Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Twee puntjes eruit pakken:
The 55W805C gets frustratingly close to being as stellar with 3D as it is with 2D.
...
For much of the time, the 55W805C suppresses crosstalk noise much better than many of Sony’s previous 3D TVs. The only problem is that, oddly, when crosstalk does appear, it appears surprisingly aggressively, proving more of a distraction than more generalised but lower-level crosstalk.
I.t.t. tot het commentaar bij de X8505 dat er blijkbaar geen moer aan de 3D-bug wordt gedaan door Sony ;)
The 55W805C is a strikingly good screen for gaming. Input lag measures around 20ms when using the TV’s Game mode, which means it won't be to blame for any gaming disasters you may suffer.
Deze is wel apart, 20ms. Rtings kwam tot 37ms op de 50" maar er staat bij Trusted dan weer niet bij hoe ze er aan komen, kan best nog op de ouderwetse manier zijn bijv. ...
Zie bij de 75X9405C review van Trusted ook 20ms en die was bij de Flat Panel Shootout ook iets van 36ms iirc ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 03-07-2015 20:53 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
apis29 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:50:
[...]

Twee puntjes eruit pakken:

[...]

I.t.t. tot het commentaar bij de X8505 dat er blijkbaar geen moer aan de 3D-bug wordt gedaan door Sony ;)

[...]

Deze is wel apart, 20ms. Rtings kwam tot 37ms op de 50" maar er staat bij Trusted dan weer niet bij hoe ze er aan komen, kan best nog op de ouderwetse manier zijn bijv. ...
Zie bij de 75X9405C review van Trusted ook 20ms en die was bij de Flat Panel Shootout ook iets van 36ms iirc ...
Uit de review van rtings bleek ook al dat de 3D-bug niet aanwezig was bij de 50W805C. Op de W-modellen zal ie wel opgelost zijn, 4K blijkbaar nog niet.

• dResign
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10 16:36
Melleparra schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:00:
[...]

Ik heb de W805C bij plattetvdiscounter voor €869 euro besteld. Leek mij een zeer sterke prijs. Zou eerst binnen 3-4 dagen geleverd worden, is nu verplaatst naar 1e week Juli.

Ff offtopic: Ik zat te denken aan een soundbar bij mijn tv, iemand tips?
Net mijn KDL50W809CB (KDL50W805CB was niet in voorraad) afgehaald bij fransdesmet.be voor 830 incl
Ik wou initieel een KDL50W755CB maar voor 10 euro meer had ik 3D ...

Ik kom van een LG 42" en ben blij dat ik niet terug een 42/43" heb genomen ;)
Kleuren zijn schitterend!

[ Voor 8% gewijzigd door dResign op 03-07-2015 23:39 ]

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

ik heb een 43x8309c.
Kan er mij iemand op weg helpen om het "beste" beeld te krijgen en mij eens zijn gedetailleerde beeld instellingen wil doorgeven (via pb best)?
Beeld instellingen zijn misschien een persoonlijke smaak maar zou dan alvast een goede richting hebben.

Thanks

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11 22:19
Sony Bravia KDL-50W805C nu op bol.com voor 856 euro.

http://www.bol.com/nl/p/s...TWE0020249200000040885370

is dit de beste prijs die nu te krijgen is of mis ik iets? (bol.com staat niet in de pricewatch)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
P.K. schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Uit de review van rtings bleek ook al dat de 3D-bug niet aanwezig was bij de 50W805C. Op de W-modellen zal ie wel opgelost zijn, 4K blijkbaar nog niet.
4K hebben ze toch ook al getest bij Rtings:
There are no 3D glasses included with the TV. 3D is good, but there is a very slight amount of crosstalk.
Cijfer 8.5 voor de 55X8505C ...

• xhal3
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 18:55
Op pricewatch de 55W805C bij Apollo met een prijsverschil van 200 euro. Ik snap niet hoe dat kan op zo'n nieuw model?

http://www.apollo.nl/nl/2...55w805c-android-tv/?pos=0

xhal3

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
xhal3 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:16:
Op pricewatch de 55W805C bij Apollo met een prijsverschil van 200 euro. Ik snap niet hoe dat kan op zo'n nieuw model?

Omdat nu elke website op dit moment de Sony advies prijzen hanteert en de marges duidelijk best ruim zijn. Ik kreeg gelijk 400 euro korting op de 65X805C bv. Hopelijk heb ik hem volgende week eens :)

• P.K.
xhal3 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:16:

En waarom kan dat niet? :P Er zit een flinke marge op de huidige adviesprijzen, de toestellen zijn moeilijk leverbaar, dus geen noodzaak om te stunten.
Als je gaat onderhandelen/rondvraagt kan je die prijzen ook elders wel krijgen wss.
apis29 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:00:
[...]

4K hebben ze toch ook al getest bij Rtings:

[...]
Cijfer 8.5 voor de 55X8505C ...
Hmm ja, ben wel benieuwd wat het 3D probleem dan was met het model dat Tweakers gereviewd heeft.
De helft van 4K is nog steeds 1080p, misschien dat het bij rtings niet opgevallen is?

[ Voor 27% gewijzigd door P.K. op 04-07-2015 10:16 ]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:30
quorumz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Omdat nu elke website op dit moment de Sony advies prijzen hanteert en de marges duidelijk best ruim zijn. Ik kreeg gelijk 400 euro korting op de 65X805C bv. Hopelijk heb ik hem volgende week eens :)
Waaaaaarrrr? ? ;)

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Wat is het verschil tussen de 65w855c en de 65w858c?

Zie amazon.de:
http://www.amazon.de/Sony...riple-Tuner/dp/B00UECG198
en
http://www.amazon.de/Sony...riple-Tuner/dp/B00UECG0JE

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het verschil is 800Hz Motionflow XR of 1000Hz Motionflow XR , staat toch echt duidelijk aangegeven.

39

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Klopt helemaal, ik keek er over heen. Maar is dat het enige omdat het 202,30 euro scheelt?

Verwijderd

Zopas een 43w809C gaan ophalen, maar niet veel tijd om te testen vandaag jammergenoeg. Ik kom van een 26 inch tv van 8 jaar oud, dus een verbetering is het zowiezo.

Nog 2 vragen,

Al iemand getest met het aansturen van de tv via http/json commando ? En wake on lan of wake on wifi zelfs ?

Zijn er al ervaringen met CI modules van Telenet ? Ik weet echt niet hoe dat werkt, maar neem aan dat ik nog een module moet bijkopen ?

Nog even toevoegen dat de prijs bij foto video dierckx in Mortsel echt héél goed is!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 13:45 ]

• Kernkopper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 14:20
dResign schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Net mijn KDL50W809CB (KDL50W805CB was niet in voorraad) afgehaald bij fransdesmet.be voor 830 incl
Ik wou initieel een KDL50W755CB maar voor 10 euro meer had ik 3D ...

Ik kom van een LG 42" en ben blij dat ik niet terug een 42/43" heb genomen ;)
Kleuren zijn schitterend!
Oh dat is inderdaad een mooie prijs! Ik ben nu op vakantie in Turkije dus ik heb die van mij nog niet mogen aanschouwen helaas :(. Wacht er in ieder geval een mooi cadeau op mij als ik thuiskom. Tevreden dus over de TV? Kan niet wachten totdat ik hem draaiende en wel heb!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11 22:19
Ozza schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 01:00:
Sony Bravia KDL-50W805C nu op bol.com voor 856 euro.

http://www.bol.com/nl/p/s...TWE0020249200000040885370

is dit de beste prijs die nu te krijgen is of mis ik iets? (bol.com staat niet in de pricewatch)
iemand die deze TV ook heeft gekocht en voor een betere prijs?

Verwijderd

Ik heb een x8509. Beeldkwaliteit is erg goed.
Het smart tv deel buggy.
laatste versie van kodi nog steeds onbruikbaar, beeld schokt.
Ook google cast werkt niet, begint wel maar geen beeld op tv.

De high end tv"s hebben een hoge prijs en mogen officieel van Sony daar geen kortingen op geven worden op straffe van geen levering. Dus adverteren met lage prijzen kan niet, alleen in de winkel kan je wel proberen iets van de prijs te halen.

• BliXem
  • Laatst online: 09-11 09:27
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:16:
Het smart tv deel buggy.

De high end tv"s hebben een hoge prijs en mogen officieel van Sony daar geen kortingen op geven worden op straffe van geen levering. Dus adverteren met lage prijzen kan niet, alleen in de winkel kan je wel proberen iets van de prijs te halen.
Klopt inderdaad. Dit los je op door Kodi 14.2 te installeren. Die is wel goed.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Ik was gisteren in MM eindhoven. Viel me op dat de niet 4k modellen beduidend mindere beeld kwaliteit hadden als die dat wel bieden. Wel lieten al die tvs hetzelfde beeld zien, komt dat dan door het doorlussen misschien?

Aan die tvs leek een kastje te hangen met een composite (:s) kabeltje...

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:16:
Het smart tv deel buggy.

Dat is een verticale prijsafspraak en verboden. Mag hopen dat Sony dat ook beseft voordat er weer miljoenenboetes betaald moeten worden.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 16:25
lowfi schreef op zondag 05 juli 2015 @ 07:52:
Ik was gisteren in MM eindhoven. Viel me op dat de niet 4k modellen beduidend mindere beeld kwaliteit hadden als die dat wel bieden. Wel lieten al die tvs hetzelfde beeld zien, komt dat dan door het doorlussen misschien?

Aan die tvs leek een kastje te hangen met een composite (:s) kabeltje...
De opstellingen bij de MM vertrouw ik sowieso niet. Instellingen die absurd staan, composite ipv HDMI gebruiken om het duurdere model beter te laten lijken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• P.K.
jeroen.ijmuiden schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:13:
[...]

Dat is een verticale prijsafspraak en verboden. Mag hopen dat Sony dat ook beseft voordat er weer miljoenenboetes betaald moeten worden.
Als je in de pricewatch de nieuwe modellen langsloopt, lijkt het wel héél erg op prijsbinding. Ben benieuwd hoe Apollo het vergaat die nu onder de adviesprijs adverteert met een aantal modellen. Als Apollo binnenkort ook in het gareel loopt weten we genoeg. :+

Heb je dat gehoord van een retailer torgan2?

Verwijderd

Heb de 43w809 nu enkele dagen in gebruik. Wat mij opvalt is dat de zwarte balk met zenderinfo bovenin na het wisselen van zender vask niet vanzelf weg gaat. Ik moet dan op back drukken om deze uit het beeld te laten verdwijnen. Heeft hier nog iemand last van?

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
@creem ja is bij mij ook het geval..denk dat dit wel wordt opgelost dmv een update

Verwijderd

P.K. schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Als je in de pricewatch de nieuwe modellen langsloopt, lijkt het wel héél erg op prijsbinding. Ben benieuwd hoe Apollo het vergaat die nu onder de adviesprijs adverteert met een aantal modellen. Als Apollo binnenkort ook in het gareel loopt weten we genoeg. :+

Heb je dat gehoord van een retailer torgan2?
Klopt, gehoord van een retailer. Het is de vraag wat Sony wel en niet mag tav vaste adviesprijzen.
het lijkt mij inderdaad niet toegestaan. Een leverancier moet zijn eigen marge kunnen bepalen.

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Zijn er (merkbare) verschillen in snelheid/betrouwbaarheid tussen verschillende CI+ 1.3 cams op de nieuwe Sony TVs met Ziggo?

De matige Cisco decoder kan dan ook uiteindelijk uit.

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
een producent mag alleen maar adviesverkoopprijzen afgeven, de winkelier bepaald zelf daarna zijn prijzen, tevens heeft een producent ook leveringsplicht, de producent mag zich dus nooit bemoeien met het prijsbeleid van een winkelier, hier staan boetes op...

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Verwijderd

En toch is het duidelijk dat ze dat wel doen. Ik heb mijn 43w809 sterk onder de prijs gekocht en de leverancier zette de 'korting' als 'overname' op de factuur. Hij zei letterlijk 'omdat Sony niet moeilijk zou doen'.

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
65X9305C op Pioneer vsx-911av-receiver aangesloten. Met Bravia-sync aan lukt het me niet om geluid gelijktijdig via tv en receiver te krijgen. (Dit is de eerste tv met hdmi-cec die ik aansluit). Is dit echt niet mogelijk? In bravia-sync menu gaat de receiver uit wanneer ik geluid over tv speakers kies.

Op avforums is er een Nederlander die €500,- korting kreeg op de 55X9305C. Had em bij een winkel in R'dam Noord gehaald.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
De MM is echt een hele verkeerde plek om een tv te beoordelen. Enkel het model en design moet je daar gaan bekijken want een vlugge blik naar de schermen zelf en de tranen springen in je ogen, verschrikkelijk.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07
Redelijk mee oneens, waar verder kan je de Tv nog in levende lijve aanschouwen? Ja dieptegang moet je van het internet halen, en dat is bij de duurste modellen erg vanzelfsprekend, bij de sub 550 categorie echter niet, mag je al blij zijn met 1 review. En wat nu niet meer speelt, maar in de HD-ready tijd wel, je kon bij MM echt het verschil zien tussen plasma FHD of 1 met 1024*768.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:19
Sjah schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:13:
Redelijk mee oneens, waar verder kan je de Tv nog in levende lijve aanschouwen?
Er zijn nog best wel veel speciaalzaken in Nederland hoor.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Ipenburg schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:57:
De MM is echt een hele verkeerde plek om een tv te beoordelen. Enkel het model en design moet je daar gaan bekijken want een vlugge blik naar de schermen zelf en de tranen springen in je ogen, verschrikkelijk.
Het is dus geen verkeerde plek voor een oordeel (model/design)?! Ik zag er twee weken terug de 55w807c staan en het viel me op dat de bezels in de hoeken van de TV slecht/lelijk aansloten. Dat zie op alle mooie release-foto's van Sony niet. Hoewel het beeld natuurlijk erg belangrijk is, zijn fysieke kenmerken natuurlijk prima te beoordelen in een winkel van vlees en bloed ;-) BTW is er iemand die iets uit eigen ervaring kan zeggen over de afwerking van de bezels uit de 43/55w805c series?

"A man has got to know his limitations..."

• lowfi
Ik heb gekeken bij de MM en naar mijn idee waren deze wel goed afgewerkt. Hoe dat voor exemplaren in doos is blijft gissen.

Vond trouwens bij de 750 reeks de voet mooier (namelijk mat). Bij de 800 series is dit chrome/glimmend. Iig bij de zilveren variant.

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Weet iemand misschien het verschil tussen de w805c en w855c?
ik zie alleen maar formaat vanaf 65inch en ir blaster (weet niet wat dat is)?
verder lees ik in dit topic minder mooie bezel afwerking verschillen tussen 805 en 807?
kan het zijn dat kwaliteits verschillen met typenr verschillen worden aangeduidt?
en tevens zo distributeurs ook prijsverschillen kunnen maken?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07
D-TECH schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:20:
[...]

Er zijn nog best wel veel speciaalzaken in Nederland hoor.
Los even ervan dat ik vind dat er wel degelijk een kaalslag heeft plaatsgevonden, beschouw ik kleine zaken als op de hoek (die dus nog amper bestaan), niet echt als optie, heb weinig zin in vragen als wat voor maat en wat voor budget, terwijl ik die fase allang voorbij ben, bovendien hebben ze amper iets staan. Dan hou je nog MM en Bcc (en Expert maybe) zo een beetje over.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 05-07-2015 19:28 ]

Verwijderd

Robus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Het is dus geen verkeerde plek voor een oordeel (model/design)?! Ik zag er twee weken terug de 55w807c staan en het viel me op dat de bezels in de hoeken van de TV slecht/lelijk aansloten. Dat zie op alle mooie release-foto's van Sony niet. Hoewel het beeld natuurlijk erg belangrijk is, zijn fysieke kenmerken natuurlijk prima te beoordelen in een winkel van vlees en bloed ;-) BTW is er iemand die iets uit eigen ervaring kan zeggen over de afwerking van de bezels uit de 43/55w805c series?
De afwerking is gewoon goed.

Toen ze pas in de winkel waren heb ik een zilver en zwart model gaan bekijken. Bij het zilver model merk je duidelijk dat er 2 stukken samenkomen in de hoeken, maar dit is perfect gedaan. Bij de zwarte merk je dit niet. Er is ook zeer weinig 'rand' aan deze TVs.
(Ikzelf heb een zwarte 43w809c sinds gisteren)

Zopas ook een Telenet CI+ kaartje gaan halen, maar is nog aan het 'activeren'. Dus dat zal wel werken binnen een half uurtje.

Vanaf morgen ga ik aan de slag met de HTTP commando's om alles aan te sturen via Loxone.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 20:16 ]

• Robus
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:14:
[...]

De afwerking is gewoon goed.

Toen ze pas in de winkel waren heb ik een zilver en zwart model gaan bekijken. Bij het zilver model merk je duidelijk dat er 2 stukken samenkomen in de hoeken, maar dit is perfect gedaan. Bij de zwarte merk je dit niet. Er is ook zeer weinig 'rand' aan deze TVs.
(Ikzelf heb een zwarte 43w809c sinds gisteren)

Zopas ook een Telenet CI+ kaartje gaan halen, maar is nog aan het 'activeren'. Dus dat zal wel werken binnen een half uurtje.

Vanaf morgen ga ik aan de slag met de HTTP commando's om alles aan te sturen via Loxone.
Benieuwd naar je ervaringen met dat model Mr.Chrono!
Voor wat betreft de bezel-afwerking: op basis van jouw en mijn eigen waarneming zou ik concluderen dat de zilveren versie in de hoeken juist niet perfect is afgewerkt (want 'lasnaden' zichtbaar) en de zwarte wel.
Mijn interesse gaat uit naar een zilveren versie, maar ik zou me in dit geval twee keer bedenken om blind online te kopen. Een fysieke winkel is dan toch wel prettig ;-)
Bezels van deze TV's zijn idd mooi dun, dus de afwerking ervan moet wat mij betreft ook in orde zijn. Zeker gelet op het prijsniveau.

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
Robus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Voor wat betreft de bezel-afwerking: op basis van jouw en mijn eigen waarneming zou ik concluderen dat de zilveren versie in de hoeken juist niet perfect is afgewerkt (want 'lasnaden' zichtbaar) en de zwarte wel.
Mijn interesse gaat uit naar een zilveren versie, maar ik zou me in dit geval twee keer bedenken om blind online te kopen. Een fysieke winkel is dan toch wel prettig ;-)
Bezels van deze TV's zijn idd mooi dun, dus de afwerking ervan moet wat mij betreft ook in orde zijn. Zeker gelet op het prijsniveau.
Wat jij beschrijft is simpelweg onderdeel van het design. Het is netjes omgeslagen inde hoeken. Aan eenieder om te bepalen wat men hiervan vindt.

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:48:
Heb de 43w809 nu enkele dagen in gebruik. Wat mij opvalt is dat de zwarte balk met zenderinfo bovenin na het wisselen van zender vaak niet vanzelf weg gaat. Ik moet dan op back drukken om deze uit het beeld te laten verdwijnen. Heeft hier nog iemand last van?
Heb zelf de 43w805C en dus ook dit probleem. Verder de nodige problemen met teletekst. Achtergrondkleur die niet deugd bij sommige zenders. (bij NPO een groenige kleur i.p.v. zwart) Het verspringen van de pagina als er meerdere subpagina's zijn. Erg irritant als je bijv. de concertpagina zit te bekijken. En vaak kan ik teletekst helemaal niet oproepen. Dan moet ik eerst weer de zender selecteren en dan werkt het weer tijdelijk. Verder een keer gehad dat de TV plotseling opnieuw opstartte zonder dat ik wat deed. Ze hebben dus nog wel wat bugs te pletten bij Sony.

• Robus
deejaylethal schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:11:
[...]

Wat jij beschrijft is simpelweg onderdeel van het design. Het is netjes omgeslagen inde hoeken. Aan eenieder om te bepalen wat men hiervan vindt.
Design en afwerking zijn twee verschillende grootheden. Wat ik heb gezien -en hopelijk was dat een uitzondering- was mooi design dat slecht afgewerkt was. Zeker in vergelijking met de nieuwe Sony4K modellen waarvan ik inmiddels al wat plaatjes voorbij heb zien komen.

Als je een plaatje zou kunnen delen van 'netjes omgeslagen in de hoeken' van een zilveren W-serie, houd ik me aanbevolen!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik gebruik op mijn TV de DLNA streaming optie om vanaf mijn Raspberry pi met Plex om content te bekijken. Helaas lukt het mij maar niet om te zorgen om via DLNA thumbnails te krijgen. Content streaming werkt perfect, het is alleen nu erg lastig uitzoeken aangezien het allemaal zwarte vierkantjes zijn....

Ik zie hier veel mensen het over Plex hebben, maar niemand met dit "probleem", wat is jullie truc?

• P.K.
sfinx333 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:35:
een producent mag alleen maar adviesverkoopprijzen afgeven, de winkelier bepaald zelf daarna zijn prijzen, tevens heeft een producent ook leveringsplicht, de producent mag zich dus nooit bemoeien met het prijsbeleid van een winkelier, hier staan boetes op...
In Amerika is Sony schijnbaar al bekend met deze strategie...
nieuws: Sony en Samsung leggen hdtv-verkopers minimumprijzen op

• speeskeek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 11:08
Hi

Ik heb recent zo'n 50W805C gekocht en gebruik deze vooral icm Kodi / Harmony. Opstarten en toetsen lukken prima via de Harmony, maar de TV heeft altijd de neiging om terug te gaan naar "HOME" menu ipv de HDMI 4 die ik geselecteerd heb ? Ik zie nogtans bij het opstarten dat hij even naar hdmi 4 gaat, maar dan komt de Home schil weer bovenop ...

Any tips?

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
@tcviper, kunnen we deze week weer een Android TV update verwachten? :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

Heeft iemand problemen met sommige tinten grijs bij de KD55X8509C? Of een andere variant van deze TV? Bij een bepaalde kleur grijs krijg ik beeld wat heel erg korrelig is, of heel erg 'stoort'. Het beeld flikkert dan de hele tijd op de plek waar de grijswaarde wordt getoond.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2015 12:02 ]

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 14:12
Zelf twijfel ik ook nog tussen de 43w805C, 807 of 809, en had eigenlijk een vraag voor iemand die deze al heeft.

In hoeverre komt Android TV nu overeen met de standaard Android? Kun je bijv. ook een gameboy emulator installeren?

Daarnaast heb ik wat reviews gelezen over Android TV, maar nergens kan ik vinden of de Netflix app goed werkt. Dit is namelijk de enige app die voor mij echt belangrijk is, en dus behoorlijk essentieel.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:51
Jan Ham schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:13:
65X9305C op Pioneer vsx-911av-receiver aangesloten. Met Bravia-sync aan lukt het me niet om geluid gelijktijdig via tv en receiver te krijgen. (Dit is de eerste tv met hdmi-cec die ik aansluit). Is dit echt niet mogelijk? In bravia-sync menu gaat de receiver uit wanneer ik geluid over tv speakers kies.

Op avforums is er een Nederlander die €500,- korting kreeg op de 55X9305C. Had em bij een winkel in R'dam Noord gehaald.
Klopt, dat is niet mogelijk.
Snap dat je de speakers van het toestel wilt gebruiken, omdat die erg indrukwekkend zijn.

Wat je kan doen is je receiver opstelling weg doen en een draadloze subwoofer erbij nemen. Is ook erg mooi :)
Maar ja, misschien vrij zuur om je speakeropstelling weg te doen :P

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 21:05
Zou dat in Europa wel mogen? Ik denk dat hier de regelgeving wel wat strenger is.

Verwijderd

Robus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:55:
[...]

Je zal het echt in de winkel moeten gaan bekijken, want het zijn geen lasnaden. De bezel bestaat uit verschillende stukken materiaal die tegen elkaar zitten. Dus wat je ziet kunnen ze onmogelijk nog minder zichtbaar maken volgens mij.

Voor de manier waarop dit gemaakt is, lijkt het perfect.

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:11
Trivian schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:48:
Pas volgende week weer.

https://community.sony.co...273/highlight/true#M24266

• P.K.
Cyleo schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Zou dat in Europa wel mogen? Ik denk dat hier de regelgeving wel wat strenger is.
Nee, het mag niet in Europa. Het EG-verdrag bevat een verordening die prijsbinding verbied. Dat verbod is derhalve ook opgenomen in de Nederlandse mededingingswet.

De vraag is alleen in hoeverre dit écht prijsbinding is, Sony zal officieel geen minimumprijs opleggen, alleen in het vervolg niet leveren als een retailer niet mee gaat met hun prijzen. Het is een beetje een grijs gebied.
Mag dus niet:
Ook prijsbinding waarbij een leverancier een bepaald prijsniveau tracht af te dwingen door bijvoorbeeld sancties, vertraging of opschorting van leveringen of beëindiging van overeenkomsten is op basis van de Mededingingswet verboden.
https://www.acm.nl/nl/pub...sbinding-niet-toegestaan/

Eens vragen wat de ACM hier van vindt. :P

[ Voor 23% gewijzigd door P.K. op 06-07-2015 14:23 ]

• Bapawe
Dat is mooi, het is dus alleen nog niet duidelijk wat er aangepast gaat worden als ik het zo lees.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 10:57
Goedkoop in Duitsland hoor, de 50W805C! http://www.idealo.de/prei...35_-kdl-50w805c-sony.html

Ben heel benieuwd wat de ervaringen zijn met Kodi op deze tv. Of deze net zo goed werkt als bijvoorbeeld een standalone speler, hoe de tv omgaat met skins zoals Aeon, hoe de afhandeling is van SMB/NFS MKV's, Of plugins zoals Genesis er een beetje op werken etc etc..

Dit weekend heb ik de tv bij de MM bekeken en was zeer onder de indruk van de zilver/aluminium bezel die ze bij de MM hebben, stuk mooier als zwart. Mocht ik er voor gaan dan wordt het zeker deze.

[ Voor 33% gewijzigd door Vince22 op 06-07-2015 16:53 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• lowfi
De mediatek SOC zou vergelijkbaar zijn met een snapdragon 400:

Snapdragon 400:

Geekbench 3 - 32 Bit Multi-Core Score
0% 100%
min: 1057 avg: 1117.5 (7%) median: 1123 (7%) max: 1142 Points

De RPi 2 (waar kodi het goed op doet afaik) doet dit:

1311

http://browser.primatelabs.com/geekbench2/2536325

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:01:
Heeft iemand problemen met sommige tinten grijs bij de KD55X8509C? Of een andere variant van deze TV? Bij een bepaalde kleur grijs krijg ik beeld wat heel erg korrelig is, of heel erg 'stoort'. Het beeld flikkert dan de hele tijd op de plek waar de grijswaarde wordt getoond.
Ik heb een x8509c, maar dit nog niet gezien c.q. opgevallen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Trivian schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:48:
Volgende week inderdaad :) Even wat belangrijke zaken nu doorbespreken met Sony want dit moet echt opgelost worden. Ben in ieder geval in contact met hun QA afdeling en hoop snel meer te weten.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Bapawe
Goed om iemand te hebben in de community daar. Houd ons op de hoogte 😉

Verwijderd

Ik heb de 55x8509 beeld goed. Wordt gestoord van Android tv, amper apps. Zappen gaat traag of niet. Welke apps hebben jullie?

• tcviper
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:21:
Ik heb de 55x8509 beeld goed. Wordt gestoord van Android tv, amper apps. Zappen gaat traag of niet. Welke apps hebben jullie?
Plex, Netflix, Airtight (voor airplay), HDHomerun View, YouTube en daar vind ik het voorlopg wel prima bij :P

• BliXem
  • Laatst online: 09-11 09:27
Is de NPO app al uit voor de android tv?

• Kenan82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
berry20 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:11:
Weet iemand misschien het verschil tussen de w805c en w855c?
ik zie alleen maar formaat vanaf 65inch en ir blaster (weet niet wat dat is)?
verder lees ik in dit topic minder mooie bezel afwerking verschillen tussen 805 en 807?
kan het zijn dat kwaliteits verschillen met typenr verschillen worden aangeduidt?
en tevens zo distributeurs ook prijsverschillen kunnen maken?
De 65W855, heeft long duct speakers.

https://lh4.googleusercon...AuMNU9o4/s0/lineup-hd.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Kenan82 op 07-07-2015 12:32 ]

Verwijderd

BliXem schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:55:
Is de NPO app al uit voor de android tv?
Nee er is niets van uitzendinggemist
:(

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ik was in de veronderstelling dat alle apps beschikbaar waren voor Android TV. Is er al wel een twitchtv app toevallig? Ik zou het persponlijk echt super vinden om twitch via de tv te kijken zonder buggy chromecast.

Heeft geen signature.

• Niek1978
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07-2015
55x8507C sinds afgelopen vrijdag

vandaag gebeld naar Sony ivm audio uitvoer (alleen PCM 2.0).
Dit geldt bij digitale tv maar ook via andere hdmi bronnen.

medewerker doet net alsof hij dit niet weet. "geen idee of andere mensen dit probleem hebben".
probeert nog de schuld te geven aan mijn receiver, maar helaas..

verder beeldkwaliteit goed, tussen de bugs door.

Komt de nuttige info die uit de ervaringen hier komt wel bij Sony terecht? ;-)

let's make things better... (oh nee, dat was philips)

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
lowfi schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:18:
De mediatek SOC zou vergelijkbaar zijn met een snapdragon 400:

Snapdragon 400:

Geekbench 3 - 32 Bit Multi-Core Score
0% 100%
min: 1057 avg: 1117.5 (7%) median: 1123 (7%) max: 1142 Points

De RPi 2 (waar kodi het goed op doet afaik) doet dit:

1311

http://browser.primatelabs.com/geekbench2/2536325
Enige idee hoeveel geheugen de TV heeft? Snap echt niet dat Sony iets vergelijkbaar met de Raspberry Pi er in stopt :( Als je een smart tv maakt, doe het dan goed..

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
jerkitout schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Enige idee hoeveel geheugen de TV heeft? Snap echt niet dat Sony iets vergelijkbaar met de Raspberry Pi er in stopt :( Als je een smart tv maakt, doe het dan goed..
1,5Gig geheugen

• hcQd
  • Laatst online: 17:37
Niek1978 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:36:
vandaag gebeld naar Sony ivm audio uitvoer (alleen PCM 2.0).
Ik heb een -B maar mogelijk werkt het bij de nieuwe serie hetzelfde: zolang de Speakers-instelling op TV-speaker staat is PCM de enige optie voor de digitale uitgang.

• P.K.
De update van volgende week zou een browser en Playstation Now kunnen brengen...

http://www.sony.co.uk/support/en/article/73499

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 07-07-2015 21:39 ]

• D-TECH
  • Laatst online: 12:19
jerkitout schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:44:
[...]

De marges op tv's zijn minimaal. Er valt eigenlijk geen geld mee te verdienen, vooral niet als je een duurdere chip gebruikt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
P.K. schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:34:
De update van volgende week zou een browser en Playstation Now kunnen brengen...

http://www.sony.co.uk/support/en/article/73499
:D ik denk dat Sony beter eerst alle issues kan fixen voordat ze zich gaan focussen op extra features: HDMI source probleem, audio issues, trage interface en traag zappen.

Vandaag in de mediamarkt de nieuwe sony tv's bekeken. Mooie tv's maar gezien de issues rondom Android tv twijfel ik of ik niet beter een Panasonic cx700 kan halen. Ja Sony kan het fixen met software updates, maar gaan ze dat ook redelijk snel en grondig doen? Daarnaast is traag zappen en een trage interface misschien niet fixbaar omdat de hardware het gewoon niet sneller kan.

• berry20
@kenan dank je gevonden

• berry20
Vorig jaar heb ik geen philips gekocht vanwege slechte recensies en negatief advies verkoper, gewacht op sony c serie Gezien de div opmerkingen in dit topic twijfel ik nu ernstig om een sony te nemen ook spontane reboot las ik
Heeft de x lijn meer problemen dan w lijn?
Ging voor een w 7 of 8, belangrijk is mooi beeld en aansluiten op denon 1803 receiver kijk alleen tv via upc/ziggo horizonbox hd ,heb begin van het jaar een w828b niet genomen omdat ik het beeld niet vloeiend vond, heeft iemand nog alternatieve tips? Vind 800 euro nu wel veel geld voor een 43w8c of w7c
Andere merken kunnen dit aanzienlijk goedkoper

[ Voor 8% gewijzigd door berry20 op 08-07-2015 00:05 ]

• Shyne
  • Laatst online: 17:17
werkt bijv de horizon Go app op de Sony toestellen of zit er een speciale tv google playstore op met specifiek tv apps ?

• tcviper
Nee er is geen Horizon Go app en ook geen Uitzending gemist of RTL XL app. Dit zal allemaal nog wel komen zodra die media bedrijven door hebben dat er een nieuw platform bij is gekomen :P

En ja er zit een speciale google play store op met apps om te installeren.

• Shyne
  • Laatst online: 17:17
Dat is jammer zou een tv abbonement schelen :+.

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 13:36
* foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Flamingo BB op 08-07-2015 12:41 ]

• tcviper
Nou ik krijg morgen 2 mensen van Sony over de vloer, die komen even alles bespreken en doornemen mbt de openstaande bugs ;) Laat jullie hier wel weten hoe en wat het is gegaan :)

• ndonkersloot
  • Laatst online: 12-11 16:25
tcviper schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:10:
Nou ik krijg morgen 2 mensen van Sony over de vloer, die komen even alles bespreken en doornemen mbt de openstaande bugs ;) Laat jullie hier wel weten hoe en wat het is gegaan :)
Ik ben benieuwd!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

MyS

Hoe ziet je buglijst er tot nu toe uit? Wellicht dat we nog wat dingen toe kunnen voegen ;-)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heel nice, ben benieuwd of ze er ook echt wat mee doen. Vooral de performance van de interface valt me nogal tegen.

• Bapawe
Ow?! Dat klinkt goed inderdaad :D

• lowfi
Wie zijn die 2 mensen dan? Wat is jouw rol dan? Ik ben een beetje skeptisch eerlijk gezegd. De "android/sony problemen" moeten naar mijn idee in Japan of Silicon Valley opgelost worden.

• Finwe
  • Laatst online: 12-11 22:16
lowfi schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Wie zijn die 2 mensen dan? Wat is jouw rol dan? Ik ben een beetje skeptisch eerlijk gezegd. De "android/sony" problemen moeten naar mijn idee in Japan of Silicon Valley opgelost worden.
Het klinkt alsof veel problemen performance problemen zijn, specifiek voor de Sony TVs; ik heb een Nexus Player waarop ik veel van de problemen niet zie, hoewel die ook geen tuner heeft natuurlijk, dus zaken als trage live TV zijn niet aan de orde.

Ik werk zelf in het Android team (niet aan Android TV), dus mochten er meer generieke Android TV problemen zijn dan kan ik die altijd in de interne bug database gooien, mits ik ze kan reproduceren ;) Krijg zelf volgende week pas mijn W855C.

• jerkitout
  • Laatst online: 23-02-2024
Of door custom roms (maar ik weet niet of er uberhaupt geflashed kan worden, en eigenlijk verwacht ik dat Sony het oplost, het is geen China telefone), ik kan namelijk niks terug vinden op http://oss.sony.net/Products/Linux/common/search.html voor de nieuwe tv's, maar volgens mijn zijn te verplicht om te publiceren.

[ Voor 13% gewijzigd door jerkitout op 08-07-2015 17:09 ]

• tcviper
lowfi schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Wie zijn die 2 mensen dan? Wat is jouw rol dan? Ik ben een beetje skeptisch eerlijk gezegd. De "android/sony problemen" moeten naar mijn idee in Japan of Silicon Valley opgelost worden.
Je mag skeptisch zijn wat je wilt :) En ja er is een engineer uit Japan bij ;) Ik informeer alleen hier en doe mijn best, kan het ook niet posten.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 08-07-2015 18:20 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Waarschijnlijk 2 van het servicecenter :lol: .

73's

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Heb je toevallig een synology nas? Werkt het chromecasten naar de tv met ds audio etc?

• tcviper
Voor degene die ook problemen hebben met Dolby vanaf Digitale TV naar een receiver (HDMI ARC):
Ik heb het probleem gevonden mbt DIgitale TV:
Als je naar Settings, Sound en dan Digital Audio OUT. Als deze op AUTO 2 staat, krijg je wel automatisch Dolby op Digitale TV ;)

Standaard staat dit op AUTO 1 en dan krijg je dus altijd PCM 2.0.

Dank aan pa3eia :)

quorumz: Ik gebruik Plex. Casten doe ik soms ja en dat werkt prima vanaf DS Audio.

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 09-07-2015 00:35 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tcviper schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:46:
Als je naar Settings, Sound en dan Digital Audio OUT. Als deze op AUTO 2 staat, krijg je wel automatisch Dolby op Digitale TV ;)
De gouden tip uit de Sony.community.nl :lol:

De groeten doen is niet nodig, zie Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 17-07-2015 11:33 ]

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 22:56
Ik kan vanaf een iPhone in z'n geheel niet casten. Wel met een app uit de store die Airbuddy heet, maar niet standaard zoals het bedoeld is. Meer mensen dit probleem? Ik heb een 49x8307c.

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
tuk217 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:00:
Ik kan vanaf een iPhone in z'n geheel niet casten. Wel met een app uit de store die Airbuddy heet, maar niet standaard zoals het bedoeld is. Meer mensen dit probleem? Ik heb een 49x8307c.
Nee geen problemen met casten vanaf een iPhone 6+ met iOS 8.3 vanuit de YouTube app of andere apps welke Google cast ondersteunen. (65X8507C)

Ps: tv is bedraad aangesloten bij mij, misschien dat dat het probleem is?

[ Voor 8% gewijzigd door DynaRy op 09-07-2015 08:42 ]

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11 09:37
tuk217 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:00:
Ik denk dat je Airplay probeert te gebruiken, dat werkt inderdaad niet, alleen op AppleTV.

Casten vanuit Youtube bijvoorbeeld werkt prima, bij mij iig.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• BrianVL
  • Laatst online: 01-11 15:35
Heeft iemand een foto van de achterkant van een 50W805C. Ik zou namelijk graag de aansluitingen zien voor muurbevestiging maar vind blijkbaar nergens de juiste foto terug.

Is de voeding van de nieuwe modellen nog steeds een aparte blok en hoe lang zou de kabel tussen het blok en de tv ongeveer zijn?

Thanks!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
De adapter is nog steeds een grote blok bij de w80x.

Bij deze de foto van de aansluitingen. Als je hem vlak tegen de muur wil ophangen kan dat met de eigen voet. Wil je hem graag op een universele beugel monteren zitten er 'busjes' bij om hem daarmee te monteren.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/wiz9gjfgb/2015_07_09_09_55_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/kjnr989vf/2015_07_09_09_55_26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/hgs48v3ib/vogels_vesa_servicekit_0999039_fuer_sony_w6_7_8x.jpg

• tcviper
overtones schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat je Airplay probeert te gebruiken, dat werkt inderdaad niet, alleen op AppleTV.

Casten vanuit Youtube bijvoorbeeld werkt prima, bij mij iig.
Airplay? Dat kun je toevoegen aan de TV's door simpelweg Airtight te installeren (zoek die maar eens via play.google.com) en dan vanuit daar installeren op je TV ;)

• BrianVL
  • Laatst online: 01-11 15:35
powah2k4 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:00:
De adapter is nog steeds een grote blok bij de w80x.

Bij deze de foto van de aansluitingen. Als je hem vlak tegen de muur wil ophangen kan dat met de eigen voet. Wil je hem graag op een universele beugel monteren zitten er 'busjes' bij om hem daarmee te monteren.
Bedankt voor de nuttige info! Zou je ook een idee hebben van de lengte van de voedingskabel tussen de voeding en de tv?

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik schat rond de 1,2 meter.

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 17:01
Voor degene die ook problemen hebben met Dolby vanaf Digitale TV naar een receiver (HDMI ARC):

quorumz: Ik gebruik Plex. Casten doe ik soms ja en dat werkt prima vanaf DS Audio.
Dankjulliewel voor deze tip!! _/-\o_

• MyS
  • Laatst online: 15:06

MyS

Thx voor de tip. Bij mij is Netflix hierna echter nog wel PCM 2.0...
Pagina: 1 ... 14 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297