Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachoman schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:32:
[quote]dafmay schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:13:
[...]

Gratis powerbank? Ook zonder abonnement? En die draadloze lader is een actie van Samsung niet van coolblue.
? Ik kreeg de powerbank gratis bij bestelling Coolblue S6 icm abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
dafmay schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:44:
[...]

? Ik kreeg de powerbank gratis bij bestelling Coolblue S6 icm abo.
Powerbank actie is van Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:10
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:44:
Wat kritische eerste bevindingen hier...

Die camera is echt bizar goed in het donker zeg. Kleuren blijven heel mooi en levendig, alles blijft scherp, nauwelijks lelijke kleurenruis. Doen ze echt goed! Zelfs in de meest donkere omstandigheden heb ik nog geen reden gezien om de flits te gebruiken.

Maar, die vingerafdrukscanner werkt maar matigjes bij mij, 30% van de keren herkent hij het niet en eens in de zoveel tijd moet ik het backupwachtwoord invoeren. Daarnaast dek ik telkens per ongeluk het microfoontje onderaan af tijdens het bellen. Lijkt wel of de telefoon voor linkshandigen is gemaakt?

De speaker aan de onderkant is trouwens net zo dramatisch als op alle andere Samsung Galaxy's
Meerdere vingerafdrukken erin zetten. Ik had het zelfde probleem. Heb nu meerdere duim afdrukken en wat andere vingers en heb sindsdien geen enkel probleem meer.

Speaker ben ik zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:58:
[...]

Powerbank actie is van Coolblue.
Hmm...lezen is niet je sterkste punt? 8)7 :P

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 12-04-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Tammesp schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:38:
[...]

Volgens mij heb ik hier ook wat last van
Tis wel moeilijk te zien. Is hier geen testje voor of iets dergelijks?
Denk het niet. Maar ik en mijn vriendin zien het dus het speelt zich niet in mijn hoofd af.

Ga hem zometeen omruilen bij de mediamarkt.

Edit: kon hem gelijk omruilen zonder probleem. Deze heeft het ook wel een beetje alleen veel minder.

De kans dat ik 2 toestellen heb gekregen waarbij hetzelfde probleem zich voor doet is klein. Ik weet zeker dat er meerdere zijn waarbij wit over het gehele scherm uit verschillende wit tinten bestaat. Het is iig niet egaal wit.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeSung op 12-04-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 18-09 11:02
dafmay schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:04:
[...]

Hmm...lezen is niet je sterkste punt? 8)7 :P
Haha ja zie het nu ook, soms heb ik van die momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19

kronolith

[EDIT]

Inmiddels een irritatiepunt gevonden: met een hoofdtelefoon aangesloten houdt de telefoon wel erg lastig vast. De 3,5mm jack zit exact op de plek waar normaal mijn rechterpink zit. Vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op zondag 12 april 2015 @ 07:07:
Ik dacht dat AMOLED echt gitzwart was wanneer niet aangestuurd, maar vannacht met de display klok aan zag ik toch dat de rest van scherm zeker niet zwart is, het geeft licht. In het absolute donker nog goed zichtbaar ook. Eigenlijk net een LCD scherm wat zwart laat zien.
Mijn S2 had dat ook.
Mijn S4 was wel zwart.
Dus waarschijnlijk zijn er verschillende amoleds.
Mijn S2 had ook vlekken in het zwart en begon na een jaar in te branden.
Met mijn S4 nergens last van.
Als ik jou was zou ik bij de winkel ofzo checken of alle toestellen zo zijn, anders preventief omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poef, Verdwenen in een Galaxy hier ver, ver vandaan

[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 12-04-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:22:
[...]
Mijn S2 had dat ook.
Mijn S4 was wel zwart.
Dus waarschijnlijk zijn er verschillende amoleds.
Mijn S2 had ook vlekken in het zwart en begon na een jaar in te branden.
Met mijn S4 nergens last van.
Als ik jou was zou ik bij de winkel ofzo checken of alle toestellen zo zijn, anders preventief omruilen...
Bij de nachtklok heeft het niks met het scherm te maken, is puur softwarematig. Bij de Information Stream (op de Edge) is het scherm namelijk wel 100% zwart, maar bij de Night Clock niet. Is al voldoende over geschreven, Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_gibeon_ schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:31:
[...]

Bij de nachtklok heeft het niks met het scherm te maken, is puur softwarematig. Bij de Information Stream (op de Edge) is het scherm namelijk wel 100% zwart, maar bij de Night Clock niet. Is al voldoende over geschreven, Google maar eens.
Correct.
Of een foutje van Samsung of bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
Heeft iemand nog tips wat betreft het opladen om de levensduur van de batterij te verlengen? Bijvoorbeeld niet elke dag van 100% naar 0% laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hebben meer mensen dat ze geen apps meer kunnen downloaden? Zowel op wifi als 4g blijft het laadbalkje zichtbaar als ik een app wil downloaden zonder dat er daadwerkelijk wordt gedownload (ook geen percentages of hoeveelheid binnengehaalde MB's wordt weergegeven, maar slechts een balkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06-2023
Schaapyo schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:26:
Heeft iemand nog tips wat betreft het opladen om de levensduur van de batterij te verlengen? Bijvoorbeeld niet elke dag van 100% naar 0% laten lopen.
Helemaal leegtrekken is voor accu's niet goed
Beste gewoon bijladen wanneer nodig. Een halve oplaad cyclus telt niet als een hele cyclus dus het is voor de accu niet slecht. Een lithium batterij gaat eerder door de factor tijd stuk dan door de factor gebruik.

Ik zit er trouwens sterk aan te denken de S6 te kopen. Wat ik me afvraag, wordt de accu erg warm met het snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
markiebiboy schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:32:
[...]

Helemaal leegtrekken is voor accu's niet goed
Beste gewoon bijladen wanneer nodig. Een halve oplaad cyclus telt niet als een hele cyclus dus het is voor de accu niet slecht. Een lithium batterij gaat eerder door de factor tijd stuk dan door de factor gebruik.

Ik zit er trouwens sterk aan te denken de S6 te kopen. Wat ik me afvraag, wordt de accu erg warm met het snelladen?
Je voelt het een klein beetje maar het is niet zo erg dat je hem niet meer kan vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Laatst online: 25-06-2023
sgouman schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:36:
[...]

Je voelt het een klein beetje maar het is niet zo erg dat je hem niet meer kan vasthouden
Ben benieuwd hoe dat zal zijn met een hoes erom. Te heet is namelijk slecht voor accu's.

Wel een hele mooie telefoon, al ben ik wel een beetje huiverig voor schoonheidsfoutjes en eventuele hardware bugs.. Het is toch een compleet nieuw toestel.

Gister even beide toestellen bekeken en wat zijn ze mooi zeg, vooral de edge.

Ik was al uitgekeken op mijn Iphone 5s, maar sinds gisteren al helemaal:-) (luxeprobleem, ik geef het eerlijk toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 18:07
BB333 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:32:
Hebben meer mensen dat ze geen apps meer kunnen downloaden? Zowel op wifi als 4g blijft het laadbalkje zichtbaar als ik een app wil downloaden zonder dat er daadwerkelijk wordt gedownload (ook geen percentages of hoeveelheid binnengehaalde MB's wordt weergegeven, maar slechts een balkje).
Dit heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Heb sinds gisteren ook de s6 goud.
Bevalt goed echt mooi ding! Paar dingen nog wel een vraagje over.

- besteld bij coolblue maar heb geen powerbank gehad? Iemand een link naar die actie? Kan wel via samsung iets aanvragen.

- als ik een selfie maak met de voorkant camera vind ik de kleuren wat gelig, hebben jullie dat ook? Lijkt net of ik ziek ben :X

- bij het gebruik typen etc zit de back button voor mijn gevoel best ver rechts onder waardoor ik mn duim moet overstrekken om die in de drukken. Maar kan gewenning zijn kom van de htc m7

- batterij gaat wel heel snel leeg. 1:40 uur van lader en nu al 67% (wel intensief gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb sinds vrijdag de zwarte S6 32GB. bij de camera aan de achterkant duurt het soms alleen wel 15 seconden voordat het beeld is scherpgesteld. Als ik vervolgens de app weer sluit en weer open is het wel meteen goed. Als ik vervolgens een kwartiertje wacht en de camera dan weer open moet ik weer wachten totdat hij is scherpgesteld.

Lijkt me een software dingetje te zijn. Of misschien toch hardware?? Nog meer mensen met die euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Heel veel vragen die hier gesteld worden, zijn ook te vinden in de gebruikershandleiding...

TIP: neem die eens door! ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
BB333 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:32:
dit had ik gister ook. na een reboot was dit verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:41
g3 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:15:
[...]

Wil ik wel maar voor onze werkmails heb je ook een app 'Citrix Worx' nodig die helaas niet in de Knox app store te vinden is. Anders was dat zeker een optie idd.
Bij instellen Knox kan je nu apps over kopiëren naar de veilige omgeving (die uit de gewone store komen), dus wellicht een mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Je kunt met de vingerscanner ook inloggen op websites met de Samsung browser hier een filmpje ervan:

Zodra ik ga aanmelden op een website krijg ik de melding niet van om het als vingerafdruk te registreren. Heeft iemand hier dit al gedaan?

Linkje als video hier niet werk; YouTube: How to use the Galaxy S6 finger scanner to log into websites

[ Voor 25% gewijzigd door Tammesp op 12-04-2015 14:28 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:44:
Wat kritische eerste bevindingen hier...

Die camera is echt bizar goed in het donker zeg. Kleuren blijven heel mooi en levendig, alles blijft scherp, nauwelijks lelijke kleurenruis. Doen ze echt goed! Zelfs in de meest donkere omstandigheden heb ik nog geen reden gezien om de flits te gebruiken.

Maar, die vingerafdrukscanner werkt maar matigjes bij mij, 30% van de keren herkent hij het niet en eens in de zoveel tijd moet ik het backupwachtwoord invoeren. Daarnaast dek ik telkens per ongeluk het microfoontje onderaan af tijdens het bellen. Lijkt wel of de telefoon voor linkshandigen is gemaakt?

De speaker aan de onderkant is trouwens net zo dramatisch als op alle andere Samsung Galaxy's. Alleen heeft de S6 dan ook nog een soort compressor erin zitten waardoor volume als een gek heen en weer stuitert. Da's wel een beetje jammer, maar niet zo'n enorm punt vind ik.

Scherm van het toestel is heel mooi trouwens, maar het heeft wel nog steeds het pentile-kwaaltje als je onder een andere hoek kijkt; dan wordt het toch wat groeniger. Aangezien men het had over goede kijkhoeken e.d. in reviews valt me dit wel op, maar ook dit vind ik verder eigenlijk totaal niet boeiend :+

Wel boeiend is dat het bij deze Samsung weer niet mogelijk is om ringtone en notification-volume tegelijkertijd te wijzigen. Kom op jongens... :{
Over het geluid kun je twisten, ik kom van de galaxy note edge speaker aan de achterkant. Dit is geen pretje, plus geluid van de nieuwe S6 klinkt perfect vergeleken bij de Note edge.
Wat betreft het wijzigen van je volume ringtone en en notification. Even rooten wanam installeren en je kunt alles zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er al mensen die Viper4android hebben gedownload en ook aan de gang hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Tip voor Chrome gebruikers:
Door bij instellingen 'merge tabs and apps' uit te zetten valt er m.i. een stuk handiger met verschillende tabs te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:59
rauwst schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:47:
Tip voor Chrome gebruikers:
Door bij instellingen 'merge tabs and apps' uit te zetten valt er m.i. een stuk handiger met verschillende tabs te werken.
Merk wel op dat je dan niet twee Chrome tabs kunt combineren op één scherm :) Deze instelling heeft dus duidelijk z'n voor en nadelen. Ik vind het werken met tabbladen op de 'oude' manier wel prettiger maar de 'nieuwe' methode heeft ook weer z'n handigheidjes ;)

offtopic:
Overigens is dit iets wat volgens mij gerelateerd is aan Android 5, niet zozeer de S6 specifiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Laatst online: 13-09 18:13
Een vraag mbt Google Hangouts, ik ben daar nu mee aan het klooien geweest maar krijg het niet voor elkaar om een 'hangout message' te versturen. Hangouts blijft maar smsjes versturen.

Hoe stel ik dit in hemelsnaam in, bij imessage was het simpel, daar ging het automatisch maar na het lezen van Google Help etc. kom ik nog niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 18:07
henklbr schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:47:
Heel veel vragen die hier gesteld worden, zijn ook te vinden in de gebruikershandleiding...

TIP: neem die eens door! ;)
Die handleiding is online he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Nachoman schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:28:
[...]

Die handleiding is online he?
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden in de gebruikershandleiding...

Samsung Galaxy S6:
http://org.downloadcenter...op_Dut_Rev.1.0_150409.pdf

Samsung Galaxy S6 edge:
http://org.downloadcenter...op_Dut_Rev.1.0_150402.pdf

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Heeft iemand hier de muziek stream app Deezer gedownload? Je hoort 3 maand gratis te krijgen maar dat werkt dus niet. De app moet je downloaden via de Galaxy store. Hopelijk weet iemand hier meer van!?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog geen bugs of problemen tegen gekomen na een dagje spelen.

Camera is erg goed alleen de videostabilisatie van de iPhone 6 is iets beter.

Geluid vind ik goed genoeg. Beter dan vorige galaxy's maar ietsje minder dan de iPhone.

Scherm is waanzinnig scherp. Lijkt wel of de iPhone opeens niet meer scherp is.
Witwaarde van de iPhone vind ik beter maar dat is persoonlijk.
Kijkhoek heel goed. Kleuren veranderen misschien iets maar tekst blijft leesbaar.

Accu moet ik nog even afwachten.

Snelheid is nog steeds goed te noemen. Veel apps geopend maar geen lag gezien.

Veel Samsung problemen lijken opgelost te zijn. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yo_flow schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:23:
Een vraag mbt Google Hangouts, ik ben daar nu mee aan het klooien geweest maar krijg het niet voor elkaar om een 'hangout message' te versturen. Hangouts blijft maar smsjes versturen.

Hoe stel ik dit in hemelsnaam in, bij imessage was het simpel, daar ging het automatisch maar na het lezen van Google Help etc. kom ik nog niet verder...
Links in het invoerveld sms in hangout veranderen (groene "ballonnetje" ) werkt niet?

En heeft diegene wel hangout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan mijn derde edge.
Alle drie zie je met zon en een bepaalde invalshoek bubbels en andere rare zaken onder het scherm als het uit staat. Alle drie hadden dit en op dezeflde plek. Ook op XDA steeds meer meldingen over dit issue. Dus geen krassen maar wel die bubbels en andere onregelmatigheden.

Verder gewoon top telefoon die bij gewoon gebruik geen rare dingen laat zien op het scherm.

Twijfel wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:29:
Alle drie zie je met zon en een bepaalde invalshoek bubbels en andere rare zaken onder het scherm als het uit staat. Alle drie hadden dit en op dezeflde plek. Ook op XDA steeds meer meldingen over dit issue. Dus geen krassen maar wel die bubbels en andere onregelmatigheden.

Verder gewoon top telefoon die bij gewoon gebruik geen rare dingen laat zien op het scherm.

Twijfel wat te doen.
Post eens een foto, omdat ik het al meer gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 07:09

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:29:

Twijfel wat te doen.
Ik begrijp heel goed dat je voor een Edge bent gegaan, maar toch de vraag of de reguliere S6 een overweging was. Ik ben erg tevreden met de S6 en mijn keuze om niet voor de Edge te gaan ging met name om het 'vasthoud'-gevoel. Heb nu een robuuster gevoel. Ik heb overigens geen onregelmatigheden kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atratus schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:49:
[...]

Ik begrijp heel goed dat je voor een Edge bent gegaan, maar toch de vraag of de reguliere S6 een overweging was. Ik ben erg tevreden met de S6 en mijn keuze om niet voor de Edge te gaan ging met name om het 'vasthoud'-gevoel. Heb nu een robuuster gevoel. Ik heb overigens geen onregelmatigheden kunnen waarnemen.
Zeker een keuze geweest.
Maar ik vind de look van de edge wel erg fraai. Wat minder oudbollig. (Goed bedoeld hoor)

Bij de edge lijken de hoeken ook wat rechter als bij de normale.

Maar twijfel nu wel. Want de gewone s6 heeft dit waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Valt het altijd op, of alleen als je het toestel in de zon houdt en er naar gaat zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Laatst online: 07:09

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:54:
[...]

Zeker een keuze geweest.
Maar ik vind de look van de edge wel erg fraai. Wat minder oudbollig. (Goed bedoeld hoor)

Bij de edge lijken de hoeken ook wat rechter als bij de normale.

Maar twijfel nu wel. Want de gewone s6 heeft dit waarschijnlijk niet
Je overweging snap ik volledig. Mijn vriendin verklaarde me voor gek dat ik niet voor de Edge was gegaan, juist vanwege een veel meer 'futuristisch' gevoel. Dat deel ik wel met haar, maar voor mij was praktisch nut de doorslaggevende factor in combinatie met de meerprijs. Elke smartphone lijn (ongeacht merk) kent bepaalde issues in de productie, zij het groot of klein. Dus zowel de S6 als de S6 Edge zullen heus wat issues kennen, al is mijn inschatting dat het rechte scherm wat meer 'ervaring' heeft binnen het productie procédé. Neemt niet weg dat Samsung voor beide toestellen een strikte quality check heeft, al ben ik ook erg nieuwsgierig naar de exacte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:59:
Valt het altijd op, of alleen als je het toestel in de zon houdt en er naar gaat zoeken?
Valt alleen op in de zon of fel licht en dan in een bepaalde invalshoek.
Normaal kijk ik niet op die manier.
Maar ja als je gaat lezen op internet hé.

Hou deze gewoon want bij "normaal" gebruik eigenlijk geen last van.

Alleen je wilt graag weten wat dat is die bubbels en onregelmatigheden.
In iedergeval zijn de kleuren en scherpte van het scherm wel top

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:10:
[...]

Valt alleen op in de zon of fel licht en dan in een bepaalde invalshoek.
Normaal kijk ik niet op die manier.
Maar ja als je gaat lezen op internet hé.

Hou deze gewoon want bij "normaal" gebruik eigenlijk geen last van.

Alleen je wilt graag weten wat dat is die bubbels en onregelmatigheden.
In iedergeval zijn de kleuren en scherpte van het scherm wel top
Ik ben net buiten geweest ook met een note edge, In de zon gestaan ,maar geen onregelmatig heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
pappaleone schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:31:
[...]

Ik ben net buiten geweest ook met een note edge, In de zon gestaan ,maar geen onregelmatig heden.
HEt gaat hier volgends mij niet om de note edge maar om de s6 edge. dus daar licht misschen het verschil waarom jij het niet zeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Laatst online: 01-05 23:33
Ik heb gisteren een aantal foto's gemaakt en die zijn helemaal verdwenen. Kunnen die ergens anders staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Moest je vroeger op een Galaxy S altijd al je scherm unlocken om het volume aan te kunnen passen?

Wat betreft mijn opmerkingen over geluid: ik had hiervoor dus wel een HTC One M8. Allerlei kleine onhandigheden merk je dan t.o.v. het vorige toestel (heb ik bij elke switch): volume niet kunnen aanpassen zonder te unlocken, quick-settings niet ff snel kunnen aanpassen, location is alles of niets (ipv bij vorige toestellen dat hij normaal aan staat maar je hem met quick settings ook op GPS zet), toestel waait makkelijker weg bij wind op de fiets, volume met 1 hand aanpassen is onhandig, volume tijdens bellen aanpassen is onhandig...

Maar het meest irritante na de switch: ik dek continu het microfoongaatje aan de onderkant af met mijn pink, bijv. bij inspreken Whatsapp-berichten. Vind het wel zo fijn om m'n pink eronder te hebben omdat ik hem dan echt goed vast heb en er ook mee durf te fietsen zo.

Swypen gaat om eoa reden wel gelijk veel fijner dan op de M8. Misschien is het touchscreen preciezer ofzo? Durf niet te zeggen waardoor het komt... Toen ik ooit van een S3 naar de M8 overstapte merkte ik ook gelijk dat het minder goed ging, nu weer gelijk dat het beter gaat :+

Leesbaarheid in de zon is trouwens echt geweldig, veel beter dan de M8 destijds. Ook is de lichtsensor beter (straatlantaarns in het donker zorgden bij de M8 soms voor maximale felheid van het scherm in de avond, dat heeft Samsung beter voor elkaar).

Misschien moet ik een vergelijkende recensie schrijven over m'n overstap ipv alles in losse posts te doen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgouman schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:38:
[...]

HEt gaat hier volgends mij niet om de note edge maar om de s6 edge. dus daar licht misschen het verschil waarom jij het niet zeit
Sorry my mistake ik bedoel natuurlijk de Galaxy S6 edge. Zit nog een beetje met mijn oude liefde in mijn hoofd sorry :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Hakki schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:12:
[...]

Bij instellen Knox kan je nu apps over kopiëren naar de veilige omgeving (die uit de gewone store komen), dus wellicht een mogelijkheid!
Ik moet nu echt een s6 hebben!!! 😃
Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:18:
Moest je vroeger op een Galaxy S altijd al je scherm unlocken om het volume aan te kunnen passen?

Wat betreft mijn opmerkingen over geluid: ik had hiervoor dus wel een HTC One M8. Allerlei kleine onhandigheden merk je dan t.o.v. het vorige toestel (heb ik bij elke switch): volume niet kunnen aanpassen zonder te unlocken, quick-settings niet ff snel kunnen aanpassen, location is alles of niets (ipv bij vorige toestellen dat hij normaal aan staat maar je hem met quick settings ook op GPS zet), toestel waait makkelijker weg bij wind op de fiets, volume met 1 hand aanpassen is onhandig, volume tijdens bellen aanpassen is onhandig...

Maar het meest irritante na de switch: ik dek continu het microfoongaatje aan de onderkant af met mijn pink, bijv. bij inspreken Whatsapp-berichten. Vind het wel zo fijn om m'n pink eronder te hebben omdat ik hem dan echt goed vast heb en er ook mee durf te fietsen zo.

Swypen gaat om eoa reden wel gelijk veel fijner dan op de M8. Misschien is het touchscreen preciezer ofzo? Durf niet te zeggen waardoor het komt... Toen ik ooit van een S3 naar de M8 overstapte merkte ik ook gelijk dat het minder goed ging, nu weer gelijk dat het beter gaat :+

Leesbaarheid in de zon is trouwens echt geweldig, veel beter dan de M8 destijds. Ook is de lichtsensor beter (straatlantaarns in het donker zorgden bij de M8 soms voor maximale felheid van het scherm in de avond, dat heeft Samsung beter voor elkaar).

Misschien moet ik een vergelijkende recensie schrijven over m'n overstap ipv alles in losse posts te doen :+
offtopic:
Misschien je telefoon gewoon in je zak laten zitten tijdens het fietsen? Ik persoonlijk erger me kapot aan mensen die met hun telefoon zitten te spelen tijdens het fietsen. Heb al 2x een aanrijding gehad met iemand die z'n telefoon belangrijker vond dan het overige verkeer en daarvan liep het 1x bijna fout af voor de tegenpartij. Ook 1x iemand vol op een vluchtheuvel zien klappen die met z'n telefoon aan het spelen was, ik heb me rot gelachen! })

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Het is me net opgevallen dat ik in de instellingen geen "quick settings" meer heb om snel naar een bepaald menu binnen instellingen te gaan. Had ik alvast wel bij eerste opstart, wellicht verdwenen na de update (of mss developer options/knox).. Bij anderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Iemand een linkje of foto van de Coolblue actie met powerbank? ik heb die namelijk niet ontvangen en verder niks over gehoord. Kon me idd herinneren dat het er wel bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zino86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Thoraxx schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:50:
Iemand een linkje of foto van de Coolblue actie met powerbank? ik heb die namelijk niet ontvangen en verder niks over gehoord. Kon me idd herinneren dat het er wel bij stond.
Ik heb hem ook niet gehad maar ik kan me die actie ook herinneren. Ik heb daarom gisteren naar Coolblue gebeld en die gaan me maandag of dinsdag terug bellen.

[ Voor 0% gewijzigd door zino86 op 12-04-2015 19:56 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Laatst online: 08-09 18:18
Hakki schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:49:
Het is me net opgevallen dat ik in de instellingen geen "quick settings" meer heb om snel naar een bepaald menu binnen instellingen te gaan. Had ik alvast wel bij eerste opstart, wellicht verdwenen na de update (of mss developer options/knox).. Bij anderen ook?
Ik heb de developer opties aan staan en de ota updaten geïnstalleerd en heb nog steeds de Quick settings. Heb je niet ergens een keer op bewerken?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Radiance schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:56:
[...]
Ik heb de developer opties aan staan en de ota updaten geïnstalleerd en heb nog steeds de Quick settings. Heb je niet ergens een keer op bewerken?
Nope.. en zelfs al had ik ze allemaal uitgevinkt, dan had ik nog de knop moeten zie staan om ze toe te voegen?

Als ik bij mijn batterijverbruik ga kijken, zie ik ook de apps niet staan die ik gebruik (wel standaard scherm, standby, ..., maar geen twitter, video, chrome, youtube etc)
Zit ergens dus niet helemaal juist in mijn Instellingen menu

[ Voor 22% gewijzigd door Hakki op 12-04-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
zino86 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:56:
[...]

Ik heb hem ook niet gehad maar ik kan me die actie ook herinneren. Ik heb daarom gisteren naar Coolblue gebeld en die gaan me maandag of dinsdag terug bellen.
Thnx! ik stuur ze ook wel even bericht via Facebook. Laten we elkaar ff op de hoogte houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Laatst online: 04-09 18:15
Thoraxx schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:50:
Geachte heer
Hierbij bevestigen wij de zojuist gemaakte afspraak. Uw bestelling met ordernummer ..... zal op 10-04-2015 tussen 08:30 en 13:00 uur worden afgeleverd per koerier.
OVERZICHT BESTELLING
----------------------------------------------------------------
Uw bestelling bestaat uit de volgende producten:
1 x Samsung Galaxy S6 edge 32 GB Zwart (EUR 0,00) Totaal: EUR 0,00

____________ +
Subtotaal: EUR 0,00
Totaal: EUR 0,00
De megeleverde powerbank is helaas op dit moment niet bij ons op voorraad, door de grote drukte omtrent de release van de Galaxy S6. Hiervoor onze excuses, de powerbank zal op een later tijdstip worden nagestuurd. Deze zending zal per postNL worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Laatst online: 20-03 09:33
Meer mensen zwak signaal met de S6? Kom van de M7, en had in huis redelijk goed bereik, maar met de S6 bijna niks?

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Thijssie909 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:16:
Meer mensen zwak signaal met de S6? Kom van de M7, en had in huis redelijk goed bereik, maar met de S6 bijna niks?
Jups, kom van de One M8... zeer duidelijk verschil...

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
jay enmo schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:02:
[...]

Geachte heer
Hierbij bevestigen wij de zojuist gemaakte afspraak. Uw bestelling met ordernummer ..... zal op 10-04-2015 tussen 08:30 en 13:00 uur worden afgeleverd per koerier.
OVERZICHT BESTELLING
----------------------------------------------------------------
Uw bestelling bestaat uit de volgende producten:
1 x Samsung Galaxy S6 edge 32 GB Zwart (EUR 0,00) Totaal: EUR 0,00

____________ +
Subtotaal: EUR 0,00
Totaal: EUR 0,00
De megeleverde powerbank is helaas op dit moment niet bij ons op voorraad, door de grote drukte omtrent de release van de Galaxy S6. Hiervoor onze excuses, de powerbank zal op een later tijdstip worden nagestuurd. Deze zending zal per postNL worden verzonden.
Thnx! Die tekst staat er bij mij niet bij. Heb ze via FB even een berichtje gestuurd. Coolblue kennende komt dat wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:18:

Maar het meest irritante na de switch: ik dek continu het microfoongaatje aan de onderkant af met mijn pink, bijv. bij inspreken Whatsapp-berichten.
Volume kan ik gewoon aanpassen zonder te unlocken maar alleen als ik muziek draai natuurlijk anders lijkt het me juist onhandig.

Volume tijdens gesprekken is gewoon via volume toetsen aan te passen.

Quick setting aanpassen? Als je de Quick toggles bedoelt. Die kun je toch gewoon bewerken.

Locatie is alles of niets tenzij je dit in menu verandert. Er is geen snelle instelling. Zie ik het nut ook niet van. GPS gebruikt alleen stroom waneer het nodig is dus ik laat het gewoon aanstaan.

Ik hou m'n pink niet onder telefoon dus geen last van bedekkende mic.

Elk toestel is wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Garret1410 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:43:
[...]
Quick setting aanpassen? Als je de Quick toggles bedoelt. Die kun je toch gewoon bewerken.
Nee, in het instellingen menu, helemaal bovenaan (standaard 6 shortcuts, met knop om te bewerken tot 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijssie909 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:16:
Ik weet niet of je WiFi bedoeld maar de snelheid is bij mij een factor 3 beter dan de M8. Bereik heb ik niet naar gekeken. Zolang het overal in huis maar goed is.

Maar ik ga ervan uit dat er iets niet deugt bij de M8 want WiFi is bij mij maar 20mb terwijl ik met de s6 60mb haal. Abbo is een 120mb ziggo

Weet niet waar het aan ligt want de iPhone haal ik tussen de 20 en 30mb heel wisselvallig.

[ Voor 23% gewijzigd door Garret1410 op 12-04-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Garret1410 schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:47:
Maar ik ga ervan uit dat er iets niet deugt bij de M8 want WiFi is bij mij maar 20mb terwijl ik met de s6 60mb haal. Abbo is een 120mb ziggo

Weet niet waar het aan ligt want de iPhone haal ik tussen de 20 en 30mb heel wisselvallig.
Dat zijn allemaal brakke waarden want je moet veel hoger halen uiteraard (mits losse router dan hè).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/04B631B2033B_LG%20G3_2_PORTRAITs.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu heb ik net mijn icoontjes aangepast naar 5x5, maar mijn vraag is of dit ook mogelijk is in mijn menu met al de apps? Hier kan ik niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

pappaleone schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:29:
Nu heb ik net mijn icoontjes aangepast naar 5x5, maar mijn vraag is of dit ook mogelijk is in mijn menu met al de apps? Hier kan ik niets veranderen.
Zover ik weet kan dit helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steeffoon schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:30:
[...]

Zover ik weet kan dit helaas niet :'(
Okay dank je, ik heb de telefoon al geroot, maar er is nog niets te vinden om dit te doen.
Dat wordt nog even wachten. Hopelijk komen er snel custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 22:21
Of een andere launcher draaien, dan kan het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb mij volledig vergist in die promotiecodes lijkt het. Ik heb mij geregistreerd op de samsung site, maar geen code aanvraagd. Dacht dat dat na 10 april moest, maar nu blijkt de optie voorbij.

Nu, zijn er mensen die die code hebben aangevraagd maar tóch geen S6 hebben gekocht? Ik houd me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:58:
[...]

Dat zijn allemaal brakke waarden want je moet veel hoger halen uiteraard (mits losse router dan hè).
[afbeelding]
Is natuurlijk afhankelijk van de router. Ik heb een ubee evw3200 modem en die is gewoon waardeloos. Heb geen andere netwerken in de buurt dus kanaal is vrij. Haal max 30mb.

Heb er ook al een ander router (tplink 1043nd) achter gezet maar ook dan haal ik niet meer dan 60mb.

Heb van alles geprobeerd maar nog niet de oplossing gevonden.

Bedraad haal ik wel 120mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je beter een dualband router kopen, heb er ook één en haal precies de beloofde snelheid op 5GHz :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Super telefoon. Kom van de HTC One M7 en heb even uitstapje gemaakt naar IPhone 6 maar kon toch niet wennen aan iOS.

Paar dingen die me negatief opvallen (ook hier boven al eens genoemd):

- brightness gaat af en toe onverklaarbaar van auto af
- heb gisteravond even gehad dat ik geen apps kon downloaden, ging vanzelf over
- vingerafdruk wordt niet altijd goed herkend (iPhone 6 ging beter), zelfde vinger meerdere keren leren helpt
- 3 maanden Deezer werkt niet
- bereik/signaalsterkte telefonie (4g) minder dan mijn andere toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Maar merken jullie met bellen ook echt dat de kwaliteit van het ontvangst slechter is of doelen jullie enkel op slechts '2 streepjes' bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Loop een dag met mijn omgeruilde (vanwege roze gloed bij 1/3e van het scherm bij wit weergave) s6 te spelen.

Deze s6 heeft het gelukkig niet zo erg maar het is nogsteeds aanwezig.

Ik ben echt niet onder de indruk van dit scherm. Ik ben zelfs teleurgesteld.

Als ik de telefoon ook maar een klein beetje kantel krijg ik een groene waas. Mijn s5 heeft hier dus geen last van.

Er is duidelijk wat aan de hand m.b.t. de kwaliteit van het super amoled qhd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:05
Had tijdje terug ook ergens een test gezien, dacht op GSMarena, dat bereik van S6 minder is, dan van een Snapdragon 810 telefoon.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeSung schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:16:
Loop een dag met mijn omgeruilde (vanwege roze gloed bij 1/3e van het scherm bij wit weergave) s6 te spelen.

Deze s6 heeft het gelukkig niet zo erg maar het is nogsteeds aanwezig.

Ik ben echt niet onder de indruk van dit scherm. Ik ben zelfs teleurgesteld.

Als ik de telefoon ook maar een klein beetje kantel krijg ik een groene waas. Mijn s5 heeft hier dus geen last van.

Er is duidelijk wat aan de hand m.b.t. de kwaliteit van het super amoled qhd scherm.
Gewoon morgen teruggaan waar je hem hebt gekocht, misschien dezelfde batch.
Dan moeten ze gewoon een andere geven. Ps de gewone of de Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Zijn er toevalig mensen hier die last hebben dat de vingerafdruk scanner weigert te werken mbt het unlocken van de telefoon? Zelfs vaak na een reboot wil hij niet werken tot ik mijn wachtwoord in vul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Laatst online: 20-03 09:33
rauwst schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:06:
Maar merken jullie met bellen ook echt dat de kwaliteit van het ontvangst slechter is of doelen jullie enkel op slechts '2 streepjes' bereik
Inderdaad 2 streepjes, als het er al 2 zijn... ;(

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:01
Gisteren moest ik een nummer bellen die niet in mijn telefoonboek stond. Komt er toch gewoon automatisch een naam bij te staan. Geniaal. _/-\o_

Krijg het alleen niet voor elkaar om de S Planner widget op mijn scherm te krijgen (in samenwerking met de Nova launcher). Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Signaalsterkte in dBm lijkt ongeveer hetzelfde als bij de M8. Beter nog, hij lijkt hoge frequenties wat langer/makkelijker vast te houden. Lage weet ik nog niet zeker, meer onderzoek nodig...

Wat ik wel weet: bij -113 dBm RSRP 4G-signaalsterkte geeft deze telefoon maar 1 streepje en de M8 geeft er dan 2. Verder heb ik het gevoel dat netwerk heel soepel werkt op deze telefoon en zeker niet onderdoet voor de M8. Wel geeft hij dus snel minder streepjes aan dan de HTC. In een treinreis waar ik continu heb zitten kloten met de telefoon is hij ook geen moment van 4G afgegaan.

Als ik later deze week op een paar probleemlocaties ben geweest kan ik hopelijk nog wat meer toevoegen :)
Radiance schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:38:
[...]

offtopic:
Misschien je telefoon gewoon in je zak laten zitten tijdens het fietsen? Ik persoonlijk erger me kapot aan mensen die met hun telefoon zitten te spelen tijdens het fietsen. Heb al 2x een aanrijding gehad met iemand die z'n telefoon belangrijker vond dan het overige verkeer en daarvan liep het 1x bijna fout af voor de tegenpartij. Ook 1x iemand vol op een vluchtheuvel zien klappen die met z'n telefoon aan het spelen was, ik heb me rot gelachen! })
Zo nu en dan even een bericht sturen lijkt me niet zo'n probleem? Ik ben nog nooit tegen iemand aangefietst, ook niet bijna, en ik doe dit (met mate) al jaren en sinds de dumbphone-tijd. Ik ga dan ook geen spelletjes oid spelen terwijl ik fiets, en ook niet nog even m'n mail of nu.nl doorploegen :P

[ Voor 39% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-04-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Aan de streepjes van het netwerk hecht ik niet al teveel waarde.
Als ik met 1 streepje 4G op het T-Mobile netwerk 40Mbit haal, dan zit het wel goed met de verbinding.

Als ik mijn speedtest screenshots terug kijk, dan zit ik regelmatig op 4G met 3-4 streepjes.
(gemeten met de S6 Edge)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Hier afgelopen zaterdag ook mijn S6 klaar gemaakt, nu nog even wachten op de nieuwe simkaart zodat ik hem volledig kan gebruiken. Eerste conclusies:

- Vond geluid als je hem niet volledig hard zet erg warm en mooi. Verbetering tegenover mijn xperia z. Als je hem op volledig max zet dan klinkt het minder mooi.
- Vingerafdruk ging niet helemaal lekker. Dus uteindelijk toch op patroon beveiliging gezet.
- Themes zijn erg leuk. Heb hem op Iron Man gezet. Vind ik erg leuk!. Staan er nog niet super veel op, hoop nog een keer op batman haha (voel me weer kind)
- Alle apps staan erop, 1 angry birds wou hij niet instaleren omdat hij zei dat de S6 dat niet ondersteunt..
- Mijn xperia Z kan vanuit fotomodus ook naar afbeeldingen, dat zag ik volgens mij niet bij de S6, had alleen de optie verwijderen als de foto gemaakt was.

Dit zijn pas de eerste tests. Ga hem vanaf woensdag fulltime gebruiken :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Thijssie909 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:12:
[...]

Inderdaad 2 streepjes, als het er al 2 zijn... ;(
Ik heb ook slechts 2 streepjes maar de geluidskwaliteit/ontvangst bij telefoongesprekken is prima.

Heb het idee dat die streepjes niet zo veel zeggen (iig om te vergelijken met het aantal streepjes op een andere Phone die wellicht andere waardes aanhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
GokuSsj schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:06:
Hier afgelopen zaterdag ook mijn S6 klaar gemaakt, nu nog even wachten op de nieuwe simkaart zodat ik hem volledig kan gebruiken. Eerste conclusies:

- Mijn xperia Z kan vanuit fotomodus ook naar afbeeldingen, dat zag ik volgens mij niet bij de S6, had alleen de optie verwijderen als de foto gemaakt was.
Dit kan ook met de S6. Rechtsonder komen de foto's te staan. Wanneer je daar op klikt ga je naar de Galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:38:
Dan kan je beter een dualband router kopen, heb er ook één en haal precies de beloofde snelheid op 5GHz :)
Same here...ik haal zo'n 150Mbit/s op 5Ghz thuis (Ziggo 200Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theuberdude14 schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:39:
Zijn er toevalig mensen hier die last hebben dat de vingerafdruk scanner weigert te werken mbt het unlocken van de telefoon? Zelfs vaak na een reboot wil hij niet werken tot ik mijn wachtwoord in vul
Ik heb mijn linkerduim en rechterwijsvinger allebei 2x geregistreerd. Daarbij beide vingers in diverse 'standen' geregistreerd. De scanner werkt vervolgens prima en de telefoon unlocked in verreweg de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:16
Mijne unlocked altijd, je moet gewoon bij het registeren je duim op zoveel mogelijk verschillende manieren eropleggen zodat hij alle mogelijkheden kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ok, ben nog even achter ontvangst aan gegaan, en de Galaxy S6 (niet de edge) heeft een Telstra Blue Tick gekregen, m.a.w. goede ontvangst in de Australische outback als je mijlen van de dichtstbijzijnde mast bent:
YouTube: Blue Tick testing - how Telstra tests smartphones

Ze testen in dit programma of telefoons ook bij zeer zwak signaal nog functioneren en je ermee kunt bellen. Overigens testten ze dit vroeger alleen voor 3G op de 850 MHz-band omdat dat in Australië het meest relevant is, geen idee of dat intussen anders is.

Ergens anders lees ik dat de telefoon het slecht zou doen op het netwerk van EE in Groot-Brittannië, maar ik heb het idee dat dat misschien een slecht exemplaar telefoon is aangezien ik bij Vodafone in dezelfde frequentieband juist opvallend goed en lang verbinding kan houden (hoewel dat ook te maken kan hebben met dat het nu 4G+ is ipv gewoon 4G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:17
Wat ik echt geniaal vind is dat je het hele toestel op "grijstinten" kunt zetten. Alles -inclusief apps- wordt dan in zwart/wit weergegeven. Zou me niet verbazen als dit ook veel minder juice gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Roost schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:27:
Wat ik echt geniaal vind is dat je het hele toestel op "grijstinten" kunt zetten. Alles -inclusief apps- wordt dan in zwart/wit weergegeven. Zou me niet verbazen als dit ook veel minder juice gebruikt!
Dat gebeurd ook automatisch als je hem op de "Extra energiebesparende stand" zet. Als hij in deze modus draait, dan worden overigens ook veel netwerk dingen uitgeschakeld. Het ziet er gaaf uit, maar na 2 minuten had ik het wel gezien :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ondanks toch al hoge verwachtingen van de S6-camera toch nog een verrassing ontdekt..

Het is een prima Spycam..

Gisteren per ongeluk verder dan 4x ingezoomd (zoals gewend).. zag dat 8x gezoomd kan worden..
Foto's zijn dan nog goed te bekijken..

Toestel is daardoor als verrekijker te gebruiken.. (gisteren op terras: "zit daarachter niet.?" "ja.. dat is 'm".. ;-)

Hoop wel dat de nieuwe draadloze lader snel komt, want het toestel glijdt bij de minste of geringste beweging van de "oude" (S5-)draadloze lader af.. (opgelost door lader in deksel van S6 te leggen..
Toestel wordt te warm als het scheef op de lader ligt en reboot dan..

Verder super toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wat opvallend dat er toch nog best veel mensen problemen hebben met de vingerafdrukscanner. Hier werkt ie echt voortreffelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind hem ook niet lekker werken twee vingers meerdere malen laten scannen op verschillende hoeken etc. maar blijft toch vaak weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:14
Vingerafdruk scanner werkt hier ook perfect, geen problemen mee.

Ontvangst is ook goed, normaal als ik in duitsland ga uiteten heb ik of geen verbinding of soms duits netwerk maar nu hou ik gewoon mijn KPN netwerk met 4G :) (ligt dicht bij de grens)

Ik heb alleen een vraag, als ik achtergronden download via Zedge ofzo worden ze te groot weergegeven, onscherp en mis gedeelte van het plaatje.. hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Meulendijks89 schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:23:
Ik heb alleen een vraag, als ik achtergronden download via Zedge ofzo worden ze te groot weergegeven, onscherp en mis gedeelte van het plaatje.. hoe kan dat?
Vaak gaan lauchers uit van een 2x zo brede wallpaper als dat het scherm daadwerkelijk breed is (om te kunnen scrollen als je van homescherm wisselt). Sommige launchers kan je dit weer mee uit zetten.

Zo niet: probeer een wallpaper van 2880x2560 pixels, waarschijnlijk gaat het dan wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Voor de mensen die 'Developer mode' willen inschakelen:

Instellingen ---> Toestel informatie ---> Druk +- 6/7x op "Build Number".

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 13-04-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ryan_ schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:26:
Voor de mensen die 'Developer mode' willen inschakelen:

Instellingen ---> Toestel informatie ---> Druk 10x op "Build Number".
Ik doe het in 3x minder drukken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:26
vingerafdrukscanner werkt niet goed als je je duim verticaal hebt geregistreerd, en wilt hem vervolgens horizontaal ontgrendelen. probeer dus tijdens het registreren onder beide hoeken je vinger neer te leggen. in het ergste geval zou je 1x je duim met verschillende verticale plaatsingen kunnen registreren en nog een registratie met horizontaal. dan MOET het gewoon altijd goed zijn.

Vind overigens die draadloze lader actie wel flauw. Ik kom er nu pas achter dat ik VOORAF moest registreren om ACHTERAF in aanmerking te komen. Hadden ze gewoon zoals altijd met barcode moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:27:
[...]

Ik doe het in 3x minder drukken! 8)
Fixed. O-)

Jij bent toch een Nova expert? :9
Krijg het alleen niet voor elkaar om de S Planner (agenda) widget op mijn scherm te krijgen (in samenwerking met de Nova launcher). Iemand ideeën?
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Samsung widgets vereisen over het algemeen de Samsung launcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:35:
[...]

Samsung widgets vereisen over het algemeen de Samsung launcher :)
Ah, dat verklaard. Dankje. Dan maar op zoek naar een andere agenda app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:14
Brad Pitt schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:26:
[...]

Vaak gaan lauchers uit van een 2x zo brede wallpaper als dat het scherm daadwerkelijk breed is (om te kunnen scrollen als je van homescherm wisselt). Sommige launchers kan je dit weer mee uit zetten.

Zo niet: probeer een wallpaper van 2880x2560 pixels, waarschijnlijk gaat het dan wel goed :)
Die van Zedge zijn 2880x2560, dus dat werkt niet.. Niet via de achtergronden instellen via de Samsung instellingen en niet via de Nova Launcher achtergrond instellen. Achtergrond op lockscreen wordt wel goed weergegeven.. Als ik 1440x2560 wallpapers gebruik is het wel gewoon goed :P
Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.