Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 14:16

Tammesp

Next is now

Bart ® schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:53:
[...]

Ik weet het. En zo had ik foto's bij picasa, en foto's bij dropbox, en foto's bij weet ik veel waar nog meer. Elke telefoon slaat het weer ergens anders op. Daar ben ik nu vanaf gestapt, het gaat allemaal bij elkaar op mijn NAS :).
Haha, ja dat krijg je dan snel. Vind onedrive ideaal, zo kan ik overal bij mijn prachtige foto's ;) (al kan dat met een NAS ook)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tammesp schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:56:
[...]

Haha, ja dat krijg je dan snel. Vind onedrive ideaal, zo kan ik overal bij mijn prachtige foto's ;) (al kan dat met een NAS ook)
Behalve dat OneDrive mij vereist op Windows 8.x een Microsoft account te creeeren op OS niveau...
En daar zit ik niet op te wachten... (of zie ik iets over het hoofd??)
Ik wil best OneDrive op mijn PC, maar dan als e.g. stand-alone applicatie die zijn config zelf bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mede-tweakers...ik ga jullie verlaten. Ik heb de keuze gemaakt om (voorlopig) met mijn Note4 door te gaan, en mijn S6 is inmiddels verkocht.

Ik zal sommigen nog wel eens tegenkomen in een ander topic...alvast een goed weekend toegewenst! 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Bart ® schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:53:
[...]

Ik weet het. En zo had ik foto's bij picasa, en foto's bij dropbox, en foto's bij weet ik veel waar nog meer. Elke telefoon slaat het weer ergens anders op. Daar ben ik nu vanaf gestapt, het gaat allemaal bij elkaar op mijn NAS :).
Dan kan je het beste je foto's op Google (Drive) opslaan.
De nieuwe foto app is echt fantastisch!
Probeer het zelf maar uit, je zal versteld staan van de mogelijkheden.
Daar kan je met een nas niet tegenop v.w.b.snelheid en overzichtelijkheid en opslag.
Ik heb een betaalde Drive opslag genomen en alle foto's en videos worden in de originele kwaliteit geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:57:
Beste mede-tweakers...ik ga jullie verlaten. Ik heb de keuze gemaakt om (voorlopig) met mijn Note4 door te gaan, en mijn S6 is inmiddels verkocht.

Ik zal sommigen nog wel eens tegenkomen in een ander topic...alvast een goed weekend toegewenst! 8) _/-\o_
Hoi Dafmay jammer dat je er van tussen gaat, maar ik zie je daar binnenkort wel. Ik heb de mijne ook te koop gezet. Hopelijk vindt ik ook snel iemand. Het is een schitterend toestel, maar ik ben ook meer verkocht aan de Note, tot snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:02:
[...]

Hoi Dafmay jammer dat je er van tussen gaat, maar ik zie je daar binnenkort wel. Ik heb de mijne ook te koop gezet. Hopelijk vindt ik ook snel iemand. Het is een schitterend toestel, maar ik ben ook meer verkocht aan de Note, tot snel. :)
Hey pappa ;) Ja ik had het gelezen dat jij ook bij de N4 'blijft' en de S6 weg doet...see you over there :)

Ps ik zal zo nu en dan zeker het S6 en custom rom topic nog wel een beetje doorneuzen...blijft interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 18:25:
[...]

Hey pappa ;) Ja ik had het gelezen dat jij ook bij de N4 'blijft' en de S6 weg doet...see you over there :)

Ps ik zal zo nu en dan zeker het S6 en custom rom topic nog wel een beetje doorneuzen...blijft interessant.
Goed om te horen nog 11 uurtjes te gaan voor de trip naar Holland. Sorry voor oftopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

catt4u schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:59:
[...]

Dan kan je het beste je foto's op Google (Drive) opslaan.
De nieuwe foto app is echt fantastisch!
Probeer het zelf maar uit, je zal versteld staan van de mogelijkheden.
Daar kan je met een nas niet tegenop v.w.b.snelheid en overzichtelijkheid en opslag.
Ik heb een betaalde Drive opslag genomen en alle foto's en videos worden in de originele kwaliteit geupload.
Met mijn Synology NAS kom ik een heel eind hoor ;). Maar goed, dat is een beetje offtopic.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
MEGA BUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ALARM FASE 1

http://www.galaxyclub.nl/...nen-missing-quicksettings

[ Voor 55% gewijzigd door Boneka op 13-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Sinds vandaag heb ik ook te maken met een mega bug. De vaste knoppen verdwijnen!!!!! Zo is de data knop nergens meer te vinden. Van 17 vaste knoppen zijn het er nu 14.

Ik zie overal al draadjes lopen dat steeds meer Samsung Galaxy s6 gebruikers hetzelfde probleem hebben. Samsung heeft nog niet gereageerd. Enige oplossing nu is terug gaan naar je fabrieksinstellingen, maar voor hoe lang.

Ben in het Engels wezen kijken en zie dat de problemen zich ook voordoen in Zwitserland, Frankrijk, Duitsland. Sinds een paar dagen een big problem. Voorlopig gebruik ik nu Power Togle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-10 14:40
Hier ook last van deze bug. Vanochtend waren de knoppen nog wel aanwezig. Sinds de restart van mijn S6 zijn de knoppen verdwenen. Circa 30 minuten geleden. Misschien handig om je S6 (edge) niet te restarten voor zover het mogelijk is? Voor mij is het inmiddels te laat. Ik wacht nu op een oplossing van Samsung voor deze bug, hopelijk komt die er snel.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/14j7wom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Lijkt wel een besmetting. Het stapelt zich op. Gelukkig is Power Toggle een alternatief anders, moet je steeds door je instellingen scrollen. Gegevens gebruik aan en uitzetten. Wat opvalt dat de meesten 3 vaste knoppen missen. Ik ook. Ben benieuwd hoe snel dit wordt gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik heb de bug ook. Erg vreemd.. hoe kan dit ineens? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
S6 aangeschaft. In alle opzichten prima. De enige 'klacht' die ik heb is dat de bovenste 35-50% van het scherm roziger is dan de onderkant. Dit schijnt wat te maken te hebben met het productieproces van Amoled ... Ik ben nog aan het twijfelen of ik hiermee akkoord ga of voor een andere telefoon ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dumpling schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:53:
Hier ook last van deze bug. Vanochtend waren de knoppen nog wel aanwezig. Sinds de restart van mijn S6 zijn de knoppen verdwenen. Circa 30 minuten geleden. Misschien handig om je S6 (edge) niet te restarten voor zover het mogelijk is? Voor mij is het inmiddels te laat. Ik wacht nu op een oplossing van Samsung voor deze bug, hopelijk komt die er snel.
Ik heb mijn S6 al een tijd niet gerestart en heb deze bug ook. Heb hem nu weer eens opnieuw opgestart, maar dit helpt ook niet.

Raar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:43
Schaapyo schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:50:
Heeft iemand de 100gb van Onedrive al kunnen claimen? Ik zie: 'De gratis opslag kan momenteel niet worden toegepast...'
al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nee opnieuw opstarten helpt niet het blijven er 14 ipv 17. Heb de cache geleegd ook zonder resultaat. Ik houd alles goed in de gaten vooral uit het buitenland, maar nog niks echt nuttigs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geen last van. Moet zeggen dat ik die knoppen ook nooit gebruik, dus al zou ik er last van hebben, dan zou het me niet eens opvallen, noch zou ik er last van hebben.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bart ® schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:10:
Geen last van. Moet zeggen dat ik die knoppen ook nooit gebruik, dus al zou ik er last van hebben, dan zou het me niet eens opvallen, noch zou ik er last van hebben.
Dus jij laat de data altijd aan staan, dat kan natuurlijk, ik vind die knoppen reuze handig al zijn er andere apps bijvoorbeeld Power Toggle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Die had ik meteen na het aanmelden bij MS met m'n MS account toen ik de telefoon voor het eerst opstartte.
Ik had al 50GB omdat ik als 'oude Windows Phone 6.x gebruiker in 2007' ook al foto's had geupload naar wat toen nog Microsoft Skydrive was.
Heb nu in totaal dus 150GB gratis opslag. Die 50GB die ik al had vervalt niet na twee jaar!
Ik gebruik One-drive niet want ik heb een betaalde opslag van Google Drive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Ik heb nergens last van tot nu toe en ik herstart m'n telefoon toch regelmatig.
Misschien komt het omdat ik een geroot toestel heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
catt4u schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Ik heb nergens last van tot nu toe en ik herstart m'n telefoon toch regelmatig.
Misschien komt het omdat ik een geroot toestel heb?
Ik lees dat dat niet uitmaakt. Iedereen kan er ineens een keer last van krijgen. In de rootversie is ie wellicht wel makkelijker te verwijderen lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Boneka schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:13:
[...]

Dus jij laat de data altijd aan staan, dat kan natuurlijk, ik vind die knoppen reuze handig al zijn er andere apps bijvoorbeeld Power Toggle
Ik laat de data altijd aan staan ja. Ik zou niet weten waarom ik op een smartphone, die ik koop om de data-functionaliteiten, data uit zou willen schakelen :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:39:
[...]
Ik laat de data altijd aan staan ja. Ik zou niet weten waarom ik op een smartphone, die ik koop om de data-functionaliteiten, data uit zou willen schakelen :P.
Bij mij staat het juist altijd uit omdat ik altijd WiFi heb, en heb ik geen WiFi en heb wel ff internet nodig dan schakel ik het ff in, heb een noodbundeltje daarvoor van 200 MB wat voor mij zat is. :)

Ik zou trouwens niet zonder die quick toggles kunnen en gebruik ze dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:50:
[...]

Bij mij staat het juist altijd uit omdat ik altijd WiFi heb, en heb ik geen WiFi en heb wel ff internet nodig dan schakel ik het ff in, heb een noodbundeltje daarvoor van 200 MB wat voor mij zat is. :)

Ik zou trouwens niet zonder die quick toggles kunnen en gebruik ze dagelijks.
Ik volg je niet.
Data uitzetten omdat je wifi hebt? Vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 13-06-2015 17:22 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
EWK schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Ik volg je niet.
Zo vreemd is dat niet, ik stream wel eens films naar mn tv via KODI waarbij ik toch echt mijn data uit zet, dit voor het geval mn WiFi kuren krijg en ik dus via mn databundel alles aan het binnenslurpen ben _/-\o_ :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik volg je niet.
Om de simpele reden dat mocht WiFi door wat voor oorzaak dan ook wegvallen, mobile data ingeschakeld wordt wat je vaak niet snel merkt en daarom ook niet wil door dat kleine bundeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Enige rare wat ik merk aan mijn s6 is met het bereik. Ik heb nog een HTC one m8 met dezelfde provider en gewoon vol bereik.

De s6 heeft de ene keer vol bereik, andere keer gewoon helemaal niks. Telefoon ligt op dezeflde plek. Als mensen me dan bellen krijgen ze de voicemail.

Wie heeft hier nog meer last van? erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemde bug dan. Ik heb nog nergens last van. Toestel werkt nog steeds 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:04

Steeffoon

Smartphone-nerd

r0p schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:19:
Enige rare wat ik merk aan mijn s6 is met het bereik. Ik heb nog een HTC one m8 met dezelfde provider en gewoon vol bereik.

De s6 heeft de ene keer vol bereik, andere keer gewoon helemaal niks. Telefoon ligt op dezeflde plek. Als mensen me dan bellen krijgen ze de voicemail.

Wie heeft hier nog meer last van? erg vreemd.
Jups, had ik ook.... M8 was daarin veel beter.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wifi gaat inderdaad altijd boven data. Maar als je een bepaalde limiet hebt is het wel handig de data uit te zetten. Anyway Samsung zal de bug snel moeten zien op te lossen, want ik heb dit met nog geen ander toestel ooit gehad. Knoppen die verdwijnen. Zeer opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:15
Vandaag een mooie deal kunnen sluiten waarbij ik mijn iphone 6 16GB + 200 euro heb kunnen ruilen tegen een 2 weken oude S6 edge 128 GB. Nu even op mijn gemak deze topic lekker doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heldoe
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb al ongeveer een maand de S6 32 GB top toestel, alleen sinds vandaag heb ik een probleem met de S6. Hij start niet meer op, ik zie een witte LED lichtje steeds. Maar de telefoon is echt niet aan te krijgen. Ik heb alle manieren geprobeerd om hem aan te zetten kwa toetscombinatie's, opgeladen, aangesloten aan PC(hij vind de S6 niet). Niks heeft geholpen.

Ik ben benieuwd of iemand anders ook dit heeft gehad of heeft en wat de oplossing ervoor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Heldoe schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:50:
Ik heb al ongeveer een maand de S6 32 GB top toestel, alleen sinds vandaag heb ik een probleem met de S6. Hij start niet meer op, ik zie een witte LED lichtje steeds. Maar de telefoon is echt niet aan te krijgen. Ik heb alle manieren geprobeerd om hem aan te zetten kwa toetscombinatie's, opgeladen, aangesloten aan PC(hij vind de S6 niet). Niks heeft geholpen.

Ik ben benieuwd of iemand anders ook dit heeft gehad of heeft en wat de oplossing ervoor was.
Powerknop 10 seconden vasthouden maar dat heb je vast ook al geprobeerd

http://www.galaxyclub.nl/...y-s6-resetten-herstarten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik volg je niet.
Ik heb nog wel een oude nokia 3330 voor je. Haha. Je koopt zo'n toestel toch niet om de data uit te zetten?? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

pappaleone schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Ik heb nog wel een oude nokia 3330 voor je. Haha. Je koopt zo'n toestel toch niet om de data uit te zetten?? Of begrijp ik het verkeerd?
Nee inderdaad. Maar argument dat werd aangehaald was dat er mensen zijn met zo'n dikke smartphone en een bundeltje van 200mb of niet het risico willen lopen dat streamen over data gaat. Dan snap ik het wel.
* EWK is blij dat dat iets is waar hij zich gelukkig niet mee bezig hoef te houden

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
pappaleone schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Hij gebruikt zijn toestel 100% alleen dan met WiFi. Voor noodgevallen kan hij nog eventueel zijn mini bundel van 200MB gebruiken. En daarom zet hij ook zijn mobiele data uit, want die 200MB is in no-time verdwenen als je niet oplet.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar zo raar is dat toch niet :p

Hier nog gekeken of toggles pleite zijn, maar heb ze nog allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
Waar ik eerder in het topic liep te klagen over de accu moet ik zeggen dat dit inmiddels helemaal niet meer het geval is. Ik heb niets veranderd maar zie nu een SOT van 6 uur staan met nog 12%. Keurig dus!

Ohja bij mij is de mobiele data toggle ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninasky11 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:45:
[...]
Hij gebruikt zijn toestel 100% alleen dan met WiFi. Voor noodgevallen kan hij nog eventueel zijn mini bundel van 200MB gebruiken. En daarom zet hij ook zijn mobiele data uit, want die 200MB is in no-time verdwenen als je niet oplet.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar zo raar is dat toch niet :p
Helemaal goed, want waarom zou ik voor een dure grote databundel betalen als ik nagenoeg 24/7 WiFi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand me even vertellen of dit de laatste firmware is voor de gewone S6 versie?

Baseband versie
G920FXXU1AOE3

Kernelversie
3.10.61-4497415
dpi@SWDD5819#1
WEDMay6 17:04:53 KST 2015

Buildnummer
LRx22G.G920FXXU1AOE3

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat mij het meest opvalt aan deze bug is dat ineens de hele wereld er last van heeft. En allemaal rond dezelfde tijd. Van India tot the USA tot hier. Er zijn de laatste tijd geen updates geweest, want die moet nog komen. Of een bepaalde update app de boosdoender is zou kunnen. Ben heel benieuwd wat we gaan horen van Samsung!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:42

CWH

Blijkbaar worden toggles die niet gebruikt worden na een bepaalde tijd verwijderd:
http://forum.xda-develope...ta-toggle-t3133339/page11. Post #104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CWH schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:33:
Blijkbaar worden toggles die niet gebruikt worden na een bepaalde tijd verwijderd:
http://forum.xda-develope...ta-toggle-t3133339/page11. Post #104
Ik volg diverse topics over typen Android foons die ook al Lollipop hebben, maar heb nog nergens iets gelezen over verdwijnende toggles. Want zeker een data-toggle die denk ik vaak gebruikt wordt zou toch moeten opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Ik volg diverse topics over typen Android foons die ook al Lollipop hebben, maar heb nog nergens iets gelezen over verdwijnende toggles. Want zeker een data-toggle die denk ik vaak gebruikt wordt zou toch moeten opvallen.
Staat nochtans te lezen op tientallen fora/blogs/websites dat er problemen zijn met de toggles op S6. Ondertussen heb ik er ook last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Toch niet helemaal goed opgelet ;)

http://www.androidpolice....-trick-makes-go-away-now/
[...]Turns out that by manually setting the date forward a month, the toggle would disappear. But it's safe to assume that if you enabled the Hotspot for example and you kept on using it, it wouldn't go away, unless you don't touch it for a month, then it should take itself off the drawer.
Wil niet zeggen dat het in dit geval om hetzelfde gaat, maar er zijn wel toggles die na een maand niet gebruiken weer weggaan. Hier gaat het ook nog eens over touchwiz, dus grote kans dat het een geheel andere zaak betreft.

Echter een data toggle heb ik nog nooit gebruikt, dus ik kan me indenken dat bovenstaande toch in werking treedt (bij sommigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wel een probleem, maar ik lig er niet wakker van.
Als ik sommige forums lees dan gaat iedereen uit zijn dak en spreken ze over een wereld probleem.

Even relativeren graag.
Het is maar een toggle......
Waarschijnlijk ligt de fout in 1 regel code....

Rustig zitten en blijven ademhalen en dan komt het best wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:11:
[...]
Toch niet helemaal goed opgelet ;)

http://www.androidpolice....-trick-makes-go-away-now/

[...]
Wil niet zeggen dat het in dit geval om hetzelfde gaat, maar er zijn wel toggles die na een maand niet gebruiken weer weggaan. Hier gaat het ook nog eens over touchwiz, dus grote kans dat het een geheel andere zaak betreft.

Echter een data toggle heb ik nog nooit gebruikt, dus ik kan me indenken dat bovenstaande toch in werking treedt (bij sommigen).
Dus als ik het goed begrijp is het is geen algemeen Lollipop probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Nee want dan zouden de andere merken hier ook last van moeten hebben. Samsung heeft zoals de meeste fabrikanten een eigen schil toegekend met eigen symbolen iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:52:
[...]
Nee want dan zouden de andere merken hier ook last van moeten hebben. Samsung heeft zoals de meeste fabrikanten een eigen schil toegekend met eigen symbolen iconen.
Dan is het in mijn ogen geen Lollipop probleem, maar van Samsung die met Touchwizz in combinatie met Lollipop (S6) een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen toch maar voor een S5 gegaan. Enige voordeel van de S6 zou voor mij de camera zijn. Fingerprint, design, etc. zijn voor mij onderschikt aan sd, batterij, waterdichtheid, etc. Daarnaast had ik bij he vasthouden van een S6 alleen maar het idee dat hij bij een enkele val al helemaal kapot zou zijn: 2 kanten glas en dan nog eens aluminium randen die zo lekker meedeuken, needankje. Qua snelheid is de S5 vlot genoeg. Scheelt me toch zo'n 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb nogal last van een roze tint op bovenste 50% van mijn S6 scherm. Begin me hier aan te irriteren en ik denk dat ik hem retour ga zenden. Echter, zijn dit incidenten of heeft iedereen hier wel in een bepaalde mate last van oneffen wit / roze tinten in hun amoled ? En heeft een omruil dus niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help help.
Heb net een nieuwe S6 binnen, wat dit toestel doet heb ik nog nooit gezien, hopelijk iemand op het forum die me hier bij kan helpen.?? Het gaat om het volgende.
Bij de eerste opstart. Vraagt toestel om pincode. Ik geef pincode in 1-3-5-9 het toestel reageert bij 1 geeft 3 bij toest 3 geeft toestel 1 dit hetzelfde bij de 7 en de 9 ook hier draait het toestel alles om. Daarna vraagt het toestel om op een aantal instellingen rechts ja te zeggen. Als ik dit doe gebeurt er niets, druk ik bij alles op links waar niets staat dan reageert het toestel wel. Na dit euvel is het toestel klaar voor gebruik. da druk ik op apps rechtse toets dan opent hij de telefoon linkse knop . Alles is omgekeerd , verder in de menu's opent telefoon bij alles wat ik aanklik een andere app. Weet iemand wat dit kan zijn, of wat ik ermee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 21:46
Eerst een hard reset doen lijkt me het beste om mee te beginnen . Mocht ie het dan nog problemen geven dan omruilen voor een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jay enmo schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:49:
Eerst een hard reset doen lijkt me het beste om mee te beginnen . Mocht ie het dan nog problemen geven dan omruilen voor een nieuwe
Hard reset heb ik al geprobeerd via odin geprobeerd de software opnieuw op het toestel te zetten, maar dan krijg ik Fail. Ik tweak toch al wat jaartjes maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Zou het misschien goed zijn om eens een andere software versie erop te zetten ander landof??? ik weet het even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ja of nee ;)

Lollipop heeft de "feature" dat sommige toggles bij lang niet gebruiken (maand) uit de quick settings verdwijnen. Of dat ook hetzelfde probleem is als wat hier nu omschreven wordt, geen idee.
Het kan een touchwiz bug zijn, een feature (al dan niet gecombineerd met bovenstaande), het kan een google (play services) bug zijn.

het enige wat we zeker weten is dat stock (google) lollipop een feature heeft waarbij sommige toggles (welke?) verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:30:
[...]
Ja of nee ;)

Lollipop heeft de "feature" dat sommige toggles bij lang niet gebruiken (maand) uit de quick settings verdwijnen. Of dat ook hetzelfde probleem is als wat hier nu omschreven wordt, geen idee.
Het kan een touchwiz bug zijn, een feature (al dan niet gecombineerd met bovenstaande), het kan een google (play services) bug zijn.

het enige wat we zeker weten is dat stock (google) lollipop een feature heeft waarbij sommige toggles (welke?) verdwijnen.
Oké, dus de fabrikant kan er met zijn schil voor kiezen om wel of geen gebruik van die "feature" te maken.
Ik ben benieuwd dat als ik 5.x.x krijg (Honor-6) die ik niet gelijk installeer maar eerst een aantal weken de kat uit de boom kijk in het betreffende topic.

Trouwens, als die "feature" idd waar is dan mag datzelfde van mij ook gebruikt worden om bloatware die je nooit gebruikt automagisch te verwijderen :9

Maar ff zonder dolle, ik vind het te zot voor woorden om toggles na een bepaalde tijd te laten verdwijnen, stel dat je na een paar maanden 1 of meer van de verdwenen toggles wel wil gebruiken, zijn ze weg :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 17:54
Vind het een hele aparte functie! Toggles na 30 dagen inactiviteit te laten verdwijnen :( Vraag me af welke gedachtegang hierachter zit. Ook had je veel meer toggles waaruit je kan kiezen bij vorige Touchwiz varianten.

Ik vind het overigens erg fijn dat Samsung veel functies simpeler hebt gemaakt, maar voor mijn gevoel is het soms te kaal :| (ja ik weet het, het is nooit goed).

PS: is er al wat bekend over Android 5.1 release? Want wordt echt knettergek van dat me toestel soms haperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:20:
Na lang twijfelen toch maar voor een S5 gegaan. Enige voordeel van de S6 zou voor mij de camera zijn. Fingerprint, design, etc. zijn voor mij onderschikt aan sd, batterij, waterdichtheid, etc. Daarnaast had ik bij he vasthouden van een S6 alleen maar het idee dat hij bij een enkele val al helemaal kapot zou zijn: 2 kanten glas en dan nog eens aluminium randen die zo lekker meedeuken, needankje. Qua snelheid is de S5 vlot genoeg. Scheelt me toch zo'n 400 euro.
Met een goed hoesje heb je daar helemaal geen last van. Ook niet als ie valt. Vond de S5 behoorlijk cheap uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Wat dat betreft zijn ze allemaal even crappy https://www.youtube.com/watch?v=CSr4JyB26ak

Samsung is nooit erg goed geweest in drop tests. De S5 en S zijn wat dat betreft even slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Met een goed hoesje heb je daar helemaal geen last van. Ook niet als ie valt. Vond de S5 behoorlijk cheap uitzien.
Jaja, en van de "mooie" S6 verstop je dat uiterlijk in een hoesje, mij ontgaat de logica.
Doe mij maar kunststof wat veel sterker is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pasteis schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:58:
Vind het een hele aparte functie! Toggles na 30 dagen inactiviteit te laten verdwijnen :( Vraag me af welke gedachtegang hierachter zit. Ook had je veel meer toggles waaruit je kan kiezen bij vorige Touchwiz varianten.

Ik vind het overigens erg fijn dat Samsung veel functies simpeler hebt gemaakt, maar voor mijn gevoel is het soms te kaal :| (ja ik weet het, het is nooit goed).

PS: is er al wat bekend over Android 5.1 release? Want wordt echt knettergek van dat me toestel soms haperd.
Die 30 dagen hebben er niets mee te maken. Bij mij is de hotspot ook weg en die heb ik vorige week nog zeker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Ik heb het nog nergens voorbij zien komen, mss jullie wel. Zal waarschijnlijk ook toeval zijn, maar viel mij wel op:
Collega van mij heeft S6 Made in China en zijn toggles zijn pleite.
Die van mij en andere 2 collega's zijn Made in Vietnam en we hebben allemaal onze toggles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:32:
[...]
Wat dat betreft zijn ze allemaal even crappy https://www.youtube.com/watch?v=CSr4JyB26ak

Samsung is nooit erg goed geweest in drop tests. De S5 en S zijn wat dat betreft even slecht.
Die droptests zijn compleet belachelijk, iedere telefoon met zo'n groot glasoppervlak gaat kapot bij zo'n test. En niet alleen Samsung, maar alle merken en of ze nou een plastic of aluminium behuizing hebben maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:54:
[...]

Die droptests zijn compleet belachelijk, iedere telefoon met zo'n groot glasoppervlak gaat kapot bij zo'n test. En niet alleen Samsung, maar alle merken en of ze nou een plastic of aluminium behuizing hebben maakt niet uit.
Er zijn toestellen geweest die het overleefd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Er zijn toestellen geweest die het overleefd hebben.
Die reactie had ik wel verwacht, dat overleven kan met iedere foon gebeuren, net even iets anders vallen en hij blijft heel of het is over, ook voor de foon die het eerst overleefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gecheckt, ik mis ook 3 toggles (Privemodus, data en hotspot) sinds pas. Komt niet door het niet gerbuiken, privemodus gebruik ik regelmatig (nu niet meer dus :( )

Rare bug hoor.. Hopelijk komt er een fatsoenlijke oplossing ipv factory reset, want dat zie ik niet zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:04:
Net even gecheckt, ik mis ook 3 toggles (Privemodus, data en hotspot) sinds pas. Komt niet door het niet gerbuiken, privemodus gebruik ik regelmatig (nu niet meer dus :( )

Rare bug hoor.. Hopelijk komt er een fatsoenlijke oplossing ipv factory reset, want dat zie ik niet zitten.
Het is inmiddels wel duidelijk dat die 30 dagen er niets mee te maken hebben, ik heb geen S6 maar ben toch nieuwsgierig naar de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:04:

Heb je die apk fix van xda al gedownload?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:19
Monda schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:32:
[...]

Heb je die apk fix van xda al gedownload?
Voor de mensen die zich afvragen over welke fix Monda het precies heeft, wil ik jullie graag wijzen naar deze link. Dit heeft bij mij de Mobile Data toggle teruggebracht :)

(Of dit ook de fix is die Monda bedoelde weet ik niet, maar het werkt in ieder geval wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:16
4WardNL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:37:
[...]

Voor de mensen die zich afvragen over welke fix Monda het precies heeft, wil ik jullie graag wijzen naar deze link. Dit heeft bij mij de Mobile Data toggle teruggebracht :)

(Of dit ook de fix is die Monda bedoelde weet ik niet, maar het werkt in ieder geval wel.)
Thats the one! 😉

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 14:16

Tammesp

Next is now

Goed nieuws de update 5.1.1 word al uitgerold in de USA, nu nog wachten totdat het hier in Nederland komt!

http://www.sammobile.com/...ut-to-the-galaxy-s6-edge/

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Tammesp schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:06:
Goed nieuws de update 5.1.1 word al uitgerold in de USA, nu nog wachten totdat het hier in Nederland komt!

http://www.sammobile.com/...ut-to-the-galaxy-s6-edge/
Dan is te hopen dat deze bug hierin meegenomen wordt anders hebben we er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Heb trouwens nog een gekke klacht maar dat zal bij iedereen denk ik anders zijn. Als ik aan het bellen ben hoor ik een wat schel bij geluid. Stemmen komen goed over maar het schelle bijgeluid is bijna altijd aanwezig. Dat begint al met overgaan.

Hebben meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon kijken welke punten belangrijk zijn voor jouw en op basis daarvan een toestel kopen. Dus wijze keuze.

Voor mij is de camera erg belangrijk. Verder is de S6 wel behoorlijk sneller en minder laggy tov de S5 die ik had en het voelt gewoon meer premium aan. Scherm helderheid is ook ietsje beter.

Waterdichtheid mis ik een klein beetje alhoewel ik het nooit gebruikt heb onder water maar gewoon het idee.
Batterij van de S5 is ietsje beter maar ik kom de dag door met de S6 en als ik hem eventjes aan de lader leg dan is hij zo vol. Dus snel laden is wel een uitkomst.
SD kaart mis ik persoonlijk niet echt maar toch had ik liever wel een sd kaart erin gehad voor backup en firmwares. Voor foto's heb ik de sd niet nodig want dat gaat allemaal naar mijn NAS toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:58:
Heb trouwens nog een gekke klacht maar dat zal bij iedereen denk ik anders zijn. Als ik aan het bellen ben hoor ik een wat schel bij geluid. Stemmen komen goed over maar het schelle bijgeluid is bijna altijd aanwezig. Dat begint al met overgaan.

Hebben meerdere mensen dit?
Je hebt het dus bij het overgaan, dus de luidspreker en tijdens het gesprek, de oorluidspreker. Dat is op zich wel vreemd.

Ik dacht eerst van resonantie maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij twee luidsprekers tegelijk. Misschien je geluidinstellingen nalopen of dat iets van invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Als je spullen op wilt slaan en voor backups werkt een usb otg stick of een otg kabel met micro sd kaart lezer ook.

Voor firmware weet ik niet of een otg device zichtbaar is in de pre boot enviroment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Boneka schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Dan is te hopen dat deze bug hierin meegenomen wordt anders hebben we er nog niks aan.
Sammobile meldt net dat de RAM-klacht misschien pas in een volgende update wordt uitgerold, maar nu eerst in nieuwe toestellen wordt opgenomen (Edge Plus)..

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er een test-firmware in omloop is, die normaal lijkt te functioneren en dat Samsung daar binnen een paar dagen nog wat dingen uitsloopt om commercieel te doen..

Wel een spannend verhaal natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
_Nick__ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:27:
[...]

Sammobile meldt net dat de RAM-klacht misschien pas in een volgende update wordt uitgerold, maar nu eerst in nieuwe toestellen wordt opgenomen (Edge Plus)..

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er een test-firmware in omloop is, die normaal lijkt te functioneren en dat Samsung daar binnen een paar dagen nog wat dingen uitsloopt om commercieel te doen..

Wel een spannend verhaal natuurlijk..
IK vind het ronduit belachelijk dat ze met hun vlaggenschip zo traag zijn om zoiets belangrijks (RAM bug oplossing) te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
Vanmiddag had ik toch iets vreemds. Uit het niks begon mijn S6 ineens een deuntje af te spelen. Ik herkende em zo niet, maar volgens mij was het een Samsung-melodietje. Dit duurde zo'n 10 seconden en ik zag helemaal niks gebeuren op mijn toestel. Na 10 seconden stopte het weer en bleef het ook weg.

Ik had enkel 1 WhatsApp notificatie staan maar ik weet vrij zeker dat die er al een paar minuten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Garret1410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:16:
[...]

Je hebt het dus bij het overgaan, dus de luidspreker en tijdens het gesprek, de oorluidspreker. Dat is op zich wel vreemd.

Ik dacht eerst van resonantie maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij twee luidsprekers tegelijk. Misschien je geluidinstellingen nalopen of dat iets van invloed heeft.
Heb hem al wat zachter gezet. Klopt wat je zegt hij resoneert wat. Misschien staat ie wat te hard. ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53
_Tinus_ schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:26:
Als je spullen op wilt slaan en voor backups werkt een usb otg stick of een otg kabel met micro sd kaart lezer ook.

Voor firmware weet ik niet of een otg device zichtbaar is in de pre boot enviroment.
Zal ik vanavond is testen, is wel een goede tip in ieder geval als het werkt!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:20:
[...]

IK vind het ronduit belachelijk dat ze met hun vlaggenschip zo traag zijn om zoiets belangrijks (RAM bug oplossing) te implementeren.
Beste DeeSung ik wil niet vervelend zijn ,maar alle berichten die jij hier post zijn negatief. Ik heb jou nog niet een keer iets positiefs zien posten. Je kraakt echt alles af aan de S6. Waarom koop je geen ander toestel waar je wel tevreden over kunt zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Elk toestel heeft zijn makke. Ik ben zelf dik tevreden over dit toestel. Als je een nieuwe auto koopt is er ook wel iets op aan te merken. De een heeft dit de ander heeft dat. De vorige had dit en deze weer niet. Dat RAM probleem vind ik niet zo heel erg. De cache vaker leger helpt ook wel. Camera is zo mooi bij dit toestel. Daar kunnen maar heel weinig mobiele telefoons tegenop. Het ontbreken van de "vaste" knoppen vind ik zelf wel een heel raar verhaal. Met name wat de oorzaak daarvan is. Een update? Wie zal het zeggen. Ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar. Verder zijn het kleine dingen die misschien wat minder zijn. Voor de rest gewoon een toptoestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hier staat nog wat leuk nieuws over de missing toggles. Met name het middenstuk is lachen.

http://www.nextpowerup.co...vate-mode-quick-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
The Realone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:24:
Vanmiddag had ik toch iets vreemds. Uit het niks begon mijn S6 ineens een deuntje af te spelen. Ik herkende em zo niet, maar volgens mij was het een Samsung-melodietje. Dit duurde zo'n 10 seconden en ik zag helemaal niks gebeuren op mijn toestel. Na 10 seconden stopte het weer en bleef het ook weg.

Ik had enkel 1 WhatsApp notificatie staan maar ik weet vrij zeker dat die er al een paar minuten stond.
Dit probleem herken ik ook. Paar keer gehad inderdaad. Geen idee waar dit vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Iemand nog tips om het batterijgebruik van Google Play Services te verminderen?
Alles staat uit en toch is het elke keer de nummer 1 gebruiker van de batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
pappaleone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Beste DeeSung ik wil niet vervelend zijn ,maar alle berichten die jij hier post zijn negatief. Ik heb jou nog niet een keer iets positiefs zien posten. Je kraakt echt alles af aan de S6. Waarom koop je geen ander toestel waar je wel tevreden over kunt zijn??
De reden dat ik hem afkraak is dezelfde reden dat vele hem de lucht inprijzen.

Namenlijk je eigen ervaring met de s6.

Ik wil geen andere telefoon ik wil de s6 zoals die gepresenteerd is. Zoals youtubers de S6 reviewen.

Mij had je niet horen klagen als mijn s6 gewoon goed was.

Dat het tijdens de koop gelijk fout gaat en dat ze de s6 niet netjes kunnen repareren deel ik op deze forum. Netzoals andere hun goede ervaring met de S6 delen op tweakers.

Het is mss niet leuk om te horen (de negatieve berichten) maar voor mij is het ook niet makkelijk. Ik wil gewoon een goeie S6 zoals de meeste van jullie hebben en daar ben ik jarloers op.

Neemt niet weg dat ze gewoon die rambug hadden moeten wegwerken met de 5.1.1. Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20

Phntm

Tlingelingeling

ninasky11 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:52:
Iemand nog tips om het batterijgebruik van Google Play Services te verminderen?
Alles staat uit en toch is het elke keer de nummer 1 gebruiker van de batterij....
Als je gebruikt maakt van location, stel deze in op GPS only. Het helpt. Hier op dit toestel nog gelukkig geen gekkigheden meegemaakt met Google Play service bug op dit toestel. Mijn One Plus One had er wel een paar dagen last van. Mijn batterij leven is prima, houd het een dikke 24~30 uur vol met mijn gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Phntm schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Als je gebruikt maakt van location, stel deze in op GPS only. Het helpt. Hier op dit toestel nog gelukkig geen gekkigheden meegemaakt met Google Play service bug op dit toestel. Mijn One Plus One had er wel een paar dagen last van. Mijn batterij leven is prima, houd het een dikke 24~30 uur vol met mijn gebruik
Locatie staat uit. Google Now staat uit. Sync ook behalve mail. Om de haverklap doe ik handmatig nieuwste versie downloaden. Gewoon 0,0 resultaat terwijl volgens de forums Locatie en Google Now de grootste batterijverbruikers zijn.
Wat kan ik nog uitzetten want het kan toch niet waar zijn dat Google Services meer nodig heeft dan mijn scherm op laagste pitje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:04

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeeSung schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Ik wil geen andere telefoon ik wil de s6 zoals die gepresenteerd is. Zoals youtubers de S6 reviewen.

Dat het tijdens de koop gelijk fout gaat en dat ze de s6 niet netjes kunnen repareren deel ik op deze forum. Netzoals andere hun goede ervaring met de S6 delen op tweakers.

Het is mss niet leuk om te horen (de negatieve berichten) maar voor mij is het ook niet makkelijk. Ik wil gewoon een goeie S6 zoals de meeste van jullie hebben en daar ben ik jarloers op.

Neemt niet weg dat ze gewoon die rambug hadden moeten wegwerken met de 5.1.1. Update
Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof een toestel (als het echt een rampzalig ding is) niet negatief neergezet màg worden. d:)b

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20

Phntm

Tlingelingeling

Maar is het niet zo dat de algemene memory bug in Android gewoon verholpen wordt dankzij update 5.1.1? De s6 is niet het enige toestel die eronder lijd dus het lijkt me sterk dat samsung opeens een fix die standaard in het OS zit weg kan laten. Denk gewoon dat we 5.1.1 snel genoeg te zien krijgen. Amerikaanse carrier versies hebben 5.1.1 al namelijk ontvangen dus Internationale toestellen volgen binnenkort ook gewoon lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof een toestel (als het echt een rampzalig ding is) niet negatief neergezet màg worden. d:)b
Kritisch zijn mag zeker maar liefst onderbouwd en ik denk dat als je een toestel die niet goed is dat je dan niet kunt zeggen dat alle toestellen in het algemeen slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag een nummer blokkeren bij mijn berichten, maar vind nergens de 'spam filter' of dergelijke. heb al verschillende keren filmpjes en uitleg bekeken maar die optie ontbreekt precies bij mij, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Zag nog ergens een tip voorbij komen voor wat betreft het ontbreken van de toggles. Als je het toestel een back-up hebt gegeven (deze moet je dan automatisch aanzetten) kun je met de Herstel knop daaronder alles terug zetten. In een forum zag ik dat dit bij sommige mensen werkt. Dus GEEN fact. set.

Helaas stond ie bij mij niet op auto.

Je kunt het in ieder geval proberen. Gebeurt verder niks met je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:48

KrL

Foto foto..

Vandaag m'n S6 ter reparatie aangeboden in de Samsung store (Amsterdam): had de laatste 3 weken last van spontane en helaas veelvuldige freezes en reboots. Heb er niet echt veel logica in kunnen ontdekken anders dan dat het volgens mij vaker voorkwam bij updates en installaties in de play store. Restore naar factory defaults en cache leeggooien geen effect, soms hing hij zelfs al bij het rebooten na een factory reset of het daarop volgende 'optimizing apps'. Op XDA las ik iets over bepaalde open wifi networks maar hij deed het zelfs met Wifi uit. Misschien een corrupt firmware oid? Heb hem zelf maar niet opnieuw geflashed ivm garantie, ben benieuwd wat ze vinden. Kon wel tot 3 weken duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 20:35

Garrett

Watercooler

pappaleone schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:46:
Kan iemand me even vertellen of dit de laatste firmware is voor de gewone S6 versie?

Baseband versie
G920FXXU1AOE3

Kernelversie
3.10.61-4497415
dpi@SWDD5819#1
WEDMay6 17:04:53 KST 2015

Buildnummer
LRx22G.G920FXXU1AOE3

Alvast bedankt
Yep is de meest recente :)
Ik had mijn S6 in Duitsland gekocht maar ik heb de PHN (Nederlandse) versie er overheen geflashed. Uiteraard Knox 0x0 omdat dit een official firmware is :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garrett schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:08:
[...]

Yep is de meest recente :)
Ik had mijn S6 in Duitsland gekocht maar ik heb de PHN (Nederlandse) versie er overheen geflashed. Uiteraard Knox 0x0 omdat dit een official firmware is :)
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Ik ben inmiddels ook aan nummer 4 toe. Nu is hij prima. Maar ipv hier te blijven klagen zou je actie kunnen ondernemen, en proberen het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1955dw
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo

Ik wil de Samsung S6 gebruiken als back-up videocamera (fullHD-PAL). Ik heb nu een S4 maar daar is het met (bijvoorbeeld de app LGcamera) niet mee gelukt om in 25fps opnames te maken om deze in te voegen in mijn DSLR opnamen.

Vragen:.
- is het iemand gelukt om dit te doen met de S6 (of S4)?
- welke app is gebruikt?
- kent iemand een workaround?

Ik hoor graag

Peter de Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:34:
[...]

Kritisch zijn mag zeker maar liefst onderbouwd en ik denk dat als je een toestel die niet goed is dat je dan niet kunt zeggen dat alle toestellen in het algemeen slecht zijn.
Helemaal mee eens.
Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.