Ik heb zojuist mijn nieuwe S6 mogen ontvangen, zijn er nog dingen die zeker weten gedaan moeten worden van te voren? Een factory reset o.i.d.?
Ik wil het heel graag geloven, maar mijn ervaring is sinds gisteren anders. Ik heb de S6 Edge naast mijn HTC One M7 en M8 gelegd en dezelfde spellen en applicaties initieel geopend (de S6 wins hands down!) en daarna de apps/games uit het geheugen opnieuw geopend. Alle drie de toestellen draaien op Lollipop, waarvan HTC op 5.0.1 en 5.0.2 draait. Resultaat was dat de Samsung beide HTC's niet kon bijbenen qua opstarttijd van apps. Daarnaast werden de meeste apps (niet allemaal trouwens) helemaal opnieuw geladen. Bij de HTC's werden de apps / games gewoon hervat. Het is naar mijn idee niet alleen te wijten aan Android Lollipop, sterker nog, de HTC's hebben 'maar' 2 Gb RAM in tegenstelling tot de S6 met 3 Gb Ram.Phntm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:57:
Maar is het niet zo dat de algemene memory bug in Android gewoon verholpen wordt dankzij update 5.1.1? De s6 is niet het enige toestel die eronder lijd dus het lijkt me sterk dat samsung opeens een fix die standaard in het OS zit weg kan laten. Denk gewoon dat we 5.1.1 snel genoeg te zien krijgen. Amerikaanse carrier versies hebben 5.1.1 al namelijk ontvangen dus Internationale toestellen volgen binnenkort ook gewoon lijkt mij.
Ik probeer hier niet HTC te promoten en de S6 neer te halen. Ik vind de S6 enorm mooi en had deze graag gehad, maar juist dat issue weerhoudt me er nog van. Ik vraag me daarom af of we moeten wachten op een Android update of dat Samsung zelf het probleem gaat oplossen.
Ik blijf bij he't feit dat de memory bug een algemene Android bug is Ik geloof dat toestellen met meer ram er meer onder lijden. Dus de S6 ook. Google had erkend een probleem met de memory te hebben in Lollipop en dit was volgens hun gefixt in 5.1.1 en dit kan kloppen want de nexus 4 die ik in de woonkamer heb is heerlijk snel. Ondanks de verouderde hardware.Sheik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Ik wil het heel graag geloven, maar mijn ervaring is sinds gisteren anders. Ik heb de S6 Edge naast mijn HTC One M7 en M8 gelegd en dezelfde spellen en applicaties initieel geopend (de S6 wins hands down!) en daarna de apps/games uit het geheugen opnieuw geopend. Alle drie de toestellen draaien op Lollipop, waarvan HTC op 5.0.1 en 5.0.2 draait. Resultaat was dat de Samsung beide HTC's niet kon bijbenen qua opstarttijd van apps. Daarnaast werden de meeste apps (niet allemaal trouwens) helemaal opnieuw geladen. Bij de HTC's werden de apps / games gewoon hervat. Het is naar mijn idee niet alleen te wijten aan Android Lollipop, sterker nog, de HTC's hebben 'maar' 2 Gb RAM in tegenstelling tot de S6 met 3 Gb Ram.
Ik probeer hier niet HTC te promoten en de S6 neer te halen. Ik vind de S6 enorm mooi en had deze graag gehad, maar juist dat issue weerhoudt me er nog van. Ik vraag me daarom af of we moeten wachten op een Android update of dat Samsung zelf het probleem gaat oplossen.
Indeed...het lijkt vooral een Android probleem te zijn, maar tevens hebben TW toestellen er zo lijkt het meer last van. Lijkt dus wel op een meer-specifieke situatie.Phntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:20:
[...]
Ik blijf bij he't feit dat de memory bug een algemene Android bug is Ik geloof dat toestellen met meer ram er meer onder lijden. Dus de S6 ook. Google had erkend een probleem met de memory te hebben in Lollipop en dit was volgens hun gefixt in 5.1.1 en dit kan kloppen want de nexus 4 die ik in de woonkamer heb is heerlijk snel. Ondanks de verouderde hardware.
Ik heb hier eerder ook al gemeld dat ik eens CM 12.1 had geinstallerd op mijn S6. Deze is obv Android 5.1 en ik had met deze rom helemaal geen last meer van het geheugenprobleem. Ook dat zal weer een combi zijn (android 5.1 icm CM rom), maar toch...het lijkt erop dat met Android 5.1 de problemen zullen zijn opgelost.
Nog eventjes geduld beste mensen
Leuk dat je voor de S6 gekozen hebt! Als je nergens last van hebt is een factory reset niet nodig. Zou wel alle updates installeren die je in het begin krijgt. Zelf heb ik ngo geen factory reset gedaan en heb nergens last van..;)DogEatsDog schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:57:
Ik heb zojuist mijn nieuwe S6 mogen ontvangen, zijn er nog dingen die zeker weten gedaan moeten worden van te voren? Een factory reset o.i.d.?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Na wat twijfel tussen de LG G4 en de S6 toch ook voor de S6 gekozen, was helemaal leeg, ligt dus te laden.
Nu maar hopen dat ik bespaard blijf van problemen! En kijken naar interessante accessoires!
Nu maar hopen dat ik bespaard blijf van problemen! En kijken naar interessante accessoires!
Ik zou wel aut. een backup maken. Dit kan heel handig bij je instellingen. Mocht je iets kwijt zijn, bijvoorbeeld die icoontjes dan kun je daar gebruik van maken.Tammesp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:27:
[...]
Leuk dat je voor de S6 gekozen hebt! Als je nergens last van hebt is een factory reset niet nodig. Zou wel alle updates installeren die je in het begin krijgt. Zelf heb ik ngo geen factory reset gedaan en heb nergens last van..;)
Mooie vergelijking. HTC vind ik ook geen slecht merk. Zeker qua geluid niet. Dat ik hem niet heb gekozen kwam door het gewicht en de camera.Sheik schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Ik wil het heel graag geloven, maar mijn ervaring is sinds gisteren anders. Ik heb de S6 Edge naast mijn HTC One M7 en M8 gelegd en dezelfde spellen en applicaties initieel geopend (de S6 wins hands down!) en daarna de apps/games uit het geheugen opnieuw geopend. Alle drie de toestellen draaien op Lollipop, waarvan HTC op 5.0.1 en 5.0.2 draait. Resultaat was dat de Samsung beide HTC's niet kon bijbenen qua opstarttijd van apps. Daarnaast werden de meeste apps (niet allemaal trouwens) helemaal opnieuw geladen. Bij de HTC's werden de apps / games gewoon hervat. Het is naar mijn idee niet alleen te wijten aan Android Lollipop, sterker nog, de HTC's hebben 'maar' 2 Gb RAM in tegenstelling tot de S6 met 3 Gb Ram.
Ohja, een backup is nooit verkeerd om te doenBoneka schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:15:
[...]
Ik zou wel aut. een backup maken. Dit kan heel handig bij je instellingen. Mocht je iets kwijt zijn, bijvoorbeeld die icoontjes dan kun je daar gebruik van maken.
Heel wat anders en leuks nieuws! 5G komt eraan, en de S6 kan daar gebruik van maken.
http://www.sammobile.com/...for-s6-and-s6-edge-today/
Helaas, zitten wij hier nog met 4G+
De S6 geeft minder streepjes aan bij hetzelfde ontvangstniveau. Wel irritant, want het is visueel minder mooi. Zelfs als ik direct naast een zendmast sta dan heb ik niet altijd het volledig aantal streepjes bij 4G. Bij 2G en 3G zie je veel sneller veel meer streepjes.Steeffoon schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:44:
[...]
Jups, had ik ook.... M8 was daarin veel beter.
Ontvangstniveau dat ik zie is beter dan dat van de M8; in randgevallen houdt hij de verbinding nét iets langer.
Bij mij is Mobile Network ook verdwenen trouwens. Beetje vervelend om telkens in het menu te duiken nu. Ik zet 's nachts m'n data altijd uit, dus daar gebruik ik het voor.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik heb sinds 3 dagen een probleem met mijn "selfie-camera". Vertoont paarse pixels verspreid over het beeld. Telefoon is aangeschaft bij Coolblue. Iemand dezelfde problemen? Zou Coolblue deze gewoon omruilen? Lees dat het een bekend probleem is.
Mijn S6 is geladen dus ik ben er mee aan het spelen, zie ik twee Vodafone apps: MyVodafone en Vodafone Leage, terwijl ik toch echt in de veronderstelling was dat ik een unbranded toestel zou krijgen. Nog even de CSC gechecked: G920FVFG1AOB9, Vodafone dus. Nou zit ik te twijfelen of ik hiermee akkoord moet gaan. Het blijkt trouwens ook nog een Grieks toestel te zijn, was nog even zoeken hoe ik hem in het Nederlands kon krijgen! Heeft het echte nadelen of maakt het uiteindelijk niet veel uit. Wat zouden jullie doen?
Mede s6 gebruikers!
Ik heb even een klein vraagje.
Ik ervaar sinds ik de S6 in gebruik heb (sinds launch day in bezit) slechter bereik op het 3G netwerk.
Voorheen had ik een S4 onder dezelfde provider (tele2) Echter is het bereik een stuk slechter met de S6?
Heb veel vaker last van gaten in het bereik. Dus helemaal geen bereik (terwijl er wel H+) op het scherm staat, en beide pijltjes wit. Maar er gebeurd gewoon niks.
Mijn gehele internetverbinding is naar mijn mening een stuk minder goed geworden. Met mijn s4 zou ik mijn internetverbinding beoordelen met een 8.5
met mijn s6 ben ik nog net tevreden met een toepasselijke: 6
Ervaren jullie ook een mindere internet verbinding op T-Mobile netwerk sinds de s6?
Ik ervaar sinds ik de S6 in gebruik heb (sinds launch day in bezit) slechter bereik op het 3G netwerk.
Voorheen had ik een S4 onder dezelfde provider (tele2) Echter is het bereik een stuk slechter met de S6?
Heb veel vaker last van gaten in het bereik. Dus helemaal geen bereik (terwijl er wel H+) op het scherm staat, en beide pijltjes wit. Maar er gebeurd gewoon niks.
Mijn gehele internetverbinding is naar mijn mening een stuk minder goed geworden. Met mijn s4 zou ik mijn internetverbinding beoordelen met een 8.5
Ervaren jullie ook een mindere internet verbinding op T-Mobile netwerk sinds de s6?
Een handtekening?!
Ik heb overal goed bereik met T-mobile. Ik woon echter in Amsterdam. Alleen als ik thuis zit achter weet ik veel hoeveel apparaten die wat signalen kunnen verstoren, heb ik maar 2 streepjes, of 3. Verder stuurt het mij niet. Op het 3G en 4G netwerk haal ik volledige snelheden. Misschien dat je locatie niet zo veel van je nieuwe toestel houd?tellavist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:32:
Mede s6 gebruikers!
Ervaren jullie ook een midere internet verbinding op T-Mobile netwerk?
Ik heb het niet over het WiFi bereik, het gaat mij puur om de ervaring dat ik sinds dat ik de s6 in gebruik heb, een mindere internet verbinding ervaar over het mobiele netwerk van T-Mobile (tele2) Met mijn S4 had ik een stuk betere verbinding. mijn locaties zijn hetzelfde gebleven, ik ben niet verhuisd, nog steeds het zelfde werk, op dezelfde plekPhntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:22:
[...]
Ik heb overal goed bereik met T-mobile. Ik woon echter in Amsterdam. Alleen als ik thuis zit achter weet ik veel hoeveel apparaten die wat signalen kunnen verstoren, heb ik maar 2 streepjes, of 3. Verder stuurt het mij niet. Op het 3G en 4G netwerk haal ik volledige snelheden. Misschien dat je locatie niet zo veel van je nieuwe toestel houd?
Een handtekening?!
Ik heb het ook niet over Wi-Fi bereik he? Mijn mobiele internet verbinding is prima, ook mijn netwerk verbinding zelf. Beetje mijn ervaring opzij schuiven en ook nog eens zeggen dat ik het over iets anders heb.tellavist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:28:
[...]
Ik heb het niet over het WiFi bereik, het gaat mij puur om de ervaring dat ik sinds dat ik de s6 in gebruik heb, een mindere internet verbinding ervaar over het mobiele netwerk van T-Mobile (tele2) Met mijn S4 had ik een stuk betere verbinding. mijn locaties zijn hetzelfde gebleven, ik ben niet verhuisd, nog steeds het zelfde werk, op dezelfde plek
Ja jij hebt het over streepies!Phntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:56:
[...]
Ik heb het ook niet over Wi-Fi bereik he? Mijn mobiele internet verbinding is prima, ook mijn verbinding zelf. Beetje mijn ervaring opzij schuiven en ook nog eens zeggen dat ik het over iets anders heb.Ik heb ook een T-mobile abbo dus ik maak gebruik van hun netwerk. Mijn S6 heeft een vergelijkbare verbindings sterkte als mijn OPO die ik pas vorige week had verkocht.
Soms staat er alleen 'G' soms '3G' soms 'H' soms 'H+'
Hmm ik zal tele2 maar eens bellen of zij meerdere klachten hebben ontvangen.
Het valt echt op dat ik mindere verbinding heb zegmaar
Een handtekening?!
Geloof het of niet, hoe meer streepjes, hoe beter je netwerk verbinding, niet waar? Bij mij staat er of een 4G of een H+ (3G). Als je dat toch niet opvalt vraag ik me hoe goed je wel eens oplet erop... Dus eh, ja, ik praat niet over iets anders zoals jij dat denkt.tellavist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Ja jij hebt het over streepies!Ik heb geen streepies! ik heb het puur over het type internet verbinding.
Het valt echt op dat ik mindere verbinding heb zegmaarook al staat er 'H+' soms kan ik gewoon geen pagina's laden. Reboot lost dit vaak op
maarja, da heurt nie!
Ik meen ooit iets gelezen te hebben over 4g en Tele2. Sommige abbonnementen hadden geen 4g maar de telefoon probeerde daarmee wel te verbinden en had daarom geen signaal.tellavist schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Ja jij hebt het over streepies!Ik heb geen streepies! ik heb het puur over het type internet verbinding.
Het valt echt op dat ik mindere verbinding heb zegmaarook al staat er 'H+' soms kan ik gewoon geen pagina's laden. Reboot lost dit vaak op
maarja, da heurt nie!
Je zou eens kunnen proberen bij mobiele netwerken - Netwerkmodus te kiezen voor WCDMA/GSM om te kijken of dit verschil maakt voor je.
Anders lijkt het me zeker raadzaam om te bellen/mailen met tele2. Bij toestel-info - Status. Kun je de signaal sterkte zien en met welk Type netwerk je verbonden bent LTE/3g etc.
Kijk hier heb ik wat aan!_Tinus_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:06:
[...]
Ik meen ooit iets gelezen te hebben over 4g en Tele2. Sommige abbonnementen hadden geen 4g maar de telefoon probeerde daarmee wel te verbinden en had daarom geen signaal.
Je zou eens kunnen proberen bij mobiele netwerken - Netwerkmodus te kiezen voor WCDMA/GSM om te kijken of dit verschil maakt voor je.
Anders lijkt het me zeker raadzaam om te bellen/mailen met tele2. Bij toestel-info - Status. Kun je de signaal sterkte zien en met welk Type netwerk je verbonden bent LTE/3g etc.
Thank you kind stranger!
Een handtekening?!
Als je in het forum zoekt op CSC zie je een aantal gebruikers welke via Odin de Nederlandse unbranded versie geflashed hebben. Omdat het een originele Samsung rom is, wordt KNOX niet getriggert en vervalt je garantie niet.CWH schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:15:
Mijn S6 is geladen dus ik ben er mee aan het spelen, zie ik twee Vodafone apps: MyVodafone en Vodafone Leage, terwijl ik toch echt in de veronderstelling was dat ik een unbranded toestel zou krijgen. Nog even de CSC gechecked: G920FVFG1AOB9, Vodafone dus. Nou zit ik te twijfelen of ik hiermee akkoord moet gaan. Het blijkt trouwens ook nog een Grieks toestel te zijn, was nog even zoeken hoe ik hem in het Nederlands kon krijgen! Heeft het echte nadelen of maakt het uiteindelijk niet veel uit. Wat zouden jullie doen?
Zel heb ik Odin nog nooit gebruikt, maar waarschijnlijk staan er van de s5 nog wel wat topics over hoe dit werkt.
** Ik heb nog een handleiding gevonden http://www.w0lfdroid.com/...ng-Galaxy-S6-S6-Edge.html
[ Voor 7% gewijzigd door _Tinus_ op 16-06-2015 17:43 . Reden: Handleiding Odin Flash s6 ]
Knox trigger is geen verval van de garantie ...._Tinus_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:38:
Als je in het forum zoekt op CSC zie je een aantal gebruikers welke via Odin de Nederlandse unbranded versie geflashed hebben. Omdat het een originele Samsung rom is, wordt KNOX niet getriggert en vervalt je garantie niet.
Waarom dit nu nog steeds rondzwerft begrijp ik niet hoor, maar het maakt Samsung geen drol uit of de 0x1 er staat of niet.
Tot 2 x toe toestellen ingeleverd met de volledige Omega of extrestolite roms erop, en de bijbehorende TWRP / CWM recoveries.
Het enige nadeel, Samsung zet er eigenwijs weer hun eigen roms op, incl de 0x1 flag ...
edit : andere posts ....
speedme in "[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's"
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie"
KNOX is alleen een safetydevice/container voor toestellen die je in een secure bedrijfsbeleid wil gebruiken.
Sommige bedrijven vereisen die container ( knox ) om teogang te krijgen tot mail, of zelfs het netwerk.
Als je er geen nut voor hebt, ( thuisgebruik ) kan je het net zo goed negeren....
* FreshMaker heeft alles al klaar staan, root, rom en android toolkit voor morgen, als de S6 aankomt
[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 16-06-2015 18:07 ]
Maar! Ik meen wel dat het nog steeds zo is dat als je root je geen OTA meer kunt ontvangen? Iedereen is het hier wel mee eens of heb ik het verkeerd begrepen en gaat dit alleen om pingpongroot? Nu kan ik denk ik wel root overwegen, alleen sta ik niet te popelen hierom en kan ik wel leven met advertenties. Jammer dat ad block plus een batterij vreter is, werkt wel super goed maar is het verbruik niet waard.FreshMaker schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:01:
[...]
Knox trigger is geen verval van de garantie ....
Waarom dit nu nog steeds rondzwerft begrijp ik niet hoor, maar het maakt Samsung geen drol uit of de 0x1 er staat of niet.
Tot 2 x toe toestellen ingeleverd met de volledige Omega of extrestolite roms erop, en de bijbehorende TWRP / CWM recoveries.
Het enige nadeel, Samsung zet er eigenwijs weer hun eigen roms op, incl de 0x1 flag ...
edit : andere posts ....
speedme in "[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's"
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie"
KNOX is alleen een safetydevice/container voor toestellen die je in een secure bedrijfsbeleid wil gebruiken.
Sommige bedrijven vereisen die container ( knox ) om teogang te krijgen tot mail, of zelfs het netwerk.
Als je er geen nut voor hebt, ( thuisgebruik ) kan je het net zo goed negeren....
* FreshMaker heeft alles al klaar staan, root, rom en android toolkit voor morgen, als de S6 aankomt
Dit is voor Korea, en misschien Japan, daar zijn ze nog wat verder dan wij. Hier zijn nog providers die bouwen aan het 4G netwerk.Tammesp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:54:
[...]
Ohja, een backup is nooit verkeerd om te doen
Heel wat anders en leuks nieuws! 5G komt eraan, en de S6 kan daar gebruik van maken.
http://www.sammobile.com/...for-s6-and-s6-edge-today/
Helaas, zitten wij hier nog met 4G+
Klopt, als je root krijg je geen OTA meer. Maar wie zit daar op te wachten als je die ook zelf kan flashen?Phntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:00:
[...]
Maar! Ik meen wel dat het nog steeds zo is dat als je root je geen OTA meer kunt ontvangen? Iedereen is het hier wel mee eens of heb ik het verkeerd begrepen en gaat dit alleen om pingpongroot? Nu kan ik denk ik wel root overwegen, alleen sta ik niet te popelen hierom en kan ik wel leven met advertenties. Jammer dat ad block plus een batterij vreter is, werkt wel super goed maar is het verbruik niet waard.
En waar haal je de wijsheid vandaan dat Adblock veel batterij verbruikt?
Ik gebruik het al sinds de S1 en heb er nog nooit last van gehad. De app staat niet bij de 10 meeste verbruikers
Volgens Dafmay zie zijn eerdere berichten,perfecte service hij was al aan zijn vijfde of zesde toestel toe(ben even de tel kwijt) Dus gewoon even contact opnemen met Cool blue.Justdoit schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:12:
Ik heb sinds 3 dagen een probleem met mijn "selfie-camera". Vertoont paarse pixels verspreid over het beeld. Telefoon is aangeschaft bij Coolblue. Iemand dezelfde problemen? Zou Coolblue deze gewoon omruilen? Lees dat het een bekend probleem is.
Nee maakt niets uit je junt evt via odin de unbranded versie downloaden zonder de Vodafone troep. Voordeel hiervan is dat je eerder je updates krijgt.CWH schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:15:
Bij mij stond ABP juist wel in mijn hoogste verbruikers. Sinds ik het er vanaf hebt gegooid heb ik geen last van enorme battery drain. Maar dat is dan mijn ervaring geweest. in combinatie met root gebruik ik veel liever Adaway, maar ik heb mijn toestel niet geroot, zelf gaf ik al aan geen zin te hebben in handmatig flashen. Ben ik te lui voor geworden.catt4u schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:18:
[...]
Klopt, als je root krijg je geen OTA meer. Maar wie zit daar op te wachten als je die ook zelf kan flashen?
Ik gebruik het al sinds de S1 en heb er nog nooit last van gehad. De app staat niet bij de 10 meeste verbruikers
Vodafone haar 4G+ netwerk gaat ook niet zo hard met het uitbreiden ervan... jammer!pappaleone schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:16:
[...]
Dit is voor Korea, en misschien Japan, daar zijn ze nog wat verder dan wij. Hier zijn nog providers die bouwen aan het 4G netwerk.
PS: Ik weet niet wie allemaal via Shopkorting(casback site) hun Samsung S6 hebben gekocht, maar ik heb nu pas mijn geld terug, duurt allemaal erg lang daar..
En na al dat geklaag ook wat positiefs, mijn S6 Edge heeft een plons in de WC overleefd. Hulde aan Samsung haha
Die streepjes zeggen niks. Is al jaren bekend. Je kunt dus prima bereik hebben met een ander toestel naast je met meer streepjes. Echt dit zegt niks!
Ik maak me wel een beetje zorgen om de accu. Na een paar maanden red ik maar net een dag. Heb veel functies netjes uitstaan, maar dit helpt niet echt. Als ik een echt minpunt wil noemen is het toch wel de accu.
Ik maak me wel een beetje zorgen om de accu. Na een paar maanden red ik maar net een dag. Heb veel functies netjes uitstaan, maar dit helpt niet echt. Als ik een echt minpunt wil noemen is het toch wel de accu.
Hoe heb jij de helderheid staan? Als ik de helderheid ongeveer op 85% zet red ik net de dag ermee. Als ik het net onder de 50% zet red ik er wel 2 dagen mee. Dus mijn favoriete stand is toch net onder de 50%, scheelt blijkbaar heel veelBoneka schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:54:
Die streepjes zeggen niks. Is al jaren bekend. Je kunt dus prima bereik hebben met een ander toestel naast je met meer streepjes. Echt dit zegt niks!
Die staat op 71%
Schermverbruik 22%
Facebook 10%
De rest onder de 7%
Schermverbruik 22%
Facebook 10%
De rest onder de 7%
[ Voor 65% gewijzigd door Boneka op 16-06-2015 22:05 ]
Haha toch een waterdichte versieTammesp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:50:
[...]
Vodafone haar 4G+ netwerk gaat ook niet zo hard met het uitbreiden ervan... jammer!
PS: Ik weet niet wie allemaal via Shopkorting(casback site) hun Samsung S6 hebben gekocht, maar ik heb nu pas mijn geld terug, duurt allemaal erg lang daar..
En na al dat geklaag ook wat positiefs, mijn S6 Edge heeft een plons in de WC overleefd. Hulde aan Samsung haha
Na vanmorgen m'n S6 te hebben ontvangen en met een smoel op m'n gezicht de rest van de dag doorgebracht te hebben ben ik toch een, pretty annoying, probleem tegengekomen.
M'n home button, zit zoals bij velen redelijk losjes, dit vind ik geen probleem.
Echter als ik op de linkerkant van de homebutton druk reageert het toestel niet. Als ik op dezelfde plek, maar aan de rechterzijde, druk reageert het toestel weer wel.
Ook moet er vergeleken andere telefoons die ik gehad heb redelijk hard gedrukt worden op de homebutton en is de feedback zwaar aanwezig.
Zijn er anderen die dit ook gehad hebben? Ik neig ernaar om naar een T-Mobile shop te gaan en vragen of ze hem willen omruilen. Geen ervaring mee en vroeg mij af of zij daar over het algemeen moeilijk over doen als het toestel 3 dagen oud is (Kan pas donderdag). Zit namelijk niet echt te wachten op een RMA die weer weken kan gaan duren.
M'n home button, zit zoals bij velen redelijk losjes, dit vind ik geen probleem.
Echter als ik op de linkerkant van de homebutton druk reageert het toestel niet. Als ik op dezelfde plek, maar aan de rechterzijde, druk reageert het toestel weer wel.
Ook moet er vergeleken andere telefoons die ik gehad heb redelijk hard gedrukt worden op de homebutton en is de feedback zwaar aanwezig.
Zijn er anderen die dit ook gehad hebben? Ik neig ernaar om naar een T-Mobile shop te gaan en vragen of ze hem willen omruilen. Geen ervaring mee en vroeg mij af of zij daar over het algemeen moeilijk over doen als het toestel 3 dagen oud is (Kan pas donderdag). Zit namelijk niet echt te wachten op een RMA die weer weken kan gaan duren.
Gewoon andere eisen. De regel is in principe wel in de winkel dat ze hem ook mogen repareren, maar ik zou erop staan gelijk een andere nieuwe mee te nemen en gelijk te controleren.DogEatsDog schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:52:
Na vanmorgen m'n S6 te hebben ontvangen en met een smoel op m'n gezicht de rest van de dag doorgebracht te hebben ben ik toch een, pretty annoying, probleem tegengekomen.
Verwijderd
Toen ik mijn s6 aangeschafte in de t-mobile winkel vertelden ze me dat je binnen 8 dagen altijd om mag ruilen voor een nieuw toestel mocht er iets mis zijn.DogEatsDog schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:52:
Je kan gewoon een Nederlandse officiële ROM downloaden en die met Odin flashen.CWH schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:15:
Heb ik ook gedaan, en aangezien het officieel is blijft Knox op 0x0 staan.
Plus geen provider bloatware erop
I love watercooling
Root is inderdaad geen OTA meer, maar updates komen vaak sneller online dan dat je op gaat zitten wachten.Phntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:00:
[...]
Maar! Ik meen wel dat het nog steeds zo is dat als je root je geen OTA meer kunt ontvangen? Iedereen is het hier wel mee eens of heb ik het verkeerd begrepen en gaat dit alleen om pingpongroot? Nu kan ik denk ik wel root overwegen, alleen sta ik niet te popelen hierom en kan ik wel leven met advertenties. Jammer dat ad block plus een batterij vreter is, werkt wel super goed maar is het verbruik niet waard.
Lees je in in het gebruik van ODIN, en vervolgens is het een fluitje van een cent en 5 minuten werk om te updaten.
Ik ga er direct een custom rom opzetten, maar dat ik mijn keuze .... ik hoef al die "extra apps" niet
ad-away is een app, die alleen maar stroom verbruikt tijdens de update's ( enkele keren per week )
Via de github kan je prima sources vinden om je hostsfile te creëren, en die haalt ad-away dan voor je binnen.
één van de standards die als eerste op mijn phone's komen, samen met Titanium Backup en Solid Explorer
Waar heb je dit toestel gekocht dan?CWH schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:15:
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dit is niet geheel waar: de 1e keer wordt het toestel gerepareerd onder garantie (indien "gebrickt" en geen hardware-probleem); komt het toestel voor een 2e keer terug vanwege een brick (niet zijnde hardware), dan zijn de kosten toch echt voor jou (en terecht i.m.h.o.)!FreshMaker schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:01:
[...]
Knox trigger is geen verval van de garantie ....
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dit klopt niet helemaal, omruil tijd van Samsung toestel is 14 dagen.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:41:
[...]
Toen ik mijn s6 aangeschafte in de t-mobile winkel vertelden ze me dat je binnen 8 dagen altijd om mag ruilen voor een nieuw toestel mocht er iets mis zijn.
Je hebt de links niet gelezen ?henklbr schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:54:
[...]
Dit is niet geheel waar: de 1e keer wordt het toestel gerepareerd onder garantie (indien "gebrickt" en geen hardware-probleem); komt het toestel voor een 2e keer terug vanwege een brick (niet zijnde hardware), dan zijn de kosten toch echt voor jou (en terecht i.m.h.o.)!
*knip*
Er is geen verval van garantie op de hardware, dat kan niet, dat mag niet .... ( tenzij je hem doelmatig opentrekt )
Softwarematig is er sowieso geen garantie, net als batterijen, die maar een half jaar krijgen omdat het 'verbruiks artikelen' zijn
bricks komen nagenoeg niet voor, tenzij je wel héél lomp omgaat met je toestel.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 13:54 ]
Bij mij werkt sinds een aantal dagen de vingerafdrukscanner amper meer. Hij pakt mijn vingers niet meer en als ik een nieuwe vinger wil registeren, doet hij er erg lang over om een afdruk te scannen. Zijn er nog dingen die ik softwarematig kan proberen? Mijn homeknop zit ook wat los, dus ik ben bang dat ik hem sowieso moet terug sturen.
Ik heb 'm in een Belgische winkel gekocht, ik woon net over de grens in Belgie. Hij was daar het goedkoopste, volgens Tweakers.
Ik heb de Nederlandse PHN Rom intussen gedownload bij Sammobile, dus ik denk dat ik dat idd maar ga doen. Vind het trouwens wel vreemd gegaan. Ik heb met PhoneInfo nog wat nagekeken; de app geeft aan dat het een origineel toestel is maar dat produktiedatum en serienummer niet overeenkomen. Verder geeft ie aan dat de headsetaansluitinggebruik en aantal keren laden vier is terwijl ik het toestel gisteren uit de (verzegelde) doos heb gehaald. Maar als ik lees hoeveel problemen er zijn met roze/groene schermen en loszittende home-buttons mag ik niet mopperen. Ik heb wel een klein beetje verloop van boven naar beneden maar zo minimaal dat ik bang ben dat als ik ga ruilen het alleen maar slechter kan worden. Ik zet er dus maar de PHN op en dan gewoon genieten!!Garrett schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 01:07:
[...]
Je kan gewoon een Nederlandse officiële ROM downloaden en die met Odin flashen.
Heb ik ook gedaan, en aangezien het officieel is blijft Knox op 0x0 staan.
Plus geen provider bloatware erop
Winkel is geen wet Koop op afstand...pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:05:
[...]
Dit klopt niet helemaal, omruil tijd van Samsung toestel is 14 dagen.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dat heb ik op ieder van mijn welgeteld 6 verschillende S6 toestellen gehad...heeft waarschijnlijk te maken met test-fase in de fabriek (of elders).CWH schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:19:
[...]
...
Verder geeft ie aan dat de headsetaansluitinggebruik en aantal keren laden vier is terwijl ik het toestel gisteren uit de (verzegelde) doos heb gehaald.
Adaway ben ik bekend mee, stond day 1 op mijn OPO en andere toestellen. Maar toen had ik niet echt een probleem met OTA's ontvangen. Ik ben zelf gewoon te lui geworden en heb geen zin om tijd te steken in het handmatig flashen van mijn toestel.FreshMaker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:20:
[...]
Root is inderdaad geen OTA meer, maar updates komen vaak sneller online dan dat je op gaat zitten wachten.
Lees je in in het gebruik van ODIN, en vervolgens is het een fluitje van een cent en 5 minuten werk om te updaten.
Ik ga er direct een custom rom opzetten, maar dat ik mijn keuze .... ik hoef al die "extra apps" niet
ad-away is een app, die alleen maar stroom verbruikt tijdens de update's ( enkele keren per week )
Via de github kan je prima sources vinden om je hostsfile te creëren, en die haalt ad-away dan voor je binnen.
één van de standards die als eerste op mijn phone's komen, samen met Titanium Backup en Solid Explorer
Ok, dat is dan weer een geruststelling!dafmay schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Dat heb ik op ieder van mijn welgeteld 6 verschillende S6 toestellen gehad...heeft waarschijnlijk te maken met test-fase in de fabriek (of elders).
adaway en OTA heeft niets met elkaar te maken, het is een keuze van de fabrikant ( google's nexus 7 krijgt bij root ook geen OTA )Phntm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Adaway ben ik bekend mee, stond day 1 op mijn OPO en andere toestellen. Maar toen had ik niet echt een probleem met OTA's ontvangen. Ik ben zelf gewoon te lui geworden en heb geen zin om tijd te steken in het handmatig flashen van mijn toestel.
Verder is luiheid imo geen excuus, men 'klaagt' over trage update's terwijl men het in eigen hand kan hebben.
Het zijn keuzes die je zelf maakt, en een OTA is ook geen heilig gegeven.
Sommige updates komen direct en zijn maar een paar MB, of dan ineens 800MB ( of meer ) en de volstrekte willekeur van update's ...
Zie het probleem van verdwijnende snelkoppelingen, ik zie het bij geroote / custom-rom toestellen niet voorkomen, en persoonlijk wil ik zelf bepalen OF ik een update installeer, en de tijd.
Nu wordt het gedownload, en komt de pop-up in beeld dat het gaat gebeuren ... nee dank je
Dan liever ( voor mij ) een rom-bakker die op zijn punten gewezen wordt, en er een oplossing voor biedt
Om Adaway te kunnen gebruiken heb je root nodig. Root betekent geen OTAs meer. Soms snap ik niet hoe mensen in dit topic het lastig vinden om even twee dingen te kunnen verbinden. Luiheid kan een excuus zijn, het boeit mij *weg* normaal taalgebruik a.u.b. niet, ik ga gewoon niet een Samsung rom flashen als het door mijn eigen keus komt dat ik ze niet meer automatisch binnen krijg. Je betaalt veel geld voor een goed toestel, en je geeft al zelf aan; Het is een keus om te rooten of niet. Ik neem de keus om mijn toestel niet te rooten. We zijn al zo ver met Android dat het enige wat nog nuttig is met custom roms en root is dat je nog zelf kan rondkloten met welke apps wel behouden worden, verbruik en nog andere kleine nietige dingen. Vroeger vond ik Paranoid Android echt de shit, want dat zat lekker richting bonestock met vele extra's. Velen die je nu overal in bijna elke rom zit, behalve DPI verlagen. Tegenwoordig vind je veel extra's terug in stock ROMs. Veel van de apps die samsung meelevert storen niet. Ik vind S Health bijvoorbeeld super handig, S Planner is helaas wel redundant met het gebruik van google calendar maar goed, die screen wake-lock is minimaal en is nuttig. Dit is maar om een voorbeeld te noemen. *weg* Het is niet nodig om op de man-af te reageren, heb je een probleem met de inhoud van een bericht, stuur dan een Topic Report in. Zelf off-topic gaan reageren is net zo ongewenst.FreshMaker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:29:
[...]
adaway en OTA heeft niets met elkaar te maken, het is een keuze van de fabrikant ( google's nexus 7 krijgt bij root ook geen OTA )
Verder is luiheid imo geen excuus, men 'klaagt' over trage update's terwijl men het in eigen hand kan hebben.
Het zijn keuzes die je zelf maakt, en een OTA is ook geen heilig gegeven.
Sommige updates komen direct en zijn maar een paar MB, of dan ineens 800MB ( of meer ) en de volstrekte willekeur van update's ...
Zie het probleem van verdwijnende snelkoppelingen, ik zie het bij geroote / custom-rom toestellen niet voorkomen, en persoonlijk wil ik zelf bepalen OF ik een update installeer, en de tijd.
Nu wordt het gedownload, en komt de pop-up in beeld dat het gaat gebeuren ... nee dank je
Dan liever ( voor mij ) een rom-bakker die op zijn punten gewezen wordt, en er een oplossing voor biedt
[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:00 ]
*weg* off-topic
Meegeleverde apps kunnen dan wel fijn, en mooi zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die wil gebruiken.
In mijn geval, hoeft het er niet op te staan, en verwijder ik ze.
*weg* Maak het nou niet persoonlijk, dien een TR indien je problemen hebt met een post....
[ Voor 74% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:03 ]
*weg* Het gelet op elkaar is nu niet leuk meer, jullie moeten nu maar stoppen om de vliegen van elkaar af te vangen. Het lijkt er op dat jullie het toch niet eens worden. Mijn dringende advies, stop er direct mee, indien jullie dat niet doen kan ik niet anders dan jullie met putmuts in het strafhoekje van het forum te zetten.....
Ik heb toch maar weer even ABP gedownload en in gebruik genomen. Merk nu toch echt niks inderdaad qua energie verbruik. Ik denk dat ik het over een paar dagen meer zal merken, zo niet dan was het misschien puur toeval. Ik hoop dat het het laatste is, maar we zullen het zien.catt4u schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:18:
[...]
Klopt, als je root krijg je geen OTA meer. Maar wie zit daar op te wachten als je die ook zelf kan flashen?
[ Voor 53% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:08 ]
Verwijderd
Kleine correctie;Phntm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Adaway ben ik bekend mee, stond day 1 op mijn OPO en andere toestellen. Maar toen had ik niet echt een probleem met OTA's ontvangen. Ik ben zelf gewoon te lui geworden en heb geen zin om tijd te steken in het handmatig flashen van mijn toestel.
Je hebt het iedere keer over OPO, maar die bestaat niet, het is OPPO.
Denk dat hij het over de One Plus One heeft ipv OPPOVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:53:
[...]
Kleine correctie;
Je hebt het iedere keer over OPO, maar die bestaat niet, het is OPPO.
Dat klopt, had het over de One Plus One. Koos voor de S6 uiteindelijk want dat vond ik ook een mooi toestel, en het voelde wat smaller aan en dat ligt fijner in mijn handen.UnderDogg1905 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:59:
[...]
Denk dat hij het over de One Plus One heeft ipv OPPO
Verwijderd
Oeps, totaal niet aan dat toestel gedachtPhntm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:05:
[...]
Dat klopt, had het over de One Plus One. Koos voor de S6 uiteindelijk want dat vond ik ook een mooi toestel, en het voelde wat smaller aan en dat ligt fijner in mijn handen.

Zo nog een kleine anderhalve maand en dan ga ik ook een S6 bestellen.
Het wordt sowieso de witte. Ik twijfel alleen nog tussen 32 en 64Gb. Ik heb nu op mijn Nexus 5 32Gb en kom daar aardig mee uit de voeten. Echter gok ik dat 4K filmen best wat impact heeft.
Raden jullie de S6 nu nog steeds aan na een aantal weken/maanden?
Het wordt sowieso de witte. Ik twijfel alleen nog tussen 32 en 64Gb. Ik heb nu op mijn Nexus 5 32Gb en kom daar aardig mee uit de voeten. Echter gok ik dat 4K filmen best wat impact heeft.
Zou de 64 gb nemen. Hij slokt sowieso al zo'n 8 gb aan intern software.Dubrillion schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
Zo nog een kleine anderhalve maand en dan ga ik ook een S6 bestellen.
Zo zit ik er ook in. Ik koop een S6, ik mag support verwachten op mijn S6. En dan graag wel tijdig. Ja, ik kan custom roms flashen, dat weet ik. Maar dat wil ik niet en nog een beter argument: het ontslaat Samsung niet van haar plicht support te verlenen. Custom roms zijn immers onofficieel en worden niet ondersteund door Samsung, laat staan eventuele bricks.Phntm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:15:
[...]
En nee, mijn opstelling veranderd verder niks aan het updatebeleid van Samsung, zo is de werkelijkheid. Dat betekend alleen niet dat er fanatieke custom rom flashers hier op een terecht kritiekpunt moeten reageren van 'niet zaniken, je hebt het zelf in de hand'. Dat heb je dus gewoon niet, want de custom rom keuze is per definitie een onofficiele route en daarmee niet gelijkwaardig aan de zo gewenste officiële support (in de vorm van updates).
Dit is waarom ik geen ad block plus meer wil gebruiken. Dit maak ik dus mee.
http://i.imgur.com/99gz7XG.png
Vond dit heel jammer. Iemand enig idee waardoor dit toch zou komen?
Hier het zelfde! Heb m er snel afgegooid.Phntm schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:42:
Dit is waarom ik geen ad block plus meer wil gebruiken. Dit maak ik dus mee.
PSN: Mondaatje
Ik heb inmiddels ook de Samsung S6 binnen. Maar het scherm valt me tegen. Een roze vlek linksonder in de hoek is goed zichtbaar. Dat kan toch niet voor zo`n duur toestel? Heb het terug gebracht en krijg binnen een paar dagen een andere. Meer mensen die dat hebben?
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Hmm...ik zou eens beginnen met dit topic doorzoeken/bladeren...dit is al ontzettend veel besproken! Het is een bekend probleem op diverse S6 toestellen...zowel kans op roze als groene gloed/vlekken.LithoMan schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:26:
Ik heb inmiddels ook de Samsung S6 binnen. Maar het scherm valt me tegen. Een roze vlek linksonder in de hoek is goed zichtbaar. Dat kan toch niet voor zo`n duur toestel? Heb het terug gebracht en krijg binnen een paar dagen een andere. Meer mensen die dat hebben?
Je kunt er 'extra gevoelig' voor zijn (zoals ik dat ben), zodat het extra opvalt en stoort. Ik heb mijn toestel 5x (!) omgeruild voordat ik een toestel had met ok scherm.
Omruilen dus die hap en hopen op een goed exemplaar.
Ps ik heb vandaag een zwarte 32Gb S6 ontvangen waarvan het scherm uitmuntend is, waar ik eerder een witte 64Gb versie had waarbij op 6 verschillende toestellen het scherm roze gloed vertoonde.
Ik heb het ook. Vind het onacceptabel. Ook al zou het inherent aan het productieproces zijn (wat schijnt). Ik ga zsm ruilen en als dat weer mis is, kies ik waarschijnlijk een iPhone.LithoMan schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:26:
Mijn lukt het ook niet. Krijg ook steeds de foutmelding.Schaapyo schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:50:
Heeft iemand de 100gb van Onedrive al kunnen claimen? Ik zie: 'De gratis opslag kan momenteel niet worden toegepast...'
(Standaard was Onedrive via Google Play geinstalleerd. Heb het nu via Samsung Galaxy. Maar ook dit helpt niet.
Zie ik iets over het hoofd?
*weg*, Doe dit nou niet.... Het komt de sfeer in het topic niet ten goede, bovendien is het totaal overbodig.... Straks ga ik me nog ergeren, met alle gevolgen voor jullie.... Laten we de sfeer een beetje ontspannen houden mensen.
[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:14 ]
Bij mij claimde OndeDrive de opslag bij de eertst aanmelding op OneDrive. Ook nadat ik een factory reset uitgevoerd had kwam OneDrive weer met de vraag of ik de 100gb wilde claimen.forum026 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 07:30:
[...]
Mijn lukt het ook niet. Krijg ook steeds de foutmelding.![]()
(Standaard was Onedrive via Google Play geinstalleerd. Heb het nu via Samsung Galaxy. Maar ook dit helpt niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Wellicht heb je het al geprobeerd, maar als je bij OneDrive kiest voor gegevens wissen komt hij dan weer met de vraag op het moment dat je de Onedrive voor de eerste keer start?
Ik lees dat sommige mensen die een nieuw account aangemaakt hebben deze aanbieding pas na een paar dagen kregen. (http://forum.xda-develope...-onedrive-115-gb-t3082451). Bij sommige hielp ook een herinstallatie van OneDrive.
Suc6 in iedergeval.
** Ik las dit stukje nog. Misschien is alles wat nodig is de updates verwijderen
The latest onedrive version 3.1 from playstore is not showing the offer. I got old version 3.0 apk online and sideloaded it.
When you login, it will ask for samsung free offer after checking the phone for few minutes. Once 100gb is added, I upgraded the app in playstore.
After upgrading the app, it will again open the sign up page. close app and reopen.
[ Voor 18% gewijzigd door _Tinus_ op 18-06-2015 08:58 . Reden: Xtra info ]
Btw...voor al diegenen die hoopvol wachten op de android 5.1 release waarin alle geheugenproblemen zouden zijn opgelost...dit lijkt niet het geval te zijn. Ik lees daar zojuist op xda eea over.
Zefs de truc met DHA aanpassingen in de build.prop lijkten op 5.1 niet meer te werken!
http://forum.xda-develope...?p=61396981&postcount=104
Kortom...dat lijkt geen goed nieuws.
Het goede nieuws is dat de S6 eigenlijk prima loopt, en zeker als je de DHA truc toepast
Zefs de truc met DHA aanpassingen in de build.prop lijkten op 5.1 niet meer te werken!
Het goede nieuws is dat de S6 eigenlijk prima loopt, en zeker als je de DHA truc toepast
Is het echter niet zo dat de enige 5.1.1 versie voor Samsung Galaxy S6 dat uit is op dit moment alleen is gepushed door 'Murican carriers? Hun versies wijken altijd af van de internationale versies die gereleased worden voor de rest(wij). Ik denk dat we eigenlijk nu gewoon moeten wachten.dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:45:
Btw...voor al diegenen die hoopvol wachten op de android 5.1 release waarin alle geheugenproblemen zouden zijn opgelost...dit lijkt niet het geval te zijn. Ik lees daar zojuist op xda eea over.
Hier niet echt last van geheugenproblemen, enige waar ik last van heb is de Bluetooth verbinding. Hoop echt dat ze die aangepakt hebben!. Anders ga ik toch overstappen naar een koptelefoon met snoer ipv via Bluetooth.dafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:45:
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Klopt. Ik denk dat je gelijk hebt...even afwachten nog.Phntm schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:06:
[...]
Is het echter niet zo dat de enige 5.1.1 versie voor Samsung Galaxy S6 dat uit is op dit moment alleen is gepushed door 'Murican carriers? Hun versies wijken altijd af van de internationale versies die gereleased worden voor de rest(wij). Ik denk dat we eigenlijk nu gewoon moeten wachten.
FreshMaker schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:42:
Misschien moet de grote henklbr zijn connecties aanspreken ....
offtopic:
Je vergeet de offtopic tag. Anders graag via persoonlijke berichten onderlinge meningsverschillen uitpraten.... Heeft niets met ervaringen of discussie rondom S6 te maken. Namens alle lezers en deelnemers aan dit draadje alvast onze welgemeende dank!
Je vergeet de offtopic tag. Anders graag via persoonlijke berichten onderlinge meningsverschillen uitpraten.... Heeft niets met ervaringen of discussie rondom S6 te maken. Namens alle lezers en deelnemers aan dit draadje alvast onze welgemeende dank!
Dat het geheugenprobleem met de 5.1.1 nog niet opgelost is lijkt me idd niet meer dan logisch omdat het google gerelateerd is . heb op mijn Nexus 9 al geruime tijd 5.1.1 draaien en die heeft ook nog steeds een geheugenprobleem
[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2015 14:21 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ja hoor geen probleem. Ik weet alleen niet meer hoe ik het gedaan heb. Mijn quotum is 130GBSchaapyo schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:50:
Heeft iemand de 100gb van Onedrive al kunnen claimen? Ik zie: 'De gratis opslag kan momenteel niet worden toegepast...'
Ben ik met je eens, heb even een 32GB in mijn handen gehad, na mijn weten was er maar 23GB beschikbaar.Boneka schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Zou de 64 gb nemen. Hij slokt sowieso al zo'n 8 gb aan intern software.
Dat is wel heel weinig.
32GB kan opzich prima. heb mijn foto's allemaal in onedrive en gebruik Deezer voor muziek. Dus kom er makkelijk mee doorpappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:23:
[...]
Ben ik met je eens, heb even een 32GB in mijn handen gehad, na mijn weten was er maar 23GB beschikbaar.
Dat is wel heel weinig.
Lees het forum maar eens goed door, Ik ben inmiddels aan mijn 5e toestel 4 x een edge versie waarvan de laatste wel goed was,maar deze heb ik verkocht omdat het toestel toch niet echt lekker in de hand ligt. Maar dat is puur mijn mening. Nu gisteren mijn gewone 64GB gewone S6 in de kleur Blauw binnengekregen, dit toestel is prima mooi scherm, en alles werkt perfect.LithoMan schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:26:
Ja dan is het okay, maar als je van 64GB afkomt dan lijkt het ineens heel weinigTammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:25:
[...]
32GB kan opzich prima. heb mijn foto's allemaal in onedrive en gebruik Deezer voor muziek. Dus kom er makkelijk mee door
Tammesp schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:25:
[...]
32GB kan opzich prima. heb mijn foto's allemaal in onedrive en gebruik Deezer voor muziek. Dus kom er makkelijk mee door
Valt wel mee. Na een 'kort uitstapje' (pappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Ja dan is het okay, maar als je van 64GB afkomt dan lijkt het ineens heel weinig
Voor alles is een oplossing techniek staat voor nietsdafmay schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:41:
[...]
[...]
Valt wel mee. Na een 'kort uitstapje' () met de 64Gb versie, nu op een 32GB S6 en ik persoonlijk heb er voldoende aan. Foto's allemaal naar de cloud, en mocht ik ooit veel foto's en video's verwachten te moeten schieten, dan kan ik altijd nog een usb drive aanschaffen voor tijdelijke opslag.
OFFICIËLE OPLOSSING SAMSUNG VOOR VERDWIJNENDE SNELLE INSTELLINGEN GALAXY S6
Zo haal je de snelle instellingen terug
Het terughalen van de verdwenen icoontjes is heel eenvoudig met de nieuwe app van Samsung. Ga op je toestel naar 'Galaxy Apps' en zoek op 'QuickPanel Restore'. Druk op het enige resultaat en installeer de app.

Wanneer je de app opent, krijg je een simpel scherm te zien met daarop maar één keuzemogelijkheid: een knop met daarop 'Herstellen'. Als je op de knop drukt, is het probleem al opgelost en kun je weer gebruik maken van de data-, mobiele-hotspot- en Privéstandknoppen.

Bron: AllAboutSamsung & GalaxyClub
Het terughalen van de verdwenen icoontjes is heel eenvoudig met de nieuwe app van Samsung. Ga op je toestel naar 'Galaxy Apps' en zoek op 'QuickPanel Restore'. Druk op het enige resultaat en installeer de app.

Wanneer je de app opent, krijg je een simpel scherm te zien met daarop maar één keuzemogelijkheid: een knop met daarop 'Herstellen'. Als je op de knop drukt, is het probleem al opgelost en kun je weer gebruik maken van de data-, mobiele-hotspot- en Privéstandknoppen.

Bron: AllAboutSamsung & GalaxyClub
[ Voor 25% gewijzigd door henklbr op 18-06-2015 16:41 ]
Youbetpappaleone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:53:
[...]
Voor alles is een oplossing techniek staat voor niets
Jij dus nu ook een S6 met perfect scherm
Verwijderd
Goede, snelle fix.henklbr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:59:
App biedt meteen na het herstellen ook aan zichzelf weer te verwijderen. Opgelost!
DAAR WORDEN WE HEEL BLIJ VAN!!!henklbr schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:59:
[afbeelding][afbeelding]
Bron: Androidworld & Samsung
Vanmorgen naar de T-Mobile shop geweest. De medewerker had dit probleem nog niet meegemaakt maar merkte meteen het verschil met de toestellen die als demo stonden. Werd niet moeilijk gedaan en kreeg een nieuwe aangeboden. Deze meteen gecheckt en hij heeft 0 problemen.Boneka schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:57:
[...]
Gewoon andere eisen. De regel is in principe wel in de winkel dat ze hem ook mogen repareren, maar ik zou erop staan gelijk een andere nieuwe mee te nemen en gelijk te controleren.
Eind goed al goed
Beste oplossing!!! Veel plezier ermee. Praten helpt! en ze zijn niet allemaal hetzelfdeDogEatsDog schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Vanmorgen naar de T-Mobile shop geweest. De medewerker had dit probleem nog niet meegemaakt maar merkte meteen het verschil met de toestellen die als demo stonden. Werd niet moeilijk gedaan en kreeg een nieuwe aangeboden. Deze meteen gecheckt en hij heeft 0 problemen.
Eind goed al goed
Perfect...en zo hoort het eigenlijk ook!DogEatsDog schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:15:
[...]
Vanmorgen naar de T-Mobile shop geweest. De medewerker had dit probleem nog niet meegemaakt maar merkte meteen het verschil met de toestellen die als demo stonden. Werd niet moeilijk gedaan en kreeg een nieuwe aangeboden. Deze meteen gecheckt en hij heeft 0 problemen.
Eind goed al goed
Idd goed zeg... vooral ook dat meteen vragen te verwijderen is goede service
Af en toe maak ik een beweging over het scherm, waardoor de huidige app als het ware in een venster wordt geplaatst (resizeable) en ik dus opeens in twee apps tegelijk kan werken. Da's nog leuker dan twee windows naast elkaar open.
Maar ik heb geen idee welke beweging dat is, dus kan het niet reproduceren
Weten jullie hoe dit werkt?
Klinkt mij als de multiwindow optie. Je kunt dit reproduceren door de Recents button (software button linksonder op je toestel) ingedrukt te houden...dan krijg je een overzicht van alle apps die in multiwindow kunnen worden geopend.Raymond schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:10:
Af en toe maak ik een beweging over het scherm, waardoor de huidige app als het ware in een venster wordt geplaatst (resizeable) en ik dus opeens in twee apps tegelijk kan werken. Da's nog leuker dan twee windows naast elkaar open.
Ps is een bekende feature van de Note4 (en waarschijnlijk eerdere Notes...)
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 18:14 ]
Daarmee heb ik nog niet die "losse venster" functie te pakken
De apps die in dat lijstje staan kun je dus slepen/verkleinen...bijvoorbeeld met geopende app vanaf rechtsboven de telefoon naar linksonder slepen in een vloeiende snelle beweging en je ziet dat het venster wordt verkleindRaymond schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:21:
Daarmee heb ik nog niet die "losse venster" functie te pakken
[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 18-06-2015 18:29 ]
Er zijn twee bugs.Phntm schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:20:
[...]
Ik blijf bij he't feit dat de memory bug een algemene Android bug is Ik geloof dat toestellen met meer ram er meer onder lijden. Dus de S6 ook. Google had erkend een probleem met de memory te hebben in Lollipop en dit was volgens hun gefixt in 5.1.1 en dit kan kloppen want de nexus 4 die ik in de woonkamer heb is heerlijk snel. Ondanks de verouderde hardware.
De eerste is de memory leak bug die in lollipop zit.
De tweede is een Samsung bug als je van bug kunt spreken. Samsung heeft voor een agressieve manier gekozen om apps af te sluiten. Via root is het al mogelijk om deze bug grotendeels te verhelpen.
http://www.xda-developers...-galaxy-s6-memory-issues/
Okay dat is goed om te weten, jij vertelde mij al toen ik hetzelfde probleem had, roemeense firmware. Ik wilde daar de Nederlandse firmware opzetten dat ging mis hetzelfde als bij jou. Nu had ik de telefoon aan Smart switch gehangen omdat mijn telefoon dit aangaf. Nu is dat gelukkig goedgekomen. Zou dat nu inhouden als ik nu via odin dezelfde firmware binnehaal dat het ook moet lukken? Dit omdat het nu om de zelfde firmware gaat met dezelfde partitie. Dus een firmware downloaden die echt groter is zou dus niet zo makkelijk meer gaan?Overgeef Dave schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 19:10:
Voor mensen met een LUX CSC die een andere firmware met Odin willen flashen en een fail op hidden.im krijgen.
Ik heb de laaste XEU van sammobile gehaald, ik had gezien dat deze net iets kleinere partitie sizes had dan de LUX.
Met Odin geflashed, geen fail deze keer en het resultaat:
[afbeelding]
(Hoe maak ik een directe link?)
Ik heb nu een dubbele CSC: LUX:XEU.
Mijn PDA is G920FFXU1AOE3 (build van Mei), dus recenter dan de LUX + ik heb de quick menu optie die de LUX niet heeft.
Ik laat hem even zo en check of ik vreemde neven effecten heb.
Ik wist niet dat er 2 soorten bugs waren. Lijkt mij op zich wel iets dat nu bij Samsung moet doordringen dat het gewoon vervelend is om daar te laten.Garret1410 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:22:
[...]
Er zijn twee bugs.
De eerste is de memory leak bug die in lollipop zit.
De tweede is een Samsung bug als je van bug kunt spreken. Samsung heeft voor een agressieve manier gekozen om apps af te sluiten. Via root is het al mogelijk om deze bug grotendeels te verhelpen.
http://www.xda-developers...-galaxy-s6-memory-issues/
Wie van jullie heeft knox eigenlijk aan staan (zonder de extra app). Als ik ga zoeken is het meer iets om werk en privé te scheiden.
Klopt er zijn bedrijven die dit eisen om aan bepaalde veiligheidsnormen te voldoen.Gismo1979 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:56:
Wie van jullie heeft knox eigenlijk aan staan (zonder de extra app). Als ik ga zoeken is het meer iets om werk en privé te scheiden.
Maar zover ik het na kan gaan hebben wij er als tweakers en (normale) gebruikers niks aan, dus gewoon eraf halen dat spul.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.