OkeGarret1410 schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:10:
Klopt maar dan moet je wel weten welke en je kunt niet meerdere tegelijk selecteren. Package disabler geeft aan welke veilig zijn en doet dit in 1x.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Nee...niet alles. Sommige packages kun je wel disablen, maar anderen weer niet. En juist voor die packages is Package disabler perfect.Richh schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:02:
[...]
In applicatiebeheer kan je packages ook gewoon disablen, daar hoef je geen €1,80 voor te betalen toch?
Dat lukt je nooit met de standaard optie op de telefoon.
Disabled packages :
com.mobeam.barcodeService</string>
<string>com.monotype.android.font.rosemary</string>
<string>com.skype.raider</string>
<string>com.sec.android.widgetapp.samsungapps</string>
<string>com.samsung.android.app.galaxyfinder</string>
<string>com.sec.android.app.ocrseg</string>
<string>com.google.android.googlequicksearchbox</string>
<string>com.vlingo.midas</string>
<string>com.sec.android.directshare</string>
<string>com.samsung.android.app.withtv</string>
<string>com.skms.android.agent</string>
<string>com.sec.android.sidesync.source</string>
<string>com.sec.android.Kies</string>
<string>com.samsung.android.email.sync</string>
<string>com.sec.android.app.voicenote</string>
<string>com.sec.android.app.easylauncher</string>
<string>com.sec.android.widgetapp.easymodecontactswidget</string>
<string>com.samsung.android.email.provider</string>
<string>com.sec.android.app.samsungapps</string>
<string>com.microsoft.office.excel</string>
<string>com.sec.android.widgetapp.SPlannerAppWidget</string>
<string>com.sec.android.app.billing</string>
<string>com.samsung.android.email.ui</string>
<string>com.dsi.ant.service.socket</string>
<string>com.microsoft.skydrive</string>
<string>com.samsung.android.securitylogagent</string>
<string>com.samsung.android.app.watchmanager</string>
<string>com.samsung.android.email.composer</string>
<string>com.samsung.SMT</string>
<string>com.samsung.android.drivelink.stub</string>
<string>com.dsi.ant.sample.acquirechannels</string>
<string>com.sec.android.chromecastservice</string>
<string>com.instagram.android</string>
<string>com.microsoft.office.onenote</string>
<string>com.google.android.gm</string>
<string>com.samsung.android.scloud.auth</string>
<string>com.samsung.android.scloud.sync</string>
<string>com.android.calendar</string>
<string>com.google.android.music</string>
<string>com.android.printspooler</string>
<string>com.android.dreams.basic</string>
<string>com.sec.app.samsungprintservice</string>
<string>com.sec.android.iap</string>
<string>com.sec.android.app.dictionary</string>
<string>com.samsung.android.app.talkback</string>
<string>com.sec.allsharecastplayer</string>
<string>com.dsi.ant.plugins.antplus</string>
<string>com.samsung.android.personalpage.service</string>
<string>com.microsoft.office.word</string>
<string>com.microsoft.office.powerpoint</string>
<string>com.sec.enterprise.knox.myknoxsetupwizard</string>
<string>com.samsung.android.app.mirrorlink</string>
<string>com.sec.chromecast.remoteplayer</string>
<string>com.sec.android.widgetapp.locationwidget</string>
<string>com.google.android.tts</string>
<string>com.google.android.videos</string>
<string>com.sec.spp.push</string>
<string>com.dsi.ant.server</string>
<string>com.sec.android.app.myfiles</string>
<string>com.samsung.android.allshare.service.fileshare</string>
<string>com.sec.android.app.launcher</string>
<string>com.samsung.android.universalswitch</string>
<string>com.sec.android.app.sns3</string>
<string>flipboard.boxer.app</string>
<string>com.sec.android.app.sbrowser</string>
<string>com.monotype.android.font.chococooky</string>
<string>com.sec.android.service.health</string>
<string>com.facebook.katana</string>
<string>com.sec.android.sidesync30</string>
<string>com.samsung.android.irm.service</string>
<string>com.samsung.android.keyguardwallpaperupdator</string>
<string>com.samsung.android.beaconmanager</string>
<string>com.facebook.orca</string>
<string>com.samsung.android.app.FileShareClient</string>
<string>com.facebook.system</string>
<string>com.samsung.android.scloud.backup</string>
<string>com.sec.android.app.shealth</string>
<string>com.samsung.knox.appsupdateagent</string>
<string>com.sec.embeddedserverservice</string>
<string>com.sec.android.emergencylauncher</string>
<string>com.samsung.android.bbc.bbcagent</string>
<string>com.samsung.android.voicewakeup</string>
<string>com.samsung.android.app.watchmanagerstub</string>
<string>com.samsung.android.app.FileShareServer</string>
<string>com.android.vpndialogs</string>
<string>com.google.android.talk</string>[/small]
<string>com.monotype.android.font.cooljazz</string>
<string>com.facebook.appmanager</string>
<string>com.sec.android.app.SamsungContentsAgent</string>
<string>com.samsung.android.allshare.service.mediashare</string>
<string>com.sec.android.widgetapp.webmanual</string>
<string>com.samsung.android.sconnect</string>
<string>com.samsung.android.email.widget
Verwijderd
Dat klopt, met package disabler kun je verschillende dingen uitschakelen die je met applicatiebeheer niet kunt uitschakelen. Dit scheelt best veel, mijn RAM is nu telkens rond de 65% a 70% ipv 85%. En batterij gaat merkbaar langer mee met standby.dafmay schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:11:
[...]
Nee...niet alles. Sommige packages kun je wel disablen, maar anderen weer niet. En juist voor die packages is Package disabler perfect.
Kijk ook nog even mijn lijst hierboven en het bijbehorende draadje op XDA :JDL15 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:57:
[...]
Ik heb hem gisteren geinstalleerd op jouw aanraden. Wat ik een groot voordeel vind is dat ik nu (met Stock rom) niet meer hoef te selecteren of ik een link in bijvoorbeeld Whatsapp wil openen met Chrome of Internet van Samung (die ik dan gedisabled heb).
Jammere vind ik dat bij die enorme lijst niet precies weet wat ik nog meer kan disablen, behalve degene die al most obvious zijn (ondanks de suggesties middels kleurcode).
Nog andere tips van batterijslurpers? Ik zal binnenkort ook eens een test doen met Wifi aan over night..
http://forum.xda-develope...chwizzing-note-5-t3184563
Ik heb de standaard lijst als basis genomen, en verder zelf nog eea extra uitgeschakeld.
Zeker...op mijn Note 5 ook een zeer merkbaar verschil. Neemt niet weg dat als er een (betrouwbare) root methode is, ik wel meteen aan de slag ga...compleet verwijderen is altijd nog beter dan slechts disablen.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:18:
[...]
Dat klopt, met package disabler kun je verschillende dingen uitschakelen die je met applicatiebeheer niet kunt uitschakelen. Dit scheelt best veel, mijn RAM is nu telkens rond de 65% a 70% ipv 85%. En batterij gaat merkbaar langer mee met standby.
Ik heb gewoon in het menu gekozen voor "Alle bloatware uitschakelen" en daarna ben ik de lijst door gegaan en heb sommige dingen die ik wel wil gebruiken (bijvoorbeeld: backup en herstel, beveiliging gegevens, enz enz) gewoon weer aangezet, en ik heb nog wat dingen die ik echt nooit gebruik (bijvoorbeeld: Skype, Excel, Powerpoint, enz enz) extra uitgezet. Als je achteraf iets mist wat je toch wel wilt gebruiken, kun je het altijd gewoon weer aanzetten (zolang je maar niks verwijder aan apps)JDL15 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:57:
Jammere vind ik dat bij die enorme lijst niet precies weet wat ik nog meer kan disablen, behalve degene die al most obvious zijn (ondanks de suggesties middels kleurcode).
Als je bovenstaande doet zal je al een behoorlijk verschil merken qua batterijverbruik (vooral in stand-by).
Als je Google-Now kaarten niet gebruikt kan ik je aanraden die ook uit te zetten, scheelt ook batterijverbruik.
http://www.androidplanet.nl/tips/google-now-uitschakelen/
[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 21-09-2015 12:29 ]
Kan dus het verbruik en resterende tijd niet meer zien.
..weet iemand welke service hiervoor verantwoordelijk is ?
dan zet ik die weer aan
Never mind, heb smartmanager weer aangezet , die laat het ook zien.
[ Voor 28% gewijzigd door scorpio op 21-09-2015 11:57 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Ik heb dus het toestel ter reperatie aangeboden, voor ruim 500 euro verwacht ik een degelijk product.
[ Voor 11% gewijzigd door _Nick__ op 21-09-2015 12:51 ]
Oké best handige app dus.dafmay schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:15:
Om een idee te geven wat ik heb disabled mbv Package disabler.
Dat lukt je nooit met de standaard optie op de telefoon.
Zekers! Wel een beetje oppassen uiteraard met wat je disabled, maar het XDA draadje heeft zeer veel extra info hierover. Met de Basic lijst kun je in ieder geval geen buil vallen. Mijn lijst heeft een hoop extra disabled tov de Basic lijst en mijn Note 5 doet het nog gewoon prima
Nu er nog geen (betrouwbare) root mogelijkheid is voor de Note 5 draai ik nog stock...geloof voor het eerst sinds pakembeet zo'n 10 jaar oid
Mijn vraag: is de beruchte batterylife van de s6 nu echt zo slecht? Ik browse veel en maak veel fotos. Games speel ik niet.
In mijn ervaring is batterylife van de S6 juist heel erg goed te noemen. Volgens mij geldt dit voor de meeste gebruikers in dit topic ook.Kyo schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:10:
Moment van verlengen is weer aangebroken. Ik zit te twijfelen om nog 2 weken te wachten op de z5 of de s6. Camera en batterylife zijn voor mij de belangrijkste aspecten van een smartphone.
Mijn vraag: is de beruchte batterylife van de s6 nu echt zo slecht? Ik browse veel en maak veel fotos. Games speel ik niet.
Alleen opletten voor bagger geschreven apps net als Facebook Messenger. Die eten zo door je batterij heen. Ik heb ook de Package Disabler Pro in gebruik genomen om te testen, en ik moet zeggen dat mijn batterij leven toch echt verbeterd is.dafmay schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:15:
[...]
In mijn ervaring is batterylife van de S6 juist heel erg goed te noemen. Volgens mij geldt dit voor de meeste gebruikers in dit topic ook.
Verder vind ik de S6 op alle fronten een verademing ten opzichte van die Sony. Die Z2 en ik zijn nooit echt maatjes geworden
Voor reviews over de Z5 zul je nog even moeten wachten maar ik verwacht geen betere camera van wat ik tot nu toe gezien heb. Wel beter dan de Z3.Kyo schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:10:
Moment van verlengen is weer aangebroken. Ik zit te twijfelen om nog 2 weken te wachten op de z5 of de s6. Camera en batterylife zijn voor mij de belangrijkste aspecten van een smartphone.
Accu zal wel goed zijn want daar staat de Z lijn om bekend.
Is de accuduur van de s6 berucht dan want dan heeft bijna elke high end telefoon een slechte accuduur.
Wat mij betreft zou het beter mogen maar op de Xperia na heeft geen enkel toestel een veel betere accuduur als ik zo de reviews lees.
De iPhone 6 is toch ook met een dag leeg net als alle andere toestellen die ik gehad heb.
Was een beetje aan het researchen en las bij praktisch elke review op het internet dat het gewoon ondermaats is of op z'n best net een voldoende haalt, ook vergeleken met andere smartphones... een paar voorbeelden:Garret1410 schreef op maandag 21 september 2015 @ 17:24:
[...]
Voor reviews over de Z5 zul je nog even moeten wachten maar ik verwacht geen betere camera van wat ik tot nu toe gezien heb. Wel beter dan de Z3.
Accu zal wel goed zijn want daar staat de Z lijn om bekend.
Is de accuduur van de s6 berucht dan want dan heeft bijna elke high end telefoon een slechte accuduur.
Wat mij betreft zou het beter mogen maar op de Xperia na heeft geen enkel toestel een veel betere accuduur als ik zo de reviews lees.
De iPhone 6 is toch ook met een dag leeg net als alle andere toestellen die ik gehad heb.
http://www.trustedreviews...-life-and-charging-page-4
http://thenextweb.com/gad...orried-about-the-s6-edge/
http://www.androidcentral...xy-s6-three-months#slide5
http://www.techradar.com/...alaxy-s6-1285636/review/4
http://www.androidcentral...xy-s6-three-months#slide5
Heb nu zelf een Note 3, wat ook wel een dag haalt. Had na 2 jaar toch wel iets van verbetering verwacht.
Wat heb jij gedaan om jouw probleem op te lossen?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem
mbonnes schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:26:
Ik krijg diverse oneigenlijke meldingen op m'n S6, te weten:
- "Gear VR Wekom!
- "Het dock is aangesloten.
- "Batterij delen. De batterijdeelkabel is op uw apparaat aangesloten. Batterij blijft leeglopen, zelfs als er geen ontvangend apparaat is aangesloten"
Ik heb geen Gear en dock etc!
Na het activeren van de " bloatware uitzetten" functie werkt mijn originele samsung cover niet meer.. Om precies te zijn de magneetdetectie voor het in en uitschakelen van het scherm. Ik probeer nu te achterhalen welk(e) proces/processen verantwoordelijk is/zijn voor deze functie. Heeft iemand enig idee welke proces dat kan zijn? Ik ben al een tijdje aan het zoeken, zonder enig positief resultaat.
Had problemen omtrent netwerkverbinding. (geen netwerk of geen 4g)
Nieuwe simkaart is helaas niet de oplossing geweest. Zonder simkaart heeft het toestel nauwelijks bereik, terwijl dit vol zou moeten zijn volgens de Samsung monteur. Hij gaat even kijken of hij er wat aan kan doen, anders moet het toestel opgestuurd worden.
Hopelijk kan hij het zelf repareren, dat opsturen naar een shit bedrijf is altijd zo lastig. Gebruik inmiddels mijn iPhone 4S weer drie weken, maar die batterij houdt het alleen een dag lang uit als je er niets mee doet
Ik hoop dat het e.e.a. in ieder geval snel wordt opgelost, daar het wel een erg fijn toestel was.
Kan in ieder geval wel mijn abonnement verlengen
Ik had zelf ook wat problemen met functie's (bijvoorbeeld de led melding bij nieuwe berichten) die ik misten na het activeren van de functie "bloatware uitzetten" in de app Package Disabler PRO, dus ik heb eerst alles weer aangezet en ben toen handmatig door de lijst heen gegaan en de lijst hieronder staat nu uit bij mij. Dit zijn packages die ik nooit gebruik of waar ik andere apps voor in gebruik heb. Met deze instellingen heb ik vannacht een stand-by test gedaan met WiFi, GPS & 4G aan, en kwam na bijna 10 uur op 5% batterijverbruik (0,5% per uur). Dit is mij goed genoeg, en alle functie's van het toestel werken nog gewoon zoals het hoort. Ook heb ik gemerkt dat vooral de Facebook app echt zeer veel batterij verbruikt, ik doe dat nu via de web browser. En tot slot heb ik Google-Now uitgezet aangezien die ook behoorlijk batterij verbruikt (zoek functie van google blijft gewoon werken)....sawtomyer schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:11:Na het activeren van de " bloatware uitzetten" functie werkt mijn originele samsung cover niet meer.. Om precies te zijn de magneetdetectie voor het in en uitschakelen van het scherm. Ik probeer nu te achterhalen welk(e) proces/processen verantwoordelijk is/zijn voor deze functie. Heeft iemand enig idee welke proces dat kan zijn? Ik ben al een tijdje aan het zoeken, zonder enig positief resultaat.
LETOP: Zoals je kan zien heb ik bijvoorbeeld de Weather Daemon & Weer app uitstaan, dit komt omdat ik daar andere apps voor gebruik. Dus neem niet blindelings deze lijst over want dan kan het zijn dat sommige apps of functie's niet meer werken...
Ik hoop dat andere hier iets aan hebben
[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:36 ]
Ik lees en hoor her en der het een en ander over hardware problemen en batterij die snel leeg gaat.
Ik gebruik nu een s5 en heb het een en ander standaard uit staan omdat ik dat niet gebruik en zou dat ook met het nieuwe toestel doen.
Mijn toestel had hetzelfde probleem en heb hem ook omgewisseld en nu is de toets perfect. Schijnbaar een bekend probleem bij coolblue want het was zo geregeld. Ik mocht zelfs het toestel in de winkel uittesten voordat ik akkoord ging.Falkreath schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:16:
Sinds vorige week heb ik de Samsung s6 in gebruik. Zeer fijn toestel alleen vind ik de home knop behoorlijk los zitten en na mijn mening wordt het alleen maar erger.
Ik heb dus het toestel ter reperatie aangeboden, voor ruim 500 euro verwacht ik een degelijk product.
Beste: Dit forum draait al weer een tijdje, en in die tijd zie je een hoop voorbij komen. Mensen die geen problemen hebben zie je hier meestal niet. Dus de problemen die er zijn komen hier vaak aan bod. Inmiddels draait de S6 en S6 edge alweer een tijdje, en zijn de problemen wel opgelost. Over de hardware van het toestel zijn na mijn weten geen problemen meer, deze zaten in de eerste batch en hadden meest te maken met ram geheugen, maar dit is nu onder controle. Een ding is zeker of je nu een Samsung Iphone of ander merk hebt, er zullen altijd probleempjes blijven. Maar daar zijn wij tweakers voor en helpen elkaar weer op weg op het forum. Dus het antwoord op jou vraag : Het verschil tussen een Galaxy s5 en de nieuwe S6 is legio. Dus wil je een nieuw toestel aanschaffen dan zou ik er zeker voor gaan succesRoos79 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:25:
Zouden jullie een Galaxy s6 edge aanraden of juist niet?
Ik lees en hoor her en der het een en ander over hardware problemen en batterij die snel leeg gaat.
Ik gebruik nu een s5 en heb het een en ander standaard uit staan omdat ik dat niet gebruik en zou dat ook met het nieuwe toestel doen.
Zo hoort het prima winkel en prima servicerick.berge schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:46:
[...]
Mijn toestel had hetzelfde probleem en heb hem ook omgewisseld en nu is de toets perfect. Schijnbaar een bekend probleem bij coolblue want het was zo geregeld. Ik mocht zelfs het toestel in de winkel uittesten voordat ik akkoord ging.
Dit is niet helemaal waar, ik heb de mijne vorige week woensdag gekocht en ik heb nog steeds problemen met het RAM, idle draait het RAM al op 80%pappaleone schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:09:
[...]
Beste: Dit forum draait al weer een tijdje, en in die tijd zie je een hoop voorbij komen. Mensen die geen problemen hebben zie je hier meestal niet. Dus de problemen die er zijn komen hier vaak aan bod. Inmiddels draait de S6 en S6 edge alweer een tijdje, en zijn de problemen wel opgelost. Over de hardware van het toestel zijn na mijn weten geen problemen meer, deze zaten in de eerste batch en hadden meest te maken met ram geheugen, maar dit is nu onder controle. Een ding is zeker of je nu een Samsung Iphone of ander merk hebt, er zullen altijd probleempjes blijven. Maar daar zijn wij tweakers voor en helpen elkaar weer op weg op het forum. Dus het antwoord op jou vraag : Het verschil tussen een Galaxy s5 en de nieuwe S6 is legio. Dus wil je een nieuw toestel aanschaffen dan zou ik er zeker voor gaan succes
Sinds de Android 5.1.1 update is dit niet beter geworden, helaas.
Lees het forum eens door, er is al zoveel over gedebatteerd 80% is niets mis mee. Mijn vorige S6 draaide voor de update naar 5.1.1 90 tot 94% dit was wel wat veel van het goede. Maar na de update naar 5.1.1 is 80% netjes met uitschieters naar 86% niets mis mee.Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:51:
[...]
Dit is niet helemaal waar, ik heb de mijne vorige week woensdag gekocht en ik heb nog steeds problemen met het RAM, idle draait het RAM al op 80%
Ik heb in de tijd dat de S6 en de edge versie uitkwam 4x omgeruild bij studentenmobiel ofwel prima service. Ik heb mijn S6 edge plus ook bij hun gekocht, deze was in een keer perfect.dbzfan schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:03:
Raden jullie het af om de S6 via studentmobiel te bestellen? Hoe zit het daar als ik last heb van blauwe waas of een loszittende homebutton?
Niets mis mee? mijn s6 is al meerdere keren herstart nadat ik meerdere apps open had staan en het RAM op 100% kwam. Ook wordt de telefoon hartstikke langszaam wanneer 100% is bereikt.pappaleone schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:11:
[...]
Lees het forum eens door, er is al zoveel over gedebatteerd 80% is niets mis mee. Mijn vorige S6 draaide voor de update naar 5.1.1 90 tot 94% dit was wel wat veel van het goede. Maar na de update naar 5.1.1 is 80% netjes met uitschieters naar 86% niets mis mee.
Google maar eens
Dit wordt een beetje vermoeiend. En misschien ook wel veroorzaakt doordat Samsung het RAM-verbruik standaard met een widget op het homescreen plaatst.Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:51:
[...]
Dit is niet helemaal waar, ik heb de mijne vorige week woensdag gekocht en ik heb nog steeds problemen met het RAM, idle draait het RAM al op 80%
Dat Android zoveel RAM in gebruik heeft, geeft alleen maar aan dat hij optimaal gebruik maakt van het RAM door zoveel mogelijk te cachen/alvast in te laden. Windows doet overigens hetzelfde. Een PC met 16GB ram heeft standaard echt geen 15,5GB vrij.
Als het RAM dat voor dit soort doeleinden in gebruik is, plotseling nodig is om een (voorgrond) app in te laden, dan wordt het direct vrijgegeven.
Het handmatig leegmaken van het RAM middels appkillers of die Samsung-widget is dus niet nodig. (overigens kunnen die tools wel handig zijn om corrupte apps even te killen, zodat je opnieuw gaan opstarten bij volgend gebruik).
Even mee terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:20:
[...]
Niets mis mee? mijn s6 is al meerdere keren herstart nadat ik meerdere apps open had staan en het RAM op 100% kwam. Ook wordt de telefoon hartstikke langszaam wanneer 100% is bereikt.
Google maar eens
Of eerst even kijken of je wat gedownload hebt, wat misschien het probleem veroorzaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 22-09-2015 16:41 ]
Heb je al eens een fabrieks reset gedaan na de laatste 5.1.1 update ??Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:20:
[...]
Niets mis mee? mijn s6 is al meerdere keren herstart nadat ik meerdere apps open had staan en het RAM op 100% kwam. Ook wordt de telefoon hartstikke langszaam wanneer 100% is bereikt.
+1 Mooi uitgelegdkwaazaar schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:24:
[...]
Dit wordt een beetje vermoeiend. En misschien ook wel veroorzaakt doordat Samsung het RAM-verbruik standaard met een widget op het homescreen plaatst.
Dat Android zoveel RAM in gebruik heeft, geeft alleen maar aan dat hij optimaal gebruik maakt van het RAM door zoveel mogelijk te cachen/alvast in te laden. Windows doet overigens hetzelfde. Een PC met 16GB ram heeft standaard echt geen 15,5GB vrij. Als het RAM dat voor dit soort doeleinden in gebruik is, plotseling nodig is om een (voorgrond) app in te laden, dan wordt het direct vrijgegeven.
[ Voor 35% gewijzigd door DON PAPA op 22-09-2015 18:09 ]
Is niet normaal. Ik zou een factory reset doen of kijken welke brakke app dit veroorzaakt.Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:20:
[...]
Google maar eens
Werkt dit niet dan retour met het toestel.
Ligt eraan wat je belangrijk vind.Roos79 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:25:
Zouden jullie een Galaxy s6 edge aanraden of juist niet?
De S5 heeft iets grotere accu en is verwisselbaar, betere grip, micro sd kaart.
Voor de rest is de S6 beter. Sneller, betere Touchwiz, betere camera enz..
Problemen kun je met elk toestel hebben en de S6 is wat populairder dus zul je ook vaker van problemen horen.
Precies wat ik gedaan heb. Gisteren factory reset uitgevoerd maar dit hielp niet echt. Na de reset was het RAM op 70-75%Garret1410 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:03:
[...]
Is niet normaal. Ik zou een factory reset doen of kijken welke brakke app dit veroorzaakt.
Werkt dit niet dan retour met het toestel.
Morgen wordt het toestel opgehaald voor een retourtje samsung.
[...]
Hier hebben we zeker wat aan, ontzettend bedankt voor de input. Ik doe ook mee aan de challange. Kijken hoeveel drain mijn edge heeft bij standby op wifi.
Dat weet ik nog zo niet. Ik las her en der op het internet en xda dat velen last hebben van een roze waas bij het nemen van foto's. Gezien ik de S6 eigenlijk al wilde bestellen vandaag van GSMW (oftewel studentmobiel) was ik bezorgd dus ging vandaag bij mediamarkt rotterdam ff testen. Het probleem was er heel duidelijk aanwezig bij twee Edge toestellen en één van de twee normale s6 toestellen... wel jammer.pappaleone schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:09:
[...]
Beste: Dit forum draait al weer een tijdje, en in die tijd zie je een hoop voorbij komen. Mensen die geen problemen hebben zie je hier meestal niet. Dus de problemen die er zijn komen hier vaak aan bod. Inmiddels draait de S6 en S6 edge alweer een tijdje, en zijn de problemen wel opgelost. Over de hardware van het toestel zijn na mijn weten geen problemen meer, deze zaten in de eerste batch en hadden meest te maken met ram geheugen, maar dit is nu onder controle. Een ding is zeker of je nu een Samsung Iphone of ander merk hebt, er zullen altijd probleempjes blijven. Maar daar zijn wij tweakers voor en helpen elkaar weer op weg op het forum. Dus het antwoord op jou vraag : Het verschil tussen een Galaxy s5 en de nieuwe S6 is legio. Dus wil je een nieuw toestel aanschaffen dan zou ik er zeker voor gaan succes
Vraag me af of ruilen bij GSMWijzer wel mogelijk is bij zo'n probleem. Het is nou niet echt een DOA case.
Verwijderd
Hierboven lees je goede ervaringen met betrekking tot omruilen. Het alternatief is een winkel selecteren die dit zonder problemen doet zoals Coolblue of GSMWeb.Kyo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:01:
[...]
Dat weet ik nog zo niet. Ik las her en der op het internet en xda dat velen last hebben van een roze waas bij het nemen van foto's. Gezien ik de S6 eigenlijk al wilde bestellen vandaag van GSMW (oftewel studentmobiel) was ik bezorgd dus ging vandaag bij mediamarkt rotterdam ff testen. Het probleem was er heel duidelijk aanwezig bij twee Edge toestellen en één van de twee normale s6 toestellen... wel jammer.
Vraag me af of ruilen bij GSMWijzer wel mogelijk is bij zo'n probleem. Het is nou niet echt een DOA case.
Wat heb je er aan om dit te weten? Ik neem aan dat je niet je Edge gekocht hebt om deze niet te gebruikensawtomyer schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:32:
[quote]EJSEJS schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:49:
[...]
Hier hebben we zeker wat aan, ontzettend bedankt voor de input. Ik doe ook mee aan de challange. Kijken hoeveel drain mijn edge heeft bij standby op wifi.
Wat is er mis met 70% RAM verbruik?Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:45:
[...]
Precies wat ik gedaan heb. Gisteren factory reset uitgevoerd maar dit hielp niet echt. Na de reset was het RAM op 70-75%
Ik hoor nu voor het eerst dit probleem. Ik ken wel van roze vlekken in het scherm maar roze waas bij het nemen van foto's is voor mij nieuw.Kyo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:01:
[...]
Dat weet ik nog zo niet. Ik las her en der op het internet en xda dat velen last hebben van een roze waas bij het nemen van foto's.
Dus probleem opgelost na reset.Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:45:
[...]
Precies wat ik gedaan heb. Gisteren factory reset uitgevoerd maar dit hielp niet echt. Na de reset was het RAM op 70-75%
Even een update; Dikke 10 voor de Mediamarkt.tsjech@ schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:05:
Gisteravond mijn S6 gehaald bij Mediamarkt. Helaas bij aanzetten en installatie viel de blauwe waas op bij het kantelen van het scherm vanaf al 5 graden. Vanochtend vergeleken met een collega's S6. Blauwe tint van witte achtergrond is bij hem pas vanaf 45 graden kantelen. Nogal een verschil vind ik. Vanavond maar weer terug. Wel ongelooflijk snel en mooi toestel. Vingerafdrukscanner is een verademing.
Eerste toestel retour kunnen brengen ondanks dat de verkoper zelf de blauwe waas niet storend zag, maar hij zag dat het beeldscherm per toestel wel verschilde. Ik heb toen een nieuwe meegekregen, direct thuis geopend en inderdaad blauwe waas trad nu pas op onder extreme hoek >45 graden (zoals normaal is). Helaas had deze een homeknop die wat losser zat en echt een 'klik" geluid gaf bij indrukken, beetje zoals bij een touchpad van een goedkope laptop.
Ook deze terug kunnen brengen zonder problemen. Dus toch blij dat ik voor een fysieke winkel in de buurt heb gekozen. Dat doe ik toch liever met dure electronische apparatuur.
*uiteindelijk voor iphone 6 gekozen.. emotie en gevoel was een beetje weg voor de Samsung na 2x misgrijpen
Ik weet niet hoe het bij jouw is maar ondanks dat ik de S6 regelmatig gebruik, blijft mijn schermtijd altijd behoorlijk achter op de stand-by tijd. Dus als je deze stand-by tijd kan verruimen door wat apps uit te zetten die je toch nooit gebruikt, dan lijkt dat mij toch wel heel zinvol om te wetenVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:31:
[...]
Wat heb je er aan om dit te weten? Ik neem aan dat je niet je Edge gekocht hebt om deze niet te gebruiken
Falkreath schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:45:
[...]
....en het 'retourtje samsung' is dus compleet&volledig voor niets...tja je hebt mensen en fietsbellenNilco schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:42:
Snappen ze nou echt niet dat je niets aan dat geheugen hebt als het leeg is. Het moet juist gevuld zijn.
Edit : niet goed gelezen...een terecht retourtje Samsung
[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 23-09-2015 09:36 ]
Ja dit blijft een verhaal wat je nog 100 keer kunt vertellen. Ik denk dat we gewoon moeten stoppen met antwoorden op deze vraag. Het is hier en andere fora al zo vaak besproken, maar mensen willen het gewoon niet aannemen Pffff.Nilco schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:42:
Snappen ze nou echt niet dat je niets aan dat geheugen hebt als het leeg is. Het moet juist gevuld zijn.
Ik kan jullie vertellen dat op mijn nieuwe s6 Edge plus ook het geheugen gewoon goed gebruikt wordt. Ram bestaat om die reden. Maar goed.pappaleone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:44:
[...]
Ja dit blijft een verhaal wat je nog 100 keer kunt vertellen. Ik denk dat we gewoon moeten stoppen met antwoorden op deze vraag. Het is hier en andere fora al zo vaak besproken, maar mensen willen het gewoon niet aannemen Pffff.
Zoals gezegd, had ik ook andere problemen met het toestel. Volume en home buttons werkte niet na behoren. Eerst even leze, dank u.dafmay schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:37:
[...]
[...]
[...]
....en het 'retourtje samsung' is dus compleet&volledig voor niets...tja je hebt mensen en fietsbellen![]()
Ah vandaar...had ik inderdaad niet goed gelezen...excuus. Geheel logisch natuurlijk dat ie een retourtje Samsung krijgt...Falkreath schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:37:
[...]
Zoals gezegd, had ik ook andere problemen met het toestel. Volume en home buttons werkte niet na behoren. Eerst even leze, dank u.
Blijft wel feit dat het geheugenbeheer correct is (70-85%).
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 23-09-2015 09:20 ]
Ik ben ook in het bezit van de edge+ hier het ramverbruik tussen 48 en 55%Phntm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:16:
[...]
Ik kan jullie vertellen dat op mijn nieuwe s6 Edge plus ook het geheugen gewoon goed gebruikt wordt. Ram bestaat om die reden. Maar goed.
Nou 48 En 55 had ik toen ik het toestel pas in gebruik nam. Dit is ondertussen al vrij hoog bij mij en dat was ook het geval op mijn s6. Heb ook gewoon packages disabled natuurlijk maar ik stoor me er verder niet aan.pappaleone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:21:
[...]
Ik ben ook in het bezit van de edge+ hier het ramverbruik tussen 48 en 55%
Kom van jarenlang Apple iPhone gebruik nu op Android terecht. Heb kort een iPhone 6 gehad, maar uiteindelijk terug gegaan omdat ik hem te groot vond.
Desondanks voldeed de 5s niet meer en had geen zin meer in weer een iPhone 6 verhaal. Heb de afgelopen 2 maanden gewerkt met een HTC One m7 om te kijken hoe Android me beviel, en dat ging me vrij aardig af. Uiteindelijk dus niet voor de HTC One m9 gegaan (ivm problemen CPU), maar voor de S6 Edge. Nog steeds even groot als een iPhone 6, maar vind hem toch lekkerder in de hand liggen.
Instellen ging super makkelijk (Samsung wilde zelf de backup van de One terugezetten, ideaal).
Ben er nu lekker mee aan het spelen en aan het klooien; bevalt tot nu toe prima!
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik moet er wel bij vertellen dat ik het toestel geroot heb plus andere kernel, en daarna een hoop zooi eraf heb gehaald.Phntm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:45:
[...]
Nou 48 En 55 had ik toen ik het toestel pas in gebruik nam. Dit is ondertussen al vrij hoog bij mij en dat was ook het geval op mijn s6. Heb ook gewoon packages disabled natuurlijk maar ik stoor me er verder niet aan.
Nou dan weten we inderdaad genoeg. Verder moet ik nog alleen kijken hoe ik voor mijzelf het batterij kan verbeteren. Maar heb hem niet eens een dag.pappaleone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:51:
[...]
Ik moet er wel bij vertellen dat ik het toestel geroot heb plus andere kernel, en daarna een hoop zooi eraf heb gehaald.
Eerst even lekker toestel ontdekken rooten is daarna zo gedaan toptoestel.Phntm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:11:
[...]
Nou dan weten we inderdaad genoeg. Verder moet ik nog alleen kijken hoe ik voor mijzelf het batterij kan verbeteren. Maar heb hem niet eens een dag.
[ Voor 91% gewijzigd door Guru1000 op 23-09-2015 12:50 ]
Ik had wel even een vraagje aan jou. Is jouw paneel ook zo raar met Wit? Als ik naar wit kijk lijkt het alsof ik een papier vel heb ipv een scherm. Ik zie van die vage vegen als je snapt wat ik eigenlijk bedoel. Dezelfde die je ziet als je kijkt naar papier. Ik ga denk maar eens langs de winkel als dit een echte issue is. Met google kom ik niet ver als ik mijn probleem opzoek.pappaleone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:28:
[...]
Eerst even lekker toestel ontdekken rooten is daarna zo gedaan toptoestel.
Nee bij mij was het meteen goed met de eerste edge plus. Dit was wel anders met mijn gewone s6 4x maar liefst omgeruild. Kijk even onder instellingen daarna display>sherm modus hier heb ik hem op aanpasbaar display staan.Phntm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:07:
[...]
Ik had wel even een vraagje aan jou. Is jouw paneel ook zo raar met Wit? Als ik naar wit kijk lijkt het alsof ik een papier vel heb ipv een scherm. Ik zie van die vage vegen als je snapt wat ik eigenlijk bedoel. Dezelfde die je ziet als je kijkt naar papier. Ik ga denk maar eens langs de winkel als dit een echte issue is. Met google kom ik niet ver als ik mijn probleem opzoek.
Dat heb ik ook zo staan! Ik heb inmiddels contact opgenomen met T-mobile en die sturen netjes een gloednieuw toestel mee met een koerier. Het enige wat ik moet doen is mijn IMEI nummer wijzigen bij ACE verzekeringen en dan is het alsof er niks is gebeurt. Moet wel alleen weer een nieuwe backup maken van mijn edge plus en dat dan goed bewaren voordat ik mijn nieuwe S6 Edge Plus ontvang van de week of volgende week.pappaleone schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:44:
[...]
Nee bij mij was het meteen goed met de eerste edge plus. Dit was wel anders met mijn gewone s6 4x maar liefst omgeruild. Kijk even onder instellingen daarna display>sherm modus hier heb ik hem op aanpasbaar display staan.

Touchscreen werkt nog, telefoon is nog te bedienen, maar bijna niet te lezen. Uit- en aanzetten hielp niet, wil nog wel een reset proberen maar betwijfel of dat gaat helpen, lijkt erop alsof het display overleden is...
Perfect netjes en snel opgelost.Phntm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:49:
[...]
Dat heb ik ook zo staan! Ik heb inmiddels contact opgenomen met T-mobile en die sturen netjes een gloednieuw toestel mee met een koerier. Het enige wat ik moet doen is mijn IMEI nummer wijzigen bij ACE verzekeringen en dan is het alsof er niks is gebeurt. Moet wel alleen weer een nieuwe backup maken van mijn edge plus en dat dan goed bewaren voordat ik mijn nieuwe S6 Edge Plus ontvang van de week of volgende week.
Zo te zien wel, even terug langs de winkel of langs een Samsung service center (mijn voorkeur) gaan.Entity schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:52:lijkt erop alsof het display overleden is...
edit: Iemand enig idee waar het toestel dan naartoe gaat?
edit 2: Na contact met Samsung is gebleken dat dit bijna zeker Dynafix zal zijn
[ Voor 36% gewijzigd door dennisk. op 23-09-2015 17:04 ]
Verwijderd
Yep precies zo.Jorn22 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:19:
Ik heb sinds twee dagen nu enorm veel batterij verbruik in de nacht, vannacht is er zelfs 50 % afgegaan. Komt dit door de update van 5.1.1 ? De grootste verbruiker met 14% is namelijk Android OS. Voorheen ging er maar een paar procent af in de nacht. Zijn er meerdere met dit verbruik door Android OS ?
Niet kunnen vinden wat het is.
Ik heb net ongeveer een half uur een audioboek geluisterd over de externe speaker en toen werd het opeens stil... Mijn externe speaker doet het nu niet meer. Andere apps geven ook geen geluid meer en de telefoon gaat ook niet meer over met geluid. Heb ehm al opnieuw opgestart en vliegtuigmodus aangezet en geswitcht tussen earphones en gewoon geluid.
Ik heb inmiddels contact gehad met coolblue... Maar voor ik hem 3 weken kwijt ben hoop ik dat jullie nog een idee hebben om ehm weer aan de praat te krijgen.
Zijn er nog andere manieren om de externe speaker te testen ofzo? Ik weet dat Sony bijvoorbeeld een geheim menu heeft om de oorspeaker te testen...
*#0*# 'bellen'Pretender82 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:40:
Hoi allemaal, laat ik beginnen dat ik heel tevreden ben met mij s6.... Maar ik heb nu toch een probleem dat ik nog niet eerder tegengekomen ben...
Ik heb net ongeveer een half uur een audioboek geluisterd over de externe speaker en toen werd het opeens stil... Mijn externe speaker doet het nu niet meer. Andere apps geven ook geen geluid meer en de telefoon gaat ook niet meer over met geluid. Heb ehm al opnieuw opgestart en vliegtuigmodus aangezet en geswitcht tussen earphones en gewoon geluid.
Ik heb inmiddels contact gehad met coolblue... Maar voor ik hem 3 weken kwijt ben hoop ik dat jullie nog een idee hebben om ehm weer aan de praat te krijgen.
Zijn er nog andere manieren om de externe speaker te testen ofzo? Ik weet dat Sony bijvoorbeeld een geheim menu heeft om de oorspeaker te testen...
^ Post is hierboven!
Thnx... Speaker net getest en lijkt overleden
Dus zijn diegene met een Edge blij dat ze er meer voor hebben uitgegeven of hadden ze achteraf de s6 ook prima gevonden?
Verwijderd
Ik zou zeggen lees het topic door, dan lees je vanzelf de ervaringen van mensen. Die staan er voldoende in is mijn ervaring. Lees ook reviews over de Edge en je kunt je een goed beeld vormen van de meerwaarde tegenover de S6. Vervolgens zelf afwegen of jou dat de meerprijs waard is.Roos79 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:33:
Ik ben echt in dubio is het het geld meer waard om te kiezen voor de edge of niet?
Dus zijn diegene met een Edge blij dat ze er meer voor hebben uitgegeven of hadden ze achteraf de s6 ook prima gevonden?
Ik heb de Flat en ik vind de Edge er nog steeds veel mooier uit zien. Maargoed, ik vind het verschil nog steeds geen €100 waard, en ik weet ook nog steeds niet of het prijsverschil het waard zou zijn geweest.Roos79 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:42:
Maar ik wil juist van mensen die een toestel al langer hebben horen of ze bv spijt hebben dat ze niet door de edge zijn gegaan of andersom?
Verwijderd
Ik heb geen Edge en geen spijt want ik vind het kromme scherm geen toegevoegde waarde voor de extra prijs. Wat is daarvan voor jou dan het nut om te weten? Je moet toch voor jezelf de afweging maken, tenminste ik ga er niet van uit dat als 10 mensen zeggen dat de Edge geen meerwaarde biedt je daarom een gewone S6 kooptRoos79 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:42:
Maar ik wil juist van mensen die een toestel al langer hebben horen of ze bv spijt hebben dat ze niet door de edge zijn gegaan of andersom?
Ik ben voor de S6 gegaan gewoon omdat ik die persoonlijk mooier vind, en hij was ook nog is €100 goedkoper dus die keus was snel gemaakt voor mij. En ik heb nog geen seconde spijt van mijn keus gehadRoos79 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:42:
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 25-09-2015 20:02 ]
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Locatie geschiedenis verwijderen ed. heb ik al geprobeerd.. begint nu irritant te worden.
GT: The Bozzz88
[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 25-09-2015 13:22 ]
Ik ben benieuwd.
S6 standaard.
*Update is klaar, basis iconen zijn gewijzigd. Android versie blijft zoals ik verwachtte op 5.1.1
[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSurfer op 25-09-2015 19:07 ]
Deze update is al langer als 2 weken geloof ik nu uit. Deze was uitgebracht rond de Galaxy S6 Edge +/Note 5 release. You are late to the party.Frisian_Heretic schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:27:
Vandaag toevallig gecheckt voor nieuwe update (automatisch heb ik uit staan). Begon toch nog 200+ mb te downloaden. Zat al op 5.1.1
Ik ben benieuwd.
S6 standaard.
*Update is klaar, basis iconen zijn gewijzigd. Android versie blijft zoals ik verwachtte op 5.1.1
Ik heb een leuk verhaaltje!dennisk. schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:51:
Zojuist bericht gehad van de monteur van het Samsung service center. Hij gaat mijn S6 edge doorsturen, daar hij niets kan vinden.
edit: Iemand enig idee waar het toestel dan naartoe gaat?
edit 2: Na contact met Samsung is gebleken dat dit bijna zeker Dynafix zal zijn
Er was eens een reparatiebedrijf genaamd Dynafix.
Dit reparatiebedrijf heeft een Samsung Galaxy s6 edge ontvangen met problemen omtrent de connectiviteit (mobiel netwerk).
Vervolgens heeft Dynafix de volgende servicehandeling verricht: accu vervangen.
Einde verhaaltje XD.
Nu heb ik niet veel verstand van telefoons, maar het lijkt mij niet dat de accu de veroorzaker zou kunnen zijn voor problemen met het modem van het toestel? Ach, we zullen het wel zien. Vooralsnog kan ik alleen zien wat ze gedaan hebben via de track&trace van Dynafix.
Accu was nog goed overigens. Ging makkelijk anderhalf tot twee dagen mee.
edit: Het is wel snel gedaan. Toestel is er woensdag heen gezonden.
[ Voor 3% gewijzigd door dennisk. op 25-09-2015 20:05 ]
Als ik weer eens wat met m'n telefoon heb weet ik waar ik heen ga, hij gaat in ieder geval niet terug naar een webshop ofzoiets die vervolgens naar Dynafix gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door DM89 op 25-09-2015 20:49 ]
Ja inderdaad daar komt weinig goeds vandaan, prutsers en dan ben ik nog netjes. Ook al 3x slechte ervaring mee gehad.. In Schiedam zit een prima shop kom even niet op de naam, maar die zijn heel goed in reparatie's en je kunt er meestal op wachten.Meulendijks89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:49:
Dynafix is echt een dramatisch slecht bedrijf bahh
Veel jongeren die daar werken blijkbaar met maar weinig verstand van telefoons.. niet allemaal natuurlijk maar goed vaak doen ze maar wat..pappaleone schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:55:
[...]
Ja inderdaad daar komt weinig goeds vandaan, prutsers en dan ben ik nog netjes. Ook al 3x slechte ervaring mee gehad.. In Schiedam zit een prima shop kom even niet op de naam, maar die zijn heel goed in reparatie's en je kunt er meestal op wachten.
Als mijn toestel kapot is regel ik het wel via de verzekering.. ik wil geen toestel wat in handen is geweest van Dynafix
Ja je brengt een telefoon en krijgt een bouwpakket terugMeulendijks89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:59:
[...]
Veel jongeren die daar werken blijkbaar met maar weinig verstand van telefoons.. niet allemaal natuurlijk maar goed vaak doen ze maar wat..
Als mijn toestel kapot is regel ik het wel via de verzekering.. ik wil geen toestel wat in handen is geweest van Dynafix![]()
![]()
Totdat de door de verzekering aangewezen reparateur er niet uit komt en alsnog naar Dynafix stapt. Half jaar zitten wachten op een goede Nexus 7Meulendijks89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:59:
Als mijn toestel kapot is regel ik het wel via de verzekering.. ik wil geen toestel wat in handen is geweest van Dynafix![]()
![]()
Nee want als ik bij de verzekering moet aankloppen is die zeker niet meer te maken..Richh schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:02:
[...]
Totdat de door de verzekering aangewezen reparateur er niet uit komt en alsnog naar Dynafix stapt. Half jaar zitten wachten op een goede Nexus 7
Dat is in principe wel het beste. Helaas maken bedrijven als HTC en Samsung gebruik van Dynafix.Meulendijks89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:59:
[...]
Veel jongeren die daar werken blijkbaar met maar weinig verstand van telefoons.. niet allemaal natuurlijk maar goed vaak doen ze maar wat..
![]()
Met mijn HTC One veel gedoe gehad, vooral na de reparaties. Vanaf het moment dat ik een nieuw toestel kreeg, geen last meer gehad.
Mocht mijn toestel met beschadigingen retour komen of niet gerepareerd zijn, dan ga ik maar even een briefje schrijven aan Samsung. Flut Dynafix...
Zodra ik mijn toestel in ontvangst heb genomen (of niet), laat ik meer weten!
Ik gebruik alleen mijn telefoon meestal kaal, heb wel een sleeve maar die gebruik ik niet altijd.Brx schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:10:
Is er iemand die de S6 zonder case gebruikt? Zou graag willen weten hoe de S6 zich houdt zonder. Gebruik nu een case uit angst dat het camera glaasje/achterkant krast of breekt. Is deze "angst" gegrond?
Heb er geen problemen mee en het zal in de meeste gevallen niet zomaar breken.. afgezien van het geval hierboven in die topic
De S6 serie is vrij robuust ondanks haar glas en alu combinatie wat voor velen als fragiel wordt aanschouwd. Ik zelf ben een voorstander van elke vorm van bescherming, ik koop dan ook altijd een case of 2 en tempered glass screen protectors. De S6 familie is a prachtige serie telefoons die echt luxe uitstralen, ik heb van die vette handen dus het toestel glipt niet zo snel uit mijn handen. Mijn eigen S6 had ik gepimped met een Dbrand skin en mijn huidige s6 edge+ heeft niks eromheen om het te beschermen.Brx schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:10:
Is er iemand die de S6 zonder case gebruikt? Zou graag willen weten hoe de S6 zich houdt zonder. Gebruik nu een case uit angst dat het camera glaasje/achterkant krast of breekt. Is deze "angst" gegrond?
Het komt erop neer of je het toestel wel kan vertrouwen in je eigen handen zonder enige vorm van bescherming. Ik niet, want ik ben een kluns en laat zelfs een vel papier vallen af en toe.
Ik had dit probleem ook en heb de S6 aangeboden voor reparatie bij Coolblue.Mac-Mar schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:51:
Beste,
Wat heb jij gedaan om jouw probleem op te lossen?
Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem![]()
![]()
[...]
Na 3 weken een mail gehad dat de reparatie langer ging duren en van Coolblue een nieuwe gehad.
Blijft een top bedrijf, had de volgende dag al een nieuwe binnen.
Verwijderd
Ik gebruik de S6 zonder bescherming en ik ben er echt heel zuinig op. Desondanks al een aantal beschadigingen op de aluminium rand. Die lijkt dan ook niet bepaald stoot- en krasbestendig. Van alle beschadigingen heb ik echt geen flauw idee hoe ze er op komen. Toestel is nooit gevallen en nooit in een broekzak met een ander voorwerp gestopt. Scherm en achterkant zien er nog perfect uit.Brx schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:10:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2015 16:47 ]
Verwijderd
Tja, alles kan nu eenmaal beschadigen en die beschadigingen worden altijd veroorzaakt door de gebruiker.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:47:
[...]
Ik gebruik de S6 zonder bescherming en ik ben er echt heel zuinig op. Desondanks al een aantal beschadigingen op de aluminium rand. Die lijkt dan ook niet bepaald stoot- en krasbestendig. Van alle beschadigingen heb ik echt geen flauw idee hoe ze er op komen. Toestel is nooit gevallen en nooit in een broekzak met een ander voorwerp gestopt. Scherm en achterkant zien er nog perfect uit.
Je kan nog zo voorzichtig zijn, zeker als een toestel onbeschermd is, maar een beschadiging heb je zo te pakken. Ik ben van mening dat het een gebruiksvoorwerp is en blijft en 'lichte' beschadigingen horen daar bij.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.