Wat betreft mijn ervaringen met de S6 (non-Edge)...
Ten eerste, het is een sublieme telefoon. Alles werkt retesnel en zeer soepel. Verder vind ik het ontwerp (in mijn geval de witte versie) zeer mooi en ook in de hand voelt de telefoon erg fijn aan...vooral vanwege het lichte gewicht en het relatief compacte formaat. Het scherm is zeer strak (maar dat wist ik al van mijn Note 4). De vingerprintscanner werkt erg goed. Foto's zijn geweldig. Zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan....ik heb geen enkel minpunt kunnen ontdekken!
Kortom...mijn indrukken van de S6 zijn uitstekend. Doet mij terugdenken aan de One M7...die gaf mij ook een echt wow-gevoel toen ik 'm in mijn handen kreeg de 1e keer
Tja en dan de problemen. In mijn geval ben ik morgen aan mijn 4e toestel toe, tot nu allemaal gefabriceerd in Vietnam.
- Alle 3 toestellen hebben tot nu toe een niet-uniform scherm met roze en/of groene gloed op diverse delen.
- 2 van de 3 toestellen hebben een gleuf tussen scherm en body van de telefoon over bijna de gehele linkerkant.
- Het laatste toestel heeft een vreemd-stugge powerbutton. Indrukken kost veel moeite en kracht. Totaal anders dus als de volumetoetsen.
Dat zijn de issues met mijn 3 Galaxy S6 (non-Edge) toestellen.
Of dit allemaal algemene issues zijn kan ik niet zeggen. Wel weet ik dat de problemen met een niet-uniform scherm een veelgehoorde klacht is hier en op XDA. Veel meer dan je (ik) zou verwachten. Het lijkt dan waarschijnlijk wel op een fabricage-issue (in 1 of meerdere productie facilities). Maar goed...dat blijft koffie-dik-kijken.
Ik hoop morgen van dit geneuzel af te zijn en gewoon volop te kunnen genieten van het toestel. Het heeft mij tot nu toe 3x een ritje van Den Haag naar Rotterdam gekost, totaal zo'n 170km. Reken maar uit..ongeveer eur 30,-- inclusief parkeerkosten. Uiteraard is dat deels mijn keus. Ik wil liever niet steeds 3-4 dagen moeten wachten totdat ik het vervangende toestel toegestuurd heb gekregen. Maar bljft een feit dat het een hoop moeite, tijd, geld, en kopzorgen kost. En dat zou niet nodig moeten zijn.
Het is uiteraard ook weer niet het eind van de wereld, maar je betaalt toch een stevig bedrag voor zo'n toestel en dan wil je ook de kwaliteit naar gelang ervoor terug.
Enfin...dat is mijn zicht op de issues en mijn ervaringen met de S6 (tot nu toe)