Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinoburg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 14:16
Ik heb sinds vandaag de Edge 6 in gebruik genomen.

Maar waarom blijft hij vragen als ik de homeknop indruk of ik de Touchwiz start wil of de eenvoudige? als ik ''altijd'' selecteer, vraagt ie het de keer erop doodleuk weer. erg irritant

Verder toptoestel, draadloos laden gaat nog verbazingwekkend snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Boneka schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:23:
Snap persoonlijk niet dat mensen alleen een backcover gebruiken, met een beschermlaagje aan de voorkant. Krijg je op termijn gewoon echt krassen van. Ik gebruik nu een mooi hoesje van Gecko. Zit er lekker stevig in en na een maand nog geen krasje te zien.
Geen krasje te zien, maar je telefoon zie je ook nooit. Tenzij je het eens per week uit het hoesje haalt. Nee, ik koop een toestel ook om het design. Die wil ik dan ook graag zelf zien en voelen. Dat er na verloop van tijd wat krasjes op kunnen, so be it. Mijn S4 had na 2 jaar 1 miniscuul krasje op het scherm, welke je alleen in vol zonlicht zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
-Edwin- schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Geen krasje te zien, maar je telefoon zie je ook nooit. Tenzij je het eens per week uit het hoesje haalt. Nee, ik koop een toestel ook om het design. Die wil ik dan ook graag zelf zien en voelen. Dat er na verloop van tijd wat krasjes op kunnen, so be it. Mijn S4 had na 2 jaar 1 miniscuul krasje op het scherm, welke je alleen in vol zonlicht zag.
Tis ook hoe je met je telefoon omgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Ik merk dat mn vingerafdrukscanner soms enorm veel last heeft van lagg. Dit leek voor de update eigenlijk juist beter. Het lijkt er ook op dat t steeds erger wordt. Soms leg ik mn vinger er op en 3 seconden later unlockt ie pas. Andere keren gaat t soms ook weer redelijk snel. Na de grotere update in juni maar een harde reset...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Monda schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:48:
Ik merk dat mn vingerafdrukscanner soms enorm veel last heeft van lagg. Dit leek voor de update eigenlijk juist beter. Het lijkt er ook op dat t steeds erger wordt. Soms leg ik mn vinger er op en 3 seconden later unlockt ie pas. Andere keren gaat t soms ook weer redelijk snel. Na de grotere update in juni maar een harde reset...
Probeer anders even via de appmanager de fingerprint app/driver op te zoeken en een clear cache te doen.

Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:26:
[...]

Ben ik helemaal met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 19:06

wvl

EzMe schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:07:
[...]
Heel gemakkelijk uit te schakelen met de app SilentCam Switch.

Te downloaden in Play store, geen root nodig.

---------------------
Awsomeee.. Thanks! :)
Super!

[ Voor 31% gewijzigd door wvl op 29-05-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net de telefoon aan het opladen, nu had ik hem even nodig, maar hij is echt gloeiend heet. De eerste keer dat ik dat heb. Iemand met hetzelfde (probleem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Vooral rechtsboven, aan de achterkant? Naast de camera? Is me ook al opgevallen ja. Maar heb mijn vingers er nog niet aan gebrand, dus vind het prima zo.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martino-s schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:23:
Vooral rechtsboven, aan de achterkant? Naast de camera? Is me ook al opgevallen ja. Maar heb mijn vingers er nog niet aan gebrand, dus vind het prima zo.
Ik denk dat ik de oorzaak al heb gevonden, terwijl hij aan het laden was, heeft het toestel ook 12 updates gedaan van apps. Dat zal het wel zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
crobo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:59:
[...]

Wat valt er niet te snappen?

Ik koop een telefoon grotendeels om het design, en dan wil ok daar geen cover of hoesje voor. Hooguit een screenprotector voor de voor en achterkant.

Ieder heeft zo zijn/haar eigen reden.
Okay maar dan moet je ook niet zeuren om krasjes of ander leed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
pappaleone schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:22:
Ik ben net de telefoon aan het opladen, nu had ik hem even nodig, maar hij is echt gloeiend heet. De eerste keer dat ik dat heb. Iemand met hetzelfde (probleem)?
Nee zelfs na een nacht slapen geen problemen. Telefoon had ik per ongeluk ook nog aan gelaten, maar geen hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil een S6 gaan kopen en vraag me af of de gold uitvoering ervan net zo uitgesproken goud is als de S5.
Er word gesproken van Gold/titanium en volgens foto' s die ik op internet heb gezien lijkt hij meer champagne kleurig te zijn en als dat zo is ga ik daarvoor,het goud van de S5 is erover vind ik.

Alvast bedankt en als ik mijn S6 heb kom ik hier uiteraard terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:07
Boneka schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Nee zelfs na een nacht slapen geen problemen. Telefoon had ik per ongeluk ook nog aan gelaten, maar geen hitte.
je moet eens halfuurtje opladen en dan tegelijk met opladen 5minuten video nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:46
Nog meer mensen die contact hebben/ hebben gehad met samsung of ervaringen met betrekking tot het bekrassen van het scherm door de clearview covers?

http://forum.xda-develope...scratched-screen-t3107467

http://www.galaxyclub.nl/...laxy-s6-edge-veroorzaken/

en wat de oplossing is waar samsung mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:56:
Hallo, ik wil een S6 gaan kopen en vraag me af of de gold uitvoering ervan net zo uitgesproken goud is als de S5.
Er word gesproken van Gold/titanium en volgens foto' s die ik op internet heb gezien lijkt hij meer champagne kleurig te zijn en als dat zo is ga ik daarvoor,het goud van de S5 is erover vind ik.

Hoi ik heb de champagne/goud kleur. Ik heb kort de s5 goudkleurige gehad, maar die is niet te vergelijken. Persoonlijk vond ik de s5 goud kitch,terwijl deze s6 gewoon stijlvol is. (lichter van kleur) op internet zijn de foto's niet altijd even goed. Let op toestel heeft een minpunt in goud kleur, je poetst je eigen wezenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Boneka schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:46:
[...]

Okay maar dan moet je ook niet zeuren om krasjes of ander leed.
Doe ik ook niet. Misschien dat je iemand anders, of mensen in het algemeen bedoelt maar ik ben me bewust van de risico's en zeur niet over krasjes.

Ik gebruik op vakanties een ultra thin cover en anders een screenprotector. Persoonlijk vind ik hoesjes e.d. maar niets. Zoals ik al zei vind ik het design belangrijk en vind ik bij dit toestel ontzettend strak dus dan wil ik dat ook zien en laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 22:30
pappaleone schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 07:28:
[...]

Hoi ik heb de champagne/goud kleur. Ik heb kort de s5 goudkleurige gehad, maar die is niet te vergelijken. Persoonlijk vond ik de s5 goud kitch,terwijl deze s6 gewoon stijlvol is. (lichter van kleur) op internet zijn de foto's niet altijd even goed. Let op toestel heeft een minpunt in goud kleur, je poetst je eigen wezenloos.
Jip, dat is ook mijn ervaring. Toen ik tegen mijn vriendin zei dat ik de gouden ging halen lachte ze me uit. Het toestel is dan ook niet echt goud maar meer een lichte metaal kleur maar als de zon er op schijnt komt er soms een glimpje goud doorheen.Na het zien van het toestel was ook zij overtuigd.

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hakki schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:46:
[...]

je moet eens halfuurtje opladen en dan tegelijk met opladen 5minuten video nemen:)
Dan kun je er zeker een ei mee bakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Boneka schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:24:
[...]

Dan kun je er zeker een ei mee bakken ;)
Nu nog koffie zetten en het ding kan alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nog een leuke tip voor degene die het nog niet wisten. Je wordt gebeld en je wil kijken in de agenda om iets te plannen zonder dat de beller wordt afgebroken. Dit kan door de HOME knop in te drukken. Je ziet dan bovenin een groen randje. Gek is alleen hoe je hem kunt afbreken. De terug toets schijnt ook mogelijk te zijn. Nog niet geprobeerd. Wel handig dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Fly-guy schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:25:
[...]

Nu nog koffie zetten en het ding kan alles ;)
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:27:
Nog een leuke tip voor degene die het nog niet wisten. Je wordt gebeld en je wil kijken in de agenda om iets te plannen zonder dat de beller wordt afgebroken. Dit kan door de HOME knop in te drukken. Je ziet dan bovenin een groen randje. Gek is alleen hoe je hem kunt afbreken. De terug toets schijnt ook mogelijk te zijn. Nog niet geprobeerd. Wel handig dat dit mogelijk is.
Leuk dat er altijd weer futures in zitten die je anders nergens vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Ja vind al die filmpjes zo vreemd waarbij ze met messen tekeer gaan op het scherm en aangeven dat er geen kras te zien is..
Denk dat ik de acceptatie modus ook maar op ga zoeken...
Ik zie ze alleen in de zon eigenlijk. Was er eerst maar eentje te zien, nu meerdere. Is dat ook jullie ervaring? Het zijn geen diepe of zeer zichtbare krassen.

Wat ik trouwens ook jammer vind: de telefoon geeft altijd heel weinig streepjes aan bij 4G. Ik moet ongeveer tegen de zendmast aan hangen om het volle aantal streepjes te hebben, en het ziet er gewoon niet mooi/bevredigend uit dat je meestal 2/3 van de 5 streepjes hebt, zelfs in een gebied waar de dekking goed is. Weet iemand of hier nog een verhaal achter zit ofzo? :?

@Boneka: da's toch standaard bij Android? M'n oude S3 en M8 hadden dat ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-05-2015 18:36 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005

Sorbo

Uw hulp in huis!

Heb vandaag mijn S6 Edge binnengekregen. Gruwelijk mooi toestel, heerlijk scherm, maar ik zit wel met een groot probleem:

De telefoon opent op random momenten het multitasking menu. Hierbij lichten de capacitieve knoppen op, en trilt de telefoon, dus het lijkt er op dat de telefoon lijdt aan "ghost presses", waarbij ie dus denkt dat de knoppen ingedrukt worden terwijl dit niet gebeurt.

Het lijkt er op dat dit probleem sneller voorkomt als de capacitieve knoppen gebruikt worden. Op het moment dat ie even in standby heeft gelegen, en ik m daarna gebruik werkt ie zonder problemen. Gebruik ik echter de back of multitask knop, dan blijft ie herhaaldelijk de multitaskknop uit zichzelf indrukken.

Heeft iemand dit probleem vaker gehoord, en is er een bekende fix voor? Of moet ik mn nieuwe speelgoed meteen maandag weer terugsturen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou even een complete (hard) reset uitvoeren en zien of dit het probleem oplost. Kijk ook even of er updates beschikbaar zijn voor je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:20
Wat ik trouwens ook jammer vind: de telefoon geeft altijd heel weinig streepjes aan bij 4G. Ik moet ongeveer tegen de zendmast aan hangen om het volle aantal streepjes te hebben, en het ziet er gewoon niet mooi/bevredigend uit dat je meestal 2/3 van de 5 streepjes hebt, zelfs in een gebied waar de dekking goed is. Weet iemand of hier nog een verhaal achter zit ofzo? :?
Het aantal streepjes heeft niks te maken met goede of slechte ontvangst. Ik heb liever één die weinig streepjes weergeeft maar ontvangst heeft dan één die er veel aanduid maar geen ontvangst biedt. Ik gebruik een netwerk app om te zien hoeveel dBm ontvangst ik heb en dit is altijd boven het gemiddelde van wat ik bij mijn andere smartphones had, maw zelfs met 1 of 2 streepjes heb ik nog altijd voldoende dBM om een goede ontvangst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ik ga joggen gebruik ik de app runtastic. Ik doe dit al jaren op een xperia s. Nooit problemen met het gps signaal. Nu gebruik ik mijn s6 voor dezelfde ronden te lopen en telkens valt het gps berijk weg. Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Zygivt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:36:
[...]

Probeer anders even via de appmanager de fingerprint app/driver op te zoeken en een clear cache te doen.

Wellicht helpt het.
Ik heb dit geprobeerd, maar niet direct geholpen. Ik heb inmiddels het idee dat het gewoon aan mn duim ligt. Soms doet ie t in 1x en soms moet ik de backup code invullen, omdat ie m niet herkent na zoveel keer. Er zijn ook momenten dat mn mobiel de duimafdruk wel herkennen dan duurt t soms 3 seconden voor het scherm unlockt. Echter met mn wijsvinger pakt ie m vrijwel altijd direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:23:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar niet direct geholpen. Ik heb inmiddels het idee dat het gewoon aan mn duim ligt. Soms doet ie t in 1x en soms moet ik de backup code invullen, omdat ie m niet herkent na zoveel keer. Er zijn ook momenten dat mn mobiel de duimafdruk wel herkennen dan duurt t soms 3 seconden voor het scherm unlockt. Echter met mn wijsvinger pakt ie m vrijwel altijd direct...
Dat zou kunnen, ik gebruik de finger print ook niet. Ik heb diabetes en de huid van mijn vingers wil nog wel eens beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:26:
wanneer ik ga joggen gebruik ik de app runtastic. Ik doe dit al jaren op een xperia s. Nooit problemen met het gps signaal. Nu gebruik ik mijn s6 voor dezelfde ronden te lopen en telkens valt het gps berijk weg. Iemand hier ook problemen mee?
Ik gebruik die app niet, maar ik vind de GPS prestaties juist bijzonder goed. Ik verkrijg en houd een fix in omstandigheden waar dat nooit gebeurde met mijn Nexus 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:42
pappaleone schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:55:
[...]

Leuk dat er altijd weer futures in zitten die je anders nergens vindt
Wat bedoel je daarmee? Er zijn ook andere merken die zo'n functie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb runkeeper gebruikt met deze telefoon (nu overgestapt op een hardloophorloge) en heb ook geen problemen met de ontvangst gehad.
Kompas van deze telefoon (net als die van alle andere telefoons die ik heb geprobeerd, btw) is wel funky. Als ik wandelend navigeer, dan loop ik gewoon nooit met het pad mee, maar beweegt het pijltje altijd dwars over de weg. De kaart staat nooit in de goede richting. In de auto heb ik er geen last van, waarschijnlijk omdat de snelheid hoger ligt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volkan1984 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:35:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Er zijn ook andere merken die zo'n functie hebben?
Dat hij dit zag zonder er naar op zoek te zijn, dan is het leuk als je iets anders tegen komt. Er zijn altijd wel wat verborgen dingen op een smartphone die je op het eerste gezicht niet verwacht of tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:42
pappaleone schreef op maandag 01 juni 2015 @ 07:10:
[...]

Dat hij dit zag zonder er naar op zoek te zijn, dan is het leuk als je iets anders tegen komt. Er zijn altijd wel wat verborgen dingen op een smartphone die je op het eerste gezicht niet verwacht of tegen komt.
Aha. Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy en raymond bedankt voor jullie input. Zal mijn licht eens gaan opsteken bij runtastic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl

wvl

Telkens als ik mijn mobiele data afzet krijg ik een popup melding met een heleboel tekst:

"Mobiele gegevens
U kunt geen gebruik meer maken van internet, e-mail of andere apps waarvoor een gegevensverbinding vereist is, tenzij u een Wi-Fi- gebruikt.
ANNULEREN OK"

Ten eerste: ik ben niet achterlijk
Ten tweede: na 500 keer weet ik het al wel
Ten derde: het is "een Wi-Fi- verbinding gebruikt" en niet "een Wi-Fi- gebruikt"

Weet er iemand hoe ik deze meldingen kan afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutvanloo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:59:
Telkens als ik mijn mobiele data afzet krijg ik een popup melding met een heleboel tekst:

"Mobiele gegevens
U kunt geen gebruik meer maken van internet, e-mail of andere apps waarvoor een gegevensverbinding vereist is, tenzij u een Wi-Fi- gebruikt.
ANNULEREN OK"

Ten eerste: ik ben niet achterlijk
Ten tweede: na 500 keer weet ik het al wel
Ten derde: het is "een Wi-Fi- verbinding gebruikt" en niet "een Wi-Fi- gebruikt"

Weet er iemand hoe ik deze meldingen kan afzetten?
Helaas zit standaard in de rom gebakken. Misschien wel bij custom roms
Ik heb custom rom draaien, die geeft hetzelfde weer. Maar waarom zo'n drukte om niets? Als de telefoon stopt met werken wordt het een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorbo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:37:
Heb vandaag mijn S6 Edge binnengekregen. Gruwelijk mooi toestel, heerlijk scherm, maar ik zit wel met een groot probleem:

De telefoon opent op random momenten het multitasking menu. Hierbij lichten de capacitieve knoppen op, en trilt de telefoon, dus het lijkt er op dat de telefoon lijdt aan "ghost presses", waarbij ie dus denkt dat de knoppen ingedrukt worden terwijl dit niet gebeurt.

Het lijkt er op dat dit probleem sneller voorkomt als de capacitieve knoppen gebruikt worden. Op het moment dat ie even in standby heeft gelegen, en ik m daarna gebruik werkt ie zonder problemen. Gebruik ik echter de back of multitask knop, dan blijft ie herhaaldelijk de multitaskknop uit zichzelf indrukken.

Heeft iemand dit probleem vaker gehoord, en is er een bekende fix voor? Of moet ik mn nieuwe speelgoed meteen maandag weer terugsturen? :'(
dat kan voorkomen doordat je de telefoon in de hand houdt en per ongeluk een edge-kantje raakt terwijl je aan het typen bent. Dan krijg je allerlei rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:53:
[...]

dat kan voorkomen doordat je de telefoon in de hand houdt en per ongeluk een edge-kantje raakt terwijl je aan het typen bent. Dan krijg je allerlei rare dingen
Helaas, het gebeurt ook als ie plat op tafel ligt. Ik heb alle mogelijke manieren om uit te sluiten dat het aan mij ligt (per ongeluk aanraken, buggende software, zelfs de aarding van de lader) geprobeerd, maar het gebeurt gewoon random na het unlocken.

Inmiddels heb ik met "All in One Gestures" de functie van de knop op "geen" gezet, zodat ie t menu niet blijft openen. Vervelende is wel dat ie dan nog steeds op random momenten gaat trillen, en dat je geen andere dingen kunt doen tijdens dat trillen. Op dat moment negeert ie andere input, dus mis je letters uit je getypte tekst, en raakt ie je vinger kwijt als je aan t scrollen bent.
dafmay schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:45:
Ik zou even een complete (hard) reset uitvoeren en zien of dit het probleem oplost. Kijk ook even of er updates beschikbaar zijn voor je telefoon...
Gedaan, heeft helaas ook niks opgelost :'(

Dus hij gaat morgen terug naar Coolblue :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sorbo op 01-06-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl

wvl

pappaleone schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Helaas zit standaard in de rom gebakken. Misschien wel bij custom roms
Ik heb custom rom draaien, die geeft hetzelfde weer. Maar waarom zo'n drukte om niets? Als de telefoon stopt met werken wordt het een ander verhaal. :)
Ja da's waar :-)
Maar het zijn veel kleinigheden dat me wat om mijn zenuwen werken.

Vaak krijg ik op mijn lockscreen ook de melding "zoeken naar GPS" ook voor niks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
woutvanloo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:37:
[...]
Ik erger mij aan serieuzere zaken zoals Islamitische Staat, kindermisbruikers, zoveelste politieke beslissing die in mijn zakken zit,... Een extra melding op mijn smartphone vind ik dan ook minder ergerlijk, leren relativeren noemt men dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:30
Sinds 10 dagen een zeer tevreden gebruiker van de S6. Binnen enkele weken plaats ik een review want kan maar niet geloven dat ik er nog steeds zo tevreden van ben, zeker over de camera :).

Een vraag over S6 en Spotify in de auto via bluetooth. Bij het spelen van muziek via de standaard muziek app of spelen van video's uit de gallerij, zie ik steeds naam en artiest en tijd mooi op het scherm van de auto. Indien ik muziek via de Spotify speel, zie ik soms de titel van het 1ste nummer en soms of daarna niets van titel/artiest/tijd. Ik zou graag ook van Spotify steeds de actuele titel en artiest zien.

Heb al uitgebreid gezocht op internet, komt blijkbaar nog voor en heb ook meerdere apps geprobeerd (fixify enz) maar vond geen oplossing. Ook andere stream programma's geprobeerd zonder goede werking (google play music, deezer, tidal,...)

Daarom mijn vraag, werkt dit bij sommigen wel goed? Heeft iemand oplossingen?
Ligt dit aan de auto (Mitsubishi Outlander), aan Spotify of aan de telefoon?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
Heb ik zulke rare oren of zit die headset voor geen meter? Lijkt de hele tijd of hij uit mn oren valt.. geluid is wel veel beter dan S4 headset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
r0bb schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:19:
Heb ik zulke rare oren of zit die headset voor geen meter? Lijkt de hele tijd of hij uit mn oren valt.. geluid is wel veel beter dan S4 headset!
Had ik ook, na het verwisselen van die rubbertjes (2e setje die erbij zit), bleven ze een stuk beter zitten. Overigens wel minder dan het in-ear setje wat ik bij de m7 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Gedaan, heeft helaas ook niks opgelost :'(

Dus hij gaat morgen terug naar Coolblue :)
Helaas, was proberen waard. Ja meteen omruilen is dan het advies...en bij Coolblue weet ik uit eigen (ruime) ervaring is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Is er iemand die overgestapt is op een Samsung S6 ipv naar de M9 komend vanuit de M7?

Ik heb nu een M7 en wilde altijd doorgaan met de M9, maar die lijkt toch een aardige flater te zijn.

Zijn er forum users hier die van de M7 naar de S6 zijn overgestapt en die geen spijt hebben?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Heb de Edge een week nu. 32GB, Groen. Heerlijk ding. Met 1 hele kwalijke uitzondering: het lukt mij met geen mogelijkheid om videos op instagram te posten. Ik had dit probleem eerder al op mijn Nexus 5 met Kit Kat. Ik heb toen nog bij een vriendin met een Samsung Note gecheckt en mijn vrienden met iPhones. Niemand had problemen. Ik ben nu dus uitsluitend vanwege dat probleem overgestapt naar een Samsung toestel en nu loop ik er weer tegenaan!
Het ligt niet aan het formaat of de lengte van de videos (MP4, H-264 en onder die 15 seconden). Sommige van de videos die ik probeer te re-posten komen van andere IG pagina's af. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb van alles geprobeerd, ook videos die ik opneem vanuit de app zelf geven de "failure to upload" fout. Verbinding is het ook niet want het gaat zowel op Wifi als op Data fout. Ik heb geroot met PingPong maar zit gewoon op de stock rom (5.0.2). Foto's gaan overigens prima. Probleem doet zich uitsluitend voor bij videos.

Is iemand hier bekend mee of heeft iemand suggesties? Ik heb het Internet afgezocht maar zonder resultaat. Ik sta op het punt de telefoon toch maar in te ruilen voor een iPhone hoewel ik het vele, vele malen mooier vind dan die. Maar als zeer actieve social media gebruiker is dit een onoverkomelijke handicap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Overigens geen NL-Alert gezien: S6 Edge, Vodafone, 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik ook geen NL-Alert gezien: S6 Edge, Tele2, 3G. (het NL-Alert-kanaal onder informatieberichten stond (en staat) wel gewoon actief met kanaal 919. Voorheen kreeg ik deze met hetzelfde Tele2 abbo wel altijd binnen op mijn Nexus 4.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03-2022
Iemand ervaring met de autoladers en dan liefst draadloos. Ben opzoek naar 1 die wel werkt. Had nog een Nokia CR-201 maar die doet niet veel met de S6. Samsung hierover gesproken en die vertelde mij dat die idd incompatible is. Samsung kon me alleen niet vertellen welke wel goed is..... ze hebben ook geen eigen merk helaas.

Ben wel zeer tevreden over de telefoon. Vind de homeknop wel wat goedkoop aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 19:30
RommelD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:30:
Is er iemand die overgestapt is op een Samsung S6 ipv naar de M9 komend vanuit de M7?
Ik heb nu een M7 en wilde altijd doorgaan met de M9, maar die lijkt toch een aardige flater te zijn.
Zijn er forum users hier die van de M7 naar de S6 zijn overgestapt en die geen spijt hebben?
Ik ben 2 weken geleden overgestapt van de M7 naar een S6, en ik wil nooit meer terug. Nergens spijt van, de S6 is een prachtig toestel dat op alle punten geweldig is.
Als M7 gebruiker ben je sowieso al gewend aan het gebrek van een verwisselbare batterij, of een microSD slot, dus dit zul je ook niet missen op de S6. :)
beschuit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:36:
"normale" S6 hier, ook Vodafone 4G, ik kreeg NL-Alert 18 minuten te laat binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Baberuth schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Ik ben 2 weken geleden overgestapt van de M7 naar een S6, en ik wil nooit meer terug. Nergens spijt van, de S6 is een prachtig toestel dat op alle punten geweldig is.
Als M7 gebruiker ben je sowieso al gewend aan het gebrek van een verwisselbare batterij, of een microSD slot, dus dit zul je ook niet missen op de S6. :)

[...]

"normale" S6 hier, ook Vodafone 4G, ik kreeg NL-Alert 18 minuten te laat binnen.
En hoe bevalt de overstap m.b.t. de interface. Is het niet kinderachtig met de velle kleuren? En hoe presteerd de speaker. Vergelijkbaar met de M7 voor muziek?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Is iemand hier bekend mee of heeft iemand suggesties? Ik heb het Internet afgezocht maar zonder resultaat. Ik sta op het punt de telefoon toch maar in te ruilen voor een iPhone hoewel ik het vele, vele malen mooier vind dan die. Maar als zeer actieve social media gebruiker is dit een onoverkomelijke handicap.
Al geprobeerd met uw account op de Samsung van vriendin of vrienden met iPhones. Misschien ligt het aan uw account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Monda schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:41:
[...]

Had ik ook, na het verwisselen van die rubbertjes (2e setje die erbij zit), bleven ze een stuk beter zitten. Overigens wel minder dan het in-ear setje wat ik bij de m7 had.
Thanks! ga het thuis meteen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 22:30

Ikke. Ik ben zeer te spreken over het scherm en de camera. Dat zijn voor mij de dikke plussen. Ik moet wel zeggen dat ik de Sense interface mis. Waar TouchWiz de laatste jaren beduidend beter is geworden, vind ik deze nog steeds niet op kunnen tegen Sense. Ik vind de software soms traag en laggy terwijl ik dit op mijn M7 niet had. Ik heb nu Nova launcher geinstalleerd en dat lost veel op en is voor mij een goede workaround. Dan vind ik de batterij nog maar mwah.. ben overigens verder errruuggg te vreden :)
Ik wel op mijn Edge // T-Mobile

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
RommelD schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:48:
[...]

En hoe bevalt de overstap m.b.t. de interface. Is het niet kinderachtig met de velle kleuren? En hoe presteerd de speaker. Vergelijkbaar met de M7 voor muziek?
Ik vind de overstap qua interface echt meevallen, ik had me dit zelf ook al afgevraagd toen ik hem bestelde. Vooral of ik er snel aan zou wennen. Dit was echt binnen een uur al gebeurd, en wat de felle kleuren betreft valt het in mijn ogen best mee. Je kunt altijd nog een thema uit de Theme Store pakken dat minder kleurrijk is. De gekleurde icoontjes in het optiemenu blijven dan, maar die vind ik ondertussen juist handig.

De speaker is een ander verhaal, ik heb ze nog niet naast elkaar getest, maar ik kan zo wel zeggen dat de M7 een beter geheel geluid bracht. Dit komt natuurlijk door de 2 front-facing speakers, waar de S6 slechts 1 speaker rechtsonder heeft. Het geluid in algemeen is bij beide goed te noemen, met spelletjes heb ik in ieder geval niks te klagen. Muziek luisterde ik in het algemeen via mijn oordopjes, zelfde geldt voor films. Denk dat dit vooral een punt is waar je voor jezelf moet bepalen hoeveel waarde je hecht aan die speakers.
EzMe schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Ikke. Ik ben zeer te spreken over het scherm en de camera. Dat zijn voor mij de dikke plussen. Ik moet wel zeggen dat ik de Sense interface mis. Waar TouchWiz de laatste jaren beduidend beter is geworden, vind ik deze nog steeds niet op kunnen tegen Sense. Ik vind de software soms traag en laggy terwijl ik dit op mijn M7 niet had. Ik heb nu Nova launcher geinstalleerd en dat lost veel op en is voor mij een goede workaround. Dan vind ik de batterij nog maar mwah.. ben overigens verder errruuggg te vreden :)

[...]

Ik mis Sense dus juist helemaal niet...Misschien was ik er niet zo aan gehecht, of wen ik juist heel snel aan iets nieuws.
Ik gebruik al zo lang ik mij kan herinneren Nova Launcher, dus ook vanaf het begin met de S6, dus nooit last van lagg, of traagheid.

En de batterij is bij mij in de afgelopen 3 weken sterk beter geworden, haalde eerst net een dag (8u tot 22u) met 3 uur SoT. Nu heb ik op het einde van de dag met dezelfde SoT nog 40% accu over. Met het snelle fastcharging is dat voor mij genoeg om pas de volgende dag in de middag even bij te moeten laden.
Bij de M7 stond ie op energiebesparing en haalde ik het einde van de dag bijna nooit, echt triest.

[ Voor 35% gewijzigd door Baberuth op 01-06-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

EzMe schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:55:
[...]

[...]

Nova Launcher is dan een goed idee ja. Maar je vindt de accu niet zo goed? Hij is toch wel een stuk beter dan de M7 toch? En hoe bevallen bij jou de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Baberuth schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Ik ga deze overstap ook wagen. Zit alleen in dubio over 32 GB of 64GB versie. Heb op de M7 nu nog steeds wel wat ruimte over, maar ben benieuwd hoeveel ruimte een X-aantal foto's inneemt op de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
Prosac2010 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Ik ga deze overstap ook wagen. Zit alleen in dubio over 32 GB of 64GB versie. Heb op de M7 nu nog steeds wel wat ruimte over, maar ben benieuwd hoeveel ruimte een X-aantal foto's inneemt op de Samsung?
Ik heb zelf de 32Gb variant, omdat ik dat ook had bij mijn M7. Ik heb nu een kleine 50 fot's gemaakt met de S6, en al mijn foto's zijn tussen de 2,1 en 5,4Mb groot. Ik laat ze via wifi altijd direct uploaden naar dropbox, en meestal een week later verwijder ik ze dan op mijn mobiel. Heb op die manier in ieder geval nooit last van ruimte gebrek.
Ik moet alleen eens kijken hoe groot filmpjes worden, en hoeveel verschil er zit in full hd, en full hd 60fps opnames. En al helemaal hoe groot 4k opnames zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
32gb zwarte s6 hier maar ook geen NL-Alert ontvangen?

Heb een Vodafone prepaid (prepaid ja :+) kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
ridefire schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:23:
32gb zwarte s6 hier maar ook geen NL-Alert ontvangen?

Heb een Vodafone prepaid (prepaid ja :+) kaartje.
Ik lees op onder andere NOS.nl dat telefoons die via 4g verbonden zijn sowieso geen bericht krijgen, omdat de netwerken daar nog niet geschikt voor zijn. Alleen KPN heeft dat vanochtend "aangezet", maar ook daar werkte het niet vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Ja hier hetzelfde verhaal, vandaag zat ik even op Facebook en ineens begon het toestel van alles uit zich zelf te doen. Op een gegeven moment reageerde het toestel nergens meer op. Ja en de batterij er even uit is geen optie, dus telefoon even helemaal uitgezet. Daarna niet meer gebeurt. Ik denk inderdaad dat als de telefoon de edge versie in je handpalm ligt, het toestel een eigen leven gaat lijden. Toestel is zeer gevoelig aan de zijkant bij aanraking van in dit geval het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkieh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-07 10:01
woutvanloo schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Ja da's waar :-)

Vaak krijg ik op mijn lockscreen ook de melding "zoeken naar GPS" ook voor niks nodig.
Die krijg ik dus ook de hele tijd, ook vlak na het unlocken af en toe. Ik dacht dat ik de enige was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0bb schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:19:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de headset bij de s6 best goed geluid geven, maar de pasvorm is niet denderend. Ik heb vorig jaar een set sennheiser aangeschaft, niet echt goedkoop, maar de pasvorm is pico bello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
RigolleM schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:49:
[...]

Al geprobeerd met uw account op de Samsung van vriendin of vrienden met iPhones. Misschien ligt het aan uw account?
Inmiddels wel. Bedankt voor de tip. Gelukt op een iphone en ook gelukt op een Sony Xperia met dezelfde software als op mijn telefoon (5.0.2). Het enige verschil is het feit dat ik heb geroot. Ik heb verder niet zitten friemelen aan het OS. Zal het dan echt daaraan liggen??? Mijn Nexus 5 die hetzelfde probleem had was ook geroot.

Zou iemand hier met een S6 (Edge) inclusief pingpong root en Android 5.0.2 voor mij willen testen of video posten op je Instagram account lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Ik ook niet op m'n Edge en daar ben ik heel blij om _/-\o_
Had het op m'n Nexus 5 speciaal uitgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:56:

Ik heb de 'gouden' S6. Ik vind persoonlijk het niet echt extreem goud en als je 'm in de zon ziet is het meer metallic-achtig. Champagne, zoals al genoemd, vind ik een betere beschrijving. Ik vind deze kleur aanzienlijk mooier dan de zwarte/witte - die zijn weliswaar netjes, maar maar ik vind ze saai.Overigens vind ik de S6 (ik kom van een HTC One M8) een van de mooiste toestellen die ik heb gehad. Stiekem vind ik de (gouden) Edge nog iets mooier, maar daar had ik geen 150 euro voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

Sorcerer8472

Mens sana?

pappaleone schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de headset bij de s6 best goed geluid geven, maar de pasvorm is niet denderend. Ik heb vorig jaar een set sennheiser aangeschaft, niet echt goedkoop, maar de pasvorm is pico bello.
Moet je die van de iPhone eens vergelijken; veel mooier geluid (meer hoog, meer bas, klinkt gebalanceerder ook). Nadeel is alleen dat je bij andere headsets de microfoonfunctie of knopjes niet/niet kunt gebruiken omdat die Samsung-specifiek zijn :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Prosac2010 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Om te beginnen moet je Dropbox absoluut niet meer gebruiken want dat is veel te traag en je hebt veel te weinig gratis opslagruimte voor je foto's.
Gebruik in plaats van Dropbox Photos van Google die onbeperkte gratis opslag voor je foto's biedt en supersnel werkt met gigantisch veel (bewerkings)mogelijkheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

rodie83 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb de 'gouden' S6. Ik vind persoonlijk het niet echt extreem goud en als je 'm in de zon ziet is het meer metallic-achtig. Champagne, zoals al genoemd, vind ik een betere beschrijving. Ik vind deze kleur aanzienlijk mooier dan de zwarte/witte - die zijn weliswaar netjes, maar maar ik vind ze saai.Overigens vind ik de S6 (ik kom van een HTC One M8) een van de mooiste toestellen die ik heb gehad. Stiekem vind ik de (gouden) Edge nog iets mooier, maar daar had ik geen 150 euro voor over.
Haha. Hetzelfde als ik. Ik ga ook de s6 gold 32gb kopen. Wilde liefst de edge kopen alleen die 150 euro meer heb ik er niet voorover.

Kom ook van de HTC one m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Moet je die van de iPhone eens vergelijken; veel mooier geluid (meer hoog, meer bas, klinkt gebalanceerder ook). Nadeel is alleen dat je bij andere headsets de microfoonfunctie of knopjes niet/niet kunt gebruiken omdat die Samsung-specifiek zijn :(
Die heb ik niet dus wordt wat moeilijk, plus voor iedereen is geluid natuurlijk heel verschillend. Ik gebruik thuis zelf de Philips A5-pro. Dit is het type waar Armin van Buuren mee draait, dit klinkt ook goed strakke bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Monda schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:41:
[...]

Klopt die 2e set zit veel beter! Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nee ook geen NL alert gehad. Schijnt het niet te doen bij 4G. Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
r0bb schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Klopt die 2e set zit veel beter! Thanks voor de tip!
Mooi zo! Blijkbaar dezelfde soort oren 😉

Heb trouwens wel de melding gehad van NL-alert (kpn 4g).

[ Voor 11% gewijzigd door Monda op 01-06-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Trouwens, hoe zit het bij jullie met het RAM gebruik? Ik heb regelmatig nog maar een MBtje of 200-300 over. Zelfs als ik alles sluit heb ik maximaal 800 vrij. Vind ik vrij apart met 3GB - ik had meer vrij verwacht. Overigens niet erg, want telefoon blijft snappy, ik ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
rodie83 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:47:
Trouwens, hoe zit het bij jullie met het RAM gebruik? Ik heb regelmatig nog maar een MBtje of 200-300 over. Zelfs als ik alles sluit heb ik maximaal 800 vrij. Vind ik vrij apart met 3GB - ik had meer vrij verwacht. Overigens niet erg, want telefoon blijft snappy, ik ben gewoon benieuwd.
Er is een RAM probleem in LP en zou opgelost zijn in 5.1.1, tot dan... heeft iedereen er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lees dit topic maar eens door. Dit is vrij normaal voor de s6. De werkelijke reden weet ik niet maar waarschijnlijk is dit een Android issue. Android gebruikt Veel ram om programma's snel weer op te kunnen starten. Als er te weinig ram over blijft worden er pas apps afgesloten die niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb altijd rond de 84% in gebruik (446mb vrij).
Na "alles sluiten" in smartmanager, zit ik even op 60% en 1gb vrij, maar na een half menuutje zit ik op 80%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
grootste gemis komende vanaf een M7 zijn de stereo speakers. heel raar om een youtube filmpje te kijken en geluid vanaf 1 kant te horen.

maar het weegt niet echt op tegen de voordelen: goede vingerscanner, hele goede camera, heel mooi scherm, en ook toch wel een mooi design.
htc sense was hier en daar wat beter; zo vind ik bijv het irritant dat zelfs als je geen notificaties hebt en het notificatiecentrum naar beneden trekt, het scherm al voor 40% vol is met toggles, S-finder en Snel verbinden. dat mocht achter een extra swipe zoals google het ook in stock android heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Wat is het probleem met het RAM eigenlijk? Het maakt mij niet uit dat allemaal apps zijn ingeladen zodat ze lekker snel opstarten. Als het goed is haalt Android vanzelf processen onderuit als het RAM nodig heeft. Zoals iedereen al aangeeft heb je nog zo'n 20% over zelfs.

Je ziet dat tegenwoordig ook bij gewone Windows programma's, Chrome gebruikt bij mij hier zo'n 350 MB. Dat heeft ie echt niet nodig om een webpagina te laden, maar vast wel om andere pagina's te cachen e.d. (ik gok dat dit is waar het voor is)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katala schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 07:49:
Wat is het probleem met het RAM eigenlijk? Het maakt mij niet uit dat allemaal apps zijn ingeladen zodat ze lekker snel opstarten. Als het goed is haalt Android vanzelf processen onderuit als het RAM nodig heeft. Zoals iedereen al aangeeft heb je nog zo'n 20% over zelfs.

Je ziet dat tegenwoordig ook bij gewone Windows programma's, Chrome gebruikt bij mij hier zo'n 350 MB. Dat heeft ie echt niet nodig om een webpagina te laden, maar vast wel om andere pagina's te cachen e.d. (ik gok dat dit is waar het voor is)
Dat is dus onjuist de galaxy-s6-edge plus edge hebben dit probleem. Echter de fout ligt niet bij Samsung maar bij Google. Als je dus meedere applicaties open hebt staan kan het gebeuren dat de apps geforceerd worden gesloten, dan ben je dus die gegevens kwijt. Bijvoorbeeld een spel of een spreadsheet. De telefoon heeft niet voor niets een geheugen van 3Gb. In de 5,1 versie zou dit opgelost moeten zijn. Bij mij zelf haalt de telefoon meerdere malen 93 tot 95% dus is er wel wat werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik draai nu een weekje G920FXXU1AOE3, wel niet de officiële Belgische firmware maar deze van onze noorderburen, want PRO (Proximus) en LUX zijn nog steeds niet beschikbaar via OTA of Kies.

Soit, het geheugenprobleem is nog steeds aanwezig, maar daar was ik van op de hoogte dat dit pas in 5.1.1 zal opgelost zijn, ergens in juli (hoop ik).

Het bluetooth probleem is ook nog niet opgelost, om de haverklap verlies ik mijn connectie met de autoradio of smartwatch. Als ik de S6 herstart dan is het probleem eventjes verdwenen, maar na enkele tijd is het er terug.

Voor de rest loopt alles smooth, maar ik heb niet de indruk dat de vingerscanner er op vooruit is gegaan, terwijl dit wel geoptimaliseerd is in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-10 16:46
Ha allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn S6.
De camera maakt een raar geluid. Het gaat dan niet om softwarematig geluid maar hardware.
Wanneer ik mijn camera opstart hoor ik een knersend geluid en stelt de camera scherp, de ene keer duurt dit langer dan de andere keer.
Soms heb ik geen last van het geluid, maar als ik de telefoon heen en weer schud wanneer het scherm zwart is en ik daarna de camera aanzet dan hoor je het geluid.
Nu probeerde ik hetzelfde met een s6 van een vriend en ook bij hem begon de camera toen te ratelen.
Nu heb ik op internet gezocht en kwam ik op de volgende sites mensen met hetzelfde probleem tegen:
http://forums.androidcent...453-galaxy-s5-rattle.html
http://www.reddit.com/r/G...era_grinding_noise_issue/
http://forums.androidcent...uzzing-hissing-noise.html

Nu vraag ik me af in hoeverre het schadelijk is. Op de bovengenoemde fora zeggen mensen dat het normaal is bij telefoons tegenwoordig. Maar een knersend geluid alsof tandwieltjes tegen elkaar draaien wanneer ik de camera start voelt niet gezond.

Hier meer mensen met een S6 die eens kunnen schudden met hun telefoon en dan de camera op kunnen starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat is de stabilisatie, dat hoort erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
Raymond schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:55:
Dat is de stabilisatie, dat hoort erbij :)
Hoe verklaar je dan dat de telefoon het geluid wel maakt wanneer hij door elkaar gerammeld is en in andere gevallen je niks hoort bij het scherpstellen? Het lijkt wel alsof de hele cameramodule van z'n plaats verschuift wanneer de telefoon geschud wordt en hij 'm met gekners weer terugzet op z'n plaats wanneer de camera ingeschakeld wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
En waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
Raymond schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:00:
En waarom zou dat niet kunnen?
Het kan wel, maar zoals ik zei geeft een ratelende camera niet echt het idee dat het helemaal goed gaat, het voelt meer alsof de camera zichzelf steeds de vernieling indraait. Vandaar mijn vraag of dit hoort en of meer mensen die hebben en of het geen kwaad kan (dat de camera er binnenkort niet helemaal mee ophoudt).

Maar snap me niet verkeerd, ik vind het juist leuk dat je meedenkt, ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baberuth
Kenar95 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:59:
[...]

wanneer hij door elkaar gerammeld is
wanneer de telefoon geschud wordt
Vraag me af waarom je dit überhaupt zou doen. Bij mij zit ie gewoon in mijn broekzak, beweegt gewoon mee, nooit last van een knersende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
Baberuth schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:21:
[...]

Vraag me af waarom je dit überhaupt zou doen. Bij mij zit ie gewoon in mijn broekzak, beweegt gewoon mee, nooit last van een knersende camera.
Dat in de broekzak zitten is al voldoende voor een knersende camera. Wanneer je een trap op rent bijvoorbeeld is de beweging al voldoende om vervolgens de camera te laten knersen.

Het rammelen met de telefoon is puur om het geluid 'op te wekken', net alsof hij in je broekzak zit of dat je 'm flink op tafel neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Camera rammelt bij mij ook, dat hoort zo. Knersen doet'ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 20:46
Mensen die de S6 al een tijdje hebben en kort en bondig hun ervaring met de accuduur uit de doeken kunnen doen? (Ook in vergelijk met andere toestellen...)

Ik heb zelf een OPO (3100mAh) en die moet bijna elke dag aan de lader na ongeveer een jaartje. Ik kan me voorstellen dat de batterij niet van al te hoge kwaliteit is, maar toch. Ik gebruik mijn telefoon ook heel veel. Haal zeker 4 - 6 uur SoT per dag als het niet meer is.

Ben erg geïnteresseerd in de S6, maar maak me grote zorgen over de accuduur.

(P.S. Ik weet dat hier over gesproken wordt in het topic, maar ik moet 180 pagina's doorscannen en het zou fijn zijn wat reacties geconcentreerd te hebben...)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Met mijn sony z2 had ik aan het einde vd dag iets van 60-70% over, met deze samsung is dat 40%.

Ik kan een dag doen met 1 lading, maar het houdt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Laatst online: 12-09 20:52
De accuduur van de s6 bevalt mij zeer goed.
Tijdens de nacht (ca. 7 uur) verlies ik ongeveer 5 tot 10%.

Met gemiddeld gebruik (mails checken, beetje whatsapp en nieuws lezen) heb ik, bij een volle acculading, savonds nog makkelijk 70% over.

Alle energievretende widgets heb ik uiteraard uitgeschakeld.
Zaken als Facebook (energievreter) gebruik ik niet.
Verder gebruik ik Nova Launcher. Ik weet niet of deze voordeliger omgaat met accuvebruik dan TouchWiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Dat is dus onjuist de galaxy-s6-edge plus edge hebben dit probleem. Echter de fout ligt niet bij Samsung maar bij Google. Als je dus meedere applicaties open hebt staan kan het gebeuren dat de apps geforceerd worden gesloten, dan ben je dus die gegevens kwijt. Bijvoorbeeld een spel of een spreadsheet. De telefoon heeft niet voor niets een geheugen van 3Gb. In de 5,1 versie zou dit opgelost moeten zijn. Bij mij zelf haalt de telefoon meerdere malen 93 tot 95% dus is er wel wat werk aan de winkel.
Exact. Op mijn S6 met (super-uitgeklede) custom rom gebeurd dit zelfs. Het is wachten op android 5.1. Ik heb overigens slechts een RAM probleem met Flipboard. Na zo'n 10-15 minuten door de feeds bladeren zie je een RAM gebruk van 800-900Mb! Daarna crashed FB ;) (heb FB al om reactie gevraagd...daar wijst men uiteraard de vinger naar android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Exact. Op mijn S6 met (super-uitgeklede) custom rom gebeurd dit zelfs. Het is wachten op android 5.1. Ik heb overigens slechts een RAM probleem met Flipboard. Na zo'n 10-15 minuten door de feeds bladeren zie je een RAM gebruk van 800-900Mb! Daarna crashed FB ;) (heb FB al om reactie gevraagd...daar wijst men uiteraard de vinger naar android)
Ik heb het ook enkel voor met één toepassing die niet LP-proof is, namelijk ééntje van Airwatch Telecom (MDM ware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
RigolleM schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:26:
Ik draai nu een weekje G920FXXU1AOE3, wel niet de officiële Belgische firmware maar deze van onze noorderburen, want PRO (Proximus) en LUX zijn nog steeds niet beschikbaar via OTA of Kies.

Soit, het geheugenprobleem is nog steeds aanwezig, maar daar was ik van op de hoogte dat dit pas in 5.1.1 zal opgelost zijn, ergens in juli (hoop ik).

Het bluetooth probleem is ook nog niet opgelost, om de haverklap verlies ik mijn connectie met de autoradio of smartwatch. Als ik de S6 herstart dan is het probleem eventjes verdwenen, maar na enkele tijd is het er terug.

Voor de rest loopt alles smooth, maar ik heb niet de indruk dat de vingerscanner er op vooruit is gegaan, terwijl dit wel geoptimaliseerd is in de nieuwe firmware.
Hier verlies ik helaas ook steeds de verbinding, het is nu wachten op Android 5.1.1 en hopelijk hebben ze het daar opgelost.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Laatst online: 12-09 20:52
Heeft iemand enig idee hoe je de time-out periode van het lockscreen kunt verlengen?
Ik heb alles geprobeerd maar wellicht kijk ik er over heen.

Vaak kijk ik eerst een paar seconden naar de berichten op het lockscreen en heb dan geen tijd meer over voor de vingerafdruk identificatie. Niet heel erg, maar wel een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IKON schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:16:
Mensen die de S6 al een tijdje hebben en kort en bondig hun ervaring met de accuduur uit de doeken kunnen doen? (Ook in vergelijk met andere toestellen...)

Ik heb zelf een OPO (3100mAh) en die moet bijna elke dag aan de lader na ongeveer een jaartje. Ik kan me voorstellen dat de batterij niet van al te hoge kwaliteit is, maar toch. Ik gebruik mijn telefoon ook heel veel. Haal zeker 4 - 6 uur SoT per dag als het niet meer is.

Ben erg geïnteresseerd in de S6, maar maak me grote zorgen over de accuduur.

(P.S. Ik weet dat hier over gesproken wordt in het topic, maar ik moet 180 pagina's doorscannen en het zou fijn zijn wat reacties geconcentreerd te hebben...)

Bij voorbaat dank!
Kom er de dag makkelijk mee door.
En gebruik hem regelmatig voor Facebook, Mail, Whatsapp , Weer, etc, etc,
Uurtje aan de lader en hij is weer vol ;)

Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee dagen geleden een nieuw abonnement afgesloten icm met een S6 Gold. Kom ook af van de M7 en moet zeggen dat de S6 toch een teleurstelling is. Het toestel is niet significant sneller dan een twee jaar oude M7. Volgens de benchmarks zou de S6 zelfs drie keer zo sneller moeten zijn dan de M7. Zo zie je maar weer dat het dagelijks gebruik van een telefoon de doorslaggevende factor is.

Maar voor mij is het geen significante stap vooruit in ieder geval. Vandaar dat ik mijn 2 dagen oude S6 ook in de verkoop doe. Voor mensen die interesse hebben pm me.
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.