• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Cronimet schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:50:
Hier op het werk hebben we enkele Galaxy S5 en S6 toestellen en deze hebben sinds vorige week het probleem dat de mails en apps niet meer gepusht worden ondanks dat alles op automatisch synchroniseren staat. Iemand die hier nog last van heeft?
Heb de S6 nu drie weken. Wat blijkt, synchroniseren gaat 8 dagen goed en vervolgens haalt hij niks meer op van de Exchange server. Enige remedie is wekelijks account verwijderen en weer toevoegen. Wordt heel snel heel vervelend.

Ben nu aan het testen of mijn outlook mail ook na een week vastloopt of dat het aan de exchange server ligt.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12 16:55
Ik ben overgestapt van een iPhone 5 naar een Galaxy s6 edge. Het valt me op dat apps niet direct openen nadat je op de knop drukt. Ik heb gisteren de s6 naast de iPhone 5 gelegd en dit getest. Er is sprake van een kleine maar duidelijke vertraging. Ik vroeg mij af of dit een functie heeft (doubletap?) en of dit verholpen kan worden.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:29

Phntm

Tlingelingeling

michielvz schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:08:
Ik ben overgestapt van een iPhone 5 naar een Galaxy s6 edge. Het valt me op dat apps niet direct openen nadat je op de knop drukt. Ik heb gisteren de s6 naast de iPhone 5 gelegd en dit getest. Er is sprake van een kleine maar duidelijke vertraging. Ik vroeg mij af of dit een functie heeft (doubletap?) en of dit verholpen kan worden.
Net als velen hier geen last van. Zodra ik een app kies, komt het gelijk van beneden naar boven en kan ik het gebruiken. Ik raad aan om je animatie snelheden te versnellen van 1x naar 0.5x. Dit kun je doen in ontwikkelaars stand nadat je de build number meerdere malen hebt aangetikt in toestel-info.
Misschien even opnieuw opstarten. Had er met m'n S5 ook wel eens last van maar met de S6 niet meer.

Een hele kleine vertraging (milliseconden) is volgens mij iets wat alle Android toestellen hebben. Ik ben geen Apple fan maar wat dat betreft reageert iOS altijd heel direct.

Animaties verkleinen lijkt me juist het probleem te vergroten. Er gebeurt dan namelijk een tijdje helemaal niets en dan plotseling is de app opgestart.
Naar mijn idee is het gewoon lag wat allerlei oorzaken kan hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 28-09-2015 08:20 ]

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12 04:42
Ik heb hetzelfde probleem. Maar valt me nu meer op na het lezen van je bericht dus dank daarvoor :)
Op m'n ipad gebeurt alles idd veel sneller. Valt me op dat er standaard ook maar 500 mb geheugen vrij is terwijl op m'n Note 3 er meestal rond de 1000 a 1100 mb vrij was. Hij is snel maar als ik de presentaties op youtube zie lijkt alles 2x zo snel te gaan.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-12 17:41

WCA

Ik haak even aan op dit topic. Ik wil volgende week ergens een GS6 gaan halen. Het enige waar ik me zorgen om maak is de batterijduur. In de ene review wordt gezegd dat 'het allemaal wel meevalt', bij de andere review komt iemand de dag niet door.

Mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen met de batterij van de GS6? Ik zit ongeveer 1u en 40 min per dag in de bus, en dan gebruik ik mijn telefoon als vermaak. Verder staat het scherm veel uit.

Share and Enjoy!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
GreNade schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:36:
Ik haak even aan op dit topic. Ik wil volgende week ergens een GS6 gaan halen. Het enige waar ik me zorgen om maak is de batterijduur. In de ene review wordt gezegd dat 'het allemaal wel meevalt', bij de andere review komt iemand de dag niet door.

Mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen met de batterij van de GS6? Ik zit ongeveer 1u en 40 min per dag in de bus, en dan gebruik ik mijn telefoon als vermaak. Verder staat het scherm veel uit.
Tot nu toe elke dag nog doorgekomen, ik kom van een Nexus 5 en de SGS6 doet het beter.
Regelmatig haal ik 4 uur schermtijd. Zit voornamelijk te whatsappen (met zwarte achtergrond natuurlijk) en te browsen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

GreNade schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:36:

Niet lullig bedoeld maar 50% van dit topic gaat over het batterijverbruik. Als je een paar pagina's van dit topic leest ben je denk ik volledig op de hoogte :)

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12 12:37
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:02:
[...]

Ik heb een paar dingen die ik hierover kan delen:
- ik heb het gevoel dat ik langer met een lading doe als deze "gewoon" is geladen (niet via quick charge of wireless)
- het maakt heel veel uit als je veel applicaties laat autoclosen als je deze niet gebruikt; heeft mijn accutijd ongeveer verdubbeld
- wifi en 4G gebruiken in standby ongeveer evenveel stroom tenzij je veel data gaat downloaden/uploaden, dan gaat 4G harder, is mijn ervaring
- heb het idee dat het scherm relatief veel stroom verbruikt, zelfs als het donker ingesteld staat... batterijpercentage keldert enorm hard met het scherm aan, was bij m'n oude HTC One M8 minder merkbaar
Vind ik vrij knap. Ik haal maar net een dag met de S6 met screentijd van 2,5-3 uur screentijd. Hierbij heb ik met Package Disabler Pro alle onnodige apps uitgeschakeld. Met welke app kan je apps laten autoclosen?

• JDL15
  • Laatst online: 19-12 17:00
Sapstengel schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:00:
[...]

Heb de S6 nu drie weken. Wat blijkt, synchroniseren gaat 8 dagen goed en vervolgens haalt hij niks meer op van de Exchange server. Enige remedie is wekelijks account verwijderen en weer toevoegen. Wordt heel snel heel vervelend.

Ben nu aan het testen of mijn outlook mail ook na een week vastloopt of dat het aan de exchange server ligt.
Ik heb dus precies hetzelfde met Gmail! Heb je al een optie gevonden? Al mijn mail wordt eraf geknikkerd en moet telkens opnieuw worden geladen :(

Verwijderd

3 uur? Ik haal elke dag 5 uur screen on time per dag! Van 's morgens 6 uur tot 's avonds 23 uur. Heb gewoon apps die energie slurpen zoals Facebook, whatsapp, messenger, snapchat, chrome, spotify etc erop staan en gebruik ze veel. schermhelderheid op auto. Heb wel Package disabler pro in gebruik. Ook gebruik ik een donker thema.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

deimos schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:50:
[...]

Vind ik vrij knap. Ik haal maar net een dag met de S6 met screentijd van 2,5-3 uur screentijd. Hierbij heb ik met Package Disabler Pro alle onnodige apps uitgeschakeld. Met welke app kan je apps laten autoclosen?
De S6 heeft een instelling waarmee je apps na 10 minuten etc. inactiviteit vanzelf kan laten sluiten. Staat ergens in dit topic vermeld.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• RigolleM
  • Nu online
Ik heb dus precies hetzelfde met Gmail! Heb je al een optie gevonden? Al mijn mail wordt eraf geknikkerd en moet telkens opnieuw worden geladen :(
Gmail via de native mail app?
Er bestaan 2 native gmail apps: gmail app himself en inbox (ook van Google), voor de rest zijn er tal van mail apps die gmail ondersteunen, nooit zou ik de mail app van Samsung hiervoor gebruiken.

Mijn users lopen regelmatig vast met hun mail via de native Samsung mail app, maar helaas kunnen we niet anders daar we met certificaten op een Exchange server werken die gedistribueerd worden via een MDM server.
Telkens er ééntje vast loopt, gooi ik het account eraf en doe ik een cache en gegevens clean van de mail app en zet er de account er terug op en dan werkt het terug.

Op de S6 zijn er ook problemen met de native mail app als je material design thema's gebruikt. Zet ik de thema terug op standaard dan werkt de mail terug.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

DON PAPA

Tweaker-fan

deimos schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:50:
[...]
Met welke app kan je apps laten autoclosen?
Dit kun je doen via de app Smart Manager (staat standaard al op je S6) dan ga je naar RAM > Apps beheer > en daar aangeven welke apps gesloten kunnen worden als je ze niet gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 29-09-2015 09:57 ]

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

JDL15 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:14:
[...]

Nee, helaas nog geen uitsluitsel. Weet ook niet of ik nog heel lang naar een oplossing ga zoeken. Lees wel meer ontevreden reacties over de standaard Samsung mail app. Zo ook hieronder:
RigolleM schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:34:
[...]

Gmail via de native mail app?
Er bestaan 2 native gmail apps: gmail app himself en inbox (ook van Google), voor de rest zijn er tal van mail apps die gmail ondersteunen, nooit zou ik de mail app van Samsung hiervoor gebruiken.

Mijn users lopen regelmatig vast met hun mail via de native Samsung mail app, maar helaas kunnen we niet anders daar we met certificaten op een Exchange server werken die gedistribueerd worden via een MDM server.
Telkens er ééntje vast loopt, gooi ik het account eraf en doe ik een cache en gegevens clean van de mail app en zet er de account er terug op en dan werkt het terug.

Op de S6 zijn er ook problemen met de native mail app als je material design thema's gebruikt. Zet ik de thema terug op standaard dan werkt de mail terug.
Die native app vertoont bij mij exact hetzelfde en ik heb gewoon het standaard thema erop staan, niks aan gewijzigd. Vrees dat de oorzaak toch echt bij de native mail app ligt.

Iemand een goede suggestie voor een betrouwbare en fijne (3rd party) mail app??

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Sapstengel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:44:
[...]

Die native app vertoont bij mij exact hetzelfde en ik heb gewoon het standaard thema erop staan, niks aan gewijzigd. Vrees dat de oorzaak toch echt bij de native mail app ligt.

Iemand een goede suggestie voor een betrouwbare en fijne (3rd party) mail app??
Cloud Magic Email vond ik een goede 3rd party mail app. Zelf gebruik ik de Gmail app voor oa mijn Hotmail account.

[ Voor 5% gewijzigd door Amboe op 29-09-2015 11:31 ]

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Dank voor de tip, ga hem vanavond eens proberen.

• RigolleM
  • Nu online
Nine - Exchange Outlook Mail is een zeer goede mail app, gebruikte ik als alternatief tot we met certificaten begonnen.

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vraagje, welke kleurstelling gebruikt 'Jonathan Morrison' in deze video, is dit een standaard kleur die ook in NL te krijgen is of iets als een sticker of iets dergelijks. Lijkt me wit maar op de samsung site ben ik niet overtuigd;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/83EOjhv.png
Afkomstig van Youtube

[ Voor 9% gewijzigd door mdrop op 29-09-2015 14:01 ]

• WCA
  • Laatst online: 20-12 17:41

WCA

mdrop schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:00:
Vraagje, welke kleurstelling gebruikt 'Jonathan Morrison' in deze video, is dit een standaard kleur die ook in NL te krijgen is of iets als een sticker of iets dergelijks. Lijkt me wit maar op de samsung site ben ik niet overtuigd;

[afbeelding]
Afkomstig van Youtube
Denk dat het een speciale AT&T versie is, die kleur heb ik in NL nog niet gezien

Share and Enjoy!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:12:
Denk dat het een speciale AT&T versie is, die kleur heb ik in NL nog niet gezien
Ah oke, daar was ik dus al 'bang' voor.

• rippert
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik ben op dit moment heel erg aan twijfelen tussen de edge of de gewone s6.Gezien in abonnements vorm de prijzen nu zowat gelijk zijn is de prijs geen belemmering meer. De edge ziet er heel mooi uit maar wat ik vaker terug lees in de reviews is dat hij niet lekker in de hand ligt.Dit schrikt mij wel een beetje af. Is het nu daadwerkelijk zo erg? Is dit tijdens bellen of het gamen erg storend?

Verwijderd

rippert schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:50:
Ik ben op dit moment heel erg aan twijfelen tussen de edge of de gewone s6.Gezien in abonnements vorm de prijzen nu zowat gelijk zijn is de prijs geen belemmering meer. De edge ziet er heel mooi uit maar wat ik vaker terug lees in de reviews is dat hij niet lekker in de hand ligt.Dit schrikt mij wel een beetje af. Is het nu daadwerkelijk zo erg? Is dit tijdens bellen of het gamen erg storend?
Het enige juiste antwoord is je eigen ervaring. Ga even naar een winkel en voel ze beide, dan heb je voor jezelf de beste indruk wat voor jou fijn is.

• dennisk.
  • Niet online
Wat mijn ervaring betreft:

Geen problemen gehad dat de edge niet lekker in mijn handen ligt. Ik heb overigens niet de normale s6 vast gehad. De egde ziet er wel sick uit, met het afgeronde scherm aan beide kanten, maar de toegevoegde waarde is nihil.

Inderdaad, wat Xenergy zegt, eigen ervaring is het best.

Reviews

• rippert
Oke ben benieuwd of je in de winkel ook wat apps kan testen en zo dan merk ik het vanzelf of hij lekker in de hand ligt.Verder qua hardware zijn ze toch helemaal het zelfde. Was zelf eerst nog aan denken over de iphone 6s maar zie in diverse forums dat bv foto kwaliteit en de schermweergave toch stukken mooier zijn op de samsung.Daarbij is IOS tegenwoordig niet meer echt vernieuwend.

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:00
Heb zelf ook de edge, maar wel met een hoesje er om heen(Spigen neo hybrid), omdat ik hem zelf te glad vond om vast te houden. Heb met hoesje een veel betere grip nu, en ziet er ook nog fantastisch uit.
rippert schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:50:

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 15:35
rippert schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:34:
Oke ben benieuwd of je in de winkel ook wat apps kan testen en zo dan merk ik het vanzelf of hij lekker in de hand ligt.Verder qua hardware zijn ze toch helemaal het zelfde. Was zelf eerst nog aan denken over de iphone 6s maar zie in diverse forums dat bv foto kwaliteit en de schermweergave toch stukken mooier zijn op de samsung.Daarbij is IOS tegenwoordig niet meer echt vernieuwend.
Wat XeNeRgY zegt. Bij de Bel Company/Media Markt/Phone House/Samsung Experience Store hebben ze meestal de telefoon wel werkend ter display liggen. Dan kun je er een beetje mee 'spelen' en wat instellingen proberen.

• rippert
Bedankt voor de tip Loentje die cover lijkt mij inderdaad wel fijn!

• dennisk.
  • Niet online
Zojuist mijn toestel weer in ontvangst mogen nemen na reparatie bij Dynafix!

Reparatie is erg vlot gegaan. Vorige week woensdag is het toestel naar Dynafix gezonden, gisteren is het toestel weer afgeleverd bij het Samsung service center.

Toestel ziet er nog goed uit, geen beschadigingen of iets dergelijks. Zelfs geen lijmresten!

Dynafix had enkel als servicehandeling staan dat de accu was vervangen, maar de monteur van Samsung vermoedde dat er wel meer is gedaan. Het probleem is namelijk opgelost!

Ik heb weer verbinding met het mobiele netwerk en met 4G. Erg tevreden :) (Tot nu toe :P)

Reviews

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 16:15

Flipm0de

geen

Samsung heeft nu de 75E terug actie. Op de site staat bij "geselecteerde winkels". Maar wat zijn deze winkels dan? Ik kan het zo niet vinden?

https://www.samsung.com/n...sung%20promoties%20NL.pdf

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:16:
Samsung heeft nu de 75E terug actie. Op de site staat bij "geselecteerde winkels". Maar wat zijn deze winkels dan? Ik kan het zo niet vinden?

https://www.samsung.com/n...sung%20promoties%20NL.pdf
Je had iets verder moeten klikken; https://api-samsung-promo...20-%20Shop%20NL%20HHP.pdf

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 16:15

Flipm0de

geen

Kut, bedankt! :-)

Hahaha, ik zie dat de winkels die in de lijst staan allemaal rond de 75E duurder zijn ;-)

[ Voor 73% gewijzigd door Flipm0de op 29-09-2015 19:36 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:33:

Hahaha, ik zie dat de winkels die in de lijst staan allemaal rond de 75E duurder zijn ;-)
Je zal ook wel merken dat veel winkels die mee doen aan de actie, deze dan ook adverteren. Providers zijn hier een voorbeeld van.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
jvvv schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16:
Ik heb sinds een paar dagen de update naar 5.1.1 hier maar merk nu dat mijn batterij veel minder lang mee gaat. Na amper een uur zit ik al op 80% zonder veel te doen. Heb wat rondgezicht maar vind niet echt een specifieke fix. Meer mensen hier last van?
Na een aantal resets en meerdere tests bleek dit niet opgelost te geraken. De S6 werd ook heel warm na amper een minuut gebruik (maar koelde terug af in stand-by).

Heb het toestel hier bij Samsung binnengebracht en ze hebben de twee moederborden vervangen. Nu is het probleem opgelost. Of dit nu toeval was of dat de update iets hardwarematig heeft vernield, weet ik niet. Het leek wel een veel vorkomend probleem aangezien de technicus het toestel direct voor reperatie opnam en niet echt onderzocht.

Overigens wel nette service van Samsung hier in Singapore. Telefoon op zaterdagmiddag binnen en al zondagochtend klaar 8)7 8)7

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-12 10:47
Flipm0de schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:33:

Zover ik kon oordelen was dat bij Coolblue niet het geval aangezien ik daar de prijzeN de weken ervoor ook gezien had.

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
PixellBox schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg Dennisk

Verder XeNeRgY en pappaleone bedankt voor het advies. Ik twijfel inderdaad te veel. Deze of volgende week ga ik langs een Samsung Service Centre. Kan het scherm onder garantie vervangen worden, hou ik de telefoon. Wordt het scherm niet vervangen onder garantie is de kans groot dat ik het toestel binnen 14 dagen terug stuur.

Mocht dat voor jullie nog relevant zijn, zal ik een update plaatsen wanneer ik meer weet.
Bij deze een update.

Een en al drama met de Samsung Experience Store in Haarlem.

In totaal 5 en een halve week moeten wachten tot mijn toestel gerepareerd was.

Eerst 3 weken in de verkeerde bak gelegen waardoor er niets was uitgevoerd, daarna herhaaldelijke beloften dat het scherm met x dagen klaar zou zijn maar steeds uitstel. Waar het scherm eerst inter gerepareerd zou worden is het scherm uiteindelijk extern gerepareerd.

Inmiddels ken ik zowel alle verkoopmedewerkers als de manager van de winkel, ben ik 4 keer langs geweest en heb ik aardig wat minuten verbeld, maar de telefoon is sinds vandaag terug.

Punt is nu echter dat naar mijn idee het scherm een stuk minder helder is dan voorheen (het scherm diende vervangen te worden). Op de laagste helderheid is het scherm in de zon zelfs volledig zwart waar mij bij staat dat dit voorheen niet het geval was.

Tevens lijkt de homeknop/vingerafdrukscanner (die verder prima functioneerde) veel donkerder. Waar het glas aan de voorkant in het licht, blauw is, is de homeknop/vingerafdrukscanner zwart (ongeacht hoe je het toestel in het licht houdt).

Iets zegt mij dat de Samsung Experience Store mijn toestel heeft gerepareerd met niet originele onderdelen.

Iemand die kan bevestigen/ontkennen dat zijn/haar homeknop/vingerafdrukscanner een andere of afwijkende kleur heeft tov de rest van de voorkant?

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 22:27
PixellBox schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:48:
[...]

Tevens lijkt de homeknop/vingerafdrukscanner (die verder prima functioneerde) veel donkerder. Waar het glas aan de voorkant in het licht, blauw is, is de homeknop/vingerafdrukscanner zwart (ongeacht hoe je het toestel in het licht houdt).

Iemand die kan bevestigen/ontkennen dat zijn/haar homeknop/vingerafdrukscanner een andere of afwijkende kleur heeft tov de rest van de voorkant?
De mijne is ook zwart, en eromheen is het glas donkerblauw.

• Roos79
Hier zwart op groen (ik heb een groene edge)

• dennisk.
  • Niet online
PixellBox schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:48:
[...]

Bij deze een update.

Een en al drama met de Samsung Experience Store in Haarlem.

In totaal 5 en een halve week moeten wachten tot mijn toestel gerepareerd was.

Eerst 3 weken in de verkeerde bak gelegen waardoor er niets was uitgevoerd, daarna herhaaldelijke beloften dat het scherm met x dagen klaar zou zijn maar steeds uitstel. Waar het scherm eerst inter gerepareerd zou worden is het scherm uiteindelijk extern gerepareerd.

Inmiddels ken ik zowel alle verkoopmedewerkers als de manager van de winkel, ben ik 4 keer langs geweest en heb ik aardig wat minuten verbeld, maar de telefoon is sinds vandaag terug.
[...]
Wat vervelend om te horen dat je ervaringen niet goed zijn. Snap niet dat ze je toestel niet gewoon hebben opgestuurd naar Dynafix (al hoeft dat ook niet altijd positief te zijn).

Mijn ervaringen met de Premium Service store van Samsung bij mij in de omgeving zijn wel erg goed.

Maar even voor jouw situatie. Je kan contact opnemen met Samsung en de situatie uitleggen, vooral het feit dat je beeldscherm veel slechter lijkt dan voorheen. Er op staan dat ze het probleem oplossen en aangeven dat de winkel in Haarlem wellicht wat steken heeft laten vallen.

Mijn vingerafddukscanner is iets donkerder van kleur dan de rest van het toestel (vanaf het begin al). Ik heb een gouden S6 edge.

Hopelijk kan het toch gauw worden opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisk. op 30-09-2015 23:16 ]

Reviews

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29

13art

Moderator Mobile
Na het mogen testen van de edge+, heb ik gisteren mijn lg g2 aan de kant geschoven en een S6 gold 64GB gekocht via marktplaats. Tot nu toe dik tevreden over. Custom rom er op gezet, nu nog op zoek naar wat accessoires en dan ben ik helemaal ready to go.

Dus bij deze verwelkom ik mezelf maar hier in het topic ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

l3art schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:15:
Na het mogen testen van de edge+, heb ik gisteren mijn lg g2 aan de kant geschoven en een S6 gold 64GB gekocht via marktplaats. Tot nu toe dik tevreden over. Custom rom er op gezet, nu nog op zoek naar wat accessoires en dan ben ik helemaal ready to go.

Ik heb ook de gouden s6 edge+ wat een fijne toestel. Ik vind de grootte perfect. Had hiervoor de black sapphire s6 maar besloot die te overhandigen aan mijn vader. Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk een stuk fijner vind navigeren met deze grootte. Volgende week wanneer ik de tijd heb ga ik ook eens mijn toestel rooten.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Phntm schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:39:
[...]

Ik heb ook de gouden s6 edge+ wat een fijne toestel. Ik vind de grootte perfect. Had hiervoor de black sapphire s6 maar besloot die te overhandigen aan mijn vader. Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk een stuk fijner vind navigeren met deze grootte. Volgende week wanneer ik de tijd heb ga ik ook eens mijn toestel rooten.
Persoonlijk vond ik de edge+ net wat te groot, zeker met 1 hand bedienen was wat lastig, en met typen ging ik dan soms opeens naar het smiley scherm omdat ik de zijkant/edge aanraakte. Heb nu dus een gewone S6 gekocht. Voldoet tot nu toe prima!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
l3art schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:15:

Ik krijg volgende week mijn S6 toegezonden, ik ben benieuwd.

Heb geen Samsung meer gehad sinds de Galaxy S2, vooral vanwege de software. Is het echt nodig om een custom rom erop te zetten denk je? Of draait TouchWiz goed genoeg nu het afgeslankt is?

Ik krijg het toestel van het werk dus ik weet niet of het zo makkelijk is om te rooten en een custom rom erop te zetten zonder dat ik in de problemen geraak als ik het toestel wil terugsturen bij eventuele mankementen.
Maar ik hoor van verschillende mensen dat de standaard mail App niet goed werkt in samenwerking met Exchange servers dus dat wordt dan wel een probleem

Verwijderd

Heb vandaag me s6 binnen,zeer tevreden ermee.bij het opstarten van het toestel begon het uitzichzelf een aantal apps te downloaden o.a Skype, word ,excel etc. Is dit gebruikelijk? Bij voorbaat dank!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cronimet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Ik krijg volgende week mijn S6 toegezonden, ik ben benieuwd.

Heb geen Samsung meer gehad sinds de Galaxy S2, vooral vanwege de software. Is het echt nodig om een custom rom erop te zetten denk je? Of draait TouchWiz goed genoeg nu het afgeslankt is?

Ik krijg het toestel van het werk dus ik weet niet of het zo makkelijk is om te rooten en een custom rom erop te zetten zonder dat ik in de problemen geraak als ik het toestel wil terugsturen bij eventuele mankementen.
Maar ik hoor van verschillende mensen dat de standaard mail App niet goed werkt in samenwerking met Exchange servers dus dat wordt dan wel een probleem
Touchwiz is wel afgeslankt in vergelijking met eerdere samsung toestellen, maar het blijft touchwiz. Maar goed dat hoeft geen probleem te zijn, je kan gewoon nova launcher als standaard launcher gebruiken bijvoorbeeld.

Er is een apart root topic, maar om even heel snel antwoord te geven, rooten is echt heel simpel. Even zoeken op youtube en dan de tutorial van highonandroid volgen en dan is het met 5 minuten klaar.

Verwijderd

Richh schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:16:
[...]

20 euro aan apps om m te maken zoals je wilt? Om wat voor apps gaat dat? En welke dan?
Ik heb nog nooit geld uitgegeven aan apps die mijn telefoon anders laten werken, en ik zou ook niet weten in welk opzicht dit het verbeterd. Ben heel benieuwd!
Dat gaat om verschillende performance verbeterende apps maar ook stijl/design apps:

Package disabler PRO
Greenify
Nova Prime
GSAM battery monitor
Ponoco icon pack

Met name door GSAM/Package disabler en greenify haal ik nu als poweruser met gemak de hele dag en dan heb ik nog 30-40% over. Geen XESTROLITE nodig ;)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
Package disabler kost €2, greenify doet eigenlijk niks en is gratis :P gsam geeft leuke grafieken maar er zijn zat gratis alternatieven die dezelfde info geven. De rest is styling.

Ik kom uit op 2 euro, geen 20 ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Richh op 01-10-2015 16:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb een vraag over handmatig synchroniseren met een Exchange server.

De Outlook app van Microsoft ondersteunt geen optie voor fetch. Ik dacht laat ik de standaard e-mail app van Samsung proberen die heeft deze optie wel. Nu blijkt hij toch e-mails te pushen op deze instelling, of dit nu alleen "prioriteit" mails zijn of niet is mij onduidelijk. Net zoals dat hele prioriteiten systeem.

Zelfs als ik sync op elke mij bekende manier uitzet (via accounts > exchange > synchronisatie uit en in het swipe down menu ook de sync knop) krijgt ik nog stééds e-mails gepushed. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wat gaat hier fout? |:(

Iemand suggesties voor een app die me wel gewoon handmatig alle exchange gerelateerde zaken (mail / agenda) laat syncen en me verder met rust laat?

p.s. de Outlook app zette ook steeds synchronisatie van de exchange account aan, ook al had ik deze 5 seconden daarvoor uitgezet. Het lijkt er dus op dat die apps de instellingen van de telefoon overrulen. Ik realiseer me overigens dat er ook een optie is om de meldingen uit te zetten, maar ik wil gewoon zelf in de hand hebben wanneer mijn telefoon verbinding maakt.

Verwijderd

Hebben meer mensen last van een verdwijnende optie van de bewegende achtergrond? Na een eerdere update werkte deze niet meer, dit in de update daarna gefixt, maar nu is de optie ineens uit het niets spontaan verdwenen. Het lijkt een beetje het eerdere gevalletje van verdwijnende toggles van het snelle instellingenmenu...

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

JDL15 schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:14:
[...]

Kleine update: Met mijn exchange server, Ziggo mail en outlook mail gaat het allemaal fout. Deze zijn allemaal gestopt met synchroniseren, terwijl er wel degelijk nieuwe mails binnenkomen.

Nu over op Cloud Magic. Kijken hoe lang deze het volhoudt. Vooralsnog heb ik weinig goede woorden over voor de standaard mail app.

Verwijderd

Erg vreemd, bij mij werkt de standaard mail app (weliswaar met custom rom) uitstekend. Exchange server zou per organisatie anders kunnen zijn, maar outlook mail lijkt me dat je dezelfde server hebt als ikzelf en bij mij werkt het prima. Overigens op de stock rom ook geen problemen gehad met de mail app.

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Dit is mijn grootste probleem:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54710585/Screenshot_2015-10-01-18-25-31.png

Hij vertikt het om de postvak in te syncen. Verzonden Items vindt hij blijkbaar prima.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
v0dka schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:24:
Ik heb een vraag over handmatig synchroniseren met een Exchange server.

De Outlook app van Microsoft ondersteunt geen optie voor fetch. Ik dacht laat ik de standaard e-mail app van Samsung proberen die heeft deze optie wel. Nu blijkt hij toch e-mails te pushen op deze instelling, of dit nu alleen "prioriteit" mails zijn of niet is mij onduidelijk. Net zoals dat hele prioriteiten systeem.

Zelfs als ik sync op elke mij bekende manier uitzet (via accounts > exchange > synchronisatie uit en in het swipe down menu ook de sync knop) krijgt ik nog stééds e-mails gepushed. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wat gaat hier fout? |:(

Iemand suggesties voor een app die me wel gewoon handmatig alle exchange gerelateerde zaken (mail / agenda) laat syncen en me verder met rust laat?

p.s. de Outlook app zette ook steeds synchronisatie van de exchange account aan, ook al had ik deze 5 seconden daarvoor uitgezet. Het lijkt er dus op dat die apps de instellingen van de telefoon overrulen. Ik realiseer me overigens dat er ook een optie is om de meldingen uit te zetten, maar ik wil gewoon zelf in de hand hebben wanneer mijn telefoon verbinding maakt.
Gmail al geprobeerd? Die werkt ook voor Exchange, al moet je dat misschien een aanvullende apk voor installeren.
Zelf ergerde ik me aan de Samsung mail app. Die toonde emailste laat, ondanks dat ik push aan had staan.

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:23:
Erg vreemd, bij mij werkt de standaard mail app (weliswaar met custom rom) uitstekend. Exchange server zou per organisatie anders kunnen zijn, maar outlook mail lijkt me dat je dezelfde server hebt als ikzelf en bij mij werkt het prima. Overigens op de stock rom ook geen problemen gehad met de mail app.
Bij zowel @outlook.com, @home.nl en @hotmail.com was het altijd eerst de Exchange server die ermee ophield en een dag later de andere mailboxen.

Vreemde is, Exchange server heeft geen software update gehad sinds enkele maanden. Bij de vorige telefoon (HTC One M7) werkte het perfect. Ook bij collega's werkt het nog steeds prima (getest op iPhone 5, iPhone 5s(of c?), iPhone 6, SGS2+, SGS3 t/m 5, HTC One M7/8/9) op dezelfde server. Enkel de standaard app van Samsung maakt er een potje van.

Edit: Cloud Magic Mail heb ik weer verwijderd. Deze heeft te weinig opties voor onze exchange server. Waarschijnlijk ondersteunt hij geen certificaten...?

[ Voor 7% gewijzigd door Sapstengel op 01-10-2015 19:24 ]

• Roos79
Richh schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:24:
Package disabler kost €2, greenify doet eigenlijk niks en is gratis :P gsam geeft leuke grafieken maar er zijn zat gratis alternatieven die dezelfde info geven. De rest is styling.

Greenify kan best aardig wat toch althans een bekende van mij is daar juist heel tevreden over.

Verwijderd

Sapstengel schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:12:
[...]

Bij zowel @outlook.com, @home.nl en @hotmail.com was het altijd eerst de Exchange server die ermee ophield en een dag later de andere mailboxen.

Vreemde is, Exchange server heeft geen software update gehad sinds enkele maanden. Bij de vorige telefoon (HTC One M7) werkte het perfect. Ook bij collega's werkt het nog steeds prima (getest op iPhone 5, iPhone 5s(of c?), iPhone 6, SGS2+, SGS3 t/m 5, HTC One M7/8/9) op dezelfde server. Enkel de standaard app van Samsung maakt er een potje van.

Edit: Cloud Magic Mail heb ik weer verwijderd. Deze heeft te weinig opties voor onze exchange server. Waarschijnlijk ondersteunt hij geen certificaten...?
Al eens een andere versie van de standaard mail app gebruikt? Je zou K9 of Nine mail ook kunnen proberen als alternatief.

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ga ik morgen eens proberen...ben het nu alweer zat om met hetzelfde bezig te zijn. Dit hoort m.i. gewoon te werken en blijven werken. Annoyance.

• Roos79
Met de S5 werkte Hotmail ook niet altijd even goed en de ene keer wel en de andere keer wel G mail werkte wel altijd.
Ik heb meerdere apps geprobeerd en overal hetzelfde gedonder dus op een gegeven moment opgegeven.
Nu met de S6 gebruik ik de standaard mail app en het werkt tot nu toe al enkele dagen goed dus ben benieuwd of dat zo blijft als ik dit zo lees...

• vdmpeter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-01 16:30
Dag iedereen, ik heb sinds maandag ook een Samsung s6 gekocht. Kom van htc m9 en de foto's die je er kan mee maken zijn fenomenaal. Alleen heb ik een probleem met de vingerscanner. Die werkte maandag vlot. Bijna altijd oké. Daarna heb ik die laatste kleinere update gedaan en dan zijn de problemen begonnen. Hij wil bijna nooit meer de vinger herkennen. Als ik die dan uitwis en opnieuw inscan dan werkt dit terug. 10 keer testen is bijna 10 keer werken maar na een half uurtje terug hetzelfde probleem. Ik heb dit ook met een andere vingerscan dus het ligt niet bepaald aan die ene vinger :)
Is dit probleem gekend of doe ik wat verkeerd?

• JDL15
  • Laatst online: 19-12 17:00
Sapstengel schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:16:
[...]

Kleine update: Met mijn exchange server, Ziggo mail en outlook mail gaat het allemaal fout. Deze zijn allemaal gestopt met synchroniseren, terwijl er wel degelijk nieuwe mails binnenkomen.

Nu over op Cloud Magic. Kijken hoe lang deze het volhoudt. Vooralsnog heb ik weinig goede woorden over voor de standaard mail app.
Ik ga ook maar eens overschakelen denk ik.. Bij mij gebeurde het juist met Gmail!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-12 01:13
Sinds vandaag de S6 bemachtigd leuk ding die fingerprint scanner is echt een wonder werkt heerlijk.
Battery nog geen idee maar merk wel dat het redelijk rap gaat.

RAM zit vaak erg vol maar beïnvloed het toestel niet zover ik nog kan zien.

Zijn er nog must have apps? Ik kan bij Smart Manager aardig wat regelen met apps stoppen na 10 minuten maar niet alle apps staan er tussen dat is wel jammer want bijv. facebook mag echt wel uit na 10 minuten inactivity.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

xeoMe schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 02:45:
Battery nog geen idee maar merk wel dat het redelijk rap gaat.

Zijn er nog must have apps? Ik kan bij Smart Manager aardig wat regelen met apps stoppen na 10 minuten maar niet alle apps staan er tussen dat is wel jammer want bijv. facebook mag echt wel uit na 10 minuten inactivity.
De Facebook app verbruikt ook zeer veel batterij dus die kan je beter helemaal uitzetten en gewoon via de browser doen. Zoek anders even op "Package disabler" in deze topic dan vind je genoeg nuttige info over het uitzetten van apps en batterij besparing

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 02-10-2015 09:07 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:15:
Hebben meer mensen last van een verdwijnende optie van de bewegende achtergrond? Na een eerdere update werkte deze niet meer, dit in de update daarna gefixt, maar nu is de optie ineens uit het niets spontaan verdwenen. Het lijkt een beetje het eerdere gevalletje van verdwijnende toggles van het snelle instellingenmenu...
Google staat er vol mee dat het plotseling niet meer werkt.
Zelf heb ik ervaren dat bij het instellen van een eigen afbeelding het niet werkt, maar terug naar een afbeelding van Samsung en dan werkte het wel weer. Maar ook dat werkt nu niet meer, terwijl ik nog op dezelfde custom rom zit....

Maar kan je mij even vertellen waar die toggles zouden moeten zitten? De meeste mensen schijnen het een irritant effect te vinden, ik vind het juist wel weer een mooi effect.

• v0dka
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2021
Is er dan niemand die het syncen juist NIET weet te stoppen? :)

Ik krijg het met geen mogelijkheid naar handmatig, terwijl ik hierboven juis alleen maar lees over mensen die automatisch syncen of juist helemaal geen sync aan de praat krijgen.

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:34:
[...]

Google staat er vol mee dat het plotseling niet meer werkt.
Zelf heb ik ervaren dat bij het instellen van een eigen afbeelding het niet werkt, maar terug naar een afbeelding van Samsung en dan werkte het wel weer. Maar ook dat werkt nu niet meer, terwijl ik nog op dezelfde custom rom zit....

Maar kan je mij even vertellen waar die toggles zouden moeten zitten? De meeste mensen schijnen het een irritant effect te vinden, ik vind het juist wel weer een mooi effect.
Als je op je homescreen uitzoomt dan komen er onderin een aantal opties te staan. Als je hier achtergrond selecteerd kom je in een menu waar je je achtergrond kunt selecteren, maar daar staat/stond ook de optie om de beweging aan/uit te zetten.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Als je op je homescreen uitzoomt dan komen er onderin een aantal opties te staan. Als je hier achtergrond selecteerd kom je in een menu waar je je achtergrond kunt selecteren, maar daar staat/stond ook de optie om de beweging aan/uit te zetten.
Dat zie ik er bij mij dus al niet meer bij staan. Wat volgens mij ook wel klopt met de update naar 5.1.1 als ik het zo lees op de diverse websites die ik gevonden had via google.

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Dat zie ik er bij mij dus al niet meer bij staan. Wat volgens mij ook wel klopt met de update naar 5.1.1 als ik het zo lees op de diverse websites die ik gevonden had via google.
Hmm vreemd... Het stond er vorige week nog, terwijl ik al een paar weken de laatste update erop heb staan.

• xeoMe
EJSEJS schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 04:31:
[...]

De Facebook app verbruikt ook zeer veel batterij dus die kan je beter helemaal uitzetten en gewoon via de browser doen. Zoek anders even op "Package disabler" in deze topic dan vind je genoeg nuttige info over het uitzetten van apps en batterij besparing
Gefeliciteerd!
Package Disabler Pro wordt binnenkort op je apparaat geïnstalleerd.

Straks even mee spelen, ook een dark theme geïnstalleerd daar ben ik sowieso toch al fan van.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12 11:37
Heeft al iemand Mirrorlink werkend gekregen? Hij blijft elke keer automatisch verbinding maken met mijn VW Polo 2015. Ook staan er geen compatible apps bij..

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:24:

Het ging er om, zoals je zelf ook aangaf, om de samsung telefoon beleving ''te making zoals ik 'm wil''. Welke functionaliteit of beleving ik relevant vind om te veranderen is subjectief en eigenlijk verder niet interessant.

Dat jij iets niet wilt uitgeven aan wat in mijn ogen betere functionaliteit levert is prima, maar dat neemt niet weg dat ik een kleine 20 euro heb moeten uitgeven om, in vergelijking met mijn oudere iPhone, een zelfde beleving uit de telefoon te halen (bijvoorbeeld de batterij performance).

Zo is er ook geen alternatief op de betaalde versie van Greenify anders dan 'm te rooten en/of handmatig processen te gaan sluiten. Aangezien ik met een druk op de knop zelf wil kunnen bepalen wat wel en niet op de achtergrond draait, is 3 euro uitgeven aan greenify de enige mogelijkheid.

Dit soort grappen zijn niet nodig op iOS aangezien het e.e.a. daar (naar mijn mening) beter is ingericht. Bovendien wordt er beter omgegaan met resources.

Toch ben ik uitermate tevreden met de overstap naar Android/Samsung. Ik zou niet meer terug willen :)

• xeoMe
In Package Disabler Pro staan echt teveel opties, wat vinken jullie eigenlijk uit?
ik heb nu 90% van het roze (bloatware) uitgeschakeld.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:42:
[...]

Het ging er om, zoals je zelf ook aangaf, om de samsung telefoon beleving ''te making zoals ik 'm wil''. Welke functionaliteit of beleving ik relevant vind om te veranderen is subjectief en eigenlijk niet verder niet interessant.

Dat jij iets niet wilt uitgeven aan wat in mijn ogen betere functionaliteit levert is prima, maar dat neemt niet weg dat ik een kleine 20 euro heb moeten uitgeven om, in vergelijking met mijn oudere iPhone, een zelfde beleving uit de telefoon te halen (bijvoorbeeld de batterij performance).

Zo is er ook geen alternatief op de betaalde versie van Greenify anders dan 'm te rooten en/of handmatig processen te gaan sluiten. Aangezien ik met een druk op de knop zelf wil kunnen bepalen wat wel en niet op de achtergrond draait, is 3 euro uitgeven aan greenify de enige mogelijkheid.

Dit soort grappen zijn niet nodig op iOS aangezien het e.e.a. daar (naar mijn mening) beter is ingericht. Bovendien wordt er beter omgegaan met resources.

Toch ben ik uitermate tevreden met de overstap naar Android/Samsung. Ik zou niet meer terug willen :)
Wen er maar aan dat de meeste gebruikers (van Android telefoons) te gierig zijn om geld uit te geven voor apps die meerwaarde creëren voor de gebruiker.
Wel een high-end telefoon willen hebben maar een paar euro voor apps is dan teveel ;)

Ik heb sinds 2010 dat ik Android gebruik voor meer dan €200 aan apps aangeschaft en een deel daarvan gebruik ik nog steeds.
Deze heb ik nu op m'n S6 Edge staan.
En dat was voor m'n iPhone niet anders maar die staan voorlopig in de koelkast :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik raad je af om exchange uit te schakelen (als je dat gebruikt). Dan verdwijnt namelijk je hele account en kan je dat opnieuw instellen.

/ervaringsdeskundige :P
Zojuist dit toestel in ontvangst en gebruik mogen nemen :Y Zeer tevreden! Nu even op zoek naar een goede en solide case ;)

• dennisk.
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:04:
Zojuist dit toestel in ontvangst en gebruik mogen nemen :Y Zeer tevreden! Nu even op zoek naar een goede en solide case ;)
Afhankelijk van wat je zoekt, kan ik de Spigen Tough Armor aanraden! Erg fijne case. Wel wat aan de dikke kant, maar dat vind ik zelf geen probleem. Heb tot nu toe bij elk toestel Tough cases gehad.

En veel plezier met je toestel uiteraard ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dennisk. op 02-10-2015 19:12 ]

Reviews

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Mrjraider schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:04:
https://www.knaldeals.com...sted-shield-black-1038120

Kan je deze aanraden, niet te dik en veel grip.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Eigenlijk zouden we een apart topic moeten hebben voor accessoires...
Ow wacht ;)

[Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Hier weer ontopic graag :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12

dbzfan

Nee.

Net m'n S6 opgehaald bij mediamarkt! 39 euro per maand voor 3gb data, gratis toestel en 75 euro cashback :)
Aha hier 47 bij Vodafone met 3 gb data onbeperkt SMS en 300 belminuten

Zal het accessoire topique eens doornemen

• xeoMe
Vraagje betreft verbruik en onduidelijk.
Mijn Oneplus one ging ook enorm veel battery drainen door het iets genaamd mobile radio active

Bij de samsung s6 lijk ik het weer te hebben.
Alleen heet het nu Totale verbindstijd
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h9pCgnt.png

Heeft iemand een idee wat dit precies is want dit vreet aardig wat battery bij mij.
ben 31% kwijt met 1u 22m screentime 4% en whatsapp zit op 9%

PS: lees dat het een bug is met heel android 5.0 en is pas gefixt in 6.0 als iemand mij can confirmen graag O+

[ Voor 11% gewijzigd door xeoMe op 03-10-2015 00:32 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

xeoMe schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:57:
In Package Disabler Pro staan echt teveel opties, wat vinken jullie eigenlijk uit?
ik heb nu 90% van het roze (bloatware) uitgeschakeld.
Dit heb ik allemaal uitgezet: EJSEJS in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

OK, heb wat merkwaardig met mijn S6 Edge. Soms wordt hij in de auto erg warm, bijna heet en zuipt batterij. Lijkt erop dat bluetooth dat doet. Iemand wellicht gelijke ervaringen?

• Roos79
Ik had gisteren 4 uur screen on en nog 25% over best netjes vond ik en heb wel wat dingen uit maar geen batterij apps draaien ;)

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12 12:37
Roos79 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:48:
Ik had gisteren 4 uur screen on en nog 25% over best netjes vond ik en heb wel wat dingen uit maar geen batterij apps draaien ;)
Ik ben echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik heb gisteren met 'slechts' 2u22m' screen time nog maar 21% batterij over. Hiervan heb ik hert overgrote deel op Whatsapp gezeten en geen zware apps/games gespeeld. Wat ik zelf al heb gedaan:

- Alle apps na 10 min laten sluiten (op Google Agenda na)
- Helderheid op 10%-20% gehele dag
- Package Disabler PRO installed (zie hieronder)
- (Whatsapp) Wallpaper is donker

Mogelijke oorzaken drain:
- Locatiebepaling staat constant aan
- Swiftkey (extern toetsenbord)
- ???

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122473/jJ5PR6by.pngAfbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122474/DUrlDPLm.png
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122475/5HDhwI7j.png
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122476/LCzBYYF4.png
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122477/f1M347kF.png
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122478/vXoYaeXK.png
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1510/122479/Efk5SnNw.png

Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen! Denken jullie dat de drain komt door locatiebepaling? Of misschien door Swiftkey? Wat ik zelf opmerkelijk vind, is dat ik vannacht met het kijken van het journaal via uitzending gemist (20 minuten), slechts 3% batterij drain had. Het lijkt er dus op dat de messaging apps (Whatsapp & Messenger) meer batterij verbruikt dan het bekijken van een video.

• Roos79
@Deimos ik gebruik dus geen batterij app maar heb een aantal apps uit gezet die meerdere hier ook uit hadden staan (Die ANT+ die excel apps dat soort spul)
Verder dus niks bijzonders ik gebruik whats app/Facebook veel en dus mail en Chrome als internet browser.
Ik laad hem s avonds op en haal hem eraf als hij vol is en daarna beland hij dus op het nacht kastje en ga hem overdag dus weer gebruiken.

Verwijderd

deimos schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik heb gisteren met 'slechts' 2u22m' screen time nog maar 21% batterij over.
Ik ben juist altijd benieuwd waar jullie de tijd vandaan halen om meer dan 2 uur per dag op je telefoon te kijken :+

• Roos79
Vooral s avonds dus 8)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

beschuit schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:41:
OK, heb wat merkwaardig met mijn S6 Edge. Soms wordt hij in de auto erg warm, bijna heet en zuipt batterij. Lijkt erop dat bluetooth dat doet. Iemand wellicht gelijke ervaringen?
Is normaal dat ie flink warm wordt. Heb ik ook in de auto met Sygic en de dashcam on.

• xeoMe
Is er nog een mogelijkheid om de camera shutter sound uit te zetten, erg irritant dat geluidje als ik een foto maak.
Had een app gevonden die werkte wel maar als ik "Alles schoonmaken" doe staat die weer uit.
xeoMe schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:01:
Is er nog een mogelijkheid om de camera shutter sound uit te zetten, erg irritant dat geluidje als ik een foto maak.
Had een app gevonden die werkte wel maar als ik "Alles schoonmaken" doe staat die weer uit.
Nee volgens mij niet. Ving/las ergens dat dat onder andere met privacy te maken had zodat je niet ongemerkt foto's kon nemen van anderen.

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-11 20:11
Als ik mijn S6 op stil zet heb ik geen shutter sound meer. Heb je dat toevallig al geprobeerd?

• xeoMe
Dumpling schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:56:
[...]

Als ik mijn S6 op stil zet heb ik geen shutter sound meer. Heb je dat toevallig al geprobeerd?
Klopt dan is die wel stil maar ik wil wel oproepen ontvangen en elke keer op stil zetten is ook irritant.
Met mijn Oneplus One had ik een prioriteit stand alles gemute behalve oproepen en alarmen.
xeoMe schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:35:
[...]

Klopt dan is die wel stil maar ik wil wel oproepen ontvangen en elke keer op stil zetten is ook irritant.
Met mijn Oneplus One had ik een prioriteit stand alles gemute behalve oproepen en alarmen.
Dit zit wel in een aantal custom roms. Probleem is dat je moet rooten.

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-12 19:23
pappaleone schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Dit zit wel in een aantal custom roms. Probleem is dat je moet rooten.
Sinds wanneer is rooten een probleem vriend? ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Verwijderd

Ik gebruik de app "silent cam switch", die werkt prima. De app zet automatisch het volume uit en aan als je de camera app gebruikt.

-Edit: na het plaatsen van dit bericht op "alles schoonmaken" gedrukt en inderdaad: het geluid staat weer aan. Geen oplossing voor je probleem dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 16:37 ]

• xeoMe
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik de app "silent cam switch", die werkt prima. De app zet automatisch het volume uit en aan als je de camera app gebruikt.

-Edit: na het plaatsen van dit bericht op "alles schoonmaken" gedrukt en inderdaad: het geluid staat weer aan. Geen oplossing voor je probleem dus.
Ik had die app dus ook maar als ik alles kill met die samsung tool dan is die app meteen weer afgesloten en werkt het niet meer.
Tammesp schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Sinds wanneer is rooten een probleem vriend? ;)
Hoi Tamme tijdje geleden leuk je weer te horen. Voor mij is het geen enkel probleem. ;)
Wat ik bedoel is, dat er ook mensen bij zijn die toch op de originele rom willen blijven.
En daarom niet hun (garantie) kwijt willen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 04-10-2015 17:31 ]

• mike30
  • Laatst online: 13-12 04:42
xeoMe schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:15:
Vraagje betreft verbruik en onduidelijk.
Mijn Oneplus one ging ook enorm veel battery drainen door het iets genaamd mobile radio active

Bij de samsung s6 lijk ik het weer te hebben.
Alleen heet het nu Totale verbindstijd
[afbeelding]

Heeft iemand een idee wat dit precies is want dit vreet aardig wat battery bij mij.
ben 31% kwijt met 1u 22m screentime 4% en whatsapp zit op 9%

PS: lees dat het een bug is met heel android 5.0 en is pas gefixt in 6.0 als iemand mij can confirmen graag O+
Als het al pas in 6.0 gefixed word dan mogen we wachten tot Q1 van 2016.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:54
deimos schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:01:
[...]
Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen! Denken jullie dat de drain komt door locatiebepaling? Of misschien door Swiftkey? Wat ik zelf opmerkelijk vind, is dat ik vannacht met het kijken van het journaal via uitzending gemist (20 minuten), slechts 3% batterij drain had. Het lijkt er dus op dat de messaging apps (Whatsapp & Messenger) meer batterij verbruikt dan het bekijken van een video.
Gezien Google Services zo hoog staat, zou het zomaar eens locatiebepaling kunnen zijn. Ik weet nog van in de tijd dat ik dat gebruikte, dat dat ook hoger stond bij batterij gebruik. Dan wel op een OnePlus One, maar in principe hetzelfde. Op welke modus heb je hem staan?
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.