Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:17:
Dat je een octa core nodig hebt om een leuke performance te hebben t.o.v. een dualcore van de windows- en iphone....
Maakt dat uit ?
Prijs is minder van de meeste Android met Octacores dan een iphone
Batterij is prima en zelfs beter bij de meeste Octacore's Android t.o.v. de meeste Iphones

Who cares welke CPU er in zit zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 14:16

Tammesp

Next is now

[...]

Ja, maar niet vanaf het begin gevolgd. Dit topic iig wel.
Dus het is geen faire vergelijking.
[b]

[...]
Had ik ook met een Iphone 6 en een windows phone toestel uit 2012 en een S2 gedaan. Daar was de snelheid qua starten van apps wisselend tussen de toestellen. Dus die vond ik niet zo boeiend.

De S6 zal een prachtig toestel zijn, maar toch... Dat je een octa core nodig hebt om een leuke performance te hebben t.o.v. een dualcore van de windows- en iphone....
Beetje rare vergelijking dit, de Samsung S6 is mooi maar de octacore verpest dat? Deze processor is de top van de processoren dus waarom je daarover moet gaan klagen...dan weet ik het ook niet meer ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:50

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij het uploaden van foto's liep ik er idd ook tegenaan dat dit niet zo makkelijk gaat als op Android.
Het octa- vs dualcore verhaal ging mij er alleen maar om dat om een high end gevoel te hebben je bij Android haast wel een dikke processor moet hebben.
Elk toestel heeft zijn voor en nadelen. Bij iOS lever je wel wat in op functionaliteit en vrijheid, maar krijg je er wel meer stabiliteit voor terug.
Maar goed, de tijd zal het leren en wellicht heb ik straks weer een hoop over de iphone te zeuren en wordt m'n volgende toestel toch weer een Android.
Maar het gaat hier uiteindelijk niet om wat ik allemaal kan aantonen of iOS beter is dan Android, dat is aan een ieder voor zich. De twijfelaar die tussen de 6 en de S6 twijfelt, kan met deze info wellicht zijn keuze beter vormen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:17
Enige tijd geleden een S6 aangeschaft... wat ik merk is dat de telefoon niet opslaat welke launcher ik gebruik.

Krijg telkens de melding of ik Touchwiz Start, eenvoudige Touchwiz of Hola wil gebruiken. Ook als ik de keuze maak en op "altijd" klik...

Las eerder in dit topic ook dat iemand hier last van had... maar werd geen reactie op gegeven. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Over enkele maanden komt Samsung uit met een waterdichte S6 voor de liefhebbers en je raadt het al met een grotere accu van 3500 mAh. Hadden ze die maar in de onze gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Houd goede moed! Ik heb mijn S6 5x omgeruild bij Coolblue (en jazeker...hulde voor de uitstekende klantvriendelijkheid en service!!!). Inmiddels een toestel met goed scherm (nog altijd enigzins rozige gloed, maar egaal en ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, plus ik vermoed dat het bij het scherm van de S6 'hoort').
Dat wordt de vierde al. Hopenlijk in orde. De variatie betreft scherm komt door het productie process. Nu gooien ze volgens mij meer panelen op de stapel die anders afgekeurd zouden worden door de overweldigende enthausiasme betreft dit toestel en de hgoere verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Op XDA staat een post wat er allemaal niet fout is aan de s6. Dat was/is een hele waslijst.

http://forum.xda-develope...sion-workarounds-t3081836

het is wel in het Engels ook zitten er foto's bij van de problemen.

eigenlijk zou je dit in de start post moeten zetten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:31
Beste s6 gebruikers. Op dit moment gebruik ik een iPhone 6 plus 16gb. Ik overweeg deze 1 op 1 om te ruilen voor een edge. Zijn er andere mensen die deze overstap gemaakt hebben? Wordt toch wel bang van alle verhalen over omruilen. Ook ben ik bang hard achteruit te hollen op accuduur die bij de plus nu dik in orde is. Mensen met ervaring die deze overstap ook gemaakt hebben? Hoe zit het met gebruiksgemak? (Ben geen vreemde met android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wouter...misschien moet je eens beginnen met het doorlezen van de posts van vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Het is puur persoonlijk. Wij kunnen moeilijk zeggen wat voor mobiel voor jou het beste is. Beide mobiel's zijn super snel. Gebruikersgemak is subliem. Ga eens naar de telefoon winkel en speel eens met de S6 kun je het zelf ervaren ;)

Staat net op Sammobile, een fix voor het ram probleem: http://www.sammobile.com/...6-and-s6-edge-needs-root/

Iemand dit al gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door Tammesp op 10-06-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:44:
Het is puur persoonlijk. Wij kunnen moeilijk zeggen wat voor mobiel voor jou het beste is. Beide mobiel's zijn super snel. Gebruikersgemak is subliem. Ga eens naar de telefoon winkel en speel eens met de S6 kun je het zelf ervaren ;)

Staat net op Sammobile, een fix voor het ram probleem: http://www.sammobile.com/...6-and-s6-edge-needs-root/

Iemand dit al gedaan?
We gaan eens ff neuzen...dank voor de tip :)

Heh...laat ik nu net vandaag m'n Note4 bijhebben en niet mijn S6....later thuis dus ff pielen. Easy-peasy...kwestie van de build.prop aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:13:
[...]

We gaan eens ff neuzen...dank voor de tip :)
Niets te danken! Als dit werkt ga ik het ook proberen. Hopelijk krijg je het snel voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Niets te danken! Als dit werkt ga ik het ook proberen. Hopelijk krijg je het snel voor elkaar ;)
:) Later thuis pas doen...m'n S6 niet bij mij vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:16:
[...]

:) Later thuis pas doen...m'n S6 niet bij mij vandaag...
Take it easy ;) Maar lees ik nu dat in de update van 5.1.1 niet de geheugen fix is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:18:
[...]

Take it easy ;) Maar lees ik nu dat in de update van 5.1.1 niet de geheugen fix is gemaakt?
Ik heb dat niet gezien, maar voor zover ik weet zou het geheugenlek van android wel moeten zijn opgelost in 5.1.

De geheugen-issues bestaan uit bovenstaande én issues aan Samsung kant. Daar is nu een oplossing voor gevonden, zo lijkt het. Ik zie wel dat het een draadje is in het t-mobile S6 topic, maar zal ook voor reguliere S6 toestellen toepasbaar zijn, ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw nog even over Android 5.1. Ik heb afgelopen weekend eens CM12.1 op mijn Note4 geinstalleerd. Deze is obv android 5.1 en die rom loopt als een trein! Ook geen enkel spoortje meer van enig geheugenprobleem of lek, dus ik ga er dus inderdaad van uit dat alles in 5.1 (vanuit Google in ieder geval) is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ah dat zou heel mooi zijn dat 5.1 alles oplost, maar ik heb er een hard hoofd in ghehe.

Dat zegt Sammobile erover:

"The Galaxy S6 and Galaxy S6 edge have been offering a handicapped experience because of a RAM issue that has been discussed quite a lot in recent weeks – it’s something even the beta Android 5.1 builds we here at SamMobile have access to haven’t fixed, but an unofficial solution has now cropped up on the XDA forums."

Dus ben heel erg benieuwd wat Samsung ervan gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand dit al gedaan?
Voor de volledigheid (aan anderen die dit willen gaan proberen). De fix lijkt het probleem niet op te lossen op apps gebaseerd op Webview, zoals Chrome en Facebook. Dat zou zeer jammer zijn, aangezien ik het grootste probleem inderdaad ervaar binnen Chrome. Dus het is nog even afwachten welke verbeteringen ons te wachten staan...

Oh enne...voorafgaand aan het doorvoeren van de aanpassingen....maak eerst ff een nandroid beste mensen! :P

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL

Iemand dit al gedaan?
Even uittesten en spelen op een toestel in de winkel is wat anders dan een volledige gebruikservaring. Zodoende :P (dit heb ik namelijk al gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Wouter lucassen schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:37:
[...]

Even uittesten en spelen op een toestel in de winkel is wat anders dan een volledige gebruikservaring. Zodoende :P (dit heb ik namelijk al gedaan)
Daar heb je gelijk in. Wat wil je graag weten over de S6 (Edge)? Zal ik me best doen om het te vertellen in mijn opzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Daar heb je gelijk in. Wat wil je graag weten over de S6 (Edge)? Zal ik me best doen om het te vertellen in mijn opzicht ;)
ik hoor hele wisselende verhalen over accuduur en fluency.
Ik wil bijvoorbeeld niet achteruit gaan op snelheid, ook al is de edge op papier een monster. (geekbench, etc..).

Ook de horror verhalen over 5x inruilen doen mij terugdeinzen. Hoe heb jij dat ervaren?
Groet, Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
_Nick__ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:42:
[...]

In Instellingen de standaard-browser wissen en kiezen voor de Chrome-browser..

Als je dan nog bij de Instellingen van Chrome data-besparing aanzet, zal er weinig kunnen crashen..

Kan het zijn dat GPS uit staat anders? Dit kan nog wel eens tot crashes leiden als eerder is toegestaan om de locatie te gebruiken voor bepaalde websites..

Lukt dan nog niets, zou ik een andere browser installeren uit de Play Store.. bijv. Dolphin..
Mijn GPS staat inderdaad altijd uit. Ik vind de standaard browser verder wel fijn dus ik hoop dat het probleem wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Wouter lucassen schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:51:
[...]

ik hoor hele wisselende verhalen over accuduur en fluency.
Ik wil bijvoorbeeld niet achteruit gaan op snelheid, ook al is de edge op papier een monster. (geekbench, etc..).

Ook de horror verhalen over 5x inruilen doen mij terugdeinzen. Hoe heb jij dat ervaren?
Groet, Wouter
Het klopt inderdaad dat er verschillende verhalen gaat over de accuduur, maar mijn accutijd is gemiddeld 2 dagen op 1 accu lading, vind ik vrij netjes en ben er tevreden mee.

Soepelheid van Touchwiz is erg verbeterd niet veel bloatware meer en werkt gewoon soepeltjes, heel af en toe sluiten er apps automatisch af, dat gebeurd mede door het ram probleem in Android 5.0 en word opgelost in de volgende update van Android 5.1 ergens deze maand of begin juli, dan moet het als goed zijn alles nog soepeler lopen en geen ram problemen meer. Je gaat niet achteruit op snelheid, je kan het misschien wel anders ervaren dan met de Iphone 6.

Heb nog steeds mijn aller eerste Samsung S6 Edge, nooit omgeruild. Gekocht rechtstreeks bij Samsung weg en ben daar heel tevreden over. Tegenwoordig gebeurd het minder vaak dat er problemen zijn met de S6, waarschijnlijk zijn ze door de 1e lichting S6sjes heen en is de 2e lichting verbeterd.

Verder is het gewoon een top dingetje, alles werkt zoals het hoort te werken en sta nog steeds te kijken wat voor geweldige plaatjes je met deze camera schiet. Al is het draadloos opladen ook wel heel erg fijn en makkelijk.(Vooral met deze mooie powerbank + draadloos opladen: http://www.fonesalesman.com/products/qistone-plus)

Verder vind ik de Thema functie ook een leuke toevoeging, elke week verander ik de Thema lijkt net dat je elke week weer een nieuwe mobiel hebt :P

Dit was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Teletekst schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Mijn GPS staat inderdaad altijd uit. Ik vind de standaard browser verder wel fijn dus ik hoop dat het probleem wordt opgelost.
Dan zou ik toch eens van de standaardbrowser en cache en de gegevens wissen bij Applicaties..

Durf te wedden dat je toch een keer eerder op Locatie delen toestemmen geklikt hebt en dat dat nu voor het crashen zorgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:24
Dank voor al jullie reacties!
Om eerlijk te zijn weet ik het nu echt niet meer... :)

Mijn vriendengroep, en mijn vriendin zijn allemaal Apple addicts, die mij proberen te overtuigen om weer voor een iPhone te kiezen.
Echter als ITer is het wel zo fijn een beetje te kunnen rommelen en dingen te configureren.
Als ik IT technisch kijk naar de specs moet de S6 de iPhone kunnen vernederen, maar merk je dat in de praktijk wel?

Ga er nog een nachtje over slapen, me oude toestel doet het weer (voor even).
Mag van me werkgever wel een nieuwe uitzoeken, maar het komt nu niet meer op een dag aan.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah...peer-pressure ;) Nooit voor zwichten zeg ik haha :P

(maar ik begrijp het wel)

Succes met het maken van de keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ik denk dat ik de ruil maar door ga zetten.. Mijn iphone 6 plus tegen een s6 edge gold. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:20

Phntm

Tlingelingeling

Protax schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:42:

Mijn vriendengroep, en mijn vriendin zijn allemaal Apple addicts, die mij proberen te overtuigen om weer voor een iPhone te kiezen.
Echter als ITer is het wel zo fijn een beetje te kunnen rommelen en dingen te configureren.
Als ik IT technisch kijk naar de specs moet de S6 de iPhone kunnen vernederen, maar merk je dat in de praktijk wel?

Mag van me werkgever wel een nieuwe uitzoeken, maar het komt nu niet meer op een dag aan.

Bedankt!
Succes met je keus, en nee. Je merkt geen verschil in performance tussen de S6 en iPhone 6. Het zit hem meer in wat je allemaal kunt doen met het toestel. iOS gaat al dik de goeie richting op, maar met je Android heb je nog wel genoeg vrijheid. Beide hebben wel dezelfde batterij levensduur, mooie schermen maar de S6 heeft toch echt wel een mooier scherm. En natuurlijk die super handige fingerprint scanner.

Gooi een muntje: S6 kop, iPhone 6 munt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Wouter lucassen schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:06:
ik denk dat ik de ruil maar door ga zetten.. Mijn iphone 6 plus tegen een s6 edge gold. Ik ben benieuwd!
Leuke keuze, ben benieuwd naar je bevindingen straks. De gold versie heet echt een mooie uitstraling. Achteraf kon ik ook beter voor die kleur kiezen, maar black saphire voldoet ook wel.

Tip: Coolbleu heeft fantastische service, vooral als je wil ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Memory issues met de s6 zijn verholpen? dus minder lag etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand dit al gedaan?
r0p schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:34:
Memory issues met de s6 zijn verholpen? dus minder lag etc?
Ik heb het zojuist getest op mijn S6 en inderdaad de geheugen issues zijn hiermee verleden tijd!! _/-\o_

Geopende apps blijven netjes open, ook al heb je meer dan 4 apps tegelijkertijd open. Geen geneuzel meer met apps die onnodig (vaak) worden afgesloten wanneer je veel switched tussen apps. Ook is er steeds veel meer vrij RAM beschikbaar (rond 800-900Mb).

Een groot en duidelijk merkbaar verschil! _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:27:
[...]
Ik ben ook voor de iPhone 6 gegaan. Wel weer even wennen, maar ben aangenaam verrast door de mogelijkheden die ios nu biedt. Soms wat omslachtiger maar dat zijn dan weer geen alledaagse dingen.
Scherm vind ik mooier dan de Note 2, ook op lage helderheid. Camera vind ik super en de beeldstabilisatie bij filmen als je loopt... Lijkt wel alsof je met een steadycam loopt zo goed!
Ik ben voor Apple gegaan omdat Samsung met Android me tegen begon te staan qua stabiliteit en accuduur + ik was de wifi problemen van de note helemaal zat en het feit dat voor die lijn toestellen dus brakke hardware is gebruikt, ondanks 2 pogingen om te repareren.
Volgens mij praten we hier over de Galaxy S6 en niet over de Note 2. Tussen de Note 2 en de Galaxy S6 is een wereld van verschil ofwel geen appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Protax schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:42:

Bedankt!
In de praktijk zul je niet meemaken dat de s6 een iphone 6 plus vernederd.

Beiden zijn snel en hebben een goed beeldscherm.

Qua accu ga je erop achteruit maar hoeveel is moeilijk te zeggen maar ik denk dat het verschil wel merkbaar is. Ik vind de accuduur van de s6 vergelijkbaar of ietsje beter dan iphone 6.

Camera van de s6 is wel weer ietsje beter maar verwacht geen wonderen.

Qua hardware ga je geen spectaculaire veranderingen meemaken en ik denk dat je puur voor het OS moet gaan.
Dus de vrijheid van Android ten opzichte van gesloten doch soepele en simpele iOS.

Ik heb beide gehad maar heb uiteindelijk toch voor de S6 gekozen omdat ik Android leuker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Ga voor de iPhone 6.

Bij samsung is de s6 kopen als een winnende lot. Ze hebben teveel problemen en de s6 kopen was/is voor mij nogsteeds geen leuke ervaring geweest. (Ik moest hem 4 keer inruilen)

Het ruilen alleen is ook geen pretje omdat ze mijn probleem, wit was op sommige punten groenwit en rozewit, zogenaamd niet zien.

Niet alleen is de kwaliteit tussen verschillende s6en enorm. Ook kunnen ze de s6 niet makkelijk repareren. Daarom moest ik hem opnieuw terugsturen en zit ik zowat 1 maand zonder mobiel.

Op XDA staat een post wat er allemaal niet fout is aan de s6. Dat was/is een hele waslijst.

Ik zoek het wel op en dan post ik het hier.
Jij vergeet zeker hoeveel I phones er retour gaan? Heb laatst gesproken me iemand van studenten mobiel. Er gaan genoeg I phones retour, alleen het probleem met een iPhone is dat als het toestel eenmaal geactiveerd is het niet via de shops retour gaat maar rechtstreeks naar een Apple service punt. Dus niks even je nieuwe toestel naar de winkel brengen en een nieuw exemplaar mee naar huis nemen. Bij Samsung werkt dat een stuk simpeler. Bij Apple gaat je dat echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:21:
[...]

Ik heb dat niet gezien, maar voor zover ik weet zou het geheugenlek van android wel moeten zijn opgelost in 5.1.

De geheugen-issues bestaan uit bovenstaande én issues aan Samsung kant. Daar is nu een oplossing voor gevonden, zo lijkt het. Ik zie wel dat het een draadje is in het t-mobile S6 topic, maar zal ook voor reguliere S6 toestellen toepasbaar zijn, ga ik van uit.
Hoi ik had vorige week al een berichtje weggezet, volgens mij met een linkje. Op sammobile werd inderdaad gezegd dat I de nieuwe 5.1.1 niets aan het lek is gedaan. De ellende komt van Google, maar Google heeft tot nu toe nog niet geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:00:
[...]

Hoi ik had vorige week al een berichtje weggezet, volgens mij met een linkje. Op sammobile werd inderdaad gezegd dat I de nieuwe 5.1.1 niets aan het lek is gedaan. De ellende komt van Google, maar Google heeft tot nu toe nog niet geïmplementeerd.
Sterker nog...het *is* opgelost door een trucje toe te passen. Ik heb dit zojuist gedaan via een handleiding op xda en het geheugenprobleem is op mijn S6 nu verleden tijd!

dafmay in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

http://forum.xda-develope...p?p=61260005&postcount=80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Sterker nog...het *is* opgelost door een trucje toe te passen. Ik heb dit zojuist gedaan via een handleiding op xda en het geheugenprobleem is op mijn S6 nu verleden tijd!

Hey perfect ik ga het morgen ook even proberen mocht het fout gaan geen probleem, heb de de Note 4 edge nu achter de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:07:
[...]

Hey perfect ik ga het morgen ook even proberen mocht het fout gaan geen probleem, heb de de Note 4 edge nu achter de hand
Exact :) En maak even een nadroid voordat je begint..kun je altijd meteen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Exact :) En maak even een nadroid voordat je begint..kun je altijd meteen terug.
Yep yep thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:D Yeah yeah I know, preaching to the choir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

pappaleone schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:01:
[...]

Volgens mij praten we hier over de Galaxy S6 en niet over de Note 2. Tussen de Note 2 en de Galaxy S6 is een wereld van verschil ofwel geen appels met peren vergelijken.
Ten tijde van de Note 2 was dat ook een toptoestel en opzich kon ie qua processor prima mee. Nu met de s6 met nog meer cores en een hogere kloksnelheid is de ervaring niet evenredig verbeterd. Dat bedoel ik ermee.

Maar goed, de S6 is een mooi apparaat en Android heeft zo zijn voordelen tov Windows Phone en iOS.
Alleen lees ik in dit topic dat er qua bouwkwaliteit nogal een verschil zit tussen de toestellen.
Het verhaal dat qua garantie gevallen het bij een Apple moeilijker is, klopt alleen als je m bij Apple zelf koopt. Koop je m in de winkel, heb je gewoon 2 jaar garantie bij de winkel en moeten zij de boel voor je regelen.
Voor Samsung idem dito.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de iPhone wordt je fingerprint op een aparte chip gezet die niet toegankelijk is voor apps, hoe zit dit bij Samsung? Op mijn iPad heb ik gewoon mijn bank-app staan, maar om de een of andere reden heb ik bij mijn Samsung toch net altijd een iets onveiliger gevoel, mede door het gebrek aan controle op apps en al hun permissies. Ik heb namelijk geen zin dat bij een toekomstige hack mijn vingerafdrukken op straat liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
_Nick__ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Dan zou ik toch eens van de standaardbrowser en cache en de gegevens wissen bij Applicaties..

Durf te wedden dat je toch een keer eerder op Locatie delen toestemmen geklikt hebt en dat dat nu voor het crashen zorgt..
Ik ga het proberen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Ik las ook iets op Sammobile als je dit op je S6 gaat zetten, dat je geen updates meer krijgt van Samsung. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik heb net de bevestiging van Samsung gehad dat mijn aanvraag voor een wireless charger ihkv de promotie actie in goede orde ontvangen is. Iemand hier recente ervaring met de tijd tussen die mail en het daadwerkelijk ontvangen van de lader? En welk type was het? Oude wat vierkante, of het nieuwe ronde model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
[...]

Ja, maar niet vanaf het begin gevolgd. Dit topic iig wel.

[...]

[...]

De S6 zal een prachtig toestel zijn, maar toch... Dat je een octa core nodig hebt om een leuke performance te hebben t.o.v. een dualcore van de windows- en iphone....
Waar je geen splitscreens hebt/kan instellen en echt multitasken nog steeds kan vergeten, kan je ook geen gebruik maken van meerdere homescreens met een indeling van widgets en iconen zoals je dat zelf wil met een achtergrond naar keuze.
En een instelbare led voor notificaties is ook nog iets van de toekomst zeker?

Maar verder zijn die dualcore toestellen best goed voor de 'average Joe'

Voor wat betreft de problemen met de S6, kan je natuurlijk ook kiezen voor de S6 Edge.
Daar wordt de kwaliteits controle blijkbaar beter toegepast want er worden maar zelden problemen van gemeld.
Mijn S6 Edge 128GB is in ieder geval ook in perfecte staat geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:46:
[...]

Ik las ook iets op Sammobile als je dit op je S6 gaat zetten, dat je geen updates meer krijgt van Samsung. Klopt dat?
Ja, dat klopt want om dit toe te kunnen passen moet je toestel geroot zijn en dan krijg je zowiezo geen OTA meer.
Maar dat is geen probleem want je kan altijd zelf de nieuwste firmware er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hoe doe je trouwens een splitscreen met de s6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grudgie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:17:
Hoe doe je trouwens een splitscreen met de s6?
De 'Recent' knop (linker software button) ingedrukt houden...daarna kun je de apps kiezen. Of in het Recents scherm kun je de beschikbare apps herkennen aan het 'splitscreen icon rechtsbovenin.

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catt4u schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:54:

Voor wat betreft de problemen met de S6, kan je natuurlijk ook kiezen voor de S6 Edge.
Daar wordt de kwaliteits controle blijkbaar beter toegepast want er worden maar zelden problemen van gemeld.
Mijn S6 Edge 128GB is in ieder geval ook in perfecte staat geleverd.
Ik heb anders de indruk dat de Edge de meeste problemen heeft en dan met name het scherm. Anderzijds zullen er meer problemen met de gewone S6 zijn wanneer daar meer van verkocht worden.

Ook moeten we niet vergeten dat de kans dat je een niet goed toestel krijgt best klein is. Ik ben ze in mijn directe omgeving nog niet tegen gekomen in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

catt4u schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:54:
En een instelbare led voor notificaties is ook nog iets van de toekomst zeker?
Is leuk, maar begon m op het laatst irritant te vinden. Zo'n ding vraagt dan toch aandacht voor een stom reclamemailtje dat ik niet hoef te zien bijvoorbeeld. Een smartphone moet in dienst van mij staan en niet andersom.
Dus ik mis de notificatieled niet nee.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
Mijn Edge 128GB heeft ook geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Is leuk, maar begon m op het laatst irritant te vinden. Zo'n ding vraagt dan toch aandacht voor een stom reclamemailtje dat ik niet hoef te zien bijvoorbeeld. Een smartphone moet in dienst van mij staan en niet andersom.
Dus ik mis de notificatieled niet nee.
Dan zet je het uit toch? No problem! Je zoekt nu wel echt om de S6 af te schrijven tegen over de Iphone 6. Zoals hierboven al gemeld is, het gaat hierover de S6 en volgens mij heb je nu wel genoeg informatie hier gekregen ;)

Reactie op Garret: Mijn Edge heeft ook geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 10-06-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de camera getest van de S6 tegen de G4. Ik ga in de video in op een aantal zaken, zoals low light, beeld stabilisatie, audio kwaliteit bij het opnemen van video, macro en nog veel meer. Hoop dat jullie er wat aan hebben!

http://youtu.be/MkEAlq1GKU0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

@Tammesp:
Jaa jaa ;)
De S6 is een goed toestel en Android is ook wel het betere OS in bedieningsgemak. Ik heb echter het idee dat de iPhone 6 dit keer de betere hadware heeft t.o.v. de toestellen die ik hiervoor heb gehad.
Maarja, als ik eerlijk ben, zuigt die kalender op de iphone wel... De gedeelde agenda van mijn vrouw zie ik alleen in de Google Calendar app en niet in de stock agenda of zelfs een betaalde app als Week Calendar.
Is er trouwens ook een ios vs android topic? ;)

@Coexist:
Thumbs up voor je filmpje!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Naar veel wikken en wegen uiteindelijk toch voor de S6 gegaan in plaats van de LG G4. Lastige beslissing maar denk dat ik de goede genomen heb. Die knockcode die je bij de LG moet gebruiken is dus niks voor mij, zeker als ik iets gedronken heb dan kom ik never nooit mijn tel meer in. XD Daarnaast zie ik mezelf ook niet gaan lopen met aparte batterijen om die te swappen. Maar wie weet krijg ik spijt.

Nu voor de normale S6 gegaan met 64 GB sapphire black. Even alles bekeken. Toestel lijkt helemaal in orde te zijn. Geen rare verkleuringen in het scherm, loszittende homebuttons, scheve cameras of andere gekkigheden. Morgen nog maar eens goed bij daglicht kijken.

Hiervoor prive een One M7 gebruikt en zakelijk een M8. Dat was wel even slikken toen ik de speaker van de s6 hoorde. Geen slechte speaker maar kansloos als je het met de M8 vergelijkt. Was vergeten hoe verwend ik was. De M9 had me teleurgesteld, heb nog nooit Samsung gehad dus dacht laat ik het eens proberen.

Normaal gesproken iets tegen Samsung omdat ze al hun producten propvol met gimmics stouwen die niemand gebruikt. Nu voor het eerst dat ik denk van ja dat gaan we proberen.

Lange tijd de Edge overwogen, maar in weze betaal je veel geld voor een nachtklokje. Ik vind de distortion aan de zijkanten lelijk, toestel ligt niet lekker in de hand. Ik ga de telefoon niet in een case douwen want snap dan niet waarom je een telefoon koopt waarvan je het design mooi vind. Daarbij gebruik ik de apps zoals contactpersonen niet ( je kan alleen maar sms of bellen eraan koppelen) Ook leg ik mijn tel niet face down neer, zou er de kriebels van krijgen.

Al met al denk ik dat ik een goeie keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcelmg2 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:47:
Ik heb net de bevestiging van Samsung gehad dat mijn aanvraag voor een wireless charger ihkv de promotie actie in goede orde ontvangen is. Iemand hier recente ervaring met de tijd tussen die mail en het daadwerkelijk ontvangen van de lader? En welk type was het? Oude wat vierkante, of het nieuwe ronde model?
Tussen de 4 en 6 weken misschien dat het nu sneller gaat omdat in het begin alles tegelijk kwam. Het is het ronde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Nou ik ben er over uit!
Gezien de specs en de camera ga ik toch voor de Samsung.
Nu de vraag is het nog de moeite om voor een Edge te gaan? Of gewoon de normale te pakken? (weet niet of me baas de Edge toestaat)
Daarnaast nog tips qua hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

@r0p Hele goeie keuze, hopelijk ben je er blij mee ;)

@Protax Ook een hele mooie keuze! Ik denk dat de Edge weinig toevoeging heeft vooral als je Baas het betaald. Edge heeft als extra functies: nachtklok, je kan snel bij je 5 favoriete contactpersonen en je kan er nieuws updates opkrijgen. Het is nog meer gimmick dan functioneel, maar het is wel in 1 woord prachtig!

Qua hoesjes raad ik je aan om even in de [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic te kijken. Zelf heb ik deze: https://www.etsy.com/nl/s...ref=shopsection_leftnav_3

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik heb onlangs de ronde zwarte ontvangen. Wat me opviel is dat de blauwe gloed maar aan een kant wordt belicht. Dit schijnt zo te horen. Voor de rest het werkt, maar is wel behoorlijk langzamer dan gewone draad. Duurt wel erg lang voordat ie binnenkomt. Hij kan door de brievenbus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
r0p schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:55:
Naar veel wikken en wegen uiteindelijk toch voor de S6 gegaan in plaats van de LG G4. Lastige beslissing maar denk dat ik de goede genomen heb. Die knockcode die je bij de LG moet gebruiken is dus niks voor mij, zeker als ik iets gedronken heb dan kom ik never nooit mijn tel meer in. XD Daarnaast zie ik mezelf ook niet gaan lopen met aparte batterijen om die te swappen. Maar wie weet krijg ik spijt.

Nu voor de normale S6 gegaan met 64 GB sapphire black. Even alles bekeken. Toestel lijkt helemaal in orde te zijn. Geen rare verkleuringen in het scherm, loszittende homebuttons, scheve cameras of andere gekkigheden. Morgen nog maar eens goed bij daglicht kijken.

Hiervoor prive een One M7 gebruikt en zakelijk een M8. Dat was wel even slikken toen ik de speaker van de s6 hoorde. Geen slechte speaker maar kansloos als je het met de M8 vergelijkt. Was vergeten hoe verwend ik was. De M9 had me teleurgesteld, heb nog nooit Samsung gehad dus dacht laat ik het eens proberen.

Normaal gesproken iets tegen Samsung omdat ze al hun producten propvol met gimmics stouwen die niemand gebruikt. Nu voor het eerst dat ik denk van ja dat gaan we proberen.

Lange tijd de Edge overwogen, maar in weze betaal je veel geld voor een nachtklokje. Ik vind de distortion aan de zijkanten lelijk, toestel ligt niet lekker in de hand. Ik ga de telefoon niet in een case douwen want snap dan niet waarom je een telefoon koopt waarvan je het design mooi vind. Daarbij gebruik ik de apps zoals contactpersonen niet ( je kan alleen maar sms of bellen eraan koppelen) Ook leg ik mijn tel niet face down neer, zou er de kriebels van krijgen.

Al met al denk ik dat ik een goeie keus heb gemaakt.
Ik denk ook een goede keuze. Ik heb zelf ook de 'zwarte' met 64 gb. Ook hier totaal geen problemen. En je went overal aan. Het geluid is wel iets waarvan ik hoop dat Samsung daar iets mee gaat doen. Het is niet slecht maar kan zoveel beter. Ik kom van een Sony Xperia P af, maar als je een M7 hebt gehad ga je die bass natuurlijk wel missen. Soms zijn de gesprekken ook wat blikkerig. Weet niet of je hier nog wat aan kan doen qua instellingen.

Voor de rest veel uitproberen. Hoesje. Ik heb de Gecko en ben daar reuze tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Tammesp schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:04:
@r0p Hele goeie keuze, hopelijk ben je er blij mee ;)

@Protax Ook een hele mooie keuze! Ik denk dat de Edge weinig toevoeging heeft vooral als je Baas het betaald. Edge heeft als extra functies: nachtklok, je kan snel bij je 5 favoriete contactpersonen en je kan er nieuws updates opkrijgen. Het is nog meer gimmick dan functioneel, maar het is wel in 1 woord prachtig!

Qua hoesjes raad ik je aan om even in de [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic te kijken. Zelf heb ik deze: https://www.etsy.com/nl/s...ref=shopsection_leftnav_3

Veel plezier ermee!
Thanks, ben bang dat het een normale wordt (kan me niet voorstellen dan we meer dan 100 euro meer betalen voor een Edge).
Hoesje maak ik even een post voor in dat andere topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:23:

@Coexist:
Thumbs up voor je filmpje!
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
lang.. heeft bij mij weken geduurd..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Is het al duidelijk of auto brightness het scherm kan beschadigen? Ik las dat de hoeveelheid NITS extreem hoog werd, hoger dan wat je zelf kunt krijgen als je de slider op het hoogste stand gooit. Is het dus eigenlijk slecht voor je super amoled scherm of is het echt niet zo slecht als ik denk? Heb geprobeert dit topic rond te zoeken met search, maar kon weinig info vinden of het nou wel slecht was of niet. Google helpt ook niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Phntm schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:18:
Is het al duidelijk of auto brightness het scherm kan beschadigen? Ik las dat de hoeveelheid NITS extreem hoog werd, hoger dan wat je zelf kunt krijgen als je de slider op het hoogste stand gooit. Is het dus eigenlijk slecht voor je super amoled scherm of is het echt niet zo slecht als ik denk? Heb geprobeert dit topic rond te zoeken met search, maar kon weinig info vinden of het nou wel slecht was of niet. Google helpt ook niet echt mee.
Dat geldt eigenlijk voor alles. Ook je tv in de hoogste helderheid slijt nu eenmaal eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat daar gewoon 2 jaar garantie op zit, Samsung heeft immers de helderheid toegelaten... Van een fabrikant mag je verwachten dat ze weten wat schadelijk voor een scherm is, zeker als dat door hunzelf gefabriseerd wordt, een consument kan dit niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Boneka schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Dat geldt eigenlijk voor alles. Ook je tv in de hoogste helderheid slijt nu eenmaal eerder.
De vraag is dan alleen hoe lang. :X
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:53:
[...]

Ik neem aan dat daar gewoon 2 jaar garantie op zit, Samsung heeft immers de helderheid toegelaten... Van een fabrikant mag je verwachten dat ze weten wat schadelijk voor een scherm is, zeker als dat door hunzelf gefabriseerd wordt, een consument kan dit niet weten.
Maar zelfs een fabrikant kan achteraf zich bedenken en dan toch zeggen "Ja, weet je wat? Die auto brightness op dit moment? Super slecht, we patchen het om problemen te voorkomen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie overigens van het scherm qua grootte? Op phonearena zag ik dat het scherm van de S6 hoger ligt dan de S4, en daarnaast ook nog eens langer is. Ik had bij de S4 al moeite met het scherm te bedienen met een hand, dus twijfel met het kopen van een S6. Helaas zijn er verder niet echt modellen die kleiner zijn, maar wel hoge specs hebben, op iPhone na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:27:
Wat vinden jullie overigens van het scherm qua grootte? Op phonearena zag ik dat het scherm van de S6 hoger ligt dan de S4, en daarnaast ook nog eens langer is. Ik had bij de S4 al moeite met het scherm te bedienen met een hand, dus twijfel met het kopen van een S6. Helaas zijn er verder niet echt modellen die kleiner zijn, maar wel hoge specs hebben, op iPhone na...
Ikzelf kom van de S5 af dus voor mij geen enkel probleem. Het beste is om naar de telefoonwinkel te gaan en de S6 daar aan de tand te voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Is het probleem rondom ram management al iets afgenomen? Ik ben aan het twijfel tussen de LG G4 en de S6 (Edge), maar lees veel te vaak (en ook op Youtube) dat applicaties telkens worden afgesloten en opnieuw opgestart moeten worden. Bij de LG G4 kom ik dit probleem nergens tegen en blijven applicaties standby op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:17
Ik heb de laatste tijd wat probleempjes met het ´snel opladen´ van mijn S6 Edge. Als ik mijn toestel met de originele snellader en kabel aansluit, moet ik de usb kabel een aantal keren in en uit het toestel en lader halen voordat mijn Edge snel oplaadt. Zijn er meer mensen die het probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vandaag terug geweest bij Coolblue, goed geholpen door iemand die het probleem zelf ook ondervonde. Dus ze had een hoop geduld met mij. 3 doosjes geopend en allen hadden problemen met de home button. De ene erger dan de ander, daarnaast ook scherm/frame gaps en lichtelijk de roze tint onderaan het scherm. Toen een andere kleur gepakt en deze was meteen goed. Je voelt echt het verschil wanneer de home knop is zoals deze hoort te zijn. De klik is beter, geen gewiebel en dus ook niet de mogelijkheid dat de toets vast komt te zitten. Ik ben tevreden nu :)

Hulde aan Coolblue in ieder geval.

Wanneer de quality control goed is. Merk je wel echt hoe mooi het toestel is. 1 van de mooiste schermen die ik tot nu toe op een mobiel heb gezien. Dit terwijl ik niet zo gek ben op de typische amoled eigenschappen.

Enige nadeeltje is dat ik wel merk dat de verbinding iets minder is dan mijn oude xperia. Ik neem elke dag hetzelfde traject en gebruik die 20 minuten altijd mijn internet. Deze is toch onstabieler op het spoor tussen Schiphol en Leiden. Dit is al geen geweldige locatie voor internet gebruik bij Tmobile. Maar het valt merkbaar meer weg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:40:

Enige nadeeltje is dat ik wel merk dat de verbinding iets minder is dan mijn oude xperia. Ik neem elke dag hetzelfde traject en gebruik die 20 minuten altijd mijn internet. Deze is toch onstabieler op het spoor tussen Schiphol en Leiden. Dit is al geen geweldige locatie voor internet gebruik bij Tmobile. Maar het valt merkbaar meer weg nu.
Nadeel van de Xpera S en Z vond ik de minder goede WiFi verbinding. Kennelijk een Sony ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat schadelijk is als deze stand continu gebruikt zou worden. Daarom heeft Samsung deze functie niet instelbaar gemaakt maar alleen in situaties bij fel zonlicht.

Toch vraag ik mij af wat er gebeurt als je in een zonnig land woont. Dan zal het scherm vaker op een heldere stand staan.

Aan de andere kant ga ik ervan uit dat Samsung dit wel ingecalculeerd heeft en dat het binnen twee jaar geen schade aan het scherm zal brengen. Toch denk ik dat op langer termijn de degradatie wel zichtbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me dat er nergens cases te vinden zijn met ingebouwde qi powerbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:00
Ik ben een enorme fan van de Nexus lijn. Ik heb een GNex, N4 en nu N5 gehad. De N4 had een fantastische bouwkwaliteit. Over de N5 ben ik teleurgesteld. Het laatste half jaar begint hij steeds meer kuren te krijgen. Is de S6 zo goed dat ik in Augustus bij een verlenging voor de S6 moet gaan?

Stock Android is top en dus kan ik misschien wachten op de volgende Nexus. Maar misschien zijn er hier mensen die ook een Nexus 5 hebben gehad en kunnen vergelijken voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 01:50:
Het verbaast me dat er nergens cases te vinden zijn met ingebouwde qi powerbank...
Door de meeste cases heen werkt draadloos laden gewoon? als alternatief kan je overwegen om een QI powerbank te kopen? :P http://www.xtorm.eu/NL/wireless-chargers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Sheik schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:58:
Is het probleem rondom ram management al iets afgenomen? Ik ben aan het twijfel tussen de LG G4 en de S6 (Edge), maar lees veel te vaak (en ook op Youtube) dat applicaties telkens worden afgesloten en opnieuw opgestart moeten worden. Bij de LG G4 kom ik dit probleem nergens tegen en blijven applicaties standby op de achtergrond.
Op mijn Xperia Z (KitKat) kon ik nooit wisselen tussen Clash of Clans en een andere applicatie zonder reload. Op mijn s6 kan ik wel wisselen tussen Clash of Clans en bijvoorbeeld Facebook. Ik heb het idee dat als je wisselt tussen de browser met meerdere tabs open (Chrome of Native) dat dan je geheugen volraakt en applicaties weer opnieuw geladen moet worden. Ik heb hier geen last van met het homescreen. Maar voor mij voelt het als een verademing ten opzichte van mijn XperiaZ.

Chrome is echt een geheugenvreter. De s6 is zo snel dat ik zelf Het niet als een probleem ervaar maar de reloads zijn er dus nog wel. Ik vermoed dat elke telefoon met Lolipop hier in meer of mindere mate last van heeft.

Elk toestel heeft volgens mij zo zijn probelemen. Samsung is het meerst gebruikte toestel en daarom zul je er ook meer over lezen. In het Xperia Forum vond ik vrijwel nooit de problemen dit ik ervaarde.

Op Tweakers zitten veel mensen welke erg kritisch zijn op hun telefoon. Wat sommige mensen als een probleem ervaren valt jou mogelijk niet eens op. Het hangt er ook vanaf hoe snel je vorige toestel was 8) .

Kies in iedergeval het toestel waar je het beste gevoel bij hebt of de beste deal op krijgt. Je kunt nooit voorspellen van toekomstige updates verhelpen/veroorzaken (Meerdere malen extra gratis problemen gekregen bij updates) en als je een toestel met een defect krijgt is je keuze toch nooit de goede keus geweest ;) .

Mijn s6 heeft niet de homeknop en schermperikelen. Voor mij was de camera een van de speerpunten deze is op de S6 en LG G4 beide enorm goed. Ikzelf vond de G4 te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dank voor je uitgebreide toelichting!!

Ik heb nu een HTC One M7 en is nog razendsnel. ook het geheugen raakt niet vol. Ik kan zonder reloads switchen van het offline navigeren, naar Onenote, Chrome, de currency converter en Rayman. Die combi gebruikte ik vaak op vakantie. Het zou natuurlijk een flinke achteruitgang zijn als bijv. de navigatie tijd nodig heeft om te reloaden op het snelste toestel van dit moment. In sommige gevallen is reloaden echt zwaar irritant omdat juist die paar seconden betekenen of je de verkeerde afslag neemt of niet. Ik noem maar een voorbeeld.

Ik zou zo graag eens willen switchen van merk telefoon, niet omdat ik ontevreden ben, maar een mens wil ook soms iets nieuws. De LG4 is inderdaad groot, de S6 voldoet aan mijn criteria (vingerscanner + schermgrootte). Daarom hoop ik zo dat Samsung opschiet met die performance/ram verbeteringen zodat ik kan KOPEN!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zo mijn S6 is binnen, ben hem nu aan het installeren.
Wat een mooi apparaat, echt een super upgrade tov een S4!
Enige waar ik een beetje moeite mee heb zijn die blije kleurtjes van de iconen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik vroeg me af of er ook een woordenboek bij zit om woorden toe te voegen bij het chatten. Normaal gesproken onthoud ie vaak woorden maar lang niet altijd.

Heb trouwens gemerkt dat de emo's van deze Samsung (dus niet van WA) alleen werken bij een sms bericht. Beetje slordig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:39:
Enige waar ik een beetje moeite mee heb zijn die blije kleurtjes van de iconen :P
Daar heb je de thema's voor, toch?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Maichel schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Daar heb je de thema's voor, toch?
Ja, zat al te kijken.
Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Ja, zat al te kijken.
Tips? :)
Nee, moet zelf nog 3 weken wachten op de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Sheik schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:26:
Dank voor je uitgebreide toelichting!!

Ik heb nu een HTC One M7 en is nog razendsnel. ook het geheugen raakt niet vol. Ik kan zonder reloads switchen van het offline navigeren, naar Onenote, Chrome, de currency converter en Rayman. Die combi gebruikte ik vaak op vakantie. Het zou natuurlijk een flinke achteruitgang zijn als bijv. de navigatie tijd nodig heeft om te reloaden op het snelste toestel van dit moment. In sommige gevallen is reloaden echt zwaar irritant omdat juist die paar seconden betekenen of je de verkeerde afslag neemt of niet. Ik noem maar een voorbeeld.

Ik zou zo graag eens willen switchen van merk telefoon, niet omdat ik ontevreden ben, maar een mens wil ook soms iets nieuws. De LG4 is inderdaad groot, de S6 voldoet aan mijn criteria (vingerscanner + schermgrootte). Daarom hoop ik zo dat Samsung opschiet met die performance/ram verbeteringen zodat ik kan KOPEN!! ;)
Ik kan me vergissen, maar die memory problemen kwamen toch door de Android build en niet door Samsung? Zodra die de 5.1 update krijgt moet het verholpen zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Waarom heeft de LG G4 hier geen last van en mijn HTC One M7 ook niet met 5.02? Het heeft wel degelijk mede iets met het RAM management van Samsung te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 19:39
Ik heb nu sinds eind vorig jaar een OnePlus.. En opzich ben ik er best tevreden mee maar toch trekt deze phone >:)
  1. Uiterlijk
  2. Formaat
  3. Vingerafdruk lezer lijkt me ideaal (zie ik ook bij de Iphone 6 van vriendin)
  4. Fotokwaliteit camera (heb inmiddels 3000 foto's van mijn zoontje op me phone)
  5. Snel start van de camera...
  6. OIS :+
Probeer voor mezelf de aankoop te rechtvaardigen maar is hij het allemaal waard (64GB is toch meer dan 700,- ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
ios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Sheik schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:58:
Waarom heeft de LG G4 hier geen last van en mijn HTC One M7 ook niet met 5.02? Het heeft wel degelijk mede iets met het RAM management van Samsung te maken.
Het was meer een vraag he ;) Ik dacht dat ik zoiets hier eerder gelezen had, maar als het alleen de S6 is dan is het natuurlijk geen Android probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
T-Blizzard schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:58:
Ik heb nu sinds eind vorig jaar een OnePlus.. En opzich ben ik er best tevreden mee maar toch trekt deze phone >:)
  1. Uiterlijk
  2. Formaat
  3. Vingerafdruk lezer lijkt me ideaal (zie ik ook bij de Iphone 6 van vriendin)
  4. Fotokwaliteit camera (heb inmiddels 3000 foto's van mijn zoontje op me phone)
  5. Snel start van de camera...
  6. OIS :+
Probeer voor mezelf de aankoop te rechtvaardigen maar is hij het allemaal waard (64GB is toch meer dan 700,- ) 8)7
Als je kijkt naar wat je krijgt en wat je er voor betaald, dan is het moeilijk te rechtvaardigen, binnen een jaar is die waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Maar vaak koop je dit soort dingen op basis van gevoel, als je de beste camera wilt, het beste scherm etc, dan blijven er niet veel over. Iphone 6 of Galaxy s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik heb gisteren mijn S6 in gebruik genomen. Ik kwam van een S2, dus is nogal een stap. Ik heb een Duitse versie gekregen geloof ik, er stonden wat duitse apps voorgeinstalleerd. Die waren echt vrij snel weer weg :+ Moet zeggen dat al die issues van een rammelende homeknop of roze waas in het scherm mij bespaard lijken te zijn. Die vingerafdrukscanner is wel iets waar je snel aan went merk ik.
Vind het kleureffect aan de voorkant wel spacy, heb een zwarte, maar het lijkt meestal donker blauw.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

iBugged schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:53:
Ik heb de laatste tijd wat probleempjes met het ´snel opladen´ van mijn S6 Edge. Als ik mijn toestel met de originele snellader en kabel aansluit, moet ik de usb kabel een aantal keren in en uit het toestel en lader halen voordat mijn Edge snel oplaadt. Zijn er meer mensen die het probleem hebben?
Opnieuw opstarten al geprobeerd? Zoniet dat even testen. Als dat niet helpt. Je mobiel resetten.
Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:39:
Aah heel erg chill ;) Zijn genoeg Thema's te vinden, zelf doe ik elk week een ander zo blijft het leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Tammesp schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:40:
[...]
[...]

Aah heel erg chill ;) Zijn genoeg Thema's te vinden, zelf doe ik elk week een ander zo blijft het leuk!
Doe je dat dan via die Thema's in het instellingen menu, en dan winkel.
Of via de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:20:
[...]

Doe je dat dan via die Thema's in het instellingen menu, en dan winkel.
Of via de Play Store?
De Thema store gaat inderdaad via de instellingen en dan naar de winkel. Keuze zat inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Tammesp schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:25:
[...]

De Thema store gaat inderdaad via de instellingen en dan naar de winkel. Keuze zat inmiddels!
Welke geniet jouw voorkeur op het moment?

Iemand nog tips, voor high res wallpapers?

[ Voor 8% gewijzigd door Protax op 12-06-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gisteren ook maar een S6 gehaald. Wat een bazentelefoon _O_. 32GB maar, budget ging helaas niet hoger. Ach ja, dan maar wat vaker de foto's overhevelen naar de NAS.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 13-10 13:05
Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Ik heb op dit moment de Music Thema met de hoofdtelefoon. Werkt vrij rustig.
Niet te druk, en verder redelijk normale buttons(of hoe noem je ze)

Persoonlijk ben ik alleen niet echt onder de indruk van de accuduur. die gaat toch vrij hard moet ik zeggen. Ook als ik aan het opladen ben word de telefoon vrij warm aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Protax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:33:
[...]
[...]

De Urban gaat mijn voorkeur uit. Ik heb de app "achtergronden" voor de wallpapers, staan hele mooie tussen!
Bart ® schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:33:
Gisteren ook maar een S6 gehaald. Wat een bazentelefoon _O_. 32GB maar, budget ging helaas niet hoger. Ach ja, dan maar wat vaker de foto's overhevelen naar de NAS.
Je krijgt 100gb gratis onedrive opslag, ik heb ingesteld dat de foto's automatisch uploaden naar onedrive zodat de foto's niet lokaal staat en zo heb ik meer dan genoeg aan die 32gb!

@Swaxie; ik had gister 5:30 uur SOT vind dat erg netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tammesp schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:46:
[...]

De Urban gaat mijn voorkeur uit. Ik heb de app "achtergronden" voor de wallpapers, staan hele mooie tussen!

[...]

Je krijgt 100gb gratis onedrive opslag, ik heb ingesteld dat de foto's automatisch uploaden naar onedrive zodat de foto's niet lokaal staat en zo heb ik meer dan genoeg aan die 32gb!
Ik weet het. En zo had ik foto's bij picasa, en foto's bij dropbox, en foto's bij weet ik veel waar nog meer. Elke telefoon slaat het weer ergens anders op. Daar ben ik nu vanaf gestapt, het gaat allemaal bij elkaar op mijn NAS :).

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.