Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:38:
Sinds vandaag de S6. Maar merkte al meteen 2 dingen op. Het achterkant paneel zit er niet helemaal flush op. Dus de rechterkant hoekjes zitten iets hoger dan het frame en de linkerkant hoekjes iets lager dan het frame. Komt dit vaker voor?

Daarnaast ook de op XDA veel besproken roze tint onderin het scherm. Vraag me nou toch wel af of ik 'm niet om zou ruilen.
Zeer zeker mee terug gaan, voor dat geld moet het goed zijn. Ook de achterkant moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:45:
Samsung Benelux is begonnen met testen van Android 5.1.1 voor de Samsung GALAXY S6 & S6Edge

Release kan dus niet lang meer op zich laten wachten ;)

Bron: https://twitter.com/DDDorresteijn/status/607105606172999680 (Founder of SamMobiles)
Maar ik lees net op sammobile dat in de nieuwe release geen moer aan het de batterij consumptie is gedaan. Volgens sammobile is zowel batterij gebruik en het hoge ram verbruik beiden te wijten aan Google. Aan het eerste heeft Google nog niets geïmplementeerd in de nieuwe 5.1.1,en van het ram geheugen vind ik ook niets terug, ben dus heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, sinds vrijdag een nieuwe tel.. Samsung galaxy s6 gold...
En er zijn al twee dingen wat 't niet doen... ( ik hoop dat ze 't uiteindelijk wel gaan doen met hulp van jullie, en dat 't mijn fout is, maar ben er bang voor )
De eerste. : als iemand mij belt hoor ik geen beltoon, hetzelfde bij andere meldingen zoals app, SMS of facebook .Dat terwijl alles gewoon aan staat... ik moet dan mijn telefoon opnieuw opstarten en dan doet hij het weer even, en daarna weer niet, met als gevolg dat ik heel veel oproepen mis, omdat ik 't niet hoor.

En de tweede: ik kan geen filmpjes afspelen, bijvoorbeeld op Facebook. ...

Zoals de medewerker van Vodafone tegen me zei: samsung galaxy s 6 is 't neusje van de zalm, die moet je echt pakken. .
Nou. . Ben er echt niet tevreden over...
Hiervoor had ik de Sony experia ..twee jaar lang geen problemen mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:26:
En er zijn al twee dingen wat 't niet doen... ( ik hoop dat ze 't uiteindelijk wel gaan doen met hulp van jullie, en dat 't mijn fout is, maar ben er bang voor )
De eerste. : als iemand mij belt hoor ik geen beltoon, hetzelfde bij andere meldingen zoals app, SMS of facebook .Dat terwijl alles gewoon aan staat... ik moet dan mijn telefoon opnieuw opstarten en dan doet hij het weer even, en daarna weer niet, met als gevolg dat ik heel veel oproepen mis, omdat ik 't niet hoor.

Zoals de medewerker van Vodafone tegen me zei: samsung galaxy s 6 is 't neusje van de zalm, die moet je echt pakken. .
Geen enkel probleem wat jij omschrijft komt mij bekend voor !!
Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor.
Heb hier en daar al wat gegoogeld, maar ook daar niks te vinden.
Ook al Vodafone gebeld, hun hadden mij de tel toegestuurd maar ook hun kwam 't niet bekend voor...
Pfff heb ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik krijg geen notificatie bij Facebook (gewoon en Lite) app...
Niet dat het heel vervelend is, maar heb het wel aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:34:
Ik was er al bang voor.
Heb hier en daar al wat gegoogeld, maar ook daar niks te vinden.
Ook al Vodafone gebeld, hun hadden mij de tel toegestuurd maar ook hun kwam 't niet bekend voor...
Pfff heb ik weer.
Ik zou f een Factory resetje doen misschien dat het werkt.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
pappaleone schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:06:
[...]

Zeer zeker mee terug gaan, voor dat geld moet het goed zijn. Ook de achterkant moet goed zijn.
Ga ik denk ik ook maar doen. Electrpnica kopen tegenwoordig lijkt wel een loterij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:22:
[...]

Ga ik denk ik ook maar doen. Electrpnica kopen tegenwoordig lijkt wel een loterij te zijn.
En in de eerste 14 dagen kun je hem gewoon omruilen. Probeer meteen in de winkel mocht je hem niet via internet hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48

Als je in de developer options ''nu player'' uitschakelt, moet het probleem met de filmpjes opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
-Edwin- schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:53:
[...]

Misschien komt het omdat ik ervaring heb met alleen maar andere AMOLED schermen en geen LCD. Maar zelfs in de felle zon zie ik alles prima. Hij gaat zelfs zo helder dat het lijkt alsof alle kleuren een soort heel andere contrast oid krijgen. Ik merk echt dat die in de volle zon die mode "activeert".
Waar zet jij hem dan op? Bij mij staat ie op Basis op ongeveer 85% helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:30:
[...]

Geen enkel probleem wat jij omschrijft komt mij bekend voor !!
Sorry
Ik herken dit ook niet. Heb zelf twee keer een Sony gehad. De laatste was de Xperia P. Ze hebben allemaal zo hun plus en minpunten. Maar alle geluiden komen bij mij binnen. Soms staat ie per ongeluk uit. Maar het werkt allemaal wel. App geluiden met groen lampje bij mij. Facebook met klik en blauw lampje. Geen problemen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Deze super felle mode werkt alleen in de auto stand !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een week aan het twijfelen:
Galaxy S6: Pro Uiterlijk en Camera, Cons: Fragiel en geen micro SD.
Note 4 :Pro S-Pen, SD en Batterij verwisselbaar, Cons: Design en de prijs voor toestel van 1 jaar oud.
LG G4: Pro handmatige camera, micro SD en batterij verwisselbaar, Cons: camera fotografeert rood als orange.
S5: Pro: Prijs, Waterdicht, Micro SD, Batterij, Cons: Camera slechter dan mijn oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:52:
[...]
Er zijn genoeg review/vergelijking sites dus doe je huiswerk als je weet wat voor jou belangrijk is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18
Boneka schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Aanpasbaar display en 50% helderheid. Zit zelden aan het schuifbalkje ;) Misschien ligt het aan "aanpasbaar display". Want ik merk echt dat die kleuren verandert in de volle zon.

[ Voor 16% gewijzigd door -Edwin- op 07-06-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Als ik mijn S6 schudt dan hoor ik geklik, alsof er iets los zit, hebben jullie dit ook? Het is niet het knopje bij mij.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:18
rickyy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 01:25:
Als ik mijn S6 schudt dan hoor ik geklik, alsof er iets los zit, hebben jullie dit ook? Het is niet het knopje bij mij.
Meer mensen hebben dit hier gemeld. Schijnt iets in de camera te zijn dacht ik. Mijn toestel heeft dit trouwens niet.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickyy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 01:25:
Dit is normaal heeft met de auto focus van de camera te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:52:
Galaxy S6: Pro Uiterlijk en Camera, Cons: Fragiel en geen micro SD.
Note 4 :Pro S-Pen, SD en Batterij verwisselbaar, Cons: Design en de prijs voor toestel van 1 jaar oud.
LG G4: Pro handmatige camera, micro SD en batterij verwisselbaar, Cons: camera fotografeert rood als orange. aft
S5: Pro: Prijs, Waterdicht, Micro SD, Batterij, Cons: Camera slechter dan mijn oude telefoon.
Op de Lg G4 na heb ik niet gehad dus weet ik niet. Ik was overgestapt van de Note 4 edge (vrijwel zelfde toestel als Note 4) naar de galaxy-s6-edge. Schitterend toestel, maar ik heb 2 dagen geleden toch weer een galaxy note 4 edge aangeschaft in Thailand. Ik was zo gewend aan het grote scherm. Alleen qua snelheid lever je iets in op de s6. Ik zit te twijfelen, maar als ik terug ben in Nederland ga ik mijn S6 edge gold 64GB toch verkopen. Maar je moet zelf goed kijken wat je wilt, en wat je verwacht van een Hi end toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

pappaleone schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:22:
[...]

Dit is normaal heeft met de auto focus van de camera te maken.
Optische beeldstabilisatie bedoel je... Idd vele malen voorgekomen in dit topic. Een zoekactie in dit topic doet wonderen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ursamajor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:02:
[...]
Optische beeldstabilisatie bedoel je... Idd vele malen voorgekomen in dit topic. Een zoekactie in dit topic doet wonderen.
Sorry dat bedoelde ik😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
Ik heb de S6 64Gb versie via GSMweb op 11 april ontvangen en in het algemeen ben ik zeer tevreden.
64Gb heb ik gekocht, omdat het geheugen op mijn 2 vorige telefoons, HTC one M7 en Nokia Lumia 1020, naar mijn mening soms te krap zat, De route navigatie Sygic (M7) en Here+ (1020) gebruiken aardig wat geheugen.
Met de huidige 64Gb heb ik ruimte genoeg en ik mis niet echt een SD kaart.
De S6 ziet er goed uit maar kan wat design niet tippen aan de M7. Ik vind persoonlijk dat de M7 tot op heden qua design het mooiste is. Wel is de S6 mooier en luxer afgewerkt i.v.m. de M8/M9 van HTC. Ben geen Apple fan dus die neem ik niet mee in mijn vergelijking.
De telefoon krijgt een dikke voldoende van me. Het is geen perfecte telefoon.
De S6 kan nog op een aantal punten volgens mij verbeterd worden.
Dit zijn:
- Geluid. Ik mis de front side speakers van de M7. Deze is veruit superieur t.o.v. de S6. Als ik een filmpje kijk moet ik een kommetje van mijn hand maken om zo meer het geluid van de speaker te richten op mijn oren. Als ik dat niet doe dan gaat ca. 60% van het geluid verloren.
Zeker in wat lawaaierige omstandigheden is dat best wel irritant.
- Sensor voor correctie helderheid scherm. Deze werkt niet altijd. Het komt regelmatig voor dat in fel zonlicht het scherm bijna niet leesbaar is. Kan beter.....
- Batterij verbruik. Is niet zoals ik had verwacht van een top telefoon. Komt regelmatig voor dat ik tussendoor moet opladen. Zeker in op plaatsen waar je wat mindere ontvangst hebt van het mobile netwerk signaal. Ook de GPS verbruikt aardig wat power. Alhoewel de S6 met Sygic navigatie in auto de telefoon gemakkelijk oplaad. Maar als je per ongelijk de GPS aan laat staan is je telefoon na een aantal uurtjes aardig leeg getrokken.
- WiFi: ik heb gemerkt dat hij niet altijd het sterkste signaal gebruikt, die standaard gebruikt kunnen worden. b.v. Buiten heb ik een Dlan Wifi netwerk, die vanuit de schuur komt. Als ik van binnen naar buiten ga dan pakt de S6 niet altijd het signaal uit de schuur, maar gaat die verder met het signaal van de Ziggo router. Terwijl het signaal van de schuur vele malen beter is als ik buiten ben. Omgekeerd gebeurd hetzelfde. WiFi management zou beter kunnen.

Dat waren volgens mij de verbeterpunten.
Nu ook waarom ik destijds voor de S6 heb gekozen en niet voor de M9.
- De camera. Deze is echt subliem. De HTC M9 zou theoretisch met de M9 een minimaal net zo goede, misschien wel betere camera moeten hebben, maar tijdens de eerste reviews was snel duidelijk dat dit niet het geval was. Achteraf heb ik geen spijt van dat ik voor de S6 heb gekozen.
De foto's zijn in bijna alle gevallen kleur echt. dat betekend dat bv roze ook roze is en gras ook een gras kleur heeft. de Nokia was dit namelijk niet altijd het geval. De kleurechtheid is echt super van deze camera. Tevens is de camera snel, veel sneller dan de Nokia Lumia 1020. Deze had ik destijds gekocht om zijn camera, maar achteraf begon ik me te toch storen aan de traagheid ervan. De M7 was met zijn Ultra-Pixel camera duidelijk de minst goede camera. Hij was niet slecht, maar het was het net niet..
- Video camera daar is niets mis mee. Kleuren zijn goed en de automatische scherpte instellingen zijn zoals je het vooraf zou verwachten. Goed.
-Scherm, ondanks het probleempje met de sensor is het scherm perfect. Het beste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik heb een leesbril( 50+ ;) ), maar zonder kan ik nog steeds het scherm redelijk goed lezen.
De weergave is kleurecht, mits je de instellingen op basis hebt staan. Als je dit niet doet dan vind ik dat de kleuren over exposed zijn. Een top scherm is dit met de juiste instellingen.
- Snelheid. De S6 is echt snel. De apps laden snel en de spelletjes die ik speel (zijn er niet veel) worden afgespeeld zonder haperingen. Geen vertragingen gezien tot dusver.
- Software/besturing: Is redelijk uitgekleed t.o.v. de S2, die ik in het verleden heb gehad. Dat is toch een verademing, want dat was destijds één van de redenen om over te stappen naar de HTC one M7.
De Blinkfeed van de HTC hebben ze een beetje gekopieerd met een Fliboard versie die er standaard op de S6 zit. De wijze hoe deze werkt is toch net wat anders. Gebruik het niet veel, maar wel goed gekopieerd van Samsung... :)
-Vingerafdruk beveiliging. In het begin had ik hem ingesteld maar ik gebruik nu om praktische redenen de patroonbeveiliging. Reden is dat ik tijdens mijn werk veel in een clean room ben en daar heb ik nagenoeg altijd handschoenen aan. Dus de vingerafdruk beveiliging werkt dan niet. Graag zou ik een of of versie beveiliging willen hebben. een beveiliging waarbij je de vingerafdruk beveiliging combineert met patroon-/toetsenbord beveiliging. 1 van beide moet je doen, want als ik niet op mijn werk ben is de vingerafdruk beveiliging toch het makkelijkst. Ik weet niet of er een App is die dit combineerd. Zou mooi zijn..
Zo dat waren mijn bevindingen van de S6.
Hopelijk kun je je voordel ermee doen.

Wim

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier al eens iemand last gehad van schokkerige video-opname? (1080p gewoon)
Ik dus wel gisteren, stom... echt een seconde of meer aan frames ofzo gedropt :{

Eerder schokte hij ook al eens bij het opnemen. Zover ik weet gebeurde er op de achtergrond niet veel qua apps/notificaties op het moment dat het mis ging.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50
Wimhaw: je kan veilige locaties instellen. Als je dan in je cleanroom bent, kan je een andere beveiliging hebben dan buiten de cleanroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:43
Ik vind het nog altijd een toptoestel, maar moet toch zeggen dat ik een beetje in m'n maag zit met de problemen die ik ondervind met bluetooth i.c.m. met verbinding naar mijn auto. Zoals eerder aangegeven is deze onbruikbaar doordat bluetooth op het toestel elke minuut crashed. Gevolg is dat ik dus niet hands-free kan bellen of muziek kan luisteren (iig niet via BT stream).

Nu is het natuurlijk lastig te bepalen waar het probleem exact ligt, maar Toyota geeft in ieder geval aan de S6 te ondersteunen terwijl Samsung zegt: "Wij weten het niet, reset hem maar eens. Of er een fix komt weten wij al helemaal niet". Kan er toch moeilijk tegen als het aan het toestel (van €700) blijkt te liggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:29:
[...]

Op de Lg G4 na heb ik niet gehad dus weet ik niet. Ik was overgestapt van de Note 4 edge (vrijwel zelfde toestel als Note 4) naar de galaxy-s6-edge. Schitterend toestel, maar ik heb 2 dagen geleden toch weer een galaxy note 4 edge aangeschaft in Thailand. Ik was zo gewend aan het grote scherm. Alleen qua snelheid lever je iets in op de s6. Ik zit te twijfelen, maar als ik terug ben in Nederland ga ik mijn S6 edge gold 64GB toch verkopen. Maar je moet zelf goed kijken wat je wilt, en wat je verwacht van een Hi end toestel.
Wij hebben (zoals bekend) beide dezelfde acties gedaan :) En ook ik kwam al snel tot de conclusie dat de Note4 een stuk minder soepel is in vergelijking met de S6. Maar...na het rooten van de telefoon en installeren van een zeer-compacte rom, en instellingen voor de custom kernel enigzins aan te hebben gepast, moet ik zeggen dat de Note4 nu riant veel soepeler is geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimhaw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:18:
Ik heb de S6 64Gb versie via GSMweb op 11 april ontvangen en in het algemeen ben ik zeer tevreden.
.....
Een prima uitgebreide review mbt jouw persoonlijke bevindingen van de S6. Ik ben het op bijna alle punten met je eens. Alleen de batterijduur vind ikzelf erg goed (ik gebruik overigens weinig tot nooit GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
The Realone schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:04:
Ik vind het nog altijd een toptoestel, maar moet toch zeggen dat ik een beetje in m'n maag zit met de problemen die ik ondervind met bluetooth i.c.m. met verbinding naar mijn auto. Zoals eerder aangegeven is deze onbruikbaar doordat bluetooth op het toestel elke minuut crashed. Gevolg is dat ik dus niet hands-free kan bellen of muziek kan luisteren (iig niet via BT stream).

Nu is het natuurlijk lastig te bepalen waar het probleem exact ligt, maar Toyota geeft in ieder geval aan de S6 te ondersteunen terwijl Samsung zegt: "Wij weten het niet, reset hem maar eens. Of er een fix komt weten wij al helemaal niet". Kan er toch moeilijk tegen als het aan het toestel (van €700) blijkt te liggen. :(
Het enige wat je kunt doen is de S6 herstarten en dan gaat het een tijdje goed. Ik heb een LG smartwatch en ik merk onmiddellijk wanneer de BT rare kuren begint te krijgen. Ik hoop dat het met 5.1.1 opgelost gaat zijn, maar ik vrees er voor (nog niks over gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
Ik connect mijn telefoon altijd in mijn auto via Bluetooth. Heb een VW Polo met ingebouwde Navi/Bluetooth. Heb 2x gemerkt dat de muziek heel kort wegviel (via Spotify op telefoon), maar binnen de seconde weer herstelde. Telefoongesprekken zijn nog nooit weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Deze super felle mode werkt alleen in de auto stand !!!!!
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Iets wat mij nog steeds niet is gelukt is het opslaan van gebelde telefoongesprekken. Ik word gebeld zie het telefoonnummer staan, maar krijg deze niet opgeslagen in mijn contacten. Als ik er lang op druk (logbestanden) dan kan ik hem alleen wissen.

Hoe sla ik het telefoonnummer nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:43
RigolleM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Het enige wat je kunt doen is de S6 herstarten en dan gaat het een tijdje goed. Ik heb een LG smartwatch en ik merk onmiddellijk wanneer de BT rare kuren begint te krijgen. Ik hoop dat het met 5.1.1 opgelost gaat zijn, maar ik vrees er voor (nog niks over gelezen).
r0bb schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:04:
Ik connect mijn telefoon altijd in mijn auto via Bluetooth. Heb een VW Polo met ingebouwde Navi/Bluetooth. Heb 2x gemerkt dat de muziek heel kort wegviel (via Spotify op telefoon), maar binnen de seconde weer herstelde. Telefoongesprekken zijn nog nooit weggevallen.
Krijgen jullie dan ook de melding op je telefoon 'Bluetooth has stopped'? BT herstart vervolgens bij mij automatisch en dan begint het weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:17:
Iets wat mij nog steeds niet is gelukt is het opslaan van gebelde telefoongesprekken. Ik word gebeld zie het telefoonnummer staan, maar krijg deze niet opgeslagen in mijn contacten. Als ik er lang op druk (logbestanden) dan kan ik hem alleen wissen.

Hoe sla ik het telefoonnummer nu op?
Ga naar telefoon<>logbestand<>klik/tik op het nummer wat je gebeld heeft<>er opend een nieuw scherm waar onder het tel nummer {contact toevoegen} staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand voor mij even willen kijken welke 2 weerapps er standaard geleverd zitten op je toestel.
De ene is accuweather, maar de andere wil ik even weten.

Ik kreeg namelijk dubbel melding van het weer. Ik heb dus 1 weerapp verwijderd, maar nu werkt de live view van het lockscreen niet meer. Hij geeft aan dat de app niet geinstalleerd is.
Blijkbaar gebruikte hij die app dus daarvoor.

Ik weet alleen even niet zo snel welke app dat het was :/

Dus als iemand zou willen kijken welke app er naast accuweather nog meer standaard op de s6 geleverd zit graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Krijgen jullie dan ook de melding op je telefoon 'Bluetooth has stopped'? BT herstart vervolgens bij mij automatisch en dan begint het weer opnieuw.
Nope, gewoon disconnect van de devices (smartwatch en auto) en terug connect na een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal echt niet aan de S6 liggen. Als er iets bij de S6 niet werkt dan is er iets niet goed en moet je ermee terug gaan of factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:26:
Zou iemand voor mij even willen kijken welke 2 weerapps er standaard geleverd zitten op je toestel.

Ik kreeg namelijk dubbel melding van het weer. Ik heb dus 1 weerapp verwijderd, maar nu werkt de live view van het lockscreen niet meer. Hij geeft aan dat de app niet geinstalleerd is.

Dus als iemand zou willen kijken welke app er naast accuweather nog meer standaard op de s6 geleverd zit graag :)
Bij mij heet het gewoon "Weer" en meer niet.

Accuweather app heb ik helemaal niet maar de standaard weer app haalt zn gegevens wel bij accuweather op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Bij mij heet het gewoon "Weer" en meer niet.

Accuweather app heb ik helemaal niet maar de standaard weer app haalt zn gegevens wel bij accuweather op.
Ja klopt, staat links onder in de hoek accuweather. Die draait nog bij me, maar heb er 1 verwijderd die hij gebruikt voor de live view van het lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42

m-buurman

hmmm...coffee!!

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Ja klopt, staat links onder in de hoek accuweather. Die draait nog bij me, maar heb er 1 verwijderd die hij gebruikt voor de live view van het lock screen.
Dat is Yahoo Weather, ik weet alleen niet zeker of de versie op Play overeenkomt met die standaard op de S6 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Vreemd want bij mij is dat gewoon dezelfde weer app. Ik heb geen andere weer apps op mijn telefoon.

Heb je bij "Schermvergrendeling en beveiliging" wel het weer ingesteld bij "Informatie weergeven" > "scherm vergrendelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhercules80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:01
The Realone schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:21:
[...]

[...]

Bluetooth icm de navi 900 werkt hier wel probleemloos. Nog geen wegvallende verbinding gehad.

Muziek streamen via bluetooth wordt helaas nog niet door Opel ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Me vervangende Galay S6 binnen. Ik kreeg een notificatie van een upgrade en wou deze installeren. TIjdens dit update process ging er blijkbaar iets niet goed en starte het toestel opnieuw op. Nu krijg ik constant foutmeldingen. Ik wil hierom het toestel naar originele staat terug brengen maar dit lukt niet met smart switch en krijg ik constant de melding dat de firmware downloaden niet lukt. Opnieuw proberen selecteren brengt me alleen terug naar het begin scherm. Hoe krijg ik een officiele goed werkende firmware op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:42:
Me vervangende Galay S6 binnen. Ik kreeg een notificatie van een upgrade en wou deze installeren. TIjdens dit update process ging er blijkbaar iets niet goed en starte het toestel opnieuw op. Nu krijg ik constant foutmeldingen. Ik wil hierom het toestel naar originele staat terug brengen maar dit lukt niet met smart switch en krijg ik constant de melding dat de firmware downloaden niet lukt. Opnieuw proberen selecteren brengt me alleen terug naar het begin scherm. Hoe krijg ik een officiele goed werkende firmware op dit toestel?
Kun je niet een volledige hard reset uitvoeren (Instellingen menu > beveiliging) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
dafmay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Kun je niet een volledige hard reset uitvoeren (Instellingen menu > beveiliging) ?
Heb ik gedaan. Maar dit haalt helaas niks uit. Krijg constant "context services have stopped". Smart Switch gebruiken om recovery te draaien werkt niet omdat de update niet gedownload kan worden ofzo? Of beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 19:49
Vorige week mijn S6 binnengekregen, meteen de vingerafdrukscanner ingesteld. Die heeft 3 dagen goed gewerkt... en hield er zondagochtend opeens mee op. 4 opgeslagen vingerafdrukken die alle 4 goed werkten werden opeens niet meer herkend.
Na een paar keer de vingerafdruk proberen, werd die functie geblokkeerd. Een herstart resette dat niet. En wat nog vervelender was, was dat mijn backupwachtwoord óók niet meer herkend werd (en dat typte ik toch echt correct). Ander toetsenbord, heel nauwkeurig typen, opnieuw herstarten, niks hielp.

Het schijnt een bekend probleem te zijn en softwarematig te zijn, dus terugsturen heeft geen zin (en durf ik niet goed aan, want verder lijkt het toestel vooralsnog geen problemen te hebben).

Ik was al bang dat ik een harde reset zou moeten uitvoeren, maar gelukkig kon ik na 10x het "verkeerde" wachtwoord invoeren kiezen voor inloggen met mijn Google account. Dat heb ik gedaan (als je 2fa gebruikt voor die account moet je dat via de website eerst even uitzetten) en daarna heb ik de vingerafdruklogin maar uitgezet. Onbetrouwbare functie, ik wil het risico niet opnieuw lopen.
Jammer, want het werkt goed, toen het nog werkte ;-)

Verder ben ik buitengewoon tevreden over deze telefoon. Wat een camera! Wat een snelheid!
Ik ben de telefoon wel voortdurend kwijt... Kom van de Note3 af en ben meer gewicht en volume gewend in mijn broekzak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Heb ik gedaan. Maar dit haalt helaas niks uit. Krijg constant "context services have stopped". Smart Switch gebruiken om recovery te draaien werkt niet omdat de update niet gedownload kan worden ofzo? Of beschadigd is.
Dat is dan wel vreemd lijkt mij. Een hard reset wist alles (ook op intern geheugen) en je begint dan met een geheel schone lei...

Als je dat inderdaad hebt gedaan, dan weet ik het helaas ook ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Dat is dan wel vreemd lijkt mij. Een hard reset wist alles (ook op intern geheugen) en je begint dan met een geheel schone lei...

Als je dat inderdaad hebt gedaan, dan weet ik het helaas ook ff niet meer.
Als ik zijn verhaal goed lees is een update verkeerd gegaan. Waarschijnlijk staat er dus geen 100% goede image meer op zijn toestel, dus een hard reset zal altijd die niet goede image gebruiken om weer naar terug te gaan.

Mogelijk kan het handmatig flashen van de laatste ROM (kies/odin?) oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:57:
[...]

Als ik zijn verhaal goed lees is een update verkeerd gegaan. Waarschijnlijk staat er dus geen 100% goede image meer op zijn toestel, dus een hard reset zal altijd die niet goede image gebruiken om weer naar terug te gaan.

Mogelijk kan het handmatig flashen van de laatste ROM (kies/odin?) oplossing bieden?
Ach ja natuurlijk 8)7 Excuses Rin...

Ja dan inderdaad mbv Odin een stock rom flashen zou hulp moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:26:

Ik denk dat de andere Google Now is, deze geeft af en toe meldingen over het weer. Je kan gewoon accuweather aanzetten (dan werkt je live weer van het lockscreen weer), en in Google Now kan je instellen dat je geen interesse hebt in het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
dafmay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:02:
[...]

Ach ja natuurlijk 8)7 Excuses Rin...

Ja dan inderdaad mbv Odin een stock rom flashen zou hulp moeten bieden.
Dank je, dit heeft inderdaad geholpen. Was eerst achterdochtig om eht van een third party site te halen maar me telefoon is nu in orde.

Iets anders. is het gebruikelijk dat de homeknop niet echt perfect recht zit? Naar naaleiding in het verleden met een falende homeknop op een iphone toch voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Dank je, dit heeft inderdaad geholpen. Was eerst achterdochtig om eht van een third party site te halen maar me telefoon is nu in orde.

Iets anders. is het gebruikelijk dat de homeknop niet echt perfect recht zit? Naar naaleiding in het verleden met een falende homeknop op een iphone toch voorzichtig.
Ah...goed te horen dat alles weer naar behoren werkt :)

De Home button kan op sommige telefoons bijvoorbeeld soms aan 1 kant losjes zitten, of zelfs een tikkend geluid geven als je er zachtjes op drukt/tikt (zonder helemaal in te drukken). Ik heb welgeteld 6 verschillende S6 toestellen gehad (omruil-acties ivm schermklachten) en in de helft van de gevallen was de Home button mooi strak en de andere helft zat de button losjes.

Ik weet niet of je dit met 'scheef' bedoelt overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
dafmay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Ah...goed te horen dat alles weer naar behoren werkt :)

De Home button kan op sommige telefoons bijvoorbeeld soms aan 1 kant losjes zitten, of zelfs een tikkend geluid geven als je er zachtjes op drukt/tikt (zonder helemaal in te drukken). Ik heb welgeteld 6 verschillende S6 toestellen gehad (omruil-acties ivm schermklachten) en in de helft van de gevallen was de Home button mooi strak en de andere helft zat de button losjes.

Ik weet niet of je dit met 'scheef' bedoelt overigens ;)
Dat is inderdaad precies zoals hoe jij het beschrijft. De linkerkant zit ietsjes losjes aan alleen de linker kant.

Ook een omruil vanwege scherm klachten overigens. Weet niet of het bij me vorige ook zo was. Maar het hoeft niet als defect gezien te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:56:
[...]

Dat is inderdaad precies zoals hoe jij het beschrijft. De linkerkant zit ietsjes losjes aan alleen de linker kant.

Ook een omruil vanwege scherm klachten overigens. Weet niet of het bij me vorige ook zo was. Maar het hoeft niet als defect gezien te worden?
Nee inderdaad, ik denk dat het met de Home button wel losloopt. Tenzij deze natuurlijk op jouw toestel niet perfect functioneert...dan zou ik de telefoon zeker wel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
RigolleM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Wat voor "rare kuren" krijg je dan met BT i.c.m. je LG SmartWatch?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
henklbr schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:29:
[...]

Wat voor "rare kuren" krijg je dan met BT i.c.m. je LG SmartWatch?
LG Watch R disconnecteert (2x tril) en connecteert (1x tril) enkele seconden terug en dit gebeurt regelmatig, denk zo om het kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:24
RigolleM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:27:
[...]

LG Watch R disconnecteert (2x tril) en connecteert (1x tril) enkele seconden terug en dit gebeurt regelmatig, denk zo om het kwartier.
ik heb dezelfde bluetooth problemen in de auto, BT disconnect tijdens telefoon gesprekken en muziek luisteren. heb er pas last van sinds ik geupdate heb naar software versie AOE3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
eniux schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:37:
[...]

ik heb dezelfde bluetooth problemen in de auto, BT disconnect tijdens telefoon gesprekken en muziek luisteren. heb er pas last van sinds ik geupdate heb naar software versie AOE3.
Ik had er met de vorige firmware (AOCV) ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:34
Als jullie een foto gebruiken als vergrendelscherm, is die dan ook veel donkerder dan wanneer je diezelfde foto opent in de Galerij? Als ik de foto als startscherm instel is die wel normaal. ook als ik de foto instel als start en vergrendelscherm, is de foto op het vergrendelscherm donker.

Laat maar, al gevonden. Schijnt te maken te hebben met of je wel/geen lockscreen effect (ripple bijvoorbeeld) hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door marcelmg2 op 08-06-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcelmg2 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:44:
Als jullie een foto gebruiken als vergrendelscherm, is die dan ook veel donkerder dan wanneer je diezelfde foto opent in de Galerij? Als ik de foto als startscherm instel is die wel normaal. ook als ik de foto instel als start en vergrendelscherm, is de foto op het vergrendelscherm donker.

Laat maar, al gevonden. Schijnt te maken te hebben met of je wel/geen lockscreen effect (ripple bijvoorbeeld) hebt.
Ik heb net geprobeerd met 3 verschillende foto's maar geen verschil, zijn gewoon hetzelfde al in de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
The Realone schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:21:
[...]

[...]

Nee geen melding, de interruptie is daar denk ik te kort voor. Heb het na die 2x ook niet meer ervaren en gebruik hem dagelijks dus denk dat jij toch echt een ander probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
dafmay schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:38:
[...]

Nee inderdaad, ik denk dat het met de Home button wel losloopt. Tenzij deze natuurlijk op jouw toestel niet perfect functioneert...dan zou ik de telefoon zeker wel omruilen.
Hopenlijk blijft die dan ook wel functioneren. Nu werkt die prima. Al voelt het wat goedkoop aan. Heb stiekem wat dat betreft wel de voorkeur aan alleen capacitive buttons op een toestel. Maar omruilen op die knopjes terwijl zoveel toestellen dit hebben is niet echt de oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben heb om de haverklap de melding dat mijn internet is gestopt als ik aan het browsen ben. Hebben jullie hier ook last van? Het gaat om de standaard browser. Ik draai geen custom rom.
Verder vind ik het een super fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Hopenlijk blijft die dan ook wel functioneren. Nu werkt die prima. Al voelt het wat goedkoop aan. Heb stiekem wat dat betreft wel de voorkeur aan alleen capacitive buttons op een toestel. Maar omruilen op die knopjes terwijl zoveel toestellen dit hebben is niet echt de oplossing denk ik.
Mee eens. Om een voorbeeld te geven...mijn Note 4 heeft een erg fijne soepele Home button, welke je makkelijk indrukt (en toch stevig is) zonder hoorbare of voelbare klik. Zo zou het wat mij betreft eigenlijk moeten zijn. Mijn S6 daarentegen heeft een erg stevige Homebutton, deze vergt enige 'kracht' om in te drukken en met een hoorbare klik. Dat vind ik persoonlijk minder fijn.

En inderdaad capacitive buttons heeft zeker mijn voorkeur (zoals de M7 en M8 bijvoorbeeld vond ik erg fijn).

Enfin...ik heb de absolute 100% perfecte mobiele telefoon nog niet gevonden, maar blijf zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-buurman schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Dat is Yahoo Weather, ik weet alleen niet zeker of de versie op Play overeenkomt met die standaard op de S6 staat.
Het is idd van yahoo, maar het is idd niet degene die in de play store staat.

Ik heb een reset gedaan en nu werkt het weer.

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Vreemd want bij mij is dat gewoon dezelfde weer app. Ik heb geen andere weer apps op mijn telefoon.

Heb je bij "Schermvergrendeling en beveiliging" wel het weer ingesteld bij "Informatie weergeven" > "scherm vergrendelen"
Het probleem is dus dat ik dat niet in kan stellen, hij geeft dan aan app niet geinstaleerd. (dat is dus die app die ik verwijderdt had)

Heb inmiddels een reset gedaan en het werkt weer. De app is powerd by jahoo, maar is niet de app die in play store staat om het makkelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Sn0wblind schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb eens in verschillende winkels gevoeld aan de knopjes en ze zitten eigenlijk allemaal los, geen één die zo hard vast zit als bij de S5 mini die ik hier ook liggen heb. En met los bedoel ik dat er lichtjes speling zit op de home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:45:
Ik ben heb om de haverklap de melding dat mijn internet is gestopt als ik aan het browsen ben. Hebben jullie hier ook last van? Het gaat om de standaard browser. Ik draai geen custom rom.
Verder vind ik het een super fijne telefoon.
In Instellingen de standaard-browser wissen en kiezen voor de Chrome-browser..

Als je dan nog bij de Instellingen van Chrome data-besparing aanzet, zal er weinig kunnen crashen..

Kan het zijn dat GPS uit staat anders? Dit kan nog wel eens tot crashes leiden als eerder is toegestaan om de locatie te gebruiken voor bepaalde websites..

Lukt dan nog niets, zou ik een andere browser installeren uit de Play Store.. bijv. Dolphin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:
[...]
Ik heb eens in verschillende winkels gevoeld aan de knopjes en ze zitten eigenlijk allemaal los, geen één die zo hard vast zit als bij de S5 mini die ik hier ook liggen heb. En met los bedoel ik dat er lichtjes speling zit op de home button.
Nope...lees mijn eerdere reacties en je zult zien dat er wel degelijk S6 toestellen zijn met een strakke Home button. In mijn persoonlijke ervaring was het precies half-om-half...ik heb totaal 6 verschillende S6 toestellen in bezit gehad waarvan de helft met een strakke button en de andere helft losjes aan de linkerkant.

Ps mijn laatste en huidige S6 heeft een strakke Home button...geen enkele speling. Prima en fijn, al vind ik de button persoonlijk weer té strak en hard...veel te weinig soepeltjes (zoals op m'n Note 4).

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 09-06-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
RigolleM schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:39:
[...]
dafmay schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:13:
[...]

Mee eens. Om een voorbeeld te geven...mijn Note 4 heeft een erg fijne soepele Home button, welke je makkelijk indrukt (en toch stevig is) zonder hoorbare of voelbare klik. Zo zou het wat mij betreft eigenlijk moeten zijn. Mijn S6 daarentegen heeft een erg stevige Homebutton, deze vergt enige 'kracht' om in te drukken en met een hoorbare klik. Dat vind ik persoonlijk minder fijn.

En inderdaad capacitive buttons heeft zeker mijn voorkeur (zoals de M7 en M8 bijvoorbeeld vond ik erg fijn).

Enfin...ik heb de absolute 100% perfecte mobiele telefoon nog niet gevonden, maar blijf zoeken ;)
Ik ben aardig picky qua producten kopen. Mede door slechte ervaringen in het verleden. Dus ik let nu op alles.

Wat ik vooral apart vind is dat het maar 1 kant is die enigzins wat speling heeft.

Voorbeeldje van een ander die het ook heeft

YouTube: Samsung Galaxy S6 loose / wiggly home button

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:58:
Ik ben aardig picky qua producten kopen. Mede door slechte ervaringen in het verleden. Dus ik let nu op alles.

Wat ik vooral apart vind is dat het maar 1 kant is die enigzins wat speling heeft.

Voorbeeldje van een ander die het ook heeft

YouTube: Samsung Galaxy S6 loose / wiggly home button
Yep vond ik dus ook apart...altijd aan de linkerkant op mijn verschillende S6 toestellen. Maar gezien de vele scherm problemen en andere issues zoals ruimte tussen scherm en zijkant telefoon, plotselinge barsten in het scherm, enz, heeft Samsung de productie en zeker de kwaliteits controle niet op orde voor de S6.

Geldt natuurlijk niet slechts en alleen voor dit toestel en/of Samsung. Maar goed...we zitten nu eenmaal in het S6 draadje... :)

Oh en voor alle duidelijkheid...ik ben ook heel erg tevreden/blij met mijn S6 (ondanks de kleine minpuntjes) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 09-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vind de batterij niet heel erg super. Vond die van de HTC one m8 beter. Zit na 14 uur al op 43%

Hopelijk wordt het beter na de nieuwe updaten.

Buiten dat echt een geweldige telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:21:
[...]

Ga naar telefoon<>logbestand<>klik/tik op het nummer wat je gebeld heeft<>er opend een nieuw scherm waar onder het tel nummer {contact toevoegen} staat
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verbaast me dat er zoveel mensen zijn die het hier over de losse homeknop hebben. Wat is los? Er moet nu eenmaal speling zijn anders gaat ie haperen. Elke knop die je indrukt moet speling hebben. Maar goed misschien zijn er wel uitzonderingen. Op het filmpje hier zie ik geen afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Boneka schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:20:
Verbaast me dat er zoveel mensen zijn die het hier over de losse homeknop hebben. Wat is los? Er moet nu eenmaal speling zijn anders gaat ie haperen. Elke knop die je indrukt moet speling hebben. Maar goed misschien zijn er wel uitzonderingen. Op het filmpje hier zie ik geen afwijkingen.
Ik ga binnenkort een S6 halen en had hier veel gelezen over die knop. Nu zag ik net die video en dacht, is dat nou de klacht? In mijn beleving is dit gewoon normaal inderdaad.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Nou het voelt dus aan alsof het knopje zelf aan 1 kant los zit van het mechanisme. Wat mij zorgen doet maken is dat ik bang ben dat deze volledig los gaat zitten en dus niet meer correct gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 11:02
Verbaast me dat er zoveel mensen zijn die het hier over de losse homeknop hebben. Wat is los? Er moet nu eenmaal speling zijn anders gaat ie haperen. Elke knop die je indrukt moet speling hebben.
Bij mij toch echt geen enkele speling te bekennen. Wel het eerder geschetste probleem dat de knop zo strak zit dat ie een harde klik maakt bij indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 17:54
De opvallendste dingen die ik heb ervaren met de S6 in ruim een maand zijn:

Pluspunten:
+ Razendsnelle camera ;)
+ Touchwiz is enorm verbeterd t.o.v. ze voorganger
+ Prachtig beeldscherm
+ Accuduur valt me zeker niet tegen! Bravo!

Minpunten:
- Ondanks de reden, vind ik het zonde dat de butten zo losjes zit! (maar liever ietsje los, dan strak en hij na een tijdje vast komt te zitten).
- Geheugen raakt enorm snel vol, mede door Android 5.0, wat multitasken af en toe lastig maakt.
- Ik ervaar enigszins lag, mede door dat het geheugen bij mij zo snel vol zit, helaas.
- Oordopjes die meegeleverd zijn, zijn gewoon waardeloos, ze vallen continue uit me oren.

De irritatiepunten zitten hem enkel in de detail, en hoop ik door de Android 5.1. update opgelost zien. Camera is absoluut top, en het beeldscherm is ongekend scherp en helder. Zou ik deze telefoon aanraden als je op zoek bent naar een nieuwe high-end? Absoluut!!

PS: Zeker in verband met het geheugenprobleem, start ik mijn telefoon minstens 1x in de week opnieuw op, ik merk daar zeker wel de voordelen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Pasteis schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:17:

- Oordopjes die meegeleverd zijn, zijn gewoon waardeloos, ze vallen continue uit me oren.
Ik weet niet precies wat voor een doppen erbij zitten, maar als je een andere maat kussentjes omheen schuift zouden ze wellicht beter blijven zitten.
De geluidskwaliteit van de dopjes die bij de Note 2 zitten vind ik iig super!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:24
S6 of iPhone 6, mijn huidige S4 heeft vanavond de geest gegeven (zojuist akkoord gekregen dat ik een nieuw toestel mag bestellen).

Ik heb uren zitten lezen, en neig vanwege iOS en het gebruiksgemak nog steeds naar de iPhone.
Echter qua specs en evt. de aanschaf van een smartwatch, neig ik dan weer naar de Samsung.

Ik weet het niet meer... Wie o wie kan mij helpen in mijn keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 17:54
Ursamajor schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:29:
[...]
Ik weet niet precies wat voor een doppen erbij zitten, maar als je een andere maat kussentjes omheen schuift zouden ze wellicht beter blijven zitten.
De geluidskwaliteit van de dopjes die bij de Note 2 zitten vind ik iig super!
Ja die zijn ook perfect inderdaad, er zitten nu apple look-a-like oordoppen bij, maar beide kussentjes passen niet goed bij mij! In plaats van drie setjes, hebben ze er nu twee. Opzich jammer want de oordopjes die er normaal bij zaten waren echt perfect, en daar had ik dus stiekem ook op gehoopt.

@Protax wil je meer waar voor je geld? Dan is in mijn ogen Android geschikter! iOS werkt mooi en fijn, maar je mist de vrijheid van Android, in mijn ogen althans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=44388931,noline]Ik weet het niet meer... Wie o wie kan mij helpen in mijn keuze? :)
Deze groep een beetje volgend lees ik dat er vanalles mankeert aan het toestel dus gewoon voor die iPhone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Protax schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:20:
S6 of iPhone 6, mijn huidige S4 heeft vanavond de geest gegeven (zojuist akkoord gekregen dat ik een nieuw toestel mag bestellen).

Ik heb uren zitten lezen, en neig vanwege iOS en het gebruiksgemak nog steeds naar de iPhone.
Echter qua specs en evt. de aanschaf van een smartwatch, neig ik dan weer naar de Samsung.

Na 4 jaar android kan ik niet met IOS omgaan (iphone v mn moeder)
Moet echt lang zoeken naar bepaalde functies...
Maar denk dat het wennen is, want anders om zou vast ook zo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:57:
[...]

Deze groep een beetje volgend lees ik dat er vanalles mankeert aan het toestel dus gewoon voor die iPhone gaan.
Houd er wel rekening mee dat iemand die een probleem heeft het hier veel eerder post dan iemand die geen problemen heeft.

IPhone of Galaxy is een persoonlijke keuze. Beide zijn goede toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat dit een heel persoonlijke keuze is die je zelf moet maken. Ik heb persoonlijk niets met Apple, maar dit ter zijde. Deze 2 aparaten zijn beide uit het topsegment. Wat ik zo snel naar voren kan halen is natuurlijk het scherm, dit is gewoon top van Samsung evenals de camera. En dan het belangrijkste voor mij is Tweaking. Met android is vrijwel alles mogelijk custom roms noem maar op. Bij Apple is niets voor niets, het is een mooi apparaat maar niet als je van customizen houdt. Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik ben ook voor de iPhone 6 gegaan. Wel weer even wennen, maar ben aangenaam verrast door de mogelijkheden die ios nu biedt. Soms wat omslachtiger maar dat zijn dan weer geen alledaagse dingen.
Scherm vind ik mooier dan de Note 2, ook op lage helderheid. Camera vind ik super en de beeldstabilisatie bij filmen als je loopt... Lijkt wel alsof je met een steadycam loopt zo goed!
Ik ben voor Apple gegaan omdat Samsung met Android me tegen begon te staan qua stabiliteit en accuduur + ik was de wifi problemen van de note helemaal zat en het feit dat voor die lijn toestellen dus brakke hardware is gebruikt, ondanks 2 pogingen om te repareren.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*)

Ik sta voor hetzelfde probleem, wilde eigenlijk wachten op de 6s.
Als de iPhone 6 de betere camera had en 32gb instap dan was ik direct voor Apple gegaan, maar nu twijfel ik nog.
Mede doordat er over 3 maand een nieuwe iPhone komt voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 14:16

Tammesp

Next is now

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:27:
[...]
Ik ben ook voor de iPhone 6 gegaan. Wel weer even wennen, maar ben aangenaam verrast door de mogelijkheden die ios nu biedt. Soms wat omslachtiger maar dat zijn dan weer geen alledaagse dingen.
Scherm vind ik mooier dan de Note 2, ook op lage helderheid. Camera vind ik super en de beeldstabilisatie bij filmen als je loopt... Lijkt wel alsof je met een steadycam loopt zo goed!
Ik ben voor Apple gegaan omdat Samsung met Android me tegen begon te staan qua stabiliteit en accuduur + ik was de wifi problemen van de note helemaal zat en het feit dat voor die lijn toestellen dus brakke hardware is gebruikt, ondanks 2 pogingen om te repareren.
Dit is wel een een valse vergelijking voor in dit forum. Tuurlijk is de Iphone 6 beter dan de Note2. Maar als je de vergelijking pakt met de S6 is de Iphone met die punten die jij benoemt niet beter. Maar goed zo kan ik wel doorgaan. Mijn keuze zou de S6 natuurlijk zijn, in bijna alle opzichten ietjes beter, alleen kwa soepelheid van de OS spant het erom.

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 10-06-2015 09:34 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:31:
[...]

Dit is wel een een valse vergelijking voor in dit forum. Tuurlijk is de Iphone 6 beter dan de Note2. Maar als je de vergelijking pakt met de S6 is de Iphone met die punten die jij benoemt niet beter. Maar goed zo kan ik wel doorgaan. Mijn keuze zou de S6 natuurlijk zijn, in bijna alle opzichten ietjes beter, alleen kwa soepelheid van de OS spant het erom.
+ ik kan me ook geen homescreen zonder 5 daagse weerwidget voorstellen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online

Ga voor de iPhone 6.

Bij samsung is de s6 kopen als een winnende lot. Ze hebben teveel problemen en de s6 kopen was/is voor mij nogsteeds geen leuke ervaring geweest. (Ik moest hem 4 keer inruilen)

Het ruilen alleen is ook geen pretje omdat ze mijn probleem, wit was op sommige punten groenwit en rozewit, zogenaamd niet zien.

Niet alleen is de kwaliteit tussen verschillende s6en enorm. Ook kunnen ze de s6 niet makkelijk repareren. Daarom moest ik hem opnieuw terugsturen en zit ik zowat 1 maand zonder mobiel.

Op XDA staat een post wat er allemaal niet fout is aan de s6. Dat was/is een hele waslijst.

Ik zoek het wel op en dan post ik het hier.

[ Voor 14% gewijzigd door DeeSung op 10-06-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad zoals anderen ook al aan hebben gegeven blijft het een beetje appels met peren vergelijken. Android en iOs zijn gewoonweg totaal verschillend, en het is de vraag wat jij wilt / nodig hebt.

Verder is mijn persoonlijke ervaring met de S6 een 'mixed-bag'. Geweldig fijn en razendsnel toestel met een super camera, maar er zijn genoeg problemen bekend met het scherm en overige zaken (zie een eerdere post van mij). Ik heb mijn toestel welgeteld 5x omgeruild vanwege roze gloed over het scherm, waarbij 2x een probleem met ruimte/gleuf tussen scherm en zijkant.

Wat betreft de roze gloed over het scherm...dat blijft zeer persoonlijk. De een zal het minder (of niet) opvallen of storen, en de ander (zoals ik) is er behoorlijk gevoelig voor. Maar als ik de vergelijking maak tussen mijn huidige S6 en mijn Note 4...dan is het scherm van mijn Note4 super-egaal qua kleur,en wit zonder roze of groene gloed.

Het blijft dus, zeker wat de 1e lichting S6 betreft, een beetje een (russisch? ;) ) roulette.

Maar...neemt niet weg dat het een puik toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Vanwege hetgeen hier is gepost schrok ik ook wel van de kwaliteit van de S6. Gezien mijn ervaringen met Samsung en Android qua onderdelen, accuduur en updatebeleid scoorde dit geen punten.
Het is leuk om een toestel te kunnen tweaken maar als je zoals ik op een gegeven moment alleen maar bezig bent om een normale vlotte gebruikservaring te creëren, is het een brug te ver.

Het weer kun je tegenwoordig ook op je lockscreen zien bij ios. Ze zijn erg dicht naar Android toe gekropen in de afgelopen jaren. Android is gewoon op sommige punten wat handiger, maar ik ben verrast door Apple en wat de iPhone 6 nu kan. Ik had graag bij Samsung gebleven, omdat ik een enorme antipathie had tegen Apple, maar ze hebben het toch weer goedgemaakt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

dafmay schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:52:
waarbij 2x een probleem met ruimte/gleuf tussen scherm en zijkant.
Staat in de handleiding dat dit een normaal verschijnsel is :+

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Staat in de handleiding dat dit een normaal verschijnsel is :+
Huh? En nee...dit is zeker niet normaal 8)7 Het scherm zit namelijk scheef tov de omlijsting waardoor aan 2 kanten (bijv linksboven en rechtsonder) er een gleuf ontstaat. Dit is duidelijk een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:57:
Vanwege hetgeen hier is gepost schrok ik ook wel van de kwaliteit van de S6. Gezien mijn ervaringen met Samsung en Android qua onderdelen, accuduur en updatebeleid scoorde dit geen punten.
Het is leuk om een toestel te kunnen tweaken maar als je zoals ik op een gegeven moment alleen maar bezig bent om een normale vlotte gebruikservaring te creëren, is het een brug te ver.

Het weer kun je tegenwoordig ook op je lockscreen zien bij ios. Ze zijn erg dicht naar Android toe gekropen in de afgelopen jaren. Android is gewoon op sommige punten wat handiger, maar ik ben verrast door Apple en wat de iPhone 6 nu kan. Ik had graag bij Samsung gebleven, omdat ik een enorme antipathie had tegen Apple, maar ze hebben het toch weer goedgemaakt.
De posters hier posten natuurlijk ook de problemen wat ze met de S6 hebben, al eens in de Iphone 6 topic rond gekeken? Ikzelf vind dat Samsung met de S6 echt top onderdelen en materialen gebruikt tegen over de vorige modellen. Accugebruik is 2 dagen met de S6 wat gewoon normaal is, Iphone 6 gaat niet veel langer mee...

Gister nog een vergelijking gedaan met een Iphone 6 en mijn S6 Edge kwa snelheden: vingerafdrukscanner op mijn s6 edge reageert vlugger. camera start sneller op (naar mijn mening ook mooiere foto's) mooiere scherm vooral kwa kleuren wat echt opvalt. Dit zijn toch echt plus punten voor mij persoonlijk voor de S6 Edge.

Voor de rest is het echt persoonlijk welke mobiel voor jou het beste is. De vraag die je stelt zal je hier ook niet beantwoord krijgen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mijn mening betreft de S6 is dat het design geweldig is, het toestel werkt goed, de camera is goed etc. Gewoon een top android toestel. Dit terwijl ik echt normaal een negatieve bijsmaak bij het merk Samsung heb. Dit mede omdat ik slechte ervaringen heb betreft hun laptops in het verleden.

De S6 is gewoon erg goed gedaan. Maar nu komt het negatieve. De eerste die ik ontving had een achterkant die er schuin op geplakt zat en dus aan 1 kant fors uitstak en een oneven gekleurd scherm waardoor de onderkant echt rood was en de bovenkant echt gelig. Deze kon ik direct omruilen bij Coolblue, hulde daarvoor! Maar de vervanger die ze daar hadden had hetzelfde probleem.

Toen een andere kleur gekozen en deze leek in eerste instantie goed te zijn. De kleuren zijn goed egaal, geen gaps tussen het scherm en frame, achterkant azit er goed op etc. Maar het knopje zit aan 1 kant soort van los en aan de andere kant heft deze geen speling. Geen idee of dit nou echt hoort omdat andere weer wel gewoon een volledig solide aanvoelende knop hebben. Donderdag dus weer naar Coolblue en hopenlijk de vervanger die klaar ligt is gewoon 100% top. Maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

De home button van de S6 heeft sowieso een beetje speling zodat je voldoende feedback krijgt. En het is ook maar net wat jij los vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:27:
Mijn mening betreft de S6 is dat het design geweldig is, het toestel werkt goed, de camera is goed etc. Gewoon een top android toestel. Dit terwijl ik echt normaal een negatieve bijsmaak bij het merk Samsung heb. Dit mede omdat ik slechte ervaringen heb betreft hun laptops in het verleden.

De S6 is gewoon erg goed gedaan. Maar nu komt het negatieve. De eerste die ik ontving had een achterkant die er schuin op geplakt zat en dus aan 1 kant fors uitstak en een oneven gekleurd scherm waardoor de onderkant echt rood was en de bovenkant echt gelig. Deze kon ik direct omruilen bij Coolblue, hulde daarvoor! Maar de vervanger die ze daar hadden had hetzelfde probleem.

Toen een andere kleur gekozen en deze leek in eerste instantie goed te zijn. De kleuren zijn goed egaal, geen gaps tussen het scherm en frame, achterkant azit er goed op etc. Maar het knopje zit aan 1 kant soort van los en aan de andere kant heft deze geen speling. Geen idee of dit nou echt hoort omdat andere weer wel gewoon een volledig solide aanvoelende knop hebben. Donderdag dus weer naar Coolblue en hopenlijk de vervanger die klaar ligt is gewoon 100% top. Maar heb er een hard hoofd in.
Houd goede moed! Ik heb mijn S6 5x omgeruild bij Coolblue (en jazeker...hulde voor de uitstekende klantvriendelijkheid en service!!!). Inmiddels een toestel met goed scherm (nog altijd enigzins rozige gloed, maar egaal en ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor, plus ik vermoed dat het bij het scherm van de S6 'hoort').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:57:

Verrast ?
Tja..

Zolang dropbox niet mijn upload van een grote bestand kan afmaken omdat deze door het OS in de hold wordt gezet heb ik niets met IOS.

-----
You may have noticed that with long videos or big batches of photos, the Dropbox app stops uploading shortly after you close it and resumes uploading only when you open it again. This is due to a time limit iOS puts on apps running in the background. A GPS change will make the app resume again for some time
-----

En zolang er geen normaal bestands beheer is blijf ik ook bij Android.
En zolang ik iconen niet kan plaatsen waar ik wil op het scherm
En zolang ik web whatsapp ....
En zolang...
En kan eigenlijk nog wel even doorgaan met de lijst.... ;)

Dus nee ik was niet verrast dat de Iphone zoveel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Tammesp schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:07:
De posters hier posten natuurlijk ook de problemen wat ze met de S6 hebben, al eens in de Iphone 6 topic rond gekeken?
Ja, maar niet vanaf het begin gevolgd. Dit topic iig wel.
Gister nog een vergelijking gedaan...
Had ik ook met een Iphone 6 en een windows phone toestel uit 2012 en een S2 gedaan. Daar was de snelheid qua starten van apps wisselend tussen de toestellen. Dus die vond ik niet zo boeiend.

De S6 zal een prachtig toestel zijn, maar toch... Dat je een octa core nodig hebt om een leuke performance te hebben t.o.v. een dualcore van de windows- en iphone....

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.