Ik heb net nog eens geprobeerd om een PHN over de XEU te flashen.pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:30:
[...]
Okay dat is goed om te weten, jij vertelde mij al toen ik hetzelfde probleem had, roemeense firmware. Ik wilde daar de Nederlandse firmware opzetten dat ging mis hetzelfde als bij jou. Nu had ik de telefoon aan Smart switch gehangen omdat mijn telefoon dit aangaf. Nu is dat gelukkig goedgekomen. Zou dat nu inhouden als ik nu via odin dezelfde firmware binnehaal dat het ook moet lukken? Dit omdat het nu om de zelfde firmware gaat met dezelfde partitie. Dus een firmware downloaden die echt groter is zou dus niet zo makkelijk meer gaan?
Resultaat : hidden <-fail, dan de boodschap dat ik een recovery moet doen.
Heb ik echter niet gedaan
Odin afgesloten en weer opgestart, mijn phone weer in recovery gezet, als je lang blijft drukken op home -power en volume down, komt hij weer in recovery mode.
Dan de XEU weer erop gezet; zelf geen data loss, hij boot weer op met al mijn instellingen bewaard.
Ik heb de log van de mislukte flash niet bewaard, maar wel die van de gelukte, daarin zie je in bold:
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> G920FXXU1AOE3_G920FXEU1AODQ_G920FXXU1AOE3_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Removed!!
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> cache.img
<ID:0/005> cm.bin
<ID:0/005> hidden.img
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> recovery.img
<ID:0/005> sboot.bin
<ID:0/005> system.img
<ID:0/005> RQT_CLOSE !!
<ID:0/005> RES OK !!
<ID:0/005> Removed!!
<ID:0/005> Remain Port .... 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0
Zoals je ziet zegt hij 'Get PIT for mapping'. Hij schrijft de PIT dus niet maar leest hem van de GSM.
Het lijkt er dus idd op dat de PHN een partitionering heeft waar de partitie van hidden groter is dan die van de LUX en de XEU.
Ik blijf nu op de XEU, ik heb even op sammobile gekeken en daar zijn ook snelle releases voor, Paar dagen na de PHN. Er zit een trend in als ik naar de historiek van de S5 kijk.
Dus idd, het lijkt er sterk op dat Samsung een meer gevarieerde partitionering toepast voor de S6 dan bij zijn vorige modellen. (Om het hun eigen nog moelijker te maken?)
Enfin, ik ben al blij dat ik van die LUX vanaf ben