Kun je de telefoon helemaal uitzetten (en daarna weer opstarten)...lukt dat? Daarna zou je handmatig een nieuwere playstore apk kunnen downloaden en installeren? Ik denk even hadrop, want eerlijk gezegd weet ik het antwoord ook niet. Succes!
Power knop en vol down tegelijk indrukken (een seconde of 10) zorgt voor een hard reset, dus dan start hij in ieder geval weer op (als het goed is), of eventueel in de recovery waar je ook alles kan wipen.Schaapyo schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:49:
Sinds vanmiddag een vervelend probleem met mijn S6: continu een pop-up met 'Het proces com.google.process.gapps is gestopt'. Ik kan 'Ok' of 'Rapport' klikken, maar het bericht komt elke twee seconden weer terug.
Lijkt een bekend probleem te zijn, alleen werkt voor mij geen enkele oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen, zoals gegevens/cache wissen van de play store of google play services.
Nu wil ik terug naar fabrieksinstellingen, maar staat er al 10 minuten 'Afsluiten...'
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 07-05-2015 20:21 ]
Fabrieksreset is inmiddels gelukt (duurde een kwartier voordat hij afsloot). Toch wel vervelend dat dit nodig is voor een foutmelding die mensen blijkbaar al hadden op de S2 en de Nexus 4.dafmay schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:17:
Kun je de telefoon helemaal uitzetten (en daarna weer opstarten)...lukt dat? Daarna zou je handmatig een nieuwere playstore apk kunnen downloaden en installeren? Ik denk even hadrop, want eerlijk gezegd weet ik het antwoord ook niet. Succes!
Ja dat zou een laatste-redmiddel moeten zijn.Schaapyo schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:24:
[...]
Fabrieksreset is inmiddels gelukt (duurde een kwartier voordat hij afsloot). Toch wel vervelend dat dit nodig is voor een foutmelding die mensen blijkbaar al hadden op de S2 en de Nexus 4.
Ik kan deze instelling helemaal niet vinden...rohit schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:39:
[...]
Instellingen > Energiebesparing > Snel opladen
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik heb ook een witte en daar zie je het gelukkig ook niet heel goed op, zoals dafmay al zei. Volgens mij is het een sticker onder het glas. In mijn geval zit de sticker er nog schuin op ook.DeFries schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:19:
Misschien dat het eerder gevraagd is maar kan het zo niet vinden.
Inmiddels heb ik ook al een paar dagen een S6. Ik heb de gouden 32 GB versie genomen. Echter stoor ik mij verschikkelijk aan de achterkant. Hierop hebben ze het niet wegwerpen logo geplaatst en made in korea op geplaatst. Ook staan er nog wat trademark logo's op. Is dit normaal voor de Nederlandse versie? Vind het echt een verschikkelijke vertoning om het onder het glas daar op te plaatsen....
Verwijderd
Met bewerken kun je ze op eigen volgorde zetten. Er is ook een app voorBoneka schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:18:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Gekke bug. Volgens mij kun je ze wel naar links schuiven op het volgende blad. Zal dat eens proberen.
Wat ook opvalt (dit was bij Sony anders) dat de wallpaper niet doorloopt. Dit zit in een vast frame als je hem naar rechts of links scrollt.
Samsung doet dat natuurlijk niet zomaar, dat is verplicht door de EU. Mijn Australische S6 Edge heeft het overigens ook. Op mijn zwarte stoort het me niet, al had ik het er natuurlijk liever niet op gehad.DeFries schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:19:
Hierop hebben ze het niet wegwerpen logo geplaatst en made in korea op geplaatst. Ook staan er nog wat trademark logo's op. Is dit normaal voor de Nederlandse versie?
In de VS inmiddels niet meer verplicht blijkbaar:
http://thenextweb.com/gad...one-might-drop-ugly-logos
[ Voor 7% gewijzigd door NicOlaJ op 08-05-2015 07:35 ]
Optie bestaat niet. Wel bij de note4Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:09:
[...]
Kan het serieus niet vinden. Staat 'Energiebesparing' onder een bepaald kopje?
Het is lastig,vooral als hij nog geseald. Als er een bon bij zit dan zou daar de imei ook op moeten staan.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:00:
Hallo hier,
Ik sta op het punt een S6 te kopen voor 500 euro ,mijn vraag is hoe ik kan checken of hij origineel is?
Ik heb hier een JIG en die werkt op veel toestellen,ook op de S6?
Kunnen jullie me verder helpen?
Alvast bedankt
Als je weet hoe Amoled eruit ziet dan is dat een manier om erachter te komen want fake toestellen hebben vaak een lager resolutie lcd scherm.
Camera is vaak slechter dus je kunt een foto maken en kijken naar kwaliteit en bestands grootte. Ook de focus snelheid zal een stuk lager liggen.
Zover ik weet doet de vingerafdruk het ook niet.
Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen maar als je een top kwaliteit clone hebt dan is het heel moeilijk te zien alleen Amoled hebben ze tot nog toe niet dus dat is een manier om het te zien.
Ik heb gelezen dat sommige hardware info apps ook voor de gek gehouden kunnen worden. Maar je zou het kunnen proberen
Ik zou zeker het bonnentje erbij vragen en je kan als het mogelijk is cpu-z installeren en dat uitlezen.
dan zie je alles wat er intern aanwezig is .
dan zie je alles wat er intern aanwezig is .
Garret1410 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:57:
[...]
Het is lastig,vooral als hij nog geseald. Als er een bon bij zit dan zou daar de imei ook op moeten staan.
Als je weet hoe Amoled eruit ziet dan is dat een manier om erachter te komen want fake toestellen hebben vaak een lager resolutie lcd scherm.
Camera is vaak slechter dus je kunt een foto maken en kijken naar kwaliteit en bestands grootte. Ook de focus snelheid zal een stuk lager liggen.
Zover ik weet doet de vingerafdruk het ook niet.
Er zijn natuurlijk nog veel meer verschillen maar als je een top kwaliteit clone hebt dan is het heel moeilijk te zien alleen Amoled hebben ze tot nog toe niet dus dat is een manier om het te zien.
Ik heb gelezen dat sommige hardware info apps ook voor de gek gehouden kunnen worden. Maar je zou het kunnen proberen
4x2 was er bij de S5 nog wel. Dus weet niet waarom deze er niet meer is.Zygivt schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:13:
[...]
Ik ben nieuw met samsung, dus ik weet niet of deze er in het verleden was.
Ik heb de google agenda geïnstalleerd.
Heb het idee samsung deze Touchwiz versie nog niet compleet heeft want vele instellingen die de S5 wel had staan er niet meer in
Bij de zwarte zie je het bijna niet gelukkig. Bij de Xperia Z zwarte uitvoering was het echt duidelijk zichtbaar.DeFries schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:19:
Misschien dat het eerder gevraagd is maar kan het zo niet vinden.
Inmiddels heb ik ook al een paar dagen een S6. Ik heb de gouden 32 GB versie genomen. Echter stoor ik mij verschikkelijk aan de achterkant. Hierop hebben ze het niet wegwerpen logo geplaatst en made in korea op geplaatst. Ook staan er nog wat trademark logo's op. Is dit normaal voor de Nederlandse versie? Vind het echt een verschikkelijke vertoning om het onder het glas daar te vertonen
Elke telefoon heeft het maar kennelijk hebben ze het bij de gouden versie niet echt subtiel gedaan. Heb het zelf nog niet gezien.
Is er al wat meer bekend wat betreft de aan/uit knop die niet goed klikt?
Mijn s6 heeft het probleem ook. Soms klikt hij en soms komt hij heel langzaam terug.
Plus heb ik het idee dat mijn telefoon na een maand (evenveel) gebruiken toch sneller leeg is.
Mijn s6 heeft het probleem ook. Soms klikt hij en soms komt hij heel langzaam terug.
Plus heb ik het idee dat mijn telefoon na een maand (evenveel) gebruiken toch sneller leeg is.
Harstikke mooi dit; je hebt sinds dag 1 tot nu geen (nieuwe) apps meer geïnstalleerd?RAR_ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:23:
Is er al wat meer bekend wat betreft de aan/uit knop die niet goed klikt?
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Bij de vorige versie wel, zelfs nog bij 5.0 van Android. daar staat dan in wat er vandaag op de agenda staat, ideaal. Kan het nu nergens terug vinden.Boneka schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:28:
[...]
Ik lees het nu ook, maar dat formaat staat niet in de widgets zie ik.
Nou dag 1 zou ik niet zeggen nee, maar eerder 2 weken niks nieuws.henklbr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:30:
[...]
Harstikke mooi dit; je hebt sinds dag 1 tot nu geen (nieuwe) apps meer geïnstalleerd?
In het begin had ik aan het einde van mijn werkdag (16:30) nog tussen de 70 en 80%.
Nu is dit al gauw 50 tot 60%.. Vandaag (8-5) ga ik even elk uur op me telefoon koekeloeren en kijken hoe het ermee gaat.
En dit probleem is er eigenlijk pas sinds deze week bedenk ik me nu.
[ Voor 6% gewijzigd door RAR_ op 08-05-2015 08:52 ]
Kan uiteraard ook door app updates komen of slecht bereik.RAR_ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:51:
[...]
Nou dag 1 zou ik niet zeggen nee, maar eerder 2 weken niks nieuws.
In het begin had ik aan het einde van mijn werkdag (16:30) nog tussen de 70 en 80%.
Nu is dit al gauw 50 tot 60%.. Vandaag (8-5) ga ik even elk uur op me telefoon koekeloeren en kijken hoe het ermee gaat.
En dit probleem is er eigenlijk pas sinds deze week bedenk ik me nu.
Hoe is het batterij verbruik nu op de s6? Ik lees op reddit veel negatieve verhalen. Maar volgens mij vooral Amerikaanse versies van At&t en Verizon. Dat schijnt uit te maken. Ben benieuwd naar de Nederlandse ervaringen. Scherm aan tijd (sot) en verbruik.
Verwijderd
Ik zou zeggen, lees eens een stukje terug.sretlow schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
Hoe is het batterij verbruik nu op de s6? Ik lees op reddit veel negatieve verhalen. Maar volgens mij vooral Amerikaanse versies van At&t en Verizon. Dat schijnt uit te maken. Ben benieuwd naar de Nederlandse ervaringen. Scherm aan tijd (sot) en verbruik.
Ik heb de zwarte en mijn collega de witte, het valt bij hem veel meer op, de andere kleuren weet ik dan weer niet.dafmay schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:47:
Ja erg chique is het zeker niet. Gelukkig valt het mee (vind ik) omdat het een zeer licht lettertype is en op mijn witte versie dus nauwelijks zichtbaar. Ik kan mij goed voorstellen dat het op een ander kleur toestel erg lelijk kan zijn.
Er achteraf over gaan zeuren (niet specifiek tegen jou hoor dafmay) vind ik dan ook weer kansloos als je het van te voren kan zien in de winkel, en koop je online, dan kies je daar toch echt voor om dat blind te kopen...
Ik heb onder een bepaalde hoek een soort barst in mn scherm, enkel te zien in vol zonlicht en in een bepaalde hoek. Het is niet het glas maar het scherm er onder waar het in lijkt te zitten. Daarnaast een probleempje met mn camera dat ie niet direct scherp wil stellen, maar ik eerst gekke bewegingen moet maken met de gyroscoop oid xD
Wie weet ga ik er ooit is mee terug, maar voor nu wil ik dat ding niet missen
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik haal met gemak 2 dagen en 5 - 5 1/2 uur SoT.sretlow schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
Okay, dan stel ik een positief verhaal daar tegenover. Ik kom van een Sony Xperia S en in vergelijking daarmee is de S6 een verademing wat betreft batterijverbruik. Ik doe er makkelijk twee dagen mee en als ik er niks mee doe loopt ie stukken minder snel leeg dan mijn vorige telefoon, dus ik ben er dik en dik tevreden mee. Maar ja, zoals altijd met dit soort dingen: YMMV, want niet iedereen doet hetzelfde met zijn of haar telefoon.sretlow schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik dan even een gemixt verhaal daar weer tegenover: ik kom van de HTC One M8 af (accukoning, die telefoon), en hoewel ik het gevoel heb dat hij qua standbytijd ongeveer gelijk zal zijn als je het toestel met rust laat, heb ik het idee dat de S6 wel duidelijk harder gaat als je hem ook daadwerkelijk veel gebruikt (veel screen-on tijd).Weakling schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Okay, dan stel ik een positief verhaal daar tegenover. Ik kom van een Sony Xperia S en in vergelijking daarmee is de S6 een verademing wat betreft batterijverbruik. Ik doe er makkelijk twee dagen mee en als ik er niks mee doe loopt ie stukken minder snel leeg dan mijn vorige telefoon, dus ik ben er dik en dik tevreden mee. Maar ja, zoals altijd met dit soort dingen: YMMV, want niet iedereen doet hetzelfde met zijn of haar telefoon.
Zelfs op erg drukke dagen kom ik echter makkelijk de dag door, ik kom nu alleen niet zomaar meer makkelijk 2 dagen door, dat lukte met de HTC toch vaker
Overigens ook een update over de ontvangst: deze is echt heel goed vergelijkbaar met de HTC. Alleen gaat de S6 iets langzamer terug naar 4G als hij op 2G is terechtgekomen. Ik heb het idee dat de momenten waarop ik 4G kwijtraak liggen aan de netwerkinstellingen van Vodafone, ik kan namelijk zonder problemen met volle snelheid op 4G+ blijven surfen tot vlak voor het moment dat ik terugval naar 2G.. Bij de M8 ging het vlak voor dat moment soms al even haperen.
Tip voor ontvangst trouwens: dek geen enkele van de 4 kunststof-streepjes in de aluminium omlijning af met je vingers voor optimale ontvangst
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Softwarematig niet.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:34:
[...]
Dus de optie 'Snel opladen' uitschakelen is niet mogelijk?
Hardwarematig wel, door gewoon een andere oplader te pakken.
Je kan een andere adapter gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:34:
[...]
Dus de optie 'Snel opladen' uitschakelen is niet mogelijk?
Verwijderd
Ik hoop dat samsung ook iets doet aan die melding als je mobiele data uitzet, waar je altijd OK moet klikken, in andere versies kon je gewoon een vinkje zetten bij "niet meer tonen", maar die optie is er niet meer.
En aan de volgende dingen:Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:13:
Ik hoop dat samsung ook iets doet aan die melding als je mobiele data uitzet, waar je altijd OK moet klikken, in andere versies kon je gewoon een vinkje zetten bij "niet meer tonen", maar die optie is er niet meer.
- belvolume kunnen bedienen als het toestel gelocked is
- wifi/mobile data in- en uitschakelen als het toestel gelocked is
- simpeler wachtwoord (of alleen pin) instellen als vingerafdruk niet herkend wordt
- ipv een "location"-toggle een "gps"-toggle zodat ik die los kan uitschakelen bij quick settings
Dat zou al een hele sloot aan gebruiksgemak toevoegen wat mij betreft
Misschien dat dit al gevraagd is, maar ik kan de optie niet vinden om het automatisch opslaan media welke ik via Whatsapp ontvang uit te zetten. Waar is dit te vinden? De optie staat bij mij niet onder het automatisch downloaden namelijk.
Er is een update onderweg voor het RAM probleem, deze is al uitgekomen in Italie http://www.sammobile.com/...e-said-to-fix-ram-issues/
Samsung Flip 7
Vraag 100 mensen hun ervaring en je krijgt allemaal verschillende antwoorden.sretlow schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
Het ligt eraan wat je referentie is en allerlei omstandigheden. Ik vind het vergelijkbaar tot iets beter dan de iPhone 6, dus dat is mijn referentie. ik kom in ieder geval de dag door en heb een schermtijd van tussen de 3,5 en 4,5 uur.
Super! (nog even geduld aubdave1972 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:11:
Er is een update onderweg voor het RAM probleem, deze is al uitgekomen in Italie http://www.sammobile.com/...e-said-to-fix-ram-issues/
Ik heb gisteren (6 mei) mijn S6 Edge 128GB eindelijk geleverd gekregen.Jasikevicius3 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:34:
Vraagje voor iedereen die de S6 (al dan niet Edge) momenteel bestelt / nog gaat bestellen; worden jullie niet 'afgeschrikt' door alle problematiek rondom de schermen, andere cameralens, batterijproblemen en andere nog software bevattende fouten?
Ik begrijp wel dat e.e.a. op den duur opgelost zal worden middels software updates, maar vinden jullie het niet irritant om een toestel thuisgestuurd te krijgen waarvan je hem wellicht (meerdere malen!) terug moet sturen omdat er iets mis mee?
Zelf zou ik dolgraag de groene Edge bestellen, maar ik ben eerlijk gezegd toch wel terughoudend nu ik alle problemen lees op GOT en andere fora. Wellicht dat Samsung over een maand of 2 een hoop heeft verholpen, maar dan ben ik liever nu wat geduldig dan dat ik zo'n toestel meerdere malen heen en weer moet sturen tussen een webshop.
Had 'm op 30 maart besteld en hoopte dat ie op 10 april uitgeleverd zou worden.
Omdat ik nog steeds tot volle tevredenheid een Nexus5 gebruik was dat niet zo heel erg, maar toch.
Ik heb de telefoon meteen geroot en alle (root)apps die ik wil gebruiken geïnstalleerd.
Ook Nova Prime als launcher geïnstalleerd.
Met TB geprobeerd om ook One Note en Facebook te verwijderen maar dat lukt helaas niet.
Als alternatief heb ik ze bevroren zodat ik ze niet meer zie in het overzicht.
Over de telefoon zelf kan ik alleen maar zeggen dat ie PERFECT is!
Geen vlekken, kleurverloop of dode pixels. Getest met LCD & Amoled Test
Home button/vingerafdruk scanner zit super strak in het front met een duidelijk voelbare klik.
De vingerafdruk scanner heb ik geconfigureerd voor m'n duim en werkt feilloos.
Scherm, volumeknoppen en power button zitten prachtig uitgelijnd in de behuizing.
De front & back camera zijn beide van Sony.
Ik ben absoluut helemaal tevreden met de S6 Edge!
De telefoon is 23 april 2015 in Vietnam geproduceerd volgens Phone Info
Edit:
Omdat ik geen goed passende screenprotector kon vinden (die over de randen mee buigt) heb ik op het scherm een nano coating aangebracht die ik via een Kickstarter project had gekocht.
Hoop dat dit voldoende bescherming geeft tegen beschadigingen.
Als hoes gebruik ik de Spiegen Tough Armor case die ook om m'n Nexus5 zit en zeer goed bevalt.
[ Voor 14% gewijzigd door catt4u op 08-05-2015 14:04 ]
Ik ga ook eens een tegengeluidje geven, gebruik de S6 Edge nu al een tijdje en ben er nog steeds hartstikke blij mee. Accuduur is meer dan zat voor een hele dag, twee dagen haal je sowieso niet dus ik blijf elke nacht gewoon opladen (en dat vind ik geen enkel probleem
).
Scherm is elke keer weer een genot, hier geen rare kleurtjes, putjes of wat dan ook. Gewoon subliem beeld en haarscherp. De camera blijft me verbazen, toestel voelt lekker degelijk. Ik ben tevreden
Nuja, de kleine 'kritiek'-puntjes:
* Hoe meer troep je installeert en laat draaien hoe smoother het toestel lijkt te lopen. Kennelijk worden dan de snellere cores meer aangesproken. Wat dat met de accuduur doet heb ik niet bekeken
* De achterkant heeft inmiddels wat microscopische krasjes (zie je alleen onder bepaalde hoek met fel invallend licht) -> Gorillaglas is dus niet helemaal onbeschadigbaar
Scherm is elke keer weer een genot, hier geen rare kleurtjes, putjes of wat dan ook. Gewoon subliem beeld en haarscherp. De camera blijft me verbazen, toestel voelt lekker degelijk. Ik ben tevreden
Nuja, de kleine 'kritiek'-puntjes:
* Hoe meer troep je installeert en laat draaien hoe smoother het toestel lijkt te lopen. Kennelijk worden dan de snellere cores meer aangesproken. Wat dat met de accuduur doet heb ik niet bekeken
* De achterkant heeft inmiddels wat microscopische krasjes (zie je alleen onder bepaalde hoek met fel invallend licht) -> Gorillaglas is dus niet helemaal onbeschadigbaar
Ach als we nu toch allemaal zo lekker de zon in de bol hebben, dan doe ik graag even mee 
Ik gebruik de S6 nu bijna een maand en ben heel erg tevreden over het toestel, m.n. :
- de form factor en het lage gewicht
- de feel van het toestel (glas)
- het superhoge resolutie scherm
- de snelheid (bloedsnel!)
- de camera (what can I say!!!)
- de vingerprintscanner
- het geluid over in-ears
- fast charging én wireless charging
...eigenlijk alles werkt super en erg soepeltjes.
Kortom een heerlijk toestel en ook ik kan 'm echt wel aanraden!
Ik vermoed dat ik verder misschien enigzins (over?)kritisch ben ingesteld en misschien teveel verwacht van de wit-weergave van het scherm, mede omdat ik de Note 4 gewend ben. Daarom is de lichte rozige gloed soms best storend, maar ik moet daarbij wel eerlijk opmerken dat het scherm verder echt geweldig mooi is, en dus verder weinig afdoet aan de rest van de alleen maar positieve ervaringen met de S6 (zoals hierboven aangegeven). Zo te lezen/horen zijn er in ieder geval veel gebruikers zonder klachten over het scherm. Dus al met al zal dat wel meevallen...
Ik gebruik de S6 nu bijna een maand en ben heel erg tevreden over het toestel, m.n. :
- de form factor en het lage gewicht
- de feel van het toestel (glas)
- het superhoge resolutie scherm
- de snelheid (bloedsnel!)
- de camera (what can I say!!!)
- de vingerprintscanner
- het geluid over in-ears
- fast charging én wireless charging
...eigenlijk alles werkt super en erg soepeltjes.
Kortom een heerlijk toestel en ook ik kan 'm echt wel aanraden!
Ik vermoed dat ik verder misschien enigzins (over?)kritisch ben ingesteld en misschien teveel verwacht van de wit-weergave van het scherm, mede omdat ik de Note 4 gewend ben. Daarom is de lichte rozige gloed soms best storend, maar ik moet daarbij wel eerlijk opmerken dat het scherm verder echt geweldig mooi is, en dus verder weinig afdoet aan de rest van de alleen maar positieve ervaringen met de S6 (zoals hierboven aangegeven). Zo te lezen/horen zijn er in ieder geval veel gebruikers zonder klachten over het scherm. Dus al met al zal dat wel meevallen...
Wat bedoel je precies met gelocked want ik kan gewoon de quick toggles bedienen als toestel gelocked is.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:16:
[...]
En aan de volgende dingen:
- belvolume kunnen bedienen als het toestel gelocked is
- wifi/mobile data in- en uitschakelen als het toestel gelocked is
- simpeler wachtwoord (of alleen pin) instellen als vingerafdruk niet herkend wordt
- ipv een "location"-toggle een "gps"-toggle zodat ik die los kan uitschakelen bij quick settings
Dat zou al een hele sloot aan gebruiksgemak toevoegen wat mij betreft
Volume aanpassen als het toestel gelocked is lijkt me juist niet goed.
Waarom lijkt je dat niet goed? Bij de Galaxy S3 kon dit nog gewoon en ik zie graag een optie om dat mogelijk te maken (zodat je kunt kiezen of dat wel/niet kan als hij gelocked is). De knopjes moet je vrij goed indrukken dus ik druk ze niet zo snel per ongeluk in, deed ik bij de S3 ook niet.Garret1410 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:15:
[...]
Wat bedoel je precies met gelocked want ik kan gewoon de quick toggles bedienen als toestel gelocked is.
Volume aanpassen als het toestel gelocked is lijkt me juist niet goed.
Wifi en mobiele verbinding aan/uit doen het bij mij niet in de quick toggles, dan wil hij m'n vingerafdruk. Pas als ik die heb gegeven voert hij het uit.
veiligheidsoverwegingen wellicht..Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:23:
[...]
Wifi en mobiele verbinding aan/uit doen het bij mij niet in de quick toggles, dan wil hij m'n vingerafdruk. Pas als ik die heb gegeven voert hij het uit.
Stel je 'verliest' je toestel, iemand zet vlug data&wifi af.. byebye gsm traceren..
Anderzijds, een reset is ook snel gedaan en vereist geen vingerafdruk vermoed ik (maar dan moet de 'vinder' al de toetsencombinatie weten)
Wanneer je geen vingerafdruk heb ingesteld maar een pincode werkt dit wel zonder extra handelingen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:23:
[...]
Ik kreeg deze update zojuist aangeboden (Vodafone toestel), wel door handmatig te controleren op updates.dave1972 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:11:
[ Voor 6% gewijzigd door uashy op 08-05-2015 16:31 ]
Muziek volume kan ik wijzigen maar andere volumes niet dus lijkt mij goed.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:23:
[...]
Waarom lijkt je dat niet goed? Bij de Galaxy S3 kon dit nog gewoon en ik zie graag een optie om dat mogelijk te maken (zodat je kunt kiezen of dat wel/niet kan als hij gelocked is). De knopjes moet je vrij goed indrukken dus ik druk ze niet zo snel per ongeluk in, deed ik bij de S3 ook niet.
Dat de quick toggles niet werken bij de vingerafdruk beveiliging is volgens mij nieuw want ik me niet herinneren dat het niet werkte. Volgens mij werkt het bij de S5 wel namelijk. Maar die heb ik niet meer dus kan ik niet testen.
Scherm probleem is neem ik aan dat het scherm licht verkleurd wanneer je hem in een andere hoek bekijkt of heb ik dit mis?
Schijnt die van mij ook iets last van te hebben, vind het zelf niet heel erg hinderlijk.
In een winkel een "Demo" S6 bekeken en die deed precies hetzelfde.
Wat mij wel opviel is dat mijn home knop een beetje "speling" heeft.
Ik weet niet of dit kwaad kan? dat het sneller slijt o.i.d.?
Schijnt die van mij ook iets last van te hebben, vind het zelf niet heel erg hinderlijk.
Dit hoort bij het Amoled scherm. In All About Phones wordt hier ook over gesproken.ridefire schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:32:
Scherm probleem is neem ik aan dat het scherm licht verkleurd wanneer je hem in een andere hoek bekijkt of heb ik dit mis?
Nee scherm probleem is voornamelijk rose vlekken op het scherm oftewel het scherm is niet egaal wit maar toont kleurverschillen.Scherm probleem is neem ik aan dat het scherm licht verkleurd wanneer je hem in een andere hoek bekijkt of heb ik dit mis?
Dat de kleur iets verandert onder een hoek is normaal
[ Voor 44% gewijzigd door Garret1410 op 08-05-2015 21:38 ]
Merk je verschil ?uashy schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:28:
[...]
Ik kreeg deze update zojuist aangeboden (Vodafone toestel), wel door handmatig te controleren op updates.
Samsung Flip 7
Dat is raar als je telefoon geroot is, en je titanium backup draait, heb je alle rechten en kun je dus ook alles verwijderen. Ik heb het even met facebook geprobeerd geen enkel probleem.catt4u schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:21:
[...]
Ik heb gisteren (6 mei) mijn S6 Edge 128GB eindelijk geleverd gekregen.
Had 'm op 30 maart besteld en hoopte dat ie op 10 april uitgeleverd zou worden.
Omdat ik nog steeds tot volle tevredenheid een Nexus5 gebruik was dat niet zo heel erg, maar toch.
Ik heb de telefoon meteen geroot en alle (root)apps die ik wil gebruiken geïnstalleerd.
Ook Nova Prime als launcher geïnstalleerd.
Met TB geprobeerd om ook One Note en Facebook te verwijderen maar dat lukt helaas niet.
Als alternatief heb ik ze bevroren zodat ik ze niet meer zie in het overzicht.
Over de telefoon zelf kan ik alleen maar zeggen dat ie PERFECT is!![]()
Geen vlekken, kleurverloop of dode pixels. Getest met LCD & Amoled Test
Home button/vingerafdruk scanner zit super strak in het front met een duidelijk voelbare klik.
De vingerafdruk scanner heb ik geconfigureerd voor m'n duim en werkt feilloos.
Scherm, volumeknoppen en power button zitten prachtig uitgelijnd in de behuizing.
De front & back camera zijn beide van Sony.
Ik ben absoluut helemaal tevreden met de S6 Edge!![]()
De telefoon is 23 april 2015 in Vietnam geproduceerd volgens Phone Info
Edit:
Omdat ik geen goed passende screenprotector kon vinden (die over de randen mee buigt) heb ik op het scherm een nano coating aangebracht die ik via een Kickstarter project had gekocht.
Hoop dat dit voldoende bescherming geeft tegen beschadigingen.
Als hoes gebruik ik de Spiegen Tough Armor case die ook om m'n Nexus5 zit en zeer goed bevalt.
Klopt!pappaleone schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:57:
[...]
Dat is raar als je telefoon geroot is, en je titanium backup draait, heb je alle rechten en kun je dus ook alles verwijderen. Ik heb het even met facebook geprobeerd geen enkel probleem.
Ik heb de telefoon opnieuw opgestart en voilà: de apps zijn inderdaad weg.
Iemand toevallig een witte wireless charger ontvangen? Ik heb de zwarte ontvangen van Samsung, maar heb een witte S6. Mocht er iemand zijn die wil ruilen, dan houd ik mij aanbevolen
vraagje over de mailapp: Ik kan nergens opties vinden om in te stellen hoe ik mijn mail wil zien. Dus dat ik checkboxes voor de mails wil, kleinere letters en heel belangrijk: Geen preview regels, maar gewoon een lijst met mails.
Dat zou er volgens mij toch echt wel in moeten zitten. Enig idee waar ik die opties kan vinden?
Dat zou er volgens mij toch echt wel in moeten zitten. Enig idee waar ik die opties kan vinden?
Zucht...
Ik heb vandaag mijn witte edge voor een groene omgeruild omdat het kon zeg maar.. dan is er een maar.. De witte was mijn 2e exemplaar omdat ik met de eerste netwerk problemen had. Hiernaast had de 1e exemplaar ook last van de 'flash/led bug'.
De 2e exemplaar was dan ook goed, geen flash bug als ook betere netwerk.. Nu heb ik die groene, echter heeft deze weer wel de flash/led bug.. eerlijk gezegd heb ik geen zin om weer terug te gaan, daar het waarschijnlijk met een software update gefixed kan worden.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dit een softwarebug is..
Twijfel, twijfel, twijfel...
Ik heb vandaag mijn witte edge voor een groene omgeruild omdat het kon zeg maar.. dan is er een maar.. De witte was mijn 2e exemplaar omdat ik met de eerste netwerk problemen had. Hiernaast had de 1e exemplaar ook last van de 'flash/led bug'.
De 2e exemplaar was dan ook goed, geen flash bug als ook betere netwerk.. Nu heb ik die groene, echter heeft deze weer wel de flash/led bug.. eerlijk gezegd heb ik geen zin om weer terug te gaan, daar het waarschijnlijk met een software update gefixed kan worden.. aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dit een softwarebug is..
Ik zou wel teruggaan je hebt recht op een goed toestel. Desnoods controleer je het in de winkel succes.beyazz06 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:54:
Zucht...
Ik ga ze morgen opbellen en het verhaal vertellen, kijken hoe ze reageren...pappaleone schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 01:00:
[...]
Ik zou wel teruggaan je hebt recht op een goed toestel. Desnoods controleer je het in de winkel succes.
Balen, heb ik dus toch een perfect exemplaar op de home button na 
Geen simpele fix voor toevallig?
en hoe zit dat met garantie? moet ik zulke dingen binnen de 14 dagen "zicht termijn" melden? of kan dat ook binnen de 2 jaar fabrieks garantie?
Geen simpele fix voor toevallig?
en hoe zit dat met garantie? moet ik zulke dingen binnen de 14 dagen "zicht termijn" melden? of kan dat ook binnen de 2 jaar fabrieks garantie?
[ Voor 40% gewijzigd door ridefire op 09-05-2015 02:28 ]
Verwijderd
Ik heb de witte uitvoering gekregen en heb een zwarte s6 edge ;-)dafmay schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:26:
Iemand toevallig een witte wireless charger ontvangen? Ik heb de zwarte ontvangen van Samsung, maar heb een witte S6. Mocht er iemand zijn die wil ruilen, dan houd ik mij aanbevolen
Mijn huidige en eerste toestel heeft ook last van de flash/led bug. Ik heb echter besloten om m niet om te ruilen omdat het toestel verder "perfect" is. Ik ben bang dat er dan allemaal andere problemen voor terug krijg en ik bezig blijf met terugsturen. Dit is nog het minste "probleem" van allen denk ik. Ik wacht de softwarematige fix wel af...beyazz06 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:54:
Zucht...
PSN: Mondaatje
Wanneer ik thuis ben doe ik ongeveer 1 dag met de batterij. Maar dan kijk ik regelmatig een filmpje en staat t scherm vaak aan. Ik merk wel dat het toestel duidelijk minder zuinig is geworden na het installeren van meerdere apps.sretlow schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
Ik heb vannacht even GSam Battery gedraaid.
Mn toestel had vanaf het moment dat ik t scherm uit gedaan heb en ben gaan slapen, 8% verbruikt in ongeveer 8 uur. Dus 1% per uur. Is dat niet erg veel?
Edit: wifi on
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:00:
[...]
Ik heb de witte uitvoering gekregen en heb een zwarte s6 edge ;-)
Voor mijn gevoel gaat het wisselen tussen de apps net even wat sneller. .Heb gemiddeld 2-3 apps continu openstaan en bij het te snel wisselen er tussen, klapte er soms eentje uit. Dat heb ik nu nog niet gehad.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:05:
[...]
Ga jij helemaal tot in belgië komen om te ruilen?
(...en weer serieus...tuurlijk kost het een paar euro, maar dat vind ik verder geen probleem)
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 09-05-2015 10:53 ]
Verwijderd
Vind ik toch redelijk veel geld voor iets dat je gratis krijgt en om even te ruilen.dafmay schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:17:
[...]
![]()
Wel eens van (brievenbus) post gehoord? Je kunt 'tegenwoordig' pakjes opsturen naar elkaar...ja echt waar! Je brengt het weg naar een speciale winkel en daar wordt het dan weer opgehaald door een man met een grote bestelwagen...die brengt het dan helemaal naar je toe. Hij belt zelfs aan
(...en weer serieus...tuurlijk kost het een paar euro, maar dat vind ik verder geen probleem)
Kiala naar NL 7.50€
BPost naar NL 8.70€
Als het goed is krijg ik nog zo'n draadloze lader, heb 2 toestellen geregistreerd bij samsung, en 2x bevestiging gekregen dat het in orde was, ff afwachten welke kleur die is.
Ja zit wel wat in natuurlijk, gratis is mooiVerwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:00:
[...]
Vind ik toch redelijk veel geld voor iets dat je gratis krijgt en om even te ruilen.
Kiala naar NL 7.50€
BPost naar NL 8.70€
Als het goed is krijg ik nog zo'n draadloze lader, heb 2 toestellen geregistreerd bij samsung, en 2x bevestiging gekregen dat het in orde was, ff afwachten welke kleur die is.
De zwarte voldoet dus is verder geen noodzaak.
Verwijderd
_gibeon_ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:54:
[...]
Softwarematig niet.
Hardwarematig wel, door gewoon een andere oplader te pakken.
Beide bedankt!
Bah, Op dit moment last van een losse homebutton en merkte gisteravond tevens op dat de led flash bug? ook aanwezig is.
Kan iemand mij vertellen of ik dit soort zaken binnen de zichttermijn moet aangeven en moet ruilen? of kan dit binnen de 2 jaar fabrieks garantie?
Anders ruil ik hem eventueel later wel, mocht het me storen.
Dan zijn (hopelijk) tevens alle problemen opgelost en krijg ik een foutloos exemplaar in plaats van dat ik hem nu ruil en misschien wel weer een zelfde exemplaar krijg.
Kan iemand mij vertellen of ik dit soort zaken binnen de zichttermijn moet aangeven en moet ruilen? of kan dit binnen de 2 jaar fabrieks garantie?
Dan zijn (hopelijk) tevens alle problemen opgelost en krijg ik een foutloos exemplaar in plaats van dat ik hem nu ruil en misschien wel weer een zelfde exemplaar krijg.
[ Voor 8% gewijzigd door ridefire op 09-05-2015 11:16 ]
Ik heb iets raars wat ik niet weet wat het is. Het is nu 3x gebeurt en ik ben altijd met de telefoon bezig geweest dat het gebeurt maar soms komt er een trilgeluid maar dan met iets meer knetter ofzo uit de rechter boven hoek ik heb dan echter geen notificatie ontvangen. Volgens mij uit de flits gedeelte ongeveer of die sensor
[ Voor 9% gewijzigd door pray2win op 09-05-2015 11:52 ]
Ik heb het bidden opgegeven
Je hebt nu twee issues, indien je nog in de zichttermijn zit zou ik zeker omruilen. De zichttermijn gaat hierbij dan ook opnieuw in.. mocht je dus een slecht exemplaar krijgen kan je altijd nog terug...ridefire schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:15:
Bah, Op dit moment last van een losse homebutton en merkte gisteravond tevens op dat de led flash bug? ook aanwezig is.
Ik heb het toestel nu vandaag precies twee weken dus de zichttermijn is nu voorbij. Ik heb het toestel van top tot teen bekeken, maar zie verder geen afwijkingen. Het zijn meer van die kleine dingetjes die ze misschien net even anders hadden kunnen doen. Zo vind ik de stekker wat lastig insteken. En ik had liever de superdunne alu randje helemaal doorgetrokken gezien. Nu hebben ze gekozen voor mat grijs. De microfoon had ik liever op de telefoon gezien aan twee kanten voor het stereo effect. De inkijkhoek had beter gekund. De homebutton lijkt me niet te los zitten. Enige speling moet er natuurlijk altijd in zitten. Navigeren gaat goed soms lijkt ie even wat te haken. (Software matig op te lossen). De camera is goed echt na afsluiten fade ie een beetje met de laatste foto. Telefoneren is goed mooi en helder. Geluid muziek kan er mee door. Interface is goed, thema's veelal wat childy, maar is aan te passen. Heb het beeld op basis staan met iets meer dan 60% helderheid. Buiten op zich goed, maar minder dan mijn oude Sony Xperia P met extra witpixel. Opladen binnen anderhalf uur gedaan! Doe er ruim 1,5 dag mee. Apps worden niet per scherm gevuld (vertoond gaten) en is niet op alfa. Glas is breekbaar maar in een mooi hoesje (ik heb een Gecko) prima beschermd. Camera steekt er iets uit, maar in hoesje valt dit niet zo op.
Kortom dik tevreden al is de prijs aan de (te) dure kant. 500 a 600 euro was veel redelijker geweest!
+ Mooi ontwerp (glas en materialen)
+ Uitstekende camera
+ Loopt over het algemeen zeer soeper (met Nova schil nog beter)
+ Uitstekend geluid telefoon
+ Met headsets goed geluid (maar niet beter dan Sony)
+ Toestel is relatief licht
+ Veel instelmogelijkheden
+ Snel foto's nemen
- Glas is breekbaar
- Camera steekt er wat uit
- Wat kleine bugs camera (word opgelost)
- Inkijkhoek had beter gekund bij witwaarde
- Thema's zijn wat kinderachtig
- Apps niet of alfabet en vult niet het scherm
- Stekker wat lastig in te pluggen
- Speaker onderaan
- Accu niet verwijderbaar
- Van te voren geheugen bepalen.
Kortom dik tevreden al is de prijs aan de (te) dure kant. 500 a 600 euro was veel redelijker geweest!
+ Mooi ontwerp (glas en materialen)
+ Uitstekende camera
+ Loopt over het algemeen zeer soeper (met Nova schil nog beter)
+ Uitstekend geluid telefoon
+ Met headsets goed geluid (maar niet beter dan Sony)
+ Toestel is relatief licht
+ Veel instelmogelijkheden
+ Snel foto's nemen
- Glas is breekbaar
- Camera steekt er wat uit
- Wat kleine bugs camera (word opgelost)
- Inkijkhoek had beter gekund bij witwaarde
- Thema's zijn wat kinderachtig
- Apps niet of alfabet en vult niet het scherm
- Stekker wat lastig in te pluggen
- Speaker onderaan
- Accu niet verwijderbaar
- Van te voren geheugen bepalen.
Moet dat binnen de zichttermijn?beyazz06 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:09:
[...]
Je hebt nu twee issues, indien je nog in de zichttermijn zit zou ik zeker omruilen. De zichttermijn gaat hierbij dan ook opnieuw in.. mocht je dus een slecht exemplaar krijgen kan je altijd nog terug...
Volgens het garantieboekje heb ik 2 jaar ( 6 maand voor batterij ) garantie op het toestel waarvan samsung reparatie kosten en eventueel vervangend toestel vergoedt.
Van de flitser heb ik het idee dat dit misschien wel, zoals samsung aangeeft, verholpen kan worden met een software update.
Dan blijft alleen die homeknop over.
Maar als ik nú ga ruilen is de kans waarschijnlijk groot dat ik er een krijg met misschien wel meer problemen?
*edit*
Ik ben bang dat ik binnen de zichttermijn wellicht niet ga halen...
Heb het toestel van een particulier gekocht en de betreffende persoon is wegens omstandigheden slecht/niet bereikbaar in de komende 2 weken.
Tevens de winkel waar het toestel gekocht is benaderd en die geeft aan dat garantie via de persoon die het toestel bij de winkel gekocht heeft moet verlopen.
Anders maandag maar even bellen om te kijken of ik geen directe aanspraak kan krijgen op de garantie.
Mocht iemand nog tips hebben voor afhandeling garantie met winkel als 2e eigenaar, graag
[ Voor 27% gewijzigd door ridefire op 09-05-2015 15:09 ]
Gekke vraag maar hoe sluiten jullie deze telefoon. Meestal doe ik het klepje van mijn Gecko gewoon dicht, maar dan is hij nog wel gewoon aan. Ik kan natuurlijk ook de aan en uitknop even drukken, of kan het nog anders?
gewoon powerbutton indrukkenBoneka schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:20:
Gekke vraag maar hoe sluiten jullie deze telefoon. Meestal doe ik het klepje van mijn Gecko gewoon dicht, maar dan is hij nog wel gewoon aan. Ik kan natuurlijk ook de aan en uitknop even drukken, of kan het nog anders?
- There's an app for that!Boneka schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:20:
- Je kunt bij sommige launchers een shortcut instellen om het scherm uit te laten gaan met een double tap.
- Als je het geeky wilt doen kun je met een klein magneetje over de voorkant van het toestel gaan, want de officiële cases triggeren dan de S-view oid. Waarschijnlijk moet je linksonderin zijn, je kunt dan dus een magneet in je hoesje plakken.
Ik heb een vraag over de frontcamera. Wanneer ik een foto wil maken met weinig licht (bijv donkere kamer met enkel licht van de tv), is het beeld best redelijk qua licht. Wanneer ik dan de foto daadwerkelijk maak, is de foto een stuk donkerder dan het beeld daarvoor. Is dit een instelling of gewoon hoe de camera werkt?
Uiteraard moet dat niet, echter tijdens de zichttermijn kan je bij sommige winkels het toestel gewoon omruilen voor een nieuwe ofwel je hoeft niet op een reparatie oid te wachten..ridefire schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:50:
[...]
Moet dat binnen de zichttermijn?
Volgens het garantieboekje heb ik 2 jaar ( 6 maand voor batterij ) garantie op het toestel waarvan samsung reparatie kosten en eventueel vervangend toestel vergoedt.
......
Wat betreft je garantie, ik heb ervaring bij mediamarkt. Daar is het geen probleem om met een toestel aan te komen welke niet door de persoon zelf is gekocht..
Ik heb een s6 edge. Met een clear view cover. Waar kan ik instellen dat ik bij het sluiten van de klep de tijd in beeld krijg. Ik heb me wezenloos zitten zoeken maar kan niets vinden.
Verwijderd
Zo ik heb nu 3 dagen de Gear VR! Echt bizarre ervaringen gehad. Echt super gaaf! Toch gaaf om nu al zo'n ding te hebben, dit is het begin van een nieuw tijdperk denk ik:) Scherm had toch wat scherper gemogen. Verder werkt hij erg goed! Als iemand vragen heeft stel ze gerust.
En doe dat dan vooral hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires TopicVerwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 03:32:
Zo ik heb nu 3 dagen de Gear VR! Echt bizarre ervaringen gehad. Echt super gaaf! Toch gaaf om nu al zo'n ding te hebben, dit is het begin van een nieuw tijdperk denk ik:) Scherm had toch wat scherper gemogen. Verder werkt hij erg goed! Als iemand vragen heeft stel ze gerust.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Als je hem op automatische helderheid hebt staan dan wordt het beeld op max helderheid gezet inderdaad. Waarom weet ik niet. Misschien zodat je dan beter je object ziet waarvan je de foto wilt nemen.Monda schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:44:
Ik heb een vraag over de frontcamera. Wanneer ik een foto wil maken met weinig licht (bijv donkere kamer met enkel licht van de tv), is het beeld best redelijk qua licht. Wanneer ik dan de foto daadwerkelijk maak, is de foto een stuk donkerder dan het beeld daarvoor. Is dit een instelling of gewoon hoe de camera werkt?
Buiten in zonlicht viel me dit ook al op.
Op handmatige helderheid heb je dit niet.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit want de camera zorgt voor de juiste belichting. In pro mode kun je hier nog wat zelf aan sleutelen.
Aah dat verklaart het idd! Thnx. Pro mode moet ik nog een keer de tijd voor nemen om het een en ander uit te vogelen.Garret1410 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:54:
[...]
Als je hem op automatische helderheid hebt staan dan wordt het beeld op max helderheid gezet inderdaad. Waarom weet ik niet. Misschien zodat je dan beter je object ziet waarvan je de foto wilt nemen.
Buiten in zonlicht viel me dit ook al op.
Op handmatige helderheid heb je dit niet.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit want de camera zorgt voor de juiste belichting. In pro mode kun je hier nog wat zelf aan sleutelen.
Verwijderd
Hallo,
Ik lees positieve ervaringen over cool blue wat betreft het omruilen van het toestel mocht er een defect mee zijn. Heeft iemand ook ervaring met media markt en de mogelijkheden tot ruilen? Ik kan namelijk korting bij media markt. Ik twijfel hier een beetje over omdat ik toch wel een aantal problemen met het toestel zie op xda.
Ik lees positieve ervaringen over cool blue wat betreft het omruilen van het toestel mocht er een defect mee zijn. Heeft iemand ook ervaring met media markt en de mogelijkheden tot ruilen? Ik kan namelijk korting bij media markt. Ik twijfel hier een beetje over omdat ik toch wel een aantal problemen met het toestel zie op xda.
Wat zijn die problemen dan, ga er binnenkort een kopen? Wil natuurlijk geen half werkende telefoon kopen, zeker niet voor de AAA prijs.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:08:
Hallo,

Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden middels de verschillende zoekfunties.
Ik heb behoorlijk veel muziek en boeken op mijn S6 staan en ik stoor mij er aan dat ik al deze covers in mijn overzicht van mijn galerij en in de map afbeeldingen heb staan.
Is er een mogelijkheid deze bestanden daar niet weer te laten geven?
Ik ben in het bezit van de S6 128 GB in de kleur zwart en ben uitermate tevreden over het toestel.
Heb geen last van de losse homebutton en ook geen kleurafwijkingen op het scherm.
De vingerafdruksensor werkt bij mij geweldig goed.
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden middels de verschillende zoekfunties.
Ik heb behoorlijk veel muziek en boeken op mijn S6 staan en ik stoor mij er aan dat ik al deze covers in mijn overzicht van mijn galerij en in de map afbeeldingen heb staan.
Ik ben in het bezit van de S6 128 GB in de kleur zwart en ben uitermate tevreden over het toestel.
Heb geen last van de losse homebutton en ook geen kleurafwijkingen op het scherm.
Selecteer de map in de gallerij die je niet wil zien, druk op de menutoets en kies items niet tonen of hoe dat heet. Werkt op de note 2 iig
Gadgets FTW!
Heb zelf de S6 bij Coolblue aangeschaft. Thuis kwam ik erachter dat aan de home button aan de rechterkant een duidelijke 'klik' te horen was, deze zat naar mij idee ook los. Na 2 dagen Coolblue een mailtje gestuurd, een nieuw toestel zou de volgende dag klaar liggen; deze zonder verdere vragen voor een nieuw toestel, met een betere home button, omgeruild.dehardstyler schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Wat zijn die problemen dan, ga er binnenkort een kopen? Wil natuurlijk geen half werkende telefoon kopen, zeker niet voor de AAA prijs.
Wat dat betreft: top service van Coolblue. Op XDA zijn genoeg ervaringen te lezen van 'losse home buttons':
http://forum.xda-develope...ome-button-loose-t3068539
Nog steeds gezeur met de homeknop ja? Mijn S4 had het ook uit de doos, maar mijn luiheid en het feit dat ik ehm dan even kwijt zou zijn heeft er voor gezorgd dat ik nooit een garantie aanvraag gedaan heb.nietmachine48 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:51:
[...]
Heb zelf de S6 bij Coolblue aangeschaft. Thuis kwam ik erachter dat aan de home button aan de rechterkant een duidelijke 'klik' te horen was, deze zat naar mij idee ook los. Na 2 dagen Coolblue een mailtje gestuurd, een nieuw toestel zou de volgende dag klaar liggen; deze zonder verdere vragen voor een nieuw toestel, met een betere home button, omgeruild.
Wat dat betreft: top service van Coolblue. Op XDA zijn genoeg ervaringen te lezen van 'losse home buttons':
http://forum.xda-develope...ome-button-loose-t3068539

Heb zelf ook last van een wat losse homeknop maar ik vind het wel best zo.
Mocht die kapot gaan oid dan mag samsung hem lekker repareren.
verder geen problemen met het toestel namelijk, op de led flash bug na.
Elk toestel heeft wel zo zijn punten namelijk...
Mocht die kapot gaan oid dan mag samsung hem lekker repareren.
verder geen problemen met het toestel namelijk, op de led flash bug na.
Elk toestel heeft wel zo zijn punten namelijk...
[ Voor 3% gewijzigd door ridefire op 10-05-2015 20:21 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:36:
Hallo,
Bedankt voor de tip.Ursamajor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:42:
Selecteer de map in de gallerij die je niet wil zien, druk op de menutoets en kies items niet tonen of hoe dat heet. Werkt op de note 2 iig
Helaas is het probleem dat de afbeeldingen door het toestel zelf als afbeelding zijn herkend en niet in een map staan. Ze zitten gewoon ingebakken in de MP3 bestanden en de EPUB's.
Het zijn er vele duizenden (bijna allemaal met de naam Cover.jpg) en als ik de telefoon aan de computer aansluit zie ik ze ook niet in de afbeeldingen map staan.
Het is heel veel werk om al die 1000en bestanden te selecteren en in een map te plaatsen, dus ik hoop dat er een andere oplossing voor is dan ze eerst allemaal in een map te plaatsen en dan de map te verbergen.
Verwijderd
Haha, ik bedoel meer in de zin van, heeft media markt dezelfde omruilservice? Ik hoor vaak negatieve verhalen van mediamarkt. Ik ben geneigd om gebruik te maken van mediamarkt maar alleen als ik als ik een defect heb hem ook daadwerkelijk meteen kan omruilen. Maak mij hier een beetje zorgen om omdat ik nogal wat problemen voorbij zie komen bij de s6.dehardstyler schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Wat zijn die problemen dan, ga er binnenkort een kopen? Wil natuurlijk geen half werkende telefoon kopen, zeker niet voor de AAA prijs.
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb ook mp3 met covers en zie ze niet in mn gallerij staan.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:36:
Hallo,
Kun je geen aparte map maken en daar de covers naar toe verplaatsen?
Doe cover.jpg zijn verborgen bestanden. Je kunt instellen of je die wel of niet wil zien.
Sinds kort gebruik ik naar volle tevredenheid quickpic waarbij je ook kunt instellen welke mappen er alleen getoond / gescand moeten worden. Stel daar in dat alleen je camera map en WhatsApp ofzo gescand wil hebben en je hebt geen ongewenste afbeeldingen meer.
Wellicht is het ook met de standaard gallerij app in te stellen op de s6, maar goed, dat had je denk ik al uitgezocht.
Sinds kort gebruik ik naar volle tevredenheid quickpic waarbij je ook kunt instellen welke mappen er alleen getoond / gescand moeten worden. Stel daar in dat alleen je camera map en WhatsApp ofzo gescand wil hebben en je hebt geen ongewenste afbeeldingen meer.
Wellicht is het ook met de standaard gallerij app in te stellen op de s6, maar goed, dat had je denk ik al uitgezocht.
Gadgets FTW!
Komt omdat ze verkeerd getagged zijn (Media Player maakt bijv ook een Folder.jpg). Als je ze gewoon fatsoenlijk tagged met Mp3tag ofzo, heb je geen losse cover jpg's.Garret1410 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:12:
[...]
Ik heb geen oplossing voor je maar ik heb ook mp3 met covers en zie ze niet in mn gallerij staan.
Iemand?Raymond schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:54:
vraagje over de mailapp: Ik kan nergens opties vinden om in te stellen hoe ik mijn mail wil zien. Dus dat ik checkboxes voor de mails wil, kleinere letters en heel belangrijk: Geen preview regels, maar gewoon een lijst met mails.
Tot zover nog tevreden over m`n Edge 64GB, maar ik heb afgelopen week al drie keer gehad dat ik een sms`je kreeg van Vodafone vanwege een gemiste oproep. Dat sms`je kreeg ik ongeveer instant na de gemiste oproep. De telefoon zelf is nooit overgegaan, en zie daar ook geen gemiste oproepen in.
Verder moest ik gisteren ook m`n telefoon een keer rebooten voordat ik weer een data-verbinding kon opzetten, hij bleef zeuren dat ik offline was.
Ik heb Vodafone overigens, herkenbaar voor iemand?
Verder moest ik gisteren ook m`n telefoon een keer rebooten voordat ik weer een data-verbinding kon opzetten, hij bleef zeuren dat ik offline was.
Ik heb Vodafone overigens, herkenbaar voor iemand?
Misschien de sim niet helemaal lekker .... zou f een nieuwe vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door dave1972 op 11-05-2015 09:19 ]
Samsung Flip 7
Afgelopen week mijn Galaxy Nexus verruild voor een S6. Wat een verschil... 
Waar ik mij enigzins aan stoor is het lockscreen. Gebruik de vingerafdrukscanner maar door de smart lock functie ook erg vaak de gewone 'swipe to unlock'. Deze moet ik toch regelmatig 2 keer swipen voordat ie unlocked. Iemand daar ook "last" van?
Nu is mijn swipe misschien niet altijd even overtuigend, maar dit heb ik met mijn Gnex nooit als een probleem ervaren.
Verder enorm tevreden. Geen rare schermfouten, belachelijk snel en de camera is ook top voor een smartphone.
Waar ik mij enigzins aan stoor is het lockscreen. Gebruik de vingerafdrukscanner maar door de smart lock functie ook erg vaak de gewone 'swipe to unlock'. Deze moet ik toch regelmatig 2 keer swipen voordat ie unlocked. Iemand daar ook "last" van?
Nu is mijn swipe misschien niet altijd even overtuigend, maar dit heb ik met mijn Gnex nooit als een probleem ervaren.
Verder enorm tevreden. Geen rare schermfouten, belachelijk snel en de camera is ook top voor een smartphone.
Is iemand met de led bug nog terug geweest naar de samsung experience store?
Ik had de customer care gemailed en die zeggen dat ik naar de experience store moet gaan, maar dat is niet echt om de hoek. Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft zodat ik niet voor niets hoef te gaan.
Ik had de customer care gemailed en die zeggen dat ik naar de experience store moet gaan, maar dat is niet echt om de hoek. Ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft zodat ik niet voor niets hoef te gaan.
Same here. Als ik dan bijv. een whattsapp bericht binnen heb, zie ik bij de eerste swipe meestal de bericht verdwijnen. Scherm gaat dan uit, en vervolgens kan ik opnieuw swipen. ondertussen ben ik dus wel online geweest en het berichtje blijkbaar gelezen..The Realone schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:26:
Afgelopen week mijn Galaxy Nexus verruild voor een S6. Wat een verschil...
Zonder lockscreen is ook niet fijn, want dan drukt mijn hoesje wel eens op de homeknop als de s6 in mijn broekzak zit, waardoor die aanspringt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.