/samsung/g-serie/g920f-galaxy-s6/
http://www.parts4gsm.com/...alaxy-s6-gh81-12746a.html
Bij bijvoorbeeld Touchfix.nl is reparatie van backcover voor s6 plm. 90 euro en s6edge 70 euro.Phntm schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:38:
[...]
Jeetje man, echt jammer! Ik dacht wel eerder te hebben gelezen in het topic wat reparatie kosten waren, ik kan alleen nu moeilijk zoeken voor je. Probeer even de zoekfunctie binnen het topic uit.
Volgens mij zijn er geen bedragen genoemd de vorige keer.
Als je material theme installeert heb je toch een soort van google toetsenbord.Dubrillion schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:45:
Ik stoor me nog steeds aan het feit dat mijn S6 het toetsenbord zo traag opent.
Waarom schakel je het Samsung toetsenbord niet uit in de instellingen.
Facebook en WhatsApp staat er bij mij gewoon tussen.Kappade schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:21:
[...]
Helaas staat Facebook er niet tussen. Dit omdat het net als Whatsapp een voorgeïnstalleerde 'systeem' app is.
Verwijderd
Hiervoor hebben we een accessoires topic
[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 03-11-2015 07:25 ]
knip
[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 03-11-2015 07:26 ]
Je moet even je linkje aanpassen, ik quote nu mijn eigen bericht als ik daarop klik
Verwijderd
DoneMrjraider schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:42:
Je moet even je linkje aanpassen, ik quote nu mijn eigen bericht als ik daarop klik
Prijs en type nummer. Volgens mij maakt het weinig uit hoor
Verwijderd
ThanksMrjraider schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:45:
Prijs en type nummer. Volgens mij maakt het weinig uit hoor
Geroot of een custom ROM? Ik heb ze met stock en laatste updates ieder geval er niet tussen staanGarret1410 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:52:
[...]
Facebook en WhatsApp staat er bij mij gewoon tussen.
Geachte tweakers,
Hoe is de snelheid van jullie telefoon nu? Bedoel, de S6 (Edge) is inmiddels al een tijdje uit. Wie van jullie heeft 'm kort daarna gekocht en is er (veel) verschil in snelheid tussen toen en nu?
Tuurlijk zal ie wel wat langzamer zijn dan in het begin door toename van apps e.d., maar is ie nog wel 'snappy'?
Heb zelf nog een S3 met een custom ROM en zei een keertje "voor mij geen Samsung meer", maar nu ik al die reviews lees over hoe snel en goed de S6 wel niet is dan denk ik toch..
Dus ja, ik neig nu naar een S6 (en soms naar een Z5 of een OnePlusX)
Hoe is de snelheid van jullie telefoon nu? Bedoel, de S6 (Edge) is inmiddels al een tijdje uit. Wie van jullie heeft 'm kort daarna gekocht en is er (veel) verschil in snelheid tussen toen en nu?
Tuurlijk zal ie wel wat langzamer zijn dan in het begin door toename van apps e.d., maar is ie nog wel 'snappy'?
Heb zelf nog een S3 met een custom ROM en zei een keertje "voor mij geen Samsung meer", maar nu ik al die reviews lees over hoe snel en goed de S6 wel niet is dan denk ik toch..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Snelheid is meer dan prima met de laatste paar updates. Ik vond hem kort na het begin juist irritant traag, maar dat hebben ze mooi weggepoetst. Ook als ik zie wat de 6.0 update met mijn Nexus 9 deed, heb ik er vertrouwen in dat ook de S6 nog een tikkie fijner gaat aanvoelen na de 6.0 Marsmellow update
S6 en Z5 zitten wel in een andere prijsklassen dan de One Plus X. Laatstgenoemde zal misschien wel rap in gebruik zijn maar mist een goede camera, draadloos laden, vingerafdrukscanner etc
S6 en Z5 zitten wel in een andere prijsklassen dan de One Plus X. Laatstgenoemde zal misschien wel rap in gebruik zijn maar mist een goede camera, draadloos laden, vingerafdrukscanner etc
[ Voor 23% gewijzigd door Kappade op 02-11-2015 22:30 ]
Hiervoor hebben we een accessoires topic
[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 03-11-2015 07:28 ]
knip
[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 03-11-2015 07:28 ]
Ik vind de snelheid ook meer dan prima. Ik heb niet veel syncs draaien.
Waar ik me wel aan stoor is dat het ram geheugen vol zit.
Ik kan niet een game spelen, me mail checken, tweakers checken en terug naar de game zonder dat hij opnieuw op start.
Ik ben erg tevreden. De camera is echt top en ik vind het uiterlijk fantastisch.
Toch twijfel ik om hem in te ruilen voor een 6P.
Dat laat je wel wat, maar heb je ook wat
Waar ik me wel aan stoor is dat het ram geheugen vol zit.
Ik kan niet een game spelen, me mail checken, tweakers checken en terug naar de game zonder dat hij opnieuw op start.
Ik ben erg tevreden. De camera is echt top en ik vind het uiterlijk fantastisch.
Toch twijfel ik om hem in te ruilen voor een 6P.
Dat laat je wel wat, maar heb je ook wat
Ik kom van een Nexus 5 met stock Android en moet wel bekennen dat ik Touchwizz relatief traag vind.Scipionyx schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:37:
Ook de vingerafdrukscanner heb ik niet langer in gebruik gezien dit toch net een seconde langer duurt dan bijv. een patroon.
Het zijn kleine dingetjes die een hoop mensen waarschijnlijk niet eens opvalt, maar omdat ik van een Nexus kom merk ik het wel. Een voorbeeld is als ik Whatsapp open heb en een nieuw gesprek begin, dan duurt het een seconde (lijkt superkort natuurlijk maar voor mijn gevoel net iets te lang) om het toetsenbord tevoorschijn te halen.
Het opstarten van de camera gaat wel lekker snel, 2x drukken op de Homebutton maak ik vaak gebruik van. Ook de kwaliteit is helemaal top.
Natuurlijk zou ik de Phone eens kunnen rooten. Nog niet in verdiept...
Ik heb wel Package Disabler Pro geinstalleerd om al die overbodige troep (Facebook, S Health, OneDrive, etc.) uit te schakelen.
Al met al ben ik niet ontevreden; vooral de look & feel van de telefoon (ik heb de Edge in het groen) kan me enorm bekoren.
Dat een patroon sneller zou zijn om de telefoon te ontgrendelen snap ik niet. Ik druk op de homeknop, houd mn vinger er op en binnen no time is mn telefoon ontgrendeld. No way dat dat sneller kan dan met een patroon.
Enige verschil wat ik kan bedenken is dat bij mij heel veel TouchWiz rommel er niet op staat vanwege de custom rom die ik draai. Als dat het geval is zou ik het iedereen aanraden om tete rooten ;-)
Enige verschil wat ik kan bedenken is dat bij mij heel veel TouchWiz rommel er niet op staat vanwege de custom rom die ik draai. Als dat het geval is zou ik het iedereen aanraden om tete rooten ;-)
Vraagje, ik ben er afgelopen zaterdag achter gekomen dat ik een barst heb in het glas voor de camera lens (aan de achterkant). Heb hem niet laten vallen en ben er heel zuinig mee om gegaan.
Ik kan er nog steeds foto’s mee maken maar zodra de zon er op schijnt dan zie je dat in de foto’s. Zodra er geen zon op schijnt maakt hij net zulke mooie foto’s als altijd.
Heb het toestel sinds 09/04/15
Nu wil ik uiteraard wel gaan kijken of er in een nieuw glas in kan, aangezien we praten over het plaatje glas van 1cm bij 1cm. Iemand een idee hoe ik het beste te werk kan gaan ? En of dit makkelijk te repareren is ?
Ik kan er nog steeds foto’s mee maken maar zodra de zon er op schijnt dan zie je dat in de foto’s. Zodra er geen zon op schijnt maakt hij net zulke mooie foto’s als altijd.
Nu wil ik uiteraard wel gaan kijken of er in een nieuw glas in kan, aangezien we praten over het plaatje glas van 1cm bij 1cm. Iemand een idee hoe ik het beste te werk kan gaan ? En of dit makkelijk te repareren is ?
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
U vraagt, wij draaien: https://www.ifixit.com/Gu...s+Glass+Replacement/43301GokuSsj schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:55:
Vraagje, ik ben er afgelopen zaterdag achter gekomen dat ik een barst heb in het glas voor de camera lens (aan de achterkant). Heb hem niet laten vallen en ben er heel zuinig mee om gegaan.
Vinger scanner werkt bij mij erg snel. Maar misschien dat er verschil zit in toestellen onderling.Jasikevicius3 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:53:
[...]
Ik kom van een Nexus 5 met stock Android en moet wel bekennen dat ik Touchwizz relatief traag vind.
Ook de vingerafdrukscanner heb ik niet langer in gebruik gezien dit toch net een seconde langer duurt dan bijv. een patroon.
Het zijn kleine dingetjes die een hoop mensen waarschijnlijk niet eens opvalt, maar omdat ik van een Nexus kom merk ik het wel. Een voorbeeld is als ik Whatsapp open heb en een nieuw gesprek begin, dan duurt het een seconde (lijkt superkort natuurlijk maar voor mijn gevoel net iets te lang) om het toetsenbord tevoorschijn te halen.
Het opstarten van de camera gaat wel lekker snel, 2x drukken op de Homebutton maak ik vaak gebruik van. Ook de kwaliteit is helemaal top.
Natuurlijk zou ik de Phone eens kunnen rooten. Nog niet in verdiept...
Ik heb wel Package Disabler Pro geinstalleerd om al die overbodige troep (Facebook, S Health, OneDrive, etc.) uit te schakelen.
Al met al ben ik niet ontevreden; vooral de look & feel van de telefoon (ik heb de Edge in het groen) kan me enorm bekoren.
Het toetsenbord verschijnt bij mij ook gewoon snel en naar mijn idee binnen een seconde. Ik heb geen Nexus dus weet niet hoe snel het daar gaat.
Advies is om een custom rom te installeren. Komt de snelheid en accuduur zeker ten goede.
Custom. Zou dat het verschil zijn? misschien.Kappade schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:36:
[...]
Geroot of een custom ROM? Ik heb ze met stock en laatste updates ieder geval er niet tussen staan
Ik kan er niet helemaal een eerlijk antwoord op geven omdat ik een custom rom draai en die blijft gewoon snel. Ook wordt er bij opnieuw opstarten een Trim commando gegeven. Hoe het na een jaar is weet ik niet want je blijft toch in de weer met flashen als je een custom rom draait.Scipionyx schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:37:
Geachte tweakers,
Heb zelf nog een S3 met een custom ROM en zei een keertje "voor mij geen Samsung meer", maar nu ik al die reviews lees over hoe snel en goed de S6 wel niet is dan denk ik toch..![]()
![]()
Maar de eerste paar maanden dat ik nog stock Touchwizz draaide had ik niet het gevoel als wat ik bij andere toestellen had, die dus wel steeds langzamer werden na een aantal maanden van gebruik. Ik vond bijvoorbeeld de S5 na een maand al steeds langzamer worden.
Elk Android toestel wordt langzamer na verloop van tijd maar ik vond het bij de S6 wel meevallen (in de paar maanden dat ik hem stock had draaien)
Eerste ervaring met de S6:
Heerlijk snel.
Touchwizz is niet zo vervelend als bij eerdere versies.
(Vanwege werk blijf ik voorlopig even bij stock.)
Prachtig display (maar eigenlijk niet echt een groot verschil met mn S4 tijdens normaal gebruik)
Behuizing is mooi.
Nadelen:
De telefoon houdt niet erg prettig vast en eigenlijk net een mm te groot om makkelijk met 1 hand te bedienen. Ik heb het gevoel dat deze makkelijker uit je hand gaat glijden (vergeleken de S4 waar ik vandaan kom.)
De batterijduur kan nog wel eens een uitdaging gaan vormen. Wat mij betreft hadden ze de telefoon 1 of 2 mm dikker gemaakt, waarschijnlijk ligt het dan lekkerder in de hand met een hogere batterijduur.
Heerlijk snel.
Touchwizz is niet zo vervelend als bij eerdere versies.
(Vanwege werk blijf ik voorlopig even bij stock.)
Prachtig display (maar eigenlijk niet echt een groot verschil met mn S4 tijdens normaal gebruik)
Behuizing is mooi.
Nadelen:
De telefoon houdt niet erg prettig vast en eigenlijk net een mm te groot om makkelijk met 1 hand te bedienen. Ik heb het gevoel dat deze makkelijker uit je hand gaat glijden (vergeleken de S4 waar ik vandaan kom.)
De batterijduur kan nog wel eens een uitdaging gaan vormen. Wat mij betreft hadden ze de telefoon 1 of 2 mm dikker gemaakt, waarschijnlijk ligt het dan lekkerder in de hand met een hogere batterijduur.
Verwijderd
Ik krijg een geluidje als ik een mail binnenkrijg, maar dit geluidje blijft om de zoveel seconden afgaan.
Dit was niet zo, maar ik kan de instelling niet meer vinden
Instellingen > Toegankelijkheid > MeldingsherinneringVerwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:37:
Ik krijg een geluidje als ik een mail binnenkrijg, maar dit geluidje blijft om de zoveel seconden afgaan.
Verwijderd
Toppierick85 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:45:
[...]
Instellingen > Toegankelijkheid > Meldingsherinnering
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.