PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
en jij denkt dat je met een ander toestel dit wel gaat merken???Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:38:
[...]
Ik heb twee dagen geleden een nieuw abonnement afgesloten icm met een S6 Gold. Kom ook af van de M7 en moet zeggen dat de S6 toch een teleurstelling is. Het toestel is niet significant sneller dan een twee jaar oude M7. Volgens de benchmarks zou de S6 zelfs drie keer zo sneller moeten zijn dan de M7. Zo zie je maar weer dat het dagelijks gebruik van een telefoon de doorslaggevende factor is.
Maar voor mij is het geen significante stap vooruit in ieder geval. Vandaar dat ik mijn 2 dagen oude S6 ook in de verkoop doe. Voor mensen die interesse hebben pm me.
van een iphone 5s naar een iphone 6 merk je ook niks van.. het ziet er allemaal hetzelfde uit en het werkt ook allemaal hetzelfde.
ga nu eerst maar eens de camera vergelijken, praten we dan weer.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Verwijderd
Bij een andere telefoon verwacht ik het op dit moment ook nietfurian88 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:40:
[...]
en jij denkt dat je met een ander toestel dit wel gaat merken???
van een iphone 5s naar een iphone 6 merk je ook niks van.. het ziet er allemaal hetzelfde uit en het werkt ook allemaal hetzelfde.
ga nu eerst maar eens de camera vergelijken, praten we dan weer.
En over de camera van de S6 heb je helemaal gelijk in, veel beter dan de M7, maar laat de camera nu net het minst belangrijke voor mij zijn in een telefoon
Wat had je wel verwacht dan bij de overgang?Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:47:
[...]
Bij een andere telefoon verwacht ik het op dit moment ook nietDaarom dat ik de conclusie heb getrokken voor mezelf dat ik op dit moment bij mijn M7 blijf. Het is gewoon een feit dat we op dit moment in een fase zitten dat de vooruitgang in smartphones heel beperkt is. Toen ik jaren geleden van mijn HTC Desire overstapte naar de Galaxy S2 was die grote vooruitgang er wel.Ook van de S2 naar de M7 was een grote stap vooruit.
En over de camera van de S6 heb je helemaal gelijk in, veel beter dan de M7, maar laat de camera nu net het minst belangrijke voor mij zijn in een telefoon
En welke apps heb je getest om tot dit besluit te komen?Bij een andere telefoon verwacht ik het op dit moment ook nietDaarom dat ik de conclusie heb getrokken voor mezelf dat ik op dit moment bij mijn M7 blijf. Het is gewoon een feit dat we op dit moment in een fase zitten dat de vooruitgang in smartphones heel beperkt is. Toen ik jaren geleden van mijn HTC Desire overstapte naar de Galaxy S2 was die grote vooruitgang er wel.Ook van de S2 naar de M7 was een grote stap vooruit.
Gewoon browsen in de menu's, surfen, facebooken, ... ga je weinig of niks merken van performantieverschil.
Bij surfen is niet de telefoon de bottleneck maar uw 3G/4G of Wi-Fi verbinding, facebooken en alle andere internet troep idem dito.
Je moet eens een foto of video bewerking doen op de S6 en daarna op uw M7, ga je wel onmiddellijk het verschil merken.
Nog een voorbeeld, installeer eens een goede game (ben er zelf niet zo in thuis) en ga je ook onmiddellijk het verschil merken.
Naast de perfomantie zijn er onder de motorkap veel zaken gewijzigd zoals camera (maar voor u onbelangrijk, tja..) 4Mp vs 16Mp, scherm Amoled QHD versus LCD HD, 5,1" vs 4,7", fast charging, QI charging, allerlei sensor ondersteuningen,... kan nog ff doorgaan, maar het belangrijkste is toch al vermeld.
Als S6 je niet overtuigd dan gaat geen enkel toestel u kunnen overtuigen, want momenteel is er geen enkele die deze zal/kan overklassen. De kans dat er in de nabije toekomst er één zal komen, zal eerder klein zijn imho.
Verwijderd
Vooral een telefoon die een stuk sneller is in het dagelijks gebruik dan mijn M7, eigenlijk dezelfde reden waarom mensen een nieuwe pc kopen:) Maar in het dagelijks gebruik vond ik de winst van de S6 tov de M7 marginaal. Overall is de S6 absoluut een betere telefoon, maar niet voor een prijs van E700furian88 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Wat had je wel verwacht dan bij de overgang?
Feit blijft dat de M7 en M8 beiden geweldig goede toestellen waren (muv de camera!
Maar goed...mijn tweaker/gadget hart zorgt zo nu en dan voor vreemde dingen/acties...
- Scherm is echt veel mooier
- De camera

- Snelladen! ('s ochtends een uurtje aan de lader en ik kan de rest van de dag er mee door!)
- Ik merk toch wel snelheidsverschil. De rek is er natuurlijk al wel een beetje uit, en de sprongen zijn zeker niet zo groot meer.
Goed, mijn M7 was ook wel beetje aan het eind van zijn levensduur (batterij ging niet meer zo lekker, camera kon niet meer scherpstellen, USB plug was versleten (kabel bleef niet zitten)). Dus ik ben misschien iets blijer dan de gemiddelde overstapper
Inderdaad. Ik heb weloverwogen de S6 gekocht (kom van een S4 mini af en had daarvoor de Note 3, dus wel wat extremen). Ik heb hem niet voor de snelheid gekocht maar puur voor de camera en het heldere scherm. Ik wil:binja schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:35:
Ben van de S4 naar de S6 gegaan. Moet zeggen dat de batterij duur ten opzichte van de S4(afgelopen half jaar in bezit gehad) veel beter is. Camera is veel beter en werkt veel sneller. En natuurlijk het prachtige scherm. Bij de standaard apps merk ik eigenlijk geen enkel verschil in snelheid maar dan wel weer als je er meerdere opent tegelijk. Het grote verschil zit hem denk ik in de features(scherm en mooi afgewerkt toestel etc) tegenwoordig en niet meer in de snellere processors.
- mooie (alles is relatief, niet vergeleken met een DSLR) foto's maken
- goed zicht als ik buiten m'n telefoon gebruik
En tja, dat het ietsje sneller is dan de vorige: prima...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nu krijg ik weer soms te horen dat ik moeilijk te verstaan ben, maar de noise-cancellation optie kan ik niet vinden. Is die er bij de s6?
Mee eens...de S6 wint zeker op een boel punten. Maar wanneer we echt kritisch kijken naar de werkelijke verschillen in gebruiksgemak/ervaring dan is mijn persoonlijke ervaring dat, net zoals pradadevil dit aangeeft, geen giga-sprongen zijn gemaakt sinds de M7. Maar goed...dat neemt niet weg dat ik zelf ook wel degelijk de S6 meer toestel vindt dan de M7, en zeker niet zo snel terug zou gaan. Is misschien meer een gevoel dat je hebt denkend aan goede oude en vervlogen tijden (een eerste vriendin comes to mind
[/quote
Even off topic zie net dat de Note5 waarschijnlijk al in juli het levenslicht zal gaan zien. Op Sammobile dit ivm met Apple nieuwe toestel ole ole
Dat had ik ook gelezen maar ik twijfel of dit wel klopt...vanochtend was er nog het nieuws dat ie pas in sept/okt uitkomt...maar dat maakt mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet minderpappaleone schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:13:
[quote]dafmay schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:31:
Mee eens...de S6 wint zeker op een boel punten. Maar wanneer we echt kritisch kijken naar de werkelijke verschillen in gebruiksgemak/ervaring dan is mijn persoonlijke ervaring dat, net zoals pradadevil dit aangeeft, geen giga-sprongen zijn gemaakt sinds de M7. Maar goed...dat neemt niet weg dat ik zelf ook wel degelijk de S6 meer toestel vindt dan de M7, en zeker niet zo snel terug zou gaan. Is misschien meer een gevoel dat je hebt denkend aan goede oude en vervlogen tijden (een eerste vriendin comes to mind)...
Even off topic zie net dat de Note5 waarschijnlijk al in juli het levenslicht zal gaan zien. Op Sammobile dit ivm met Apple nieuwe toestel ole ole
http://www.sammobile.com/...wer-iso-values-in-camera/
Krijgen we dan nog mooiere foto's met deze geweldige camera?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
+1dafmay schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:41:
[...]
Dat had ik ook gelezen maar ik twijfel of dit wel klopt...vanochtend was er nog het nieuws dat ie pas in sept/okt uitkomt...maar dat maakt mijn nieuwsgierigheid natuurlijk niet minderAls het inderdaad zoals verwacht een 5.4 of 5.5 (2K/4K) scherm wordt dan ga ik linea-recta over...
Die geruchten gingen al eerder maar een CEO van Samsung heeft dat de dag erna meteen ontkend.[...]
De Note 5 wordt niet eerder uitgebracht en zal volgens de normale cyclus worden geïntroduceerd.
bron
Op je M7????Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:36:
Even een vraagje, is het mogelijk auto sync per app in te stellen?
Voor 1 vastloper zou ik me geen zorgen maken, dat kan alle telefoons / PC's overkomen. Ik zou 1x per 3 maanden wel vaak noemen trouwens.BinaryRun schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:41:
Heb mijn S6 sinds donderdag. Zojuist voor het eerst vastgelopen met een automatische restart. Moet ik mij zorgen maken of is dit 'gewoon' iets dat kan gebeuren?
Misschien is ie te warm geworden omdat je 'm nu zwaar belast in het begin?
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Ja inderdaad, maar bij Samsung sta ik nergens meer van te kijken. Samsung is ongeveer gelijk aan een losse flodder. Schitterend materiaal zowel tv als mobiel maar service en beloftes zijn......catt4u schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:29:
[...]
Die geruchten gingen al eerder maar een CEO van Samsung heeft dat de dag erna meteen ontkend.
De Note 5 wordt niet eerder uitgebracht en zal volgens de normale cyclus worden geïntroduceerd.
bron
Nu zit mijn homebutton weer los (voelt goedkoop). Ik kan de knop ook niet indrukken als ik op de linker kant van de knop druk.
Ook heb ik nu op de achterkant links onder een bubbel waar dus geen lijm zit.
Hebben jullie ook dat je achtergrond zo snel beweegt? Ik zal zo ff een hard reset uitvoeren mss dat dat helpt.
[ Voor 14% gewijzigd door DeeSung op 03-06-2015 13:50 ]
Bij de reparatie service van Samsung hebben ze het druk. Maat van mij moest scherm vervangen van zijn S6 edge en dat duurde ook zo'n 3 week. Hij is er achter aan gegaan en als reden gaven ze hem dat er heel veel S6 liggen voor reparaties...DeeSung schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:07:
Nou mattie had mijn telefoon kapot gemaakt. Heb m net opgehaald van reparatie (3 weken weg geweest bij officiele samsung reperateur).
Nu zit mijn homebutton weer los (voelt goedkoop). Ik kan de knop ook niet indrukken als ik op de linker kant van de knop druk.
Ook heb ik nu op de achterkant links onder een bubbel waar dus geen lijm zit.
Hebben jullie ook dat je achtergrond zo snel beweegt? Ik zal zo ff een hard reset uitvoeren mss dat dat helpt.
De achtergrond beweegt een beetje mee, dat hoort volgens mij zo.
Wordt gratis verzonden en je hebt hem binnen een paar dagen
't Is op zich een goede lader, alleen de klauwen vind ik wat lang (de rand van de Edge is erg smal.
Hij laadt goed. Wel merkte ik dat als je in de auto navigatie via google maps hebt aanstaan, dat het stroomverbruik ongeveer gelijk is aan de laadstroom.
binja schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:38:
Iemand ervaring met de autoladers en dan liefst draadloos. Ben opzoek naar 1 die wel werkt. Had nog een Nokia CR-201 maar die doet niet veel met de S6. Samsung hierover gesproken en die vertelde mij dat die idd incompatible is. Samsung kon me alleen niet vertellen welke wel goed is..... ze hebben ook geen eigen merk helaas.
Ben wel zeer tevreden over de telefoon. Vind de homeknop wel wat goedkoop aanvoelen.
Samsung S23 Ultra
Heb je voor mij de link naa rhet product met gratis verzending?Titanium schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:53:
Ik heb via amazon.de een Samsung EP-HN910IBEGWW gekocht voor iets minder dan 57 Euro
Wordt gratis verzonden en je hebt hem binnen een paar dagen![]()
't Is op zich een goede lader, alleen de klauwen vind ik wat lang (de rand van de Edge is erg smal.
Hij laadt goed. Wel merkte ik dat als je in de auto navigatie via google maps hebt aanstaan, dat het stroomverbruik ongeveer gelijk is aan de laadstroom.![]()
[...]
Ik heb hard reset gedaan nu beweegt hij normaal. Ik kantelde toenet maar een beetje en ik zag mijn achtergrond 2 cm opschuiven.Tammesp schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:47:
[...]
Bij de reparatie service van Samsung hebben ze het druk. Maat van mij moest scherm vervangen van zijn S6 edge en dat duurde ook zo'n 3 week. Hij is er achter aan gegaan en als reden gaven ze hem dat er heel veel S6 liggen voor reparaties...
De achtergrond beweegt een beetje mee, dat hoort volgens mij zo.
Ik geloof dat er heel veel reparaties zijn voor de s6 (ik heb alleen maar problemen ondervonden). Neemt niet weg dat mijn opgestuurde telefoon een perfecte homebutton had en ik nu met een telefoon zit waarbij je alleen de rechterkant van de homebutton kan indrukken. Ik weet zeker dat ik hem weer een paar weken kwijt ben.
Dit is echt super frustrerend voor mij. Totaal geen leuke ervaring om een nieuwe telefoon te kopen (wat het voor mij normaalgesproken wel is).
Ontwerp dan een telefoon die je normaal kan repareren. Heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen gehad. Had nooit problemen met de S1 tm S5.
Mooi dat de hard reset geholpen heeft.DeeSung schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Ik heb hard reset gedaan nu beweegt hij normaal. Ik kantelde toenet maar een beetje en ik zag mijn achtergrond 2 cm opschuiven.
Ik geloof dat er heel veel reparaties zijn voor de s6 (ik heb alleen maar problemen ondervonden). Neemt niet weg dat mijn opgestuurde telefoon een perfecte homebutton had en ik nu met een telefoon zit waarbij je alleen de rechterkant van de homebutton kan indrukken. Ik weet zeker dat ik hem weer een paar weken kwijt ben.
Dit is echt super frustrerend voor mij. Totaal geen leuke ervaring om een nieuwe telefoon te kopen (wat het voor mij normaalgesproken wel is).
Ontwerp dan een telefoon die je normaal kan repareren. Heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen gehad. Had nooit problemen met de S1 tm S5.
Het is ook bekend dat er veel productie fouten zijn met de S6 en vooral de S6 Edge versie. Maar dat het ook nog eens bij een reparatie bedrijf gebeurt is wel heel triest moet ik zeggen. Duidelijk heeft Samsung het onderschat om zo'n ander (materialen gebruik) mobiel te produceren, hopelijk gaat het bij de S7 allemaal wat vloeiender. Ikzelf heb de S6 Edge maar alles is perfect, behalve dat de camera sensor wat naar rechtsonder is gezakt. Als ik jou was zal ik eens een hartig woordje met Samsung spreken...(communicatie met Samsung is ook niet altijd even denderend
De accu is mijn inziens ongeveer vergelijkbaar. Lastig om te vergelijken. Overigens merk ik dat de frontspeakers veel toegevoegde waarde hadden. De speaker van de S6 gaat harder waardoor het niet zo heel erg is maar ik betrap mezelf er weer op dat ik met mijn hand een kommetje maak om het geluid naar mezelf te richten.RommelD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:57:
[...]
Nova Launcher is dan een goed idee ja. Maar je vindt de accu niet zo goed? Hij is toch wel een stuk beter dan de M7 toch? En hoe bevallen bij jou de speakers?
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Verwijderd
Ik heb hier ook de PHN draaien van onze noorderburen, maar heb nog een ander toestel, ook met de PRO versie en wil daar een andere rom op maar als ik die flash via Odin krijg ik steeds een FAIL! hij gaat onderuit op de Hidden map, heb jij dit probleem ook gehad, veronderstel dat je een toestel van Proximus hebt met de PRO rom! Zelfs mijn S6 edge met de LUX rom kreeg een FAIL! als ik die wou flashen naar PHN, is hiervoor zelfs teug bij coolblue geweest en die hebben er de PHN rom netjes op gezet.RigolleM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:26:
Ik draai nu een weekje G920FXXU1AOE3, wel niet de officiële Belgische firmware maar deze van onze noorderburen, want PRO (Proximus) en LUX zijn nog steeds niet beschikbaar via OTA of Kies.
Soit, het geheugenprobleem is nog steeds aanwezig, maar daar was ik van op de hoogte dat dit pas in 5.1.1 zal opgelost zijn, ergens in juli (hoop ik).
Het bluetooth probleem is ook nog niet opgelost, om de haverklap verlies ik mijn connectie met de autoradio of smartwatch. Als ik de S6 herstart dan is het probleem eventjes verdwenen, maar na enkele tijd is het er terug.
Voor de rest loopt alles smooth, maar ik heb niet de indruk dat de vingerscanner er op vooruit is gegaan, terwijl dit wel geoptimaliseerd is in de nieuwe firmware.
Het is echt een hele mooie telefoon. Oogt erg luxe, ligt fijn in je handen, werkt snel.
Vond altijd de camera's niet boeiend in een telefoon maar nu ik zie hoe goed en scherp deze camera is vind ik dat toch wel erg leuk
Komend van een HTC One M8.
Hoor het graag of ik de enige ben.
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
Haha dat laatste hoort niet hoor. Is vast een instelling onder 'toegankelijkheid' of iets dergelijks die aanstaat.RommelD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:54:
Ik heb net mijn Samsung S6 binnen, echter hebben jullie ook het probleem dat het toetsenbord het amper doet tijdens in invoeren van de gegevens bij de eerste keer opstarten? Tevens moet ik telkens dubbel klikken op de knoppen om naar het volgende menu te gaan. Als laatste verteld de telefoon elke actie die ik doe via de luidspreker...extreem irritant.
Hoor het graag of ik de enige ben.
Geen root op mijn device wegens MDM redenen... sorry kan je dus niet helpen.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:59:
[...]Ik heb hier ook de PHN draaien van onze noorderburen, maar heb nog een ander toestel, ook met de PRO versie en wil daar een andere rom op maar als ik die flash via Odin krijg ik steeds een FAIL! hij gaat onderuit op de Hidden map, heb jij dit probleem ook gehad, veronderstel dat je een toestel van Proximus hebt met de PRO rom! Zelfs mijn S6 edge met de LUX rom kreeg een FAIL! als ik die wou flashen naar PHN, is hiervoor zelfs teug bij coolblue geweest en die hebben er de PHN rom netjes op gezet.
Volgens een draadje op XDA is er probleem met sommige roms. De LUX heeft er in ieder geval last van en ik ga ervan uit de PRO ook.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:59:
[...]
Ik heb hier ook de PHN draaien van onze noorderburen, maar heb nog een ander toestel, ook met de PRO versie en wil daar een andere rom op maar als ik die flash via Odin krijg ik steeds een FAIL! hij gaat onderuit op de Hidden map, heb jij dit probleem ook gehad, veronderstel dat je een toestel van Proximus hebt met de PRO rom! Zelfs mijn S6 edge met de LUX rom kreeg een FAIL! als ik die wou flashen naar PHN, is hiervoor zelfs teug bij coolblue geweest en die hebben er de PHN rom netjes op gezet.
De oplossing zou zijn:
Factory reset. Als hij op het scherm staat waar je gaat beginnen met het toestel gaat instellen smart switch gebruiken om een restore Factory uit te voeren. Daarna zou het mogelijk zijn om er bvb een PHN op te zetten.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Zal iets voor het weekend zijn.
Ok, het lijkt nu langzaam op iets te lijken.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:05:
[...]
Haha dat laatste hoort niet hoor. Is vast een instelling onder 'toegankelijkheid' of iets dergelijks die aanstaat.
Alleen het grootste probleem is nog als ik iets wil invullen in een veld, dan gaat het online keyboard open. Maar de lag is extreem groot voordat een letter in het veld komt. Ook sommige keren komt een letter zelfs niet door... het is daarom extreem moeilijk (tot nu toe onmogelijk) om b.v. mijn WIFI code in te vullen of mijn google account etc..
Weet iemand hoe ik dit normaal kan krijgen?
En wie heeft bedacht dat het handig is dat je elke keer als je wat wilt aantikken:
1. Klik het icoontje aan 1 keer.
2. Dubbel klik om het icoontje te activeren....
Waarom kan je niet 1 keer klikken zodat iets opent? Deze interface is toch wel anders dan ik met mijn M7 gewend ben...
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Gadgets FTW!
Ander vraagje hoe vinden jullie het geluid van de speaker bij telefoongesprekken. Vind het an sich wel helder maar ook wat schel. Is daar nog wat aan te doen?
Verwijderd
Dit is niet het standaard gedrag van de S6. Het lijkt alsof er nog steeds instelling niet goed staan.RommelD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Ok, het lijkt nu langzaam op iets te lijken.
Alleen het grootste probleem is nog als ik iets wil invullen in een veld, dan gaat het online keyboard open. Maar de lag is extreem groot voordat een letter in het veld komt. Ook sommige keren komt een letter zelfs niet door... het is daarom extreem moeilijk (tot nu toe onmogelijk) om b.v. mijn WIFI code in te vullen of mijn google account etc..
En wie heeft bedacht dat het handig is dat je elke keer als je wat wilt aantikken:
Waarom kan je niet 1 keer klikken zodat iets opent? Deze interface is toch wel anders dan ik met mijn M7 gewend ben...
Naar aanleiding van je vorige bericht heb ik de instellingen onder Toegankelijkheid eens uitgeprobeerd, en de functie Galaxy Talkback geactiveerd. On-ge-loof-lijk irritante (!) feature, die nog maar met moiete uitgezet kon worden doordat alles wat je aanraakt dubbelgeklikt moet worden en vervolgens wordt voorgelezen.
Het gedrag wat je beschrijft lijkt hier erg op, toch nog eens naar deze instellingen kijken en zorgen dat alles uit staat?
Als het niet helpt zou ik een factory reset doen, dan zouden deze instellingen naar de standaard waarden gereset moeten worden.
Hoi even een factory reset doen, dan moet het opgelost zijn. Heb je dan nog problemen dan zou ik even contact opnemen met Samsung.RommelD schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Ok, het lijkt nu langzaam op iets te lijken.
Lees je geen voorgaande berichten voordat je iets post? 10 berichten terug was dit namelijk ook al gepost!Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 05:11:
Korte preview over lollipop 5.1.1.
Filmpje
YouTube: Exclusive preview Android 5.1.1 Galaxy S6 / S6 Edge
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Er zijn ergere dingen hoor. Ps ik heb filmpje niet gezien wel de text gelezen, maar daar vindt ik niets terug van het geheugen lek?henklbr schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 06:24:
[...]
Lees je geen voorgaande berichten voordat je iets post? 10 berichten terug was dit namelijk ook al gepost!
Nu begint het ergens op te lijken. De keyboard begon al langzaam een beetje te werken (leek een beetje of hij eerst wat dingen moest leren van mijn gedrag voordat hij ok werkte). Daarnaast heb ik nu eindelijk Galaxy Talkback uit weten te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:43:
[...]
Dit is niet het standaard gedrag van de S6. Het lijkt alsof er nog steeds instelling niet goed staan.
Naar aanleiding van je vorige bericht heb ik de instellingen onder Toegankelijkheid eens uitgeprobeerd, en de functie Galaxy Talkback geactiveerd. On-ge-loof-lijk irritante (!) feature, die nog maar met moiete uitgezet kon worden doordat alles wat je aanraakt dubbelgeklikt moet worden en vervolgens wordt voorgelezen.
Het gedrag wat je beschrijft lijkt hier erg op, toch nog eens naar deze instellingen kijken en zorgen dat alles uit staat?
Als het niet helpt zou ik een factory reset doen, dan zouden deze instellingen naar de standaard waarden gereset moeten worden.
Nadat deze uit is lijkt het ook een stuk soepeler te lopen (ik denk dat de Talkback toch voor veel lag zorgt).
En als laatste heb ik nu kunnen instellen dat alles met 1 vingen kan (swipen en programmas/icoontjes openen), dus nu lijkt hij een beetje te werken als een normale telefoon
Bedankt voor de feedback in iedergeval m.b.t. de Talkback, deze was dus standaard aan toen ik de telefoon als eerste keer opstarte
Volgens mij gaat bij iedereen met de Google Search-balk op het start-scherm het accu-gebruik van Google Services flink omhoog, omdat het toestel steeds zal luisteren naar spraakaansturing nu "OK Google" ook in het Nederlands (beperkt) te gebruiken is..Zingo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:11:
Om een of andere reden gaat mijn accu erg kort mee, dit is mijn batterij grafiek met 8 minuten screentime! Wat doe ik fout? Ik gebruik wel een smartwatch, maar dat mag niet zoveel uitmaken.
[afbeelding]
Ik draai Nova Launcher, dus heb die balk niet eens._Nick__ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:40:
[...]
Volgens mij gaat bij iedereen met de Google Search-balk op het start-scherm het accu-gebruik van Google Services flink omhoog, omdat het toestel steeds zal luisteren naar spraakaansturing nu "OK Google" ook in het Nederlands (beperkt) te gebruiken is..
Die google play services slurpen gewoon veel accu, dat is een bekend "probleem".Zingo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:44:
[...]
Ik draai Nova Launcher, dus heb die balk niet eens.
Hoe lang heb je je S6? Want mijne deed het in het begin ook ontzettend slecht, maar nu haal ik er makkelijk anderhalve dag mee.
Heb je dit al geprobeerd:Zingo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:11:
Om een of andere reden gaat mijn accu erg kort mee, dit is mijn batterij grafiek met 8 minuten screentime! Wat doe ik fout? Ik gebruik wel een smartwatch, maar dat mag niet zoveel uitmaken.
[afbeelding]
Fly-guy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:58:
[...]
Niet iedereen ziet het nut van uit- en aanzetten, dus het kon geen kwaad om dat even te checken. heb je misschien de laatste tijd een nieuwe app geïnstalleerd die mogelijk i.c.m. de play services problemen veroorzaakt?
Naast dat vind je hier en daar wat "oplossingen" (al kun je dingen uitzetten geen echte oplossing noemen), maar misschien helpt het jou:
http://forum.xda-develope...ng-battery-t3026138/page7
(gaat over de moto g, maar veel van de oplossingen/bugs zijn generiek voor elk toestel.)
-Edwin- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:41:
[...]
Hier staat misschien nog wat wat je kan helpen:
http://forums.androidcent...rvices-battery-drain.html
Ikzelf heb Google Now en locatiehistorie nog gewoon aanstaan, vind het toch wel "leuk" om een wat interactieve toestel te hebben. Bij mij staat Google Services nu tweede met 7% en het scherm bovenaan met 8%. Heb nog 49% batterij over met 17,5 uur sinds opladen en net geen 2 uur scherm aan tijd. Is dit een beetje redelijk voor een S6 naar jullie mening?
Het is een leuk krijgertje. Niet meer niet minder. En hij werkt
Verwijderd
Volgens mij kan dat ook met de home-knop, bij mijn S2 en S3 ging dat tenminste wel.Boneka schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:39:
Over kwaliteit gesproken. Mijn collega had een gloednieuwe dure Iphone. Na een paar maanden kapotte powerknop. Dus ja het kan overal gebeuren. Vind het trouwens wel jammer dat we onze powerknop steeds moeten gebruiken om hem te activeren
Verwijderd
Homeknop werkt ook, pak je gelijk de vingerafdruk ontgrendeling meeBoneka schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:39:
Over kwaliteit gesproken. Mijn collega had een gloednieuwe dure Iphone. Na een paar maanden kapotte powerknop. Dus ja het kan overal gebeuren. Vind het trouwens wel jammer dat we onze powerknop steeds moeten gebruiken om hem te activeren
Oops nou dan zal ik snel even kijken.Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:55:
[...]
Homeknop werkt ook, pak je gelijk de vingerafdruk ontgrendeling mee

Bedankt zover als er iemand een heeft.
Maar hoe doe je dit dan precies? Ik gebruik zelf ook de homeknop om t scherm aan te zetten icm de vingerafdrukscanner, maar moet dan altijd 2x drukken/aanraken. Dus 1x drukke en scherm gaat aan, dan nog 1x om te ontgrendelen...Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:55:
[...]
Homeknop werkt ook, pak je gelijk de vingerafdruk ontgrendeling mee
PSN: Mondaatje
Ik hoef bij m'n edge alleen m'n duim (in mijn geval) er op te houden en dan wordt ie wakker en is ie meteen ontgrendeldMonda schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:41:
[...]
Maar hoe doe je dit dan precies? Ik gebruik zelf ook de homeknop om t scherm aan te zetten icm de vingerafdrukscanner, maar moet dan altijd 2x drukken/aanraken. Dus 1x drukke en scherm gaat aan, dan nog 1x om te ontgrendelen...
Meen je dat nou?! Is mn knop dan misschien kapot of is dit een instelling? Ik moet m echt indrukken om t scherm wakker te maken...catt4u schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:59:
[...]
Ik hoef bij m'n edge alleen m'n duim (in mijn geval) er op te houden en dan wordt ie wakker en is ie meteen ontgrendeld
[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 04-06-2015 20:03 ]
Was erg aan het twijfelen of ik een S6 zou nemen of iets anders zoals Windows Phone of zelfs weer terug naar de iphone. Had ooit een 3GS met jailbreak, omdat je er anders helemaal niets mee kon.
Na met een Windows telefoon en een iphone 6 en m'n oude galaxy s2 tegelijk rondgelopen te hebben, merkte ik dat Windows te druk was met al die tegels met of zonder live info en de S2 liep zo hard leeg tijdens het nietsdoen en als je er iets mee deed... Haper schok schok. Oke da's een oude telefoon maar de Note 2 met z'n brakke wifi had ook genoeg ergernissen.
Nu een week met een iphone 6 met ios 8.3 en moet zeggen dat ios Android aardig aan het benaderen isnqua functionaliteit. Alleen een eigen ringtone instellen is omslachtig en heb ik nog geen vervanging voor wifi analyzer en syncme gevonden. Naja.
Daar tegenover heb ik nu nog 84% accu over vanaf 6.45 en ben ik verrast door de camera.
Hij doet vloeiend wat hij moet doen en ben blij dat ik minder tijd (geen eigenlijk) om dingen uit te zoeken als ze niet werken.
Just my 2cents van een android fanboy die terug naar apple is. Misschien is Samsung gewoon eigenlijk geen goed telefoon merk 😄
Gadgets FTW!
Ik ook indrukken en vinger er ophouden, als ik de home knop niet indruk blijft het zwart.Monda schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:02:
[...]
Meen je dat nou?! Is mn knop dan misschien kapot of is dit een instelling? Ik moet m echt indrukken om t scherm wakker te maken...
Verwijderd
Gewoon de eerste keer dat je de knop indrukt al je duim/vinger in de positie hebben dat die gescand kan worden, en dan na het indrukken je vinger/duim er op laten liggen, zodat deze gescant wordt en unlocked.Monda schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:41:
[...]
Maar hoe doe je dit dan precies? Ik gebruik zelf ook de homeknop om t scherm aan te zetten icm de vingerafdrukscanner, maar moet dan altijd 2x drukken/aanraken. Dus 1x drukke en scherm gaat aan, dan nog 1x om te ontgrendelen...
De home knop moet inderdaad wel 1x ingedrukt worden, alleen er op leggen werkt niet.
Ik heb het niet helemaal goed beschreven, my badMonda schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:02:
[...]
Meen je dat nou?! Is mn knop dan misschien kapot of is dit een instelling? Ik moet m echt indrukken om t scherm wakker te maken...

Het is eigenlijk automatisme: duim erop en meteen drukken dan is ie ontgrendeld.
Haha oké! Ik raakte al bijna in paniek. 😉catt4u schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:58:
[...]
Ik heb het niet helemaal goed beschreven, my bad![]()
Het is eigenlijk automatisme: duim erop en meteen drukken dan is ie ontgrendeld.
Niet nodig!
Ik neem aan dat het bij jou nu ook gewoon werkt?
Yes! Thnx voor de tip, werkt net wat sneller.catt4u schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:31:
[...]
Niet nodig!
Ik neem aan dat het bij jou nu ook gewoon werkt?
Ik moet zeggen dat ik ook huiverig aan het worden ben voor deze S6 edge. Heb m nu een week of 3. Na eerst 2 weken zeer vloeiend gebruik met een perfecte batterijduur merk ik dat die nu toch wat meer loopt te laggen, ook de batterijduur lijkt langzaam een beetje in te leveren.Ursamajor schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:15:
Zal wel kapot zijn dan...
Was erg aan het twijfelen of ik een S6 zou nemen of iets anders zoals Windows Phone of zelfs weer terug naar de iphone. Had ooit een 3GS met jailbreak, omdat je er anders helemaal niets mee kon.
Na met een Windows telefoon en een iphone 6 en m'n oude galaxy s2 tegelijk rondgelopen te hebben, merkte ik dat Windows te druk was met al die tegels met of zonder live info en de S2 liep zo hard leeg tijdens het nietsdoen en als je er iets mee deed... Haper schok schok. Oke da's een oude telefoon maar de Note 2 met z'n brakke wifi had ook genoeg ergernissen.
Nu een week met een iphone 6 met ios 8.3 en moet zeggen dat ios Android aardig aan het benaderen isnqua functionaliteit. Alleen een eigen ringtone instellen is omslachtig en heb ik nog geen vervanging voor wifi analyzer en syncme gevonden. Naja.
Daar tegenover heb ik nu nog 84% accu over vanaf 6.45 en ben ik verrast door de camera.
Hij doet vloeiend wat hij moet doen en ben blij dat ik minder tijd (geen eigenlijk) om dingen uit te zoeken als ze niet werken.
Just my 2cents van een android fanboy die terug naar apple is. Misschien is Samsung gewoon eigenlijk geen goed telefoon merk 😄
Dit is nu mijn 4de Samsung met Android (na de S2, S3 en S4). Deze werden allemaal op den duur "vervelend" in het gebruik, doordat ze traag werden en de batterijduur achteruit ging. Ik was er nu heilig van overtuigd om een iphone 6 te nemen, maar toen kwam de S6
Ik zal absoluut niet zeggen dat ik niet tevreden ben met mijn S6 edge, nog steeds de beste keuze die ik kon maken. Maar als zelfs deze stripped TouchWizz versie, in een perfect afgewerkte telefoon, mij op den duur gaat irriteren, moet ik toch overwegen of een volgende keer een ander merk niet iets beters voor mij is
Ik heb hetzelfde probleem de eerste 2 weken was ik zeer positief over de accu, maar nu wordt het er niet beter op. Ik hem hem gisteren avond 23:00van de lader gehaald toen ik vanmorgen om 9:00 de telefoon zag stond hij op 71% 10 uur 30% is niet normaal. Ik draai custom rom. Als ik terug kom in Nederland zal ik eerst de laatste Nederlandse versie downloaden. Misschien dat ik dan wat verder kom.-Edwin- schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:04:
[...]
Ik moet zeggen dat ik ook huiverig aan het worden ben voor deze S6 edge. Heb m nu een week of 3. Na eerst 2 weken zeer vloeiend gebruik met een perfecte batterijduur merk ik dat die nu toch wat meer loopt te laggen, ook de batterijduur lijkt langzaam een beetje in te leveren.
Dit is nu mijn 4de Samsung met Android (na de S2, S3 en S4). Deze werden allemaal op den duur "vervelend" in het gebruik, doordat ze traag werden en de batterijduur achteruit ging. Ik was er nu heilig van overtuigd om een iphone 6 te nemen, maar toen kwam de S6![]()
Ik zal absoluut niet zeggen dat ik niet tevreden ben met mijn S6 edge, nog steeds de beste keuze die ik kon maken. Maar als zelfs deze stripped TouchWizz versie, in een perfect afgewerkte telefoon, mij op den duur gaat irriteren, moet ik toch overwegen of een volgende keer een ander merk niet iets beters voor mij is
Ja hoor we zitte in 2015 hoor.MLPN schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:41:
Normaal gebruik ik voor dit soort dingen skype, maar kan je ook video bellen met de S6 edge?. Ik heb hier echt geen verstand van, ik heb al gegoogle, maar kon het niet vinden. Bij de bel opties staat het niet. Is het mogelijk met behulp van een app o.i.d.?
Als je contacten aanklikt en je gaat naar een naam, dan staat er achter de naam een camera teken. Alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of je dit ook ziet als je contacten op de simkaart staan.
Wat ik weet is dat de clear view voor nog al wat problemen zorgt, Samsung zegt hiermee bezig te zijn. Maar of dat in jou geval hulp biedt? Dat denk ik niet. Wat je zou kunnen doen, is de shop waar je hem hebt gekocht bellen en zeggen dat je na inspectie van jou toestel een beschadiging hebt geconstateerd (niet helemaal netjes) Verder denk ik niet dat je een kans maakt succes.Phntm schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:14:
Hallo allemaal. Ik heb sinds gisteren ook een s6 Black sapphire 32gb en ik vind hem te gek. Kom zelf af van de OPO en ik kan er maar niet vanaf blijven. Echter wil ik vragen of anderen hier ook te maken hebben gehad met een te strakke clear cover (niet view) die moeilijk er vanaf te halen was. Bij mij was het resultaat een krasje op mijn aluminium rand. Hoe denken jullie dat samsung hier tegenover zal kijken? Ben zelf van plan maandag langs te gaan maat dat dacht dat men hier misschien al wat ideeën konden hebben.
Edit: gevonden... Heet gewoon 'Weer'. Zou toch zweren dat ik hem net niet zag. Had wel een paar Samsung apps ingeschakeld die uitgeschakeld waren; denk dat dat het was.
[ Voor 24% gewijzigd door Kappade op 05-06-2015 09:05 ]
Ik heb hetzelfde probleem na meer dan een maand gebruik. Alu onder de clear cover (hoekjes) is compleet beschadigd/gekrast hoewel ik die er direct op heb gedaan en daarna niet meer vanaf heb gehaald.Phntm schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:14:
Hallo allemaal. Ik heb sinds gisteren ook een s6 Black sapphire 32gb en ik vind hem te gek. Kom zelf af van de OPO en ik kan er maar niet vanaf blijven. Echter wil ik vragen of anderen hier ook te maken hebben gehad met een te strakke clear cover (niet view) die moeilijk er vanaf te halen was. Bij mij was het resultaat een krasje op mijn aluminium rand. Hoe denken jullie dat samsung hier tegenover zal kijken? Ben zelf van plan maandag langs te gaan maat dat dacht dat men hier misschien al wat ideeën konden hebben.
Ach ik wacht eerst m'n volledige klachten procedure af bij Samsung voordat dit ding terug gaat.
- Camera wil niet focussen de eerste keer (duurt 10 tot 40 sec)
- Allemaal minuscule krasjes op het scherm (lijken wel Swirls in autolak)
- Home knop is los aan de linker kant en daardoor verzakt
- Power button zit op vrijwel gelijke hoogte met de behuizing
- Beschadiging door de Samsung eigen Clear cover
Ik ga maandag zelf langs bij de repair center in Amsterdam. Ik zal sowieso laten weten wat ik allemaal te horen krijg. Heb het toestel namelijk overgenomen en was nog helemaal verpakt en onbeschadigd. Schade is bij mij ook inderdaad bij de hoek.theHoff schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:35:
[...]
En dan nu dus
Zie: http://i.imgur.com/mVYervih.jpg
Foto is vrij dus ik heb maar een direct URL gelinkt. Maar de kleine kras is te zien. Je kan zien waar het vast is blijven haken en dus een kras is gaan veroorzaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Phntm op 05-06-2015 10:02 . Reden: Rare zin in tekst verwerkt ]
Voor zover ik het een beetje doorgrond zit Google gewoon van alles en nog wat te synchronizeren de hele tijd. In de vliegtuigstand raak je 1 a 2 % kwijt in die 10 uur niet gebruiken.pappaleone schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 06:50:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem de eerste 2 weken was ik zeer positief over de accu, maar nu wordt het er niet beter op. Ik hem hem gisteren avond 23:00van de lader gehaald toen ik vanmorgen om 9:00 de telefoon zag stond hij op 71% 10 uur 30% is niet normaal. Ik draai custom rom. Als ik terug kom in Nederland zal ik eerst de laatste Nederlandse versie downloaden. Misschien dat ik dan wat verder kom.
Van mij hoeft ie ook helemaal niets te doen s'nachts, ik hoor de berichtjes wel binnenkomen als ik wakker ben
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Verwijderd
Blijkbaar kan je de S6 niet zelf op de hoogste brightness zetten, maar gebeurt dat alleen wanneer de telefoon dat zelf nodig vindt?
Ik heb geprobeerd de balk zo ver mogelijk naar rechts te schuiven, met en zonder "auto" aangevinkt. Hierbij lukte het niet de meest felle verlichting te krijgen. Pas als ik vervolgens de telefoon richting de zon hield, werd het beeldscherm weer veel feller. Alleen werd dit na een paar minuten weer automatisch minder, en moest ik de telefoon weer richting de zon houden om de maximale helderheid te activeren.
Is er een mogelijkheid dit ergens zelf in te stellen? Of is dit een 'fout' van Android?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 15:34 ]
Verwijderd
Hmm, oke.. Dat is jammer.WoutF schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:35:
Dat is een feature. Ik gok dat je accu redelijk snel leeg is - en je amoledscherm redelijk snel doorgefikt - als je het scherm voor lange tijd zo helder hebt staan.
Het scherm was namelijk lastig te zien in de felle zon. Ik zou het wel handig vinden als je het zelf zo fel kon zetten, maar als dat zoals je zegt schade op kan leveren aan het scherm (batterij maakt me niet uit, die is zo weer opgeladen thuis) dan is het waarschijnlijk beter zo.
Vergelijking tussen de verschillende display modi
Ik heb zelf de Gecko en daar heb ik dat probleem helemaal niet. Die gaat er ook wat lastig uit, maar levert geen krassen op.theHoff schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:35:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem na meer dan een maand gebruik. Alu onder de clear cover (hoekjes) is compleet beschadigd/gekrast hoewel ik die er direct op heb gedaan en daarna niet meer vanaf heb gehaald.
Ach ik wacht eerst m'n volledige klachten procedure af bij Samsung voordat dit ding terug gaat.En dan nu dus
- Camera wil niet focussen de eerste keer (duurt 10 tot 40 sec)
- Allemaal minuscule krasjes op het scherm (lijken wel Swirls in autolak)
- Home knop is los aan de linker kant en daardoor verzakt
- Power button zit op vrijwel gelijke hoogte met de behuizing
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind het lastig af te lezen in de zon. Ik kom van een sony Xperia P en die had een extra pixel zodat je ook buiten uitstekend kon lezen. Dat heb ik bij de Samsung nog niet gezien helaas. Buiten in de zon nog niet het gewenste resultaat gehad.-Edwin- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:15:
Ik vind dat wel logisch op zich. Dit scherm gaat echt bizar ver qua helderheid (op de automatische stand dus). Ik denk dat het voor gebruikers én Samsung maar goed ook is dat men dit niet zelf zo hoog kan zetten. Zelfs in de volle zon kan ik het scherm namelijk nog prima lezen, dit was met mijn S4 wel anders
Mis ik ook sinds mijn HTC M7. Ik denk een HTC specifiek ietsGrudgie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:43:
Hebben jullie ook, dat als je Google Play Music gebruikt de hele artwork niet op lockscreen wordt weergegeven? Op mijn HTC One M8 (GPE) had ik dat wel.
Ik zag in twee verschillende filmpjes dat er wel een vergrootglasje stond en bij de andere search.
Zelf heb ik niets staan en vindt het ook irritant om te moeten zoeken tussen de apps.
bvd
Schimi
Release kan dus niet lang meer op zich laten wachten
Bron: https://twitter.com/DDDorresteijn/status/607105606172999680 (Founder of SamMobiles)
Verwijderd
Als ze op alfabetische volgorde staan is het zo gevonden toch?Schimanski schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:32:
Even een vraag over de zoekfunctie bij de verzamelplaats van de apps. Is dat er nu wel of niet?
Ik zag in twee verschillende filmpjes dat er wel een vergrootglasje stond en bij de andere search.
Zelf heb ik niets staan en vindt het ook irritant om te moeten zoeken tussen de apps.
bvd
Schimi
Anders kan je altijd gewoon zoeken in de google bar (home button inhouden) fie zoekt ook dorect in de apps.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 17:14 ]
Daarnaast ook de op XDA veel besproken roze tint onderin het scherm. Vraag me nou toch wel af of ik 'm niet om zou ruilen.
Ik zal mezelf maar quotenOvergeef Dave schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:04:
[...]
Volgens een draadje op XDA is er probleem met sommige roms. De LUX heeft er in ieder geval last van en ik ga ervan uit de PRO ook.
De oplossing zou zijn:
Factory reset. Als hij op het scherm staat waar je gaat beginnen met het toestel gaat instellen smart switch gebruiken om een restore Factory uit te voeren. Daarna zou het mogelijk zijn om er bvb een PHN op te zetten.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Zal iets voor het weekend zijn.
Dat is dus een no go, of ik doe iets verkeerd.
Zal maar op de LUX blijven en hopen dat 5.1.1 geen maanden na de PHN komt.
Vergelijk het eens met andere toestellen.Boneka schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:42:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind het lastig af te lezen in de zon. Ik kom van een sony Xperia P en die had een extra pixel zodat je ook buiten uitstekend kon lezen. Dat heb ik bij de Samsung nog niet gezien helaas. Buiten in de zon nog niet het gewenste resultaat gehad.
Op dit moment vind ik alleen de iPhone 6 beter in zonlicht af te lezen dan de S6. Alle andere toestellen die ik tot nog toe gezien heb doen het een stuk minder.
Uitzonderingen daargelaten zoals de Xperia P
Vermoedelijk. Was foto's aan het maken in het British Museum. Verder geen probleken meer gehad. Ga me er dus verder idd niet druk om maken. Thx voor je info. 😊Katala schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:14:
[...]
Voor 1 vastloper zou ik me geen zorgen maken, dat kan alle telefoons / PC's overkomen. Ik zou 1x per 3 maanden wel vaak noemen trouwens.
Misschien is ie te warm geworden omdat je 'm nu zwaar belast in het begin?
Misschien komt het omdat ik ervaring heb met alleen maar andere AMOLED schermen en geen LCD. Maar zelfs in de felle zon zie ik alles prima. Hij gaat zelfs zo helder dat het lijkt alsof alle kleuren een soort heel andere contrast oid krijgen. Ik merk echt dat die in de volle zon die mode "activeert".Boneka schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:42:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind het lastig af te lezen in de zon. Ik kom van een sony Xperia P en die had een extra pixel zodat je ook buiten uitstekend kon lezen. Dat heb ik bij de Samsung nog niet gezien helaas. Buiten in de zon nog niet het gewenste resultaat gehad.
Dit topic is gesloten.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.