Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:06:
Ik heb antwoord van Samsung op mijn NFC vraag. De oude Mifare S50 FM08 chip wordt niet meer ondersteund. De volgende 2 hebben ze voor mij succesvol getest:

NXP MIFARE DESFire EV1 tag – Type 4
NXP NTAG203(F) tag – Type 2
Ah, het antwoord is aangekomen. :-)

In het algemeen geldt dat de Mifare Classic NFC tags niet ondersteund worden, dus het uitlezen van een OV chipkaart gaat ook niet lukken.

De DESFire EV1 tag zit onder andere in de Samsung TecTiles 2 NFC stickers. De originele TecTiles hadden ook een Mifare Classic NFC tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:33

DjVe

Hatsaflats!

theuberdude14 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:42:
Moet zeggen ze hebben er een verbazend goede dac/amp in gezet, komt een flink geluid uit mn 80 ohms cans. Telefoon word er niet eens warm van
De speaker klinkt niet geweldig, maar de audio uitgang klinkt inderdaad verrassend goed (Shure 215 dopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

S6 nu een dagje in gebruik en nog geen enkel streepje bij de ontvangst gezien, thuis niet en op mijn werk niet (T-mobile). Geprobeerd te bellen naar mijn mobiel en dat lijkt allemaal wel goed, maar totaal niks zien bij signaal sterkte vind ik toch wel een beetje verdacht. Hier wel gelezen dat die streepjes niet veel of misschien wel niks zeggen, maar toch. Verder top telefoon.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
Weakling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:26:
S6 nu een dagje in gebruik en nog geen enkel streepje bij de ontvangst gezien, thuis niet en op mijn werk niet (T-mobile). Geprobeerd te bellen naar mijn mobiel en dat lijkt allemaal wel goed, maar totaal niks zien bij signaal sterkte vind ik toch wel een beetje verdacht. Hier wel gelezen dat die streepjes niet veel of misschien wel niks zeggen, maar toch. Verder top telefoon.
Zie je wel een 4G icoontje o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:29:
Zie je wel een 4G icoontje o.i.d?
Nee, ook niet, maar ik ben even wat verder dan me neus weer eens lang is gaan kijken en mijn netwerkmodus stond op LTE/WCDMA/GSM. Als ik deze naar WCDMA/GSM zet dan heb ik wel streepjes bij het signaal staan. Geen idee wat nou slim is, want ik kan mezelf wel bellen met de LTE optie.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik me begin me te ergeren aan twee dingen:
- tijdens de nachtmodus is het scherm niet volledig uit ofwel, ik zie 'backlight leeding' rondom het scherm -> in de nacht erg vervelend
- de touchscherm lijkt te gevoelig? :S Ik heb gemerkt dat -soms- de scherm al een 'touch' registreert voordat ik het scherm daadwerkelijk aanraak en met spelletjes heb ik trouwens het omgekeerde.. Vooral detail c.q. kleine 'touches' willen niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Weakling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:45:
[...]

Nee, ook niet, maar ik ben even wat verder dan me neus weer eens lang is gaan kijken en mijn netwerkmodus stond op LTE/WCDMA/GSM. Als ik deze naar WCDMA/GSM zet dan heb ik wel streepjes bij het signaal staan. Geen idee wat nou slim is, want ik kan mezelf wel bellen met de LTE optie.
LTE/WCDMA/GSM zal gebruik maken van 4G als dit beschikbaar is. WCDMA/GSM is 3G en 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Gisteren mijn nano sim gekregen en nu officieel live.

Moet helaas gelijk oordelen dat mijn xperia z een veel stabielere bluetooth verbinding had. Heb een draadloze koptelefoon waar ik spotify offline speellijsten op afspeel, en hij hapert veel, als ik bezig ben met afbeeldingen verwijderen gooit hij zelfs de bluetooth verbinding eruit, en die pakt hij na 10 seconden weer terug.

Enige wat ik me kan bedenken dat de snelheid te snel is voor de headset, is er namelijk 1 van 25,-.

Zijn er meer mensen die dit ervaren ?

[ Voor 4% gewijzigd door MarcHealthy op 15-04-2015 08:48 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
beyazz06 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:46:
Ik moet zeggen dat ik me begin me te ergeren aan twee dingen:
- tijdens de nachtmodus is het scherm niet volledig uit ofwel, ik zie 'backlight leeding' rondom het scherm -> in de nacht erg vervelend
- de touchscherm lijkt te gevoelig? :S Ik heb gemerkt dat -soms- de scherm al een 'touch' registreert voordat ik het scherm daadwerkelijk aanraak en met spelletjes heb ik trouwens het omgekeerde.. Vooral detail c.q. kleine 'touches' willen niet werken..
Toch is ook erg gevoelig. Ik gebruik de Google Cardboard en daar zit een magneet in om een touch te simuleren. Maar als ik de telefoon daar in zet registreert hij contant touches ;) Irritant.

Backlight bleeding is apart, gezien er geen backlight is...?

Wat mij wel opvalt is dat in zeer donkere grijstinten geen egaal beeld ontstaat maar een soort stofpatroon (in het donker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
RielN schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:49:
[...]

Toch is ook erg gevoelig. Ik gebruik de Google Cardboard en daar zit een magneet in om een touch te simuleren. Maar als ik de telefoon daar in zet registreert hij contant touches ;) Irritant.

Wat mij wel opvalt is dat in zeer donkere grijstinten geen egaal beeld ontstaat maar een soort stofpatroon (in het donker).
Ik zal komend nacht maar even een foto proberen te schieten; maar zie dus duidelijk dat sommige plekken van het scherm zwart is terwijl andere leden zijn opgelicht en dan voornamelijk de randen/hoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:47:
LTE/WCDMA/GSM zal gebruik maken van 4G als dit beschikbaar is. WCDMA/GSM is 3G en 2G.
Ah okay, dank je, maar zou ik dan niet op zijn minst streepjes moeten zien? Of laat ie dan LTE zien terwijl die geen bereik heeft en 3G wel maar die zie je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Bedoelen jullie dit met backlight bleeding?

Afbeeldingslocatie: http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/s6edge/DSC_0593-Small.jpg

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Weakling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:50:
[...]

Ah okay, dank je, maar zou ik dan niet op zijn minst streepjes moeten zien? Of laat ie dan LTE zien terwijl die geen bereik heeft en 3G wel maar die zie je niet?
Heb je buitenhuis wel meer streepjes? Waarschijnlijk heb je een slechte 4G dekking (misschien wel alleen binnenhuis) maar waarschijnlijk net genoeg om 4G geactiveerd te houden. 2/3G is tegenwoordig overal goed te ontvangen dus wanneer jij WCDMA/GSM kiest zul je altijd goed ontvangst hebben. Alleen is je data verbinding dan natuurlijk wel een stuk minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MLPN schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:38:
Zojuist heb ik mijn review afgemaakt. Het is mijn eerste review over een mobiel en het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben jaloers op de review van Kiswum. Zo'n goede review kan ik (nog) niet maken, maar ik heb mijn best gedaan:
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door MLPN

Als je opmerkingen/vragen hebt over de review, hoor ik het natuurlijk graag :)
Bedankt voor de complimenten :D
Ik heb de review nog niet volledig gelezen, maar het begin ziet er goed uit!
En wat ik kan, kan ieder ander ook wel. Je moet er vooral de feeling voor krijgen en veel tijd over hebben vrij maken na het werk :)

Nog gefeliciteerd met het winnen van de Coolblue actie. Ik heb me maar niet opgegeven voor die actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:56:
Bedoelen jullie dit met backlight bleeding?

[afbeelding]
Daar lijkt het wel op, alleen is het bij mij vele male erger.

Een beetje zoals dit (is een foto van een TV):
Afbeeldingslocatie: http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/12/04/a01496cf-50f2-4ba8-9a56-1e5d9a6022af/resize/770x578/5c6fa32270d9b6791b8e7504c8369884/lg-21-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
Bij mij is het echt perfect zwart. Ik was vannacht nog "gebiologeerd" te kijken hoe zwart het zwarte was.
Verder heb ik geen irritatie wat het scherm betreft: geen lijmrestje, dode (sub)pixel, bleeding of ghosting, ook qua touches is het scherm aan de gevoelige kant (wat ik juist fijn vind).

Softwarematig is het nog wel matig. (Ik kom van OneplusOne: cyanogen, dus heb daarin nu wat irritatie)
Het grootste is nog wel het gemis van AOSP-keyboard (de AndroidKeyboard, niet de GoogleKeyboard) :(

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 12:52
StWesleyT schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:30:
Bij mij is het echt perfect zwart. Ik was vannacht nog "gebiologeerd" te kijken hoe zwart het zwarte was.
Verder heb ik geen irritatie wat het scherm betreft: geen lijmrestje, dode (sub)pixel, bleeding of ghosting, ook qua touches is het scherm aan de gevoelige kant (wat ik juist fijn vind).

Softwarematig is het nog wel matig. (Ik kom van OneplusOne: cyanogen, dus heb daarin nu wat irritatie)
Het grootste is nog wel het gemis van AOSP-keyboard (de AndroidKeyboard, niet de GoogleKeyboard) :(
Die keyboards kan je toch wel los downloaden vaak?

Hier bijvoorbeeld:

Google Play: NextApp Keyboard (KitKat/AOSP)

Of:

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2640367&page=33

Of snap ik het verkeerd?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:58:
Heb je buitenhuis wel meer streepjes? Waarschijnlijk heb je een slechte 4G dekking (misschien wel alleen binnenhuis) maar waarschijnlijk net genoeg om 4G geactiveerd te houden. 2/3G is tegenwoordig overal goed te ontvangen dus wanneer jij WCDMA/GSM kiest zul je altijd goed ontvangst hebben. Alleen is je data verbinding dan natuurlijk wel een stuk minder snel.
Buiten nog niet gekeken moet ik bekennen. Domme vraag, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad: schakelt de optie LTE/WCDMA/GSM niet automatisch terug naar 3G als 4G niet beschikbaar is en wat zou dan het voordeel zijn om 'm op WCDMA/GSM te zetten als de eerste optie toch al terugschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

beyazz06 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:04:
[...]

Daar lijkt het wel op, alleen is het bij mij vele male erger.

Een beetje zoals dit (is een foto van een TV):
[afbeelding]
Dit scherm is gewoon stuk, AMOLed heeft geen backled verlichting, hoe AMOLed backled bleeding moet geven is mij niet duidelijk, de pixels van een AMOLED scherm stralen zelf de kleuren uit, ze worden dus niet als een LCD scherm vanachteraf uit aangestraald met een "witte" led.

Zoals ik al schreef, dit scherm is gewoon stuk, mits het een AMOLed scherm is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beyazz06 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:46:
Touchscreen is inderdaad erg gevoelig, zelfs met handschoenen aan werkt het. ik heb er persoonlijk geen probleem mee maar het lijkt erop dat de functie "extra gevoeligheid" aanstaat welke de S5 ook had. Maar ik heb geen toggle of instelling gevonden.

En blacklight bleeding is onmogelijk tenzij er pixels aangestuurd worden. Dus of er is iets mis hardwarematig of je hebt een fake toestel met lcd scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 15-04-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Kiswum schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor de complimenten :D
Ik heb de review nog niet volledig gelezen, maar het begin ziet er goed uit!
En wat ik kan, kan ieder ander ook wel. Je moet er vooral de feeling voor krijgen en veel tijd over hebben vrij maken na het werk :)

Nog gefeliciteerd met het winnen van de Coolblue actie. Ik heb me maar niet opgegeven voor die actie ;)
Dankje! Haha ja ik zag goed dat je er enorm veel tijd in had gestoken. Ik had je bij een aantal dingen natuurlijk wel kunnen na apen, maar dan vond ik het niet meer mijn eigen ding en de tijd heb ik op het moment er helaas ook niet voor (iets met student en tentamens :/ ). Maar mogelijk dat ik hem de komende weken nog wel aanvul met wat meer foto's, filmpjes met de verschillende standen en 4G snelheid buiten en binnen toevoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bullet NL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:58:
[...]

Dit scherm is gewoon stuk, AMOLed heeft geen backled verlichting, hoe AMOLed backled bleeding moet geven is mij niet duidelijk, de pixels van een AMOLED scherm stralen zelf de kleuren uit, ze worden dus niet als een LCD scherm vanachteraf uit aangestraald met een "witte" led.

Zoals ik al schreef, dit scherm is gewoon stuk, mits het een AMOLed scherm is.
Als het alleen zichtbaar is met de klokfunctionaliteit, zoals in mijn foto, dan is het niet het scherm.
Dat is een softwarematige fout van de edge functionaliteit.
Als het scherm ook bleeding geeft bij een zwart plaatje, dan klopt er inderdaad iets niet.
MLPN schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:03:
[...]

Dankje! Haha ja ik zag goed dat je er enorm veel tijd in had gestoken. Ik had je bij een aantal dingen natuurlijk wel kunnen na apen, maar dan vond ik het niet meer mijn eigen ding en de tijd heb ik op het moment er helaas ook niet voor (iets met student en tentamens :/ ). Maar mogelijk dat ik hem de komende weken nog wel aanvul met wat meer foto's, filmpjes met de verschillende standen en 4G snelheid buiten en binnen toevoeg
De basis van reviews lijken vaak wel een beetje op elkaar. Je moet met een mix van een aantal goede reviews, je eigen draai zien te vinden. Het kopiëren van technieken of opbouw vind ik niet erg. Het kopiëren van tekst en de exacte opzet daarentegen wel. Gelukkig ben ik zoiets op Tweakers gelukkig niet tegen gekomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 15-04-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Weakling schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:54:
[...]

Buiten nog niet gekeken moet ik bekennen. Domme vraag, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad: schakelt de optie LTE/WCDMA/GSM niet automatisch terug naar 3G als 4G niet beschikbaar is en wat zou dan het voordeel zijn om 'm op WCDMA/GSM te zetten als de eerste optie toch al terugschakelt?
Ja, wanneer er geen 4G verbinding is schakelt hij automatisch terug naar WCDMA/GSM. Maar waarschijnlijk zit jou verbinding net op het randje. Dus net een beetje 4G waardoor je telefoon niet terugschakelt naar 3G.

Binnenhuis heb ik ook nauwelijks 4G verbinding (nieuwbouw/goed geïsoleerd). Maakt in principe niet zoveel uit aangezien ik ook aangesloten ben op WiFi. Maar het komt wel eens voor dat ik dan onbereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Heb nu de S6 een dagje en ben blij. 1 probleempje nog: hoe krijg ik Facebook (en bijvoorbeeld Instagram) eraf? Of is dat alleen met een custom rom te doen? (waar ik nog geen trek in heb)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
mregeling2005 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:36:
Heb de vraag al eerder gesteld, maar merken jullie op dat bv Twitter soms enorm stroperig scollt ?
Als ik dan via Smart Manager de RAM opschoon vloeit ie weer super snel.

Bij mijn vorige telefoon, de LG G2 had ik dit nooit.
Facebook heeft het ook af en toe.

RAM gebruik ligt rond de 86% gebruikt.
Ook aardig wat lijkt me
heb precies dezelfde ervaring. hoop dat dit met een software update opgelost gaat worden, want RAM blijft wel erg hoog, zit meestal tussen 85-90 procent, na opschonen op 65%, maar is dan na een paar minuten weer op het oude niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
Maichel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:50:
[...]

Die keyboards kan je toch wel los downloaden vaak?

Hier bijvoorbeeld:

Google Play: NextApp Keyboard (KitKat/AOSP)

Of:

http://forum.xda-develope...ead.php?t=2640367&page=33

Of snap ik het verkeerd?
bedankt voor je bericht. Je ziet t toch verkeerd. Die nextapp is inderdaad een prima keyboard hoor. Evenals de google-keyboard. De "android keyboard" is toch een tikkeltje anders. (Vnl met instellingen en extra symbooltjes NAAST de toetsen, die bij lang ingedrukthouden opkomen). Je kan ze bv google-image-searchen.

Ik hoop dat er binnenkort wat info komt wat betreft rooten+flashen.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
spaceboy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:12:
Heb nu de S6 een dagje en ben blij. 1 probleempje nog: hoe krijg ik Facebook (en bijvoorbeeld Instagram) eraf? Of is dat alleen met een custom rom te doen? (waar ik nog geen trek in heb)
Wat bedoel je precies?
Je kunt deze meegeleverde apps niet de-installeren, alleen uitschakelen.
Dit "De-installeren" lijkt mij basiskennis voor smartphones eerlijk gezegd.

Uitschakelen kan vanuit het apps menu, maar het is sneller om ze naar de prullenbak te slepen.

[ Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 15-04-2015 10:18 . Reden: basiskennis gedeelte verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
spaceboy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:12:
Kan helaas niet. Uitschakelen is voor nu de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 17:06
Mijn home button maakt een tik geluid als ik hem licht aanraak, dus niet indruk. Iemand anders hier ook last van en is het aan te raden om hem om te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Had op eerste dag random reboots, die volgens mij te maken hadden met het draadloos laden van het toestel in combinatie met de fast-charger..

Kennelijk moet de laadpad van de S5 gebruiken met de oude ladertypes of de fastcharger (los, en dan) ingeplugd..

Kan ook zijn dat een tweetal apps, die regelmatig sloten de oorzaak waren..

Inmiddels werkt alles super en is de accuduur ook meer dan goed (komende van een S5)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zie dat velen hier ook Nova Launcher gebruiken.

Het lukt me niet om de 'Tesla Unread' feature te gebruiken met het standaard e-mail-programma. Met SMS, oproepen en Whatsapp gaat het prima, maar op het e-mail-icoontje krijg ik geen aantal ongelezen mails te zien. Ik heb ik de Tesla-instellingen 'Samsung Email' aangevinkt. (Google Email blijft uit / grijs, zal wel over de AOSP-versie gaan).

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:42:

Het lukt me niet om de 'Tesla Unread' feature te gebruiken met het standaard e-mail-programma. Met SMS, oproepen en Whatsapp gaat het prima, maar op het e-mail-icoontje krijg ik geen aantal ongelezen mails te zien. Ik heb ik de Tesla-instellingen 'Samsung Email' aangevinkt. (Google Email blijft uit / grijs, zal wel over de AOSP-versie gaan).

Iemand?
Ik heb hier precies hetzelfde probleem! Een oplossing zou fijn zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:16:
[...]

Kan helaas niet. Uitschakelen is voor nu de enige optie.
Weghalen heeft ook nul zin. Deze apps staan op een aparte partitie, waardoor je beschikbare opslag niet toeneemt als je die apps weghaalt, je kan die systeem partitie niet gebruiken voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:42:

Iemand?
Een oplossing is er niet, behalve een app te gebruiken die wel ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Okay, helaas. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Tiduz schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:26:
iemand anders die een kleine rose ''gloed'' over zn scherm heeft? Heb ik in het midden links een klein beetje maar soms lijkt het ook lichtval, tijdens filmpjes zie ik niks fotos ofzo ook niet maar bij een witte achtergrond wel.
Dat is toch wel een 'dingetje' bij dit type Amoled schermen lijkt het. Ik heb nu bij de 3de Note 4 pas een scherm die dit verschijnsel niet heeft. Dus ook bij oude modellen van Samsung met dit type scherm komt dit voor.
Kan dit na een lange tijd (2 jaar) schade geven? Op zich stoort het me niet zo maar als ik beter kan retourneren dan doe ik dat.
Ik denk niet dat dit op lange termijn schadelijk is of dat het erger gaat worden. Ik vond wel dat nadat het mij opviel dat ik me er toch wel aan stoorde vandaar dat ik het toestel 2x heb omgeruild. Ik heb het ook aan anderen laten zien en die zagen het helemaal niet. Blijkbaar zijn sommige mensen er gevoeliger voor dan anderen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
Fly-guy schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:55:
[...]

Weghalen heeft ook nul zin. Deze apps staan op een aparte partitie, waardoor je beschikbare opslag niet toeneemt als je die apps weghaalt, je kan die systeem partitie niet gebruiken voor opslag.
Nul zin is overdreven. Je wint er geen opslagruimte mee, maar het scheelt wel een icoontje én ze kunnen niet in de achtergrond draaien. Of ze daadwerkelijk op een aparte partitie staan die je niet kan gebruiken, betwijfel ik overigens. Maar ik heb er geen in het bezit, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
_gibeon_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:12:
[...]

Nul zin is overdreven. Je wint er geen opslagruimte mee, maar het scheelt wel een icoontje én ze kunnen niet in de achtergrond draaien. Of ze daadwerkelijk op een aparte partitie staan die je niet kan gebruiken, betwijfel ik overigens. Maar ik heb er geen in het bezit, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Nul zin t.o.v. de app disablen. Dat geeft hetzelfde resultaat, minus wat extra ruimte die je toch niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:00:
[...]

Touchscreen is inderdaad erg gevoelig, zelfs met handschoenen aan werkt het. ik heb er persoonlijk geen probleem mee maar het lijkt erop dat de functie "extra gevoeligheid" aanstaat welke de S5 ook had. Maar ik heb geen toggle of instelling gevonden.

En blacklight bleeding is onmogelijk tenzij er pixels aangestuurd worden. Dus of er is iets mis hardwarematig of je hebt een fake toestel met lcd scherm.
Fake toestel, hahaha :D
Ik neem aan dat coolblue geen fake toestellen verkoopt :9

Maar wellicht dat het aan de software van de edge ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:41

Zygivt

Evenaren en overtreffen

pappaleone schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:26:
[...]

Ik heb mijn edge al geroot hoor, alleen niet met chainfire.
Hier de link.
http://www.androidguys.co...ot-the-samsung-galaxy-s6/
Ik had alleen apps uit de playstore geprobeerd.

Hoe nauw heb jij de buildnummers genomen? Mijn nummer komt namelijk niet voor in de lijst van 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
pappaleone schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:26:
[...]

Ik heb mijn edge al geroot hoor, alleen niet met chainfire.
Hier de link.
http://www.androidguys.co...ot-the-samsung-galaxy-s6/
En werkt de fingerprint beveiliging nog steeds na het rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RielN schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:49:
[...]

De nacht klok en dan toch iets verlichting zien op de rest van het scherm is een keuze van Samsung of een foutje.

Dan zal er een update komen.
Het gedeelte wat niet verlicht hoeft te worden is dan gewoon pik zwart.

Doe maar eens in het donker de klok oproepen middels de bekende heen en weer swype op de zijkant. Je zal zien de rest is pik zwart. Dus conclusie zoals ik al zei een bewuste keuze of een foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 12:52
StWesleyT schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:14:
[...]
bedankt voor je bericht. Je ziet t toch verkeerd. Die nextapp is inderdaad een prima keyboard hoor. Evenals de google-keyboard. De "android keyboard" is toch een tikkeltje anders. (Vnl met instellingen en extra symbooltjes NAAST de toetsen, die bij lang ingedrukthouden opkomen). Je kan ze bv google-image-searchen.

Ik hoop dat er binnenkort wat info komt wat betreft rooten+flashen.
Als ik zoek op Android keyboard, dan vind ik dit.

Die APK is zeker te vinden op XDA hoor, als je wilt kan ik je wel even helpen met zoeken...

Voor wat betreft rooten, flashen en ROMs, dat is al mogelijk. Wederom op XDA zijn er al topics over.

Weet niet of ik direct mag linken, klik hier.

Rooten kan via deze manier, zijn al zat mensen die het gedaan hebben.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
GokuSsj schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:48:
Gisteren mijn nano sim gekregen en nu officieel live.

Moet helaas gelijk oordelen dat mijn xperia z een veel stabielere bluetooth verbinding had. Heb een draadloze koptelefoon waar ik spotify offline speellijsten op afspeel, en hij hapert veel, als ik bezig ben met afbeeldingen verwijderen gooit hij zelfs de bluetooth verbinding eruit, en die pakt hij na 10 seconden weer terug.

Enige wat ik me kan bedenken dat de snelheid te snel is voor de headset, is er namelijk 1 van 25,-.

Zijn er meer mensen die dit ervaren ?
Ik ervaar dit probleem terwijl ik Spotify in de auto luister. Ik dacht eerst dat dit mogelijk aan 4G lag (met 3G nooit problemen mee gehad), maar het kan natuurlijk ook de Bluetooth verbinding zijn. Elke paar minuten valt er even een stilte van 2 seconden, daarna hervat de muziek steeds weer...heel irritant.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:41
speedyjules07 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:57:
[...]

Ik ervaar dit probleem terwijl ik Spotify in de auto luister. Ik dacht eerst dat dit mogelijk aan 4G lag (met 3G nooit problemen mee gehad), maar het kan natuurlijk ook de Bluetooth verbinding zijn. Elke paar minuten valt er even een stilte van 2 seconden, daarna hervat de muziek steeds weer...heel irritant.
Er van uitgaande dat je toestel helemaal in orde is lijkt het me zeer sterk dat het aan de verbinding ligt. Ik heb hier verschillende Samsung toestellen die meerdere jaren oud zijn en die hebben gewoon een stabiele verbinding. Zelfs op toestellen waarvan de processor is terug geschroefd werkt het probleemloos.

Heel misschien heeft het er mee te maken dat je RAM gewoon bomvol zit en je wat uit zou moeten zetten maar dat lijkt me ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
speedyjules07 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:57:
[...]

Ja, heb ook al zitten googlen, maar er zijn veel meer mensen met problemen met Bluetooth. Je kan dit proberen, moet ik ook nog proberen. Gaat vooral om de cache leeg te maken:
http://recomhub.com/blog/...xy-s6-bluetooth-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:58
Ryan_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:07:
Wel jammer dat de Smart Lock functie niet kijkt naar je WiFi. Had wel handig geweest. Nu moet ik alsnog een third party app downloaden.
Viel mij ook op en is inderdaad jammer.

Weet echter niet of ze dit met een update zouden toevoegen. Het is namelijk vrij gemakkelijk voor derden om uit te vinden met wat voor netwerken jouw telefoon kan verbinden en die netwerken na te bootsen zodat je er ook werkelijk naar verbind. Dat zou de beveiliging dan opheffen. Met Bluetooth is dat beter afgeschermd i.v.m. het pairen van 2 kanten. De 'veilige locatie' is discutabel ;-)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb het ook weleens gehad, Het wissen van de BT apparaten of het updaten van de headset/autoradio verhielp het probleem ook wel.

Volgens mij kan het o.a. komen, doordat er teveel data van andere telefoons in deze apparaten is opgeslagen. Data zoals contactgegevens en koppelingen naar muziekmappen.
Ik heb met mijn headset geen probleem ondervonden met offline Spotify mappen.

Wis de cache/apparaten van je Autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Ik heb ook een probleem met BT ik heb mijn moto 360 verbonden.
Maar als ik een tijdje mijn telefoon niet gebruik disconnected die.
Dan moet ik weer even mijn t elefoon unlocken en doet die het weer.

Iemand weet hoe je dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:41

Zygivt

Evenaren en overtreffen

sgouman schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:16:
Ik heb ook een probleem met BT ik heb mijn moto 360 verbonden.
Maar als ik een tijdje mijn telefoon niet gebruik disconnected die.
Dan moet ik weer even mijn t elefoon unlocken en doet die het weer.

Iemand weet hoe je dit kan oplossen.
Geen energie-spaarstand aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Zygivt schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:16:
[...]

Geen energie-spaarstand aan staan?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Wilde toch eens kijken wat een factory reset zou doen en moet zeggen dat de accu een stuk beter presteert ineens. Interessante hier aan is dat ik nu ook voor het eerst in mijn Battery scherm 'Learning usage patterns' zie staan.

Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 11:02
Robinw92 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
Mijn home button maakt een tik geluid als ik hem licht aanraak, dus niet indruk. Iemand anders hier ook last van en is het aan te raden om hem om te wisselen?
Dat heb ik niet. Bij mij geeft ie wel een harde lelijke klik als ik er in het midden op duw. Behalve hard komt het ook goedkoop over. Klik ik aan de zijkanten dan is het een stuk beter. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2024
iexip66 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:34:
[...]

Dat heb ik niet. Bij mij geeft ie wel een harde lelijke klik als ik er in het midden op duw. Behalve hard komt het ook goedkoop over. Klik ik aan de zijkanten dan is het een stuk beter. Anderen hier ook last van?
Herkenbaar ja, ik merk ook dat ik (automatisch) niet meer in het midden druk maar aan de zijkanten.

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Atratus schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:33:
Wilde toch eens kijken wat een factory reset zou doen en moet zeggen dat de accu een stuk beter presteert ineens. Interessante hier aan is dat ik nu ook voor het eerst in mijn Battery scherm 'Learning usage patterns' zie staan.

Ik kijk het nog even aan.
Ben benieuwd. Maar wat is het verschil tussen een factory reset en het in gebruik nemen van de telefoon wanneer deze nieuw uit doos komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 10-10 11:13
Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:37:
[...]

Ben benieuwd. Maar wat is het verschil tussen een factory reset en het in gebruik nemen van de telefoon wanneer deze nieuw uit doos komt?
geen, 'Learning usage patterns' staat er altijd in het begin na een factory reset of eerste start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:37:
[...]

Toen ik de S6 nieuw uit de doos ging gebruiken kreeg ik er nog een update overheen (net als iedereen lijkt me) en dat was niet zo (natuurlijk) na de factory reset. Lastig om te pinpointen wat precies de beïnvloedende factor is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat de telefoon nu gewoon een paar keer is opgeladen. Toch was de informatie onder 'battery' anders dan wat ik nu zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Bitbull schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:11:
[...]

Dat is toch wel een 'dingetje' bij dit type Amoled schermen lijkt het. Ik heb nu bij de 3de Note 4 pas een scherm die dit verschijnsel niet heeft. Dus ook bij oude modellen van Samsung met dit type scherm komt dit voor.

[...]

Ik denk niet dat dit op lange termijn schadelijk is of dat het erger gaat worden. Ik vond wel dat nadat het mij opviel dat ik me er toch wel aan stoorde vandaar dat ik het toestel 2x heb omgeruild. Ik heb het ook aan anderen laten zien en die zagen het helemaal niet. Blijkbaar zijn sommige mensen er gevoeliger voor dan anderen. :?
Ja aan ene kant irriteert het maar ik heb 'm via wehkamp, weet niet of ik gelijk een nieuwe kan krijgen of deze moet retouren en dan 2+ weken moet wachten, daar heb ik namelijk niet zo'n zin in omdat die verder perfect werkt. weet ook niet of dit onder garantie valt, dan heb ik namelijk gewoon een jaar de tijd om evt te ruilen :S

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

eniux schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:39:
[...]

geen, 'Learning usage patterns' staat er altijd in het begin na een factory reset of eerste start.
In mijn geval was dit dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinw92 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:30:
Ik heb dit ook, maar slechts aan de linkerkant vd Home button. Gelukkig stoort het verder niet, ook omdat ik niets hoor ratelen bij bewegen van de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
2 vraagjes:

hoever hebben jullie het helderheid balkje van het scherm? Ik heb hem in het midden en haal net een werkdag met een acculading. Scherm staat dan bovenaan in het lijstje van accuverbruik.

En in de winkel destijds stonden er indrukwekkende demo fotos en 4k videos op het showmodel. Iemand enig idee of/waar die te downloaden zijn? Ik kon het niet vinden op internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Kappade op 15-04-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kappade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:14:
2 vraagjes:

hoever hebben jullie het helderheid balkje van het scherm? Ik heb hem in het midden en haal net een werkdag met een acculading

En in de winkel destijds stonden er indrukwekkende demo fotos en 4k videos op het showmodel. Iemand enig idee of/waar die te downloaden zijn? Ik kon het niet vinden op internet.
Op Youtube zijn er veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Dat kost nogal wat data gok ik zo. ik hoopte dat het ergens als pakket zou staan. Toch de 64gb variant en verwijderen kan altijd weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er wel eens een aantal gevonden via het XDA forum, maar weet niet zo snel precies waar. Ik vond die filmpjes overigens niet zo denderend, en het waren er slechts een aantal. Op Youtube kun je letterlijk tientallen filmpjes vinden. Advies is wel om het via wifi af te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Kappade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:14:
2 vraagjes:

hoever hebben jullie het helderheid balkje van het scherm? Ik heb hem in het midden en haal net een werkdag met een acculading. Scherm staat dan bovenaan in het lijstje van accuverbruik.
Helemaal op z'n helderst, standje schijnwerper dus :*) Haal makkelijk een dag op de accu maar mijn telefoon zit ook weleens gewoon in mn broekzak / ligt op mn bureau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

arnoud_h schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:06:
[...]

Ah, het antwoord is aangekomen. :-)

In het algemeen geldt dat de Mifare Classic NFC tags niet ondersteund worden, dus het uitlezen van een OV chipkaart gaat ook niet lukken.

De DESFire EV1 tag zit onder andere in de Samsung TecTiles 2 NFC stickers. De originele TecTiles hadden ook een Mifare Classic NFC tag.
Je bedoelt dat jij bij Samsung werkt en mijn vraag op je bordje kreeg? Geinig! Dan ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:26:
[...]

Je bedoelt dat jij bij Samsung werkt en mijn vraag op je bordje kreeg? Geinig! Dan ook bedankt!
Ik weet niet precies wat je vraag was, maar ik heb NFC getest op Sony NFC stickers. Die werken ook gewoon. Ik weet niet wat daarin zit, maar als je dat wilt weten, dan kan ik het wel voor je testen.
Kappade schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:16:
Dat kost nogal wat data gok ik zo. ik hoopte dat het ergens als pakket zou staan. Toch de 64gb variant en verwijderen kan altijd weer
Youtube bestanden kun je gewoon downloaden. Als je ze echt wilt hebben, dan vind je vast wel een video downloader vinden voor bijvoorbeeld Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

ik had inderdaad gevraagd welke nfc chipsets ondersteund worden. Mijn huidige niet meer, dus voordat ik nieuwe stickers zou kopen was het wel handig te weten welke dan. Dus ben ik ook wel benieuwd welke chips die van Sony hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinw92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-10 17:06
iexip66 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:34:
[...]

Hier heb ik dan weer geen last van als ik het induw.
dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:55:
[...]

Ik heb dit ook, maar slechts aan de linkerkant vd Home button. Gelukkig stoort het verder niet, ook omdat ik niets hoor ratelen bij bewegen van de S6.
Bij mij zit het aan de rechterkant. Ik stoor me er wel aan qant heb ik het toestel op mijn bureau liggen tijdens het typen hoor ik het ook. Verder maakt die geen geluid bij het bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net TWRP geinstaleerd, dit ging makkelijk via odin. Odin geeft ook aan dat alles goed verlopen is.Dus ik zet mijn telefoon uit en wil opstarten in de recovery stand, maar zo gauw de telefoon aangaat krijg ik een witte flits op het schern, daarna is het toestel uit. Pas na ongeveer 2 minuten kan ik het toestel weer aanzetten.
Very strange omdat het toch de versie is die gechikt moet zijn voor de S6 Edge SM-G925F
Meerdere mensen die TWRP al hebben? of is CWM ook al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-10 19:40
Ben ik de enige die last heeft van een extreem hoog ram verbruik? Telefoon helemaal uitgezet en weer aan, of een reboot, maar wanneer ik hem aanzet wordt er toch al 73% van de 3gb ram gebruikt, lijkt me wat aan de hoge kant, kan ook niet goed multi tasken omdat hij programmas elke keer weer opnieuw moet opstarten, en de U.I. loopt er ook een stuk slomer door zodra ik richting de 90% ga. deze telefoon is helaas niet in alle opzichten sneller dan mn oude one M7.

edit:
Probleem gevonden de BRIEFING startpagina is de grote boosdoener, was natuurlijk blinkfeed gewend dus heb Briefing aangezet maar dit ding slurpt makkelijk 25% van alle ram op, staat nu helaas uit, ramverbruik is teruggelopen naar 60% nog steeds veel maar wel beter voor het multi-tasken.

Zo doen we dat op Tweakers ;)

[ Voor 27% gewijzigd door PaT op 15-04-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
arjax schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:38:
Ben ik de enige die last heeft van een extreem hoog ram verbruik? Telefoon helemaal uitgezet en weer aan, of een reboot, maar wanneer ik hem aanzet wordt er toch al 73% van de 3gb ram gebruikt, lijkt me wat aan de hoge kant, kan ook niet goed multi tasken omdat hij programmas elke keer weer opnieuw moet opstarten, en de U.I. loopt er ook een stuk slomer door zodra ik richting de 90% ga. deze telefoon is helaas niet in alle opzichten sneller dan mn oude one M7.
Je bent zeker niet de enige, ik start hem opnieuw op, en zit tussen de 74% en 79% terwijl ik niks doe. Mijn telefoon is wel super snel ondanks de haper in Bluetooth, maar heb cashe geleegd, ga vanavond even testen of het heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 10-10 11:13
Ik zit standaard op 80% en gebruik weinig extra's kzag wel dat facebook daarvan ongeveer 100mb gebruikte (die meegeleverde app) het stoppen van een aantal apps helpt weinig

[ Voor 3% gewijzigd door eniux op 15-04-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
eniux schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:10:
Ik zit standaard op 80% en gebruik weinig extra's kzag wel dat facebook daarvan ongeveer 100mb gebruikte (die meegeleverde app) het stoppen van een aantal apps helpt weinig
Inderdaad. RAM gebruik zit altijd boven de 80%. stoppen helpt ook niet.

Naast facebook (>110MB) gebruikt google play wel veel (Services en playstore).
Samen zijn ze goed voor meer dan 300 MB aan ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Kiswum schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:41:
[...]
Ik weet niet precies wat je vraag was, maar ik heb NFC getest op Sony NFC stickers. Die werken ook gewoon. Ik weet niet wat daarin zit, maar als je dat wilt weten, dan kan ik het wel voor je testen.
Je kunt met de NXP app "TagInfo" uitlezen welke NFC chips gebruikt wordt.

Google Play: NFC TagInfo by NXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ram staat altijd rond de 85% maar heb er geen last van. Multitasken gaat goed zolang ik niet overdrijf door 20apps terug iets te willen bekijken. Spelletjes worden wel opnieuw opgestart maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
arjax schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:38:
Is heel erg normaal bij de S6, ik heb hiervan bewust screenshots in mijn review geplaatst.
Standaard zit je inderdaad rond de 80%. 95% zul je niet snel tegenkomen, want dan ruimt hij al weer op. Touchwiz is 1 van de grote boosdoeners met alle ingebouwde apps (zoals de weer-app op je hoofdpagina).
Je telefoon blijft echter erg stabiel, je hoeft je hier geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLPN schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:38:
Zojuist heb ik mijn review afgemaakt. Het is mijn eerste review over een mobiel en het kan natuurlijk altijd beter. Ik ben jaloers op de review van Kiswum. Zo'n goede review kan ik (nog) niet maken, maar ik heb mijn best gedaan:
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door MLPN

Als je opmerkingen/vragen hebt over de review, hoor ik het natuurlijk graag :)
Die snelle instellingen zijn naar mijn mening met die nieuwe update verdwenen. Ik heb ze toch niet, of moet je ze ergens activeren?
Oh ja, prachtige review hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:42:
[...]
Die snelle instellingen zijn naar mijn mening met die nieuwe update verdwenen. Ik heb ze toch niet, of moet je ze ergens activeren?
In Instellingen even kort naar beneden scrollen en dan zie je de snelle instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
arjax schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:41:
[...]

Probleem gevonden de BRIEFING startpagina is de grote boosdoener, was natuurlijk blinkfeed gewend dus heb Briefing aangezet maar dit ding slurpt makkelijk 25% van alle ram op, staat nu helaas uit, ramverbruik is teruggelopen naar 60% nog steeds veel maar wel beter voor het multi-tasken.
Android wil juist heel veel ram gebruiken. Daardoor starten apps heel snel op. Een tekort kan je eigenlijk niet hebben, omdat android de laatst gebruikte app uit het geheugen haalt.

Het maakt dus eigenlijk niet uit hoe hoog het ram verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumpling
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 08:36
-

[ Voor 99% gewijzigd door Dumpling op 25-01-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:49:
[...]

In Instellingen even kort naar beneden scrollen en dan zie je de snelle instellingen.
Ik heb ze echt niet hoor! Ik bedoel dan ook de snelle instellingen die bovenaan staan in ronde cirkels en waar jezelf kan toevoegen welke instellingen apps je als snelle instelling wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:33:
[...]

Ik heb ze echt niet hoor! Ik bedoel dan ook de snelle instellingen die bovenaan staan in ronde cirkels en waar jezelf kan toevoegen welke instellingen apps je als snelle instelling wil hebben.
Gewoon de notificatiebar naar beneden trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuust me simkaart in het toestel s6 met t-mobile gedaan maar krijg steeds geen netwerk. In me s4 doet de sim het wel. Iemand dit ook met tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:51:
Ik heb zojuust me simkaart in het toestel s6 met t-mobile gedaan maar krijg steeds geen netwerk. In me s4 doet de sim het wel. Iemand dit ook met tips??
Roaming aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:47:
[...]

Gewoon de notificatiebar naar beneden trekken.
Die heb ik wel, maar ik bedoel bij "instellingen" daar had je een optie om 9 snelle instellingen als favoriet toe te voegen ,maar die zijn blijkbaar met de update verdwenen, net als de optie om je apps alfabetisch te sorteren. En dat vind ik spijtig, ik heb die optie wel op men note 4 en vind die heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:53:
[...]

Die heb ik wel, maar ik bedoel bij "instellingen" daar had je een optie om 9 snelle instellingen als favoriet toe te voegen ,maar die zijn blijkbaar met de update verdwenen, net als de optie om je apps alfabetisch te sorteren. En dat vind ik spijtig, ik heb die optie wel op men note 4 en vind die heel handig.
Onder instellingen kan ik nog steeds negen snel instellingen invoeren. De optie van alfabetische volgorde is er nooit geweest op de S6 helaas. Hopelijk wordt deze optie nog toegevoegd met een update. Tot die tijd kan je een andere launcher proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:53:
[...]

Neen...binnen het Instellingenoverzicht kun je net iets naar onderen scrollen en als het goed is komt de optie om snelle instellingen toe te voegen dan bovenaan tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Wat gebruiken jullie? HDR aan, uit of automatisch? Ik heb wisselende ervaringen. Sommige foto's zijn naar mijn mening te kleurrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDR heeft niks met kleuren te maken.

Bij HDR worden en meerdere foto's genomen met verschillende belichtingstijd. Deze worden samengevoegd waardoor lichte objecten niet overbelicht worden en donkere objecten niet onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Garret1410 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:23:
HDR heeft niks met kleuren te maken.

Bij HDR worden en meerdere foto's genomen met verschillende belichtingstijd. Deze worden samengevoegd waardoor lichte objecten niet overbelicht worden en donkere objecten niet onderbelicht.
Wat adviseer jij? HDR altijd aan? Of toch op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GokuSsj schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:45:
[...]

Je bent zeker niet de enige, ik start hem opnieuw op, en zit tussen de 74% en 79% terwijl ik niks doe. Mijn telefoon is wel super snel ondanks de haper in Bluetooth, maar heb cashe geleegd, ga vanavond even testen of het heeft geholpen.
Geen probleem als je weet hoe Android zijn geheugen management uitvoert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:25:
[...]

Wat adviseer jij? HDR altijd aan? Of toch op automatisch?
Dat is persoonlijk. Wat vind je mooi. Het is realtime HDR dus je ziet meteen hoe het eruit komt te zien.

Zijn de kleuren op je s6 te kleurrijk of wanneer je ze op pc bekijkt. Want het amoled scherm zorgt voor veel verzadiging terwijl het er op een normaal pc scherm gewoon uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Net bij Ikea langs gelopen en een nieuwe bureaulamp gescoord met ingebouwde wireless charging. Ze hadden (in Delft) een hele collectie van laders, inbouwpunten en lampjes liggen. Geen top-design, maar ik moest toch een nieuwe hebben...

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/S6/wireless_charge_ikea_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/S6/wireless_charge_ikea_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/S6/wireless_charge_ikea_3.jpg

En er zit naast een wireless charger ook een USB aansluiting die 5V-2A levert. Alleen had het LEDje erin wat mij betreft wel iets subtieler gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:30:
[...]

Geen probleem als je weet hoe Android zijn geheugen management uitvoert ;)
Klopt uiteraard wat je aangeeft. Wat ik zelf nogal jammer vind is dat er nu eenmaal veel (TW en overige) onzin automatisch wordt geladen en dus onnodig RAM in gebruik neemt dat voor betere doeleinden kan worden gebruikt.

Ik merk nu bijvoorbeeld vrij vaak dat met slechts 2 a 3 apps geopend w.o. Chrome en dan switchen tussen apps, dat vaak Chrome afgesloten blijkt te zijn in de tussentijd en opnieuw opstart. Met minder (TW en overige) onzin in het geheugen zou je dit niet zo snel hebben en kun je makkelijker en sneller tussen openstaande apps switchen.

Dus ja...android werkt zoals het werkt, maar op de S6 (en Note4 is mijn ervaring hetzelfde) zeker niet optimaal! Maar goed...verder loopt de S6 als een trein dus erg veel last heb ik er eigenlijk niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Gezien alle commotie wil ik toch ook even melden dat mijn accu sinds vanochtend 7 uur uit de lader nog steeds op 60% zit, geen bubbels onder het scherm, de homeknop muurvast zit, wit wit is en zwart zwart is. Just sayin, nu afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
arnoud_h schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:38:
Net bij Ikea langs gelopen en een nieuwe bureaulamp gescoord met ingebouwde wireless charging. Ze hadden (in Delft) een hele collectie van laders, inbouwpunten en lampjes liggen. Geen top-design, maar ik moest toch een nieuwe hebben...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En er zit naast een wireless charger ook een USB aansluiting die 5V-2A levert. Alleen had het LEDje erin wat mij betreft wel iets subtieler gemogen.
Hij hoort eigenlijk in het accessoires topic, maar ik ben blij dat je hem hier hebt gepost.
Deze wil ik ook hebben! Althans als ie niet te duur is. Ik ga hem meteen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
rauwst schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:55:
Gezien alle commotie wil ik toch ook even melden dat mijn accu sinds vanochtend 7 uur uit de lader nog steeds op 60% zit, geen bubbels onder het scherm, de homeknop muurvast zit, wit wit is en zwart zwart is. Just sayin, nu afkloppen
Zelfde hier, heb m'n toestel sinds vrijdag en de batterij lijkt elke oplaadbeurt er met 10% op vooruit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn...zie dat er een mooie nieuwe custom rom uit is (sinds gisteren) waarbij een gigahoop zooi eruit is gehaald...seriously debloated zoals men dat noemt ;)

Ai ai ai moet ik er toch binnenkort weer aan...root here I come.

http://forum.xda-develope...1-0-beta-1-t3082467/page6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dafmay schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:59:
Damn...zie dat er een mooie nieuwe custom rom uit is (sinds gisteren) waarbij een gigahoop zooi eruit is gehaald...seriously debloated zoals men dat noemt ;)

Ai ai ai moet ik er toch binnenkort weer aan...root here I come.

http://forum.xda-develope...1-0-beta-1-t3082467/page6
Ziet er zeker goed uit! Batterij die 2x zo snel oplaad en dubbel zo lang mee gaat :-D
Pagina: 1 ... 23 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.