Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:28:
Met de software update kwam ik erachter dat er blijkbaar een optie is waarbij er alleen wordt gedownload met wifi, maar deze kon ik echt nergens vinden.

Misschien heb ik ergens overheen gekeken, maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Afbeeldingslocatie: http://forums.androidcentral.com/attachments/verizon-galaxy-note-2/56897d1358315555t-setting-only-allow-updates-when-wifi-2013-01-16-00.51.42.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, deze instelling vind je in de playstore zelf.. ps ik krijg de playstore niet meer gestart :X :X andere er op het moment ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/leal5.png

Zo zien mijn instellingen eruit, in de playstore zoals later werd aangegeven gelukkig. Zit ik bij de verkeerde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:47:
[...]

[afbeelding]

Zo zien mijn instellingen eruit, in de playstore zoals later werd aangegeven gelukkig. Zit ik bij de verkeerde instellingen?
Je moet even klikken op "Apps automatisch updaten". Dan krijg je een menu waar je het aan/uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:50:
[...]

Je moet even klikken op "Apps automatisch updaten". Dan krijg je een menu waar je het aan/uit kan zetten.
Bedankt voor de hulp. Ik zal wat experimenteren, gisteravond heb ik dit ook geprobeerd en werkte het niet. Uiteindelijk wel alles via wifi kunnen downloaden toen ik thuis was gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 18:40
Hebben er meer mensen last van dat de S6 edge rammelt? Het is veel minder erg wanneer de camera aanstaat met de beeldstabilisatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soufianemrabet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 13:55
rattejong schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:00:
Hebben er meer mensen last van dat de S6 edge rammelt? Het is veel minder erg wanneer de camera aanstaat met de beeldstabilisatie aan.
Dat komt door de lens van de camera. Het hoort zo (autofocus) dus maak je geen zorgen over. Dit was ook bij de S5 en nog meer toestellen geloof ik.

[ Voor 45% gewijzigd door soufianemrabet op 13-05-2015 11:49 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik heb dat ook. Da's simpelweg een gevolg van de optische stabilisatie die is ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
In feite zit er een klein gyroscoopje ingebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
rattejong schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:00:
Ik wist niet dat de S6 een rammel functie had :9 Haha, zonder te dolle.. Misschien moet je wat meer informatie geven? Wat gebeurt er wat hoor je wat doe je wat verwachtte je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Is bij iemand al gelukt om te printen via je Phone? Mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:15:
Is bij iemand al gelukt om te printen via je Phone? Mij nog niet gelukt.
Bedoel je dat je een comando geeft naar je printer met je telefoon?
Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
pappaleone schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Bedoel je dat je een comando geeft naar je printer met je telefoon?
Bij mij werkt het prima.
Dat bedoel ik. In mijn geval naar mijn Canon printer MP630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk update naar Android 5.1 in Juni

http://www.sammobile.com/...dge-could-arrive-in-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:35:
[...]

Okay ik heb een hp printer maar ik denk dat het precies hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Ik heb een Canon MX925, hier kan/kon ik via de S6 prima naar printen, Heb je de canon app wel op je telefoon geïnstalleerd?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
[...]

Canon Print Service:
https://play.google.com/s...droid.printservice.plugin

PIXMA/MAXIFY PrintingSolutions:
https://play.google.com/s...o.canon.bsd.ad.pixmaprint

Canon Easy-PhotoPrint:
https://play.google.com/s...bsd.android.aepp.activity

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
BTW de grootste RAM slurper is dus echt Facebook hè .... maar liefst 300 MB !!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dave1972 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:41:
Daarom gebruik ik ook de mobile Facebook website ipv de app, en heb daarnaast de Facebook Lite app geinstalleerd staan voor de notificaties van fb... (deze app gebruikt maar 7 MB RAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
edgarf28 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Daarom gebruik ik ook de mobile Facebook website ipv de app, en heb daarnaast de Facebook Lite app geinstalleerd staan voor de notificaties van fb... (deze app gebruikt maar 7 MB RAM)
Ik ga dat ook maar eens proberen bedankt voor de tip edgarf 👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Ik gebruik ook de mobiele site. Shortcut op homescreen, ziet er hetzelfde uit als de app. Groot voordeel is dat ik die shortcut kan laten linken naar de "most recent" url, dus geen gezeik met die topverslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Sjow gelijk nu dik 600 MB vrij 😀

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Je kunt ook gebruik maken van Tinfoil for Facebook. Is een schil om de website heen en je kunt er tevens in chatten. Notificaties krijg je overigens niet binnen, maar de voordelen zijn zeer interessant (zoals sortering op recente berichten).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor iedereen met het focus probleem van de camera van de S6, kreeg vandaag te horen dat bij de Samsung stores hier een nieuwe firmware voor beschikbaar is en dat die binnen 2 tot 3 weken voor iedereen beschikbaar kwam.
Dit probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dave1972 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:41:
En niet alleen ram, ook batterij. De al genoemde alternatieven zijn ook op dat vlak beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:58
Fly-guy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:04:
[...]

En niet alleen ram, ook batterij. De al genoemde alternatieven zijn ook op dat vlak beter...
Ik neem aan door fb uit te schakelen? (en updates verwijderen).
Want volledig verwijderen is geen optie.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Monda schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:24:
[...]

Ik neem aan door fb uit te schakelen? (en updates verwijderen).
Want volledig verwijderen is geen optie.
Verwijderen heb je ook niets aan, al die apps staan op een partitie door je toch niet kan benutten voor iets anders.
Verwijderen betekent slechts meer ruimte op een plek waar je er niets aan hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben gisteren bij het service center van Samsung langs gegaan met mijn telefoon.
Het ging hierbij om de flits led die blijft branden als de telefoon uit is en ik heb een roze gloed over mijn scherm bij een witte achtergrond.

Nou, na deze ervaring denk ik dat mijn volgende telefoon geen Samsung meer wordt.
Ze deden hun hand over de achterkant van de telefoon, keken even, en zeiden doodleuk dat ze niets zagen.
Ik gaf nog aan dat het in de winkel te licht was en dat je dat alleen ziet in het donker, maar volgens hen was er niets aan de hand.

Vervolgens over de rozige gloed bij een witte achtergrond.
De medewerker gaat het vergelijken met een andere telefoon in de winkel. Hij test een rode achtergrond, een groene achtergrond en een blauwe achtergrond. Ik geef dus aan dat het om de witte achtergrond gaat. Zegt hij dat ze dat niet kunnen testen op de telefoon. 8)7 :F :-(

Ik blijf aandringen en de volgende uitleg die ik krijg is dat het bij een amoled scherm hoort dat je een beetje een roze gloed over je scherm hebt.

Conclusie van hun kant: We kunnen je niet helpen want we zien niets verkeerd.

Ik was echt woedend om zoveel desinteresse en onwil om een klant te helpen.
Dus voor de mensen die nog een S6 willen kopen....koop hem via coolblue en niet via samsung zelf, want de service is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Als eerst een fijne hemelvaartsdag iedereen :)

Werd vanochtend wakker en zag dat de tijd op mijn Edge op 4:40 stond ik dacht hey wat gek het was al rond half 8. Toen ik de telefoon eraf pakte ging ie op zwart. Dacht dat ik m misschien verkeerd op het oplaad station had geplaatst dus weer even terug geplaatst. Na een uurtje zag ik dat het led op het oplaadstation knipperde en mijn telefoon was nogsteeds zwart.

Toen kreeg ik het beetje benauwd. :? Krijg de telefoon niet meer aan. Ook niet met stroomkabel rechtstreeks en 30sec power ingedrukt houden.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 19:10

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

marketeer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:01:

Werd vanochtend wakker en zag dat de tijd op mijn Edge op 4:40 stond ik dacht hey wat gek het was al rond half 8. Toen ik de telefoon eraf pakte ging ie op zwart. Dacht dat ik m misschien verkeerd op het oplaad station had geplaatst dus weer even terug geplaatst. Na een uurtje zag ik dat het led op het oplaadstation knipperde en mijn telefoon was nogsteeds zwart.

Toen kreeg ik het beetje benauwd. :? Krijg de telefoon niet meer aan. Ook niet met stroomkabel rechtstreeks en 30sec power ingedrukt houden.

Iemand nog suggesties?
Misschien heb je iets aan deze link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marketeer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:01:

Iemand nog suggesties?
Geloof dat 30' je power in houden niet werkt op de s6
Dacht ergens gelezen te hebben dat je de combinatie van Volume Down en power button te gelijk moet indrukken voor een harde reset. Hoop dat het werkt voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:13:
[...]

Dacht ergens gelezen te hebben dat je de combinatie van Volume Down en power button te gelijk moet indrukken voor een harde reset. Hoop dat het werkt voor jou!
Thanks maar beide werken niet :-(

Zet m aan de oplader rechtstreeks met kabel en dan hoop ik dat na uurtje accu echt vol is en dan maar eens kijken of het dan nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
In de download modus zetten werkt ook niet ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan mij herinneren van een trucje op de HTC One waarbij je een fel licht (zaklamp oid) op de sensor schijnt en tegelijkertijd de powertoets lang ingedrukt houdt. Wellicht werkt dit ook op de S6, eventueel met de andere toests-combi. Is het proberen waard....

Ps dat trucje lijkt een broodje-aap-verhaal, maar ik heb het zelf eens uitgevoerd op de One en het werkte echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
dafmay schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:55:
Ik kan mij herinneren van een trucje op de HTC One waarbij je een fel licht (zaklamp oid) op de sensor schijnt en tegelijkertijd de powertoets lang ingedrukt houdt. Wellicht werkt dit ook op de S6, eventueel met de andere toests-combi. Is het proberen waard....

Ps dat trucje lijkt een broodje-aap-verhaal, maar ik heb het zelf eens uitgevoerd op de One en het werkte echt.
Nee helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:13:
[...]

Misschien had je dit bij mij gelezen in een ander topic ;)
Kiswum schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:51:
Oh ja, als je telefoon blijft hangen: Power + Volume down, zal je telefoon uitgaan, zodat je hem daarna weer aan kunt zetten.
Houd hierbij maar gewoon 10 sec. Dan zal je telefoon dus gewoon uit gaan.

Edit: oh de telefoon gaat dus niet meer aan, daarbij zal dit denk ik niet werken. Ik hoop dat je een backup hebt, want er bestaat de kans dat dit een RMA wordt als alle bovenstaande opties niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 14-05-2015 10:46 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bullet NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:27:
[...]

Ik heb een Canon MX925, hier kan/kon ik via de S6 prima naar printen, Heb je de canon app wel op je telefoon geïnstalleerd?
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar Canon is niet mijn grootste vriend qua printers dus ik ga er maar weer mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 21:09
Ik heb mijn S6 edge gisteren binnen gekregen. Gelukkig een geweldig exemplaar zonder de al hier eerder genoemde problemen, dus toch blij dat ik een maandje heb gewacht :)

Nu heb ik een vraagje aan de mensen die dit toestel nu al 3/4 weken gebruiken zonder hoesjes etc. Het wil bij mij zo zijn dat ik een hekel heb aan hoesjes en alles wat zichtbaar is qua bescherming. Nu is mijn vraag of jullie al snel beschadigingen zien aan de achterkant, je legt immers het toestel vaak op een tafel en ander hard materiaal. Bij de S4 bladderde bijvoorbeeld het chroom na een tijdje van de randen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
-Edwin- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:13:
Ik heb mijn S6 edge gisteren binnen gekregen. Gelukkig een geweldig exemplaar zonder de al hier eerder genoemde problemen, dus toch blij dat ik een maandje heb gewacht :)

Nu heb ik een vraagje aan de mensen die dit toestel nu al 3/4 weken gebruiken zonder hoesjes etc. Het wil bij mij zo zijn dat ik een hekel heb aan hoesjes en alles wat zichtbaar is qua bescherming. Nu is mijn vraag of jullie al snel beschadigingen zien aan de achterkant, je legt immers het toestel vaak op een tafel en ander hard materiaal. Bij de S4 bladderde bijvoorbeeld het chroom na een tijdje van de randen af.
Gebruik hem nu een maand (behalve vandaag ;) ) Vanaf de dag lancering tot heden geen enkel krasje door gebruik op het glas voor of achter niet. Ik leg hem overal op tafel, in de auto in een bakje etc. Het aluminium heeft wel minimale spoortjes van gebruik. Maar ik heb nog geen 1 keer het gevoel gehad dat ik een hoesje nodig heb. Tenzij je hem te glad vindt dan snap ik wel dat mensen hoesje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
-Edwin- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:13:

Ik heb aan de voor en achterkant een plakker gezet, want ook ik vind het zonde om er een hoes omheen te doen.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
marketeer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:17:
[...]

Gebruik hem nu een maand (behalve vandaag ;) ) Vanaf de dag lancering tot heden geen enkel krasje door gebruik op het glas voor of achter niet. Ik leg hem overal op tafel, in de auto in een bakje etc. Het aluminium heeft wel minimale spoortjes van gebruik. Maar ik heb nog geen 1 keer het gevoel gehad dat ik een hoesje nodig heb. Tenzij je hem te glad vindt dan snap ik wel dat mensen hoesje gebruiken.
dave1972 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Ik heb aan de voor en achterkant een plakker gezet, want ook ik vind het zonde om er een hoes omheen te doen.
Bedankt voor jullie reacties :) Het glas aan de achterkant is waar ik mij het meest zorgen om maak inderdaad. Misschien dat ik daar ook wel een protector op plak. Scherm aan de voorkant maak ik me niet heel druk om (even afkloppen tegen het laten vallen :P ), maar krasjes heb ik na 2 jaar op mijn S4 ook nog niet gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Probleem blijft mijn telefoon krijgt geen contact met mijn Canon MP630 printer. Ik heb alle drivers op mijn printer opnieuw geinstalleerd, maar mijn Samsung S6 vindt hem gewoon niet ra ra hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:52:
Ik ben gisteren bij het service center van Samsung langs gegaan met mijn telefoon.
Het ging hierbij om de flits led die blijft branden als de telefoon uit is en ik heb een roze gloed over mijn scherm bij een witte achtergrond.

Nou, na deze ervaring denk ik dat mijn volgende telefoon geen Samsung meer wordt.
Ze deden hun hand over de achterkant van de telefoon, keken even, en zeiden doodleuk dat ze niets zagen.
Ik gaf nog aan dat het in de winkel te licht was en dat je dat alleen ziet in het donker, maar volgens hen was er niets aan de hand.

De medewerker gaat het vergelijken met een andere telefoon in de winkel. Hij test een rode achtergrond, een groene achtergrond en een blauwe achtergrond. Ik geef dus aan dat het om de witte achtergrond gaat. Zegt hij dat ze dat niet kunnen testen op de telefoon. 8)7 :F :-(

Ik blijf aandringen en de volgende uitleg die ik krijg is dat het bij een amoled scherm hoort dat je een beetje een roze gloed over je scherm hebt.

Dus voor de mensen die nog een S6 willen kopen....koop hem via coolblue en niet via samsung zelf, want de service is om te huilen.
Hoe lang heb je de telefoon al in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
pappaleone schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:35:
[...]

Hoe lang heb je de telefoon al in je bezit?
Sinds 10 april. Ik heb eind april contact opgenomen met Samsung omdat het me eerder nog niet was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Teletekst schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Sinds 10 april. Ik heb eind april contact opgenomen met Samsung omdat het me eerder nog niet was opgevallen.
Ik heb de LCD test als app erop staan. Daar zit ook een witte bij. Kun je hem mooi testen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online

Niet bij laten!

Het is een bekend probleem. Dat hun het niet zien wil niet zeggen dat het er niet is.

En idd ik ga ook goed nadenken of ik ooit nog een samsung telefoon ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.....

Beschamend inderdaad! En dit is niet de eerste keer dat ik lees over de uitermate slechte service van Samsung :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Boneka schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:52:
[...]

Ik heb de LCD test als app erop staan. Daar zit ook een witte bij. Kun je hem mooi testen!!
Die heb ik ook en aan de zijkanten en bovenkanten is het scherm wit en naar het midden doe wordt het een beetje donkerder.

Maar de samsung die in de winkel lag die zag er nog beroerder uit. Dus dat was een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
DeeSung schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Niet bij laten!

Het is een bekend probleem. Dat hun het niet zien wil niet zeggen dat het er niet is.

En idd ik ga ook goed nadenken of ik ooit nog een samsung telefoon ga kopen.
Ik heb samsung vanmorgen al een mail gestuurd waarin ik mijn ervaring met de experience store heb verteld. Ook omdat ik extra kosten moet maken om met de trein ernaar toe te gaan.
Wordt vervolgd.... Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Teletekst schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Ik heb samsung vanmorgen al een mail gestuurd waarin ik mijn ervaring met de experience store heb verteld. Ook omdat ik extra kosten moet maken om met de trein ernaar toe te gaan.
Wordt vervolgd.... Ik hou jullie op de hoogte.
Hetcwas dat ik een S5 meehad met een perfecte scherm. Toen kon je zien hoeslecht het scherm van de s6 wel niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
DeeSung schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Hetcwas dat ik een S5 meehad met een perfecte scherm. Toen kon je zien hoeslecht het scherm van de s6 wel niet was.
Ik denk niet dat het scherm per definitie slecht is, ze hebben alleen bepaalde keuzes gemaakt waardoor het niet 100% lijkt. Mijn scherm is in ieder geval wel wit zonder kleurverschillen, alleen bij kantelen zie ik een groen/blauwachtige waas, maar dat is "normaal". Vergeleken bij mijn oude Sony Xperia P ga ik er toch op vooruit.

Maar echte kleurschillen zou ik er sowieso mee teruggaan en vooral blijven aandringen op een ander nieuw scherm. Die gasten in de winkel zijn zo getraind om vooral niks te ruilen. En inderdaad die winkelverlichting is zo fel dat je het dan minder ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Okay ik weet alleen dat als je hem via internet heb besteld dat er sowieso 14 dagen omruilgarantie bestaat.
Ik zou er geen genoegen mee nemen, en teruggaan naar die samsung store en daar even duidelijk uitleggen dat je de winkel niet uitgaat voordat het geregeld is. Het is tenslotte geen doosje lucifers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeSung schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:59:
[...]

Net LCD test gedaan en feilloos.
Heb een normale S6 32GB Zwart.

Kijk a.u.b. wel uit met kijken naar hele witte vlakken !!!
Je ogen gaan van alles zien als je blijft turen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 14:02
Ik ben van plan om de s6 te gaan halen een dezer dagen. Maar ik heb nu in dit topic al enkele zaken gelezen over dingen die niet in orde zijn met bepaalde toestellen. Heeft iemand misschien een overzichtje van de dingen die ik moet checken van zodra ik mijne heb? Ik las iets over de homebutton die niet altijd goed werkt bijvoorbeeld? Scherm met slechte kleurreproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Travolter schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:23:
Ik ben van plan om de s6 te gaan halen een dezer dagen. Maar ik heb nu in dit topic al enkele zaken gelezen over dingen die niet in orde zijn met bepaalde toestellen. Heeft iemand misschien een overzichtje van de dingen die ik moet checken van zodra ik mijne heb? Ik las iets over de homebutton die niet altijd goed werkt bijvoorbeeld? Scherm met slechte kleurreproductie?
Tja..
Google eens op "tevreden met galaxy s6" dan krijg je weer een heel ander beeld dan dat je hier krijgt.

Ben je tevreden dan ben je tevreden en als er wat mis is ga je posten op forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Travolter schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:23:
Ik krijg de indruk dat slechte kleurreproductie met name voorkomt bij de Edge-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Tja..
Google eens op "tevreden met galaxy s6" dan krijg je weer een heel ander beeld dan dat je hier krijgt.

Ben je tevreden dan ben je tevreden en als er wat mis is ga je posten op forums.
Ja, dat snap ik :P . Maar ik heb gewoon de indruk dat er wel enkele mankementen zijn die vaker voorkomen (wat logisch is). Ik zou gewoon graag hebben dat ik die een voor een even kan afgaan en checken of mijn unit die dan ook heeft. Dan heb ik daar wat meer zekerheid over. Anders kan het voorkomen dat ik na enkele weken pas iets opmerk en dan wordt het al wat moeilijker om terug te gaan naar de winkel. Ik denk zo bijvoorbeeld aan de zwarte stipjes op het scherm. Ik denk toch dat het in dit topic was dat iemand daar last van had. Dat is toch iets wat niet wenselijk is, maar wel eventjes kan duren voordat je er achter komt als je er niet naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
Travolter schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Ja, dat snap ik :P . Maar ik heb gewoon de indruk dat er wel enkele mankementen zijn die vaker voorkomen (wat logisch is). Ik zou gewoon graag hebben dat ik die een voor een even kan afgaan en checken of mijn unit die dan ook heeft. Dan heb ik daar wat meer zekerheid over. Anders kan het voorkomen dat ik na enkele weken pas iets opmerk en dan wordt het al wat moeilijker om terug te gaan naar de winkel. Ik denk zo bijvoorbeeld aan de zwarte stipjes op het scherm. Ik denk toch dat het in dit topic was dat iemand daar last van had. Dat is toch iets wat niet wenselijk is, maar wel eventjes kan duren voordat je er achter komt als je er niet naar zoekt.
- roze vlekken op het scherm (= grootste euvel)
- led lampje achter dat continu zwakjes brandt, enkel in het donker waar te nemen.
- losse home knop // overige knopjes die niet goed in te drukken zijn
- camera die niet vlot genoeg inzoomt (kan ook softwarematig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
Fenomeno24 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:12:
[...]

- roze vlekken op het scherm (= grootste euvel)
- led lampje achter dat continu zwakjes brandt, enkel in het donker waar te nemen.
- losse home knop // overige knopjes die niet goed in te drukken zijn
- camera die niet vlot genoeg inzoomt (kan ook softwarematig zijn)
Enorm bedankt :) Zijn er zo nog zaken? Of dit al een (relatief) complete lijst?

[ Voor 7% gewijzigd door Travolter op 14-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
watercoolertje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Ik was ondanks je sarcasme anders erg tevreden[...]dynafix
Ik moet inderdaad mijn mening bijstellen, mijn s6 edge is alweer terug zonder enig gedoe.
Klacht was steeds vastlopen en uitvallen, de reparatie was "print component vervangen", wat dat dan ook mag betekenen.

Nog geen week weg geweest en tot nu toe nog geen vastloper gehad, ondanks al aardig wat spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Moederbord vervangen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkerdoos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Iemand anders ook last van een battery drain in standby? Twee dagen geleden had ik 'm een uur of acht op mijn nachtkastje liggen terwijl ik aan het slapen was. Toen ik wakker werd was er een goede 30% van de batterij verdwenen. Battery usage laat ook niet zien waar het probleem ligt, en als ik de percentages bij elkaar optel klopt er ook de ballen niet van.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vr137I7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stekkerdoos schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:05:
Iemand anders ook last van een battery drain in standby? Twee dagen geleden had ik 'm een uur of acht op mijn nachtkastje liggen terwijl ik aan het slapen was. Toen ik wakker werd was er een goede 30% van de batterij verdwenen. Battery usage laat ook niet zien waar het probleem ligt, en als ik de percentages bij elkaar optel klopt er ook de ballen niet van.

[afbeelding]
Bij elkaar optellen kan al tijden niet (meer). heb je het toestel als eens uit- en weer aangezet? Google play services staan er bekend om om zo nu en dan een flinke drain te veroorzaken, soms kan een herstart van het toestel helpen.
Zoiets gok ik ook. had eigenlijk wel verwacht dat voor zo'n "operatie" er sneller gekozen zou worden voor een geheel nieuw toestel nu deze versie zo lastig in elkaar zit, maar heb gewoon mijn "eigen" toestel weer terug (en dat is prima, want afgezien dat probleem was er geen enkel probleem te vinden).

[ Voor 22% gewijzigd door Fly-guy op 14-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkerdoos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Fly-guy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:12:
[...]

Bij elkaar optellen kan al tijden niet (meer). heb je het toestel als eens uit- en weer aangezet? Google play services staan er bekend om om zo nu en dan een flinke drain te veroorzaken, soms kan een herstart van het toestel helpen.
Uiteraard heb ik dat geprobeerd. Het heeft ongeveer een dag geholpen, maar hij is op dit moment alweer lekker aan het drainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stekkerdoos schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:25:
[...]

Uiteraard heb ik dat geprobeerd. Het heeft ongeveer een dag geholpen, maar hij is op dit moment alweer lekker aan het drainen.
Niet iedereen ziet het nut van uit- en aanzetten, dus het kon geen kwaad om dat even te checken. heb je misschien de laatste tijd een nieuwe app geïnstalleerd die mogelijk i.c.m. de play services problemen veroorzaakt?

Naast dat vind je hier en daar wat "oplossingen" (al kun je dingen uitzetten geen echte oplossing noemen), maar misschien helpt het jou:
http://forum.xda-develope...ng-battery-t3026138/page7
(gaat over de moto g, maar veel van de oplossingen/bugs zijn generiek voor elk toestel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Fly-guy schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:58:
[...]

Niet iedereen ziet het nut van uit- en aanzetten, dus het kon geen kwaad om dat even te checken. heb je misschien de laatste tijd een nieuwe app geïnstalleerd die mogelijk i.c.m. de play services problemen veroorzaakt?

Naast dat vind je hier en daar wat "oplossingen" (al kun je dingen uitzetten geen echte oplossing noemen), maar misschien helpt het jou:
http://forum.xda-develope...ng-battery-t3026138/page7
(gaat over de moto g, maar veel van de oplossingen/bugs zijn generiek voor elk toestel.)
Google moet echt eens iets fixen voor dit gedoe met google services. Op mn S4 had ik er ook enorme last van, nu nog gelukkig niet met mn s6, of niet in ernstige mate. Toch gaat er tijdens de nacht wel een goede 1% per uur af merk ik.

Vroeger kon je nog locatie rapportage oid uitzetten via de settings van Maps, zodat je locatie iig niet door Google werd opgevraagd. Nu kan je enkel nog "locatie" in zn geheel uitzetten, het gevolg is wel dat apps als 9292 en NS Reisplanner je locatie dan ook niet kunnen opvragen. Dus echt bruikbaar is die optie ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:05:
[...]

Google moet echt eens iets fixen voor dit gedoe met google services. Op mn S4 had ik er ook enorme last van, nu nog gelukkig niet met mn s6, of niet in ernstige mate. Toch gaat er tijdens de nacht wel een goede 1% per uur af merk ik.

Vroeger kon je nog locatie rapportage oid uitzetten via de settings van Maps, zodat je locatie iig niet door Google werd opgevraagd. Nu kan je enkel nog "locatie" in zn geheel uitzetten, het gevolg is wel dat apps als 9292 en NS Reisplanner je locatie dan ook niet kunnen opvragen. Dus echt bruikbaar is die optie ook al niet.
Hier hetzelfde probleem Google services is echt niet normaal. Paar uur geleden stond Google service op 18% verbruik bovenaan <facebook is trouwens ook een grote slurper. Nu 1 uur geleden herstart en Google service staat weer bovenaan 14%. Ram geheugen stond net op 92% Na het leegmaken schiet het terug naar 66% maar na paar handelingen is het alweer 87%. Ps heb niets veranderd en ook geen nieuwe apps. Het wordt echt tijd dat Samsung en google de handen in elkaar slaan en met de oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
pappaleone schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:29:
[...]

Hier hetzelfde probleem Google services is echt niet normaal. Paar uur geleden stond Google service op 18% verbruik bovenaan <facebook is trouwens ook een grote slurper. Nu 1 uur geleden herstart en Google service staat weer bovenaan 14%. Ram geheugen stond net op 92% Na het leegmaken schiet het terug naar 66% maar na paar handelingen is het alweer 87%. Ps heb niets veranderd en ook geen nieuwe apps. Het wordt echt tijd dat Samsung en google de handen in elkaar slaan en met de oplossing komen.
Hier staat misschien nog wat wat je kan helpen:

http://forums.androidcent...rvices-battery-drain.html

Ikzelf heb Google Now en locatiehistorie nog gewoon aanstaan, vind het toch wel "leuk" om een wat interactieve toestel te hebben. Bij mij staat Google Services nu tweede met 7% en het scherm bovenaan met 8%. Heb nog 49% batterij over met 17,5 uur sinds opladen en net geen 2 uur scherm aan tijd. Is dit een beetje redelijk voor een S6 naar jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:41:
[...]

Hier staat misschien nog wat wat je kan helpen:

http://forums.androidcent...rvices-battery-drain.html

Ikzelf heb Google Now en locatiehistorie nog gewoon aanstaan, vind het toch wel "leuk" om een wat interactieve toestel te hebben. Bij mij staat Google Services nu tweede met 7% en het scherm bovenaan met 8%. Heb nog 49% batterij over met 17,5 uur sinds opladen en net geen 2 uur scherm aan tijd. Is dit een beetje redelijk voor een S6 naar jullie mening?
Ik ga eens even lezen Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:16:
[...]Ondertussen ga ik a.s. donderdag mijn huidige toestel maar weer eens omruilen...op naar nr 5! :X
pappaleone schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:22:
[...]Haha gaat het toch gebeuren? :)
dafmay schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:27:
[...]

:D Yep...heb deze keer extra lang uitgeprobeerd om te zien of eea went of ik mij anderszins minder aan het euvel ga storen...helaas, de rozige gloed blijft aanwezig én storend :(
...en vandaag is het dan gedaan...na 4 verkeerde S6 toestellen heb ik nu eindelijk een goede te pakken! Blijkbaar is tegenwoordig 5 maal scheepsrecht... ;)

Scherm is zoals het moet zijn zonder roze gloed en mooi egaal. Verder ook alles prima met het toestel (home button en powerknop zijn goed, en geen gleuf tussen scherm en behuizing)

...het werd wel eens tijd dacht ik zo! ;) Heh heh...eindelijk kan ik gaan genieten van het toestel...

_/-\o_ :z

Edit : nogmaals (ik verval in herhaling) alle lof voor Coolblue! Echt zeer goed en fijn hoe men daar met klachten/problemen en hun klanten omgaat...daar kunnen veel bedrijven nog een boel van leren. Hierbij een persoonlijk bedankje van mijn kant. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 14-05-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:50:
[...]

[...]

[...]

...en vandaag is het dan gedaan...na 4 verkeerde S6 toestellen heb ik nu eindelijk een goede te pakken! Blijkbaar is tegenwoordig 5 maal scheepsrecht... ;)

Scherm is zoals het moet zijn zonder roze gloed en mooi egaal. Verder ook alles prima met het toestel (home button en powerknop zijn goed, en geen gleuf tussen scherm en behuizing)

...het werd wel eens tijd dacht ik zo! ;) Heh heh...eindelijk kan ik gaan genieten van het toestel...

Hoi Dafmay dat is leuk om te horen, heb je het toch niet voor niets gedaan. Jammer dat het in het forum moet, maar er zijn toch ook nog goede toestellen. Weer een lot uit de loterij. _/-\o_ :)
Ps jij had toch een witte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:04:
[...]

Hoi Dafmay dat is leuk om te horen, heb je het toch niet voor niets gedaan. Jammer dat het in het forum moet, maar er zijn toch ook nog goede toestellen. Weer een lot uit de loterij. _/-\o_ :)
Ps jij had toch een witte versie?
Alles bij elkaar gekomen was het uiteindelijk zeker de moeite waard. Mede omdat het altijd zo soepel en aangenaam verliep via Coolblue.

Ik heb inderdaad de witte (64gb) versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:11:
[...]

Alles bij elkaar gekomen was het uiteindelijk zeker de moeite waard. Mede omdat het altijd zo soepel en aangenaam verliep via Coolblue.

Ik heb inderdaad de witte (64gb) versie.
Goed hoor inderdaad prima service, nou plezier maken alleen hoop ik dat ze snel met de update voor het geheugen lek komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat is goed nieuws dafmay, eindelijk een fatsoenlijk functionerende S6. Dan voel je je onderhand wel betatester.. }:O Dat is het nadeel van early adpoter zijn! ;)

En een goede afhandeling van de shop verdient zeker ook alle lof. Een betere reclame kunnen ze zich niet wensen denk ik. Ik zal ze zeker in gedachten hebben als ik tot aanschaf van een nieuw toestel (om het even welke) over ga.

Anyway, veel plezier met dat fraaie toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:13:
[...]

Goed hoor inderdaad prima service, nou plezier maken alleen hoop ik dat ze snel met de update voor het geheugen lek komen ;)
Thanks en inderdaad...ik zat er toevallig net aan te denken. Kom maar op met die updates...ze zijn best behoorlijk nodig! :)
JazzySOB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:16:
Dat is goed nieuws dafmay, eindelijk een fatsoenlijk functionerende S6. Dan voel je je onderhand wel betatester he? Dat is het nadeel van early adpoter zijn ;)

En een goede afhandeling van de shop verdient zeker ook alle lof. Een betere reclame kunnen ze zich niet wensen denk ik. Zal ze zeker in gedachten hebben al ik tot aanschaf van een nieuw toestel (om het even welke) over ga.

Anyway, veel plezier met dat fraaie toestel!
Ook bedankt. Ja dit was toevallig het eerste toestel dat ik op dag1 heb ontvangen. Stof tot nadenken voor toekomstige toestellen (van Samsung) ;)

Maar goed...eind goed al goed...het blijft een geweldig fijn toestel, dus dan doe ik ook graag iets meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb geen groot probleem met het geheugen eerlijk gezegd. Lijkt wel of beter gaat de laatste tijd. Had eerst wel last van haperingen enzo maar nu niet meer.

Hij is gelukkig lekker snel. Tuurlijk een iphone 6 is wat smoother maar de s6 is weer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Eigenlijk is het toch schandelig dat het duurste Samsung toestel ooit anno 2015 meer lag vertoont dan bijv. mijn 2+ jaar oude HTC One M7 die helemaal geen lag heeft. Dat de apps iets sneller opstarten ok, maar niets is zo irritant als een OS dat nu en dan hapert. Met die superdooperwooper specs en - laten we eerlijk zijn - een matige gebruikersbeleving neerzetten is toch eigenlijk niet goed te praten.

Voor mij was de S6 Edge de absolute eerste keus nadat deze gepresenteerd werd. Ik ging ervanuit dat de bugs tav battery drain, RAM en lag wel opgelost zouden worden. Maar het begint nu wel erg lang te duren voordat Samsung met oplossingen komt. Hardwarematig zijn ze de top op telefoongebied, maar hun software maakt van dit toptoestel een genante vertoning. Benchmark resultaten geven geen garantie voor een smooth ervaring. Zonde. Ik hoop echt dat er snel softwarematige oplossingen komen, die S6 Edge is gewoon te mooi om te negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Samsung is wel bezig met die problemen. Het duurt alleen lang voordat de updaten hier uitgerold worden. Lees dat bij de HTC M9 ook nog de nodige bugs zitten. Ik denk dat deze problemen horen bij de vroege modellen, maar ik verwacht wel dat dit nog rechtgetrokken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ikzelf ben hier echt positief verrast. Na een S2, S3 en S4 is dit mijn eerste Samsung toestel die écht snel en écht vloeiend werkt. Batterijduur is tot nu toe ook prima. Maar ik hou een slag om de arm. Heb genoeg ervaring met Samsung toestellen, vaak ben ik een paar maanden later veel minder te spreken over de vloeiendheid en batterijduur. Toch overtuigt Samsung mij elke keer weer om er één te nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:50:
[...]

Edit : nogmaals (ik verval in herhaling) alle lof voor Coolblue! Echt zeer goed en fijn hoe men daar met klachten/problemen en hun klanten omgaat...daar kunnen veel bedrijven nog een boel van leren. Hierbij een persoonlijk bedankje van mijn kant. :*)
Bovenstaande kan ik beamen..! Ook inmiddels 3 toestellen bij Coolblue omgeruild zonder enig gemaar (y)

Nr 1: netwerk problemen, led problematiek
Nr 2: niks, groene was uit => omgeruild. Overigens letterlijk ook zo aangegeven.
Nr 3: netwerk problemen, scherm niet goed, led problematiek
Nr 4: led problematiek.

Maar nummer 4 behoud ik. Het scherm lijkt namelijk de beste die ik tot nu toe heb gehad. Zelfs met kanteling zie ik haast geen kleur verschil.

Overigens Coolblue nog wel gesproken over dat nr4 ook nog de led bug heeft, waarbij ik -indien ik wou- weer direct kon omruilen voor nr 5. Waar ik niet voor heb gekozen, dit neem ik voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:58
Ik zag hier wat goede tips mbt facebook icm geheugen + batterijverbruik.
Ik heb de app nu ook uitgeschakeld en gebruik een snelkoppeling van de browser versie.
Ik kan nu alleen tijdens het kijken van een filmpje niet meer vinden hoe ik HD aanzet. Dit kon binnen de app via een simpele knop (hd), maar die ontbreekt nu. Alle filmpjes zijn nu van slechte kwaliteit...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travolter
Ik twijfel toch nog steeds of ik de s6 zou halen. Grootste minpunt voor mij is de batterij. Ik ben iemand die zijn telefoon graag veel gebruikt. Zeker op langere uitstapjes vind ik dit echt belangrijk. Dat zijn ook niet bepaald de momenten dat je een powerbank en dergelijke wil meezeulen.
Maar voor de rest weet ik niet echt waarom ik enerzijds de s6 zou nemen, of anderszijds de note 4. Beiden hebben een geweldig scherm. De s6 is dan weer wat sneller en nieuwer, maar daartegen over staat dat de note 4 zeker niet slecht of oud is, en ook een beetje goedkoper.

Zo kan ik in ieder geval nog wel even door gaan. Maar zijn er hier misschien mensen die van de note 4 komen en hier een mening over hebben? Had je toch iets van "nop, die batterij, dat is me maar niks" of was de wauw factor van de s6 verbazingwekkend en viel de batterij wel mee?

A bit of insight zou me enorm helpen in mijn keuze :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Travolter schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:43:
Ik twijfel toch nog steeds of ik de s6 zou halen. Grootste minpunt voor mij is de batterij. Ik ben iemand die zijn telefoon graag veel gebruikt. Zeker op langere uitstapjes vind ik dit echt belangrijk. Dat zijn ook niet bepaald de momenten dat je een powerbank en dergelijke wil meezeulen.
Maar voor de rest weet ik niet echt waarom ik enerzijds de s6 zou nemen, of anderszijds de note 4. Beiden hebben een geweldig scherm. De s6 is dan weer wat sneller en nieuwer, maar daartegen over staat dat de note 4 zeker niet slecht of oud is, en ook een beetje goedkoper.

Zo kan ik in ieder geval nog wel even door gaan. Maar zijn er hier misschien mensen die van de note 4 komen en hier een mening over hebben? Had je toch iets van "nop, die batterij, dat is me maar niks" of was de wauw factor van de s6 verbazingwekkend en viel de batterij wel mee?

Ik sluit mij hier volledig bij aan en ben dan ook zeer benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linden85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 14:23
beyazz06 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Bovenstaande kan ik beamen..! Ook inmiddels 3 toestellen bij Coolblue omgeruild zonder enig gemaar (y)

Nr 1: netwerk problemen, led problematiek
Nr 2: niks, groene was uit => omgeruild. Overigens letterlijk ook zo aangegeven.
Nr 3: netwerk problemen, scherm niet goed, led problematiek
Nr 4: led problematiek.

Maar nummer 4 behoud ik. Het scherm lijkt namelijk de beste die ik tot nu toe heb gehad. Zelfs met kanteling zie ik haast geen kleur verschil.

Overigens Coolblue nog wel gesproken over dat nr4 ook nog de led bug heeft, waarbij ik -indien ik wou- weer direct kon omruilen voor nr 5. Waar ik niet voor heb gekozen, dit neem ik voor lief :)
Wat bedoel jij exact met netwerk problemen?.ik heb namelijk ook het idee dat mijn toestel icm Vodafone niet geweldig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Linden85 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:04:
[...]

Wat bedoel jij exact met netwerk problemen?.ik heb namelijk ook het idee dat mijn toestel icm Vodafone niet geweldig is
Met KPN heb ik hier geen problemen. Let niet op de streepjes want dat is geen graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linden85
Boneka schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:09:
[...]

Met KPN heb ik hier geen problemen. Let niet op de streepjes want dat is geen graadmeter.
Ja dat heb ik vaker hier gelezen echter mijn probleem nog niet.
Stel ik ben op een plaats waar ik duidelijk minder of soms helemaal geen signaal heb(alleen nood oproepen) en ik ga vervolgens met de auto naar een locatie waar ik normaal wel signaal heb duurt het soms heel lang of ik moet zelfs een reboot doen om weer signaal te krijgen(internet)👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:25

Heb je al zelf gezocht in dit topic...misschien een bit of insight in je brain gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Linden85 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:18:
[...]

Stel ik ben op een plaats waar ik duidelijk minder of soms helemaal geen signaal heb(alleen nood oproepen) en ik ga vervolgens met de auto naar een locatie waar ik normaal wel signaal heb duurt het soms heel lang of ik moet zelfs een reboot doen om weer signaal te krijgen(internet)👎
Je beschrijft het zelf errrug goed! Dat is exact wat ik had, daar waar ik verbinding zou moeten hebben geen verbinding en zelfs plekken waar ik zeker verbinding zou moeten hebben duurde het eeuwen voordat ik verbinding had en ja ik moest vaak ook een reboot van het toestel doen om verbinding te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De S6 heeft niet de beste accutijd maar dat is ook afhankelijk van heel veel factoren.

Maar waar vergelijk je het mee. Wat voor toestel heb je nu. Ik heb geen Note4 maar uit reviews kan ik lezen dat de accutijd beter is dan de S6 vanwege de grotere accu en ik schat dat de accutijd een 30% beter zal zijn tenzij je veel web browsed want dan gaat het grote scherm z'n tol eisen.

Ik kom er de dag mee door en dat vind ik belangrijk. Ik ken wel iemand met een Note4 maar zoals ik al eerder zei is het zeer persoonlijk. De één kan er een dag mee doorkomen en de ander twee dagen afhankelijk van de omstandigheden zoals:

- signaal kwaliteit en sterkte van wifi of 4g
- veel thuis of juist buiten de deur
- scherm helderheid
- veel of weinig stand-by tijd
- veel of weinig gamen
- veel of weinig web browsen
- welke apps heb je draaien

Voor de beste accutijd zul je denk ik een Xperia Z3 moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linden85 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:18:
[...]

Hier heb ik geen last van. Waar ik werk is een ruimte waar geen signaal is maar zo gauw ik daar buiten stap heb ik weer signaal. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet precies gekeken heb hoe lang het duurde maar in ieder geval binnen een halve minuut.

Heb wel KPN wat redelijk sterk is hier.

Zal het eens opnieuw uittesten.

Thuis zie ik dat het wifi en 4g signaal elkaar naadloos overnemen. Ik kom bijvoorbeeld aanrijden en voor dat ik bij de voordeur ben heeft hij het wifi signaal al overgenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 15-05-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sheik schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:56:
Eigenlijk is het toch schandelig dat het duurste Samsung toestel ooit anno 2015 meer lag vertoont dan bijv. mijn 2+ jaar oude HTC One M7 die helemaal geen lag heeft. Dat de apps iets sneller opstarten ok, maar niets is zo irritant als een OS dat nu en dan hapert. Met die superdooperwooper specs en - laten we eerlijk zijn - een matige gebruikersbeleving neerzetten is toch eigenlijk niet goed te praten.
Ik heb persoonlijk nog geen Android toestel gezien die 100% smooth was, zelfs de Nexus niet. Misschien ben ik te kieskeurig maar ik vergelijk de S6 met de iPhone6.

Ik heb persoonlijk ook geen grote haperingen maar soms kleine animatie haperingen alhoewel ik daar nu geen last meer van heb en het is puur een geheugen probleem wat toch op te lossen moet zijn.

Neemt niet weg dan de HTC zijn software wel iets beter voor elkaar heeft want vind de M8 best lekker vlot draaien maar smooth als een iPhone wordt het niet.

Mijn definitie voor smooth is dat de snelheid consistent is, dus animaties en apps opstarten en afsluiten gaan altijd even snel en er gebeurt direct iets zo gauw ik wat aandruk. Dit heeft niets met de snelheid te maken maar met hoe iOS in elkaar zit.
Bij Android zie je gewoon dat de animaties en apps niet altijd met dezelfde snelheid worden opgestart of afgesloten. Dus soms snel en soms duurt het wat langer, soms wel animatie soms niet, soms directe response en soms een aantal milliseconden wachten.

Vind ik "smooth" belangrijk? Ja en nee. Het is wel een stukje gebruikerservaring maar als ik alles op een weegschaal leg dan heeft de S6 zoveel positieve punten dat ik het stukje minder "smooth" voor lief neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik kom ook van een iPhone 6 af .... en ja de iPhone is smooth....maar de samsung doet nu echt niet meer onder, zeker nu ik er ook een custom kernel op heb draaien. Ik gebruik nu zelfs nova niet meer. Bepaalde apps idd die mogen wel wat soepeler draaien, zoals bv Tapatalk. Maar dat is iets voor de devs van het desbetreffende appje. Het grote nadeel van IOS ( ondanks dat het ook echt heel goed is ) is dat je voor bepaalde zaken toch echt een JB nodig hebt.
Ik heb nu de dev optie aangezet en animatie nu op 1.5 gezet ....heerlijk die vloeiende bewegingen 😃

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 15-05-2015 09:25 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:13:
Ik kom ook van een iPhone 6 af .... en ja de iPhone is smooth....maar de samsung doet nu echt niet meer onder, zeker nu ik er ook een custom kernel op heb draaien. Ik gebruik nu zelfs nova niet meer. Bepaalde apps idd die mogen wel wat soepeler draaien, zoals bv Tapatalk. Maar dat is iets voor de devs van het desbetreffende appje. Het grote nadeel van IOS ( ondanks dat het ook echt heel goed is ) is dat je voor bepaalde zaken toch echt een JB nodig hebt.
Ik heb nu de dev optie aangezet en animatie nu op 1.5 gezet ....heerlijk die vloeiende bewegingen 😃
:) Zet die 3 settings eens op 0...moet je zien hoe vloeiend alles dan loopt! :P Ik gebruik nooit anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Gedaan maar ik hou juist van die vloeiende bewegingen 😄

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
heeft toevallig iemand de clear view cover voor de s6 en veroorzaakt hij echt krassen of valt dat mee?

heb een
screenprotector dus dat maakt niet uit, vind m er wel strak uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linden85
beyazz06 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:16:
[...]

Je beschrijft het zelf errrug goed! Dat is exact wat ik had, daar waar ik verbinding zou moeten hebben geen verbinding en zelfs plekken waar ik zeker verbinding zou moeten hebben duurde het eeuwen voordat ik verbinding had en ja ik moest vaak ook een reboot van het toestel doen om verbinding te krijgen..
Wat zij coolblue blue hierover?
Hardware matig of software matig probleem?.
Ik twijfel of ik eerst de komende updates
moet afwachten?!
Anders ben ik bang dat mijn verder punt gave s6 32 gb black de rma procedure in moet😕
beyazz06 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53
vegetto1983 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:26:
heeft toevallig iemand de clear view cover voor de s6 en veroorzaakt hij echt krassen of valt dat mee?

heb een
screenprotector dus dat maakt niet uit, vind m er wel strak uitzien
Heb een clear view cover en zie niet in hoe deze krassen kan veroorzaken? leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:00

Saven

Administrator

dave1972 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:13:
Ik denk dat Samsung zeker goede stappen heeft gezet, maar soms is er nog wel enige animatie lag / framedrop te merken. Dat was eigenlijk voor mij toch nog de belangrijkste reden om maar eens een keer voor een iphone te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Linden85 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:43:
[...]
Wat zij coolblue blue hierover?
Hardware matig of software matig probleem?.
Ik twijfel of ik eerst de komende updates
moet afwachten?!
Anders ben ik bang dat mijn verder punt gave s6 32 gb black de rma procedure in moet😕
Niets, ik zat nog in de tevredenheidsgarantie en kon dus zo omruilen.

Wel heb ik inmiddels begrepen dat ze meerdere toestellen omgeruild hebben gekregen vanwege problemen met het netwerk bereik.

Mocht je dus niet meer in de tevredenheidsgarantie zitten (verloopt 2 weken na aanschaf), dan zal je helaas in de RMA procedure belanden..
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.