Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
sgouman schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:09:
[...]

Bedankt dat wist ik niet.
Deze optie kan je ook activeren vanuit de statusbalk. Wellicht dat je die wel even moet bewerken om hem direct te kunnen zien, kan ik mij niet meer herinneren.
Ik heb van die fijne vrienden die nog wel eens midden in de nacht bellen om te kijken wat ik aan het doen ben, maar ze vergeten dan wel dat ik fulltime werk en niet meer studeer :P Telefoon moet wel aan blijven anders werkt de wekker weer niet...
Als je wel wilt dat het alarm gaat moet je dit wel even handmatig aanpassen in de opties van niet storen anders zou je zomaar eens kunnen gaan uitslapen als je je telefoon als wekker gebruikt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Radiance op 13-04-2015 16:39 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Oké duidelijk! Hebben jullie ook wat krassen die onder direct zonlicht zichtbaar worden? Heb er niet veel maar toch wel een paar grote, weet niet of dit normaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:33:
[...]

Deze optie kan je ook activeren vanuit de statusbalk. Wellicht dat je die wel even moet bewerken om hem direct te kunnen zien, kan ik mij niet meer herinneren.
Ik heb van die fijne vrienden die nog wel eens midden in de nacht bellen om te kijken wat ik aan het doen maar, maar ze vergeten dan wel dat ik fulltime werk en niet meer studeer :P Telefoon moet wel aan blijven anders werkt de wekker weer niet...
Als je wel wilt dat het alarm gaat moet je dit wel even handmatig aanpassen in de opties van niet storen anders zou je zomaar eens kunnen gaan uitslapen als je je telefoon al wekker gebruikt ;)
Dankjewel
maar is het niet standaard als je hem gewoon op stil zet dat je alarm wel gewoon afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Dan trilt het toestel wel nog en ik word ook wakker van een trillend toestel op m'n nachtkastje :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:37:
Dan trilt het toestel wel nog en ik word ook wakker van een trillend toestel op m'n nachtkastje :P
Net even geprobeerd ik heb mijn telefoon helemaal op stil maar alarm gaat gewoon af met geluid
vind ik jusit wel handig

[ Voor 4% gewijzigd door sgouman op 13-04-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Alarm gaat inderdaad gewoon af als deze op stil staat.
Volgens mij gaat het alarm ook af als de telefoon uit staat. Nog niet getest, maar dat werkt bij veel andere telefoons in ieder geval wel gewoon.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het balkje aan de zijkant bij de edge versie met de datum tijd enz, hoe krijg ik dat nu aan als mijn scherm uit is? Soms gaat het branden, maar vraag me niet hoe ik dat doe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
pappaleone schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:42:
Het balkje aan de zijkant bij de edge versie met de datum tijd enz, hoe krijg ik dat nu aan als mijn scherm uit is? Soms gaat het branden, maar vraag me niet hoe ik dat doe???
Aan de rechterkant met je vinger van onder naar boven en dan weer naar onderen swipen in max 2 sec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Dat snap ik, dat het alarm af gaat als de telefoon op stil staat maar dan trilt deze wel nog gewoon en ook daar word ik wakker van zoals ik al zei :P
Met de niet storen functie trilt ie zo ver ik weet helemaal niet dus vandaar.
Kiswum schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:42:
Volgens mij gaat het alarm ook af als de telefoon uit staat. Nog niet getest, maar dat werkt bij veel andere telefoons in ieder geval wel gewoon.
Dat werkt bij geen enkele Android telefoon voor zover ik weet?
Is toch een beperking in het OS? Ik weet dat oude dump phones dit wel konden inderdaad maar mijn vorige Android toestellen allemaal niet (Motorola Milestone, S2, S3)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBugged schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:44:
[...]

Aan de rechterkant met je vinger van onder naar boven en dan weer naar onderen swipen in max 2 sec ;)
Dank je wat kunnen dingen toch simpel zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Als er nog iemand behoefte heeft aan een promo code voor de Wireless charger van Samsung, stuur me even een pm, ik heb een reserve code over.

en weg....

[ Voor 6% gewijzigd door Fleurieus op 13-04-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:45:
Dat snap ik, dat het alarm af gaat als de telefoon op stil staat maar dan trilt deze wel nog gewoon en ook daar word ik wakker van zoals ik al zei :P

[...]

Is toch een beperking in het OS? Ik weet dat oude dump phones dit wel konden inderdaad maar mijn vorige Android toestellen allemaal niet (Motorola Milestone, S2, S3)
Ik ben bang dat je gelijk hebt, ik heb het zojuist met de S6Edge getest.
Mijn telefoon gaat niet aan voor het alarm

(ik dacht dat het met mijn Xiaomi Mi2 wel gewoon ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
KrL schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:46:
Super telefoon. Kom van de HTC One M7 en heb even uitstapje gemaakt naar IPhone 6 maar kon toch niet wennen aan iOS.

Paar dingen die me negatief opvallen (ook hier boven al eens genoemd):

- brightness gaat af en toe onverklaarbaar van auto af
- heb gisteravond even gehad dat ik geen apps kon downloaden, ging vanzelf over
- vingerafdruk wordt niet altijd goed herkend (iPhone 6 ging beter), zelfde vinger meerdere keren leren helpt
- 3 maanden Deezer werkt niet
- bereik/signaalsterkte telefonie (4g) minder dan mijn andere toestellen
Ik had zoals eerder gemeld ook continu last dat mijn autobrightnes uitgeschakeld werd .
Toen ik vanochtend perongeluk de car app van Samsung opende ging spontaan mijn scherm weer feller branden en ja hoor van auto Brightness af .
Gelijk weer aangevinkt en de car Apple weer opgestart en gelijk ging ie weer feller branden .
Weer gekeken en weer was ie van autobrightnes af .
Ik kreeg toen een vermoeden dat het wel eens met deze app te maken zou kunnen hebben, omdat ik deze de eerste dag al heb uitgeprobeerd en dus ook geactiveerd heb.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom sommige wel last hebben van dat de autobrightnes spontaan uit gaat en sommige niet.
In iedergeval sinds ik de app gedeinstalleerd heb (vanochtend voor 07:00 is ie niet meer van autobrightnes afgegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan iemand eens wat meer vertellen over de infrarood, zappen en die app?
Alleen televisies, allerlei apparaten, kun je devices opslaan, paar screenshotjes?

Mn huidige Sony wordt elke week wel paar keer gebruikt voor televisies en recievers, kan dat ook met de S6?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Is er iemand die zijn Galaxy S6 geroot heeft zonder de Knox Void counter af te laten gaan?
Hoor graag meer, anders ben ik mijn garantie kwijt als ik ga rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Als ik mijn S6-oordopjes op m'n S6 aansluit, en ik zet m'n S6 op de 'melodie' geluidsstand, dan worden notificaties op m'n telefoonspeaker afgespeeld, in plaats van mijn oordopjes. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Hoe zorg ik ervoor dat ze door m'n oordopjes komen? BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
CLB schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:07:
Kan iemand eens wat meer vertellen over de infrarood, zappen en die app?
Alleen televisies, allerlei apparaten, kun je devices opslaan, paar screenshotjes?

Mn huidige Sony wordt elke week wel paar keer gebruikt voor televisies en recievers, kan dat ook met de S6?
Bij mij werkt de tv (LG) en de decoder van Ziggo (Humax) probleemloos met de standaard app.
M'n versterker en mediaplayer heb ik me nog niet in verdiept maar het zal vast mogelijk zijn, desnoods met een andere app.

Je kan locaties aanmaken, bijvoorbeeld woonkamer, slaapkamer etc en daarin kan je de benodigde apparatuur toevoegen. Ik heb dit zelf nog niet getest dus weet niet hoe het precies werkt en of wisselen makkelijk is.

Je kan de app trouwens ook gebruiken als tv gids al vind ik dat niet heel makkelijk werken en ik vind het ook niet echt overzichtelijk.

Dat gezegd heb ik hooguit 10 minuten met de app gespeeld dus wellicht kan je er nog meer mee dan ik beschrijf maar dit alles werkte dus binnen 10 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img538/9912/kIPWg6.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img911/3046/ZpTHgb.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img913/1438/L4eYmG.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img908/6237/89Bf4F.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/img901/3582/GHfEsf.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Radiance op 13-04-2015 19:44 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan vertellen waar de snelle instellingen zijn gebleven onder de app instellingen? Mis dit wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:00:
Ik heb gisteren en vandaag een reeks uitgebreide foto's geschoten. Om eerlijk te zijn: ik kan me niet vinden in alle overweldige, positieve berichten over de camera van de Samsung Galaxy S6. Het is voor de camera moeilijk om op een zonnige dag, goede kwaliteit foto's te maken. Ik heb op Flickr mijn fotoalbum geupload: https://www.flickr.com/ph...p/sets/72157651503811139/
Er zit duidelijk een waas over de foto's. Alsof er wat voor zit.

Is de lens goed schoon en zit er geen beschermfolie overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wil iemand even kijken hoeveel ampere de officiele s6 lader heeft? Ben benieuwd hoeveel ampere er nodig is voor de quick charge.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:00:
Ik heb gisteren en vandaag een reeks uitgebreide foto's geschoten. Om eerlijk te zijn: ik kan me niet vinden in alle overweldige, positieve berichten over de camera van de Samsung Galaxy S6. Het is voor de camera moeilijk om op een zonnige dag, goede kwaliteit foto's te maken. Ik heb op Flickr mijn fotoalbum geupload: https://www.flickr.com/ph...p/sets/72157651503811139/
Er zit duidelijk een waas over de foto's. Alsof er wat voor zit.

Is de lens goed schoon en zit er geen beschermfolie overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWK schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:53:
Wil iemand even kijken hoeveel ampere de officiele s6 lader heeft? Ben benieuwd hoeveel ampere er nodig is voor de quick charge.
5v 2A
9v 1.67A

Maar denk dat er meer techniek in de lader zit want hij is groter dan de 2A lader van de S5.

Edit: ik zie het, gaat om de 9V 1.67A . Dit is 15Watt. Dus meer dan 10 Watt (5v 2A )

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 13-04-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
er staat 9 V = 1.67 A or
5 V = 2.0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

sgouman schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:55:
[...]

er staat 9 V = 1.67 A or
5 V = 2.0A
Ah. Ik had (door de quick charge) eigenlijk verwacht dat het meer zou zijn.
Bedankt voor het kijken :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
EWK schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:56:
[...]

Geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
EWK schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:56:
[...]

Als je bij natuurkunde had opgelet had je gezien dat de 9V - 1.67A de snellaad stand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

arnoud_h schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:00:
[...]

Als je bij natuurkunde had opgelet had je gezien dat de 9V - 1.67A de snellaad stand is...
Toen keek ik alleen uit het raam. Hoe ik in de boze buitenwereld overleef vraag ik me nog steeds af. :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:02:
[...]

Toen keek ik alleen uit het raam. Hoe ik in de boze buitenwereld overleef vraag ik me nog steeds af. :9
En bij de andere vakken ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je vind een perfecte foto in deze review:
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door Kiswum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Oke eventjes een update.

Het begon zondag toen bij mijn witte s6 het scherm niet egaal wit was waar dat wel zou moeten zijn.

De 2e witte s6 had dit probleem ook maar iets minder. Ik stoorde mij er erg aan en ben weer teruggegaan (mediamarkt) om te ruilen.

Toen heb ik de 3e witte s6 ter plekke opengemaakt en toonde dezelfde problemen.

Hierna een zwarte s6 opgengemaakt en deze had wel een mooi scherm!

Toen maar beslist om toch maar de zwarte te nemen. Waarschijnlijk zijn alle witte 32GB zo (eerste batch).

Mijn vriendin krijgt morgen haar witte s6 van typhone. Ik ben benieuwd of deze dezelfde problemen heeft. Anders is het een veel voorkomend probleem wat eigenlijk niet zou mogen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Zwart is overigens wel gewoon blauw in de zon. Dacht ook dat ik een zwarte had. Maar black saffire is blauw. Tot lol van mijn vrouw. Tja, had het kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Laatst online: 11-09 01:34
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Black Samsung Galaxy S6 128 GB in mijn bezit en tot nu toe ben ik ruimschoots tevreden met de telefoon.

M'n nieuwe abo gaat pas halverweg mei in, dus ik ben nu vooral nog alles (internet/NPO/YouTube) gewoon over de Wi-Fi aan het doen. Batterijduur met 4G en Spotify e.d. zal ik later uitgebreid testen.

De camera en video modus wil ik nog buiten gaan testen. Daar zal ik met de mooie dagen deze week nog wel gelegenheid voor krijgen.

Een paar kleine dingetjes:

1) Sinds de laatste update heb ik ineens de Facebook en Messenger app. Ik weet honderd procent zeker dat ik ze niet zelf heb geinstalleerd. Dus of het komt door de update of het heeft iets te maken met de geinstalleerde apps op mijn HTC One M7 (zelfde Google-account).

2) Zo nu en dan als ik de camera app open, dan zie ik een blokje met 1.0. Ik kan dan geen foto nemen, dus dan is het effe de camera app herstarten en dan werkt het weer wel. Misschien is het wel iets simpels, maar heb het nog niet kunnen vinden.

Heeft iemand anders deze dingen?

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Double__D schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:50:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Black Samsung Galaxy S6 128 GB in mijn bezit en tot nu toe ben ik ruimschoots tevreden met de telefoon.

M'n nieuwe abo gaat pas halverweg mei in, dus ik ben nu vooral nog alles (internet/NPO/YouTube) gewoon over de Wi-Fi aan het doen. Batterijduur met 4G en Spotify e.d. zal ik later uitgebreid testen.

De camera en video modus wil ik nog buiten gaan testen. Daar zal ik met de mooie dagen deze week nog wel gelegenheid voor krijgen.

Een paar kleine dingetjes:

1) Sinds de laatste update heb ik ineens de Facebook en Messenger app. Ik weet honderd procent zeker dat ik ze niet zelf heb geinstalleerd. Dus of het komt door de update of het heeft iets te maken met de geinstalleerde apps op mijn HTC One M7 (zelfde Google-account).

2) Zo nu en dan als ik de camera app open, dan zie ik een blokje met 1.0. Ik kan dan geen foto nemen, dus dan is het effe de camera app herstarten en dan werkt het weer wel. Misschien is het wel iets simpels, maar heb het nog niet kunnen vinden.

Heeft iemand anders deze dingen?
Ik weet geen antwoord op je 2e vraag
op je 1e vraag wel. Deze 2 apps zijn er standaard bijgekomen na de update van de S6/edge en zijn bij iedereen gesintallerd die die update gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DeeSung schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:45:
Oke eventjes een update.

Het begon zondag toen bij mijn witte s6 het scherm niet egaal wit was waar dat wel zou moeten zijn.

De 2e witte s6 had dit probleem ook maar iets minder. Ik stoorde mij er erg aan en ben weer teruggegaan (mediamarkt) om te ruilen.

Toen heb ik de 3e witte s6 ter plekke opengemaakt en toonde dezelfde problemen.

Hierna een zwarte s6 opgengemaakt en deze had wel een mooi scherm!

Toen maar beslist om toch maar de zwarte te nemen. Waarschijnlijk zijn alle witte 32GB zo (eerste batch).

Mijn vriendin krijgt morgen haar witte s6 van typhone. Ik ben benieuwd of deze dezelfde problemen heeft. Anders is het een veel voorkomend probleem wat eigenlijk niet zou mogen!!!
Ik ben in bezit van een witte s6 edge 32gb, alleen herken dit punt niet.. Welk gedeelte van het scherm/hoe zie jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
[b][message=44063706,noline]2) Zo nu en dan als ik de camera app open, dan zie ik een blokje met 1.0. Ik kan dan geen foto nemen, dus dan is het effe de camera app herstarten en dan werkt het weer wel. Misschien is het wel iets simpels, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Wat er dan gebeurt is dat je de zoom functie van de camera geactiveerd hebt. Meestal doordat je met de vingers die de telefoon vast houden het touchscreen activeren, en samen met de vinger die je dan op het scherm zet doe je dan een two-finger-zoom beweging.

Ja, het is irritant, maar simpel op te lossen: zorgen dat je geen overige vingers op het touchscreen hebt en een pinch doen als hij niet meer op 1,0x staat (om weer uit te zoomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
De facebook-app heb ik niet, wel de messenger-app maar dat is een leeg icoontje volgens mij (geen data).

Irritant, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Laatst online: 11-09 01:34
arnoud_h schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:12:
[...]

Wat er dan gebeurt is dat je de zoom functie van de camera geactiveerd hebt. Meestal doordat je met de vingers die de telefoon vast houden het touchscreen activeren, en samen met de vinger die je dan op het scherm zet doe je dan een two-finger-zoom beweging.

Ja, het is irritant, maar simpel op te lossen: zorgen dat je geen overige vingers op het touchscreen hebt en een pinch doen als hij niet meer op 1,0x staat (om weer uit te zoomen).
Thanks! Ik zal er es de volgende keer op letten. Ik wist wel dat dit zoomen kon met twee vingers, maar op m'n HTC One M7 was dit nooit zo gevoelig. :)

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:58
Ik heb nu de S6 64Gb Black sinds 11-4, Ik had hem bij GSMWEB in de pre-order staan.

De eerste indruk na het open maken is WOUW....mooie grote telefoon.

Bij het eerste indruk in je hand: Bij het vasthouden voelt de S6 op de randen scherper aan tov mijn HTC one M7. Je gaat dan verder voelen en dan merk je dat de overgang scherm aluminiumrand echt ook scherper is dan de M7 en dat de aluminium op de hoeken net iets meer boven het glas zit dan de rest van de aluminium rand. Het vasthouden irriteert wel een beetje na een tijdje. Misschien is het een kwestie van eelt kweken/gewenning, maar dat zal de komende tijd uitwijzen.

Het scherm is subliem prachtig, nadat ik de scherm-modus op basis heb gezet. De standaard kleur instelling is wat te vol van kleur. De kleuren zijn bij de basic instelling zeer natuurgetrouw, goed contrast en zeer scherp. Zelfs zonder leesbril is de telefoon nog goed leesbaar met mijn ogen.

Foto's maken gaat zeer makkelijk en snel met de dubbele click op de home knop. De foto's zijn nagenoeg perfect. Waarom een dure camera kopen als je zo'n telefoon hebt, zei een collega van mij na het zien van deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://plus.google.com/u/0/photos/112833918414841273804/albums/6137319973455874513/6137319987500653986?pid=6137319987500653986&oid=112833918414841273804

De afbeelding is uit de hand geschoten op ongeveer 4 cm van de bloem van de Anemoon.
Je ziet aan de detaillering en scherpte dat de camera nagenoeg perfect is. Zeker als je beseft dat het een sensor is die maar tov gangbare camera's zeer klein is. Mijn Nikon D7000 moet erg zijn best doen om vergelijkbare foto's te maken.

Met de telefoon navigeer ik ook met de app van Sygic. Vroeger had ik ooit TomTom, maar sinds een aantal jaar heb ik Sygic. De weergave is accuraat en het GPS signaal is lekker snel gevonden ook binnenshuis.
Een klein minpuntje is dat Sygic als je tussenpunten gaat selecteren over de rode gaat. Hiermee bedoel ik dat tijdens het selecteren het scherm plotseling gaat flikkeren en dat Sygic niet meer te bedienen is.
Ik denk dat dit probleem met een update van Sygic opgelost gaat worden, want het ligt volgens mij niet aan de S6.

Instellen van de telefoon ging lekker makkelijk en snel. Na de overstap van Symbian naar Android Gingerbread 2.3 is Android in grote lijnen altijd hetzelfde gebleven. Maw alles is lekker makkelijk vindbaar op wat kleine details na.

Wat me toch een beetje tegenvalt is de batterij. Ik merk dat deze toch net wat sneller leegloopt dan ik had verwacht.. Zeer zeker als je in een omgeving woont en werkt waar het T-Mobile 3G en 4G signaal niet erg goed is. De telefoon moet erg zijn best doen om de masten te vinden. De M7 was toch net wat beter.

Verder is de S6 een top telefoon. Niet 100% perfect maar volgens mij op dit moment de beste die nu te verkrijgen is. Ik ben er zeer blij mee.. :) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Wimhaw op 13-04-2015 22:17 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Double__D schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:50:

Het begon met Whatsapp in de originele versie. Na de update kreeg je Facebook, Messenger en Instagram erbij (allemaal van Facebook .inc). Als je 1 van deze apps hebt, dan is het eigenlijk logisch dat je de snelkoppeling van de app er niet bij krijgt. Het is echter wel jammer dat je deze alleen kunt uitschakelen en niet volledig kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Laatst online: 05-05 21:07
RielN schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:46:
[...]

Er zijn gelukkig tweakers die zo slim waren 2x te registreren en die mij in ieder geval een PB stuurden met een code.

Waarvoor dank aan de persoon en aan ja, het forum hier :)
Toevallig nog iemand een promotiecode over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Voor de mensen die de telefoon hebben heb ik een vraag over de batterij. Ik kijk vaak Twitch streams en de afgelopen weken zijn de playoffs begonnen voor League of Legends. Dat betekent dus al snel 4 uur (give or take) stream voor een best of 5 match.

Met mijn huidige telefoon (Xiaomi Mi2s) kan ik gemakkelijk de streams kijken alleen het scherm is er iets te klein voor. Ik dacht er over na om te upgraden naar de S6 maar ik lees dus dat de batterij nogal slecht is. Snel opladen is fijn maar ik heb geen stopcontact in de buurt als ik streams kijk.

De vraag is dus of dit haalbaar is met de S6. Om specifiek te zijn, ik zit binnen dus ~50% brightness en wifi aan met location services uit en geen 3G/4G. Als de S6 dit kan zal ik hem bijna zeker weten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik moet nog bekijken of de winnaars van de telefoon ook gebruik mogen maken van de actie. Wij hebben de telefoon namelijk niet ergens gekocht, maar gekregen.
Als we hier geen recht op hebben, dan kan ik mijn code beschikbaar stellen.
Creqaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:15:
Voor de mensen die de telefoon hebben heb ik een vraag over de batterij. Ik kijk vaak Twitch streams en de afgelopen weken zijn de playoffs begonnen voor League of Legends. Dat betekent dus al snel 4 uur (give or take) stream voor een best of 5 match.
Ik vermoed dat dit mogelijk is, ik baseer me daarmee ook op cijfers van de Tweakers review.
Mensen beseffen eigenlijk niet dat de accu van de telefoon even "moet inleren", voordat deze volledig in sync is met de telefoon.
Het lijkt soms alsof mensen voor de eerste keer een nieuwe telefoon hebben. Aangezien de telefoon pas 3 dagen uit is, is de kans groot dat men de telefoon nog geen 3 keer volledig heeft ontladen en heeft opgeladen.
In plaats van te wachten, geven ze na 1 dag aan dat de accu slecht is, terwijl ze dit nog niet aan de lijven hebben kunnen ondervinden. Ik hoop dat deze mensen de telefoon nog een keer kritisch bekijken en over 1 week nogmaals een uiting willen doen over de accu.

Hier mijn eigen oordeel. Ik vind de accu niet slecht, maar niet de beste die ik de laatste 3 jaar heb gezien in een telefoon. Uiteraard ligt dat voor een groot gedeelte aan het UHD scherm. Ik kan er ongeveer 24 uur mee doen, maar bij veel andere telefoons haal ik 40 uur bij mijn normale gebruik.

[ Voor 74% gewijzigd door Kiswum op 13-04-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Zeker een mooie foto! Op iso 40, da's mooi :)
Die GPS tag is ook mooi in de exif. Zie je precies welk bloempje het is geweest ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Met mijn huidige telefoon (Xiaomi Mi2s) kan ik gemakkelijk de streams kijken alleen het scherm is er iets te klein voor. Ik dacht er over na om te upgraden naar de S6 maar ik lees dus dat de batterij nogal slecht is. Snel opladen is fijn maar ik heb geen stopcontact in de buurt als ik streams kijk.

De vraag is dus of dit haalbaar is met de S6. Om specifiek te zijn, ik zit binnen dus ~50% brightness en wifi aan met location services uit en geen 3G/4G. Als de S6 dit kan zal ik hem bijna zeker weten kopen.
Oh, 4 uur Twitch stream kijken gaat geen probleem worden met de S6. Ik kijk heel wat films/series via Netflix en er gaat maar een paar % af van de accu per film.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Tammesp schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:21:
[...]

Oh, 4 uur Twitch stream kijken gaat geen probleem worden met de S6. Ik kijk heel wat films/series via Netflix en er gaat maar een paar % af van de accu per film.
Is het mogelijk om een estimate te geven van waar het percentage op zou kunnen zitten na zo'n sessie? Zolang het boven de 50% is ben ik eigenlijk wel overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Ik krijg die information stream aan de edge van de edge (no pun intended) met geen mogelijkheid geactiveerd. Iemand enig idee? Instellingen lijken gewoon goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Creqaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:24:
[...]

Is het mogelijk om een estimate te geven van waar het percentage op zou kunnen zitten na zo'n sessie? Zolang het boven de 50% is ben ik eigenlijk wel overtuigd.
Misschien heb je hier iets aan:

reviews: Samsung Galaxy S6 Edge: futuristische blikvanger (Linkt naar accuduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik had gisteren zo'n 5u screen on en 13u op 1 lading. Percentage zat toen rond de 15%. Die screen on waren wel voornamelijk games en browser.
Dit continu op WiFi met locatie dingen aan.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 18:07
Jah das ff die Yahoo rommel aan zetten. Hier werkt het, maar die stomme balk licht de verkeerde kant op als ik eroverheen wrijf. Moet ik heel foon kantelen om hem weer de goede kant op te laten wijzen.

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B2af6wq7Kw91d21ITjlkQl80WG8/edit?usp=docslist_api

[ Voor 25% gewijzigd door Nachoman op 13-04-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Ik heb inderdaad die review eerst bekeken maar ik weet nooit zo zeker hoe benchmarks transfer to real world applications. De video kijk benchmark is goed maar zegt niets over hoe het werkt icm wifi. De enige telefoon waar ik mee kan vergelijken is de iPhone 6 van m'n ouders maar de batterij duur daarvan is verschrikkelijk (-25% tijdens het slapen in stand by als ik m'n moeder mag geloven).
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:34:
Ik had gisteren zo'n 5u screen on en 13u op 1 lading. Percentage zat toen rond de 15%. Die screen on waren wel voornamelijk games en browser.
Dat klinkt behoorlijk goed, minder dan m'n huidige telefoon maar voldoende.

[ Voor 19% gewijzigd door Xufuja op 13-04-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
rauwst schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:32:
Ik krijg die information stream aan de edge van de edge (no pun intended) met geen mogelijkheid geactiveerd. Iemand enig idee? Instellingen lijken gewoon goed te zijn.
Aaaah het scherm moet eerst uit staan en dan de zijkant swipen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Creqaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:39:
[...]

Ik heb inderdaad die review eerst bekeken maar ik weet nooit zo zeker hoe benchmarks transfer to real world applications. De video kijk benchmark is goed maar zegt niets over hoe het werkt icm wifi. De enige telefoon waar ik mee kan vergelijken is de iPhone 6 van m'n ouders maar de batterij duur daarvan is verschrikkelijk (-25% tijdens het slapen in stand by als ik m'n moeder mag geloven).

[...]

Dat klinkt behoorlijk goed, minder dan m'n huidige telefoon maar voldoende.
Mijn gebruik sinds laatste keer volledig opladen is nu: 1dag en 1 uur + 7 uur erbij volgens de mobiel. Hierbij heb ik 2 films gekeken van elk anderhalf uur lang ongeveer daarbij natuurlijk me dagelijkse dingen, whatsapp, facebook, nieuwsapps en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Tammesp schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:47:
[...]

Mijn gebruik sinds laatste keer volledig opladen is nu: 1dag en 1 uur + 7 uur erbij volgens de mobiel. Hierbij heb ik 2 films gekeken van elk anderhalf uur lang ongeveer daarbij natuurlijk me dagelijkse dingen, whatsapp, facebook, nieuwsapps en ga zo maar door.
Dat is een zeer goede accu duur, zeker genoeg voor mij. Ik zal nu maar eens googlen wat dat "Knox tripping" voor een effect heeft en daarna even kijken normal or Edge version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyspy_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 09:15
Ook ik kom er te laat achter dat je vooraf moest registreren voor de charger. Is er toevallig nog een slimmerik die een "reserve" promotiecode heeft? Zou ik zeer kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
Is het trouwens nog slecht als je een batterij oplaad als die nog bijvoorbeeld 50% vol is? Of dadelijk met zo'n draadloze oplader elke keer erop en eraf? Of loop ik achter wat dat betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Als het goed is is dat beter dan wachten tot 0%, wat slecht is voor de batterij.

//edit Iets met limited charge cycles en dat bij e.g. 50% niet als een full cycle telt.

[ Voor 36% gewijzigd door Xufuja op 13-04-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
Creqaw schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:03:
Als het goed is is dat beter dan wachten tot 0% wat slecht is voor de batterij.
Dat doe ik sowieso nooit, maar nu is de accu op 58% dus denk vraag het even als het niks uitmaakt als ik hem dadelijk weer aan de lader hang, zeker nu de accu niet meer te vervangen is door mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:11:
[...]

Ik ben in bezit van een witte s6 edge 32gb, alleen herken dit punt niet.. Welk gedeelte van het scherm/hoe zie jij dat?
Door een geheel witte of grijze foto te nemen. Inzoomen dat het hele scherm wot of grijs is. En dan kijken naar de verschillende tinten. Normaal gesproken zou je dus 1 kleur tint moeten zien.

Bij wit zag ik geel wit en paars wit Op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:45:

[...]

Bij m'n vorige telefoon (HTC One X) werkte het alarm ook als de telefoon uit stond, het toestel startte dan op met de vliegtuigstand aan. Dat heeft me nog een keer in de problemen gebracht toen ik een tentamen had om kwart voor 9 en om 9 uur een ander alarm af ging terwijl de telefoon uit stond :+ Net even getest met de S6, daar werkt het inderdaad niet.

Overigens heb ik waarschijnlijk nog een extra promotiecode. Ik had me aangemeld maar omdat ik de telefoon in de webshop van Samsung heb gekocht kreeg ik een mailtje dat ik me niet apart hoef aan te melden en dat de charger deze week binnen komt. Om uit te sluiten dat ik de code niet alsnog nodig ga hebben (lijkt me niet, maar goed) wacht ik even tot het pakketje binnen is, vervolgens geef ik 'm graag aan iemand die 'm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die me even kan vertellen hoe ik de tekst Veeg met u vinger overhet scherm te ontgrendelen weg kan halen? In mijn note edge staat die optie er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hmm thnx voor de tip maar dat was het niet.
Maar door in dat scherm te kijken zie ik wel dat E-mail synchroniseren 69% van mijn batterij heeft verbruikt!

Vreet dat zoveel stroom joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
pappaleone schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:54:
Iemand die me even kan vertellen hoe ik de tekst Veeg met u vinger overhet scherm te ontgrendelen weg kan halen? In mijn note edge staat die optie er wel bij.
Wil je alleen de tekst of de hele functie weghalen (en dus geen schermvergrendeling instellen)? Dat laatste staat namelijk gewoon in het rijtje onder Instellingen --> Schermvergr. en beveilig. --> Type schermvergrendeling. Al staat het wel onderaan in plaats van de logischere plaats bovenaan zodat de volgorde intact blijft.

[ Voor 23% gewijzigd door Logico op 14-04-2015 00:11 . Reden: zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:03:
[...]

Wil je alleen de tekst of de hele functie weghalen (en dus geen schermvergrendeling instellen)? Dat laatste staat namelijk gewoon in het rijtje onder Instellingen --> Schermvergr. en beveilig. --> Type schermvergrendeling. Al staat het wel onderaan in plaats van de logischere plaats bovenaan zodat de volgorde intact blijft.
Het liefst alleen de text of het moet niet anders kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logico schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:03:
[...]

Ja je hebt gelijk dank voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25

Met 50% brightness haalt de telefoon met alleen video's kijken ongeveer 5 uur 20 min. Zedomax heeft de tel al twee weken en heeft de accu dus vaak genoeg opgeladen. Zie ook YouTube: Galaxy S6 vs. S5 vs. Note 4 vs. Note 3 SOT(Screen-On-Time) Battery Test!
Kiswum schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:16:

Hier mijn eigen oordeel. Ik vind de accu niet slecht, maar niet de beste die ik de laatste 3 jaar heb gezien in een telefoon. Uiteraard ligt dat voor een groot gedeelte aan het UHD scherm. Ik kan er ongeveer 24 uur mee doen, maar bij veel andere telefoons haal ik 40 uur bij mijn normale gebruik.
QHD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Fenomeno24 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:45:
[...]

Met 50% brightness haalt de telefoon met alleen video's kijken ongeveer 5 uur 20 min. Zedomax heeft de tel al twee weken en heeft de accu dus vaak genoeg opgeladen. Zie ook YouTube: Galaxy S6 vs. S5 vs. Note 4 vs. Note 3 SOT(Screen-On-Time) Battery Test!

[...]

QHD :+
Dat was een amazingly fitting video. ~5 hour on screen time bij contant Youtube app gebruik is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

jay enmo schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:35:
[...]

Ik had zoals eerder gemeld ook continu last dat mijn autobrightnes uitgeschakeld werd .
Toen ik vanochtend perongeluk de car app van Samsung opende ging spontaan mijn scherm weer feller branden en ja hoor van auto Brightness af .
Gelijk weer aangevinkt en de car Apple weer opgestart en gelijk ging ie weer feller branden .
Weer gekeken en weer was ie van autobrightnes af .
Ik kreeg toen een vermoeden dat het wel eens met deze app te maken zou kunnen hebben, omdat ik deze de eerste dag al heb uitgeprobeerd en dus ook geactiveerd heb.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom sommige wel last hebben van dat de autobrightnes spontaan uit gaat en sommige niet.
In iedergeval sinds ik de app gedeinstalleerd heb (vanochtend voor 07:00 is ie niet meer van autobrightnes afgegaan. :)
Tnx, ga ik ook proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Als ik mijn telefoon in het zonlicht houd. Dan zie ik allemaal lichte krasjes op het scherm. Dit zie je alleen als de telefoon in het zonlicht wordt gehouden.
In normaal licht zie je het niet.
Iemand anders die dit probleem heeft

[ Voor 7% gewijzigd door sgouman op 14-04-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:34:
Dat is best hoog, als je dat elke cycle ongeveer kunt halen zit je tegen Note tijden aan wat betreft de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Wat is zuiniger voor de accu? Locatie bepaling aan de hand van GPS of de aan de hand van Wi-Fi/mobiel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenomeno24 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:45:
[...]Met 50% brightness haalt de telefoon met alleen video's kijken ongeveer 5 uur 20 min. Zedomax heeft de tel al twee weken en heeft de accu dus vaak genoeg opgeladen. Zie ook YouTube: Galaxy S6 vs. S5 vs. Note 4 vs. Note 3 SOT(Screen-On-Time) Battery Test!
Ik had onderstaande eerder gepost. Had een kleine test gedaan voor batterijduur op mijn S6. Zo'n 8 uur heavy-use met totaal 5,5 uur screen-on. Zo'n 2 uur youtube 4K filmpjes, 1,5 uur Flipboard, camera tests (foto en video), veel web browsing, email, en andere apps. Wifi continue aan. Scherm op 3/4 helderheid (dus niet op 'auto').

Prima accuduur naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/yi3guebvt/Screenshot_2015_04_11_21_57_31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/smk8pboan/Screenshot_2015_04_11_21_57_43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dafmay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:23:
[...]

Ik had onderstaande eerder gepost. Had een kleine test gedaan voor batterijduur op mijn S6. Zo'n 8 uur heavy-use met totaal 5,5 uur screen-on. Zo'n 2 uur youtube 4K filmpjes, 1,5 uur Flipboard, camera tests (foto en video), veel web browsing, email, en andere apps. Wifi continue aan. Scherm op 3/4 helderheid (dus niet op 'auto').

Prima accuduur naar mijn mening.

[afbeelding]

[afbeelding]
En hoe heb je de batterij opgeladen? Eerst geheel leeg laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:24:
[...]

En hoe heb je de batterij opgeladen? Eerst geheel leeg laten lopen?
Huh? De test gedaan vanaf 100% terug naar 6%. Normaliter laat ik de batterij nooit zover leeglopen, maar dit was dan ook een eenmalige heavy-use test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sgouman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:09:
Als ik mijn telefoon in het zonlicht houd. Dan zie ik allemaal lichte krasjes op het scherm. Dit zie je alleen als de telefoon in het zonlicht wordt gehouden.

Iemand anders die dit probleem heeft
Hier ook en zie nog veel meer zaken.
Zie deze foto en let op de witte puntjes !!!
Allemaal beschadigingen lijkt het.

Wat ik niet begrijp is dat het lijkt toe te nemen hoewel de Telefoon niet eens in gebruik is.
Ik weet het klinkt vreemd maar het is echt zo.
Er zit toch hard glas op ?

https://www.dropbox.com/s...%2009%2027%2053.jpeg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:31:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat het lijkt toe te nemen hoewel de Telefoon niet eens in gebruik is.

[afbeelding]
Er zou hard glas op moeten zitten maar ik ga vanmiddag denk ik even terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sgouman schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:34:
[...]

Er zou hard glas op moeten zitten maar ik ga vanmiddag denk ik even terug
Ja ik word er gek van.
Ze blijven komen die puntjes en echt doe er niets bijzonders mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:38:
[...]

Ja ik word er gek van.
Ze blijven komen die puntjes en echt doe er niets bijzonders mee...
DAt heb ik nog niet alleen wel heel veel krasjes op mijn scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:21

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

dafmay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:30:
[...]

Huh? De test gedaan vanaf 100% terug naar 6%. Normaliter laat ik de batterij nooit zover leeglopen, maar dit was dan ook een eenmalige heavy-use test :)
Ik vermoed dat de vraag meer gelezen moet worden als hoe was de batterij al gebruikt hiervoor. In het licht van 'inwerktijd' etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dafmay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:30:
[...]

Atratus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:49:
[...]

Ik vermoed dat de vraag meer gelezen moet worden als hoe was de batterij al gebruikt hiervoor. In het licht van 'inwerktijd' etc.
Zo bedoelde ik het inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atratus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:49:
[...]

Ach dat heeft echt niet zo veel invloed als men denkt. Maar ik had het toestel al een paar dagen en in die tijd (uiteraard) flink gebruikt én dus ook al een aantal keer opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:31:
[...]

https://www.dropbox.com/s...%2009%2027%2053.jpeg?dl=0
Dit komt omdat je iPhone, waar de foto mee gemaakt is, NIET zo'n beste camera heeft! 8)7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:55:
[...]

Dit komt omdat je iPhone, waar de foto mee gemaakt is, NIET zo'n beste camera heeft! 8)7
Dat is zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:26
wat zijn jullie ervaringen met bluetooth carkit? ik heb hem gekoppeld en BT aan, maar wilt keer op keer maar niet automatisch verbinden :(

Met mijn HTC M7 was die al verbonden voordat mijn radioscherm beeld gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
henklbr schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:55:
[...]

Dat kan maar al die krasjes in het scherm komt niet door de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:16:
Wat is zuiniger voor de accu? Locatie bepaling aan de hand van GPS of de aan de hand van Wi-Fi/mobiel netwerk?
Maakt niet meer uit.
Als ik het goed begrepen heb, gebruikt de S6 hiervoor een aparte chip die de core niet meer belast voor standaard berekeningen. In het verleden diende de core nog altijd berekeningen te doen, welke nu door deze chip afgehandeld worden.
Dus uit deze hoek haal je met de S6 minimale verbeteringen :)
Is groot pluspunt, want zo deed ik idd steeds mijn WiFi, BT etc uit om langer door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:05:
[...]

Is groot pluspunt, want zo deed ik idd steeds mijn WiFi, BT etc uit om langer door te gaan.
Dat deed ik inderdaad ook altijd. Zodra ik het niet nodig had, alles uit. Wanneer ik dit niet deed werd mijn accu altijd flink leeg getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:52:
[...]
Zo bedoelde ik het inderdaad :)
Die complete onzin toch altijd over het inwerken van een accu... :z Ik heb nog nooit een merkbaar verschil mbt accuduur ervaren op mijn telefoons gedurende de eerste paar keer (ont)laden.

Maar om jouw vraag te beantwoorden...ik had het toestel al een paar dagen en in die tijd (uiteraard) flink gebruikt én dus ook al een aantal keer opgeladen.

Blijft een feit dat het met de accu van de (mijn) S6 wel goed zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Net met t-mobile gechat kan mijn s6 edge gratis omruilen omdat ik binnen 8 dagen na levering van het toestel. er problemen waren.

Dus hopelijk heb ik daar geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Creqaw schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:56:
[...]

Dat was een amazingly fitting video. ~5 hour on screen time bij contant Youtube app gebruik is zeer goed.
Ja, precies. Niet alleen video afspelen maar ook continu wifi-data. Wel jammer dat de accu niet net wat groter is zoals bij de S5, maarja...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CJb07sW.png

Hier zie je mijn verbruik. In de nacht gaat de dataverbinding uit dus dan wordt het grafiekje lekker plat. Gisteren overdag de hele dag op 4G gezeten, dan daalt hij wat sneller. Je ziet wel duidelijk wanneer ik de telefoon heb gebruikt.

Voor m'n gevoel is hij bij gebruik iets minder zuinig dan m'n oude HTC One M8 maar in standby bij een open dataverbinding juist een beetje zuiniger. Dataverbinding op 4G lijkt soepeler te zijn bij deze telefoon, alsof de verbinding sneller reageert (verschil LTE-Advanced met gewoon LTE?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:25
Kappade schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:05:
wat zijn jullie ervaringen met bluetooth carkit? ik heb hem gekoppeld en BT aan, maar wilt keer op keer maar niet automatisch verbinden :(
Geen problemen hier als ik in de wagen stap, zoekt contact en leest uit. Bellen zonder manueel te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Laatst online: 11-08 20:10
Sinds vrijdag een tevreden eigenaar van een S6 Black ( wat blauw is ) 32GB.
Alleen mis ik de functie tap to wake heel erg van me oude telefoon HTC one M7.
Hopelijk komt deze instelling er nog bij.

Verder erg tevreden alleen snapchat filmpjes blijven vaak hangen verder nog geen bugs gevonden of problemen. Ook de accu duur is prima te doen half 7 in de ochtend van de lader en savonds om half 12 er weer aan en nog vaak 20% over. Dit terwijl ik heel de dag door app met me telefoon facebook en muziek enz. Zelf vindt ik het meegeleverde "draadloos" opladen alleen een beetje overbodig.

kort om erg tevreden, maar nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Op mijn zwarte s6 geeft de achterkant een blauw effect maar de voorkant niet. Hebben jullie dat ook?

(Het is meer grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
jokko schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:46:

Verder erg tevreden alleen snapchat filmpjes blijven vaak hangen verder nog geen bugs gevonden of problemen.
'Developer mode' activeren (Instellingen ---> Toestel informatie ---> Druk +- 6/7x op "Build Number") en dan 'Nuplayer' uitschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ryan_ op 14-04-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:43
Dag allemaal,

Momenteel heb ik een HTC M7 maar wil volgende maand ook overstappen naar de S6. Nu hou ik er nogal van om diverse ROM's en dergelijke te testen, en -kort samengevat- hiervoor had de HTC One M7 een optie genaamd "S-Off" waardoor je naar hartelust kon flashen zonder dat iemand dat later eventueel kon zien (handig ivm garantie enzovoort). Ook zijn er voor HTC telefoons zogenaamde RUU files om je telefoon weer helemaal naar default te flashen vanaf je PC.

Mijn vraag is dan ook, zijn dergelijke opties er ook voor Samsung telefoons? Recovery-bestanden kan je denk ik gewoon van hun site downloaden?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Laatst online: 11-08 20:10
Ryan_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:52:
[...]

'Developer mode' activeren (Instellingen ---> Toestel informatie ---> Druk +- 6/7x op "Build Number") en dan 'Nuplayer' uitschakelen.
Thanks! heb het gewijzigd even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dafmay schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:26:
[...]

Die complete onzin toch altijd over het inwerken van een accu... :z Ik heb nog nooit een merkbaar verschil mbt accuduur ervaren op mijn telefoons gedurende de eerste paar keer (ont)laden.

Maar om jouw vraag te beantwoorden...ik had het toestel al een paar dagen en in die tijd (uiteraard) flink gebruikt én dus ook al een aantal keer opgeladen.

Blijft een feit dat het met de accu van de (mijn) S6 wel goed zit :*)
Ik test zo'n 7 nieuwe telefoons per jaar en het maakt wel degelijk uit. De eerste 2-3 dagen is de accu minder goed dan na 1 week in gebruik. Uiteraard is dit dan met hetzelfde of hoger gebruik. Ik zou een accu dus ook pas beoordelen als deze meerdere keren ver is ontladen en volledig is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Radiance schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:18:
Bij mij werkt de tv (LG) en de decoder van Ziggo (Humax) probleemloos met de standaard app.
Dank, nog meer mensen met hun infrarood-ervaringen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:01:
[...]

Ik test zo'n 7 nieuwe telefoons per jaar en het maakt wel degelijk uit. De eerste 2-3 dagen is de accu minder goed dan na 1 week in gebruik. Uiteraard is dit dan met hetzelfde of hoger gebruik. Ik zou een accu dus ook pas beoordelen als deze meerdere keren ver is ontladen en volledig is opgeladen.
Ik heb dus een totaal andere ervaring door de jaren heen met veel mobiele toestellen. Enfin...

En zoals ik (al een paar keer) heb aangegeven heb ik de test gedaan na een aantal dagen en aan aantal keren op/ontladen.

Ps het was mij al opgevallen dat bij de allereerste keer gebruiken van mijn S6 (na 1e full charge) de accuduur ook al erg goed was...vergelijkbaar met daarna. Kortom...ook geen enkel verschil.

Broodje-aap-verhaal imo 8)

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 14-04-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
CLB schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:01:
[...]

Dank, nog meer mensen met hun infrarood-ervaringen?
Ik heb het helaas maar 5 minuten gecontroleerd. De Philips TV werd herkend en de KPN box niet (Motorola). Hierdoor had het voor mij geen nut om op dat moment verder te testen. Zappen doe ik namelijk niet via de TV, maar via mijn set-up box.

Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.