Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
renzo4000 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:09:
Even groot, en het ligt eraan wat jij onder effectief verstaat want de randen tonen ook gewoon alles met als extra oproepbare functies zoals shortcuts ed. Daarnaast blijft alles gewoon zichtbaar als je hem recht voor je houdt, de ronding is minimaal en geen 90 graden ;)
Maar als je net een gezicht in die hoek hebt staan, dan vervormd het beeld en dus het gezicht toch ook?
Dus kwa oppervlakte is het platte scherm van de S6 Edge kleiner dan de normale S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een toffe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
^

Ik moest echt mijn best doen om die video te kijken. Die notificatie icoontjes, zijn Engels, de muziek, ik weet niet wat irritanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:17
renzo4000 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 18:09:
Even groot, en het ligt eraan wat jij onder effectief verstaat want de randen tonen ook gewoon alles met als extra oproepbare functies zoals shortcuts ed. Daarnaast blijft alles gewoon zichtbaar als je hem recht voor je houdt, de ronding is minimaal en geen 90 graden ;)
Ja ik bedoelde met effectief, dat als je het scherm voor je houd dat je de randen dan nog net zo kunt lezen, dat het niet kleiner aanvoelt kwam scherm grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zit in de S6 nu de Broadcom BCM4773 of de BCM4774 chip voor GPS ontvangst / processing? Ik google en lees beide versies. Eigenlijk zie ik meer hits richting de BCM4773, en dat zou ik wel jammer vinden.

De BCM4774 is nog maar 3 maanden uit, misschien te kort om die nu al in een nieuwe phone in de winkel te hebben liggen.

Ergens een diepgaande hardware teardown te vinden of is het nog te vroeg daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:02:
Weet niet of het hier thuis hoor maar als je email nu geregistreerd bij samsung krijg je gratis een draadloze oplader voor de s6/ s6 edge. Moet je wel tussen 10 en 30 april een s6 kopen.

http://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie/
Geldt dit ook als je telefoon bij je abonnement krijgt? Of alleen als je die los koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 07-10 12:22
Nee, dat is de standaard promotieactie die Samsung heeft bij de introductie van elk toestel. Ik heb zo een 64GB kaartje gescoord bij de S4 en de Note3. Alleen jammer dat ik die niet in een S6 kan stoppen. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-10 08:24

koekjah

Luctor et emergo

Enig idee wanneer we een echte review/test kunnen verwachten? Ben vooral benieuwd naar de duurzaamheid van de materialen (vallen, stoten) en de batterij.
Wil hem graag pre-orderen, maar heb nog teveel twijfels over bovenstaande zaken.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
koekjah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:28:
Enig idee wanneer we een echte review/test kunnen verwachten? Ben vooral benieuwd naar de duurzaamheid van de materialen (vallen, stoten) en de batterij.
Wil hem graag pre-orderen, maar heb nog teveel twijfels over bovenstaande zaken.
Meestal pas kort voor de release helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Als de accu niet verwisselbaar is, dan zal die niet net zoals bij smartphones met verwisselbare accu buiten de garantievoorwaarden vallen. Veronderstel ik.

De vraag is dan hoe dat precies omschreven is in de garantievoorwaarden. Als de accu na een jaar intensief gebruik een lagere capaciteit begint te krijgen, kan hij dan onder garantie vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
joopv schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:12:
Als de accu niet verwisselbaar is, dan zal die niet net zoals bij smartphones met verwisselbare accu buiten de garantievoorwaarden vallen. Veronderstel ik.

De vraag is dan hoe dat precies omschreven is in de garantievoorwaarden. Als de accu na een jaar intensief gebruik een lagere capaciteit begint te krijgen, kan hij dan onder garantie vervangen worden?
Goed punt.

Is dat trouwens feitelijk te meten? Ik kan me al discussies voorstellen of een accu nou wel of niet ondermaats presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tympie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:36
koekjah schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:28:
Enig idee wanneer we een echte review/test kunnen verwachten? Ben vooral benieuwd naar de duurzaamheid van de materialen (vallen, stoten) [...]
Ik denk dat je wat dat betreft niet veel hoeft te verwachten van de review sites. Die hebben een paar dagen de tijd om zo'n review te maken, en gaan waarschijnlijk een beetje voorzichtig er mee om, want een kapotte telefoon reviewt zo lastig. Om even te quoten uit bijvoorbeeld de Tweakers review van de Z3C: "[...] zou de kans op een gebarsten scherm moeten verkleinen. Klinkt interessant, maar aangezien we maar één testtoestel hadden, dat ook nog eens in goede staat terug moest, hebben we het niet kunnen testen." Zelfs met alle review sites bij elkaar gaat het ook nog steeds maar over een "sample size" van enkele tientallen toestellen.
Voor een beeld van de duurzaamheid is het gewoon afwachten op voldoende gebruikerservaringen. Voor bijvoorbeeld (weer) de Z3C, zie je geen review sites die klagen over een spontaan gebarsten back cover, terwijl als je even googlet, blijkt dat een behoorlijk aantal gebruikers daar wel last van heeft.

Tijd voor een soort Euro NCAP rating voor telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm wat dacht je van verschillende youtubers die allerlei droptests uitvoeren met nieuwe telefoons? Komt ook nog wel een keer voorbij.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 03-10 08:26
Heb sinds november 2013 een Note3, denk na de zomer als de prijs gezakt is een S6 te gaan halen. Twijfel tussen 32 en 64GB. Het is jammer dat Samsung niet met de een USB 3.1 connector is uitgekomen, nu ze van de daken roepen hoe UFS 2.0 zo snel is.

Samsung werkt nu samen met Microsoft i.p.v. Dropbox, je krijgt nu 100GB Onedrive voor 2 jaar bij een S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07-10 10:49
Ursamajor schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:19:
Hmm wat dacht je van verschillende youtubers die allerlei droptests uitvoeren met nieuwe telefoons? Komt ook nog wel een keer voorbij.
Die zijn stuk voor stuk geheel zinloos want geheel niet reproduceerbaar. Clickbait, en verder helemaal niets.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
abusimbal schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:39:
Heb sinds november 2013 een Note3, denk na de zomer als de prijs gezakt is een S6 te gaan halen. Twijfel tussen 32 en 64GB. Het is jammer dat Samsung niet met de een USB 3.1 connector is uitgekomen, nu ze van de daken roepen hoe UFS 2.0 zo snel is.

Samsung werkt nu samen met Microsoft i.p.v. Dropbox, je krijgt nu 100GB Onedrive voor 2 jaar bij een S6.
Een beetje vroeg natuurlijk maar ik ben wel benieuwd of ze de designtaal van de S6 ook gaan doorzetten in de Note serie. Misschien zou het wat zijn om die juist anders te houden met wel een verwisselbare accu en SD kaart.

De S6 is wel veel mooier dan zijn voorganger maar polycarbonaat + bovengenoemde opties had ik niet erg gevonden. Qua looks vind ik de iphone 6 ook erg mooi maar die heb ik nog niet zonder hoesje in het wild gezien, iedereen heeft er zo'n rubberen ding omheen.

[ Voor 15% gewijzigd door Franco10 op 03-03-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Waarom zouden ze niet reproduceerbaar zijn? Ik vind ze op zich een aardig beeld geven van hoe een toestel kapot gaat als ie valt. Hoewel elke situatie natuurlijk uniek is. Zo viel bij de HTC One de speakergril er heel makkelijk af.
Maar goed, het design is mooi, maar zelf zou ik er sowieso een hoesje omheen doen, juist om beschadigingen te voorkomen en 'm ook makkelijk neer te kunnen zetten bij het kijken van een filmpje (Wallet model)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ursamajor schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:52:
Waarom zouden ze niet reproduceerbaar zijn?
Omdat ik een toestel at random zestig keer kan laten vallen zonder hevige schade of één keer echt vervelend en het scherm is kapot. Indien niet van een vaste hoogte en met een vaste hoek en vanuit een op afstand bedienbaar apparaat laten vallen op een vaste ondergrond zeggen deze "tests" gewoon nul procent. Geheel zinloos.

Vooral die mooie high speed clips waarbij je compléét andere val scenario's/resultaten kan zien zijn echt :')

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 03-03-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Broadcomm-chip in S6, dat is ook wel weer erg nice zeg...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Zal wel nodig zijn allemaal om met minder capaciteit accu even lang te doen of langer dan een S5.
Staat op frontpage zelfs: nieuws: Galaxy S6 verbruikt minder stroom bij locatiebepaling dankzij speciale chip

[ Voor 55% gewijzigd door abusimbal op 03-03-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 03-03-2015 17:50 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Is er al iets meer bekend over de accu.

Wil hem graag pre orderen maar moet de accu wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-10 17:40

Tammesp

Next is now

sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:35:
Is er al iets meer bekend over de accu.

Wil hem graag pre orderen maar moet de accu wel goed zijn
Reviews over accugebruik komen later pas. Maar het zal vast wel goed zijn met die nieuwe chip erin ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Tammesp op 03-03-2015 15:59 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Tammesp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Reviews over accugebruik komen later pas. Maar het zal vast wel goed zijn met die nieuwe chip erin ;)
Ik hoop het heb nu de S5 en wil toch wel minimaal hetzelfde hebben als nu

De chip wordt wel zuiniger maar het schemr wordt weer minder zuinig. Dus heft dat dan elkaar niet een beetje op

[ Voor 16% gewijzigd door sgouman op 03-03-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Ik hoop het heb nu de S5 en wil toch wel minimaal hetzelfde hebben als nu

De chip wordt wel zuiniger maar het schemr wordt weer minder zuinig. Dus heft dat dan elkaar niet een beetje op
Ik heb ook de S5, denk erover na om ook de S6 aan te schaffen. Accutijd zal vast wel beter zijn, anders hadden ze het niet gedaan denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Tammesp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Ik heb ook de S5, denk erover na om ook de S6 aan te schaffen. Accutijd zal vast wel beter zijn, anders hadden ze het niet gedaan denk ik..
Het scherm verbruikt wel meer heh want het is nu quad HD tegenover full hd

Ook is de accu met 200 mah verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Ja dat is waar. Maar ik las zonet dat er ook een Broadcom chit inzet voor de GPS zodat dat een stuk zuiniger is voor de accu. Dus ik ben heel erg beniewd ;)

PS: De prijzen dalen al een beetje!

[ Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 03-03-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Tammesp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:12:
[...]

Ja dat is waar. Maar ik las zonet dat er ook een Broadcom chit inzet voor de GPS zodat dat een stuk zuiniger is voor de accu. Dus ik ben heel erg beniewd ;)
Ook erg benieuwd maar weet dus niet of ik hem moet pre orderen ofniet

Met pre order krijg je gratis wireless charger erbij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Ook erg benieuwd maar weet dus niet of ik hem moet pre orderen ofniet

Met pre order krijg je gratis wireless charger erbij namelijk.
Als je die er gratis bij krijgt heb je niet vaak een lege accu :P

Hoelang geld die actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Meer info van die Pre-order actie met gratis wireless charger: https://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie/

En voor België: https://www.samsung.com/be/promotions/#/LG98Z2XN48CFE/

EDIT: In Nederland krijg je een wl charger van 24,99 en in België 1 van 49,99

@Tammesp hieronder: goede vraag, heb zitten zoeken, maar nog niets gevonden.

[ Voor 52% gewijzigd door abusimbal op 03-03-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

abusimbal schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:21:
Meer info van die Pre-order actie met gratis wireless charger: https://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie/

En voor België: https://www.samsung.com/be/promotions/#/LG98Z2XN48CFE/

EDIT: In Nederland krijg je een wl charger van 24,99 en in België 1 van 49,99
Wat is het verschil tussen de WL charger en die ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Deze mythe blijft maar bestaan. Bij Amoled werkt dit niet zo alleen bij IPS schermen. Enigste wat meer werk moet verrichten is de grafische chip en ik denk prestaties op 3d gebied ook iets minder zullen zijn dan een iphone 6 met veel minder pixels. Uit benchmarks die ik gezien heb komt dit ook naar voren. Niet dat de S6 langzaam is maar het is qua fps iets minder snel.

Dus meer stroom gebruikt het niet, alleen mindere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Garret1410 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:29:
[...]

Deze mythe blijft maar bestaan. Bij Amoled werkt dit niet zo alleen bij IPS schermen. Enigste wat meer werk moet verrichten is de grafische chip en ik denk prestaties op 3d gebied ook iets minder zullen zijn dan een iphone 6 met veel minder pixels. Uit benchmarks die ik gezien heb komt dit ook naar voren. Niet dat de S6 langzaam is maar het is qua fps iets minder snel.

Dus meer stroom gebruikt het niet, alleen mindere prestaties.
Maar hij is wel een heel stuk sneller dan de s5 als ik het goed gehoord heb.

Anders is het zonde om hem te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:34:
[...]

Maar hij is wel een heel stuk sneller dan de s5 als ik het goed gehoord heb.

Anders is het zonde om hem te kopen
Ja, hij is zeker sneller dan de S5.

Dus het is echt niet zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:29:
Deze mythe blijft maar bestaan. Bij Amoled werkt dit niet zo alleen bij IPS schermen.
Uhm lijkt me niet, AMOLED is geen niet-energieverslind type scherm natuurlijk... Meer pixels
moeten gewoon aangestuurd worden en dat kost gewoonweg meer energie, behalve als ze uitstaan.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 07-10 16:54
Al een eerste lowlight camera vergelijk met de Note 4. Zo te zien een goede camera.

http://youtu.be/1mUbgwcmc5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Tammesp schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Uitstekend onderbouwd ;)

Ik heb grote twijfels, een QHD Amoled scherm is vast niet zuiniger dan een full HD scherm, natuurlijk werken de 14nm SoC en overige controllers mee. Maar dan nog is het de vraag hoeveel dit opweegt t.o.v. een kleinere accu.

Nogmaals, zoals ik al schreef, eerst de reviews van mensen die hem langer dan dag of wat in gebruik hebben gehad maar eens zien.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:55:
[...]

Uitstekend onderbouwd ;)

Ik heb grote twijfels, een QHD Amoled scherm is vast niet zuiniger dan een full HD scherm, natuurlijk werken de 14nm SoC en overige controllers mee. Maar dan nog is het de vraag hoeveel dit opweegt t.o.v. een kleinere accu.

Nogmaals, zoals ik al schreef, eerst de reviews van mensen die hem langer dan dag of wat in gebruik hebben gehad maar eens zien.
Helaas ben je dan wel te laat en loop je dus je gratis charger mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Boeien.... Heb liever iets in handen waar ik achter kan staan dan een of ander lokkertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 11:39
sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:58:
[...]

Helaas ben je dan wel te laat en loop je dus je gratis charger mis
Dan heb je de tijd tot 30 april, zou je een aardige indruk moeten kunnen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V9 Ghost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 13:40
Hanky74 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:55:
Al een eerste lowlight camera vergelijk met de Note 4. Zo te zien een goede camera.

Wow I'm impressed, dag en nacht verschil vergeleken met mijn S3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:01:
Boeien.... Heb liever iets in handen waar ik achter kan staan dan een of ander lokkertje....
Gratis draadloos laden is een lokkertje?
Hanky74 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:55:

Zo dat is zeker indrukwekkend _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Franco10 op 03-03-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazekerXX
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 17:37
Geen SD?!! laat dan maar. dat is echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Franco10 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:08:
[...]

Gratis draadloos laden is een lokkertje?
Ja, natuurlijk is het gratis weg geven voor de pre-orders en early adopter een lokkertje.
Wat dacht jij dan? Dat Samsung dit zomaar zonder reden doet?

Men wil de S6 serie promoten, liefst met zoveel mogelijk pre-orders en met een soort van schijnschaarste.

Omdat draadloos laden mensen aanspreekt, immers.... je hoeft niet meer te pluggen zorg je er voor dat je de eerste kopers goed weet te paaien. Gratis draadloze lader weggeven om vervolgens de kosten die je voor deze marketingstunt maakt door de anderen "die later in het jaar zo'n draadloze oplader kopen" deze kosten terug te verdienen.

Dus ja, het is een lokkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
JazekerXX schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:54:
Hier zit ik ook mee, de Edge zou een optie voor me kunnen zijn.

Overigens, mensen wacht even met pre-orderen, ik verwacht,en heb daar inkijk in, dat de marktprijs nog voor begin April zo rond de 800 euro voor een 32Gb S6 Edge ligt en de de 64Gb uitvoering een prijs krijgt van 899 euro. Laat je dus niet gek maken met de pre-order prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Act-One schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:09:
[...]

Hier zit ik ook mee, de Edge zou een optie voor me kunnen zijn.

Overigens, mensen wacht even met pre-orderen, ik verwacht,en heb daar inkijk in, dat de marktprijs nog voor begin April zo rond de 800 euro voor een 32Gb S6 Edge ligt en de de 64Gb uitvoering een prijs krijgt van 899 euro. Laat je dus niet gek maken met de pre-order prijzen!
Hoezo heb jij daar inkijk in als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Of hij werkt in de branche, of omdat dat altijd zo is...
Als je nu binnen 1 dag een pre-order plaatst ben je gewoonweg een eppo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 16:39
Sowieso zou ik nooit een model uit de eerste productiebatch kopen. Wacht even een maandje (minimaal) en de eerste productieprobleempjes zijn weggepoetst en heb je minder kans op een lemon.
Bijkomend voordeel is dat dan ook de prijzen inmiddels wat zijn gezakt en de leverbaarheid beter is.

En ja, ook ik ben enigszins teleurgesteld in het ontbreken van de mogelijkheid de accu te verwisselen, maar eerlijk gezegd heb ik dat ook nog nooit gedaan bij mijn huidige en inmiddels aardig op leeftijd zijnde Galaxy R (broertje van de S2) en die gaat na drie en een half jaar nog steeds een volle dag mee op één lading met WiFi aan.

Bovendien kan de angst voor een vroegtijdig lege accu opgevangen worden door een powerbank te kopen. Een beetje powerbank is 4000 mAH en past vast wel ergens in een jaszak, tasje, laptoptas, koffertje, etc.

Wat ik persoonlijk minder vind van de S6 is die dikke uitstekende camera. Van mij had de telefoon een paar mm dikker mogen zijn waardoor de camera niet meer uitsteekt en de telefoon handelbaarder wordt (dun kan ook te dun zijn) en is er zo ruimte voor een grotere accu. Als je hem nu op zijn rug neerlegt heb ik het idee dat je de camera beschadigt, of in ieder geval het aluminium randje ervan.

Maar bij mij zou de telefoon toch in een (flip)cover komen, geen haar op mijn hoofd om een device van 800 euro los in mijn altijd droge en dus gladde handen te gebruiken. Eén glijer en poef 800 euri's naar de galemiezen.. En dat scherm met die absurd hoge resolutie... prachtig natuurlijk, maar we hebben het hier over een 5 inch toestel. Zou 1080p echt niet voldoende zijn geweest?

Wat dat betreft jammer dat de (qua design naar mijn mening nog mooiere) Alpha meteen weer 720p is net als de A3/A5. De A7 is dan wel 1080p, maar is met zijn 5,5 inch weer een phablet en dus te groot. Toch maar een S5(+) halen dan? Ik weet het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:03:
[...]

Ja, natuurlijk is het gratis weg geven voor de pre-orders en early adopter een lokkertje.
Wat dacht jij dan? Dat Samsung dit zomaar zonder reden doet?

Men wil de S6 serie promoten, liefst met zoveel mogelijk pre-orders en met een soort van schijnschaarste.

Omdat draadloos laden mensen aanspreekt, immers.... je hoeft niet meer te pluggen zorg je er voor dat je de eerste kopers goed weet te paaien. Gratis draadloze lader weggeven om vervolgens de kosten die je voor deze marketingstunt maakt door de anderen "die later in het jaar zo'n draadloze oplader kopen" deze kosten terug te verdienen.

Dus ja, het is een lokkertje.
:+

Als er early adopters zijn die graag draadloos willen opladen, is het toch helemaal prima dat ze die gratis krijgen? Snap niet hoe jij daar zo boos van raakt. Welkom in de wereld van de Marketing.

Ik heb wel eens gebruikt gemaakt van dat soort vergelijkbare acties en altijd dik tevreden, nog nooit iemand gezien die iets wat je gratis krijgt in zo'n negatief licht kan zetten. Samsung is zeker niet de enige die deze marketingtruc gebruikt, dus ik neem aan dat we in elk vergelijkbaar topic in de aanbiedingen en kortingscodes sectie deze kwade reacties van jou kunnen zien? Want iets gratis weggeven kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hoe kom je er bij dat ik boos ben? Ik geef alleen aan dat ik niet zo gevoelig ben voor Samsungs marketing trucjes. Lees nou ff terug wat ik geschreven heb. Ik wil zien hoe de accu duur van de Edge zich gaat houden, ik wacht dus op reviews. Vervolgens schrijft iemand dat ik dan mogelijk geen gebruik kan maken van de draadloze lader actie.... Nou dat is dan maar zo, ik koop liever een telefoon waar ik van overtuigt ben dan dat ik mee in de massa ga omdat iets "gratis" is.

Dus, ik ben niet boos, ik ben nog niet overtuigd, dat zijn twee totaal verschillende dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:39
Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:25:
Hoe kom je er bij dat ik boos ben? Ik geef alleen aan dat ik niet zo gevoelig ben voor Samsungs marketing trucjes. Lees nou ff terug wat ik geschreven heb. Ik wil zien hoe de accu duur van de Edge zich gaat houden, ik wacht dus op reviews. Vervolgens schrijft iemand dat ik dan mogelijk geen gebruik kan maken van de draadloze lader actie.... Nou dat is dan maar zo, ik koop liever een telefoon waar ik van overtuigt ben dan dat ik mee in de massa ga omdat iets "gratis" is.

Dus, ik ben niet boos, ik ben nog niet overtuigd, dat zijn twee totaal verschillende dingen...
Daarnaast krijg je iets gratis twv 25 euro, niet echt een actie om meteen een abo af te sluiten of om de s6 te kopen vind ik. Je kan beter de reviews afwachten zodat je weet wat je koopt maar dat is mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door DM89 op 03-03-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Maar waarom dan? 128 GB niet genoeg?
Ik bedoel, die UFS 2.0 is een vooruitgang, en ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand op een telefoon aan zoveel intern geheugen niet genoeg heeft.
Te duur, ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een Galaxy Nexus, Nexus 4 en Nexus 5 gehad. Nu wilde ik graag een One M9, want vind de Nexus 6 echt tegenvallen. Maar nu ben ik deels teleurgesteld in de One M9 na de ''leaks''. Ik wil graag een vingerafdrukscanner. Dat is nu gewoon eenmaal de toekomst met draadloos betalen en dergelijke. Ik zit vaak op zee en had graag het spatwaterdichte van de S5 gewild.

Dus al met al zijn het beide goede telefoons. Maar NET niet wat ik graag in me volgende telefoon wil..

SD kaart interesseert me niet. Heb ik nooit op een Nexus gehad en met 32 Gb kom ik al aardig uit de voeten. Zelfde als verwijderbare accu. Ik kom de dag wel door en Nexus telefoons staan niet bekend om hun fantastische batterij prestaties.

[ Voor 20% gewijzigd door Dubrillion op 04-03-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Laatst online: 07:07
mariconjo schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 02:00:
[...]

Maar waarom dan? 128 GB niet genoeg?
Ik bedoel, die UFS 2.0 is een vooruitgang, en ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand op een telefoon aan zoveel intern geheugen niet genoeg heeft.
Te duur, ja!
Het voordeel van SD is natuurlijk dat je, als je daar je foto's op opslaat, niet je laatste foto's kwijt bent als je telefoon defect raakt. Een SD kaartje is dan te verwijderen en met een kaartlezer te lezen.

Qua opslagcapaciteit is het (voor mij) inderdaad niet per se nodig, met 32 op je telefoon kom je al een heel eind, en er zijn meer smaken qua grootte.

Ik ben wel erg benieuwd naar de Edge, vind het er leuk uitzien (heb wel mijn twijfels bij het praktisch nut), nu maar kijken wanneer een telco het aandurft er een leuke aanbieding omheen te maken. Gratis edge bij 35 (max 40) p mnd met 2 Gb data :9

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Dit topic is niet bedoeld voor prijzen

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 04-03-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 04-03-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Als ik de live dingen kijk van samsung hebben ze het allemaal over

'het maakt allemaal niet uit die accu, want je kan hem draadloos opladen'

Alsof overal waar ik ben een draadloze oplader heb. Dat de ikea het in gaat bouwen in zijn meubels betekent niet gelijk dat iedereen zijn huis gaat ombouwen in een draadloze oplader. ik denk dat je de komende 5 jaar niks aan de draadloze oplader shit heb. en volgens mij is het ook een grote waste van stroom.

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 09:46
Een aantal benchmarks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Stel je nog niet te veel voor van deze benchmarks, vermoedelijk lopen beide toestellen nog niet op de final software.

Overigens, het glas van de Edge spiegelt wel extreem in de curve..... Toch maar eens kijken hoe dat in de praktijk gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win

pray2win

Wat ik in de video zie is hetvolgende

begin video:

samsung accu 62%

einde video
58%

4% kwijt in 5 minuten gebruik
au!

[ Voor 13% gewijzigd door pray2win op 04-03-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pray2win schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:02:

begin video:

samsung accu 62%

einde video
58%

4% kwijt in 5 minuten gebruik
au!
Vreet zo'n benchmark niet veel accu?

Bij de HTC staat geen % bij de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een eerste vergelijk zijn dit mooie filmpjes, bedankt voor het delen d:)b . Dat het nog niet final firm is geld voor beide toestellen. De performens van de S6 komt erg sterk over, ik moet nog zien of dit jaar een toestel met betere en snellere hardware uit komt. Het enige wat het feestje nog kan verpesten voor Samsung is de kleine accu. Persoonlijk ga ik voor de Galaxy S6 flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win

pray2win

Tammesp schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Vreet zo'n benchmark niet veel accu?

Bij de HTC staat geen % bij de accu.
een spelletje spelen toch ook? na 'eventjes een spelletje spelen' in de trein ben je na 2 uur ook alweer leeg.
ik vind het een tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:05
pray2win schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:17:
[...]

een spelletje spelen toch ook? na 'eventjes een spelletje spelen' in de trein ben je na 2 uur ook alweer leeg.
Dat zou inderdaad jammer zijn, maar welke telefoon kun je wel een paar uur gamen op de telefoon?
Ik zit al een tijdje met een xperia Z dus even kwijt welke telefoon het wel kan.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 15:36
Sony Z3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pray2win

pray2win

Kees_frl schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:20:
[...]

Dat zou inderdaad jammer zijn, maar welke telefoon kun je wel een paar uur gamen op de telefoon?
Ik zit al een tijdje met een xperia Z dus even kwijt welke telefoon het wel kan.
geen idee, maar een 5 uur bij aankoop kon ik wel rekenen. en bij mijn oude samsungs verwisselde ik het gewoon met een neiuwe volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pray2win schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:17:
[...]

Tegenvaller is het niet. Games en benchmarks vreten gewoon stroom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

pray2win schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:02:
Niet nodig, als je grappig wil zijn ga je maar voor een spiegel staan
Beetje jammer dat samsung nog steeds amoled niet goed genoeg onder de knie heeft naar mijn smaak. hangt nog een veel te blauwe waas over alles |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 04-03-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hier een aantal filmpjes officieel van samsung over de s6 en s6 edge.

Design
[YouTube: http://youtu.be/LgeU-GjHMOk]

Hardware
[YouTube: http://youtu.be/wRU9CBk20kY]

Camera
[YouTube: http://youtu.be/R7GSauEZ3pI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:58:
Stel je nog niet te veel voor van deze benchmarks, vermoedelijk lopen beide toestellen nog niet op de final software.

Overigens, het glas van de Edge spiegelt wel extreem in de curve..... Toch maar eens kijken hoe dat in de praktijk gaat zijn...
Ik vind benchmarks sowieso niet bepalend, hoe het voelt bij dagelijks gebruik is belangrijker. Maar final software of niet, de verschillen zijn soms aanzienlijk groot. Dat hebben ze bij de Exynos afdeling dus goed voor elkaar gekregen. Hoe meer ik de Edge zie hoe mooier ik hem vind.

Overigens wordt in dit topic vaak vergeleken met andere toestellen (en terecht). Maar nu dat hier blijft staan neem ik aan dat dat in dit topic wel mag en niet in het M9 topic?

[ Voor 8% gewijzigd door Franco10 op 04-03-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ja, echt een hele slechte zet. Dan krijg je van die idiote situaties dat er 100 euro prijsverschil zit tussen een 32GB en 64GB versie, terwijl een los 64GB kaartje ongeveer 30 euro kost (en 32GB 20 euro of zo). Wel een goede marketing truc natuurlijk.

Ik vind het ook slecht dat de accu niet verwisseld kan worden. Die worden in de loop der tijd toch minder. Misschien ook een marketing truc om mensen nog sneller een nieuwe telefoon te laten kopen.

Vervolgens krijg je een nog hoger resolutie scherm waar je niets van ziet, maar wel nutteloos energie verbruikt en ten koste gaat van performance, t.o.v. (ook al enigszins overdreven) 1080.

Ik en vriendin hebben nu de S4 en S5, en die bevallen prima! Maar dat zouden (voorlopig) wel eens onze laatste telefoons uit deze reeks kunnen worden. En die glazen achterkant daar veeg ik mijn... ehhh... toch maar niet, een beetje pijnlijk :) Nutteloos, zeker omdat ik zo'n dure telefoon toch van een bescherming voorzie. Maak gewoon goede no-nonsense telefoons voor een redelijke prijs, en laat de flauwekul aan Apple over.

Dan koop je hem toch lekker niet, zou je zeggen? Ja, dat is zeker waar. Maar ik was in deze serie gewend dat er bij elke nieuwe versie een mooie vooruitgang werd geboekt. Daardoor ben er redelijk aan gehecht geraakt, maar dit is echt teleurstellend. En daar baal ik van. Dan vind ik dat ik best even mag mokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Franco10 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:33:
Overigens wordt in dit topic vaak vergeleken met andere toestellen (en terecht).
Maar nu dat hier blijft staan neem ik aan dat dat in dit topic wel mag en niet in het M9 topic?
Ik zal wel even een topicje aanmaken om te versussen, zoals ik vaker doe :)

--> [Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 04-03-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
KopjeThee schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:42:
[...]

Ja, echt een hele slechte zet. Dan krijg je van die idiote situaties dat er 100 euro prijsverschil zit tussen een 32GB en 64GB versie, terwijl een los 64GB kaartje ongeveer 30 euro kost (en 32GB 20 euro of zo). Wel een goede marketing truc natuurlijk.

Ik vind het ook slecht dat de accu niet verwisseld kan worden. Die worden in de loop der tijd toch minder. Misschien ook een marketing truc om mensen nog sneller een nieuwe telefoon te laten kopen.

Vervolgens krijg je een nog hoger resolutie scherm waar je niets van ziet, maar wel nutteloos energie verbruikt en ten koste gaat van performance, t.o.v. (ook al enigszins overdreven) 1080.

Ik en vriendin hebben nu de S4 en S5, en die bevallen prima! Maar dat zouden (voorlopig) wel eens onze laatste telefoons uit deze reeks kunnen worden. En die glazen achterkant daar veeg ik mijn... ehhh... toch maar niet, een beetje pijnlijk :) Nutteloos, zeker omdat ik zo'n dure telefoon toch van een bescherming voorzie. Maak gewoon goede no-nonsense telefoons voor een redelijke prijs, en laat de flauwekul aan Apple over.

Dan koop je hem toch lekker niet, zou je zeggen? Ja, dat is zeker waar. Maar ik was in deze serie gewend dat er bij elke nieuwe versie een mooie vooruitgang werd geboekt. Daardoor ben er redelijk aan gehecht geraakt, maar dit is echt teleurstellend. En daar baal ik van. Dan vind ik dat ik best even mag mokken :)
Je heb idd gelijk over de sd kaart. Het is maar net waar je eigen preoriteiten liggen. Aangezien die het belangrijkst zijn.

Ik merk helaas dat ik in mijn s5 de 64 GB kaart laaangg niet vol heb. Meeste zijn foto's (over de 1000) waarvan ten minste 3 kwart weggegooid kan worden.

Voor muziek heb ik spotify dus veel hoeft er niet op de sd kaart. (Vroeger had ik dus wel een sd kaart nodig vppr muziek. Toen was dat wel fijn idd.)

Batterij heb ik sinds de s3 nietmeer actief verwisselt.

Ik zou dus niet denken dat ik iets "mis" als ik de s6 zou hebben. Mocht je dat wel hebben moet je voor jezelf een afweging maken of de voordelen meer waard zijn dan de nadelen.

Anders zul je toch voor een ander telefoon moeten gaan waar jij je prettiger bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
DeeSung schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:13:
[...]
Ik merk helaas dat ik in mijn s5 de 64 GB kaart laaangg niet vol heb. Meeste zijn foto's (over de 1000) waarvan ten minste 3 kwart weggegooid kan worden.
Nou ja, ik maak ook vaak filmpjes. En dan ben ik zo'n nerd dat ik dat dan altijd in de hoogste kwaliteit wil die het apparaat toestaat. En dat is in dit geval 4k. Dan gaat het best rap :)
Batterij heb ik sinds de s3 nietmeer actief verwisselt.
Ik moet zeggen dat ik daar bij de S4 en S5 ook nog geen behoefte aan heb gehad. Dus dat zou wel eens mee kunnen vallen.

Ik denk dat het ook deels gevoelsmatig is. Ik zou graag vooruitgang zien, geen achteruitgang. Maar misschien valt het in de praktijk allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 22:30

thunderlight

Tja...

Het ontbreken van een SD kaart zie ik niet direct als een probleem, ik zal waarschijnlijk een van de weinig zijn die geen gebruik maakt van een SD Kaart.
Heb nu bijna 2 jaar de S4 in mijn bezit en tot op heden geen gebruikt van de SD kaart gemaakt.

foto's die ik maak worden direct via dropbox gesynchroniseerd en eens in de x maanden verwijder ik deze van de telefoon.
de 32GB die er standaard in zit heb ik tot op heden nog niet vol weten te krijgen. en zie dan ook niet direct de noodzaak om een externe SD kaart te gebruiken.
Muziek stream ik via spotify dus ook daarvoor hoef ik geen SD kaart te hebben.

Wat ik minder vind is de accu dat je die niet meer kan vervangen.
van de S4 heb ik hem een half jaartje terug vervangen omdat die vaak na een uurtje of 12 al leeg was.
dus ik hoop dat ze daar wel wat op gaan verzinnen.
de behuizing van glas, geen idee wat je daar van moet denken, ik vrees dat je het zelfde effect gaat krijgen als met de Iphone 6 dat deze gaat buigen / breken en dat er redelijk wat reparaties voor Samsung zullen komen.

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
sgouman schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Hoezo heb jij daar inkijk in als ik vragen mag?
Ik doe wel eens wat in telefoontjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Act-One schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:44:
[...]

Ik doe wel eens wat in telefoontjes ;)
Oke dus jij zecht wachten tot begin april dan bestellen

is de prijs al een stukje lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
KopjeThee schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:42:
Ja, echt een hele slechte zet. Dan krijg je van die idiote situaties dat er 100 euro prijsverschil zit tussen
een 32GB en 64GB versie, terwijl een los 64GB kaartje ongeveer 30 euro kost (en 32GB 20 euro of zo)
Waarbij je wel vergeet dat het interne UFS 2.0-geheugen nogal wat rapper is dan 'n microSD-kaartje...
Of je dat in de praktijk merkt zal nog moeten blijken, maar echt alleen zo één op één vergelijken, neeah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Oke dus jij zecht wachten tot begin april dan bestellen

is de prijs al een stukje lager
De prijs van de meeste Samsung toestellen daalt flink na het beschikbaar komen (t.o.v. de adviesprijs), zeker een maand of twee erna. De pricewatch laat dat mooi zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
CLB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Waarbij je wel vergeet dat het interne UFS 2.0-geheugen nogal wat rapper is dan 'n microSD-kaartje...
Of je dat in de praktijk merkt zal nog moeten blijken, maar echt alleen zo één op één vergelijken, neeah.
Precies!
De meesten hebben het over het feit dat het geheugen te duur moet worden betaald, en terecht!
Enige steekhoudende argument in mijn ogen is tot nu toe dat bij een break down van de telefoon de opgeslagen gegevens (foto's e.d.) bewaard blijven. Maar ja, is die kans werkelijk groter dan een SD kaart die plotseling corrupt raakt?
Kortom, voor mij blijft alleen de niet vervangbare accu misschien een probleem. Tot nu toe nog altijd een tweede accu gekocht i.v.m. slijtage omdat ik minimaal 2 jaar met een telefoon doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Als een LiIon accu fatsoenlijk wordt behandeld door de laad-elektronica kan die vele jaren meegaan. Dat betekend b.v. laden tot maximaal 4,1V. Helaas zijn of waren er veel telefoons die de accu tot 4,3V oppompen om een uurtje extra er uit te halen, met de beperking van levensduur tot gevolg.

Ik ben wel beniewd wat er in de garantie voorwaarden staat over de accu levensduur / capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saven schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:52:
Beetje jammer dat samsung nog steeds amoled niet goed genoeg onder de knie heeft naar mijn smaak. hangt nog een veel te blauwe waas over alles |:(
Samsung maakt zo ongeveer de beste mobiele displays |:(

Brad Pitt in "[Discussie] HTC One M9 vs Samsung Galaxy S6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een alternatief voor de samsung s6...?
ik vind het heel jammer dat ze het micro sd slot hebben weggelaten en de verwijderbare batterij
dus ik denk dat ik niet gaan volgen in de s-line (kheb een s5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 01:34:
ik vind het heel jammer dat ze het micro sd slot hebben weggelaten en de verwijderbare batterij
Lekker bij de S5 blijven dan, dat zal mijn alternatief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Heb wel eens gespeeld met een Note 4, dat scherm is echt bril-jant. Echt ongelofelijk goed. Als de S6 nòg beter is dan is dat echt het beste scherm dat ooit in een smartphone is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 06-10 08:38

Saven

Administrator

Dat is alleen maar door de levendige kleuren en zwartwaarden, niet door de kleurechtheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

En het grafiekje dan? Da's niet echt een mening zoals dat wordt getoond.
De kleuren van de iPhone 6 zijn minder accuraat.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Zoals ik al eerder had aangegeven: die niet-verwisselbare accu hoeft helemaal geen probleem te zijn, als Samsung zijn accu laad regime goed op orde heeft, en de accu in de garantievoorwaarden heeft meegenomen.

Wij zijn gewend aan een beperkte levensduur van een LiIon accu maar het kan echt anders, mits het goed doordacht is en je wat reserve aanhoudt, dwz niet de allerlaatste 10% van de capaciteit er uit wilt persen.

Een verwisselbare accu heeft mechanisch - constructietechnisch gezien hele grote nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 14:54
Allicht de LG G4 die eraan komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
joopv schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Zoals ik al eerder had aangegeven: die niet-verwisselbare accu hoeft helemaal geen probleem te zijn, als Samsung zijn accu laad regime goed op orde heeft, en de accu in de garantievoorwaarden heeft meegenomen.

Wij zijn gewend aan een beperkte levensduur van een LiIon accu maar het kan echt anders, mits het goed doordacht is en je wat reserve aanhoudt, dwz niet de allerlaatste 10% van de capaciteit er uit wilt persen.

Een verwisselbare accu heeft mechanisch - constructietechnisch gezien hele grote nadelen.
Ik denk dat Samsung nu beter zal letten op de kwaliteit en laadmechanisme/aansturing. Een Samsung bedrijf maakt zelfs accu's, dus ze zullen wel knowhow hebben. www.samsungsdi.com/lithium-ion-battery/overview

Zijn er dan bv. bij iPhone's dan accu problemen na 2 jaar ? Eigenlijk hoor ik daar niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
nielZify schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:43:
Allicht de LG G4 die eraan komt? :)
Of Sony, of de nieuwe OnePlus Two of andere Chinees...

Handleiding NL :) en mooi stuk over de (glas)productie (van de Edge)

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 05-03-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Weet niet of geen verwisselbare accu een issue zou zijn voor mij.
bij de S2 had ik wel een reserve nodig.
Bij de S4, kon ik bijna overal en altijd laden..
maar tijdens mn vakantie was mn accu stuk, dus wel een 2e originele gekocht..
En net een nieuwe accu gekregen via Samsung point (bolle accu)
Dus nu heb ik wel 2 nieuwe accu's, plus mijn telefoon doet het nog aardig goed...
Dus zou in principe kunnen wachten tot de S6 (Edge) goedkoper wordt en gwn een sim only nemen.

En anders kan je voor de accu nog altijd nog externe lader meenemen (wel zwaarder dan een extra accu)

Overigens is draadloosladen niet een must voor mij, wel handig om ff zo snel neer te leggen, maar als je wilt laden en gebruiken tegelijk is met draad wel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

CLB schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:20:
[...]

Of Sony, of de nieuwe OnePlus Two of andere Chinees...

Handleiding NL :) en mooi stuk over de (glas)productie (van de Edge)
Laatste pagina's van de handleiding staat hoe je de accu kan vervangen, Dus diegene die het echt willen doen, het kan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Had ik ook gezien vanaf pagina 138. Is dat met een speciale magneet "ding" dat je die achterklep moet verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Weet ik niet, zullen vast wel filmpjes over verschijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:01:
[...]

We zullen het inderdaad even moeten afwachten. Ook weet ik niet wat het daadwerkelijk prijsverschil tussen de versies wordt een paar maanden na introductie.
Tammesp schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Laatste pagina's van de handleiding staat hoe je de accu kan vervangen, Dus diegene die het echt willen doen, het kan! ;)
Dat ziet er niet echt uit als Rocket science. Misschien een speciaal schroevendraaiertje nodig, dat is niet helemaal duidelijk. Maar de accu ziet er gewoon goed bereikbaar uit op de tekeningen.

[ Voor 35% gewijzigd door KopjeThee op 05-03-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Graag jullie advies over het volgende: op dit moment bezit ik een iPhone 5s en ik zit er aan te denken om over te stappen op de Galaxy S6 Edge. Echter, is het verstandig om deze prijstechnisch in de pre-order te bestellen of een aantal weken/maanden te wachten? Ik heb geen ervaring met de prijsfluctuaties van Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wachten, for shure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Meestal is afwachten beter voor de lagere prijs. Samsung daalt vaak wel snel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:38

JanAd

Wind’s howling

http://www.test-aankoop.b...esign-straffe-technologie

Daar staat dit te lezen:
De Galaxy S6 en de Galaxy S6 Edge zullen in België te koop zijn vanaf17 aprill.
Dan maar een pre-order in NL of op 11/4 een ritje naar de Mediamarkt in Breda?? Ik dacht dat de S6 vanaf 10/4 te koop ging zijn...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.