Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 17:56
Sheik schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:56:
Eigenlijk is het toch schandelig dat het duurste Samsung toestel ooit anno 2015 meer lag vertoont dan bijv. mijn 2+ jaar oude HTC One M7 die helemaal geen lag heeft. Dat de apps iets sneller opstarten ok, maar niets is zo irritant als een OS dat nu en dan hapert. Met die superdooperwooper specs en - laten we eerlijk zijn - een matige gebruikersbeleving neerzetten is toch eigenlijk niet goed te praten.

Voor mij was de S6 Edge de absolute eerste keus nadat deze gepresenteerd werd. Ik ging ervanuit dat de bugs tav battery drain, RAM en lag wel opgelost zouden worden. Maar het begint nu wel erg lang te duren voordat Samsung met oplossingen komt. Hardwarematig zijn ze de top op telefoongebied, maar hun software maakt van dit toptoestel een genante vertoning. Benchmark resultaten geven geen garantie voor een smooth ervaring. Zonde. Ik hoop echt dat er snel softwarematige oplossingen komen, die S6 Edge is gewoon te mooi om te negeren!
Zo mee eens! Ik kom ook van een M7 nu naar mijn Edge ik loop tegen precies hetzelfde issue aan. Ik moet zeggen dat de camera en het goede scherm veel goed maken maar de software... 8) Ik heb eea goed kunnen maken met een andere launcher. Ik vind het alleen erg jammer dat er sinds de S2 wat dat betreft gewoon weinig vooruitgang is geboekt.

Overigens schiet ik nog al eens plaatjes met bewogen beelden die hij dan niet goed pakt

VB:
https://drive.google.com/...GpVTjJwN2F1cHM&authuser=0
of
https://drive.google.com/...mh1VDBtVGU5ZHc&authuser=0

Iemand anders ook problemen mee?

[ Voor 9% gewijzigd door EzMe op 26-05-2015 21:07 ]

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ursamajor schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Wat staat er in de algemene voorwaarden / privacybeleid? Daar zal vast de maker in vermeld staan.
Ik klikte op de voorwaarden. , stond bij [samsung] maar de url leek mij beetje vaag...
Toen terug wou gaan was die melding weer verdwenen (wat ook rar is, want je moet toch eerst voorwaarden lezen voordat je accepteert )
Die melding komt echt randomly tevoorschijn. , dus nu maar weer afwachten tot ie weer komt.
Overigens nfc en google now etc uitgeschakeld
(Heb het op mn s6 igg nooit gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Waarom is er eigenlijk geen map video? Hij slaat namelijk alles dus ook de foto's in een map. Niet echt handig of is dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Zit te twijfelen over de opslaggrootte. 128GB lijkt mij overdreven (het is immers geen tablet of laptop), maar kan niet kiezen tussen 32GB en 64GB. Nu gebruik ik maar zo'n 10GB op mijn 16GB Xperia Z1, maar dit komt ook voor een groot deel omdat mijn telefoon al zo'n 6 maanden regelmatig uitvalt (vooral bij camera gebruik), waardoor ik natuurlijk ook veel minder opslag gebruik.

Nu zit ik zelf te denken aan de 64GB, omdat ik verwacht de camera meer te gaan gebruiken en graag geen foto's of video's wil verwijderen van m'n telefoon. Alleen kost deze wel zo'n 80 euro meer dan de 32GB versie. Vooral omdat er na de ruimte voor het OS maar 55GB of 23GB overblijft. Wat zou jullie advies zijn?

Ik gebruik mijn toestel vooral voor:

-Snapchat
-Facebook
-Email
-Light gaming (Plants vs. Zombies achtige spellen)
-Veel GPS gebruik (dus batterij is belangrijk)
-Office Mobile
-Foto's maken. Vooral op vakantie etc. als het snel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EzMe schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:04:
[...]

Zo mee eens! Ik kom ook van een M7 nu naar mijn Edge ik loop tegen precies hetzelfde issue aan. Ik moet zeggen dat de camera en het goede scherm veel goed maken maar de software... 8) Ik heb eea goed kunnen maken met een andere launcher. Ik vind het alleen erg jammer dat er sinds de S2 wat dat betreft gewoon weinig vooruitgang is geboekt.

Overigens schiet ik nog al eens plaatjes met bewogen beelden die hij dan niet goed pakt

VB:
of

Wat doen jullie toch met die S6 !!!!!!!!????????????
Ik heb totaal geen lag echt NADA en het scherm staat vol met widgets en barst van de apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:44:
Waarom is er eigenlijk geen map video? Hij slaat namelijk alles dus ook de foto's in een map. Niet echt handig of is dit aan te passen.
Kan wel. Je kunt sorteren op Album, tijd, gebeurtenissen of categorieen. Die laatste moet je kiezen wanneer je video's in een apartemap wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EzMe schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:04:
[...]

VB:
of

Is een lange sluitertijd ivm weinig licht. Helaas nog niet handmatig in te stellen. Hopelijk met de update naar 5.1

Zouden ze de sluitertijd korte maken dan moet de iso omhoog waardoor je meer ruis krijgt. Dit is altijd de afweging die gemaakt moet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 26-05-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Eek2nd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:16:
[...]

Ik klikte op de voorwaarden. , stond bij [samsung] maar de url leek mij beetje vaag...
Toen terug wou gaan was die melding weer verdwenen (wat ook rar is, want je moet toch eerst voorwaarden lezen voordat je accepteert )
Die melding komt echt randomly tevoorschijn. , dus nu maar weer afwachten tot ie weer komt.
Overigens nfc en google now etc uitgeschakeld
(Heb het op mn s6 igg nooit gehad)
De melding komt vanuit de Contacten app. Als je naar het 'mijn' profiel gaat kun je daar instellen dat je je profiel al dan niet wilt delen. Op deze manier kun je een beetje a-la Whatsapp een profiel instellen wat je kunt delen met je andere contacten als zij ook een S6 hebben.

Nuttig? Nee niet echt, oorspronkelijk zou hier meer functionaliteit aan gehangen worden, maar dat is er tijdens de ontwikkeling van de S6 uitgesloopt. (Denk RCS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 22:22
BinaryRun schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:50:
Zit te twijfelen over de opslaggrootte. 128GB lijkt mij overdreven (het is immers geen tablet of laptop), maar kan niet kiezen tussen 32GB en 64GB. Nu gebruik ik maar zo'n 10GB op mijn 16GB Xperia Z1, maar dit komt ook voor een groot deel omdat mijn telefoon al zo'n 6 maanden regelmatig uitvalt (vooral bij camera gebruik), waardoor ik natuurlijk ook veel minder opslag gebruik.

Nu zit ik zelf te denken aan de 64GB, omdat ik verwacht de camera meer te gaan gebruiken en graag geen foto's of video's wil verwijderen van m'n telefoon. Alleen kost deze wel zo'n 80 euro meer dan de 32GB versie. Vooral omdat er na de ruimte voor het OS maar 55GB of 23GB overblijft. Wat zou jullie advies zijn?
De witte S6 64gb is bij Coolblue bij een abo relatief goedkoop. Nog even 1 nachtje slapen, maar denk dat die t wordt. De zwarte is denk ik te vingerafdrukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
arnoud_h schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:57:
[...]

De melding komt vanuit de Contacten app. Als je naar het 'mijn' profiel gaat kun je daar instellen dat je je profiel al dan niet wilt delen. Op deze manier kun je een beetje a-la Whatsapp een profiel instellen wat je kunt delen met je andere contacten als zij ook een S6 hebben.

Nuttig? Nee niet echt, oorspronkelijk zou hier meer functionaliteit aan gehangen worden, maar dat is er tijdens de ontwikkeling van de S6 uitgesloopt. (Denk RCS).
Ok. Thanx! :)

Nieuwe functie zou wel dat delen van files tot 1gb zijn :p

Wij nog wachten op de melding, maar kwam maar niet...
Als je hem niet wilt komt ie tevoorschijn haha..
Nog maals bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Eek2nd op 26-05-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Had eerst ook de 32gb. Dacht dat het wel voldoende zou zijn. Maar na een paar dagen liep de vrije ruimte toch hard terug. Paar 4k filmpjes gemaakt, veel apps uitgeprobeerd enzo. Al snel ging het knagen; is het wel genoeg? Had ik niet beter de 64 gb kunnen kiezen? Voor de bedenktermijn toch maar het toestel omgeruild. Geen seconde spijt van gehad. Vergeet niet dat de S6 niet uitbreidbaar is!

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:47:
[...]

Had eerst ook de 32gb. Dacht dat het wel voldoende zou zijn. Maar na een paar dagen liep de vrije ruimte toch hard terug. Paar 4k filmpjes gemaakt, veel apps uitgeprobeerd enzo. Al snel ging het knagen; is het wel genoeg? Had ik niet beter de 64 gb kunnen kiezen? Voor de bedenktermijn toch maar het toestel omgeruild. Geen seconde spijt van gehad. Vergeet niet dat de S6 niet uitbreidbaar is!
Mocht het nodig zijn, dan zijn er voor de s6 handige extra opslag oplossingen in de vorm van een kleine externe usb bijvoorbeeld

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Inderdaad, tegenwoordig heb je voor een appel en een ei een USB on the go adapter waar je een micro SD, normale SD of USB storage op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik mijn toestel vooral voor:

-Snapchat
-Facebook
-Email
-Light gaming (Plants vs. Zombies achtige spellen)
-Veel GPS gebruik (dus batterij is belangrijk)
-Office Mobile
-Foto's maken. Vooral op vakantie etc. als het snel moet.
Als het binnen je bereik ligt zou ik voor de 64gb gaan. Misschien heb je anders straks spijt. Vergeet niet dat foto's en filmpjes snel wat mb's veroberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Wat doen jullie toch met die S6 !!!!!!!!????????????
Ik heb totaal geen lag echt NADA en het scherm staat vol met widgets en barst van de apps...
Hier ook totaal geen problemen, en vergeet niet naar paar updates wordt het ook steeds beter. Bij de s4 was het ook ellende toen het toestel net uitkwam. Na 2 updates reageerde het toestel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 16:04
Sinds een uur de S6 in gebruik. En toch steekt al één probleem op (zonet al gezocht op dit forum maar kan de post niet meteen terugvinden). Gekoppeld via Bluetooth in de auto en na een 30seconden disconnect de verbinding gewoon. Heeft dat iets te maken met die veilige apps ofzo of?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
extreme8eight schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:21:
Sinds een uur de S6 in gebruik. En toch steekt al één probleem op (zonet al gezocht op dit forum maar kan de post niet meteen terugvinden). Gekoppeld via Bluetooth in de auto en na een 30seconden disconnect de verbinding gewoon. Heeft dat iets te maken met die veilige apps ofzo of?
Dat is waarom ik zit te wachten op de komende update, die in België nog steeds niet is uitgerold. Ik verlies ook om de haverklap mijn BT connectie in de wagen of met de LG Watch R. Eens herstarten brengt voor een tijdje soelaas maar komt weer snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Sansar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:08:
Inderdaad, tegenwoordig heb je voor een appel en een ei een USB on the go adapter waar je een micro SD, normale SD of USB storage op aansluit.
Dit biedt voor mij de oplossing als ik teveel 4K filmpjes schiet en niet onmiddellijk aan mijn PC geraak om die over te zetten: Dash Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de update zet het toestel alle apps op alfabetische volgorde. Is het mogelijk om dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
extreme8eight schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:21:
Dit probleem heb ik al sinds ik de S6 heb, en dat is dan ook mijn enige hekelpunt.

Ik luister elke dag op de fiets muziek via een draadloze headset. En de BT verbinding gaat er elke keer uit, en soms doet hij het wel weer zonder problemen. Verbreek nu elke keer de verbinding om vervolgens weer verbinding te maken. Ook stoort hij soms al ik muziek luister en op instagram zit bijvoorbeeld. Mijn Xperia Z had gewoon een stabiele BT verbinding met deze headset.

Verder ben ik super blij en heb absoluut geen spijt van deze aanschaf. Baal alleen dat de BT verbinding zo "slap" is. Hopelijk met komende patch opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door MarcHealthy op 27-05-2015 08:51 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:32:
[...]
Dat is waarom ik zit te wachten op de komende update, die in België nog steeds niet is uitgerold. Ik verlies ook om de haverklap mijn BT connectie in de wagen of met de LG Watch R. Eens herstarten brengt voor een tijdje soelaas maar komt weer snel terug.
In die patch van 136mb is dit probleem in elk geval nog niet opgelost. Heb hem geupdate, maar BT is nog steeds niet goed. Schijnt dat er half juni weer 1 komt. Hopelijk word het dan aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
In die patch van 136mb is dit probleem in elk geval nog niet opgelost. Heb hem geupdate, maar BT is nog steeds niet goed. Schijnt dat er half juni weer 1 komt. Hopelijk word het dan aangepakt.
OMG, wachten op de 5.1 dus,... pft... daarin is ook de memory leak opgelost... finaly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:35:
[...]
Dit biedt voor mij de oplossing als ik teveel 4K filmpjes schiet en niet onmiddellijk aan mijn PC geraak om die over te zetten: Dash Micro
Mooi man thnx! Ga ik ook bestellen. Alleen snap ik even niet wat je precies krijgt. Ik zie 12 dollar voor compleet setje en een micro adapter + case los is van elkaar 10 dollar. Of zit er bij die complete set een extra adapter?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:01:
Beste tweakers, hierbij mijn camera guide video van de S6! Enjoy! https://youtu.be/7I09IE6tdLs
Leuk gedaan. .. eigenlijk best jammer dat de meeste mensen gewoon maar in auto modus blijven schieten terwijl er zulke leuke en handige dingetjes zijn ingebouwd in de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
GokuSsj schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Oh: en waar heb jij deze "wijze info" vandaan? :?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
henklbr schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Oh: en waar heb jij deze "wijze info" vandaan? :?
Google ;) staat op meerdere websites
Samsung Galaxy S6 And S6 Edge Expected To Receive Android 5.1 Update In June
http://www.gsmhelpdesk.nl...l-volgende-maand-verwacht
http://www.forbes.com/sit...laxy-s6-edge-android-5-1/
http://www.androidauthori...ndroid-5-1-update-607950/

Vandaar ook mijn woorden "schijnt" en "hopelijk" ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MarcHealthy op 27-05-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Jezus hoe lang duurt dat profiel delen uitschakelen om van die irritante melding af te komen. Is al 5 min bezig bij mij..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Monda schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:48:
[...]

Mooi man thnx! Ga ik ook bestellen. Alleen snap ik even niet wat je precies krijgt. Ik zie 12 dollar voor compleet setje en een micro adapter + case los is van elkaar 10 dollar. Of zit er bij die complete set een extra adapter?
Voor $12 krijg je een micro USB adapter voor in de foon, een USB to Micro USB adapter voor in de PC (waar de micro USB adapter in past) en een hoesje. Die USB to Micro USB adapter gebruik ik niet daar ik een losse micro SD adapter hiervoor gebruik, maar kan handig zijn als je dit niet onmiddellijk een losse micro SD adapter in de buurt hebt.

De Micro Dash hangt gewoon aan mijn bos sleutels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er mensen die de Samsung edge los hebben gekocht? Zit te denken om Samsung edge gold los te kopen. Alleen wel een boel geld. :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb de mijne bij T Mobile gekocht en vervolgens het appaaat ineens helemaal betaald, scheelde toch zo'n 80-100 EUR met de nieuwprijs op dat moment. Ik heb dit bij verlenging van mijn abonnement gedaan bdw.

[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 27-05-2015 11:41 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:12
Even ter info en misschien een tip;

Ik gebruikte de standaard mail app voor POP mail (Hotmail). Wat een draak van een app. Vrat heel veel van mijn batterij op. Gebruik nu de Gmail app voor al mijn email accounts (IMAP & POP). Scheelt aanzienlijk. De Gmail app heeft nu nog maar 1% verbruikt (sinds 6 uur vanochtend) met een interval van mijn POP mail op 1 uur, waar de standaard email app nu al op 7% zou zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 27-05-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Grudgie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:58:
Zijn er mensen die de Samsung edge los hebben gekocht? Zit te denken om Samsung edge gold los te kopen. Alleen wel een boel geld. :p.
Ik wacht nog steeds op mijn losse Green Edge 64 GB die ik bij samasung zelf besteld heb. Zou eind vorige week, begin deze week volgens hun helpdesk(via twitter) bezorgt worden. Op moment van schijven nog geen verzend bericht gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Mensen lijken te vergeten dat snapshots niet perse nodig is op 4k formaat of foto's maken met 16MP. Full HD en 6mp foto's is voor 90% van de gebruikers op Tweakers meer dan voldoende. Houd je geld op zak, zorg ervoor dat je niet alle games download die je toch niet gaat spelen en zorg ervoor dat je de resoluties naar beneden zet. Het heeft allemaal eigenlijk alleen nut als je video op je 4k scherm laat tonen of je je foto's op canvas gaat afdrukken. Voor FB zie je geen verschil tussen een 2mp en 16mp foto.

De camera/lens is erg goed en dat is wat telt, niet het aantal pixels. Normaal zet ik mijn foto's op ongeveer 4mp, maar voor de review heb ik het op 6 of 8mp laten staan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Kiswum: Gedeeltelijk ben ik het met je eens wat betreft de resolutie van de camera.

Filmpjes hoeven van mij ook niet in 4K.
Echter schiet foto's wel op max. resolutie i.v.m. het later aanpassen van de foto. Bijvoorbeeld als je maar een gedeelte van de foto wilt gebruiken is het wel fijn dat de resolutie van het gebruikte gedeelte na uitvergroting van acceptabel niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Voor de keuze tussen 32/64 heb ik gewoon gekeken naar het op dat moment beschikbare vrij ruimte op mijn oude telefoon. Dan is de keuze voor 32 snel gemaakt. Zeker gezien het grote prijsverschil!

- Programmas' die ik niet (meer) gebruik gooi ik altijd weg
- Foto's gooi laat ik nooit op de telefoon staan, die gaan naar de cloud

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:18:
Jezus hoe lang duurt dat profiel delen uitschakelen om van die irritante melding af te komen. Is al 5 min bezig bij mij..
Had ik ook.
Even telefoon opnieuw starten en dan als eerste het uitzetten. Dan werkt het wel. Bij mij althans dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Had ik ook.
Even telefoon opnieuw starten en dan als eerste het uitzetten. Dan werkt het wel. Bij mij althans dan.
Werkt bij mij niet.. lees dat de enige manier om er nog vanaf te komen waarschijnlijk een factory reset is pfff... lekker dan :(

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
GokuSsj schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Ik heb mijn S6 dit weekend voor het eerst geruikt met mijn Parrot CK3100 bluetooth kit. Ik heb geen enkel probleem ervaren met de connectie. Een ik heb ook de laatste update van android doorgevoerd

[ Voor 5% gewijzigd door Politoer op 27-05-2015 13:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Politoer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Ik heb mijn S6 dit weekend voor het eerst geruikt met mijn Parrot CK3100 bluetooth kit. Ik heb geen enkel probleem ervaren met de connectie. Een ik heb ook de laatste update van android doorgevoerd
Dat is mooi ;), ik lees verschillende BT reacties, niet iedereen heeft problemen ermee. Ik helaas wel en draai op 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Ik heb hem zonder problemen aan mijn Parrot Asteroid Smart en Jabra Street 2 kunnen koppelen (met de pre-release en de daaropvolgende rom).
Soms zit een BT apparaat zo vol met data, dat hij geen nieuwe telefoon accepteert. Probeer het geheugen van je BT apparaat leeg te gooien of check of er een update beschikbaar is, zodat hij up-to-date + kaal is.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Zit te twijfelen over de opslaggrootte. 128GB lijkt mij overdreven (het is immers geen tablet of laptop), maar kan niet kiezen tussen 32GB en 64GB. ......
Ik had dezelfde twijfel en heb mijn bestelling voor de 32GB versie op het laatste moment gewijzigd in de 64GB versie. Die stap heb ik gezet nadat ik nog eens gekeken had hoeveel ruimte op mijn Xperia Z werd ingenomen op intern geheugen en SD-kaart. Dat zat al rond de 32 Gb in totaal. Wat stond daar dan vooral op:
  • Sygic navigatie met 2GB aan kaartmateriaal
  • Gedownloade muziek 5GB
  • foto's 5 GB
  • Whatsapp
  • Enkele filmpjes 5GB
Verder staat het me niet meer bij. Aangezien mijn ervaring is dat de apps steeds groter worden en je steeds meer met je telefoon gaat doen, wilde ik niet het risico lopen tegen een capaciteitsgebrek aan te gaan lopen. Het is uiteraard frustrerend dat je dan geen goedkoop SD-kaartje erbij kunt steken.

Off-topic: ik heb met verbijstering geconstateerd dat je de schermen met apps niet automatisch op alfabet kunt laten sorteren. Die voor de hand liggende voorziening is zelfs op de goedkoopste smartphones aanwezig. Telefoon is wel lekker snel. Sony heeft daarentegen veel mooier verzorgde media apps naar mijn idee.

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 27-05-2015 13:23 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
GokuSsj schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Dat is mooi ;), ik lees verschillende BT reacties, niet iedereen heeft problemen ermee. Ik helaas wel en draai op 5.0.2.
Ik heb die bluetooth services eens geforceerd gestopt en had in de terugrit geen problemen met wegvallen van de BT verbinding. Bij thuiskomen ook geen issue met pairen met headset.
Vreemd toch allemaal. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:16:
Ik heb hem zonder problemen aan mijn Parrot Asteroid Smart en Jabra Street 2 kunnen koppelen (met de pre-release en de daaropvolgende rom).
Soms zit een BT apparaat zo vol met data, dat hij geen nieuwe telefoon accepteert. Probeer het geheugen van je BT apparaat leeg te gooien of check of er een update beschikbaar is, zodat hij up-to-date + kaal is.
Koppelen is bij mij nog nooit een probleem geweest, dat doet hij altijd automatisch op het moment dat ik mijn headset aan doe. Of hij stabiel is of niet, dat is het probleem hier. Vaak stoort hij en heb ook vaak dat hij na een paar minuten of al na 30 seconden gewoon de verbinding reset. Gelukkig valt er wel muziek af te spelen dus wacht gewoon rustig af met komende patchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
[...]

Had ik ook.
Hoe zet je het uit?
Kan het niet vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
[...]

Had ik ook.
Hoe zet je het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Eek2nd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Hoe zet je het uit?
Onder contacten je eigen profiel kiezen. Daar profiel delen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
Scrisissszzz schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:36:
[...]

Onder contacten je eigen profiel kiezen. Daar profiel delen uitzetten.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politoer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:20:
[...]

Off-topic: ik heb met verbijstering geconstateerd dat je de schermen met apps niet automatisch op alfabet kunt laten sorteren. Die voor de hand liggende voorziening is zelfs op de goedkoopste smartphones aanwezig. Telefoon is wel lekker snel. Sony heeft daarentegen veel mooier verzorgde media apps naar mijn idee.
Mij verbaasde het juist dat de Apps automatisch op alfabetische volgorde staan (in tegenstelling tot wat veel gebruikers melden). Recht uit de winkel van T-mobile. Misschien verschilt het per provider nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Garret1410 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:56:
[...]

Is een lange sluitertijd ivm weinig licht. Helaas nog niet handmatig in te stellen. Hopelijk met de update naar 5.1

Zouden ze de sluitertijd korte maken dan moet de iso omhoog waardoor je meer ruis krijgt. Dit is altijd de afweging die gemaakt moet worden.
OK thanks. Nog even afwachten dan..
Ik krijg eigenlijk een tel en abbo van mijn werk maar daar krijg je dan zo'n prutstoestel bij. Daarom wilde ik ook graag een los toestel kopen maar vond dit ook erg duur. Ik heb daarom bij tele2 het volgende abonnement afgesloten:

S6 Edge Gold: €204,13

Tele2 100MB 2 jaar € 3 pm
Extra bundel 150 min voor €5 p.m.
Toestelbundel €25 p.m.
Totaal: €33,- pm * 24 maanden = €792
Totaal over 2 jaar = €792+€204= € 996,13

Dit terwijl het het toestel los € 882,09 kost. Ik heb dus nu een nieuw toestel welke ik in twee jaar afbetaal + € 114,13

Het abonnement ligt bij mij in de kast en gebruik ik dus niet. Het toestel kan ik nu dus in 2 jaar afbetalen met €114 rente. Misschien ook een tip voor je?

Anders kijk hier eens voor meer info: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dus als ik het goed begrijp kan ik hem beter kopen icm abbo die zo goedkoop mogelijk is. Want op dit moment heb ik een simonly van KPN en daar wil ik gewoon bij blijven.

Bezit op dit moment een HTC One M8, die ik wil verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:49
EzMe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:34:
Dit terwijl het het toestel los € 882,09 kost. Ik heb dus nu een nieuw toestel welke ik in twee jaar afbetaal + € 114,13

Het abonnement ligt bij mij in de kast en gebruik ik dus niet. Het toestel kan ik nu dus in 2 jaar afbetalen met €114 rente. Misschien ook een tip voor je?

Anders kijk hier eens voor meer info: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
Dus je betaalt in totaal € 996,13 terwijl een los toestel al vanaf 826 euro te koop is en je gebruikt het abonnement niet eens? Of ik begrijp het helemaal verkeerd of je bent in totaal gewoon veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Garret1410 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Kan wel. Je kunt sorteren op Album, tijd, gebeurtenissen of categorieen. Die laatste moet je kiezen wanneer je video's in een apartemap wilt zien.
okay ga het eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:14:
Dus als ik het goed begrijp kan ik hem beter kopen icm abbo die zo goedkoop mogelijk is. Want op dit moment heb ik een simonly van KPN en daar wil ik gewoon bij blijven.

Je hebt al een sim-only die je wil blijven gebruiken, dan neem je toch geen abo + S6 waarmee je altijd duurder uit bent want dat abo betaal je ook terwijl je die niet nodig hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Grudgie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:14:

Het is een beetje afhankelijk wat je exact wil en welke versie.
Nu weet ik niet hoeveel je betaalt voor je huidige abonnement en welk abonnement je precies hebt.
Bij KPN ben je in de meeste gevallen beter uit wanneer je sim-only pakt en het toestel lost koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Je hebt al een sim-only die je wil blijven gebruiken, dan neem je toch geen abo + S6 waarmee je altijd duurder uit bent want dat abo betaal je ook terwijl je die niet nodig hebt :?
Klopt, daarom vind ik zijn berekening ook al zo gaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Audiowaste schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Het is een beetje afhankelijk wat je exact wil en welke versie.
Nu weet ik niet hoeveel je betaalt voor je huidige abonnement en welk abonnement je precies hebt.
Bij KPN ben je in de meeste gevallen beter uit wanneer je sim-only pakt en het toestel lost koopt.
Wil graag voor de Galaxy S6 Edge Gold 32GB gaan.

Heb KPN Zorgeloos, 5GB, onbeperkt bellen/smsen, betaal €27,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Grudgie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:40:
Wil graag voor de Galaxy S6 Edge Gold 32GB gaan.

Heb KPN Zorgeloos, 5GB, onbeperkt bellen/smsen, betaal €27,50 p/m.
Als je dat abonnement toch al hebt en dan loopt door, dan kun je het beste het toestel gewoon los kopen.
Anders betaal je voor 2 abonnementen, terwijl je er maar 1 gebruikt. Dan ben je altijd duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Dit is het Ervaringen en Discussie topic over het toestel zelf, zie weer allemaal berichten die hier niet geplaatst moeten worden maar in Levertijden & prijzen topic: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen

[ Voor 4% gewijzigd door MarcHealthy op 27-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Audiowaste schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Dus je betaalt in totaal € 996,13 terwijl een los toestel al vanaf 826 euro te koop is en je gebruikt het abonnement niet eens? Of ik begrijp het helemaal verkeerd of je bent in totaal gewoon veel duurder uit.
Ja klopt. Maar in deze constructie heb ik twee jaar de tijd om mijn toestel af te betalen en betaal ik dus €114,13 extra. Anders moet ik ineens €826 in eens betalen en dat wil ik niet.. Dus ja.

//edit Bekijk het anders.. Ik betaal 114 euro extra om het toestel in 2 jaar te mogen afbetalen. Ça y est

[ Voor 9% gewijzigd door EzMe op 28-05-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:04
Heb nu ongeveer 2 weken mijn S6 64gb Saphire/Black, los gekocht bij Bol.com. Tot dusver eigenlijk vrij tevreden, merk wel grote onregelmatigheid in het batterij verbruik dat ik niet altijd even goed kan herleiden. Google play is volgens mij over het algemeen de boosdoener. Verder zit mijn home button iets los, meldde iemand eerder in het topic ook, maar kan me er niet zo aan ergeren en zaten er nog wat lijmresten tussen het aluminium randje van de flitser wat ik relatief eenvoudig kon weghalen.

Wat ik echter nu wel ineens heb is een barst in het glas voor de camera! De camera zelf werkt nog uitstekend en de barst gaat ook niet voor de lens langs, maar ik heb geen flauw idee hoe die barst er is ingekomen. Aannemelijk voor Bol.com is natuurlijk dat ik per ongeluk precies ergens tegenaan ben gelopen met dat ding in mijn broekzak, precies op de camera. Hoe ga ik hen overtuigen dat dat niet het geval is, of zal ik het echt zelf gedaan hebben?

Iemand met soort gelijke gevallen en advies hoe en of dit aan te pakken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Tuttel schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:33:

Wat ik echter nu wel ineens heb is een barst in het glas voor de camera! De camera zelf werkt nog uitstekend en de barst gaat ook niet voor de lens langs, maar ik heb geen flauw idee hoe die barst er is ingekomen. Aannemelijk voor Bol.com is natuurlijk dat ik per ongeluk precies ergens tegenaan ben gelopen met dat ding in mijn broekzak, precies op de camera. Hoe ga ik hen overtuigen dat dat niet het geval is, of zal ik het echt zelf gedaan hebben?

Iemand met soort gelijke gevallen en advies hoe en of dit aan te pakken is?
Mocht je helaas geen gelijk krijgen, is het gelukkig (relatief) vrij makkelijk om het glasplaatje voor de camera te vervangen.

Zoek maar op Youtube naar tear down galaxy s6 of dissassembly galaxy s6.

[ Voor 22% gewijzigd door crobo op 27-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je ook wat he 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReQuiem83 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:53:
[...]

Ik wacht nog steeds op mijn losse Green Edge 64 GB die ik bij samasung zelf besteld heb. Zou eind vorige week, begin deze week volgens hun helpdesk(via twitter) bezorgt worden. Op moment van schijven nog geen verzend bericht gehad ;)
Zou nu weer verzet zijn naar 29 mei, Samsung kennende?? Is helaas niet de eerste keer dat Samsung iets zegt è niet nakomt succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:23:
[...]

Mij verbaasde het juist dat de Apps automatisch op alfabetische volgorde staan (in tegenstelling tot wat veel gebruikers melden). Recht uit de winkel van T-mobile. Misschien verschilt het per provider nog?
Bij mij is alles op alfabetische volgorde nu, maar ik wil dat niet. Iemand idee hoe ik het terug kan krijgen naar de oude settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Nog meer mensen die last hebben van een scherm dat plots geel/bruinig wit weergeeft ? Had er de eerste dag geen last van maar sinds een paar uur lijkt het niet helemaal meer in orde te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reticulum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:16:
Nog meer mensen die last hebben van een scherm dat plots geel/bruinig wit weergeeft ? Had er de eerste dag geen last van maar sinds een paar uur lijkt het niet helemaal meer in orde te zijn...
Niet per ongeluk iets veranderd in je scherm modus onder display? En even uit en aanzetten geeft ook geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reticulum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:16:
Staat hij toevallig nu op Basic mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Heb hem al een keer opnieuw opgestart . Ook hierna was het er nog. Nu is het een paar minuten weg, heel vreemd. Even in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:28:
[...]

Staat hij toevallig nu op Basic mode ?
Heb hem nu op amoled bioscoop gezet. Hij stond op aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Mensen nog tips?
Heb sinds de laatste update het idee dat mijn batterij een stuk minder lang meegaat?
Volgens de batterij settings haal ik nu 3-4 uur sot ipv eerder rond de 5

Of zijn er nog meer die hier last van hebben?

*edit*

Zojuist na 3 uur en 40 minuten aan screen on time(volgens batterij instellingen) de telefoon, met nog 9% batterij, aan de lader gehangen.

Helderheid op 30-35%, NFC uit, Bluetooth uit, locatievoorzieningen gps e.d. uit, geen dataverkeer buiten wifi om, donkere wallpaper.

[ Voor 44% gewijzigd door ridefire op 27-05-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:35:
[...]
Die heb ik vorig jaar nog als kickstarter project gesteund.
Ik kreeg er in november twee toegestuurd als één van de eerste 'backers' van het project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
pappaleone schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:55:
[...]

Zou nu weer verzet zijn naar 29 mei, Samsung kennende?? Is helaas niet de eerste keer dat Samsung iets zegt è niet nakomt succes in ieder geval
Vast. Heb 2 uur helede een draadloze lader besteld. Deze is nu al verzonden. Ach geduld is schone zaak. Vind alleen dat samsung mis informatie loopt te vertellen. Als je geen datum kan zeggen dan zeg dat dan ipv aan lijntje houden.

Ps. De dag dat ze 29 Mei op de website toonde zeiden ze tegen mij dus begin deze week/eind vorige week dus ze hadden het kunnen weten.

[ Voor 12% gewijzigd door ReQuiem83 op 27-05-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
De eerste paar dagen haalde ik bijna 6 uur SOT met de S6 Edge, nu slecht 3.5 uur. Merken meer mensen dit? Heb hem nu ong 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:05
pappaleone schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Bij mij is alles op alfabetische volgorde nu, maar ik wil dat niet. Iemand idee hoe ik het terug kan krijgen naar de oude settings?
Dowbload csc features Expert. En zet bij: enable alphabet view by default, de waarde op false. Opslaan en reboot.

Denk wel dat je root acces nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
r0bb schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:58:
De eerste paar dagen haalde ik bijna 6 uur SOT met de S6 Edge, nu slecht 3.5 uur. Merken meer mensen dit? Heb hem nu ong 2 weken..
6 uur is mij nooit gelukt. Hoogstens 4,5 uur. Begin leek mn batterij het wel langer uit te houden dan nu, maar kan ook met apps etc te maken hebben.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dedrogist schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:45:
[...]

Dowbload csc features Expert. En zet bij: enable alphabet view by default, de waarde op false. Opslaan en reboot.

Denk wel dat je root acces nodig hebt.
Dank voor de hulp root en andere rom is al van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 12:12
Als de telefoon heel fresh is gebruikt hij natuurlijk minder batterij.
Mensen installeren WhatsApp, Facebook, stellen hun mail op automatisch verversen, enzovoort.

Start maar eens een nieuwe telefoon op. Dan draait er niet veel op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Oke maar ik heb tussen de 6 uur SOT en nu geen noemenswaardige apps meer geinstalleerd.. Ik zie wel dat Facebook de laatste dagen bovenaan staat qua energieverbruik, boven het scherm zelf! Dat vind ik wel erg raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Nu ik erover nadenk is het sinds de laatste update van 180mb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand hier een manier om met de standaard ROM het homescreen zo in te stellen dat je zowel aan de linker als aan de rechter kant meerdere schermen hebt voor apps. Op vorige android toestellen heb ik dat altijd gehad, en mis ik nu enorm in dit toestel. Het is veel praktischer als je beide kanten uit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
r0bb schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:00:
Nu ik erover nadenk is het sinds de laatste update van 180mb..
ook ik heb na de laatste update dit opgemerkt, nu is het ineens na een aantal dagen weer gewoon normaal.

Geen idee wat er veranderd is. |:(

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Seth_Chaos: Max. uitzoomen en dan zorgen dat je 3 of meer screens hebt en dan op het huisje bovenaan klikken welke je home screen wordt. Of je huidige homescreen vasthouden en verslepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 28-05-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peulkn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 09:14
De laatste update was een verbetering voor de vingerafdruk scanner. tevens heb ik geen probleem om de dag door te komen, hele tijd 4g aan, bluetooth voor mijn smartwatch en speel ook games tussendoor.

[ Voor 8% gewijzigd door peulkn op 28-05-2015 10:51 ]

Gasloos | techneco loria 6004 | atlantic explorer 200fs | 5525wp ZZO 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Ik heb de app Smart IR Remote geinstalleerd. Deze kan ws. evenveel als een Logitech Harmony One die ik ook bezit.
Ik merk wel dat het inrichten van een handige knoppen layout een flinke klus is.

Op internet heb ik na een korte zoektocht geen sites gevonden met voorbeelden van knoppenlayouts of handige tutorials. Heeft iemand anders dat wel gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 19:06

wvl

Mijn persoonlijke bevinding van de S6:
Ik heb sinds een 3 weken de S6 als opvolger van mijn 2 jaar oude HTC one M7.
-batterij laad echt super snel op
-scherm is prachtig
-geluid gaat echt hard, al mis ik de boomsound
-camera is "wauw"
-de S6 is niet zo smooth in gebruik als de M7, er zit af en toe wat lagg op
-camera shuttersound is vreselijk irritant
-vingerafdrukscanner is een zaligheid

Verder krijg ik steeds meldingen die ik moet lezen. Bv als ik gegevensverbinding manueel verbreek.
En de flash blijft branden. Ik dacht dat deze opgelost was met een reset, maar na een paar dagen is het me terug opgevallen.
Mijn homeknop voelt goed aan.
En ik ben blij dat ik de 64Gb versie heb genomen. Momenteel zou ik nog net toekomen met 32, maar ik wil de telefoon een paar jaar gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de S6 edge groen in bezit. Moet zeggen echt een mooi toestel en weer een grote vooruitgang tov de S5.
De batterij gaat een stuk langer mee en de telefoon voelt een stuk meer premium aan.

Echter heb ik de phone nu een aantal dagen in bezit en zie nu al een aantal lichte krasjes in mijn scherm, terwijl ik hem behandel of het chinees porselein is. Dus altijd in broekzak zonder dat er andere voorwerpen in zitten. Het lijkt erop alsof de coating die erop zit erg zacht is en krasgevoelig. Hebben meer mensen hier last van?
Wil misschien een screen protector gaan gebruiken, maar ben een beetje bang dat het gevoel van de phone en het scherm een beetje verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Met welke app kan je die roze waas juist checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:
Ik heb inmiddels de S6 edge groen in bezit. Moet zeggen echt een mooi toestel en weer een grote vooruitgang tov de S5.
De batterij gaat een stuk langer mee en de telefoon voelt een stuk meer premium aan.

Echter heb ik de phone nu een aantal dagen in bezit en zie nu al een aantal lichte krasjes in mijn scherm, terwijl ik hem behandel of het chinees porselein is. Dus altijd in broekzak zonder dat er andere voorwerpen in zitten. Het lijkt erop alsof de coating die erop zit erg zacht is en krasgevoelig. Hebben meer mensen hier last van?
Wil misschien een screen protector gaan gebruiken, maar ben een beetje bang dat het gevoel van de phone en het scherm een beetje verdwijnt.
Met betrekking tot jouw comment van krassen; mijn ervaring is helaas ook dat er erg snel krassen zijn ontstaan op mijn scherm. Ik heb wel de eerste week de Clear View Cover van Samsung gebruikt, een hoesje wat de krassen schijnbaar ook kan veroorzaken.

Ik heb ervoor gekozen om het ontstaan van krassen te accepteren omdat ik niet achteruit wil gaan op gebruiksgemak en handzaamheid van het toestel. Maar als je hier wel om geeft dan zou ik er inderdaad een screen protector op plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
extreme8eight schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:15:
Met welke app kan je die roze waas juist checken?
Niet...moet met blote oog zichtbaar zijn bij recht (!) kijken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutvanloo schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:27:
Mijn persoonlijke bevinding van de S6:

-camera shuttersound is vreselijk irritant
Heel gemakkelijk uit te schakelen met de app SilentCam Switch.

Te downloaden in Play store, geen root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koerski schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Met betrekking tot jouw comment van krassen; mijn ervaring is helaas ook dat er erg snel krassen zijn ontstaan op mijn scherm. Ik heb wel de eerste week de Clear View Cover van Samsung gebruikt, een hoesje wat de krassen schijnbaar ook kan veroorzaken.

Ik heb ervoor gekozen om het ontstaan van krassen te accepteren omdat ik niet achteruit wil gaan op gebruiksgemak en handzaamheid van het toestel. Maar als je hier wel om geeft dan zou ik er inderdaad een screen protector op plaatsen.
Ja vind al die filmpjes zo vreemd waarbij ze met messen tekeer gaan op het scherm en aangeven dat er geen kras te zien is..
Denk dat ik de acceptatie modus ook maar op ga zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Zit er een verschil wellicht in de 'hardheid' van het scherm tussen de edge en de gewone variant?
Ik heb de gewone variant, geen hoesje er om heen en doe hem gewoon los in mijn zak etc, ga er niet bijzonder voorzichtig mee om... maar ik heb dus nog geen enkel krasje.
En ik heb hem toch al sinds dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Ja vind al die filmpjes zo vreemd waarbij ze met messen tekeer gaan op het scherm en aangeven dat er geen kras te zien is..
Denk dat ik de acceptatie modus ook maar op ga zoeken...
De hardheid van het metaal van messen en sleutels is over het algemeen minder dan de hardheid van zand (kwarts). Hierdoor zullen sleutels en messen geen krassen maken op het glas, maar zandkorrels die tussen het hoesje en het glas geschuurd worden wel. De filmpjes op youtube zeggen niet zoveel. Pak maar eens een stuk schuurpapier (SANDpaper) en zie wat er van je scherm overblijft. (tip: niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
Mijn huidige SII heeft gewoon na 3-4 jaar geen enkele kras op het scherm, in de volle zon bekeken. De coating aan de zijkanten heeft wel zijn beste tijd gehad. Die brokkelt verder af en de usb port begint ook trektjes te vertonen zoals denken dat hij nog aan de lader ligt terwijl hij er al 5 min af is. De SII blijft echt een top build. Hoop dat de S6 Edge net zo lang kan meegaan(wat ook wel mag voor dat bedrag).

ps. telefoon zit altijd in dedicated broekzak zonder andere spullen of hij ligt op een tafel/bureau

[ Voor 11% gewijzigd door ReQuiem83 op 28-05-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Als ik weet dat er meer foto's worden gemaakt, zet ik het toestel op geluid uit..

Shutter is dan ook niet te horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjant2 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:29:
Zit er een verschil wellicht in de 'hardheid' van het scherm tussen de edge en de gewone variant?
Ik heb de gewone variant, geen hoesje er om heen en doe hem gewoon los in mijn zak etc, ga er niet bijzonder voorzichtig mee om... maar ik heb dus nog geen enkel krasje.
En ik heb hem toch al sinds dag 1.
Na mijn weten gebruiken ze voor de Edge versie een ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Awsomeee.. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Vaag, lijk vandaag 2,7-3 minuten per % SoT te halen (4,5-5uur SoT).
Telefoon gister tijdens het laden wel even uitgezet, misschien toch een app op de achtergrond die alles leeg zoog.

Gisteravond tevens opgemerkt dat de led-flash bug niet helemaal opgelost is.
Na gebruik blijft die heel licht aanstaan en "dooft" langzaam uit.
Ben iig blij dat die niet aan blijft staan.

[ Voor 35% gewijzigd door ridefire op 28-05-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Snap persoonlijk niet dat mensen alleen een backcover gebruiken, met een beschermlaagje aan de voorkant. Krijg je op termijn gewoon echt krassen van. Ik gebruik nu een mooi hoesje van Gecko. Zit er lekker stevig in en na een maand nog geen krasje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Boneka schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:23:
Snap persoonlijk niet dat mensen alleen een backcover gebruiken, met een beschermlaagje aan de voorkant. Krijg je op termijn gewoon echt krassen van. Ik gebruik nu een mooi hoesje van Gecko. Zit er lekker stevig in en na een maand nog geen krasje te zien.
Wat valt er niet te snappen?

Ik koop een telefoon grotendeels om het design, en dan wil ok daar geen cover of hoesje voor. Hooguit een screenprotector voor de voor en achterkant.

Ieder heeft zo zijn/haar eigen reden.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.