Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Nee hier geen last van(draai custom rom) Is alleen je ram geheugen opschonen niet genoeg? Zovaak rebooten lijkt mij wat teveel van het goede ;)
Tammesp bij mij is het ook met de edgarf rom een .........Ik heb net opgeschoont even een kwartiertje real racing3 94% dan merk je echt aan het spel dat blijft hangen. Het wordt ook steeds erger. Eigenlijk zou ik de rom even opnieuw moeten flashen en de build prop misschien niet gebruike. Bij mij lijkt het zo te zijn dat na de aanpassingen in de build prop de situatie erger is geworden. Als de nieuwe Edgarf 5.1.1 deze week komt dan wacht nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Zojuist door mijn eigen stomme schuld een barst in mijn mooie, slechts anderhalve maand oude S6 gemaakt... :'( Kon wel janken... :'(
Gespen van broekriemen en de S6 zijn blijkbaar niet compatible. |:(

Anyway.Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb even lopen googelen maar je komt zo ontzettend veel zaakjes tegen die allemaal een snelle reparatie beloven? Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde winkel? Of kan ik het beter via Samsung of Coolblue regelen. Kom prijzen tegen zo rond de 200 euro voor vervanging van het scherm. Helaas kan het glas niet separaat vervangen worden. Het scherm zelf lijkt nog OK.

Damn, wat heb ik de pest in nu. :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:21
Ik heb sinds gister een dode lijn pixels van boven tot onder in mijn 1 maand oude s6 edge goud. Flink balen, heel soms verdwijnt het maar komt het ook weer terug.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tachyon schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:49:
Zojuist door mijn eigen stomme schuld een barst in mijn mooie, slechts anderhalve maand oude S6 gemaakt... :'( Kon wel janken... :'(
Gespen van broekriemen en de S6 zijn blijkbaar niet compatible. |:(

Anyway.Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb even lopen googelen maar je komt zo ontzettend veel zaakjes tegen die allemaal een snelle reparatie beloven? Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde winkel? Of kan ik het beter via Samsung of Coolblue regelen. Kom prijzen tegen zo rond de 200 euro voor vervanging van het scherm. Helaas kan het glas niet separaat vervangen worden. Het scherm zelf lijkt nog OK.

Damn, wat heb ik de pest in nu. :(
Ik zag gisteren ergens op het forum iets van €176 voor een scherm van een groene edge, Ik zou in ieder geval goed kijken waar je hem laat maken, liever iets duurder bij een goed bedrijf dan spijt achteraf.succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03 16:55
Heb mijn S6 nu twee en een halve week, na er heel tevreden mee te zijn is nu plotseling het glas dat voor de camera zit aan de achterkant gebarsten. Ik heb hem nog niet laten vallen dus ik heb ook geen idee hoe dit mogelijk is. Toen ik een foto wou maken zag ik dat alles nog al wazig was en toen ik hem omdraaide bleek hij dus gebarsten te zijn.

Zou dit onder de garantie vallen? Want da twee en een halve week kapot is toch wel al snel, heb hem gekocht bij 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
CrazyEgoist schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:02:
Heb mijn S6 nu twee en een halve week, na er heel tevreden mee te zijn is nu plotseling het glas dat voor de camera zit aan de achterkant gebarsten. Ik heb hem nog niet laten vallen dus ik heb ook geen idee hoe dit mogelijk is. Toen ik een foto wou maken zag ik dat alles nog al wazig was en toen ik hem omdraaide bleek hij dus gebarsten te zijn.

Zou dit onder de garantie vallen? Want da twee en een halve week kapot is toch wel al snel, heb hem gekocht bij 4launch.
Is het niet het superkleine (en harde) plastic die nog over de lens zit ? Dit is ongelooflijk moeilijk te verwijderen , heb het met een pincet moeten doen. Vraag me af of ze dit niet iets eenvoudiger hadden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
Vanishd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:11:
[...]

Is het niet het superkleine (en harde) plastic die nog over de lens zit ? Dit is ongelooflijk moeilijk te verwijderen , heb het met een pincet moeten doen. Vraag me af of ze dit niet iets eenvoudiger hadden kunnen maken.
Nope, helaas niet deze had ik al verwijderd. En de barsten zijn heel duidelijk te voelen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Laatst online: 07:03

rev

pappaleone schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:36:
[...]

Ik zag gisteren ergens op het forum iets van €176 voor een scherm van een groene edge, Ik zou in ieder geval goed kijken waar je hem laat maken, liever iets duurder bij een goed bedrijf dan spijt achteraf.succes.
€169,- voor de edge, €149,- als ik het me goed herinner voor een gewone S6.

Dat was in de Samsung Experience Store in de Kalverstraat in Amsterdam. Ze kunnen hem daar in de winkel repareren, dat scheelt (verzend)tijd. Maar voor mijn groene Edge moesten ze nog wel de onderdelen bestellen, die hadden ze niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja daar zou ik toch even melding van maken, heb je hem toch niet in je broekzak gehad en een verkeerde beweging gemaakt? Het is en blijft glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rev schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:36:
[...]

Dat was in de Samsung Experience Store in de Kalverstraat in Amsterdam. Ze kunnen hem daar in de winkel repareren, dat scheelt (verzend)tijd. Maar voor mijn groene Edge moesten ze nog wel de onderdelen bestellen, die hadden ze niet op voorraad.
Ja ik hoop het niet te krijgen, ik heb een blauwe S6 dat zal wel hetzelfde probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Laatst online: 07:03

rev

rev schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:36:
[...]

Correctie €129,- voor de gewone S6. Ik heb voor de volledigheid het foldertje maar even ingescand, daar staat alle informatie op. De Samsung website vermeldt namelijk nog niet de prijzen voor de S6.

Prijzen Reparatie Scherm Samsung P1/2 Adressen Samsung Experience Stores

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rev schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:57:
[...]

Correctie €129,- voor de gewone S6. Ik heb voor de volledigheid het foldertje maar even ingescand, daar staat alle informatie op. de Samsung website vermeldt namelijk nog niet de prijzen voor de S6.

[afbeelding] [afbeelding]
Kijk hier hebben we allemaal wat aan, al is het te hopen dat niet iedereen het nodig gaat hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-10 13:04
Voor diegene die een Samsung view case (of eventueel nog een andere case, voerde het gesprek op Awakefest dus ik kreeg niet alles mee) hebben gekocht:

Een vriend van mij heeft bevestigd (werkt bij Dynafix) dat Samsung opdracht heeft gegeven om ALLE schermen die bekrast zijn kostenloos te vervangen. Ze schijnen ontzettend veel bekraste S6 (edge) schermen terug te krijgen na het gebruik maken van deze case (en ik dacht ook nog andere). Er zou nl. zand of andere krassende materialen tussen de case en het substraat komen dat flinke krassen veroorzaakt. Het gebruik van een case met frontcover dient beter vermeden te worden!

Let wel: dit is dus wel wat anders dan een gebarsten scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
De (franse) 5.1.1-firmware-update heeft trouwens (anders dan de Amerikaanse T-mobile-versie) geen RAW-foto-ondersteuning..

Getest met de Manual Camera Compatibility geeft "no RAW support"..

FV-5-camera slaat ook niet als RAW op..

Komt misschien in volgende updates..

Verder is update heel stabiel en vooral batterij-vriendelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
JDL15 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:54:
Voor diegene die een Samsung view case (of eventueel nog een andere case, voerde het gesprek op Awakefest dus ik kreeg niet alles mee) hebben gekocht:

Een vriend van mij heeft bevestigd (werkt bij Dynafix) dat Samsung opdracht heeft gegeven om ALLE schermen die bekrast zijn kostenloos te vervangen. Ze schijnen ontzettend veel bekraste S6 (edge) schermen terug te krijgen na het gebruik maken van deze case (en ik dacht ook nog andere). Er zou nl. zand of andere krassende materialen tussen de case en het substraat komen dat flinke krassen veroorzaakt. Het gebruik van een case met frontcover dient beter vermeden te worden!

Let wel: dit is dus wel wat anders dan een gebarsten scherm...
Ter aanvulling: je bent het toestel (incl case) 2 weken kwijt en je krijgt 2 screenprotectors mee zodat je de case gewoon kunt blijven gebruiken. Het geld van de cover krijg je trouwens niet geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
_Nick__ schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:57:
De (franse) 5.1.1-firmware-update heeft trouwens (anders dan de Amerikaanse T-mobile-versie) geen RAW-foto-ondersteuning..

Getest met de Manual Camera Compatibility geeft "no RAW support"..

FV-5-camera slaat ook niet als RAW op..

Komt misschien in volgende updates..

Verder is update heel stabiel en vooral batterij-vriendelijk..
Idd, wou nog een korte review neerpennen, maar je bent mij voor.

Het BT probleem lijkt ook van de baan, geen perikelen meer in de auto of met mijn smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Idd, wou nog een korte review neerpennen, maar je bent mij voor.

Het BT probleem lijkt ook van de baan, geen perikelen meer in de auto of met mijn smartwatch.
Enige ontdekte foutje tot nu.. maar kan ook aan YouTube-app zelf liggen..

Als je een filmpje deelt vanuit de Geschiedenis slaat het apparaat op tilt.. (hangt niet vast, maar blijft een paar keer trillen totdat YouTube gereset is)..

Deel je het filmpje terwijl het speelt of begint te spelen is er niets aan de hand..

Verder was het ook wel even schrikken dat contacten spontaan werden samengevoegd, omdat mijn snelkies-contacten op de Gear S daarna bijna allemaal weg waren..

Schat in de versie die volgende week zal worden uitgerold veel verbeteringen bevat (uitrol zal daarom ook wel tijdelijk gestaakt zijn)..

Maar firmware is veel beter dan ik verwachtte na herhaald trillen tijdens het installeren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ah er komt al een update, wist ik niet, heb je daar een bron van?

Youtube delen doe ik niet, toch niet op de smartphone, zit meestal wel achter een groter scherm (iPad of SP3).

Had al eens al mijn contacten zelf samengevoegd, dus heb ik daar niet zoveel van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fenomeno24 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Ter aanvulling: je bent het toestel (incl case) 2 weken kwijt en je krijgt 2 screenprotectors mee zodat je de case gewoon kunt blijven gebruiken. Het geld van de cover krijg je trouwens niet geretourneerd.
Ik zal mazzel hebben gehad. Ik ging met maand oude s6 terug naar Media Markt, eigenlijk om mn geld terug te vragen voor de officiële cover die ik daar later ook had gekocht en die dus (minieme) krasjes op het scherm had gemaakt. Toestel en hoesje werden ingenomen en ik kon een nieuwe s6 pakken en kreeg geld voor hoesje terug. Ik was helemaal verbaasd, maar wel zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Misschien een stomme vraag. Ik krijg een nieuwe simkaart (Hi weg) KPN erin. Wat ben ik kwijt als ik deze nieuwe kaart erin stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandje32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07-2021
Sinds vandaag kwam ik er achter dat ik mijn s6 Ege niet meer in de landscape mode krijg als ik mijn toestel kantel. Ik heb alle instellingen nagekeken maar ik hou de portrait mode. Ik heb hem al meerdere keren opgestart en de laatste software (voor zover) staat er op. Ik kwam erachter dat ik mijn foto's aan het bekijken was. Ook bij andere apps alleen portrait mode. Via Google kwam ik er achter dat meerdere mensen dit probleem hebben http://www.droid-life.com...otate-issues/#more-165602 Bij http://www.computerworld....ays-wont-auto-rotate.html en bij http://androidforums.com/...l-not-auto-rotate.913635/ zeggen ze hetzelfde. Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou ook niet helpen dus heb ik dat maar niet gedaan. Is er iemand die ook deze ervaring heeft, weet wat er eventueel aan gedaan kan worden?

Toch bang dat ik morgen naar een Samsung servicepoint moet....

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 17:54
Boneka schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:03:
Misschien een stomme vraag. Ik krijg een nieuwe simkaart (Hi weg) KPN erin. Wat ben ik kwijt als ik deze nieuwe kaart erin stop.
Mogelijk alleen je contacten op de simkaart, maar tegenwoordig slaat men contacten netjes op via je Google Account, zo raak je ze namelijk nooit kwijt :) zou het voor de zekerheid maar wel checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Pasteis schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:16:
[...]

Mogelijk alleen je contacten op de simkaart, maar tegenwoordig slaat men contacten netjes op via je Google Account, zo raak je ze namelijk nooit kwijt :) zou het voor de zekerheid maar wel checken!
Kun je die niet kopieren naar je telefoon? Zoiets kon eerst wel altijd met mijn Sony Xperia. Ik zie die mogelijkheid bij deze Samsung helemaal niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 20:02
Dat heet importeren

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Mijn cameraglaasje is ook gebarsten maar de horizontale barst zit net buiten het zicht van de camera. Toestel is één keer hard op straat gevallen maar dat was met het scherm op de stenen, en niet met de camera. Waardoor het cameraglas dan wél gesneuveld is... :?

Anyway: je ziet het nagenoeg niet, de camera heeft er geen last van en de stevigheid lijdt er verder ook niet onder. We overleven het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:04:
Is toch allang bekend dat 5.1.1 eraan komt. Heel veel bronnen te vinden via Google.
Je kunt de franse firmware al flashen als je niet wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Sinds dit weekend laadt mijn telefoon enkel op wanneer ik hem aansluit op de computer. Via het stopcontact lukt het niet. Ik heb voor de zekerheid via Odin de stock image geflashed (maar nog geen harde reset gedaan), maar dat had geen effect. Kan dit een software probleem zijn? Ik heb niet zoveel zin alle gegevens te wissen, dus misschien heeft iemand hier nog een tip. Tnx.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:09:
Sinds dit weekend laadt mijn telefoon enkel op wanneer ik hem aansluit op de computer. Via het stopcontact lukt het niet. Ik heb voor de zekerheid via Odin de stock image geflashed (maar nog geen harde reset gedaan), maar dat had geen effect. Kan dit een software probleem zijn? Ik heb niet zoveel zin alle gegevens te wissen, dus misschien heeft iemand hier nog een tip. Tnx.
Weet je zeker dat je oplader of kabel goed is. Probeer eens een normale oplader, dus 5V 1A of iets dergelijks. Een PC uitgang levert 5V 500mA en voltage is voltage zou ik zeggen. Alleen de snellader van de S6 heeft een ander voltage.

Je hebt geen zin om gegevens kwijt te raken maar hebt wel even via Odin de stock firmware geflashed.
Als je dat gedaan hebt ben je sowieso alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Het ligt niet aan de kabel of oplader, deze doen het gewoon goed. Andere kabels werken niet bij mijn telefoon. Ik heb in ieder geval een reset gedaan en probleem blijft. Vreemd genoeg krijg ik constant een pop-up dat zegt dat een batterijdeelkabel is aangesloten. En regelmatig reboot mijn toestel bij het inpluggen van de kabel. Lijkt dan toch hardwarematig. Irritant zo snel al...
Garret1410 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 06:46:
Je hebt geen zin om gegevens kwijt te raken maar hebt wel even via Odin de stock firmware geflashed.
Als je dat gedaan hebt ben je sowieso alles kwijt.
Dat klopt niet wat je zegt. Je data blijft gelukkig gewoon behouden :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Garret1410 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Is toch allang bekend dat 5.1.1 eraan komt. Heel veel bronnen te vinden via Google.
Je kunt de franse firmware al flashen als je niet wilt wachten.
Ik draai al een week 5.1.1, ik had het over een volgende firmware update (ook 5.1.1) maar hoger dan G920FXXU2BOFJ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 30-06-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Idd, dat is een dirty flash upgrade, gewoon firmware erop via ODIN, herstarten en alles staat er nog op, net zoals een gewone update via OTA of Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RigolleM schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:04:

Youtube delen doe ik niet, toch niet op de smartphone, zit meestal wel achter een groter scherm (iPad of SP3).

Had al eens al mijn contacten zelf samengevoegd, dus heb ik daar niet zoveel van gemerkt.
Geen bron.. voel het aan mijn water.. (na een S3, S4 en S5) :)

zeker nu al langer dan een week de update niet verder wordt uitgerold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Geen bron.. voel het aan mijn water.. (na een S3, S4 en S5) :)
Was bij de vorige updates ook lang stil en dan kreeg plots iedereen (behalve België) de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Gisteren eindelijk de S6 ophalen en wat blijkt. De home knop is nogsteeds niet gemaakt!.

Ik vind dit zo slecht. Het staat vermeld op het blaadje.

De S6 is door 2 controle punten geweest. Waarin wordt gecheckt of die ook gemaakt is.(Samsung service center en mediamarkt distributie) Blijkbaar controleren ze niet.

Dan maak je toch een checklist van de problemen (Dat vermeld staat op het blaadje) en dan kijk je of die 1 voor 1 verholpen zijn.

Ik ga vandaag kijken of ik mijn geld terug kan krijgen.

Vind het wel goed zo en heb geen vertrouwen dat ze hem uberhaupt normaal kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:05:
Het ligt niet aan de kabel of oplader, deze doen het gewoon goed. Andere kabels werken niet bij mijn telefoon. Ik heb in ieder geval een reset gedaan en probleem blijft. Vreemd genoeg krijg ik constant een pop-up dat zegt dat een batterijdeelkabel is aangesloten. En regelmatig reboot mijn toestel bij het inpluggen van de kabel. Lijkt dan toch hardwarematig. Irritant zo snel al...

[...]

Oke. De manier waarop ik het doe is alles weg. Ook doe ik standaard een harde reset na het flashen.
Maar zo kan ik nog wat leren want ik ben het al jaren gewend om het op dezelfde manier te doen.

Hoe flash jij met Odin dan waardoor instellingen en apps bewaart blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
DeeSung schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:00:
Gisteren eindelijk de S6 ophalen en wat blijkt. De home knop is nogsteeds niet gemaakt!.

De S6 is door 2 controle punten geweest. Waarin wordt gecheckt of die ook gemaakt is.(Samsung service center en mediamarkt distributie) Blijkbaar controleren ze niet.

Dan maak je toch een checklist van de problemen (Dat vermeld staat op het blaadje) en dan kijk je of die 1 voor 1 verholpen zijn.

Vind het wel goed zo en heb geen vertrouwen dat ze hem uberhaupt normaal kunnen repareren.
Dynafix zeker... Volgens mij heeft nagenoeg niemand wél positieve ervaringen met dat bedrijf. Waarom de grotere bedrijven als HTC en Samsung (en misschien nog wel meer) dat bedrijf als officiële reparateur nemen, joost mag het weten. Het zal de prijs wel zijn, want de kwaliteit is het zeker niet.
Garret1410 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Oke. De manier waarop ik het doe is alles weg. Ook doe ik standaard een harde reset na het flashen.
Maar zo kan ik nog wat leren want ik ben het al jaren gewend om het op dezelfde manier te doen.

Hoe flash jij met Odin dan waardoor instellingen en apps bewaart blijven.
Gewoon Odin opstarten, ROM (.tar bestand) laden in het vakje 'PDA' en op 'Start' klikken. Behalve autoreboot niks aanvinken. Op deze manier heb ik de Franse 5.1.1. over m'n 5.02 heen geflashed, geen dataverlies.

[ Voor 23% gewijzigd door rodie83 op 30-06-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RigolleM schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:06:
[...]

Was bij de vorige updates ook lang stil en dan kreeg plots iedereen (behalve België) de update ;)
Herinner me zelf het Lollipop-verhaal voor de S5..

Toen in Polen in unlocked-versie vooruit voor de ongeduldigen en pas twee weken later met veel aanpassingen (SMSsen werkte toen zelfs niet) voor de rest (Duitsland, Nederland etc.)..

Schat in dat Frankrijk nu ook snel een kleine update krijgt en dan de andere landen een aangepaste versie..

Slimme marketing trouwens.. de ongeduldigen zijn toch de enige die zouden klagen over een vertraging in de toezegging dat 5.1.1 in juni al te verkrijgen zou zijn.. ;-))

De rest zal het bommen of dat niet voor augustus wordt uitgerold (na de nieuwe Edge-modellen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Schandaliger is het RAM verbruik. Af en toe gaat mijn S6 zo traag als mijn HTC Desire uit 2010. Kijk ik naar de prestatie achtige widget. RAM 96%

En dan 5.1.1 uitbrengen zonder fix. KANSLOOS SAMSUNG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:00:

Jonge jonge wanneer heb jij geen problemen??? Koop een andere telefoon liefst ander merk, misschien dat je dan wel tevreden kunt zijn. Nooit zo iemand negatief gezien op het forum als jij. Echt elk bericht van jou is negatief. Waarom zijn er ook zo veel mensen die wel eens wat hebben ,en dat het gewoon opgelost wordt? De menu toets/ home knop zit vrijwel bij iedereen wat speling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kappade schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:41:
Schandaliger is het RAM verbruik. Af en toe gaat mijn S6 zo traag als mijn HTC Desire uit 2010. Kijk ik naar de prestatie achtige widget. RAM 96%

Ik zelf had het zelfde probleem, heb gisteren de 5.1.1 geflashed en ik kom niet meer boven de 85% uit. Dus bij mij heeft het zeker geholpen tot nu toe.
Dafmay heeft zelfs 82% tot 83%. Misschien toch de moeite waard om over te stappen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Ik zelf had het zelfde probleem, heb gisteren de 5.1.1 geflashed en ik kom niet meer boven de 85% uit. Dus bij mij heeft het zeker geholpen tot nu toe.
Dafmay heeft zelfs 82% tot 83%. Misschien toch de moeite waard om over te stappen !
Kan ik bevestigen..

Had eerder Facebook en dergelijke verwijderd en als startknop naar Chrome toegevoegd (dat hielp ook al)..

Maar heb nu eigenlijk geen problemen meer (zonder dat apps zijn uitgeschakeld (en met veel andere apps geïnstalleerd)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Jonge jonge wanneer heb jij geen problemen??? Koop een andere telefoon liefst ander merk, misschien dat je dan wel tevreden kunt zijn. Nooit zo iemand negatief gezien op het forum als jij. Echt elk bericht van jou is negatief. Waarom zijn er ook zo veel mensen die wel eens wat hebben ,en dat het gewoon opgelost wordt? De menu toets/ home knop zit vrijwel bij iedereen wat speling op.
Het is MIJN 700 euro waar Ik voor gewerkt heb dus IK bepaal of IK tevreden ben of niet. Als dat je niet aanstaat lees je maar lekker over mijn berichten heen.

Ik kan de homeknop alleen aan de rechter kant indrukken dit gaat niet alleen over speling.

Er zitten maar 4 knoppen op dus dat moet gewoon goed zijn.

Dit is een ervaringen topic en ik deel mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostq90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 20:53
Sinds gisteren spontaan een barst in mijn scherm, gebruik ook de Clear View Cover daardoor ook nog eens heel mijn scherm onder de krassen.

Ben bang wanneer ik hem opstuur dat Samsung doodleuk aangeeft dat dit buiten garantie valt.

Nog meer mensen met dit probleem, en iemand ervaring hoe Samsung dit oplost?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34oomya.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door joostq90 op 30-06-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
joostq90 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:30:
Sinds gisteren spontaan een barst in mijn scherm, gebruik ook de Clear View Cover daardoor ook nog eens heel mijn scherm onder de krassen.

Ben bang wanneer ik hem opstuur dat Samsung doodleuk aangeeft dat dit buiten garantie valt.

Nog meer mensen met dit probleem, en iemand ervaring hoe Samsung dit oplost?
[afbeelding]
Dat is idd een een flinke barst :F .. Helemaal nergens tegenaan gestoten? Druk erop uitgeoefend? Dat van die krasjes/putjes kan vervangen worden binnen de garantie, dat komt door de cover..

Ik ga eens voor je vragen wat ze doen bij spontane barsten in je glas en hoe dit te omzeilen.. Ik kom erop terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostq90
  • Laatst online: 29-01 20:53
JDL15 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Dat is idd een een flinke barst :F .. Helemaal nergens tegenaan gestoten? Druk erop uitgeoefend? Dat van die krasjes/putjes kan vervangen worden binnen de garantie, dat komt door de cover..

Ik ga eens voor je vragen wat ze doen bij spontane barsten in je glas en hoe dit te omzeilen.. Ik kom erop terug!
Zeker weten nergens tegen gestoten of gevallen. Spontaan een barst. Van Samsung al begrepen dat de krassen veroorzaakt door de Clear view cover onder de garantie valt, maar durf mijn telefoon niet achter te laten bij DynaFix bang dat zij doodleuk aangeven dat barst in het scherm niet onder garantie valt.

Nog een link naar nog meer mensen met gelijke problemen.

[ Voor 46% gewijzigd door joostq90 op 30-06-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:12:
[...]

Het is MIJN 700 euro waar Ik voor gewerkt heb dus IK bepaal of IK tevreden ben of niet. Als dat je niet aanstaat lees je maar lekker over mijn berichten heen.

Ik kan de homeknop alleen aan de rechter kant indrukken dit gaat niet alleen over speling.

Er zitten maar 4 knoppen op dus dat moet gewoon goed zijn.

Dit is een ervaringen topic en ik deel mijn ervaring. :)
Dan moet je gewoon teruggaan naar de winkel en het ter plekke oplossen.
Ipv elke keer hier je gal te spugen, daar wordt het niet beter van.
Gelukkig zijn er van de 100 personen 95 gewoon ontzettend blij. En als laaste jij bepaald toch zelf of je 700 euro uitgeeft niet wij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Niet op de man spelen, reageer ontopic en hou het gezellig

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 01-07-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ook voor jou, hou het gezellig

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 01-07-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal er misschien ook aan liggen wat je ermee doet maar langzaam is mijn s6 nooit. Alleen apps worden te snel afgesloten waardoor ze steeds opnieuw opgestart/geladen worden.

Moet er ook bij zeggen dat ik zelden mijn ram boven de 90% zie. Alleen na het spelen van een spelletje wil het eens boven de 90 komen maar dat is even en dan zit het weer rond de 85%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:34:
[...]

Ik ben totaal niet op mijn teentjes getrapt, want ik heb na meerdere toestellen wel een goed exemplaar. Maar ik blijf niet melken ga terug naar de winkel en kom uiteindelijk thuis met een goed exemplaar. Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij blijft zeuren en lost niks op,en tevens boor je de S6 de grond in.
Maar laten we we wijs zijn en stoppen, het lost immers voor jou niets op. :) Finished
Het is niet mijn probleem dat samsung zijn telefoon zo heeft ontworpen.
Dat je hem 3 keer moet opsturen en hem 2 maanden kwijt bent voordat ze de S6 netjes kunnen repareren.

Als niemand over de rambug begon en over de krasjes van de schermen icm de flipcover en de spontane barsten en de schermproblemen. Dan weet je iig zeker dat er helemaal niets aan gedaan wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 01-07-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-10 21:22

Tammesp

Next is now

Sinds gister merkte ik op dat ik een dode pixel heb. Ging van Thema veranderen en zag dat 1 pixel heel vel groen/blauw is. Toestel opnieuw opstarten helpt allemaal niet. Dus even met Samsung contact opgenomen(heb de mobiel op de website van Samsung gekocht) ik moest naar een Samsung service punt gaan, in mijn geval is er een service punt van The Phone House in mijn stad, zonet heen gegaan ik uitgelegd over mijn dode pixel verhaal. Gaat de beste man een verhaal ophangen over de "Samsung Pixel Policy" dus in het kort gezegt, ik krijg er geen nieuw scherm of nieuwe toestel voor omdat ik maar 1 dode pixel heb, en ze vervangen blijkbaar alleen als er meerdere dode pixels zijn. Nou lekkere service dit, ben er een beetje klaar mee...! Nu erger ik me elke dag aan die dode pixel 8)7

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 01-07-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:53:
Sinds gister merkte ik op dat ik een dode pixel heb. Ging van Thema veranderen en zag dat 1 pixel heel vel groen/blauw is. Toestel opnieuw opstarten helpt allemaal niet. Dus even met Samsung contact opgenomen(heb de mobiel op de website van Samsung gekocht) ik moest naar een Samsung service punt gaan, in mijn geval is er een service punt van The Phone House in mijn stad, zonet heen gegaan ik uitgelegd over mijn dode pixel verhaal. Gaat de beste man een verhaal ophangen over de "Samsung Pixel Policy" dus in het kort gezegt, ik krijg er geen nieuw scherm of nieuwe toestel voor omdat ik maar 1 dode pixel heb, en ze vervangen blijkbaar alleen als er meerdere dode pixels zijn. Nou lekkere service dit, ben er een beetje klaar mee...! Nu erger ik me elke dag aan die dode pixel 8)7
Tamme probeer het eens bij een samsung center, misschien dat ze daar wat milder zijn. Ik heb van dat phonehouse al helemaal niet zo'n hoge pet op. Personeel daar is minder wijs dan de gemiddelde klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Mss kan je hier wat mee.

De winkelier heeft echter de verplichting om een beeldscherm te leveren dat aan de overeenkomst beantwoordt. Dit wordt ook wel de conformiteitseis genoemd. De, inmiddels opgeheven, geschillencommissie computers vond dat de koper geen pixeldefecten hoeft te verwachten, tenzij de verkoper aantoonbaar voor de koop heeft gewaarschuwd voor het eventueel aanwezig zijn van dode pixels. De winkelier heeft de wettelijke dwingende verplichting om het beeldscherm te moeten vervangen wanneer dit niet aan de overeenkomst beantwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:57:
[...]

Tamme probeer het eens bij een samsung center, misschien dat ze daar wat milder zijn. Ik heb van dat phonehouse al helemaal niet zo'n hoge pet op. Personeel daar is minder wijs dan de gemiddelde klant.
Dan moet ik 150-200km beetje veel.. Maar dit was wel een Samsung Expert die dit zegt, geen The Phone House personeel heb ik begrepen. Ik lees me nu wat meer in over die dode pixel policy, maar het allemaal zo vaag bij Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Dan moet ik 150-200km beetje veel.. Maar dit was wel een Samsung Expert die dit zegt, geen The Phone House personeel heb ik begrepen. Ik lees me nu wat meer in over die dode pixel policy, maar het allemaal zo vaag bij Samsung..
Shit dat is kl...te had je net je telefoon helemaal up to date krijg je dit weer.
Ik heb zelf nog nooit iets gehad met pixels, wel eens met een samsung tv maar dat werd netjes opgelost. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor dit probleem. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist
Dus het glas dat voor mijn camera zit (aan de achterkant) is gebarsten.

Heeft er iemand een idee waar ik de materialen kan kopen om dit zelf te vervangen? Het glas en ook de dubbel zijdige tape om de back cover terug te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gaan die oplaadkabels van Samsung zo snel bij mij kapot en kan je gewoon een willekeurige usb 3.0 kabel gebruiken ter vervanging en speed chargen blijven gebruiken? Die van mij laadt nu alleen op als de kabel in een zekere wijze gebogen is. Had dit ook al met de kabel van mijn s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrazyEgoist schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:29:

Heeft er iemand een idee waar ik de materialen kan kopen om dit zelf te vervangen? Het glas en ook de dubbel zijdige tape om de back cover terug te plaatsen?
Misschien kan je hier iets mee.
http://www.phonedokter.nl...y-s6-reparatie-rotterdam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 20:35

Garrett

Watercooler

CrazyEgoist schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:29:

http://www.ebay.nl/itm/Ge...ain_3&hash=item23513900b4

Moet je wel iets mee kunnen toch? :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40

Heel herkenbaar. Dit kan echt niet: mijn Nexus 5 van 1,5 jaar oud heeft 1GB minder geheugen maar eigenlijk altijd meer dan 500MB vrij na actief gebruik. Het verbruik van de S6 ligt na een cold boot al op de 85%, oftewel met minder vrij geheugen dan de Nexus 5.
Op mijn S6 heb ik regelmatig dat het toestel een webpagina opnieuw moet ophalen omdat hij uit het geheugen was gelopen. Mijn Nexus had geen probleem om er 10 in het RAM te onthouden, terwijl de S6 al moeite lijkt te hebben met meer dan 4...
Sowieso is overduidelijk dat het toestel ontzettend snel is, en de hardware ook enorm stevig en goed is. Maar toch krijgt Samsung het voor elkaar om niet 100% vloeiend te zijn, volgens mij ook door de RAM bug.

De software van de S6 is echt ontzettend zonde en doet tekort aan de -by far- sublieme hardware van de telefoon, imo. Je merkt aan alles dat de software van het systeem niet 100% klopt - als je de DPI aanpast zie je dat de dialer en de camera niet mee schalen. Waarom werkt dat bij andere merken wel goed?

Build.prop instellingen wijzigen heeft niet geholpen overigens. Ik heb nog geen custom ROM's geprobeerd, maar wanneer de 5.1.1 ROM stabiel en goed is (en rootable) ga ik die er zeker opzetten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Heel herkenbaar. Dit kan echt niet: mijn Nexus 5 van 1,5 jaar oud heeft 1GB minder geheugen maar eigenlijk altijd meer dan 500MB vrij na actief gebruik. Het verbruik van de S6 ligt na een cold boot al op de 85%, oftewel met minder vrij geheugen dan de Nexus 5.
Op mijn S6 heb ik regelmatig dat het toestel een webpagina opnieuw moet ophalen omdat hij uit het geheugen was gelopen. Mijn Nexus had geen probleem om er 10 in het RAM te onthouden, terwijl de S6 al moeite lijkt te hebben met meer dan 4...
Sowieso is overduidelijk dat het toestel ontzettend snel is, en de hardware ook enorm stevig en goed is. Maar toch krijgt Samsung het voor elkaar om niet 100% vloeiend te zijn, volgens mij ook door de RAM bug.

De software van de S6 is echt ontzettend zonde en doet tekort aan de -by far- sublieme hardware van de telefoon, imo. Je merkt aan alles dat de software van het systeem niet 100% klopt - als je de DPI aanpast zie je dat de dialer en de camera niet mee schalen. Waarom werkt dat bij andere merken wel goed?

Build.prop instellingen wijzigen heeft niet geholpen overigens. Ik heb nog geen custom ROM's geprobeerd, maar wanneer de 5.1.1 ROM stabiel en goed is (en rootable) ga ik die er zeker opzetten.
Hoi Zie bovenstaande berichten, ik had gemiddeld 93 tot 95% Buil prop tweaks hielpen niet veel. Ben nu over naar 5.1.1 en ik kom niet boven de 85% uit. Dafmay kwam niet boven de 83%, dus dit gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Hoi Zie bovenstaande berichten, ik had gemiddeld 93 tot 95% Buil prop tweaks hielpen niet veel. Ben nu over naar 5.1.1 en ik kom niet boven de 85% uit. Dafmay kwam niet boven de 83%, dus dit gaat de goede kant op.
Hier ook constant 85%, al eens 91% procent gezien maar hij viel onmiddellijk terug op 85%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:32:
[...]

Hier ook constant 85%, al eens 91% procent gezien maar hij viel onmiddellijk terug op 85%.
Perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
_Nick__ schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:22:
[...]

Herinner me zelf het Lollipop-verhaal voor de S5..

Toen in Polen in unlocked-versie vooruit voor de ongeduldigen en pas twee weken later met veel aanpassingen (SMSsen werkte toen zelfs niet) voor de rest (Duitsland, Nederland etc.)..

Schat in dat Frankrijk nu ook snel een kleine update krijgt en dan de andere landen een aangepaste versie..

Slimme marketing trouwens.. de ongeduldigen zijn toch de enige die zouden klagen over een vertraging in de toezegging dat 5.1.1 in juni al te verkrijgen zou zijn.. ;-))

De rest zal het bommen of dat niet voor augustus wordt uitgerold (na de nieuwe Edge-modellen)..
Er werden zopas 3 nieuwe landen voorzien van 5.1.1:

Israel 5.1.1 G920FXXU2BOFN
Russia 5.1.1 G920FXXU2BOFJ
Saudi Arabia 5.1.1 G920FXXU2BOFL

Rusland heeft dezelfde firmware als die van Frankrijk, Israel en SA krijgen een geüpdate versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Ik kreeg te horen dat schermbarsten buiten de garantie zullen vallen bij Dynafix.. Kreeg zelfs als antwoord dat het normaal niet zou moeten kunnen en of het toestel niet eerder een tik heeft gehad (met een miniscuul haarscheurtje wat later is gebarsten)?

Ik geloof niet zoveel van die verhalen (maar hij kan er ook niks aan doen want hij werkt op een volledig andere afdeling en krijgt alleen wel eens wat te horen in de wandelgangen).

Ik twijfel nu zelfs om een bumper om de Edge heen te doen, ondanks dat dit schade zou moeten voorkomen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Het is niet mijn probleem dat samsung zijn telefoon zo heeft ontworpen.
Dat je hem 3 keer moet opsturen en hem 2 maanden kwijt bent voordat ze de S6 netjes kunnen repareren.

Als niemand over de rambug begon en over de krasjes van de schermen icm de flipcover en de spontane barsten en de schermproblemen. Dan weet je iig zeker dat er helemaal niets aan gedaan wordt.

Ik zou zeggen lees lekker over alle negatieve berichten heen en geniet van je toestel :).
Jij hebt kennelijk gewoon heel veel pech met je toestel maar wat jij post sinds 11 april is niet alleen maar een slechte ervaring maar het begint op bashen te lijken.
Elke post is negatief en ik snap best dat je baalt als een stekker maar je brengt het vaak alsof Samsung en alle S6'en slecht zijn.

Je zult wat genuanceerder moet zijn in je reactie en zeggen dat helaas jij een slechte ervaring hebt met Samsung en de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Jij hebt kennelijk gewoon heel veel pech met je toestel maar wat jij post sinds 11 april is niet alleen maar een slechte ervaring maar het begint op bashen te lijken.
Elke post is negatief en ik snap best dat je baalt als een stekker maar je brengt het vaak alsof Samsung en alle S6'en slecht zijn.

Je zult wat genuanceerder moet zijn in je reactie en zeggen dat helaas jij een slechte ervaring hebt met Samsung en de S6.
Ja ik vind het gewoon jammer aangezien ik elk jaar gewoon loop te wachten op de nieuwe galaxy s. Lees alle geruchten, kijk elke presentatie. Ik heb dat sinds de S1 gedaan.

Elk jaar ging dat goed. Inclusief de reparaties van mijn S4 en S5.

Nu gaat mijn S6 voor de derde keer terug dus moet ik hem nog een keer 3 weken missen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij geen enkele product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
DeeSung schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:16:
[...]

Ja ik vind het gewoon jammer aangezien ik elk jaar gewoon loop te wachten op de nieuwe galaxy s. Lees alle geruchten, kijk elke presentatie. Ik heb dat sinds de S1 gedaan.

Nu gaat mijn S6 voor de derde keer terug dus moet ik hem nog een keer 3 weken missen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij geen enkele product.
Doe eens niet

in jouw geval heb je gewoon net pech, als er 1 miljoen toestellen verkocht worden zie je 1000 reacties, waarvan 990 negatief, want tja.. als alles perfect is klagen mensen niet he! ;w

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 01-07-2015 10:57 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeeSung...Ik kan mij zelf zeer goed voorstellen dat wanneer je met 1 toestel zeer veel en continue problemen ervaart, als ook het slecht oplossen van die problemen, de lol er vrij snel van af is en er dan inderdaad weinig positiefs te melden valt. Erg vervelend voor je en ik hoop dat alles zeer snel alsnog kan worden opgelost en je gewoon net zoals vele anderen van het mooie toestel kunt gaan genieten...dat moet natuurlijk wel gewoon kunnen :O Succes!
furian88 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:10:
[...]
in jouw geval heb je gewoon net pech, als er 1 miljoen toestellen verkocht worden zie je 1000 reacties, waarvan 990 negatief, want tja.. als alles perfect is klagen mensen niet he! ;w
...verplaats je eens in zijn schoenen...hoe zou jij het vinden? :X

Kom op mensen...een beetje meeleven kan toch wel :?

[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 01-07-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik snap het ook wel, het is een toestel waar stevig geld voor neergelegd moet worden en dan mag je ook best iets goeds verwachten. Samsung is met de S6 naar eigen zeggen 'vanaf nul' begonnen met ontwikkelen maar dat heeft volgens mij wel een beetje tot gevolg gehad dat er wat basalere fouten gemaakt worden. De software is niet helemaal uitgerijpt en de hardwareproductie -zeker van de edge- beheerst men volgens mij ook niet tot in de perfectie. Als je dan zo hoog van je toestel opgeeft is het niet raar dat de verwachtingen ook hooggespannen zijn.

Samsung móest wel, maar nu stellen ze feitelijk toch wel een beetje teleur ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Carpento op 01-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:16:
[...]

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt maar eigenlijk zou je gewoon ter plekke een goed toestel moeten krijgen. Ter plekke uitpakken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyEgoist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ik heb net flink wat reacties lopen bewerken omdat die de sfeer hier zeker niet ten goede kwamen. Het is een ervaringen topic en dat zijn dus goede EN slechte ervaringen. Hou je posts zo objectief mogelijk en ga zeker niet "op de man" spelen als je het niet eens ben met een reactie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik zit met de welbekende camera bug, het irriteert me nog niet heel erg maar ik vraag me af, omdat ik hem met launch al een keer geruilt heb via wehkamp, zit ik nu natuurlijk buiten die zichtperiode, als ik hem over een paar maanden voor garantie/reparatie opgeef, hoeveel weken ben je hem dan daadwerkelijk kwijt?

ik heb nog een S4 bewaard maar voorlopig heb ik nog geen zin om terug te gaan, ik zit te denken om een halfjaar te wachten zodat er misschien wat meer ''goede'' toestellen in de omloop zijn. (ik weet dat er ook heel veel goede zijn maar het voelt best als een loterij, heb geen zin om aan de gang te blijven)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:17:
Ik zit met de welbekende camera bug, het irriteert me nog niet heel erg maar ik vraag me af, omdat ik hem met launch al een keer geruilt heb via wehkamp, zit ik nu natuurlijk buiten die zichtperiode, als ik hem over een paar maanden voor garantie/reparatie opgeef, hoeveel weken ben je hem dan daadwerkelijk kwijt?

ik heb nog een S4 bewaard maar voorlopig heb ik nog geen zin om terug te gaan, ik zit te denken om een halfjaar te wachten zodat er misschien wat meer ''goede'' toestellen in de omloop zijn. (ik weet dat er ook heel veel goede zijn maar het voelt best als een loterij, heb geen zin om aan de gang te blijven)
Je zou eventueel ook bij een samsung center langs kunnen gaan. Volgens mij is dat gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chips...Tammesp dat schiet niet op :( Heb je al iets kunnen oplossen oid? Ps er zijn bepaalde apps waarmee men claimt bepaalde dode of vastzittende (ja echt!) pixels te kunnen verhelpen. Ik heb er een beetje hard hoofd in, maar hey wie niet waagt... 8)

Ps kun je een foto plaatsen van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire2hot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05-2022
@ brandje 32

:) heb je al gekeken bij de snelle instelling en dan Scherm rotatie. Misschien staat deze niet aan?
mocht dat zo zijn dan wordt het toch geen service point. :-)
brandje32 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:17:
Sinds vandaag kwam ik er achter dat ik mijn s6 Ege niet meer in de landscape mode krijg als ik mijn toestel kantel. Ik heb alle instellingen nagekeken maar ik hou de portrait mode. Ik heb hem al meerdere keren opgestart en de laatste software (voor zover) staat er op. Ik kwam erachter dat ik mijn foto's aan het bekijken was. Ook bij andere apps alleen portrait mode. Via Google kwam ik er achter dat meerdere mensen dit probleem hebben http://www.droid-life.com...otate-issues/#more-165602 Bij http://www.computerworld....ays-wont-auto-rotate.html en bij http://androidforums.com/...l-not-auto-rotate.913635/ zeggen ze hetzelfde. Terug zetten naar fabrieksinstellingen zou ook niet helpen dus heb ik dat maar niet gedaan. Is er iemand die ook deze ervaring heeft, weet wat er eventueel aan gedaan kan worden?

Toch bang dat ik morgen naar een Samsung servicepoint moet....

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dafmay kun je mij vertellen met welke instelling in de aroma install ik de zwarte achtergrond krijg op de rom van edgarf? Bij de vorige versie de 5,02 was mijn achtergrond bij instellingen zwart. Vindt dat standaard wit niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:24:
Dafmay kun je mij vertellen met welke instelling in de aroma install ik de zwarte achtergrond krijg op de rom van edgarf? Bij de vorige versie de 5,02 was mijn achtergrond bij instellingen zwart. Vindt dat standaard wit niet mooi.
Bij mijn weten is de achtergrond van het Instellingen scherm altijd wit geweest. Ik weet wel dat er een Material Black thema is dat een zwarte achtergrond geeft bij Instellingen. Kijk hier eens :

http://forum.xda-develope...hp?p=60726132&postcount=1

Ps ik weet niet of dit ook compatible is met 5.1.1, dus check dat nog even!

Ps 2 ...dit verder denk ik in het custom rom bespreken om het hier schoon te houden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 01-07-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gvBugOh.jpg

Toch af en toe eens 91%, maar van zodra ik naar Smart Manager ga, dropt hij terug naar 86%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:35:
[...]

Bij mijn weten is de achtergrond van het Instellingen scherm altijd wit geweest. Ik weet wel dat er een Material Black thema is dat een zwarte achtergrond geeft bij Instellingen. Kijk hier eens :

http://forum.xda-develope...hp?p=60726132&postcount=1

Ps ik weet niet of dit ook compatible is met 5.1.1, dus check dat nog even!

Ps 2 ...dit verder denk ik in het custom rom bespreken om het hier schoon te houden ;)
Okay nou je het zegt het zat in een thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:22:
[...]

[afbeelding]

Toch af en toe eens 91%, maar van zodra ik naar Smart Manager ga, dropt hij terug naar 86%
Ik heb ook een uitschieter gehad naar de 90% Na een uurtje real racing 3 maar tot nu toe ben ik toch heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
pappaleone schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Je zou eventueel ook bij een samsung center langs kunnen gaan. Volgens mij is dat gewoon mogelijk.
de dichtbijzijndste is ~25km weg, haha ik kijk tegen die tijd wel :/

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post dit ook even hier
------
Ik ga volgens mij de LG G4 nemen maar ik twijfel nu ik hier zo lees dat er nog geen ROMs zijn en dat er problemen zijn met het scherm.

Wat zouden jullie doen?

LG G4 of voor dat geld een Galaxy S6 of iPhone 6 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:48:
------
Ik ga volgens mij de LG G4 nemen maar ik twijfel nu ik hier zo lees dat er nog geen ROMs zijn en dat er problemen zijn met het scherm.

Wat zouden jullie doen?

Ik denk nu dat je je eigen een beetje in het hol van de leeuw bevindt.
Dit is natuurlijk een echt Galaxy S 6 forum.
Verder weet ik zelf niets van de LG dus ik weet niet of de informatie die je hier krijgt echt onafhankelijk is.
Voor de duidelijkheid voor zowel de S6 als ook voor de edge versie Zijn al een aantal custom roms zie het root forum. En naar mijn weten zijn de schermproblemen zo goed als opgelost, dit was vooral de eerste batch. In ieder geval succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
------

Wat zouden jullie doen?

Ik zou even rustig weer een S6 nemen. Die LG vind ik lelijk. Ook in de gsmarena vergelijking blijkt de G4 maar op een paar minieme puntjes te winnen.

Overigens doe ik op de s6 niet aan custom roms dus daar kan ik je niks over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 14:55
Tiduz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:24:
[...]

de dichtbijzijndste is ~25km weg, haha ik kijk tegen die tijd wel :/
Da's dichtbij toch, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

------

Wat zouden jullie doen?

Zoals Pappa al zegt; dit is een S6 forum en ik beveel ook de S6 aan ipv de G4. De S6 is een snelheid monster en het uiterlijk is mooier. De VS filmpjes kiezen het meest de S6. Maar goed het blijft jou keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Da's dichtbij toch, of begrijp ik je verkeerd?
Ik durfde ook al niet te antwoorden haha 25km is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
------

Wat zouden jullie doen?

Zet voor jezelf punten op papier die je belangrijk vind en kijk dan waar de S6 of G4 beter in is.

Bijvoorbeeld camera, accu, beeldscherm, custom roms, extern geheugen, verwijderbare batterij, draadloos laden enz...

Qua camera is de G4 best goed maar qua filmen valt hij mij tegen en dat komt vooral door het praktisch ontbreken van beeldstabilisatie. Hierdoor ziet er alles schokkerig en goedkoop uit.
En wat ik zo lees is de S6 consequenter wat betreft het nemen van foto's. De G4 wil nog wel eens de verkeerde belichting of focus kiezen.

Ook lees ik dat de accu minder is omdat de niet al te krachtige cpu constant op 100% moet draaien om de zaak soepel te houden.

Beeldscherm moet wel goed zijn maar zonlichtreflectie is weer iets hoger dan de S6

enz...

Op deze manier kun je alle punten nalopen die voor jouw belangrijk zijn.

Hier een test van GSMarena. http://www.gsmarena.com/lg_g4_vs_galaxy_s6-review-1266.php

Een iPhone is gewoon een ander verhaal. Daar kies je ook voor het ecosysteem, oftewel iOS. De iPhone6 is een heel goed toestel en heb hem zelf ook gehad maar je moet van iOS houden anders wordt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Laatst online: 09-10 13:37
------

Wat zouden jullie doen?

Ik heb ook getwijfeld tussen deze twee telefoons. Voornamelijk de omvang van de Lg g4 viel me echt tegen. Ga sowieso een keer naar een winkel met proef modelen en bekijk ze eens in het echt.

Voor de rest blijft het voornamelijk waar je zelf waarde aan hecht. Zijn custom ROM's een must voor je zul je zien dat verkoop cijfers vaak bepalen hoeveel custom roms er voor een toestel uitkomen en de openheid van de leverancier. Eerlijk gezegd verbaast het me dat er zoveel roms zijn voor de S6 met zijn afwijkende hardware.

Kijk wat je echt belangrijk vindt en wat je zelf het fijnste vind in bediening en gemak. Elk toestel heeft zijn nadelen en de vraag is of je ook met die nadelen kunt leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Weet iemand hoe je toch het material theme kan gebruiken, maar dan met het standaard touchwiz keyboard? Dat theme pas het keyboard ook aan, maar ik gebruik liever gewoon het normale keyboard. Kan natuurlijk een ander keyboard installeren, maar dat wil ik liever niet.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/06/sms-980x961.jpg

Dus wel het matierial theme, maar dan met dat keyboard van Touchwiz....

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hoe krijg jij die tekens zoals @$!#/ en zo boven de normale letters?
Kan dat ook met non-rooted telefoons?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Garrett schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:00:
Hoe krijg jij die tekens zoals @$!#/ en zo boven de normale letters?
Kan dat ook met non-rooted telefoons?
Ja, dat is dus het theme....

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Bij Touchwiz staat het... ik heb die tekens standaard niet...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk wat (naar mijn mening) fatsoenlijke themes toegevoegd aan de theme store. Donker en simpel: Weyo an Material Dark

http://www.sammobile.com/...in-the-theme-store-today/

Heb Weyo er nu op staan, en dat ziet er uit als een blijvertje!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 22:55
5.1.1 is bij mij nu te downloaden (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
atlantis0983 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:22:
Waar haal je die vandaan? Op de site van Sammobile nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42

m-buurman

hmmm...coffee!!

atlantis0983 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:22:
Hier niet, kan iemand het verifieren?
Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.