Dank voor je reactiearnoud_h schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:13:
De Rabo Wallet voor de S6/S6 Edge is trouwens ook te downloaden vanuit de PlayStore. Eindelijk ook via NFC betalingen doen met je Rabobank rekening
Verwijderd
Ik zou daar niet van uit gaan. 4 is behoorlijk prima als ik hier de gemiddelden lees.youri_ajax schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:02:
[...]
Oke dus op WiFi kan ik er vanuit gaan dat ik meer dan 4 moet kunnen halen?
Ik heb de originele Franse firmware er op staan, Rabo wallet geeft aan dat het toestel niet over de juiste software beschikt... (XEF) Niet geroot, 100% stock ROM.arnoud_h schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:13:
De Rabo Wallet voor de S6/S6 Edge is trouwens ook te downloaden vanuit de PlayStore. Eindelijk ook via NFC betalingen doen met je Rabobank rekening
Mijn ervaring is dat het de combinatie van router en toestel kan zijnPoint schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:39:
Gisteren voor mijn vriendin een Galaxy S6 gefixt nadat ze klaar was met haar iPhone 4 en Apple in het algemeen. Ik heb voor haar de telefoon ingesteld en alles werkte. Ik ben weggegaan en alles bleef werken, totdat ze uit huis ging en even geen WiFi verbinding meer had. Toen ze opnieuw verbinding maakte met het netwerk, werkte het internet niet meer. Ze heeft top verbinding en signaal, maar het internet doet het niet. Whatsapp verstuurt niks en op internet krijgt ze de DNS Lookup failed foutmelding. Inmiddels zit ik op twee uur reizen ergens anders en kan ik er niet even langs gaan, maar haar nieuwe abonnement met internet (wat ze nu nog niet heeft) gaat ook pas over een maand in. Op dit moment kan ze dus niks, want geen wifi en geen 3G.
Ik heb haar al veel laten proberen; statisch IP en DNS instellen op haar telefoon, verschillende DNS servers, wat in de router laten wijzigen (WPA/WPA2 beveiliging) e.d., niks werkte. Zelfs een factory reset heeft niets verandert, maar alle instellingen zijn nu wel weg.Opvallend is dat toen ik er gisteren was ik hetzelfde probleem had met mijn telefoon (Xperia Z1 Compact met Android 5.0.2). Andere apparaten in het huis hebben geen probleem met het internet, wat voornamelijk Apple apparaten zijn. Ik krijg dus de indruk dat het aan Android ligt, maar ik kan er geen vinger op leggen. Ik wil de telefoon niet meteen laten retourneren want ze was helemaal in haar nopjes met het ding. Ik heb al veel gegoogled en kwam erachter dat er met name internationaal (VS) soortgelijke problemen zijn met de Samsung Galaxy, maar in Nederland kom ik het nog niet veel tegen.
Heeft iemand toevallig enige ervaring of enig idee?
Wat je zou kunnen proberen is de router te resetten zodat er geen conflicten zijn en alles weer vers is.
Andere optie om te proberen, is je wifi beveiliging uitschakelen.
DNS servers in je router of S6 wijzigen
Controleer of je ip instellingen van verbinding wel op DHCP staat.
Firmware van je router updaten
Al met al is het een probleem wat ik vaker heb gehoord. Het probleem kan van alles zijn. Soms lost het zich vanzelf op.
Verwijderd
Op website staat dat Wallet enkel werkt met Nederlandse toestellen. Vind het sowieso een prut-app. Hele app ontwikkelen die uiteindelijk op 3 verschillende toestellen werkt, en vervolgens niet eens de vingerafdruk api's gebruiken, etc.GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:31:
[...]
Ik heb de originele Franse firmware er op staan, Rabo wallet geeft aan dat het toestel niet over de juiste software beschikt... (XEF) Niet geroot, 100% stock ROM.
Het lijkt er op... Ik heb het weer werkend gekregen door het MAC adres van haar telefoon een vast IP adres toe te wijzen in de router. Die router (Experiabox V8 van Telfort) liet haar MAC adres ook helemaal niet zien, terwijl ze wel verbonden was. Op haar telefoon is hetzelfde statitsche IP ingesteld en zijn de DNS servers van de router overgenomen. Het werkt voor nu in ieder geval weer, hopen dat het ook zo blijft.Garret1410 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:11:
[...]
Mijn ervaring is dat het de combinatie van router en toestel kan zijn
Wat je zou kunnen proberen is de router te resetten zodat er geen conflicten zijn en alles weer vers is.
Andere optie om te proberen, is je wifi beveiliging uitschakelen.
DNS servers in je router of S6 wijzigen
Controleer of je ip instellingen van verbinding wel op DHCP staat.
Firmware van je router updaten
Al met al is het een probleem wat ik vaker heb gehoord. Het probleem kan van alles zijn. Soms lost het zich vanzelf op.
Het lijkt er op dat het te maken heeft met een miscommunicatie tussen Android Lollipop en de router, want sinds ik Lollipop op mijn Xperia Z1 Compact heb werkt haar wifi op mijn telefoon ook niet meer.
Dat fixen op afstand met een digibeet aan de andere kant is trouwens erg frustrerend.
De applicatie maakt gebruik van de eSE voor de beveiliging en helaas hebben niet veel toestellen deze hardware aan boord. Dat beperkt behoorlijk welke toestellen geschikt gemaakt kunnen worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:49:
[...]
Op website staat dat Wallet enkel werkt met Nederlandse toestellen. Vind het sowieso een prut-app. Hele app ontwikkelen die uiteindelijk op 3 verschillende toestellen werkt, en vervolgens niet eens de vingerafdruk api's gebruiken, etc.
Ik heb gisteren mijn telefoon terug gekregen na hem 2 weken kwijt te zijn geweest... de speaker werkte weer primaPretender82 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:40:
Ik heb net ongeveer een half uur een audioboek geluisterd over de externe speaker en toen werd het opeens stil... Mijn externe speaker doet het nu niet meer. Andere apps geven ook geen geluid meer en de telefoon gaat ook niet meer over met geluid.
Nadeel is dat alleen nu de homebutton los zit
Heeft iemand hier enig idee of ze ook een losse homebutton kunnen fixen? Of is dit iets wat niet zomaar gemaakt kan worden? Heeft iemand dit al eerder mee gemaakt, dat ze na een reparatie opeens een toestel met een losse homebutton terug krijgen?
(losse homebutton bedoel ik trouwens het probleem mee wat wel vaker hier op het forum gemeld wordt).
Super balen hier... heb ik sinds dat ik de telefoon in augustus heb besteld al bijna 1 maand er niet gebruik van kunnen maken
Ik zie het probleem van die home-button niet. Die van mij heeft ook een beetje speling maar ik denk dat dat ook zo hoort. Ik heb nog nooit een telefoon gehad waarbij de knoppen geen speling hadden.
Ik zeg perfect dit:

Korte laad van een minuut of 5 voor drie foto's die ik moest hebben maar verder dan dat is dit toch wel beter dan mijn Sony Xperia SP

Korte laad van een minuut of 5 voor drie foto's die ik moest hebben maar verder dan dat is dit toch wel beter dan mijn Sony Xperia SP
Ziet er goed uit maar zo te zien ook veel standby tijd.Mrjraider schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:02:
Ik zeg perfect dit:
[afbeelding]
Als ik wil kan ik 6uur sot en 24uur accuduur bewerkstelligen maar dat is dan niet representatief. Gewoon 6uur lang filmpje kijken op lage helderheid en daarna niet meer gebruiken.
Accuduur is van zoveel factoren afhankelijk. Een slecht signaal of brakke app kan je accu heel snel leeg trekken.
Welke Firmware draai je trouwens.
AP: G920FXXU2QOH8
CP: G920FXXU2COH2
CSC: G920FVFG2COH4
Veel standby tijd was afgelopen nacht. Toevallig stond data uit en had ik wifi nog aan maar niet meer verbonden
Opzich nog een hele nette tijd als je het mij vraagt
CP: G920FXXU2COH2
CSC: G920FVFG2COH4
Veel standby tijd was afgelopen nacht. Toevallig stond data uit en had ik wifi nog aan maar niet meer verbonden
[ Voor 60% gewijzigd door Mrjraider op 11-10-2015 15:47 ]
Nu een week de s6 en tot nu erg tevreden. Ik kwam van een iPhone af en mis de iPhone nog niet echt. Ik heb wel het idee dat mijn kpn bereik wat slechter is.
Met de koop pech en mazzel gehad. Had het toestel in de winkel van bcc gekocht. Blijkt het doosje vol met batterijen te zitten. Ik had al wel de gegevens voor de cashback ingevuld voordat ik er achter kwam. Terug in de winkel werd er gelukkig niet moeilijk over gedaan en kreeg ik een nieuwe mee. Ze hadden al problemen met het scannen van de barcode. Bleek er een dubbele sticker op te zitten. Nu heb ik wel 2 keer cashback en allebei goedgekeurd door Samsung. Compensatie voor het terug rijden zullen we maar zeggen.
Met de koop pech en mazzel gehad. Had het toestel in de winkel van bcc gekocht. Blijkt het doosje vol met batterijen te zitten. Ik had al wel de gegevens voor de cashback ingevuld voordat ik er achter kwam. Terug in de winkel werd er gelukkig niet moeilijk over gedaan en kreeg ik een nieuwe mee. Ze hadden al problemen met het scannen van de barcode. Bleek er een dubbele sticker op te zitten. Nu heb ik wel 2 keer cashback en allebei goedgekeurd door Samsung. Compensatie voor het terug rijden zullen we maar zeggen.
Kijk dat is mooi meegenomenmatvkeulen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:10:
Nu een week de s6 en tot nu erg tevreden. Ik kwam van een iPhone af en mis de iPhone nog niet echt. Ik heb wel het idee dat mijn kpn bereik wat slechter is.
Ik heb vanmorgen via coolblue de samsung S6 ontvangen,las al wel dat er n klein kaartje in moest en ik had de note3,blijkt dat daar n micro inzit en ik een NANO moet hebben. Dus nú heb ik ff niets ....... mijn note 3 is al weg. Morgen zal ik naar de KPN winkel gaan om n NANO te halen...mijn vraag is,moet ik daar nu voor betalen?? nee toch? De man die ik net aan de lijn had zei' kan zijn dat je €0,1 moet pinnen,wat geen probleem is maar ik hoef toch geen €15 of €20 te betalen?? zelf kleiner knippen is geen optie want de NANO is ook platter.
Kost niets. Als je handig ben kun je hetzelf maar op eigen risico.rooie60 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:33:
Ik heb vanmorgen via coolblue de samsung S6 ontvangen,las al wel dat er n klein kaartje in moest en ik had de note3,blijkt dat daar n micro inzit en ik een NANO moet hebben. Dus nú heb ik ff niets ....... mijn note 3 is al weg. Morgen zal ik naar de KPN winkel gaan om n NANO te halen...mijn vraag is,moet ik daar nu voor betalen?? nee toch? De man die ik net aan de lijn had zei' kan zijn dat je €0,1 moet pinnen,wat geen probleem is maar ik hoef toch geen €15 of €20 te betalen?? zelf kleiner knippen is geen optie want de NANO is ook platter.
Edit: lees verkeerd. Je hebt het over een nieuwe sim. Zou niet weten wat dat kost. Volgens mij ook niets.
Nano sim platter? Nooit opgemerkt. Die van mij was een micro sim en is nu Nano sim geworden.
[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 11-10-2015 17:39 ]
Ik had mijn gewone mini SIM naar nano SIM laten knippen en in mijn HTC One M8 gestouwd zonder problemen
Sommige winkels vragen wel een vergoeding wanneer je een nieuwe SIM kaart aanvraagt.
Ik ben sterk aan het overwegen om mijn HTC One M8 up te graden naar de Galaxy S6. Voornamelijk omdat ik een beetje zat ben van de slechte camera van de M8 (4MP is gewoon echt te weinig). Het is een vrij grote luxeprobleem, maar ik weet niet of ik de upgrade kan 'justifyen'. Iemand die een kijk hierop heeft?
Zijn er bekende veelvoorkomende problemen bij de S6?
Ik ben sterk aan het overwegen om mijn HTC One M8 up te graden naar de Galaxy S6. Voornamelijk omdat ik een beetje zat ben van de slechte camera van de M8 (4MP is gewoon echt te weinig). Het is een vrij grote luxeprobleem, maar ik weet niet of ik de upgrade kan 'justifyen'. Iemand die een kijk hierop heeft?
De camera is denk ik ook de enige valide reden om over te stappen. De M8 is nog steeds een goed toestel maar de camera niet geweldig. Verschil is duidelijk te zien in zowel foto als filmen.Amps schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:39:
Ik had mijn gewone mini SIM naar nano SIM laten knippen en in mijn HTC One M8 gestouwd zonder problemenSommige winkels vragen wel een vergoeding wanneer je een nieuwe SIM kaart aanvraagt.
Scherm van de S6 vind ik ook beter en dan met name de helderheid.
Het scherm is tevens ook iets om goed op te letten. Kijk of scherm uniform wit is en geen rose vlekken heeft. Sommigen hebben ook last van loszittende home button.
De laatste sim die ik kreeg van KPN bestond uit 3 varianten (groot, micro & nanno) die je er gewoon uit kon drukken naar het juiste formaat (waren dus gewoon voor gestanst). Als je een oude sim hebt van KPN dan heb je deze optie niet, en kun je hem gratis opmaat laten knippen in de KPN winkel....rooie60 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:33:
Verwijderd
Ik overweeg om een Galaxy S6 in het blauw te kopen, maar als ik op youtube wat films bekijk, dan zie ik de ene keer een hele lichte blauwe kleur en de andere een mooie diepe blauwe kleur.
In de winkel geen blauwe gevonden....dus dit wordt lastig.
Hoe licht of donker is de S6 blauw?
Is erg afhankelijk van de kijkhoek...kijk recht op het toestel en het doet eerder zwart aan (ja echt). Iets kantelen en je ziet het donkerblauw worden en nog meer kantelen en het wordt iets minder donkerblauw...maar de kleur wordt zeker nooit lichtblauw. Ik vind het een erg sjieke kleur!Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:56:
Ik overweeg om een Galaxy S6 in het blauw te kopen, maar als ik op youtube wat films bekijk, dan zie ik de ene keer een hele lichte blauwe kleur en de andere een mooie diepe blauwe kleur.
De platinum gold kleur is zeker ook niet verkeerd. Ik heb een blauwe S6 en een gouden s6 edge+ en ik vind ze beiden heel mooi eruit zien. Kijk maar eens in een winkel wat je vind van de varianten.dafmay schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:59:
[...]
Is erg afhankelijk van de kijkhoek...kijk recht op het toestel en het doet eerder zwart aan (ja echt). Iets kantelen en je ziet het donkerblauw worden en nog meer kantelen en het wordt iets minder donkerblauw...maar de kleur wordt zeker nooit lichtblauw. Ik vind het een erg sjieke kleur!
Ik twijfelde tussen de gouden en de zwarte/blauwe. Vond de gouden wat vrouwelijk
Dus de zwarte maar genomen
Nah...ik ben al lang&breed klaar met de S6...doe het momenteel met een (witte) Note 5Phntm schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:07:
[...]
De platinum gold kleur is zeker ook niet verkeerd. Ik heb een blauwe S6 en een gouden s6 edge+ en ik vind ze beiden heel mooi eruit zien. Kijk maar eens in een winkel wat je vind van de varianten.
Las net dat n MICRO nog wat dikker is dan n NANO,ik weet het verder ook niet,knippen doe ik niet en schuren,ik ga niet zelf klooien en mijn man kan niet mooi knippenGarret1410 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:36:
[...]
Kost niets. Als je handig ben kun je hetzelf maar op eigen risico.
Edit: lees verkeerd. Je hebt het over een nieuwe sim. Zou niet weten wat dat kost. Volgens mij ook niets.
Nano sim platter? Nooit opgemerkt. Die van mij was een micro sim en is nu Nano sim geworden.
Klopt maar de blauwe heeft meer opslag,32GB is wit of zwart.Het is geen diep blauw iig,tegen de S5 kleur aan.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:56:
Ik had/heb nog n oude sim,had hem al naar micro geknipt met n gekochte tang,maar Nano moet ik écht knippen zelf en dat ga ik dus niet doen.EJSEJS schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:53:
[...]
De laatste sim die ik kreeg van KPN bestond uit 3 varianten (groot, micro & nanno) die je er gewoon uit kon drukken naar het juiste formaat (waren dus gewoon voor gestanst). Als je een oude sim hebt van KPN dan heb je deze optie niet, en kun je hem gratis opmaat laten knippen in de KPN winkel....
In de belcompany hebben ze ter plekke mijn micro naar nano geknipt met zo'n tooltje. Was binnen no time gepiept
Meteen de S6 kunnen gebruiken.
Verwijderd
Ben 2 jaar terug de Phone House in gewandeld met de vraag of ze mijn simkaart wilden knippen. Geen enkel probleem en hoefde er niet voor te betalen (goede service). Wat wel jammer was is dat de medewerker van TPH de opmerking: 'als je gewoon je telefoon hier koopt hoef je niet daarna nog naar een winkel om je simkaart passend te maken' toch nog even wilde maken. Tja, als TPH niet 150 euro duurder was dan een concurrent dan had ik ook liever in de winkel gekocht
Sinds gisteren ook eigenaar van een goude s6. Simkaart af gevijld op maat. 2 min werk. Dikte is gewoon gelijk. Antutu score van 68432. Niet slecht.
Er is een licht blauwe en een zwarte uitvoering. De zwarte is vaker donkerblauw dan zwart. Het licht eraan hoe het licht erop valt.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:56:
Als je een voorbeeld hebt kan ik wel zien welke het is.
De blauwe is heel licht blauw kwa kleur en je bedoel niet de zwart/blauwe toch?Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:56:
Sim kaart knippen kan effect hebben op je netwerk bereik dus mocht je problemen erna ervaren denk dan ook eens aan de sim kaart ipv aan de provider of aan de telefoon
[ Voor 15% gewijzigd door Roos79 op 11-10-2015 23:10 ]
Heeft iemand hier ooit last gehad van de information stream waar het telkens bleef haken op "Updating"? Het wilt de klok en het weer niet tonen, maar als ik scroll zie ik wel mijn stappen en notificaties. Ik heb gegoogled maar kon ook niks vinden. Ik dacht eerst dat het te maken had met de weer packages die ik uit had gegooid, maar dat had ook geen effect.
Ik heb de S6 nu een kleine week in gebruik, maar ondanks dat het er leuk uit ziet, heb ik de fingerprintreader uitgeschakeld en werk weer met het ouderwetse "patroon".
Ik krijg het niet voor elkaar om dit probleemloos te laten werken, en ook ervaring ik enige vertraging tijdens het scannen.
Voor de rest een top toestel met een goede accuduur, ik kan nu zonder problemen de hele dag op 1 acculading werken.
Ik krijg het niet voor elkaar om dit probleemloos te laten werken, en ook ervaring ik enige vertraging tijdens het scannen.
Voor de rest een top toestel met een goede accuduur, ik kan nu zonder problemen de hele dag op 1 acculading werken.
Op welke manier kan dit invloed hebben op het bereik ? Dat klinkt echt heel onlogisch, het werkt of het werkt niet, de simkaart zelf beinvloed niet of dat je een goed of slechte ontvangst hebt.Roos79 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:07:
[...]
Sim kaart knippen kan effect hebben op je netwerk bereik dus mocht je problemen erna ervaren denk dan ook eens aan de sim kaart ipv aan de provider of aan de telefoon
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Het is mij het gedoe ook niet waard. Bij mijn Neus 5 had ik een micro nodig en nu weer een nano. Beide keren zonder problemen gratis mee gekregen in de T-Mobile winkel.
Ik had van KPN zo'n 3 in 1 simkaart gekregen.
Voor mijn S4 had ik een micro nodig, en voor de S6 een nano, en die kon ik er dus zo uitdrukken.
Het is mij niet opgevallen dat de nano dunner zou zijn
Voor mijn S4 had ik een micro nodig, en voor de S6 een nano, en die kon ik er dus zo uitdrukken.
Het is mij niet opgevallen dat de nano dunner zou zijn
Ik ben misschien van plan een S6 te gaan kopen, voornamelijk door de cashback actie. Ik bezit momenteel de Lumia 735 maar wil toch weer terug naar Android. Ik twijfel echter of de Edge het extra geld waard is, wat vinden jullie?
De edge koop je voor het design. Of je moet de extra features belangrijk vinden. Ik kan er zonder in iedergeval.Daan87423 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:51:
Ik ben misschien van plan een S6 te gaan kopen, voornamelijk door de cashback actie. Ik bezit momenteel de Lumia 735 maar wil toch weer terug naar Android. Ik twijfel echter of de Edge het extra geld waard is, wat vinden jullie?
Ik heb ook geen edge maar een gewone maar omdat ik een custom rom draaien kan ik wel de edge features gebruiken als ik wil.
Misschien dat iemand met een edge er een andere kijk op heeft.
Zelf zie ik ook de meerwaarde van de edge niet. In ieder geval niet dusdanig dat ik het de meerprijs waard vindt. Sterker nog, zelf heb ik met de edge+ regelmatig dat als ik met 1 hand probeerde te typen dat ik dan met de palm van mijn hand de edge rand aanraakte en daardoor dan in het smiley menu kwam van swiftkey. Iets wat ik zelf erg irritant vond.Daan87423 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:51:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mee eens, de edge toevoeging is vnl esthetisch. Functioneel zijn de edge toevoegingen grappig maar zeker geen extra waarde. Ikzelf heb hem gehaald puur vanwege het design, ik heb ook lang lopen twijfelen tussen de gewone en de edge. Ik heb achteraf geen spijt ervan voor de edge te hebben gekozen. Qua uiterlijk is het gewoon een mooie telefoon. (en hij heeft stiekum 50 mAh extra capaciteit t.o.v de gewone
)
Ik heb het bij meerdere personen mee gemaakt toestel opgestuurd en allerlei ongein totdat bleek dat de sim kaart geknipt was maar lees dit blog maar.TTLCrazy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:12:
[...]
Op welke manier kan dit invloed hebben op het bereik ? Dat klinkt echt heel onlogisch, het werkt of het werkt niet, de simkaart zelf beinvloed niet of dat je een goed of slechte ontvangst hebt.
En nee het is geen reclame want ik werk niet voor T mobile ik zit zelf namelijk bij een groene provider
https://blog.t-mobile.nl/simkaart-knippen/
Als dit knippen verkeerd gebeurt geloof ik dat je zulke klachten kan krijgen. Dat komt gewoon omdat mensen het zelf willen proberen (heb ik zelf ook gedaan waarna de simkaart het niet meer deedRoos79 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Ik heb het bij meerdere personen mee gemaakt toestel opgestuurd en allerlei ongein totdat bleek dat de sim kaart geknipt was maar lees dit blog maar.
En nee het is geen reclame want ik werk niet voor T mobile ik zit zelf namelijk bij een groene provider![]()
https://blog.t-mobile.nl/simkaart-knippen/
Echter een nieuwe sim kaart is altijd beter in mijn optiek omdat je dan zekerheid hebt en de meeste providers doen dit nog gratis ook dus geen reden om het niet te doen.
knipte hem zo in NANO formaat in de KPN winkel geen probleem gratis,ik heb vanacht tóch de andere helft van mijn duosim in NANO formaat geknipt... hij paste precies....maar geen bereik?!
Maar probleem opgelost nu.
Maar probleem opgelost nu.
Ik zou gewoon een nieuwe simkaart aanvragen. Had mijn micro naar nano-sim laten knippen maar zeer slecht tot geen bereik/internet. Met nieuwe nano-sim werkt alles perfect.
Gebruik nu een paar maanden de Galaxy s6, batterijduur is best goed moet ik zeggen, heb wel op advies van eerdere tips van jullie de Facebook app verwijderd, merk dat hij soms niet werkt of als maar aan het zoeken is naar nieuw items, dus gebruik nu via het web. Ik wil net als jullie natuurlijk zo lang mogelijk met de batterij doen. Maakt het overigens nog uit bij wel percentage je de batterij oplaad? volledig ontladen hoeft niet meer toch??
In theorie zou je rekening kunnen houden met de batterij tussen 40 en 80 procent te houden. Maar dit is in de praktijk bijna nooit bij te houden. Het zal in een jaar tijd ook misschien 5% capaciteit schelen, is het niet waard voor mij.dromeyn schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:43:
Gebruik nu een paar maanden de Galaxy s6, batterijduur is best goed moet ik zeggen, heb wel op advies van eerdere tips van jullie de Facebook app verwijderd, merk dat hij soms niet werkt of als maar aan het zoeken is naar nieuw items, dus gebruik nu via het web. Ik wil net als jullie natuurlijk zo lang mogelijk met de batterij doen. Maakt het overigens nog uit bij wel percentage je de batterij oplaad? volledig ontladen hoeft niet meer toch??
Zo min mogelijk opladen is wel te doen in de praktijk. Zet hem 's nachts in vliegtuigmodus (of helemaal uit), Bluetooth, NFC, GPS uitzetten tenzij benodigd. Laat ook zo min mogelijk achtergrondprocessen draaien als hij vergrendeld is, ik heb meestal alleen Whatsapp, mail en Telegram.
[ Voor 15% gewijzigd door tweegroenethee op 12-10-2015 15:57 ]
Sinds vandaag zie ik dat mijn wallpaper in de random versie staat. Ik zie echter nergens meer hoe je de wallpaper of live wallpaper kunt vastzetten in de instellingen. Iemand enig idee?
Ben er nog steeds niet uit om mijn HTC One M8 up te graden. Lees hier verschillende verhalen. Heeft iemand nog deze overstap gemaakt en vond je het waard? Financieel gezien kan ik het makkelijk veroorloven, maar of het justifiable is... Ik lees dat de accuduur, RAM management en bereik van de S6 slechter is dan die van de M8. Iemand die dit ook constateert? Lees graag jullie ervaringen.
Ik heb zojuist de overstap gemaakt. Foto's zijn echt veel beter en dat was een van de hoofd redenen. Ram heb ik geen last van en de accu wordt al beter. mbv package manager van alles uitgeschakeld. Geluid van de M8 is wel beter. Scherm van de S6 is weer mooier.Amps schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:18:
Ben er nog steeds niet uit om mijn HTC One M8 up te graden. Lees hier verschillende verhalen. Heeft iemand nog deze overstap gemaakt en vond je het waard? Financieel gezien kan ik het makkelijk veroorloven, maar of het justifiable is... Ik lees dat de accuduur, RAM management en bereik van de S6 slechter is dan die van de M8. Iemand die dit ook constateert? Lees graag jullie ervaringen.
Bereik is lastig ik ging van kpn naar vodafone en zie iets minder streepjes maar geen slecht bereik.
Xiaomi 13T Pro
De reden dat ik over wil stappen is inderdaad om de camera. Ik maak niet veel foto's, maar als ik foto's maak, wil ik ook goede foto's maken en dat doet de M8 niet. Twijfels, twijfels.Btje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:18:
[...]
Ik heb zojuist de overstap gemaakt. Foto's zijn echt veel beter en dat was een van de hoofd redenen. Ram heb ik geen last van en de accu wordt al beter. mbv package manager van alles uitgeschakeld. Geluid van de M8 is wel beter. Scherm van de S6 is weer mooier.
Bereik is lastig ik ging van kpn naar vodafone en zie iets minder streepjes maar geen slecht bereik.
Ga anders gewoon naar een winkel en probeer het toestel eens uit. Zo weet je hoe het toestel voelt, werkt en dan ervaar je alvast wat zonder eerst geld uit te geven
Ik ben van de One M8 naar de S6 gegaan. Omdat de S6 mij na vier exemplaren nog steeds teleurstelde, ben ik nu in het bezit van de LG G4. De camera van de S6 vond ik persoonlijk minder aantrekkelijk dan verwacht, maar wel beter dan de One M8. Het geluid van de HTC One M8 is absoluut veel beter, maar in het felle zonlicht wint het scherm van de S6 het. Qua snelheid was de S6 misschien net wat sneller, maar de One M8 heb ik nooit als traag of als een toestel met veel haperingen ervaren. Aangezien het toestel nog steeds voorzien zal worden van updates, zou ik nog lekker een jaartje de M8 houden en volgend jaar kijken wat er weer op de markt is:)Amps schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:18:
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Heb ik al uitgebreid gedaan natuurlijkMrjraider schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:28:
Ga anders gewoon naar een winkel en probeer het toestel eens uit. Zo weet je hoe het toestel voelt, werkt en dan ervaar je alvast wat zonder eerst geld uit te geven
Wat was de reden dat je die van jou hebt laten omruilen/repareren?Steeffoon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:49:
[...]
Ik ben van de One M8 naar de S6 gegaan. Omdat de S6 mij na vier exemplaren nog steeds teleurstelde, ben ik nu in het bezit van de LG G4. De camera van de S6 vond ik persoonlijk minder aantrekkelijk dan verwacht, maar wel beter dan de One M8. Het geluid van de HTC One M8 is absoluut veel beter, maar in het felle zonlicht wint het scherm van de S6 het. Qua snelheid was de S6 misschien net wat sneller, maar de One M8 heb ik nooit als traag of als een toestel met veel haperingen ervaren. Aangezien het toestel nog steeds voorzien zal worden van updates, zou ik nog lekker een jaartje de M8 houden en volgend jaar kijken wat er weer op de markt is:)
Wat betreft ram management kan ik zeggen dat het niet zo goed is maar gebruik je het ook echt. Als je heel veel apps hebt draaien en vaak wisseld dan kan het een probleem zijn maar een stuk of 7 apps is geen probleem voor de S6.Amps schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:18:
Games worden wel sneller afgesloten als je het niet meer gebruikt maar of dat een probleem is.
De S6 start apps heel snel op alleen de app begint dan wel weer opnieuw.
Wat bereik betreft heb zo geen direct verschil ontdekt. Misschien als het signaal erg slecht is, dat je dan wat gaat merken.
Ik heb zelf geen M8 maar een vriend van me wel en natuurlijk heb ik wel eens wat vergeleken met elkaar.
Het geluid van de M8 is erg goed maar niet erg hard.
Accuduur zou ik even na moeten vragen maar 4uur schermtijd per dag is te halen.
De dag kom je wel door maar het is geen Sony Xperia Z3. Beter is om dan de S6 edge+ aan te schaffen als accuduur belangrijk is.
In principe hoef je geen nieuw toestel aan te schaffen want de M8 is gewoon goed genoeg maar als camera, beeldscherm en de snelste processor belangrijk voor je is dan koop je een S6.
Voor Touchwizz hoef je het niet te laten want er zijn thema's en launchers genoeg te downloaden.
Tip: gooi er de Xtresolite rom op en je hebt een topper.
[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 12-10-2015 22:09 ]
Continue een roze gloed in het scherm. Amoled is gevoeliger voor dit soort dingen, maar het stoorde me enorm als een kwart van het scherm met een gloed 'besmeurd' was. Daarnaast had het eerste exemplaar last van een spacende lichtsensor waarbij in fel licht het scherm zelf de helderheid flink aanpaste, heel irritant. Ook de camera vond ik niet echt heel positief en is ook het welbekende home-button probleem bij mij aan de hand geweest. Aangezien deze klachten allemaal om de beurt voorkwamen was ik er na vier wel klaar, nu met veel plezier de LG G4 een aantal maanden in gebruik.Amps schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:52:
[...]
Wat was de reden dat je die van jou hebt laten omruilen/repareren?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Dan heb jij wel speciale wensen denk ik want de camera komt er in alle reviews altijd als beste uit.Steeffoon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
[...]
Ook de camera vond ik niet echt heel positief
[...]
Ook bij deze die gisteren werd gepubliceerd
Verwijderd
Zelf vind ik de G4 de beste camera hebben, gevolgd door de S6.catt4u schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 01:59:
[...]
Dan heb jij wel speciale wensen denk ik want de camera komt er in alle reviews altijd als beste uit.
Ook bij deze die gisteren werd gepubliceerd
Helaas is de G4 echt te groot.
Maar de review is een beetje raar: S6 winnaar in 2 scenes, 6S winnaar in 3 scenes.
Winnaar: S6.
Elke reviewer heeft zo z'n eigen winnaar.
Het verschil tussen de iPhone 6 en de 6s is heel klein.
De G4 kan uitstekend foto's nemen maar de video vind ik weer wat minder.
Wat ik persoonlijk belangrijk vind is gewoon een goede foto nemen zonder gehannes. Dus goede focus, witbalans, belichting, snelheid en voor filmen als extra een goede stabilisatie en dit alles gewoon consistent.
Vanuit dat perspectief vind ik de S6 en de iPhone 6 gewoon goed met de S6 als de betere van de twee.
De G4 heb ik niet maar van wat ik lees en zie neemt hij goede scherpe foto's maar belichting en focus is niet altijd consistent waardoor foto's overbelicht of niet scherp zijn en video stabilisatie vind ik ook niet zo best.
De video kwaliteit is minder vanwege de lagere bitrate tov de S6.
Misschien zijn bovengenoemde issues al verholpen door een update maar dat weet ik niet.
Het verschil tussen de iPhone 6 en de 6s is heel klein.
De G4 kan uitstekend foto's nemen maar de video vind ik weer wat minder.
Wat ik persoonlijk belangrijk vind is gewoon een goede foto nemen zonder gehannes. Dus goede focus, witbalans, belichting, snelheid en voor filmen als extra een goede stabilisatie en dit alles gewoon consistent.
Vanuit dat perspectief vind ik de S6 en de iPhone 6 gewoon goed met de S6 als de betere van de twee.
De G4 heb ik niet maar van wat ik lees en zie neemt hij goede scherpe foto's maar belichting en focus is niet altijd consistent waardoor foto's overbelicht of niet scherp zijn en video stabilisatie vind ik ook niet zo best.
De video kwaliteit is minder vanwege de lagere bitrate tov de S6.
Misschien zijn bovengenoemde issues al verholpen door een update maar dat weet ik niet.
Ook de S6 binnen 
Dit soort reacties voegen niks toe. Graag meer inhoudelijke reacties.
Dit soort reacties voegen niks toe. Graag meer inhoudelijke reacties.
[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 13-10-2015 14:58 ]
Hier ben ik het wel mee eens, het verschil tussen de M8 en S6 is er natuurlijk wel maar in de praktijk rechtvaardigt het niet 600 euro. Ik ben zelf van een M7 naar een S6 gegaan, en alleen maar vanwege de camera. Die is op de M7 gewoon best matig en aangezien ik kleine kinderen heb en in de praktijk alleen maar m'n telefoon gebruik, wou ik gewoon goede foto's hebben. Maar als ik niet zo veel waarde zou hechten aan de kwaliteit van foto's was ik nu nog steeds lekker bij m'n M7 gebleven. Top telefoonSteeffoon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:49:
[...]
Ik ben van de One M8 naar de S6 gegaan. Omdat de S6 mij na vier exemplaren nog steeds teleurstelde, ben ik nu in het bezit van de LG G4. De camera van de S6 vond ik persoonlijk minder aantrekkelijk dan verwacht, maar wel beter dan de One M8. Het geluid van de HTC One M8 is absoluut veel beter, maar in het felle zonlicht wint het scherm van de S6 het. Qua snelheid was de S6 misschien net wat sneller, maar de One M8 heb ik nooit als traag of als een toestel met veel haperingen ervaren. Aangezien het toestel nog steeds voorzien zal worden van updates, zou ik nog lekker een jaartje de M8 houden en volgend jaar kijken wat er weer op de markt is:)
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Komt door het totaal aantal punten. Ze leggen niet direct uit hoe die puntenaantallen werken, maar de S6 komt uiteindelijk op een hoger puntenaantal uit. Zal wellicht te maken hebben met de dat 6s bij de andere twee achter ver achter de S6 eindigde en daardoor nog minder punten kreeg. Waar de S6 dan op plaats 1 eindigde dat de 6S dan veel minder stemmen als beste foto kreeg. Ze geven zelf in de tekst ook aan dat het min of meer gelijk spel is.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Had je dit vanaf het begin met alle toestellen. Ik heb vandaag in de winkels gekeken en daar zie ik het ook, maar dit zijn natuurlijk wel modellen die 24 uur per dag draaien. Niet representatief voor normaal gebruik. Hoe gaat samsung hier trouwens mee om met garantie ?Steeffoon schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
Continue een roze gloed in het scherm. Amoled is gevoeliger voor dit soort dingen, maar het stoorde me enorm als een kwart van het scherm met een gloed 'besmeurd' was.
g4 geen last van met dit soort problemen ?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Als ik een wallpaper instel dan blijft het zo.Boneka schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:57:
Heeft iemand een idee hoe je de random functie kunt uitzetten bij de wallpapers???????????
[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 13-10-2015 17:02 ]
Ook ik begrijp niet wat je bedoeld, ik heb gekeken op mijn S6 voor instellingen, maar ik kan met geen mogelijkheid kiezen om achtergronden random te laten weergeven of iets dergelijks... Op internet vind ik wel mogelijkheden om achtergronden te laten veranderen, maar dit gaat dan weer via aparte tools die je moet installeren op je telefoon. Ook bij mij blijft de achtergrond gewoon staan.Boneka schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:57:
Heeft iemand een idee hoe je de random functie kunt uitzetten bij de wallpapers???????????
[ Voor 4% gewijzigd door dromeyn op 13-10-2015 17:07 ]
Random wallpaper is simpel op te lossen. Kies 1 wallpaper in je wallpaper lijstje en probleem is opgelost. Het is een keus om meerdere wallpapers te kiezen voor een rotation voor elke keer dat je je toestel unlocked.
Bij de een had ik dat direct inderdaad, bij de andere vaak pas na twee dagen ofzo. Mijne draaide natuurlijk wel veel, maar zeker niet 24 uur per dag:) Hoe Samsung ermee omgaat weet ik niet, ik weet wel dat Coolblue hier heel goed mee omging, maar toen ik de vierde terug kwam brengen hadden we allebei de hoop opgegeven. Toen gewacht totdat de LG G4 uitkwam.MNTN schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:07:
[...]
Had je dit vanaf het begin met alle toestellen. Ik heb vandaag in de winkels gekeken en daar zie ik het ook, maar dit zijn natuurlijk wel modellen die 24 uur per dag draaien. Niet representatief voor normaal gebruik. Hoe gaat samsung hier trouwens mee om met garantie ?
g4 geen last van met dit soort problemen ?
Nee, de LG G4 heeft hier totaal geen last van. Ben erg blij dat ik de overstap van de S6 naar de LG G4 heb gemaakt. Topding!:)
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:38 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Is die random wallpapers niet toevallig die weer-wallpaper, die de wallpaper aanpast naar locatie en weer?
Nee dat is het niet, ik heb het gevonden, als je bij achtergrond op Vergrendelscherm drukt dan kun je een afbeelding selecteren, maar hier selecteer je dan Gallerij, daarin kun je een mapje selecteren op je telefoon en dan meerdere afbeeldingen aanvinken of uitvinken, hiermee krijg je dus telkens een andere achtergrond (foto) op je unlock scherm.Raymond schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:11:
Is die random wallpapers niet toevallig die weer-wallpaper, die de wallpaper aanpast naar locatie en weer?
[ Voor 6% gewijzigd door dromeyn op 13-10-2015 17:21 ]
Weet er iemand toevallig of je bij de aanvraag van de cashback actie de aankoopbon en streepjescode met EAN- IMEI nummer moet inscannen of kan het ook gewoon met een foto?
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Ik heb een foto gemaakt en gestuurd. Zojuist mail ontvangen met akkoord
Idem kreeg een paar uur geleden ook de mail dat het was goedgekeurd met een fotoMrjraider schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:15:
Ik heb een foto gemaakt en gestuurd. Zojuist mail ontvangen met akkoord
Ik ben bang dat er toch wat mis is met m'n s6 edge. Een deel van het scherm is ongevoelig voor aanraking. (heeft denk een moeilijke jeugd gehad) Maar het meest irritante is dat dit precies de hoogte en breedte heeft van de invoerbalk bij de browser waardoor je in portrait mode geen adressen in kan voeren. Net ook nog even een teken app geïnstalleerd en ook die geeft niks weer op precies die plek.. Iemand nog tips of word het toch een garantie gevalletje? Heb al druk google afgezocht maar kon niks vinden anders dan dat complete schermen niet werken.
Weet je toevallig of dit voornamelijk voorkwam bij de eerste batch toestellen of dat het probleem nog steeds erg speelt?Steeffoon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:10:
[...]
Bij de een had ik dat direct inderdaad, bij de andere vaak pas na twee dagen ofzo. Mijne draaide natuurlijk wel veel, maar zeker niet 24 uur per dag:) Hoe Samsung ermee omgaat weet ik niet, ik weet wel dat Coolblue hier heel goed mee omging, maar toen ik de vierde terug kwam brengen hadden we allebei de hoop opgegeven. Toen gewacht totdat de LG G4 uitkwam.
Nee, de LG G4 heeft hier totaal geen last van. Ben erg blij dat ik de overstap van de S6 naar de LG G4 heb gemaakt. Topding!:)
Ik denk een gevalletje garantie maar je kunt even naar het test menu gaan door *#0*# in de dialer te typen en dan de optie Touch kiezen.robin222 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:02:
Ik ben bang dat er toch wat mis is met m'n s6 edge. Een deel van het scherm is ongevoelig voor aanraking. (heeft denk een moeilijke jeugd gehad) Maar het meest irritante is dat dit precies de hoogte en breedte heeft van de invoerbalk bij de browser waardoor je in portrait mode geen adressen in kan voeren. Net ook nog even een teken app geïnstalleerd en ook die geeft niks weer op precies die plek.. Iemand nog tips of word het toch een garantie gevalletje? Heb al druk google afgezocht maar kon niks vinden anders dan dat complete schermen niet werken.
Ik ga ervanuit dat je hem al opnieuw opgestart hebt.
Tnx voor de tip, vorige week een S6 gekocht en wist niet eens dat ik € 75,00 terug kreegAslanboy1905 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:13:
Weet er iemand toevallig of je bij de aanvraag van de cashback actie de aankoopbon en streepjescode met EAN- IMEI nummer moet inscannen of kan het ook gewoon met een foto?
Ik hoor nog steeds regelmatig deze verhalen voorbijkomen. Dus vermoed dat dit nog steeds er is.Amps schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
Weet je toevallig of dit voornamelijk voorkwam bij de eerste batch toestellen of dat het probleem nog steeds erg speelt?
Op zich niet zo belangrijk want het is garantie en het probleem is er altijd meteen en niet na een jaar pas.Amps schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:05:
[...]
Weet je toevallig of dit voornamelijk voorkwam bij de eerste batch toestellen of dat het probleem nog steeds erg speelt?
Als hem in een winkel koopt dan dan ruil je hem toch gewoon om.
Verwijderd
Gefeliciteerd met je verjaardag!Garret1410 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:56:
[...]
Op zich niet zo belangrijk want het is garantie en het probleem is er altijd meteen en niet na een jaar pas.
Is het mogelijk om mn toestel zo in te stellen, dat ik via vingerafdruk en pin code de telefoon kan ontgrendelen? Ik kan het namelijk niet vinden.. het is nu alleen of of. Vingerafdruk met backup wachtwoord gaat wel samen , maar ik heb geen zin om iedere x te typen. 4 cijferige code is handiger vind ik.dus kortom backupwachtwoord wisselen met pincode
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Misschien in de volgende updatenxt0206 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:28:
Is het mogelijk om mn toestel zo in te stellen, dat ik via vingerafdruk en pin code de telefoon kan ontgrendelen? Ik kan het namelijk niet vinden.. het is nu alleen of of. Vingerafdruk met backup wachtwoord gaat wel samen , maar ik heb geen zin om iedere x te typen. 4 cijferige code is handiger vind ik.dus kortom backupwachtwoord wisselen met pincode
Share and Enjoy!
Hey Garrett....van harte met je verjaardag!Garret1410 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:56:
[...]
Op zich niet zo belangrijk want het is garantie en het probleem is er altijd meteen en niet na een jaar pas.
Het hele fingerprint verhaal doet het natuurlijk erg goed in de kroeg of op een verjaardag, maar los dat ik het niet normaal werkend krijg is het ook nog eens "trager" als het traditionele patroon
Hmm, daar heb ik geen last van. De vingerafdrukscanner werkt snel en accuraat.Grolsch schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:21:
Het hele fingerprint verhaal doet het natuurlijk erg goed in de kroeg of op een verjaardag, maar los dat ik het niet normaal werkend krijg is het ook nog eens "trager" als het traditionele patroon
Share and Enjoy!
Heb sinds gisteren de Galaxy S6 (32gb) en heb na een volle lading 5u SOT voor elkaar gekregen (met nog 5% batterij over), terwijl de telefoon in de nacht tussen 3:00 en 8:30 ruim 12% heeft opgevreten. Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of niet, want de standby time is verschrikkelijk slecht maar de SOT is wel lekker op WIFI dus. Even kijken hoe het de komende dagen is. Had wel gelijk veel dingen uitgeschakeld met Package Disabler Pro.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Dank je Dafdafmay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Hey Garrett....van harte met je verjaardag!
Ik denk dat 5u SOT gewoon goed is toch? Ik gebruik mijn telefoon niet zoveel maar de standby time en SOT zijn hier allebei goed met xtrolite rom.Aslanboy1905 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:14:
Heb sinds gisteren de Galaxy S6 (32gb) en heb na een volle lading 5u SOT voor elkaar gekregen (met nog 5% batterij over), terwijl de telefoon in de nacht tussen 3:00 en 8:30 ruim 12% heeft opgevreten. Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of niet, want de standby time is verschrikkelijk slecht maar de SOT is wel lekker op WIFI dus. Even kijken hoe het de komende dagen is. Had wel gelijk veel dingen uitgeschakeld met Package Disabler Pro.
Zat gisteren op ruim 3 dagen met nog batterij over.. Met wifi en 4g constant aan.

[ Voor 4% gewijzigd door dbzfan op 14-10-2015 13:56 ]
Hoi hetzelfde van deze kant maak er een leuke dag van
Ik zit ook op de xtrolite rom maar dat haal ik echt nietdbzfan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat 5u SOT gewoon goed is toch? Ik gebruik mijn telefoon niet zoveel maar de standby time en SOT zijn hier allebei goed met xtrolite rom.
Zat gisteren op ruim 3 dagen met nog batterij over.. Met wifi en 4g constant aan.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Gewoon Stock hier, haal gemiddeld 3/3.5 uur SOT en dan 24 uur op 1 lading. Met constant 4G en Wifi aan. Ben erger gewend dus dit is meer dan perfect
Ik vind het punt 1 niet snel, je ziet hem echt nadenken, duurt toch zeker een seconde.GreNade schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:59:
[...]
Hmm, daar heb ik geen last van. De vingerafdrukscanner werkt snel en accuraat.
Ik heb zo'n flip cover, dus klapje open, beeld gaat aan, vinger erop en de telefoon is ontgrendeld.
Nu klapje open, beeld gaat aan, patroon vegen en gaan met die banaan
Ik heb in totaal nu denk ik een keer of 10 opnieuw m'n vinger ingeleerd, maar in het gunstigste geval gaat het 8 van de 10 keer goed, wat voor mij te weinig is.
Het valt me ook op dat als het verkeerd gaat, het 10 x achter elkaar verkeerd gaat waardoor je weer die code moet invoeren.
Kan ook goed aan mijn vingers of omgeving liggen (ik heb wel eens smerige handen) dus ik zit weer op patroon vegen
Geen idee, ik doe het alleen wel anders. Ik zet de telefoon aan met de homeknop. Duurt net iets minder dan een seconde om te ontgrendelen en werkt 90-95% van de kerenGrolsch schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:34:
[...]
Ik vind het punt 1 niet snel, je ziet hem echt nadenken, duurt toch zeker een seconde.
Ik heb zo'n flip cover, dus klapje open, beeld gaat aan, vinger erop en de telefoon is ontgrendeld.
Nu klapje open, beeld gaat aan, patroon vegen en gaan met die banaan
Ik heb in totaal nu denk ik een keer of 10 opnieuw m'n vinger ingeleerd, maar in het gunstigste geval gaat het 8 van de 10 keer goed, wat voor mij te weinig is.
Het valt me ook op dat als het verkeerd gaat, het 10 x achter elkaar verkeerd gaat waardoor je weer die code moet invoeren.
Kan ook goed aan mijn vingers of omgeving liggen (ik heb wel eens smerige handen) dus ik zit weer op patroon vegen
Share and Enjoy!
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de S6 32 GB. Maar weet nog niet of ik helemaal tevreden met de accutijd.
Vanochtend rond 08.00 van de lader gehaald en op het moment nog 46% over met 9% batterijverbruik. Google Play services 6%. en Android OS 5%.
Heb met package disabler wel een aantal dingen uitgezet, maar zoals Google Play music weer niet, want dat is min default music player. Ook Play Games (die hij automatisch als bloatware aanmerkt) aan laten staan ivm savegames. Ook de Facebook app heb ik uitgeschakeld.
Wel heb ik de hele dag bluetooth aanstaan ivm mijn Moto360. Waarbij ook Google Fit, Samsung Health en Moto Body aanstaan. (stappenteller, hartslag). Zijn dat nog grote boosdoeners voor de accuduur of valt dat normaliter wel mee?
Min Locatiebepaling staat op wifi en mobiele netwerken. Iemand nog tips om mijn accuduur te optimaliseren of word het nog beter komende week (omdat ik het toestel nog geen week heb).
Vanochtend rond 08.00 van de lader gehaald en op het moment nog 46% over met 9% batterijverbruik. Google Play services 6%. en Android OS 5%.
Heb met package disabler wel een aantal dingen uitgezet, maar zoals Google Play music weer niet, want dat is min default music player. Ook Play Games (die hij automatisch als bloatware aanmerkt) aan laten staan ivm savegames. Ook de Facebook app heb ik uitgeschakeld.
Wel heb ik de hele dag bluetooth aanstaan ivm mijn Moto360. Waarbij ook Google Fit, Samsung Health en Moto Body aanstaan. (stappenteller, hartslag). Zijn dat nog grote boosdoeners voor de accuduur of valt dat normaliter wel mee?
Min Locatiebepaling staat op wifi en mobiele netwerken. Iemand nog tips om mijn accuduur te optimaliseren of word het nog beter komende week (omdat ik het toestel nog geen week heb).
Verwijderd
Niet lullig bedoeld, maar de vraag over batterij en tips voor het verbeteren komt iedere dag opnieuw terug. Het is niet alleen vrij saai om steeds hetzelfde te lezen, de informatie is ook gewoon beschikbaar in dit topic. Een aantal pagina's van dit topic lezen en je hebt ongetwijfeld nieuwe tips en inzichten.
Overigens lijkt het me wel verklaarbaar dat je batterij leeg gaat met 3 monitoring apps voor je gezondheid. Stappentellen en hartslag loggen lijkt me een continu proces, dat vreet ongetwijfeld (veel) batterij.
Overigens lijkt het me wel verklaarbaar dat je batterij leeg gaat met 3 monitoring apps voor je gezondheid. Stappentellen en hartslag loggen lijkt me een continu proces, dat vreet ongetwijfeld (veel) batterij.
Tja als die in de nacht niet 12%had opgevreten zou ik wel richting de 6 uur gaan maar ik heb liever dat beide stabiel zijn.dbzfan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat 5u SOT gewoon goed is toch? Ik gebruik mijn telefoon niet zoveel maar de standby time en SOT zijn hier allebei goed met xtrolite rom.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.