Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dumpling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:09:
Ik was vandaag in de Samsung Experience store in Eindhoven waar ik ook mijn Samsung Galaxy S6 vandaan heb, omdat de batterij niet naar verwachting presteerde naar mijn mening.
4 uur on screen tijd is goed maar in totaal slechts 6uur accu tijd niet.

Er moet iets anders zijn. Of de accu of een brakke app. Heb je het toestel al een keer hersteld?

Voor de rest heb ik geen last van witte plekjes of bubbels. Ook voelt de home knop echt degelijk. Beter dan de iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:40:
[...]

Ik merk nu bijvoorbeeld vrij vaak dat met slechts 2 a 3 apps geopend w.o. Chrome en dan switchen tussen apps, dat vaak Chrome afgesloten blijkt te zijn in de tussentijd en opnieuw opstart. Met minder (TW en overige) onzin in het geheugen zou je dit niet zo snel hebben en kun je makkelijker en sneller tussen openstaande apps switchen.
Bedoel je soms dat websites opnieuw geladen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:34:
[...]

Bedoel je soms dat websites opnieuw geladen worden ?
Ja bijv Tweakers My Topics (is mijn homepage in Chrome). Wordt herladen wanneer je teruggaat naar de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:38:
Net bij Ikea langs gelopen en een nieuwe bureaulamp gescoord met ingebouwde wireless charging. Ze hadden (in Delft) een hele collectie van laders, inbouwpunten en lampjes liggen. Geen top-design, maar ik moest toch een nieuwe hebben...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En er zit naast een wireless charger ook een USB aansluiting die 5V-2A levert. Alleen had het LEDje erin wat mij betreft wel iets subtieler gemogen.
Vette lamp! :D Welke is dat? Kan 'm online niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:35:
[...]

Ja bijv Tweakers My Topics (is mijn homepage in Chrome). Wordt herladen wanneer je teruggaat naar de app...
Is dat niet normaal dan. Heb ik met de iPhone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:47:
[...]

Is dat niet normaal dan. Heb ik met de iPhone ook.
Volgens mij niet, omdat zo nu en dan de website niet hoeft te worden herladen, en op andere momenten weer wel. Dat laatste lijkt erop te duiden dat de app niet meer in het RAM geheugen is geladen en moet worden herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
ilhanko schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:42:
[...]

Vette lamp! :D Welke is dat? Kan 'm online niet vinden...
De naam de lamp is Riggad. Kost €59. Geen koopje maar wel S6 kool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 08:36
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:26:
[...]

4 uur on screen tijd is goed maar in totaal slechts 6uur accu tijd niet.

Er moet iets anders zijn. Of de accu of een brakke app. Heb je het toestel al een keer hersteld?

Voor de rest heb ik geen last van witte plekjes of bubbels. Ook voelt de home knop echt degelijk. Beter dan de iPhone 6.
In mijn actieve applicaties niks afwijkends kunnen ontdekken. Toestel is gisteren inderdaad al een keer hersteld. Ik denk dat ik maar moet gaan rond lopen met een powerbank als ik door de dag heen wil komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dumpling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:09:
[...]

In mijn actieve applicaties niks afwijkends kunnen ontdekken. Toestel is gisteren inderdaad al een keer hersteld. Ik denk dat ik maar moet gaan rond lopen met een powerbank als ik door de dag heen wil komen :'(
Grofweg heb ik 20uur accutijd en 3.5 uur scherm tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Adel_F16 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:07:
[...]

Android wil juist heel veel ram gebruiken. Daardoor starten apps heel snel op. Een tekort kan je eigenlijk niet hebben, omdat android de laatst gebruikte app uit het geheugen haalt.

Het maakt dus eigenlijk niet uit hoe hoog het ram verbruik is.
Ik heb een andere ervaring, bij hoge ram hapert bv het scrollen op het homescreen, maar ook binnen apps zoals Twitter. Als ik de ram opschoon via smart manager loopt alles weer vlekkeloos. Houd me aanbevolen voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik ben chauffeur van beroep en ik merk dat als ik een dag thuis zit ik zo'n 15u deed op 1 lading met scherm zo'n 5u aan en intensief gebruik maar tijdens mijn werk constant op 4g daalt dit aanzienlijk.
Vandaag haalde ik wel de 15u maar wel met maar anderhalf uur scherm aan.

Wellicht dat de mensen met goede accu tijden op kantoor zitten en de mindere tijden continue onderweg zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Radiance op 15-04-2015 22:47 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 08:36
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:13:
[...]

Grofweg heb ik 20uur accutijd en 3.5 uur scherm tijd.
Daar zou ik zo voor tekenen. Hopelijk komt er een update voor optimalisatie van de batterij of wordt mijn batterij vanzelf beter zoals de medewerker zei. Ik vraag me af of er nog andere zijn met een slechte accu en wat zij hieraan hebben gedaan of werd de batterij vanzelf beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:56:
Bedoelen jullie dit met backlight bleeding?

[afbeelding]
Hoe heb jij deze foto kunnen nemen? Mij lukt het niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 00:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:07:
[...]

Hoi,

zoals je misschien al had gezien is er geen mogelijkheid in het settings menu om dit te updaten. Maar er is natuurlijk wel een workaround ;=) Je moet wel ADB geinstalleerd hebben. Ik heb deze setting gevonden door het bekijken van mijn Note 3 settings:

* enable developer mode op het device, zet USB debugging aan in het developer settings menu, installeer adb, connect de S6 (Edge) met USB aan je PC (dat zijn standaard zaken die ik hier niet verder ga uitleggen), geef de PC toestemming voor USB debugging
* voer "adb usb" uit (connect met je PC)
* vervolgens gebruik je deze commando's om de instelling van het touch key light te wijzigen (en nee, geen root rechten nodig hiervoor, dit is een 'standaard' procedure):

"adb shell settings put system button_key_light 0" (uit)
"adb shell settings put system button_key_light -1" (altijd aan)
"adb shell settings put system button_key_light 1500" (1.5s)
"adb shell settings put system button_key_light 6000" (6.0s)
"adb shell settings get system button_key_light" (de huidige instelling, standaard 1500)

Veel plezier :)
Kan je me aub helpen.. dankzij xda ben ik je hier tegen gekomen maargoed.. ik heb sdk van android geinstalleerd maar weet niet hoe ik in dat adb moet komen. Moet ik cmd openen of iets anders? Ik heb geen idee wat ik nu moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
beyazz06 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:26:
[...]

Hoe heb jij deze foto kunnen nemen? Mij lukt het niet :s
Uhm, flits uit en volgens mij stond de automatische stand aan waarbij de nachtmodus van mijn Xperia Z3compact werd geactiveerd.
Verder niets speciaals. Maar zo ziet het eruit, als mijn telefoon wordt opgeladen. Op dit moment zie ik het niet op de bank. ook als hij niet wordt opgeladen.

Verder kan ik bevestigen dat het een software bug is en geen hardware probleem.
Als je in deze klok modus Edge activeert, dan is de was weg. Dus: veeg van op en neer en de bleeding is verdwenen en de klok + temperatuur zijn dan zichtbaar.
Druk op de aan/uit knop en de bleeding is weer terug, samen met je klok en werker.

De bleeding zie je alleen in het pikkedonker en deze test kun je het beste ook zo uitvoeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Kiswum op 16-04-2015 01:17 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 08:48
Meer mensen last van 'n hoge zachte piep zodra je het scherm aanraakt en/of de vibratie geactiveerd wordt (bij typen of backbutton bv). Ik merk 't nu pas aangezien er geen omgevingsgeluid is. Maar best irritant. Hoor 't echt te duidelijk.

EDIT: op het lockscreen hoor ik de piep niet ookal laat ik hem virbreren of raak ik het scherm aan. Maar zodra ik aangeef dat ik het backup wachtwoord wil invullen hoor ik de piep wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Errieseeka op 16-04-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:29
stijnec1 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:21:
[...]

Ik heb een andere ervaring, bij hoge ram hapert bv het scrollen op het homescreen, maar ook binnen apps zoals Twitter. Als ik de ram opschoon via smart manager loopt alles weer vlekkeloos. Houd me aanbevolen voor tips
Super irritant he?
Hoop echt dat dit opgelost word in een update, want waarom heeft mijn vorige telefoon van een jaar oud hier niet last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mstiic schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:55:
[...]

Kan je me aub helpen.. dankzij xda ben ik je hier tegen gekomen maargoed.. ik heb sdk van android geinstalleerd maar weet niet hoe ik in dat adb moet komen. Moet ik cmd openen of iets anders? Ik heb geen idee wat ik nu moet doen
idd via de cmd prompt. Kijk eens hier voor wat adb uitleg. Het kan overigens nog best in een toekomstige upgrade komen van Samsung, omdat bepaalde Noord-Amerikaanse modellen deze functie wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiance schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:46:
Ik ben chauffeur van beroep en ik merk dat als ik een dag thuis zit ik zo'n 15u deed op 1 lading met scherm zo'n 5u aan en intensief gebruik maar tijdens mijn werk constant op 4g daalt dit aanzienlijk.
Vandaag haalde ik wel de 15u maar wel met maar anderhalf uur scherm aan.

Wellicht dat de mensen met goede accu tijden op kantoor zitten en de mindere tijden continue onderweg zijn?
Klein testje gedaan.
Met Tmobile sim loopt de s6 sneller leeg als met een KPN sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:06:
[...]

Uhm, flits uit en volgens mij stond de automatische stand aan waarbij de nachtmodus van mijn Xperia Z3compact werd geactiveerd.
Verder niets speciaals. Maar zo ziet het eruit, als mijn telefoon wordt opgeladen. Op dit moment zie ik het niet op de bank. ook als hij niet wordt opgeladen.

Verder kan ik bevestigen dat het een software bug is en geen hardware probleem.
Als je in deze klok modus Edge activeert, dan is de was weg. Dus: veeg van op en neer en de bleeding is verdwenen en de klok + temperatuur zijn dan zichtbaar.
Druk op de aan/uit knop en de bleeding is weer terug, samen met je klok en werker.

De bleeding zie je alleen in het pikkedonker en deze test kun je het beste ook zo uitvoeren.
Klopt, ik heb het gisteren nog uitgeprobeerd en het ligt inderdaad aan de software van de nachtklok. Wat overigens wel errug irritant is, waardoor ik de nachtklok maar direct heb uitgeschakeld.

Kunnen we dit issue nog ergens melden? Een nachtklok vind ik namelijk erg prettig en handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Is er een manier om in te stellen dat het scrollmenu van onder komt in plaats van boven? (waar je WiFi en Bluetooth etc aan kan zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
In het donker zijn donker-grijswaarden niet egaal gekleurd.

Is dit normaal voor dit type schermen?

bij het s'avonds Netflix kijken (en dan de nieuwe Daredevil, wat een donkere serie is) valt mij dit erg op.

Edit:
Ik merk dat ik dit enigszins kan reproduceren:

http://forum.xda-develope...p?p=46837221#post46837221

[ Voor 23% gewijzigd door RielN op 16-04-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:36

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mijn derde exemplaar van de Samsung Galaxy S6 heeft OOK de roze gloed weer. Ik word er echt moedeloos van. Niemand Die dat ook heeft?

Heb gisteren gebeld naar Coolblue, en ik ga ermee terug als de tweede batch er is. Dit werkt niet zo... Ben benieuwd

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Misschien zien jouw ogen rooskleurig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
RielN schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:54:

bij het s'avonds Netflix kijken (en dan de nieuwe Daredevil, wat een donkere serie is) valt mij dit erg op.

Edit:

Nee is niet goed.

Alles moet egaal zijn gewoon ruilen. Als niemand dat doet en die eisen stelt komt samsung er nooit achter dat er problemen zijn rondom dit scherm.

Ik heb 3 witte gs6 32 gb opengemaakt en ze hadden allemaal hetzelfde probleem.

verder heb ik nu alweer een probleem met deze zwarte gs6 32 gb.

Ik heb een wit spikkeltje in het midden van mijn cameralens op de achterkant.

Ik zie het niet op de foto.

Het begint mij nu wel een beetje te irriteren. Ik heb nog nooit een galaxy s toestel moeten ruilen met een ander vanwege problemen.

Is dit iets waar jullie wel voor ruilen? Kan best voorstellen dat na een tijdje vuil zich ophoopt daar of dat het enigzins de lichtsterkte beinvloed.

Anders kom ik daar voor de 5e keer. Maar van een toestel van 700 verwacht ik dat ze wel de basic dingen gewoon goed hebben geregeld.

Wat zouden jullie doen?
Steeffoon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:02:
Mijn derde exemplaar van de Samsung Galaxy S6 heeft OOK de roze gloed weer. Ik word er echt moedeloos van. Niemand Die dat ook heeft?

Heb gisteren gebeld naar Coolblue, en ik ga ermee terug als de tweede batch er is. Dit werkt niet zo... Ben benieuwd
Ik heb het bij 3 witte galaxy s6 32 gb gehad.
Ben uiteindelijk voor een zwarte gegaan die dat niet had.

[ Voor 15% gewijzigd door DeeSung op 16-04-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
In mijn geval (de grijze strepen) lijkt het dat het binnen kwaliteitsmarges valt. Is dat iets wat je bij deze schermen krijgt? Wat mag ik verwachten? Heeft iedereen het min of meer, of is het een lot? Het scherm is verder natuurlijk fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
RielN schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:13:
In mijn geval (de grijze strepen) lijkt het dat het binnen kwaliteitsmarges valt. Is dat iets wat je bij deze schermen krijgt? Wat mag ik verwachten? Heeft iedereen het min of meer, of is het een lot? Het scherm is verder natuurlijk fantastisch.
Nog een keer. Het scherm moet gewoon egaal zijn Gewoon ruilen. Anders had samsung gewoon voor de s5 scherm moeten gaan. Wat denk je als je die vr bril gaat opzetten. Wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:12:
[...]

Neen...binnen het Instellingenoverzicht kun je net iets naar onderen scrollen en als het goed is komt de optie om snelle instellingen toe te voegen dan bovenaan tevoorschijn.
Wat ik ook doe of probeer ik heb de snelle instellingen niet, ik gebruik wel de s6 edge, maar zou voor de soft toch geen verschil mogen maken.
Screenshot van mijn s6 edge:
https://drive.google.com/...kSUwzX3M/view?usp=sharing

En zo zou het moeten zijn:
https://drive.google.com/...tZG1qVGs/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:37:
[...]

Wat ik ook doe of probeer ik heb de snelle instellingen niet, ik gebruik wel de s6 edge, maar zou voor de soft toch geen verschil mogen maken.

Dat is vreemd. En je bent helemaal up-to-date?
Atratus schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
[...]

Toen ik de S6 nieuw uit de doos ging gebruiken kreeg ik er nog een update overheen (net als iedereen lijkt me) en dat was niet zo (natuurlijk) na de factory reset. Lastig om te pinpointen wat precies de beïnvloedende factor is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat de telefoon nu gewoon een paar keer is opgeladen. Toch was de informatie onder 'battery' anders dan wat ik nu zie.
Wanneer je een factory reset uitvoer, is die update dan al geïnstalleerd? Of krijg je de update dan alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:40:
[...]

Dat is vreemd. En je bent helemaal up-to-date?

[...]

Wanneer je een factory reset uitvoer, is die update dan al geïnstalleerd? Of krijg je de update dan alsnog?
Ik ben up to date, heb bij de eerste opstart gelijk de update gedaan.
AP: G925FXXU1AOCV
CP: G925FXXU1AOCW
CSC: G925FLUX1AOCN

En ik heb de factory reset al gedaan en laten zoeken naar nieuwe soft, maar krijg de melding dat ik de laatste versie al heb.
Heb ook de volledige versie bij sammobile gedownload en die proberen te installeren via Odin, maar dat is niet gelukt, kan alles invoeren en zo maar als ik op start duw gebeurd er gewoon helemaal niks. En heb de procedure gevolgd die wordt opgegeven bij Sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:32
[...]

Heb ik paar dagen geleden al opgemerkt en hier geplaatst.. Zal blijkbaar aan bepaalde SW versies liggen zeker.
Het einde van mijn codes zijn ook 1AOCV & 1AOCW (maar wel voor de standaard s6)

Iets anders wat ik gemerkt heb (mss ook eens testen bij jou): na opnieuw opstarten toestel werkt de double tap voor camera wel, wacht je enkele minuten, dan werkt het niet meer en moet je in camera gaan afzetten en weer aanzetten om het continu werkende te houden tot de volgende keer je eventueel opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een foto hiervan want ik heb het nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakki schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:04:
[...]

Heb ik paar dagen geleden al opgemerkt en hier geplaatst.. Zal blijkbaar aan bepaalde SW versies liggen zeker.
Het einde van mijn codes zijn ook 1AOCV & 1AOCW (maar wel voor de standaard s6)

Iets anders wat ik gemerkt heb (mss ook eens testen bij jou): na opnieuw opstarten toestel werkt de double tap voor camera wel, wacht je enkele minuten, dan werkt het niet meer en moet je in camera gaan afzetten en weer aanzetten om het continu werkende te houden tot de volgende keer je eventueel opnieuw opstart.
Getest en goed bevonden, heb dit niet bij mijn toestel, de camera komt elke keer na 2x drukken op de home toets gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zie je punt niet.

Op het eerste plaatje is zoals het standaard is en het tweede plaatje laat zien wat je krijgt als je op bewerken drukt. Vanuit bewerken kun je 9 snelle instellingen kiezen maar ook 6 of 3 of niets.

Edit: ik snap het. Bovenin heb je geen snelle instellingen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 16-04-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Garret1410 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:21:
[...]

Ik zie je punt niet.

Op het eerste plaatje is zoals het standaard is en het tweede plaatje laat zien wat je krijgt als je op bewerken drukt. Vanuit bewerken kun je 9 snelle instellingen kiezen maar ook 6 of 3 of niets.
Bewerken knop heeft hij ook niet. Dus iets toevoegen lukt niet.

Nevermind, je had het al gezien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan_ op 16-04-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij een raadsel waarom ik via Odin geen nieuwe software kan flashen, breng het toestel in download modes, koppel het aan de pc, wordt geconnecteerd, laad de software in in vakje PDA/AP, druk start en er gebeurd niks, zelfs niet na 5 minuten wachten. Heb geprobeerd met Odin v. 3.04, v. 3.09 en de laatste versie 3.10.6. Geen van alle werken. Heb hier in het verleden nooit problemen mee gehad met andere Galaxy toestellen, S2, S3, S4, Note 3 en Note 4. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 17:06
Vanmiddag ga ik mijn telefoon omruilen en dan ga ik hem gelijk testen in de winkel. Ze hebben ze dan net weer op voorraad, moet ik dit zien als een 2e batch of zal dit nog een deel van de 1e zijn?

Nog tips waar ik op moet Letten bij het nieuwe toestel? Los van de Home knop heb ik zelf namelijk nergens last van en heb geen zin om thuis te ontdekken dat er straks wat anders niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dus als je in het Instellingen menu even kort naar onderen scrolt, dan komt de optie om snelle instellingen toe te voegen *niet* tevoorschijn? Dat zou namelijk wel moeten....anders weet ik het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:23:
Het is mij een raadsel waarom ik via Odin geen nieuwe software kan flashen, breng het toestel in download modes, koppel het aan de pc, wordt geconnecteerd, laad de software in in vakje PDA/AP, druk start en er gebeurd niks, zelfs niet na 5 minuten wachten. Heb geprobeerd met Odin v. 3.04, v. 3.09 en de laatste versie 3.10.6. Geen van alle werken. Heb hier in het verleden nooit problemen mee gehad met andere Galaxy toestellen, S2, S3, S4, Note 3 en Note 4. Iemand een oplossing?
Laat maar, is gelukt, nu hopen dat de quick settings terug zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:35:
[...]

Dus als je in het Instellingen menu even kort naar onderen scrolt, dan komt de optie om snelle instellingen toe te voegen *niet* tevoorschijn? Dat zou namelijk wel moeten....anders weet ik het helaas ook niet.
Nee, komt niet te voorschijn, heb er net de de volledige soft erover geflasht en heb ze nog niet, zit wel met een LUX toestel, ga nu eens proberen met de nederlandse soft PHN, en dan zie ik weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Hm, mocht hem toch meteen omruilen en hoef niet weken te wachten ofzo, morgenmiddag komen ze nieuwe S6 brengen, ik hoop dat ik niet weer roze/groene gloed krijg, verder was/is die perfect.

betaal zonder abbo dus ik verwacht gewoon dat ik recht heb op een ''goede'' telefoon. het scherm is toch iets wat je het meeste gebruikt en om elke keer geirriteerd te zijn is ook niks toch.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Zijn er al meer mensen die vlekken hebben in die onderliggende coating die voor de reflectie zorgt? Ik zie bij mij de vlek alleen in vol zonlicht en verder niet. Zal ik er mee terug gaan of zo laten (krijg er geen foto van gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Is er eigenlijk een manier om bugjes aan Samsung te melden? Naats b.v. het niet geheel zwarte scherm van de nachtklok heb ik er nog een paar:
Wanneer je op Antwoorden klikt in de e-mail app komt het toetsenbord tevoorschijn maar wordt de cursor niet geactiveerd, typen doet niks, je moet eerst in het antwoord tekst vak tappen.
Verder staan er vier lege regels boven mijn handtekening, ik haal er altijd meteen twee weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
beschuit schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:16:
Is er eigenlijk een manier om bugjes aan Samsung te melden? Naats b.v. het niet geheel zwarte scherm van de nachtklok heb ik er nog een paar:
Wanneer je op Antwoorden klikt in de e-mail app komt het toetsenbord tevoorschijn maar wordt de cursor niet geactiveerd, typen doet niks, je moet eerst in het antwoord tekst vak tappen.
Verder staan er vier lege regels boven mijn handtekening, ik haal er altijd meteen twee weg...
Je zou het hier kunnen proberen: http://developer.samsung.com/forum/android/general

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35

Saven

Administrator

Dat zag ik al bij de showmodellen in de winkel, maar werd afgedaan als te kritisch bekeken/een non-issue omdat het scherm zogenaamd het allerbeste scherm is. Er zijn best wel wat kritiekpunten op het scherm van de S6, maar die worden helaas weggewuifd door alle fanboys, want dan wordt er weer een review aangehaald waarin staat dat het scherm het allerbeste scherm is

Dus hoop voor je dat de 2e batch beter is.
RielN schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:54:

Edit:

Als het op hele lage helderheid is zou dat best kunnen kloppen. Mijn Galaxy S2 had dat ook al. Let wel; op de allerlaagste helderheid
Tiduz schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:26:
iemand anders die een kleine rose ''gloed'' over zn scherm heeft? Heb ik in het midden links een klein beetje maar soms lijkt het ook lichtval, tijdens filmpjes zie ik niks fotos ofzo ook niet maar bij een witte achtergrond wel.

Kan dit na een lange tijd (2 jaar) schade geven? Op zich stoort het me niet zo maar als ik beter kan retourneren dan doe ik dat.
Het hoort niet, dus idd retournren

[ Voor 56% gewijzigd door Saven op 16-04-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:01

Shoarma kip

IceDFire

theuberdude14 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:10:
Zijn er al meer mensen die vlekken hebben in die onderliggende coating die voor de reflectie zorgt? Ik zie bij mij de vlek alleen in vol zonlicht en verder niet. Zal ik er mee terug gaan of zo laten (krijg er geen foto van gemaakt)
Op XDA zag ik vlekken ook voorbij komen. Op mijn S6 Edge had ik een "spikkeltje" zitten, daar ergerde ik me al aan en het zat niet eens op het scherm zelf, zie mijn post: Shoarma kip in "[Samsung Galaxy S6] Ervaringen en Discussie"

Ik heb er toch maar voor gekozen de telefoon om te ruilen. Ondanks dat het een klein puntje is blijf ik me aan zulke dingen ergeren.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:04
Dumpling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:09:
[...]

Heb zelf sinds eergisteren ook een S6, tot nog toe is de batterij duur erg slecht.
5 uur stand-by (s'nachts) zonder gebruik en de batterij is van 100% naar 70% gezakt.
Heb de telefoon maar een paar keer gebruikt(ff mail en whats app checken, een minuutje surfen en 30 minuten muziek luisteren) vandaag en het is al van 70% naar 20% gezakt in 4 uur tijd.. Mijn galaxy S3 had een betere batterij duur :(

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Gijs007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:16:
[...]

Heb zelf sinds eergisteren ook een S6, tot nog toe is de batterij duur erg slecht.
5 uur stand-by (s'nachts) zonder gebruik en de batterij is van 100% naar 70% gezakt.
Heb de telefoon maar een paar keer gebruikt(ff mail en whats app checken, een minuutje surfen en 30 minuten muziek luisteren) vandaag en het is al van 70% naar 20% gezakt in 4 uur tijd.. Mijn galaxy S3 had een betere batterij duur :(
Syncen misschien aanstaan? als ik autosync uitzet gaat de batterij Veel langer mee, had ik bij mijn S4 ook.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Dit lijkt me ook een mooi toestel, maar ik wacht nog even tot de lg g4 ..

+ groter scherm
+ uitbreidbaar geheugen
+ verwijderbare batterij
+ grote batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Tiduz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:25:
[...]

Syncen misschien aanstaan? als ik autosync uitzet gaat de batterij Veel langer mee, had ik bij mijn S4 ook.
Waar staat die instelling? Ik heb op dit moment alleen active sync voor mijn email (maar dat had ik op mijn s3 ook) en het maken van backups aanstaan (had ik op de S3 ook)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
bij snelle instellen bewerken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xj9Nfdt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:41
[...]

Dat kan bijna niets anders zijn dan een instelling die een of andere app wakker houdt. Ik zou met een Battery Monitor app kijken welke het is en een paar vinkjes anders zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Vreemd, ik heb dat sync icoon niet als ik snelle instellingen open in het instellingen menu of via een swipe van boven naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Aggressor schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:26:
Dit lijkt me ook een mooi toestel, maar ik wacht nog even tot de lg g4 ..

+ groter scherm
+ uitbreidbaar geheugen
+ verwijderbare batterij
+ grote batterij
Leuk dat je dat hier neerzet, maar wat heeft het te maken met dit topic over S6 Ervaringen en Discussies ?

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Mensen klagen bij mij zo nu en dan over verstaanbaarheid (mijn stem klinkt metaalachtig ofzo).
En da's als ik níet per ongeluk met m'n pink het microfoongaatje dichthoud :P

Andere mensen hier ook klachten over gehoord? Of belt hier niemand meer met z'n telefoon? :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Gijs007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:39:
[...]

Vreemd, ik heb dat sync icoon niet als ik snelle instellingen open in het instellingen menu of via een swipe van boven naar beneden.
dat is idd vreemd, ik swipe naar beneden en druk dan bewerken, daar staat die tussen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Tiduz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:48:
[...]

dat is idd vreemd, ik swipe naar beneden en druk dan bewerken, daar staat die tussen bij mij.
Thanks, heb het gevonden en uitgezet. :)
Wat staat er nu precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
dat die automatisch om de zoveel minuten bijvoorbeeld facebook ververst als ik het goed begrepen heb, nu kan je zelf omlaag swipen om te updaten, zulke soort dingen. (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Tiduz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:51:
dat die automatisch om de zoveel minuten bijvoorbeeld facebook ververst als ik het goed begrepen heb, nu kan je zelf omlaag swipen om te updaten, zulke soort dingen. (correct me if im wrong)
Ahh okay, maar whats app berichten en emails komen nog steeds direct binnen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Email swipe ik zelf, whatsapp komt inderdaad gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:45:
Mensen klagen bij mij zo nu en dan over verstaanbaarheid (mijn stem klinkt metaalachtig ofzo).
En da's als ik níet per ongeluk met m'n pink het microfoongaatje dichthoud :P

Andere mensen hier ook klachten over gehoord? Of belt hier niemand meer met z'n telefoon? :P
Haha ik bel nog altijd met men toestel :9 Maar heb nog niemand horen klagen over mijn verstaanbaarheid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 08-10 13:48
De handmatige maximale helderheid van het scherm blijkt niet gelijk te zijn met de maximale helderheid op automatisch. In het laatste geval blijkt het scherm veel hogere waardes te bereiken, handig om te weten als de zon schijnt. Bron: YouTube: iPhone 6 vs Galaxy S6 vs S6 Edge Screen Brightness Test! [LUX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:36

Steeffoon

Smartphone-nerd

DeeSung schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:08:
[...]

Nee is niet goed.

Alles moet egaal zijn gewoon ruilen. Als niemand dat doet en die eisen stelt komt samsung er nooit achter dat er problemen zijn rondom dit scherm.

Ik heb 3 witte gs6 32 gb opengemaakt en ze hadden allemaal hetzelfde probleem.

verder heb ik nu alweer een probleem met deze zwarte gs6 32 gb.

Ik heb een wit spikkeltje in het midden van mijn cameralens op de achterkant.

Ik zie het niet op de foto.

Het begint mij nu wel een beetje te irriteren. Ik heb nog nooit een galaxy s toestel moeten ruilen met een ander vanwege problemen.

Is dit iets waar jullie wel voor ruilen? Kan best voorstellen dat na een tijdje vuil zich ophoopt daar of dat het enigzins de lichtsterkte beinvloed.

Anders kom ik daar voor de 5e keer. Maar van een toestel van 700 verwacht ik dat ze wel de basic dingen gewoon goed hebben geregeld.

Wat zouden jullie doen?

[...]

Ik heb het bij 3 witte galaxy s6 32 gb gehad.
Ben uiteindelijk voor een zwarte gegaan die dat niet had.
Hmmm... Apart... Ik heb het bij de zwarte 64GB. Ik wil geen andere kleur behuizing eigenlijk, zou toch eigenlijk niet uit mogen maken. Vraag me af of Samsung dit probleem wel met een tweede batch heeft verholpen, of dat ik beter voor iets als de One M9 dan kan gaan ofzo. Of wachten op de LG G4 of dergelijke.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 14:14
wie weet elke app ik moet gebruiken om automatisch de setting eenvoudige modus te activeren als ik in de auto stap, met nfc of zodra ik contact maak met de bluetooth carkit. de meeste nfc apps doen slechts standaard dingen zoals wifi aan, of geluid uit. ik zoek iets wat iets dieper gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Tasker zal waarschijnlijk toereikend zijn, maar die gaat heeeel diep . Aardige leercurve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Ik gebruik een tooltje van Sony, ik heb het in mijn review volledig uitgelegd.
Klik op de link van mijn reviews in mijn handtekening.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Sorcerer8472

Mens sana?

Fenomeno24 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:49:
De handmatige maximale helderheid van het scherm blijkt niet gelijk te zijn met de maximale helderheid op automatisch. In het laatste geval blijkt het scherm veel hogere waardes te bereiken, handig om te weten als de zon schijnt. Bron: YouTube: iPhone 6 vs Galaxy S6 vs S6 Edge Screen Brightness Test! [LUX]
Als de zon schijnt gooit hij ook de kleuren omhoog (ivm hoger contrast?) ... dus dan wordt alles weer veel te fel gekleurd e.d. Maargoed, wel goed leesbaar. Standaard heb ik de kleuren plat ingesteld, dus niet hun overgesatureerde dynamic modus.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Laatst online: 20-03 09:33
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:42:
[...]

Als de zon schijnt gooit hij ook de kleuren omhoog (ivm hoger contrast?) ... dus dan wordt alles weer veel te fel gekleurd e.d. Maargoed, wel goed leesbaar. Standaard heb ik de kleuren plat ingesteld, dus niet hun overgesatureerde dynamic modus.
Bij mij werd het beeld dan een beetje geelig... In dynamic mode blijft alles gewoon wit?

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:52
Tiduz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:42:
Betaal zonder abbo dus ik verwacht gewoon dat ik recht heb op een ''goede'' telefoon. het scherm is toch iets wat je het meeste gebruikt en om elke keer geirriteerd te zijn is ook niks toch.
Dus iemand met abo heeft geen recht op een goede telefoon?
Vind het een beetje een kromme opmerking eigenlijk?

Zijn er ook mensen wel echt tevreden met hun s6(edge) lees toch wel veel mindere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Basic mode is de meest natuurgetrouwe en kleurechte modus...bijv wit=wit. Maar ieder z'n eigen smaak natuurlijk 8)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 16-04-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Laatst online: 20-03 09:33
dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
De Basic mode is de meest natuurgetrouwe en kleurechte modus...bijv wit=wit. Maar ieder z'n eigen smaak natuurlijk 8)
Dat zou kunnen. Maar het is bij mij echt niet meer wit te noemen, meer geel...

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 05:02:
[...]

idd via de cmd prompt. Kijk eens hier voor wat adb uitleg. Het kan overigens nog best in een toekomstige upgrade komen van Samsung, omdat bepaalde Noord-Amerikaanse modellen deze functie wel hebben.
Eindelijk uitgezet thnx!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roos79 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
[...]

Zijn er ook mensen wel echt tevreden met hun s6(edge) lees toch wel veel mindere dingen?
Iedereen heeft recht op een goed werkend en een perfect afgewerkt toestel.
Er zijn inderdaad veel mensen met heel wat problemen, ik heb gelukkig wel een oké toestel _/-\o_
Al moet ik zeggen dat ik afgelopen vrijdag mijn pre order had ontvangen en men toestel, na alles in gesteld te hebben echt kuren kreeg, de speaker begon een afschuwelijk geluid te maken, strepen door het scherm, constante reboots, scherm bevriezingen, er was niks goed aan. ff coolblue gebeld en diezeiden dat ik het toestel moest terug sturen en zij het zouden door sturen naar Samsung voor herstelling, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan, ik heb 850€ betaald voor een nieuwe gsm en niet voor een hersteld toestel. Ik zou waarschijnlijk wel een nieuw krijgen zeiden ze. Maar weer zolang wachten had ik echt geen zin in. Ik heb het toestel retour gestuurd met teruga geld, gelijk een nieuwe besteld, en de dag erop had ik het nieuwe toestel binnen, ondertussen ook een refund van 850€ terug gehad van Coolblue.

Daarom begrijp ik ook niet goed dat er hier mensen zijn die tot 3x toe een ander toestel in ruil krijgen zonder verder vragen, terwijl ik eerst mijn toestel zou moeten terug sturen onder garantie, terwijl het nog maar goed 10 mlinuten in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 17:06
Net terug van Coolblue om mijn toestel om te ruilen voor een nieuwe, maar helaas. Deze nieuwe toestel had last van hetzelfde probleem alleen dan aan de andere kant.

De medewerker van Coolblue heeft gelijk een nieuw toestel besteld en deze ligt morgen weer om 12 uur in de winkel. Hopelijk is het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
Ik heb een hele rare probleem met de voor camera. Wanneer ik de camera activeer worden de zijkanten uitgetrokken. Bijvoorbeeld als ik een selfie wil maken en beetje ga kantelen wordt mijn hoofd langer of de hoeken uitgetrokken. Ik heb het met een andere camera app geprobeerd, maar blijft het zelfde. Ik denk dat de lens niet goed erin zit. Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Roos79 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
[...]

dat was niet de bedoeling toen ik het uittypte, een beetje verkeerd verwoord. bedoelde meer dat zo'n duur toestel gewoon een goed scherm moet hebben, ook al heb je abbo of geen abbo is die evenveel waard, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Thijssie909 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:18:
[...]

dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
Misschien wel een handige app voor de mensen die dit zelf willen checken: ColorChecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijssie909 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:18:
[...]

Dat lijkt maar zo omdat je meer richting blauw gewend bent. Blauw valt onder de meer koelere kleuren en geel onder de meer warmere kleuren (mbt LCD en AMOLED schermen). Verder zijn we ook steeds meer oververzadigde kleuren gewend. Kijk maar eens bij een MM...alle tv's hebben deze veel te kleurrijke kleur-settings zodat alles spectaculair overkomt.

Verplicht Leesvoer : http://www.extremetech.co...t-smartphone-display-ever

En nogmaals, zoals ik eerder ook al zei....ieder zal verder zo zijn/haar eigen smaak hebben. Ik houd persoonlijk meer van natuurgetrouwe kleuren, dus de Basic mode voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die hun toestel al ge-root hebben + custom rom geinstalleerd. Welke custom rom hebben jullie in gebruik en hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:08:
Voor diegenen die hun toestel al ge-root hebben + custom rom geinstalleerd. Welke custom rom hebben jullie in gebruik en hoe bevalt deze?
Volgens mij zijn er nog geen custom roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:27:
[...]

Zijn er al een paar:

XDA - Galaxy S6 Android Development

[ROM][G920F][15APR] XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated°] ga ik zeker in de gaten houden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ryan_ op 16-04-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:27:
[...]

Jazekers wel :) Deze lijkt mij super :

http://forum.xda-develope...ition-1-0-beta-1-t3082467

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 16-04-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:37:
[...]

:) Wij zitten op 1 lijn zie ik...
Inderdaad :D Vooral deze post deed het hem:
Just want everyone to know that since flashing this ROM my battery life has doubled, and charging time has been reduced by half (battery lasts longer, charges faster).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:40:

_/-\o_
Doubled. Yup :O

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:40:
[...]

[...]

_/-\o_
Ja die vond ik zelf ook vrij sterk moet ik zeggen. Batterijduur zal waarschijnlijk een stuk verbeteren, maar verdubbelen..pfft 8)

Blijft dan wel een mooie (overmatig?) positieve post (over de custom rom) :)

Enfin...ik ga nog even verder nadenken over het nut van rooten van een nagenoeg perfect toestel ;) (ja ad-aware en minder bloatware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen garantie meer na het rooten? Of heeft Samsung een gedoogbeleid met betrekking tot reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:49:
Enfin...ik ga nog even verder nadenken over het nut van rooten van een nagenoeg perfect toestel ;) (ja ad-aware en minder bloatware)
Een uurtje of vijftien kunnen browsen op één accu lijkt mij ook niet mis hoor :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:53:
Heb je geen garantie meer na het rooten? Of heeft Samsung een gedoogbeleid met betrekking tot reparaties?
Read / search the thread...

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 16-04-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben de maker van de XtreStoLite ROM, zonder zelf al te veel bloatware er bij te installeren kun je ongeveer 6 uur screen-on time verwachten met mijn ROM (dat is wat ik haal met mijn ROM althans), dit is met Sync, WiFi & Mobile data aan. En scherm helderheid op auto en de helderheid-slider op 75% tot 100%.

En het opladen gaat van 0% tot 100% in 1uur en 15 minuten.

Het RAM usage met alle apps afgesloten is bij mij 45-50% met mijn ROM, met de stock ROM had ik zo'n 65% RAM usage (met alle apps afgesloten)

[ Voor 33% gewijzigd door edgarf28 op 16-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Standaard rom is zelfde/langere SoT hetgeen meteen het niveau van de gemiddelde user aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Wie wil er een topic aanmaken betreffende het unrooten van de S6 en het voorzien van een custom rom?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
edgarf28 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:55:
Ik ben de maker van de XtreStoLite ROM
Goed bezig! _/-\o_ En natuurlijk leuk dat je ook een Tweaker bent :) Succes met je ROM!
Bullet NL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:57:
[modbreak] Wie wil er een topic aanmaken betreffende het unrooten van de S6 en het voorzien van een custom rom? [/]
Wil best een topic aanmaken maar ben niet heel ervaren met rooten en custom rom's.

[ Voor 28% gewijzigd door Ryan_ op 16-04-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Bullet NL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:57:
[modbreak] Wie wil er een topic aanmaken betreffende het unrooten van de S6 en het voorzien van een custom rom? [/]
eigenlijk staat is allemaal al beschreven maar dan niet op deze site en in het engels:

http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3

eigenlijk voor elke beginner te begrijpen en uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
Ik ben de maker van de XtreStoLite ROM, zonder zelf al te veel bloatware er bij te installeren kun je ongeveer 6 uur screen-on time verwachten met mijn ROM (dat is wat ik haal met mijn ROM althans), dit is met Sync, WiFi & Mobile data aan. En scherm helderheid op auto en de helderheid-slider op 75% tot 100%.

Het RAM usage met alle apps afgesloten is bij mij 45-50% met mijn ROM, met de stock ROM had ik zo'n 65% RAM usage (met alle apps afgesloten)
Jou ga ik dus volgen! Werkt alles goed op je rom? of wat werkt er niet?
Succes verder met het ontwikkelen van je rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geinig dat je hier ff reageert (had al op XDA gezien dat je een NL-er bent) als custom rom dev.

Klinkt op zich prima, al haal ik ook al zo'n 5,5 - 6 SoT met stock rom. De veel minder lange laadtijd vind ik dan wel weer apart, maar zeker mooi meegenomen :*)
Brad Pitt schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:57:
Standaard rom is zelfde/langere SoT hetgeen meteen het niveau van de gemiddelde user aangeeft :)
Lijkt mij aannemelijk...mijn (stress)test gaf 5,5 uur SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:De hint is niet helemaal goed begrepen denk ik, in dit topic bespreken we niets over het rooten en/of het voorzien van een andere rom van de S6 serie. Indien er toch behoefte voor is dan kan dit in een eigen topic, zoals gebruikelijk op dit forum.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Maar even een topic aangemaakt: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Ben zelf niet zo'n ster in rooten enzo, dus als iemand zich geroepen voelt om te helpen.. graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:21:
Maar even een topic aangemaakt: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Ben zelf niet zo'n ster in rooten enzo, dus als iemand zich geroepen voelt om te helpen.. graag :)
Gezien, met dank! (zat net zelf in te lezen hoe het aanmaken van een nieuw topic precies werkt)

Zal zien of ik nog een waardevolle input kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dan is er iets mis. Ik heb alles aan staan en standby mag het niet meer dan 0.5% per uur zakken.

Accu problemen kunnen van alles zijn. Wat zie je in batterij verbruik.
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.