• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Na jaren lang een beetje anti Samsung te zijn geweest toch maar gekozen voor de Edge+. Wat een prachtig toestel. Ik mag hem vrijdag ophalen, kan niet wachten!

^ Post is hierboven!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:22
Strunkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:39:
Na jaren lang een beetje anti Samsung te zijn geweest toch maar gekozen voor de Edge+. Wat een prachtig toestel. Ik mag hem vrijdag ophalen, kan niet wachten!
Goede keus, ben benieuwd naar je eerste ervaring :) Hiervoor iPhone?

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Meulendijks89 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:50:
[...]

Goede keus, ben benieuwd naar je eerste ervaring :) Hiervoor iPhone?
Nope HTC :9.
HTC weigerde mijn M8 te repareren omdat ze de defecten niet konden constateren (lens kapot, laadt niet op, headphone jack was versleten).

Toch maar naar Samsung voor de specs (vooral camera). Ben benieuwd, gelukkig is het OS niet zo teletubbie-achtig meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Strunkie op 15-09-2015 23:54 ]

^ Post is hierboven!

• DM89
  • Laatst online: 18:22
Ohja dat kan ook haha.. Samsung heeft wel flink wat verbeteringen aangebracht bij de laatste versie van Touchwiz gelukkig dus denk dat je wel tevreden zult zijn.. al kan het nog altijd beter 8)7

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
Meer mensen met Bluetooth problemen? Na een paar dagen krijg ik telkens connect en na minuut weer disconnect en na een minuut weer een connect. Zowel bij m'n carkit als bij m'n smartwatch.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:30
kwaazaar schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:00:
Meer mensen met Bluetooth problemen? Na een paar dagen krijg ik telkens connect en na minuut weer disconnect en na een minuut weer een connect. Zowel bij m'n carkit als bij m'n smartwatch.
Neen, welke versie draai je en heb je al eens een factory reset uitgevoerd?

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-12 08:34

n2theb

Tweakers Abonnee

Meulendijks89 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:54:
[...]

Ohja dat kan ook haha.. Samsung heeft wel flink wat verbeteringen aangebracht bij de laatste versie van Touchwiz gelukkig dus denk dat je wel tevreden zult zijn.. al kan het nog altijd beter 8)7
Ik dacht even dat je het nu over een laatste software update had.. Toen nam ik nog een slok koffie en toen las ik dat je het over de algemene S6 had haha. #goedemorgen

offtopic:
Sinds wanneer wordt er als je jarig bent een icoontje weergeven?!

[ Voor 8% gewijzigd door n2theb op 16-09-2015 08:25 ]

Verwijderd

Ja, ook last van. Een herstart verhelpt het...

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 10:02
Dit probleem heb ik al sinds ik deze telefoon heb, factory reset wil ik niet aan beginnen. Maar hoop nog steeds dat het opgelost word met een update/patch in de toekomst.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

GokuSsj schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:40:
[...]

Dit probleem heb ik al sinds ik deze telefoon heb, factory reset wil ik niet aan beginnen. Maar hoop nog steeds dat het opgelost word met een update/patch in de toekomst.
Als het geen algemeen probleem of bug is zal er ook geen update voor komen. Het kan natuurlijk met een volgende update verholpen zijn maar dan is het om andere redenen opgelost.

Een reset lost gewoon heel veel problemen op. Enigste wat je opnieuw moet instellen zijn bepaalde instellingen de rest gaat automatisch via smart switch en Google backup

• RigolleM
GokuSsj schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:40:
[...]

Zolang je geen factory reset uitvoert gaat het via updates niet opgelost geraken.
Bij de eerste 5.1.1 update waren alle BT problemen van de baan.
Zoals hierboven beschreven, is het eigenlijk piece of cake om hem te resetten en met smart switch of Samsung account icm google account best eenvoudig om alles terug te zetten.

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 10:05
Beste Tweakers,

Trouble in paradise. Mijn telefoon professioneel op de grond laten kletteren, kleine dunne barst in het scherm en daarnaast wilt het scherm niet meer aan. Ik heb mijn telefoon terug gestuurd naar GSM Web om hem te laten repareren. Nu krijg ik een reparatie voorstel via Dynafix van € 287,50. Dit lijkt me na helaas wat te late research een tikkeltje hoog bedrag! Ik heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga aangezien dit niet een marktconform reparatie bedrag is en graag het toestel kosteloos retour ontvang. Hiermee gingen ze uiteraard niet mee akkoord. Heel zwart wit gezien heeft Dynafix toch eigenlijk veel macht waardoor ze makkelijk kunnen cashen:

* of ze maken een achterlijk hoge marge op hun reparaties
* of ze troggelen de consument € 45 uit de zak voor ''onderzoekskosten'' omdat deze niet akkoord gaat met het veel te dure reparatie voorstel van Dynafix

Wellicht had ik me van te voren beter moeten inlezen in de voorwaarden van Dynafix maar toch vind ik dit een meer dan kwalijke zaak.

Groetjes, een gefrustreerde S6 gebruiker
Dat vind ik ook zeer hoog qua kosten! Kun je 'm niet elders (zelf) laten repareren?

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Och jongens, ik wordt oud. Ik dacht contactloos kunnen betalen met mijn S3 en S6 telefoon maar dat doe en deed ik gewoon met het oranje ING PASJE. (kop tegen de muur en dan 3 keer heel hard bonk,bonk,bonk)
|:( |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 16-09-2015 13:39 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Deures schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:24:
Beste Tweakers,

Trouble in paradise. Mijn telefoon professioneel op de grond laten kletteren, kleine dunne barst in het scherm en daarnaast wilt het scherm niet meer aan. Ik heb mijn telefoon terug gestuurd naar GSM Web om hem te laten repareren. Nu krijg ik een reparatie voorstel via Dynafix van € 287,50. Dit lijkt me na helaas wat te late research een tikkeltje hoog bedrag! Ik heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga aangezien dit niet een marktconform reparatie bedrag is en graag het toestel kosteloos retour ontvang. Hiermee gingen ze uiteraard niet mee akkoord. Heel zwart wit gezien heeft Dynafix toch eigenlijk veel macht waardoor ze makkelijk kunnen cashen:

* of ze maken een achterlijk hoge marge op hun reparaties
* of ze troggelen de consument € 45 uit de zak voor ''onderzoekskosten'' omdat deze niet akkoord gaat met het veel te dure reparatie voorstel van Dynafix

Wellicht had ik me van te voren beter moeten inlezen in de voorwaarden van Dynafix maar toch vind ik dit een meer dan kwalijke zaak.

Groetjes, een gefrustreerde S6 gebruiker
Onderzoekkosten betalen en elders laten repareren (of zelf doen zie youtube video's)

[ Voor 0% gewijzigd door RAAF12 op 16-09-2015 15:17 . Reden: Kan weg dubbel ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]Deures schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:24: (S6 met kapot scherm (en digitizer-touch?)

Onderzoekkosten betalen en elders laten repareren (of zelf doen zie youtube video's)

Tip, gebruik een dikke flexibele brillenhoes als bescherming. Is even lang als een S6 en past perfectamente.

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 16-09-2015 14:04 ]

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-12 18:09
domme vraag misschien
maar hoe verwijder ik een app van mijn ssyteem.
als ik naar apps ga en dan bewwerken en op het minnetje druk wordt de app alleen uitgeschakeld.
als ik via google play op verwijderen druk dan staat het icoontje nogsteeds op mijn telefoon en is de app dus nogsteeds niet helemaal verwijderd. er staan dan ook nogsteeds in google play store updaten of openen.
en dus niet installeren

weet iemand hoe ik een app helemaal kan verwijderen
sgouman schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:30:
domme vraag misschien
maar hoe verwijder ik een app van mijn ssyteem.
als ik naar apps ga en dan bewwerken en op het minnetje druk wordt de app alleen uitgeschakeld.
als ik via google play op verwijderen druk dan staat het icoontje nogsteeds op mijn telefoon en is de app dus nogsteeds niet helemaal verwijderd. er staan dan ook nogsteeds in google play store updaten of openen.
en dus niet installeren

weet iemand hoe ik een app helemaal kan verwijderen
Dat zijn dan apps die zijn 'ingebakken' in de stock rom. Deze zijn slechts te deactiveren, maar niet volledig te verwijderen. Als je dit wilt dan zul je de telefoon moeten root-en. Dan heb je volledige rechten en kun je de apps wissen.

Voor meer info zie :

[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 16-09-2015 14:38 ]

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-12 18:09
dafmay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:36:
[...]

Dat zijn dan apps die zijn 'ingebakken' in de stock rom. Deze zijn slechts te deactiveren, maar niet volledig te verwijderen. Als je dit wilt dan zul je de telefoon moeten root-en. Dan heb je volledige rechten en kun je de apps wissen.
bedankt dom van me
ik wist niet meer dat whatsapp ingebakken zat in de s6

bedankt
sgouman schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:38:
[...]

bedankt dom van me
ik wist niet meer dat whatsapp ingebakken zat in de s6

bedankt
WhatsApp kun je verwijderen. Meeste kun je uitschakelen via applicatie beheer.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 10:17
Even een vraagje aan de S6 gebruikers zonder root-toegang :)

Ik ben al 2 maanden aandachtig alle forums aan het lezen over de memory-leak bug. Veel tegenstrijdige berichten. Veel fixen voor geroote toestellen (op XDA), maar toch ook weer berichten dat het nog steeds optreedt.

Ik moet nu een toestel kiezen voor mijn vrouw (oude heeft bellenblaasvloeistof niet overleefd). Ze komt van een Iphone 5. Rooten ga ik niet doen op haar toestel. Ik wilde voor de S6 gaan vanwege de camera en android, maar zie het niet zitten om straks klachten te krijgen dat de telefoon langzamer aan gaat voelen en een nieuwe telefoon elke week helemaal uit te zetten en opnieuw te starten is anno 2015 niet normaal.

Mijn vraag, is met de 5.1.1 update het probleem voor niet geroote en aangepaste toestellen het probleem met het geheugenbeheer weg?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zit een widget op scherm twee bij mij waarmee je RAM cleaned. Toestel blijft snel als je het niet volplempt met app's

• tsjech@
RAAF12 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:21:
Er zit een widget op scherm twee bij mij waarmee je RAM cleaned. Toestel blijft snel al je hen niet volplempt met app's
Ik dacht dat juist het probleem was dat het geheugen dat een app gebruikte na het afsluiten nog steeds gereserveerd bleef. De standaard apps die apps en taken afsluiten had daar geen invloed op dacht ik. Of is dat inmiddels anders?
tsjech@ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:15:

Mijn vraag, is met de 5.1.1 update het probleem voor niet geroote en aangepaste toestellen het probleem met het geheugenbeheer weg?
Ja dat probleem is met 5.1.1 verholpen.

ps wat is overigens precies het probleem van 1x per week de telefoon een herstart te geven? Dat kost welgeteld niet meer dan 40 seconden 8)7 Maar dat terzijde...

• tsjech@
dafmay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:25:
[...]

Ja dat probleem is met 5.1.1 verholpen.

ps wat is overigens precies het probleem van 1x per week de telefoon een herstart te geven? Dat kost welgeteld niet meer dan 40 seconden 8)7 Maar dat terzijde...
Dank je wel, duidelijk.

Dat herstarten is inderdaad meer het gevoel dan de echte tijdsbesteding, maar het gevoel zorgt er ook voor dat ik voor een mooie afgeronde S6 kies ipv een hoekige LG G4... (Heb zelf de LG G2)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:05
RAAF12 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:21:
Er zit een widget op scherm twee bij mij waarmee je RAM cleaned. Toestel blijft snel als je het niet volplempt met app's
Het hele idee van RAM is dat het lekker vol zit. Hoe meer apps er in je geheugen zitten, hoe sneller die apps weer opnieuw openen en dus hoe sneller het toestel aanvoelt: het hoeft geen apps opnieuw te laden. Het is dus ten eerste hoe dan ook altijd af te raden om je RAM te legen, dat zou met een goede garbage collector sowieso niet nodig moeten zijn.

Verder is het simpelweg achterlijk dat het toestel op stock idle meer dan 2GB RAM in gebruik heeft van de 3GB. Mijn Nexus 5 (die overigens in sommige gevallen nog altijd 'snappier' voelt dan mijn SGS6) gebruikte idle maar zo'n 500MB van de 2GB. Ondanks dat ik zware multitasker ben (en performance verschil merk tov de 1,5 jaar oudere (!) Nexus 5) kreeg ik die 1,5GB aan appruimte nooit vol op de Nexus 5, terwijl het RAM management van de SGS6 constant apps aan het sluiten is en chrome-tabs opnieuw laadt.

Ja, het toestel blijft snel als je het niet volplempt. Het is een retesnelle telefoon als je de hele dag tussen Whatsapp en Spotify rouleert. De SGS6 laadt Android apps ontzettend snel.
Maar wil je zoals ik van Chrometab 1 naar Whatsapp naar Spotify naar Chrometab 2 naar Whatsapp naar Gmail naar Hangouts naar Snapchat en alles nog een keer, dan gaat een SGS6 alle apps opnieuw laden, warm worden en misschien zelfs lag vertonen, terwijl een Nexus 5 dit zonder problemen doet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Als cache inbegrepen is bij die 2 GB dan is het niet per se raar: cache houdt in dat bestanden die in het RAM staan niet van het gewone geheugen hoeven te worden opgehaald (overigens is dat geheugen ook al heel snel).

Het is eigenlijk het tegenovergestelde van SWAP, en helemaal niets verkeerd mee. Ik merk ook dat als ik vele apps gebruik, ik altijd rond de 85% RAM blijf hangen, nooit veel meer ofzo, dus wellicht cleart hij dan weer een stuk cache waardoor er altijd ongeveer evenveel geheugen vrij blijft.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Richh
Sorcerer8472 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:03:
Als cache inbegrepen is bij die 2 GB dan is het niet per se raar: cache houdt in dat bestanden die in het RAM staan niet van het gewone geheugen hoeven te worden opgehaald (overigens is dat geheugen ook al heel snel).
Yup, dat geheugen is ook ontzettend snel en de SGS6 laad apps sneller dan dat budgetphones 'm uit het geheugen halen.

Ik weet niet hoe het dan te verklaren is, maar ik kon mijn Nexus 5 en SGS6 naast elkaar leggen en dan in multitasking een merkbaar verschil zien.

tsjech@ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:41:
[...]

Dank je wel, duidelijk.

Dat herstarten is inderdaad meer het gevoel dan de echte tijdsbesteding, maar het gevoel zorgt er ook voor dat ik voor een mooie afgeronde S6 kies ipv een hoekige LG G4... (Heb zelf de LG G2)
Laat je gevoel spreken...met de S6 kan je eigenlijk niet mis (ps ik doe mijn S6 weg ivm aanschaf Note5...iets voor jou wellicht?).

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:09:
[...]
Laat je gevoel spreken...met de S6 kan je eigenlijk niet mis (ps ik doe mijn S6 weg ivm aanschaf Note5...iets voor jou wellicht?).
Geld teveel?

Verwijderd

Ik bedoel, je hebt die S6 net een paar maandjes 8)
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:03:
[...]

Ik bedoel, je hebt die S6 net een paar maandjes 8)
Uhm...ja dat klopt 8) En daarnaast de Note4 ook sinds kort :+ Dus er moet iets uit binnenkort (waarschijnlijk beide) .. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 16-09-2015 18:08 ]

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:05:
[...]
Uhm...ja dat klopt 8) En daarnaast de Note4 ook sinds kort :+ Dus er moet iets uit binnenkort... ;)
Pffff daar zit ik dan met mijn Honor-6, maar ben daar best tevreden mee hoor :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:09:
[...]

...en daar gaat het uiteindelijk toch om. Nee als ik eerlijk ben dan doe jij het veel beter dan ik :D Hopelijk ben ik met de Note5 geheel tevreden en klaar met de zoektocht naar de ' perfecte' mobiel. Eindelijk een beetje rust in de tent (en het hoofd ;))
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:09:
[...]

Je kunt maar een hobby hebben toch? :)

Verwijderd

pappaleone schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:13:
[...]
Je kunt maar een hobby hebben toch? :)
Das waar, en dit is altijd nog goedkoper dan de hobby die ik vroeger had, ik deed aan catamaran-zeilen en ging veel naar wedstrijden waar alles voor moest wijken, maar nu ga ik offtopic.
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:18:
[...]

Das waar, en dit is altijd nog goedkoper dan de hobby die ik vroeger had, ik deed aan catamaran-zeilen en ging veel naar wedstrijden waar alles voor moest wijken, maar nu ga ik offtopic.
Maakt niet uit moet toch een keer mogelijk zijn ;)

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

En de S6 is binnen! Bevalt prima tot nu toe, Android is weer even wennen, maar dat komt vast goed :)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Richh schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:59:
[...]

Maar wil je zoals ik van Chrometab 1 naar Whatsapp naar Spotify naar Chrometab 2 naar Whatsapp naar Gmail naar Hangouts naar Snapchat en alles nog een keer, dan gaat een SGS6 alle apps opnieuw laden, warm worden en misschien zelfs lag vertonen, terwijl een Nexus 5 dit zonder problemen doet.
Een custom rom installeren. Dan is het probleem een stuk minder. Het is er nog wel maar ik kan gerust tussen whatsapp, Facebook, chrome met verschillende tabs open en nog een paar apps switchen.

Toch blijft het inderdaad vreemd dan toestel met 1.5gb aan ram meer apps in het geheugen kan laten staan dan de S6 met 3gb

Edit: misschien dat rooten wel genoeg is. In de build.prop kun je dan wat regels aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 16-09-2015 19:12 ]

• Richh
Garret1410 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:11:
[...]

Een custom rom installeren. Dan is het probleem een stuk minder. Het is er nog wel maar ik kan gerust tussen whatsapp, Facebook, chrome met verschillende tabs open en nog een paar apps switchen.

Toch blijft het inderdaad vreemd dan toestel met 1.5gb aan ram meer apps in het geheugen kan laten staan dan de S6 met 3gb

Edit: misschien dat rooten wel genoeg is. In de build.prop kun je dan wat regels aanpassen.
Regels in Build.prop zijn al aangepast, dat werkt een beetje maar het is nog lang niet genoeg. Rooten doe ik op ieder device, ik snap echt niet dat 1080p toestellen, laat staan 1440p toestellen, met zo'n ontzettend lage pixel density worden ingesteld, dus dat fix ik zelf wel :)

Een custom rom installeer ik graag, maar vanaf volgende week ga ik VoLTE testen en krijg ik daarvoor een nieuwe S6 waarvan ik zeer waarschijnlijk de software niet mag aanpassen :P
Dan kan ik voor die paar dagen wel de boel gaan flashen, maar straks ben ik gewend aan meer speed en valt het dan weer tegen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 16-09-2015 20:06 ]

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Vraagje, loop al weer een tijd rond met de S6 maar het batterij verbruik valt me toch wel op...
Haal amper een SoT van 3 uur en vaak zelfs nauwelijks meer dan 2 uur...
Toen ik hem net had zat die op 4-5 uur? heb vanaf het begin alles erop gezet en sindsdien niets noemenswaardigs geinstalleerd.

Tevens heb ik, wanneer ik de telefoon 100% oplaad en weer loskoppel, dat het batterij % direct met 1-5% daalt?

Nog meer mensen issues? zou een harde reset toevallig helpen?

• mike30
  • Laatst online: 13-12 04:42
Nou vandaag m'n S6 edge binnen gekregen. Eigenlijk gisteren al maar wilde er eerst een hoesje voor hebben en aangezien ik een all in verzekering erop heb ben ik maar voor een clear view cover gegaan. Heb nog een screenprotector besteld en die komt van de week binnen. Bevalt tot nu toe prima.
Alleen dat edge scherm is wel een leuke gimmick maar is wel beperkt. Komt er bijvoorbeeld nog ondersteuning dat het scherm ook bijvoorbeeld whatsapp of twitter of facebook messenger laat zien ipv alleen maar gemiste gesprekken en sms?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06

Phntm

Tlingelingeling

mike30 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:15:
Nou vandaag m'n S6 edge binnen gekregen. Eigenlijk gisteren al maar wilde er eerst een hoesje voor hebben en aangezien ik een all in verzekering erop heb ben ik maar voor een clear view cover gegaan. Heb nog een screenprotector besteld en die komt van de week binnen. Bevalt tot nu toe prima.
Alleen dat edge scherm is wel een leuke gimmick maar is wel beperkt. Komt er bijvoorbeeld nog ondersteuning dat het scherm ook bijvoorbeeld whatsapp of twitter of facebook messenger laat zien ipv alleen maar gemiste gesprekken en sms?
Geen Edge gebruiker maar van wat ik bij mijn broer zag moet je gewoon zelf de applicaties/notifcaties kiezen in de edge settings. Dus ik zou maar even nog meer rond neuzen als ik jou was. :+
Phntm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:47:
[...]

Geen Edge gebruiker maar van wat ik bij mijn broer zag moet je gewoon zelf de applicaties/notifcaties kiezen in de edge settings. Dus ik zou maar even nog meer rond neuzen als ik jou was. :+
Je kunt maar een paar aplicaties downloaden van Samsung, maar daar zitten de meesten onder ons niet op te wachten. Beurskoersen van Samsung en amerikaans nieuws. Op mijn Note edge 4 kon ik wel bijvoorbeeld nu.nl zien. Dat soort dingen zijn speciaal voor de nederlandse markt en wel leuk. Dus ik hoop dat Samsung wat meer functionaliteiten toe gaat voegen.

• tsjech@
sssst niet doorvertellen. Kreeg gisteravond te horen dat er volgende week een cashback actie van Samsung komt op de S6 van 75,-. :) Ik wacht dus nog een weekje, al hanteert men vaak een ingangsdatum die eerder is dan de aankondiging.

Verwijderd

ridefire schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:00:
Vraagje, loop al weer een tijd rond met de S6 maar het batterij verbruik valt me toch wel op...
Haal amper een SoT van 3 uur en vaak zelfs nauwelijks meer dan 2 uur...
Toen ik hem net had zat die op 4-5 uur? heb vanaf het begin alles erop gezet en sindsdien niets noemenswaardigs geinstalleerd.

Tevens heb ik, wanneer ik de telefoon 100% oplaad en weer loskoppel, dat het batterij % direct met 1-5% daalt?

Nog meer mensen issues? zou een harde reset toevallig helpen?
Zonder te rooten kun je eens kijken naar de App Package Disabler Pro. Het zal je verbazen hoeveel nutteloze apps op de achtergrond draaien. Dit heeft mijn batterij uptime zeker met 15% verhoogd.

Verder kun je natuurlijk kijken naar welke elementen veel stroom verbruiken. Volgens mij zijn de grootste vreters je scherm, facebook en location services. Die kun je goed tweaken.

Ik ben een zware gebruiker en ik haal met gemak de hele dag. Zo'n statement is natuurlijk relatief. Maar met deze telefoon en vrijwel identiek gebruik ga ik twee keer zo lang mee in vergelijking met mijn vorige (iPhone 5s) Appels en peren misschien, maar toch :)

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met screenprotectors voor de S6 (gorilla glass 4)?

Ik had er een standaard Samsung screen protector op zitten. Maar deze heb ik er na een paar dagen vanaf gehaald. Ik werd helemaal kierewiet van alle vingeradrukken. Deze zijn duidelijk minder goed te zien (beter mee te leven) op het gorilla glass.

Ik gebruik nog wel een cover (Spigen slim gunmetal), dat dan weer wel. Maar ik ben gek genoeg nu voor het eerst in mijn leven bang voor zand. Volgens youtube breekt Gorilla Glass 4 een stuk minder snel, maar krast juist weer makkelijker dan zijn voorloper.

Is er iemand die geen screenprotector gebruikt? Heb je al krassen?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:14:

Ik had er een standaard Samsung screen protector op zitten. Maar deze heb ik er na een paar dagen vanaf gehaald. Ik werd helemaal kierewiet van alle vingeradrukken. Deze zijn duidelijk minder goed te zien (beter mee te leven) op het gorilla glass.

Ik gebruik nog wel een cover (Spigen slim gunmetal), dat dan weer wel. Maar ik ben gek genoeg nu voor het eerst in mijn leven bang voor zand. Volgens youtube breekt Gorilla Glass 4 een stuk minder snel, maar krast juist weer makkelijker dan zijn voorloper.

Is er iemand die geen screenprotector gebruikt? Heb je al krassen?
Ik zit er ook over na te denken om mijn tempered glass screenprotector van nilkin er vanaf te pielen en gewoon te gebruiken zonder. Dat is dan wel 20 euro weg maar ik zelf wordt gek van het design dat niet het hele scherm bedekt maar alleen centraal. En de kromme kanten lopen voor mij niet zo lekker fijn met het scherm.

• RigolleM
Accessoires worden hier besproken: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Verwijderd

Ik heb het niet over accessoires per se. Ik heb het over de kwaliteit van het scherm, specifiek gorilla glass.

Maar bedankt.

• RigolleM
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:33:
[...]

Ik heb het niet over accessoires per se. Ik heb het over de kwaliteit van het scherm, specifiek gorilla glass.
;)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Lees even wat hij schrijft verder in zijn verhaal. ;) verder kun je ons aan de mods overlaten.
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:09:
[...]

Zonder te rooten kun je eens kijken naar de App Package Disabler Pro. Het zal je verbazen hoeveel nutteloze apps op de achtergrond draaien. Dit heeft mijn batterij uptime zeker met 15% verhoogd.

Verder kun je natuurlijk kijken naar welke elementen veel stroom verbruiken. Volgens mij zijn de grootste vreters je scherm, facebook en location services. Die kun je goed tweaken.

Ik ben een zware gebruiker en ik haal met gemak de hele dag. Zo'n statement is natuurlijk relatief. Maar met deze telefoon en vrijwel identiek gebruik ga ik twee keer zo lang mee in vergelijking met mijn vorige (iPhone 5s) Appels en peren misschien, maar toch :)
Ik wist niet dat er een app was die je hiermee kon helpen zonder root. Wel leuk om te weten. Ik heb nu gewoon power saving mode altijd vanaf 50% aan omdat ik mijn toestel vaker gebruik door werk. En even tussendoor wat lezen. Ik begin de neiging te krijgen om door dit over te stappen op de edge+ maar ik heb geen grote handen voor zo een ding.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 08:15
Sinds een paar dagen heb ik de Galaxy S6 Duos (dualsim versie dus) en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. (en dat voor een Apple fan) ik zit echter met 1 vraag, ik zie in de bovenste balk wel het bereik (per simkaart) maar niet het connectie-type, ik weet dus niet of de telefoon een 3G, 4G of GPRS verbinding heeft. Iemand enig idee of dat ergens in te stellen is?

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12 08:22
Ja, dat kan onder instellingen>mobiele netwerken>netwerkmodus. In jouw geval kan het zo zijn dat er een submenu is omdat het een duos versie betreft.
diekstra schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:41:
Sinds een paar dagen heb ik de Galaxy S6 Duos (dualsim versie dus) en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. (en dat voor een Apple fan) ik zit echter met 1 vraag, ik zie in de bovenste balk wel het bereik (per simkaart) maar niet het connectie-type, ik weet dus niet of de telefoon een 3G, 4G of GPRS verbinding heeft. Iemand enig idee of dat ergens in te stellen is?

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 08:15
ik kan in dat menu wel de verbindingen per SIM zien en instellen, maar daar kan ik niet bepalen of ik de connectie-typen ook in statusbalk wil zien...

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• mike30
tsjech@ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:24:
sssst niet doorvertellen. Kreeg gisteravond te horen dat er volgende week een cashback actie van Samsung komt op de S6 van 75,-. :) Ik wacht dus nog een weekje, al hanteert men vaak een ingangsdatum die eerder is dan de aankondiging.
Ik hoop dat ik hier ook nog wat mee kan dan. Ik heb m'n edge vodafone besteld en heb hier wel een pakbon van. Ik heb hem 9 september besteld en afgelopen dinsdag ontvangen. Met mijn geluk zal dit wel voor mij niet op gaan. Dit is al de 3e keer dat ik een telefoon heb besteld en dat er binnen een redelijk aanzienlijke tijd een cashback actie op volgt. In april is er ook al 1 geweest dacht ik. Ik ging er dus niet meer vanuit dat er nog 1 zou komen.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Thanks Tsjech@! Ik plan inderdaad een S6 te kopen. Dit is een fijne heads-up! Nogmaals bedankt! _/-\o_

Mijn reviews al gezien?

• mike30
Phntm schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:47:
[...]

Ja je kan in die edge nieuwsfeed wat dingen laten scrollen maar ik ben nou niet echt geinteresseerd in een Yahoo of NBA nieuwsfeed. Dit had ik uiteraard al bekeken. En je kan voorals nog de edge notificaties alleen maar een gemist gesprek of een sms laten tonen. Dus als je broer er meer kan laten zien laat maar horen. Graag zelfs :)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mike30 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:51:
[...]

Ja je kan in die edge nieuwsfeed wat dingen laten scrollen maar ik ben nou niet echt geinteresseerd in een Yahoo of NBA nieuwsfeed. Dit had ik uiteraard al bekeken. En je kan voorals nog de edge notificaties alleen maar een gemist gesprek of een sms laten tonen. Dus als je broer er meer kan laten zien laat maar horen. Graag zelfs :)
Als ik hem de volgende keer weer zie (Eens per week, niet altijd ook) dan zal ik even gluren naar wat er dan met zijn telefoon allemaal gebeurt voor je. ;)

• Roos79
  • Laatst online: 17:13
PeacekeeperNL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:50:
[...]

Thanks Tsjech@! Ik plan inderdaad een S6 te kopen. Dit is een fijne heads-up! Nogmaals bedankt! _/-\o_
Grote kans dat de prijzen weer stijgen net ervoor?

Verwijderd

Was de vorige keer ook het geval. Toen de actie voorbij was zakten de prijzen van veel winkels met ruim 50 euro. Coolblue heeft mij toen dat verschil gecrediteerd. Zo had ik uiteindelijk 150 euro korting :)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Roos79 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:11:
[...]

Grote kans dat de prijzen weer stijgen net ervoor?
Hoop van niet. Gaan het zien.

Mijn reviews al gezien?

Verwijderd

diekstra schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:09:
ik kan in dat menu wel de verbindingen per SIM zien en instellen, maar daar kan ik niet bepalen of ik de connectie-typen ook in statusbalk wil zien...
Waarschijnlijk omdat je twee simmetjes hebt en dus ook mogelijk twee verschillende verbindingstypes?

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
Thanks voor het melden :) Weet je of dit ook geldt voor de edge?
mike30 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:51:
[...]

Op de note edge kreeg ik als newsfeed ook nu.nl. Maar op de nieuwe S6 edge+ ook alleen maar van die onzinnige amerikaanse rommel

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 14-12 20:44
Man man man begin nu toch wel te twijfelen of ik niet toch een iets duurdere abbo zal nemen. Bedoel ben nu gewend om 12 a 15 euro per maand te betalen :P

Zit bij T-Mobile te kijken en daar betaal je 35 euro met 3 GB, 120 belminuten en 10000 smsjes. Ik zat even te kijken naar 6GB en 12 GB en betaal je 39 euro en 44,50 euro. Het is wel een hoop geld, maar die 12 GB maakt het toch wel aantrekkelijk hoor. Ik ben best wel van het internetten op mijn mobiel en een Youtube filmpje bekijken doe ik ook weleens, maar 1GB (wat ik nu had) vind ik persoonlijk toch wel te laag. Dan is 3GB al een verschil en al helemaal 12GB haha >:)

Edit: Dat zijn trouwens wel actietarieven :P Normaal is die prijs van 35 euro al gauw 44 euro en die van 44,50 is normaal gesproken 59 euro. Dus scheelt toch wel behoorlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door NukaWorldNL op 18-09-2015 13:38 ]

• tsjech@
Ammaniti schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:59:
[...]

Thanks voor het melden :) Weet je of dit ook geldt voor de edge?
Geen flauw idee. Ik had een. Verlengingsgesprek en toen ik aangaf dat ik een s6 wilde voor mijn vrouw vertelde ze mij dit. Nu heb ik volgende week een terugbel afspraak als de actie ingegaan is. Was bij die koele blauwe winkel;)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Welke S6 toestellen vallen hieronder? Ook de S6 Edge +? Ben namelijk benieuwd en ik geloof dat jij voorlopig onze enige bron bent.

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:30:
[...]

Welke S6 toestellen vallen hieronder? Ook de S6 Edge +? Ben namelijk benieuwd en ik geloof dat jij voorlopig onze enige bron bent.
Hij zegt hierboven dat hij dat niet weet, alleen de normale S6 heeft hij gehoord.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:09:
[...]

Hoe bevalt de overstap naar Android? Heb het een tijdje geleden geprobeerd met de S5, maar ben weer terug gegaan naar de iOS. Dit lag meer aan de hardware van de S5, dan aan Android. Hoe zit het nu met de S6? Is die snel? Of merk je nogal wat lagg? Of wil je liever weer terug naar iOS :+ ?
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:10:
[...]

Hoe bevalt de overstap naar Android? Heb het een tijdje geleden geprobeerd met de S5, maar ben weer terug gegaan naar de iOS. Dit lag meer aan de hardware van de S5, dan aan Android. Hoe zit het nu met de S6? Is die snel? Of merk je nogal wat lagg? Of wil je liever weer terug naar iOS :+ ?
Qua snelheid zul je niets snellers vinden. Misschien de nieuwe 6s.
Qua lag kan ik niets van zeggen want draai een custom rom en dat draait zeer soepeltjes.
Grappige is als ik nu een iphone 6 in handen heb dan merk ik gewoon dat alles wat trager is. Vooral de animaties in iOS zijn erg langzaam. Maar iOS loopt wel soepel. Ben benieuwd hoe de 6s presteert.

Verwijderd

Klein prijsfoutje, maar voor degene die een S6 Edge 32GB voor 250 euro wil kopen kun je het bij Viking proberen :)

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-12 17:03

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Even een korte beschrijving van mijn ervaringen met de Galaxy S6 Edge +. Ik kom van een S6 af (en tussentijds ook nog een Huawei Ascend Mate 7 en Motorola Play geprobeerd voor met name de accu) en uiteindelijk altijd bij Samsung gebleven.

Grootste nadeel van de S6 voor mij was dus de accu. Ik vond het snel kunnen opladen een erg handige feature, maar toch bleef het 'nadenken' over wanneer ik weer naar de lader moest vervelend. Natuurlijk, geen major issue hier, maar voor mijn gebruik wel vervelend genoeg om rond te blijven kijken naar andere toestellen.

De Edge + is uit gekomen en besloten om hier mee aan de slag te gaan. Eindelijk weer een respectabele accu om met de deur in huis te vallen. Ondanks de (magere) 400mah toename merk ik het wel degelijk in dagelijks gebruik. Heb het 'gevoel' dat er meer onderhuids gewijzigd is qua energiebesparing, maar waar ik normaliter op 50% zat rond 13 uur (6 uur van de lader), zit ik nu nog op 70%. Allemaal zeer subjectief natuurlijk, want afhankelijk van soort gebruik/apps etc etc, maar ik merk een zeer positief verschil.

Camera, scherm, bouwkwaliteit is vrijwel nagenoeg gelijk aan de S6 (los van de toegenomen grootte en de Edge functionaliteit wat ik fijn vind werken, maar qua toegevoegde waarde niet enorm veel betekenis heeft in mijn geval). De Night Clock gebruik ik dan wel weer, dat is handige toevoeging. Niets meer, niets minder. Al werkt het navigeren tussen schermen wel weer iets makkelijker, maar om daar de Edge functionaliteit voor aan te raden, nee. Blijft wel erg gaaf om te zien natuurlijk.

Wat mij verder opvalt is dat ik het scherm nu op de laagste automatische helderheid heb staan (wat dus ook een positieve impact heeft op de accuduur) en dat dit dus voldoende blijkt te zijn. Dit viel mij met name op in een onverlichte ruimte, waarbij mijn oude instellingen waren overgenomen en ik normaliter de slider op de helft had staan. Dit bleek nu te fel te zijn. Heb het idee dat er op schermgebied dus weer wat minieme wijzigingen zijn geweest.

Al met al zeer tevreden dus met deze upgrade.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25

DON PAPA

Tweaker-fan

Atratus schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:10:Grootste nadeel van de S6 voor mij was dus de accu.
Toch is dat vreemd, je hoort/leest vaak dat mensen niet te vrede zijn over de accu van hun S6. Maar ik ben juist zeer te spreken over de accu duur, ik haal ruim 48 uur met een screentijd van 2,5 a 3 uur met mijn S6. Wat ik mij nu afvraag zal dit aan het verschil in accu's liggen of aan het verschil van instellingen op de telefoon.

Verwijderd

Ook de kwaliteit van je netwerksignaal speelt een rol. Mijn S6 gaat thuis veel sneller leeg omdat ik hier vaak 1 streepje bereik heb. Op kantoor heb ik na een werkdag (10 uur van de lader af) nog zo'n 80% over, thuis is dat vaak rond de 65%.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:12:
Klein prijsfoutje, maar voor degene die een S6 Edge 32GB voor 250 euro wil kopen kun je het bij Viking proberen :)
Wel leuk maar is niet te bestellen als je hem aanklikt, (onvoldoende voorraad) dat snap ik :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:51

Sorcerer8472

Mens sana?

EJSEJS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:03:
[...]

Toch is dat vreemd, je hoort/leest vaak dat mensen niet te vrede zijn over de accu van hun S6. Maar ik ben juist zeer te spreken over de accu duur, ik haal ruim 48 uur met een screentijd van 2,5 a 3 uur met mijn S6. Wat ik mij nu afvraag zal dit aan het verschil in accu's liggen of aan het verschil van instellingen op de telefoon.
Ik heb een paar dingen die ik hierover kan delen:
- ik heb het gevoel dat ik langer met een lading doe als deze "gewoon" is geladen (niet via quick charge of wireless)
- het maakt heel veel uit als je veel applicaties laat autoclosen als je deze niet gebruikt; heeft mijn accutijd ongeveer verdubbeld
- wifi en 4G gebruiken in standby ongeveer evenveel stroom tenzij je veel data gaat downloaden/uploaden, dan gaat 4G harder, is mijn ervaring
- heb het idee dat het scherm relatief veel stroom verbruikt, zelfs als het donker ingesteld staat... batterijpercentage keldert enorm hard met het scherm aan, was bij m'n oude HTC One M8 minder merkbaar

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Volledig offtopic, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2015 20:41 ]

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 21:05
pappaleone schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:01:
[...]

Wel leuk maar is niet te bestellen als je hem aanklikt, (onvoldoende voorraad) dat snap ik :)
Het is mogelijk om toch te bestellen ook al is het niet op voorraad. Als je op het moment dat hij zegt dat het niet op voorraad is op alles verversen drukt dan kun je het kopen alleen wel natuurlijk met de voorwaarde dat ze pas leveren als het op voorraad is. Heb hem zelf lopen er staat 5 werkdagen levertijd in de bevestigings e-mail, dus zal is zien wat er gaat gebeuren. Maar verwacht dat al deze orders gecancelled zullen worden. En er staat in de voorwaarden dat zij de prijs kunnen aanpassen en als je niet binnen twee dagen reageert dat je dan akkoord gaat met de wijziging dus je zult wel even op je mail moeten letten.
Flaggie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:48:
[...]

Het is mogelijk om toch te bestellen ook al is het niet op voorraad. Als je op het moment dat hij zegt dat het niet op voorraad is op alles verversen drukt dan kun je het kopen alleen wel natuurlijk met de voorwaarde dat ze pas leveren als het op voorraad is. Heb hem zelf lopen er staat 5 werkdagen levertijd in de bevestigings e-mail, dus zal is zien wat er gaat gebeuren. Maar verwacht dat al deze orders gecancelled zullen worden. En er staat in de voorwaarden dat zij de prijs kunnen aanpassen en als je niet binnen twee dagen reageert dat je dan akkoord gaat met de wijziging dus je zult wel even op je mail moeten letten.
Okay even goed opletten succes,houdt ons op de hoogte ;)
Je krijgt hem toch niet voor dat geld. Is de laatste jaren al vaker voorbij gekomen en uiteindelijk worden orders gecanceld of prijs verhoogt.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 07:20
Ik heb net mijn abbo verlengt bij student mobiel. Tele2 150 min/sms met 1gb internet. Niets bijbetalen voor telefoon en nog eens 75euro cashback. Ik heb al ruim 1 jaar tele2 met de laatste maanden 4g zonder problemen. Komt waarschijnlijk omdat ik in Rotterdam woon.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Om nog even op het accu verhaal terug te komen, ik heb even een stand-by test gedaan ik ben heel benieuwd hoe het bij andere S6 gebruikers is als ze een vergelijkbare test doen.

Ik heb gisteravond mijn S6 (stock ROM 5.1.1) van 28% tot 100% geladen (snel-laden) en om 20:30 uur van de lader afgehaald. Daarna heb ik hem in stand-by weggelegd (WiFi AAN), ik heb alleen soms even snel naar Gmail, Whatsapp en het batterijverbruik gekeken. Na 19:22 uur stand-by zit ik op 91% van het batterijverbruik, wat ik dus totaal niet slecht vind.

Nog even een uitleg wat Ik allemaal heb gedaan om de accu duur op mijn S6 te verbeteren, ten eerste heb ik alle apps die ik weinig gebruik op autostop gezet via de app "Smart Manager" (staat standaard op de S6). Ten tweede heb ik via de app "Package Disabler Pro" (kun je in de playstore kopen voor nog geen 2 euro) verschillende apps uitgezet die ik echt nooit gebruik, zoals bijvoorbeeld Briefing, Facebook (doe ik via de browser), Gear VR, Google play boeken, Google play games, Google play kios, Hangouts, Samsung Internet browser (ik gebruik Chrome), Peel Smart Remote, S Health, Samsung print service & Skype. En tot slot heb ik Google-Now uitgezet

[ Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:33 ]

Verwijderd

De cashback van 75 euro lijkt inderdaad te zijn gestart, o.a. bij Studentmobiel. Geldt voor zowel de S6, Edge als Edge+.

Verwijderd

Dit weekend eens zitten spelen met KLWP waarmee je zeer mooie homescreens kunt maken met live wallpapers als je dat wilt. Vergelijkbaar met Zooper of UCCW. Het mooie is dat je ook homescreens uit de store of XDA kunt importeren en die naar wens kunt aanpassen. Ik ben zelf blij met het resultaat, waarbij het grootste deel afkomstig is uit de Play Store (ben zelf niet zo creatief :) ).

Homescreen
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/s4ri2d.png

Music (Als je op het Music icoon klikt komt er een animatie en ziet het homescreen er zo uit)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/euqbs3.png

Weer (Als je op het weer icoon klikt komt er een animatie en ziet het homescreen er zo uit)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6yz0aq.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 18:06 ]

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 10:56
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:24:
De cashback van 75 euro lijkt inderdaad te zijn gestart, o.a. bij Studentmobiel. Geldt voor zowel de S6, Edge als Edge+.
wordt zo wel heel aantrekkelijk om mijn 6 jaar oude omnia 7 mee te vervangen

edit: heb ff op een a4tje de afmetingen van de telefoon uitgeknipt, wat is dat ding lang zeg
zon ding kun je toch niet in je broekzak meenemen?

[ Voor 17% gewijzigd door TI_Observer op 20-09-2015 19:06 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:10:
[...]

Bevalt erg goed! Ik kan niet geheel objectief zijn, ik heb immers net veel geld uitgegeven aan een nieuwe telefoon, iets met cognitieve dissonantie :9

Hoe dan ook, ik merk nog steeds lag. Het scherm reageert simpelweg een fractie van een seconde langzamer dan bij iPhone. Ik kan niet goed verklaren waar dat aan ligt maar het is duidelijk merkbaar. Sommige apps werken beter dan andere en het inrichten van Android heeft mij om die reden behoorlijk wat tijd gekost. Ik heb de stock android nu zoals ik 'm wil hebben en dat bevalt goed. Daarvoor heb ik zo'n 20 euro moeten uitgeven aan goede apps, dat is natuurlijk een eigen keuze geweest. Verder maak ik, afgezien van een klok, geen gebruik van widgets.

Daarentegen is de camera erg indrukkend te noemen. De foto's die ik er mee kan maken zien er goed uit. Het scherm maakt dat compleet. Ook de batterijduur is erg goed. Ik was altijd een heavy user op mijn iphone en verbruikte zeker 1.5 tot 2 batterij ladingen per dag. Met deze telefoon haal ik met gemak de hele dag. Apps starten erg snel op, ik merk geen verschil meer met iOS. Het interface stottert soms wat wanneer ik bijv. wissel van homescreen naar camera e.d.

Het uiterlijk van de telefoon is ook wat over te zeggen. Ik vind 'm er stukken beter uit zien dan de iPhone 5/6. Het geeft me een beetje het premium gevoel van de iphone 4, maar dan groter ;)

Ik wilde nooit veel tijd spenderen aan het customisen van mijn telefoon en koos daarom voor iOS. Toch betrap ik mezelf op het steeds ietsje verder optimaliseren van de Android omgeving, iets wat op iOS gewoon niet kan. Vermakelijk!

• DogEatsDog
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:06:
Dit weekend eens zitten spelen met KLWP waarmee je zeer mooie homescreens kunt maken met live wallpapers als je dat wilt. Vergelijkbaar met Zooper of UCCW. Het mooie is dat je ook homescreens uit de store of XDA kunt importeren en die naar wens kunt aanpassen. Ik ben zelf blij met het resultaat, waarbij het grootste deel afkomstig is uit de Play Store (ben zelf niet zo creatief :) ).

Homescreen
[afbeelding]

Music (Als je op het Music icoon klikt komt er een animatie en ziet het homescreen er zo uit)
[afbeelding]

Weer (Als je op het weer icoon klikt komt er een animatie en ziet het homescreen er zo uit)
[afbeelding]
Bij mij wilt de scaling telkens niet goed gaan, valt de helft buiten beeld. Bij nagenoeg alle presets, ook vanuit de store. Enig idee?

• Richh
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:53:
Sommige apps werken beter dan andere en het inrichten van Android heeft mij om die reden behoorlijk wat tijd gekost. Ik heb de stock android nu zoals ik 'm wil hebben en dat bevalt goed. Daarvoor heb ik zo'n 20 euro moeten uitgeven aan goede apps, dat is natuurlijk een eigen keuze geweest.
20 euro aan apps om m te maken zoals je wilt? Om wat voor apps gaat dat? En welke dan?
Ik heb nog nooit geld uitgegeven aan apps die mijn telefoon anders laten werken, en ik zou ook niet weten in welk opzicht dit het verbeterd. Ben heel benieuwd!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:30

spaceboy

Op grote hoogte

Richh schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:16:
[...]

20 euro aan apps om m te maken zoals je wilt? Om wat voor apps gaat dat? En welke dan?
Ik heb nog nooit geld uitgegeven aan apps die mijn telefoon anders laten werken, en ik zou ook niet weten in welk opzicht dit het verbeterd. Ben heel benieuwd!
20 euro is inderdaad wel forst. Ben ook benieuwd. Ik heb alleen bv Nova Launcher gekocht. Dat is wel de moeite.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-12 17:03

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

75 EUR Cashback actie via de Samsung site:

https://www.samsung.com/nl/promotions/#/NG9DVZATZB22E/

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

spaceboy schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:16:
[...]20 euro is inderdaad wel forst. Ben ook benieuwd. Ik heb alleen bv Nova Launcher gekocht. Dat is wel de moeite.
De App "Package Disabler Pro" is zijn prijs (1,80 Euro) ook zeker waard, zeker als je de stock ROM draait. Hier kan je alle bloatware zonder rooting mee uitzetten, werkt echt top...
EJSEJS schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:45:
[...]

De App "Package Disabler Pro" is zijn prijs (1,80 Euro) ook zeker waard, zeker als je de stock ROM draait. Hier kan je alle bloatware zonder rooting mee uitzetten, werkt echt top...
Kan ik bevestigen! Ik draai (nog) stock op mijn Note 5 en kan mbv deze app mooi een boel crap disablen...scheelt een hoop.

• JDL15
  • Laatst online: 19-12 17:00
[...]

De App "Package Disabler Pro" is zijn prijs (1,80 Euro) ook zeker waard zeker als je de stock ROM draait. Hier kan je alle bloatware zonder rooting mee uitzetten, werkt echt top...
Ik heb hem gisteren geinstalleerd op jouw aanraden. Wat ik een groot voordeel vind is dat ik nu (met Stock rom) niet meer hoef te selecteren of ik een link in bijvoorbeeld Whatsapp wil openen met Chrome of Internet van Samung (die ik dan gedisabled heb).

Jammere vind ik dat bij die enorme lijst niet precies weet wat ik nog meer kan disablen, behalve degene die al most obvious zijn (ondanks de suggesties middels kleurcode).

Nog andere tips van batterijslurpers :/ ? Ik zal binnenkort ook eens een test doen met Wifi aan over night..

• Richh
[...]

In applicatiebeheer kan je packages ook gewoon disablen, daar hoef je geen €1,80 voor te betalen toch?

• JDL15
  • Laatst online: 19-12 17:00
Niet die van Samsung ;)
Richh schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:02:
[...]

In applicatiebeheer kan je packages ook gewoon disablen, daar hoef je geen €1,80 voor te betalen toch?
Klopt maar dan moet je wel weten welke en je kunt niet meerdere tegelijk selecteren. Package disabler geeft aan welke veilig zijn en doet dit in 1x.

Leuke app als je stock rom draait en niet precies weet wat uit te schakelen.
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.