Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:21:
Maar even een topic aangemaakt: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Ben zelf niet zo'n ster in rooten enzo, dus als iemand zich geroepen voelt om te helpen.. graag :)
Dank, ik heb hem ook even opgenomen in de topic waarschuwing.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mstiic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:33:
Ik heb een hele rare probleem met de voor camera. Wanneer ik de camera activeer worden de zijkanten uitgetrokken. Bijvoorbeeld als ik een selfie wil maken en beetje ga kantelen wordt mijn hoofd langer of de hoeken uitgetrokken. Ik heb het met een andere camera app geprobeerd, maar blijft het zelfde. Ik denk dat de lens niet goed erin zit. Heeft iemand dit probleem ook?
Dit heb ik alleen wanneer ik te dicht bij de lens kom. Van afstand geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb een wit spikkeltje op mijn camera lens.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1175xs8.jpg

Je ziet het niet als ik foto's maak gelukkig.

Maar t irriteerd mij wel. Omruilen mocht ik niet (was al 3 keer vanwege het scherm terug geweest) dan moest ik t opsturen en ben ik m een week/ 2weken kwijt.

Al is t niet het scherm of de losse rammelende homeknop. Dan is t vuil op je lens.

Ik heb de telefoon oorspronkelijk de 11e gekocht. En t lijkt wel alsof ik alle pech van de wereld heb met de galaxy s6'en. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
DeeSung schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:29:
Ik heb een wit spikkeltje op mijn camera lens.

[afbeelding]

Je ziet het niet als ik foto's maak gelukkig.

Maar t irriteerd mij wel. Omruilen mocht ik niet (was al 3 keer vanwege het scherm terug geweest) dan moest ik t opsturen en ben ik m een week/ 2weken kwijt.

Al is t niet het scherm of de losse rammelende homeknop. Dan is t vuil op je lens.

Ik heb de telefoon oorspronkelijk de 11e gekocht. En t lijkt wel alsof ik alle pech van de wereld heb met de galaxy s6'en. :9
Al breng je hem voor de 10e keer terug, je hebt gewoon recht ( vind ik ) op een nieuwe.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Btw ik bezit een Iphone 6 ..... en daar ben ik best verliefd op, maar die EDGE ............ Wat een mooi ding is dat geworden zeg, kan niet anders zeggen dat Samsung het ( eindelijk ) heel goed gedaan heeft :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Hoe "rammelend" is die home knop bij jullie probleem gevallen? Bij mij zit hij ook niet zo vast als bij mijn oude S4, maar helemaal flex is het nog niet. Wordt het erger? Ik stoor me er (nog) niet aan. Then again, 700 euro is veel geld.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je zeker pech en wel meer mensen hebben pech. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een toestel om heb moeten ruilen vanwege een defect of iets dergelijks.

Mijn S6 is perfect. Als ik wil miereneuken dan kan ik zeggen dat de camera lens niet precies in het midden zit.

Mijn scherm is toch gewoon wit vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c7ab2cdfc921f4263f34444dc12d6bf6.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 16-04-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:34:
Hoe "rammelend" is die home knop bij jullie probleem gevallen? Bij mij zit hij ook niet zo vast als bij mijn oude S4, maar helemaal flex is het nog niet. Wordt het erger? Ik stoor me er (nog) niet aan. Then again, 700 euro is veel geld.
Ik vond het goedkoop aanvoelen en dat hoort niet zo. Maar het scherm was ook brak toen.
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:35:
Dan heb je zeker pech en wel meer mensen hebben pech. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een toestel om heb moeten ruilen vanwege een defect of iets dergelijks.

Mijn S6 is perfect. Als ik wil miereneuken dan kan ik zeggen dat de camera lens niet precies in het midden zit.
De S1 tm de S5 geen problemen ondervonden.

Mss ben ik ook aan het mierenneuken hoor maar je werkt er wel 60 uur voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:35:

Mijn scherm is toch gewoon wit vind ik.

[afbeelding]
Ja dat is bij mij ook het geval. Hij zit meer rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hmmkay, dus zijn hier mensen die alleen als probleem een losse startknop hadden en hem mochten ruilen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:02:
Mijn derde exemplaar van de Samsung Galaxy S6 heeft OOK de roze gloed weer. Ik word er echt moedeloos van. Niemand Die dat ook heeft?

Heb gisteren gebeld naar Coolblue, en ik ga ermee terug als de tweede batch er is. Dit werkt niet zo... Ben benieuwd
Mijn toestel heeft dat ook mijn note edge ook en de note 4 die ik heb gehad had het ook.
Maar je kijkt toch recht op je scherm, en niet schuin? Ik denk dat dit altijd zal blijven. Ik heb er verder geen last van. Gewoon recht op je scherm kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
pappaleone schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:46:
[...]

Mijn toestel heeft dat ook mijn note edge ook en de note 4 die ik heb gehad had het ook.
Maar je kijkt toch recht op je scherm, en niet schuin? Ik denk dat dit altijd zal blijven. Ik heb er verder geen last van. Gewoon recht op je scherm kijken :)
Ik heb het idee dat dit een "Super Amoled" ding is; op mijn Tab S heb ik een groenige waas af en toe, maar als iets zwart is, is het ook echt zwart!
Bij wit valt me dit niet zo op op mijn Note 4; heb op zowel Tab S als Note 4 kleur-instelling op "bioscoop" staan

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:45:
Hmmkay, dus zijn hier mensen die alleen als probleem een losse startknop hadden en hem mochten ruilen?
Ik iig niet.

Maar een losse homeknop hoort niet. Desnoods maak je de koop ongedaan. En het zorgt ervoor dat je geen premium ervaring hebt.

Ik zou een losse homeknop als een beschadeging zien. Onder de homeknop is iets kapotgegaan of er ontbreekt iets Anders zouden alle toestellen een losse homeknop hebben wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik heb net een nieuwe S6 edge gekregen van tmobile.
Als ik een witte achtergrond selecteer is het aan de onderkant een beetje roze lijkt het.

Ik weet niet hoe erg het bij jullie is nu want ik heb nog geen foto gezien en kan het niet vergelijken met mijn vorige s6 edge want daar heb ik het niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
sgouman schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:20:
Ik heb net een nieuwe S6 edge gekregen van tmobile.
Als ik een witte achtergrond selecteer is het aan de onderkant een beetje roze lijkt het.

Ik weet niet hoe erg het bij jullie is nu want ik heb nog geen foto gezien en kan het niet vergelijken met mijn vorige s6 edge want daar heb ik het niet getest
Ruilen! Scherm moet gewoon egaal wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:51
Is toch niet allemaal koek en ei met dit toestel.
Ging mijn iPhone verkopen maar best nog even wachten dunkt me.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Ik heb gister, zoals eerder in dit topic aangegeven, een factory reset gedaan en dat Samsung gedoe in het begin niet aangezet, dit zonder spijt...
Ik had het toestel vanaf vrijdag en tot de reset deed ik zo'n 26 uur met de batterij, nu is het:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kvcnxlV.png

Wel een wereld van verschil. Vingerafdruksensor werkt ook ineens veel beter en toen ik het toestel net gekocht had ging het scherm steeds al na 1 seconden uit, dit was te verhelpen om de timeout naar 15 seconden te zetten ipv de optie: '()' waar die standaard op stond en nu na de reset er nog geeneens meer is.
Blijkbaar was het softwarematig niet 100% de deur uitgegaan blijkbaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Replar op 16-04-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:21

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Replar schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:27:
Ik heb gister, zoals eerder in dit topic aangegeven, een factory reset gedaan en dat Samsung gedoe in het begin niet aangezet, dit zonder spijt...
Ik had het toestel vanaf vrijdag en tot de reset deed ik zo'n 26 uur met de batterij, nu is het:

[afbeelding]

Wel een wereld van verschil. Vingerafdruksensor werkt ook ineens veel beter en toen ik het toestel net gekocht had ging het scherm steeds al na 1 seconden uit, dit was te verhelpen om de timeout naar 15 seconden te zetten ipv de optie: '()' waar die standaard op stond en nu na de reset er nog geeneens meer is.
Ik onderschrijf dit verschil ook. Kom niet uit op jouw goede scores, maar het is significant beter sinds de reset. 12,5 uur van de lader en zit op 63%. Voor de reset was mijn telefoon altijd minder dan 10%. Interessant verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:55:
Ik ben de maker van de XtreStoLite ROM, zonder zelf al te veel bloatware er bij te installeren kun je ongeveer 6 uur screen-on time verwachten met mijn ROM (dat is wat ik haal met mijn ROM althans), dit is met Sync, WiFi & Mobile data aan. En scherm helderheid op auto en de helderheid-slider op 75% tot 100%.

En het opladen gaat van 0% tot 100% in 1uur en 15 minuten.

Het RAM usage met alle apps afgesloten is bij mij 45-50% met mijn ROM, met de stock ROM had ik zo'n 65% RAM usage (met alle apps afgesloten)
Goed te horen dat de eerste custom rom er is, ik hoop dat we snel iets mogen gaan verwachten voor de Galaxy S6 Edge versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:21:
[...]

Ruilen! Scherm moet gewoon egaal wit zijn.
Toch als je heel goed kijkt en heel kritisch bent dan heeft elk scherm wel iets. Vooral bij LCD schermen zijn van boven en onder wat verschillen te zien van de backlight.

Als je een Amoled iets verdraait dan zie je ook iets kleurverschil.

Begrijp me goed. Dit alleen als je echt heel heel kritisch bent. Meesten zien het niet en ik heb zo iets van als ik er geen last van heb dan is het mij goed.

Als het duidelijk zichtbaar is dan is het gewoon een hardware fout. Toch heb ik tot op heden geen enkele foto gezien van roze plekken in het scherm, ook niet als ik google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:25:
Is toch niet allemaal koek en ei met dit toestel.
Ging mijn iPhone verkopen maar best nog even wachten dunkt me.
Ach elk toestel heeft wel wat, ook de iPhone. Heb zelf de 6 zonder problemen maar als je de forums leest dan mankeert er nogal wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

pappaleone schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:46:
[...]

Het probleem is ook als ik recht op m'n scherm kijk. Als het alleen was, als je er schuin op keek, dan was het wat anders, want dan was ik daar natuurlijk niet voor teruggegaan. Maar het is duidelijk dat hier meer aan de hand is... Mijn S3 had ook amoled (niet helemaal te vergelijk misschien) maar dit hoort niet. Als het nou een toestel was van 250 euro was het wat anders, maar deze is 800 euro en dan wil je hier niet 2 jaar naar moeten kijken.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Replar schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:27:

[afbeelding]

Mooi resultaat behaald!

Wat bedoel je overigens met 'dat samsung gedoe in het begin niet aangezet'...welk 'samsung gedoe' is dat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Hier nog wat foto's van mijn en die van mijn vriendin.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2m2yqeo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/517yw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ag5344.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Zit er betreffende de schermen niet ook een hoop tussen onze oren?
Ik krijg zelf wel dat idee namelijk.

De basis scherm mode vond ik ook gelig overkomen en prefereerde de bioscoop instelling omdat wit dan echt wit was.
Nu heb ik die app gedownload om de kleuren op je scherm te testen en tot mijn stomme verbazing was het wit gewoon wit bij de basis instelling en vond ik bij de bioscoop instelling er juist een wat meer blauwige waas overheen zitten. Ook als ik foto's ga vergelijken op m'n TV en PC monitor vind ik de basisinstelling een betere weergave bieden op de telefoon.
Of zit het gewoon allemaal lekker tussen m'n eigen oren? :P
Ik hoor hier zoveel over het scherm en de verschillende wazen en mij viel dit dus totaal niet op totdat ik met die test app aan de slag ging en de verschillende settings ging proberen.
Nu ik aan de basis instelling gewend ben in de menu's en gewoon normale omgang valt heel die gele waas die ik eerst zag ook helemaal niet meer op dus zal ook een kwestie van wennen zijn. Ik hou hem op basis in ieder geval van nu af aan omdat ik met name foto's en kleuren in het algemeen er echt beter uit vind zien.

Enige wat ik wel ervaar is dat de homeknop inderdaad wat losjes lijkt te zitten en tikt als je aan de linker kant drukt en de edge van m'n vriendin en de edge van een vriend van mij hebben dit absoluut niet. Ik zelf bezit de normale gouden S6.
Ik twijfel nu wat te doen, het stoort mij totaal niet en ik denk dat als ik het hier niet gelezen had, ik het nooit geweten had...Alleen levert het misschien later een defecte vingerafdrukscanner op?! :\
Ik heb ook weinig zin om alle apps weer opnieuw in te stellen etc aangezien ik nog geen root heb en dus geen gebruik kan maken van Titanium Backup.

Dan nog een laatste update betreft de accu. 15u op 1 batterij met zo'n 2 en een half uur scherm aan, wifi, 4g en locatie bepaling aan voor weer updates etc. Ik rij zo'n 7u rond in regio Haaglanden, tussen Scheveningen en het Wateringseveld om precies te zijn, dus best een groot gebied. Ik haal zonder bijladen makkelijk het einde van m'n werk dag (heb dan nog zo'n 30 tot 40% over) Als ik thuis ben dan speel ik er nog even mee en meestal zo rond de 20% gaat ie aan de lader om vervolgens na een uurtje weer vol te zijn. Ik ben er tevreden mee in ieder geval maar had het wel iets beter verwacht. Ik zag net wel een update van SamsungPush in de Play store staan die reduce data usage en power consumtion in de nieuwe functies heeft staan dus wellicht wordt het allemaal wat beter met die update. Daar komen we morgen achter :)

Desalniettemin ben ik nog steeds zeer blij met mijn toestel en ben ook vooral erg blij met mijn keuze voor de normale S6 ipv de edge want ik vind het echt prettiger werken, de normale S6, en dan met name met typen en menu's die je vanaf de linker/rechter kant tevoorschijn moet swipen. Gebruikersgemak vind ik toch belangrijker dan de looks, want ik vind de edge wel mooier, en ook de normale gouden S6 vind ik een prachtig strak apparaat. Ik vind trouwens het scherm van de normale S6 ook iets breder ogen wan ook mijn voorkeur heeft. Ik heb met beiden toestellen nu uitgebreid zitten spelen aangezien ik de edge van m'n vriendin ook helemaal zoals m'n eigen S6 moest instellen van dr dus vind ook wel dat ik nu pas een eerlijke vergelijking kan maken :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-03-2016
Dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door Robinw92 op 16-04-2015 20:13 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-03-2016
spaceboy schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:45:
Ik kon vanmiddag mijn exemplaar omruilen nadat ik had gebeld over een losse home knop. Helaas had dit exemplaar het ook alleen wel in iets mindere mate. Voor mij ia dit een reden om het toestel te ruilen. Na verloop van 2 dagen begon mij vingerafdruk scanner ook vervelender te doen.
Radiance schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:24:

Enige wat ik wel ervaar is dat de homeknop inderdaad wat losjes lijkt te zitten en tikt als je aan de linker kant drukt en de edge van m'n vriendin en de edge van een vriend van mij hebben dit absoluut niet. Ik zelf bezit de normale gouden S6.
Ik twijfel nu wat te doen, het stoort mij totaal niet en ik denk dat als ik het hier niet gelezen had, ik het nooit geweten had...Alleen levert het misschien later een defecte vingerafdrukscanner op?! :\
Bij mij leverde de los zittende homeknop na 2 dagen wel wat problemen op, het scannen ging niet zo soepel als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:53:
[...]

Dan is er iets mis. Ik heb alles aan staan en standby mag het niet meer dan 0.5% per uur zakken.

Accu problemen kunnen van alles zijn. Wat zie je in batterij verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://www.xgclan.com/Screenshot_2015-04-16-11-35-02.png

Heb nu maar even een factory reset gedaan zo als meerdere mensen die problemen hebben met de accuduur.
Hopelijk helpt dit.
Robinw92 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:57:
[...]

Ik kon vanmiddag mijn exemplaar omruilen nadat ik had gebeld over een losse home knop. Helaas had dit exemplaar het ook alleen wel in iets mindere mate. Voor mij ia dit een reden om het toestel te ruilen. Na verloop van 2 dagen begon mij vingerafdruk scanner ook vervelender te doen.
Wat is het probleem met de losse home knop, dat deze een beetje heen en weer kan bewegen lijkt mij normaal?

Overigens merk ik ook dat het scherm iets minder zwart is en minder wit als ik het op AMOLED foto of basis heb staan.
Ik vind foto's daar in tegen wel mooier met een van deze optie's, met de mode's Aanpasbaar display/bioscoop ziet alles er zo flets uit.. Maar wit is wel echt wit en niet geel achtig en zwart is dan ook echt zwart/scherm uit..
Hopelijk wordt dit nog verbeterd in een update.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Robinw92 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:12:
Bij mij leverde de los zittende homeknop na 2 dagen wel wat problemen op, het scannen ging niet zo soepel als voorheen.
Hmmm, deze werkt bij mij nog steeds perfect. Ook met vochtige vingers en mijn handen zaten vanmiddag onder de smeer (doordat m'n ketting eraf vloog :() en ook toen werkte ie nog prima, maar vind dit toch een wat zorgwekkende reactie. Ik kijk het nog heel even aan want het stoort mij dus niet echt.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Radiance schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:24:
Zit er betreffende de schermen niet ook een hoop tussen onze oren?
Ik krijg zelf wel dat idee namelijk.

De basis scherm mode vond ik ook gelig overkomen en prefereerde de bioscoop instelling omdat wit dan echt wit was.
Nu heb ik die app gedownload om de kleuren op je scherm te testen en tot mijn stomme verbazing was het wit gewoon wit bij de basis instelling en vond ik bij de bioscoop instelling er juist een wat meer blauwige waas overheen zitten. Ook als ik foto's ga vergelijken op m'n TV en PC monitor vind ik de basisinstelling een betere weergave bieden op de telefoon.
Of zit het gewoon allemaal lekker tussen m'n eigen oren? :P
Ik hoor hier zoveel over het scherm en de verschillende wazen en mij viel dit dus totaal niet op totdat ik met die test app aan de slag ging en de verschillende settings ging proberen.
Nu ik aan de basis instelling gewend ben in de menu's en gewoon normale omgang valt heel die gele waas die ik eerst zag ook helemaal niet meer op dus zal ook een kwestie van wennen zijn. Ik hou hem op basis in ieder geval van nu af aan omdat ik met name foto's en kleuren in het algemeen er echt beter uit vind zien.

Ik heb ook weinig zin om alle apps weer opnieuw in te stellen etc aangezien ik nog geen root heb en dus geen gebruik kan maken van Titanium Backup.

Dan nog een laatste update betreft de accu. 15u op 1 batterij met zo'n 2 en een half uur scherm aan, wifi, 4g en locatie bepaling aan voor weer updates etc. Ik rij zo'n 7u rond in regio Haaglanden, tussen Scheveningen en het Wateringseveld om precies te zijn, dus best een groot gebied. Ik haal zonder bijladen makkelijk het einde van m'n werk dag (heb dan nog zo'n 30 tot 40% over) Als ik thuis ben dan speel ik er nog even mee en meestal zo rond de 20% gaat ie aan de lader om vervolgens na een uurtje weer vol te zijn. Ik ben er tevreden mee in ieder geval maar had het wel iets beter verwacht. Ik zag net wel een update van SamsungPush in de Play store staan die reduce data usage en power consumtion in de nieuwe functies heeft staan dus wellicht wordt het allemaal wat beter met die update. Daar komen we morgen achter :)

Desalniettemin ben ik nog steeds zeer blij met mijn toestel en ben ook vooral erg blij met mijn keuze voor de normale S6 ipv de edge want ik vind het echt prettiger werken, de normale S6, en dan met name met typen en menu's die je vanaf de linker/rechter kant tevoorschijn moet swipen. Gebruikersgemak vind ik toch belangrijker dan de looks, want ik vind de edge wel mooier, en ook de normale gouden S6 vind ik een prachtig strak apparaat. Ik vind trouwens het scherm van de normale S6 ook iets breder ogen wan ook mijn voorkeur heeft. Ik heb met beiden toestellen nu uitgebreid zitten spelen aangezien ik de edge van m'n vriendin ook helemaal zoals m'n eigen S6 moest instellen van dr dus vind ook wel dat ik nu pas een eerlijke vergelijking kan maken :)
Welke app heb je gebruikt?

Ik ben vanmiddag wat sync instellingen na gelopen. Onderandere die van Google. Ook de Wi-Fi wissel uitgezet. Merk dat de batterij duur flink vooruit gegaan is in vergelijking tot gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 23:33
Hoe doen jullie factory reset via de instellingen of via recovery menu? Ik denk dat ik het niet nodig heb, maar ben wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Mstiic schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:23:
Hoe doen jullie factory reset via de instellingen of via recovery menu? Ik denk dat ik het niet nodig heb, maar ben wel benieuwd..
Via de instellingen kun je een factory reset uitvoeren.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:23:
[...]

Welke app heb je gebruikt?

Ik ben vanmiddag wat sync instellingen na gelopen. Onderandere die van Google. Ook de Wi-Fi wissel uitgezet. Merk dat de batterij duur flink vooruit gegaan is in vergelijking tot gisteren.
Deze Google Play: LCD & AMOLED-Test

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 23:33
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:04:
[...]

Dit heb ik alleen wanneer ik te dicht bij de lens kom. Van afstand geen probleem
Voor camera gebruik je ook van dichtbij..
Iemand anders nog met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Die app heb ik inderdaad ook gebruikt. Ik zie weinig verschil tussen basis en bioscoop op full brightness. Wat me wel opviel is dat de menu's van touchwiz niet wit wit zijn. Je ziet duidelijk verschil wanneer je vanuit de app je instellingen opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat grappig is aan adaptive display is dat je soms gewoon de kleuren en met name wit, ziet veranderen als je bijvoorbeeld van de browser naar instellingen gaat. Voor mijn idee is adaptive display het meest wit en basis gelig maar dat kan tussen de oren zitten zoals al eerder is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik hou net de edge en normale s6 met dezelfde beeld instellingen en ik vind de normale s6 er beter uitzien eerlijk gezegd.
Mijn scherm, de normale, lijkt feller te zijn dan de edge.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:34:
Wat grappig is aan adaptive display is dat je soms gewoon de kleuren en met name wit, ziet veranderen als je bijvoorbeeld van de browser naar instellingen gaat. Voor mijn idee is adaptive display het meest wit en basis gelig maar dat kan tussen de oren zitten zoals al eerder is aangegeven.
Jij zegt dus eigenlijk het zelfde als wat ik zeg. Ik denk dat veel mensen zich daarop verkijken. Samsung
gebruikt dus blijkbaar geen wit voor haar menu's. Download de kleur test app om te bepalen of wit goed weergegeven wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 16-04-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:39:
[...]

Jij zegt dus eigenlijk het zelfde als wat ik zeg. Ik denk dat veel mensen zich daarop verkijken. Samsung
gebruikt dus blijkbaar geen wit voor haar menu's. Download de kleur test app om te bepalen of wit goed weergegeven wordt.
Bij mij is met de kleur test app wit toch echt witter met adaptieve of bioscoop modes. :/

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Vraagje: Hoe weet ik of ik op 4g zit? Ik zie alleen maar H+ icoontje in beeld (Vodafone) en snelheid is ook niet denderend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:54
RielN schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:22:
Vraagje: Hoe weet ik of ik op 4g zit? Ik zie alleen maar H+ icoontje in beeld (Vodafone) en snelheid is ook niet denderend...
Als je 4G ziet staan ipv H+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:43
Als je op 4g zit staat er 4g op de plaats waar nu h+ staat
Kijk even bij netwerk instellingen of netwerk modus op lte staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:22:
Daarna kun je ook nog 4G+ hebben nog snellller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hierbij heb ik nog wat (misschien onduidelijke) foto's die de roze gloed laten zien. Ik wil hierbij vast zeggen dat de foto's het minder erg laten zien, dan dat het is, omdat ik het met m'n camera gewoon niet goed vastgelegd krijg.

Afbeeldingslocatie: https://9deppg-dm2306.files.1drv.com/y2mF91Vas5xNW1b-8UScuy3Zieeo8QGGQQZ_08sc3spTvPjCgGsbJtatXepgmo8YOrDBsTQfQvx3nd6ydAX1Om45jm-TTIo46lc6YABAcV9XuOIjAhkHNJZQmOpbzNm-UY7se5hjmHIFvfXVRvsd9PLMQ/s6-3.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://9dewqq-dm2306.files.1drv.com/y2puJiHhmfkXFcDAhl6ROhCdRQajMoYAlD2ixQjnV42RBa-WULGUSGUOY49_Vo_Av4KbGqOTGBCbpCV2V5IlhQkyyTpFqXnpBG-KvPPv1gfGCH9IVkGD4xYzzbSQiuZ_fu-_zWaPG_8iy0GF78KHRD0Fg/s6-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://9dgxtq-dm2306.files.1drv.com/y2pwJjybTpKXY4vZPIGV2sGjIpUL3CqeineVGKBBXNC3JTrpVqlMtXLjWvXdqfmXqjRBbX0Yh7rGpXCwF4K7I5CKyLmv9AXb7kUT96daysGZZOiebqs7j8etgkE4Q5JAWMrgiHVaGuc0U9cC2KRZg9VZA/s6-1.jpg?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
De twee onderste foto's doen het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tenzij je ter vergelijking ook iets hebt wat echt egaal wit-wit is (dus niet crème wit oid), is het heel moeilijk om op een foto het onderscheid te maken. De kleurechtheid op je foto is dan meer afhankelijk van de witbalans-inschatting die je camera maakt. (Laat staat het scherm waarop we GoT zitten te lezen. ;))

[ Voor 3% gewijzigd door willemd op 17-04-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 01:13:
Tenzij je ter vergelijking ook iets hebt wat echt egaal wit-wit is (dus niet crème wit oid), is het heel moeilijk om op een foto het onderscheid te maken. De kleurechtheid op je foto is dan meer afhankelijk van de witbalans-inschatting die je camera maakt. (Laat staat het scherm waarop we GoT zitten te lezen. ;))
Ik denk dat dit hele gebeuren voor iedereen heel persoonlijk is. Naar mijn mening zijn er ook mensen die spoken zien. Maar al je het echt waarneemt dan terug ermee naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Ik heb al eerder aangegeven dat ik meer samsung telefoons heb gehad, en ook bij deze als ik het scherm helemaal horizontaal houd dan zie ik iets van een roze of groenachtige gloed. Maar ik gebruik mijn scher normaal en dan is het gewoon goed. Ik ben van mening hoe meer je, je eigen aan iets gaat ergeren hoe erger het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:22
Steeffoon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:11:
Hierbij heb ik nog wat (misschien onduidelijke) foto's die de roze gloed laten zien. Ik wil hierbij vast zeggen dat de foto's het minder erg laten zien, dan dat het is, omdat ik het met m'n camera gewoon niet goed vastgelegd krijg.
Ik zie idd onderaan een roze gloed. Daarboven zie ik wat grijze banding (of is het geen banding en behoord het tot de achtergrond). Heb je dit in alle licht omstandigheden, daarmee wil ik zeggen onder bepaalde vormen van verlichting, binnen, buiten etc.?

Want dit heb in nog niet ergens anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Die banding krijg je al je een foto maakt van je scherm. Ik maakte een foto van m'n scherm gisteren en kreeg ook allemaal strepen op de camera te zien die er in het echt niet zijn.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt alsof de onderkant wat rozig is inderdaad. Andere foto's werken niet.

Mijn accu tijd. 's nachts gebruikt hij echt helemaal niets. Heb wel wifi en 4g uit staan.
4 uur schermtijd en 24uur accutijd. Normaal is het iets korter maar heb nu wat meer standby tijd.

https://www.dropbox.com/s...5-04-17-07-26-53.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s...5-04-17-07-26-59.png?dl=0

[ Voor 78% gewijzigd door Garret1410 op 17-04-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Steeffoon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:11:
Heb je dit ook als je de beeldschermtest doet? bijvoorbeeld een tekenprogramma met een echt witte achtergrond?
Sommige programma's hebben een rare zweem erin zitten die misschien voor een designer prachtig zal zijn (omdat die weet dat het er zit), maar voor anderen over kunnen komen als een fout in het beeldscherm.
Op mijn brakke kantoormonitor (TN paneel) heb ik dat ook, dat een bepaalde zweem net lijkt alsof het paneel niet helemaal goed verlicht is.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Ursamajor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:40:
[...]

Heb je dit ook als je de beeldschermtest doet? bijvoorbeeld een tekenprogramma met een echt witte achtergrond?
Sommige programma's hebben een rare zweem erin zitten die misschien voor een designer prachtig zal zijn (omdat die weet dat het er zit), maar voor anderen over kunnen komen als een fout in het beeldscherm.
Op mijn brakke kantoormonitor (TN paneel) heb ik dat ook, dat een bepaalde zweem net lijkt alsof het paneel niet helemaal goed verlicht is.
Beeldscherm hoort dat gewoon niet te hebben punt uit. Er is een verschil tussen wit en wit met een roze zweem. Ik heb zelf 3 van die toestellen gehad en mijn s5 had dat bij dezelfde afbeelding niet. Als jij er tevreden mee bent prima. Maar als het je opvalt en irriteert moet je jouw mobiel gewoon ruilen.

De scherm zou echt niet als beste uit de testen komen wanneer wit gewoon wit met roze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Nou nou, goeiemorgen zeg...
Mijn punt is dat het voor iemand die zo'n rose zweem niet heeft het niet duidelijk is of de achtergrond van de app nou het kleurverloop heeft of niet. Dus om er een zo objectief mogelijk beeld van te hebben, zal dat ook op een wat officiëlere manier getest kunnen worden. Wellicht is dit scherm zo goed dat deze het kleurverloop wel laat zien en andere toestellen niet.
Maar, inderdaad, als dit consistent is, zou het toestel gewoon geruild moeten worden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Die banding is inderdaad niet op het scherm te zien, het gaat echt om de roze gloed.
Hier doen de twee foto's het wel maar ik zal ze hieronder voor de zekerheid nog even plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2j1wl8o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/sf9c14.jpg
Ursamajor schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:40:
[...]

ja, ik heb dit met een AMOLED test app gedaan, die eerder hier voor werd gesteld op het forum ook. Daar is het ook in te zien.

[ Voor 55% gewijzigd door Steeffoon op 17-04-2015 08:32 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik zit te twijfelen om een s6 te nemen , maar de roze scherm verhalen maken me niet vrolijk.
Op het xda forum word er veel over geschreven en zijn er mensen die met hun 3e s6 bezig zijn...

http://forum.xda-develope...to-screen-t3074865/page22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
spridgets schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:32:
ik zit te twijfelen om een s6 te nemen , maar de roze scherm verhalen maken me niet vrolijk.
Op het xda forum word er veel over geschreven en zijn er mensen die met hun 3e s6 bezig zijn...

Negatieve verhalen hoor je meestal vaker dan positieve. Ik ben ontzettend blij met mijn S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
spridgets schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:32:

Klopt en vergeet niet wanneer de verkopers zogenaamd "niets" zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Ryan_ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:34:
[...]

Negatieve verhalen hoor je meestal vaker dan positieve. Ik ben ontzettend blij met mijn S6.
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Laatst online: 20-03 09:33

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:31:
Die banding is inderdaad niet op het scherm te zien, het gaat echt om de roze gloed.
Hier doen de twee foto's het wel maar ik zal ze hieronder voor de zekerheid nog even plaatsen.

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

ja, ik heb dit met een AMOLED test app gedaan, die eerder hier voor werd gesteld op het forum ook. Daar is het ook in te zien.
Het lijkt zo op het gezicht een rozige gloed te zijn, zeker tov het gedeelte erboven dat meer wit lijkt te zijn. Misschien heb je nog iets grotere/duidelijkere foto's waarop het beter te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

*sluit aan in de rij

Ik verbaas me vooral over de batterij. Dinsdagavond van de stroom gehaald, de afgelopen dagen er bijzonder weinig mee gedaan dat wel, maar nu nog 68% vol! Bij mijn vorige telefoon (Sony Xperia S) met hetzelfde gebruik (weinig dus) had ik 'm al lang een keer moeten opladen. Misschien is dat bij de huidige generatie telefoons helemaal niet ongebruikelijk, maar ik ben er erg mee in mijn nopjes.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

Fjeze

AllesPerfect!

Hebben meer mensen hier "last" van enorm langzaam opladen als de telefoon aan een laptop of USB aansluiting in de auto hangt?

Ik had hiervoor een iPhone 6, en deze was als ik op mijn werk aankom altijd bijna geheel opgeladen (uurtje rijden) mijn S6 laadt echter amper op in dezelfde tijd.
En nu aan mijn laptop geeft die ook aan 28% opladen nog circa 4u en 23m, dit vind ik wel erg lang.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fjeze schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:08:
Hebben meer mensen hier "last" van enorm langzaam opladen als de telefoon aan een laptop of USB aansluiting in de auto hangt?

Ik had hiervoor een iPhone 6, en deze was als ik op mijn werk aankom altijd bijna geheel opgeladen (uurtje rijden) mijn S6 laadt echter amper op in dezelfde tijd.
En nu aan mijn laptop geeft die ook aan 28% opladen nog circa 4u en 23m, dit vind ik wel erg lang.
Of je het 'last' moet noemen weet ik niet. Maar ik heb dezelfde ervaring.
Mijn oude iphone laadt in 1,5 uur ongeveer ook volledig op, de S6 Edge ging laatst niet over op snelladen (kabel niet goed aangesloten oid) en was na 4 uur nog steeds niet volledig geladen..

Waar dat nu aan ligt snap ik ook niet.. Een snellader zal toch niet zoveel uitmoeten maken? Wellicht andere type accu oid? Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Weakling schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:05:
[...]

Bij mijn vorige telefoon (Sony Xperia S) met hetzelfde gebruik (weinig dus) had ik 'm al lang een keer moeten opladen. Misschien is dat bij de huidige generatie telefoons helemaal niet ongebruikelijk, maar ik ben er erg mee in mijn nopjes.
Wellicht komt het doordat de originele accu van de Xperia S al 3 jaar in gebruik is. Ik denk niet dat deze S6 accu over 3 jaar nog steeds zo goed zal zijn. De kwaliteit wordt na verloop van tijd weer slechter.

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]
Ik zie die rode gloed nu eigenlijk voor het eerst. Het is op je foto's duidelijk te zien. Ik heb er echter zelf geen last van of het valt simpelweg niet op bij mij.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Kiswum schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:19:
Wellicht komt het doordat de originele accu van de Xperia S al 3 jaar in gebruik is. Ik denk niet dat deze S6 accu over 3 jaar nog steeds zo goed zal zijn. De kwaliteit wordt na verloop van tijd weer slechter.
Dat een accu slechter wordt wil ik best geloven, maar de batterijduur was al zo vanaf het begin in dit geval. Heb 'm altijd om de dag moeten opladen. Verder heel tevreden geweest met die Sony hoor, maar het verschil met nu de S6 is erg groot.
Fjeze schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:08:

Ik vraag me af wat voor truc Apple daarvoor uitgehaald heeft, want een USB poort levert maar 500mA en de accu van de iPhone 6 is 1800mAh. Als dan ook die telefoon nog eens niet uit staat, dan blijft er van die 500mA ook maar de helft of zo over die daadwerkelijk de accu oplaadt. Zeg even dat 300mA over blijft, dan zou het 6 uur moeten duren. Heeft Apple de USB specs gehackt of zo?

Edit: ik zie hier wel iets over een 28/24 USB kabel ipv een 28/28 USB kabel te gebruiken waardoor het sneller zou laden, maar de details begrijp ik nog niet helemaal:
http://www.reddit.com/r/L...phone_is_charging_slowly/

[ Voor 52% gewijzigd door Plekuz op 17-04-2015 09:30 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kiswum schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:19:

[...]

Ik zie die rode gloed nu eigenlijk voor het eerst. Het is op je foto's duidelijk te zien. Ik heb er echter zelf geen last van of het valt simpelweg niet op bij mij.
En toch bizar dat dit al het derde toestel is waarbij ik hetzelfde merk... wat een toeval... ik mag hopen dat ik vanmiddag eentje krijg met een echt wit scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

beyazz06 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:15:
[...]

Of je het 'last' moet noemen weet ik niet. Maar ik heb dezelfde ervaring.
Mijn oude iphone laadt in 1,5 uur ongeveer ook volledig op, de S6 Edge ging laatst niet over op snelladen (kabel niet goed aangesloten oid) en was na 4 uur nog steeds niet volledig geladen..

Waar dat nu aan ligt snap ik ook niet.. Een snellader zal toch niet zoveel uitmoeten maken? Wellicht andere type accu oid? Ik weet het niet.
Ik begrijp ook niet dat een snel lader zoveel verschil maakt. Ik vind het wel vervelend omdat ik mijn iPhone altijd in mijn auto aan de lader hing en ik er dan weer de hele dag mee vooruit kon, dat gaat nu dus niet.

Hoop dat hier wel een oplossing voor komt...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fjeze schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:27:
[...]

Ik begrijp ook niet dat een snel lader zoveel verschil maakt. Ik vind het wel vervelend omdat ik mijn iPhone altijd in mijn auto aan de lader hing en ik er dan weer de hele dag mee vooruit kon, dat gaat nu dus niet.

Gaat volgens mij over de output van de lader, 1A vs 2.1A. Dus dat betekent dat als je auto oplader een 1A output heeft hij er minstens 2x zo lang over doet om helemaal op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Fjeze schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:27:

Zie mijn edit een stukje terug, misschien helpt dat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:30:
[...]

Gaat volgens mij over de output van de lader, 1A vs 2.1A. Dus dat betekent dat als je auto oplader een 1A output heeft hij er minstens 2x zo lang over doet om helemaal op te laden.
Klopt, gewoon een autolader kopen die 2.1A output heeft en dan laadt ie snel op:)
Of misschien bestaan er tegenwoordig al die "quick charge" ondersteunen ook en dan is ie zeker supersnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Weakling schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:31:
[...]

Zie mijn edit een stukje terug, misschien helpt dat ...
Bedankt voor je reactie, en begrijp ook niet hoe apple het doet. Maar feit blijft wel dat mijn iPhone in dezelfde rit wel zo goed als volledig geladen werd en mijn samsung nu niet.

En ga eens kijken of de kabel een verschil maakt, gebruik nu een 'gewone' micro USB kabel in de auto, volgende week eens de originele samsung kabel gebruiken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Hakki schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:32:
[...]

Klopt, gewoon een autolader kopen die 2.1A output heeft en dan laadt ie snel op:)
Of misschien bestaan er tegenwoordig al die "quick charge" ondersteunen ook en dan is ie zeker supersnel!
Andere lader kopen is geen optie omdat ik gebruik maak van een USB poort die standaard in mijn auto aanwezig is en ik geen losse lader wil gebruiken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Edit: tweakers never let you down

[ Voor 83% gewijzigd door theHoff op 17-04-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

theHoff schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:47:
Iemand die toevallig nog een promotiecode over heeft voor een charger? Gister in een opwelling besloten een S6 te bestellen dus was te laat voor de voorregistratie. Zal vast wel iemand zijn die de omgekeerde situatie heeft?
Ja die wil ik ook wel. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een gewone 2A lader gaat het nog best snel vind ik. Via USB nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Garret1410 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:36:
Met een gewone 2A lader gaat het nog best snel vind ik. Via USB nog niet geprobeerd.
Als ik een 2A lader eraan hang krijg ik een oplaad tijd te zien van 3.5 (5% -> 100%) ioncell zie PS #4
Bij een 2.1 A lader neemt de tijd al met driekwartier/half uur af. Farnell MWUSB3U

Zo snel is dit dan ook weer niet. Maar het kan ook aan de kabel liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even inhaken op het laad-verhaal.

Opladen met de Samsung S6 wireless charger gisteren getest...van 25-100% in 2 uur.

Puur ter informatie/indicatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Fjeze schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:38:
[...]

Bedankt voor je reactie, en begrijp ook niet hoe apple het doet. Maar feit blijft wel dat mijn iPhone in dezelfde rit wel zo goed als volledig geladen werd en mijn samsung nu niet.

En ga eens kijken of de kabel een verschil maakt, gebruik nu een 'gewone' micro USB kabel in de auto, volgende week eens de originele samsung kabel gebruiken.
Samsung heeft een grotere accu (zeker 30% groter) dus laadt ook dito langer, en snelladen gaat op 9V, het gaat niet zozeer om de amperes.

Dat kan dus niet in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 12:36
Het volgende 'probleem' heb ik ondervonden, maar misschien zie ik gewoon iets over het hoofd! ;)

Ik had gisteren een zooi foto's gemaakt met mijn eveneens gisteren geleverde 2e Edge. Echter in de avond bemerkte ik dat de vingerafdrukscanner niet meer werkte. Na een herstart werkte deze weer, echter hierna bleken mijn foto's van mijn toestel te zijn verdwenen. (Had overigens wel een backup op Onedrive staan)

Meer mensen die zoiets hebben ondervonden?

(toestel een witte S6 Edge 32GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie eens willen kijken in de instellingen - applicatiebeheer - alles, of er helemaal onderaan ook 4 applicaties zijn, die niet geïnstalleerd zijn. Ik zie daar namelijk snelle toegang bij staan, en denk dat het te maken heeft met de snelle instellingen die ik niet heb.
Link naar een voorbeeld
https://drive.google.com/...xcVM2TzA/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 20:49
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:58:
Zouden jullie eens willen kijken in de instellingen - applicatiebeheer - alles, of er helemaal onderaan ook 4 applicaties zijn, die niet geïnstalleerd zijn. Ik zie daar namelijk snelle toegang bij staan, en denk dat het te maken heeft met de snelle instellingen die ik niet heb.
Link naar een voorbeeld
Ik zie dat dezelfde vier ook bij mij staan uitgeschakeld, maar ik heb wel de snelle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook onderaan staan. Heb wel snelle instellingen.

Weet niet wat snelle toegang is. Lijkt een Knox beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Link naar een voorbeeld
Bij mij staan er ook de 4 niet geinstalleerde apps, maar (zoals bekend) heb ik wel de snelle instellngen optie. Daar lijkt het niet mee te maken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderDogg1905 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:43:
[...]

Als ik een 2A lader eraan hang krijg ik een oplaad tijd te zien van 3.5 (5% -> 100%) ioncell zie PS #4
Bij een 2.1 A lader neemt de tijd al met driekwartier/half uur af. Farnell MWUSB3U

Zo snel is dit dan ook weer niet. Maar het kan ook aan de kabel liggen :P
Ik laad met 2A binnen 2uur op. Dus weet niet waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link naar een voorbeeld
Bedankt om te kijken, ik heb de snelle instellingen niet, en krijg het op geen enkele manier geactiveerd.
Het moet er wel zijn want als ik kijk in Instellingen - gebruiksaanwijzing, wordt het er wel vermeld.

https://drive.google.com/...Ic3hRdU0/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Aangezien ik de Edge via marktplaats ga halen, is er al iets bekend of er al een clone is van de Edge ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dave1972 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:45:
Aangezien ik de Edge via marktplaats ga halen, is er al iets bekend of er al een clone is van de Edge ?
Hmm... jaja... een telefoon die 1 week oud is op Marktplaats kopen? Kan dat überhaupt zonder een redelijke kans te hebben op het opgestuurd krijgen van een mooie baksteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Uiteraard haal ik hem op, er zijn er die hem met een abbo krijgen en hem verkopen?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:26
Hebben jullie video-stabilisatie aan staan of is het juist beter deze uit te hebben omdat optische stabilisatie al standaard gebruikt wordt? Kort gezegd wat is beter, video-stabilisatie uit of aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
theHoff schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:47:
Edit: tweakers never let you down
Heel rare actie inderdaad. Wel vaker acties gedaan via Samsung en nog nooit moeten voorregistreren. Dus wel een pre order gedaan voordat het toestel uit kwam maar niet dit.

Daag draadloze lader.. :(

Als iemand een code zou hebben inderdaad ben ik hem zeeeeeeeer dankbaar!

[ Voor 9% gewijzigd door Scrisissszzz op 17-04-2015 13:33 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
tussen 2 en 6 kan ik ruilen bij de chauffeur, hoop echt dat ik nu een goede krijg, eerste keer dat ik ooit iets terugstuur dus ben benieuwd of ik bonnetje krijg dat ik andere s6 terugstuur ofzo, geen zin 2x 700 te betalen :s

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27

[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

om exact dezelfde reden ruil ik hem vandaag, bij mij is boven het roze ook een hele groene gloed nog, en die roze gloed veranderd ook naar groen als ik grijze achtergronden krijg.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
Zijn er hier mensen die een vodafone sim kaart hebben laten knippen naar formaat nano-sim? En zo ja werkt dat? Ik moet nog 1 maandje verder met vodafone alvorens mijn nieuwe kpn abbo ingaat en zou graag van te voren willen weten of knippen zin heeft alvorens ik dit laat doen en dan helemaal niets meer heb als het mis gaat.

Gaat dat passen en krijg ik dit er ook weer uit ooit?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

http://www.androidplanet.nl/nieuws/galaxy-s6-accuduur/

Software update voor de push service.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
MAGDATTT schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:44:
Zijn er hier mensen die een vodafone sim kaart hebben laten knippen naar formaat nano-sim? En zo ja werkt dat? Ik moet nog 1 maandje verder met vodafone alvorens mijn nieuwe kpn abbo ingaat en zou graag van te voren willen weten of knippen zin heeft alvorens ik dit laat doen en dan helemaal niets meer heb als het mis gaat.

Dat ligt aan de chip op de simkaart of hij geschikt is om te verknippen. Vaak wel en dan kan het geen kwaad. Als je nog een oude type simkaart hebt dan kan hij niet geknipt worden. Dan kan je naar een Vodafone Shop gaan om (gratis) een simwissel uit te laten voeren. Gewoon zeggen dat je je eigen sim verkeerd geknipt heb en dat je een nieuwe nodig heb. Als je zegt dat je binnenkort naar KPN gaat zijn ze misschien wat minder bereidwillig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023

Ik heb mijn Tele2 micro sim laten knippen( bij een lokale gsm winkel). Ging gewoon goed
Anders kan je altijd een nieuwe aanvragen, zoals wizzlewaxx al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-KqC5psYjckI/VTD2cVUTz9I/AAAAAAAAHpw/lc513-7onCY/w506-h900/Screenshot_2015-04-17-10-45-21_resized.png

Met rustig aan doen mag ik toch niet klagen dacht ik zo.... Na 2 dagen 9 uur en 10 minuten is hij er dan eindelijk mee gestopt.

[ Voor 14% gewijzigd door jdwrist op 17-04-2015 14:29 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Laatst online: 11-08 20:10

heb ik ook laten doen van me M7 naar S6 werkt gewoon goed nu heb je alleen het chip gedeelte gewoon overal 4g+ in eindhoven. als ze mis knippen krijg je gewoon een nieuwe sim en wordt daar je nummer op gezet dat is 10 min werk voor ze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
jokapo schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:04:
[afbeelding]

Met rustig aan doen mag ik toch niet klagen dacht ik zo.... Na 2 dagen 9 uur en 10 minuten is hij er dan eindelijk mee gestopt.
Hoe krijg je dit voor elkaar. Constant ultra power safe mode aan??

Ik ben gewoon op de dag dat ik m'n telefoon kreeg gelijk naar de Vodafone store gegaan. 5 minuten later kreeg ik m'n gratis nanosim mee en 15 minuten later is ie geactiveerd.

[ Voor 41% gewijzigd door zino86 op 17-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Laatst online: 11-08 20:10
zino86 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:44:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar. Constant ultra power safe mode aan??
vraag het me ook af ik haal net de 13 - 15 uur op een volle accu :(
Pagina: 1 ... 25 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.