Ik heb nu de S6 64Gb Black sinds 11-4, Ik had hem bij GSMWEB in de pre-order staan.
De eerste indruk na het open maken is WOUW....mooie grote telefoon.
Bij het eerste indruk in je hand: Bij het vasthouden voelt de S6 op de randen scherper aan tov mijn HTC one M7. Je gaat dan verder voelen en dan merk je dat de overgang scherm aluminiumrand echt ook scherper is dan de M7 en dat de aluminium op de hoeken net iets meer boven het glas zit dan de rest van de aluminium rand. Het vasthouden irriteert wel een beetje na een tijdje. Misschien is het een kwestie van eelt kweken/gewenning, maar dat zal de komende tijd uitwijzen.
Het scherm is subliem prachtig, nadat ik de scherm-modus op basis heb gezet. De standaard kleur instelling is wat te vol van kleur. De kleuren zijn bij de basic instelling zeer natuurgetrouw, goed contrast en zeer scherp. Zelfs zonder leesbril is de telefoon nog goed leesbaar met mijn ogen.
Foto's maken gaat zeer makkelijk en snel met de dubbele click op de home knop. De foto's zijn nagenoeg perfect. Waarom een dure camera kopen als je zo'n telefoon hebt, zei een collega van mij na het zien van deze foto.
De afbeelding is uit de hand geschoten op ongeveer 4 cm van de bloem van de Anemoon.
Je ziet aan de detaillering en scherpte dat de camera nagenoeg perfect is. Zeker als je beseft dat het een sensor is die maar tov gangbare camera's zeer klein is. Mijn Nikon D7000 moet erg zijn best doen om vergelijkbare foto's te maken.
Met de telefoon navigeer ik ook met de app van Sygic. Vroeger had ik ooit TomTom, maar sinds een aantal jaar heb ik Sygic. De weergave is accuraat en het GPS signaal is lekker snel gevonden ook binnenshuis.
Een klein minpuntje is dat Sygic als je tussenpunten gaat selecteren over de rode gaat. Hiermee bedoel ik dat tijdens het selecteren het scherm plotseling gaat flikkeren en dat Sygic niet meer te bedienen is.
Ik denk dat dit probleem met een update van Sygic opgelost gaat worden, want het ligt volgens mij niet aan de S6.
Instellen van de telefoon ging lekker makkelijk en snel. Na de overstap van Symbian naar Android Gingerbread 2.3 is Android in grote lijnen altijd hetzelfde gebleven. Maw alles is lekker makkelijk vindbaar op wat kleine details na.
Wat me toch een beetje tegenvalt is de batterij. Ik merk dat deze toch net wat sneller leegloopt dan ik had verwacht.. Zeer zeker als je in een omgeving woont en werkt waar het T-Mobile 3G en 4G signaal niet erg goed is. De telefoon moet erg zijn best doen om de masten te vinden. De M7 was toch net wat beter.
Verder is de S6 een top telefoon. Niet 100% perfect maar volgens mij op dit moment de beste die nu te verkrijgen is. Ik ben er zeer blij mee..
[
Voor 5% gewijzigd door
Wimhaw op 13-04-2015 22:17
]