• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12 12:37
Danny.G schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:49:
[...]

Gezien Google Services zo hoog staat, zou het zomaar eens locatiebepaling kunnen zijn. Ik weet nog van in de tijd dat ik dat gebruikte, dat dat ook hoger stond bij batterij gebruik. Dan wel op een OnePlus One, maar in principe hetzelfde. Op welke modus heb je hem staan?
Hmm dat zou zomaar kunnen. Ik heb nu twee nachten achter elkaar de telefoon van de lader gehaald snachts voor het slapen gaan. S'ochtends (zonder de telefoon te hebben gebruikt) na 7 uur had ik nog 90% over. Dit is beduidend slechter dan wat ik hier van mede tweakers heb gezien.

Locatie bepaling stond op Wifi en 3g alleen. Ik ga vanavond eens proberen om locatie bepaling geheel uit te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door deimos op 05-10-2015 10:49 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

DON PAPA

Tweaker-fan

deimos schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
na 7 uur had ik nog 90% over. Dit is beduidend slechter dan wat ik hier van mede tweakers heb gezien.

Locatie bepaling stond op Wifi en 3g alleen. Ik ga vanavond eens proberen om locatie bepaling geheel uit te zetten.
Ik haal inderdaad een stuk meer 5% batterij verbruik na 10 uur standby met GPS en WiFi aan.
Ik heb locatie AAN staan met GPS WiFi en mobile netwerken

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58

13art

Moderator Mobile
xeoMe schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:01:
Is er nog een mogelijkheid om de camera shutter sound uit te zetten, erg irritant dat geluidje als ik een foto maak.
Had een app gevonden die werkte wel maar als ik "Alles schoonmaken" doe staat die weer uit.
Daar zijn wel wat mogelijkheden (wel beide root voor nodig denk ik) ene is een custom rom waarbij je het uit kan zetten.
De andere is uitzoeken welk geluidsbestandje op de S6 verantwoordelijk is voor het camera geluid en die dan hernoemen. Google kan je daar denk ik wel mee verder helpen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Kan aan mij liggen maar -10% in drie uur terwijl deze nagenoeg standby op tafel ligt met hier en daar een whatsapje vind ik nou niet bepaald leuk :/
Iemand vergelijkbare situaties?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:43

dbzfan

Nee.

Ik haal ruim 2.5 dag... met tussen de 4 en 5uur screen-on tijd :) Dik tevreden.

Verwijderd

Weet iemand hoe ik automatisch bijwerken van de apps kan uitzetten? Nog al hinderlijk en kost een vermogen aan gebruik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:26:
Weet iemand hoe ik automatisch bijwerken van de apps kan uitzetten? Nog al hinderlijk en kost een vermogen aan gebruik.
Start Play store, tik op de hamburger linksboven en kies instellingen, daar zie je het vanzelf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:38:
[...]

Start Play store, tik op de hamburger linksboven en kies instellingen, daar zie je het vanzelf.
Dankje😉

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Mrjraider schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:04:
Kan aan mij liggen maar -10% in drie uur terwijl deze nagenoeg standby op tafel ligt met hier en daar een whatsapje vind ik nou niet bepaald leuk :/
Iemand vergelijkbare situaties?
In de regel vind ik de standby tijd van de S6 heel goed, het gaat juist rap wanneer je bezig bent.

Ik merk wel dat het batterijverbruik ook in standby soms kan variëren, ook al staan alle onnodige diensten uit en vrijwel niets op push. Updates gaan bij mij automatisch, dus dat kan zeker wat verklaren, maar ook het radiosignaal (10%) en de Wi-Fi verbinding (20%) zuigen stroom in standby. De kwaliteit van het signaal telt ook.

Je zou het even aan moeten kijken over een langere termijn. Met laag verbruik haal je gewoon 2 dagen.

Iemand trouwens een duidelijk resultaat gehaald uit de spaarstand modus?
Toestel is pas enkele dagen oud, dus ook de accu moet wennen. Zal vanavond eens helemaal leeg laten lopen en dan weer vol. Uit ervaring werkt dit ook.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-12 10:47
Helemaal leeg is ook niet goed begreep ik juist laats dus dat doe ik enkel als het echt niet anders kan.

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 14:39
Roos79 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:56:
Helemaal leeg is ook niet goed begreep ik juist laats dus dat doe ik enkel als het echt niet anders kan.
Al met al schijnt het met de batterijen van tegenwoordig niet zo veel meer uit te maken wanneer je hem oplaadt. Inderdaad, mocht je écht het beste uit je batterij willen halen (qua levensduur, etc.), dan schijnt het het beste te zijn om je batterij niet in de extremen te laten komen. Dit houdt in dat je hem moet opladen zodra hij ongeveer de 20% aantikt en weer van de lading af moet halen zodra hij de 80% aantikt.

Het effect hiervan is volgens anderen echter zo klein dat ik, als ik Mjraider was, me die moeite zou besparen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 07:20
Dat meerdere malen leeg laten lopen enzo was van toepassing op de oude nikkel-cadmium batterij. Met de moderne lithium-ion batterij hoeft dat niet meer. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de batterijduur van de S6. Haal bijna 2 dagen met een load. Maar ik ben dan ook geen heavy user ofzo en ben snel tevreden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Roos79 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:56:
Volgens mij zijn de accu's sowieso al beschermd tegen helemaal leeg lopen. 0% op je telefoon is, dacht ik althans, niet 0% in de accu. Er blijft altijd een restant lading achter om juist te voorkomen dat de accu helemaal leeg loopt.

• Roos79
Nou ja ik kom wel eens verhalen tegen van toestellen die zo diep zijn ontladen dat het een tijd duurt voordat hij weer in leven komt!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 16:15

Flipm0de

geen

Ik hem m ook! Wat een mooi toestel. Kom van een iphone. Had daar wat negatieve ervaringen mee (niet met het toestel maar met apple).
1 ding wat ik niet kan vinden; ik wil van sommige apps geen meldingen op het lockscreen. In het pulldown menu mogen ze wel. Zie niet waar ik dit kan instellen? De enige optie die ik kan vinden is om de inhoud van het bericht te verbergen, maar ik wil juist helemaal geen meldingen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Flipm0de schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:15:
De enige optie die ik kan vinden is om de inhoud van het bericht te verbergen, maar ik wil juist helemaal geen meldingen.
Instellingen > Geluiden en Meldingen > App-meldingen > En dan de apps waar het omgaat uitzetten.

En als je helemaal geen meldingen wilt op het lockscherm

Instellingen > Geluid en Meldingen > Meldingen op vergrendelscherm > Geen meldingen weergeven

• Flipm0de

Flipm0de

geen

EJSEJS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Instellingen > Geluiden en Meldingen > App-meldingen > En dan de apps waar het omgaat uitzetten.

En als je helemaal geen meldingen wilt op het lockscherm

Instellingen > Geluid en Meldingen > Meldingen op vergrendelscherm > Geen meldingen weergeven
Bedankt maar nog niet helemaal wat ik bedoel. Via de optie "app meldingen" kan je de inhoud alleen verbergen van de melding. Niet de melding zelf. Het is voor een bepaald aantal apps waarvoor ik dit wil.

Ik wil echt de melding zelf niet op het lockscreen

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Flipm0de schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:25:
[...]
Bedankt maar nog niet helemaal wat ik bedoel. Via de optie "app meldingen" kan je de inhoud alleen verbergen van de melding. Niet de melding zelf. Het is voor een bepaald aantal apps waarvoor ik dit wil.

Ik wil echt de melding zelf niet op het lockscreen
Misschien is dit wat voor je: Google Play: SlideLock Locker

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 06-10-2015 11:07 ]

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Ziet er goed uit! Heel erg bedankt!

• v0dka
Package Disabler Pro heeft mijn Samsung account disabled schijnbaar, iemand ervaring hoe je dit oplost?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

v0dka schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:21:
Package Disabler Pro heeft mijn Samsung account disabled schijnbaar, iemand ervaring hoe je dit oplost?
Was bij mij ook, maar ik kon die gewoon weer toevoegen bij: Instellingen > accounts >

• v0dka
EJSEJS schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

Was bij mij ook, maar ik kon die gewoon weer toevoegen bij: Instellingen > accounts >
Hij staat er wel tussen als ik het Samsung account package weer aanzet, maar is niet toe te voegen. Ik las ergens anders dat je dan de heractiveringsbeveilging moet ontgrendelen

https://www.reddit.com/r/...able_samsung_account_app/

edit: Kun jij je toestel trouwens nog vinden via 'find my mobile'? Dat wordt volgens mij ook uitgezet namelijk

[ Voor 10% gewijzigd door v0dka op 06-10-2015 12:22 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

v0dka schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:21:
[...]
edit: Kun jij je toestel trouwens nog vinden via 'find my mobile'? Dat wordt volgens mij ook uitgezet namelijk
Ja dat werkt ook gewoon nog bij mij (net getest), ik had alleen dat het Samsung account weg was en die heb ik dus weer toegevoegd bij Instellingen > Account en toen opnieuw de inlog gedaan, en nu werkt alles gewoon weer.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Roos79 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:54:
Nou ja ik kom wel eens verhalen tegen van toestellen die zo diep zijn ontladen dat het een tijd duurt voordat hij weer in leven komt!
Klopt ik ook, maar dat wil nog niet iets zeggen. Er zijn legio mensen die net zo lang door gaan tot hun telefoon helemaal leeg is (althans aangeeft leeg te zijn). Maar het merendeel van de mensen hangt hem gewoon aan de lader en kan daarna weer verder. Slechts mij een enkeling gaat dit niet goed. Dan is het ook nog maar de vraag of het aan de accu ligt of aan de telefoon zelf. En een accu kan natuurlijk ook kapot gaan.

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12 12:37
dbzfan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:08:
Ik haal ruim 2.5 dag... met tussen de 4 en 5uur screen-on tijd :) Dik tevreden.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:43

dbzfan

Nee.

deimos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Eigen alleen custom rom erop gezet... gebruikt in standby ongeveer een half procent per uur met 4g aan.
Verder geen tweaks of iets dergelijks.

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423
Accu gebruik is al een stuk beter:
Iets meer dan 24 uur en 4 uur SOT. Wel tussendoor kort aan de lader (10 minuten) omdat ik daar even mogelijkheid toe had. Voor de rest is deze nu net op 100% gekomen. Die fast lader is inderdaad snel, maar dan vraag ik mij af of dit niet schadelijk is voor de accu dat snelle laden?

Verwijderd

Vast niet, anders was de feature waarschijnlijk niet geïntroduceerd. Misschien dat je batterij op termijn sneller stuk gaat maar dat is vast niet binnen 2 jaar. Tegen die tijd kopen de meeste mensen een ander toestel.

Vooral lekker gebruiken je telefoon, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en geen pareltje waar je extreem lief voor moet zijn ;)

• Roos79
Ik hoor van velen dat de s6 en de s6 edge zo lagt nou lees ik al aardig wat pagina s mee hier maar lees ik dat niet dus ben nu wel benieuwd naar de ervaringen van?
Zo zei iemand mij ja daar krijg je nog wel last van maar hier lees ik daar weinig/niks over?
En ergens word ik dan een beetje bang zo van zou dat echt?
En heb ik echt een goede keuze gemaakt?

Dus help ben ik aan het mutsen of zijn die andere gewoon aan het mutsen?

Verwijderd

Ik lees regelmatig dat het toestel niet optimaal performt inderdaad. Zelf draai ik een custom rom en dat is echt een wereld van verschil. Ben na 1 dag overgestapt dus onvoldoende de lag meegemaakt om er iets van te vinden. Wat ik wel weet is dat iOS en WP beide sneller reageren en minder laggy aanvoelen.

Het lijkt me stug dat als je er nu geen last van hebt dat dit nog gaat gebeuren. Maak je niet zo druk en geniet vooral van je toestel.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:19:
Vast niet, anders was de feature waarschijnlijk niet geïntroduceerd. Misschien dat je batterij op termijn sneller stuk gaat maar dat is vast niet binnen 2 jaar. Tegen die tijd kopen de meeste mensen een ander toestel.

Vooral lekker gebruiken je telefoon, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en geen pareltje waar je extreem lief voor moet zijn ;)
Inderdaad, powerbankje etc is aangeschaft, hoesje is besteld nu nog een goede screenprotector en dan is ie compleet :)

Edit: zit eens met de ingebouwde muziek speler te spelen en als ik daar op willekeurig druk en vervolgens enkele nummers doorscroll en vervolgens wachtrij open dan staat die dus nog op alfabet. Scroll ik door is het wel willekeurig? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Mrjraider op 06-10-2015 21:11 ]

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:04:
[...]

Inderdaad, powerbankje etc is aangeschaft, hoesje is besteld nu nog een goede screenprotector en dan is ie compleet :)
Voor mij vallen die dingen dus onder 'lief zijn' :+
Roos79 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:23:
Ik hoor van velen dat de s6 en de s6 edge zo lagt nou lees ik al aardig wat pagina s mee hier maar lees ik dat niet dus ben nu wel benieuwd naar de ervaringen van?
Zo zei iemand mij ja daar krijg je nog wel last van maar hier lees ik daar weinig/niks over?
En ergens word ik dan een beetje bang zo van zou dat echt?
En heb ik echt een goede keuze gemaakt?

Dus help ben ik aan het mutsen of zijn die andere gewoon aan het mutsen?
De vraag is wat je lag vind. De een valt het eerder op dan een ander.

Wil je geen of nauwelijks lag, dan koop je een iphone 6

Wil je perse een Android dan knal je er een custom rom op wat stukken beter loopt dan stock.

Vraag je aan mij of de S6 met stock rom af en toe wat lag vertoont dan moet ik ja antwoorden maar heeft iedere Android daar geen last van? Sinds de laatste updates is het wel beter geworden maar 100% lag of stotter vrij is het niet.

Maar zoals ik al zei valt het de een meer op dan de ander. Toen ik een tijdje iPhone 6 had viel me op hoe soepel alles ging en dan met name het scrollen in bijvoorbeeld Facebook of Twitter.

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken tenzij je heel kritisch bent.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik heb me s6 nu ongeveer 2 weken ik ben erg tevreden alleen vind ik er wel een erg groot nadeel aanzitten. Het scherm krast erg snel, mogelijk door het erg spiegelend scherm zie je de krasjes in fel licht onder bijvoorbeeld een lamp. Ik ben echt super voorzichtig geweest en heb het toestel alleen tijdelijk in me broekzak gehad en altijd er voor gezorgd dat er geen vuil of scherpe dingen er bij zaten. Echter komen er nog steeds krasjes bij :@. Ik heb jaren mijn smartphones gebruikt zonder een screen protector nodig te hebben en nu ben ik extra voorzichtig en heb ik binnen no time zitten er minsten 6 krasjes op. Nu kan je er natuurlijk niks mee qua garantie... Hebben meer mensen hier last van?

Nu heb ik voor de achterkant al een dbrand skin, alleen wil nu toch maar een screen protector kopen. Ik zit te twijfelen tussen tempered glass en folie, heeft iemand nog een tip?

Verwijderd

bloodlynx schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:35:
Ik heb me s6 nu ongeveer 2 weken ik ben erg tevreden alleen vind ik er wel een erg groot nadeel aanzitten. Het scherm krast erg snel, mogelijk door het erg spiegelend scherm zie je de krasjes in fel licht onder bijvoorbeeld een lamp. Ik ben echt super voorzichtig geweest en heb het toestel alleen tijdelijk in me broekzak gehad en altijd er voor gezorgd dat er geen vuil of scherpe dingen er bij zaten. Echter komen er nog steeds krasjes bij :@. Ik heb jaren me mobieltjes gebruikt zonder een screen protector nodig te hebben en nu ben ik extra voorzichtig en heb ik binnen no time zitten er minsten 6 krasjes op. Nu kan je er natuurlijk niks mee qua garantie... Hebben meer mensen hier last van?

Nu heb ik voor de achterkant al een dbrand skin, alleen wil nu toch maar een screen protector kopen. Ik zit te twijfelen tussen tempered glass en folie, heeft iemand nog een tip?
Bij mij krast het toestel ook, ondanks dat ik er zeer zuinig op ben. Meer info over screen protectors vind je in [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

En 'me' mobieltjes kan echt niet

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:46:
[...]

Bij mij krast het toestel ook, ondanks dat ik er zeer zuinig op ben. Meer info over screen protectors vind je in [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Thx!

En gefixed :+

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12 04:42
Ik had dit bericht ook in al in accesoires geplaatst maar dacht plaats hem hier ook even

Goedenavond

Ik heb 3 weken geleden een samsung galaxy edge ontvangen en hierbij de clearview cover besteld. Ik heb gelijk ook een screenprotector besteld welke gisteren binnen kwam. Nou heb ik dus net het scherm goed schoongemaakt en ben ik geschrokken van de beschadigingen op m'n scherm. Nou had ik gelezen dat ik m'n scherm kosteloos door Samsung kon laten vervangen. Word hiermee een samsung store bedoeld die alleen Samsung levert? Of zijn ook Samsung winkels zoals er ook Apple stores zijn? want als ik op samsung.com naar een winkel zoek kom ik er heel wat tegen. En ook een aantal die helemaal niet in telefoons doen. Wie kan me hier wat meer informatie over geven?

[ Voor 5% gewijzigd door mike30 op 07-10-2015 03:03 ]

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 13:02
Ook ik ben een S6 edge bezitter sinds deze week!
Ik lees hier velen die enthousiast zijn over Package Disabler Pro. Moet je telefoon geroot zijn om dit te kunnen gebruiken?
Nu zag ik dat deze app geld kost; dit heb ik er wel voor over, maar ik heb problemen met de betaalmethode gezien ik geen creditcard heb (en dit vereist lijkt te zijn?).
Gisteravond snel een PayPal account aangemaakt, maar ook als ik deze gebruik om mee in te loggen blijft ie zeuren om creditcardgegevens.
Een andere mogelijkheid is om een soort prepaidkaartje te kopen, maar dat kost me direct weer 15 euro terwijl de app zelf maar 2 euro kost en dit dus beetje onnodig is.

Iemand tips of ideeën hoe ik deze app toch kan bemachtigen?

En ik las tevens dat ik via Ram manager apps kan laten stoppen na een paar minuten.
Ik zie wel de mogelijkheid om ze direct te stoppen, maar waar / hoe kan ik precies instellen dat deze bijv. na 10 min mogen closen?

Iemand nog andere tips voor me om die trage Touchwizz enigszins schoon te houden, zonder veel apps te installeren?

Verwijderd

Een custom rom installeren ;)
Jasikevicius3 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:01:

En ik las tevens dat ik via Ram manager apps kan laten stoppen na een paar minuten.
Ik zie wel de mogelijkheid om ze direct te stoppen, maar waar / hoe kan ik precies instellen dat deze bijv. na 10 min mogen closen?

Iemand nog andere tips voor me om die trage Touchwizz enigszins schoon te houden, zonder veel apps te installeren?
Via smart manager naar RAM gaan. Dan Apps beheren.

Voor de rest de apps die je niet gebruikt uitschakelen via applicatie beheer.

Of zoals XeNeRgY al zegt. Een custom rom installeren. De beste optie die er is.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 07-10-2015 08:05 ]

• Jasikevicius3
Garret1410 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:04:
[...]

Via smart manager naar RAM gaan. Dan Apps beheren.

Voor de rest de apps die je niet gebruikt uitschakelen via applicatie beheer.

Of zoals XeNeRgY al zegt. Een custom rom installeren. De beste optie die er is.
Als ik hier kijk zie ik een lap tekst, zonder de mogelijkheid om hier iets aan te klikken?
''Verbeter uw apparaatprestaties door ongebruikte apps te verwijderen of...........''

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:46:
[...]

In het begin heb ik er een screen protector op gehad.. Nu loop ik toch al zeker 3 maanden zonder en heb nog niet 1 krasje op de voor- of achterkant...

Ik lees steeds meer over custom roms en heb ook wel eens zin om er een te proberen. Wat is het beste om er eentje uit te zoeken? Op XDA even forums lezen? Of zijn er andere manieren om er achter te komen welke fijn is?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:16:
[...]

In het begin heb ik er een screen protector op gehad.. Nu loop ik toch al zeker 3 maanden zonder en heb nog niet 1 krasje op de voor- of achterkant...

Ik lees steeds meer over custom roms en heb ook wel eens zin om er een te proberen. Wat is het beste om er eentje uit te zoeken? Op XDA even forums lezen? Of zijn er andere manieren om er achter te komen welke fijn is?
In [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's vinu je alle info en links naar XDA. De rom van Edgarf is het meest populair.
Jasikevicius3 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:07:
[...]

Als ik hier kijk zie ik een lap tekst, zonder de mogelijkheid om hier iets aan te klikken?
''Verbeter uw apparaatprestaties door ongebruikte apps te verwijderen of...........''
Dan kies je waarschijnlijk de optie Opslag. Als je Ram kiest dan zie je alle processen weergegeven en een tab blad Apps beheren.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jasikevicius3 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:01:
Ook ik ben een S6 edge bezitter sinds deze week!
Ik lees hier velen die enthousiast zijn over Package Disabler Pro. Moet je telefoon geroot zijn om dit te kunnen gebruiken?
Nu zag ik dat deze app geld kost; dit heb ik er wel voor over, maar ik heb problemen met de betaalmethode gezien ik geen creditcard heb (en dit vereist lijkt te zijn?).
Gisteravond snel een PayPal account aangemaakt, maar ook als ik deze gebruik om mee in te loggen blijft ie zeuren om creditcardgegevens.
Een andere mogelijkheid is om een soort prepaidkaartje te kopen, maar dat kost me direct weer 15 euro terwijl de app zelf maar 2 euro kost en dit dus beetje onnodig is.

Iemand tips of ideeën hoe ik deze app toch kan bemachtigen?

Voor die app: Ik weet niet welke provider je hebt? Maar met veel providers kan je betalen met je telefoonrekening. Bij Paypal, heb je daar ook een rekeningnummer aan gekoppeld, en die geverifieerd? Pas dan kan je PayPal gebruiken. Gaat meestal een paar dagen overheen om een rekening te verifiëren en te koppelen.

Je kan eventueel een launcher installeren zoals Nova Launcher.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-12 01:13
2 dagen redelijk makkelijk uitgehouden met de telefoon maar die lollipop battery drain is echt dramatisch.
Scherm staat ver onderin de lijst. (4%) terwijl Whatsapp en Google services 20+% zijn.

Album:
http://imgur.com/a/RaGr6

Hopelijk komt 6.0 snel uit anders nadenken over root o.i.d. maar liever blijf ik daar vanaf.

• Erik1805
  • Nu online
Ik heb inderdaad hetzelfde. Batterij drain is dramatisch. Als ik de telefoon nachts wegleg kan het zomaar zijn dat ie de volgende ochtend leeg is. Meestal verlies ik rond de 18% in de avond, wat nog teveel is.

Ik gebruik package disabler pro en verder geen bijzonderheden. Bluetooth wel aan ivm Pebble. Hoop inderdaad dat Android 6.0 dit oplost.

Ga vanavond toch maar rooten en een custom rom installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 07-10-2015 15:12 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Sinds de afgelopen week doet mijn telefoon (Samsung Galaxy S6 edge) heel raar. Batterij ging in eens heel rap leeg, sneller dan normaal. Ook was hij veel trager dan normaal. Ook kon ik in mijn contacten geen handeling meer verrichten. Met geluk kon ik nog bellen via het log bestand voordat de contacten app crashte.

Nu ben ik gaan kijken en is gebleken dat ik uit het niets 20K dubbele contacten heb gekregen. Ben deze nu aan het verwijderen met Duplicate Contacts. Was even benieuwd of iemand anders hier ditzelfde heeft meegemaakt en mij misschien kan uitleggen hoe dit komt en hoe ik zoiets kan voorkomen.

PSN: Eczeem

Standby is inderdaad niet heel geweldig, op airplane mode is het een heel plat streepje :+

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:51
Vandaag ook ineens een batterijdrain als een malle. Play Services staat bovenaan :(

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Richh schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:59:
[...]

Het hele idee van RAM is dat het lekker vol zit. Hoe meer apps er in je geheugen zitten, hoe sneller die apps weer opnieuw openen en dus hoe sneller het toestel aanvoelt: het hoeft geen apps opnieuw te laden. Het is dus ten eerste hoe dan ook altijd af te raden om je RAM te legen, dat zou met een goede garbage collector sowieso niet nodig moeten zijn.

Verder is het simpelweg achterlijk dat het toestel op stock idle meer dan 2GB RAM in gebruik heeft van de 3GB. Mijn Nexus 5 (die overigens in sommige gevallen nog altijd 'snappier' voelt dan mijn SGS6) gebruikte idle maar zo'n 500MB van de 2GB. Ondanks dat ik zware multitasker ben (en performance verschil merk tov de 1,5 jaar oudere (!) Nexus 5) kreeg ik die 1,5GB aan appruimte nooit vol op de Nexus 5, terwijl het RAM management van de SGS6 constant apps aan het sluiten is en chrome-tabs opnieuw laadt.

Ja, het toestel blijft snel als je het niet volplempt. Het is een retesnelle telefoon als je de hele dag tussen Whatsapp en Spotify rouleert. De SGS6 laadt Android apps ontzettend snel.
Maar wil je zoals ik van Chrometab 1 naar Whatsapp naar Spotify naar Chrometab 2 naar Whatsapp naar Gmail naar Hangouts naar Snapchat en alles nog een keer, dan gaat een SGS6 alle apps opnieuw laden, warm worden en misschien zelfs lag vertonen, terwijl een Nexus 5 dit zonder problemen doet.
Ik heb geen problemen met mijn S6 die blijft snel aanvoelen en ik zet hem minstens 2 keer in de 24 u weleens uit/aan.
Het enige minpuntje is de navigatie app Sygic. Als die aanstaat met de dashcam aan wordt het toestel behoorlijk warm. Moet ik toch echt een quickcharge adapter erop hebben anders is de accu in notime leeg

Verwijderd

Volgens mij loopt er een app te klooien dan want ik had maandag en vandaag ook een dikke battery drain. Toestel helemaal leeg om 18:00 terwijl ik er normaal makkelijk 2 dagen mee doe. Toestel was ook erg warm en dat werd alleen opgelost na een reboot. Maandag leek bij mij LinkedIn de boosdoener maar die heb ik vandaag niet gebruikt. Draai een custom rom die het uitstekend doet, de afgelopen 6 weken geen enkel probleem gehad en nu ineens problemen.
Dooiedibbes schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:51:
Sinds de afgelopen week doet mijn telefoon (Samsung Galaxy S6 edge) heel raar. Batterij ging in eens heel rap leeg, sneller dan normaal. Ook was hij veel trager dan normaal. Ook kon ik in mijn contacten geen handeling meer verrichten. Met geluk kon ik nog bellen via het log bestand voordat de contacten app crashte.

Nu ben ik gaan kijken en is gebleken dat ik uit het niets 20K dubbele contacten heb gekregen. Ben deze nu aan het verwijderen met Duplicate Contacts. Was even benieuwd of iemand anders hier ditzelfde heeft meegemaakt en mij misschien kan uitleggen hoe dit komt en hoe ik zoiets kan voorkomen.
Hmm, volgens mij heb ik hetzelfde probleem zie ik nu. Ik heb van alle contacts 1 vermelding maar zodra ik naar een specifiek contact zoek (bijvoorbeeld: Thomas) dan krijg ik 241x dezelfde Thomas onder elkaar. Dit lijkt bij iedere naam voor te komen, al verschilt het aantal vermeldingen wel (81, 78, 137 etc.). Mijn S6 was maandag ook enorm traag, haperde continu en was zeer warm+snel leeg.

Edit: Alle dubbele vermeldingen zijn allen van LinkedIn.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 22:23 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:10
Ik heb sinds deze week ook een S6 i.v.m. het overlijden van mijn S4 en ben er erg tevreden over!

Een 2-tal puntjes

- Die vingerafdrukreader werkt echt ruk, heb hem nu een keer of 5 ingeregeld, maar ik krijg hem 9 van de 10 keer niet unlocked. Is dit een bekend iets :?

- Ik heb er zo'n standaard "Samsung S View Cover Black Galaxy S6" hoesje bij. Ook heb ik een wireless charger (had ik nog van mijn S4), maar met hoesje gaat dit niet fijn (aan/uit/aan/uit met alle geluidseffecten).

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 08-10-2015 10:21 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

LinkedIn begon bij mij ook absurd veel batterij te verbruiken, direct verwijderd. Nu makkelijk 24 uur bij normaal gebruik.

• mike30
bloodlynx schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:35:
Ik heb me s6 nu ongeveer 2 weken ik ben erg tevreden alleen vind ik er wel een erg groot nadeel aanzitten. Het scherm krast erg snel, mogelijk door het erg spiegelend scherm zie je de krasjes in fel licht onder bijvoorbeeld een lamp. Ik ben echt super voorzichtig geweest en heb het toestel alleen tijdelijk in me broekzak gehad en altijd er voor gezorgd dat er geen vuil of scherpe dingen er bij zaten. Echter komen er nog steeds krasjes bij :@. Ik heb jaren mijn smartphones gebruikt zonder een screen protector nodig te hebben en nu ben ik extra voorzichtig en heb ik binnen no time zitten er minsten 6 krasjes op. Nu kan je er natuurlijk niks mee qua garantie... Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb hetzelfde maar dan met de clearview cover er bij. Weet niet of het krassen uberhaupt een bekend issue is bij de s6 serie maar toen ik de woorden edge en clearviewcover bij dynalogic zei werd gelijk gezegd dat het scherm onder garantie werd vervangen. Ik heb 1 1/2 jaar een s4 en 1 jaar een note 3 in m'n zak gehad en daar zaten wel geteld 3 krasjes op de toestellen gecombineerd. Dus vind het wel bar slecht dat het glas van de s6 zo snel krast.

• mike30
Grolsch schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:20:
Ik heb sinds deze week ook een S6 i.v.m. het overlijden van mijn S4 en ben er erg tevreden over!

Een 2-tal puntjes

- Die vingerafdrukreader werkt echt ruk, heb hem nu een keer of 5 ingeregeld, maar ik krijg hem 9 van de 10 keer niet unlocked. Is dit een bekend iets :?

- Ik heb er zo'n standaard "Samsung S View Cover Black Galaxy S6" hoesje bij. Ook heb ik een wireless charger (had ik nog van mijn S4), maar met hoesje gaat dit niet fijn (aan/uit/aan/uit met alle geluidseffecten).
De vingerafdrukreader is echt ruk. M'n oom heeft een 6s met ook zo'n ding en even mijn vingerafdruk ingeleerd maar dat werkt vele malen beter. Je moet je vinger echt precies erop leggen anders werkt het niet. Ik heb m'n duim en 3 vingers ingeleerd. Maar het werkt verre van optimaal.

Ik heb ook een cover alleen de complete dus clearview cover voor en achter. Ik heb hier zo'n charging pad van aliexpress liggen en die werkt gelijk met de cover er omheen. Misschien dat die van jou net niet genoeg contact maakt om goed te werken maar over het algemeen hoort het prima te werken.

• Erik1805
  • Nu online
Geen enkel probleem met de vingerafdrukscanner. Werkt perfect. Zit wel op stock rom en niet geroot

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Ik gebruik mijn duim en het is mijn opgevallen dat ik meer met het bovenste gedeelte van mijn duim op de homebutton moet houden, terwijl ik mijn hele film heb laten scannen. Verder werkt de vingerscanner prima.
mike30 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

De vingerafdrukreader is echt ruk. M'n oom heeft een 6s met ook zo'n ding en even mijn vingerafdruk ingeleerd maar dat werkt vele malen beter. Je moet je vinger echt precies erop leggen anders werkt het niet. Ik heb m'n duim en 3 vingers ingeleerd. Maar het werkt verre van optimaal.

Ik heb ook een cover alleen de complete dus clearview cover voor en achter. Ik heb hier zo'n charging pad van aliexpress liggen en die werkt gelijk met de cover er omheen. Misschien dat die van jou net niet genoeg contact maakt om goed te werken maar over het algemeen hoort het prima te werken.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 07:20
Geen probleem met vingerafdrukreader hier. Werkt perfect. (stock rom, geen root).

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 18:06
tijdens het registreren van een vinger moet je hem in verschillende houdingen houden, dus verticaal, horizontaal, hoe je de tel vasthoud, beetje scheef. misschien zelfs dit 2x doen en dan werkt het echt prima.

ik wilde net ook een vraag stellen over draadloos laden want dat werkt meer niet dan wel. ik heb het idee dat hij maar op 1 punt werkt, precies in het midden. ligt die dat niet, dan gaat hij elke keer stoppen/laden/stoppen/laden met *ploink* geluiden en het scherm dat aangaat. lekker savonds als je net in bed ligt.

MAAR ik heb een third party lader, hebben mensen dit met de officiële Samsung lader ook?

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vingerafdrukscanner werkt hier ook wel goed. Echter één situatie gehad waarbij dat pokkeding het niet deed. Na drie of vier keer scannen moest ik mijn backup-wachtwoord invoeren. Deze was ik uiteraard vergeten met het resultaat dat ik van 13.30 tot 21.00 niet op mijn telefoon kon (was niet thuis + geen beschikking over een pc of telefoon).
Kappade schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:13:
tijdens het registreren van een vinger moet je hem in verschillende houdingen houden, dus verticaal, horizontaal, hoe je de tel vasthoud, beetje scheef. misschien zelfs dit 2x doen en dan werkt het echt prima.

ik wilde net ook een vraag stellen over draadloos laden want dat werkt meer niet dan wel. ik heb het idee dat hij maar op 1 punt werkt, precies in het midden. ligt die dat niet, dan gaat hij elke keer stoppen/laden/stoppen/laden met *ploink* geluiden en het scherm dat aangaat. lekker savonds als je net in bed ligt.

MAAR ik heb een third party lader, hebben mensen dit met de officiële Samsung lader ook?
Ik gebruik af en toe een Samsung Wireless Charging Pad, maar heb het idee dat dit goed werkt als het toestel er op ligt. Ik heb niet het idee dat ik het toestel er op een bepaalde manier op moet leggen, voordat het laden werkt.

Kan misschien liggen aan het ontwerp van de lader die je gebruikt?

[ Voor 60% gewijzigd door dennisk. op 08-10-2015 11:15 ]

Reviews

Kappade schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:13:

Ik kan melden dat ik met mijn S6 hetzelfde had, zowel met de officiele Samsung wireless lader als een van Belkin. Voor beide geldt dat er een sweet-spot is, en als je er teveel vanaf wijkt dan wordt er niet opgeladen. De Samsung was hierin zeker gevoeliger dan de Belkin.

Verder kan ook nog melden dat ik nu met mijn Note 5 en de Samsung FAST wireless charger dit euvel niet heb. Wellicht heeft Samsung dit nu beter voor elkaar. Dat ter extra info...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 08-10-2015 11:24 ]

• mike30
papegaai01 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:57:
Geen enkel probleem met de vingerafdrukscanner. Werkt perfect. Zit wel op stock rom en niet geroot
Ik zit ook helemaal stock. Heb het toestel 3 weken in m'n bezit. Heb m'n vinger ook schuin en zo ingeleerd maar het werkt niet lekker of zo. Zal de afdruk eens verwijderen zodra m'n toestel terug is van scherm reparatie.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Ik merkte dat na de laatste update van Samsung het een stuk beter werkt (heb de s6 pas dus jullie hebben die update al langer misschien).

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 18:06
dafmay schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:15:
[...]

Ik kan melden dat ik met mijn S6 hetzelfde had, zowel met de officiele Samsung wireless lader als een van Belkin. Voor beide geldt dat er een sweet-spot is, en als je er teveel vanaf wijkt dan wordt er niet opgeladen. De Samsung was hierin zeker gevoeliger dan de Belkin.

Verder kan ook nog melden dat ik nu met mijn Note 5 en de Samsung FAST wireless charger dit euvel niet heb. Wellicht heeft Samsung dit nu beter voor elkaar. Dat ter extra info...
thnx. ik heb het gevoel dat die sweetspot alleen een cm groot is ofzo. even makkelijk wegleggen op de charging pad is er simpelweg niet bij. moet er bijna met een meetlint naast zitten om precies het midden te pakken. eindig vaak uit frustratie gewoon aan de kabel.
Kappade schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

thnx. ik heb het gevoel dat die sweetspot alleen een cm groot is ofzo. even makkelijk wegleggen op de charging pad is er simpelweg niet bij. moet er bijna met een meetlint naast zitten om precies het midden te pakken. eindig vaak uit frustratie gewoon aan de kabel.
Klopt...ik had exact hetzelfde met beide laders, maar vooral met die van Samsung. Daarbij komt dat de bovenkant van de Samsung lader extreem glad is en de S6 ook...tja reken maar uit wat hiervan het resultaat is ;) Een veelgehoorde klacht. Nee, dat heeft Samsung zeker niet handig gedaan met de initiele wireless charger.

Maar zoals gezegd, de nieuwe fast wireless charger heeft beide problemen niet meer. De lader is ook al iets kleiner van formaat, en waarschijnlijk mede daarom is ie niet meer zo afhankelijk van een sweetspot. De bovenkant is lekker stroef dus de telefoon ligt (staat?) als een huis. De nieuwe fast wireless charger kun je ook gewoon gebruiken voor de S6. Misschien een overweging waard...

(Ik heb 'm bij Bol.com gekocht voor eur 49)

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 08-10-2015 12:56 ]

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-12 01:13
Nog even een vraagje over de S6, je hebt een functie (niet storen) ik heb daar ingesteld.

Nu inschakelen : AAN
Uitzonderingen toestaan: Alarmen, Oproepen
Uitzonderingen oproepen en/of berichten van: Alles

Alarm blijft werken geluid gaat gewoon aan maar bij een oproep blijft het stil (geen ringtone)
Heeft iemand toevallig hetzelfde?

Mijn doel: alles op stil behalve alarmen en oproepen.

EDIT: geluid moet dus aanstaan om omroepen wel weer te laten horen.
Dat is niet helemaal wat ik wil want ik wil me telefoon dus echt op silent mode hebben met uitzondering van alarmen en telefoontjes, wellicht een app die dit regelt?

Mijn vorige telefoon (Oneplus One) had een mooie prioriteitsinstelling die dit netjes kon instellen.

[ Voor 30% gewijzigd door xeoMe op 08-10-2015 14:09 ]

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-12 10:24
xeoMe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:02:
Nog even een vraagje over de S6, je hebt een functie (niet storen) ik heb daar ingesteld.

Nu inschakelen : AAN
Uitzonderingen toestaan: Alarmen, Oproepen
Uitzonderingen oproepen en/of berichten van: Alles

Alarm blijft werken geluid gaat gewoon aan maar bij een oproep blijft het stil (geen ringtone)
Heeft iemand toevallig hetzelfde?

Mijn doel: alles op stil behalve alarmen en oproepen.

EDIT: geluid moet dus aanstaan om omroepen wel weer te laten horen.
Dat is niet helemaal wat ik wil want ik wil me telefoon dus echt op silent mode hebben met uitzondering van alarmen en telefoontjes, wellicht een app die dit regelt?

Mijn vorige telefoon (Oneplus One) had een mooie prioriteitsinstelling die dit netjes kon instellen.
Als je iets verder naar onderen kijkt in het lijstje bij de schuifjes waar je Arlarmen en Oproepen toestaat kun je kiezen wie je mogen bellen. In mijn geval Alleen favoriete contacten. Je kunt hier ook kiezen voor alles of Alleen contacten.

• Jasikevicius3
Als ik het scherm omlaag trek en al die icoontjes zie, kan ik het icoontje ''Niet storen'' aanvinken.
Ik neem aan dat dit betekent dat alle oproepen, alarmen, smsjes, etc. geen geluid noch trilling maken?
Wat is dan eigenlijk het verschil met of ik het icoontje van Melodie/Trillen/Stil op Stil zet?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Is het btw ook mogelijk om een factory reset te doen, zonder de cache (met name foto's ed) te wissen?

Mijn telefoon is de laatste 2 dagen al 3x spontaan gereset. De laatste tijd heb ik veel "geklooid" met de telefoon, dus even flink de bezem erdoor lijkt me wel gepast :)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

mike30 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:22:
[...]

Ik zit ook helemaal stock. Heb het toestel 3 weken in m'n bezit. Heb m'n vinger ook schuin en zo ingeleerd maar het werkt niet lekker of zo. Zal de afdruk eens verwijderen zodra m'n toestel terug is van scherm reparatie.
De lezer even poetsen kan ook helpen als de vinger niet meer werkt.

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-12 08:31
Gisteren de nieuwste (Franse) (XEF) firmware geflasht, toestel lijkt allemaal net wat soepeler te lopen, wat aanpassingen aan het batterij management, maar het belangrijkste denk ik is dat de stagefraigt bug gepatcht is.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
Raymond schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:22:
Is het btw ook mogelijk om een factory reset te doen, zonder de cache (met name foto's ed) te wissen?
Voor foto's gebruik ik OneDrive: die synchroniseert de gemaakte foto's automatisch naar m'n onedrive, zodat ik ze na een tijdje op mn telefoon kan opruimen. Ook bij een crash of diefstal ben je dus geen foto's kwijt.
Dropbox kan dit ook en waarschijnlijk de overige soortgelijke apps ook wel. Voordeel van OneDrive is dat je er (volgens mij) 40GB opslagruimte bij krijgt.

Toch ben je na een factory reset ook al je app-settings kwijt. Sommigen hier vinden dat geen probleem, maar zelf merk ik toch dat ik zelfs weken later nog tegen dingetjes aanloop die nog steeds niet helemaal goed gaan. Vind ik persoonlijk behoorlijk irritant. ... maar 3x per dag een reboot is dat ook :-s

• 13art

13art

Moderator Mobile
kwaazaar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:15:
[...]
Voordeel van OneDrive is dat je er (volgens mij) 40GB opslagruimte bij krijgt.
Als je google foto's gebruikt en dan kiest voor een upload van de foto's in originele grote, krijg je onbeperkte opslagruimte. Maar goed met 40GB kom je natuurlijk ook al een heel eind.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Mijn foto's gaan inderdaad naar ondedrive. Met die actie van Samsung krijg je er 100GB bij, voorlopig genoeg :)

Voor mij gaat het erom dat ik niet de foto's wil terugzetten naar de telefoon, na een reset. Dan wordt de tijdstempel aangepast, waardoor alles door elkaar komt te staan. Maar dat is een probleem waar ik continu tegenaanloop. Misschien moet ik daar maar eens iets anders op gaan verzinnen. Of mezelf gaan aanwennen om niet langer de ingebouwde gallery te gebruiken, maar quickpic, die daar wat beter mee omgaat :)

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-12 17:03

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

l3art schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:47:
[...]

Als je google foto's gebruikt en dan kiest voor een upload van de foto's in originele grote, krijg je onbeperkte opslagruimte. Maar goed met 40GB kom je natuurlijk ook al een heel eind.
Het is andersom bij Google Photos.

Foto's in originele grootte opslaan gaat af van je quota.
Foto's in hoge kwaliteit opslaan is onbeperkt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Atratus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Het is andersom bij Google Photos.

Foto's in originele grootte opslaan gaat af van je quota.
Foto's in hoge kwaliteit opslaan is onbeperkt.
Je hebt gelijk inderdaad.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-12 23:00
heb de s6 nu een week en ben er erg content mee, er is alleen een dingetje waar ik me wel aan stoor:

Als ik op t lockscreen de preview van een bericht wil lezen door het naar beneden te 'swipen' , kan ik hierna het scherm niet meer unlocken en moet eerst de 'back'-toets worden ingedrukt. Erg irritant! of doe ik het soms verkeerd?
En waarom kan je geen pincode of patroon gebruiken als backup paswoord wanneer je unlocked met je fingerprint? Rare keuze..

[ Voor 17% gewijzigd door Fonzerelli op 09-10-2015 15:48 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:51
jip_86 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:20:
Vandaag ook ineens een batterijdrain als een malle. Play Services staat bovenaan :(
Hmm, batterij lijkt zich weer enigszins normaal te gedragen als ik Google Play: TwoDots – Android Apps on Google Play weg gooi.

[ Voor 30% gewijzigd door jip_86 op 09-10-2015 16:22 ]

Accu gebruik is op het moment veel beter :Y

Accu is dus meer gewend maar ik heb wel een drain vandaag die binnen een uur of drie van 97% > 80% is gegaan in standby:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/2015-10-09%2009.15.47.png
Android OS is de boosdoener in combinatie met Email.

Verwijderd

Is er een optie om de volume knop meer stappen te geven? Of kan dat alleen maar als je 'm root? Zou het volume ook graag ietsjes boosten, met klassieke muziek komt hij volume te kort.
Kan alleen maar met root geloof ik ;)
Fonzerelli schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:34:
heb de s6 nu een week en ben er erg content mee, er is alleen een dingetje waar ik me wel aan stoor:

Als ik op t lockscreen de preview van een bericht wil lezen door het naar beneden te 'swipen' , kan ik hierna het scherm niet meer unlocken en moet eerst de 'back'-toets worden ingedrukt. Erg irritant! of doe ik het soms verkeerd?
En waarom kan je geen pincode of patroon gebruiken als backup paswoord wanneer je unlocked met je fingerprint? Rare keuze..
Ik kan gewoon swipen om te unlocken of gebruik je een andere manier.

Wat betreft dat backup wachtwoord, ja dat vind ik ook wel jammer dat er geen mogelijkheid is voor een pincode. Zal wel met veiligheid te maken hebben.

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-12 23:00
Garret1410 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:45:
[...]

Ik kan gewoon swipen om te unlocken of gebruik je een andere manier.

Wat betreft dat backup wachtwoord, ja dat vind ik ook wel jammer dat er geen mogelijkheid is voor een pincode. Zal wel met veiligheid te maken hebben.
Wanneer ik de preview-versie van een bericht naar beneden trek/swipe kom ik in een ''ander'' scherm.
De klok verdwijnt en de berichten komen helemaal bovenaan te staan. Vanaf dat moment kan ik het locksreen niet meer unlocken. In dat scherm kan ik alleen alle berichten tegelijk wissen.
Hierna moet ik op de back-toets drukken om in het eerste scherm te komen om te kunnen unlocken.
Heb jij dit niet?

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 20:15
GekkeGerrit83 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 06:06:
Gisteren de nieuwste (Franse) (XEF) firmware geflasht, toestel lijkt allemaal net wat soepeler te lopen, wat aanpassingen aan het batterij management, maar het belangrijkste denk ik is dat de stagefraigt bug gepatcht is.
Heeft iemand een mirror ofzo staan van de update. Want via sammobile duurt dat wat te lang..

EDIT: Ben via Samfirm aant downloaden

[ Voor 4% gewijzigd door Tomskii5 op 09-10-2015 21:53 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Fonzerelli schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:55:
[...]

Wanneer ik de preview-versie van een bericht naar beneden trek/swipe kom ik in een ''ander'' scherm.
De klok verdwijnt en de berichten komen helemaal bovenaan te staan. Vanaf dat moment kan ik het locksreen niet meer unlocken. In dat scherm kan ik alleen alle berichten tegelijk wissen.
Hierna moet ik op de back-toets drukken om in het eerste scherm te komen om te kunnen unlocken.
Heb jij dit niet?
Ja dit heb ik ook alleen gebruikt ik niet de terug knop.

Als ik het bericht direct wil lezen dan druk ik op het bericht en kan dan gewoon unlocken.

Wil ik het bericht niet lezen maar gewoon naar het home screen, dan klap ik het bericht weer in dmv swipe en unlock dan.

In het laatste geval is het inderdaad een extra handeling.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 20:15
Algemene eerste indruk na flash via ODIN, alles voelt wat sneller (snappier zeggen ze in 't Engels aan). Batterijgebruik zal ik pas over enkele dagen vermoedelijk echt een mening over kunnen vormen. Maar ik ben atm tevreden.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Tomskii5 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:48:
Algemene eerste indruk na flash via ODIN, alles voelt wat sneller (snappier zeggen ze in 't Engels aan). Batterijgebruik zal ik pas over enkele dagen vermoedelijk echt een mening over kunnen vormen. Maar ik ben atm tevreden.
Ik lees ook dat het Stagefright lek gepatched is en er zouden wat optimalisaties doorgevoerd zijn wat betreft accuduur en prestaties.

Ik draai de Xtresolite rom dus moet nog even wachten.

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:36
GekkeGerrit83 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 06:06:
Idd. stagefright geeft geen vulnerabilities meer aan.

Deze morgen geflashed, morgen ochtend of deze avond eens mijn bevindingen posten.

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:17
Gisteren voor mijn vriendin een Galaxy S6 gefixt nadat ze klaar was met haar iPhone 4 en Apple in het algemeen. Ik heb voor haar de telefoon ingesteld en alles werkte. Ik ben weggegaan en alles bleef werken, totdat ze uit huis ging en even geen WiFi verbinding meer had. Toen ze opnieuw verbinding maakte met het netwerk, werkte het internet niet meer. Ze heeft top verbinding en signaal, maar het internet doet het niet. Whatsapp verstuurt niks en op internet krijgt ze de DNS Lookup failed foutmelding. Inmiddels zit ik op twee uur reizen ergens anders en kan ik er niet even langs gaan, maar haar nieuwe abonnement met internet (wat ze nu nog niet heeft) gaat ook pas over een maand in. Op dit moment kan ze dus niks, want geen wifi en geen 3G.

Ik heb haar al veel laten proberen; statisch IP en DNS instellen op haar telefoon, verschillende DNS servers, wat in de router laten wijzigen (WPA/WPA2 beveiliging) e.d., niks werkte. Zelfs een factory reset heeft niets verandert, maar alle instellingen zijn nu wel weg. :') Opvallend is dat toen ik er gisteren was ik hetzelfde probleem had met mijn telefoon (Xperia Z1 Compact met Android 5.0.2). Andere apparaten in het huis hebben geen probleem met het internet, wat voornamelijk Apple apparaten zijn. Ik krijg dus de indruk dat het aan Android ligt, maar ik kan er geen vinger op leggen. Ik wil de telefoon niet meteen laten retourneren want ze was helemaal in haar nopjes met het ding. Ik heb al veel gegoogled en kwam erachter dat er met name internationaal (VS) soortgelijke problemen zijn met de Samsung Galaxy, maar in Nederland kom ik het nog niet veel tegen.

Heeft iemand toevallig enige ervaring of enig idee?

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 22:56
Wat is jullie on screen time? Ik kom niet hoger uit dan iets van 3 uurtjes en dan doe ik geen spelletjes, alleen maar beetje facebook, browsen en muziek luisteren.

Dit is al vanaf het begin. Terug gaan naar de Samsung winkel?

Samsung Galaxy S6 32GB

[ Voor 6% gewijzigd door youri_ajax op 10-10-2015 12:43 ]

3 à 4 uur SOT max en dan 1 dag gebruik :)
Dit heeft ook te maken met Vodafone want hun bereik hier is niet zo heel optimaal waardoor veel zoeken aan de orde is.

• youri_ajax
Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:55:
3 à 4 uur SOT max en dan 1 dag gebruik :)
Dit heeft ook te maken met Vodafone want hun bereik hier is niet zo heel optimaal waardoor veel zoeken aan de orde is.
Ik heb Tele2, weet niet of Tele2 daar iets mee te doen heeft dan..

Hoe kan het dat er maar 3 a 4 uur on screen time gehaald kan worden, en bij testen (van Tweakers) zelf ong 7 uur (browsing) gehaald word?
Wifi gebruik denk ik, ik haal wel 6 uur SOT als ik deze constant gebruik hoor maar daarna is de accu ook gewoon leeg (10/15%) daarnaast is de max duur dan korter dan dat ik 24/25 uur gebruik maak van dezelfde accu lading en dan 4 uur SOT haal.

• youri_ajax
Mrjraider schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:58:
Wifi gebruik denk ik, ik haal wel 6 uur SOT als ik deze constant gebruik hoor maar daarna is de accu ook gewoon leeg (10/15%) daarnaast is de max duur dan korter dan dat ik 24/25 uur gebruik maak van dezelfde accu lading en dan 4 uur SOT haal.
Oke dus op WiFi kan ik er vanuit gaan dat ik meer dan 4 moet kunnen halen?
/Ik bedoel daar mee dat Tweakers de telefoon enkele uren achtereenvolgens heeft laten werken. In dat geval de browser test door middel van wifi (niet zeker, heb de review niet gelezen). Daarom haalt de S6 die 6 uur Screen on time. Als je de telefoon gedurende de dag gebruikt dan zal de accu afnemen terwijl de Screen on time laag is

Uit eindelijk doe je langer met je toestel: +12 uur met een kortere screen on time +/- 3/4 uur. In plaats van +8 uur met een screen on van 7 uur ;)

Even de review goed lezen denk ik, dan kom je bij een helder antwoord.

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-11 20:41
Kan iemand mij vertellen of er nogsteeds een memory management issue is op de s6? Ik twijfel tussen de z5 en s6 edge...
Geen last van ;) Multitasken gaat zeer goed en ik heb nog geen plots afgesloten applicaties gehad.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot_2015-10-10-13-15-45.png

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 03:57
De Rabo Wallet voor de S6/S6 Edge is trouwens ook te downloaden vanuit de PlayStore. Eindelijk ook via NFC betalingen doen met je Rabobank rekening :)
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.