Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:17
Jep dat klopt, Apps is een ander verhaal, daar word aan gewerkt van wat ik heb begrepen ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Ik heb inmiddels mijn sony soundbar ht-380 binnen gekregen. Nu heb ik mijn Horizon box en ps4 aangesloten op de soundbar en via ARC een hdmi kabel naar de tv.

Tijdens het opstarten van de tv gaat netjes de soundbar ook aan en weer uit als je de tv uit zet. Nu vraag ik me eigen af of ik de beeld settings in kan stellen op de tv van de hdmi aansluitingen op de soundbar, dus 'spel' voor ps4 etc. Dit lijkt die nu niet te onthouden wat vrij irritant is, of ik moet al mijn apparaten op de tv aansluiten maar daar is de soundbar juist voor dacht ik :D

Het kiezen van de hdmi aansluiting op de soundbar via de AB van de tv gaat ook niet echt lekker, hij lijkt alleen de ps4 te herkennen en de horizon box niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bapawe op 09-07-2015 12:22 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:51
Trivian schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:19:
Ik heb inmiddels mijn sony soundbar ht-380 binnen gekregen. Nu heb ik mijn Horizon box en ps4 aangesloten op de soundbar en via ARC een hdmi kabel naar de tv.

Tijdens het opstarten van de tv gaat netjes de soundbar ook aan en weer uit als je de tv uit zet. Nu vraag ik me eigen af of ik de beeld settings in kan stellen op de tv van de hdmi aansluitingen op de soundbar, dus 'spel' voor ps4 etc. Dit lijkt die nu niet te onthouden wat vrij irritant is, of ik moet al mijn apparaten op de tv aansluiten maar daar is de soundbar juist voor dacht ik :D

Het kiezen van de hdmi aansluiting op de soundbar via de AB van de tv gaat ook niet echt lekker, hij lijkt alleen de ps4 te herkennen en de horizon box niet.
Het kan wel, maar dan moet je de beeldstand op automatisch zetten.
De TV zoekt dan de beste scene-keuze afhankelijk van wat je afspeelt. Alleen weet ik nooit zeker of hij de juiste zoekt als je een serie/film kijkt :P

Bij gamen pakt ie wel altijd de game modus.

• Bapawe
Hm thx vanavond is proberen ;)
Ik kan natuurlijk altijd nog alles in de tv proppen ipv de soundbar. Dan kan ik ook gewoon zorgen dat het tv kijken knopje verwijst naar de hdmi input van de Horizon box.

Het zappen van kanaal met de horizon box via de AB van de tv heb ik ook nog niet werkend gekregen, dat is jammer want als dat werkt heb ik alleen nog maar de AB nodig van de tv :D

[ Voor 31% gewijzigd door Bapawe op 09-07-2015 14:05 ]

• tcviper
Nou ze zijn dus net hier geweest met een Japanse engineer erbij en ze hebben alles bekeken, stabiliteit van ATV, 5.1 geluid bij apps wat mist, no input error bij switchen hdmi soms en nog wat zaken. Alles zou nu intern met japan besproken worden en hopelijk bij de volgende firmware update gefixt moeten worden. Lets hope so :P

• Bapawe
tcviper schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:47:
Nou ze zijn dus net hier geweest met een Japanse engineer erbij en ze hebben alles bekeken, stabiliteit van ATV, 5.1 geluid bij apps wat mist, no input error bij switchen hdmi soms en nog wat zaken. Alles zou nu intern met japan besproken worden en hopelijk bij de volgende firmware update gefixt moeten worden. Lets hope so :P
Fingers crossed :)

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:47:
is hij morgen klaar, want dan komt mijne binnen :)

• Bapawe
Kashika schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Het kan wel, maar dan moet je de beeldstand op automatisch zetten.
De TV zoekt dan de beste scene-keuze afhankelijk van wat je afspeelt. Alleen weet ik nooit zeker of hij de juiste zoekt als je een serie/film kijkt :P

Bij gamen pakt ie wel altijd de game modus.
Ik heb hem nu op automatisch staan. Tot nu toe doet het precies wat ik wil.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
43W755C test (franstalig; zal vast binnenkort een vertaalde versie van komen op hun engelstalige site)

36ms input lag vs 14ms op de 42W705B (als ze al hetzelfde meten op deze site; beter wordt het er niet op iig als ze niet het Bodnar apparaatje hebben :$ )

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 10-07-2015 01:22 ]

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
apis29 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:20:
43W755C test (franstalig; zal vast binnenkort een vertaalde versie van komen op hun engelstalige site)

36ms input lag vs 14ms op de 42W705B (als ze al hetzelfde meten op deze site; beter wordt het er niet op iig als ze niet het Bodnar apparaatje hebben :$ )
Ze zijn er aardig positief over! Nu heb ik geen zin gehad om het hele stuk uitgebreid te lezen in het Frans. Maar mijn vraag van een aantal pagina's geleden staat nog: is dit hetzelfde paneel als de xw805c, maar dan zonder 3d als enige verschil?

• Bahsin Junior
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 16:56
deejaylethal schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:15:
[...]

Ze zijn er aardig positief over! Nu heb ik geen zin gehad om het hele stuk uitgebreid te lezen in het Frans. Maar mijn vraag van een aantal pagina's geleden staat nog: is dit hetzelfde paneel als de xw805c, maar dan zonder 3d als enige verschil?
Heb zelf de 55W805C en daar is de interface van Android echt super buggy! Heb de site vertaald met Google translate en in de conclusie vermelden ze dat het Android systeem een verademing is...NOT!

Hoop dat ze met de nieuwe firmware de WiFi problemen met het casten van YouTube en wifi-direct aanpakken en tevens de buggy satelliet sortering.

Hebben jullie ook last van signaal verwerking problemen met de tuner van de TV bij het normaal televisie kijken (CAM module) van kanalen? Bij mij is het namelijk zo dat wanneer ik Internet (via WiFi) op mijn laptop/ipad of mobile telefoon steeds maar blokjes/strepen en slecht beeld krijg op de tv. Ziggo is hier geweest en heeft letterlijk alles doorgemeten en vervangen maar geen enkele probleem gevonden in het binnenkomende signaal. Ik heb overal goede afgeschermde kabels dus daar kan het ook niet aan liggen. Hoop dat het met de firmware die volgens Sony customer support vandaag uitkomt opgelost gaat worden.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Bahsin Junior schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Heb zelf de 55W805C en daar is de interface van Android echt super buggy! Heb de site vertaald met Google translate en in de conclusie vermelden ze dat het Android systeem een verademing is...NOT!
De interface is wat mij betreft prima qua uiterlijk en indeling. Hij is wel behoorlijk 'laggy', dat moet echt beter kunnen.

Gelukkig gebruik ik bijna alleen maar Kodi en daar ben ik op dit moment zeer tevreden over. Ik gebruik de 'Amber' skin welke behoorlijk soepel loopt op deze SOC.

Verwijderd

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Signaalkwalitieit is 100%, de sterkte is 30%. Hoe zit dat bij jou?
Bahsin Junior schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Hoop dat ze met de nieuwe firmware de WiFi problemen met het casten van YouTube en wifi-direct aanpakken en tevens de buggy satelliet sortering.

Hebben jullie ook last van signaal verwerking problemen met de tuner van de TV bij het normaal televisie kijken (CAM module) van kanalen? Bij mij is het namelijk zo dat wanneer ik Internet (via WiFi) op mijn laptop/ipad of mobile telefoon steeds maar blokjes/strepen en slecht beeld krijg op de tv. Ziggo is hier geweest en heeft letterlijk alles doorgemeten en vervangen maar geen enkele probleem gevonden in het binnenkomende signaal. Ik heb overal goede afgeschermde kabels dus daar kan het ook niet aan liggen. Hoop dat het met de firmware die volgens Sony customer support vandaag uitkomt opgelost gaat worden.

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik ben van plan om de 55X8509C te kopen. Ik wil deze aansluiten op een Logitech Z2300 (van vervlogen tijden, maar zou toch beter geluid moeten geven). Dus weet iemand of de audio out via 3.5 mm volledig vlekkeloos werkt?

Hoe zit het tegenwoordig met de sync beeld/audio op youtube en netflix? Is dit volledig opgelost?

Ook zou ik mijn laptop (laatste nieuwe XPS15 model van Dell) aansluiten via HDMI. Ik versta dat de framerate maar 30 fps zal zijn, maar verder zouden er geen problemen moeten zijn, nietwaar? Dit zou gebruikt worden voor een occasionele game (natuurlijk met een aparte muis en toetsenbord).

En ten laatste, ik heb een portable harde schijf van Western Digital. Werkt die zowel op USB van tv, als via mijn wifirouter die USB heeft? Of zijn er hier nog kinderziektes?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:59:
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Signaalkwalitieit is 100%, de sterkte is 30%. Hoe zit dat bij jou?

[...]
Zou het niet aan Ziggo kunnen liggen?
Heb sinds vorige week ook last van blokken/bevriezing van beeld, terwijl het ervoor perfect werkte. (Hirschmann kabels en connectoren)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:51
@Bahsin Junior @creem, begrijp ik het goed dat digitale tv bij jullie wel werkt? Loopt dat bij jullie via een CI+ module? Bij mijn 50w805c en Quantis1.3 CI+ module gaat het namelijk niet goed. De tv geeft een authenticate foutmelding. Sony en de winkel beweren dat Ziggo de module icm met de tv nog niet heeft gecertificeerd en dat het wel een paar weken kan duren voor dit wel het geval is.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Verwijderd

Ja gaat goed, op de strepen en blokken na als er internetverkeer is.

Je moet er wel voor zorgen dat je eerst alle kanalen zoekt en dan pas de module er in steekt bij de eerste installatie. Wellicht even opnieuw proberen na een factory reset?
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:05:
@Bahsin Junior @creem, begrijp ik het goed dat digitale tv bij jullie wel werkt? Loopt dat bij jullie via een CI+ module? Bij mijn 50w805c en Quantis1.3 CI+ module gaat het namelijk niet goed. De tv geeft een authenticate foutmelding. Sony en de winkel beweren dat Ziggo de module icm met de tv nog niet heeft gecertificeerd en dat het wel een paar weken kan duren voor dit wel het geval is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:15:

Je moet er wel voor zorgen dat je eerst alle kanalen zoekt en dan pas de module er in steekt bij de eerste installatie. Wellicht even opnieuw proberen na een factory reset?

[...]
Ook problemen met npo3 en rtl4. Strepen, blokken. Tv via lan kabel aangesloten, toen ik deze los trok, werd wel een stuk beter, maar niet helemaal. Coax cabel en splitter van ziggo al vervangen.
een tijdje de coax rechstreeks aangesloten op wanddoos, dus zonder splitter. Toen ging het goed, maar ja dan geen internet toegang.

Dus ligt het aan de tv? Verder uitzoeken.
diverse malen tv zenders opnieuw laten zoeken zonder camkaart erin. Dan ljjkt het even goed te gaan, maar h er is zeker niet weg.

Lan kabel te dicht op de coax?

Ik ben er dus mee bezig en hoop dat niet aan de tv zelf ligt.

Verwijderd

Ok, dan hou ons maar op de hoogte. Ik heb gisteren de TV naast de meterkast gezet en rechtstreeks op de AOP aangesloten. Probleem werd eigenlijk alleen maar erger.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Ook problemen met npo3 en rtl4. Strepen, blokken. Tv via lan kabel aangesloten, toen ik deze los trok, werd wel een stuk beter, maar niet helemaal. Coax cabel en splitter van ziggo al vervangen.
een tijdje de coax rechstreeks aangesloten op wanddoos, dus zonder splitter. Toen ging het goed, maar ja dan geen internet toegang.

diverse malen tv zenders opnieuw laten zoeken zonder camkaart erin. Dan ljjkt het even goed te gaan, maar h er is zeker niet weg.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:15:

[...]
Helaas al -tig factory resets gedaan. Alle verschillende opties geprobeerd (upc / provider / overig). Inderdaad eerst kanalen gezocht, daarna module er pas in. Gecontroleerd of de module software en tv software up to date waren, maar hij blijft die foutmelding geven. Welk merk CI+ module hebben jullie?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Is de splitter een versterker? Tratec fra-752 die van Ziggo komt? Had een probleem bij mn ouders. Blokken en strepen op een Samsung es7000. Toen ik de versterker er tussenuit haalde was het goed. Signaal bleek dus te sterk. Een coax verdeelblokje (Hirschmann afc1621er) tussen gezet als signaal demper en nu werkt het goed.

Bij installatie van de 65x9305c had ik op de TV op NL1 goed beeld voor installatie neotion CI+1.3 kaart. Na installatie kreeg ik schokkerig beeld. Opnieuw zenders gezocht maar nu met UPC als provider en alles is goed behalve dan dat de NL HD kanalen vanaf 925 geprogrammeerd staan. En handmatig verplaatsen gaat niet want ik word telkens uit het zendervoorkeur aanpassen menu gegooid.

Ik zal straks kijken of opnieuw zenders inscannen zonder kaart in CI slot wel goed gaat.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:12
Kodi werkt best oké op mijn 4k-tv nu. Iemand die weet hoe je het optiemenu oproept dat equivalent is met rechtsklikken? Dus dat menuutje waar je in kan aangeven dat een film of serie niet correct wordt herkend, en waar je mark as watched etc kan kiezen.
Het lijkt dat het gewoon niet kan, en dat doet wel wat aan de functionaliteit af, of kan het wel? :p

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Bapawe
Th1x4nG schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:28:
Kodi werkt best oké op mijn 4k-tv nu. Iemand die weet hoe je het optiemenu oproept dat equivalent is met rechtsklikken? Dus dat menuutje waar je in kan aangeven dat een film of serie niet correct wordt herkend, en waar je mark as watched etc kan kiezen.
Het lijkt dat het gewoon niet kan, en dat doet wel wat aan de functionaliteit af, of kan het wel? :p
Dat zoek ik ook nog idd. Had het al een paar posts terug gevraagd. Maar mooi dat kodi nu ook beter werkt op de 4k modellen. Op mijn HD model ben ik nog steeds erg tevreden met hoe kodi werkt.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Kan iemand controleren of een (draadloos) usb keyboard op deze tvs werkt?

• Ronayke03
Iemand een idee waar je aan de laagste prijs twee 3D brillen kan krijgen? (TDG-BT500A)

• Bahsin Junior
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:59:

[...]
Rtl4 geeft bij mij 100% en sterkte 49%

• Bahsin Junior
P.K. schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Zou het niet aan Ziggo kunnen liggen?
Heb sinds vorige week ook last van blokken/bevriezing van beeld, terwijl het ervoor perfect werkte. (Hirschmann kabels en connectoren)
De ziggo monteur heeft alles doorgemeten, en het eea vervangen. We hebben de slaapkamer tv (Samsung) aangesloten in de woonkamer maar deze gaf geen enkel probleem. Het probleem zit hem dus in de Sony

• Bahsin Junior
Ik maak gebruik van een CI+ module en krijg geen authenticate foutmelding. Het enige wat ik heb is zodra ik aan het internetten ben slecht beeld krijg op de tv

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:30
Sony Bravia KD-55X8505C Zwart €1750 , tegen de 55x8509c, €1645.

Je zou zeggen dat de 8505 mee zou moeten zakken in prijs, omdat alleen de motionflow verschilt.
Iemand enig idee wat het prijs verschil verklaart? Support is volgens mij t zelfde mbt firmware?

• Ronayke03
Ik ga een 55X8509C kopen in België. Maar zal deze TV gebruiken in Duitsland. Ik veronderstel dat ik geen problemen zal ondervinden met het instellen van kanalen via gewone distributie?
Voorlopig heb ik nog geen digitale TV. Ik heb zelfs nog geen TV tot nu toe ;-).

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Heb een 43w805C icm Smith 1.3 CI+ module, signaalkwaliteit is 100%, de sterkte is 52% en geen problemen met digitale tv (qua beeld en snelheid van zappen dan) Dacht dat 52% wat laag was maar als ik het hier zo lees valt dat dus wel mee.

• Bahsin Junior
dataworm schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Heb een 43w805C icm Smith 1.3 CI+ module, signaalkwaliteit is 100%, de sterkte is 52% en geen problemen met digitale tv (qua beeld en snelheid van zappen dan) Dacht dat 52% wat laag was maar als ik het hier zo lees valt dat dus wel mee.
Heb je het ook geprobeerd door te internetten terwijl je tv kijkt?

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 16:12
Enige tijd op zoek naar TV. Mijn oude LG is hard aan vervanging toe.
Mij spreken de modellen van Sony wel aan. Qua design, beeldkwaliteit, lage input lag.

Toepassing
- Weergave van HTPC
- Ik kijk geen TV, sterker nog, tv abo al tijden opgezegd :)
- Meest gebruikte programma's: Popcorntime, YouTube, Spotify, Chrome.
- Kijk veel series, films en casual gamen.

Eisen
- 50"
- relatief lage input lag (hoe gezegd casual gamen)
- Geen 4k (is me aanbod te laag, en meerprijs te groot)
- Geen 3D (maak ik geen gebruik van)

Smart TV nooit echt fan van geweest.
Voor die functionaliteit heb ik de HTPC.

Blijven er puur naar Sony kijkend 2 optie over:
  • KDL-50W755C
  • KDL-50W805B
Vragen

- Puur op input lag zou voor model van 2014 moeten gaan, al kan ik geen eenduidige info vinden over de KDL-50W755C. Ik weet het is een beetje gevoelig onderwerp en misschien suggestieve vraagstelling; maar is de input lag echt (merkbaar) slechter bij de KDL-50W755C?

- OS --> Neig ik zeer naar Android TV. Aangezien ik het als extra 'gimmick' gebruik, zijn mijn eisen niet zo streng als aantal mede tweakers. Zie voornamelijk meerwaarde in het screencasten van YouTube / Camera. Voice search. Als ik dit vergelijk met de (afgaand op reviews) trage OS van KDL-50W805B kies ik voor Android TV. Zit er veel verbetering in de updates? En is er al nieuws over eventuele Spotify app in de pijpleiding?

- Dan de altijd lastige: moment van aankoop. Vind momenteel prijsverschil tussen de twee dusdanig klein dat ik waarschijnlijk nu voor KDL-50W755C zou kiezen. Zal de prijs naar verwachting nog veel dalen de komende 6 maanden? Is het met oog op Android TV raadzaam te wachten?

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

• Soullancer
Iemand die de vesa afmeting weet van -55X8505C. Google helpt niet erg

Edit: 55: 300x300, 65 : 300x400

[ Voor 21% gewijzigd door Soullancer op 12-07-2015 00:08 ]

• MyS
  • Laatst online: 15:06

MyS

Sinds ik de instellingen van mijn TV bij Digital Audio OUT heb aangepast in AUTO 2 heb ik bij het TV kijken DD 5.1 geluid. Het is echter vrijwel altijd volledig out of sync met het beeld. Hebben meer mensen met een losse AV-receiver hier last van?

Ik heb de instelling maar weer teruggezet op AUTO 1, liever 2.0 geluid dan 5.1 geluid dat out of sync is.

• tcviper
MyS schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:21:
Sinds ik de instellingen van mijn TV bij Digital Audio OUT heb aangepast in AUTO 2 heb ik bij het TV kijken DD 5.1 geluid. Het is echter vrijwel altijd volledig out of sync met het beeld. Hebben meer mensen met een losse AV-receiver hier last van?

Ik heb de instelling maar weer teruggezet op AUTO 1, liever 2.0 geluid dan 5.1 geluid dat out of sync is.
Loopt prima hier met 5.1 DD naar mijn Receiver op AUTO 2. Dus geen idee? Heb het al in 3 situaties kunnen toepassen en werkt overal tot nu toe.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Hij is er!: Mijn 65X8505c met lan kabel (geen wifi)
* plex media server op een pc geinstalleerd (32gb i7, alleen maar ssds) -> op maximum bandbreedte ingesteld en het beeld schokt bij 1080p mkv's (films en series) (geen buffering maar schokken), absoluut niet mooi en irritant! (bij keuze dts bleef ik audio horen maar versterker veranderde niet)

* heb het geluid via hdmi-arc lopen maar het geluid loopt niet ongecomprimeerd er door heen (anders zou mijn onkyo versterker dit zien en goed dd of dts weergeven nu blijft een voorgeprogrammeerde THX setting actief . (zal het met optisch testen) (hij staat op Auto 2)

* mijn oude ci+ kaart geef af en toe aan: uw toestel is niet volledig ci+ geschikt. De quantis geeft aan dat het toestel nog gecertificeerd is. update: ik trek de oude ci+ kaart eruit, duw de nieuwe erin en nu werkt authenticatie wel (al zeker 4x gewisseld..) hopelijk blijft het werken.

* Maar ook het goede, het beeld van mijn xbox one spat er werkelijk waar vanaf, de 4k uhd demos van lg/sony/samsung op youtube zijn om te kwijlen en moet zeggen dat het standaard geluid van de tv heel goed klinkt

* Het kost even wat tijd om verder te testen, wennen aan de interface aan de hoeveelheid knopjes op de remote terwijl je een groot gedeelte niet nodig hebt of liever ergens anders aan zou toe wijzen (zal de smart app dan ook eens testen)

Eerste indruk is in ieder geval wel WOW, met een beetje wellicht te hoge verwachtingen van Android tv en de apps en de snelheid om overal snel te navigeren

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Bahsin Junior schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Heb je het ook geprobeerd door te internetten terwijl je tv kijkt?
Geen problemen mee maar mijn router staat niet vlak bij mijn TV. Verder heb ik de TV zelf op de 5 Ghz band gezet dus dat kan ook nog verschil maken. Heb je het alleen op bepaalde kanalen of bij alle zenders?

Deze is misschien ook interessant voor je:
chromecast-stoort-op-tv-signaal-2203

[ Voor 18% gewijzigd door dataworm op 11-07-2015 18:48 ]

• BliXem
  • Laatst online: 09-11 09:27
De 14.2 versie of de 15.0+ versie?

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Misschien een domme vraag, maar zal een TV met 3D ondersteuning wat vlotter Android TV aan kunnen dan een non-3D variant, qua GPU kracht of zo?

• tcviper
jerkitout schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:02:
Misschien een domme vraag, maar zal een TV met 3D ondersteuning wat vlotter Android TV aan kunnen dan een non-3D variant, qua GPU kracht of zo?
Dat heeft daar niks mee te maken :)

• Th1x4nG
  • Laatst online: 20:12
BliXem schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:28:
[...]

De 14.2 versie of de 15.0+ versie?
Die uit de play store, 15.0 Isengard dus

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Bahsin Junior
dataworm schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:43:
[...]

Geen problemen mee maar mijn router staat niet vlak bij mijn TV. Verder heb ik de TV zelf op de 5 Ghz band gezet dus dat kan ook nog verschil maken. Heb je het alleen op bepaalde kanalen of bij alle zenders?

Deze is misschien ook interessant voor je:
chromecast-stoort-op-tv-signaal-2203
Bedankt voor de info!
5Ghz netwerk wordt niet door de TV gezien...ik heb de storing op alle kanalen. Heb de router van 1 tot 6 mtr van de tv gezet maar geeft nog steeds storingen.

• lowfi
lowfi schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:08:
Kan iemand controleren of een (draadloos) usb keyboard op deze tvs werkt?
Iemand?

• tcviper
Zover ik weet werken alleen Bluetooth keyboards zoals de http://www.logitech.com/n...living-room-keyboard-k830

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Ik vraag me af, is er ergens info te vinden welke tvs tweakers binnenkort gaat reviewen?

Of kan je een verzoek indienen, of wordt dat juist niet gewaardeerd?

Ben erg benieuwd naar een tweakers review van de sony 65x930c van dit jaar.

• Jan Ham
Usb keyboard (Logitech UltraX) aangesloten. Het werkt gewoon. Kan in de home menu met de pijltjes navigeren en in de youtube app kan ik tekst tiepen. Werkt ook met Kodi.
Weet niet hoe het bij de andere toestellen is maar op de 65x903c heb je een (optionele) afdekplaat waar dus de usb poorten achter zitten. Ik vind ze ook onhandig/slecht geplaatst als je de tv gaat wall mounten.( hier niet t geval). De usb poorten en de hoofdtelefoon aansluiting hadden net zoals de menu knoppen direct langs de achterzijkant moeten zitten. De apart geplaatste usb aansluiting die je voor recording moet gebruiken kan ook geen al te lange usb stick aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan Ham op 13-07-2015 01:37 ]

• BrianVL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 15:35
Je kan de Kore app (kodi remote) op smartphone of tablet gebruiken om aan het extra menu te komen. Via de afstandsbediening heb ik het zelf ook nog niet gevonden. Het zou wel handig zijn als het kan.

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
Je kunt de select toets ingedrukt houden

• JesseAMD
  • Laatst online: 02-04 15:52
Weet iemand of de 755c ook een apart voedingsblok heeft? Zijn de snoeren daarvan te vervangen door langere? Dit ivm een buis bij mij in de muur waar de snoeren doorheen gaan.

• Ronayke03
Ik heb sinds gisteren mijn 55X8509C uit de doos kunnen halen en onmiddellijk geupdatet naar de laatste software versie.

Na een uurtje gebruik van de tv, zag ik dat de interface van android zeer traag werd. Via developers options zag ik dat de CPU constant gestressed werd door volgend process: com.sony.dtv.scrums.action
Iemand een idee wat ik kan doen om dit te voorkomen? De tv even van netstroom halen werkt, maar ik heb geen zin om dit elk uur te doen!

Verder zie/hoor ik dat de audio bijna overal niet synced loopt met het beeld. Ik heb op mijn TV volgend soundbar aangesloten: HT-NT3 (via digital audio out en HDMI ARC). Echter, wanneer de soundbar gedeactiveerd wordt, en ik gebruik de TV speakers, dan is er geen verbetering. Iemand een oplossing hiervoor?

Ook heb ik veel last van backlight bleeding rechtsonder... :'(
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/aabqdv5ep/Backlightbleeding_crop.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ronayke03 op 13-07-2015 10:19 ]

• Bapawe
just_A_boy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:07:
Je kunt de select toets ingedrukt houden
Nice, vanavond meteen proberen. Thx! :D

Heeft iemand al de update geïnstalleerd die vandaag uit zou moeten komen?

[ Voor 16% gewijzigd door Bapawe op 13-07-2015 11:56 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
deejaylethal schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:15:
[...]

Vertaalde versie inmiddels online: http://www.digitalversus....-43w755c-p27245/test.html

Je vraag was overigens allang beantwoord de vorige keer (en is al enkele keren vaker voorbij gekomen). Aangezien de 43" dit jaar Active 3D is kan je er op zich wel van uitgaan dat het om hetzelfde paneel gaat (vorig jaar was dat ook het geval) ... Bij de 42W8xxB zit er nog een laag over voor de passieve 3D.

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 13-07-2015 13:26 ]

• Kashika
Trivian schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Nice, vanavond meteen proberen. Thx! :D

Heeft iemand al de update geïnstalleerd die vandaag uit zou moeten komen?
Er is een update gecommuniceerd voor woensdag. Niet vandaag?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 21:05
Android heeft van zichzelf een redelijk allesomvattende HID driver. Je kan zo'n beetje alle inputs (muizen, toetsenborden, gamepads) aansluiten en dat zou moeten werken.

• Bapawe
Kashika schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Er is een update gecommuniceerd voor woensdag. Niet vandaag?
Ah oke ik dacht dat het vandaag was, my bad..

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
quorumz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:58:
Hij is er!: Mijn 65X8505c met lan kabel (geen wifi)
* plex media server op een pc geinstalleerd (32gb i7, alleen maar ssds) -> op maximum bandbreedte ingesteld en het beeld schokt bij 1080p mkv's (films en series) (geen buffering maar schokken), absoluut niet mooi en irritant! (bij keuze dts bleef ik audio horen maar versterker veranderde niet)
Bedoel je met schokken wellicht dat apps de refreshrate niet kunnen aanpassen, of is het echt iets anders?

Heb namelijk het volgende gelezen:
http://www.redsilico.com/sony-2015-android-first-impressions
Video refresh rates
None of the apps will switch the refresh rate of the TV to match the content. This means the TV's 24p support actually only applies to external HDMI sources, and indeed watching anything other than 30p or 60p content via apps on the TV itself is quite uncomfortable. To be honest, if I had known this before testing the capabilities of the apps I wouldn't have bothered, as it singlehandedly makes the TV quite useless for me as a network media player.
Klinkt niet heel positief...
Iemand van hier die dit kan bevestigen?

• Jan Ham
Ligt zover ik weet aan het Android framework. Dat kan (tot nu toe) niks anders. Daarom is er hier een RPi2 met openelec op de av-receiver aangesloten. Werkt ook soepeler dan Kodi op de TV.

• BrianVL
Ik heb al enkele films gestreamd via Kodi en ik heb niet de indruk dat de tv deze op een verkeerde refresh rate afspeelt. Kodi werkt ook vlot en speelt tot nu toe alles af.

Met de standaard video app heb ik minder goede ervaringen. Deze werkt schokkerig en het beeld werd ook verticaal geschaald om het beeld te vullen.

Als ik thuis ben wil ik gerust de beeldinstellingen eens doorgeven.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
BrianVL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:14:
Ik heb al enkele films gestreamd via Kodi en ik heb niet de indruk dat de tv deze op een verkeerde refresh rate afspeelt. Kodi werkt ook vlot en speelt tot nu toe alles af.

Met de standaard video app heb ik minder goede ervaringen. Deze werkt schokkerig en het beeld werd ook verticaal geschaald om het beeld te vullen.

Als ik thuis ben wil ik gerust de beeldinstellingen eens doorgeven.
Kodi werkt volgens mij niet met het Android framework ( of android video player ), de interne speler is inderdaad ruk via DLNA. Bij mij buffert hij na elke 10 seconden o.i.d. terwijl de tv via het draadje is aangesloten.

Hebben jullie bij Kodi ook recht boven in beeld een rood speakertje staan? Zo nee, hoe krijg ik dat weg?

Hoop dat Sony snel de 2.0 audio bug oplost! Plex is nu niet te gebruiken, waarbij Plex wel een van de zwaar meewegende factoren was om voor Android TV te kiezen...

[ Voor 9% gewijzigd door Motion2 op 13-07-2015 17:53 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
P.K. schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Bedoel je met schokken wellicht dat apps de refreshrate niet kunnen aanpassen, of is het echt iets anders?

Heb namelijk het volgende gelezen:
http://www.redsilico.com/sony-2015-android-first-impressions

[...]

Klinkt niet heel positief...
Iemand van hier die dit kan bevestigen?
zaken als youtube en ds video lopen goed (niet te hard juichen want ik vond mijn netflex nu ook schokken terwijl ik plex niet eens getest heb vandaag)

• tcviper
Tot dusver loopt alles super smooth bij Netflix en Plex op mijn X85C, dus geen idee maar dat refresh gebeuren werkt naar mijn insziens prima hoor.

• lowfi
Je moet in kodi instellen dat hij de refreshrate van de video matched. Als de film start zal het beeld even zwart worden en dan de film laten zien. De TV schakelt dan van 60hz waar denk ik de kodi/tv ui op loopt naar 23.976hz (of 50hz etc)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 13-07-2015 21:29 ]

• just_A_boy
Ronayke03 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:17:
Ik heb sinds gisteren mijn 55X8509C uit de doos kunnen halen en onmiddellijk geupdatet naar de laatste software versie.

Na een uurtje gebruik van de tv, zag ik dat de interface van android zeer traag werd. Via developers options zag ik dat de CPU constant gestressed werd door volgend process: com.sony.dtv.scrums.action
Iemand een idee wat ik kan doen om dit te voorkomen? De tv even van netstroom halen werkt, maar ik heb geen zin om dit elk uur te doen!

Verder zie/hoor ik dat de audio bijna overal niet synced loopt met het beeld. Ik heb op mijn TV volgend soundbar aangesloten: HT-NT3 (via digital audio out en HDMI ARC). Echter, wanneer de soundbar gedeactiveerd wordt, en ik gebruik de TV speakers, dan is er geen verbetering. Iemand een oplossing hiervoor?

Ook heb ik veel last van backlight bleeding rechtsonder... :'(
[afbeelding]
Je zou de plekken kunnen masseren... Dat heeft bij mij de vlekken voor zo'n 90% weggehaald

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
tcviper schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:02:
Tot dusver loopt alles super smooth bij Netflix en Plex op mijn X85C, dus geen idee maar dat refresh gebeuren werkt naar mijn insziens prima hoor.
Netflix gaat hier goed, maar ik heb dezelfde 'freezes' van het beeld bij Plex, gewoon bij direct play, dus zonder transcoding. Het kan ook niet aan de server liggen, dat is een Xeon E3-1230. Quality van video staat op 'Maximum'. Waar heb jij hem op staan?

• tcviper
Op maximum alles, lan bekabeld, heb wel theme music uit en dat is het.
Misschien bij de komende update van de TV dat het beter voor je loopt.

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
tcviper schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:06:
Op maximum alles, lan bekabeld, heb wel theme music uit en dat is het.
Misschien bij de komende update van de TV dat het beter voor je loopt.
Ik hoop het, want ik gebruik een identieke setup als jij.

• lowfi
Ik vind het allemaal zeer knullig over komen van onze japanse vrienden. Heeft iemand ook iets positiefs te melden? 😜

• Ronayke03
just_A_boy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Je zou de plekken kunnen masseren... Dat heeft bij mij de vlekken voor zo'n 90% weggehaald
Ik heb nog nooit gehoord dat dit mogelijk is?! :?
Kan je mij uitleggen hoe je dit doet?

• just_A_boy
Gewoon met je vingertoppen of met een zachte doek over de plekken wrijven.... Het kan zijn dat het eerst erger wordt, maar dit trekt vanzelf weer weg

• Ronayke03
just_A_boy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:46:
Gewoon met je vingertoppen of met een zachte doek over de plekken wrijven.... Het kan zijn dat het eerst erger wordt, maar dit trekt vanzelf weer weg
Goeie tip! Het is een beetje verbeterd. Dus zeker het proberen waard voor andere mensen.
Ik denk gewoon dat het te erg naar 1 hoek neigt van mij. Maar nu valt het al minder op :-D.
Sowieso staat mijn brightness altijd redelijk laag (tussen 5-15 op deze tv).
Wat ik misschien ook kan aanduiden als reden, is dat de voet misschien eerst te hard aangedraaid was... Na het beetje lossen van die ene kant, en een nacht wachten, was het al een beetje beter (tenzij het mijn verbeelding is).

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
ik kom nu toch wel redelijk wat opmerkingen tegen dat android /smart niet de ideale combinatie is met een TV.(ook in de opmerkingen op de review van x85c reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software

vorig jaar wilde ik een philips kopen en ik wilde al jaren een perfect pixel hd engine vanwege het mooie beeld, maar niet groter dan 42"; daardoor viel de 8000 serie weer af dus een 7100 of 7900 serie maar later vielen alle tpvisions af ivm brakke software en het idee dat slechte producten via de ing rentepunten winkel goedkoper aangeboden worden (swap toestellen?) naast de enorm vele slechte reviews op kieskeurig. Echter nooit iets gelezen inzake out of sync en dolby pass through naar de receiver problemen zoals tcviper die meldt.
dus het sony probleem van 2015 is het philips probleem van 2013/2014?
als ik ga voor een full hd max 43" zonder android of smart zou ik voor de w700c serie moeten gaan
nu zie ik zojuist dat sinds april 2015 een lucratief alternatief nl philips 40PFK6300 met perfect pixel engine met 4k ultra hd maar zonder "toeters en bellen" en goedkoper dan de sony.
philips stond wel altijd al bekend om de mooie beeldkwaliteit.
iemand een mening waarom ik deze niet zou moeten nemen?

[ Voor 16% gewijzigd door berry20 op 14-07-2015 01:18 ]

• Kashika
berry20 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 01:11:
ik kom nu toch wel redelijk wat opmerkingen tegen dat android /smart niet de ideale combinatie is met een TV.(ook in de opmerkingen op de review van x85c reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software

vorig jaar wilde ik een philips kopen en ik wilde al jaren een perfect pixel hd engine vanwege het mooie beeld, maar niet groter dan 42"; daardoor viel de 8000 serie weer af dus een 7100 of 7900 serie maar later vielen alle tpvisions af ivm brakke software en het idee dat slechte producten via de ing rentepunten winkel goedkoper aangeboden worden (swap toestellen?) naast de enorm vele slechte reviews op kieskeurig. Echter nooit iets gelezen inzake out of sync en dolby pass through naar de receiver problemen zoals tcviper die meldt.
dus het sony probleem van 2015 is het philips probleem van 2013/2014?
als ik ga voor een full hd max 43" zonder android of smart zou ik voor de w700c serie moeten gaan
nu zie ik zojuist dat sinds april 2015 een lucratief alternatief nl philips 40PFK6300 met perfect pixel engine met 4k ultra hd maar zonder "toeters en bellen" en goedkoper dan de sony.
philips stond wel altijd al bekend om de mooie beeldkwaliteit.
iemand een mening waarom ik deze niet zou moeten nemen?
Geen H265/HEVC voor 4K Netflix of andere apps met 4K.
Je kunt op dit toestel niet echt lekker 4K afspelen. Weet niet zeker of het toestel HDMI 2.0 ondersteund alleen.

• tcviper
Uhm dat heeft ie dus wel, HEVC voor 4k: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1436424059
4k werkt perfekt van zowel youtube, netflix als andere apps op het toestel.

MPEG4
HEVC
VP9

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11 09:37
tcviper schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:42:
Uhm dat heeft ie dus wel, HEVC voor 4k: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1436424059
4k werkt perfekt van zowel youtube, netflix als andere apps op het toestel.

MPEG4
HEVC
VP9
Volgens mij bedoelde hij dat juist de Philips dit allemaal niet heeft.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• tcviper
overtones schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Volgens mij bedoelde hij dat juist de Philips dit allemaal niet heeft.
Ooops :P Als dat zo is.. is mijn comment overbodig :P

• Kashika
tcviper schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Ooops :P Als dat zo is.. is mijn comment overbodig :P
Haha, hij vroeg om redenen waarom de Philips het kopen niet waard was.
Bovenstaande dus :P

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een X830Xc-serie bezitten en last hebben van blokken en strepen in beeld als er internetverkeer is?

• berry20
Brdankt TC voor je oprecht welgemeend advies ,
@anderen
geen 4k, dat klopt, maar de w700c w800c serie toch ook niet? . en daar zoek ik een alternatief voor zonder buggy software anders moeten we vergelijken met de 40PUK6400 die wel 4k en hevc codec ondersteund???
ik zoek gewoon goed beeld zonder extra's en geen auto rebooters.
ik heb gewacht op de nwe sony lijn, zoals zovelen hier, maar ga nu toch afhaken denk ik
ben nog tevreden met 32kdl w3000 van 2008

[ Voor 12% gewijzigd door berry20 op 14-07-2015 14:53 ]

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik wacht ook nog, de software blijkt gewoon niet klaar te zijn en ik begin serieuze kanttekeningen bij de hardware erin te zetten. Voor zoveel geld heb ik geen zin om alsnog mn pc eraan te knopen en alle voorzieningen weer te maken.

Maar heb wel echt een nieuwe tv nodig... Misschien toch maar eens bij Panasonic en Samsung kijken... Bah :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ipenburg op 14-07-2015 15:03 ]

• BrianVL
berry20 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:18:
Brdankt TC voor je oprecht welgemeend advies ,
@anderen
geen 4k, dat klopt, maar de w700c w800c serie toch ook niet? . en daar zoek ik een alternatief voor zonder buggy software anders moeten we vergelijken met de 40PUK6400 die wel 4k en hevc codec ondersteund???
ik zoek gewoon goed beeld zonder extra's en geen auto rebooters.
ik heb gewacht op de nwe sony lijn, zoals zovelen hier, maar ga nu toch afhaken denk ik
ben nog tevreden met 32kdl w3000 van 2008
Ik ben enorm tevreden van de beeldkwaliteit van de 50W809C. Na wat afregelen heb ik er zeer realistische kleuren uit gekregen en mooi diepe zwartwaarden. Ik heb geen last van backlight bleeding. De linkse hoek onderaan is wel iets donkerder als er een volledig wit beeld getoond wordt maar is niet storend.

De software staat nog niet volledig op punt maar er valt wel mee te leven. Op android draai ik nu Kodi en dat werkt redelijk. De beste optie is volgens mij echter om de tv te gebruiken in combinatie met een raspberry pi 2 met kodi. De raspberry pi werkt toch nog stabieler en kan werkelijk alles afspelen.

Ik was zelf aan het twijfelen tussen de panasonic CX700 (989€) en de W805C (850€). Uiteindelijk ben ik voor de Sony gegaan omdat 4K voor mij persoonlijk niet belangrijk is op 50" en omdat men toch zeer positief is over de beeldkwaliteit van Sony. De mogelijkheid om Kodi te draaien is ook handig meegenomen.

Als je echt 4K wil dan zou ik eerder naar de panasonic gaan dan naar een philips tv.

• Motion2
Ipenburg schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:02:
Ik wacht ook nog, de software blijkt gewoon niet klaar te zijn en ik begin serieuze kanttekeningen bij de hardware erin te zetten. Voor zoveel geld heb ik geen zin om alsnog mn pc eraan te knopen en alle voorzieningen weer te maken.

Maar heb wel echt een nieuwe tv nodig... Misschien toch maar eens bij Panasonic en Samsung kijken... Bah :(
Heb je het zelf al getest? Ik heb en 55x8509c en vind het reuze meevallen.

Ja het is soms wat laggy maar niet iets wat een firmware update niet kan fixen.
Reboots heb ik nog niet meegemaakt.

Gisteren via Kodi een tv serie gekeken, dat ging echt prima

• deejaylethal
  • Laatst online: 04-11 09:33
Bovendien zijn de full HD TV's voor de kwaliteit die ze bieden niet eens heel duur... (N=1)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn k400 logitech werkt gewoon incl touchpad. Zowel in KODI als in de normale Android interface.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

BrianVL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:28:
[...]

Je kan de Kore app (kodi remote) op smartphone of tablet gebruiken om aan het extra menu te komen. Via de afstandsbediening heb ik het zelf ook nog niet gevonden. Het zou wel handig zijn als het kan.
Tip met de keymap add-on kan je ook de gekleurde toetsen van je AB toewijzen aan functies. Zo kan ik nu subs togglen en add-on's zoals soundcloud starten met 1 knop. Erg handig.

• BrianVL
Bedankt! Ik probeer het vanavond eens uit.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Sommige zaken zijn de moeite van het wachten waard. Ik hoopte dat dat ook zou gelden voor de uitgestelde release van de 2015 line-up. Als ik alleen al de eerste reacties op deze site/thread lees, vergaat me de lust om te kopen. Noem mij ouderwets, maar als ik voor honderden euro's een TV koop, verwacht ik dat -een schoonheidsfoutje daargelaten- deze out-of-the-box werkt. Ik koop geen televisie om hem eerst te moeten masseren (!) of weken/maanden te moeten wachten op kritische bugfix firmware updates. De Sony producten die ik tot nu toe heb gekocht, waren allemaal kwalitatief hoogwaardig. Voorlopig laat ik deze lijn aan me voorbij gaan en volg ik deze draad met interesse.

"A man has got to know his limitations..."

• Torgo
  • Laatst online: 18:31
Robus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:52:
Sommige zaken zijn de moeite van het wachten waard. Ik hoopte dat dat ook zou gelden voor de uitgestelde release van de 2015 line-up. Als ik alleen al de eerste reacties op deze site/thread lees, vergaat me de lust om te kopen. Noem mij ouderwets, maar als ik voor honderden euro's een TV koop, verwacht ik dat -een schoonheidsfoutje daargelaten- deze out-of-the-box werkt. Ik koop geen televisie om hem eerst te moeten masseren (!) of weken/maanden te moeten wachten op kritische bugfix firmware updates. De Sony producten die ik tot nu toe heb gekocht, waren allemaal kwalitatief hoogwaardig. Voorlopig laat ik deze lijn aan me voorbij gaan en volg ik deze draad met interesse.
^^ dat 😟

• Appeltjeeitje
  • Laatst online: 19:04
Robus schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:52:
Ik koop geen televisie om hem eerst te moeten masseren (!)
:+ _/-\o_

• Soullancer
Met alles wat je voorbij ziet komen maakt het het kiezen inderdaad niet makkelijker. Zo twijfel ik nog steeds tussen de w805 en de x805, prijs verschil van 500..Maar knoop doorhakken durf ik niet en kijk steeds maar de kat uit de boom wat betreft updates en reviews.
Blijven immers hoop centjes en is niet en investering voor een maandje, en waar ik juist nu een keer vanaf wilde was een tv zoals ik die telkens bij samsung krijg:

Er zit van alles op, maar t werkt maar half of extreem langzaam of er is maar half over na gedacht, updates komen er eigenlijk niet meer, kortom je kunt er niks mee maar betaald er wel degelijk voor?

• tcviper
Even afwachten dan tot update die deze week komt, dan kunnen we je meer vertellen over de 'bugs' :)

• Bapawe
Ik dacht geen last te hebben van de vertraging van het geluid maar schijnbaar toch wel. Of het is gekomen sinds ik de soundbar heb of het is me nooit opgevallen maar dat lijkt me sterk. Ik zit ook nog te twijfelen of ik de ps4 en horizon box aansluit op de tv ipv de soundbar zelf. Geen idee wat beter is maar via de tv wordt het kiezen van hdmi uitgang wat makkelijker denk ik en het toewijzen van beeld instellingen per hdmi aansluiting.

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:58
Trivian schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:46:
Ik dacht geen last te hebben van de vertraging van het geluid maar schijnbaar toch wel. Of het is gekomen sinds ik de soundbar heb of het is me nooit opgevallen maar dat lijkt me sterk. Ik zit ook nog te twijfelen of ik de ps4 en horizon box aansluit op de tv ipv de soundbar zelf. Geen idee wat beter is maar via de tv wordt het kiezen van hdmi uitgang wat makkelijker denk ik en het toewijzen van beeld instellingen per hdmi aansluiting.
Goed punt zit met hetzelfde.
Heb mijn KPN itv en een android mediaplayer via de Sony HTCT780 soundbar lopen, maar vraag me ook af of het niet misschien beter is via de tv en dan terug naar de soundbar.

Met andere woorden wat is beter?

• Bapawe
Ik heb de ht 380 soundbar van sony. Heb jij ook last van die vertraging? Ik heb helaas ook nog de ab nodig van de horizon box om van kanaal te wisselen.

• SuperVeloce
  • Laatst online: 18:31
Je kan bij horizon box geluid paar ms vooruit/achteruit doen.. misschien lukt et daarmee Trivian?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• berry20
tcviper schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:53:
Even afwachten dan tot update die deze week komt, dan kunnen we je meer vertellen over de 'bugs' :)
ok vriend ik weet intussen dat je enorm aan het lobbyen bent dus wacht nog even
wat in je hart zit opgesloten......... kun je toch moeilijk loslaten 43W805c of 43w755czou mijn voorkeur geven ;w

[ Voor 7% gewijzigd door berry20 op 14-07-2015 23:10 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Hm performance van plex wordt steeds bedroevender: ipv schokken staat het beeld zelfs steeds stil om de paar seconden. (expres mijn servers een reboot gegeven om dat uit te sluiten.grrrr snel netflix aan (house of cards in uhd is erg nice) voordat ik me enorm ga ergeren dat ik nix kan streamen (waar zijn de cheapo 4k media streamers, dan heeft nieuwe versterker ook nog zin :) )

hopelijk fixed de update 'vandaag" weer wat

[ Voor 5% gewijzigd door quorumz op 15-07-2015 00:12 ]

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 16:58
Trivian schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:19:
Ik heb de ht 380 soundbar van sony. Heb jij ook last van die vertraging? Ik heb helaas ook nog de ab nodig van de horizon box om van kanaal te wisselen.
Nee geen vertraging geluid/beeld hier met de KPN itv icm 65w855c.

• Motion2
quorumz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:04:
Hm performance van plex wordt steeds bedroevender: ipv schokken staat het beeld zelfs steeds stil om de paar seconden. (expres mijn servers een reboot gegeven om dat uit te sluiten.grrrr snel netflix aan (house of cards in uhd is erg nice) voordat ik me enorm ga ergeren dat ik nix kan streamen (waar zijn de cheapo 4k media streamers, dan heeft nieuwe versterker ook nog zin :) )

hopelijk fixed de update 'vandaag" weer wat
Wat misschien helpt, ik zag in ieder geval de cpu load van 80 a 90% teruglopen naar 30%, is om de aanbevelingen uit de zetten in de settings. Helaas kan je alleen de bronnen uitzetten zodat de app nog wel zichtbaar is op het home scherm maar oneindig blijft laden.

Ik kwam dit op het Sony forum tegen. Het lijkt erop dat deze functie voor de traagheid zorgt omdat hij continue 90% cpu gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door Motion2 op 15-07-2015 07:43 ]

Verwijderd

Kreeg vandaag het volgende antwoord van Sony Support mbt de blokken en strepen in beeld bij internetverkeer

------------------------------------------

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.

Ik begrijp dat u nog vragen heeft over onze mail.

Er zijn meerdere klanten die vergelijkbare problemen ondervinden.

Op een aantal tv's is er sinds een aantal weken een storing ontstaan. Wij doen ons uiterste best deze storing z.s.m. op te lossen.

In de loop van komende week zullen er meerdere updates uitgebracht worden.

Vanaf vanmiddag zal de eerste update komen. Ik raad u aan later vandaag op de ondersteuningspagina voor uw tv te kijken.

Deze vindt u hier:

http://www.sony.nl/support/nl/product/KDL-43W809C
Pagina: 1 ... 15 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297