Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-10 13:04
RigolleM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:51:
[...]

Dient om bepaalde account contacten niet meer te tonen, bv. wel google contacten maar geen SIM contacten. Gaat het fenomeen van niet tonen van email contacten niet oplossen.
Klopt, had ik ook al geprobeerd. Ik zou het liefste met een stock contacten app werken ivm synchronisatie ed, maar werk nu noodgedwongen even met de app Simpler. Deze kan het wel (alleen contacten met telefoonnummer displayen); ik vind het erg slordig dat de normale contacten app het niet kan, echt elk email adres dat ik ooit heb gemaild (al is het een enkele keer), staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 14:20

Phntm

Tlingelingeling

Xandos schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:24:
Eindelijk sinds zaterdag de Galaxy s6 black 32gb binnen, ben overgestapt van een galaxy s4. Zover ik nu kan beoordelen geen rare dingen gevonden, het enige het probleem met de home button die aan de linkerkant wat los zit. Ik weet nu niet of dit een rede is om het toestel om te ruilen. Ben bang dat ik dan alsnog een brake s6 in mijn bezit krijg.

Voor alsnog een tevreden gebruiker.
Voor vele mensen is dat een reden geweest om hun toestel te ruilen voor een nieuwe. Zelf ken ik de wat lossere homebutton van mijn ervaring met de 5S. Als die knop de strak in de behuizing zit, krijg je na verloop van tijd geloof ik niet meer zo veel eruit. Een beetje losjes zitten is dus niet erg. Mijne zit ook ietsjes losjes, maar niet echt dat ik aan 1 kant mijn homeknop in zakt. Voor de rest geen reden om te wisselen. De iPhone 5S had bijvoorbeeld ook een wat lossere power knop in verband met de issue die de voorganger had met een power knop die constant maar vast zat en defect was. Soms wordt er voor gekozen om iets zo te designen tegen schade over een lange termijn.

Als ik verkeerd zit, mogen jullie mij corrigeren. Dat is gewoon wat ik denk dat ook hier gedaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 15-10 13:04
_Tinus_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Probeer bij Contacten eens het volgende:
Meer - Weergeven - Weer te geven contacten
Kies dan eens voor aangepaste lijst.

Ik lijk nu geen mailadressen meer te zien.
Welke optie selecteer je dan? Ik kan in die aangepaste lijst alleen kiezen uit Apparaat/Sim/Google/Samsung. Apparaat of Sim selecteren heeft verder geen zin, omdat je dan niet automatisch een backup kunt maken naar Gmail, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
JDL15 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Welke optie selecteer je dan? Ik kan in die aangepaste lijst alleen kiezen uit Apparaat/Sim/Google/Samsung. Apparaat of Sim selecteren heeft verder geen zin, omdat je dan niet automatisch een backup kunt maken naar Gmail, toch?
Ik had veel mailadressen staan van mijn hotmail welke ik hier niet aangevinkt heb staan. Wss al een keer mee zitten spelen wat ik totaal vergeten was. In Hotmail heb ik alleen maar mail contacten staan. Maar de paar mail adressen welke in mijn gmail heb staan komen jammergenoeg ook nog steeds in mijn lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi...en ik herhaal dit nog even voor alle zekerheid...

Let op er is nog geen root en je kan NIET terug naar 5.0

(voor sommige mensen is goed lezen soms moeilijk...vandaar) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 16:53
Twijfel om te flashen, of hooguit 7 dagen te wachten xD

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:22

Tammesp

Next is now

watercoolertje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:43:
Twijfel om te flashen, of hooguit 7 dagen te wachten xD
Wat is er over 7 dagen?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Dan verwacht ik dat er custom roms zijn :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarf gaf een aantal dagen geleden hierover al aan dat hij de 5.1.1 versie zal uitbrengen, naar verwachting vrij snel. Maar zoals watercoolertje al aangaf...iedereen LET OP de voorwaarden!

http://forum.xda-develope...post61479412#post61479412

Let op er is nog geen root of twrp en je kan NIET terug naar 5.0

[ Voor 148% gewijzigd door dafmay op 23-06-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevandegaer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-02 20:27
JDL15 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Klopt, had ik ook al geprobeerd. Ik zou het liefste met een stock contacten app werken ivm synchronisatie ed, maar werk nu noodgedwongen even met de app Simpler. Deze kan het wel (alleen contacten met telefoonnummer displayen); ik vind het erg slordig dat de normale contacten app het niet kan, echt elk email adres dat ik ooit heb gemaild (al is het een enkele keer), staat erin.
Ik gebruik gewoon een apart mail adres voor het syncen van cantacten. Op de andere mail adressen die op de telefoon staan zet ik uit dat ze contacten mogen synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de heletijd dat me ram tussen de 70-93% zit.
Zelfs na de laatste update, heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:26:
[...]

PS iemand nog een idee hoe alleen contacten weer te geven zonder emailadres in je contactenlijst (deze optie had ik voorheen ook) ;) , nu heb 871 contacten erin staan..
Kennelijk heeft Samsung deze optie eruit gehaald want bij de S4 en ik meen de S5 ook, kon je instellen dat er alleen contacten met een nummer weer gegeven moeten worden.

Ik mis trouwens wel meer features die Samsung eruit gehaald heeft. Heb de indruk dat ze er zonder nadenken teveel hebben uit gehaald om Touchwizz af te slanken ten koste van functionaliteit.

Misschien dat het met 5.1.1 er weer in zit net als de appdrawer op alfabetische volgorde instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:06:
Welke update. Lijkt me geen probleem eerlijk gezegd. Groter probleem is het te snel af sluiten van apps waardoor het multi-tasken mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Garret1410 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Kennelijk heeft Samsung deze optie eruit gehaald want bij de S4 en ik meen de S5 ook, kon je instellen dat er alleen contacten met een nummer weer gegeven moeten worden.

Ik mis trouwens wel meer features die Samsung eruit gehaald heeft. Heb de indruk dat ze er zonder nadenken teveel hebben uit gehaald om Touchwizz af te slanken ten koste van functionaliteit.

Misschien dat het met 5.1.1 er weer in zit net als de appdrawer op alfabetische volgorde instellen.
Ja, die optie zit er weer in ja in de 5.1.1 update.

Quote van Sammobile:
Yesterday, we reported that the Android 5.1.1 Lollipop-based firmware for the Galaxy S6 (SM-G920F) was rolling out in France, but we have that firmware on our servers now. Should you care? The SM-G920F is an unlocked variant, so if you are from Europe, and were waiting to see Android 5.1.1 running on your Galaxy S6, you can flash this ROM directly.

After installing the update, you can notice improved performance, and an option to sort the apps alphabetically in the app drawer. You can download Android 5.1.1 Lollipop-based ROM for the Galaxy S6 (SM-G920F) from here, and you can keep a tab on the latest firmwares from our firmware section.

[ Voor 35% gewijzigd door Maichel op 23-06-2015 16:15 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:23

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Geldt dat ook voor als je een een trwp backup backup hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Zygivt schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Geldt dat ook voor als je een een trwp backup backup hebt?
Ja want je bootloader wordt geupdate, en deze zit niet in je TRWP backup :) Daarnaast zou die nieuwe bootloader dat dus evengoed blokkeren als die wel in de backup zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:07

Reley

Zoom Zoom

zo... mijn zwarte S6 32gb is onderweg....
Upgrade van een Note 3.

We zijn benieuwd!
Eindelijk een toestel die ik weer gewoon vast kan houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

watercoolertje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Dan verwacht ik dat er custom roms zijn :D
Ghehe, ik wacht daar wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:40:
[...]

Voor vele mensen is dat een reden geweest om hun toestel te ruilen voor een nieuwe. Zelf ken ik de wat lossere homebutton van mijn ervaring met de 5S. Als die knop de strak in de behuizing zit, krijg je na verloop van tijd geloof ik niet meer zo veel eruit. Een beetje losjes zitten is dus niet erg. Mijne zit ook ietsjes losjes, maar niet echt dat ik aan 1 kant mijn homeknop in zakt. Voor de rest geen reden om te wisselen. De iPhone 5S had bijvoorbeeld ook een wat lossere power knop in verband met de issue die de voorganger had met een power knop die constant maar vast zat en defect was. Soms wordt er voor gekozen om iets zo te designen tegen schade over een lange termijn.

Als ik verkeerd zit, mogen jullie mij corrigeren. Dat is gewoon wat ik denk dat ook hier gedaan is. :)
Helemaal mee eens ik heb het ook maar totaal geen probleem mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:06:
Ja meerdere mensen hebben dit ik had gisteren 93.
Maarop het forum rooten heeft Dafmay een heel stuk geschreven hoe je dit kunt oplossen. Kijjk daar even ,heel goed lezen dan is het een fluitje van een cent. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Ja meerdere mensen hebben dit ik had gisteren 93.
Maarop het forum rooten heeft Dafmay een heel stuk geschreven hoe je dit kunt oplossen. Kijjk daar even ,heel goed lezen dan is het een fluitje van een cent. :) :)
:) Klopt, het is een fluitje van een cent als je telefoon ge-root is. Er is ook binnen dit draadje eea over voorbij gekomen. En indien je versie 1.5 van de custom rom van Edgarf zou installeren dan zit de geheugenfix er al ingebakken.

Maar goed...alles staat of valt dus bij of je telefoon ge-root is. Zo ja, en je wilt meer weten, dan kan ik je meer info geven als je wilt...hoor het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:08:
[...]

Bijzonder. Op mijn S6 staan de apps automatisch al in alfabetische volgorde sinds dat ik hem uit de verpakking heb gehaald. Is dat dan een T-mobile feature of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 19:01
Alleen contacten met nummer is nog steeds afwezig in 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

RigolleM schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:34:
[...]

Alleen contacten met nummer is nog steeds afwezig in 5.1.1
Draai je de 5.1.1 versie al? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 16:42
Sinds vandaag het "blue dots" probleem met de front camera van mijn S6. Gisteren nog nergens last van :'( Out of the blue laten we maar zeggen.

S6 front camera blue dots

Ik wacht de update nog even af. Misschien dat het softwarematig nog opgelost wordt en anders terug naar Samsung. Bij het wijzigen van de fotogrootte van 5.0M naar 3.8M verdwijnen sommige blauwe plekjes wel. Niet allemaal helaas.

Misschien handig om dit zelf ook even te checken aangezien dit probleem opeens op kan komen.

- Selfie modus
- Fotogrootte op 5.0M
- Vinger voor de lens

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan_ op 23-06-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Oeff, dit gebeurt regelmatig helaas! Ik lees bij sommige gevallen wel dat een factory reset het weer verhelpt maar dat is dus niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Net vandaag de S6 binnengekregen, gecheckt op de meeste issues (home button, barsten, scherm waas en slechte camera focus) en tot nu toe lijkt alles goed.
Ik ben dus ook uiteraard gelijk begonnen met het verwijderen van random apps maar ik heb hier een vraag over. Kan het kwaad als je Samsung apps delete? Na het deleten van de Samsung IAP app stopte ik toch even om hier over na te denken maar Google zegt er niet veel over.

//edit Ik bedoel de system apps en dan via de uninstall functie van Titanium, niet via app manager.

[ Voor 10% gewijzigd door Xufuja op 23-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:23
Ik en mijn S5 hebben een tijdje gewacht en hopen a.s. zaterdag naar de Kalverstraat te lopen om mijn mooie nieuwe S6 te gaan kopen maar is dat wel een goed idee? Ik zie mega veel mensen die last hebben van dots in de foto's, apparaat wat vaak vast loopt.

Is er enig nieuws bekend hoe vaak dit voorkomt?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Ryan_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:
Sinds vandaag het "blue dots" probleem met de front camera van mijn S6. Gisteren nog nergens last van :'( Out of the blue laten we maar zeggen.

[afbeelding]

Ik wacht de update nog even af. Misschien dat het softwarematig nog opgelost wordt en anders terug naar Samsung. Bij het wijzigen van de fotogrootte van 5.0M naar 3.8M verdwijnen sommige blauwe plekjes wel. Niet allemaal helaas.

Misschien handig om dit zelf ook even te checken aangezien dit probleem opeens op kan komen.

- Selfie modus
- Fotogrootte op 5.0M
- Vinger voor de lens
Was me eigenlijk nooit opgevallen, maar zag net met testen dat ik er ook last van heb. In het bovenste gedeelte van het scherm ook een stuk of 8 tot 10 blauwe stippen /streepjes.
Ik wacht de komende update ook nog even af en doe dan gelijk een factory reset. Hopelijk lost dit het probleem op...

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 24-06-2015 00:16 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Is het ook zo als je geen vinger voor de lens doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Tammesp schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:55:
[...]

Draai je de 5.1.1 versie al? ;)
Aja hé, en het RAM probleem is er ook nog... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Monda schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:13:
[...]

Was me eigenlijk nooit opgevallen, maar zag net met testen dat ik er ook last van heb. In het bovenste gedeelte van het scherm ook een stuk of 8 tot 10 blauwe stippen /streepjes.
Ik wacht de komende update ook nog even af en doe dan gelijk een factory reset. Hopelijk lost dit het probleem op...
Inderdaad, dat hoop ik ook. Mensen zeggen op forums dat het met overheating te maken heeft.
DeeSung schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:45:
Ja, is goed te zien op donkere plekken op je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
DeeSung schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 00:45:
Heb net even getest, maar idd, dan is t ook. Het is alleen beter te zien met de vinger voor de lens of in een donkere ruimte.
Ze zitten ook bij mij altijd op dezelfde plek.

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 24-06-2015 08:22 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 10:44
Sinds een paar dagen doet mijn S6 vreemd.
Tijdens het opladen met de standaard meegeleverde oplader wordt hij heel erg warm. Daarnaast gaat de batterij ontzettend snel leeg, ik haal nog geen uur screen on time. Bij het batterijverbruik zie ik echter geen vreemde uitschieters.

Iemand die dit probleem ook heeft/had of herkent? Ik heb vooralsnog nog geen reset gedaan naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Iemand die dit probleem ook heeft/had of herkent? Ik heb vooralsnog nog geen reset gedaan naar fabrieksinstellingen.
Mijn batterijverbruik was na een maandje G920FXXU1AOE3 draaien ook sterk achteruit gegaan, nu een factory reset gedaan alvorens naar de 5.1.1 te gaan en batterijverbruik is terug normaal. Wel jammer dat er zo'n battery drain is na een tijdje en je dus regelmatig eens moet resetten. Hier is serieus wat werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ryan_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:34:

[afbeelding]

- Selfie modus
- Fotogrootte op 5.0M
- Vinger voor de lens
Draai jij stock of custom rom? Ik draai een custom rom en heb het probleem niet.

Er van uit gaande dat er tijdens het veranderen van 5 naar 3.8m niks fysieks is gewijzigd aan de camera, zou je bijna zeggen, dat het een softwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naNs schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:27:
Tijdens het opladen met de standaard meegeleverde oplader wordt hij heel erg warm. Daarnaast gaat de batterij ontzettend snel leeg, ik haal nog geen uur screen on time. Bij het batterijverbruik zie ik echter geen vreemde uitschieters.

Dat klinkt niet goed, m.n. dat ie erg warm/heet wordt. Ik zou het even goed in de gaten houden. Het is de telefoon/accu zelf die heet wordt toch? (niet de lader?) Indien de lader, dan even een andere lader en/of kabel proberen. Daarna kun je eventueel nog een volledige reset doen van de telefoon (kan zijn dat iets binnen de software/settings het laadproces in de war schopt momenteel), anders dan zou ik eigenlijk wel met het toestel terug gaan voor vervanging of ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Zygivt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:56:
[...]

Draai jij stock of custom rom? Ik draai een custom rom en heb het probleem niet.

Er van uit gaande dat er tijdens het veranderen van 5 naar 3.8m niks fysieks is gewijzigd aan de camera, zou je bijna zeggen, dat het een softwarematig probleem is.
Ik draai volledig stock. Ook geen root o.i.d. Telefoon sinds 10 april in gebruik. Raar dat het probleem sinds gisteren opeens voordoet. Misschien een stille update geweest ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 24-06-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ryan_ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:59:
[...]

Ik draai volledig stock. Ook geen root o.i.d. Telefoon sinds 10 april in gebruik. Raar dat het probleem sinds gisteren opeens voordoet. Misschien een stille update geweest ofzo?
Ik durf het jet niet te zeggen, omdat ik vanaf dag 1 aan de slag ben gegaan met customs toen ze in omloop waren. Misschien dat er meer mensen met stock/custom zijn, die hun ervaring willen delen?

Laten we hopen of een software probleempje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Niemand de Franse originele firmware geprobeerd, die te vinden is bij Sammobile (5.1.1)..

Heb mij gisteren nog net kunnen inhouden na het lezen van problemen in de XDA-forums..

Velen die de S6 met de app hebben geroot, hadden daarna problemen met het flashen (lijkt mij logisch)..

Maar las ook dat de software niet één op één aansloot op andere versies (S Health) etc..

Wacht maar even..

Gok op een release op vrijdag of maandag a.s. in Nederland, maar de vorige keer waren wij pas tien dagen na de eerste release aan de beurt..

Weet niet of ik het zo lang volhoudt.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga nog helemaal niets ondernemen vwb de nieuwe 5.1.1 software. Veel te listig, geen twrp beschikbaar en je kunt niet meer terug naar 5.0. Ik wacht even rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:47:
Ik ga nog helemaal niets ondernemen vwb de nieuwe 5.1.1 software. Veel te listig, geen twrp beschikbaar en je kunt niet meer terug naar 5.0. Ik wacht even rustig af...
Idem, heb mijn toestel te hard nodig om hiermee te gaan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
_Nick__ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:33:
Niemand de Franse originele firmware geprobeerd, die te vinden is bij Sammobile (5.1.1)..
Ofcourse, maar geen root toestel... Enkel gebotst op het RAM probleem, waar ik minder last van had voordien. Een app die een 5-tal keer na mekaar stopte met werken, maar sindsdien geen benoemenswaardige problemen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Die "Franse" firmware he, wat is daar dan Frans aan? Ik heb zelf nog geen Samsung (vrijdag pas) maar was benieuwd waarom die firmware dan bijvoorbeeld Frans is. De taal kan je toch sowieso gewoon kiezen, of heeft het te maken met provider settings ofzo?

Trouwens bij HTC heb je zoiets als S-OFF, een bepaalde setting in je bootloader waarmee je altijd kan downgraden vanaf een hogere versie. Als je geen S-OFF hebt bij HTC, kan je wel upgraden maar nooit je firmware downgraden.

Is er voor Samsung ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Maichel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:32:
Die "Franse" firmware he, wat is daar dan Frans aan? Ik heb zelf nog geen Samsung (vrijdag pas) maar was benieuwd waarom die firmware dan bijvoorbeeld Frans is. De taal kan je toch sowieso gewoon kiezen, of heeft het te maken met provider settings ofzo?
De firmwares voor hetzelfde type toestel, in dit geval G920F, zijn identiek. Enkel de provider plaatst er extra bloatware bij die specifiek zijn voor het land/provider. De Franse versie heeft geen bloatware. Mijn toestel is een PRO versie (Proximus = België) en ik draaide al een PHN (Nederland) omdat PRO geen AOE3 (laatste 4 cijfers van de firmware) heeft uitgebracht. Dus nu draai ik op XEF (Frankrijk): G920FXXU2BOFJ.
Je kan altijd via ODIN downgraden, door de firmware van een vorige firmware te downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 24-06-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Maichel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:32:

Voor de taal maakt dit weinig tot niets uit..

"Vroeger" stonden er maar zes tot tien talen in een firmware, maar zelfs toen kon je app downloaden in de Play Store met de andere talen..

De firmware zal voor 99,99% identiek zijn aan de firmware, die wij "straks" (bij "check update" krijg ik geen bericht, dus zou wel eens snel kunnen komen) krijgen..

Frankrijk heeft alleen kennelijk verdergaande wettelijke beperkingen bij bepaalde apps, zoals S Health, begrijp ik.. dat schijnt aangepast te zijn en problemen te kunnen opleveren met die firmware in andere landen (omdat ik ook een Gear S heb, wacht ik dus maar even)..

Maar schat in dat deze firmware probleemloos zal functioneren op Nederlandse toestellen zonder "provider-lock" (of die nog niet geroot zijn)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
RigolleM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:42:
[...]

De firmwares voor hetzelfde type toestel, in dit geval G920F, zijn identiek. Enkel de provider plaatst er extra bloatware bij die specifiek zijn voor het land/provider. De Franse versie heeft geen bloatware. Mijn toestel is een PRO versie (Proximus = België) en ik draaide al een PHN (Nederland) omdat PRO geen AOE3 (laatste 4 cijfers van de firmware) heeft uitgebracht. Dus nu draai ik op XEF (Frankrijk): G920FXXU2BOFJ.

[...]
Je kan altijd via ODIN downgraden, door de firmware van een vorige firmware te downloaden.
Ahh nice, nu snap ik het :) Alleen die laatste 4 cijfers is effe wennen hoe dat werkt dan om daaraan te zien wat de laatste versie is. Je kan natuurlijk ook gewoon (op sammobile ofzo) naar de laatste Android versie kijken, maar ja...die veranderd natuurlijk niet bij iedere software update ja :)

In ieder geval thanks voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Maichel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Ahh nice, nu snap ik het :) Alleen die laatste 4 cijfers is effe wennen hoe dat werkt dan om daaraan te zien wat de laatste versie is. Je kan natuurlijk ook gewoon (op sammobile ofzo) naar de laatste Android versie kijken, maar ja...die veranderd natuurlijk niet bij iedere software update ja :)

In ieder geval thanks voor de uitleg!
Samsung brengt tussentijdse updates uit met vooral TW aanpassingen, en dan blijft de Android versie dezelfde. Voor S6 zijn er drie versies geweest met 5.0.2 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Update nog steeds niet binnen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Boneka schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:54:
Update nog steeds niet binnen hier.
Er is ook nog geen NL/Benelux update als je wacht op 5.1.1. Deze discussie begon alleen omdat men hier het had over de franse firmware. Die hebben het wel, wij nog niet. Je krijgt hem ook niet binnen vandaag of morgen (Nou misschien, wie weet). Samsung NL heeft nog niks vrijgegeven, alleen weten we dat ze er sowieso mee bezig zijn.

Wacht het gewoon rustig af.. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 24-06-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Voor de mensen die graag de stock Android look hebben....bijna een goeie theme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 07:59:
[...]
Aja hé, en het RAM probleem is er ook nog... :(
Was bekend dat het ram probleem niet opgelost zou zijn in 5,1,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naNs schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:27:

Ik heb bij mijn edge versie meerdere malen aangegevendat bij het opladen de batterij niet warm wed maar echt heet.Deze is gelukkig niet meer in mijn bezit. Batterij ging ook vlotje leeg. Toch even mee teruggaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Dat heet worden heb ik soms ook, maar lang niet altijd. Ik zou hem sowieso nooit de hele nacht laten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Voor de taal maakt dit weinig tot niets uit..

"Vroeger" stonden er maar zes tot tien talen in een firmware, maar zelfs toen kon je app downloaden in de Play Store met de andere talen..

De firmware zal voor 99,99% identiek zijn aan de firmware, die wij "straks" (bij "check update" krijg ik geen bericht, dus zou wel eens snel kunnen komen) krijgen..

Frankrijk heeft alleen kennelijk verdergaande wettelijke beperkingen bij bepaalde apps, zoals S Health, begrijp ik.. dat schijnt aangepast te zijn en problemen te kunnen opleveren met die firmware in andere landen (omdat ik ook een Gear S heb, wacht ik dus maar even)..

Maar schat in dat deze firmware probleemloos zal functioneren op Nederlandse toestellen zonder "provider-lock" (of die nog niet geroot zijn)..
Ik heb vanavond de nieuwe (Franse) firmware dirty geflashed via Odin. Alles bleef daarbij netjes bewaard qua apps, uiterlijk, instellingen, etc. S Health gebruik ik niet, dus durf niet te zeggen of daar idd opties uit verdwenen zijn. Iig tevreden tot zover.

Edit: Hoop er niet op dat het RAM gebruik is terug gebracht t.o.v. 5.02, dat is nog steeds even hoog. Toestel blijft hoe dan ook responsive, dus echt als probleem kan ik het niet ervaren.

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 24-06-2015 22:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:44:
[...]

:) Klopt, het is een fluitje van een cent als je telefoon ge-root is. Er is ook binnen dit draadje eea over voorbij gekomen. En indien je versie 1.5 van de custom rom van Edgarf zou installeren dan zit de geheugenfix er al ingebakken.

Maar goed...alles staat of valt dus bij of je telefoon ge-root is. Zo ja, en je wilt meer weten, dan kan ik je meer info geven als je wilt...hoor het dan wel.
Maar als hij Ge-root is kan ik nog wel updates downloaden?
Op me vorige telefoon kon dat niet meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:28:
[...]

Maar als hij Ge-root is kan ik nog wel updates downloaden?
Op me vorige telefoon kon dat niet meer namelijk.
Sowieso geen originele Samsung updates. Als de custom ROM bakker van je ROM een OTA systeem heeft geïntegreerd voor zijn ROM dan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:34:
[...]

Sowieso geen originele Samsung updates. Als de custom ROM bakker van je ROM een OTA systeem heeft geïntegreerd voor zijn ROM dan natuurlijk wel.
Ik ben zo niet thuis in het rooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:54:
[...]

Ik ben zo niet thuis in het rooten :P
Geen probleem! Ik heb zelf m'n S6 ook niet geroot, met oude niet meer gebruikte telefoons probeer ik nog wel eens wat uit. Al met al vind ik die hele root scene voor mezelf niet zo belangrijk meer - voor mij zitten er teveel nadelen aan.

Ik denk trouwens wel dat als men graag het wil hebben over het rooten en customs roms voor de S6 dat men even een nieuw topic moet beginnen - het hoort wmb niet thuis is een topic over de S6 in het algemeen (en dus de originele software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
rodie83 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:10:
Ik denk trouwens wel dat als men graag het wil hebben over het rooten en customs roms voor de S6 dat men even een nieuw topic moet beginnen - het hoort wmb niet thuis is een topic over de S6 in het algemeen (en dus de originele software).
Daar is al een topic voor hoor, zie ook de topicwarning: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 17:00
Maichel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:15:
Wauw gaaf. Spreekt me erg aan. Ben een fan van stock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hij is vanaf vandaag ook te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 'm inmiddels geinstalleerd en het is inderdaad een puike theme! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:11:
Ik heb 'm inmiddels geinstalleerd en het is inderdaad een puike theme! _/-\o_
Ik blijf die dark themes toch het mooiste vinden :9~

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Ik heb vanavond de nieuwe (Franse) firmware dirty geflashed via Odin. Alles bleef daarbij netjes bewaard qua apps, uiterlijk, instellingen, etc. S Health gebruik ik niet, dus durf niet te zeggen of daar idd opties uit verdwenen zijn. Iig tevreden tot zover.

Edit: Hoop er niet op dat het RAM gebruik is terug gebracht t.o.v. 5.02, dat is nog steeds even hoog. Toestel blijft hoe dan ook responsive, dus echt als probleem kan ik het niet ervaren.
Misschien dan toch nog een andere tip (trouwens bedankt voor je reactie)..

Het nieuwe "Material Design"-thema is uit.. en dit gebruikt volgens mij (na een reboot) minder RAM, omdat de interactieve icons (klok en agenda gaven juiste tijd en datum aan) niet meer werken..

Vind het ook wel cool uitzien op de S6..

Ben zelf fanatiek gebruiker van E-mail-app en S Planner (vind ik beide beter dan Google-varianten (op Exchange)), maar vind het strakker uiterlijk van Android Pure wel leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:55:
[...]

Bijzonder. Op mijn S6 staan de apps automatisch al in alfabetische volgorde sinds dat ik hem uit de verpakking heb gehaald. Is dat dan een T-mobile feature of zo?
Maar heb jij de optie om het op alfabetische volgorde dan.
Ik mis het niet maar het zou pas met 5.1.1 erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maichel schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:13:
[...]

Ja, die optie zit er weer in ja in de 5.1.1 update.

Quote van Sammobile:

[...]
Ik bedoel de optie om alleen contacten met nummer te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maichel schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:15:
Eindelijk niet zo'n kinderachtige thema. Beste tot nu toe.

Hopelijk volgen er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik bedoel de optie om alleen contacten met nummer te laten zien
Ik kan bevestigen dat het NIET in 5.1.1 het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Vraagje ik dacht altijd dat HI wat onderin zit bij het scrollen naar beneden van je berichten van je Provider was. Nu ik KPN heb blijft HI er staan. Hebben jullie dat ook? Het lijkt nu van Samsung zelf te zijn?

Ps sinds ik de helderheid heb gezet op 65% gaat ie reuze lang mee :) Nu 17.00 uur nog op 71%

[ Voor 18% gewijzigd door Boneka op 25-06-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Kon het toch niet laten..

5.1.1 is snelle versie..

Vreemd is wel dat woorden anders vertaald zijn bij Nederlands voor Nederland..

"Alles opruimen" in de virusscanner heeft nu "Alles schoonmaken".. Apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:20:
Kon het toch niet laten..

5.1.1 is snelle versie..

Vreemd is wel dat woorden anders vertaald zijn bij Nederlands voor Nederland..

"Alles opruimen" in de virusscanner heeft nu "Alles schoonmaken".. Apart..
:) Betekent dit dat jij nu niet meer terug kunt naar vorige (5.0) roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 20:02
Boneka schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:45:
Vraagje ik dacht altijd dat HI wat onderin zit bij het scrollen naar beneden van je berichten van je Provider was. Nu ik KPN heb blijft HI er staan. Hebben jullie dat ook? Het lijkt nu van Samsung zelf te zijn?

Ps sinds ik de helderheid heb gezet op 65% gaat ie reuze lang mee :) Nu 17.00 uur nog op 71%
Er staat waarschijnlijk hi op je simkaart. Dat paarse ding zul je moeten vervangen voor een groen ding om dat aangepast te krijgen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:39:
[...]

:) Betekent dit dat jij nu niet meer terug kunt naar vorige (5.0) roms?
Als ik sommige forums lees, inderdaad niet dus..

Maar na een halve dag zou ik niet terug willen..

Alle 337 apps zijn blijkbaar 5.1.1 proof..

Snelle belichting bij foto's is ideaal en ook minder verplichte ruimte in notificatie-balk is fijn..

Toestel lijkt sneller, hoewel Antutu score minder is..

Gebruik nu wel Material thema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Snelle belichting bij foto's is ideaal en ook minder verplichte ruimte in notificatie-balk is fijn..

Dit klinkt allemaal uitstekend. Ik wacht met smart op de 1e custom rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
reyals schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:58:
[...]

Er staat waarschijnlijk hi op je simkaart. Dat paarse ding zul je moeten vervangen voor een groen ding om dat aangepast te krijgen
Dat is het natuurlijk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Dit klinkt allemaal uitstekend. Ik wacht met smart op de 1e custom rom...
Ik denk dat ik ook nog even wacht, alles loopt nu zo soepel ik ben erg tevreden.
En ik dacht ook ergens op xda gelezen te hebben dat je niet meer terug kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 17:00
Vraagje aan de S6 gebruikers (ik heb hem namelijk NOG niet).

Enorme Stock Android fan. Heb dus al 3 versies Nexus telefoons gehad.
De Nexus 5 moet echt weg... meerdere kuren. Dus volgende keer een premium phone.
HALLO S6 !!!

Maar dan wel met Material Theme uiteraard. Of een andere mooie zwarte.

Maar dan wil ik eigenlijk Hangouts en de Google Clock enzovoort.
Kunnen de standaard Messenger en standaard Klok ook uitgeschakeld/verwijderd worden?
Of gooien jullie die in een mapje in de App drawer zodat je er in 1x voorbij scrollt (sorry ik heb een hekel aan een volle app drawer, dus mappen is ideaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

_Nick__ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:28:
[...]

Heb jij al je overige apparatuur de deur uit gedaan? 8)7

Wel goed te lezen dat je iig niet terug wilt. Ik wacht ook met smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Dubrillion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:14:

Enorme Stock Android fan. Heb dus al 3 versies Nexus telefoons gehad.
De Nexus 5 moet echt weg... meerdere kuren. Dus volgende keer een premium phone.
HALLO S6 !!!

Kunnen de standaard Messenger en standaard Klok ook uitgeschakeld/verwijderd worden?
Of gooien jullie die in een mapje in de App drawer zodat je er in 1x voorbij scrollt (sorry ik heb een hekel aan een volle app drawer, dus mappen is ideaal)
Er is uiteraard een Material Thema kijk hier eens naar: http://www.sammobile.com/...ng-a-stock-android-theme/

Hangouts kun je dowloaden in de playstore natuurlijk. En Google Clock moet je even voor googlen hoe je die instelt(is wel mogelijk)

Standaart klok is sowieso te verwijderen al weet ik dat niet 100% zeker over de Messenger app omdat ik nu Custom Rom draai dus kan ik het even niet testen voor je. Je kan natuurlijk ook genoeg mapjes maken, of je verbergt de apps in de apps menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Na 2 dagen material design thema, deze terug verwijderd.
Dit thema maakt gebruik van de nieuwere native email client voor oa Exchange connecties.
Deze email client zorgde voor een abnormaal energieverbruik (bleef syncen).
Alsook als ik mijn Exchange account verwijder en opnieuw configureerde kreeg ik de melding 'enter password for credential storage', en lukte het niet om de mail te configureren.
Nu terug de oude native client (witte enveloppe met rode @ teken) en alles werkt terug normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

RigolleM schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:14:
Dit thema maakt gebruik van de nieuwere native email client voor oa Exchange connecties.
Alsook als ik mijn Exchange account verwijder en opnieuw configureerde kreeg ik de melding 'enter password for credential storage', en lukte het niet om de mail te configureren.
Nu terug de oude native client (witte enveloppe met rode @ teken) en alles werkt terug normaal.
Apart. email syncen staat bij mij onderaan in het lijstje van 'batterijverbruik' terwijl ik ook de Thema Material Design gebruik. Heb je echt niet ergens een instelling verkeerd staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RigolleM schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:14:
Ik heb last van dat mijn berichten niet meer verstuurd kunnen worden, maar wel ontvangen sinds het instellen van deze thema. Als ik mijn outgoing server (smtp van office365) probeer in te stellen blijft ie oneindig draaien en krijg ik een error. Ook maar even terug naar standaard, vind ze allebei toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Apart. email syncen staat bij mij onderaan in het lijstje van 'batterijverbruik' terwijl ik ook de Thema Material Design gebruik. Heb je echt niet ergens een instelling verkeerd staan..?
Nope, mail profiel wordt gepusht via onze MDM server, instellingen identiek als de andere 400 smartphones in ons bedrijf ;-) Balkje bovenaan in de mail app bleef syncen, terwijl nu na een paar seconden het syncen stopt.

[ Voor 12% gewijzigd door RigolleM op 26-06-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Phntm schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Ik heb last van dat mijn berichten niet meer verstuurd kunnen worden, maar wel ontvangen sinds het instellen van deze thema. Als ik mijn outgoing server (smtp van office365) probeer in te stellen blijft ie oneindig draaien en krijg ik een error. Ook maar even terug naar standaard, vind ze allebei toch prima.
Hier ook geen verschil met Material Design en batterij-verbruik mail..

Misschien is er een storting bij Outlook of wellicht een foute verificatie van de SMTP; dat zou uiteraard wel het hogere batterij-verbruik verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Zygivt schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:27:
[...]

Heb jij al je overige apparatuur de deur uit gedaan? 8)7

Wel goed te lezen dat je iig niet terug wilt. Ik wacht ook met smart.
Zal wel als grapje bedoeld zijn, maar als kleine zelfstandige heb ik alleen tijdens vier weken vakantie de gsm mee en mensen merken nog niet dat ik weg ben geweest..

Met een bluetooth-toetsenbordje en een Chromecast werk ik op de tv in het vakantie-huisje en mis ik niks als ik weg ben..

De update is gelukkig "safe".. en alles werkt idd..

Destijds bij de update (met de S5) van 4.4.2 naar 5.0 heb ik zeker drie maanden moeten wachten op verschillende apps, die nog niet compatibel waren met Lollipop..

Valt mij net op -anders dan hierboven- dat batterij-verbruik van Google Services en Android OS veel lager ligt bij 5.1.1 ten opzichte van apps (in vergelijking met oude overzicht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:36:
[...]
De update is gelukkig "safe".. en alles werkt idd..

Destijds bij de update (met de S5) van 4.4.2 naar 5.0 heb ik zeker drie maanden moeten wachten op verschillende apps, die nog niet compatibel waren met Lollipop..

Valt mij net op -anders dan hierboven- dat batterij-verbruik van Google Services en Android OS veel lager ligt bij 5.1.1 ten opzichte van apps (in vergelijking met oude overzicht)..
Dat klinkt in ieder geval veelbelovend.

Ik lees zojuist op xda dat men auto-root voor elkaar heeft gekregen op 5.1.1 dmv custom (Beta) kernel. En ook de nieuwe (2.8.7.1) custom recovery van TWRP zou 5.1.1 compatible moeten zijn, dus we gaan hard de goede kant op! _/-\o_

http://forum.xda-develope...?p=61548961&postcount=485

On-topic...ik denk wellicht verder hierover discussieren in het Custom Rom topic...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 26-06-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Dat klinkt in ieder geval veelbelovend.

Ik lees zojuist op xda dat men auto-root voor elkaar heeft gekregen op 5.1.1 dmv custom (Beta) kernel. En ook de nieuwe (2.8.7.1) custom recovery van TWRP zou 5.1.1 compatible moeten zijn, dus we gaan hard de goede kant op! _/-\o_

http://forum.xda-develope...?p=61548961&postcount=485

On-topic...ik denk wellicht verder hierover discussieren in het Custom Rom topic...
Wel even in de gaten houden, dat onze grote vriend van "High on Android" het heeft over een "locked bootloader", maar schat in dat dit niet geldt voor de "international version"; anders zou "root" ook niet gelukt zijn, schat ik in.. volgens hem was TWRP al compatible (had 5.0.2 als Nandroid-backup zelfs terug kunnen zetten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:43:
[...]

Wel even in de gaten houden, dat onze grote vriend van "High on Android" het heeft over een "locked bootloader", maar schat in dat dit niet geldt voor de "international version"; anders zou "root" ook niet gelukt zijn, schat ik in.. volgens hem was TWRP al compatible (had 5.0.2 als Nandroid-backup zelfs terug kunnen zetten)..
Yep...exact. :) TWRP voor 5.1.1 is er ook al een aantal dagen. Onwards&Upwards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Misschien is er een storting bij Outlook of wellicht een foute verificatie van de SMTP; dat zou uiteraard wel het hogere batterij-verbruik verklaren..
Wij maken geen gebruik van Outlook of SMTP, alles verloopt via EAS (Exchange ActiveSync).
Het heeft te maken met de 'nieuwe' native client die gebruikt wordt, deze is niet 100% compatible met EAS.
Enkel de 'oude' client kan communiceren met EAS configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarf (een van de custom rom devs op xda) heeft zojuist aangegeven dat update naar 5.1.1 rom zeer waarschijnlijk volgende week komt :

http://forum.xda-develope...p=61553424&postcount=2855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

_Nick__ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Hier ook geen verschil met Material Design en batterij-verbruik mail..

Wat dom... de verkeerde smtp instellingen stonden erin plotseling. En ook nog op de verkeerde poort.. inmiddels is het verzenden probleem opgelost. Iets anders moet ik maar werken I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Dubrillion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:14:

[...]

Je kunt Hangouts gewoon als standaard messenger/sms dienst instellen; Dat heb ik zelf ook zo ingesteld.
En ook je klok kan je veranderen.
Je kan de klok niet verwijderen zonder root/TB maar zoals je zelf schrijft kan je 'm natuurlijk wel in een mapje zetten in je appdrawer.
Als ik jou was zou ik zowiezo rooten omdat je dan ook meteen alle andere apps die je niet wil hebben kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Toch nog iets spannendste ontdekt in de 5.1.1 Firmware..

Blijkbaar kunnen nu meer dan tien sociale profielen van dezelfde persoon gelinkt en gesynchroniseerd worden in contacten..

Dacht dat ik contactpersonen kwijt was, maar zie nu dat ze automatisch samengevoegd zijn..

Helaas ook de zakelijke en privé scheiding, die ik zelf gemaakt had.. Wel steeds van dezelfde personen.. Das weer knap dan.. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Een collega heeft een Moto X en ook 5.1.1 en die kan profielen aanmaken op zijn foon. Dit werd in de Samsung versie netjes verwijderd, want ik heb die niet op de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 07:23
Dattack schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:49:
[...]

Facebook, Messenger en Google Play services gebruik hey nodige zo te zien.. Ook WhatsApp, terwijl je zou verwachten dat het scherm op het eind van de dag het meeste zou gebruiken. Of zit ik nu fout? Vooral van Facebook en Messenger is het bekend dat dit echt batterij sluipende apps zijn. Probeer eens een app als Greenify uit. :)
Werkt dit wel ok zonder root? Ik merk wel dat greenify apps force stops maar enkel als je in greenify io het hibernate knopje drukt (zzz-knop), hij doet het niet uit zichzelf als je het scherm vergrendeld ook al staat autohibernate optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:51
Ervaren jullie ook dat de telefoon steeds trager wordt als hij langer aan staat? Ik reset hem dagelijks 1 of 2 keer om hem weer snel te hebben. Had niet verwacht dat de invloed van (waarschijnlijk) de memory bug zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

jopie schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
Ervaren jullie ook dat de telefoon steeds trager wordt als hij langer aan staat? Ik reset hem dagelijks 1 of 2 keer om hem weer snel te hebben. Had niet verwacht dat de invloed van (waarschijnlijk) de memory bug zo groot is.
Nee hier geen last van(draai custom rom) Is alleen je ram geheugen opschonen niet genoeg? Zovaak rebooten lijkt mij wat teveel van het goede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 22:19
jopie schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:55:
Bij mij wordt mijn toestel na ongeveer 1 tot 2 weken inderdaad wel wat trager. Na een reboot werkt die dan weer helemaal goed.
Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.